Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 97.274 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, na 15 jaar zou je dat wel verwachten. Gek genoeg speelde hij nog alles, cd-r tjes die behoorlijk beschadig/bekrast zijn, zelfs met gaatjes in het laagje hij fietst er gewoon door heen. Terwijl andere nieuwere cd spelers,wel goedkoper natuurlijk, daar gewoon niet door heen komen. Waarschijnlijk toch wel erg goede kwaliteit laser dan (of goede error correctie algoritme natuurlijk) Misschien heeft de speler jaren stilgestaan, dat kan natuurlijk ook. Maar hoe je het ook wend of keert de kans is natuurlijk levensgroot aanwezig dat de laser er binnenkort wel problemen mee krijgt.

Bedankt overigens voor de info over de MHZS speler, hoop dat ik een niet ruisende krijg toegezonden! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik was even een fransman aan het helpen met een HiFi KT88 of 6P13P versterkertje. Blijkt dat zijn voedingstrafo afgefakkelt is. Blijkbaar zit er verschil in de KT88 en 6P13P want mijn KT88 wordt wel warm maar niet zo heet dat je hem niet aan kunt raken.
Afbeeldingslocatie: http://lh4.google.com/ty.monroe/R7d0xJWMWLI/AAAAAAAAAcU/FnDc9XKU2Ic/s288/IMG_6690.JPG.jpg
Deze had het blijkbaar wel erg warm (klikbaar). Het plastic is ervan gesmolten.
Hier staan nog meer plaatjes van de binnenkant en de buisjes van de HiFi (Relyon) 6P13P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is toch wel uitkijken met die buizen amps! ;) Jeep welke vervangende buisjes heb jij in je cd-33 zitten en waarom heb je daar voor gekozen? Ik wilde eens wat gaan bestellen. Ook wilde ik de ClarityCaps APW 10.0 uF gaan bestellen. Zijn de volt rating: 160vdc de goede of moet ik andere hebben? De rest had jij in voorraad toch en om welke mods gaat het dan eigenlijk, de passieve, wisselen condensatoren in de audioweg en evt. andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

Verwijderd schreef op zondag 30 maart 2008 @ 14:35:
De denon. Het risico dat de speler met wat vuilere cd's gaat happeren e.d. is langzaam groot aanwezig. Maar ik wilde de kwaliteit van de machine niet afkraken..ik wil eigenlijk niets afkraken, alleen aangeven dat de laser op zijn retour kan (en waarschijnlijk ook is, alleen nog niet merkbaar) zijn.
En dat is ook niet zo heel erg. De meeste lasers kun je voor een paar tientjes kopen, en als je een beetje handig bent zelf monteren. Gevoelsmatig heb ik ook het vermoeden dat de 'oude' lasers veel degelijker zijn dan de huidige. In mijn Luxman cd-speler heb ik na 21 jaar de laser vervangen met het idee: Goh, die zal wel aan zijn einde zijn. Met de nieuwe laser erin (en opnieuw afgeregeld) geen merkbaar verschil. De oude zit er nu weer in en de nieuwe ligt op voorraad voor het geval de oude het begeeft.

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Tsja je moet wel een oscilloscoop hebben, anders is het lastig.
Maar idd goed te doen, en bij nedis is ook wel eea aan lasers te krijgen, of bij bekenden van me :).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

Verwijderd schreef op zondag 30 maart 2008 @ 15:22:
Ik was even een fransman aan het helpen met een HiFi KT88 of 6P13P versterkertje. Blijkt dat zijn voedingstrafo afgefakkelt is. Blijkbaar zit er verschil in de KT88 en 6P13P want mijn KT88 wordt wel warm maar niet zo heet dat je hem niet aan kunt raken.
[afbeelding]
Deze had het blijkbaar wel erg warm (klikbaar). Het plastic is ervan gesmolten.
Hier staan nog meer plaatjes van de binnenkant en de buisjes van de HiFi (Relyon) 6P13P
Ik denk dat hij een ander probleem heeft, Op de trafo staat duidelijk 115V. Volgens mij heeft Frankrijk ook gewoon 230V zoals wij hier in Nederland. Denk eerder dat daardoor de boel afgefakkelt is.

Ik heb hier zelf ook de 6P13P en die wordt inderdaad warm, maar niet zo heet dat hij affakkelt zoals bij de fransman. Kan ook zijn dat hij gewoon een slechte te pakken heeft gehad. Deze versterks worden trouwens wel erg heet als je ze laat aanstaan met het volume volledig dichtgedraaid.
Boudewijn schreef op zondag 30 maart 2008 @ 17:04:
Tsja je moet wel een oscilloscoop hebben, anders is het lastig.
Maar idd goed te doen, en bij nedis is ook wel eea aan lasers te krijgen, of bij bekenden van me :).
Ik heb ook nog wel een paar adresjes indien nodig. Voor zowat elke speler is er nog wel een laser nieuw te krijgen..Mits natuurlijk niet een hele extreme exoot.

[ Voor 20% gewijzigd door Killer op 30-03-2008 17:07 ]

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mja het lijkt me dan idd een stukje overslag, maar niet teveel stroom (dat zou juist de helft moeten zijn). Of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@killer..Zeker voor wat betreft de zwenkarm-loopwerk-constructies zoals de CDM 9 loopwerk. Haast Onverwoestbaar. De CDM loopwerken na de CDM 9 zijn helaas allemaal tangiaal en vele malen minder robuust..

Het jammere is dat sony en philips gestopt zijn met het maken van de hoogwaardige loopwerken omdat er te weinig ping, ping binnenkwam..Want in feite zijn zij de enige die de know-how hebben om dat echt goed te doen..Slechts een klein aantal fabrikanten maken hun eigen loopwerk en/of investeren in de research ervan. De rest..ook de grotere jongens gebruiken allemaal sony of philips loop -en transportwerken.

edit: Onderdelen waaronder ook de lasers van de CDM9 en eerdere types worden niet meer gemaakt bij mijn weten (zijn tweedehands nog wel verkrijgbaar of als old stock voor zover het van toepassing is). Alle overige tangiale lasers zijn goed verkrijgbaar.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2008 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 14:36
Vorige week heb ik op eBay de Xiang Sheng 708B besteld en als het goed is, dobbert die nu ergens rond mijn kant uit. Viel me op dat ik hier op GoT nog niemand erover heb gehoord :)

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v144/nakedtoes/Picture014.jpg

Het wordt mijn eerste buizenversterker en mijn keuze viel erop door het ontwerp, de prijs en de ervaringen:

Modifying the Xiang Sheng 708B [56K!!!!]
Xiansheng 708B headphone tube amp

Ben ook van plan om met behulp van het bovenste topic wat eenvoudige onderdelen te gaan vervangen :) De voorste buis zit er trouwens voor de looks, want deze is alleen op de voeding aangesloten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 30 maart 2008 @ 15:50:
Dat is toch wel uitkijken met die buizen amps! ;) Jeep welke vervangende buisjes heb jij in je cd-33 zitten en waarom heb je daar voor gekozen? Ik wilde eens wat gaan bestellen. Ook wilde ik de ClarityCaps APW 10.0 uF gaan bestellen. Zijn de volt rating: 160vdc de goede of moet ik andere hebben? De rest had jij in voorraad toch en om welke mods gaat het dan eigenlijk, de passieve, wisselen condensatoren in de audioweg en evt. andere?
Dat zijn de juiste ja. (link)
Ik heb er GE 5670 in want die klinken neutraal en goed. Verder heb ik nog RCA en CBS (maar die zitten nu in de Yarland). Ik ga binnenkort nog weer GE bijbestellen. Dat moest ik nog doen.
Voor de passieve mod is niets nodig, de uitgangsspanning daarna weer op niveau brengen kost een paar weerstandjes (die heb ik of ga ik kopen), de caps vóór de buisjes heb ik (clarity Caps SA 0.33/600V en Sprague PiO 0.27/200V), de caps ná de buisjes zijn die oranje CC APW 10uF 160V, die moet jij nog kopen en de buisjes spreekt voor zich (die heb ik dus ook). Daarnaast kunnen we de voedingsspanning voor de buisjes verhogen met 4 Elko 220µF 200Volt radiaal 105° elcos (die heb ik besteld) en 1 100V/2W zenerdiode (die heb ik al binnen tnx Koifarm).

@ rave17
ik had m wel gezien op headfi
is goed te doen voor n beetje handige doe-het-zelvert. Maar is alles wel perse nodig te vervangen? Moet die powerswitch perse? En je doet toch niet zo'n spuuglelijke volumeknop he? Je kunt ook gewoon de oude weer erop desnoods met uitboren of met een klodder hotmelt. En anders op ... zie linkje dat ik Koifarm gaf paar pag. geleden.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2008 03:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@rave17..

Gefeliciteerd met je aanschaf. Ik denk dat je niemand er over hoorde omdat de headphone amps minder aftrek vindenAfbeeldingslocatie: http://hi-end.on9mart.com/products/amplifiers/other_amp/AO-XS-708B-4sv/THA01-photo_05.jpg

Overigens wat zijn ijzerdraadjes voor? Om de buizen op zijn plek te houden?

