Kun je ook 'losse' bestanden zoals .avi .mkv .mp3 opslaan op de interne hardeschijf van de TC zodat alle andere apparaten (denk aan iPhone/IPAD/MacBook) deze kunnen zien? En kun je de TC via de USB-poort verbinden met een Windows laptop om zo bovengenoemde bestanden erop te plaatsen? Want via de Apple website lijkt dat dit 'kopieeren/overzetten via USB' niet mogelijk is want daar staat dat je er een printer of een externe hardeschijf alleen op aan kan sluiten....
Want overzetten via USB gaat toch wat sneller dan via WIFI denk ik. (WIFI 54Mbit bedoel ik dan)
Maar tot nu toe weet ik niet hoe je de TC dus als een 'hardeschijf' kan laten voorkomen in Windows.
Ben een Apple-noob.
Wat ik wel heb kunnen achterhalen is dat de TC via het programma Time Machine een BACK-UP kan maken van de MacBook. Maar dit zal dan wss. een grote image file zijn??? Ik heb het backuppen geannuleerd vanwege dat het zolang duurde. (Hij was het via WIFI aan het backuppen).
Als overzetten via USB niet mogelijk is dan zou dat toch wel mogelijk moeten zijn als ik de MacBook via een UTP-kabel op een LAN-poort van de TC aansluit?
Maar zie je dan 'ergens' in Finder ofzo dan een netwerkdrive? De TC dus in dit geval?
Want de TC heeft Gigabit Ethernet las ik op de doos. Dat is toch wel sneller dan USB2.0 denk ik? 480Mbit/s.
Het komt erop neer dat ik de TC dus als het ware OOK als NAS wil inzetten. Maar dat hij ook wel nog backups blijft maken met Time Machine.
De KPN Experiabox zal ik dan ook maar beter op de WAN-poort van de TC aansluiten om de TC als WIFI router te laten acteren. Maar dan moet ik dus de Experiabox de WIFI van uitschakelen en ook de routerfunctionaliteit van uitschakelen? Dus moet de TC dan fungeren als Accesspoint of Bridge?
Toevoeging: Of zal ik beter een 1.5TB externe hardeschijf aan de USB-poort van de TC aansluiten en daar dan de film/muziek/foto bestanden op plaatsen? De voorkeur gaat EIGENLIJK uit naar de TC ook als NAS te gebruiken...want daar zit namelijk al een 2TB HDD in.
[
Voor 7% gewijzigd door
mking op 29-12-2012 04:39
. Reden: Toevoeging: Of zal ik... ]