Je hoeft niet allebeide te doen. Je vervangt de diode's voor snellere type's of je laat de oude diode's zitten en plaatst daarover een condensator van 10nf/160V of meer. Want de voeding van de MHZS speler levert na gelijkrichting wel eens 150V. Dus condensatoren moeten 150V of meer kunnen hebben. Dit onderdeel van de mod wordt in de audio wereld veel gedaan, alleen specifiek het wissellen van de diode's kon ik geen klank verschil waarnemen. Dit kunnen we ook in de MHZS mod thread bespreken.Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 16:00:
LOL schilderen heet dat. Of verven
Een setje van 4x6550 Tung Sol kost maar €76+verzk. hoor.
ik had eigenlijk nog geen antwoord op mijn vraag over de voedingsspanningsmod:
alleen voor De gelijkrichtdiodes vervangen we voor snellere types die minder storingpiekjes in de voeding achterlaten doe ik gewoon wat overbruggingscapjes Glascondensator 39nF (0,039µF) 50volt.
Nu bedenk ik me net? Het voltage heb ik dat wel goed? Daar had ik niet op gelet. Moeten die overbruggingscaps 100V hebben?
Over de diode staat maar iets van 0.7V (afhankelijk van type). 50V capjes zouden dus meer dan zat moeten zijn.
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Verwijderd
Dit is juist tijdens de doorlaatperiode maar in de sperperiode staat er trafospanning x 1,4 als spanning over de diode. Dus daarom wel 160V of meer gebruiken. Anders zou je ook nooit diode's van 100V of 200V of meer nodig hebben als er toch maar 0,7V overstaat. Die 0,7V is het spanningsverlies in doorlaat over de diode.voodooless schreef op donderdag 03 april 2008 @ 17:10:
Over de diode staat maar iets van 0.7V (afhankelijk van type). 50V capjes zouden dus meer dan zat moeten zijn.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2008 18:15 ]
Verwijderd
Hoe kijken jullie eigenlijk tegen de prijzen aan waarvoor we alles kunnen kopen bij "onze vrienden" in Hong Kong?
Velen onder ons hebben hun mooie apparatuur gekocht via Ebay (leshele, richtonaudio, enz) meestal voor een habbekrats. De verzendkosten zijn vaak duurder dan de gekochte apparatuur en de belasting + invoerkosten weten we ook nog wel eens te omzeilen.
Wanneer je kijkt wat het kost om het allemaal volgens het boekje te doen en legaal bezig te zijn dan lopen de kosten best op (zie Crafty met zijn goede werk samen met Yarland). Eerlijk werk maar toch lopen de kosten snel op als je het legaal wil doen.
Is er al eens een open discussie geweest over hoe deze personen in Hong Kong aan hun produkten komen en hoe ze het dus voor elkaar krijgen keer op keer (bijv. de MHZS CD33) de produkten via Ebay te verkopen voor een heel laag bedrag. Want bepaalde produkten gaan voor mijn gevoel goedkoper weg dan ze alleen al kosten aan produktie. Misschien dat Crafty daar wat van meekrijgt.
Wanneer je een bepaald produkt blijft volgen zoals ik bijvoorbeeld heb gedaan met mijn versterker (gekocht voor E19,95) dan zie je dat hij stuctureel bij dezelfde persoon per bieding onder de E50,- verkocht wordt. Zijn de versterkers daar echt voor te maken, binnen het land te vervoeren en aan te bieden? + de winst voor Ebay verkoper? Lijkt me sterk maar ook dat is een gevoel.
Ik ben benieuwd naar jullie mening.
Velen onder ons hebben hun mooie apparatuur gekocht via Ebay (leshele, richtonaudio, enz) meestal voor een habbekrats. De verzendkosten zijn vaak duurder dan de gekochte apparatuur en de belasting + invoerkosten weten we ook nog wel eens te omzeilen.
