Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-05 21:46
Net ook even een 2TB TC gekocht, vanavond mee aan de slag. Ik ben benieuwd!

Update:
Ik heb spijt, back-up van mijn macbook air en iMac duurt meer dan 10 uur, 600GB aan films er op zetten duurde 1,5 dag. Nu is mijn mac gecrashed en heb ik dus geen back-up kunnen maken, ook krijg ik het niet aan de praat met de Ac Ryan. Waardeloos.

Update 2:
En ja hoor me iMac is gecrashed inneens met 20.000 fotos en tientallen backups websites. En de TC had dus nog geen backup gedaan.

[ Voor 80% gewijzigd door colorsone op 19-04-2012 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-05 17:06

pbd

colorsone schreef op maandag 16 april 2012 @ 18:28:
Net ook even een 2TB TC gekocht, vanavond mee aan de slag. Ik ben benieuwd!

Update:
Ik heb spijt, back-up van mijn macbook air en iMac duurt meer dan 10 uur, 600GB aan films er op zetten duurde 1,5 dag. Nu is mijn mac gecrashed en heb ik dus geen back-up kunnen maken, ook krijg ik het niet aan de praat met de Ac Ryan. Waardeloos.

Update 2:
En ja hoor me iMac is gecrashed inneens met 20.000 fotos en tientallen backups. En de TC had dus nog geen backup gedaan.
Er wordt ook aangeraden om de eerste full backup even bekabeld te doen en niet wireless, bekabeld gaat een stuk sneller namelijk. Je zegt dat je spijt hebt maar dit komt toch niet door je TC? Wel zuur, mee eens, maar hoe groot is de kans dat al je hardware er blijkbaar tegelijkertijd mee ophoudt........... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-04 11:52
Tja datapompen over wifi is vragen om ellende natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-05 21:46
de iMac was ook bedraad aangesloten... Heb mijn iMac dus opnieuw moeten installeren en die deed over 10GB ongeveer een uur.. en Air heb ik nu draadloos laten backuppen ongeveer 7GB en dat duurde 3 uur. Nu kijken of ik de AC Ryan met een TC aan de praat krijg.

Edit:

Ik heb alles nu eindelijk aan de praat, maar klopt het dat als ik via sabnzbd direct op mijn TC opsla dat mijn internet verbinding naar 800kb/s en dan weer naar 3,4mb/s gaat.. als ik het eerst op mijn mac opsla en dan laat uitpakken op duurd het echt een uur, terwijl als ik hem gewoon laat uitpakken om me Macs is het binnen 5 minuten klaar.

[ Voor 40% gewijzigd door colorsone op 20-04-2012 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 452695

Wat ik me afvraag, is de TC in een draadloos netwerk te gebruiken naast het gebruik van een andere modem/router? Ik heb TV en internet van Telfort en zou de TC op de 1e verdieping willen zetten, draadloos verbonden met de thomson van Telfort. Is dit mogelijk? Zo ja, kan ik daar dan een printer op aansluiten waarmee ik draadloos vanaf mijn iMac, iPad of iPhone kan printen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynoot
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-05 16:30
Anoniem: 452695 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 17:15:
Wat ik me afvraag, is de TC in een draadloos netwerk te gebruiken naast het gebruik van een andere modem/router? Ik heb TV en internet van Telfort en zou de TC op de 1e verdieping willen zetten, draadloos verbonden met de thomson van Telfort. Is dit mogelijk? Zo ja, kan ik daar dan een printer op aansluiten waarmee ik draadloos vanaf mijn iMac, iPad of iPhone kan printen?
Ja alles wat je wilt is mogelijk. Ik heb hier precies dezelfde opstelling, alleen dan met een primaire Cisco router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdie_NL
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-05 12:13
Het aantal webshops die de 2TB Time capsule verkopen en/of op voorraad hebben is verminderd sinds een week. Heeft dit een reden?
Zit er een nieuw type of misschien een verbetering van het product aan te komen?

[ Voor 6% gewijzigd door Birdie_NL op 25-04-2012 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-cIGIMV_zSls/T5f3DxGXxdI/AAAAAAAABr0/D6rfK5PJNEg/s800/Capture2.JPG

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdie_NL
  • Laatst online: 26-05 12:13
Okeee... mooi overzicht, dat wel. Maar kan ik uit de tabel opmaken dat we wellicht over een tijdje een nieuwe type time capsule kunnen verwachten en zo ja..wanneer? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Birdie_NL op 25-04-2012 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Niet online
Zal je zien dat ik net een TC heb gekocht.

'Laten we hopen dat er binnenkort nog geen nieuwe komt' :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swifty_DK
  • Laatst online: 10-05 02:55
Beste medetweakers,

ik heb wat vragen mbt tot de time capsule heb het topic beetje doorgelezen

ik ben een apple Noob(sommige van me vrienden zeggen zelfs een "applehater"), ik heb geen Apple producten en werk er bijna nooit op.
maar goed een vrouwelijke kennis heeft op dit moment een macbook(welke weet ik op dit moment niet), en een iphone 4s. sinds ze de iphone4s heeft, gebruikt ze der macbook zo goed als nooit, alleen om wat fotos van camera over te zetten.
ze wil dus de macbook wegdoen en een ipad2(of 3) aanschaffen.
maar ze wil dus wel een centrale opslag, bij mij thuis heeft ze me 22tb file server met mediasleper etc etc en ze is daar een beetje jaloers op.
en wil iets soort gelijk maar in het klein(2tb tc)

wat de setup bij haar dus zou worden is
1. Time Capsule
2. Iphone 4s
3. Ipad2 of ipad"3"
4. Apple tv.
in der huishouden gaat ze het dus zonder volwaardige computer/laptop(windows dan wel mac doen)

maar nu begrijp ik dat zonder volwaardige mac/pc er limitaties zijn, of zijn deze limitaties door me fantasie gecreerd?
de volgende dingen wil ze dus doen.
1. alle fotos docs en muziek overzetten van der Macbook en dan der macbook verkopen

volgende handelingen zijn dus dan wanneer de macbook verkocht zijn:

2. fotos overzetten van camera via ipad op de TC(denk dat dit wel kan)
2a. Fotos bekijken op de tv via atv(denk dat dit wel kan)
3.Films/Series(mp4/mkv) van usb stick overzetten op de timecapsule om te benaderen en te bekijken via de ATV
4. FotoPrint opdracht sturen van de Ipad/iphone naar de Printer die word aangesloten op de TC.
5. ze heeft nog wat documenten die ze bijna nooit benaderd(docs) maar ze zou ze wel willen benaderen via de ipad/iphone4s mocht het nodig zijn. en natuurlijk eventueel printen

denk dat dat hem is ben mishcien 1 of 2 taken evrgeten.

maar me vraag kort gesteld kan dus de TC setup functioneren zonder volwaardige computer.

ja normaal blijf ik verweg van apple producten, maar ik denk dat we alls tweaker soms geen nee kunnen zeggen als een vrouw een vraag stelt met een smile.

(me post zit vol taalfouten. vergeef me die taalfoutjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

swifty_DK schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 02:27:

maar nu begrijp ik dat zonder volwaardige mac/pc er limitaties zijn

de volgende dingen wil ze dus doen.

1. alle fotos docs en muziek overzetten van der Macbook en dan der macbook verkopen

volgende handelingen zijn dus dan wanneer de macbook verkocht zijn:

2. fotos overzetten van camera via ipad op de TC(denk dat dit wel kan)
2a. Fotos bekijken op de tv via atv(denk dat dit wel kan)
3.Films/Series(mp4/mkv) van usb stick overzetten op de timecapsule om te benaderen en te bekijken via de ATV
4. FotoPrint opdracht sturen van de Ipad/iphone naar de Printer die word aangesloten op de TC.
5. ze heeft nog wat documenten die ze bijna nooit benaderd(docs) maar ze zou ze wel willen benaderen via de ipad/iphone4s mocht het nodig zijn. en natuurlijk eventueel printen

denk dat dat hem is ben mishcien 1 of 2 taken evrgeten.

maar me vraag kort gesteld kan dus de TC setup functioneren zonder volwaardige computer.
Als ik je verhaal zo lees zou ik er niet aan beginnen.Ik zie te veel nadelen.

