Dank je voor de info. Heb vanavond op ebay geboden op een MHZS cd-33 en hem gewonnen voor 19,99 GBP bij Richtonaudio. Zit nog in dubio of ik hem per boot of per luchtpost laat bezorgen. Scheelt 40 euro maar 9-12 weken is wel erg lang om op te wachten natuurlijk...Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 08:58:
@digitalman..Wat betreft dat forumverhaal dat gevonden hebt..het is de vraag of het klopt (ik ken het stukje). Het is tenslotte maar een forumlid. Dus wederom de vraag of die alles wel weet.
Want als je googled op de laser-pickup sony KSS 213Q kom je hem vaak tegen. Het lijkt me sterk dat ze allemaal uitgerust zijn met een nepper.
Ik gok ook dat het een buis is; de bak versterkt dus niet meer, waardoor je je muziek heel erg zachtjes hoort.
het kan ook zijn dat een ingangs-selectortje oid rot, of zitten die er niet op?
ik heb al ns gekeken ivm verzekeringswaarde en evt vervanging. Een paar 2e hands komt zo rond de €1000. Ik zie nu een REFERENCE 3A CRYSTAL MASTER voor €750 (gewoon ff googlen)4-legged-bird schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 18:45:
Ik heb alweer een tijdje een paar Aurum Cantus Moon Goddess II staan, maar nou wil ik eigenlijk wel weer eens wat anders (u kent dat wel......). Nou las ik een mooie post hier (http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/28744842), waarin een luistersessie beschreven werd en waarin de Reference 3A werd geroemd door de schrijver (Jeep). Weet iemand wat die Reference tweedehands moet opbrengen?????
Ik heb ook al 1 gezien met andere tweeter. Bandtweeter
Wat volgens mij ook een experiment waard is, is de kast verstevigen tegenover de woofer. Als je daar op klopt klinkt het nogal hol. Teken dat er geen bracing zit. Dat zou de bas strakker kunnen maken. En het moet ook niet al te moeilijk zijn om door het wisselfilter te tweaken het geluid op te halen.
@Koifarm:
Ziet er super uit. Maarre...
HAAL DIE VOGELKOOI ERAF, GEK!
Paar van zulke knopjes erop.
Nog even oven de zenerdiodes: moet dat perse 2W zijn? Is 1.3W niet voldoende? Ik heb er 3 nodig (voor 3 cd33's dus).
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2008 02:41 ]
Verwijderd
@digitalman..wachten is erger dan jeuk zoals iemand hier al eens zei..
ik zou airmail doen..ik heb de cd speler via boot laten komen en dat duuuurt laaaang
@koifarm..ben het wel een beetje eens met de rest..die boodschappenmand op de amp is op zijn zacht gezegd niet mooi

@koifarm..ben het wel een beetje eens met de rest..die boodschappenmand op de amp is op zijn zacht gezegd niet mooi
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2008 07:34 ]
Dank je! Mijn probleem met het zoeken naar die Reference 3A is vooral dat er zoveel verschillende luidsprekers onder de naam 'Reference' worden verkocht, zowel monitoren als vloerstaanders, en ik eigenlijk niet precies weet welke dan de 'goede' is. Maar met de aanduiding REFERENCE 3A CRYSTAL MASTER moet het lukken!Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 02:01:
[...]
ik heb al ns gekeken ivm verzekeringswaarde en evt vervanging. Een paar 2e hands komt zo rond de €1000. Ik zie nu een REFERENCE 3A CRYSTAL MASTER voor €750 (gewoon ff googlen)
Ik heb ook al 1 gezien met andere tweeter. BandtweeterEr staan er nu 3 op hifi.nl, 1 is zelfde als ^.
EDIT: Ik was écht in de veronderstelling dat die Reference 3A monitoren waren, maar die versie die jij aangeeft Jeep zijn vloerstaanders.... Ben ik nou zo in de war?
[ Voor 32% gewijzigd door 4-legged-bird op 26-03-2008 09:06 ]
They said it couldn't happen here.... And it didn't
Is een elektronische selector (1 tiptoets en een paar lampjes). Een oud-collega van me (elektronica fanaat en ex tv- en video reparateur) dacht zelf wat anders:Boudewijn schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 00:15:
Ik gok ook dat het een buis is; de bak versterkt dus niet meer, waardoor je je muziek heel erg zachtjes hoort.
quote:
Doen beide kanalen het dan niet meer? Lijkt me heel toevallig dat beide kanalen uitvallen.
Lijkt me een gloeidraadcircuitje, of een weerstand van een schermroostervoeding... die staan vaak onder een paar honderd volt... alhoewel dat alles zal in zo'n bak ook gescheiden per kanaal moeten zijn... zelfs de voeding. Waarom dan beide kanalen het niet zouden doen...
Ach ja, we zullen het wel zien. Zoals eerder al een paar keer is gezegd: JEUK!!
zojuist weer even met timaudio gesproken over msn, de nieuwe buizen voor mijn Classic liggen op het postkantoor hij pikt ze morgen op, buizen en amp worden getest, hopelijk is alles ok nu! en dan wordt de versterker vrijdag hierheen verstuurd...
Mijn geduld wordt wel op de proef gesteld... kzit inmiddels al met 3-4 weken vertraging, hopelijk kan ik dan eindelijk eind volgende week gaan genieten
Mijn geduld wordt wel op de proef gesteld... kzit inmiddels al met 3-4 weken vertraging, hopelijk kan ik dan eindelijk eind volgende week gaan genieten
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Verwijderd
Heren,
binnenkort ga ik verhuizen en in dat huis ga ik stereo en surround scheiden. Wil ik voor stereo gaan werken met een losse pre en eind combi. Nu dacht ik aan de classic 9.0 als pre. Maar zou het mogelijk zijn om de Classic 8.0b te modificeren zodat het een mono versterker wordt? Voor het geld hoef je het m.i. niet te laten. De vraag is echter of het mogelijk is. En dan kan dit misschien op twee manieren:
a) je bridged de boel
b) bridgen is niet mogelijk en je koppelt een versterker gedeelte af en zorgt dat het andere versterker gedeelte de volledige voeding en buffer capaciteit krijgt.
Als dit niet mogelijk is dan bestaat ook nog de mogelijkheid om een UcD te bouwen.
binnenkort ga ik verhuizen en in dat huis ga ik stereo en surround scheiden. Wil ik voor stereo gaan werken met een losse pre en eind combi. Nu dacht ik aan de classic 9.0 als pre. Maar zou het mogelijk zijn om de Classic 8.0b te modificeren zodat het een mono versterker wordt? Voor het geld hoef je het m.i. niet te laten. De vraag is echter of het mogelijk is. En dan kan dit misschien op twee manieren:
a) je bridged de boel
b) bridgen is niet mogelijk en je koppelt een versterker gedeelte af en zorgt dat het andere versterker gedeelte de volledige voeding en buffer capaciteit krijgt.
Als dit niet mogelijk is dan bestaat ook nog de mogelijkheid om een UcD te bouwen.
Nu heb ik dus een Yaqin mc5881 en die bevalt prima maar je wilt blijven spelen en dus ga je op zoek naar andere buizen.
Maar een ding snap ik niet; wat zijn nu "matched" buizen? Waarop worden ze gematched en kan je dat eenvoudig zelf doen?
Maar een ding snap ik niet; wat zijn nu "matched" buizen? Waarop worden ze gematched en kan je dat eenvoudig zelf doen?
Kamperen; alles wat je thuis laat is meegenomen!
Verwijderd
Een link die Jeep eens gepost heeft en veel uitleg geeft:Bazer schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 13:17:
Nu heb ik dus een Yaqin mc5881 en die bevalt prima maar je wilt blijven spelen en dus ga je op zoek naar andere buizen.
http://www.geofex.com/tubeampfaq/taffram.htm
wel ff scrollen tot het juiste onderwerp..
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2008 13:57 ]
Verwijderd
Denk ook dat ik voor airmail ga heb een hekel aan jeuk.Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 07:33:
@digitalman..wachten is erger dan jeuk zoals iemand hier al eens zei..
Inderdaad een mooi versterkertje maar ik zou ook die vogel kooi eraf halen.Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 02:01:
[...]
@Koifarm:
HAAL DIE VOGELKOOI ERAF, GEK!
Je hebt het er maar druk meeVerwijderd schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 02:01:
[...]
Nog even oven de zenerdiodes: moet dat perse 2W zijn? Is 1.3W niet voldoende? Ik heb er 3 nodig (voor 3 cd33's dus).
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2008 15:34 ]
kheb mijn MHZS CD33 ook bij richtonaudio gekocht, over het algemeen reageerde hij wel binnen een dag. Communicatie ging goed, zijn engels is niet 100% maar het zorgde niet voor problemen ook niet toen ik een interlink mee wilde laten versturen.
tjah de cd33 is nou eenmaal het voordeligst via hem te verkrijgen
Verwijderd
Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 21:59:
@koifarm.....f**king Cool!!![]()
en dus nu al een goed geluid! Mmmhh..als de amp de detailrijkheid heeft van een 300B amp en voldoende attack en dynamiek heeft..wil ik de amp in te toekomst wel's bij je horen!!!! Dan is het een serieuze overweging waard.
Wat is de brandduur van de buizen trouwens? en waar bestel je eventueel nieuwe eind-buizen?
En huh..ik zei toch dat er jan-philips buizen inzaten (was op de foto te zien)!!

De buizen kun je hier bestellen.
http://cgi.ebay.nl/Brand-...Q_trksidZp1742.m153.l1262
Ik vind zonder ook mooier maar ik mag de tweede alleen bestellen als ik de kooien erom laat. Ik wil 1 amp per kanaal gebruiken en dan biampen. Nog een foto zonder kooi.silitek schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 22:08:
@Koifarm ..prachtige amp, man. Haal wel die tralies weg voor de lichtschow..

