TC heeft nu zelfs 6 antennes, 3 x op 2.4 GHz en 3 x op 5.0 GHz. Ze hadden plaats nodig waardoor de unit de hoogte in is gegaan. Volgens Apple zelf moet je gbit kunnen halen.Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 06:56:
De nieuwe TC is een dikke unit. Is de airport express nu ook geupdate? Dacht dat deze max 300 mbps was. Nu zegt apple 450 mbps. Heeft deze er een 3e antenne bij gekregen?
Ik zit te denken om een Time Capsule aan te schaffen, echter is het me nog steeds niet duidelijk of deze makkelijk via samba te sharen is. Wat ik wil is om een 3Tb time capsule te gebruiken voor 500gb time machine backups en de rest, 2.5 tb, als media server voor xbmc. Maar is dit uberhaupt mogelijk?
XBMC kan samba shares lezen. En de TC kan deze aanmaken.Dus ja.
Even voor de duidelijkheid, het gaat hier om een nieuwe 2013 TC en AirPort Utility 6.3. Voor zover ik weet kan je wel disks sharen met deze versie van de airport utitlity maar alleen via afp. De optie voor windows networks zie ik nergens meer.
Hoi,
Vraagje, ik heb internet van Ziggo doormiddel van de Ziggo EPC3925 modem. Heb die door Ziggo in Bridge mode laten zetten. Vanaf de Ziggo modem loopt er een kabel naar mijn Time Capsule (2tb).
De Time Capsule verdeelt dan het internet verder zeg maar in huis. Begreep dat de Time Capsule dat ook kan als router. De Time Capsule heeft ook een IP adres en werkt verder ook prima.
Vanaf daar loopt er een kabel naar een Switch, de ZyXEL Desktop Gigabit Ethernet Media Switch en vanuit daar gaan er kabels naar de verschillende apparaten. 1 daarvan is een Nas, Synology DS212j.
Die NAS kan ik extern bereiken via het IP adres van de Nas. Van de Time Capsule kan ik de interne HD niet bereiken extern. Krijg dat niet werkende.
Heb even gekeken naar het IP adres en zag toen dat mijn TC en de NAS dezelfde externe IP adres hebben. Als ik dan kijk via mijn laptop wat mijn IP is via de site, www.whatismyip.com zie ik dat, dat IP ook gebruikt wordt door de NAS en TC.
Hoe kan ik met de TC regelen dat de NAS een ander extern IP krijg? Want volgens mij is dat de reden dat ik de HD van de TC extern niet kan bereiken omdat de TC en Nas dezelfde IP adres hebben.
Wie mij kan helpen, graag!
Alvast bedankt!
Vraagje, ik heb internet van Ziggo doormiddel van de Ziggo EPC3925 modem. Heb die door Ziggo in Bridge mode laten zetten. Vanaf de Ziggo modem loopt er een kabel naar mijn Time Capsule (2tb).
De Time Capsule verdeelt dan het internet verder zeg maar in huis. Begreep dat de Time Capsule dat ook kan als router. De Time Capsule heeft ook een IP adres en werkt verder ook prima.
Vanaf daar loopt er een kabel naar een Switch, de ZyXEL Desktop Gigabit Ethernet Media Switch en vanuit daar gaan er kabels naar de verschillende apparaten. 1 daarvan is een Nas, Synology DS212j.
Die NAS kan ik extern bereiken via het IP adres van de Nas. Van de Time Capsule kan ik de interne HD niet bereiken extern. Krijg dat niet werkende.
Heb even gekeken naar het IP adres en zag toen dat mijn TC en de NAS dezelfde externe IP adres hebben. Als ik dan kijk via mijn laptop wat mijn IP is via de site, www.whatismyip.com zie ik dat, dat IP ook gebruikt wordt door de NAS en TC.
Hoe kan ik met de TC regelen dat de NAS een ander extern IP krijg? Want volgens mij is dat de reden dat ik de HD van de TC extern niet kan bereiken omdat de TC en Nas dezelfde IP adres hebben.
Wie mij kan helpen, graag!
Alvast bedankt!
Ik heb een nogal irritant probleem..
Onze TC hangt aan een UPC Router, elke zoveel dagen dan "bevriest" de TC, WiFi is onvindbaar, maakt geen verbinding meer, etc etc.
Het lampje van de TC is dan wel gewoon groen.
Als ik de TC aan een andere verbinding hang van XS4ALL, dan hebben we dit probleem niet.
UPC zegt dat de verbinding in orde is, maarja ergens gaat er dus iets mis
Zijn er gebruikers die dit probleem herkennen? op de Apple forums kan ik ook niet echt iets vinden
Onze TC hangt aan een UPC Router, elke zoveel dagen dan "bevriest" de TC, WiFi is onvindbaar, maakt geen verbinding meer, etc etc.
Het lampje van de TC is dan wel gewoon groen.
Als ik de TC aan een andere verbinding hang van XS4ALL, dan hebben we dit probleem niet.
UPC zegt dat de verbinding in orde is, maarja ergens gaat er dus iets mis
Zijn er gebruikers die dit probleem herkennen? op de Apple forums kan ik ook niet echt iets vinden
Ik had na de laatste update het probleem dat mijn TC wifi weg was.
Ben teruggegaan naar x.x.3 en nu werkt het weer.
(Dus de voorlaatste versie)
Ben teruggegaan naar x.x.3 en nu werkt het weer.
(Dus de voorlaatste versie)
het vervelende in mijn geval is dat het alleen in combo met UPC is, wat mij dus doet vermoeden dat er gewoon een probleem is met de verbinding, of met de modem, maarja bij UPC kom ik ook niet verder dan een kastje en een muur

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.