Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 16:49
Mini Poeper schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 13:20:
Aangezien ik in Duitsland woon heb ik een Duitse provider; T-Online
Ik heb nu een draadloos modem|router van ze, maar deze heeft draadloos een slecht bereik.

Stel dat ik een Time Capsule aanschaf; dan dien ik nog een modem aan te schaffen.
Zij bieden mij de volgende modem aan: -klik-

Aparte modems worden niet veel meer verkocht...
Maar je hebt nu toch al een modem van ze, dan hoef je toch geen nieuwe te kopen. Je kunt je Time Capsule / Airport Extreme / Eender welke router, gewoon aan je modem hangen via een ethernet kabeltje. En je gebruikt het WiFi van je modem zelf niet meer (die kun je zeer waarschijnlijk zelfs uitschakelen via de webinterface) maar de WiFi van je TC of AE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is de TC ook draadloos benaderbaar als draadloze HDD of moet je daar voor een inet verbinding er in pluggen ? en kan dit gelijktijdig met draadloos internet gebruik ? maar dan niet via de TC op een macbook

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2011 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
TC is router en HDD ineen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja okay zo ver was ik ook,maar dan steeds geen antwoordt op mijn vraag.
gaat mij er om of deze gewoon als draadloze HDD te gebuiken is ? internet gaat via een andere lijn.deze kan dus NIET op de TC aangesloten worden en of ik dan gelijk tijdig mijn internet verbing kan gebruike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Internetverbinding staat er los van, lokaal netwerk.
Wil je met je netwerk internet op, dan zul je een modem aan je router moeten pluggen.
Deze modem zit vervolgens aan het netwerk. Hoe internet je nu dan?

Via een kastje van een provider? Dat is dus een router en modem ineen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu internet ik via een gedeelt draadloze internet verbinding,maar hier kan ik dus niet bij dus daar kan de Tc niet op aangesloten worden.

is gewoon de bedoeling als extra hardeschijf voor backup's en als extra ruimte omdat ik aan de macbook niks wil hebben hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:39

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Ik heb even een paar vragen waar ik zo gauw niet echt een antwoord op kan vinden.
Hoeveel ruimte word er op een TC gebruikt voor een backup van een mac? Op mijn iMac heb ik iets meer dan 300 MB van de HDD in gebruik, ik neem aan dat een 1TB TC ruim voldoende is om deze prettig te kunnen backuppen?
En hoe zit het met backups terwijl je op je machine bezig bent, merk je daar wat van in snelheid en dergelijke? Kun je je systeem ook gewoon in sluimerstand gooien als hij op de achtergrond nog ergens mee bezig was of krijg je dan gezeur?

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

De backups zijn incrementeel, dus zullen uiteindelijk wel groter worden. Zodra de ruimte op is zal die oudere backups gaan verwijderen. 1TB is dus ruim voldoende voor een 300GB HD.

Ik merk er zelf niks van dat ie backupped, maar heb wel een SSD. Schijnt wel een hoop geratel te geven als die gaat kijken wat er veranderd is als je een normale HD hebt. Dit kun je gedeeltelijk beperken door bepaalde directories te excluden (zoals cache e.d.).

Verder kun je de automatische backups gewoon negeren, dus hem ook gewoon in slaapstand mikken. Het is zo gemaakt dat je er helemaal niet op hoeft letten.

[ Voor 14% gewijzigd door Bosmonster op 04-04-2011 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:39

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Bedankt voor je reactie. Klinkt goed.
Dan ga ik een deze dagen maar eens een TC aanschaffen, ik word een beetje moe van steeds m'n foto's en design derectory backuppen naar een losse externe HDD.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik gebruik de time capsule nu al een tijdje en heb al regelmatig bestanden ermee teruggehaald zonder dat ik eerst bewust een backup gedraaid heb , want dit gaat vanzelf !!
mijn vraag is nu ; wat als mn hele computer crashed , of gestolen wordt , kan ik dan met de time capsule mijn "oude computer" terugzetten op de nieuwe en hoe werkt dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:23
Ja dat vraagt je Mac bij een schone installatie of je terug wilt van een oude TM backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok duidelijk.....bedankt !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:23
Maar kun je ook alleen kiezen om de iPhoto database en iTunes database terug te zetten? De apps enzo installeer ik zelf wel weer.... kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Ja. Je kunt ook altijd een schone installatie doen en daarna handmatig die folders terugzetten natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Bosmonster schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 08:46:
Ja. Je kunt ook altijd een schone installatie doen en daarna handmatig die folders terugzetten natuurlijk ;)
Oke, en je informatie over je iPhone, playcounts, playlists, faces, geolocatie, etc. blijft dan behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:24

nexhil

BAM!

Mini Poeper schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 13:20:
Aangezien ik in Duitsland woon heb ik een Duitse provider; T-Online
Ik heb nu een draadloos modem|router van ze, maar deze heeft draadloos een slecht bereik.

Stel dat ik een Time Capsule aanschaf; dan dien ik nog een modem aan te schaffen.
Zij bieden mij de volgende modem aan: -klik-

Aparte modems worden niet veel meer verkocht...
Ik heb de TC in de DMZ gezet van mijn modem.
Nu staat ook NAT e.d. open als ik ga gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
Zo. M'n AE verkocht; op naar een TC! :Y)

Vraagje(s)

Er zit een 7200rpm schijf in. Dat is veel te overbodig, voor een beetje backup.... toch? Een 5400rpm zou zuiniger zijn, stiller en minder warm. Iemand al ervaring met deze vervangen? Ik zag op iFixit dat dit goed te doen is. Vind ik het alleen wel zonde om een splinternieuw apparaat open te slopen en op extra kosten te jagen om weer een 1TB hdd 5400rpm te kopen. Dus misschien doe ik dat dan maar niet.

Stel, ik koop 2e hands, op welke model nrs. / revisies moet ik letten, wil ik niet slachtoffer worden van die batch met slechte voedingen?

