Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 97.051 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemaworst
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2022
De lampizator die de MHZS cd88 zo enorm afkraakte heeft een update. Hij heeft hem nu echt thuis en hij is er nu erg positief over. Grappig hoe iemand 180 graden omdraait
http://www.lampizator.eu/...NCES/MHZS/MHZS_CD66F.html. Wel flink naar onder scrollen voordat je bij zijn update komt.
Ook geeft hij een beschrijving van welke mods hij heeft uitgevoerd.

PS: ik heb net mijn eerste velleman beginners soldeerkit http://www.apogeekits.com/flashing_leds_kit.htm in elkaar gesoldeerd! Ff flink oefenen en ik durf straks zelf mijn mhzs cd33 te modden _/-\o_

[ Voor 49% gewijzigd door hemaworst op 20-05-2008 19:40 ]

Hans Dorrestijn: "Want, de worstjes van de Hema zijn niet te hard of slap...De Hemaworst, hoera hoera, zit barstens vol met sap.Baby's die nu juichen aan de moederborst...Zouden harder zuigen aan de Hemaworst"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223060

@ Matra V6 , wat mij betreft mag jij een keer komen luisteren naar een buizenversterker ( Music Angel kt 88) en een CD speler ( Jolida JD 100 ) .Ik woon in Houten wat net onder Utrecht ligt dus ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:37
Anoniem: 223060 schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 20:12:
@ Matra V6 , wat mij betreft mag jij een keer komen luisteren naar een buizenversterker ( Music Angel kt 88) en een CD speler ( Jolida JD 100 ) .Ik woon in Houten wat net onder Utrecht ligt dus ....
Hoi Herman,
Sinds kort volg ik als fervent muziekluisteraar dit topic ook met grote interesse. Met name de lovende woorden over buizenversterkers doen me haast geloven dat die dingen wel eens iets voor me zouden kunnen zijn. Heb alleen geen idee wat het (subjectieve) verschil in output van zo'n vertsterker t.o.v. een 'normale' transistorversterker is. Nu woon ik zelf in Culemborg, dus vindt je het erg als ik binnenkort eens langskom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224050

Misschien is het handig/leuk om ergens (TS) iets op te nemen over de personen die bereid zijn om luistersessies /shootouts/demos te organiseren. Zelf heb ik in ieder geval veel plezier beleefd aan de luistersessie bij Bronco.b. Mij zou je iig op zo'n lijst mogen zetten.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 224050 op 20-05-2008 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240317

@mantra V-6. Ik heb een Classic 16.6 en dat bevalt mij erg goed. Maar die Yarland zal ook vast heel fijn klinken. Is alleen een heel ander ding qua schakeling dacht ik. (single ended)

Tip: Op hifi.nl wordt ook een Classic aangeboden. De 16.0 (afgelopen weekend voor slechts 500 euro zag ik...) De 16.0 is volgens vele reviews ook een goede versterker en qua looks vind ik'm nog een stuk mooier dan mijn eigen Classic 16.6. Hij heeft alleen geen afstandsbediening.

http://www.hifi.nl/tweede...nversterker_Te_Koop_.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258027

http://www.dailymotion.co...on-dune-lampe-triode_tech

Hoe maak je je eigen buizen , fantastische video!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-05 14:34
@ Matra V6. Ik heb de Yarland 200Se gehad. Erg mooi geluid, alleen zijn de gebruikte onderdelen van mindere kwaliteit. (ben alleen bang dat dit voor meerdere "goedkopere" Chinese buizenversterkers geldt. Heb er desondanks veel plezier van gehad, maar zou hem zelf niet nog een tweede keer kopen.

Heb nu een Bada Purer 3.8se. Deze bevalt eigenlijk nog beter dan de Yarland. Heb hem wel een klein beetje laten modificeren (paar pio's er in) Nu heb ik alleen wat probleempjes met de potmeter. Hier moet een andere in (kraakt een klein beetje in het rechter kanaal bij wisselen van volume)
Gekocht bij pacificaudio, dus dat is geen probleem gezien de garantie!

De Bada kan ik je echt aanraden. Wat mij betreft een winner!

[ Voor 8% gewijzigd door Balboa op 20-05-2008 23:36 ]

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219813

hemaworst schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 19:02:
De lampizator die de MHZS cd88 zo enorm afkraakte heeft een update. Hij heeft hem nu echt thuis en hij is er nu erg positief over. Grappig hoe iemand 180 graden omdraait
http://www.lampizator.eu/...NCES/MHZS/MHZS_CD66F.html. Wel flink naar onder scrollen voordat je bij zijn update komt.
Ook geeft hij een beschrijving van welke mods hij heeft uitgevoerd.

PS: ik heb net mijn eerste velleman beginners soldeerkit http://www.apogeekits.com/flashing_leds_kit.htm in elkaar gesoldeerd! Ff flink oefenen en ik durf straks zelf mijn mhzs cd33 te modden _/-\o_
_O- _O- Pure humor..Dat ding wordt niet voor niets veel verkocht! Leuk om te horen dat hij enigzins is bijgedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262418

Allemaal bedankt voor de reacties! De Classic 16.0 heeft zijn prijs omhoog gedaan. Hij staat nu voor 1000 te koop. :o Omdat mijn huideige CD-speler het heeft begeven wil ik toch snel een vervanger hebben. De MHZS lijkt mij vrij duidelijk dat dat een juiste keuze is. Ik zou enkel graag gelijk de versterker mee bestellen.

Ik zou graag eens komen luisteren bij iemand naar een (chinese) buizenversterker. Ik kom voor mijn werk door vrijwel heel Nederland, maar aangezien vrijwel iedereen dan zelf werkt heb je daar niet veel aan. Mocht iemand in de omgeving Dordrecht, Roosendaal of in Zeeland zich aan bieden dan hoor ik het heel graag!

Zijn er trouwens nog Chinese merken die jullie echt afraden? Kwa geluid en/of kwaliteit? Ik zit nu te denken aan een Shuguang of een Classic. Zit hier een (duidelijk) kwaliteitsverschil in? Ik vind trouwens de Shuguang S8 ook errug mooi!!!!!! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:58

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Tjah overdag is lastig, ben normaal gesproken pas om 17:30 thuis. Magoed mocht je heeel toevallig een keer in de buurt van Drachten zijn op het einde van de dag, dan kun je het overwegen.

En verder af te raden? ach alles wat in de (uitgebreide) topic start staat is betrouwbaar spul, ook alles wat via www.pacificaudio.nl verkocht wordt is betrouwbaar. Verder denk ik niet dat "bekende" chineese verkopers als timaudio en cattylink echt slecht spul verkopen.

Eerst gaan luisteren is imho wel heel erg handig, na mijn luistersessie bij mede forummer Pavlof wist ik iig dat ik een push pull amp zocht met triode schakeling omdat dat voor mij beter klinkt dan Ultra linear... waardoor dus direct de Shuguang amps afvielen.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13443 schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 15:12:
Wat me wel wat voorzichtig maakt in de versterkerkeuze zijn de Infinity's. Die moeten volgens mij een flinke versterker hebben om goed te spelen, ik denk dat je met een 300B met 8W niet goed uit gaat komen. Hoewel Paulie van Pacific Audio er ook mee draait (draaide?) op een set Ming-Da 2A3 plus een paar 845 SET monoblokken. Ik denk dat je dus toch wel een minimum van 20W nodig hebt.
Ik schreef al in de startpost dat single ended triodes (SET) het mooist en natuurlijkst spelen, en dan kom je dus op een 211(16W) buis, een 845 (20W), 805 of 813 (40W).
Alleen de bas zou misschien een reden zijn om een push-pull principe te kiezen (zoals de Doge KT88 etc) omdat dat wat strakker kan zijn.
Ik heb tevens nog een set Tannoy Reveals staan. De rode, dat zijn echt goed klinkende monitors. Ik zit nu te denken aan een combo van de MHZS88 en de Shuguang 502B.

