Beste hi-fi fanaten!
Ik ben hier nieuw op het forum, aanbeland bij deze topic omdat ik op zoek ben naar een cd-speler en versterker om mijn NAD set te vervangen. Op mijn zoektocht naar een goed geluid en mooie looks kwam ik opeens op een website met wat Chinese merken erop en ik ben verder gaan zoeken.
Mijn grootste probleem is dat ik een redelijke noob ben kwa hi-fi. Ik ben meer van het versterker/cd-speler/boxen en nu blijken er ook DAC's, pre-amps, power amps etc te bestaan!
Wat ik ervan bij elkaar gelezen heb zijn er nu twee cd-spelers en drie versterkers waarvan ik denk dat ik daar schitterend mijn cd's mee af kan spelen. (Ik heb een set Infinity Reference boxen die nog goed zijn al staan)
De eerste is de MHZS CD88F, hier een bekende en goed te modificeren!
Als tegenkeuze is daar dan de Amari CD-200, iets duurder maar met waanzinnige looks.
Als versterker komt de Yarland PRO 200SE in aanmerking. Weinig vermogen, maar zou dit voor een woonkamer van groot belang zijn?? Ik lees enkel lovende verhalen over Yarland, dus hij spreekt mij zeer aan.
Tweede keus is de Classic 16.6 versterker.
En als derde optie de Doge 6130R
Al deze heb ik op Craftylink.com gevonden. Ben wel ernstig benieuwd naar bijkomende transportkosten...

Mijn vraag is dus vooral of er met een combo van cd-speler/versterker uit deze lijst een goede set ontstaat. Voor zover ik weet is er geen verdere DAC of versterker nodig maar ik leer hier graag over bij. Zit er duidelijk verschil in kwaliteit tussen de componenten? Zit er bijvoorbeeld een merk tussen waar iemand slechte ervaring mee heeft?
En het belangrijkste: zou een (soortgelijke) set ergens te beluisteren zijn in Nederland? Liefst in Brabant of zeeland, maar verder rijden is ook geen probleem. In Purmerend zit geloof ik Pacific Audio, maar daar zie ik geen Doge en Amari tussen de merken staan. (en het is best een eind rijden

) Misschien dat ze deze wel ook kunnen bestellen maar dan zou ik het waarschijnlijk prijstechnisch beter zelf direct kunnen doen.
Mijn voormeur op wat ik aan specs zie en hoe het eruit ziet zou zijn de MZHS speler met de Doge versterker.
Ik hoor graag reacties! Alvast bedankt,
Martijn