Onze kat slaap achter de versterker en met 1000V boven op de buis kan het slecht aflopen voor de kat. En daarna met mij want mijn vrouw zet mij dan uit huis. Zij leest wel eens mee op dit soort forums en las dus van die hoge spanning. Je kan niet met ze leven maar ook niet zonder.Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 02:01:
[...]
@Koifarm:
HAAL DIE VOGELKOOI ERAF, GEK!![]()
Paar van zulke knopjes erop.
Jeep, stuur mij maar een mail met je adres. Dan stuur ik wel 3 zenerdiodes op.
Mooie knoppen op de link.
Met kooi valt best te leven. Alleen op straat is ook maar alleen.Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 07:33:
Hieronder een condensatortest van 21 typen.
http://www.vhaudio.com/21capacitorshootout.pdf
Verwijderd
@Dat probleem heb ik ook als ik de thiel 1.6 mee naar huis ga nemen..maar ga het toch proberen! En zie wel waar ik daarna ga wonen met de thiels.
Maar met dieren in huis is het inderdaad te link..dan maar met boodschappenmand. Dus er zitten 813 buizen in! Goed om te weten.Maar wat een bak joh..prachtig..zeker zonder grill.
Maar met dieren in huis is het inderdaad te link..dan maar met boodschappenmand. Dus er zitten 813 buizen in! Goed om te weten.Maar wat een bak joh..prachtig..zeker zonder grill.
Kan iemand me toch op weg helpen met die Reference-luidsprekers? Op HTForum staan deze:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=70772.0
Is dat een echte high-end luidspreker? Lees: zou deze fijner klinken dan de Aurum Cantus Moon Goddess II? En als ik die laatste zou gaan dempen, waarmee moet ik dat dan doen?
Is dat een echte high-end luidspreker? Lees: zou deze fijner klinken dan de Aurum Cantus Moon Goddess II? En als ik die laatste zou gaan dempen, waarmee moet ik dat dan doen?
@Koifarm..wat een geweldige amp. Denk er zwaar over om hem in de bestelling te gooien..
wacht nog op een uitgebreide review van je over deze amp
..
wacht nog op een uitgebreide review van je over deze amp
Tubes....It's what make music music!
Het is dezelfde als deze advertentie4-legged-bird schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 20:49:
Kan iemand me toch op weg helpen met die Reference-luidsprekers? Op HTForum staan deze:
Het ongeveer dezelfde als deze Beide omgeving Utrecht.
Het zijn de vloerstaande modellen waarvoor je dus geen standaard nodig hebt (duh) en ze hebben wat diepere bas.
Ik verwacht dat ze homogener middengebied hebben, snellere attack betere ruimtelijkheid maar minder sprankelend hoog.
Maar volgens mij is er ook makkelijk meer te halen uit je AC.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2008 01:37 ]
OK, dank je! Hoe ga ik dat dan (laten) doen, die AC's opwaarderen? Ik heb de woofer er even uitgehaald, maar daarachter zit het gewoon vol met isolatiemateriaal....Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 01:32:
[...]
Het is dezelfde als deze advertentie
Het ongeveer dezelfde als deze Beide omgeving Utrecht.
Het zijn de vloerstaande modellen waarvoor je dus geen standaard nodig hebt (duh) en ze hebben wat diepere bas.
Ik verwacht dat ze homogener middengebied hebben, snellere attack betere ruimtelijkheid maar minder sprankelend hoog.
Maar volgens mij is er ook makkelijk meer te halen uit je AC.
Verwijderd
4-legged en ik hebben het hier per mail ook over gehad. De reference zullen vast mooie speakers zijn, maar m.i. geen match voor de AC's mits je deze op een fatsoenlijke manier voed. Nou weet ik dat 4 legged een tweetal hele gezonde monoblokken besteld heeft, dus dat loopt wel los. De AC's zijn een beetje een lastige load en vragen een zeer stabiele versterker. Ik denk dat je er spijt van gaat krijgen, daarom misschien eerst kijken of je ze kan beluisteren voordat je je AC's wegdoet.
Ik ben al een uur of twee bezig om mijn nieuwe mono's netjes aan te sluiten. Ik ga ze vanmiddag proberen. Ik denk dat ik inderdaad wellicht teveel wordt gedreven door mijn zucht naar iets anders, dan door de wens om iets béters te vinden. Eerst maar eens luisteren dus, zoals mijn inmiddels 'best wel hifi-maat' JTB81.1 al aangeeft!
EDIT: 4-legged-bird heeft het aangesloten: zijn oudere Thel-voorversterker (Duitse zelfbouwtopper) met twee Advance Acoustic MAA-705 monoblokken eraan. En 4-legged-bird gaat zijn advertentie van de Aurum Cantus meteen van Marktplaats verwijderen! Ik heb al veel versterkers gehad inmiddels: losse voor- en eindbakken, geintegreerde dingen, buizen, MOSFET's en transistoren. Maar wat ik nu hoor slaat álles. Wat een kracht, helderheid, ruimte!
EDIT: 4-legged-bird heeft het aangesloten: zijn oudere Thel-voorversterker (Duitse zelfbouwtopper) met twee Advance Acoustic MAA-705 monoblokken eraan. En 4-legged-bird gaat zijn advertentie van de Aurum Cantus meteen van Marktplaats verwijderen! Ik heb al veel versterkers gehad inmiddels: losse voor- en eindbakken, geintegreerde dingen, buizen, MOSFET's en transistoren. Maar wat ik nu hoor slaat álles. Wat een kracht, helderheid, ruimte!
[ Voor 39% gewijzigd door 4-legged-bird op 27-03-2008 14:06 ]
Als je inspiratie zoekt zou je even op zelfbouwaudio.nl kunnen kijken.4-legged-bird schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 07:48:
OK, dank je! Hoe ga ik dat dan (laten) doen, die AC's opwaarderen? Ik heb de woofer er even uitgehaald, maar daarachter zit het gewoon vol met isolatiemateriaal....
Achter het dempingsmateriaal dat er ws los inzit kun je de kastconstructie bekijken. Ik vermoed (ik heb de kast van beetle73 eens goed beklopt daaronder) dat de wand tegenover de woofer geen dwarsversteviging zit. Daardoor gaat de kast meetrillen als een gitaar. Gewoon met een paar/trio = strookjes 18mm mdf verstevigen, zo breed en lang als erin past. Een cm of 4 breed minimaal en met houtlijm verlijmen, klemmen en dag laten harden. Dat klemmen wordt lastig natuurlijk, maar je kunt m ook op zijn zij leggen en een goed gewicht op de latten zetten. PU lijm kan ook maar dan heb je meer kans op vlekken op de buitenkant.
Of een dikke plank mdf ertegen is nog makkelijker (maar minder effectief). Die kun je zelfs met siliconenkit plakken.
Daarnaast kun je het filter modificeren. Maar daar ben ik niet onderlegd genoeg in om je dat uit te leggen. En je moet eerst even weten wat er in zit natuurlijk. Als ik dit lees denk ik dat dat toch beter moet kunnen:
Crossover parts: high-quality polypropylene capacitor and non-polarized electrolysis capacitor, 5N copper wire inductor, metal oxide film resistor and ceramic resistor
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2008 14:43 ]
Verwijderd
Als ervaringsdeskundige op het gebied van Reference 3A bij deze mijn duit in het welbekende zakje. Ik ben in het gelukkige bezit van een set Reference 3A Master 5, oftewel de Aura. Dat was destijds het topmodel uit de serie met een adviesprijs van 10.000 duitse mark per paar. Afgaand op het uiterlijk valt de Baccarat ergens in dezelfde lijn, maar dan een paar modellen eronder. Het geluid van deze speaker is te omschrijven als erg neutraal, goudeerlijk en zeer mooi in balans. Vooropgesteld dat je ze voedt met een versterker en bron van niveau maken deze speakers enorm verslavend muziek. Zelf heb ik een AVM Competition versterker en een Meridian 508 cd speler staan en die set samen zorgt ervoor dat ik steeds meer muziek wil luisteren. Er is nooit sprake van luistermoeheid. Let wel op: als je wil horen hoe slecht cd's zijn opgenomen moet je een set Reference 3A speakers kopen. Luister naar een cd als de remaster van Brothers in Arms, een voorbeeld van hoe het wel moet, en daarna naar een twijfelachtig tot slecht opgenomen cd en je hoort zo een enorme wereld van verschil! Zo enorm dat ik gewoon naar sommige cd's niet meer kan luisteren. Maar het beste wat je kan doen is toch zelf gaan luisteren en beslissen of dat het geluid is wat je wil. Ik ken de Moon Goddess niet, ik weet niet hoe eerlijk die is, of hoeveel kleuring die meegeeft aan het geluid...
Als dagelijks vergelijking materiaal heb ik een set Elac 213.4pi en een set BNS Evolution staan, en ik moet zeggen dat de Elacs voor film misschien beter zijn dan de 3As, vanwege het echte Duitse in your face geluid van het hoog en van de bas, maar voor muziek prefereer ik toch echt de neutraliteit van de 3As. De BNS zijn voor surround.
Als dagelijks vergelijking materiaal heb ik een set Elac 213.4pi en een set BNS Evolution staan, en ik moet zeggen dat de Elacs voor film misschien beter zijn dan de 3As, vanwege het echte Duitse in your face geluid van het hoog en van de bas, maar voor muziek prefereer ik toch echt de neutraliteit van de 3As. De BNS zijn voor surround.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2008 14:55 ]
Heel on-topic:
Ik vond net een leuk linkje over een Golmund cd-speler.
Zoek de verschillen (voor zover je die kunt zien natuurlijk):

goedkope DVD-speler van Pioneer

Goldmund Eidos 18cd van €5500
Let ook op de afstandbediening!

Echt lache waarom je het Pioneer logo ziet op je scherm van de dvdspeler (weet nog niet welk type). Van de Goldmund site.
Eden Audio
Head-Fi
avsforum
Volgens mij heeft de PR-manager van Goldmund op het moment een erg drukke baan.

goedkope DVD-speler van Pioneer

Goldmund Eidos 18cd van €5500
Let ook op de afstandbediening!

