Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 97.262 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
@Koifarm: Zijn het wel gewoon triode buizen ?

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:19

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

tjah is niet mals, gelukkig hoef je ze niet vaak te vervangen... denk dat ik voorlopig maar bij de originele 6550 blijf

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op maandag 17 maart 2008 @ 14:00:
tjah is niet mals, gelukkig hoef je ze niet vaak te vervangen... denk dat ik voorlopig maar bij de originele 6550 blijf
Zou ik eerlijk gezegd ook doen. Als je dan zo nodig iets te spelen wilt hebben begin dan met v.v. buisjes. Die beïnvloeden de klank het meest en zijn niet peperduur. De eindbuizen beïnvloeden namelijk de klank toch het minst (kort door de bocht gezegd hoor, voor ik iedereen over me heen krijg >:) ).

Daar is absoluut wel een grote winst te halen opzichte van de standaard bijgeleverde buisjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gurbe de n00b schreef op maandag 17 maart 2008 @ 13:57:
@Koifarm: Zijn het wel gewoon triode buizen ?
Het is een pentode buis, die in triode modus wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 18:40:
[...]

Het is een pentode buis, die in triode modus wordt gebruikt.
welk genre muziek pas het beste bij deze versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 20:05:
[...]

welk genre muziek pas het beste bij deze versterker?
HipHop..... :+

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee joh...R&B 8) ..en twijfel nog aan shakira :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 08:03:
[...]

Nee joh...R&B 8) ..en twijfel nog aan shakira :o
Deze versterker alleen maar aangeschaft voor de nieuwe rage, het smurfenlied. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL _O- _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 08:25:
[...]

Deze versterker alleen maar aangeschaft voor de nieuwe rage, het smurfenlied. :Y
Uitvoering met blauw kleurende lampen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

hmmm kheb wel pech, khad Timaudio even toegevoegd op mijn msn om te vragen naar m'n amp:

Hij zegt dat hij gister mijn 16.6 binnen heeft gekregen en toen hij vandaag de doos open maakte om de ampte testen bleken er een aantal buizen gebroken te zijn :( . Hij stuurt vandaag alle buizen terug naar de fabriek om ze in te ruilen voor een compleet nieuwe set (ivm matched pair). Hij verwacht dat hij de nieuwe buizen pas over een week binnen heeft... dus ik moet nog wat langer wachten :/

Hij kan er niets aan doen natuurlijk, maak me wel zorgen dat de buizen op intern transport al gebroken zijn.... hopelijk overleven ze de rit naar NL dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

^^..ga er maar vanuit dat het goed komt, Alhoewel de Chineese briljant zijn met inpakken zodanig dat er vrijwel niks kan stuk gaan...zeker hoe de buizen verpakt waren destijds met mijn bak.

Maar niets is onmogelijk natuurlijk!!..M'n 6P3S zijn onderweg, ben benieuwd ;)

wachten is erger dan jeuk en pijn >:) ...geduld is een schone zaak

[ Voor 11% gewijzigd door silitek op 18-03-2008 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Haunted
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-06 12:02
silitek schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 11:48:
^^..ga er maar vanuit dat het goed komt, Alhoewel de Chineese briljant zijn met inpakken zodanig dat er vrijwel niks kan stuk gaan...zeker hoe de buizen verpakt waren destijds met mijn bak.

Maar niets is onmogelijk natuurlijk!!..M'n 6P3S zijn onderweg, ben benieuwd ;)

wachten is erger dan jeuk en pijn >:) ...geduld is een schone zaak
Precies, volgens Pacific Audio wordt mijn Bada mogen door TNT opgepikt. Gelukkig is er donderdag de hele dag iemand thuis (helaas ik dus niet zelf :( ) Ik kan niet wachten :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 11:24:
hmmm kheb wel pech, khad Timaudio even toegevoegd op mijn msn om te vragen naar m'n amp:

Hij zegt dat hij gister mijn 16.6 binnen heeft gekregen en toen hij vandaag de doos open maakte om de ampte testen bleken er een aantal buizen gebroken te zijn :( . Hij stuurt vandaag alle buizen terug naar de fabriek om ze in te ruilen voor een compleet nieuwe set (ivm matched pair). Hij verwacht dat hij de nieuwe buizen pas over een week binnen heeft... dus ik moet nog wat langer wachten :/

Hij kan er niets aan doen natuurlijk, maak me wel zorgen dat de buizen op intern transport al gebroken zijn.... hopelijk overleven ze de rit naar NL dan!
Heb je de 16.6 via de ebaystore gekocht of direct met Tim afgehandeld? En als het laatste het geval is in hoeverre ben je dan gedekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

direct bij timaudio zelf, hij had em niet in zijn ebayshop staan, geen idee hoe het zit met dekking van het transport, maar opzich maak ik me daar niet zo heel veel zorgen over. Hierboven staat ook dat de chineesen hun spul erg goed inpakken, er zijn hier al zoveel mensen die iets in china besteld hebben en hoevaak is er iets kapot aangekomen?

Ik baal vooral dat het nu nog minimaal 1-1,5 gaat duren voordat de amp deze kant op komt... terwijl ik hem anders eind deze week binnen zou hebben.

Overigens een geschikte gast die Tim, heb vanmorgen een hele tijd met hem gebabbeld op msn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 10:00:
[...]

Uitvoering met blauw kleurende lampen?
Breng me niet op rare ideeen, een paar blauwe led's zijn gauw geplaatst. _O-

Vandaag de xiang sheng 728a voorversterker ontvangen, staat nu te spelen. Eerste indruk: Geen hoorbare ruis of brom, Met de toonregeling gebypasst klinkt hij het zelfde als direkt op de versterker, zeer goed. De toonregeling is iets te kunstmatig, ik gebruik deze niet. Fijn vind ik de balans regeling. Nu wachten op de ombouwset voor de afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 15:40:
[...]

Zou ik eerlijk gezegd ook doen. Als je dan zo nodig iets te spelen wilt hebben begin dan met v.v. buisjes. Die beïnvloeden de klank het meest en zijn niet peperduur.

klopt ! ik heb die ervaring ook opgedaan de afgelopen maanden met het vervangen van de v.v. buizen in mijn Music Angel KT 88 echter ben ik daar nu mee gestopt want op een gegeven moment weet je niet meer welke nu beter of slechter klinken maar het blijft een kwestie van "smaak" natuurlijk .Zo vond ik de buizen van zowel Telefunken en Siemens een erg sprankelijk hoog geven maar iets te veel van het goede .Het enige wat ik in de toekomst eventueel ga vervangen zijn de KT 88 buizen alhoewel ik betwijfel of dat een gehoormatige verbetering zal geven want de Shuguang KT 88 buizen die er al standaard inzitten klinken behoorlijk goed dus ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nieuw hier op het forum. Overweeg een MHZS CD-33 te kopen. Maar twijfel of ik er op vooruit ga qua speler en geluidsbeleving. Heb op dit moment een Denon cd speler, was in '93 een zeer goede speler. Verder heb ik een Densen DM-10 versterker en oude B&W DM5 en Jean Marie Reynaud Scherzo speakers, die ik nog wel eens wissel. Vooral de DM5 geven een hoop hoog waardoor stemmen snel scherp gaan klinken met de nodige essen. Zou de CD-33 een leuke optie zijn of moet ik toch me op een andere prijsklasse orienteren?

Is er eventueel iemand in de buurt van Utrecht met deze speler of een andere leuke speler in een niet al te hoge prijs klasse waar ik eens zou kunnen luisteren?