Jeetje..net ff je link bekeken..Okee er zijn nog vele mods die uitgevoerd kunnen worden. Het begint al bij de buisvoeten..mmhh..als je modden is het waarschijnlijk een leuke amp. Ik neem aan dat je dat wilt, toch? En inderdaad, zoals jeep zei, kunnen die bijgeleverde knoppen er gewoon niet weer op?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2008 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 00:22:
[...]

Dat zijn de juiste ja. (link)
Ik heb er GE 5670 in want die klinken neutraal en goed. Verder heb ik nog RCA en CBS (maar die zitten nu in de Yarland). Ik ga binnenkort nog weer GE bijbestellen. Dat moest ik nog doen.
Voor de passieve mod is niets nodig, de uitgangsspanning daarna weer op niveau brengen kost een paar weerstandjes (die heb ik of ga ik kopen), de caps vóór de buisjes heb ik (clarity Caps SA 0.33/600V en Sprague PiO 0.27/200V), de caps ná de buisjes zijn die oranje CC APW 10uF 160V, die moet jij nog kopen en de buisjes spreekt voor zich (die heb ik dus ook). Daarnaast kunnen we de voedingsspanning voor de buisjes verhogen met 4 Elko 220µF 200Volt radiaal 105° elcos (die heb ik besteld) en 1 100V/2W zenerdiode (die heb ik al binnen tnx Koifarm).
Jeep...een aantal vraagjes. Waarom de voedingsspanning verhogen? Welke voor/nadelen heeft dat? De caps vóór de buisjes zijn bij jou dus twee verschillende (kun je de letters aangeven)? Ik dacht dat deze gelijk moesten zijn. Dus als ik het goed begrijp gebruik je 1 CC en 1 PiO? Overigens de reflectorbuisjes zijn onderweg naar mij..

Trouwens ik mis de chinese luistersessies een beetje..misschien leuk om een keer een luistersessie te houden met gemodde dan wel niet gemodde MHZS spelers..Een stuk of drie/vier op een 'luistertestbank' leggen en eens kijken hoe ze het doen..

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2008 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Waarom een zener? Ruisen die juist niet als de nete?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

de caps ná de buisjes zijn die oranje CC APW 10uF 160V, die moet jij nog kopen en de buisjes spreekt voor zich (die heb ik dus ook).
Begrijp ik het nou goed dat ik alleen de APW 10uF hoef te bestellen en dat jij de buisjes besteld of al hebt? Of bedoel je je moet de buisjes zelf bestellen die ik ook heb? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Haunted
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-06 12:02
Als het goed is komt mijn bada vandaag weer terug van reparatie. Volgens PA was het een transistor in het eindversterker gedeelte...dus toch geen buis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-11-2020
Ik ben van plan om open baffle speakers te gaan bouwen met de Ciare CH 250 full range speaker, deze worden op de Yarland FV 34 AIII aangesloten. Ik ben er alleen niet zeker van of dit gezien de specificatie een goede match zal zijn. Hoewel zo'n vraag misschien beter op een zelfbouw forum thuishoort, leg ik het liever hier neer omdat hier Yarland kennis is en volgens mij ook speaker deskundigheid. Iemand verstand van beide? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:38

voodooless

Sound is no voodoo!

Het kan op zich wel, rendement van de Ciare is redelijk hoog. Er is echter een grote maar, en dat is het laag. Met 0.5 mm Xmax ga je daar geen goed dipool laag uit krijgen en zul je er nog andere woofers onder moeten zetten. 2x 12" of 2x 15" moet lukken. En daarvan zal het rendement erg laag zijn en derhalve zou ik niet aanraden om dat met een buizenbak aan te sturen. Verder zul je natuurlijk nog het dipool gedrag moeten corrigeren, passief of actief.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
Thanks Voodooless. Ik gebruik ze in een kleine kamer van 3 x 4,5 meter. Over de laagte van het laag maak ik me niet druk, vind ik minder belangerijk. Ik heb met Fostex FE 103 geexperimenteerd en geloof het of niet, er kwam laag uit. Met plaatsing en baffle vorm kun je veel bereiken. Wat wel belangrijk is is of de lage tonen die eruit komen wel voldoende strak klinken, dat de Yarland daar dus genoeg vermogen voor heeft. Wat denk je? Wat is dipool trouwens?

[ Voor 3% gewijzigd door operatingeskimo op 31-03-2008 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
[...]

@ rave17
ik had m wel gezien op headfi
is goed te doen voor n beetje handige doe-het-zelvert. Maar is alles wel perse nodig te vervangen? Moet die powerswitch perse? En je doet toch niet zo'n spuuglelijke volumeknop he? Je kunt ook gewoon de oude weer erop desnoods met uitboren of met een klodder hotmelt. En anders op ... zie linkje dat ik Koifarm gaf paar pag. geleden.
Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 08:39:
@rave17..

Gefeliciteerd met je aanschaf. Ik denk dat je niemand er over hoorde omdat de headphone amps minder aftrek vinden[afbeelding]

Overigens wat zijn ijzerdraadjes voor? Om de buizen op zijn plek te houden?

Jeetje..net ff je link bekeken..Okee er zijn nog vele mods die uitgevoerd kunnen worden. Het begint al bij de buisvoeten..mmhh..als je modden is het waarschijnlijk een leuke amp. Ik neem aan dat je dat wilt, toch? En inderdaad, zoals jeep zei, kunnen die bijgeleverde knoppen er gewoon niet weer op?
Ha leuk om wat reactie erop te krijgen. Ik kan jullie alvast verzekeren dat ik niet van plan ben om het ontwerp aan de buitenkant te gaan vervangen. Al helemaal niet met die lelijke draaiknop die iemand erop heeft gezet 8)7

Van binnen ben ik ook niet van plan heel veel te gaan vervangen, alleen de onderdelen die misschien van wat betere kwaliteit mogen zijn :P Schijnen nog wel eens iets te goedkope onderdelen in te zitten. En de voorste buis laat ik uiteraard zitten, dat is juist wat ik er zo leuk aan vond. Hij wordt zelfs extra verlicht met blauwe en oranje LEDjes :+

Toevallig staan er nu drie XS 708B's op eBay die allemaal al een bod hadden met een eindtijd > 24 uur. Dus hij wordt toch wel aardig verkocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

@operatingeskimo: Ik kan me moeilijk voorstellen dat er veel laag aanwezig was. Je zult dan of een heel brede of erg diepe baffle moeten hebben om nog een beetje laag te krijgen. Wat wel het geluk is, is dat je de Q van de Ciare redelijk hoog is, waardoor je in het laag wat meer rendement hebt dan je normaal zou verwachten. Helaas zul je met 0.5 mm Xmax echt nooit erg hard kunnen spelen, laat staan met de 0.3mm van de Fostex. Een openbaffle speaker is gewoon een dipool speaker, een verzamelnaam waar nog wat andere dingen onder vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@rave17..Oh dat die verkocht wordt twijfel ik niet aan. Alleen is de vraag er naar, op deze thread althans , minder.

@4 legged bird..of wie het ook moge interesseren...Er staat een set thiel 1.6 te koop op marktplaats! Ik heb ff..contact gehad met de beste verkoper omdat ik vond dat €1500 aan de lage kant was voor zo'n set speakers.
Want ik houd momenteel de nodige websites in de gaten om te kijken hoe vaak en hoe hoog de tweedhandsprijzen zijn voor een set thiel 1.6. Ik kan je vertellen dat ze niet zeer vaak worden aangeboden en dat ze gemiddeld tussen de 1500-1700 euro kosten per stel (nieuwprijs voor 1 is momenteel €1300 zonder outriggers).

De verkoper mailde me terug dat hij ook een wat 'negative cashflow' heeft en dus graag razendsnel van de speakers afwil. Dus ik kon ze krijgen voor €1400 en als ik vandaag nog langs kwam kon er meer af..

Goed..ik heb het cash niet! :'( Maar voor diegene die het wel heeft en absoluut een top-speaker zoekt die goed matched met buizen-amps (ik heb de thiels nu bij twee verschillende mensen gehoord in combi met een buizen-amp en het klonk fantastisch) zou ik zeggen kijk op marktplaats :*) .

De thiels zijn 4 Ohm en hebben een gevoeligheid van 90dB en zijn dus makkelijk aan te sturen. Het geluid is dynamisch, fris, neutraal, mooi detailrijk en een superstrak laag.

Ik zou eerlijk gezegd binnen het prijssegment tot 3000 euro geen betere speaker weten :N .