[ Voor 3% gewijzigd door autoreverse op 16-04-2011 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
autoreverse schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 19:08:

Vraagje(s)

Er zit een 7200rpm schijf in. Dat is veel te overbodig, voor een beetje backup.... toch? Een 5400rpm zou zuiniger zijn, stiller en minder warm. Iemand al ervaring met deze vervangen? Ik zag op iFixit dat dit goed te doen is. Vind ik het alleen wel zonde om een splinternieuw apparaat open te slopen en op extra kosten te jagen om weer een 1TB hdd 5400rpm te kopen. Dus misschien doe ik dat dan maar niet.

Stel, ik koop 2e hands, op welke model nrs. / revisies moet ik letten, wil ik niet slachtoffer worden van die batch met slechte voedingen?
Waarom wil je per se een TimeCapsule? Je kunt toch ook een 5400 rpm schijfje (USB-powered) aansluiten op je Airport Extreme?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
autoreverse schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 19:08:

Vraagje(s)

Ik zou gewoon de normale HD erin laten zitten, de extra kosten, het werk en het risico wegen totaal niet op tegen de zeer marginale 'winst' van een 5400 schijfje. De TC is erg stil met de standaard HD erin en qua warmte gaat het ook prima, daar is hij immers voor gemaakt.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
smeerbartje schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 20:51:
[...]

Waarom wil je per se een TimeCapsule? Je kunt toch ook een 5400 rpm schijfje (USB-powered) aansluiten op je Airport Extreme?
Jazeker, dat kan. Maar ik zag dat een beetje 1TB 2,5" externe schijf maar iets goedkoper was dan het verschil Aiport Exrtreme verkopen en dan een 1TB TC kopen (al dan niet 2e hands)
Ik wil liever geen extra apparaat met extra snoeren naast m'n router.
Bovendien ging bij mij een ander 2,5" schijfje (van 80GB) aan de AE gekoppeld, nooit in stand-by, stond altijd aan. De TC zet z'n interne schijf wel in stand-by.
Vanitas schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 21:03:
[...]

Ik zou gewoon de normale HD erin laten zitten, de extra kosten, het werk en het risico wegen totaal niet op tegen de zeer marginale 'winst' van een 5400 schijfje. De TC is erg stil met de standaard HD erin en qua warmte gaat het ook prima, daar is hij immers voor gemaakt.
Hm. oke. Lijkt me idd wel een beetje zinloos om een goede harde schijf te gaan vervangen, ja. Ik vind het idd erg belangrijk dat de TC erg stil is.
Je zegt dat hij er immers voor gemaakt is, maar als je de kritieken op de eerste batches leest, lijkt dat anders goed mis te zijn. Een zeer klein apparaatje waarin oa een warmte producerende hardeschijf in is gepropt én de voeding intern, zonder koeling naar buiten toe. Zelfs de Airport Extreme heeft z'n voeding extern (en die werd bij mij ook altijd aardig warm, net als het apparaat zelf) Des te vreemder ook dat er wel een fan in zit, maar die de warme lucht vanbinnen alleen maar rondblaast, zoals in een hetelucht oven :+ . De warme lucht gaat niet direct naar buiten toe.
Ik zag al een mod om in de TC wel een soort koeling te maken. Dat is toch allemaal niet voor niets, lijkt me. Te hoge temperatuur (dus hoger dan de bedrijfstemperatuur) komt de levensduur van apparatuur (zeker de hdd) niet ten goede...
Afbeeldingslocatie: http://www.fackrell.me.uk/page2/files/screen-shot-2010-07-04-at-22.26.34.png

[ Voor 70% gewijzigd door autoreverse op 21-04-2011 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Zit er een actieve fan in de Airport Extreme?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 12:42

breinonline

Are you afraid to be known?

autoreverse schreef op donderdag 21 april 2011 @ 09:34:
[...]

Ik zag al een mod om in de TC wel een soort koeling te maken. Dat is toch allemaal niet voor niets, lijkt me. Te hoge temperatuur (dus hoger dan de bedrijfstemperatuur) komt de levensduur van apparatuur (zeker de hdd) niet ten goede...
[afbeelding]
Modders modden ook omdat het gewoon leuk is. Ik herinner mij nog een onderzoek van google van jaren terug die van al hun hardware had gemeten hoelang welk merk/type hdd meeging en bij welke temperatuur. Juist de hdd's met een hogere bedrijfstemperatuur (rond de 24ºC dacht ik) hadden een langere levensduur dan de koelere. Té hoog is natuurlijk ook niet goed.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferre40
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-06-2022
Is er al sprake van een nieuwe versie binnenkort van Time Capsule na de introductie van Lion ?

Vandaag is de 4de generatie Time Capsule uitgekomen in de USA.
2TB en 3TB opslag met daling van de prijzen.
Betere wi-fi verbinding, de TC wordt tevens minder warm, software catching wordt tevens ondersteund.
Hoelang zou men moeten wachten tot deze hier beschikbaar is ?
Heb een nieuwe iMac van vorige maand, gelukkig dat ik nog geen TC nog heb besteld.

[ Voor 65% gewijzigd door ferre40 op 21-06-2011 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:53
Vandaag uitgekomen. 2TB en 3TB Time Capsules.

http://www.apple.com/timecapsule/

[ Voor 29% gewijzigd door Rivanov op 21-06-2011 16:01 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-09 22:28
Ik ben blij dat Tweaker er ook weer lekker snel bij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:27

World Citizen

FreeReef.nl

Jah,,,, voordat de discussie losbarst

DIT IS GEEN NAS

Dit is een
Backup + Storage + Wireless Accespoint + Router + Switch + Host voor Printer of USBhdd

Ofwel hij is heeeeel duur... maar het is niet te vergelijken met de concurrentie.

Ik zelf zat te wachten op deze update, maar ik vind het een waardeloze update. Ik ga dus toch voor een MacMini met Thunderbolt HDD's.

