Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:39
Joh, tof... Dan pas je die oneliner van --help aan zodat hij wel $(scutil --get ComputerName) gebruikt als naam voor de sparsebundle.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 10:25
Okee, dan toch het commando van --help genomen en deze wat aangepast naar mijn eigen mac. Script van dave ziet er namelijk toch wel wat ingewikkeld uit. Dan kom ik dus op het volgende uit:

Afbeeldingslocatie: http://dl.getdropbox.com/u/1807909/bundle.png

Geen fouten oid dus, maar of de sparsebundle nu echt aangemaakt is, en waar ik deze kan terugvinden is mij niet duidelijk.

30 x JaSolar JAM66S30-495 (15 east, 15 west) on SMA STP10.0-3SE-40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Follie schreef op maandag 02 november 2009 @ 16:05:
Okee, dan toch het commando van --help genomen en deze wat aangepast naar mijn eigen mac. Script van dave ziet er namelijk toch wel wat ingewikkeld uit. Dan kom ik dus op het volgende uit:

[afbeelding]

Geen fouten oid dus, maar of de sparsebundle nu echt aangemaakt is, en waar ik deze kan terugvinden is mij niet duidelijk.
Dit zal niet goed zijn gegaan, want er zit een spatie in de bestandsnaam van de sparsebundle die je wilt aanmaken. Deze spatie moet je voorafgaan met een backslash ( \ ). Nu is er een sparsebundle aangemaakt met de naam Stephan's, en dat was vast niet wat je bedoelde... ;)

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 10:25
Ah, bedankt voor de tip. Heb het nu als volgt gedaan:

Afbeeldingslocatie: http://dl.getdropbox.com/u/1807909/bundle2.png

Maar waar de sparsebundle nu ergens is komen te staan is mij nog een raadsel, spotlight vind niks en ik zelf ook niet.

30 x JaSolar JAM66S30-495 (15 east, 15 west) on SMA STP10.0-3SE-40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:28
Nerpissad schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 10:35:
[...]

.

verder heb ik radiokanaal kiezen handmatig ingesteld, want de verbindingssnelheid zou een stuk hoger moeten dan jouw 108Mbit. bij mij is deze meestal 270Mbit.
waar kan je deze verbindingssnelheid terug vinden?
Heb heel airport al doorszocht maar krijg het niet gevonden.

Zit namelijk met grote bestanden te verzenden nu rond de 3mb/sec. Dat lijkt me veel te weinig.
zit ongeveer 5 meter van de TC af, TC staat in de meterkast onder de trap.
Ik zit in de keuken tafel.
Daar zit 1 dun muurtje tussen.
Ook met bestanden verzenden naar andere macbook gaat het traag.
via Istat hooguit 3 mb/s
Lijkt mij veel te laag als alles N zou aan moeten kunnen.
ook 5 ghz geprobeerd maar dan slecht bereik.
Normale netwerk vol op bereik, althans zo geeft airport het aan.
SIgnaal sterkte weet ik niet.

[ Voor 30% gewijzigd door The Fatal op 11-11-2009 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
^^kickje^^ iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazydave-II
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-01 18:00
The Fatal schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 17:33:
[...]

waar kan je deze verbindingssnelheid terug vinden?
Heb heel airport al doorszocht maar krijg het niet gevonden.
Option click op t Airport menu icoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
okeej dankje :)

Helaas nu alleen komende tijd niet thuis om het te controleren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben aan het twijfelen tussen een TC of een optibay die de SuperDrive vervangt voor een tweede harde schijf in m'n MBP. Ben al dat gestekker met externe schijven beu :)

Wat is de ervaring van TC eigenaren om de TC als netwerkschijf te gebruiken waarbij hij als "externe harddisk" fungeert, d.w.z. een gedeelte van je documenten of de iTunes / iPhoto library staan er op om de harde schijf van je computer een beetje te sparen?

Is de snelheid een beetje te doen in vergelijking met een externe schijf via een USB verbinding? Is het ook een beetje te doen qua snelheid als je de schijf van buiten je netwerk (bijv. op het werk of op de studie) benadert om (grote) documenten te openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berimbau
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 14:36
Gisteren mijn eerste Apple iMac binnengekregen met een 2TB Time Capsule.
Mijn eerste ervaring tijdens het aansluiten was er 1 van teleurstelling.

Mijn WAN netwerkkabel (ooit zelf gemaakt) op de juiste poort aangesloten en die werd niet herkend. Steeds maar de melding dat er geen kabel was ingestoken. Als ik de kabel rechtstreeks in de Mac of de PC deed, toen keurig signaal en verbinding. Uiteindelijk een nieuwe fabriekskabel aangesloten en toen ging het prima gelukkig.

De Time Capsule staat 30 cm van mijn Mac af en staat draadloos in verbinding hiermee.
Configureren gaat snel en is duidelijk.
De PC staat via een kabel aangesloten op de TC

Via speedtest.net een test gedaan en ik kom zowel op de PC (kabel) als op de Mac (wireless) op een 46 Mbps downloadsnelheid. Wireless haalt hij dus prima snelheden. Hoe het verlies is als er muren tussen de Mac en de TC zitten weet ik niet en is ook niet noodzakelijk om te testen.
Met de oude kabel haalde ik op de PC heel wisselende snelheden, maar nooit boven de 32 Mbps. Een goede netwerkkabel is dus extreem belangrijk.

De op de TC aangesloten printer (Canon Pixma IP4300) wordt meteen door de Mac herkend en geinstalleerd. Op de PC is het mij nog niet gelukt om de printer te herinstalleren zodat die via de TC werkt, moet ik nog even uitzoeken.

De backupfunctionaliteit van de Mac naar de TC heb ik nog even uit staan totdat ik alle data van de PC heb overgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Berimbau schreef op woensdag 02 december 2009 @ 10:42:
Mijn eerste ervaring tijdens het aansluiten was er 1 van teleurstelling.
Je geeft zelf al aan dat je de kabel ooit zelf gemaakt hebt (snap niet hoe je dat fout kunt doen, maar goed) en dat je er op de PC geen hoge snelheden mee haalde. Waarom ben je dan teleurgesteld in de apparatuur als je weet dat je kabel niet deugt?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berimbau
  • Laatst online: 11-09 14:36
Exirion schreef op woensdag 02 december 2009 @ 11:00:
[...]

Je geeft zelf al aan dat je de kabel ooit zelf gemaakt hebt (snap niet hoe je dat fout kunt doen, maar goed) en dat je er op de PC geen hoge snelheden mee haalde. Waarom ben je dan teleurgesteld in de apparatuur als je weet dat je kabel niet deugt?
De teleurstelling was er omdat de kabel wel in elke willekeurige andere netwerkpoort werkt (PC, Mac, linksys router) maar totaal niet herkend wordt in de TC. Achteraf ben ik er blij mee. En wat hoe je het fout kunt doen? De kabel heeft het altijd gedaan en werkt nog steeds in genoemde poorten, alleen niet in de TC.