Deze set moet het opnemen tegen een andere set die volgens mij erg mooi kan zijn en wellicht in combinatie met mijn Infinity's zelfs beter klinken, de ShengYa A10CS met de ShengYa

Afbeeldingslocatie: http://timaudio.com/database/showpic.asp?id=1648

Afbeeldingslocatie: http://i2.ebayimg.com/05/i/06/e3/8b/8b_1.JPG

Hierbij zijn de buizen ind e behuizing verwerkt. Zitten ook veel printplaten in etc. Hoe zouden deze twee combo's met elkaar in verhouding staan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Die ShengYa zijn ook geen echte buizen versterkers, het zijn hybride versterkers dus alleen buisjes in de voortrap, eindtrap zijn gewoon transistors, deze hebben dus ook minder een buizensound. Maar ze zien er idd wel leuk uit... lijken verdacht veel op de Vincent hybride versterkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262418 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 09:03:
Allemaal bedankt voor de reacties! De Classic 16.0 heeft zijn prijs omhoog gedaan. Hij staat nu voor 1000 te koop. :o Omdat mijn huideige CD-speler het heeft begeven wil ik toch snel een vervanger hebben. De MHZS lijkt mij vrij duidelijk dat dat een juiste keuze is. Ik zou enkel graag gelijk de versterker mee bestellen.

Ik zou graag eens komen luisteren bij iemand naar een (chinese) buizenversterker. Ik kom voor mijn werk door vrijwel heel Nederland, maar aangezien vrijwel iedereen dan zelf werkt heb je daar niet veel aan. Mocht iemand in de omgeving Dordrecht, Roosendaal of in Zeeland zich aan bieden dan hoor ik het heel graag!

Zijn er trouwens nog Chinese merken die jullie echt afraden? Kwa geluid en/of kwaliteit? Ik zit nu te denken aan een Shuguang of een Classic. Zit hier een (duidelijk) kwaliteitsverschil in? Ik vind trouwens de Shuguang S8 ook errug mooi!!!!!! :9~
Een combi van MHZS88 met de shuguang lijkt me een leuke. Met name de shuguang amp maar da's meer mijn persoonlijke interesse ivm dat het me een leuke amp lijkt maar nog xperiences heb gehoord van anderen. Voor jou eventueel de schone taak de eerste te zijn.

Welke af te raden? Music angel kan me niet bekoren als ik de binnenkant zie maar goed Hermankora is er tevreden over dus wie ben ik om te zeggen dat het niets is. Maar, voor mijn gevoel, valt dit merk bij me af.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 21-05-2008 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Gideon , stuur even PM voor een persoonlijke afspraak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-11-2020
Ik heb de Shengya A10CS gehad en vond het een saaie versterker. Weinig diepte in het geluidsbeeld, weinig sprankeling in het hoog en ondanks de 150 watt, een matig laag. Daarbij ziet ie er kitsch uit met dat lampje bij de buizen. Afrader dus wat mij betreft. ;)

Voor de duidelijkeheid: de Classic 16.6 is een veel beter versterker!

[ Voor 12% gewijzigd door operatingeskimo op 21-05-2008 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-05 14:34
Chaoss schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 13:07:
Die ShengYa zijn ook geen echte buizen versterkers, het zijn hybride versterkers dus alleen buisjes in de voortrap, eindtrap zijn gewoon transistors, deze hebben dus ook minder een buizensound. Maar ze zien er idd wel leuk uit... lijken verdacht veel op de Vincent hybride versterkers.
Lijken? Sterker nog....ze zijn het.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikke man
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:20
ShengYa wordt idd gerebrand als Vincent.

Heeft iemand enig idee waar er iets meer keuze is voor wat betreft de ShengYa spullen?
De enigste site die ik alweer enige tijd geleden kon ontdekken was die van nysound.com waar welgeteld 6 items vermeld staan van dit merk.
Mij lijkt de ShengYa (Vincent) SV-121 of SV-129 wel eens leuk.

[ Voor 10% gewijzigd door dikke man op 22-05-2008 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13443

Topicstarter
zoals altijd bij Timaudio: http://stores.ebay.nl/Absolutely-Hi-Ends
En wat ie niet heeft staan kan ie meestal gewoon leveren. Maar ik zou toch niet 1 2 3 een Shengya kiezen. Een beetje een halfslachtig merk. Als je dan toch een echt goed merk wilt neem dan Opera Consonance, Shanling, Jolida, of voor versterkers is Classic echt een topmerk. En G&W is ook niet verkeerd.

@Boudewijn: ik denk dat ik een beetje snap wat je bedoelt met 'wat voor merk/type meter'. Ik heb vanmiddag een paar 5W 12 Ohm weerstandjes gehaald en vroeg de man achter de toonbank of hij ze even kon checken/matchen. Dat kl@teding van een mm week gewoon 3 op de 12 ohm af. En mijn Topcraft metertje van de Aldi meet gewoon prima. Ik denk dat je je opinie van de Aldi misschien eens een beetje bij moet stellen. ;)

Dat ik mijn zwarte draad aan de zwarte speakerklem van de versterker vastmaak is trouwens volkomen juist want die zitten met een aparte draad vast aan de aarde van het PCB (ivm kortsluitweerstand over de klemmen). Buizenversterkers doormeten doe je altijd met 1 hand op de rug en de speakerklem kun je simpel je zwarte draad aan vast klemmen.

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 22-05-2008 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

op zich spreekt de combinatie van de SG 502B met de MHZS mij het meest aan, wat ik er nu van kan vinden zonder geluisterd te hebben dan natuurlijk... Volgens de recensies is de ShengYa wel echt een topamp met cd speler. (en stiekem hou ik wel wat van kitsch ;) )

Nog wat vragen over de SG; Zou deze de Infinity's goed aan sturen? Hij heeft 2x50W uitgang. 4 Ohm en 8 Ohm. De Infinity's vragen 6 Ohm en minimaal 35 Watt, da's tenminste wat ik er allemaal van kan maken. Dus volgens mij zou het moeten werken, maar op 4 of 8 Ohm is mij dan weer een raadsel....

Als ik hier het forum doorlees hebben veel mensen al via Timaudio gekocht en werden die allemaal netjes behandeld. Dat wekt vertrouwen, maar hoe ging de betaling? Je maakt het geld van te voren over naar China, en dan kan je de waarde die Tim in vult op het formulier zelf aangeven. Stel je vult $100,- in, dan wordt hierover invoerrechten geheven? Dus 4% en dan nog eens 19% BTW? Of moet je er gewoon "Gift" op laten zetten zodat het niet van toepassing is en dan maar hopen dat je ermee weg komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Dat Gift gaat niet werken, Timaudio vult zelf een bedrag van geoderen en verzending (aaprt) in op de pakbon... dit bedrag zal lager zijn dan de werkelijke waarde maar nog wel enigsinds reeel.. want als het extreem laag is trappenz e er bij de douane niet in.