Wanneer je kijkt wat het kost om het allemaal volgens het boekje te doen en legaal bezig te zijn dan lopen de kosten best op (zie Crafty met zijn goede werk samen met Yarland). Eerlijk werk maar toch lopen de kosten snel op als je het legaal wil doen.
Is er al eens een open discussie geweest over hoe deze personen in Hong Kong aan hun produkten komen en hoe ze het dus voor elkaar krijgen keer op keer (bijv. de MHZS CD33) de produkten via Ebay te verkopen voor een heel laag bedrag. Want bepaalde produkten gaan voor mijn gevoel goedkoper weg dan ze alleen al kosten aan produktie. Misschien dat Crafty daar wat van meekrijgt.
Wanneer je een bepaald produkt blijft volgen zoals ik bijvoorbeeld heb gedaan met mijn versterker (gekocht voor E19,95) dan zie je dat hij stuctureel bij dezelfde persoon per bieding onder de E50,- verkocht wordt. Zijn de versterkers daar echt voor te maken, binnen het land te vervoeren en aan te bieden? + de winst voor Ebay verkoper? Lijkt me sterk maar ook dat is een gevoel.
Verwijderd
De winst zit denk ik in de verzendkosten. Er heeft onlangs nog een artikel in de volkskrant gestaan dat dat juist funest is voor ebay als bedrijf. Over de verzendkosten kunnen ze namelijk geen winst maken dan wel kunnen ze geen kosten voor in aanmerking brengen. Alleen op de hoogte van de veilingwaarde brengt ebay zijn kosten (winst) in aanmerking. Tenminste dat is mijn mening..Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 19:23:
Hoe kijken jullie eigenlijk tegen de prijzen aan waarvoor we alles kunnen kopen bij "onze vrienden" in Hong Kong?
Lage verkoopwaarde en dan geld verdienen aan de verzendkosten. Want die moeten haast wel lager zijn dan dat de ebayers aangeven.
Verwijderd
Ik zou 'm inderdaad lekker deze kant op laten komen. Die standaard Shuguang buizen klinken absoluut goed maar zijn op de een of andere manier wel kwetsbaarder d JJ o.i.d. Jou verhaal bevestigd dat nog maar weer eens. Ik had ook pech met één standaard eindbuis. Maar dit bleek achteraf ook aan een verkeerd ingestelde spanning te liggen. Mijn amp is o.a beter afgeregeld door de techneut van PA. Sindsdien is het stukken beter.Chaoss schreef op donderdag 03 april 2008 @ 15:42:
ok dank voor je reactie Jeep,
Ik denk dat een mailtje ga versturen dat hij hem mag versturen, ik ga maar gewoon op tim's verhaal af en er vanuit dat de brom echt verwaarloosbaar is. Daarbuiten is het al meer dan een maand geleden dat ik de betaling met paypal gedaan heb, dus geld automatisch terug halen gaat ook niet, en ik wil dat ding nu eindelijk wel eens hebbenkan wel gaan vragen om andere buizen, maar dan ben ik weer 2-3 weken verder.
Of ik ga tuberollen hangt er vanaf, voorlopig niet iig, Khad van Pavlof gehoord dat hij de standaard 6550 buizen erg mooi vond klinken... dus zolang ik niet het gevoel heb dat het veel beter kan ga ik geen 150,- uitgeven aan een set eindbuizen.
De chinezen mogen hun spulletjes, en zeker als ze vrij duur zijn, wel wat beter controleren voor het op transport gaat is mijn ervaring. Maar spijt van de amp ga je vast niet krijgen
Verwijderd
Kijk zelf maar naar de verzendkosten op hongkong post deze zijn in hk$ niet in us$.Ik betaal voor de verzending van een MHZS speler uit hongkong via een particulier ,€ 25,- incl. verzekering.Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 19:39:
[...]
De winst zit denk ik in de verzendkosten. Er heeft onlangs nog een artikel in de volkskrant gestaan dat dat juist funest is voor ebay als bedrijf. Over de verzendkosten kunnen ze namelijk geen winst maken dan wel kunnen ze geen kosten voor in aanmerking brengen. Alleen op de hoogte van de veilingwaarde brengt ebay zijn kosten (winst) in aanmerking. Tenminste dat is mijn mening..