[ Voor 4% gewijzigd door Berimbau op 02-12-2009 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

Wat is "werken"? Kennelijk werkte die kabel niet goed want je haalde geen hoge snelheden. Er horen geen verliezen op te treden met een ethernet kabel, zeker niet onder de 100 Mbit. Dankzij fout-correctie kom je een heel eind, maar ideaal is het niet.
En je kunt wel wat fout doen hoor met ethernet. De paren te ver uit elkaar trekken, 1 ader net niet ver genoeg in de plug steken voordat je m knijpt. Ik heb ooit een kabel weten te maken die alleen op 10 Mbit werkte (alle begin is moeilijk ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Berimbau schreef op woensdag 02 december 2009 @ 11:06:
[...]

De teleurstelling was er omdat de kabel wel in elke willekeurige andere netwerkpoort werkt (PC, Mac, linksys router) maar totaal niet herkend wordt in de TC. Achteraf ben ik er blij mee. En wat hoe je het fout kunt doen? De kabel heeft het altijd gedaan en werkt nog steeds in genoemde poorten, alleen niet in de TC.
Ow dat is heel simpel. Verkeerde en goedkope tools gebruiken om het stekkertje eraan te krimpen. Daardoor willen die stukjes koper in het stekkertje aan de ene kant te diep en aan de andere kant te ondiep erin worden gedrukt door de tang, met name tangen waarbij de tandjes er schuin in gaan. Doordat je hoogte verschil hebt komt het dan wel eens voor dat niet ieder apparaat goed contact met alle adertjes in de kabel weten te maken. Gevolg: rariteiten zoals het niet werken van de kabel in bijv. de TC en snelheidsverlies. Fatsoenlijk gereedschap en materiaal is al het halve werk en maakt nogal het verschil tussen iets dat gewoon werkt en iets dat vaag of juist totaal niets doet. Het feit dat een prefab netwerkkabel het probleem oplost en er nadien hogere snelheden gemeten worden zegt het al.

En de daadwerkelijke wifi snelheid moet je niet gaan lopen testen met iets als speedtest.net want daarmee test je je internetverbinding, je wifi netwerk is daarin maar 1 van de vele schakels. Als je echt je wifi snelheid wil testen dan moet je op een computer die via de kabel op die TC is aangesloten een iperf server draaien. De computers die via wifi gaan laat je middels iperf als client op die iperf server verbinden waarna je de gemeten snelheid terug krijgt. Je kunt natuurlijk ook andere netwerksnelheidmonitoringtools gebruiken om te zien wat er gebeurd als je gewoon files heen en weer stuurt.

[ Voor 31% gewijzigd door ppl op 02-12-2009 14:55 . Reden: de juiste persoon citeren is wel zo handig... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinvis
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-03 10:52

Spinvis

NICE!

Sinds kort heb ik dus ook een TC, ik wil 'm configureren als TM en de eerste back-up wil ik maken met een ethernet kabel, geen probleem zou je denken. Via ethernet (op m'n MBP unibody) komt de TC niet in de finder tevoorschijn, iemand any idea hoe dit opgelost kan worden? Ik heb de TC al meerdere malen een reset gegeven en anders geconfigureerd, wireless komtie overigens wel gewoon in de finder, maar via ethernet dus niet... Anyone? Thnks already!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Controleer eens de ip-adressen die de Mac(s) en de TC krijgen. Zitten die wel in hetzelfde netwerksegment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinvis
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-03 10:52

Spinvis

NICE!

inmiddels is het opgelost :), thnks anyway!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaikees
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-02 07:48
(jarig!)
Heb net een TC aangeschaft; flink prijzig, maar de NAS functionaliteit heeft me over de streep getrokken. Mooi uitziend apparaatje is het weer, doet Apple toch altijd goed! Nu nog 49 andere lui zien te vinden die graag bij mij willen komen internetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Wat ik jammer vind is dat zowel de TC als de Airport Extreme geen Airtunes support hebben (aan de andere kant wel weer slim, want anders koopt geen hond de Airport Express...).
Heb nu dus een Express gekocht, maar qua functionaliteit was t toch wel cool geweest als er een apparaat zou zijn die al die mogelijkheden zou combineren :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannondale
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:19
De time capsule krijgt nog geregeld negatieve reacties op internet. Zie o.a. timecapsuledead.org. Je leest dat er relatief veel TCs er na een maand of 18 mee stoppen. Maar ik kan het mis hebben, misschien wordt (net als bij zoveel producten online) een vergrootglas op gehouden.

Zelf twijfel ik nog over de aanschaf van een TC. Is het verstandig er een te kopen? Zijn er serie/productienummers waarvan bekend is dat ze niet zo vaak kapot gaan (andere nrs. dan de 6F-serie?) Of is het allemaal zwaar overtrokken en kun je gerust al je data aan de TC toevertrouwen?

"In the long run we are all dead" J.M. Keynes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:46
Cannondale schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 07:22:
De time capsule krijgt nog geregeld negatieve reacties op internet. Zie o.a. timecapsuledead.org. Je leest dat er relatief veel TCs er na een maand of 18 mee stoppen. Maar ik kan het mis hebben, misschien wordt (net als bij zoveel producten online) een vergrootglas op gehouden.

Zelf twijfel ik nog over de aanschaf van een TC. Is het verstandig er een te kopen? Zijn er serie/productienummers waarvan bekend is dat ze niet zo vaak kapot gaan (andere nrs. dan de 6F-serie?) Of is het allemaal zwaar overtrokken en kun je gerust al je data aan de TC toevertrouwen?
Je zult over het algemeen vaak slechte recensies vinden van producten dan goede. Dat komt omdat mensen liever klagen dan iets goed prijzen.

Ik gebruik nu ruim 1 jaar de TC en heb echt geen spijt. Ja hij is wat traag met back-uppen maar zolang ik geen GB's per dag aan wijzigingen produceer is het allemaal wel goed te doen.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racingboy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 11:38
Ik heb ook een time capsule, die ik in combinatie met m'n nieuwe iMac ga gebruiken.

Nu twijfel ik om hem in te stellen als router omdat ik al over een modem/router beschik. Wat zijn de voor- of nadelen om hem niet als router te gebruiken.

Als ik een back up via wifi maak, kan ik dan nog draadloos surfen op het internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaikees
  • Laatst online: 17-02 07:48
(jarig!)
Racingboy schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 10:15:
Ik heb ook een time capsule, die ik in combinatie met m'n nieuwe iMac ga gebruiken.