Ik heb mijn Classic amp ook rechtstreeks bij Timaudio besteld, moest idd vooruit betalen, helaas heeft het nogal geduurd omdat hij de buizen van de fabriek af kapot binnen had gekregen. Dit heeft veels te lang geduurt en in het begin was zijn communicatie slecht (lees: geen " nee" durven verkopen, ze zijn daar niet gewend dat we hier liever de waarheid horen) Uiteindelijk is alles goed binnen gekomen... toen de boel uiteindelijk verzonden was had ik het ook binnen 4 dagen vanuit China binnen :*)

Maar voordat je gaat bestellen ga echt even bij iemand luisteren naar het verschil in Triode en Ultra linear.. denk dat je dan nog wel eens kunt gaan twijfelen over de Shuguang 502.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien nog een leuke TIP: Volgens mij maken ze bij Shuguang ook een hele fraaie cd speler. Ik heb nl. het vermoeden dat dit een heel goede is. Echter, helaas nooit beluisterd. Ik weet dat er geen opams in de uitgang zitten (net als de Jolida spelers :9 ) Ook zit er HDCD op. Voor de verzameling oude CD altijd fijn.

zie voor meer info:
http://www.pacificvalve.us/ShuguangCD208.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Waarom denk je dat hij dan zo goed is?

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Shuguang CD208B HDCD CD player adds the luxurious sound of vacuum tubes to the
engineering and does not use OP AMPS in the circuit path.
Volgens mij maakt Shuguang geen cd-spelers maar koopt ze gewoon in bij Jolida. Hij lijkt dan ook als 2 druppels water op de Jolida JD100. Volgens een review op 6-moons geen slechte inkoop.

Je maakt trouwens een denkfout (denk ik :P): je wilt graag in 1x alles versturen omdat je denkt dat dit goedkoper is? Het gaat per gewicht en je komt met een gecombineerde zending toch op hetzelfde gewicht uit. Ik denk dat ze het toch als 2 losse dozen gaan verzenden. Of op elkaar gaan plakken. Maar de kans dat je makkelijk door de douane zeilt is daarmee (als je dat tenminste wilt) wel kleiner.

Ik denk dat je de cd-speler beter gewoon op Ebay kunt proberen te kopen (apple1917 heeft mij een foutloos exemplaar geleverd) omdat je dan veel goedkoper uit bent en met zeevracht kunt laten verzenden. Dat duurt weliswaar lang (2 mnd) maar gaf bij mij nooit bijkomende kosten. Ik heb mijn MHZS CD33 zo voor €220 in huis gehaald. $40 is voor de douane namelijk heel reëel voor een chinese cd-speler.

De versterker kun je gewoon uitzoeken waar je wilt. Als je er maar voor zorgt dat er een laag maar reëel bedrag op de rekening staat, met daarbij ook de verzendkosten apart vermeld.
Die versterker is meestal toch zwaarder dan 21 kg en moet dan toch met luchtpost. Het is raar, maar zware dingen gaan met luchtpost en kleine dingen met zeevracht. :z 8)7

Met 50W kun je de Infinity's ongetwijfeld goed aansturen. Of je de 4 of 8Ohm uitgang moet gebruiken is een kwestie van uitproberen (6Ohm zit er tussenin en dus kun je dat helemaal veilig uitproberen), maar ik denk dat je de 4 Ohm zult moeten nemen omdat een speaker vaak (altijd) lager zakt dan zijn nominale impedantie. Je kunt het verschil direct horen aan de basweergave en de grootte van het ruimtelijk beeld.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 22-05-2008 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik heb bij rich ton audio gewoon een 300b bak gekocht en die per zeevracht laten koomen.
Zal ook wel rond de 21kg hebben gezeten gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Och kheb et beide keren via airmail gedaan.... geef ik toch de voorkeur aan ipv 2-3 maand wachten op een boot :+

Eerste keer hoefde ik maar iets van 17 euro bij te betalen aan de deur (cd speler, ging in NL via TPG) en voor mijn versterker heb ik nog niets betaald. nog geen factuur gezien van Feddex en die zat ook niet bij de levering. Mijn cd-speler was er binnen een week en de versterker binnen 4 dagen na verzending.

Dingen tegelijk verzenden scheelt ietsje... ongeveer 15 euro "start-tarief" daarna betaal je idd per KG... of dit ook geld als je 2 dozen hebt (versterker + cd speler) weet ik niet... sowiezo worden cd-spelers via Ebay goedkoper aangeboden

[ Voor 25% gewijzigd door Chaoss op 22-05-2008 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Boudewijn schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 13:48:
Waarom denk je dat hij dan zo goed is?
Omdat ik vermoed (Jeep was me voor) dat het dezelfde is CD speler is als de Jolida 100S inderdaad. En over de Jolida is vriend en vijand het aardig eens. Best goed eigenlijk! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jullie maken het er ook niet makkelijker op he? Met een andere mooie CD speler komen die dan wel weer perfect bij de versterker zou passen (kwa zicht) Maar dan moet ik wel alvast besluiten dat de SG 502 de versterker voor mij is.... Ik vind het namelijk wel mooi als de amp en cd-speler van hetzelfde merkzijn...

Zit er verschil in de kwaliteit van de MHZS en de SG cd-speler? Ik heb wel wat goede recensies weten te vinden over d SG cd-speler, maar over de MHZS wordt echt heel lovend geschreven... (en warschijnlijk is er nergens een SG cd-speler in de buurt om het eens te beluisteren.)

Met de verzending scheelt het inderdaad niet veel om het in 2 keer te bestellen. Dus nu erst maar eens op zoek naar een goede cd-speler!

Krijg net de prijzen binnen van de lossen componenten van Timaudio. De SG cd-speler komt op 437 Euro, de MHZS op 450, dus dat scheelt helemaal niets.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 262418 op 22-05-2008 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240317 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 14:35:
[...]

Omdat ik vermoed (Jeep was me voor) dat het dezelfde is CD speler is als de Jolida 100S inderdaad. En over de Jolida is vriend en vijand het aardig eens. Best goed eigenlijk! ;)
Klopt helemaal ! , ik gebruik de Jolida JD 100 al 3 jaar tot volle tevredenheid en zou hem eigenlijk wel eens willen vergelijken met de MHZS speler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260755

Hoi Koifarm,

Ik heb de amp (audioromy FU13) binnen. Heb m nog niet aangesloten. Vraag me eigenlijk af of ik de bias nog af moet regelen. Waarschijnlijk moet ie eerst even inspelen he? Waar moet de bias uiteindelijk op staan?

Voor de 12AU7 kreeg ik trouwens twee verschillende buizen: 1 jan Philips en 1 onbekende uit de VS. Dat wordt dus op zoek naar een nieuw setje. De andere buizen zijn uit China zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@koifarm..even een vraag aangaande de mod van de CD33..ik heb sterk het gevoel dat het rechterkanaal harder klinkt dan de linker. Geeft een gevoel dat ik scheef aan het luisteren ben. Zou je aan kunnen geven hoe ik het beste de uitgangsspanning van de cd-speler kan meten?