Lage verkoopwaarde en dan geld verdienen aan de verzendkosten. Want die moeten haast wel lager zijn dan dat de ebayers aangeven.
Verder is hier al eens verteld dat heel veel apparatuur 2de keus is. En dus veel goedkoper ingekocht.
Het is wel nieuw maar met een krasje hier of een deukje daar. Dit wordt dan bij de fabriek opgekocht door de Ebay handelaren. Mijn kennis in hongkong heeft wel eens prijzen gestuurd uit de goedkoopste winkels bij hem maar daar was alles veel duurder als op Ebay.
maar de bias kunje toch heel simpel zelf goed afstellen?Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 19:45:
Maar dit bleek achteraf ook aan een verkeerd ingestelde spanning te liggen. Mijn amp is o.a beter afgeregeld door de techneut van PA.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
de productiekosten en de winst zitten in de verzendkosten verdisconteerd.Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 19:23:
Wat wij doen is voor privepersonen allemaal volstrekt legaal!Wanneer je kijkt wat het kost om het allemaal volgens het boekje te doen en legaal bezig te zijn dan lopen de kosten best op (zie Crafty met zijn goede werk samen met Yarland). Eerlijk werk maar toch lopen de kosten snel op als je het legaal wil doen.
de verzendkosten zijn in werkelijkheid veel lager dan de kosten die opgevoerd worden. Net als de altijd verplichte verzekering. Daarom staat er ook altijd bij dat je niet kunt komen afhalen.Is er al eens een open discussie geweest over hoe deze personen in Hong Kong aan hun produkten komen en hoe ze het dus voor elkaar krijgen keer op keer (bijv. de MHZS CD33) de produkten via Ebay te verkopen voor een heel laag bedrag. Want bepaalde produkten gaan voor mijn gevoel goedkoper weg dan ze alleen al kosten aan produktie. Misschien dat Crafty daar wat van meekrijgt.
Verwijderd
De bias wel, maar er valt blijkbaar meer af te stellen dan alleen de bias via de potmeters
Vraag me geen details want ik ben geen techneut... Het had iets te maken met een verkeerde ingestelde negatieve spanning ofzo. Ik elk geval had ik met mijn versterker te snel last van roodgloeiende anodes. Zelfs met een ingestelde bias van 45 mA. Nu staat deze waarde op 60 mA. en heb ik daar helemaal geen last meer van
Een waarde van tussen de 60-70 mA wordt door de fabrikant geadviseerd. Vanavond nog eens kritisch geluisterd maar de set klinkt nu echt super. Strakke bas, heerlijk 3D beeld en alle scherpte is eruit. :-)) En dat laatste daar ben ik écht erg allergisch voor...
Verwijderd
[quote]Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 19:23:
Niet iedereen heeft volgens mij apparatuur via Ebay gekocht , zo heb ik drie jaar geleden een CD speler ( Jolida JD 100 ) gekocht bij Cattylink en ben daar tot op heden nog steeds zeer tevreden over .Ik moet daar wel even bijvertellen dat deze speler eerst 48 uur ! op de testbank is geweest alvorens die verzonden werd .Het enige wat ik via Ebay (Leshele) gekocht heb is een Music Angel KT 88 versterker en dat is niet bepaald soepel verlopen , ten eerste nadat ik het bedrag had overgemaakt aan Leshele kon de versterker niet verstuurd ( via Airmail) worden omdat er een orkaan was boven Hong Kong en dit toen een vertraging van enkele dagen heeft opgeleverd.Ten tweede na enig heen en weer gemaild te hebben bleek dat deze versterker nog op zijn kantoor stond !!?? , toen ik uiteindelijk de Music Angel heb ontvangen begon de ellende , de volumeknop ontbrak en tevens waren enkele speakeraansluitingen ernstig verbogen !! .Na tientallen mailtjes heb ik uiteindelijk die Leshele kunnen overtuigen dat wel degelijk die volumeknop ontbrak wat hij al die tijd ontkent had overgings .Enfijn na een aantal dagen heeft hij toen een nieuwe volumeknop opgestuurd.Ik wil hierbij zeggen dat kopen via Ebay volgens mij altijd enige risico's inhouden , zie ook de opmerking van Koifarm trouwens .Wat mij ook nog steeds verbaasd is dat ik op deze Topic nog niemand heb gehoord die ooit apparatuur bij bij Cattylink gekocht heeft .... jammer eigenlijk want volgens mij is deze leverancier toch een van de betere ..