Ik heb namelijk meer aan een Macmini als Mediaserver en mediacentre, dan alle functies die de TC mij bied.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper623
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Ik verwacht, nu dat Apple een 3TB schijf in een Time-capsule plaatst, dat er straks ook in de mac mini, imac en macbook (pro's, en mac pro's) 3TB schijven in komen te zitten.

“Time is a drug. Too much of it kills you.” ― Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

2GB: 279 Euro
3GB: 479 Euro

Aardig aan de prijzige kant, had zelf ook wel verwacht dat ze Thunderbolt zouden toepassen

[ Voor 48% gewijzigd door Fietsbel op 21-06-2011 18:35 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:07

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik had gehoopt op een A4/A5 platform, met meer functionaliteit dan ze nu hebben. Ik vind het nogsteeds zot dat je geen muziek van je TC naar je iPad kan streamen maar dat alles via het rottige iTunes moet.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

Hopen dat de voeding eindelijk eens goed in elkaar gezet is, de mijne staat door een stukkende voeding in een hoekje te niksen...

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Rob schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 18:55:
Hopen dat de voeding eindelijk eens goed in elkaar gezet is, de mijne staat door een stukkende voeding in een hoekje te niksen...
Als het goed is zijn de meeste vrij simpel te repareren door een paar elco's te vervangen :) Kost je hooguit een euro of tien.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:58

Sick Nick

Drop the top!

Ja, want daar koop je zo'n 300 of 500 euro kostend ding voor. Om zelf aan te moeten kloten met elco's aan de binnenkant zodat je elke mogelijke vorm van garantie/coulance kwijt bent :P Blijft het debiel vinden dat die dingen zo bij bosjes kapot gaan, daarom heb ik gewoon een losse (snellere ;) ) router en een aparte NAS voor de timemachine backups. Dat werkt sneller en doet het altijd zonder warmte gezeik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Sick Nick schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 19:03:
Ja, want daar koop je zo'n 300 of 500 euro kostend ding voor.
Als zo'n ding buiten de garantie kapot gaat kun je twee dingen doen: 1. in een hoekje laten staan, of 2. repareren en gewoon weer gebruiken. Ik zou het wel weten...
Blijft het debiel vinden dat die dingen zo bij bosjes kapot gaan
Volgens mij valt het wel mee. Als er veel berichten op Internet verschijnen lijkt het alsof ze allemaal bij bosjes kapt gaan terwijl het in werkelijkheid maar een bescheiden percentage is. Ik denk dat het allemaal nogal overdreven wordt. Als ik alle verhalen op Internet moet geloven dan durf ik niks meer te kopen ;) Volgens sommige mensen hebben alle iMacs gele vlekken, crashen alle OCZ SSD's binnen een paar maanden, en ga zo maar door. Ik neem het met een korreltje zout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Negatieve berichten voeren vaak de boventoon op het internet, google maar op UPC, Philips, Sony en andere merken.
Des te groter je afzetmarkt is zul je ook sneller klachten op het internet tegen vinden.
Exirion schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 18:46:
Ik had gehoopt op een A4/A5 platform, met meer functionaliteit dan ze nu hebben. Ik vind het nogsteeds zot dat je geen muziek van je TC naar je iPad kan streamen maar dat alles via het rottige iTunes moet.
Dit zou inderdaad de mooiste oplossing zijn. Lijkt me heerlijk om vanaf je ipad/iphone zo muziek naar je reciever (airtunes) te sturen zonder je mac aan hoeft te staan.

[ Voor 60% gewijzigd door Fietsbel op 21-06-2011 19:24 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Fietsbel schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 19:22:

[...]

Dit zou inderdaad de mooiste oplossing zijn. Lijkt me heerlijk om vanaf je ipad/iphone zo muziek naar je reciever (airtunes) te sturen zonder je mac aan hoeft te staan.
Dan kan in iOs 4 al, werkt erg goed naar de Airport Express gewoon in je telefoon het Airplay icoon activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

stormfly schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 19:39:
Dan kan in iOs 4 al, werkt erg goed naar de Airport Express gewoon in je telefoon het Airplay icoon activeren.
Ja, maar dan moet je wel die muziek op je iPad hebben staan en daar hadden we het nou net over: die muziek staat meestal op een server, bijvoorbeeld je Time Capsule. Hij zou daar direct vandaan moeten kunnen streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 12:02
jasper623 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 18:29:
Ik verwacht, nu dat Apple een 3TB schijf in een Time-capsule plaatst, dat er straks ook in de mac mini, imac en macbook (pro's, en mac pro's) 3TB schijven in komen te zitten.
Aangezien Apple in de Macbook (Pro) en de Mac Mini een 2.5" HDD plaatst, en in de TC een 3.5" HDD, denk ik het niet. :)

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Laatst online: 13:27

World Citizen

FreeReef.nl

Exirion schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 19:40:
[...]

Ja, maar dan moet je wel die muziek op je iPad hebben staan en daar hadden we het nou net over: die muziek staat meestal op een server, bijvoorbeeld je Time Capsule. Hij zou daar direct vandaan moeten kunnen streamen.
Ik zou het ook graag willen, maar Apple blijft de TimeCapsule verkopen als Back-up appliance... En dat betekend eigenlijk min of meer Software Managed.

Elke schijf die je aan je netwerk hangt is een " Network Attached Storage". Maar op het moment dat je die schijf laat beheren door software die back-ups maakt, en die zorgt dat dit naar die HDD geschreven word, en dit is ingebakken in het kastje... Dan is het geen NAS meer zoals we hem kennen. Dan is het een Back-up appliance.

Dit ding maakt back-ups, en is een Router een Wireless Accespoint een Switch.. samen in 1 kastje, met software die dus de back-ups maakt.