Echt lache waarom je het Pioneer logo ziet op je scherm van de dvdspeler (weet nog niet welk type). Van de Goldmund site.
Zie ook andere fora:This is not too critical we hope but we have no legal right and no way to cancel the Pioneer logo that may appear on the menu of the SRDVD when used in Video. The real basic reason is that we buy from Pioneer not only the transport mechanism, but in the same time, all the DVD rights attached. These rights, in fact, Pioneer has paid them for us. Legally we have no other way to prove it. Very sorry for those who complained about it.
Eden Audio
Head-Fi
avsforum
Volgens mij heeft de PR-manager van Goldmund op het moment een erg drukke baan.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2008 15:33 ]
Wat een hilarisch stuk. Geweldig!Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 15:18:
Heel on-topic:
Echt lache waarom je het Pioneer logo ziet op je scherm van de dvdspeler (weet nog niet welk type)
Dank voor de tip! Ga ik eens bekijken! Van die filters heb ik echt geen verstand.Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 14:22:
[...]
Als je inspiratie zoekt zou je even op zelfbouwaudio.nl kunnen kijken.
Achter het dempingsmateriaal dat er ws los inzit kun je de kastconstructie bekijken. Ik vermoed (ik heb de kast van beetle73 eens goed beklopt daaronder) dat de wand tegenover de woofer geen dwarsversteviging zit. Daardoor gaat de kast meetrillen als een gitaar. Gewoon met een paar/trio = strookjes 18mm mdf verstevigen, zo breed en lang als erin past. Een cm of 4 breed minimaal en met houtlijm verlijmen, klemmen en dag laten harden. Dat klemmen wordt lastig natuurlijk, maar je kunt m ook op zijn zij leggen en een goed gewicht op de latten zetten. PU lijm kan ook maar dan heb je meer kans op vlekken op de buitenkant.
Of een dikke plank mdf ertegen is nog makkelijker (maar minder effectief). Die kun je zelfs met siliconenkit plakken.
Daarnaast kun je het filter modificeren. Maar daar ben ik niet onderlegd genoeg in om je dat uit te leggen. En je moet eerst even weten wat er in zit natuurlijk. Als ik dit lees denk ik dat dat toch beter moet kunnen:
[...]
Ik vind de Moon Goddess ook een Duits-klinkende luidspreker. Ik had hiervoor Isophon's en die waren minder van kwaliteit, maar vergelijkbaar van klank.Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 14:42:
Als ervaringsdeskundige op het gebied van Reference 3A bij deze mijn duit in het welbekende zakje. Ik ben in het gelukkige bezit van een set Reference 3A Master 5, oftewel de Aura. Dat was destijds het topmodel uit de serie met een adviesprijs van 10.000 duitse mark per paar. Afgaand op het uiterlijk valt de Baccarat ergens in dezelfde lijn, maar dan een paar modellen eronder. Het geluid van deze speaker is te omschrijven als erg neutraal, goudeerlijk en zeer mooi in balans. Vooropgesteld dat je ze voedt met een versterker en bron van niveau maken deze speakers enorm verslavend muziek. Zelf heb ik een AVM Competition versterker en een Meridian 508 cd speler staan en die set samen zorgt ervoor dat ik steeds meer muziek wil luisteren. Er is nooit sprake van luistermoeheid. Let wel op: als je wil horen hoe slecht cd's zijn opgenomen moet je een set Reference 3A speakers kopen. Luister naar een cd als de remaster van Brothers in Arms, een voorbeeld van hoe het wel moet, en daarna naar een twijfelachtig tot slecht opgenomen cd en je hoort zo een enorme wereld van verschil! Zo enorm dat ik gewoon naar sommige cd's niet meer kan luisteren. Maar het beste wat je kan doen is toch zelf gaan luisteren en beslissen of dat het geluid is wat je wil. Ik ken de Moon Goddess niet, ik weet niet hoe eerlijk die is, of hoeveel kleuring die meegeeft aan het geluid...
Reden waarom ik eigenlijk toch af en toe twijfel is het volgende. Ooit wilde ik twee buizenversterkers verkopen. Ik kreeg een (excusez les mots) hele irritante man over de vloer, die zijn eigen zelfbouw-monitoren meenam. Ik had toen nog Isophon's en lachte die man in het begin stiekem uit met het kale geluid van zijn monitoren. Maar na een tijdje merkte ik dat die muziek me recht in mijn smoel raakte. En dat heb ik eerlijk gezegd nog niet vaak meegemaakt met luidsprekers. Ergens in mijn gedachten blijf ik dus zoeken naar het geluid van die monitoren. Je snapt nu waarom ik iets over die man zei: ik ga zo'n vervelende kerel niet meer opzoeken. Ik zal dus op eigen houtje vergelijkbare monitoren moeten vinden. Die R3A's komen altijd en overal weer opduiken als mensen enthousiast over monitoren praten, vandaar dat ik er nu naar vroeg.
Nou is het ook nog eens zo dat ik een hekel heb aan luisteren bij een ander: de muziek is anders, de versterker is anders, de cd-speler is anders, de koffie is anders en de hond is anders, dus ik koop meestal gewoon iets wat me wat lijkt. En valt het tegen, dan doe ik het weer weg. Dé vraag: zijn die Baccarat's een 'no-brainer' voor 800 euro?
Ik heb voor de mijne (Master Control MMC monitormodel) destijds 3200 gulden betaald en er geen moment spijt van gehad. Ik vind het niet duur. Je rendement gaat er ook op vooruit.
Moeilijke beslissing hoor. Want met die AC heb je ook al behoorlijk wat goeds in huis. Maar echt: ga luisteren mmv eigen versterker, muziek en thermos met koffie. En dan neem je de hond gewoon mee in de kofferbak.
Op AV-talk worden de 2 merken zijdelings met elkaar vergeleken. Misschien wel even leuk om te lezen.
Moeilijke beslissing hoor. Want met die AC heb je ook al behoorlijk wat goeds in huis. Maar echt: ga luisteren mmv eigen versterker, muziek en thermos met koffie. En dan neem je de hond gewoon mee in de kofferbak.
Op AV-talk worden de 2 merken zijdelings met elkaar vergeleken. Misschien wel even leuk om te lezen.
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2008 16:56 ]
Ja, ken je mijn hond niet. Die kotst meteen mijn nieuwe mono's onder..... Ik ga toch een afspraak maken om te luisteren ja.
EDIT: Herkent niemand dat, de onwil om ergens anders te luisteren?
EDIT: Herkent niemand dat, de onwil om ergens anders te luisteren?
[ Voor 22% gewijzigd door 4-legged-bird op 27-03-2008 16:36 ]
Nou mijn MHZS 33 staat nog steeds van af 22-Mar-2008 Netherlands Wrongly directed. bij track and trace via hongkong post, moet ik me al zorgen gaan maken ?,
welke stappen zou ik eventueel kunnen ondernemen, kontact opnemen met Richton Audio ?.
edit: ok dan kijk ik het nog een tijdje aan. is ie eindelijk hier sturen ze hem de verkeerde kant op.
welke stappen zou ik eventueel kunnen ondernemen, kontact opnemen met Richton Audio ?.
edit: ok dan kijk ik het nog een tijdje aan. is ie eindelijk hier sturen ze hem de verkeerde kant op.