2 Gaat niet zomaar lukken. ( Mac > iPhoto > Finder > Time Capsule )
2a Apple TV Photostream ( iCloud account )
3 Hoe stel je dit voor, als je een USB stick aansluit op de Time Capsule, moet je alsnog een OS hebben om bestanden over te zetten naar de TC.
4 Geen probleem
5 iOS is geen volwaardig besturingssysteem. Je hebt geen toegang tot je TC en de daaropstaande bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-05 21:04
2a kan natuurlijk ook via AirPlay, stuk makkelijker dan via photostream.
5. kijk eens naar SugarSync, Dropbox, Skydrive, Google Drive oplossingen.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swifty_DK
  • Laatst online: 10-05 02:55
Bedankt voor de reacties was ik al bang voor.
ik merk dat de gemiddelde consument in me sociale cirkel die een tablet koopt de computer/laptop minder en minder gebruikt.
maar jammer genoeg is een tablet (nog) geen vervanger voor de computer/laptop.
dan maar afwachten.
RobbieB schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 11:58:
5. kijk eens naar SugarSync, Dropbox, Skydrive, Google Drive oplossingen.
Niet echt een optie. ze wil der foto's/documenten lokaal opslaan.

[ Voor 31% gewijzigd door swifty_DK op 01-05-2012 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn2280
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-06-2022
Weet iemand of de timecapsule om kan gaan met een 4tb hdd? Bv van hitachi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ik overweeg om een Apple Time Capsule 2TB te kopen... Maar zit nog met een aantal (Windows gerichte) vragen.

Ik heb een iPhone, iPad, MacBook, Apple TV en 2 desktop pc's + 1x Bootcamp die Windows 7 draaien.
Het gaat mij erom dat deze Time Capsule net zo goed op OS X als in Windows 7 werkt, en vandaar dat ik van jullie wil weten hoe jullie de Time Capsule met jullie Windows PC vinden werken.

1. Wanneer ik Call of Duty speel, zie ik dat mijn ''Nat- verbinding'' open staat. Ik weet dat je dit in normale routers kan instellen, maar mocht het ervan komen; biedt de TC dan de mogelijkheid om dit ook te laten instellen?

2. Is de 2TB HDD in de Time Capsule even makkelijk te bereiken als een HDD op je pc? - En heb ik dan ook volledig toegang tot de 2TB HDD? Of alleen een gepartitioneerd deel ervan?

3. Ik lees op internet veel verhalen van mensen waarvan de TC na 1,5 jaar kapot is gegaan. Is dit alleen bij oude modellen zo, of kan het zo zijn dat ik over een jaar ook problemen kan krijgen?

4. Ik heb een Ziggo 120Mbit internet verbinding, is de TC snel genoeg om deze snelheden bij te houden?
Momenteel heb ik een Linksys E2000 die bestanden met een snelheid van 12 - 20Mb download, en een piek van soms 28Mb heeft. Ik las op internet dat iemand qua snelheden niet hoger dan 18Mb kwam, en dat zou betekenen dat dit eerder een downgrade dan een upgrade voor mij is.

5. Kan ik de bestanden (bijvoorbeeld muziek) die ik op de TC plaats ook via de iPhone / iPad benaderen?
- Ik heb gelezen dat dit via een omweg kan, maar hoe?

Alvast bedankt, ik heb lopen Googelen en veel vragen heb ik al kunnen beantwoorden, maar helaas nog niet alles.:)

An  a day keeps the doctor away.

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 11:57

Digistorm

tenax moderator pomorum

Met puntje 4: de Time Capsules en Airports zijn een aantal keren stilletjes verbeterd. De laatste keer dat ik een vergelijkende review opzocht kwamen de draadloze snelheden toch wel in de buurt van de 90 of 100. Mijn broer heeft een Airport Extreme en die haalt met Ziggo in ieder geval 70 Mbit draadloos, zo even snel getest.

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151407

Haal hier op 5ghz gewoon 120mbit op ziggo.
Met een 2012 extreme op zowel een alienware met 450mbit killer wifi en ook op macbook retina.
Dat is dan wel op dezelfde etage.
Ga ik naar boven dan is het ook 80/90 mb/s.
Dit heb ik opgelost door op zolder nog wired een airport expres 2012 neer gezet te hebben met zelfde ssid.
Nu overal in mijn betonnen huis volledig bereik.
Heb getwijveld aan timecapsule maar mijn synology heeft me nog niet in de steek gelaten met TM backups en capsules zijn er nog niet op 10tb met raid 5:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietertie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-05 21:15
Even een vraagje. Ik heb hier thuis glasvezel en daarom een genexis kastje in de meterkast hangen. De meegeleverde modem (thompson TG789vn) is vrij beperkt in z'n functies (waarschijnlijk disabled).
Wat ik namelijk probeer is om mijn netwerk uit te breiden via een AE, maar krijg het bekende oranje bolletje dat dit niet lukt.

De vraag: kan ik mijn time capsule rechtstreeks op het genexis kastje aansluiten?
Of zit er niks anders op dan zelf maar een modem aan te schaffen... en welke dan...

ps. ik neem overigens alleen internet af, dus geen tv en bellen. Provider is Solcon.

[ Voor 7% gewijzigd door pietertie op 20-11-2012 13:39 ]

 MacBook Pro 13'' (2016 TB) 512gb SSD |  iPhone 6s | Synology DS213+

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-05 13:13
Ik denk niet dat dit kan, voor zover ik weet maakt de thomson de internet-verbinding, zonder die gaat het dus niet lukken.

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Anoniem: 151407 schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 19:41:
Heb getwijveld aan timecapsule maar mijn synology heeft me nog niet in de steek gelaten met TM backups en capsules zijn er nog niet op 10tb met raid 5:)
Jawel, die heten alleen anders: Mac Mini met Pegasus R-serie Thunderbolt DAS ;)

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 11:57

Digistorm

tenax moderator pomorum

pietertie schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 13:38:
Even een vraagje. Ik heb hier thuis glasvezel en daarom een genexis kastje in de meterkast hangen. De meegeleverde modem (thompson TG789vn) is vrij beperkt in z'n functies (waarschijnlijk disabled).
Wat ik namelijk probeer is om mijn netwerk uit te breiden via een AE, maar krijg het bekende oranje bolletje dat dit niet lukt.

De vraag: kan ik mijn time capsule rechtstreeks op het genexis kastje aansluiten?
Of zit er niks anders op dan zelf maar een modem aan te schaffen... en welke dan...

ps. ik neem overigens alleen internet af, dus geen tv en bellen. Provider is Solcon.
Het is niet helemaal duidelijk wat je precies probeert. Je wilt een draadloos netwerk toevoegen aan je bestaande modem? Je kunt de AE zo instellen dat deze niet als router werkt maar alleen als access point. In dat geval verdeelt je modem het internet en voorziet de AE enkel in de draadloze verbinding. Als je probeert een bestaand draadloos netwerk ook draadloos uit te breiden dan wordt het lastig. Wat je dan wel kunt doen is een netwerkkabel trekken en de AE bedraad aansluiten. Maar dat was in dat geval waarschijnlijk niet de bedoeling.

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-05 13:29

freddyathlon

McLaren Mercedes

Ik zit erover te denken een Time Capsule aan te schaffen die ik dan op mijn bureau naast de iMac neerzet.

Nu lees ik over het opzetten van een gastnetwerk, wat mij wel plezierig lijkt. Krijg vaak mensen over de vloer die mijn WiFi willen gebruiken, dus een mooie optie.

Maar; mijn Wifi kabelmodem hangt in de meterkast. Moet ik deze dan eerst verbinden met de Time Capsule d.m.v. een kabel, om de TimeCapsule als wifi router te laten fungeren? Of werkt dit anders?

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mitchie_
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:04
Als je de TimeCapsule als wifi router wilt laten funguren en je zet wifi uit in je kabelmodem dan kan je alleen via een kabel deze twee samen laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:24

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Vraagje weet iemand welke generatie Time Capsule er nu verkocht wordt, is dat generatie 4 of zitten we al op 5.
En is dan een nieuwe uit midden 2011 nog actueel? ik heb een aanbod via een particulier 3TB nieuw in doos echter geen aankoopbon. Dus bij garantie op het serie nummer kan ik niets.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

_Mitchie_ schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 16:14:
Als je de TimeCapsule als wifi router wilt laten funguren en je zet wifi uit in je kabelmodem dan kan je alleen via een kabel deze twee samen laten werken.
En als ik in de router WiFi aan laat staan? Kan de T.C. via WiFi communiceren met mijn router?
Kan ik dan ook de TC het hele draadloze netwerk laten regelen en een gastnetwerk opzetten?