Nu twijfel ik om hem in te stellen als router omdat ik al over een modem/router beschik. Wat zijn de voor- of nadelen om hem niet als router te gebruiken.

Als ik een back up via wifi maak, kan ik dan nog draadloos surfen op het internet?
Is je huidige router al simultaneous dual band? Time Capsule wel.
Sowieso, waarom heb je geen gewone externe schijf gekocht als je 'm toch niet als router wilt gebruiken?
Voor de wireless back-ups alleen?
Just curious here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racingboy
Maaikees schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 10:50:
[...]

Is je huidige router al simultaneous dual band? Time Capsule wel.
Sowieso, waarom heb je geen gewone externe schijf gekocht als je 'm toch niet als router wilt gebruiken?
Voor de wireless back-ups alleen?
Just curious here!
Ja voor wireless back up en toegang door meerdere computers zonder telkens de harde schijf te moeten insteken. Mijn router is van m'n provider zelf dus denk niet dat hij dual band is. Is ook geen wifi N.

Kan je met zo'n time capsule draadloos surfen en draadloos backuppen tegelijkertijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Tuurlijk, het gaat gewoon over het zelfde netwerk.

Zolang je de eerste backup maar via Ethernet doet en niet via Wifi. Anders zit je mooi drie dagen te wachten tot je backup klaar is :p

[ Voor 90% gewijzigd door Liegebeest op 08-12-2009 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racingboy
Ook als ik de timecapsule niet als draadloze router gebruik? en wil surfen via mijn bestaande router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannondale
To_Tall schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 08:53:
[...]

Je zult over het algemeen vaak slechte recensies vinden van producten dan goede. Dat komt omdat mensen liever klagen dan iets goed prijzen.

Ik gebruik nu ruim 1 jaar de TC en heb echt geen spijt. Ja hij is wat traag met back-uppen maar zolang ik geen GB's per dag aan wijzigingen produceer is het allemaal wel goed te doen.
Zo gaat het inderdaad vaak op internet. Tegenover 1 ingevulde slechte recensie staan 1000 positieve, maar helaas niet ingevulde recensies :(

Ik vraag me af of er nog verschil zit in de TC's die late 2009 zijn geleverd en de batches daarvoor. De serienummers die kapot gaan zijn vaak nummers beginnend met 6F. Als ik nu kijk naar een nieuwe TC dan lijkt het serienummer iets van MC343 te zijn. Of is dat een productnummer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MC343 is inderdaad het productnummer, is het nieuwste type (met de verbeterde ontvangst en hogere backup snelheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannondale
Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 20:44:
MC343 is inderdaad het productnummer, is het nieuwste type (met de verbeterde ontvangst en hogere backup snelheid).
Thx, goed om te weten! Heeft dit type ook het serienummer beginnend met 6F?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyBevers
  • Laatst online: 10:12
Cannondale schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 20:37:
[...]

Zo gaat het inderdaad vaak op internet. Tegenover 1 ingevulde slechte recensie staan 1000 positieve, maar helaas niet ingevulde recensies :(

Ik vraag me af of er nog verschil zit in de TC's die late 2009 zijn geleverd en de batches daarvoor. De serienummers die kapot gaan zijn vaak nummers beginnend met 6F. Als ik nu kijk naar een nieuwe TC dan lijkt het serienummer iets van MC343 te zijn. Of is dat een productnummer :?
Mijne begint ook met 6F moet ik nie uitkijken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannondale
DannyBevers schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 23:11:
[...]

Mijne begint ook met 6F moet ik nie uitkijken 8)7
Dan zou iedereen met een 6F moeten uitkijken en het is nog steeds een kleine minderheid die ook echt de geest geeft. Ik ben alleen benieuwd of er nog een ander serienummer bestaat naast de 6F. Ik ben in elk geval nog geen andere serienummers tegengekomen in de lijsten met overleden TC's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Racingboy schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 12:28:
Ook als ik de timecapsule niet als draadloze router gebruik? en wil surfen via mijn bestaande router?
Ja, zo lang je je Time Capsule zich maar laat voegen bij het bestaande netwerk. Zoekwoord: "WDS".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtnsnwbrd
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-11-2024
Ik heb een merkwaardig probleem. Ik heb in huis een MBP van mijzelf staan en van mijn vriendin ook eentje. We maken samen backups op een TC. Maar sinds vandaag kan mijn MBP geen verbinding maken met mijn TC en de MBP van mijn vriendin kan dit wel. Ik heb niets aan de instellingen gedaan of wat dan ook. Ik heb ook al geprobeerd de TC opnieuw op te starten en opnieuw in te stellen.

Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?
dit is de melding die ik te zien krijg.

http://img214.imageshack....hermafbeelding2009121.jpg

Het is echt heel raar, in de finder wordt me TC wel weergegeven, maar zodra ik dan naar de ' data' wil, krijg ik bovenstaande melding.

We draaien allebei snow leopard.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

brtnsnwbrd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 17:59:
Ik heb een merkwaardig probleem. Ik heb in huis een MBP van mijzelf staan en van mijn vriendin ook eentje. We maken samen backups op een TC. Maar sinds vandaag kan mijn MBP geen verbinding maken met mijn TC en de MBP van mijn vriendin kan dit wel. Ik heb niets aan de instellingen gedaan of wat dan ook. Ik heb ook al geprobeerd de TC opnieuw op te starten en opnieuw in te stellen.

Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?
dit is de melding die ik te zien krijg.

http://img214.imageshack....hermafbeelding2009121.jpg

Het is echt heel raar, in de finder wordt me TC wel weergegeven, maar zodra ik dan naar de ' data' wil, krijg ik bovenstaande melding.

We draaien allebei snow leopard.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Heb je het volume waar de Time Machine backup op staat op dat moment ook gemount? Het kan helpen om het volume waar de backup naartoe gaat niet te mounten, ik heb ergens (maar weet niet meer waar) gelezen dat de backup niet wil starten als het volume tegelijk gemount is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
@brtnsnwbrd heel erg vreemde melding... Doet mij vermoeden dat er ergens een cache dwarszit waardoor Mac OS X denkt dat de schijf al gemount is (lokaal) en niet over het netwerk gemount hoeft te worden. Je zou met een tool als Cocktail de caches van het systeem kunnen leeggooien, of handmatig wat commando's uitvoeren om dat te doen (zoekterm "clear system cache mac").

Na een herstart zou het verbinden dan weer moeten lukken.

Mocht het probleem zich na een restart nog voor doen, zou je dan Terminal.app kunnen openen (uit Utilities of Hulpprogramma's) en de output van het onderstaande commando hier kunnen posten? Daarmee zie je een overzicht van de volumes op je Mac.

ls -la /Volumes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtnsnwbrd
Digistorm schreef op woensdag 16 december 2009 @ 18:08:
[...]