Niet iedereen heeft volgens mij apparatuur via Ebay gekocht , zo heb ik drie jaar geleden een CD speler ( Jolida JD 100 ) gekocht bij Cattylink en ben daar tot op heden nog steeds zeer tevreden over .Ik moet daar wel even bijvertellen dat deze speler eerst 48 uur ! op de testbank is geweest alvorens die verzonden werd .Het enige wat ik via Ebay (Leshele) gekocht heb is een Music Angel KT 88 versterker en dat is niet bepaald soepel verlopen , ten eerste nadat ik het bedrag had overgemaakt aan Leshele kon de versterker niet verstuurd ( via Airmail) worden omdat er een orkaan was boven Hong Kong en dit toen een vertraging van enkele dagen heeft opgeleverd.Ten tweede na enig heen en weer gemaild te hebben bleek dat deze versterker nog op zijn kantoor stond !!?? , toen ik uiteindelijk de Music Angel heb ontvangen begon de ellende , de volumeknop ontbrak en tevens waren enkele speakeraansluitingen ernstig verbogen !! .Na tientallen mailtjes heb ik uiteindelijk die Leshele kunnen overtuigen dat wel degelijk die volumeknop ontbrak wat hij al die tijd ontkent had overgings .Enfijn na een aantal dagen heeft hij toen een nieuwe volumeknop opgestuurd.Ik wil hierbij zeggen dat kopen via Ebay volgens mij altijd enige risico's inhouden , zie ook de opmerking van Koifarm trouwens .Wat mij ook nog steeds verbaasd is dat ik op deze Topic nog niemand heb gehoord die ooit apparatuur bij bij Cattylink gekocht heeft .... jammer eigenlijk want volgens mij is deze leverancier toch een van de betere ..
Verwijderd
Dus je geeft alles aan bij de belasting wanneer men vergeten is het te verrekenen met je? Hetzelfde met de invoerrechten? Begrijp me niet verkeerd, ik doe het uiteraard ook op dezelfde manier....Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 20:41:
Wat wij doen is voor privepersonen allemaal volstrekt legaal!
Dat betreft heb ik weer positieve ervaringen met Ebay aankopen bij Leshele en Richtonaudio. Alles binnen 3 dagen op postkantoor en verzonden. Dus ze kunnen het wel, soms....
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2008 21:40 ]
Kan ik nog iets doen met het Hongkong track and trace nummer hier in nederland, op het postkantoor ?.
dit staat er nu nog steeds.
31-Jan-2008 Hong Kong Item posted.
31-Jan-2008 Hong Kong In transit.
1-Feb-2008 Hong Kong Processed for departure.
14-Feb-2008 Hong Kong The item left Hong Kong for its destination on 20-Feb-2008
14-Feb-2008 Hong Kong The item left Hong Kong for its destination on 20-Feb-2008
20-Mar-2008 Netherlands Arrived.
20-Mar-2008 Netherlands Pending customs inspection.
21-Mar-2008 Netherlands In transit.
22-Mar-2008 Netherlands Wrongly directed.
28-Mar-2008 Netherlands Wrongly directed.
1-Apr-2008 Netherlands Wrongly directed.
heb ook contact opgenomen met Ritchtonaudio en die heeft het goede adres gebruikt nl die van paypal, hij zegt dat ik er hier in nederland achteraan moet.
heb ook contact opgenomen met Ritchtonaudio en die heeft het goede adres gebruikt nl die van paypal, hij zegt dat ik er hier in nederland achteraan moet.