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 22:35

Mooody

elmoody

Ik heb zowel een Airport Extreme als een Time Capsule. De Time Capsule staat op mijn kantoor (aan huis) en fungeert als backup. De Extreme staat in de woonkamer.

De Airport Extreme is ingesteld op 2 wifi netwerken, 2.4ghz en 5ghz. Is het mogelijk dat de Time Capsule beide netwerken versterkt of kan dit maar bij 1?

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:05
Eén.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 22:35

Mooody

elmoody

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Ik heb wat advies nodig; ik twijfel tussen de aanschaf van een Time Capsule of een Airport Extreme. Enige verschil zou dan de ingebouwde schijf zijn. Dat is ook de twijfel.

Ik heb op mijn iMac documenten, foto's en muziek staan die ik ook op mijn externe hdd kan zetten. Even inpluggen en klaar. Ik heb niet de hele iMac volstaan met bestanden die continue worden bijgewerkt en dus moeten worden geupdate.

Ik heb me laten vertellen dat de Airport of TC beter werkt kwa wifi-bereik dan de standaard UPC modem in de meterkast met Wifi. We hebben thuis een iMac, 2x iPad, 2x iPhone, PS3 en TV die met Wifi werken en een windows bak + 2 printers met Wifi. Aardig wat verbindingen dus en het gebeurt geregeld dat er een apparaat geen wifi connectie kan maken.

Te druk??

Kan ik dit oplossen met een Airport of TC ? En is de TC voor mij echt nodig?
Ik hoef geen NAS te hebben om bijv bestanden via internet te benaderen, ik wil alleen een backup hebben van belangrijke documenten en foto's.

Heeft iemand advies voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390382

freddyathlon schreef op woensdag 05 december 2012 @ 14:37:
Ik heb wat advies nodig; ik twijfel tussen de aanschaf van een Time Capsule of een Airport Extreme. Enige verschil zou dan de ingebouwde schijf zijn. Dat is ook de twijfel.

Ik heb op mijn iMac documenten, foto's en muziek staan die ik ook op mijn externe hdd kan zetten. Even inpluggen en klaar. Ik heb niet de hele iMac volstaan met bestanden die continue worden bijgewerkt en dus moeten worden geupdate.

Ik heb me laten vertellen dat de Airport of TC beter werkt kwa wifi-bereik dan de standaard UPC modem in de meterkast met Wifi. We hebben thuis een iMac, 2x iPad, 2x iPhone, PS3 en TV die met Wifi werken en een windows bak + 2 printers met Wifi. Aardig wat verbindingen dus en het gebeurt geregeld dat er een apparaat geen wifi connectie kan maken.

Te druk??

Kan ik dit oplossen met een Airport of TC ? En is de TC voor mij echt nodig?
Ik hoef geen NAS te hebben om bijv bestanden via internet te benaderen, ik wil alleen een backup hebben van belangrijke documenten en foto's.

Heeft iemand advies voor me?
Ik heb zelf de laatste versie van de TC 2 TB. Qua belasting is jouw situatie vergelijkbaar met mijn situatie. Ik heb alleen het Ziggo modem niet in de meterkast ondergebracht maar in de TV kast samen met de TC. Dit omdat het een meer centralere plek in het huis is, Middels een ethernetkabeltje is de TC verbonden. Ik heb het Wifi gedeelte van de Ziggo uitgeschakeld waardoor alle Wifi over de TC gaat. (Wel de TC als accesspoint instellen) Het werkt allemaal zonder problemen. Ik heb de iMacs draadloos op 5GHz Wifi geconfigureerd om de drukte van de 2,4 GHz band te vermijden.
Aan één van de iMac's is een externe harde schijf verbonden met alle dierbare data. Het voordeel van de TC is dat deze geheel automatisch ook een reserve kopie maakt van deze externe harde schijf naast een kopie van alle andere computers. Wel dient natuurlijk Time Machine geactiveerd te zijn. Het geheel draait geruisloos en op de achtergrond, ik heb er geen omkijken naar. Mijn advies, in dit geval, ga ook voor de TC. In het geval van het uitvallen van een schijf heb je je TC nog. Dus "better safe (of save in dit geval) than sorry _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddrop
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-10-2024
Ik heb exact dezelfde opstelling als Sneeuwhaas. Werkt perfect: Laatst ging mijn externe schijf, waar m'n Aperture library op staat, kapot en had binnen no time alles weer terug staan op een nieuwe schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151407

Mooooody schreef op zondag 02 december 2012 @ 12:19:
Ik heb zowel een Airport Extreme als een Time Capsule. De Time Capsule staat op mijn kantoor (aan huis) en fungeert als backup. De Extreme staat in de woonkamer.

De Airport Extreme is ingesteld op 2 wifi netwerken, 2.4ghz en 5ghz. Is het mogelijk dat de Time Capsule beide netwerken versterkt of kan dit maar bij 1?
Gewoon je time Capsule exact het zelfde instellen kwa netwerk ssid en security.
Dan kun je zo over roamen van de ene naar de andere.
Je TC staat al in bridged mode of heb je daar in je kantoor een andere internet verbinding?

Heb hier een extreme met een 2012 express ernaast in bridge mode en heb nu in het gehele huis volledig bereik op beide netwerken.
als je hem "extend" kan je maar 1 netwerk verlengen en dat gaat ook nog over wifi, dus snelheid keldert als een gek als je 2e AP ver weg staat.

dus bridge mode, eigen ip adres geven.
dan netwerk settings clonen van je extreme en gaan met die bananaan.
hij moet dan wel via netwerk kabel worden voorzien van internet, als je extend kan dat zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Ik heb een Time Capsule gekocht, de 2TB versie.

Ik heb in de meterkast een UPC kabelmodem met ingebouwd Wifi. Ik wil de TC de wifi-functie laten overnemen, dus moet ik hem met het kabelmodem verbinden.

Het kabelmodem is met internet verbonden dmv een coax-kabel.

Welke type kabel moet ik hangen tussen upc modem en de TC? Is dat een standaard ethernet-kabel, of een crosswire kabel?

Heb hier een ethernetkabel liggen waar PATCH CABLE opstaat. De gekleurde draadjes in de connector zitten op dezelfde plaats allemaal.

Mijn UPC kabelmodem, Thomson, heeft alleen 4 ethernetpoorten. Geen WAN poort zoals de TimeCapsule. Kan ik de kabel daar insteken?

[ Voor 25% gewijzigd door freddyathlon op 08-12-2012 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-05 16:24
freddyathlon schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 15:45:
Ik heb een Time Capsule gekocht, de 2TB versie.

Ik heb in de meterkast een UPC kabelmodem met ingebouwd Wifi. Ik wil de TC de wifi-functie laten overnemen, dus moet ik hem met het kabelmodem verbinden.

Het kabelmodem is met internet verbonden dmv een coax-kabel.

Welke type kabel moet ik hangen tussen upc modem en de TC? Is dat een standaard ethernet-kabel, of een crosswire kabel?

Heb hier een ethernetkabel liggen waar PATCH CABLE opstaat. De gekleurde draadjes in de connector zitten op dezelfde plaats allemaal.
- Normale internet kabel.
- Inloggen op wifi modem (192.168.1.1 login/pass leeglaten), wifi op disabled zetten (zodat de wifi's elkaar niet storen, je kunt ook verschillende kanalen gebruiken bijv wifi modem kanaal 6 en time capsule op kanaal 11)
- TimeCapsule configureren als uitbreiding van het netwerk (zonder routerfunctie dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Oftwel op Brugmodus zetten.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Ik heb de TC werkend. Stabielere verbinding dan het UPC modem en inmiddels is de eerste backup gemaakt...

Nu wil ik een gastnetwerk aanmaken. Ik kan deze functie echter nergens vinden... Wat doe ik fout?
In het Airport configuratieprogramma klik ik op de TC, dan op Wijzig en ik zie allemaal knoppen en tabbladen, maar nergens de optie om een gastnetwerk aan te maken.

De TC staat in brugmodus en heeft een 2.4 en 5 ghz netwerk...

Wat doe ik verkeerd, want het moet toch mogelijk zijn??

Versie van het configuratieprogramma is 6.10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Klopt. Gastmodus werkt niet als je de TC in Brugmodus hebt staan. Werkt alleen als je de TC ook daadwerkelijk als router gebruikt met DHCP.