Heb je het volume waar de Time Machine backup op staat op dat moment ook gemount? Het kan helpen om het volume waar de backup naartoe gaat niet te mounten, ik heb ergens (maar weet niet meer waar) gelezen dat de backup niet wil starten als het volume tegelijk gemount is.
Hoe bedoel je of dat 'gemount' is. Ik ben niet heel erg thuis in deze. Ik wilde gewoon een makkelijke manier om al mijn werk te backuppen. Maar er is naar mijn idee niets gemount hoor, als dat zo is staat er toch een ' schijf' op je bureaublad? dat is niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtnsnwbrd
lh-Online.nl schreef op woensdag 16 december 2009 @ 18:27:
@brtnsnwbrd heel erg vreemde melding... Doet mij vermoeden dat er ergens een cache dwarszit waardoor Mac OS X denkt dat de schijf al gemount is (lokaal) en niet over het netwerk gemount hoeft te worden. Je zou met een tool als Cocktail de caches van het systeem kunnen leeggooien, of handmatig wat commando's uitvoeren om dat te doen (zoekterm "clear system cache mac").

Na een herstart zou het verbinden dan weer moeten lukken.

Mocht het probleem zich na een restart nog voor doen, zou je dan Terminal.app kunnen openen (uit Utilities of Hulpprogramma's) en de output van het onderstaande commando hier kunnen posten? Daarmee zie je een overzicht van de volumes op je Mac.

ls -la /Volumes
ik ben bezig cleanmymac te kopen, maar ik heb ook even geprobeerd dat commando in te voeren in terminal. Daar krijg ik dit te zien:
drwxrwxrwt@ 4 root admin 136 16 dec 23:05 .
drwxrwxr-t 30 root admin 1088 25 nov 13:36 ..
drwxrwxrwx 3 naam admin 102 15 okt 00:39 EspionageMounts
lrwxr-xr-x 1 root admin 1 16 dec 08:27 Macintosh HD -> /
MacBook-Pro-van-naaml:~ naaml$

en ik heb geen idee wat het inhoudt. Alleen dat Espionage een programma is en Mac HD me harde schijf natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hoe snel hoort de disk van een nieuwe Time Capsule standby te gaan? Het is moeilijk te meten maar het lijkt hier wel of ie al na 5 minuten standby gaat. Vrij irritant als je lange nummers aan het luisteren bent via iTunes en die disk tussen ieder nummer moet opspinnen.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
brtnsnwbrd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 23:17:
[...]
ik ben bezig cleanmymac te kopen,
Waarom? Ik hoor niets dan dat het volledig onnodig is.
drwxrwxrwt@ 4 root admin 136 16 dec 23:05 .
drwxrwxr-t 30 root admin 1088 25 nov 13:36 ..
drwxrwxrwx 3 naam admin 102 15 okt 00:39 EspionageMounts
lrwxr-xr-x 1 root admin 1 16 dec 08:27 Macintosh HD -> /
MacBook-Pro-van-naaml:~ naaml$

en ik heb geen idee wat het inhoudt. Alleen dat Espionage een programma is en Mac HD me harde schijf natuurlijk
o_O

Waarom staat er een applicatieve directory onder /Volumes? Het enige dat daar hoort te staan zijn links naar gemountte file systemen. Of is Espionage een app die "leuke" dingen uitvreet met te mounten file systemen? *gaat zoeken* EDIT: ja dus

Wat betreft je probleem met het mounten van dat TC volume: kan het zijn dat het volume reeds onder een ander account op je Mac is gemount, waarna je geswitchet hebt?

[ Voor 12% gewijzigd door Liegebeest op 21-12-2009 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cannondale schreef op woensdag 09 december 2009 @ 08:59:
[...]

Dan zou iedereen met een 6F moeten uitkijken en het is nog steeds een kleine minderheid die ook echt de geest geeft. Ik ben alleen benieuwd of er nog een ander serienummer bestaat naast de 6F. Ik ben in elk geval nog geen andere serienummers tegengekomen in de lijsten met overleden TC's :)
Een late opmerking hierover; volgens mij beginnen de serienummers van alle Airport producten van Apple met 6F.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2009 13:30 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyBevers
  • Laatst online: 10:12
Verwijderd schreef op maandag 21 december 2009 @ 13:11:
[...]

Een late opmerking hierover; volgens mij beginnen de serienummers alle Airport producten van Apple met 6F.
Ik dacht al aangezien mijn TC ook met 6F begint 8)7 maarja als hij kapot is krijgt de apple reseller hem gewoon terug en dan zorgen ze maar voor een nieuwe :O

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik heb een vraagje over het gebruik van de tc als externe HD (de vraag is op internet veel te vinden, een antwoord helaas niet).

Graag zou ik de TC in twee partities verdelen voor backups/video bestanden. De vraag is alleen hoe doe ik dat? En zou het eventueel kwaad kunnen om bestanden te 'spelen' naar Finder->time capsule->data???

• breinonline
  • Laatst online: 17:49

breinonline

Are you afraid to be known?

Het is niet ingewikkeld: start Airpot Utility en kies voor Manual setup. Je kan nu onder het tabblad Disks kiezen om de schijf in tweeƫn te splitsen, waarbij je een deel voor backup gebruikt en de andere voor delen van data.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ā”ƒ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15Āŗ ā”ƒ WTW: Zehnder Q600 ā”ƒ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
  • Registratie: December 2004
Ik heb zojuist een Time Capsule aangeschaft en zit nog wat te spelen met de instellingen, dit onderwerp heeft me al op wat ideeƫn gebracht echter heb ik nog wel een vraag over de doorvoer snelheid.

Ik heb nu een 'dedicated' 5GHz netwerk opgezet en mijn Macbook Pro daar lid van gemaakt. Ik haal nu circa 12MB/sec bij het kopiƫren van grote files, is deze performance te verwachten of kan het nog sneller?

Ik zit circa 3 meter van de Time Capsule.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
breinonline schreef op donderdag 24 december 2009 @ 20:18:
Het is niet ingewikkeld: start Airpot Utility en kies voor Manual setup. Je kan nu onder het tabblad Disks kiezen om de schijf in tweeƫn te splitsen, waarbij je een deel voor backup gebruikt en de andere voor delen van data.
Ware het niet dat dat dus helemaal niet mogelijk is. Je kunt vanuit de Airport Utility vrijwel niets doen aan disk setup. Het enige wat je er kunt is de boel archiven of erasen, partitioneren zit er echt niet in. Je krijgt 1 partitie en daarmee moet je het maar doen. Het enige wat je aan splitsing kunt doen is het gebruik maken van useraccounts, dan krijgt iedereen z'n eigen mapje. Nadeel hieraan is wel dat de Time Machine backups daar ook naartoe verdwijnen en de installatie disc van Snow Leopard alleen maar die Data partitie wil zien en niet die userdirs. De oplossing is voor techneuten vrij simpel: terminal starten en daar op de commandline middels "mount_smbfs username:password@hostname/homedir /mnt" (zonder quotes natuurlijk) de homedir alvast te mounten. Als je hierna weer terug gaat naar de installer en kiest om een TM backup te gaan restoren dan ziet hij die share en kun je 'm ook uit de lijst kiezen.