Je kan er dan vis USB een HDD aan hangen, en die kun je wel weer benaderen alszijne NAS. Echter Apple bied geen eigen externe USB HDD aan... en ik zou het dan graag ook allemaal van Apple willen ivm met het gemak van 1 winkel.

Dus dan moet ik een 3th party USB HDD kopen waar meerdere HDD's in kunnen.. Maar dat verpest de snelheid over USB natuurlijk. Dus dan ga je naast je Time Capsule toch maar voor een extra UTP NAS.

Vandaar dat deze update het voor mij niet doet.
Ik ga dan liever voor een Mac Mini.. die ik meteen kan gebruiken als Media Centre. En koop daarnaast een Airport Extreme. Dan kan ik aan de Mac Mini TB schijven aansluiten. De Time Capsule software op je mac kan deze schijven inrichten als TimeCapsule schijf, en dan maakt hij dus back-ups naar die schijf. Aangezien je met TB kunt Daisy Chainen.... Hang je er meerdere TB schijven aan.. Dan is de snelheid van 1 TB nog genoeg. Helaas zijn deze TB schijven dan weer niet van Apple te verkrijgen.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferre40
Kan iemand me meer uitleg geven over het volgende :
werkt Time Capsule gelijktijdig op de 2,4-GHz en de 5-GHz frequentie
Mijn huidige werkt op 2,4-GHz, voor wat heeft men de 5-GHz frequentie nodig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
N-netwerk is 5Ghz.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Weet iemand hoe je het beste je backup kunt resetten/verwijderen?

Ik wil als Lion komt eigenlijk even een schone start maken, maar aangezien ik de TC ook gebruik voor inmiddels 1TB+ aan films is een format niet echt een optie.

Hij blijft nu maar groeien (heb een 160GB SSD en de backup is al 400GB+...). De backups 1 voor 1 verwijderen via Time Machine is ook niet echt een optie.

Verwijderen via Finder ook niet, want dan mikt ie het in de Trash en ben je 3 dagen bezig om die leeg te krijgen :P

Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Je TC disk mounten en dan via Terminal met het rm commando wegmikken. Had een simpele Google-query je ook zo kunnen vertellen, overigens...

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Dat lees ik ook. Maar ook dat je dan met allemaal rechten-issues zit enzo (zelfde met verplaatsen naar de trash)

Zou ik ook gewoon de sparsebundle weg kunnen gooien? Of gaat er dan iets stuk?

[ Voor 27% gewijzigd door Bosmonster op 24-06-2011 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Laatst online: 06-09 22:50

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Bosmonster schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 00:26:
Dat lees ik ook. Maar ook dat je dan met allemaal rechten-issues zit enzo (zelfde met verplaatsen naar de trash)

Zou ik ook gewoon de sparsebundle weg kunnen gooien? Of gaat er dan iets stuk?
Die sparsebundle kan je gewoon weg gooien. Omdat ik van nature af en toe wel lui ben, heb ik deze methode ook wel gebruikt. :)

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

OkselFris schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 10:21:
[...]

Die sparsebundle kan je gewoon weg gooien. Omdat ik van nature af en toe wel lui ben, heb ik deze methode ook wel gebruikt. :)
Ok thanks :) Dan gooi ik dalijk na Lion (of nieuwe Mac), die image gewoon weg en begin opnieuw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Laatst online: 06-09 22:50

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Sick Nick schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 19:03:
Ja, want daar koop je zo'n 300 of 500 euro kostend ding voor. Om zelf aan te moeten kloten met elco's aan de binnenkant zodat je elke mogelijke vorm van garantie/coulance kwijt bent :P Blijft het debiel vinden dat die dingen zo bij bosjes kapot gaan, daarom heb ik gewoon een losse (snellere ;) ) router en een aparte NAS voor de timemachine backups. Dat werkt sneller en doet het altijd zonder warmte gezeik.
Volgens mij was dat in de laatste series van het vorige model al opgelost.
Een eerdere serie bleek inderdaad problemen te hebben met de voeding.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 16:10

qless

...vraag maar...

ferre40 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 23:10:
Kan iemand me meer uitleg geven over het volgende :
werkt Time Capsule gelijktijdig op de 2,4-GHz en de 5-GHz frequentie
Mijn huidige werkt op 2,4-GHz, voor wat heeft men de 5-GHz frequentie nodig ?
De 5 Ghz frequentie is vooral lekker leeg, dus geen storende buren. Ook zijn de kanalen niet overlappend, is er meer ruimte, alleen is het bereik meestal een stuk kleiner. Hier zit bijvoorbeeld mijn laptop via 5 Ghz, en een oude laptop die alleen 2.4 kan (g) zit nu niet meer de snelheid naar beneden te halen. (Wifi snelheid past zich aan aan het traagste apperaat)

2.4 Ghz = b/g/n
5 Ghz = a/n
N kan tot 150/300/450 mbps
G kan tot 54 mbps
B kan tot 11 mbps
A kan tot 54 mbps (werd in Europa niet veel gebruikt)

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 12:58

4POX

Everybody is wired

In Lion stopt Apple met het gebruiken van het verouderde afp codering. Zijn oude timecapsules in staat om met de nieuwe Lion afp codering samen te werken. Veel NAS apparaten zijn 2 minuten aan het rekenen voor de netwerksleutel. De CPU in de timecapsule is niet één van de krachtigste.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

http://www.engadget.com/2...de-hard-drive-nowhere-to/

Buiten de HD geen hardware verschillen

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archiebald
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 02:09
Wij hebben op dit moment een linksys WRT54GL router met een ziggo alles in 1 plus.
Qua apparaten wat gebruik maakt van internet hebben we als volgt:
1 macbook.
2 iPads
2 laptops
2 windows pc's
1 iPhone
1 Galaxy S
1 Blackberry
1 PS3
1 freecom nas

Mijn vader wil vanwege de snelheid van ziggo alles in 1 plus, graag een nieuwe (wifi N) router. Aangezien ook de freecom nas steeds meer gebreken begint te vertonen, ben ik gaan kijken naar de time capsule. Nu ben ik gaan kijken of er problemen zijn met ziggo icm een time capsule, en kom ik veel problemen tegen. Kan iemand mij hier duidelijkheid over geven? Dat het werkt zonder al te veel aanpassingen?