[ Voor 36% gewijzigd door Rivanov op 09-12-2012 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-05 16:24
freddyathlon schreef op zondag 09 december 2012 @ 10:31:
Ik heb de TC werkend. Stabielere verbinding dan het UPC modem en inmiddels is de eerste backup gemaakt...

Nu wil ik een gastnetwerk aanmaken. Ik kan deze functie echter nergens vinden... Wat doe ik fout?
In het Airport configuratieprogramma klik ik op de TC, dan op Wijzig en ik zie allemaal knoppen en tabbladen, maar nergens de optie om een gastnetwerk aan te maken.

Klopt, je kunt wel met de Cisco wifi een gastnetwerk aanmaken. Let er wel op dat de Cisco op een ander kanaal uitzend, anders heeft dit een negatief effect op je wifi bereik/snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

freddyathlon schreef op zondag 09 december 2012 @ 10:31:

Leuk dat je de TC hebt aangeschaft, bij mij werkt ie prima!

Inderdaad als de brugmodus is ingeschakeld zie je in het menu "draadloos" van het configuratieprogramma niet de mogelijkheid om een Gastnetwerk aan te vinken. (Dat heeft te maken met DHCP uitgifte)

Je kunt dit oplossen door in het UPC modem de routerfunctie uit te schakelen, indien mogelijk natuurlijk. Zie hier:

nieuws: UPC voegt bridge-modus toe aan kabelmodems met routerfunctionaliteit

En in de TC "DHCP en NAT" in te schakelen ipv "Brugmodus" Dan zie je onder het tabje "Draadloos" een kadertje met "Gastnetwerk" oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietertie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-05 21:15
Ik zit met het vervelende probleem dat ik graag mijn TC (model weet ik zo even niet, ik meen 2010 gekocht).
De TC zou ik graag gebruiken als router voor in huis, omdat ik bij de thomson tg789vn vrijwel niks kan instellen. Voor de macs in huis zou ik graag een 5ghz netwerkje opzetten, maar het irritante is dat mijn airplay (wat ik veel gebruik) ontzettend hapert als ik gebruik maak van de TC. Wanneer ik de thomson alles laat regelen, dan heb ik daar helemaal geen last van. Iemand hier ervaring mee, of weet iemand een oplossing?

 MacBook Pro 13'' (2016 TB) 512gb SSD |  iPhone 6s | Synology DS213+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243942

Op dit moment heb ik UPC internet met de router in de meterkast, daarop aangesloten een Airport Extreme die de Wifi verzorgt. In de studeerkamer staat de iMac met 500GB schijf, waar ik een externe schijf aan heb gekoppeld van 500GB. Nu loopt die laatste vol, op 3 gig na (begrijpelijk). iMac valt soms ook uit, zal me niks verbazen dat dit daarmee te maken heeft.

Nu wil dus een nieuwe externe HD aanschaffen voor time machine. Nu zat ik er aan te denken om mijn externe HD aan mijn imac te koppelen voor data (films en muziek) en een TC voor de back-up faciliteit. Wifi zal dan verlopen via AE. Ik wil deze alleen rechtstreek aan mijn iMac koppelen en niet via Wifi, ik heb het idee dat dat erg traag gaat lopen (AE met externe HD eraan was geen succes met de snelheid). Als ik het goed begrijp wordt de externe HD die aan de iMac hangt dan ook gebackupped met TC?

Is dit nu overkill (Router, AE, TC en externe HD) of kan het handiger, maar toch de snelheid behouden)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243942 schreef op maandag 10 december 2012 @ 14:30:
Op dit moment heb ik UPC internet met de router in de meterkast, daarop aangesloten een Airport Extreme die de Wifi verzorgt. In de studeerkamer staat de iMac met 500GB schijf, waar ik een externe schijf aan heb gekoppeld van 500GB. Nu loopt die laatste vol, op 3 gig na (begrijpelijk). iMac valt soms ook uit, zal me niks verbazen dat dit daarmee te maken heeft.

Nu wil dus een nieuwe externe HD aanschaffen voor time machine. Nu zat ik er aan te denken om mijn externe HD aan mijn imac te koppelen voor data (films en muziek) en een TC voor de back-up faciliteit. Wifi zal dan verlopen via AE. Ik wil deze alleen rechtstreek aan mijn iMac koppelen en niet via Wifi, ik heb het idee dat dat erg traag gaat lopen (AE met externe HD eraan was geen succes met de snelheid). Als ik het goed begrijp wordt de externe HD die aan de iMac hangt dan ook gebackupped met TC?

Is dit nu overkill (Router, AE, TC en externe HD) of kan het handiger, maar toch de snelheid behouden)?
Ik heb een externe HD aan een iMac hangen. Op deze externe HD staat alle dierbare data (foto's,video en iTunes bieb) Deze schijf wordt naast de Mac's ook "gebackedup" naar een TC 2TB. Ik begrijp niet waarom je een externe HD voor Time Machine zou willen gebruiken, daar is immers de TC voor bedoelt! Je kunt deze setup ook bekabelen. Je AE is in deze setup wel overbodig geworden omdat de TC ook een Wifi/router is,of je gebruikt de AE als "extender" om het bereik van je Wifi netwerk uit te breiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390382 schreef op maandag 10 december 2012 @ 15:33:
[...]

Ik heb een externe HD aan een iMac hangen. Op deze externe HD staat alle dierbare data (foto's,video en iTunes bieb) Deze schijf wordt naast de Mac's ook "gebackedup" naar een TC 2TB. Ik begrijp niet waarom je een externe HD voor Time Machine zou willen gebruiken, daar is immers de TC voor bedoelt! Je kunt deze setup ook bekabelen. Je AE is in deze setup wel overbodig geworden of je gebruikt hem als "extender" om het bereik van je Wifi netwerk uit te breiden.
Nou ik heb nu nog geen TC, vandaar. Mijn AE staat in de meterkast en dat is nodig om Wifi over te nemen, dat moet bekabeld toch? Mijn TC staat naast mijn iMac en is dus niet bekabeld vanaf de router. Als ik de AE weg doe dan kan mijn TC toch geen wifi overnemen als die niet in de meterkast staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243942 schreef op maandag 10 december 2012 @ 15:36:
[...]

Nou ik heb nu nog geen TC, vandaar. Mijn AE staat in de meterkast en dat is nodig om Wifi over te nemen, dat moet bekabeld toch? Mijn TC staat naast mijn iMac en is dus niet bekabeld vanaf de router. Als ik de AE weg doe dan kan mijn TC toch geen wifi overnemen als die niet in de meterkast staat?
Uh, als ik goed begrijp wat je bedoelt, dan dient de TC inderdaad wel aan een modem/router bedraad te worden middels een netwerkkabeltje. Anders werkt het Wifi niet.

Edit; Ik denk nog even na over je config, maar je kunt de AE in de meterkast vervangen door de TC, kabel van modem naar TC en gaan. Maar je kunt toch ook een nieuwe ext.HD, zeg 1TB of 2TB aan je AE aansluiten en gebruiken als Time Machine. Je oude schijf een beetje data opschonen en aansluiten aan je iMac. Vervolgens in Time Machine aangeven dat deze oude schijf ook gebackedup moet worden op je nieuwe HD die op je AE aangesloten is? Volgens mij ben je dan een stuk goedkoper uit dan het aanschaffen van een TC van 280€.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 390382 op 10-12-2012 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390382 schreef op maandag 10 december 2012 @ 15:40:
[...]

Uh, als ik goed begrijp wat je bedoelt, dan dient de TC inderdaad wel aan een modem/router bedraad te worden middels een netwerkkabeltje. Anders werkt het Wifi niet.

Edit; Ik denk nog even na over je config, maar je kunt de AE in de meterkast vervangen door de TC, kabel van modem naar TC en gaan. Maar je kunt toch ook een nieuwe ext.HD, zeg 1TB of 2TB aan je AE aansluiten en gebruiken als Time Machine. Je oude schijf een beetje data opschonen en aansluiten aan je iMac. Vervolgens in Time Machine aangeven dat deze oude schijf ook gebackedup moet worden op je nieuwe HD die op je AE aangesloten is? Volgens mij ben je dan een stuk goedkoper uit dan het aanschaffen van een TC van 280€.
Precies, dus daarom wil ik de AE graag behouden en wil ik de TC bedraad aan de iMac hebben (incl. externe HD zoals jij hebt). Time machine via het wifi netwerk naar de TC lijkt mij geen snelle optie.