Alvast bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 00:44:
Ben nieuw hier op het forum. Overweeg een MHZS CD-33 te kopen. Maar twijfel of ik er op vooruit ga qua speler en geluidsbeleving. Heb op dit moment een Denon dcd-2700 cd speler, was in '93 een zeer goede speler.
uhm.. :X Hoe kun je daar nou aan twijfelen? Ik heb net een Myriad CD100 weggedaan (was in 99 de beste speler die ik kon vinden voor F2000) en ik ben er flink op vooruitgegaan (vooral na de passive mod). Er is in cd-spelers sinds die tijd nog zo ontzettend veel vooruitgang geboekt. Je moet het natuurlijk wel in verhouding zien hoeveel een cd aan het totale geluid bijdraagt
... Zou de CD-33 een leuke optie zijn of moet ik toch me op een andere prijsklasse orienteren?
Welke prijsklasse bedoel je precies? Als je €200-€2000 bedoelt dan wordt het pas een beetje dringen als je de bovengrens benaderd. <€1000 is er in de winkel niks beters te koop. Hij heeft mij incl. alle modificaties (4 caps, 2 GE buisjes=~€30) €250 gekost.
Is er eventueel iemand in de buurt van Utrecht met deze speler of een andere leuke speler in een niet al te hoge prijs klasse waar ik eens zou kunnen luisteren?
Denk t wel. In Ede (35 km) iig al 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 02:23:

Je moet het natuurlijk wel in verhouding zien hoeveel een cd aan het totale geluid bijdraagt
En dit nu is IMHO de grootste handicap van dit medium. Er zijn zo weinig echt goede Cd`s . :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 04:35:
[...]

En dit nu is IMHO de grootste handicap van dit medium. Er zijn zo weinig echt goede Cd`s . :'(
ik kreeg deze link van Pavlof: http://www.highfidelitydiscs.nl dat zijn iig labels die wel goed gemasterde cd's maken. Kheb bij Pavlof 2 cd's van het stockfish label geluisterd en dat klonk echt heel netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@digitalman..Het blijft lastig spelers te vergelijken maar als ik vergelijk zou moeten maken dan zouden de regaspelers (de planet is al €900) in de buurt komen van de MHZS-spelers..Overigens de CD33 is de goedkoopste uit de serie..

Koifarm heeft ook de overige spelers de CD66 en CD88, bij mijn weten, in huis gehad en vond volgens mij de CD88 het beste klinken. Maar dan gaat uiteraard ook de prijs omhoog. De CD33 is, denk ik, populair op deze thread omdat de prijs/kwaliteit verhouding belachelijk goed is en met name na de modificatie.

Ik ben het met jeep eens dat de CD33 met gemak mee kan draaien in prijsklasse tot minimaal €1000 euro..maar het geheel blijft een kwestie van smaak. Arcam bijv. maakt hele neutrale spelers terwijl de CD33 een wat meer dynamisch speler is naar mijn idee..Het ligt dus aan wat je zoekt qua geluid. Maar een x aantal mensen zijn overstag gegaan na het horen van de speler.. :) Misschien zegt dat geen moer of juist heel veel...

@jeep..Dus je hebt je speler gemod..welke condensatoren heb jij gebruikt en waarom? En wat is volgens jou het grootste voordeel van de mod?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2008 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:30
Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 02:23:
Hij heeft mij incl. alle modificaties (4 caps, 2 GE buisjes=~€30) €250 gekost.
Was dat ergens een speciale actie of kan ik hem ook nog ergens weghalen voor die prijs? Op MP of bij P.A. is hij alleen duurder te vinden. Importeren via ebay kan, maar dan zit ik ongemodificeerd al op die prijs.

[ Voor 18% gewijzigd door Cass Casey op 19-03-2008 09:44 ]

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Cass Casey schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 09:42:
[...]

Was dat ergens een speciale actie of kan ik hem ook nog ergens weghalen voor die prijs? Op MP of bij P.A. is hij alleen duurder te vinden. Importeren via ebay kan, maar dan zit ik ongemodificeerd al op die prijs.
prolly via ebay... maar iig vanuit China ;) anders vind je hem nooit zo goedkoop, en de prijzen zijn afgelopen tijd ietsje gestegen voor een CD33 vanuit China ben je nu incl verzenden via airmail iets van 250,- kwijt.

je kan hem natuurlijk per boot laten versturen, maar ipv 2 wken wacht je dan 2-3maand... is wel goedkoper uiteraard. je bent dan zo'n 210-220 kwijt

Overigens is 250,- nog steeds goedkoop... voor die laatste 30-40 euro zou ik overigens geen 2-3 maand willen wachten.

[ Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 19-03-2008 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 08:32:
[...]

ik kreeg deze link van Pavlof: http://www.highfidelitydiscs.nl dat zijn iig labels die wel goed gemasterde cd's maken. Kheb bij Pavlof 2 cd's van het stockfish label geluisterd en dat klonk echt heel netjes!
Ken die mensen maar vooral van hun grammofoonplaten. Cd blijft echter behelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 08:36:@jeep..Dus je hebt je speler gemod..welke condensatoren heb jij gebruikt en waarom? En wat is volgens jou het grootste voordeel van de mod?
Ja sorry, ik ben een beetje nalatig in het melden van de ervaringen. Ik ga nog uitgebreider verslag doen met how-to (dan hoef je niet meer bij RuH aan te melden).

Ik heb m dus gemod: eerst natuurlijk de buisjes, want die had ik zo liggen.
Daarna de passieve mod.
Toen ik de Clarity caps binnenkreeg de 10uF met APW en de 0.22 met 0.33 CC-SA vervangen.
Daarna heb ik nog een paar weerstandjes vervangen om het uitgangsniveau op te krikken (heb ik wel nodig nml anders haal ik amper 3W).
Ik heb nu een ladinkje Vitamin Q 0.27uF en 0.47uF 200V besteld. De ga ik dus ook nog proberen en daar wilde ik eigenlijk op wachten.

De resultaten/eerste indrukken waren:
Standaard redelijk oningespeeld: anders maar niet echt beter dan mijn oude. Wel meer pit.
buisjes: beter. Prettiger luisteren omdat het minder scherp is en wat meer ruimte.
Passive mod: WOW! Dat is het: wat een ruimte en detail! En de high rolloff waar ik altijd de indruk van had met mn oude speler is weg. Lekker fris. Goede strakke bas.
Caps: Help! Wat heb ik gedaan. Hoog heeft weer ernstige roll-off, bas is uitgesproken modderig. Ruimtelijkheid zal wel iets beter zijn maar ik kan er niet echt van genieten.
Versterkingsfactor buisjes verhogen (en een nacht continu draaien): oef, de bas wordt weer strakker. Ik heb weer flink vermogen om lekker te blazen. Ik heb nu echt een verbetering op alle fronten vgl met mijn oude speler en dus geen punten meer waarvan ik dacht dat het eerst beter was. Maar niet echt het wow-effect van net na de passive mod. Die caps moeten echt serieus ingespeeld worden!

Maar ik ga dus nog de 0.33 caps vervangen door 0.27 VitQ PiO. Dan hoop ik dus iets strakkere bas mee te halen en nog betere ruimtelijkheid.
Cass Casey schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 09:42:
[...]

Ik had m bij Apple1917 vandaan (10 pond+115 verz+25ins) en er was €220 van mn rekening afgeschreven. Caps kosten (€3.30 +2.80) x2 en buisjes ook zoiets. Weerstandjes was ik welgeteld 95 cent voor kwijt. De passive mod kost hoegenaamd helemaal niets, alleen een stukje soldeer.
Surface scheelt toch GBP40~€50. Dat is toch een kwart. Als je toch al een speler hebt maakt 2mnd w88 toch niet uit?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2008 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jeep Thanks..maar wat raar joh. wat jij hebt met de CC heb ik gehad met de Pio's..Ook na drie weken inspelen van de pio's was ik nog steeds niet tevreden...Het laag was ten opzichte van de CC juist modderiger geworden. Wel meer laag maar geen mooier laag.

En het hoog leek te ' vervliegen'. Ik bedoel..twas net of het opgekrikt werd..en daardoor ontbrak er definitie in het hoog..Maar, desondanks wat techno-gasten zeggen, moest ook de CC wel degelijk worden ingespeeld. Wat dat klonk in het begin ook niet super..maar nu..tja...ik ben zeer tevreden met de CC's. Mooi gedefinieerd hoog (wellicht een tikkie roll-off maar dat vind ik niet erg) en een strak laag.

En ik moet zeggen dat ik de 6N3P-EV een geweldige buis vind..maar dat ligt denk ik met name aan mij huidige speakers. De 6N3P-EV klinkt ietswat hard i.c.m. Thiel 1.6. Daar gaan de RCA's beter.

en huh..nee ik heb nog geen Thiel speakers aangeschaft maar..ik ben er wel helemaal over uit. Dat gaan mijn nieuwe speakers worden.