De time capsule is ook dual band, betekent dat wanneer alle verbonden apparaten via wifi N verbonden zijn. Het netwerk, N blijft zodra er een apparaat met G verbind?

Misschien een rare vraag voor in het hol van de leeuw, maar zijn ook dingen/redenen om juist niet voor de time capsule te kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 13:11

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

het voordeel van een TC is de time machine integratie. als je dat niet nodig hebt of anders oplost, volstaat het om een airport extreme te nemen. scheelt toch weer wat euro's ;)
dual band betekent dat je feitelijk 2 netwerken tegelijkertijd hebt; eentje voor de N apparaten en de andere voor de niet N. zo wordt je N netwerk niet vertraagd door de langzamere apparaten.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
AirPort Extreme + externe hardeschijf volstaat ook voor TimeMachine. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferre40
Volgende week bestelt de Time Capsule voor mijn iMac en de AirExpress voor mijn audioketen om draadloos via iTunes te streamen. Wat zou ik het best eerst installeren : de AirExpress of de TimeCapsule of maakt het niet uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferre40
Kan iemand me concrete informatie geven over Aiport Express ?
Momenteel is mijn configuratie : - Time Capsule draadloos verbonden met de iMac.
- 1 Airport Express draadloos verbonden met de iMac voor Airtunes via de
versterker muziekinstallatie.
Nu zou ik willen draadloos uitbreiden : 1 Airport Express voor Photosmart printer HP
1 Airport Express voor Laserprinter Brother
1 Airport Express voor Laptop HP

Is dit mogelijk dit alles te configuren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af of het met de Time Capsule nodig is om mijn huidige netwerk uit te breiden.

Heb op dit moment een Ubee Wifi Modem van Ziggo staan. Op de eerste verdieping werk ik vaak met mijn MacBook en PS3. De PS3 heeft een matig bereik.

Is het mogelijk om met de Time Capsule draadloos het signaal van mijn Ubee Wifi modem te verlegen als ik de Time Capsule in de kamer van mijn MacBook en PS3 plaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 14:55
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 19:46:
Ik vraag me af of het met de Time Capsule nodig is om mijn huidige netwerk uit te breiden.

Heb op dit moment een Ubee Wifi Modem van Ziggo staan. Op de eerste verdieping werk ik vaak met mijn MacBook en PS3. De PS3 heeft een matig bereik.

Is het mogelijk om met de Time Capsule draadloos het signaal van mijn Ubee Wifi modem te verlegen als ik de Time Capsule in de kamer van mijn MacBook en PS3 plaats?
Je hebt via de airport utility de optie op een bestaand Wifi netwerk te 'extenden'. Kan het alleen niet voor je testen aangezien ik geen wifi gebruik.

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En het is niet nodig dat het 'basis station' een Airport apparaat is (Express, Extreme, Time Capsule)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik merk dat mijn wifi verbinding niet boven de 5Mbp komt terwijl ik van de provider 50 Mbp krijg deze snelheid haal ik wel over LAN ik heb al de kanalen veranderd herkent iemand dit probleem?En als ik een nieuwe TC koop kan ik dan de oude backups mee over nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag dan maar een nieuwe TC gehaald,hoe kan ik nu best de backups overzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Laatst online: 24-08 09:25
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 13:51:
Ik heb vandaag dan maar een nieuwe TC gehaald,hoe kan ik nu best de backups overzetten?
Ik denk dat je ze gewoon aan een switch of router moet hangen en dan via de PC alle backups naar de TC kopiëren vanaf de oude locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:13

ChUcKiE

Dus........

Wellicht is het ergens in de voorgaande pagina's al eens gevraagd, maar als ik zoek op internet kom ik niets tegen.

Vraag: Kan ik twee TC gebruiken om via internet elkaar in sync te houden? Dus dat je hiermee een echt externe backup verzorgt?
Of, kun je via bijvoorbeeld een iDrive client je TC (naar) online backuppen?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbd
  • Laatst online: 12-09 12:03

pbd

Onlangs een MBP gekocht, een AE en een TC dus van alles zo'n beetje de laatste versies. Alles werkt uitstekend (Timemachine, netwerk op 5Ghz, AE op stereo etc.) dus ik ben erg tevreden, op 1 klein dingetje na. Ik wil de TC ook als NAS in mijn netwerk gebruiken waarbinnen ik ook een mediacenter pc heb (Windows XP).
Dus accounts aangemaakt op de TC, airport utility op mediacenter geinstalleerd, netwerkmapping, bestanden gekopieerd, voilà, alles doet het.

Maar welke setting ik ook probeer, streaming avi's geeft af en toe een minieme vertraging, een korte hickup om vervolgens verder te gaan. Vervelend bij film kijken. Om de ca. 15 - 30 seconden, maar erg variabel en niet volgens een vast patroon. Netwerkopzet, bandbreedte ogf configuratie mediacenter is het niet want als ik mijn oude nas (Synology 101) probeer, loopt de avi vloeiend (mediacenter, TC, nas zijn allen via kabels aangesloten dus niet wifi). Andere activiteitein op het netwerk kan het ook niet zijn, want zelfs met alles down behalve TC en mediacenter hetzelfde probleem.

Mediacenter en TC hebben dezelfde Workgroup en volgens mij heb ik iedere optie in het Airport configuratieprogramma zo'n beetje uitgeprobeerd. Ik gebruik dus nu de NAS functie van de TC niet (wilde mijn oude NAS eigenlijk uitfaseren) en dat vind ik zonde. Verder heb ik nergens vertragingen. Iemand nog een optie waar ik dit in zou kunnen zoeken? Of moet ik me er bij neerleggen dat Apple en Microsoft elkaar altijd (met opzet?) enigzins zullen blijven bijten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Hi

heb exact hetzelfde krijg het ook niet vloeiend met de TC, blijkbaar zit er iets in wat hem niet aan een continue stream laat werken maar steeds wat CPU nodig heeft voor iets anders.

Erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbd

pbd

stormfly schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 17:02:
Hi

heb exact hetzelfde krijg het ook niet vloeiend met de TC, blijkbaar zit er iets in wat hem niet aan een continue stream laat werken maar steeds wat CPU nodig heeft voor iets anders.

Erg jammer.
Maar streaming naar de MBP met VLC over wifi werkt wel dus dan zou het SMB protocol teveel cpu vragen van de TC? In dat geval wordt het dus wachten op een firmware update :-s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:48
securer schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 17:23:
[...]

Maar streaming naar de MBP met VLC over wifi werkt wel dus dan zou het SMB protocol teveel cpu vragen van de TC? In dat geval wordt het dus wachten op een firmware update :-s
Omdat streamen over UDP gaat, wordt er geen error correction gegeven. Als je het bestand kopieert gebruikt 'ie TCP, wat wel error correction gebruikt. Dit betekent dat je het bestand een factor sneller kan kopieren dan dat je het kan kijken, maar dat er bij kleine problemen met de verbinding niet lekker kan worden gestreamed.

Als je draadloos gebruikt, ga dan even bedraad testen. Streamen is moeilijk als het draadloos is.

(als het verhaal hierboven niet klopt hoor ik het graag, maar dat is hoe ik het begrepen heb.)

edit: Okee, je gebruikt een bedraad netwerk. Geen idee, dan.

[ Voor 3% gewijzigd door coptician op 03-08-2011 20:39 ]

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhobosatHome
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 13:11
Iets waar je wellicht al aan gedacht hebt maar goed: Je kunt in VLC ook de buffer grootte instellen onder invoer / codecs -> Toegangsmodules. Wellicht helpt het groter zetten van een buufer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbd

pbd

@ExNomenDei: idd bedraad maar toch thanks.

@ProbosatHome: VLC op de MBP doet het goed dus daar hoef ik niets te wijzigen. Heb wel dezelfde gedachte al gehad en op het mediacenter in mediaplayer de buffergrootte gewijzigd maar geen enkel effect.

Kom niet verder dan dat de TC toch minder goed met SMB om kan gaan dan te verwachten zou mogen zijn van een dergelijk product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste, heeft iemand ervaring met de combinatie Time Capsule 1TB + BBOX van Belgacom.?

Ik wil graag mijn TC gebruiken als 'hoofd'netwerk, maar kan de BBOX niet volledig weglaten want dan heb ik geen digitale TV meer...

Help!

Merci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
Je hoeft je Bbox ook niet volledig weg te laten... Ga van de Bbox naar de TC en zo naar al je apparaten. Je TV decoder blijft wel rechtstreeks op je Bbox aangesloten.

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuttasoxx
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-03-2022
@bbracke

Ik heb het zo gedaan. TV en telefonie op de bbox. Netwerk kabel naar TC. Daar heb ik bij internetinstellingen PPoE login ingevoerd die je gekregen hebt van belgacom (bij belgacom mag je 2 ppoe logins tegelijkertijd gebruiken)

Dat is het denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
Aangezien de BBox al zorgt voor het inloggen bij Belgacom hoef je, als ik me niet vergis, op de TC geen PPoE login meer in te geven. Gewoon instellen als kabel-router, het 'internet IP' krijgt hij van de BBox en dat gaat ook werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het vervelende is dat die BBOX in mijn garage staat waar de lijn van Belgacom binnenkomt. Is niet bepaald de mooiste plek om die mooie design TC te plaatsen ;-(.

Eigenlijk is mijn doel om de TC op te nemen in het (bestaand) netwerk - zonder conflicten - zodat de back-ups draadloos en ongehinderd kunnen gemaakt worden zonder dat ik van netwerk hoef te veranderen...

Ik heb nu de TC met een ethernet kabel aangesloten op de BBOX.

Of wat zou het voordeel zijn om bvb de wireless van de BBOX uit te zetten, dus enkel te houden voor TV en telefonie (er loopt een kabel naar de TV) en dus enkel het wifi netwerk van de TC te gebruiken om te surfen, te back-uppen en draadloos te printen etc...???

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
Je TC ondersteunt Wireless N, je bbox(2) niet. Met de TC ga je dus een sneller draadloos netwerk kunnen opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is de beste procedure om de BBOX wifi uit te zetten en de TC te laten overnemen??

Thankx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat nog minder is, ik slaag er maar niet in om mijn net aangekochte HP Photosmart B110 draadloos te laten printen. Kan hem niet configureren..;-(. Via de printer zelf kan ik mijn wifi netwerk vinden en verbinden, maar mijn macbook ziet hem niet...ook de testpagina vanuit de printer afgedrukt geeft aan dat er geen problemen zijn met de verbinding. Ik snap er niks meer van.
Wie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Excuses voor deze vraag die zeker al vaak voorbij is gekomen maar de topics op Tweakers.net zijn zo enorm van omvang dat je per saldo moeilijk iets kunt vinden... 8)7

Op zich werkt mijn TC met MBP prima maar het gebeurd vaak dat backups delayed worden omdat het Backup Disk onvindbaar en/of niet beschikbaar is. Meestal lost e.e.a. zichzelf na een tijdje weer op maar dit is toch niet zoals het zou moeten werken lijkt me?..

Vreemde is dat WiFi het altijd doet. Toch is het Backup Volume vaak niet thuis onzichtbaar, onvindbaar etc.

Kan iemand hulp bieden?