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2008 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodes54
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-03-2022
Rave17 schreef op zondag 30 maart 2008 @ 19:45:
Vorige week heb ik op eBay de Xiang Sheng 708B besteld en als het goed is, dobbert die nu ergens rond mijn kant uit. Viel me op dat ik hier op GoT nog niemand erover heb gehoord :)

Het wordt mijn eerste buizenversterker en mijn keuze viel erop door het ontwerp, de prijs en de ervaringen:

Ben ook van plan om met behulp van het bovenste topic wat eenvoudige onderdelen te gaan vervangen :) De voorste buis zit er trouwens voor de looks, want deze is alleen op de voeding aangesloten :+
Ik zie dat deze versterker 2 6DJ8/6922 buizen aan boord heeft. Mag ik je de tip geven om deze eerst eens te vervangen door ECC85's (Liefst Telefunken, anders Siemens) voordat je een voorraad 6DJ8 of 6922's inslaat om te tuberollen of aan het modificeren slaat? Ik heb ervaren dat wanneer je een ECC85 inzet i.p.v. de 6DJ8 of 6922 je werkelijk een gordijn voor je speakers wegtrekt!
Ookal draait de ECC85 op een (veel) te lage spanning, hij klinkt dan al zoveel beter!
De Telefunkens klinken veruit het mooist en zijn nog steeds betaalbaar omdat deze buis niet zo populair is. Ik kan iederen die ergens een 6DJ8/6922 in heeft zitten aanraden dit absoluut te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 14:46:
De thiels hebben een gevoeligheid van 90dB en zijn dus makkelijk aan te sturen.
Zonder meer informatie over de impedantie kun je daar natuurlijk niets over zeggen. Als je impedantie zakt naar 3 Ohm zal echt niet iedere versterker dat leuk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de speakers bedoelt. Deze hebben een impedantie van 4 Ohm. Ik heb de speakers gehoord op een copland amp met EL34 aan boord, een unison research met KT88's in SET opstelling een unison research met 845 buizen in SET.

Op alledrie de sets klonk het prachtig. Dan nog..we're talking about Jim thiel! Die maakt geen crap!! Maar ja...door de jaren heen ben ik een beetje een thiel-adept geworden, vrees ik

Zeker nadat ik de afgelopen maanden de thiels vaak heb gehoord in combinatie met buizen-amps.

Edit: shame on me..de speakers zijn 4 Ohm! en bij deze ook ff de handleiding:
http://www.thielaudio.com...wner_info/CS1_6manual.pdf

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2008 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik zeg niet dat de speakers crap zijn of slecht aan te sturen zijn. Ik zeg alleen maar dat je op de gevoeligheid alleen geen conclusies moet trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je in feite ook gelijk in..Trouwens waar is je symbool gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik meen zowel van Yarland als speakers verstand te hebben. Ik neem aan dat de Ciare in de Dacapo "kast" gezet gaat worden? Zoals hij hier te zien is: http://www.lautsprechershop.de/hifi/dacapo_en.htm

Het - 3dB punt van deze dipole zit op 200Hz. Ik denk dat je niet zonder sub kunt, hoe je ze ook gaat neerzetten. Je zal het een en ander missen. Ik zou de sub actief maken. 98 dB de meter plus 6 dB extra omdat je twee dipolen neerzet is heel lastig passief te bouwen. ( dus met een filter uit spoelen en condensatoren op zeg 200 Hz.) 104 dB kan je heel mischien uit een zeer grote hoek hoorn persen. Een subdriver en kast in combinatie met een actieve versterker is wat makkelijker, die kan je gewoon wat verder opendraaien. Alhoewel ik er wel extra op zou letten of de volume knop ver genoeg open kan. In dit geval, je komt al snel op een verschil in rendement van een dB of 15.

Het aansturen van deze speaker is geen probleem voor de Yarland. Ik denk dat de speaker eerder aan zijn max zit als de versterker. (0.5mm x-max is zeer weinig uitslag). Ik heb de Ciare CH 250 wel eens open baffle gehoord, was er niet zo stuk van eerlijk gezegd. Mischien is dit wat? http://www.hawthorneaudio.com/speakers.htm

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2008 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 17:04:
Trouwens waar is je symbool gebleven?
Goeie vraag ;) Heb gisteren mijn server verhuist, alleen is het me nog niet gelukt om ook de webcontent te verhuizen. Dat komt dus vanavond. Mail was ff belangrijker :)

@Crafty: ik denk niet dat je met 3.5 mm heel veel verder gaat komen eigenlijk ;) Neem dan gewoon die Ciare met een echte subdriver eronder (actief aangestuurd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ala visaton nobox!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07 13:52
Ik was een tijdje gestopt, met de audio. Nu heb ik dus twee Advance Acoustic monoblokken gekocht en m'n Aurum Cantus Moon Goddess II klonken ineens als nooit tevoren. Dat doen ze nog steeds, maar ergens irriteert het geluid me op hoog volume. Zou het niet gewoon kunnen zijn dat die AC's te groot zijn voor de ruimte? Ze staan in een stuk van 5 bij 5 meter, van een L-kamer die van 9 bij 3,5 naar 5 gaat.

Bij normale volumes klinkt het momenteel top. Maar als ik hard ga draaien (jazz en blues doe ik meestal 'normaal', maar pop, avant-garde en big-band flink hard) dan word ik het luisteren al snel zat. Met name het hoog gaat me dan irriteren. Zou ik gewoon oud worden en slecht meer tegen herrie kunnen?

Ik heb Bronco.B's tip gelezen oma chter die Thiels aan te gaan, maar daar heb ik ff niks meer voor liggen (tenzij iemand hier mijn AC's even overneemt ;) )

Iemand een tip wat te doen? Op lager volume blijven draaien? Toch eens kijken naar monitoren? Of is er een betaalbare vloerstaander die op hoog volume genietbaarder blijft in mijn ruimte? Of moet ik gaan verhuizen....

[ Voor 27% gewijzigd door 4-legged-bird op 31-03-2008 19:39 ]

They said it couldn't happen here.... And it didn't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
@Crafty
Je hebt me op een nieuw spoor gebracht met de Hawthorne coaxial drivers en woofers. Wat een speakers! Ga er nog verder over lezen, maar ik denk dat dit is wat ik zoek! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
rhodes54 schreef op maandag 31 maart 2008 @ 15:05:
[...]

Ik zie dat deze versterker 2 6DJ8/6922 buizen aan boord heeft. Mag ik je de tip geven om deze eerst eens te vervangen door ECC85's (Liefst Telefunken, anders Siemens) voordat je een voorraad 6DJ8 of 6922's inslaat om te tuberollen of aan het modificeren slaat? Ik heb ervaren dat wanneer je een ECC85 inzet i.p.v. de 6DJ8 of 6922 je werkelijk een gordijn voor je speakers wegtrekt!
Ookal draait de ECC85 op een (veel) te lage spanning, hij klinkt dan al zoveel beter!
De Telefunkens klinken veruit het mooist en zijn nog steeds betaalbaar omdat deze buis niet zo populair is. Ik kan iederen die ergens een 6DJ8/6922 in heeft zitten aanraden dit absoluut te proberen.
Bedankt voor de tip! :) Mag ik je vragen waarom je adviseert om de ECC85 uit te proberen en niet de ECC88?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@4 legged bird..ik denk dat het leeftijd is..ik draaide tot 2-3 jaar geleden regelmatig nog hard..Echter het hoog en middenhoog irriteerde me ook en daarbij vind ik het langzaam aan gewoon vermoeiend om naar muziek te luisteren op een hoog volume. Tijdens de concerten heb ik al jarenlang oordoppen in (alsook bij het DJ'en).

Ik luister nu op spreekniveau danwel op boven spreekniveau. Maar niet harder dan dat. Bevalt me prima..Ik moet me dan meer concentreren op de muziek en de details neem ik daardoor beter waar.

Trouwens draai je met verzilverde speakers-kabels? Indien ja..probeer koper (OFC) eens. Die loopt wat minder door in het hoog en komt veelal wat minder fel over dan verzilverde kabels.

Oh ja en met een L vormige woonkamer zou ik gaan verhuizen! En als je altijd vloerstaanders hebt gehad zullen monitor speakers je niet snel bevallen wegens het 'gemis' aan laag. Tuurlijk er is best wel een hoop laag uit een monitor te halen maar het loopt lang niet zo ver door als bij een vloerstaander.

En tja de thiels....my favourite...Die gaan er bij mij in de toekomst wel komen! Helaas nu even niet