Edit, lees je toevoeging nu pas. Dat ben ik met je eens, alleen heb ik al eens eerder een HD aan mijn AE gehad, alleen time machine was toen echt heel traag en liep steeds stuk. Geen idee waarom de connectie niet goed liep. Vandaar de bedrade versie voor timemachine...

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 243942 op 10-12-2012 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243942 schreef op maandag 10 december 2012 @ 15:53:
[...]

Precies, dus daarom wil ik de AE graag behouden en wil ik de TC bedraad aan de iMac hebben (incl. externe HD zoals jij hebt). Time machine via het wifi netwerk naar de TC lijkt mij geen snelle optie.

Edit, lees je toevoeging nu pas. Dat ben ik met je eens, alleen heb ik al eens eerder een HD aan mijn AE gehad, alleen time machine was toen echt heel traag en liep steeds stuk. Geen idee waarom de connectie niet goed liep. Vandaar de bedrade versie voor timemachine...
Een volledige back-up van HD en Mac kan via Wifi uren duren, bedraad gaat sneller maar zal nog de nodige tijd kosten. Als deze back-up eenmaal gedaan is zal time machine alleen de wijzigingen in de data opslaan (zoals een NAS dat doet) dan maakt het niet uit of dat via Wifi gaat, daar merk je niets van. Maar dat is mijn ervaring met een TC en niet zoals jij beschrijft een AE met een ext HD eraan, geen idee waarom dat langzamer zou moeten zijn. Een TC is niets anders dan een AE met een harde schijf ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390382 schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:04:
[...]

Een volledige back-up van HD en Mac kan via Wifi uren duren, bedraad gaat sneller maar zal nog de nodige tijd kosten. Als deze back-up eenmaal gedaan is zal time machine alleen de wijzigingen in de data opslaan (zoals een NAS dat doet) dan maakt het niet uit of dat via Wifi gaat, daar merk je niets van. Maar dat is mijn ervaring met een TC en niet zoals jij beschrijft een AE met een ext HD eraan, geen idee waarom dat langzamer zou moeten zijn. Een TC is niets anders dan een AE met een harde schijf ingebouwd.
Ok bedankt voor de reacties, dan ga ik het eens overwegen om de AE te vervangen door een TC. Dan kan ik mijn huidige externe HD aan mijn iMac hangen, ook een mooie optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243942 schreef op maandag 10 december 2012 @ 17:02:
[...]

Ok bedankt voor de reacties, dan ga ik het eens overwegen om de AE te vervangen door een TC. Dan kan ik mijn huidige externe HD aan mijn iMac hangen, ook een mooie optie.
Graag gedaan, goede keuze. Ik heb zelf ook deze configuratie en werkt zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey P
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Een huisgenoot van me heeft een Time Capsule welke hij inzet als router voor het hele huis, en als Time Machine voor zijn eigen computer. Nu wil ik zelf echter ook een betrouwbare Time Machine set-up.

Wat ik niet wil, is dat hij zich zorgen moet maken om de betrouwbaarheid van zijn Time Machine. Ik wil dus geen ruimte reserveren op zijn eigen opslag. De vragen:
- Als ik een externe HDD aansluit op zijn TC, zou dit dan de kans op conflicten met zijn eigen back-up vergroten, of de prestaties van zijn TC verminderen (afgezien van het logische gegeven dat ik bandbreedte gebruik)? Zou ik dan met deze oplossing mijn externe HDD als TM in kunnen stellen?
- Zouden 2 Time Capsules in eenzelfde netwerk ieder hun eigen ding kunnen doen?

[ Voor 4% gewijzigd door Mikey P op 24-12-2012 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid4S
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-01-2024
Is de time capsule ook te gebruiken als hub en range extender? Ik heb van XS4ALL een all-in modem voor internet, telefoon en tv. Die wil ik graag houden. Daarnaast wil ik de TC gebruiken als NAS ( heb nu via USB een externe HD, en die vind ik wat traag) en dan via de TC op de HD de backup laten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Ja.

• Solid4S
Thanks! Ik neem aan dat deze instellingen allemaal redelijk duidelijk worden aangegeven tijdens installatie?

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02:00

BombaAriba

Ondertitel

Solid4S schreef op donderdag 27 december 2012 @ 17:09:
Thanks! Ik neem aan dat deze instellingen allemaal redelijk duidelijk worden aangegeven tijdens installatie?
Uiteraard, het is en blijft van Apple. ;)

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

• Solid4S
Werk nog niet zolang met Apple dus is soms best wennen.
Enne bedankt natuurlijk!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:45

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Solid4S schreef op woensdag 26 december 2012 @ 17:02:
Is de time capsule ook te gebruiken als hub en range extender? Ik heb van XS4ALL een all-in modem voor internet, telefoon en tv. Die wil ik graag houden. Daarnaast wil ik de TC gebruiken als NAS ( heb nu via USB een externe HD, en die vind ik wat traag) en dan via de TC op de HD de backup laten maken.
De TC / AExtreme / AExpress zijn prima als range extenders te gebruiken. Heb het zelf hier doorgelust met TC vanaf mijn UPC modem en 2x Airport Express (Gang en Werkkamer) voor signaal boost).
Het moet alleen aanstaan in je router. Ben een keer een tegen gekomen welke niet wilde extenden, maar die van XS4All werkt volgens mij wel.

Het instellen van Extenden is erg simpel. Bij de configuratie van je device doet hij het geregeld al automatisch en anders is het bij het 3e tabje in Airport Utility (config programma) Wireless : Network mode: Extend a wireless network. Dan kies je uit het lijstje welke hij moet extenden, voer het password in en klik op update. Klaar! Solid4S kan de was doen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door ankhie op 28-12-2012 10:37 . Reden: Kleine update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid4S
Morgen dan een TC halen en daarna de was doen ;-) bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mking
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Kun je ook 'losse' bestanden zoals .avi .mkv .mp3 opslaan op de interne hardeschijf van de TC zodat alle andere apparaten (denk aan iPhone/IPAD/MacBook) deze kunnen zien? En kun je de TC via de USB-poort verbinden met een Windows laptop om zo bovengenoemde bestanden erop te plaatsen? Want via de Apple website lijkt dat dit 'kopieeren/overzetten via USB' niet mogelijk is want daar staat dat je er een printer of een externe hardeschijf alleen op aan kan sluiten....

Want overzetten via USB gaat toch wat sneller dan via WIFI denk ik. (WIFI 54Mbit bedoel ik dan)

Maar tot nu toe weet ik niet hoe je de TC dus als een 'hardeschijf' kan laten voorkomen in Windows.

Ben een Apple-noob.

Wat ik wel heb kunnen achterhalen is dat de TC via het programma Time Machine een BACK-UP kan maken van de MacBook. Maar dit zal dan wss. een grote image file zijn??? Ik heb het backuppen geannuleerd vanwege dat het zolang duurde. (Hij was het via WIFI aan het backuppen).

Als overzetten via USB niet mogelijk is dan zou dat toch wel mogelijk moeten zijn als ik de MacBook via een UTP-kabel op een LAN-poort van de TC aansluit?

Maar zie je dan 'ergens' in Finder ofzo dan een netwerkdrive? De TC dus in dit geval?

Want de TC heeft Gigabit Ethernet las ik op de doos. Dat is toch wel sneller dan USB2.0 denk ik? 480Mbit/s.

Het komt erop neer dat ik de TC dus als het ware OOK als NAS wil inzetten. Maar dat hij ook wel nog backups blijft maken met Time Machine.

De KPN Experiabox zal ik dan ook maar beter op de WAN-poort van de TC aansluiten om de TC als WIFI router te laten acteren. Maar dan moet ik dus de Experiabox de WIFI van uitschakelen en ook de routerfunctionaliteit van uitschakelen? Dus moet de TC dan fungeren als Accesspoint of Bridge?

Toevoeging: Of zal ik beter een 1.5TB externe hardeschijf aan de USB-poort van de TC aansluiten en daar dan de film/muziek/foto bestanden op plaatsen? De voorkeur gaat EIGENLIJK uit naar de TC ook als NAS te gebruiken...want daar zit namelijk al een 2TB HDD in.

[ Voor 7% gewijzigd door mking op 29-12-2012 04:39 . Reden: Toevoeging: Of zal ik... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-05 11:27

WTM

mking schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 04:36:
Kun je ook 'losse' bestanden zoals .avi .mkv .mp3 opslaan op de interne hardeschijf van de TC zodat alle andere apparaten (denk aan iPhone/IPAD/MacBook) deze kunnen zien? En kun je de TC via de USB-poort verbinden met een Windows laptop om zo bovengenoemde bestanden erop te plaatsen? Want via de Apple website lijkt dat dit 'kopieeren/overzetten via USB' niet mogelijk is want daar staat dat je er een printer of een externe hardeschijf alleen op aan kan sluiten....