Een woord WAUW!!! 7(8)7 wat een dynamiek, wat een detail en zo ongelooflijk mooi i.c.m. met buizen. Kosten per speaker slechts 1300 euro :( (in prijs verlaagt van 1500 ivm de dollar, nou dat scheelt, NOT! maar goed de speakers en amp verdienen mekaar). En nu sparen :'( of <+:) moet langs komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:35
M,n handen jeuken al om mijn MHZS CD-33 te modden zodra ik hem binnen heb (nog een week of 3a4 denk ik) dus Jeep wacht met smart jou turial af om dat ding om te bouwen, via dat duitse forum kom ik er nog niet helemaal uit wat nou precies de bedoeling is. :*) andere buisjes heb ik al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Voor de 5881a bezitters is de 6P3S een geweldiger vervanger. Tegenover de Chineese buis meer dynamiek, neutraal, plaatsing instumenten meer gedefineerd. Laag meer doorlopend beetje JJ effect...Hoog zijdezacht b.v voor een hoorspeaker erg prettig,...exacte proporties

De buizen zijn gemaakt in de jaren `70 en `80. De buizen zijn volgens militaire specificaties gemaakt, en hebben een zeer lange levensduur.
Het zijn fantastische buizen...echte vintage buis. Deze buizen zijn exact gematch.

Belangrijk is ook GEEN brom aanwezig... ;)

Afbeeldingslocatie: http://aycu13.webshots.com/image/46892/2004804562386447705_rs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu32.webshots.com/image/47191/2004871835538736043_rs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ilitek..lachen man..ben net ff op ebay wezen kijken..de buizen kosten geen kont. Net zoals de 6N3P-EV die heb aangeschaft en ook echt subliem werken..Misschien leuk om met een aantal 5881 amp-bezitters een powerbuy te doen en gelijk 50 aan te schaffen. Dan heeft iedereen een leuk setje (reserve) buizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 17:55:
@ilitek..lachen man..ben net ff op ebay wezen kijken..de buizen kosten geen kont. Net zoals de 6N3P-EV die heb aangeschaft en ook echt subliem werken..Misschien leuk om met een aantal 5881 amp-bezitters een powerbuy te doen en gelijk 50 aan te schaffen. Dan heeft iedereen een leuk setje (reserve) buizen.
;) ...buisjes kosten 7euro p.p worden ze wel handgematch. Je moet wel de buis met hoge voet hebben de 6P3S niet die met de lage voet 6P3S-E :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@silitek..huh hoezo..waarom alleen diegene met een hoge voet. de 6P3S. Want bij mijn weten is iedere toevoeging E of V of EV..juist een aanduiding dat het mil.specs. buizen betreft. Dus leg uit, snap hem ff niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Weet het niet bronco.b het is mij ook zo uitgelegd...iets met maximale anode-dissipatie. Ben wat buizen betreft naiëf. Kan ook zo zijn dat het idd geen moer uitmaakt.... ;)

Anyway: Deze zijn *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
Ok als die 6P3S werkelijk zo goed zijn ga ik er ook maar eens voor kijken, hoe belangrijk is dat matchen van de buizen ? moest je ze nog inspelen of klinken ze meteen al goed. >:)
ps: heb je nog een foto of een link van de doosjes waar ze inzaten ? kan ik ze vergelijken met andere aanbiedingen.

[ Voor 24% gewijzigd door dirk38 op 19-03-2008 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

dirk38 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 18:42:
Ok als die 6P3S werkelijk zo goed zijn ga ik er ook maar eens voor kijken, hoe belangrijk is dat matchen van de buizen ? moest je ze nog inspelen of klinken ze meteen al goed. >:)
Ik raad het je aan...T'was gelijk plug and play ;) ... ;)
Edit:

Geen aparte doosje...netjes stuk voor stuk in bubbelplastic verpakt. keurig verpakt en netjes labels met de waarde erop 4X 74+.

Waar:
Speurders..ene Hans, komt ze afspraak na en snelle levering 8)

[ Voor 23% gewijzigd door silitek op 19-03-2008 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@silitek...Nou het maakt (op papier) in ieder geval uit. De E en V (russisch B ) staan juist voor de mil.specs.

E voor staat voor strengere productievoorwaarden en hogere selectievoorwaarden.
De V ( B ) voor de mil.bedrijfsduur van min. 5000 uur. Indien de buizen deze toevoegingen niet hebben zijn het consumenten-buizen..

Maar goed..voor wie er waarde aan hecht althans..

Overigens zou ik de buizen gewoon via ebay kopen. Net zo makkelijk en kosten ze nog minder. Die hans-gozer heeft waarschijnlijk gewoon een doos van 100 stuks voor 80 euri gekocht via ebay..

@dirk..matchen van de eindbuizen is belangrijk ivm 'gehoorverschillen' tussen L en R kanaal.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2008 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Duidelijk..Bronco.b d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeep en bronco jullie hebben kleurrijke beschrijvingen gemaakt van de mod. Nu kun je zelf ervaren hoeveel 1 condensator verschil kan maken.( als de basis goed is ). De MHZS88 is duidelijk de best klinkende uit de serie.

Ik heb gisteren de bendix 2c51 buizen ingezet in de xs 728a voorversterker en geen zingen/fluiten dit deden ze in mijn shanling speler wel. Verder 2 miniwatt 6dj8 buizen geplaatst. Wat een mid wat een detail. Deze low budget voorversterker veranderd het totale geluid. Bij mij ontbrak homogenietijd in het geluidsbeeld en voila het is er. Voor mij een goede move zo een buizenvoorversterker. Nu nog de FU13 amp.( 813 buizen).

De MHZS mod zal ik in een aparte thread beschrijven. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren, wie heeft er (luister) ervaring met de Russische 6H2N-B buizen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@koifarm..dus 5670 buisjes (bendix 2C51). Hoe klinken die ten opzichte van 5670 buizen? En inderdaad grappig hoe de verschillen beleeft worden van de mod van de MHZS CD33..

@hermankora..bedoel je met 6H2N(-B) een soort van russische equivalent van de ECC83? Tenminste dat is wat ik snel omhoog google..? Maar voor hetzelfde geld bedoel je andere buis? Dus welke europees/amerikaans type buis hebben we het over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeep en bronco.b bedankt voor de info. Wordt toch wel verleidelijk na al die goede verhalen. Ben alleen een beetje huiverig voor het modden, ben nou niet echt handig met de soldeerbout. Wil graag een keertje bij iemand een luister sessie doen. Jeep kan ik jou daarvoor benaderen via de mail? Ben alleen niet in het bezit van een auto dus zal met de trein moeten komen. Kan dan hooguit mijn denon cd speler mee nemen als eikpunt. Wat heb jij staan aan spullen, versterker, cd speler en speakers? Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[..

@hermankora..bedoel je met 6H2N(-B) een soort van russische equivalent van de ECC83? Tenminste dat is wat ik snel omhoog google..? Maar voor hetzelfde geld bedoel je andere buis? Dus welke europees/amerikaans type buis hebben we het over?
[/quote]

ja, dit is de equivalent/replacement van de ECC83 / 12AX7 buizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik heb er een stel gehad (mil spec), klonken vrij goed.
Beter dan de Philips modelletjes die ik eerst had.

Niet aan gemeten helaas.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dirk38 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 16:51:
M,n handen jeuken al om mijn MHZS CD-33 te modden zodra ik hem binnen heb (nog een week of 3a4 denk ik) dus Jeep wacht met smart jou turial af om dat ding om te bouwen, via dat duitse forum kom ik er nog niet helemaal uit wat nou precies de bedoeling is. :*) andere buisjes heb ik al.
Ja dat had ik dus ook, terwijl ik het verdorie zelf al gedaan had.
Je kunt het evt ook hier komen doen, ik hen dan ook mooie PiO caps over. Ik heb er 20 besteld.