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2008 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 08:58:
Jeep...een aantal vraagjes. Waarom de voedingsspanning verhogen? Welke voor/nadelen heeft dat?
Meer dynamiek, zie anders het draadje van Koifarm over die mod.
De caps vóór de buisjes zijn bij jou dus twee verschillende (kun je de letters aangeven)? Ik dacht dat deze gelijk moesten zijn. Dus als ik het goed begrijp gebruik je 1 CC en 1 PiO?
ho!, Nee, nee, nee.
Ze moeten natuurlijk Li en Re gelijk zijn. Ik had er CC in, maar ik kwam die PiO tegen op internet en omdat ik de bas net wat tè vond leek me een tandje minder fijner. 0.22 orig>0.33 CC was teveel>0.27 PiO is perfect voor mij.
Overigens de reflectorbuisjes zijn onderweg naar mij..
Trouwens ik mis de chinese luistersessies een beetje..misschien leuk om een keer een luistersessie te houden met gemodde dan wel niet gemodde MHZS spelers..Een stuk of drie/vier op een 'luistertestbank' leggen en eens kijken hoe ze het doen..
Ik ben er altijd voor in. Maar het ligt een beetje aan de gelegenheid voor mij.
Boudewijn schreef op maandag 31 maart 2008 @ 09:33:
Waarom een zener? Ruisen die juist niet als de nete?
D'r zit er toch al 1 in. Hij wordt gebruikt voor de voedingsspanning. Alleen de waarde wordt wat opgehoogd.
Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 11:28:
Begrijp ik het nou goed dat ik alleen de APW 10uF hoef te bestellen en dat jij de buisjes besteld of al hebt? Of bedoel je je moet de buisjes zelf bestellen die ik ook heb? :?
Klopt. Goed begrepen. Ik ga je niet tegenhouden maar ik heb hier buisjes in allerlei soorten.
operatingeskimo schreef op maandag 31 maart 2008 @ 12:14:
Ik ben van plan om open baffle speakers te gaan bouwen met de Ciare CH 250 full range speaker, deze worden op de Yarland FV 34 AIII aangesloten. Ik ben er alleen niet zeker van of dit gezien de specificatie een goede match zal zijn. Hoewel zo'n vraag misschien beter op een zelfbouw forum thuishoort, leg ik het liever hier neer omdat hier Yarland kennis is en volgens mij ook speaker deskundigheid. Iemand verstand van beide? >:)
Wat denk je van Crafty? Die iswas (?) moderator (onder zijn eigen naam Roland) op ZA.
Afbeeldingslocatie: http://www.hifiladen.de/hifi/images/ciare_ch250.jpg
Deze Ciare CH250?
Impedanz R = 4 Ohm
Kennschalldruck SPL = 96 dB (2,83V; 1m)
Gleichstromwiderstand Re = 3,4 Ohm
Qts = 1,37
Dat is te eigenlijk laag. Je verliest ook 3 dB door die lage weerstand. Maar ik zou je ze sowieso niet aanraden (crafty ook niet). Dat met die cupjes geeft vooral vervelende vervorming (logisch want die buitenrand is vrij bewegend). Qts is ook te hoog.
Met de Fostex FE 126E 12 cm 92dB/W@8Ohm kom je net zo ver. Dat is ook een breedband.
Belastbarkeit (Nenn/Musik) = 15/45 W
Resonanzfrequenz fs = 70 Hz
Impedanz R = 8 Ohm
Kennschalldruck SPL = 93 dB (2,83V; 1m)
Gleichstromwiderstand Re = 6,9 Ohm
Bewegte Masse incl. Luftlast 2,9 g
Äquivalentvolumen Vas = 9,95 l
Freiluftgesamtgüte Qts = 0,25
specsheet (in pdf).
Maargoed, mijn mening is nog niet die van een expert. Ik heb wel een open baffle gehoord met een 30 cm uni-q systeem (weet niet meer welk merk Edit: volgens mij was dat de Hawthorne (nee toch?!)) maar ik vond het niks. Duf en sloom. Veel te weinig hoog. Wil je een snel systeem moet je toch de massa terugbrengen> dus minder groot membraanopp> dus minder rendement. (Altijd die compromissen he?)
En let op de frequentiekarakteristiek. Als ie te krom is moet je gaan compenseren met een filter. En alle elektronica verslechterd het signaal in meer of mindere mate. Dus als je zonder kunt, liever zonder.
De speakertjes die dat goed kunnen zit je op 89-90 dB en dat moet net lukken. Speakertjes die dat goed kunnen zijn bv Tang Band of BB3.01.
En je kunt bv ook een mooie combinatie maken met tweeters zoals de Bohlender Graebener Neo3-PDRW Planar Tweeter w/Back Cup.
Comes with an attached damped rear chamber, which may be removed for dipole use.
Maar ga eerst maar eens lezen op Zelfbouw Audio.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2008 21:57 . Reden: wat vergeten, en ik had deze pagina nog niet gezien ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jeep...welk thread is dat dan? Die duitse site of heeft Koifarm het ook ergens op zijn nederlands staan. En bedankt voor het oplossen van mijn vragen..!

Maar uh..wilde je nog wat zeggen over de luistersessie??? Gezien je quote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik had m in de startpost erbij gezet... ;)
of klik
en ik heb ^ geedit
alleen voor De gelijkrichtdiodes vervangen we voor snellere types die minder storingpiekjes in de voeding achterlaten doe ik gewoon wat overbruggingscapjes Glascondensator 39nF (0,039µF) 50volt.

Nu bedenk ik me net? Het voltage heb ik dat wel goed? Daar had ik niet op gelet.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2008 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Voor dipool is dat juist prima :) Die Fostex FE 126E is juist ongeschikt eigenlijk vanwege zijn lage Qts. Kan wel, maar dan hou je zonder correctie echt geen laag over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja, maar ik zat met mijn eigenlijk meer met mijn hoofd bij een dipool hoog/mid ondersteund door een andere basdriver. Trouwens, dipool kan ook in een gesloten of BR-kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 22:28:
ja, maar ik zat met mijn eigenlijk meer met mijn hoofd bij een dipool hoog/mid ondersteund door een andere basdriver.
In dat geval zul je nog steeds de dipool afval redelijk moeten compenseren. En die Q helpt daar bij. Maar eigenlijk zou ik zelf ook niet voor deze driver kiezen hoor.
Trouwens, dipool kan ook in een gesloten of BR-kast.
Ja, met units op de achterkant. Resultaat is zelden erg goed. 'T wordt wel vaker met tweeters gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
voodooless schreef op maandag 31 maart 2008 @ 22:42:
Ja, met units op de achterkant. Resultaat is zelden erg goed. 'T wordt wel vaker met tweeters gedaan.
ik zat te denken aan zijdelings aan weerskanten met de rug tegen elkaar. En dan tot 150Hz, Met 2 Dayton RS180S-8 7" Reference Woofer 8 Ohm. En dan aansturen met een Hypex DS2.0. Maar het zou ook passief kunnen met 2x4Ohm speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 23:12:
ik zat te denken aan zijdelings aan weerskanten met de rug tegen elkaar. En dan tot 150Hz, Met 2 Dayton RS180S-8 7" Reference Woofer 8 Ohm. En dan aansturen met een Hypex DS2.0. Maar het zou ook passief kunnen met 2x4Ohm speakers.
Heb je daar een plaatje van? Ik denk namelijk niet dat dat dipool is. Wat als je twee woofer op zei van de baffle in dipool zet (in tegenfase), dan heb je aan de voorkant geen geluid ;) Zet je ze in fase heb je wel geluid, maar geen dipool gedrag. Wat je dan wel hebt is dat kastresonanties zich opheffen evenals vervorming door de asynchroonheid van de motor en ophanging.

[ Voor 31% gewijzigd door voodooless op 31-03-2008 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodes54
Rave17 schreef op maandag 31 maart 2008 @ 20:39:
[...]
Bedankt voor de tip! :) Mag ik je vragen waarom je adviseert om de ECC85 uit te proberen en niet de ECC88?
Deze tip heb ik in het verleden gekregen van een aantal mensen die die de ECC88 hadden vervangen door de ECC85. Gelijk geprobeerd, en inderdaad: Wat een verschil!
Daarnaast heb ik zeker 10 verschillende 6DJ8/6922/ECC88's geprobeerd in mijn versterker, maar geen enkele kon tippen aan de ECC85. Ook het ruis niveau van de ECC85 ligt veel lager. Let wel, ik heb het hier over de Telefunken en Siemens buizen. Heb ook nog een paar Lorenz ECC85's liggen die geweldig klinken maar deze zijn erg moeilijk te vinden.
Ik heb recentelijk vernomen dat een ECC88 ook een moeilijk aan te sturen buis is die, wanneer de stroom en spanning ook maar een beetje afwijkt van de specs, gelijk veel minder goed klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 22:01:
ik had m in de startpost erbij gezet... ;)
of klik
en ik heb ^ geedit
alleen voor De gelijkrichtdiodes vervangen we voor snellere types die minder storingpiekjes in de voeding achterlaten doe ik gewoon wat overbruggingscapjes Glascondensator 39nF (0,039µF) 50volt.

Nu bedenk ik me net? Het voltage heb ik dat wel goed? Daar had ik niet op gelet.
Ik heb de thread van Koifarm kennelijk over het hoofd gezien! wat een superthread is dat geworden..Iedereen die zo'n speler heeft kan hem makkelijk upgraden en ik blijf erbij..voor het geld en zeker na de mod's kan de speler, spelers aan de prijsklasse tot 1000 euro van o.a. cyrus, densen, rega, Arcam, enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodes54
Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 18:48:
Vandaag de audioromy FU13 binnen gekregen via UPS, wel effe € 50,- invoer en btw betalen.
Het ging van aah,oh, ooo zoals verwacht, wat een lichtshow.

En het geluid : De muziek komt geheel los van de boxen super. Ik heb dit alleen nog maar gehoord bij een 300B versterker, maar nu bij mij en met 2 x 45 watt. Power/ dynamiek meer als mijn luidsprekers hebben kunnen. Luidsprekers komen tot de aanslag zonder dat daarvoor vervorming hoorbaar is. Nogmaals super. Bass is vol en toch strak, mid/hoog speelt door de hele kamer het lijkt wel of er dolby in de ronde( prologic ) speelt. Ik hoor nu instrumenten links en rechts van mij. Een ervaring die ik 10 jaar geleden ook had tijdens een audiodemo in Coevorden. En tot nu toe nooit weer.