[ Voor 17% gewijzigd door dirk38 op 27-03-2008 17:00 ]
hmmm de track and trace van hongkong mail... zodra het pakketje hongkong verlaat loopt die track and trace achter. Ik had mijn cd-speler al in bezit en toen gaf die site van HK post nog aan dattie bij de douane stond
Richtonaudio kan ook weinig voor je doen... afwachten is het engie wat je kunt.
Richtonaudio kan ook weinig voor je doen... afwachten is het engie wat je kunt.
Heb ik ook weleens gehad. En ineens ontwaakt men dan en staan ze bij je op de stoep, met apparaat en een altijd ongewisse naheffing.....
na-heffing gaat bij die cd speler wel meevallen, richtonaudi vermeld 35euro op de pakbon... moest toen 17 euro aan de deur betalen.
Verwijderd
Luidsprekers zijn nooit 'no-brainers', ze bepalen toch, gesteld dat de rest van je installatie gewoon goed is, het geluid. Er staat ook een set Crystal Masters en een set Master Control te koop, en alleen van die laatste zou ik zeggen da's een no brainer, maar dat is alleen maar omdat het gezien wordt als een van de beste monitor speakers ooit. Ik ken de Baccarat niet. Mijn Aura's daarentegen, dat zou voor mij een no-brainer zijn.4-legged-bird schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 16:07:
[...]
Ik vind de Moon Goddess ook een Duits-klinkende luidspreker. Ik had hiervoor Isophon's en die waren minder van kwaliteit, maar vergelijkbaar van klank.
Reden waarom ik eigenlijk toch af en toe twijfel is het volgende. Ooit wilde ik twee buizenversterkers verkopen. Ik kreeg een (excusez les mots) hele irritante man over de vloer, die zijn eigen zelfbouw-monitoren meenam. Ik had toen nog Isophon's en lachte die man in het begin stiekem uit met het kale geluid van zijn monitoren. Maar na een tijdje merkte ik dat die muziek me recht in mijn smoel raakte. En dat heb ik eerlijk gezegd nog niet vaak meegemaakt met luidsprekers. Ergens in mijn gedachten blijf ik dus zoeken naar het geluid van die monitoren. Je snapt nu waarom ik iets over die man zei: ik ga zo'n vervelende kerel niet meer opzoeken. Ik zal dus op eigen houtje vergelijkbare monitoren moeten vinden. Die R3A's komen altijd en overal weer opduiken als mensen enthousiast over monitoren praten, vandaar dat ik er nu naar vroeg.
Nou is het ook nog eens zo dat ik een hekel heb aan luisteren bij een ander: de muziek is anders, de versterker is anders, de cd-speler is anders, de koffie is anders en de hond is anders, dus ik koop meestal gewoon iets wat me wat lijkt. En valt het tegen, dan doe ik het weer weg. Dé vraag: zijn die Baccarat's een 'no-brainer' voor 800 euro?
Overigens, zoek eens op marktplaats in de rubriek audio en video met de zoekterm 3a. Dan vind je twee advertenties voor de Master Control, eentje in Nederland en eentje in België die qua tekst zo overeen komen dat ze wel van dezelfde persoon moeten zijn. Die uit België reageert ook nog eens niet op email... Ik vind het een vreemde zaak. Maar dat terzijde.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2008 17:20 ]
Verwijderd
Hahaha kijk dat hoor ik graag (of niet want nu wil je me je AC's niet verkopen). Maar ben erg blij dat je zo positief bent over je nieuwe eindbakken, zoals ik al zei, je AC's hebben een stabiele eindbak nodig. Ik ga straks luisteren naar het kleinere broertje van de jouwe. Ben zeer benieuwd.4-legged-bird schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 13:04:
Ik ben al een uur of twee bezig om mijn nieuwe mono's netjes aan te sluiten. Ik ga ze vanmiddag proberen. Ik denk dat ik inderdaad wellicht teveel wordt gedreven door mijn zucht naar iets anders, dan door de wens om iets béters te vinden. Eerst maar eens luisteren dus, zoals mijn inmiddels 'best wel hifi-maat' JTB81.1 al aangeeft!
Zo, ik had vandaag ook een nieuw speeltje uit China in de brievenbus: oordopjes die me het gigantische bedrag van EURO 2,21 gekost hebben, incl verzendkosten
Hoe klinkt het? Niet erg geweldig, maar voor 2,21 ga ik niet klagen
laag is er bijna niet, hoog is ook te zwak en midden.. tja... verder zie ik een impedantie van slechts 16 Ohm op de achterkant staan, erg laag voor dopjes, en erg lastig om aan te sturen, zeker voor een mp3 speler of iets dergelijks.
Anyway, great fun om voor zo weinig geld iets uit China te krijgen
Hoe klinkt het? Niet erg geweldig, maar voor 2,21 ga ik niet klagen
Anyway, great fun om voor zo weinig geld iets uit China te krijgen
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Ik kijk anders toch echt nergens meer van op. Ik heb in het voorbije jaar een paar keer Yaqin buizenversterkers (MC-10L meen ik?) besteld in China. Die Chinezen zetten altijd keurig 'low value', 'gift' of andere douane-omzeilers op de verpakking, maar desondanks was het altijd dik bijbetalen. En nooit hetzelfde bedrag! De goedkoopste was 15 euro, de duurste 85. Ik heb de douane in het verleden weleens gebeld, voor ik aan de import begon. Ik kreeg toen na lang zeuren wel iemand aan de telfoon die ze waarschijnlijk nog ergens in het magazijn hadden liggen, maar die was óf niet bereid om te vertellen hoe ze die kosten nou écht berekenen, óf hij had al zo lang in dat magazijn gelegen dat hij niet eens wist dat er vanuit China een goederenstroom richting Europa bestaat.Chaoss schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 16:50:
na-heffing gaat bij die cd speler wel meevallen, richtonaudi vermeld 35euro op de pakbon... moest toen 17 euro aan de deur betalen.
Ja, de tekst is hetzelfde, alleen is het Belgische paar wit en het Nederlandse paar zwart..... Van de verkoper van de Baccarat begrijp ik dat de Baccarat de grotere broer is van de Master Control trouwens. En ik ben -bij echte monitoren- ook bang dat ik veel bas ga verliezen. Ik heb de Baccarat-eigenaar gevraagd om toch even te mogen luisteren (zonder hond).Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 17:12:
[...]
Overigens, zoek eens op marktplaats in de rubriek audio en video met de zoekterm 3a. Dan vind je twee advertenties voor de Master Control, eentje in Nederland en eentje in België die qua tekst zo overeen komen dat ze wel van dezelfde persoon moeten zijn. Die uit België reageert ook nog eens niet op email... Ik vind het een vreemde zaak. Maar dat terzijde.
Trouwens: jij hebt dus ook geinformeerd naar die Master Controls? Ben je de jouwe zat? Wat zou een redelijke prijs ervoor zijn?
[ Voor 7% gewijzigd door 4-legged-bird op 27-03-2008 18:54 ]
Verwijderd
Haha! Nee nee, de mijne gaan niet weg! Ik had ze een tijd op MP staan, net als mijn AVM versterker. Ik kreeg het namelijk niet goed aan het klinken. Tot ik erachter kwam dat ik de versterker behoorlijk lang moet laten opwarmen, veel langer dan ik deed. Want ik deed het niet.4-legged-bird schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 18:53:
[...]
Ja, de tekst is hetzelfde, alleen is het Belgische paar wit en het Nederlandse paar zwart..... Van de verkoper van de Baccarat begrijp ik dat de Baccarat de grotere broer is van de Master Control trouwens. En ik ben -bij echte monitoren- ook bang dat ik veel bas ga verliezen. Ik heb de Baccarat-eigenaar gevraagd om toch even te mogen luisteren (zonder hond).
Trouwens: jij hebt dus ook geinformeerd naar die Master Controls? Ben je de jouwe zat? Wat zou een redelijke prijs ervoor zijn?
Of misschien bedoelde je wat zou een redelijke prijs voor de Master Control zijn... Die hadden ooit een adviesprijs van zo'n 4000 euro de set en gaan nu meestal weg voor onder de 1000 euro. 900, zoiets.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2008 19:58 ]
Duidelijk nooit gehoord4-legged-bird schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 18:53:
En ik ben -bij echte monitoren- ook bang dat ik veel bas ga verliezen.

Dr zit behoorlijk bas in die dingen hoor. En zat wordt je ze nooit. Net zomin als ik mijn LS3/5a's zat was.
4-legged-bird gaat morgen even luisteren! Wat bedoel je met LS3? De Aurum Cantus Leisure 3? Die heb ik óók geluisterd, maar hadden m.i. toch te weinig laag.....Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 22:18:
[...]
Duidelijk nooit gehoord![]()
![]()
Dr zit behoorlijk bas in die dingen hoor. En zat wordt je ze nooit. Net zomin als ik mijn LS3/5a's zat was.
het is maar net hoeveel bas je gewend bent en wat voor muziek je luistert... maar over het algemeen kun je wel zeggen dat monitoren niet het laag van een vloerstaander halen... Overigens zijn er ook wel vloerstaanders die niet onder de 45-50Hz komen.
Mijn Moon Goddess komt tot 29 Hz (geverifieerd!). Ik vraag me af of die Reference 3A Baccarat dat gaat halen......
Verwijderd
Als je bang bent voor weinig bas bij monitoren moet je een set PMC TB2 kopen. Transmissielijn monitoren met super bas, het moet niet gekker worden.Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 22:18:
[...]
Duidelijk nooit gehoord![]()
![]()
Transmissielijn is een uitzondering natuurlijk, kheb transmissielijn zuilen staan... ben heel erg benieuwd hoe die straks gaan klinken op de buizenamp. Moet eerlijk zeggen dat ik eerder bang ben voor teveel bas dan voor te weinig...
Verwijderd
Heren,
iemand die ik ken heeft een Bewitch 6550 amp gekocht waarvan 1 buis niet werkt. Hij heeft de buizen omgewisseld van socket en wat blijkt de buis werkt dan wel en de ander doet het ook niet op die ene socket. Wat kan dat zijn? Socket stuk? De amp speelt wel. Mag de amp wel spelen met 3 EH 6550 buizen?
Heeft iemand een advies?
@jeep..BTW prachtig stukje over de goldmund eidos 18..Dat zal ze behoorlijk wat klanten gekost hebben. Trouwens op de website van Goldmund (http://www.goldmund.com/news/) staat het volgende te lezen:
After the remarkable success received by the first Eidos 20 delivered last year (one dealer even wrote us "We are really very enthusiastic!! What a performance!") we received so many orders that the product is not only our current best seller but also in waiting list up to May 2008.
The wonderful noise generated by the forums about our DVD Players is certainly part of the effect.
In fact we love these guys... They made so much noise that everybody inquires about our now-famous DVD machines!
To help them, we are even showing below the inside of an Eidos 20 so they don't have to buy one to know what's inside. We even included the reference of all the Pioneer parts we use, aren't we nice?

Oh wat zijn ze toch aardig bij Goldmund. Ze kunnen wel sarcastisch gaan doen maar het feit dat ze boel belazeren is wel aan het licht gekomen. Sukkels!!
iemand die ik ken heeft een Bewitch 6550 amp gekocht waarvan 1 buis niet werkt. Hij heeft de buizen omgewisseld van socket en wat blijkt de buis werkt dan wel en de ander doet het ook niet op die ene socket. Wat kan dat zijn? Socket stuk? De amp speelt wel. Mag de amp wel spelen met 3 EH 6550 buizen?
Heeft iemand een advies?
@jeep..BTW prachtig stukje over de goldmund eidos 18..Dat zal ze behoorlijk wat klanten gekost hebben. Trouwens op de website van Goldmund (http://www.goldmund.com/news/) staat het volgende te lezen:
After the remarkable success received by the first Eidos 20 delivered last year (one dealer even wrote us "We are really very enthusiastic!! What a performance!") we received so many orders that the product is not only our current best seller but also in waiting list up to May 2008.
The wonderful noise generated by the forums about our DVD Players is certainly part of the effect.
In fact we love these guys... They made so much noise that everybody inquires about our now-famous DVD machines!
To help them, we are even showing below the inside of an Eidos 20 so they don't have to buy one to know what's inside. We even included the reference of all the Pioneer parts we use, aren't we nice?