Bronco.b: het ligt natuurlijk ook aan de waarde van de caps. .22 zat er in; een hogere waarde geeft meer, maar lossere bas. Daarom wil ik een tandje terug van 0.33.
Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 21:42:
Jeep en bronco.b bedankt voor de info. Wordt toch wel verleidelijk na al die goede verhalen. Ben alleen een beetje huiverig voor het modden, ben nou niet echt handig met de soldeerbout. Wil graag een keertje bij iemand een luister sessie doen. Jeep kan ik jou daarvoor benaderen via de mail? Ben alleen niet in het bezit van een auto dus zal met de trein moeten komen. Kan dan hooguit mijn denon cd speler mee nemen als eikpunt. Wat heb jij staan aan spullen, versterker, cd speler en speakers? Ben benieuwd!
Je bent van harte welkom. En mailen mag, staat in profiel. Het ligt er een beetje aan welke dag maar dan kom ik (mijn vrouw) je wel van het station halen.
Ik heb een Yarland FV34A, Relyon KT88 en Audio Note Oto-SE amps, MHZS CD33 met Siltech kabels naar Refence3A master Control luidsprekers. Verder een mooie vinyl-setup gemodde Project Perspective met DV Karat17MK2, trafo en Jolida JD9.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2008 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

wat houden die militaire specs nu in? lees het constant hier in het topic... maar het zegt me niets :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 23:52:

Ik heb een Yarland FV34A, Relyon KT88 en Audio Note Oto-SE amps, MHZS CD33 met Siltech kabels naar Refence3A master Control luidsprekers. Verder een mooie vinyl-setup gemodde Project Perspective met DV Karat17MK2, trafo en Jolida JD9.
Ga je dat allemaal voorschotelen aan hem?...ziet tie door het het buizenbos die ene buis niet meer :P
Chaoss schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 08:07:
wat houden die militaire specs nu in? lees het constant hier in het topic... maar het zegt me niets :D
Mil-spec betekend hele lange levenduur....oftewel spul dat (vrijwel) nooit kapot gaat 8)
Geld niet alleen voor buizen, natuurlijk

[ Voor 27% gewijzigd door silitek op 20-03-2008 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren bij leshele de YAQIN 5881A gewonnen voor een mooi bedrag van 230,- euro inclusief shipping. Het zal wel even duren want de versterker komt met de boot :(

Zat te twijfelen of ik gelijk veel geld zou uitgeven om het in 1x goed te doen. Heb geen ervaringen met buizen en daarom is dit wel een mooie versterker om mee te beginnen. Niet te duur...en kan ik in de toekomst ook nog goed verkopen.

Bij een gezamenlijke inkoopactie van de 6P3s buizen doe ik graag mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@silitek en chaoss..mil.specs spullen heb o.a. over het algemeen langere levensduur maar veelal zijn er ook strengere regels ten aanzien van de 'bouw of maak' en de selectiecriteria zijn strenger.

Of het altijd beter is of beter klinkt is voor discussie vatbaar naar mijn idee.

@tolner..and so? De yaqin 5881 is toch een mooie amp? En klinkt ronduit prima.. :) Duur is niet per definitie niet altijd beter, toch?
Echter in de toekomst goed verkopen is de vraag..iemand die op zoek is naar een buizenamp weet over het algemeen wat de prijzen zijn (of googled deze omhoog). En tja..dan weet je het wel hé...de meeste gasten willen voor een dubbeltje op de eerste rij zitten :( . Vandaar ook deze thread. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jJeep, dank je voor je uitnodiging. Stuur je een mailtje om wat af te spreken. Ben benieuwd naar al dat moois!
silitek schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 08:35:
[...]
Ga je dat allemaal voorschotelen aan hem?...ziet tie door het het buizenbos die ene buis niet meer :P
[...]
Nou ik heb al een gedeelte van het forum door genomen dus dat buizenbos daar ben ik al in beland en ja die ene buis zien het wordt heel lastig want het duizelt me al wel een beetje moet ik zeggen. ;) Maar een eerste luistersessie met buizen amps en cd speler zal toch wel wat duidelijk maken, tenminste dat hoop ik dan maar. (en dan heeft ie ook nog wat moois staan op gebied van vinyl natuurlijk!)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2008 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
Is er nog iets zinnigs te zeggen over de verschillende productie datums v/d Russische 6P3S buizen, zie ze van 1962, 64, 67 en 86. of maakt het helemaal niks uit als ze al 50 jaar op de plank liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de ombouw van de MHZS spelers hier beschreven.

http://gathering.tweakers...message/29790671#29790671

Veel plezier.

Nieuwe MHZS CD88F speler gespot,

Afbeeldingslocatie: http://www.ict-net.net/88f.jpg

Van binnen het zelfde als de oude speler alleen een andere display omraming.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2008 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jez..godv..wat lelijk man!! Ik wil toch niet soort van yellow (black in dit geval) submarine hebben. Ik heb echt een hekel aan ronde display..tis net de titanic met die patrijspoort..

kortom ik vind het helemaal niks..en huh..het lijkt erop dat ze steeds meer fatsoenlijke gemaakte caps gebruiken. Of zijn dit alsnog neppers??

en kijk eens daar deze tube minisetje _O- _O-
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...&_trksid=p1742.m153.l1262

De speakers zijn ook los te koop _O-

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2008 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Iemand een tip voor een cheape stereo buizenversterker met een goede prijs/kwaliteit combo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@xander..lees de TS en verdere post alhier..dan wordt je vraag ruimschoots beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

^^..lache dat Midisetje leuk voor een Ipod van je zoontje of dochter.. :*)

@xander2000..zie link bonco :P

[ Voor 23% gewijzigd door silitek op 21-03-2008 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-04 17:37
Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 20:04:
Ik heb de ombouw van de MHZS spelers hier beschreven.

http://gathering.tweakers...message/29790671#29790671

Veel plezier.

Nieuwe MHZS CD88F speler gespot,

[afbeelding]

Van binnen het zelfde als de oude speler alleen een andere display omraming.
Er is meer veranderd dan alleen het display en het frontpaneel. Intern zijn de nodige aanpassingen gedaan.

Mini PC I5-10400 dual monitor, HP Microserver Freenas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemaworst
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2022
Joepie, eindelijk mijn Yaqin MS-12B binnen!!!
Afbeeldingslocatie: http://hi-end.on9mart.com/products/amplifiers/pre_amp/AP-YQ-12b-4svbk/TPA04-photo_09.JPG
Besteld bij Takhei55 op Ebay. Hij is niet door de douane geopend. Takhei had het pakket als Gift gemarkeerd. Ook heeft hij de waarde van de versterker(25Dollar) gespecificeerd op de pakbon. Ik denk dat ik wederom de Invoerrechtenkosten ben ontglipt.

De versterker was ingepakt in een Yaqin doos. De versterker dik in het piepschuim in de doos. De buizen zaten er al ingeschroeft. Er zaten metalen kokertjes om de buizen heen om ze te beschermen.Afbeeldingslocatie: http://hi-end.on9mart.com/products/amplifiers/pre_amp/AP-YQ-12b-4svbk/TPA04-photo_08.JPG
Er zat wel een engels netsnoer bij. Gelukkig stik ik in de netsnoeren, dus dat was geen probleem.

Natuurlijk meteen aangesloten op mijn Thorens TD160. Deze was eerst aangesloten op een "RadioPiet" voorversterkerAfbeeldingslocatie: http://www.panda.nl/images/pre-amp.jpg.

WAT EEN WERELD VAN VERSCHIL!!!! Geen brom geluiden te horen. Chris Rea's "On the beach" klinkt echt als op het strand. Op de radiopietversterker klonkt het plat, nu ruimtelijk.
Sylvians "when poets dreams of angels" klonk altijd een stuk minder goed dan de CD versie. Nu klinkt het minstens net zo goed. Ik ben nogal slecht in het verwoorden van wat ik hoor op de "audiofielen"-manier, maar ik kan echt het volgende zeggen: Tot nu toe klonk de muziek van de CD speler stukken beter dan de platenspeler, maar nu klinkt de thorens td160 echt stukken beter, (bijna) net zo goed(afgezien de kraakjes) _/-\o_
Ik post later wat plaatjes, van het pakket en de versterker. eerst even verder "spelen".