Misschien ben ik wel verblind door de lichtshow en zal later nog wel enige bevindingen beschrijven.
Maar deze versterker is ondanks zijn slechte knoppen een blijver.
Ik kon het niet laten om, na jouw positieve bevindingen, hem ook te bestellen. Ik had eerst bijna de verkeerde (FU29) maar ik zag het net op tijd. Jammer dat hij niet via surfacemail verstuurd kon worden i.v.m. het maximale gewicht.
Ben je er nog steeds tevreden over?
Ik zie trouwens dat ook deze amp 6DJ8's heeft (Zie mijn twee vorige posts hierboven: Vervang ze eens door ECC85's :9~)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rhodes54 schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 13:05:
[...]

Ik kon het niet laten om, na jouw positieve bevindingen, hem ook te bestellen. Ik had eerst bijna de verkeerde (FU29) maar ik zag het net op tijd. Jammer dat hij niet via surfacemail verstuurd kon worden i.v.m. het maximale gewicht.
Ik zie trouwens dat ook deze amp 6DJ8's heeft (Zie mijn twee vorige posts hierboven: Vervang ze eens door ECC85's :9~)
waar heb jij besteld? vind het toch moelijk de beste netto prijs te bepalen bij de diverse aanbieders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodes54
Deze keer bij Leshele (=On9Mart)

Ik heb alle prijzen uitgezocht en het kwam bij alle aanbieders bijna op hetzelfde neer. Hier en daar misschien 10 tot 20 GBP goedkoper, maar meer verschil was er niet, o0p dit moment in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@rhodes, ok thanks en in 3 regels waarom de 13 en niet de 29?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:34

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

ah gefeliciteerd met je aankoop. :)

je hebt hem vast eerder dan ik de mijne _O- :/

[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 01-04-2008 14:28 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodes54
Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 14:12:
1: De FU13 levert wat meer vermogen wat mijn speakers ten goede komt
2: 6N2 buis is moeilijk te vinden (= 6AX7/ECC41, de 6.3V versie van een 12AX7)
3: De positieve klanken van Koifarm

:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rhodes54 schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 14:37:
[...]

1: De FU13 levert wat meer vermogen wat mijn speakers ten goede komt
2: 6N2 buis is moeilijk te vinden (= 6AX7/ECC41, de 6.3V versie van een 12AX7)
3: De positieve klanken van Koifarm

:*)
:9 Danku, ik slaap er nog een nachtje over :) Overigens: waarom staat er Shuguang op de apparaten? das dus niet de handelsnaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb trouwens de startpost weer iets aangepast, mijn stukje over de FV34A is iets uitgebreid en ik heb de foto veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodes54
De FU13 die gebruikt word is van Shuhuang, dat is het enige wat ik kan verzinnen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi versterkertje met de FU13 buisjes. _/-\o_ Heb ook al even naar de aanbiedingen op ebay gekeken volgens mij kun je hem al voor iets van 400-450 euro incl verzendkosten bestellen. Dat lijkt mij geen geld gezien de eerste indruk van koifarm. Maar mijn financiele situatie laat dat voorlopig niet toe... en ben nog steeds happy met mijn Densen.

Bovendien moet ik eerst nog maar eens afwachten of ik mijn bestelde cd speler wel krijg bij Richton Audio. Hij zou zaterdag en anders maandag verstuurd worden maar heb nog steeds geen enkel bericht :( Dus ik heb er maar weer een emailtje tegenaan gegooid. Nu toch wel aangegeven dat ik niet echt blij wordt van de communicatie. Ook heb ik even aan gehaald de goede reputatie die hij hier op het forum geniet en dat het toch vervelend zou vinden als ik een negatief oordeel moet geven... Nou hoop dat het wat uithaalt.

@Jeep: Helemaal begrepen nu. Bestel de Clarity caps maar wacht eerst nog maar even tot ik bevestiging heb dat mijn cd speler onder weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
  • Laatst online: 12:29
4-legged-bird schreef op maandag 31 maart 2008 @ 19:16:
Ik was een tijdje gestopt, met de audio. Nu heb ik dus twee Advance Acoustic monoblokken gekocht en m'n Aurum Cantus Moon Goddess II klonken ineens als nooit tevoren. Dat doen ze nog steeds, maar ergens irriteert het geluid me op hoog volume. Zou het niet gewoon kunnen zijn dat die AC's te groot zijn voor de ruimte? Ze staan in een stuk van 5 bij 5 meter, van een L-kamer die van 9 bij 3,5 naar 5 gaat.

Bij normale volumes klinkt het momenteel top. Maar als ik hard ga draaien (jazz en blues doe ik meestal 'normaal', maar pop, avant-garde en big-band flink hard) dan word ik het luisteren al snel zat. Met name het hoog gaat me dan irriteren. Zou ik gewoon oud worden en slecht meer tegen herrie kunnen?

Ik heb Bronco.B's tip gelezen oma chter die Thiels aan te gaan, maar daar heb ik ff niks meer voor liggen (tenzij iemand hier mijn AC's even overneemt ;) )

Iemand een tip wat te doen? Op lager volume blijven draaien? Toch eens kijken naar monitoren? Of is er een betaalbare vloerstaander die op hoog volume genietbaarder blijft in mijn ruimte? Of moet ik gaan verhuizen....
Komt absoluut omdat je speakers te groot zijn, kom ze maar omruilen voor de mijne ;)

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'k heb onlangs wat 'gelazer' gehad met de Classic 16.6. Behoorlijke storing in de buisvoeten. Veel geknetter en gebrom en als je er niet snel bij bent een rood gloeiende anode... Misschien iets te veel aan het tuberollen geweest :-) De eindbuizen gingen er wel erg makkelijk in/uit ook. Afijn, daar moet zo ding tegen kunnen.

Ik ben op zo'n moment dan toch blij dat ik het bij PA gekocht heb. Ze hebben het gelijk netjes opgelost. Rob Spigt (machinator.nl) heeft het vakkundig gerepareerd. Vier nieuwe en betere buisvoeten erin en spelen maar weer. De garantie werkt daar dus prima.

PA stelde echter voor om als de handel toch open ligt het e.e.a. gelijk te laten modificeren. (zes rode MKP condensatoren zijn nu vervangen door papier in olie condensatoren. zgn. Pio's)
Ook in de CD speler zijn er wat rode MKP condensatoren 'gesneuveld' en vervangen PIO's
Verder twee van de vier opamps vervangen door andere.Het geluidsbeeld is hierdoor toch weer losser/gedetailleerder geworden. Maar nu gek genoeg zonder de nare bijwerken.( Drukte, scherpte of stresserig geluid). Het geheel klinkt aangenamer met meer rust. Prima werk!

Ik had me nog niet zo in de wereld van condensatoren verdiept maar die Pio's doen best veel. Ik dacht, ik meld het maar even hier. Misschien kan iemand z'n voordeel er mee doen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rhodes54 schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 13:05:
[...]

Ik heb al Telefunken ECC85 in bestelling. Ik ben nieuwsgierig geworden. De orginele 6dj8 worden wel geroemd. Had er al even kort JJ ECC88 in maar deze klonken niet zo ruimtelijk. Het enigste wat ik heb vervangen tot nu toe zijn de philipsbuisjes hiervan vond ik het hoog te scherp en voor dit probleem help JJ wel, namelijk de JJ ECC802S. En ik heb aluminium knoppen besteld. Verder elke dag 4 a 5 uur gespeeld en ik vind hem zeer mooi klinken.
Voor diegene die veel bronnen( meer als 2 ) aan wil sluiten op de FU13 zal een voorversterker met meer ingangen moeten gebruiken.

Heb net een nieuw speeltje in Australie gekocht en ook made in china. Zelfde vormgeving als mijn shanling CD speler. Meer data volgt.

Afbeeldingslocatie: http://www.ict-net.net/v3.jpg
Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 14:12:
De FU29 heb ik ook gehad en is niet te vergelijken met de FU13, De FU29 klinkt als een PP EL34 lekker warm buizen geluid. De FU13 klinkt als een SE 300B met veel meer power en ruimte.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2008 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste muziekliefhebbers,

Paar delen terug heb ik mijn aanwinst met jullie gedeelt en ben nogsteeds super gelukkig met mijn aankoop.

Afbeeldingslocatie: http://img112.imageshack.us/img112/8235/img1513kleinwq3.jpg

Alleen heb ik wel het gevoel dat bij lage volumes, als achtergrondmuziekje, dat het rechter kanaal zachter is dan links. Is dit een veel voorkomend fenomeen bij (chinese) buizenversterkers? Waarschijnlijk dmv van doormeten wel het één en ander te achterhalen uiteraard, maar ik ben nog niet in het bezit van de juiste meetapparatuur.

Het gaat me er alleen om in welke richting ik moet denken: afstelling, of is het iets wat aan de buizen kan liggen?