Richard
PS mijn recente upgrade naar Lion heeft hier niets aan veranderd. Was onder SL ook al zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn connectie valt na een aantal uur uit met mijn time capsule...

hij is altijd binnen 3 seconden weer geactiveerd...(zoals ik gisteren avond heb gedaan..)
maar als ik vanavond weer thuis ben en mijn mac uit zijn slaap haal,

krijg ik de melding dat de connectie met de time capsule verbroken is..

ik gebruik de time capsule ook gewoon voor opslag van data...
en sinds een tijdje wil hij ook niet lekker backups meer draaien..de laatste is alweer van 4 wk geleden?

rarara???

Verwijderd

Hallo allen,

Ik heb zojuist een Time Capsule aangeschaft en geïnstalleerd door 'm met een ethernet-kabel (WAN) aan m'n Experiabox van KPN te koppelen. Na wat gepiel in Airport-Utility werkt alles naar behoren. De TC is als brug ingesteld en, als ik het goed begrijp, geeft hij internet nu door. Wat ik alleen niet begrijp is dat ik nu nog steeds 2 netwerken zie (Thomson (Experiabox) en Apple Network (TC)), terwijl de TC als brug is ingesteld en dus geen eigen IP adres heeft. Zit ik ernaast en zo ja, hoe kan ik ervoor zorgen dat ik maar 1 netwerk krijg? Het Apple Netwerk dezelfde naam als die van Thomson even klinkt wel erg eenvoudig...

BVD

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2011 18:45 ]

• diedbase
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 17:18
Als je TC als brug staat ingesteld krijgt hij nog wel een IP adres, het blijft immers een netwerk apparaat. Daarnaast heeft de brugfunctie alleen betrekking op de router functionaliteit. Zowel de experiabox als de TC hebben 'router' functionaliteit (oa het uitdelen van IP adressen door DHCP) alleen dit wil je altijd door 1 apparaat laten doen om conflicten ed te voorkomen. In jouw geval is dat de experiabox en dan moet de TC inderdaad in brug staan.
Dit alles staat weer helemaal los van je Wireless opties (ik neem aan dat je die bedoelt met het zien van netwerken). Je hebt nu dus 2 accespoints in je netwerk. Ik heb zelf geen ervaring met een experiabox, maar zelf een Airport Extreme en het bereik en stabiliteit hiervan zijn erg goed. Daarnaast kun je voor wireless backups beter op het Wi-Fi van je TC zitten dan van je Experiabox, backups zullen dan veel sneller gaan.
Ik zou dus het draadloos netwerk op je experiabox helemaal uitschakelen.

[ Voor 4% gewijzigd door diedbase op 01-09-2011 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb wifi op de Experiabox uitgezet en zie het netwerk (uiteraard) niet meer. Dank!

Kom nu wel een ander probleem tegen. Ineens is de TC niet meer zichtbaar in m'n netwerk (Explorer van Windows). Vanaf het moment dat ik wifi op m'n Experiabox heb uitgezet. Denk niet dat dat er iets mee te maken heeft, aangezien internet het wel gewoon doet. Ook nu ik wifi op de Experiabox weer heb aangezet, is de TC niet zichtbaar. Iemand enig idee hoe dat kan en is op te lossen?

Edit: opgelost. Enige wat nu nog raar is, is dat ik de TC 2 keer zie in explorer. Vreemd...
Edit 2: en ook dat is opgelost...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2011 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Niet online
Het zou zo mooi zijn als Apple een A5 CPU in de Time Capsule doet. Dan kan de Time Capsule mooi als media server fungeren, automatisch series en films uit de iTunes store downloaden, persoonlijke iCloud spelen. Wereldwijde toegang tot media.

Ik denk dat Apple hier best aan gedacht heeft maar dat wereldwijd nog steeds veel mensen een te langzame internet verbinding hebben. Wellicht als Apple met haar TV komt dat de Time Capsule dan echt een upgrade geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-09 22:42
Gisteren heb ik de harde schijf (500GB) van mijn Time Capsule vervangen door een 2TB exemplaar. De huidige was te klein om mijn MBA en Mac Mini te backuppen. Ik was verbaasd hoe gemakkelijk het vervangen van de HDD ging. Het was maar een half uurtje werk. Voor €80 heb ik een externe 2TB harde schijf gekocht. De 2TB heb ik in de time capsule gedaan en de 500GB in de externe behuizing. Goedkope upgrade dus :D

Voor het stappenplan, zie deze tutorial van ifixit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:28
Zo, gister in huis gehaald en vandaag ingesteld en mee lopen spelen:

Afbeeldingslocatie: http://i246.photobucket.com/albums/gg90/bokkow/ScreenShot2011-11-01at114429PM.png

Afbeeldingslocatie: http://i246.photobucket.com/albums/gg90/bokkow/ScreenShot2011-11-03at24748PM.png

Wat een heerlijk apparaatje.
Beetje met kanalen geklooid en het netwerk opgedeeld in 2,4GHz en 5GHz en zie het resultaat:
Mooie stabiele verbinding (hoog signal to noise ratio) en dat blijft in een behoorlijk grote straal.
Met draadloos lezen en schrijven haalt hij 10-12MBps (± 80-100Mbps) zowel op dezelfde verdieping als op een verdieping hoger. Kan sneller maar meer dan snel genoeg voor backups en streamen van 1080P.