Verwijderd
Rechten en/of belastingen hoef je alleen te betalen wanneer de betreffende instanties 't heffen. Doen ze dat niet, dan is 't volstrekt legaal om die (dan dus niet bestaande) heffingen niet te betalen.Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 21:37:
Dus je geeft alles aan bij de belasting wanneer men vergeten is het te verrekenen met je? Hetzelfde met de invoerrechten?
Verwijderd
Klote voor je, het lijkt erop dat er iemand van de douane op zit, maar wie is de transporteur UPS oid?dirk38 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 22:49:
Kan ik nog iets doen met het Hongkong track and trace nummer hier in nederland, op het postkantoor ?.
Daarnaast is Righton de verzender mét verzekering ik zou de transporteur vragen maar ook righton aanspreken.
Keep us posted hier, sterkte
Mijn verzending van hongkongpost werdt hier in NL verder afgehandeld door TNT... het vervelende is dat TNT het pakket bij aankomst in NL een ander (eigen) tracking nummer geeft.
maar als ik jouw was zou ik gewoon eens bellen met TNT, proberen kan altijd toch?
maar als ik jouw was zou ik gewoon eens bellen met TNT, proberen kan altijd toch?
[ Voor 22% gewijzigd door Chaoss op 04-04-2008 08:03 ]
Mijn Aurums Cantus staan al sinds 20 Maart "Pending customs inspection"
Schiet lekker op daar bij die duane
Edit: Inmiddels contact gehad met TNT en de inklaringsafdeling daarvan. Op de inklaringsafdeling hebben ze geen trackingnummer. "Sorry meneer, we kunnen u niet verder helpen!"
Edit2: Oepser-de-oeps... Ben een beetje boos geworden op de vriendelijke dame van TNT omdat ze mijn pakket niet meer konden vinden. Blijk ik een cijfertje te hebben omgekeerd in het trackingnummer...
Net maar weer gebeld en raadt eens... ze kon hem terugvinden!
Desalniettemin duurt het al veel te lang. Ben net wel teruggebeld dat ik mijn pakket volgende week kan verwachten.
Dus maar even een chapeau voor TNT, netjes afgehandeld (tot zover tenminste)...
Schiet lekker op daar bij die duane
Edit: Inmiddels contact gehad met TNT en de inklaringsafdeling daarvan. Op de inklaringsafdeling hebben ze geen trackingnummer. "Sorry meneer, we kunnen u niet verder helpen!"
Edit2: Oepser-de-oeps... Ben een beetje boos geworden op de vriendelijke dame van TNT omdat ze mijn pakket niet meer konden vinden. Blijk ik een cijfertje te hebben omgekeerd in het trackingnummer...
Net maar weer gebeld en raadt eens... ze kon hem terugvinden!
Desalniettemin duurt het al veel te lang. Ben net wel teruggebeld dat ik mijn pakket volgende week kan verwachten.
Dus maar even een chapeau voor TNT, netjes afgehandeld (tot zover tenminste)...
[ Voor 86% gewijzigd door rhodes54 op 04-04-2008 15:01 ]
Bij Hobo in Arnhem. Ben ik overigens niet erg netjes behandeld vind ik.Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 23:32:
[...]
Dit snap ik niet.Welke heb jij het over?
Heb jij ook nog een setje staan dan?
[ Voor 7% gewijzigd door 4-legged-bird op 04-04-2008 12:50 ]
They said it couldn't happen here.... And it didn't
Verwijderd
Er staat toch een leuke set Master Control op MP? Als jij die nu niet heel snel koopt!4-legged-bird schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 12:18:
[...]
Bij Hobo in Arnhem. Ben ik overigens niet erg netjes behandeld vind ik.