Wat wel minder is, is de aparte plaats van de RIAA ingang. Deze is namelijk geplaats aan de VOORKANT 8)7 . Afbeeldingslocatie: http://hi-end.on9mart.com/products/amplifiers/pre_amp/AP-YQ-12b-4svbk/TPA04-photo_05.JPGIk snap niet waarom ze die ingang niet gewoon aan deachterkant geplaats hebben. Rare lui, die chinezen (8>

[ Voor 25% gewijzigd door hemaworst op 21-03-2008 23:42 ]

Hans Dorrestijn: "Want, de worstjes van de Hema zijn niet te hard of slap...De Hemaworst, hoera hoera, zit barstens vol met sap.Baby's die nu juichen aan de moederborst...Zouden harder zuigen aan de Hemaworst"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu nog een echte draaitafel.. >:) een rega bijv. Maar super dat een upgrade is..!! en tja...vinyl kan echt beter klinken dan een cd..zondermeer..alleen heb ik geen zin in al het gedoe van vinyl..schoonmaken, omdraaien, af e toe wassen, naald-controle, enz....

ps. Mocht je ook nadenken over een nieuwe draaitafel...neem geen goedkope pro-ject draaitafel..die zijn echt ruk!!

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2008 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Haunted
Mooi man, kan je in elk geval lekker luisteren. Ik wacht nog op mijn Bada dc-222, die zou woensdag verstuurd zijn door PA maar hij is nog niet binnen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:28
Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 23:08:
Nu nog een echte draaitafel.. >:) een rega bijv. Maar super dat een upgrade is..!! en tja...vinyl kan echt beter klinken dan een cd..zondermeer..alleen heb ik geen zin in al het gedoe van vinyl..schoonmaken, omdraaien, af e toe wassen, naald-controle, enz....

ps. Mocht je ook nadenken over een nieuwe draaitafel...neem geen goedkope pro-ject draaitafel..die zijn echt ruk!!
offtopic:
Wat is er zo ruk aan een project? Ik ben er namelijk zeer over te spreken. Enige wat beetje prut is bij de debut III serie is dat het plateau te klein is. Maar de upgrade kosten daarvan liggen niet zo hoog. De arm is het zelfde als van de rega en voor de scheeld het allemaal niet zo veel.

En er is weinig mis met een thorens td160, die kunnen echt flink mooi klinken. Mits ze goed onderhouden zijn en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is niet zoveel mis met een TD160, hoor. Met een stevige ondergrond, een stel goede spikes, wat bitumen matjes langs 't houtwerk (aan de binnenkant, staat wel zo netjes) en een leuke SMC arm heb je dan voor weinig een prima draaitafel.
Heb daar jarenlang van genoten, en met een Linn K9 element deed 'ie niet onder voor een Rega Planar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@kippy, precies de goedkope project draaitafels..dus o.a. de debut, 1.2 serie enz. zijn ruk.En never nooit niet dat rega en project dezelfde armen gebruiken in deze draaitafels. De rega P1 heeft een velen malen betere arm met voldoende stelmogelijkheden. Bij de project zijn dit slechts twee gaatjes..en kun je dus je element onvoldoende instellen.

BTW...ik gebruik een project 1.2 _O- met een veel te dure element (benz micro MC Gold) :'( in verhouding tot de draaitafel. Maar goed ik draai hooguit één week lang in het jaar een plaatje

@afterlife..Tuurlijk de TD160 is/was een goeie draaitafel..de >:) was dan ook bedoeld als geintje..Maar dan moet de lagering nog wel goed zijn en weer die arm..de standaard arm van de thorens is weinig bijzonders..Maar ja een SME kost wel wat.

Maar goed een VPI scout is niet voor iedereen een optie..en dat is toch best fijne draaitafel en een zeer mooi arm :9
http://www.musicdirect.co....php?i=-1&p=34378&h=74564

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2008 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-05 15:43
via de website www.made-in-china.com ben ik bij een fabrikant uitgekomen genaamd heroka ltd.
Zij kunnen mij pioneer djmixers en dj-cd-spelers leveren voor heel erg aantrekkelijk prijzen.
4 Unit of CdJ1000MK3...is...1,600usd.
2 Unit of Djm800.............is.....460usd.

Nu vraag ik mij af of iemand ervaring heeft met deze lui?
Ook vraag ik mij af of iemand misschien nog een ander adres heeft waar je goedkoop de Pioneer DJM-800 en CDJ-1000mk3 kan halen.

Alvast heel erg bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedre
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:38
Heb al behoorlijk wat doorgelezen in dit topic (erg interessant) maar blijf toch met de
volgende vragen zitten:

Hoe veel beter klinken de qwa prijs vergelijkbare cd-spelers als bv. de
Marantz SA7001 (weet dat luisteren altijd het beste is, maar heb nogal een lijstje...)

Hoe betrouwbaar zijn ze, zijn er al ervaringen met bv. meer als 10 jaar?

Wordt een vervanging voor m'n Rotel RCD855

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firedre schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 15:28:
Heb al behoorlijk wat doorgelezen in dit topic (erg interessant) maar blijf toch met de
volgende vragen zitten:

Hoe veel beter klinken de qwa prijs vergelijkbare cd-spelers als bv. de
Marantz SA7001 (weet dat luisteren altijd het beste is, maar heb nogal een lijstje...)

Hoe betrouwbaar zijn ze, zijn er al ervaringen met bv. meer als 10 jaar?

Wordt een vervanging voor m'n Rotel RCD855
Ik denk niet dat je moet praten in beter klinken maar anders klinken. De hier besproken CD spelers zijn meestal uitgevoerd met buizen. Deze spelers hebben meestal een ander klankbeeld dan de solidstate collega's. Hiervoor moet je echt gaan luisteren of jouw dit klankbeeld aanstaat.

De marantz sa7001 is een SA-CD speler ik weet niet of je ook SA-cd software wilt spelen want dan ken ik niet zoveel chinesche SA-CD spelers behalve de shanling scd T200 maar deze is een ander prijsklasse ( €1600 )en mijn inziens de absolute top.

Afbeeldingslocatie: http://www.ict-net.net/sh.jpg

Hoeft het geen SA-CD te zijn dan is de shanling CD -T100se( € 700,-) een mooie CD speler, ziet er het zelfde uit als zijn SA-CD broer. Voor veelminder koop je ook MHZS 33,66 een 88 spelers maar die hebben zich nog geen 10 jaar bewezen. Zitten wel loopwerken van bekende fabriekanten in. Maar waarom voorzie je je oude rotel niet van een nieuwe jeugd. Lees de onderstaande link.

http://www.lampizator.eu/

Een nieuwe DAC een paar buisjes en voila een super speler. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2008 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
Zit er aan te denken om de koppel condensators van me MC-5881 te vervangen.
nu kwam ik deze tegen,
K40Y-9 0,22 uF 400V PIO made in USSR
zou dit zin hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 19:51:

Overigens heb ik de densen Demagic ook gebruikt maar dat is echt een farce...Er veranderd geen bal en als de reviews leest klopt dat ook wel (http://www.audioreview.co...n/PRD_124415_1590crx.aspx)[/small]
Kwam dit tegen ergens in deel 7. Ik gebruik de Densen demagic vrij frequent, een keer per week. Dan hoor ik niet echt veel verschil meer. Maar de eerste paar keer bij het 'Door piepen' van mijn audio set was het verschil meer dan significant te noemen. Hoog werd veel gedetailleerder, het laag werd strakker en de plaatsing van instrumenten werd beter. Over die review die jij aan haalt niet alle reviews zijn negatief het is ongeveer fifthy-fifthy bij Audioreview. Deze reviews zien wel het nut overigens:

Deze:
http://www.hifi.nl/recensies.php?id=2533

of deze:
http://www.tnt-audio.com/accessories/demagic_e.html

Volgens mij ligt de mate van succes er in hoe vervuilt een set is. Heb dit geprobeerd op mijn oude Harman Kardon versterker die al 20 jaar speelt en dit was echt een openbaring. Ook geprobeerd bij een vriendin op een Cambridge Audio set van een half jaar oud. Daar was het verschil al veel minder indrukwekkend.