Als je echt graag de boel wil splitsen dan moet je het ding open slopen en de harde schijf aan een computer hangen om 'm daar te partitioneren waarna je 'm weer terug hangt. In dat geval is het handiger om een Airport Extreme te kopen en daar een usb hdd op aan te sluiten.

@ Yorick81: wat kopieer je van waar naar waar en wat voor verbindingen zitten daar tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
  • Registratie: December 2004
ppl schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 23:28:
[...]
@ Yorick81: wat kopieer je van waar naar waar en wat voor verbindingen zitten daar tussen?
Ik kopieer de data (DVD ISO) van m'n Acer Aspire easystore h340 welke met 1Gbs verbonden is met de TC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Laatst online: 16:08

EgoPro

Time is an illusion.

Ik heb een tijdje geleden mijn Qnap NAS geconfigureerd om als timemachine te werken. Ik ben hier zeer tevreden over en als je even went aan het gebruik maken van timemachine (en het vertrouwen er in hebt) dan blijft je laptop een heel stuk schoner.
Ik gooi regelmatig dingen van de harddisk omdat ik denk dat ik ze niet meer nodig heb en later blijkt dit toch niet zo slim, dit is razendsnel op te lossen met timemachine.

Nu vraag ik me alleen af, op de apple heb ik via een aantal commando's de apple geactiveerd om mijn NAS als time machine te zien.
Als ik nu een schone install van S.L. doe en ik geef aan om een timecapsule backup te gebruiken dan zal mijn Macbook deze schijf niet herkennen alszijnde een timecapsule.
Kan ik dus na bijvoorbeeld een harddisk replacement wel alle data terugzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratz
  • Laatst online: 02-09 21:30

ratz

Gadgetgeek

Cannondale schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 07:22:

Hmmm... mijn eerste generatie Time Capsule 500 Gb, aangeschaft in maart 2008, heeft er eergisteren de brui aan gegeven - er is geen beweging in te krijgen, alsof de voeding stuk is. Gelukking alleen backups op de TC en de originele computers doen het nog. Was eigenlijk wel tevreden, dus denk er wel over om nu een 1 of 2 TB model aan te schaffen. Gecombineerd 802.11bgn lijkt me ook fijn - heb nu nog een losse airport express for de 802.11bg apparaten.

Fujifilm X100VI ||| QNAP TS473A ||| XS4ALL ||| Ubiquiti UniFi & Protect ||| Homey Pro (2023) ||| Philips Hue ||| Jan Janssen Venom Ultegra Di2 ||| 6710 Wp ZZO/WZW SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 12:11
Ik kan geen 802.11n selecteren bij radiomodus, enkel 802.11a en b. Ik heb drie netwerken, thuisnetwerk, gastnetwerk en 5Ghz netwerk. Die laatste wil ik graag over n laten lopen, maar dat kan ik dus niet selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Laatst online: 12-09 13:11

Nerpissad

~ett korstƄg mot lƄngsam kƤng~

--Christiaan-- schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 09:06:
Ik kan geen 802.11n selecteren bij radiomodus, enkel 802.11a en b. Ik heb drie netwerken, thuisnetwerk, gastnetwerk en 5Ghz netwerk. Die laatste wil ik graag over n laten lopen, maar dat kan ik dus niet selecteren.
de option key biedt soelaas.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:08

Quakie

quakelen

Yorick81 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 22:18:
Ik heb zojuist een Time Capsule aangeschaft en zit nog wat te spelen met de instellingen, dit onderwerp heeft me al op wat ideeƫn gebracht echter heb ik nog wel een vraag over de doorvoer snelheid.

Ik heb nu een 'dedicated' 5GHz netwerk opgezet en mijn Macbook Pro daar lid van gemaakt. Ik haal nu circa 12MB/sec bij het kopiƫren van grote files, is deze performance te verwachten of kan het nog sneller?

Ik zit circa 3 meter van de Time Capsule.
Ik vind 12MB Zeer goed, zeker voor de TC.
Ik vind mijn TC 500 gig traag, maar ik geef op voorhand mijn netwerk setup de schuld. Ik haal rond de 2MB.
Mijn TC staat op netwerk uitbreiden, dus mijn backup gaat via mijn airport express naar de TC.

Mijn airport express zit vaker op 162 dan op 300Mbit geconnect en ik haal met pieken 12MB. Ik zit op 1,5 meter van de AE af, maar wel met een metalen deurpost ervoor :(.

(dit is gedaan omdat ik nog steeds geen verbinding had in mijn slaapkamer toen ik op N netwerk overstapte en wilde niet van de 5ghz band afstappen, mijn MacBook switch netjes over zodra ik in mijn slaapkamer stap)

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Yorick81 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 09:10:
[...]

Ik kopieer de data (DVD ISO) van m'n Acer Aspire easystore h340 welke met 1Gbs verbonden is met de TC.
Onder het mom beter laat dan nooit... Als je dan 12 MB/s haalt is dat niet zo rap als de 300 Mbps verwacht, het klinkt meer alsof de boel op 150 Mbps zit qua snelheid. Het kan ook zijn dat je NAS of het gehele stuk (NAS-TC-laptop) niet rap genoeg is. Weet je zeker dat hij op 300 Mbps zit en niet op 150 Mbps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbim
  • Laatst online: 26-10-2020
Er is hier ingebroken. Alle macs weg, maar m'n timecapsule is blijven staan. Nu zie ik dat sparsebundle van een van de gestolen macs een datum heeft die vier dagen na de inbraak ligt. De anderen staan nog op de dag van de diefstal. Ik had pas de tegenwoordigheid van geest om na vijf dagen het wachtwoord van de timecapsule te wijzigen.

Is hier een logische verklaring voor, anders dan dat ik even bij de buurman langs moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racingboy
Ik heb nu een Time Capsule en een Popcorn Hour c200. Nu gebruik ik al een draadloze modem en deze mag blijven gebruikt worden. Nu staat de modem beneden en mijn popcornhour staat boven en ik zie het niet zitten om een kabel te trekken van beneden naar boven. Is het mogelijk dat ik de Popcorn Hour boven aansluit op de Time Capsule en dat ik zo online kan met de Popcornhour? De Time Capsule is zelf draadloos verbonden met het internet, niet per kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

jimbim schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 14:44:
Er is hier ingebroken. Alle macs weg, maar m'n timecapsule is blijven staan. Nu zie ik dat sparsebundle van een van de gestolen macs een datum heeft die vier dagen na de inbraak ligt. De anderen staan nog op de dag van de diefstal. Ik had pas de tegenwoordigheid van geest om na vijf dagen het wachtwoord van de timecapsule te wijzigen.