Paar accounts aangemaakt en een openbare folder voor 3 mensen; 1 MBA, 1 Toshiba met N, 1 HP met G en allemaal halen ze het maximale uit de verbinding. Mn MBA gebruikt m natuurlijk als Time Machine, en op de laptops van mn pa en zusje heb ik de mappen vastgemaakt aan het verkenner menu plus dat er met behulp van MS SyncToy iedere zondag een incrementele backup wordt gemaakt van de gebruikersmappen naar de TC.

iTunes Library in de openbare map gezet en gekoppeld aan Sonos, werkt ook geniaal. Ik ben echt helemaal tevreden over deze aankoop. Het liefst zou ik willen dat de Samsung TV ook SMB zou herkennen of de TC DLNA ondersteunde maar dat is net iets teveel gevraagd ben ik bang.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
Het is toch een leuk ding hé, zo'n TC. :)
Welk programma gebruik je daar in die screenshot? Die interface heb ik nog nooit gezien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:28
Absoluut! Mensen vinden het vaak erg duur voor wat je krijgt maar dat vind ik nog wel mee vallen, als het maar doet wat het moet doen en makkelijk te gebruiken is.

iNet, gekocht in de App store, erg gaaf in combinatie met Airport spul, je kunt alles uitlezen maar ook normale netwerken leest ie een hoop uit behalve noise, signal, en channel. Als ik bij iemand anders dat moet uitlezen op zoek naar "weakspots" gebruik ik Wifi Analyzer. Eveneens uit de App store (WEL gratis), stukje simpeler kwa opzet maar geeft je wel de mogelijkheid realtime uit te lezen met welliswaar mindere grafische vormgeving.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
De 3TB vind ik persoonlijk ook wel erg duur voor wat het is, maar de 2TB valt inderdaad best mee. :)

Bedankt voor de tip ivm iNet, ook maar even aangekocht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi,

ik heb nu een maandje een MBA.
heb een pulse 320 gekocht met 2x2tb schijfjes.
nu kan ik echter dit setje verkopen voor een leuk prijsje en een 2 tb timecapsule kopen.
mijn vraag is echter:

kan ik ook vanaf een ander internet ip de TC benaderen en beschikbaar hebben voor streamen van media en het over internet backuppen/time machine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Hoe staat het eigenlijk met de kwaliteit van de TC? Een tijdje geleden las je allemaal verhalen over falende, warm wordende harde schijven. Is dit inmiddels opgelost? En verwachten we op korte termijn een update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:51
Ik ben eigenlijk een heel erg tevreden gebruiken van een TC. Echer nu na upgraden naar icloud (van mobileme) komt ik er achter dat back to my mac niet meer werkt met een TC. Nu kan ik mijn TC niet meer via het internet benaderen... DAt ging zo makkelijk via mobileme. Zijn er eenvoudige alternatieven nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
smeerbartje schreef op zondag 20 november 2011 @ 08:53:
Hoe staat het eigenlijk met de kwaliteit van de TC? Een tijdje geleden las je allemaal verhalen over falende, warm wordende harde schijven. Is dit inmiddels opgelost? En verwachten we op korte termijn een update?
Heb de laatste 1,5 maand al 4 TC's moeten vervangen bij klanten, waarvan de voeding ineens kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Rivanov schreef op woensdag 23 november 2011 @ 13:20:
[...]

Heb de laatste 1,5 maand al 4 TC's moeten vervangen bij klanten, waarvan de voeding ineens kapot is.
Dank; ik wacht nog even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 11:58

Sick Nick

Drop the top!

Dat zouden ondertussen toch 2e generatie modellen moeten zijn die geen brakke voedingen meer zouden hebben zoals de 1e generatie? Hebben ze blijkbaar toch weer bespaard. Schandalig voor zo'n duur product, zeker de 2TB versie :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 12:42

breinonline

Are you afraid to be known?

Rivanov schreef op woensdag 23 november 2011 @ 13:20:
[...]

Vermeld dan ook even welke versie, als dit de eerste versie is dan is het niet heel verwonderlijk.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:03
mijn TC (500gb dacht ik) draait al sinds 9-2009 zonder problemen. (Klopt af:))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Gisteren kwam ik de Time Capsule tegen op internet, en zoals gewoonlijk een hightech Apple snufje!
Automatisch een backup maken, draadloos printen, en ingebouwde router, toch?

Nu heb ik een iPad,iPhone en een Windows pc. Nu zit ik erover na te denken, zal een Time Capsule meerwaarde voor mij hebben? (Ik heb een Linksys E2000 als router momenteel)

Want, zou het automatisch een backup kunnen maken van je iPad, iPhone en Windows pc?
Of in ieder geval dat je bijvoorbeeld films met je pc erop zet, en dat je Apple tv het dan weer kan uitzenden?

[ Voor 22% gewijzigd door iApp op 30-11-2011 19:41 ]

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Nee, zonder mac heb je er weinig aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Bedankt, nog iets, als ik op mijn Windows OSX zet. Heb ik dan dezelfde functionaliteit als bijvoorbeeld een Mac Pro of iMac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

HardCoreGamer schreef op woensdag 30 november 2011 @ 20:20:
Bedankt, nog iets, als ik op mijn Windows OSX zet. Heb ik dan dezelfde functionaliteit als bijvoorbeeld een Mac Pro of iMac?
Hmm, dat is niet mogelijk. Je kunt sommige pc's met wat hackwerk aanpassen naar een Hackingtosh en dan heb je dezelfde functionaliteit als iedere Mac maar niet de looks en ook vaak niet de betrouwbaarheid. Maar daar zijn andere topics voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:51
sebastius schreef op woensdag 30 november 2011 @ 20:32:
[...]

Hmm, dat is niet mogelijk. Je kunt sommige pc's met wat hackwerk aanpassen naar een Hackingtosh en dan heb je dezelfde functionaliteit als iedere Mac maar niet de looks en ook vaak niet de betrouwbaarheid. Maar daar zijn andere topics voor :)
Ik heb dat ook geprobeerd: je moet echt verdomd overeenkomende hardware hebben voordat het perfect werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Adlermann schreef op woensdag 30 november 2011 @ 20:37:
[...]

Ik heb dat ook geprobeerd: je moet echt verdomd overeenkomende hardware hebben voordat het perfect werkt
Hmm, jammer, maar om hiervoor speciaal een iMac te kopen, ik ga sowieso een MacBook kopen, maar nu nog ff niet.

Ik zal het iig proberen, en misschien dat ik in de toekomst dan een Time Capsule zou kopen, maar nu (helaas) nog ff niet.

Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.