Ik zal het CDtje eens mee nemen als ik maandag bij Jeep naar de MHZS CD-33 ga luisteren. Als hij dat wil piepen we de boel even door met de Demagic. Overigens wordt ik ook wel erg benieuwd naar die chinese buizen versterkers. Als ik lees dat en ik neem aan dat je het dan over de Yarland FV-34CII of A hebt die al een vergelijkbare geluidskwaliteit zou leveren als een Densen B-110. Dan is mijn interesse gewekt. Overigens ligt de kwaliteit van de B-110 nog een stuk lager dan mijn DM-10 maar toch. Ik heb hem overigens niet nieuw gekocht en ook geen belachelijke prijs betaald gelukkig. Wel iets duurder dan de Yarland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mnja, hifi.nl daar gaan we n... :X |:(
Ik ben altijd in voor experimenten, maar ik ben wel eerlijk wat betreft voodooshit.
Ik heb net de mod van het outputboard van de MHZS klaar, en ik denk dat dit m wel is. Met Sprague 270uF/200V, ClarityCap APW 10uF en weerstanden 23k en 56k. Ik heb nu genoeg versterking zonder overmodulatie of vervorming, een geweldige preciezie, strakke lekkere volle bas (icm met versterker, loopt dus goed door nu) en een heerlijke ruimtelijke afbeelding. De dynamiek vind ik al goed zo, maar als het met het aanpassen van de voedingsprint nog beter kan dan is dat niet erg natuurlijk. Dit klinkt echt heerlijk natuurlijk en losjes. *O*
dirk38 schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 22:29:
Zit er aan te denken om de koppel condensators van me MC-5881 te vervangen.
nu kwam ik deze tegen,
K40Y-9 0,22 uF 400V PIO made in USSR
zou dit zin hebben ?
De koppelcondensatoren zijn het meest van invloed op het geluid. Dus als je een paar mooie Russische PiO kunt kopen dan vooral doen. Ik kan in mijn KT88 helaas de Spragues 0.27/200V niet gebruiken, die zijn maar 200V en ik meette (mat?) net 215V piek op het linker kanaal met aanzetten. Jammer.
400V is wel goed denk ik (check wel met wat er in zit) maar zoals Koifarm aangeeft zou ik er wel net wat grotere capaciteit inzetten dan wat er inzit, dus 0.33 (of 0.27).

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2008 03:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 23:41:
[...]

Kwam dit tegen ergens in deel 7. Ik gebruik de Densen demagic vrij frequent, een keer per week. Dan hoor ik niet echt veel verschil meer. Maar de eerste paar keer bij het 'Door piepen' van mijn audio set was het verschil meer dan significant te noemen. Hoog werd veel gedetailleerder, het laag werd strakker en de plaatsing van instrumenten werd beter. Over die review die jij aan haalt niet alle reviews zijn negatief het is ongeveer fifthy-fifthy bij Audioreview. Deze reviews zien wel het nut overigens:
Wil je dat soort dingen in het daarvoor bestemde topic doen? Daar kan ik er tenminste op reageren zonder zwaar offtopic te gaan.

zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boudewijn schreef op zondag 23 maart 2008 @ 03:46:
[...]

Wil je dat soort dingen in het daarvoor bestemde topic doen? Daar kan ik er tenminste op reageren zonder zwaar offtopic te gaan.
Dit is een reactie op iets wat in dit forum ter sprake kwam waarom zou ik daar dan in een ander forum op reageren? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat Boudewijn je graag om de oren wil slaan :P
Je mag hier niets over dat soort rare dingen zeggen. Er staat ook een stukje over in de startpost. Het nodigt namelijk te veel uit tot flamewars.

Nog even de laatste bevindingen van de MHZS CD33, na wijzigen van de weerstandjes voor de buizentrap. Volgens mij zit ik nu op een betere waarde. Even snel geluisterd en volgens mij is het geluid met piano nu beter.
Ik had eerst even geprobeert met 33k (orig) en 56k en vreemd genoeg had ik nu weer slissen met die lastige opname van David Sylvian. Maar dat bleek door de versterker te komen omdat ik hem helemaal open had staan. Maar...
het goede nieuws is dus dat deze cd-speler de eerste is die ik hoor die met die opname NIET slist. Het ligt dus weldegelijk NIET aan de opname! Deze cd-speler is dus gewoon heel erg goed.

Ik heb ook nog even het stoor en ruisniveau 'gemeten' door te vergelijken met een sinus op -60db en stilte met en zonder emphasis (testcd). Het ruisniveau ligt bij mij veel lager dan 60dB (4x) dus -80dB. Het bromniveau ligt hoger; -70dB. Beide absoluut niet storend. Het ruisniveau van de meeste opnames ligt hoger.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2008 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou was niet de bedoeling om aanleiding te geven tot flamewars. :) Het is natuurlijk wel een beetje censuur. Bronco.b geeft een negatief oordeel daar hoor je niks over, ik een positief en ik wordt op de vingers getikt ;) Heb nu wel het stukje in de begin postgelezen over voodoopraktijken, dat was mij ontschoten. :o

Mooi Jeep dat je nu betere waarden hebt gevonden voor de weerstandjes. Ben benieuwd hoe het morgen allemaal gaat klinken. Begin door alle positieve verhalen over de mhzs speler steeds meer de neiging te krijgen meteen op ebay te gaan bieden. Maar ik onderdruk die gevoelens nog even tot dat ik het morgen met mijn eigen oren gehoord heb.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2008 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@digitalman..en ja er zijn ook mensen die wel positief zijn over de demagic..ik niet..maar..ik ben wel helemaal weg van de statmat!! :Y Dat levert in mijn ogen uh..oren een aanzienlijke verbetering op. Ook een soort van voodoo..maar één die goed werkt.. :)

Trouwens de topic zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #2 gaat over kabels en niet over andere tweaks.

Tuurlijk het gepraat over statmat en demagic off topic binnen deze topic maar het is ook niet on topic in de door elfen gesmede hifi kabels' (tenzij de elfen hun core-business hebben verlaten) >:).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2008 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Overige
Er zijn natuurlijk nog vele andere tweaks zoals cd-verbeteraars en upgrade-chips.
Oh dit komt anders wel uit de Startpost van dat topic.
Dus het is wel ontopic daar.

En ja dat soort dingen afzeiken (waar ik dus zin in heb :+ ) is daar de bedoeling itt hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach audio beleving is gelukkig subjectief. Ik zie heil in de demagic, bronco in de statmat en weer een ander gaat een kwartier op z'n kop staan omdat ie vindt dat de muziek lekkerder klink als er veel bloed naar de hersenen is gestroomd. ;) Ieder z'n ding. Ik dacht alleen ik deel mijn mening misschien heeft iemand er nog iets aan. Voor mij doet het wat of het wetenschappelijk bewezen is of psychisch maakt eigenlijk niet uit als je maar het idee heb dat je muziek beleving er door verbeterd is. Misschien ben ik de enige, so what. I'am happy with it _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@boudje...ben ff de startpost vergeten...en ik geef digitalman helemaal gelijk..Ik heb geen zin gewauwel of het wel of niet wetenschappelijk (meestal semi-huiskamer-wetenschappelijk) aantoonbaar is. It is all in the mind...en mogelijk nemen mijn oren het correct waar. Zijn er verbeteringen hoorbaar.

En nee het is niet altijd gebrek aan technisch onderlegging e.d.dat ik de discussie uit de weg ga..het is gewoon dat het mij niets oplevert...ik hoef anderen niet te overtuigen van mijn gelijk of ongelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Klopt, alleen moet je het dan niet zo obsessief hier verkondigen, broncie (is meer tegen anderen gericht dan tegen jou) ;).
Dan hap ik ook niet.
Verder: leven en laten leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de Classic 16.0 eigenaren heb ik het schema gevonden.
Het schema van de versterker sectie is hetzelfde als van de yaqin MC10l

http://www.ict-net.net/Classic_schema.doc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boudewijn schreef op zondag 23 maart 2008 @ 23:19:
Klopt, alleen moet je het dan niet zo obsessief hier verkondigen, broncie (is meer tegen anderen gericht dan tegen jou) ;).
Dan hap ik ook niet.
Verder: leven en laten leven.
Auw..dat zullen sommigen niet leuk vinden om te horen...en uiteraard maak ik me er ook schuldig aan! Statmat is gewoon het!