Want overzetten via USB gaat toch wat sneller dan via WIFI denk ik. (WIFI 54Mbit bedoel ik dan)

Maar tot nu toe weet ik niet hoe je de TC dus als een 'hardeschijf' kan laten voorkomen in Windows.

Ben een Apple-noob.

Wat ik wel heb kunnen achterhalen is dat de TC via het programma Time Machine een BACK-UP kan maken van de MacBook. Maar dit zal dan wss. een grote image file zijn??? Ik heb het backuppen geannuleerd vanwege dat het zolang duurde. (Hij was het via WIFI aan het backuppen).

Als overzetten via USB niet mogelijk is dan zou dat toch wel mogelijk moeten zijn als ik de MacBook via een UTP-kabel op een LAN-poort van de TC aansluit?

Maar zie je dan 'ergens' in Finder ofzo dan een netwerkdrive? De TC dus in dit geval?

Want de TC heeft Gigabit Ethernet las ik op de doos. Dat is toch wel sneller dan USB2.0 denk ik? 480Mbit/s.

Het komt erop neer dat ik de TC dus als het ware OOK als NAS wil inzetten. Maar dat hij ook wel nog backups blijft maken met Time Machine.

De KPN Experiabox zal ik dan ook maar beter op de WAN-poort van de TC aansluiten om de TC als WIFI router te laten acteren. Maar dan moet ik dus de Experiabox de WIFI van uitschakelen en ook de routerfunctionaliteit van uitschakelen? Dus moet de TC dan fungeren als Accesspoint of Bridge?

Toevoeging: Of zal ik beter een 1.5TB externe hardeschijf aan de USB-poort van de TC aansluiten en daar dan de film/muziek/foto bestanden op plaatsen? De voorkeur gaat EIGENLIJK uit naar de TC ook als NAS te gebruiken...want daar zit namelijk al een 2TB HDD in.
Je hebt een TimeCapsule gekocht. Dit is een router met een ingebouwde netwerkschijf die gebruikt kan worden voor diverse doeleinden. Veel mensen kopen dit product om het tesamen met TimeMachine te laten werken als backup. (Gewoon zodra je machine verbonden is met de TC kan hij gaan backuppen). Inderdaad de eerste keer backup draaien, zeker over WiFi, gaat erg lang duren. Je kunt ook via een UTP kabel aan een Lan poort verbinden met de TC, gaat zeker sneller zoals je zelf beschrijft.

Ik ben niet echt bekend met de KPN Experiabox. De vraag is hoe je je netwerk wil inrichten. Hoe deel je IP adressen uit naar je clients? Ik schat in dat je dit middels DHCP doet? M.i. heb je de volgende keuze:

- De Experia box fungeert als DHCP server voor je netwerk. Dan moet je de DHCP functie op je TC uitschakelen (brugmodus).

- Je TC router fungeert als DHCP server (accesspoint). Dan kun je hem gewoon in de Experia box prikken. De TC verdeelt de IP adressen.

Ikzelf heb mijn UPC modem op mijn Dlink dir 655 router gezet, deze router deelt alle ip adressen uit middels DHCP. Mijn Airport Extreme (zeg maar TC zonder ingebouwde hd) heb ik op mijn Dlink aangesloten middels de brugmodus en nog een andere sitecom router ook in brugmodus. (Ik gebruik ze feitelijk als switch). Werkt prima.

Ik zou overigens ook de 5GHZ functie van je TC gebruiken en op je experia box het zo instellen dat die geen wifi signaal meer uitgeeft, kan alleen maar storen.

/edit:
Ik zag net dat ik niet alles beantwoord had. Je kunt de TC schijf opdelen in meerdere partities. Dan heb je 1 schijf voor de timemachine backups en nog een voor de media die je wil delen. (Bij een Airport Extreme kan je dat met het airportconfiguratie programma selecteren onder schijven). Ik heb echter daar een usb harddisk aan hangen die ik zo kan selecteren. (zo heb ik timemachine ingesteld, een AE + usb disk = ongeveer een TC ;-)).

[ Voor 5% gewijzigd door WTM op 29-12-2012 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mking
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
@WTM: De MacBook Air is ZO dun dat die geen Ethernetpoort heeft....:( Daarom ging die via WIFI..

Met het Airportconfiguratie programma kan je dus die partities maken? Ohw oke. Dan ga ik dat een keer proberen. (Ja, het is niet mijn Apple spul allemaal maar van een neef van mij)

Jammer dat het zo'n omslachtig proces is om bestanden te kopieeren naar de TC. Want dat gaat dus niet direct via de USB-poort. Dus dan stuur je bestanden die bijv. op je externe hardeschijf staan via WIFI naar de TC. Dus van externe schijf naar TC (want die heeft de WIFI) en de TC stuurt het naar de interne TC hardeschijf....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-05 11:27

WTM

@mking er zijn verloopjes voor waarmee je toch een ethernet kabel kan aansluiten. (Ik heb er ook een voor m'n retina MBP die ook 'te dun is voor een ethernetaansluiting').

en nee, je kan geen partities maken via airport, volgens mij. Dat heb ik niet goed verteld. Deze topic even erbij gevonden:

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1300777

Ik had m'n usb external via m'n macbook geformateerd daarom met partities. Als ik het goed begrijp kun je gewoon dus op 1 partitie en timemachine draaien en overige bestanden delen op de TC als de NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid4S
Ik heb de TC ingesteld als NAS en aan de TC een externe HD gehangen voor de back- up. Op de TC staan ook bestanden die ik ook wil back- uppen. De TC krijg ik echter niet in de lijst. Bij toevoegen of verwijderen ( onder opties) is de de TC niet zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 499733

Ik heb met veel interesse deze thread gelezen. maar uiteindelijk toch besloten om zelf een vraag te stellen. Ik kon het een en ander al aan antwoorden vinden op mijn vragen , maar omdat het toch best gebruikersspecifiek is gooi ik hem er toch maar in. Een kleine voorgeschiedenis. altijd windoos gebruikt. op een gegeven moment heb ik toch een MacBook pro gekocht en ben eigenlijk meteen fan geworden. inmiddels heb ik ook een iPad3 en een iPhone 5 (beide nu met 6.1). inmiddels is mijn linksys router erg verouderd en ben ik toe aan iets nieuws. Ik zit dus onder meer te denken aan een TC 2tb. maar ik zit met het volgende. ik kijk via mijn xbox films die op een gedeelde schijf op mijn windows pc staan. echter de kwaliteit van de router is dusdanig dat dit niet meer lekker gaat. nu heb ik dus het idee om een TC te plaatsen en daarop naast de backups van mijn apple producten mijn films te plaatsen. nu is de ham vraag, wanneer de xbox bedraad aan de TC hangt en de TC volledig als router is geconfigureerd, kan ik dan vanuit de xbox de schijf benaderen en flims bekijken?
dit is eigenlijk de belangrijkste beweegreden om het eventueel niet te doen. of zijn er eventueel andere aanvullingen nodig zoals apple tv? bij voorbaad dank.

-edit-
Ik bedenk me ineens dat er natuurlijk geen codecs op de TC staan. maar zou het werken i.c.m. een Smart tv?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 499733 op 01-02-2013 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Even 2 vraagjes wat betreft de Time Capsule;

1. Is het mogelijk om via de PlayStation 3 een Time Capsule te benaderen (als mediaserver) en muziek/film af te spelen?

2. Is het mogelijk om muziek op de Time Capsule (iTunes database) te zetten en af te spelen via een Airport Express? Dus zonder tussenkomst van een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

nl.mark schreef op maandag 25 maart 2013 @ 11:44:
Even 2 vraagjes wat betreft de Time Capsule;

1. Is het mogelijk om via de PlayStation 3 een Time Capsule te benaderen (als mediaserver) en muziek/film af te spelen?

2. Is het mogelijk om muziek op de Time Capsule (iTunes database) te zetten en af te spelen via een Airport Express? Dus zonder tussenkomst van een computer!
Twee maal nee :)

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-05 15:37
Raar probleem met mijn Timecapsule.