En indien als er verschil is, hoe ik dat het beste op kan lossen.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 22-05-2008 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235262

Anoniem: 262418 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 16:34:
Jullie maken het er ook niet makkelijker op he? Met een andre mooie CD speler komen die dan wl wer perfect bij de versterker zou passen (kwa zicht) Maar dan moet ik wel alvast besluiten dat de SG 502 de versterker voor mij is.... Ik vind het namelijk wel mooi als de amp en cd-speler van hetzelfde merkzijn...
Als looks ook belangrijk zijn vind ik dit een hele mooie set.

Afbeeldingslocatie: http://www.ict-net.net/SP-80C.jpg

De shanling CD-T100se voorzien van een andere buizen uitgang ( SRPP) en de eindversterkers voorzien van JJ KT77 buizen en je hebt een superset.

Een andere leuke combinatie is de MHZS 88F speler in silver plus de nieuwe Yaqin MS34B.

Afbeeldingslocatie: http://www.ict-net.net/88fs1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ict-net.net/ms.jpg

Maar de mooiste combinatie vind ik een shanling CD-T100se of MHZS speler samen met een krachtige single ended versterker zoals de audioromy FU13.

Afbeeldingslocatie: http://www.ict-net.net/night.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 235262 op 22-05-2008 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Anoniem: 219813 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 19:23:
@koifarm..even een vraag aangaande de mod van de CD33..ik heb sterk het gevoel dat het rechterkanaal harder klinkt dan de linker. Geeft een gevoel dat ik scheef aan het luisteren ben. Zou je aan kunnen geven hoe ik het beste de uitgangsspanning van de cd-speler kan meten?

En indien als er verschil is, hoe ik dat het beste op kan lossen.
Oscilloscope erophangen, en een cd maken met een gelijke toon.
Vervolgens (als je een dual channel model hebt) even vergelijken :).

Anders evt een 50Hz toon maken op een cd en dat met een goede DMM meten op het AC bereik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Boudewijn schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 19:42:
[...]

Oscilloscope erophangen, en een cd maken met een gelijke toon.
Vervolgens (als je een dual channel model hebt) even vergelijken :).

Anders evt een 50Hz toon maken op een cd en dat met een goede DMM meten op het AC bereik?
Bronco.B doe het zoals boudewijn schreef. Test CD gebruiken. deze heb je volgens mij. Gebruik een 100Hz toon en meet beide uitgangen. Als er een afwijking is dan kun je de waarde van de 33K weerstand die normaal gewijzigd wordt in 22K na de passief ombouw wijzigen. Lagere waarde is hogere uitgangsspanning. Is een kwestie van uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Waarom 100Hz? Ik zou bij een goedkope DMM 50Hz nemen omdat ze dar vaker beter AC op meten :) (als in: aldi prut (sorry heren) is gemaakt voor 50Hz, maar bij !sinus golven of andere freqs compleet onbetrouwbaar).

Als ik het zelf zou doen zou ik een aantal frequenties nemen en deze een minuut per stuk af laten spelen, en dan mijn tek aan de cd-speler hangen :).

@bronco: als je in de buurt bent\woont, DM maar even. Dan mag je mijn tek lenen.

[ Voor 15% gewijzigd door Boudewijn op 22-05-2008 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Anoniem: 260755 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 19:21:

Voor de 12AU7 kreeg ik trouwens twee verschillende buizen: 1 jan Philips en 1 onbekende uit de VS. Dat wordt dus op zoek naar een nieuw setje.

ik heb nog diverse 12AU7 / ECC82 buisjes voor je liggen dus .......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260755 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 19:21:
Hoi Koifarm,

Ik heb de amp (audioromy FU13) binnen. Heb m nog niet aangesloten. Vraag me eigenlijk af of ik de bias nog af moet regelen. Waarschijnlijk moet ie eerst even inspelen he? Waar moet de bias uiteindelijk op staan?

Voor de 12AU7 kreeg ik trouwens twee verschillende buizen: 1 jan Philips en 1 onbekende uit de VS. Dat wordt dus op zoek naar een nieuw setje. De andere buizen zijn uit China zo te zien.
Over de buizen heb ik al geschreven, vervang de 12au7 types voor JJ ECC802S deze zijn hier prima op hun plaats.

Naar de bias heb ik zelf nog niet gekeken, zal dit komend weekend doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Boudewijn schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 19:52:
Waarom 100Hz? Ik zou bij een goedkope DMM 50Hz nemen omdat ze dar vaker beter AC op meten :) (als in: aldi prut (sorry heren) is gemaakt voor 50Hz, maar bij !sinus golven of andere freqs compleet onbetrouwbaar).

Als ik het zelf zou doen zou ik een aantal frequenties nemen en deze een minuut per stuk af laten spelen, en dan mijn tek aan de cd-speler hangen :).

@bronco: als je in de buurt bent\woont, DM maar even. Dan mag je mijn tek lenen.
Zelf een aldi meter meet AC nog tot 10Khz, dus een 1 Khz signaal kan ook. Gaat niet om absolute waarden maar om relatieve waarden te vergelijken tussen links en rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Koifarm:
Thanx. _/-\o_ Dan ga ik nu gewoon luisteren in de huidige stand en zal eens op zoek gaan naar jj's.

Ik heb trouwens net ook de kt 77's voor mijn MC10L binnengekregen. Nadat er iets misgegaan was (luidspreker kabel sprong eruit tijdens gebruik 8)7 ) kreeg ik de bias niet meer op 35 afgeregeld. De KT77's krijg ik ook niet op de 35. Ze worden nu dus veel te warm. Wat zou het anders kunnen zijn dan kapotte buizen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@koifarm en boudewijn. Thanks heren..ik ga eerst ff testen met mijn 'skytronic' MM ;) en kan, denk ik, van een vriend een Oscilloscope lenen (mag die ook bedienen.. >:) ).

Ik woon in de buurt van Apeldoorn en denk dat jij boudewijn, tamelijk ver weg woonde.. :( Jammer genoeg

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 22-05-2008 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Anoniem: 235262 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 20:21:
[...]

Zelf een aldi meter meet AC nog tot 10Khz, dus een 1 Khz signaal kan ook. Gaat niet om absolute waarden maar om relatieve waarden te vergelijken tussen links en rechts.
Ja klopt, maar je afwijking is gewoon groot op zo'n moment ;).
Daar ging het mij om. Een 10% afwijking is veel maar dan ook echt veel en veel te groot mi bij dat soort waarden.

@Bronco: Den bosch. Als nog uitgenodigd ;).
Wat voor iets mag je lenen? Dual channeltje met 2 probes is helemaal ideaal :).

[ Voor 7% gewijzigd door Boudewijn op 22-05-2008 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260755 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 20:46:
@Koifarm:
Thanx. _/-\o_ Dan ga ik nu gewoon luisteren in de huidige stand en zal eens op zoek gaan naar jj's.