Owja en door jullie schuld heb ik ook een CD33 aangeschaft :+ Dus of jullie een goede invloed op me hebben zien we ergens volgende week wel hehehehe.
De MHZS zal mijn NAD C521BEE gaan vervangen. Een leuke CDspeler die NAD maar hij heeft me nooit echt gegrepen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wasda voor moois?
De FU29 heb ik ook gehad en is niet te vergelijken met de FU13, De FU29 klinkt als een PP EL34 lekker warm buizen geluid. De FU13 klinkt als een SE 300B met veel meer power en ruimte.
Mooi verwoord, FU13 it is dus
Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 16:50:
Heb ook al even naar de aanbiedingen op ebay gekeken volgens mij kun je hem al voor iets van 400-450 euro incl verzendkosten bestellen.
Die mag je me aanwijzen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Alleen heb ik wel het gevoel dat bij lage volumes, als achtergrondmuziekje, dat het rechter kanaal zachter is dan links. Is dit een veel voorkomend fenomeen bij (chinese) buizenversterkers? Waarschijnlijk dmv van doormeten wel het één en ander te achterhalen uiteraard, maar ik ben nog niet in het bezit van de juiste meetapparatuur.
Loopt je volumepot wel gelijk? Draai hem eens deels open en meet met een multimeter.
En verder evt de bias van je buizen, maar ik gok de volumepot :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yarland heeft wel een heel duidelijke boodschap aan Ornec en iedereen die het weten wil:

Mischien iets voor de OP
YARLAND FTY.DECLARE THAT WE NEVER EVER AUTHORIZE ORNEC COMPANY TO SALE OUR PRODUCTS ON THEIR WEBSITE ,AND NEVER WILL.THIS COMPANY SALE OUR PRODUCT WITHOUT OUR REALIZE AND AGREEMENT, THEY GET SOME PRODUCTS FROM INLAND CHINA DISTRIBUTOR AND DUMPING IN HIS WEBSITE ,IGNORING AMPLIFIERS ARE 220V,NOT 230V.SOME OF THEIR PRODUCTS SAID "YARLAND" HAVEN'T A CLEAR SOURCE CHANNEL. THEIR BEHAVIOR DESTROIED YARLAND RESPECTION BADLY. WE KINDLY NOTICE CUSOTOMER WHO BOUGHT "YARLAND"PRODUCTS FROM THIS COMPANY YOUR PRODUCTS IS NOT IN OUR AFTERSALE PROMISE AND WE ALSO DON’T TAKE RESPONSIBILTY FOR THIS PART QUALITY.
PLS THINK THROUGH WHEN ORDER "YARLAND" THROUGH THEM.
Schattig engels btw :)

Bron:

www.yarland.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren toen ik keek werden er 2 aangeboden een bij Leshele en de ander bij On9mart voor ongeveer dezelfde prijs. van 159 pond (startbod) + 159 verzending + 20 verzekering dat is rond de 437 euro. De ene liep binnen 1 uur af de andere na 8 uur. Ik weet niet of je oude aanbiedingen terug kan kijken op ebay? Ik weet dus niet wat er uiteindelijk nog voor geboden is, maar toen ik keek waren er nul biedingen.

P.S. Ik zie net dat er bij Leshele weer een wordt aangeboden voor 159,- + 176 pond verzending naar nederland. Loopt over 2 en 23 uur af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loopt je volumepot wel gelijk? Draai hem eens deels open en meet met een multimeter.
En verder evt de bias van je buizen, maar ik gok de volumepot :).
Een multimeter staat nog wel op mijn verlanglijstje. Net zoals een cursus meten ;) Weet nog niet echt waar ik moet beginnen bij mijn versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 22:38:
[...]

Gisteren toen ik keek werden er 2 aangeboden een bij Leshele en de ander bij On9mart voor ongeveer dezelfde prijs. van 159 pond (startbod) + 159 verzending + 20 verzekering dat is rond de 437 euro. De ene liep binnen 1 uur af de andere na 8 uur. Ik weet niet of je oude aanbiedingen terug kan kijken op ebay? Ik weet dus niet wat er uiteindelijk nog voor geboden is, maar toen ik keek waren er nul biedingen.

P.S. Ik zie net dat er bij Leshele weer een wordt aangeboden voor 159,- + 176 pond verzending naar nederland. Loopt over 2 en 23 uur af.
zie er 1 die over 2 dagen afloopt

klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Laatst online: 08-09 19:35
Ik ben er erg zeker van dat het de potentiometer is, vooral op de laagste stand van de potmeter is de kans op een afwijking van weerstand tussen het linker- en rechterkanaal vrij groot, en in bijna alle gevallen is dit verschil nihil zodra je hem naar het middengebied draai.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens haal je hier goedkoop buizen :)

http://www.analogmetric.com/store/goods.php?id=26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 22:56:
[...]
zie er 1 die over 2 dagen afloopt
Dat is de zelfde alleen ik heb via de nedelandse ebay gezocht. De verzend kosten zijn 176,- voor airmail. Met de boot gaat er nog 56,- pond af. Dan kom je ruim onder de 400,- euro! Lijkt mij en koopje. Denk je er over om te gaan bieden?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2008 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waarom niet een paar mooie NOS RCA 813? Goedkoper (wat heet!? Kosten geen drol) en zeer ws veel beter.

Ik krijg bij dit soort dingen altijd zo de neiging om :X en stiekem zelf te kopen O-)

Spreek wel ff af en ga niet tegen elkaar op bieden!

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2008 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 00:40:
Spreek wel ff af en ga niet tegen elkaar op bieden!
Dat is al besproken kijk mijn eerdere post. :) Wat anderen op dit forum doen dat weet ik natuurlijk niet maar dat lijkt mij niet mij verantwoordelijkheid ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 16:50:
Maar mijn financiele situatie laat dat voorlopig niet toe... en ben nog steeds happy met mijn Densen.
Begin goed te balen van Richton Audio. Gisteren avond nog een bericht gestuurd, quess what? Weer geen bericht terug. |:( Dus ik vanochtend maar weer eens gebeld. Krijg hem aan de lijn wat denk je wat hij op een gegeven moment vraagt voor welke shop ik bel, maw volgens mij is misschien richton audio, tim audio, lesehele enz. wel gewoon van een en de zelfde eigenaar! 8)7 Paar ebay shopjes, net even andere prijzen. Heeft er wel is iemand gebeld of ben ik alleen zo gek. verschillende msm accountjes beantwoorden kan je vanaf 1 computer doen. Of ben ik nou paranoia? Wat denken jullie hier van? Overigens wordt mijn speler over 2 dagen pas opgestuurd, want ze zijn aan het verhuizen alles staat in dozen, wanneer heb ik dat nou eerder gehoord? :? |:(

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2008 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Hmmm vaag jah, moet zeggen dat ik met Richtonaudio geen problemen heb gehad, mijn cd-speler was er binnen 2 weken.

Voor de rest heb ik wel het idee dat richton en timaudio 2 verschillende mensen zijn, of hij is zelfs zo slim om de een veel beter engels te laten schrijven dan de andere personage ;) lijkt me wat onwaarschijnlijk.

Magoed ik baal ook nog steeds... nog geen bericht gehad en inmiddels zijn we alweer een week verder.... beloftes beloftes.... beloftes maken kunnen ze wel, jammergenoeg dat ze problemen hebben met het nakomen ervan.

[ Voor 10% gewijzigd door Chaoss op 02-04-2008 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodes54
Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 20:07:

Ik heb al Telefunken ECC85 in bestelling. Ik ben nieuwsgierig geworden. De orginele 6dj8 worden wel geroemd. Had er al even kort JJ ECC88 in maar deze klonken niet zo ruimtelijk. Het enigste wat ik heb vervangen tot nu toe zijn de philipsbuisjes hiervan vond ik het hoog te scherp en voor dit probleem help JJ wel, namelijk de JJ ECC802S. En ik heb aluminium knoppen besteld. Verder elke dag 4 a 5 uur gespeeld en ik vind hem zeer mooi klinken.
Voor diegene die veel bronnen( meer als 2 ) aan wil sluiten op de FU13 zal een voorversterker met meer ingangen moeten gebruiken.
Ik heb hetzelfde ervaren met de JJ ECC88's. Ze klinken op zich lekker rond maar de ruimtelijkheid was idd stukken minder. Dat probleem heb je met de Telefunken ECC85's absoluut niet. Sterker nog, Ik heb nog geen pre buisje gehoord met een betere diepte en ruimtelijkheid dan de Telefunken ECC85. Hij is ook erg open dus mocht je hem iets te fris vinden dan kun je altijd een smooth ECC82 ervoor plaatsen (Bijv. de JJ ECC802S, zoals je boven al aangaf), dat heft het verschil weer op. Maar pas wel op, want juist de ruimtelijkheid, diepte, snelheid en detail nemen snel af zodra je het mid/hoog gebied gaat onderdrukken...
Mijn pre-amp heeft een vrij afwijkende opbouw dus ik ben even bezig geweest om de juiste combi te maken. Hij heeft namelijk 3x6922 (is dus nu de ECC85), 3x6SN7, 1xEL34 en 2x2A3 aan boord. Ik heb nu 1 RCA 5670 redbase die de twee andere 6SN7's aansturen. Daar had ik eerst ook RCA's inzitten maar dat werd veel te smooth. Nu gewoon EH 6SN7 Gold pins (Cryo) en dat gaat prima in combi met de RCA redbase. Voor de EL34 wissel ik tussen Svetlana winged C en JJ EL34. De 2A3's zijn standaard Shuguang aangezien deze toch alleen maar voor de voeding worden gebruikt (hoe zonde!)

edit: Ik heb die FU13 buis alleen nog nergens te koop gezien. Ik hoop niet dat dit een probleem vormt... Hij is natuurlijk wel vervangbaar voor de 813, maar deze levert de helft minder vermogen...