Ik haal hem uit de doos formatteer hem netjes en stel him in zoals het moet voor 2 Mac's, vervolgens zeg ik tegen de iMac's maak een kopie, vervolgens gaat hij het voorbereiden en daarna backuppen daar is die dan XX uur mee bezig ( 100GB per iMac )

Vervolgens als hij dan helemaal klaar is en de dag erna gaat hij een Copy maken, zegt hij dat het niet kan en probeert hij verder te gaan met de backup die ervoor gemaakt is ?, en niet een nieuwe.
Iemand enig idee waar ik kan zoeken ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 16-05 11:46

Bosmonster

*zucht*

Hij maakt nooit een nieuwe backup toch? Die zijn incrementeel. Of is dat niet wat je bedoelt?

[ Voor 20% gewijzigd door Bosmonster op 25-03-2013 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
De tweede kan ik begrijpen, maar waarom zou de PS3 niet kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Niet online

Zer0

nl.mark schreef op maandag 25 maart 2013 @ 14:06:
[...]

De tweede kan ik begrijpen, maar waarom zou de PS3 niet kunnen?
Omdat de Timecapsule geen dlna server heeft, en de PS3 afaik geen media van een (sbm) share kan afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-03-2024
Bij gebrek aan (het vinden van) een Time Machine topic stel ik mijn vraag hier.
Ik heb twee Macs die een backup op mijn TC stallen. Probleem is dat de backup van mijn MBA (256 GB) voor mijn idee te groot word, een backup van bijna 2x de HD grootte lijkt me wat overdreven. Mijn iMac heeft 1 TB, als die hetzelfde kunstje flikt dan is mijn TC meer dan vol zonder enig ander gebruik.

Op Google heb ik al gezocht naar oplossingen, en dit kwam naar boven:
code:
1
defaults write /Library/Preferences/com.apple.TimeMachine MaxSize 405600

Begint ergens op te lijken. Echter stel ik mijn vragen bij de precieze werking van zulk soort Terminal commando. Welke backup limiteert hij? Beide, dus 400GB totaal? Degene van de Mac waar ik het invul?
400GB per backup? Gezien het feit dat ik werk met 2 verschillende HD groottes is het misschien niet precies wat ik nodig heb. Testen is ook lastig want de grootte van een backup kan je totaal niet controleren.

Kan iemand mij wijzen op een andere oplossing, of vertellen wat dit commando precies doet?
Mijn dank is groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 09:01

breinonline

Are you afraid to be known?

Als je dit commando op je MBA schrijft, dan plaatst hij de limitering in de library van die machine. Geldt dan ook alleen voor die machine.
Je weet dat je ook directories uit kan sluiten van de TM backup? Daarmee kan je eventueel ook extra ruimte winnen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Smitovic schreef op zondag 31 maart 2013 @ 22:13:
Bij gebrek aan (het vinden van) een Time Machine topic stel ik mijn vraag hier.
Ik heb twee Macs die een backup op mijn TC stallen. Probleem is dat de backup van mijn MBA (256 GB) voor mijn idee te groot word, een backup van bijna 2x de HD grootte lijkt me wat overdreven.
Time Machine maakt echte backups en kloont niet alleen de laatste versie. Het is dus heel normaal dat de backup groter wordt dan de schijf omdat niet alleen de laatste versie van de data opgeslagen wordt, maar ook eerdere versies.
Het kan inderdaad handiger zijn bepaalde directories uit te sluiten, vooral als er data in staat die veel verandert (download folders bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-03-2024
Bedankt voor de informatie. Ik weet dat je directories uit kan sluiten, maar ik heb niet echt ideeën wat ik er niet bij wilt. Wellicht mijn W7 bootcamp, daar staan toch alleen maar games in. Wat gebeurt er als ik deze uitsluit terwijl hij al wel in de back-up staat? Verwijdert hij dan alle data die ermee te maken heeft, of laat hij het staan totdat de back-up te groot word?

@brein, precies het antwoord dat ik nodig had. Als ik dus op mijn MBA 400GB invul en op mijn iMac 1250GB moet het goed komen. Weet je wat er gebeurt als ik een limiet instel die lager is dan de huidige back-up grootte?

@Zer0, ik vind het niet erg dat de back-up groter word dan de schijf, maar ik vind het zonde van de ruimte op mijn TC om back-ups te hebben die vele malen groter zijn dan de schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-05 22:24
Gezocht naar antwoord op diverse fora, maar het antwoord is nog steeds niet helder.

Marty zei dat ik gewoon de deur moet open doen, ik kan alleen de klink niet vinden! Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-05 19:12
Ik heb sinds gister de 2TB TC 4th Gen,
vandaag ingesteld, ben benieuwd of ik last krijg van trage verbinding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-05 16:36
Goedemorgen,

Ik heb een TC met 2TB uit 2012. Ik vroeg mij af hoe ik instel dat ik ook buiten mijn eigen WIFI, bv met 3G( iPhone/iPad etc etc) of binnen een WIFI bereik van iemand anders toch de HD van mijn TC kan bereiken. Dat ik dan ook de bestanden, foto's of muziek kan zien en afspelen.

Dat doe je door porten open te zetten zover ik het begrijp. Maar mijn vraag, hoe dan? Heb verder in huis internet van Ziggo met het "Ziggo" EPC3925 modem. Deze heb ik door Ziggo in "bridge" mode laten zetten.

Hoor het heel graag

[ Voor 5% gewijzigd door Frid0 op 13-05-2013 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Op je iphone en iPad zal het zonder jailbreak niet lukken.
Indien je hier wel over beschikt > FileBrowser !

Op je Mac moet je Back to my Mac activeren en Delen inschakelen.

[ Voor 17% gewijzigd door Greatsword op 13-05-2013 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Destianto schreef op maandag 13 mei 2013 @ 14:13:
Op je iphone en iPad zal het zonder jailbreak niet lukken.
Indien je hier wel over beschikt > FileBrowser !

Op je Mac moet je Back to my Mac activeren en Delen inschakelen.
ik heb een iPhone en iPad. Beide niet gejailbreakt, tot nu toe nog geen reden gevonden. Filebrowser ken ik maar heb ik gewoon draaien, zonder jailbreak.

Verder heb ik geen Mac, helaas nog niet :)
Maar moet je niet wat "open" zetten op de Ziggo en/of TC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137811

Ik wil ook een TC aan gaan schaffen maar heb nog een vraag. Is het mogelijk om de TC te gebruiken als Wireless Bridge? Zodat ik dan met een kabel mijn PS3 kan aansluiten. Ik heb een Airport Express (laatste versie) en wil het volgende.

-----Modem Ziggo*----Airport Express (- - - - Wifi - - - -) TC-----PS3

----- is kabel

* Wifi uitgeschakeld

Is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Dat kan, ik zou de boel echter omdraaien en de TC aan de modem hangen met de Express als bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zer0 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 09:44:
Dat kan, ik zou de boel echter omdraaien en de TC aan de modem hangen met de Express als bridge.
Dat is inderdaad nog beter. Gaat in de toekomst ook gebeuren. Thanx. Ik had ergens gelezen dat bij het joinen van een TC de ethernet poorten niet meer actief waren. Echter was dit waarschijnlijk enkel zo bij de oude G apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoringDay
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-05 21:49
i.p.v. Een time capsule raad ik eerder een Airport Extreem aan.
Dit ivm de harde schijf ingebakken zit in de TC. Bij een AE kan je een externe schijf aansluiten of misschien nog beter gewoon een drive-bay (voor meerdere schrijven, bedoel hiermee geen NAS).

@JFS, je kan beter (modem ziggo) -- (time capsule) -- (airport express).
De snelste/meeste nieuwe airport het dichts op de modem van je provider.
Dit werkt vaak beter, stel dat je verbonden bent met de TC dan kan je de mogelijkheden benutten (veelal sneller dan de AE) anders blijf je beperkt tot de capaciteit v.d. AE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-11-2023

911GT2

en blazen maar!

Omdat ik helemaal kierewiet wordt van TM en mijn NAS zit er er zwaar aan te denken een TC te kopen. Zeker nu ze deze week nog extra goedkoop zijn bij Saturn.

Ik heb alleen geen zin om mijn hele netwerk over de TC te laten lopen. Ik heb bij mijn schoonouders recent een Airport express aan de praat proberen te krijgen met een NAS en dat was ook al een ramp.

Wat ik eigenlijk wil is mijn eigen netwerk via de draytek vigor laten lopen. En de TC aan de Vigor te pluggen.