Ik heb trouwens net ook de kt 77's voor mijn MC10L binnengekregen. Nadat er iets misgegaan was (luidspreker kabel sprong eruit tijdens gebruik 8)7 ) kreeg ik de bias niet meer op 35 afgeregeld. De KT77's krijg ik ook niet op de 35. Ze worden nu dus veel te warm. Wat zou het anders kunnen zijn dan kapotte buizen? :?
Defekte kathode weerstanden. Op hoeveel mA krijg je de KT77 wel afgeregeld? Buizen worden altijd heet. En is er verschil tussen linker en rechter kanaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Oscilleerde de zaak? Als je dan een luidsprekerkabel eruit ragt krijgt je UGT goed op zijn donder.
Daarom gebruik ik altijd speakon btw :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De kathode weerstanden zijn toch de weerstanden tussen de meetpunten voor de bias? Die meten allemaal nog 10 ohm (dwz zoals ze nu gesoldeerd zijn).

In het linkerkanaal krijg ik de buizen zo rond de 70 mV. Rechts krijg ik er een op de 30-35, de ander op 45 mV.

Of het oscilleerde? Het gaf een niet fijn geluid en één buis veroorzaakte vervolgens kortsluiting waardoor de zekering eruit knalde. Minder leuke ervaring. De bananestekker kon de spanning in de speakerkabel niet aan. Die zijn namelijk nogal stug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
Anoniem: 262418 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 12:17:
(en stiekem hou ik wel wat van kitsch ;) )
Dan kun je ook bjvoorbeeld aan een Yaqin MC100 denken })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

operatingeskimo schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 12:36:
[...]

Dan kun je ook bjvoorbeeld aan een Yaqin MC100 denken })
Noem je dat kitsch dan? >:) Ik probeer mijn MC100-B niet als kitsch te bezien maar vrees dat het helaas wel zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260755 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 23:49:
De kathode weerstanden zijn toch de weerstanden tussen de meetpunten voor de bias? Die meten allemaal nog 10 ohm (dwz zoals ze nu gesoldeerd zijn).

In het linkerkanaal krijg ik de buizen zo rond de 70 mV. Rechts krijg ik er een op de 30-35, de ander op 45 mV.

Of het oscilleerde? Het gaf een niet fijn geluid en één buis veroorzaakte vervolgens kortsluiting waardoor de zekering eruit knalde. Minder leuke ervaring. De bananestekker kon de spanning in de speakerkabel niet aan. Die zijn namelijk nogal stug.
Er zijn verschillende mogelijkheden:

- Uitgangstrafo is defekt
- Negatieve schermspanning tbv bias instelling is niet laag genoeg

Aan de hand van het schema kun je veel van deze dingen kontroleren/opsporen. Lukt dit niet zoek dan hulp. Misschien ook een mooie kandidaat voor een workshop buizenversterkers.

Jeep hoe gaat het? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 235262 op 23-05-2008 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mja als die UGT heeft staan klapperen kun je goed balen; ik kan je vertellen dat UGTs laten maken in NL niet goedkoop is.
Koifarm: zou jij trafo's in cn kunnen regelen? (of iemand anders hier).
Ik bestel mijn trafo's meestal hier in NL, en dat is vrij duur :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Boudewijn schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 16:47:
Mja als die UGT heeft staan klapperen kun je goed balen; ik kan je vertellen dat UGTs laten maken in NL niet goedkoop is.
Koifarm: zou jij trafo's in cn kunnen regelen? (of iemand anders hier).
Ik bestel mijn trafo's meestal hier in NL, en dat is vrij duur :X.
In China kopen is niet interesant ivm de hoge verzendkosten, maar in duitsland kun je tussen de €50,- en €100,- afhankelijk van het type scoren.

http://www.die-wuestens.de/dindex.htm?/atrafo.htm

Deze chinees misschien nog wel,

http://www.vt4c.com/shop/program/main.php?group_id=7

H3D de ruststroom van de audioromy FU-13 is 70mA per buis. Deze is makkelijk in te stellen.

Afbeeldingslocatie: http://www.ict-net.net/bi.jpg

Sluit de luidsprekers aan op de versterker, zet de volume knop dicht en schakel de versterker in. Laat hem goed opwarmen( 2 a 3 min ). Meet de spanning( DC ) over de 10Ohm/5Watt weerstanden( de witte ). Deze moet 0,7V DC zijn, dit komt overeen met 70mA. Als dit afwijkt, corrigeer dit dan door aan de koperkleurige potmeter te draaien. Herhaal dit na 15 min.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 235262 op 23-05-2008 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14829

Anoniem: 219813 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 14:06:
Noem je dat kitsch dan? >:) Ik probeer mijn MC100-B niet als kitsch te bezien maar vrees dat het helaas wel zo is.
Ne joh! Da's niet kitsch, maar een prachtig konijnenhok! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@koifarm en boudewijn..

Ik heb een 100hz en een 50hz signaal door de speler gehaald en via ACV 200V gemeten. Dan meten beide 0,01. Op 750 volt leest ie niets. (niet geheel onlogisch). Dus ik geloof dat ik op een andere voltinstelling moet meten. Echter er zitten dus maar twee standen op. Welke stand zou je normaal gesproken de MM moeten zetten om goed te kunnen meten.

@afterlife..konijnenhok with roosted bunny :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14829

:)
Serieus, ik vind die Yaqin wel mooi zonder kap, maar da's niet handig als je bv. kinderen of katten hebt. Maar ik zou die kap zo snel mogelijk vervangen door eentje met bv. zwarte mesh ipv die tralies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@afterlife ti's goed. Uiteraard staat de amp te draaien zonder kap. Maar is eerlijk is eerlijk. Ik vind dat de MC100-B niet de schoonheidsprijs verdient wat betreft uiterlijk. Echter de prijs/kwaliteit voor deze amp maakt de amp wel interessant.

Overigens heb ik nu een set Dynaudio 52 Special Edition (monitor-speakers) aan de amp gehangen...dat is wel verbetering ten opzichte van de B&W 303...heerlijk transparant en neutraal geluid. Klinkt i.c.m. de sprague caps in de cd-speler (geven een wat warme klank, met name in het middengebied) vooral goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben weer lekker bezig geweest: mA door elkaar gehaald met de mV. Als ie 30-35mA moet hebben moet je niet proberen er 30 mV van te maken. Dat gaat dus niet lukken. Ze staan nu allemaal goed. Niets kapot dus, behalve 1 van de buizen. Die veroorzaakt kortsluiting.

Eigenlijk is electronica dus niets voor mij. Dat werd vandaag wel weer duidelijk. Ik zal de 70 mA eens nameten als ie ingespeeld is. Kan ik het niet meten via de gaten in het deksel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
zo, ik heb m nu net eindelijk doorgemeten. Ik heb de weerstanden vervangen door 5W draadgewonden (dezelfde witte blokjes als op Koifarms fototje alleen zonder merk) netjes gematched 12.1 Ohm. Dus wat er op het PCB stond en niet wat er inzat.
Alle waardes zijn weer zoals het di. moet zijn:
pin 3 en 4 Li en Re op 272V 273V en 286V 282V
De buizen worden ook niet meer ongelijk warm.

Oh ja, en ik heb de spanning over die weerstanden gemeten: 944 en 948mV :12.1= 78mA
Dat is ook in orde (Ia=100mA typical). Ik ga m zo even proberen want het lijkt erop dat alles weer in orde is.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 24-05-2008 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Anoniem: 219813 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 20:58:
@koifarm en boudewijn..