Is hier een logische verklaring voor, anders dan dat ik even bij de buurman langs moet?
Lijkt me dat de MAC draadloos acces zoekt met je netwerk, check je logs (als die beschikbaar zijn) en probeer anders eens je oude wachtwoord terug te zetten misschien meldt de mac zich weer aan dan zou ik maar eens met je buren gaan praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
EgoPro schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 15:12:
[...]

Lijkt me dat de MAC draadloos acces zoekt met je netwerk, check je logs (als die beschikbaar zijn) en probeer anders eens je oude wachtwoord terug te zetten misschien meldt de mac zich weer aan dan zou ik maar eens met je buren gaan praten.
Holy crap dat zou stom zijn van de dief/buren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbim
EgoPro schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 15:12:
[...]

Dat is een goed idee. Ik kan het me alleen nauwelijks voorstellen. Vandaar dat ik ook naar een technische oorzaak zoek. Het gaat om een iMac. Die zet je ook niet zomaar even aan in een auto voor de deur. Het is in ieder geval heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Wellicht een enorm domme vraag maar je kan toch ook gewoon in je TC vanaf een externe locatie dmv een internet verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nickalicious schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 00:21:
Wellicht een enorm domme vraag maar je kan toch ook gewoon in je TC vanaf een externe locatie dmv een internet verbinding?
Ja dat kan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Ik zou niet zo snel roepen dat het kan, het heeft nogal wat voeten in de aarde. Dan moet je denken aan dingen als Back to my Mac en MobileMe. Zo eventjes op het ding komen zoals je dat bij menig ander NAS kunt zit er niet bij, dat is hier niet mogelijk. Als je ziet dat het ding voor backups gebruikt zou moeten worden dan is dat eigenlijk ook wel een plus punt i.v.m. security.

Dan houdt je in dit geval dus the obvious over: ofwel klopt die time stamp niet (heb je die sparsebundle soms geopend? Zo ja dan is dat de oorzaak) ofwel zit de gestolen waar binnen het bereik van je wifi netwerk (m.a.w. bel eens bij de buren aan voor een kopje koffie o.i.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Hoe dacht je dan dat Time Machine, voor het maken van backups, achter het Internet IP van de bijbehorende Time Capsule is gekomen, terwijl hij gejat is? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbim
Ik wist niet zeker of het een reactie was op mijn vraag. Die is wellicht ook wat OT in dit topic. Vanaf afstand is mogelijk, zo staat mijn TC echter niet geconfigureerd. Hij werkt ook niet als router, puur als backupdevice.

Het enige dat ik kan bedenken is dat bij installatie van m'n nieuw gekochte MacBook met behulp van een TC back-up ook deze back-up is aangesproken. Je krijgt immers een rijtje met mogelijke back-ups gepresenteerd, dus het is waarschijnlijk dat m'n Mac ze ook even heeft geopend. Ik zal nog wel een test doen om te kijken of dat echt zo is. Het zou in ieder geval een logische verklaring zijn. De logs worden helaas maar een paar dagen bewaard, dus ook daar kwam niets uit. Ik wil ook niet zo over m'n buren moeten nadenken, hoewel een hoog percentage van de inbraken insiderswerk schijnt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratz
  • Laatst online: 02-09 21:30

ratz

Gadgetgeek

Heb uiteindelijk maar besloten om voor een vervangende airport extreme te gaan ipv een nieuwe time capsule, nadat mijn vorige na 21 maanden overleed door het bekende overhittingsprobleem wat de transistors in de voeding naar z'n grootje helpt. Ga niet nog een keer het risico nemen dat mijn data op een "server grade HDD" na krap 2 jaar onbereikbaar zijn (tenzij je de TC openbreekt, natuurlijk). Ik hang er deze keer wel een externe HDD aan.

Fujifilm X100VI ||| QNAP TS473A ||| XS4ALL ||| Ubiquiti UniFi & Protect ||| Homey Pro (2023) ||| Philips Hue ||| Jan Janssen Venom Ultegra Di2 ||| 6710 Wp ZZO/WZW SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbim
Het kwam door het terugzetten van een back-up. Dan worden sparsefiles kennelijk ook benaderd. Het is me nog niet duidelijk waarom dat dan niet bij allemaal het geval is.l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om een 1TB Time Capsule te kopen, om zowel als backup als HDD te gebruiken, op dit moment heb ik een macbook pro met 500gb hd. Nu is mijn vraag hoeveel ruimte ik moet toewijzen voor het maken van een backup. Ik neem aan dat dit maximaal 500GB is :?

groet,
Erwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 13:34:
Ik ben van plan om een 1TB Time Capsule te kopen, om zowel als backup als HDD te gebruiken, op dit moment heb ik een macbook pro met 500gb hd. Nu is mijn vraag hoeveel ruimte ik moet toewijzen voor het maken van een backup. Ik neem aan dat dit maximaal 500GB is :?
Nou ja, hangt er een beetje vanaf hoeveel historie je wilt bewaren van je systeem. Ik heb heel lang 500 GB gebruikt voor een schijf van 250 GB, en had daarmee bijna twee jaar aan historie. Dat is misschien wel erg veel, dus ik heb de factor twee nu iets bijgeschaafd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Ik ben nu een tijdje op weg mijn 250gb hdd is voor 160gb vol. En mijn sparsebundle komt nog niet over de 200gb. Ik heb wel de map movies en downloads ge-exlude (of hoe je dat ook zegt)
Het ligt heel erg aan je gebruik hoe groot je sparsebundle groeit. Mijn vriendin gebruikt FCP en als ze films in laadt vanaf haar camcorder dan groeit je sparsebundle natuurlijk heel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt, ik zal voornamelijk media bestanden backuppen, dus het lijkt me niet nodig om meerdere backups te bewaren van dezelfde bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Ik weet niet zeker maar ik neem aan dat wanneer je een ID3 tag van een mp3tje veranderd het hele bestand opnieuw wordt opgeslagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

EgoPro schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 15:43:
Ik weet niet zeker maar ik neem aan dat wanneer je een ID3 tag van een mp3tje veranderd het hele bestand opnieuw wordt opgeslagen
ja dat is zo. zo heb gebruik ik VMware om windows 7 en ubuntu te draaien en iedere keer als je een van de twee opstart wijzigt uiteraard het imagebestand. dat loopt aardig in de papieren als je die VM mappen niet exclude ;)

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus wanneer je een mp3 bestandje wijzigt dan maakt TC weer automatisch een backup van het gewijzigde bestand. Kun je dan makkelijk het oude backup bestandje weggooien in TC want het lijkt me voor mijn itunes bibliotheek niet zinvol om alle oude backup bestanden te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leftdevil
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-01 07:54
Nerpissad schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 09:48:
[...]

de option key biedt soelaas.
beetje leek hierzo,
ik heb sinds vrijdag een 500 gb tc staan , nu leek het me heel makelijk om een gastnetwerk(wireless) aan te maken. maar ik mis deze optie in de air port configuratie ??

is deze optie niet bij alle TC beschikbaar.
de versie die ik nu erop heb is 7.4.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bheerkens
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-07-2022
Ik heb al een jaar de TC naar volle tevredenheid. Ik gebruikte hem ook als router op mijn adsl modem.
Sinds kort ben ik echter overgestapt op Ziggo.