Dus TC wordt via het vigor netwerk benaderd. Gaat dat werken? Nu krijg ik steeds de melding dat de TM back-ups niet gecontroleerd kunnen worden. Daar wil ik dus vanaf.

Maar aan het vigor netwerk zitten ook nog een Apple TV, Xtreamer, Xbox, decoder, en receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:30

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

911GT2 schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 20:20:
Omdat ik helemaal kierewiet wordt van TM en mijn NAS zit er er zwaar aan te denken een TC te kopen. Zeker nu ze deze week nog extra goedkoop zijn bij Saturn.

Ik heb alleen geen zin om mijn hele netwerk over de TC te laten lopen. Ik heb bij mijn schoonouders recent een Airport express aan de praat proberen te krijgen met een NAS en dat was ook al een ramp.

Wat ik eigenlijk wil is mijn eigen netwerk via de draytek vigor laten lopen. En de TC aan de Vigor te pluggen.

Dus TC wordt via het vigor netwerk benaderd. Gaat dat werken? Nu krijg ik steeds de melding dat de TM back-ups niet gecontroleerd kunnen worden. Daar wil ik dus vanaf.

Maar aan het vigor netwerk zitten ook nog een Apple TV, Xtreamer, Xbox, decoder, en receiver.
Geen probleem als je hem goed instelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vraag me af, kan je zien met welke freq. je iPad of iPhone verbind? Op mijn macbook kan ik het zien.
Echter vraag ik me ook af. Waarom mijn macbook niet altijd verbind met het 5Ghz netwerk terwijl hij dicht in de buurt staat van de Airport?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:45

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Anoniem: 137811 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 23:38:
Ik vraag me af, kan je zien met welke freq. je iPad of iPhone verbind? Op mijn macbook kan ik het zien.
Echter vraag ik me ook af. Waarom mijn macbook niet altijd verbind met het 5Ghz netwerk terwijl hij dicht in de buurt staat van de Airport?
Als je ALT ingedrukt houdt en op het WiFi icon klikt rechts bovenin zie je bij Channel staan of het 5Ghz is of niet.

Heb zelf voor mijn iMac beneden (staat dichtbij mijn TC) de normale 2.4Ghz WiFi verbinding uit mijn favorieten gehaald zodat hij alleen standaard de 5Ghz zoekt en daarmee verbindt.

System Preferences --> Network --> Advanced klikken en dan zie je een lijst met bekende WiFi netwerken. Daar kan je de 2.4Ghz eruit halen en zou hij daar als het goed is niet meer naar moeten zoeken of mee verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op mijn Mac weet ik wel hoe ik kan zien of hij op 2,4 of 5 Ghz zit. Maar is er een app om dat te zien op iPhone en iPad?

Ik heb dus zo dat mijn 2,4 en 5 Ghz onder dezelfde SSID zitten. Het apparaat kiest zelf de frequentie. Maar ook al zit ik dichtbij, soms kiest hij nog 2,4 Ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-04 14:56
Graag zou ik wat hulp willen! :(

Ik zal mijn situatie even uitleggen, ik heb 2 macs die allebei via een ethernetkabel in verbinding staan. Aan de time capsule heb ik ook een externe HD van 3 TB verbonden via USB. Daar staan al onze projecten op en werken we op. De snelheid is op zich te doen. Maar nu komt het probleem, als ik wat in photoshop wil opslaan loopt heel Photoshop vast. En vervolgends loopt ook de hele Mac vast. Dit gebeurt elke keer, wie kan mij met dit probleem helpen?

Dit was een van de voornaamste reden dat ik de TC heb aangeschaft omdat je dan een harde schijf in het netwerk kan delen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 476717

Ik heb sinds kort een Airport Extreme aan de Ziggo modem hangen.
Loopt perfect.

Maar nu had ik ook een WD MyBook 2 TB gekocht, die eerst eens als timemachine gebruikt...1 volledige backup gemaakt binnen 1,5 - 2 uur.
Daarna de WD Mybook 2 TB aan de usb van de Airport Extreme gehangen..bleek dat hij de schijf nu niet als timemachine herkende, maar als een nieuwe (netwerk) schijf. De volledige eerste back up via WiFi duurt me simpelweg te lang dus ik heb de MyBook weer afgekoppeld en weer aan de Macbook gehangen via USB.

Gevolg: Ook Macbook herkent eerdere timemachine back up niet en ging weer een nieuwe eerste back up maken? Nu heeft de schijf al meermalen een timemachine korte update gehad maar het lijkt als ik time machine daadwerkelijk open dat ik alleen maar terug kan naar die ene dag waarop ik de allereerste back up maakte?

Iemand die het wel snapt? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 476717

Niemand? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De nieuwe TC is een dikke unit. Is de airport express nu ook geupdate? Dacht dat deze max 300 mbps was. Nu zegt apple 450 mbps. Heeft deze er een 3e antenne bij gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:00
Anoniem: 137811 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 06:56:
De nieuwe TC is een dikke unit. Is de airport express nu ook geupdate? Dacht dat deze max 300 mbps was. Nu zegt apple 450 mbps. Heeft deze er een 3e antenne bij gekregen?
TC heeft nu zelfs 6 antennes, 3 x op 2.4 GHz en 3 x op 5.0 GHz. Ze hadden plaats nodig waardoor de unit de hoogte in is gegaan. Volgens Apple zelf moet je gbit kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijs73
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-06-2021
Ik zit te denken om een Time Capsule aan te schaffen, echter is het me nog steeds niet duidelijk of deze makkelijk via samba te sharen is. Wat ik wil is om een 3Tb time capsule te gebruiken voor 500gb time machine backups en de rest, 2.5 tb, als media server voor xbmc. Maar is dit uberhaupt mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-05 12:44
XBMC kan samba shares lezen. En de TC kan deze aanmaken.Dus ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijs73
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-06-2021
Even voor de duidelijkheid, het gaat hier om een nieuwe 2013 TC en AirPort Utility 6.3. Voor zover ik weet kan je wel disks sharen met deze versie van de airport utitlity maar alleen via afp. De optie voor windows networks zie ik nergens meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Hoi,

Vraagje, ik heb internet van Ziggo doormiddel van de Ziggo EPC3925 modem. Heb die door Ziggo in Bridge mode laten zetten. Vanaf de Ziggo modem loopt er een kabel naar mijn Time Capsule (2tb).

De Time Capsule verdeelt dan het internet verder zeg maar in huis. Begreep dat de Time Capsule dat ook kan als router. De Time Capsule heeft ook een IP adres en werkt verder ook prima.

Vanaf daar loopt er een kabel naar een Switch, de ZyXEL Desktop Gigabit Ethernet Media Switch en vanuit daar gaan er kabels naar de verschillende apparaten. 1 daarvan is een Nas, Synology DS212j.

Die NAS kan ik extern bereiken via het IP adres van de Nas. Van de Time Capsule kan ik de interne HD niet bereiken extern. Krijg dat niet werkende.

Heb even gekeken naar het IP adres en zag toen dat mijn TC en de NAS dezelfde externe IP adres hebben. Als ik dan kijk via mijn laptop wat mijn IP is via de site, www.whatismyip.com zie ik dat, dat IP ook gebruikt wordt door de NAS en TC.

Hoe kan ik met de TC regelen dat de NAS een ander extern IP krijg? Want volgens mij is dat de reden dat ik de HD van de TC extern niet kan bereiken omdat de TC en Nas dezelfde IP adres hebben.

Wie mij kan helpen, graag!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
Ik heb een nogal irritant probleem..

Onze TC hangt aan een UPC Router, elke zoveel dagen dan "bevriest" de TC, WiFi is onvindbaar, maakt geen verbinding meer, etc etc.
Het lampje van de TC is dan wel gewoon groen.
Als ik de TC aan een andere verbinding hang van XS4ALL, dan hebben we dit probleem niet.
UPC zegt dat de verbinding in orde is, maarja ergens gaat er dus iets mis :(

Zijn er gebruikers die dit probleem herkennen? op de Apple forums kan ik ook niet echt iets vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-05 11:29
Ik had na de laatste update het probleem dat mijn TC wifi weg was.
Ben teruggegaan naar x.x.3 en nu werkt het weer.
(Dus de voorlaatste versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
het vervelende in mijn geval is dat het alleen in combo met UPC is, wat mij dus doet vermoeden dat er gewoon een probleem is met de verbinding, of met de modem, maarja bij UPC kom ik ook niet verder dan een kastje en een muur 8)7
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.