Oh wat zijn ze toch aardig bij Goldmund. Ze kunnen wel sarcastisch gaan doen maar het feit dat ze boel belazeren is wel aan het licht gekomen. Sukkels!!
[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2008 10:08 ]
Verwijderd
Kan best zijn... gezien het warme geluid van de gemiddelde buizenversterker en de bas die normaal gesproken uit een TL komt..Chaoss schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 09:25:
Transmissielijn is een uitzondering natuurlijk, kheb transmissielijn zuilen staan... ben heel erg benieuwd hoe die straks gaan klinken op de buizenamp. Moet eerlijk zeggen dat ik eerder bang ben voor teveel bas dan voor te weinig...
Het kan wel perfect klinken, bij forummer Pavlof was de combie classic 16.6 versterker + transmissielijn speakers echt verbluffend mooi!
superstrakke bas zonder dat hij overdreven werd.
Bij een transmissielijn moet je ook goed denken om de plaatsing. Ik heb diverse Castle transmissielijn luidsprekers beluisterd en ik vond de bas altijd uiterst aangenaam klinken. Een mooie slanke subtiele bass. Zonder echt boemerig te worden, maar ook niet een te dunne bas.
Nou plaatsing is volgens mij bij transmissie juist een mindere issue dan bij bas-reflex speakers. zet een gemiddelde bas-reflex speaker tegen een muur of in een hoek en de bas gaat een eigen leven lijden...bas-reflex moeten vaak minimaal 1 meter van zij en achter wanden af staan. Terwijl je tranmissies dichter bij muren kunt zetten zonder dat het invloed op bas heeft.
magoed off-topic dit
magoed off-topic dit
En hoe klinken die verder dan? Want alléén bas is ook niet precies wat ik zoek....Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 09:12:
[...]
Als je bang bent voor weinig bas bij monitoren moet je een set PMC TB2 kopen. Transmissielijn monitoren met super bas, het moet niet gekker worden.
Verwijderd
Ze horen wat mij betreft bij de beste speakers in hun prijsklasse en enkele klassen daarboven. Ik heb ze vergeleken met mijn Elacs en mijn Reference 3As en ze deden voor beiden niet onder. Ik had ze voor belachelijk weinig gekocht en ik stond voor de keus om ze te houden of er 500 euro winst op te maken. Ik koos voor het laatste maar eigenlijk heb ik er ergens wel spijt van. Ik weet in ieder geval wel dat ik nog nooit zo'n volwassen en afgewogen geluid uit een monitor heb horen komen. Mijn Elacs hebben ribbontweeters (4pi) en twee vrij grote woofers per speaker en klinken behoorlijk in-your-face en Duits. De PMCs konden zich daaraan meten, en ik had niet het idee dat ze ergens iets tekort kwamen. Mocht ik ooit nog eens zo'n setje vinden koop ik het meteen weer.4-legged-bird schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 10:52:
[...]
En hoe klinken die verder dan? Want alléén bas is ook niet precies wat ik zoek....
Ik weet dat er Engelse hifi-tijdschriften zijn wiens redacteuren zweren bij PMC, en eentje daarvan heeft of had zelfs de TB2 als dagelijkse referentie in zijn toch wel behoorlijke high-end set staan. Da's ook niet zomaar, denk ik dan.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2008 11:16 ]
Als je onder de indruk bent van de PMC TB2's, dan moet je zeker naar de PSI 21M te luisteren. Ik vind presoonlijk dat ze de TB2's met gemak verslaan. Het zijn dan wel aktieve monitoren maar ik heb nog nooit zo'n strak en open geluid gehoord uit een monitorspeaker. Alles klopt in deze speaker. Ongelooflijk gedetailleerd, rete strak laag en een stereobeeld zoals ik nog op geen enkele andere speaker heb gehoord.4-legged-bird schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 10:52:
En hoe klinken die verder dan? Want alléén bas is ook niet precies wat ik zoek....
PSI is een relatief nieuw merk uit Zwitserland en nog vrij onbekend maar ik zie steeds vaker PSI's verschijnen in studio's en huiskamers. Als je er verliefd op word, dan doe je ze nooi meer weg!
Maar aktief......dan moet ik m'n mono's dus weer weg doen? Ik heb nooit aktieve LS gehad: hoe sluit je dat dan aan? CD-speler rechtstreeks op de LS, of via een voorversterker? Domme vraag waarschijnlijk.....rhodes54 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 11:54:
[...]
Als je onder de indruk bent van de PMC TB2's, dan moet je zeker naar de PSI 21M te luisteren.
De beste manier is inderdaad een voorversterker te nemen of bijv een DA converter met volumeregeling. Ik zeg natuurlijk niet dat je je monoblokken weg moet doen maar een luistersessie zijn de PSI's absoluut waard.
Verwijderd
Waar koop je die, wat kosten die, waar kun je die luisteren? Want ik ben altijd benieuwd naar nieuwe dingen...rhodes54 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 11:54:
[...]
Als je onder de indruk bent van de PMC TB2's, dan moet je zeker naar de PSI 21M te luisteren. Ik vind presoonlijk dat ze de TB2's met gemak verslaan. Het zijn dan wel aktieve monitoren maar ik heb nog nooit zo'n strak en open geluid gehoord uit een monitorspeaker. Alles klopt in deze speaker. Ongelooflijk gedetailleerd, rete strak laag en een stereobeeld zoals ik nog op geen enkele andere speaker heb gehoord.
PSI is een relatief nieuw merk uit Zwitserland en nog vrij onbekend maar ik zie steeds vaker PSI's verschijnen in studio's en huiskamers. Als je er verliefd op word, dan doe je ze nooi meer weg!
Ik heb ze bij Helios in Haarlem gekocht. Ik ben op afspraak langsgegaan en kon mijn referentie speakers meenemen om een goede vergelijk te kunnen maken. We hebben uiteindelijk twee luistersessies gehad en ben prima geholpen.
Het wordt er allemaal niet makkelijker op...... 4-legged-bird (die toch al zit te twijfelen of ie nou niet eerst eens een tijdje van zijn nieuwe mono's moet gaan genieten vóór ie weer andere luidsprekers gaat zoeken) krijgt het hiervan heel druk in zijn hoofd.......
Verwijderd
@4 legged bird..leuke discussie die jullie voeren en eerlijk van je dat gekmakend is!
Maar is het inderdaad niet verstandig eerst goed te weten wat de sound is van de mono's met je huidige speakers, deze uitvoerig te beluisteren zodat de kritiekpunten beter dan voren komen eer je wat anders aanschaft..? Zodat je met die kritiekpunten weer aan de slag kunt in de keuze van de speakers
het lijkt me anders zo lastig te beoordelen hoe de mono's het doen danwel hoe de 'nieuwe speaker' het doet. En welk onderdeel welke kritiekpunten oplevert is dan nog lastig op te sporen, lijkt me.
Maar is het inderdaad niet verstandig eerst goed te weten wat de sound is van de mono's met je huidige speakers, deze uitvoerig te beluisteren zodat de kritiekpunten beter dan voren komen eer je wat anders aanschaft..? Zodat je met die kritiekpunten weer aan de slag kunt in de keuze van de speakers
het lijkt me anders zo lastig te beoordelen hoe de mono's het doen danwel hoe de 'nieuwe speaker' het doet. En welk onderdeel welke kritiekpunten oplevert is dan nog lastig op te sporen, lijkt me.
@bronco.b
Natuurlijk heb je gewoon gelijk. Buiten alle rationele dingen die je opnoemt en die ik alleen maar kan beamen, heb ik echter last van een soort 'bindingsangst', waardoor ik altijd na enige tijd gewoon weer iets ánders wil. En niet vanuit de zekerheid dat ik erop vooruit ga, maar gewoon, voor de lol.
EDIT: Soms is het goed als juist een buitenstaander je tot de orde roept. Mijn vrouw -zelf ook gek op goed geluid- had me al verzocht om eerst eens een paar weken te luisteren naar mijn AC's op de mono's. Dat verzoek heb ik afgewimpeld. Maar bronco.b's woorden hebben me nu toch zo ver gekregen: ik heb de afspraak voor het beluisteren van de Reference 3A Baccarat's afgezegd en ga een tijdje naar mijn huidige spullen luisteren.....
Natuurlijk heb je gewoon gelijk. Buiten alle rationele dingen die je opnoemt en die ik alleen maar kan beamen, heb ik echter last van een soort 'bindingsangst', waardoor ik altijd na enige tijd gewoon weer iets ánders wil. En niet vanuit de zekerheid dat ik erop vooruit ga, maar gewoon, voor de lol.
EDIT: Soms is het goed als juist een buitenstaander je tot de orde roept. Mijn vrouw -zelf ook gek op goed geluid- had me al verzocht om eerst eens een paar weken te luisteren naar mijn AC's op de mono's. Dat verzoek heb ik afgewimpeld. Maar bronco.b's woorden hebben me nu toch zo ver gekregen: ik heb de afspraak voor het beluisteren van de Reference 3A Baccarat's afgezegd en ga een tijdje naar mijn huidige spullen luisteren.....
[ Voor 41% gewijzigd door 4-legged-bird op 28-03-2008 14:48 ]
Verwijderd
***** , spitzenklasse III, of dat een redacteur van een bekend blad een speaker mooi vindt zegt helaas zeer weinig. De hamvraag blijft hoe klinkt het bij je thuis en vindt jij ze mooi klinken? Het is geen wetenschap, in de zin van deze speaker is beter dan die en goedkoper dus die moet je hebben. Om te beginnen luisteren we allemaal net iets anders. De een kan niet tegen fase verschillen, de ander kan niet tegen bassreflex bas. Weer een ander is erg gevoelig voor kleuring in het midden.
Ik zeg het niet om flauw te doen, maar ik kan me niet geheel aan de indruk ontrekken dat er mensen met hun vingertje de ***** lijst afgaan tot ze een optimale prijs en sterren verhouding vinden. Zo werkt het mijns inziens niet.
Ik zeg het niet om flauw te doen, maar ik kan me niet geheel aan de indruk ontrekken dat er mensen met hun vingertje de ***** lijst afgaan tot ze een optimale prijs en sterren verhouding vinden. Zo werkt het mijns inziens niet.
Waar, waar...geluid is relatief en smaken verschillen. Die ***** zeggen mij ook helemaal niks. Alleen als ik op vakantie ga...dan welVerwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 15:15:
***** , spitzenklasse III, of dat een redacteur van een bekend blad een speaker mooi vindt zegt helaas zeer weinig. De hamvraag blijft hoe klinkt het bij je thuis en vindt jij ze mooi klinken? Het is geen wetenschap, in de zin van deze speaker is beter dan die en goedkoper dus die moet je hebben. Om te beginnen luisteren we allemaal net iets anders. De een kan niet tegen fase verschillen, de ander kan niet tegen bassreflex bas. Weer een ander is erg gevoelig voor kleuring in het midden.
Maar we dwalen af...gaat te veel over speakers en het moet toch eigenlijk over China speeltjes gaan

de ****-lijst is wèl een hulpmiddel ter indicatie. En handig om te weten wat er nog meer in die prijsklasse is wat je nog niet kent. Maar voor je eigen smaak zegt het idd niets. Engelse tijdschriften werken trouwens niet met *****, behalve What-HIFI, maar das ook geen echt blad.
Wat ik op de laatste VAD gemerkt heb is dat ik niet van kastgeluid houd. Dat is wat bij mij dan nieuwsgerig maakt naar wat ik dan zou kunnen doen met speakers.
Met LS3/5a's bedoel ik natuurlijk de beroemde BBC studiomonitoren die nu nog steeds (weer) gemaakt worden sinds 1975. Ik had een paar Rogers, die ik blind op een recensie besteld heb (van Hifi News & record review), en nooit spijt van gehad. Er zat weinig bas in onder de 100Hz, maar de rest was subliem.
Getalletjes zoals bas tot 29Hz of 45Hz zegt natuurlijk weinig. En plaatsing van een BR of TL zit niet echt zo veel verschil in, maar het maakt uit welke kant het gericht is. Een TL is altijd naar voren en de vloer is ahw een voortzetting van de TL-wand. Een BR is meestal naar achteren en dat heeft natuurlijk iets meer consequenties voor de plaatsing. (Al gaan de bastonen zo de hoek om. Bas kun je niet richten, hoge tonen wel.) En dat heeft dan weer invloed op je getalletjes van 25Hz of 90Hz basrespons. En dan heb je nog verschil in stijgtijd, demping, resonanties in de ruimte en van de kast, faseverschillen...
TB2?