Ik heb een 100hz en een 50hz signaal door de speler gehaald en via ACV 200V gemeten. Dan meten beide 0,01. Op 750 volt leest ie niets. (niet geheel onlogisch). Dus ik geloof dat ik op een andere voltinstelling moet meten. Echter er zitten dus maar twee standen op. Welke stand zou je normaal gesproken de MM moeten zetten om goed te kunnen meten.

@afterlife..konijnenhok with roosted bunny :+
Mja dat is dus door die lage nauwkeurigheid geen goede meting mi domweg omdat het laatste getal bij een meting niet significant is. Zeker bij 0.01 ...
Nofi maar scope of betere MM regelen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga toch de MHZS bestellen bij Tim. Wacht nu nog op zijn bankgegevens, zodat ik het geld over kan maken en dan maar wachten... Ik heb gekozen voor de 88E in het zilver, de F vind ik minder mooi met die ronde display. Vooral voor deze speler gekozen door de vele recenties op internet van mensen die hem "moesten" testen en bij voorbaat dachten dat het een minderwaardige speler zou zijn en uiteindelijk hun veel duurdere speler weg deden omdat deze toch beter klonk.

Het blijft natuurlijk tricky zonder er een te hebben beluisterd om een speler te kopen, is ook weer niet echt een koopje bovendien, maar ik denk dat hij wel gaat bevallen. En dan maar kijken wat voor versterker erop moet. Voorlopig gaat hij aan de NAD 310 die ik heb staan. Daarna kijken of ik ergens wat versterkers kan beluisteren. Hier in Terneuzen zit een goede audiozaak die wel buizenversterkers heeft staan. Daar kan ik waarschijnlijk wel het verschil tussen Triode of Ultraliniair beluisteren.

Ik vind de audioromy FU13 er echt goed uit zien, en hij levert genoeg vermogen om de Infinity's an te sturen, maar om die nou te bestellen zonder te hebben geluisterd is wel erg veel gokken.....

Wat zijn trouwens ongeveer de kosten van een set andere buizen? Ik lees regelmatig dat er "betere" buizen in de Chinese amps gezet wordt dor mensen, maar wat zijn hier ongeveer de kosten van?

Awel, hopen dat Tim snel terugmailt met zijn bankgegevens! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@matra..zonde van de cd-speler om die aan de NAD 314 te hangen >:) De speler verdient er betere amp om tot zijn recht te komen. Maar ja alles ,op zijn tijd hé.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 24-05-2008 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

@bronco: Zoek eens de resolutie van je meter op in het 750V AC domein? Gok dat dat bij laagspanning nog steeds +\- 0.5V is op zijn best.

[ Voor 5% gewijzigd door Boudewijn op 24-05-2008 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219813 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 18:59:
@matra..zonde van de cd-speler om die aan de NAD 314 te hangen >:) De speler verdient er betere amp om tot zijn recht te komen. Maar ja alles ,op zijn tijd hé.
Inderdaad, alles op zijn tijd! :) Maar zeker voor de versterker wil vik er eerst een paar beluisteren, zodat ik de goeie kies die ik wil. Het zal in ieder geval al beter klinken dan nu met de Grundig DVD speler als cd-bron :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben nu een paar dagen aan het genieten van de audioromy FU13. :P Tot nu toe met de originele buizen overigens. Mijn eerste ervaring is dat het een erg lekkere amp is die alles super uit elkaar trekt, veel power en dus dynamiek heeft. :*)

Vanochtend heb ik de 6dj8 vervangen door cryo EH ECC88. Hij is nog aan het warm worden, dus een goed oordeel kan ik over deze wisseling nog niet geven.

In vergelijking met de Yaoin MC10L (met cryo Mullard EL34, 2x cryo EH ECC88 en 2x NOS Mullard ECC85) vind ik de FU13 gedetailleerder, sprankelender en rustiger. Wel heeft de MC10L wat meer bite geloof ik. Mogelijk komt dat door de ECC85. Het is overigens in het algemeen geen megaverschil, behalve op het gebied van plaatsing.

Matra: je mag gerust komen luisteren, maar Apeldoorn is voor jou niet dichtbij zie ik.

@Koifarm:
Zoals gezegd draai ik in de MC10L met een setje ECC85 waar ECC88 hoort. Heb jij een idee of ik dat in de FU13 ook kan doen?
Andere vraag: gisteren stond de amp de hele dag aan. Daarbij verspreidde zich een onaangename geur. :( Dat kunnen wellicht overblijfselen zijn van het productieproces (vetten die verbranden oid). Heb jij daar ook last van gehad? Zo ja, gaat het over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260755 schreef op zondag 25 mei 2008 @ 11:44:

Andere vraag: gisteren stond de amp de hele dag aan. Daarbij verspreidde zich een onaangename geur. :( . Heb jij daar ook last van gehad? Zo ja, gaat het over?
Minder bruine bonen eten..is het advies.

Afbeeldingslocatie: http://www.lifeisajoke.com/Pictures/fiery_fart.jpg

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Da's ook een idee. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Het kan de lak zijn die je ruikt als hij nog nieuw is.
is het een verfluchtje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

H3D die lucht gaat voorbij. Het heet niet voor niets inbranden :D . De ECC85 kan prima op de plek van de 6dj8. Heb ik geprobeerd vond het geluid niet zo mooi. Iets minder vol en warm.

Ik heb gisteren de defekte MHZS 33( voor reserve onderdelen) speler uit hong kong ontvangen. Verzendkosten $ 40,- ( surface mail ) , dus het kan wel goedkoop. Bij de speler zaken twee nieuwe loopwerken. Als er iemand een loopwerk wil, op reserve of zo, stuur mij een mail. Verder heb ik voor mensen met problemen bijna een komplete speler op reserve voor onderdelen.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 235262 op 25-05-2008 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Inbranden slaat mi. op de inhoud van de buis, in het vacuum... wat dus niet naar buiten komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

[b][message=30126378,noline]Bij de speler zaken twee nieuwe loopwerken. Als er iemand een loopwerk wil, op reserve of zo, stuur mij een mail. Verder heb ik voor mensen met problemen bijna een komplete speler op reserve voor onderdelen.
Wellicht dat ik iets nodig heb, mijn cd-lade gaat net niet helemaal dicht waardoor de cd op het einde dus gaat tikken... kheb nog niet gekeken wat er precies mis is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Druilige dag vandaag, dus heb ik even iets in elkaar geknutseld. Raad maar eens wat het is. En het heeft buizen.

Afbeeldingslocatie: http://www.ict-net.net/wifi.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

PC in een MHZS doosje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het doosje is goed maar er zit geen PC in. Was ook niet moeilijk staat erop. MHZS behuizing, voeding en buizenuitgangs buffer gebruikt. Loopwerk eruit. Maar wat zit er in? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dat kun jij ons vast vertellen :).
Digitale tuner oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb er een pinnacle soundbridge M500 wifi internetradio ingebouwd. Jawel de eerste internetradio met buizenuitgang. De buizenuitgang van de MHZS speler direkt aangesloten op de phillips 1334a DAC van de soundbrige.

Wat klinkt dit mooi, je vergeet dat je naar een digitale bron luistert. Mooi breed geluidsbeeld, diepte en detail zo heb ik radio nog nooit gehoord.

De buizentrap heeft sprague PIO condensatoren en bendix 2c51 buizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee hé! Gebruikt die gewoon €150 euro dure buizen voor internetradio!!

