Meer dynamiek, zie anders het draadje van Koifarm over die mod.
De caps vóór de buisjes zijn bij jou dus twee verschillende (kun je de letters aangeven)? Ik dacht dat deze gelijk moesten zijn. Dus als ik het goed begrijp gebruik je 1 CC en 1 PiO?
ho!, Nee, nee, nee.
Ze moeten natuurlijk Li en Re gelijk zijn. Ik had er CC in, maar ik kwam die PiO tegen op internet en omdat ik de bas net wat tè vond leek me een tandje minder fijner. 0.22 orig>0.33 CC was teveel>0.27 PiO is perfect voor mij.
Overigens de reflectorbuisjes zijn onderweg naar mij..
Trouwens ik mis de chinese luistersessies een beetje..misschien leuk om een keer een luistersessie te houden met gemodde dan wel niet gemodde MHZS spelers..Een stuk of drie/vier op een 'luistertestbank' leggen en eens kijken hoe ze het doen..
Ik ben er altijd voor in. Maar het ligt een beetje aan de gelegenheid voor mij.
D'r zit er toch al 1 in. Hij wordt gebruikt voor de voedingsspanning. Alleen de waarde wordt wat opgehoogd.
Klopt. Goed begrepen. Ik ga je niet tegenhouden maar ik heb hier buisjes in allerlei soorten.
operatingeskimo schreef op maandag 31 maart 2008 @ 12:14:
Ik ben van plan om open baffle speakers te gaan bouwen met de Ciare CH 250 full range speaker, deze worden op de Yarland FV 34 AIII aangesloten. Ik ben er alleen niet zeker van of dit gezien de specificatie een goede match zal zijn. Hoewel zo'n vraag misschien beter op een zelfbouw forum thuishoort, leg ik het liever hier neer omdat hier Yarland kennis is en volgens mij ook speaker deskundigheid. Iemand verstand van beide?

Wat denk je van Crafty? Die
iswas (?) moderator (onder zijn eigen naam Roland) op
ZA.

Deze Ciare CH250?
Impedanz R = 4 Ohm
Kennschalldruck SPL = 96 dB (2,83V; 1m)
Gleichstromwiderstand Re = 3,4 Ohm
Qts = 1,37
Dat is te eigenlijk laag. Je verliest ook 3 dB door die lage weerstand. Maar ik zou je ze sowieso niet aanraden (crafty ook niet). Dat met die cupjes geeft vooral vervelende vervorming (logisch want die buitenrand is vrij bewegend). Qts is ook te hoog.
Met de Fostex FE 126E 12 cm 92dB/W@8Ohm kom je net zo ver. Dat is ook een breedband.
Belastbarkeit (Nenn/Musik) = 15/45 W
Resonanzfrequenz fs = 70 Hz
Impedanz R = 8 Ohm
Kennschalldruck SPL = 93 dB (2,83V; 1m)
Gleichstromwiderstand Re = 6,9 Ohm
Bewegte Masse incl. Luftlast 2,9 g
Äquivalentvolumen Vas = 9,95 l
Freiluftgesamtgüte Qts = 0,25
specsheet (in pdf).
Maargoed, mijn mening is nog niet die van een expert. Ik heb wel een open baffle gehoord met een 30 cm uni-q systeem (weet niet meer welk merk Edit: volgens mij was dat de Hawthorne (nee toch?!)) maar ik vond het niks. Duf en sloom. Veel te weinig hoog. Wil je een snel systeem moet je toch de massa terugbrengen> dus minder groot membraanopp> dus minder rendement. (Altijd die compromissen he?)
En let op de frequentiekarakteristiek. Als ie te krom is moet je gaan compenseren met een filter. En alle elektronica verslechterd het signaal in meer of mindere mate. Dus als je zonder kunt, liever zonder.
De speakertjes die dat goed kunnen zit je op 89-90 dB en dat moet net lukken. Speakertjes die dat goed kunnen zijn bv Tang Band of BB3.01.
En je kunt bv ook een mooie combinatie maken met tweeters zoals de Bohlender Graebener Neo3-PDRW Planar Tweeter w/Back Cup.
Comes with an attached damped rear chamber, which may be removed for dipole use.
Maar ga eerst maar eens lezen op Zelfbouw Audio.
[
Voor 2% gewijzigd door
Verwijderd op 31-03-2008 21:57
. Reden: wat vergeten, en ik had deze pagina nog niet gezien ]