Deze?
Von Masoch TB2 (OEM of namaak), €238pp bij Ornec
Ik zei toch al: de PR manager bij Goldmund heeft het vast erg druk. En valse argumenten zijn ook argumenten. Kleren van de keizer enzo. Als die speler net zo gemod zou zijn als onze MHZS dan zou je dat toch direct al op de foto van de printplaat kunnen zien? Caps zijn tamelijk opvallend en behoorlijk bepalend voor het geluid.
Wat ik op de laatste VAD gemerkt heb is dat ik niet van kastgeluid houd. Dat is wat bij mij dan nieuwsgerig maakt naar wat ik dan zou kunnen doen met speakers.
Met LS3/5a's bedoel ik natuurlijk de beroemde BBC studiomonitoren die nu nog steeds (weer) gemaakt worden sinds 1975. Ik had een paar Rogers, die ik blind op een recensie besteld heb (van Hifi News & record review), en nooit spijt van gehad. Er zat weinig bas in onder de 100Hz, maar de rest was subliem.
Getalletjes zoals bas tot 29Hz of 45Hz zegt natuurlijk weinig. En plaatsing van een BR of TL zit niet echt zo veel verschil in, maar het maakt uit welke kant het gericht is. Een TL is altijd naar voren en de vloer is ahw een voortzetting van de TL-wand. Een BR is meestal naar achteren en dat heeft natuurlijk iets meer consequenties voor de plaatsing. (Al gaan de bastonen zo de hoek om. Bas kun je niet richten, hoge tonen wel.) En dat heeft dan weer invloed op je getalletjes van 25Hz of 90Hz basrespons. En dan heb je nog verschil in stijgtijd, demping, resonanties in de ruimte en van de kast, faseverschillen...
TB2?

Deze?
Von Masoch TB2 (OEM of namaak), €238pp bij Ornec
Ik zei toch al: de PR manager bij Goldmund heeft het vast erg druk. En valse argumenten zijn ook argumenten. Kleren van de keizer enzo. Als die speler net zo gemod zou zijn als onze MHZS dan zou je dat toch direct al op de foto van de printplaat kunnen zien? Caps zijn tamelijk opvallend en behoorlijk bepalend voor het geluid.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2008 15:57 ]
Verwijderd
En ik kan me niet geheel aan de indruk onttrekken dat jij niet goed gelezen hebt. Ik heb die speakers in huis gehad, ze vergeleken met andere sets en vandaaruit mijn oordeel gevormd. Ik heb ze ook niet gekocht omdat iemand anders ze mooi vond, ik kocht ze omdat ik ze voor een schijntje kon krijgen, en toen kende ik dat hele merk nog niet eens. En dat een redacteur ze mooi vindt, dat was enkel maar een nb onder mijn bericht. Ook nog eens erin ge-edit. Dus.Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 15:15:
Verwijderd
Ja, dit is wel erg eigenlijk, dat zo'n golmund dan tussen de 500-1000 euro kost kan ik in komen, stabiele behuizing, ringkern trafo en hier en daar wat kleine aanpassingen misschien maar 5500 euro dat is gewoon ordinaire geld klopperij.Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 15:18:
Heel on-topic:
Ik zie wel op de rechter print van de golmund twee rijen extra condensatoren vlak bij de aansluitingen van de conectoren en nog wat kleine veranderingen of komt dat nou alleen maar omdat het plaatje duidelijker is als van pioneer speler.Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 15:49:
Als die speler net zo gemod zou zijn als onze MHZS dan zou je dat toch direct al op de foto van de printplaat kunnen zien? Caps zijn tamelijk opvallend en behoorlijk bepalend voor het geluid.

Nou dan begin ik maar weer over chineese audio. Twee dagen niks gehoord over de bestelling van mijn CD-33 bij richtonaudio. Paar keer nog gemaild, inmiddels geld overgemaakt maar niks geen reactiesilitek schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 15:43:
[...]
Maar we dwalen af...gaat te veel over speakers en het moet toch eigenlijk over China speeltjes gaan![]()

Hello,
I am sorry for most delay reply,please forgive, we are moving to new office during that time!
so,is that you called my mobile some hours ago?is you?never mind,it is not important,OK,your request is no problem,but little thing different,we will send as gift,will give you correct power cord(EUR standard),will ship by air mail,will send you black color, but the value of the CD player we will mark as this:EUR35,because shipping cost and products value is impossible sum together,must separate,you will know when you received,and than your CD player will send at SAT or MON,either one,because we need time to settle everything OK in new office,so that please forgive any more,we will send you tracking number after sent.
Best regard
Richton Audio
Zijn dus gewoon aan het verhuizen naar een nieuw kantoor. De zaken gaan goed daar! Dit forum maakt ook veel te veel reklame natuurlijk...
Verwijderd
@Cdneger, ik wil alleen even aantippen dat er niet zoiets is als een beste speaker in zijn prijsklasse. Als iets * sterretje heeft zegt dat wel wat inderdaad. Voor de rest: smaak, ruimte, gehoor en match met de rest van de apparatuur. Precies hetzelfde gedonder heb je met buizenversterkers. Een single ended 300B is niet de beste versterker. Dat hangt ook weer helemaal af van de rest van de installatie, ruimte, muziek smaak.
Zo kan een quad electrostaat voor de een super zijn en voor de ander waardeloos
Zelfde vlieger gaat op voor mini monitors, etc, etc. Nu weer on topic over Chinees spul wat mij betreft.
Zo kan een quad electrostaat voor de een super zijn en voor de ander waardeloos
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2008 18:57 ]
Verwijderd
Ohh...da's lachen en tja..ik wil zelf ook steeds dingen verbeteren dan wel 'iets' anders maar ik moet wel weten welke kritiekpunten er zijn..en hoe ik deze het beste op kan lossen..4-legged-bird schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 14:33:
@bronco.b
Anders wordt het echt een dure hobby. In feite zoals jij het zegt doet het er haast niet toe wat voor set er draait als het maar draait. Met of zonder bindingsangst

^^..hobby's kosten nou eenmaal geld. Geld ook voor een (je) vrouw
Hahaha, nee vrouwen verslijt ik toch een stuk minder dan apparatuur! Die ik heb gaat als bijna 12,5 jaar mee en in die tijd heb ik toch minstens 20 versterkers, 5 cd-spelers en 8 paar luidsprekers versleten... Ik ben trouwens net terug van een borrel en ehb Ella Fitzgerald nu opstaan, op mijn nieuwe Advance Acoustics en mijn oude Moon Goddess II en ik weet het nu zeker: zo klonk Ella nog nooit! En ik ga niks anders kopen (voorlopig).Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 18:55:
[...]
Ohh...da's lachen en tja..ik wil zelf ook steeds dingen verbeteren dan wel 'iets' anders maar ik moet wel weten welke kritiekpunten er zijn..en hoe ik deze het beste op kan lossen..
Anders wordt het echt een dure hobby. In feite zoals jij het zegt doet het er haast niet toe wat voor set er draait als het maar draait. Met of zonder bindingsangstje maakt me niet wijs dat je geen verbetering zoekt (whatever wat het woord verbetering inhoud). Of ruil jij je vrouw ook om de zoveel jaar in voor iets anders?
Dat is namelijk echt goed te begrijpen!!
@silitek: Volgens mij ging het nog steeds over Chinese hifi hoor! Ik vroeg om een betere luidspreker dan mijn Aurum Cantus Moon Goddess II (Chinees) met mijn Advance Acoustic (Chinees). Dat er dan een niet-Chinese luidspreker wordt genoemd als 'misschien beter passend bij wensen' lijkt me niet te moeten worden verboden
[ Voor 12% gewijzigd door 4-legged-bird op 28-03-2008 20:45 ]
Heeft iemand dit wel eens gehad?
Ik heb in China via E-bay een versterker gekocht en die is via de boot verstuurd (diezelfde boot als die hier recentelijk al eens eerder voorbij gekomen is en 20 februari vertrok uit China. Dat ding moet vol gelegen hebben met audiozut bestemd voor Nederland
).
Normaal gaat je pakket door de douane en als je mazzel hebt hoef je niets extra te betalen en als je pech hebt krijg je een factuur bij je pakket (of achteraf).
Mijn versterker staat ook in Amsterdam volgens de trackandtrace, maar ik kreeg een brief van de TNT\Douane met daarin inklaringsformulieren. Die moest ik invullen (aanschafprijs, verzendkosten, artikelomschrijving..You name it) en terugsturen met de meegeleverde retourenvelop. Daarna zou verdere verwerking pas plaatsvinden
Dit heb ik nog nooit meegemaakt en ook nog niet eerder van gehoord. Iemand van jullie wel toevallig?
Ik heb in China via E-bay een versterker gekocht en die is via de boot verstuurd (diezelfde boot als die hier recentelijk al eens eerder voorbij gekomen is en 20 februari vertrok uit China. Dat ding moet vol gelegen hebben met audiozut bestemd voor Nederland
Normaal gaat je pakket door de douane en als je mazzel hebt hoef je niets extra te betalen en als je pech hebt krijg je een factuur bij je pakket (of achteraf).
Mijn versterker staat ook in Amsterdam volgens de trackandtrace, maar ik kreeg een brief van de TNT\Douane met daarin inklaringsformulieren. Die moest ik invullen (aanschafprijs, verzendkosten, artikelomschrijving..You name it) en terugsturen met de meegeleverde retourenvelop. Daarna zou verdere verwerking pas plaatsvinden
Dit heb ik nog nooit meegemaakt en ook nog niet eerder van gehoord. Iemand van jullie wel toevallig?
Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!
Het zijn ambtenaren. Verschillende. Zegt dat genoeg?
No offence maar op dat instituut is geen peil te trekken. Toen ik eens opbelde kreeg ik ook een verveelde oude man die het eens even in een soort van dik wetboek op moest zoeken.
Je vult gewoon in cd-speler €35 en de verzendkosten.
No offence maar op dat instituut is geen peil te trekken. Toen ik eens opbelde kreeg ik ook een verveelde oude man die het eens even in een soort van dik wetboek op moest zoeken.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2008 20:53 ]
Het is een versterker zouden ze het verschil niet zien ? mijn cd 33 staat nog steeds, Wrongly directed
hoe lang kan dat nog duren?.
hoe lang kan dat nog duren?.
Ik heb hem gewoon eerlijk ingevuld: Buizenversterker met verzend en aanschafkosten en een PayPal rekening uitdraai erbij. Anders geloven ze nooit dat dat ding maar 0.99GBP (ongeveer Euro 1.26Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 20:48:
Het zijn ambtenaren. Verschillende. Zegt dat genoeg?
Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!
Verwijderd
@killer..ik heb dat meegemaakt. Ik heb het op dezelfde wijze zoals jij aangepakt.
Alles keurig ingevuld en een paypal uitdraai bij gedaan. Daarna is het plusminus nog 2 weken er ze boel afleveren
(overigens die fli**ers van de TNT rekenen ook nog ff..adm.kosten van zo'n 16 euro, als ik me niet vergis..En uh bedankt hé).
@4 legged bird..Heb je ook die song-book box van Ella? Die is mooi geremasterd!! en niet duur overigens.zo'n 10-12cd voor een 100 euro! Echt een superbox (bij o.a. plato)
Alles keurig ingevuld en een paypal uitdraai bij gedaan. Daarna is het plusminus nog 2 weken er ze boel afleveren
(overigens die fli**ers van de TNT rekenen ook nog ff..adm.kosten van zo'n 16 euro, als ik me niet vergis..En uh bedankt hé).
@4 legged bird..Heb je ook die song-book box van Ella? Die is mooi geremasterd!! en niet duur overigens.zo'n 10-12cd voor een 100 euro! Echt een superbox (bij o.a. plato)
Nee, bedankt voor de tip! Is niet duur voor zoveel cd's!@4 legged bird..Heb je ook die song-book box van Ella? Die is mooi geremasterd!! en niet duur overigens.zo'n 10-12cd voor een 100 euro! Echt een superbox (bij o.a. plato)
uch wordt wel een beetje moe van Timaudio. tijd terug contact met hem gehad. toen kreeg ik te horen dattie dus een nieuwe set buizen moest bestellen omdat de andere tijdens de verzending vanaf de fabriek kapot waren gegaan, zou ongeveer een week duren.
Ik afgelopen woensdag weer contact met hem gehad, het was toen 1,5 week later, jah de buizen lagen op het postkantoor hij zou ze morgen (donderdag) ophalen de boel testen en dan vrijdag de amp versturen. Vrijdag ik weer contact zoeken via msn, neej geen tijd gehad om de buizen te testen... zou hij dan vandaag doen en de amp vandaag versturen.... nou 1 keer raden... neej hoor vandaag weer niets.
Tzou in eerste instantie een week duren voordat de amp verstuurd zou worden, hij kon er natuurlijk niets aan deon dat die buizen kapot waren.. maar als je dan de boel binnen hebt verstuur het dan zo snel mogelijk. het is inmiddels een maand geleden dat ik betaald heb.
Nou tzal me benieuwen maandag...
Ik afgelopen woensdag weer contact met hem gehad, het was toen 1,5 week later, jah de buizen lagen op het postkantoor hij zou ze morgen (donderdag) ophalen de boel testen en dan vrijdag de amp versturen. Vrijdag ik weer contact zoeken via msn, neej geen tijd gehad om de buizen te testen... zou hij dan vandaag doen en de amp vandaag versturen.... nou 1 keer raden... neej hoor vandaag weer niets.