Toffe actie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bronco.b bevallen de dynaudio's. Ik ben bezig met een setje audience 122. Ik vind dynaudio geweldig wat betreft staging en stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Is dat niet rete zonde van je DAC? Als in : past daar niet een cd-speler beter bij :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-05 11:45

silitek

Tubes Only

Anoniem: 235262 schreef op zondag 25 mei 2008 @ 19:34:
Ik heb er een pinnacle soundbridge M500 wifi internetradio ingebouwd. Jawel de eerste internetradio met buizenuitgang. De buizenuitgang van de MHZS speler direkt aangesloten op de phillips 1334a DAC van de soundbrige.

Wat klinkt dit mooi, je vergeet dat je naar een digitale bron luistert. Mooi breed geluidsbeeld, diepte en detail zo heb ik radio nog nooit gehoord.
Cool 8) ..inventief. Zelf digitaal tuner via Satelliet met speciale LNB een goede HDTV reciever geluid is briljant..geen buizenuitgang maar dat heb je dan ook niet nodig ;)

[ Voor 4% gewijzigd door silitek op 25-05-2008 21:33 ]

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Silitek, de buizenuitgang is een grote verbetering tov de aktiefe flitering met een opamp zoals standaard in de meeste Dac;s zit. Misschien een leuke update voor je sattuner. Sattuner a la Lampizator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235262 schreef op zondag 25 mei 2008 @ 19:56:
Bronco.b bevallen de dynaudio's. Ik ben bezig met een setje audience 122. Ik vind dynaudio geweldig wat betreft staging en stemmen.
Ik heb dynaudio 52 SE monitors (ivm met de vrouw) :( en kan niet anders zeggen dat ze neutraler en rustiger klinken dan de B&W 303's. Het opgefokte is er van af...en inderdaad de diepte en staging (plaatsing) is vele malen beter dan de B&W. :)

Het geluid is transparanter te noemen. De doortekening van had wat warmer gemogen maar goed het is een kwestie van keuzes maken. De thiel 1.6 krijg ik het huis niet in.. |:( dus dan maar op zoek naar een redelijk betaaldbare monitor..dus de dynaudio..

Er is overigens ook nog een 72SE versie maar als je goedkoop een setje 122 op de kop kunt tikken zou ik het niet nalaten. BTW de audience serie gaat eruit..en wordt op termijn vervangen door een nieuwe, excite serie. Ze vermelden nu beide series op de website van dynaudio ivm uitverkoop.

Overigens ben ik nu wel benieuwd naar de focus serie..mogelijk dat ik nog een setje focus 140 probeer voor ik definitief de knoop doorhak..

trouwens ik moet, denk ik, op termijn wel de uitgangsspanning van de cd-speler opkrikken i.v.m. dat de audience 52SE 4 ohm en 86dB zijn. Ik moet de amp nu regelmatig tot de helft open trekken om de buren tot last te zijn ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga morgen het geld overmaken voor de MHZS 88e speler. Ik moet aan Tim laten weten hoe veel ik wil dat er aan bedrag staat voor de douane. Wat is hierin een realistisch (laag) bedrag?? Het moet niet zo laag zijn dat het niet geloofd zijn, maar uiteraard wel zo laag mogelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even een update over het tuberollen:
Ik heb eens geluisterd met Telefunkens ECC85 in de Audioromy FU13. Very niceeeeeee. 8) Nu ben ik benieuwd naar de Mullards, maar die zitten nog in de Yaoin en die staat bij een maat (zodat hij ook buizengek wordt :+ ).

Ondertussen een setje Mullard CV4003 gekocht op ebay. Zal een weekje duren voordat die er zijn. Spannend. Ben natuurlijk ook benieuwd naar de RCA 813 die onderweg zijn.

Zou het allemaal nog wat opleveren? Het is nu al zo mooi.

En ja de geur wordt al minder. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mwa ik denk dat je qua 'audiofiliteit' niet boven de TFjes uit zult gaan komen.
Alhoewel bepaalde GE buizen ook wel gewaardeerd zijn.

Ik geloof zelf wel deels in het klankverschil, maar vind de gemiddelde TF gewoon 10x te duur voor wat je krijgt.

Ik zoek trouwens een stel 6463's \ ECC86's, weet iemand een plek in CN waar je die ook kunt krijgen?
Onbekende laagspannings dubbeltriode, voor een headamp van me. Heb nog wel wat voorraad maar wilde een paar exemplaren bij gaan maken. Voordeel is nml dat je geen UGTs nodig hebt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb bij Hobo Arnhem een setje kleine Thiels zien staan. Echt hele kleintjes (1.2 ofzo?). Ook niet al te duur geloof ik (€800 denk ik). Ik heb snel uit mn ooghoek gekeken bij het terugbrengen van de Baccarats.

Leuk internetradiokastje zo Koifarm. Echt super. Niks voor mij (radiomoe), maar ik vind het een superleuk idee.

BTW: we gaan weer richting 1000 posts. Mag ik alvast een claim leggen op het maken van de nieuwe openingspost? Dan kan ik er dinsdag ff aan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Hmm ik had al een nieuwe TS gemaakt :).
Dit omdat ik het vorige keer niet goed deed en jij daardoor sneller was :P.

De zaak is sowieso wat overzichtelijker geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
Anoniem: 262418 schreef op zondag 25 mei 2008 @ 23:58:
Ik ga morgen het geld overmaken voor de MHZS 88e speler. Ik moet aan Tim laten weten hoe veel ik wil dat er aan bedrag staat voor de douane. Wat is hierin een realistisch (laag) bedrag?? Het moet niet zo laag zijn dat het niet geloofd zijn, maar uiteraard wel zo laag mogelijk....
Dit kun je beter niet niet op het forum bespreken. Uiteindelijk is het een vorm van fraude. O-)

@boudewijn
Beetje flauw dat je elke keer de TS van Jeep probeert te kapen. Het was oorspronkelijk namelijk zijn idee.

[ Voor 11% gewijzigd door operatingeskimo op 26-05-2008 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

offtopic:
operatingeskimo: prima, fijn ook dat jij je ermee bemoeit. Dit is een forum en topics zijn van 'de community', ik denk dat ik met >7k posts ondertussen wel enig besef heb hoe dit werkt :>.
Als je het er niet eens mee bent ga je maar uithuilen bij de modjes ;).

[ Voor 22% gewijzigd door Boudewijn op 26-05-2008 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
Bedankt voor je toelichting. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

offtopic:
Dat kwam er iets botter uit dan de bedoeling was, maar ik vind de huidige TS een onoverzichtelijk ding. Niets negatiefs over ]eep of zijn inzet, maar het leest absoluut niet lekker weg mijns inziens.
Teveel info tegelijk enzo. Dat wil ik graag aan gaan passen, om de thread attractiever te maken voor nieuwe mensen.

Echter denk ik dat je een aantal dingen nogal op de spits drijft als je een post maakt zoals hierboven, en dit is een draad waar sommige mensen elkaar toch al niet bijzonder goed liggen.
Verder zou jij in die discussie (of het ]eep's 'recht' is om een TS te maken) geen directe partij zijn, dus lijkt het me niet verstandig het zo te spelen.

Als je erover door wil praten verwijs ik je graag naar mijn DM-box, zo houden we het forum enigszins schoon :).