Trouwens..je zou het echt eens moeten proberen...ben benieuwd wat je ervan zou vinden. Probeer dan een tweedehandse te krijgen want oef...wat zijn die dingen duur. €70 euri!! voor een stukkie plastic. Maar ja, het helpt wel.
Laatste off-topic dingetje wat ik over de statmat wil zeggen. De werking van de statmat is als volgt:De nieuwe Statmat CDi Blue elimineert statische elektriciteit van de CD, DVD en SACD. Het resulteert in een geluid dat hierdoor nog ` schoner` wordt en nog meer definitie in diepte en breedte geeft. De Cdi Blue bestaat uit twee elkaar verlijmde Statmat folies met daar tussen een blauwe polyester filmlaag.
En nog ff drie linkjes..just for the fun en om te laten zien dat ik kritisch kan zijn...
http://66.102.9.104/searc...11&gl=nl&client=firefox-a
http://66.102.9.104/searc...30&gl=nl&client=firefox-a
http://members.tripod.com/~tsc/antistatic.htm

[ Voor 138% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2008 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2008 @ 10:07:
Voor de Classic 16.0 eigenaren heb ik het schema gevonden.
Het schema van de versterker sectie is hetzelfde als van de yaqin MC10l

http://www.ict-net.net/Classic_schema.doc
Hé.. waar heb je die vandaan? Ik zoek me al een tijdje suf naar het schema van de Classic 16.6. 8)7

(ik kan de link niet openen)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2008 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mja dat is een .doc geval.
Heb vandaag al geprobeerd de JPEG eruit te krijgen, maar die wordt niet scherp.

Koifarm: kun je eens de losse JPEG file posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die JPEG is zo schandalig zwaar gecomprimeerd dat er geen chocola van te maken is. Lossy algorithmes zijn vaak handig, maar hier is 't tot in het absurde doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2008 @ 14:20:
[...]

Auw..dat zullen sommigen niet leuk vinden om te horen...
Ach als één persoon mijn stukje over de de magic obsessief vindt heb ik daar niet zo'n probleem mee... ;)
Ik heb vandaag een gezellige luistermiddag gehad bij Jeep dat is veel boeiender om me nog even mee bezig te houden. Moet zeggen dat hij het allemaal perfect voor elkaar heeft op audio gebied. _/-\o_ Wat dat betreft kan er bij mij nog een hoop getweaked worden, betere speakerkabel, netfilter, netsnoeren en natuurlijk de cd speler waar het allemaal om begonnen was. ;) Ik vind de gemodde MHZS cd-33 zeker een verbetering tov mijn Denon cd speler. Tenminste op muzikaal gebied dan. Vooral de ruimtelijkheid van het geluid en de plaatsing zijn stukken mooier dan van de Denon. Ook is er wat meer laag aanwezig. Waar ik nog over twijfel bij de MHZS is de traagheid van de bediening en de duurzaamheid van het loopwerk en de laser pickup. Ik las daar namelijk vanavond oa. het volgende over:

Not just the caps Fergus, even the laser is a fake.... Sony don't make a KSS-213Q pickup... these are Chinese made and quite short lasting from what I can make out.... just why they'd want to label it as "SONY" god only knows.... these are el cheapo sweatshop jobs you can pick up for pennies

Hier ook de link:
http://rockgrotto.proboar...&thread=1174083222&page=1

Wat vinden jullie hiervan? Of ben ik nou aan het vloeken in de kerk? Later in het forum na de nodige mods worden ze overigens weer een stuk positiever. Ach dit zal vast voor de meeste van julie 'old news' zijn...

Van de Yarland FV34AIII was ik ook zeer onder de indruk, zeker voor het geld. Dat is echt een koopje. Wat een geluid komt daaruit. Verder nog even plaatjes gedraaid op de Project, mooi spul ook. We hebben zelfs ons nog even met Voodoo praktijken bezig gehouden. Maar dat laat ik aan Jeep over of ie daar nog iets over kwijt wil. Al met al een zeer gezellige en geslaagde middag. Jeep dank je wel voor je gastvrijheid en je tijd! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet zeggen dat de kwaliteit van de Denon me aardig meeviel (na opwarmen, koud was echt niet fijn). Het is zeker een goede speler. Maar het klinkt precies naar dat wat het is: een cd-speler; een zeer goede uit '93. Strak maar het leeft niet. Het boeit niet. En dat komt door het gebrek aan fijne details en vooral het gebrek aan ervaring van de akoustiek van de ruimte.
De MHZS maakt het mijn vinylsetup veel moeilijker. Die is op meer punten echt beter.

Over het loopwerkje van de speler maak ik me geen zorgen: dvd-branders kosten ook maar €20 en die gaan ook al nooit stuk. Je moet die krengen altijd weggooien omdat ze outdated zijn maar ze blijven het gewoon doen. IMO onbelangrijk zolang ze de bitjes maar netjes afgrazen.

De Densen DeMagic was echt een vreemde gewaarwording. We hadden dat ding afgespeeld en ik dacht: ok, dit kan dus nooit werken. Ik ga zitten en denk: neej, zie je wel. Niks veranderd. Tot ik ineens op de plaatsing ga letten. Hè, het stereobeeld klopt nu weer; het staat strak met de stem in het midden. Ik zat net (gisteren) de hele tijd met mijn hoofd te schuiven omdat ik dacht dat ik niet in het midden zat. En nu: spot on in het midden. Verbeelding. :/
Toen die track van Peter Müller (die basgitaar met die keiharde klappen) opgezet. Snoeihard. En verdraaid: de speakers gingen steeds vervormen (IMD of beetje ruis om de basklappen heen) en het was ineens veel minder. :?
Nou, het werkt dan wel niet, maar ik ben wel blij dat ik het even gedraaid heb (en een kopietje heb). Het maakt geen verschil in het geluid (zo van: ben ik nou gek of...?) maar ik kan wel ineens rustig zitten luisteren zonder steeds de sweetspot op te moeten zoeken.

Het cd-tje is trouwens ook heel handig om speakers in te spelen: track loopen en de speakers in tegenfase met de konussen naar elkaar.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2008 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2008 @ 23:00:
Die JPEG is zo schandalig zwaar gecomprimeerd dat er geen chocola van te maken is. Lossy algorithmes zijn vaak handig, maar hier is 't tot in het absurde doorgevoerd.
True. maar in de doc is het leesbaar.
ALs je die exporteert (via copy-paste) naar gimp, totaal niet meer.

Raar (ik gebruik OOO).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik MS Office 2007 en Paint.NET, dus aan OOo ligt 't niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@boudewijn..ik kon het schema bij 200% in doc al goed lezen.

@jeep...probeer dan zeker 's statmat >:) , als je daar niet bekend mee bent. Plaatsing. lucht, focus worden dan een stuk beter. Echt weird..Wat betreft demagic..het is zo verdomde lastig te achterhalen of wel/niet werkt omdat de 'audioketen' voor minimaal 1 week 'gedemagnetiseerd' is..Dus is een A-B vergelijk nogal lastig..Maar goed back on topic..dit soort speeltjes en tweaks horen hier niet thuis en we totaal ontsporen (ookal kan ik moeilijk laten).

@digitalman..Wat betreft dat forumverhaal dat gevonden hebt..het is de vraag of het klopt (ik ken het stukje). Het is tenslotte maar een forumlid. Dus wederom de vraag of die alles wel weet.
Want als je googled op de laser-pickup sony KSS 213Q kom je hem vaak tegen. Het lijkt me sterk dat ze allemaal uitgerust zijn met een nepper.

Overigens is het maken en slijpen van de lensjes een zeer specialistisch vak. Alle grote (en dure) fabrikanten maken gebruik van sony of philips (vroeger had je ook nog sanyo) pick-ups. Zelfs Wadia. Ze zijn namelijk niet ff simpel te maken.