Tzou in eerste instantie een week duren voordat de amp verstuurd zou worden, hij kon er natuurlijk niets aan deon dat die buizen kapot waren.. maar als je dan de boel binnen hebt verstuur het dan zo snel mogelijk. het is inmiddels een maand geleden dat ik betaald heb.
Nou tzal me benieuwen maandag...
[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 29-03-2008 16:50 ]
Verwijderd
@chaoss..je moet echt aan yoga gaan doen..en kalm blijven..het komt allemaal goed maar ja..het duurt wel ff...(dat wist ik meteen al toen je vertelde dat de eerste set buizen kaduuk waren)
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2008 18:38 ]
achja dikke frustratie man... dat het lang duurt ok, maar hij doet steeds beloftes die hij niet nakomt.. en beloftes scheppen nu eenmaal verwachtingen.
Nofi maar niks yoga. ALs ik zo behandeld zou wroden zou ik een flink negatieve email die kant uit sturen.Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 18:37:
@chaoss..je moet echt aan yoga gaan doen..en kalm blijven..het komt allemaal goed maar ja..het duurt wel ff...(dat wist ik meteen al toen je vertelde dat de eerste set buizen kaduuk waren)
Zo ga je niet met klanten (en mensen in het algemeen om). Zeg dan gewoon dat je de buizen niet hebt, of los het op (als je ze wel hebt).
Verwijderd
@boudewijn..misschien lucht het op maar huh..die gasten gaan daardoor echt niet sneller lopen ofzo..met pissige mailtjes en telefoontjes, etc.kom je niet ver..Tim heeft het druk genoeg, denk. Dus die interesseert het geen moer dat een nederlandertje..zit te wachten op zijn spullen.
True, maar het gaat niet om boosmaken maar om netjes (be)handelen en normen en waarden.
Daar gaat het om.
Als ik een 'wazige' (qua levertijd) deal wil hebben waarbij ik niet weet hoe lang het duurt bestel ik zelf wel uit china zonder tim ertussen.
Daar gaat het om.
Als ik een 'wazige' (qua levertijd) deal wil hebben waarbij ik niet weet hoe lang het duurt bestel ik zelf wel uit china zonder tim ertussen.
offtopic:
Ik ben zelf ondernemer, en zou dit niet durven maken bij klanten. Dan zeg ik gewoon dat ik iets niet op voorraad heb en geef ik een reeele datum... als ik het onverhoopt niet heb liggen
.
Ik ben zelf ondernemer, en zou dit niet durven maken bij klanten. Dan zeg ik gewoon dat ik iets niet op voorraad heb en geef ik een reeele datum... als ik het onverhoopt niet heb liggen
[ Voor 31% gewijzigd door Boudewijn op 29-03-2008 19:56 ]
precies, het feit dat het langer duurt is ongelukkige samenloop van omstandigheden maar ALS je dan de middelen hebt OM de goederen zo snel mogelijk te testen en versturen doe het dan ook! t'is ook niet een goedkoop iets ofzo... kheb er bijna 750,- voor betaald dan verwacht ik ook dat hij er alles aan doet om het zo snel mogelijk op te lossen.
Mja dat, maar dat dingen niet lukken kan.
Maar ga dan niet in een morgen->morgen->morgen verhaal vervallen.
Zeg dan dat je het verneukt hebt en het gewoon over 10 dagen oid levert.
Ik zou mijn klanten niet zo aan het lijntje houden, niet voor 2500E maar ook niet voor 3 tientjes.
Maar ga dan niet in een morgen->morgen->morgen verhaal vervallen.
Zeg dan dat je het verneukt hebt en het gewoon over 10 dagen oid levert.
Ik zou mijn klanten niet zo aan het lijntje houden, niet voor 2500E maar ook niet voor 3 tientjes.
Uhm, jij gaat de Chinezen (alle 1.200 miljard?) wel even normen en waarden bijbrengen? En dan begin je zeker bij Tibet oid. Lijkt me iets belangrijker dan of wij onze buisjes een week eerder of later krijgen.Boudewijn schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 19:55:
True, maar het gaat niet om boosmaken maar om netjes (be)handelen en normen en waarden.
Daar gaat het om.
Ook chinezen hebben normen en waarden, punt is alleen dat ze zo anders zijn dan wat wij normaal of van waarde achten. En als er 1 is die onze n&w kent is Tim het wel.
Het lijkt wel of ongeduld bij ons de norm is (=geen goede eigenschap).
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2008 22:47 ]
Het gaat niet om ongeduld, lees eens goed. Oh ja en ik zeg niet dat ik ze dat ga bijbrengen .
Het gaat om het feit dat timaudio telkens morgen zegt. Terwijl wel duidelijk is dat hij ze gewoon niet heeft oid.
Daar gaat het om.
Dat het later is kan gebeuren maar wees er dan eerlijk over.
En wat heeft zakelijke normen en waarden met Tibet te maken?
Het gaat om het feit dat timaudio telkens morgen zegt. Terwijl wel duidelijk is dat hij ze gewoon niet heeft oid.
Daar gaat het om.
Dat het later is kan gebeuren maar wees er dan eerlijk over.
En wat heeft zakelijke normen en waarden met Tibet te maken?
[ Voor 7% gewijzigd door Boudewijn op 29-03-2008 23:06 ]
Verwijderd
Het gaat er ook om dat je vanaf deze plek het gevoel heb dat je de boel niet in de hand hebt, je hebt vooruit al een boel centen die kant op gestuurd en moet maar afwachten wat en wanneer je er wat voor terug krijgt. Daar tegenover staat dat we met z'n alle natuurlijk ook gewoon op koopjes aan het jagen zijn. Over Nederlandse gewoonten gesproken, als het voor weinig of voor niks is staan we in de rij. Dan moet je dit soort onzekerheden eigenlijk op de koop toenemen. Overigens zijn er natuurlijk zat voorbeelden van nederlandse bedrijven die ook niet zo netjes met hun klanten om gaan. Zo'n berichtje wat ik van richton audio terug kreeg ik weet het niet ik zie nederlandse bedrijven nog niet zo snel hun excusses aanbieden meestal wordt je ook van het kastje naar de muur gestuurd. Maar vervelend blijft het natuurlijk wel als je al zo lang aan het wachten bent en je afhankelijk bent van iets waar je totaal geen invoed op uit kunt oefenen. (Laat even duidelijk zijn dat dat lange wachten niet voor mij geldt maar op de situatie van Chaoss en dirk38 slaat, ik heb nog niks te klagen)
dat is zeker ook een belangrijk punt... zeker voor een control freak als ik.Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 23:30:
Het gaat er ook om dat je vanaf deze plek het gevoel heb dat je de boel niet in de hand hebt, je hebt vooruit al een boel centen die kant op gestuurd en moet maar afwachten wat en wanneer je er wat voor terug krijgt.
magoed even 1 ding duidelijk voordat hier een discussie onstaat die uit de hand loopt: ik vertrouw TA volledig, hij communiceert prima, kheb hem nu een paar keer gesproken en het lijkt me een super geschikte kerel.. en het gaat er ook NIET om dat ik nu 1 of 2 weken langer moet wachten, Maar wat Boudewijn zegt hij moet niet steeds met die morgen - morgen - morgen verhalen aankomen want dat schept aan mijn kant bepaalde verwachtingen/hoop. Als hij in eerste instantie gewoon had gezet ja volgende week heb ik er pas tijd voor dan was er niets aan de hand geweest.
maargoed dis offtopic en verder ook niet belangrijk