Ik krijg mijn TC wel verbonden, maar na 5 minuten gooit mijn modem het internet eruit.
Ik heb al diverse pogingen gewaagd (harde resets van beide ed), maar krijg het probleem niet weg.
Weet iemand welke instellingen ik moet hanteren binnen mijn TC om de verbinding stabiel te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

leftdevil schreef op maandag 08 februari 2010 @ 13:59:
[...]

beetje leek hierzo,
ik heb sinds vrijdag een 500 gb tc staan , nu leek het me heel makelijk om een gastnetwerk(wireless) aan te maken. maar ik mis deze optie in de air port configuratie ??

bij mij staat er toch echt een gastnetwerkoptie in de airport utility?
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads2/4b71f5cad245b/4b71f5cac7c65-Screen_shot_2010-02-10_at_00.51.02.png

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
[...]

beetje leek hierzo,

Misschien heb je de oude 500gb versie? de 500gb word al sinds mei niet meer verkocht ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 22:13

Zoefff

ā¤ 

[...]

beetje leek hierzo,

De gastnetwerk feature is later geintroduceerd. Naar ik meen tegelijkertijd met een update van 500gb / 1tb versies naar 1tb / 2tb versies? Ergo, als jij nog een 500gb model hebt is dat een oud(er) model dat nog geen gastnetwerk feature heeft.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Laatst online: 13-09 14:38
Ik heb hier ook een 500GB model, en heb wel gastnetwerk.

Dit is veranderd volgens mij vanaf het moment dat er twee 'zenders' in kwamen (ƩƩn voor G apparaten& ƩƩn voor N apparaten).

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leftdevil
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-01 07:54
Hmm klopt , helaas, ik heb nog een oudere versie, jammer, maar was voor mij alleen maar extra. verder Prima machientje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM
  • Laatst online: 12:13

MaNdM

1000-dingen-doekje

Een aantal posts eerder heb ik het gehad over problemen met onze TC wat betreft het bereik van het draadloze netwerk. Het leek een tijdje goed te gaan, maar het begint weer. Het lijkt erop dat als de TC lang aan staat het netwerk slechter bereik krijgt. Als ik hem van de stroom af haal en na een tijdje weer aan zet, dan doet hij weer vrolijk op een nette snelheid mee. Nouja, wat heet netjes, +/- 20 Mbit op de 1ste verdieping. Hebben jullie daar ook last van?

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 13:05
MaNdM schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 10:37:
Een aantal posts eerder heb ik het gehad over problemen met onze TC wat betreft het bereik van het draadloze netwerk. Het leek een tijdje goed te gaan, maar het begint weer. Het lijkt erop dat als de TC lang aan staat het netwerk slechter bereik krijgt. Als ik hem van de stroom af haal en na een tijdje weer aan zet, dan doet hij weer vrolijk op een nette snelheid mee. Nouja, wat heet netjes, +/- 20 Mbit op de 1ste verdieping. Hebben jullie daar ook last van?
Hij is niet warm wanneer je hem van de stroom af haalt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM
  • Laatst online: 12:13

MaNdM

1000-dingen-doekje

Armo schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 21:52:
Hij is niet warm wanneer je hem van de stroom af haalt ?
Hij is niet te heet voor zover ik kan voelen. Dat valt eigenlijk wel mee.

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 15:53
Weet iemand of ik muziek vanaf een Time Capsule kan streamen naar mijn Xbox 360? Zou namelijk zonde zijn als ik hem gekocht heb en het vervolgens niet mogelijk is.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eris
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 15:41

Eris

-

SaURoN schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 06:34:
[...]

Misschien heb je de oude 500gb versie? de 500gb word al sinds mei niet meer verkocht ongeveer.
Ik heb toch echt de "oude" 500GB timecapsule en ook de optie voor een gast netwerk dus dat lijkt mij het probleem niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevik88
  • Laatst online: 30-08 20:15
patrickkoning schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 22:34:
Weet iemand of ik muziek vanaf een Time Capsule kan streamen naar mijn Xbox 360? Zou namelijk zonde zijn als ik hem gekocht heb en het vervolgens niet mogelijk is.
Koop je iets zonder uit te zoeken of het uberhaupt mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 15:53
Ik weet wel wat ermee mogelijk is, ik kan alleen nergens vinden of ik muziek kan streamen naar mijn Xbox 360. Ik zie alleen maar problemen met WLAN i.c.m. Xbox 360.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uchiha1911
  • Laatst online: 12-09 11:01
Evening Forum!

Ik heb een vraagje over de Time Capsule =)
Ik zou er graag eentje van 1TB willen aanschaffen om te gebruiken als NAS en voor Time Machine back-ups, maar ook als primary router.

Ik beschik nu over een KPN ExperiaBox (SpeedTouch 780) en heb dus ADSL van KPN. Zou ik deze eruit kunnen gooien en mijn DSL aansluiten op mijn Time Capsule, of zou dit niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Een time capsule is geen modem

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uchiha1911
  • Laatst online: 12-09 11:01
Rob schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 21:07:
Een time capsule is geen modem
Mhm.. dan zou ik deze gewoon kunnen koppelen aan mijn ExperiaBox?

Hoe zou ik dan een wireless verbinding op kunnen stellen VIA mijn Time Capsule?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
dmv airport utility / airport configuratie programma.
Dan kom je gewoon in een stappen plan. Paar bolletjes selecteren en het werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer0entjeh88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 14:10

Jer0entjeh88

display: grid;

Ik ben van plan om een TimeCapsule aan te schaffen. Natuurlijk wil ik gebruik maken van de back-up maar eigenlijk wil ik hem ook gebruiken als acces-point. Is dit mogelijk?