[ Voor 5% gewijzigd door rhodes54 op 02-04-2008 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodes54
Ik heb trouwens gisteren mijn Advance Acoustic MCD-403 opgehaald.
Alhoewel het een frans bedrijf is steken ze niet onder stoelen of banken dat ze het in China laten produceren om voor een schappelijk prijs toch high-end apparatuur te kunnen maken. Beetje half off topic dus ;)

De MCD-403 is een cd loopwerk met alleen digitale outputs. Gelijk aangesloten naast mijn Marantz CD67 MKII voor een luistertest, beiden op dezelfde externe DAC. Dus van beide spelers werd alleen het loopwerk gebruikt. Ik had niet verwacht dat een loopwerk zo'n verschil kon maken. Weer een paar stappen omhoog in rust, detail, plaatsing en ruimtelijkheid. Het hoog is veel natuurlijker en laag strakker. Ik snap het maar deels, maar het zal vooral te maken hebben met een betere controle over de jitter in de MCD-403. Als je de binnenkant van de speler ziet dan wijst het er wel op dat ze er goed over nagedacht hebben en eventuele storende elementen tot een minimum hebben gereduceerd.

[ Voor 6% gewijzigd door rhodes54 op 02-04-2008 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 22:27:
Yarland heeft wel een heel duidelijke boodschap aan Ornec en iedereen die het weten wil:

Mischien iets voor de OP

[...]

Schattig engels btw :)

Bron:

www.yarland.com
Ornec heeft ondanks dat ze geen Yarland meer mogen en kunnen leveren nog wel steeds Yarland op de site staan. Ze hebben ze niet meer op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had ook nog gevraagd wat dit exact is. Erg Industrieel mooi!

Afbeeldingslocatie: http://www.ict-net.net/v3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodes54
Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 16:42:
Ziet er inderdaad goed uit maar het is volgens mij wel een rendering, geen echte foto. Hopelijk is de 'real-life' versie net zo mooi en klinkt ie natuurlijk net zoals hij eruit ziet. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 22:40:
[...]

Een multimeter staat nog wel op mijn verlanglijstje. Net zoals een cursus meten ;) Weet nog niet echt waar ik moet beginnen bij mijn versterker.
Woon je in de buurt van utrecht\den bosch? Ik heb een leuke fluke en wat meer spul.

Anders :Tsja voor dit soort dingen zou een gamma ding van 2 tientjes moeten volstaan.
Gewoon weerstandsmodus pakken en tussen poot 1 en 2 (of 2 en 3) van je pot meten.
Dat bij beide kanalen en kijken wat de afwijking is.

Klaar.

Anderszijds: koop gewoon een nieuwe en soldeer hem in, dan merk je het ook gauw genoeg.
Wel even de waarde van je pot aflezen nu, en dan een alps blue (of evt black, maar die zijn heel duur) velvet kopen. Goede potmeters voor een vrij nette prijs (ja een attenuator met discrete weerstanden is ongetwijfeld beter maar ook 20x duurder).

[ Voor 22% gewijzigd door Boudewijn op 02-04-2008 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik vind die dingen om de buizen te spacy eerlijk gezegd.
Sowieso ben ik niet fan van het 'beschermen' van valves.

* Boudewijn bwt eigenaars is van een 60s buizentester (wel helaas een USA en geen USSR model).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 16:42:

[afbeelding]
Ik had gezegd dat ik er nog op terug kwam. Voor diegene die nieuwsgierig zijn:

Prijs € 300,-
1 ingang.

Class A Amazing quality and style. **NOTE our unit is custom made with enhancements like front power isolation... Our competitor's hobbyist models often have you scrambling behind HOT units just to power down!!** The front tubes uses the 6F2 (ECF82) valves, and the back uses 6P3P (6L6) valves. In order to achieve the highest quality sound, the finest transformers have been used in the manufacturing of this item, resulting in the ultimate in sound reproduction. The output power is true dual 15W, with a frequency response of: 20Hz-20KHz. The cover is made of 1.2mm aluminium CNC plus a cover panel for added protection. Comes with AMAZING HIFI SPEAKER CABLES Parameter table: Amplifier: output power: 2*15W (RMS) Impedance: 8 (ohm), 4 (ohm) Frequency response: 20HZ-20kHz T.H.D.: <1%/1w 1kHz Input sensitivity: 500mv Aprox. tube life: 5000 hours G.W: 12.5kg

De foto is niet gerenderd, meer foto's volgen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik vind 5000 uur tube life behoorlijk weinig eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boudewijn schreef op woensdag 02 april 2008 @ 17:51:
Ik vind 5000 uur tube life behoorlijk weinig eerlijk gezegd.
El34 of KT88 gaan maar 2000 uur mee. 300B 10000 uur. Dus 5000 uur is niet slecht voor € 10,- buisjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 17:48:
[...]

Ik had gezegd dat ik er nog op terug kwam. Voor diegene die nieuwsgierig zijn:

Prijs € 300,-
1 ingang.

Class A Amazing quality and style. **NOTE our unit is custom made with enhancements like front power isolation... Our competitor's hobbyist models often have you scrambling behind HOT units just to power down!!** The front tubes uses the 6F2 (ECF82) valves, and the back uses 6P3P (6L6) valves. In order to achieve the highest quality sound, the finest transformers have been used in the manufacturing of this item, resulting in the ultimate in sound reproduction. The output power is true dual 15W, with a frequency response of: 20Hz-20KHz. The cover is made of 1.2mm aluminium CNC plus a cover panel for added protection. Comes with AMAZING HIFI SPEAKER CABLES Parameter table: Amplifier: output power: 2*15W (RMS) Impedance: 8 (ohm), 4 (ohm) Frequency response: 20HZ-20kHz T.H.D.: <1%/1w 1kHz Input sensitivity: 500mv Aprox. tube life: 5000 hours G.W: 12.5kg

De foto is niet gerenderd, meer foto's volgen nog.
Thanks!, fotos zat!

KLIKKERDEKLIK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 17:54:
[...]

El34 of KT88 gaan maar 2000 uur mee. 300B 10000 uur. Dus 5000 uur is niet slecht voor € 10,- buisjes.
Hmm heb je ook wel een punt mee.
* Boudewijn was aan het vergelijken met ECC'tjes en die gaan wel een stuk langer mee

Ben dus weer stil ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boudewijn schreef op woensdag 02 april 2008 @ 16:54:
[...]

Woon je in de buurt van utrecht\den bosch? Ik heb een leuke fluke en wat meer spul.

Anders :Tsja voor dit soort dingen zou een gamma ding van 2 tientjes moeten volstaan.
Gewoon weerstandsmodus pakken en tussen poot 1 en 2 (of 2 en 3) van je pot meten.
Dat bij beide kanalen en kijken wat de afwijking is.

Klaar.

Anderszijds: koop gewoon een nieuwe en soldeer hem in, dan merk je het ook gauw genoeg.
Wel even de waarde van je pot aflezen nu, en dan een alps blue (of evt black, maar die zijn heel duur) velvet kopen. Goede potmeters voor een vrij nette prijs (ja een attenuator met discrete weerstanden is ongetwijfeld beter maar ook 20x duurder).
Nee ik woon in het mooie "bruisende" Almere |:( Centraal maar toch weer niet. Zou graag wel eens iemand bij mijn versterkertje willen hebben en zijn mening aan horen. Er kan uiteraard meer aan de hand zijn. maar de potmeter of misschien wel verkeerd afgestelde bias zouden uiteraard tot de mogelijkheden behoren. Dus dat betreft is alle help welkom.
Ben ook al druk aan het bestuderen hoe de binnenkant opgebouwd is en ben ook druk op zoek op het net naar onderwerpen over deze versterker maar er is niet zoveel te vinden. Dat betreft is deze niet zo populair volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07 13:52
JTB81 schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 19:06:
[...]

Komt absoluut omdat je speakers te groot zijn, kom ze maar omruilen voor de mijne ;)
Denk jij dat ook ja, dat dat de reden is? Ik wil ze dan best kwijt, dat weet je, maar dan ga ik toch maar eens naar monitoren kijken. Ik had een paar Reference 3A Baccarat op het oog, maar die zijn voor m'n neus weggekaapt.

They said it couldn't happen here.... And it didn't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 19:15:
Nee ik woon in het mooie "bruisende" Almere |:( Centraal maar toch weer niet. Zou graag wel eens iemand bij mijn versterkertje willen hebben en zijn mening aan horen. Er kan uiteraard meer aan de hand zijn. maar de potmeter of misschien wel verkeerd afgestelde bias zouden uiteraard tot de mogelijkheden behoren. Dus dat betreft is alle help welkom.
Ben ook al druk aan het bestuderen hoe de binnenkant opgebouwd is en ben ook druk op zoek op het net naar onderwerpen over deze versterker maar er is niet zoveel te vinden. Dat betreft is deze niet zo populair volgens mij.
Buizenbakken zijn zeer simpel opgebouwd, zeker als je ze vergelijkt met transistor spul.
Voor het vervangen van de pot heb je btw ook een boutje nodig en als het kan een tinzuiger en of wat litze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja zover ik het nu kan zien kan ik het nog redelijk volgen wat waar op aangesloten zit en wat welke funktie heeft. Dat betreft weet ik nog 0 van buizenversterkers maar door veel lezen begint mijn beeld al beter te worden. Vandaar ook de keuze om een goedkope chinese bak aan te schaffen (aanschaf incl verzending 159,-) Dus daar kan ik het goed mee gaan leren.