Verwijderd
Houdt er goed rekening mee dat de goederen waar U hier over spreekt alle van B-kwaliteit zijn! Er mankeert dus overal "iets" aan.( wat nog niet betekent dat het "slechte" apparaten betreft)Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 19:23:
Velen onder ons hebben hun mooie apparatuur gekocht via Ebay (leshele, richtonaudio, enz) meestal voor een habbekrats.
Houdt er ook maar rekening mee dat vele gerenomeerde Westerse High-End merken hun assortiment voor een soortgelijke habbekrats ook uit China betrekken. En zij krijgen n.l. niet de B-waren maar goederen conform hun opdracht specificatie.
Gelukkig zijn , zo te lezen de meeste erg gelukkig met hun Chineese aanwinsten.
En Crafty dan? Ja die moet zorgen dat er voldoende "spek" tussen zijn in en verkoop blijft zitten.
Ik ga kijken.....Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 13:10:
[...]
Er staat toch een leuke set Master Control op MP? Als jij die nu niet heel snel koopt!
EDIT: 4-legged-bird ziet ze niet hoor. Heeft CDNEGER ze al gekocht?.....
[ Voor 13% gewijzigd door 4-legged-bird op 04-04-2008 13:26 ]
Verwijderd
Dan moet je ff de rubriek luidsprekers aanklikken en dan binnen die rubriek zoeken op 3A. Hij heeft typefouten gemaakt in de advertentietitel.4-legged-bird schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 13:21:
[...]
Ik ga kijken.....
EDIT: 4-legged-bird ziet ze niet hoor. Heeft CDNEGER ze al gekocht?.....
Uhm, uhm....4-legged-bird schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 12:18:
Bij Hobo in Arnhem. Ben ik overigens niet erg netjes behandeld vind ik.
/me gaat nu heel stil zitten wezen...
ik houd dan wel een set over ja
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2008 15:03 ]
Verwijderd
Ik vertrek volgende maand naar Hong Kong.
En ik wil uiteraard wat materiaal meegrabbelen.. hoog op mijn lijstje staat uiteraard een iPhone en een iPod. Heeft iemand tips waar ik ter plaatse aan goeie prijzen kan geraken?
Want ik kan mij voorstellen dat ik overdonderd word ter plaatse.
Indien iemand er via e-mail wat wil over praten, laat mij weten, dan stuur ik je mijn e-mail.
En ik wil uiteraard wat materiaal meegrabbelen.. hoog op mijn lijstje staat uiteraard een iPhone en een iPod. Heeft iemand tips waar ik ter plaatse aan goeie prijzen kan geraken?
Want ik kan mij voorstellen dat ik overdonderd word ter plaatse.
Indien iemand er via e-mail wat wil over praten, laat mij weten, dan stuur ik je mijn e-mail.
Joepie. Na lang wachten is hij binnen, Mijn Meixing Ming-DA MC66-AE. Verscheept met dezelfde boot als een aantal posts hierboven. (Tip alle goederen worden vanuit die zending gedistribueerd met TNT. Even klantenservice bellen met je trackingno, dan gaat het ineens snel)
Netjes verpakt (verpakking niet opengemaakt door douane, helaas wel invoerrechten moeten betalen) en geen beschadigingen of andere foutjes te herkennen. Helaas een standaard powercord, maar dat had ik verwacht en die dingen heb ik genoeg. Hij is nog niet ingespeel, maar zelfs zo direct out of the box klinkt ie fantastisch met de originele Chinese buizen. Nu maar eens op zoek naar leuke vervangers om te gaan spelen met tuberolling.
Voor diegenen die op zoek zijn naar een dedicated versterker voor hun koptelefoon een aanrader, zeker voor het geld. Ik gebruik hem met een HD-650 en het klinkt enorm goed. Mooi breed 3D beeld en alles lijkt te kloppen.
Ding ook nog even open geschroefd voor controle. Ziet er allemaal super netjes uit. Mooie onderdelen gebruikt, waaronder een ALPS pot. Nee, dat vind je aan deze kant van de plas niet voor dat geld.