[ Voor 6% gewijzigd door Boudewijn op 26-05-2008 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
Ik vind de TS prima te lezen en ik denk dat een leek er veel goeie info uit kan halen. Zo ben ik zelf ook enthousiast geworden over Chinese hifi. Volgens mij ben jij een van de weinigen die er ontevreden over is.
Van mij hoeft het dus niet ingrijpend veranderd te worden, hooguit wat aanpassingen en aanvullingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik vind de TS qua opmaak etc niet zo consistent, daar zou mi. best wat winst geboekt kunnen worden.
Ik zeg ook niet dat ik ontevreden ben, ik zeg dat het beter kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even een vraag: Zijn hier mensen die goede/slechte ervaringen hebben met Tubophile? Zij schijnen Europees dealer van Yaqin te zijn en kunnen een MS34B leveren voor onder de 600 Euro met 2 jaar garantie.

Lijkt mij niet al te duur in ieder geval.

Off-topic: Als complete leek heeft de TS mij in ieder geval een heel eind de goede kant op geholpen. Wat mij wel heel erg handig lijkt is een lijst met door leden aangekochte spullen en hun ervaring hiermee zoals waar gekocht, afhandeling, recensie van het artikel etc.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 262418 op 26-05-2008 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-04 17:37
Luitjes,

Het is weer zover Pacific Audio geeft weer een opendag op 23 augustus locatie is nog even onbekend maar dat is in of om Amsterdam.

Tijdens deze dag zullen we meerdere sets luister klaar hebben staan en vele andere apparatuur die je kunt zien.

Waar moeten we aan denken:

Bada - meerdere producten zijn te zien en te horen. Bijvoorbeeld de Bada Purer 3,8, de
HD22SE en HD23 cd spelers, maar ook hun HD-12 koptelefoonversterker die
veel verkocht wordt voor de koptelefoon liefhebbers.
Meixing Mingda - We hebben hier zowel de geintegreerde buizenversterkers als ook de voor en
eind combinaties van staan. Krenten in de pap is de MC-300845 AB mono
blokken samen met MC-2A3 voorversterker die als demo te beluisteren is.Ook de
phono voorversterkers zijn aanwezig voor de platen liefhebbers.
MHZS - We hebben de volledige line up cd spelers van dit mooie merk beschikbaar
leverbaar in zwart en zilver. Ook hebben we demo klaar de gemodificeerde versie
van de MHZS-CD88F (gemodificeerd in samen werking met MachMat) deze is
direct te vergelijken met de standaard versie.
Aurum Cantus - Meerdere zowel europese alsook chinese modellen worden gebruikt om onze
sets te demonstreren. Dit beloofd de grootste Aurum Cantus demo te worden meer verklap ik niet.
Diversen - Ook zal Pacific Audio nog wat andere merken hebben staan denk dan aan Jungson, Classic, Dussun.

Wel is het noodzakelijk je aan te melden via info@pacificaudio.nl onder vermelding van Open Dag 23 Augustus.

Daar we nog bezig zijn de locatie te vinden. Dan kunnen we deze informatie mailen naar aanleiding van je email verzoek. Geef ook het aantal mensen dat meekomen aan.

Mini PC I5-10400 dual monitor, HP Microserver Freenas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-04 17:37
Bovenstaande informatie komt van het HT forum af.

maar hier even geplakt voor details

Mini PC I5-10400 dual monitor, HP Microserver Freenas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goed..ik ga niet mijn mening e.d. geven over de totstandkoming van een TS (heb er wel mijn ideeen bij maar goed)..is deel 8 al 'in de lucht' of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13443 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 00:29:

Leuk internetradiokastje zo Koifarm. Echt super. Niks voor mij (radiomoe), maar ik vind het een superleuk idee.
Hij werkt ook samen met mijn Western Digital 500Gb muziekserver, waar ik muziek in het FLAC formaat vanaf stream. Dus het is ook een streamingclient met buizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

*O* *O* *O* 1000 *O* *O* *O*

Sorry ik kon de verleiding niet weerstaan. Net zoals met chinesche buizen audio.

[ Voor 73% gewijzigd door Anoniem: 235262 op 26-05-2008 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37732

mijn versterker is na 2 maanden binnen hoor....blijkbaar vonden ze het nodig om met mijn doos te gooien want door het gewicht van de trafo is de kast verbogen en staan de trafo's ook nog is scheef. Kan ik hiervoor nog terecht bij de verscheper of heb ik gewoon dikke pech.

Ik zal van de week even foto's maken.

jammer allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat is nou dus weer precies wat ik bedoel he Benjamin? Als je vind dat je het beter kunt, dan moet je het ook DOEN. Niet lullen maar poetsen.
Je kunt wel tig k posts hebben maar je hebt hier voorlopig vooral voor stennis gezorgd door veel uit te lokken en niet echt zo heel veel bij te dragen.
Je mag van mij best de TS maken, maar maak het dan ook goed, en ga niet mijn tekst weggooien. Ik heb er namelijk erg veel tijd in zitten. 90% van de startpost heb ik hard en lang op zitten werken.

Daarom vind ik het ook bijzonder vervelend als jij hem weer vlug voor mijn neus probeert weg te kapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@tolner..da's echt k*t voor je! Ik hoop voor je dat het probleem op te lossen is.

@jeep...Zen en de kunst van het motoronderhoud!!!

'In Zen en de kunst van het motoronderhoud verhaalt Robert M. Pirsig over de motorfietstocht die de hoofdfiguur en zijn elf jaar oude zoon Chris een zomermaand lang van Minnesota naar Californië maken. Het is het spannende en wanhopige relaas van een vader en een zoon die gegrepen worden door een steeds ingrijpender krankzinnigheid. Via verhandelingen over het motorfietsonderhoud en de vraag 'Wat is leven?' mondt dit boek uit in de vorming van een filosofisch systeem waarin wetenschap, religie en humanisme tot elkaar worden gebracht'.

Dus waar hebben we het over? :+ snappie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik heb net een MHZS CD33 gekocht voor een heel mooi prijsje :).

Hebben jullie specs van die mod van je?

@]eep: ga je gang met je nieuwe TS. Ik wacht wel af.
Ik vind het erg jammer dat een aantal mensen mij onterecht op een bijzonder grove wijze denkt te mogen bejegenen omdat ik 'anders' denk over bepaalde zaken. Best eng...
Oh ja, voor en na die mod gaat de killfaktormesser en de scope aan die cd-speler ;).

[ Voor 43% gewijzigd door Boudewijn op 26-05-2008 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heren, wie kan mij uitleggen wat het technisch/hoorbare verschil is tussen Triode en Ultralinear ? ik heb tot nog toe de MA kt 88 alleen in de Triode stand beluisterd en dit klinkt tot nog toe uitstekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:25

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

ok, luister, ik ben in een "foul mood" dus het komt er wat bot uit:

Modbreak:Als mensen denken dat ze hier een topic "bezitten", dan denken ze verkeerd.

En, als het volgende deel van het topic weer zo'n rare wending krijgt ben ik de eerste die het op slot kwakt.

Verder kan de TS best strakker; het is nu een grote lap tekst onder elkaar.

[ Voor 17% gewijzigd door teacher op 26-05-2008 22:07 ]

Wise enough to play the fool

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.