Van de week een multimeter aanschaffen en mogelijk dat ik nog wel eens een foto zal plaatsen van de binnenkant van deze versterker wanneer ik nog een vraag heb.

kan nu bijvoorbeeld nog niet vinden waar ik de bias zou moeten meten. Schroefjes wel gevonden maar de meetpunten nog niet.

Potmeter is makkelijk te bereiken en te demonteren wanneer zou blijken dat deze niet zou werken, maar dat komt goed.

Misschien laat mijn gehoor me wel in de steek |:( maar dan heb ik er in iedergeval gemeten dat het zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 20:31:

Misschien laat mijn gehoor me wel in de steek |:( maar dan heb ik er in iedergeval gemeten dat het zo is.
Klipschie, ik woon in Almere en als je gehoor je in de steek laat :) en een 2nd opinie wil over het geluid, neem je die versterker een keer mee en luisteren we op mijn apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou ik wel waarderen eigenlijk. Dus aanbod zou ik graag accepteren. Kan je mij een berichtje sturen voor verdere afspraak. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Meten kan gewoon op de onderkant van de buisvoet.

@klipschie: koop wel een goede (desnoods een voltcrap) als je een beetje serieus wil gaan werken.

[ Voor 50% gewijzigd door Boudewijn op 02-04-2008 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
4-legged-bird schreef op woensdag 02 april 2008 @ 19:22:
Ik had een paar Reference 3A Baccarat op het oog, maar die zijn voor m'n neus weggekaapt.
Dit snap ik niet. :? Welke heb jij het over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boudewijn schreef op woensdag 02 april 2008 @ 22:50:
Meten kan gewoon op de onderkant van de buisvoet.

@klipschie: koop wel een goede (desnoods een voltcrap) als je een beetje serieus wil gaan werken.
maak niet uit welke pin je dan pakt? Hieronder een foto van de binnenkant. De (even in onwetendsheidstaal) de blauwe blokjes met stelschroef lijken me de biasinstelschroeven. Nou nog een schema zien te vinden waarmee ik kan achterhalen welke schroef bij welke buis hoort.

Afbeeldingslocatie: http://img89.imageshack.us/img89/9263/img1786kleinnv0.jpg

Opzich vond ik de binnenkant nog redelijk netjes opgezet. Afgezien van een paar puntjes welk niet of nauwelijks gesoldeerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4-legged-bird schreef op woensdag 02 april 2008 @ 19:22:
[...]

Denk jij dat ook ja, dat dat de reden is? Ik wil ze dan best kwijt, dat weet je, maar dan ga ik toch maar eens naar monitoren kijken. Ik had een paar Reference 3A Baccarat op het oog, maar die zijn voor m'n neus weggekaapt.
Ik denk dat je dat nog niet zo zeker weet. Maar mocht je de knoop definitief doorhakken weet je wie je moet bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

vraagje,

Kan een nieuwe amp. met gloednieuwe niet ingespeelde buizen ruizen/brommen en kan deze ruis/brom compleet verdwijnen door het inspelen?

edit: zal even compleet verhaal doen want kheb jullie advies nodig :P

en even duidelijk vooraf: ik zoek GEEN discussie over hoe chinezen handel doen en cultuur verschillen bladiebla.

Ik heb weer msn contact gezocht met timaudio, hij heeft de versterker nog niet verstuurde omdat hij bij het testen vorige week een brom hoorde, hij heeft toen de Classic fabriek gebeld en die zeiden hem dat het kwam door de gloednieuwe ongespeelde buizen. Hij heeft toen de versterker aan laten staan om de buizen in te spelen/op te warmen (hij speeld geen muziek, laat de versterker gewoon aanstaan).

Hij zegt nu dat de brom sterk verminderd is, maar niet compleet weg, de brom zit in 1 kanaal en hij hoort hem nu alleen nog als er geen muziek speeld en hij zn oor voor de speaker houd, op normale lusiter afstand is de brom zonder muziek niet te horen. En als hij de 6550 buizen van kanaal verwisseld gaat de brom ook van links naar rechts (of andersom :P)

hij zegt dat hij de versterker maandag wel wil versturen, wat zouden jullie doen? het is niet een hele storende brom (op zijn verhaal afgaand), en hij zit blijkbaar in 1 van de 6550 buizen.

[ Voor 84% gewijzigd door Chaoss op 03-04-2008 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

^^..weet het niet hoor maar volgens mij zijn buizen binnen no-time ingespeeld. Waarheid?. kan niet voor je beslissen dat moet je zelf doen!!

zonder een discussie aan te slingeren...

[ Voor 41% gewijzigd door silitek op 03-04-2008 15:10 ]

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

nah nieuwe eind buizen hebben wel ff tijd nodig, kwa geluidsbeeld kan het wel 20-40 uur duren,

En het was in het begin erger dan het nu is, dus het "inspelen" heeft al wel geholpen. nogmaals de brom zit in 1 kanaal en hij hoort het alleen zonder muziek met het oor voor de speaker. Het moet ook wel in de buizen zitten... want als hij links en rechts swapt veranderd de brom ook van kanaal... lijkt me dat de versterker dan wel ok is.

[ Voor 40% gewijzigd door Chaoss op 03-04-2008 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

umm..afwachten wat de experts hiervan denken ;) Krijg een beetje onderbuikgeval gevoel ook dat in eerste instantie de buizen gesneuveld waren, dan weer niet in huis. Beetje aan het lijntje?? Waarheid ligt in het midden zullen we maar zegguh :+

[ Voor 11% gewijzigd door silitek op 03-04-2008 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
geen discussie, daar los je niks mee op... Nadenken wel.
Buizen brommen en ruisen van zichzelf altijd een beetje. En dat veranderd met inspelen. Inspelen is wat anders dan opwarmen. Opwarmen duurt voor de buis een goede minuut, voor de versterker een stief kwartiertje. Inspelen duurt varierend per type een uurtje of 3-50. Meestal ongeveer 25.

Maar dat klinkt anders dan een 50Hz brom van het lichtnet die meestal veroorzaakt wordt door verkeerde aarding of instrooing (onafgeschermde kabel die ergens een brom opppikt). Dat wordt niet minder door inspelen.
Afgaande op de beschrijving is het geen netbrom maar ligt het aan 1 buis. En is het op een niveau dat voor een buizenversterker binnen de marge valt. Mijn Audio Note (dat dure ding) bromt harder dan de Relyon KT88. Met je oor bij de speaker hoor je wel wat maar op 50cm al bijna niet meer. Kijk, van een transistorversterker verwacht je dat hij helemaal doodsstil is, maar een buizenversterker maakt altijd van zichzelf al wat 'leven'.

Nu speelt natuurlijk ook de vraag; wil je gewoon met de standaardbuizen gaan spelen of wil je al vrij snel de buizen rollen voor bv. Tung Sol? In het eerste geval zou ik puur voor de gemoedsrust vragen om andere buizen. In het 2e zou ik zeggen ze zijn toch maar voor reserve. Laten we niet in formica copulatie vervallen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2008 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
silitek schreef op donderdag 03 april 2008 @ 14:18:
^^..weet het niet hoor maar volgens mij zijn buizen binnen no-time ingespeeldin hoevere je waarde hecht aan het venomeen " inspelen "...praat ik over een minuut :? . Waarheid!? kan niet voor je kiezen maar ik blaasde de boel af!!

zonder een discussie aan te slingeren
Ik zou deze reaktie verwijderen ;)
reden: onzin, flamebait en taalfouten

no offence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 14:32:
[...]

Ik zou deze reaktie verwijderen ;)
reden: onzin, flamebait en taalfouten

no offence
Gelijk heb je. Wat een onzin. Ga maar weer verder met verven...zou dat het zijn :P

duidelijk niet oplosmiddelvrije lak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ok dank voor je reactie Jeep,

Ik denk dat een mailtje ga versturen dat hij hem mag versturen, ik ga maar gewoon op tim's verhaal af en er vanuit dat de brom echt verwaarloosbaar is. Daarbuiten is het al meer dan een maand geleden dat ik de betaling met paypal gedaan heb, dus geld automatisch terug halen gaat ook niet, en ik wil dat ding nu eindelijk wel eens hebben :P kan wel gaan vragen om andere buizen, maar dan ben ik weer 2-3 weken verder.

Of ik ga tuberollen hangt er vanaf, voorlopig niet iig, Khad van Pavlof gehoord dat hij de standaard 6550 buizen erg mooi vond klinken... dus zolang ik niet het gevoel heb dat het veel beter kan ga ik geen 150,- uitgeven aan een set eindbuizen.

[ Voor 5% gewijzigd door Chaoss op 03-04-2008 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LOL schilderen heet dat. Of verven

Een setje van 4x6550 Tung Sol kost maar €76+verzk. hoor.

hier stond een vraag over de mod HMZS

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2008 17:11 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.