Het volgende wil ik eigenlijk: Onze UPC router staat beneden in de meterkast. Dit betekend dat ik op mijn kamer nauwelijk wireless internet ontvang. Nu wil ik mijn Timecapsule zetten op mijn kamer en deze aansluiten met een internetkabel. Daarnaast sluit ik mijn iMac aan op de timecapsule (Met internetkabel) en wil ik dat mijn MBP wireless werkt op de timecapsule zodat ik volop internet sterkte heb.

Is dit gewoon mogelijk zonder een apart nieuw netwerk aan te maken?

"Ideas are easy. Implementation is hard." | PSN: JSKam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jer0entjeh88 schreef op zondag 21 maart 2010 @ 15:24:
Ik ben van plan om een TimeCapsule aan te schaffen. Natuurlijk wil ik gebruik maken van de back-up maar eigenlijk wil ik hem ook gebruiken als acces-point. Is dit mogelijk?

Het volgende wil ik eigenlijk: Onze UPC router staat beneden in de meterkast. Dit betekend dat ik op mijn kamer nauwelijk wireless internet ontvang. Nu wil ik mijn Timecapsule zetten op mijn kamer en deze aansluiten met een internetkabel. Daarnaast sluit ik mijn iMac aan op de timecapsule (Met internetkabel) en wil ik dat mijn MBP wireless werkt op de timecapsule zodat ik volop internet sterkte heb.

Is dit gewoon mogelijk zonder een apart nieuw netwerk aan te maken?
Hij heeft een functie om het netwerk uit te breiden, maar ik kan me voorstellen dat dat alleen werkt indien je al een Apple router hebt. Ik zelf heb ook de TimeCapsule, deze staat beneden in de meterkast. En ik heb boven aan de andere kant van het huis nog vol bereik, je zou de UPC router dus ook kunnen vervangen, mits het een losse router is, en niet ingebouwd bij de modem.

Ik heb alleen de TC hier, anders had ik het wel even uitgeprobeerd. ;) Laat je het hier even weten wat je gedaan hebt? :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer0entjeh88

Jer0entjeh88

Verwijderd schreef op zondag 21 maart 2010 @ 16:38:
[...]

Hij heeft een functie om het netwerk uit te breiden, maar ik kan me voorstellen dat dat alleen werkt indien je al een Apple router hebt. Ik zelf heb ook de TimeCapsule, deze staat beneden in de meterkast. En ik heb boven aan de andere kant van het huis nog vol bereik, je zou de UPC router dus ook kunnen vervangen, mits het een losse router is, en niet ingebouwd bij de modem.

Ik heb alleen de TC hier, anders had ik het wel even uitgeprobeerd. ;) Laat je het hier even weten wat je gedaan hebt? :Y
Ik vind de TC plaatsen in de meterkast geen optie. We hebben thuis al een NAS in de meterkast met films en muziek etc. Tevens beschikt de TC niet over genoeg poorten om het huis te voorzien van internet. De TC dient echt alleen als back-up voor mijn mac's.

Het is dus niet bekend of je een TC alleen kunt gebruiken als accespoint binnen een bestaand netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jer0entjeh88 schreef op zondag 21 maart 2010 @ 16:59:
[...]

Ik vind de TC plaatsen in de meterkast geen optie. We hebben thuis al een NAS in de meterkast met films en muziek etc. Tevens beschikt de TC niet over genoeg poorten om het huis te voorzien van internet. De TC dient echt alleen als back-up voor mijn mac's.

Het is dus niet bekend of je een TC alleen kunt gebruiken als accespoint binnen een bestaand netwerk?
Het moet wel kunnen, desnoods maak je er een apart netwerk van. :Y Heb even gekeken in de configuratie tool, ik weet vrijwel zeker dat het moet kunnen wat je wilt. Ik zal straks eens even een paar dozen open trekken, eens kijken waar ik m'n oude router heb, bedacht me net dat ik die nog ergens moet hebben..

edit: "Brugmodus", moet lukken dus! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

Jer0entjeh88 schreef op zondag 21 maart 2010 @ 16:59:
Het ziet er naar uit dat dat gewoon kan. Je zet dan bij "Internet -> Internet connection" connection sharing op "Off (Bridge mode)" en bij "Airport -> Wireless" kies je "Create a wireless network".

Ik heb het niet uitgeprobeerd, maar dat lijken me de settings die je moet hebben.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer0entjeh88

Jer0entjeh88

Bedankt voor de snelle reacties!

Betekend dit dat ik dan gewoon in mijn normale netwerk zit, en niet een nieuw netwerk aanmaak.
De NAS zit namelijk in mijn 'huidige' netwerk en die wil ik nog wel gewoon kunnen bereiken zonder dat ik elke keer van netwerk moet switchen? Dan zou het helemaal top zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor4
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-08 20:52
TS na 2 jaar eindelijk aangepast, nieuwe modellen erin, troep eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Laatst online: 13-09 14:38
Vreemd, heb een TimeCapsule met 'accounts' gemaakt. En mijn TimeMachine backup gaat daar gewoon netjes heen, nu krijgt elk account blijkbaar een map 'gerbuikersnaam' en 'Data' op de TC. Wilde laatst een volledige restore doen (of dat ben ik nog steeds van plan)... maar hij vind mijn backup niet?

De backups werden automatisch geplaatst in de 'gebruikersnaam' map in een sparsebundel, terwijl ze blijkbaar in de 'Data' map moeten staan, ben nu dus 100GB aan het overkopieren naar die Data map en hoop dat dat werkt.

Niet echt 'gebruikersvriendelijk' zeg maar.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 22:13

Zoefff

ā¤ 

Jer0entjeh88 schreef op zondag 21 maart 2010 @ 18:22:
Bedankt voor de snelle reacties!

Betekend dit dat ik dan gewoon in mijn normale netwerk zit, en niet een nieuw netwerk aanmaak.
De NAS zit namelijk in mijn 'huidige' netwerk en die wil ik nog wel gewoon kunnen bereiken zonder dat ik elke keer van netwerk moet switchen? Dan zou het helemaal top zijn!
Correct. Zodra je de sharing opties uit zet gedraagt de TC zich als een 'gewone' switch. Uit luiheid heb ik het zo namelijk ook al ingesteld, omdat m'n Linksys router alles al afhandeld en ik geen zin had / heb om dat aan te passen ;)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer0entjeh88

Jer0entjeh88

Ik beschik inmiddels over een 1tb TC. Ben er tot op heden erg tevreden mee. Eerste back-up ging mijn inziens wat sloom maar nu draait alles lekker soepel.

Heeft iemand een goede beschrijving hoe ik mijn TC van buitenaf kan benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CKSotos
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 13:25
Ik hoor iedereen "klagen" dat de eerste back-up traag ging bij mij had ie de eerste back up binnen 10 minuten draadloos gemaakt naar mijn 2TB TC.

Ik heb dus geen klagen over het apparaatje ;)
Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.