ik ken ook nog wel een nederlandse winkel die ook goedkoop is, waar je nog niet eens als een hond behandeld wordt. Ik noem geen namen, maar het begint met 1 en eindigt op to0... Garantie? Doen we niet aan. Email: ja hoor, "nee!" (meer dan 3 woorden kan er niet af). Telefoon? geen telefoonnummer. Kost teveel tijd.
Chinezen kennen het woord nee gewoon niet. Ze kennen alleen ja! en ja ja. Morgen wil dus zeggen: ja ja. Dat zijn chinese normen en waarden. Begrijp je dat niet dan moet je niet met chinezen gaan handelen. Wil je dat wel, moet je ook die fijngevoeligheden gaan begrijpen.
Je hart luchten is fijn voor jezelf, maar de sfeer wordt er hier niet beter op, en het gaan nog geen minuut sneller.
En als je nu nog niet weet wat chinezen met Tibet te maken hebben moet je je opa nog maar eens vragen wat die duitsers hier kwamen doen. En beter naar het nieuws kijken (boycot ivm de olympische spelen enzo). Onze athleten 'mogen' niet naar de spelen in Beijing, maar wij wel lekker spullen daar kopen. Dat zet je wel aan het denken...
/me denk dat stimuleren van de chinese economie beter werkt om dat verrotte communistische systeem uit te hollen dan een boycot btw.
PS ik heb het niet over stereotypen maar over cultuur, ken zelf ook chinezen (onze buuf is er 1, vriendin uit HK).. Jij doet het voorkomen of je mensen in een steretiep hokje wilt duwen, ik heb het over wereldbeschouwing. Tim is trws geen 'westerse' handelaar, en heeft ook geen hoge marge. Zjn meerwaarde is dat hij goedkoper is dan de rest, betrouwbaar gebleken en onze taal redelijk spreekt (met inbegrip van onze cultuur).
You can take the chinaman out of China, but can you take the China out of the chinaman?
Chinezen kennen het woord nee gewoon niet. Ze kennen alleen ja! en ja ja. Morgen wil dus zeggen: ja ja. Dat zijn chinese normen en waarden. Begrijp je dat niet dan moet je niet met chinezen gaan handelen. Wil je dat wel, moet je ook die fijngevoeligheden gaan begrijpen.
Je hart luchten is fijn voor jezelf, maar de sfeer wordt er hier niet beter op, en het gaan nog geen minuut sneller.
En als je nu nog niet weet wat chinezen met Tibet te maken hebben moet je je opa nog maar eens vragen wat die duitsers hier kwamen doen. En beter naar het nieuws kijken (boycot ivm de olympische spelen enzo). Onze athleten 'mogen' niet naar de spelen in Beijing, maar wij wel lekker spullen daar kopen. Dat zet je wel aan het denken...
/me denk dat stimuleren van de chinese economie beter werkt om dat verrotte communistische systeem uit te hollen dan een boycot btw.
PS ik heb het niet over stereotypen maar over cultuur, ken zelf ook chinezen (onze buuf is er 1, vriendin uit HK).. Jij doet het voorkomen of je mensen in een steretiep hokje wilt duwen, ik heb het over wereldbeschouwing. Tim is trws geen 'westerse' handelaar, en heeft ook geen hoge marge. Zjn meerwaarde is dat hij goedkoper is dan de rest, betrouwbaar gebleken en onze taal redelijk spreekt (met inbegrip van onze cultuur).
You can take the chinaman out of China, but can you take the China out of the chinaman?
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2008 03:23 ]
]eep je mist mijn hele punt.
TA bestaat omdat mensen met een 'westerse' handelaar willen handelen. Hij heeft een leukem arge en daarvoor maakt hij het voor ons westerlingen begrijpelijker.
Dat doet hij niet, dus wat is zijn meerwaarde tov gewoon direct bij de fabriek bestellen?
En ik ken vanuit mijn opleiding een aantal chinezen; en ik herken het stereotype echt compleet niet in die gasten (ja keihard werken, dat wel..... petje af).
TA bestaat omdat mensen met een 'westerse' handelaar willen handelen. Hij heeft een leukem arge en daarvoor maakt hij het voor ons westerlingen begrijpelijker.
Dat doet hij niet, dus wat is zijn meerwaarde tov gewoon direct bij de fabriek bestellen?
En ik ken vanuit mijn opleiding een aantal chinezen; en ik herken het stereotype echt compleet niet in die gasten (ja keihard werken, dat wel..... petje af).
Verwijderd
Niet alleen Tibet, Hong Kong wordt ook als opstandige provincie van China gezien...Verwijderd schreef op zondag 30 maart 2008 @ 03:06:
En als je nu nog niet weet wat chinezen met Tibet te maken hebben moet je je opa nog maar eens vragen wat die duitsers hier kwamen doen.
Dan zou ik van jou wel eens willen weten waar en hoe ik een Classic 16.6 rechtstreeks bij de fabriek had kunnen bestellen.Boudewijn schreef op zondag 30 maart 2008 @ 03:11:
]
Verwijderd
@jeep..Jeetje zeg! Fijn dat je politiek bewust bent maar uh..het is wel zeer off-topic
Maar goed een ding is zeker..het duurt allemaal langer dan verwacht..en door het niet hebben van interculturele communicatie worden ' wij westerlingen' af en toe teleurgesteld.
Maar goed een ding is zeker..het duurt allemaal langer dan verwacht..en door het niet hebben van interculturele communicatie worden ' wij westerlingen' af en toe teleurgesteld.
Hong Kong niet, je bedoelt Taiwan. Wat Hong Kong wel is, is een speciale administratieve regio met wat extra autonomie. Tot 1997 is het een kolonie van de UK geweest, nu gewoon onderdeel van China, en nog minstens tot 2047 min of meer autonoom bestuurd.Verwijderd schreef op zondag 30 maart 2008 @ 10:13:
Niet alleen Tibet, Hong Kong wordt ook als opstandige provincie van China gezien...
Anyway als de Chinezen willen handelen met ons zullen ze toch echt erachter moeten komen hoe wij dat doen en zich aanpassen, net als wij ons aan de Chinezen zullen moeten aanpassen. We hebben gewoon nog veel dingen te leren samen.
Schrijf die gast van Timaudio en mailtje en leg gewoon rustig uit dat wij Nederlanders nuchtere mensen zijn en we liever de waarheid horen dan aan het lijntje gehouden te worden. Als die gast zich steeds onder druk gezet voelt omdat hij steeds weer vanuit zijn eigen context je wijs aan het maken is dat het snel goed gaat komen (ook al is dat misschien niet zo), dan helpt dat vast niet bij het oplossen van het probleem. Misschien is die arme Chinees wel enorm opgelucht als hij kan vertellen dat het nog wel twee weken gaat duren?
sorry jongens, verkeerde knopje

[ Voor 5% gewijzigd door voodooless op 30-03-2008 11:37 ]
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Verwijderd
Oops foutje!
Net mijn DENON cd speler verkocht voor 200,- euri. Nu maar hopen dat de MHZS cd-33 niet tegen gaat vallen. Maar dat lijkt me niet! Las wel ergens op het forum (bericht koifarm geloof ik) dat er een ruis in zit.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2008 23:23 ]
Verwijderd
@digitalman. Da's best wel veel geld voor zo'n 'oudje'...ik zou ivm met de gemiddelde levensduur van 10 jaar voor een laser niet snel beginnen aan zo'n speler. (edit: en nee ik twijfel niet aan de kwaliteit van de speler).
Dus gefeliciteerd met je verkoop/aankoop en wat betreft het ruisverhaal...Het blijkt soms willigkeurig te zijn. Koifarm heeft diverse spelers gemeten op ruisniveau kwam er achter dat het per speler enorm kan verschillen.
Echter de mijne ruist niet, die van Jeep dus ook niet maar ik geloof dat hemaworst zijn speler wel een licht ruisje heeft maar niet storend..Plus dat er al velen op dit forum zijn die een MHZS CD33 hebben die allen niet klagen over abnormaal veel ruis..
Dus in dat opzicht is het ff afwachten en positief gestemd blijven dat het goed komt.
Dus gefeliciteerd met je verkoop/aankoop en wat betreft het ruisverhaal...Het blijkt soms willigkeurig te zijn. Koifarm heeft diverse spelers gemeten op ruisniveau kwam er achter dat het per speler enorm kan verschillen.
Echter de mijne ruist niet, die van Jeep dus ook niet maar ik geloof dat hemaworst zijn speler wel een licht ruisje heeft maar niet storend..Plus dat er al velen op dit forum zijn die een MHZS CD33 hebben die allen niet klagen over abnormaal veel ruis..
Dus in dat opzicht is het ff afwachten en positief gestemd blijven dat het goed komt.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2008 13:18 ]
@DigitalMan ..goeie prijs man voor een speler uit '93. Succes met je MHZS!!. Alhoewel ik zeer gecharmeerd ben van Denon spelers. Doe het zelf nog met een Denon-speler van "07 met een fantastische "burr brown" DAC erin. Maar...kijk toch met een schuin oog alvast naar de MHZS..
Verwijderd
Bedoel je de MHZS of de Denon?Verwijderd schreef op zondag 30 maart 2008 @ 13:17:
(edit: en nee ik twijfel niet aan de kwaliteit van de speler).
Ja, ik heb best mazzel gehad, iemand die weg is van Denon en nog een leuke speler zocht en daar kennelijk wel wat voor over had. Ik zou dat zelf ook niet betaald hebben. Ik ben zelf via een mazzeltje voor weinig aan de speler gekomen.
Verwijderd
De denon. Het risico dat de speler met wat vuilere cd's gaat happeren e.d. is langzaam groot aanwezig. Maar ik wilde de kwaliteit van de machine niet afkraken..ik wil eigenlijk niets afkraken, alleen aangeven dat de laser op zijn retour kan (en waarschijnlijk ook is, alleen nog niet merkbaar) zijn.
Dit topic is gesloten.