Overigens Wadia, mark levison en diverse andere high-end producenten produceren wel hun eigen transport. Die is namelijk wel degelijk voor verbetering vatbaar. Kortom, naar mijn idee, is het bullshit dat de KSS213Q een nepper is. Zie overigens link..ze worden ook los verkocht. Maar goed bovenstaande is uiteraard mijn mening en kun je ter kennisgeving aannemen net zoals het verhaal op rockgrotto >:) .
http://www.mcmelectronics...ict=3829512&M=SONY&MODE=1

Daarnaast heb ik nog een linkje met een overzicht van cd-spelers en welke DAC + pick-up ze gebruiken (er staat overigens onterecht bij transport). Waar o.a. te lezen is dat arcam, cambridge en audio note gebruik maken van de 213 pick up. Dus ook nep?
http://www.vasiltech.nm.r...-Player-DAC-Transport.htm
ps. link gepikt van roehren und hoeren site ;)

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2008 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

]eep, did you see my message for you in the Relyon KT88 Topic?
Sorry again to Parasitize this topic
French apologizes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

nouhja nep of niet, mijn MHZS33 speelt prima, hij is 2x vastgelopen, 1x toen de speler aardig scheef stond... daar kandie dus blijkbaar niet tegen O-) , en 1x zomaar zaten wel wat vlekken op die cd, dus even schoonmaken en hij speelde weer verder. Tot nu toe prima tevreden maar kheb de speler nog maar 3 weken in bezit, hij is nu wel zo ongeveer ingespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
En Die MHZS33 DAC zou ook gewoon van Burr-Brown™ zijn. schijnt een nep kapje overheen te zitten, maarja als het even goed klinkt.

[ Voor 3% gewijzigd door dirk38 op 25-03-2008 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 08:58:
@boudewijn..ik kon het schema bij 200% in doc al goed lezen.
Daar ging het me niet om.
Waarom een .doc gebruiken om een plaatje te posten? Dat was meer het idee.Kun je hem exporteren naar jpeg, ik krijg het met ooo niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07 13:52
Ik heb alweer een tijdje een paar Aurum Cantus Moon Goddess II staan, maar nou wil ik eigenlijk wel weer eens wat anders (u kent dat wel......). Nou las ik een mooie post hier (http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/28744842), waarin een luistersessie beschreven werd en waarin de Reference 3A werd geroemd door de schrijver (Jeep). Weet iemand wat die Reference tweedehands moet opbrengen?????

They said it couldn't happen here.... And it didn't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:34

kraats

Ik rol

Ik heb het document even omgezet naar een plaatje. Wel naar een PNG, omdat de jpeg-compressie anders het plaatje nog onduidelijker zou maken.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lCnfA46aqzCYdmsoeTBJXwze/thumb.png

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boudewijn schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 18:21:
[...]

Daar ging het me niet om.
Waarom een .doc gebruiken om een plaatje te posten? Dat was meer het idee.Kun je hem exporteren naar jpeg, ik krijg het met ooo niet voor elkaar.
Ik heb het schema ook als .doc gekregen. Kan hem in Word trouwens prima lezen.

Hier als jpg. http://www.ict-net.net/schema2.jpg

Vandaag de audioromy FU13 binnen gekregen via UPS, wel effe € 50,- invoer en btw betalen.

De boel uitgepakt en geinspecteerd en zoals vaker een krasje hier een deukje daar. Maar gelukkig geen opvallende schade's. De kwaliteit van de knoppen is slecht en ze zijn te groot of de tekst staat verkeerd want de front knoppen vallen half over de tekst, Ik bestel wel een paar nieuwe alumiumknoppen elders. De buizen erin gedrukt zowaar philips voorversterker buizen dus geen chinesche. En toen het spannende moment, luidsprekers eraan, voorversterker eraan, spanning erop.

Het ging van aah,oh, ooo zoals verwacht, wat een lichtshow.

Afbeeldingslocatie: http://www.ict-net.net/fu13.jpg

En het geluid : De muziek komt geheel los van de boxen super. Ik heb dit alleen nog maar gehoord bij een 300B versterker, maar nu bij mij en met 2 x 45 watt. Power/ dynamiek meer als mijn luidsprekers hebben kunnen. Luidsprekers komen tot de aanslag zonder dat daarvoor vervorming hoorbaar is. Nogmaals super. Bass is vol en toch strak, mid/hoog speelt door de hele kamer het lijkt wel of er dolby in de ronde( prologic ) speelt. Ik hoor nu instrumenten links en rechts van mij. Een ervaring die ik 10 jaar geleden ook had tijdens een audiodemo in Coevorden. En tot nu toe nooit weer.

Misschien ben ik wel verblind door de lichtshow en zal later nog wel enige bevindingen beschrijven.
Maar deze versterker is ondanks zijn slechte knoppen een blijver.

Bij nacht

Afbeeldingslocatie: http://www.ict-net.net/night.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4-legged-bird schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 18:45:
Weet iemand wat die Reference tweedehands moet opbrengen?????
kijk eens op Hear.nl bij tweedehands , daar worden ze aangeboden voor 950 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@dirk..EDIT: de dac is inderdaad van burr-brown. Een 1742 DAC. Eigenlijk een el-cheapo dac dat o.a. in car-cd-players en DVD-spelers van Pioneer worden gebruikt. Daaruit blijkt maar weer's dat een dac niet veel zegt. Het gaat erom wat er achterna komt aan onderdelen.

Overigens de opamp is wel een nepper. Dat is geen BB OPA 2604AP. Deze is het beste te vervangen door een national semiconductor LM4562. Via de website van national semiconductor te bestellen tegen een bodemprijs (eigenlijk betaal je alleen verzendkosten).

Mooiste is en blijft de tweak van Koifarm natuurlijk.

@koifarm.....f**king Cool!! :) :) en dus nu al een goed geluid! Mmmhh..als de amp de detailrijkheid heeft van een 300B amp en voldoende attack en dynamiek heeft..wil ik de amp in te toekomst wel's bij je horen!!!! Dan is het een serieuze overweging waard. :Y Wat is de brandduur van de buizen trouwens? en waar bestel je eventueel nieuwe eind-buizen?

En huh..ik zei toch dat er jan-philips buizen inzaten (was op de foto te zien)!!

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2008 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

@Koifarm ..prachtige amp, man. Haal wel die tralies weg voor de lichtschow.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
Mooi mijn MHZS 33 is aangekomen in nederland.
14-Feb-2008 Hong Kong The item left Hong Kong for its destination on 20-Feb-2008
20-Mar-2008 Netherlands Arrived and is being processed.
20-Mar-2008 Netherlands Pending customs inspection.
21-Mar-2008 Netherlands In transit.
22-Mar-2008 Netherlands Wrongly directed

vraag me alleen af wat ze bedoelen met Wrongly directed,verkeerde kant opgestuurd?.
hoop niet dat ie weer terug naar Hongkong is. 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door dirk38 op 25-03-2008 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Hij gaat weer terug naar het verdeelcentrum en zal een dezer dagen opnieuw worden uitgeleverd is mijn ervaring.
Foutje van de chinees (postcode fout oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Haunted
Mijn Bada is zaterdag gearriveerd na een kleine vertraging door onze vrienden van de post. Na 3 dagen lekker luisteren (klonk erg lekker na mijn onkyo) deed ie het vanavond dus niet meer. Vanmorgen heb ik nog even een stukje geluisterd (kon het niet laten), uitgezet en toen naar mijn werk gegaan. 's Avonds zet ik hem weer aan en......stilte, volgens PA kon het gewoon een defecte buis zijn (denk ik ook, er komt alleen op hoger volume nog een krakende ruisende versie van de muziek uit) dus moet ik hem maar weer opsturen naar Hoofddorp.
In elk geval blij dat ik hem niet uit China over heb laten komen.

Helaas ben ik hem dus weer een week kwijt, hoop ik dan. Bij samsung hebben ze het namelijk gepresteerd om mijn cheap-ass home cinema dvd speler van 3 weken oud in wel ruim 7 weken te repareren.
Ik heb gewoon het boze oog wat betreft elektronica :'(
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.