Pics volgen nog
Netjes verpakt (verpakking niet opengemaakt door douane, helaas wel invoerrechten moeten betalen) en geen beschadigingen of andere foutjes te herkennen. Helaas een standaard powercord, maar dat had ik verwacht en die dingen heb ik genoeg. Hij is nog niet ingespeel, maar zelfs zo direct out of the box klinkt ie fantastisch met de originele Chinese buizen. Nu maar eens op zoek naar leuke vervangers om te gaan spelen met tuberolling.
Voor diegenen die op zoek zijn naar een dedicated versterker voor hun koptelefoon een aanrader, zeker voor het geld. Ik gebruik hem met een HD-650 en het klinkt enorm goed. Mooi breed 3D beeld en alles lijkt te kloppen.
Ding ook nog even open geschroefd voor controle. Ziet er allemaal super netjes uit. Mooie onderdelen gebruikt, waaronder een ALPS pot. Nee, dat vind je aan deze kant van de plas niet voor dat geld.
Pics volgen nog
Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!
Nou wonder is geschied heb m,n MHZS 33 cd eindelijk binnen, rijke Tonie kan zijn etiketten in het vervolg beter typen dan met de hand schrijven. maar gelukkig niks hoeven bijbetalen.
zo te zien geen beschadigingen of zo, hij staat nu te spelen ziet er soliede uit allemaal. dus het ombouwen kan beginnen. wel zonde om zo,n nieuw apperaat meteen uit elkaar te slopen.
ps was er nog ergens een engelse handleiding te vinden, niet dat het een ingewikkeld ding is of zo.
maar mischien zie ik nog funkties over het hoofd.
zo te zien geen beschadigingen of zo, hij staat nu te spelen ziet er soliede uit allemaal. dus het ombouwen kan beginnen. wel zonde om zo,n nieuw apperaat meteen uit elkaar te slopen.
ps was er nog ergens een engelse handleiding te vinden, niet dat het een ingewikkeld ding is of zo.
[ Voor 17% gewijzigd door dirk38 op 04-04-2008 17:44 ]
Ga jij er luisteren zaterdag? Succes! En de groeten aan Sander maar niet heus..... Ik blijf toch bang dat deze luidsprekers te weinig laag voor mij gaan hebben.Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 14:51:
[...]
Uhm, uhm....
/me gaat nu heel stil zitten wezen...
ik houd dan wel een set over ja
Verwijderd
Ik ga voor de BL-23 pre en 2 BL-88 monoblokken denk ik! Voor die prijs kun je je er geen buil aan vallen...Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 19:25:
Nog een niet eerder? genoemde oem
http://www.tube-fidelity.com/
De Tube Fidelity PM-7 en FV-34C zijn dezelfde modellen als de Yarland PM-7 en FV-34C die door Caps&Coils wordt verkocht. Alleen is de Tube Fidelity FV-34C 100 euro duurder. Makkelijk verdiend, 100 euro voor een ander naamplaatje.Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 19:25:
Verwijderd
Dit ziet er nu niet echt betrouwbaar uit. Anoniemer kan haast niet.Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 19:25:
Verwijderd
Eensch, beetje rond zitten klikken, zelfs de welkomsboodschap is niet ingevuld en OScommerce is toch niet zo heeel moeilijk...Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 21:40:
[...]
Dit ziet er nu niet echt betrouwbaar uit. Anoniemer kan haast niet.
felidirk38 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 16:50:

Eerst maar zo even inspelen he? Gewoon even leren kennen. Anders weet je ook niet wat je mod voor effect heeft. Das namelijk echt een vette kick.
De enige functie waarvoor je een boekje nodig zou hebben is de samplerate instellen. Als hij niet speelt druk je op display op de AB om hem om te zetten van 44.1>88.2>176.4kHz.
Ik zal het wel laten weten. Al is dat voor mij niet maatgevend. Ik heb een beetje vervelende resonantiepiek in de bas op de afstemfrequentie van de baspoort ongeveer (3,8m kamerbreedte>44Hz). Ik hoop dat deze een wat lagere afstemfrequentieheeft. En nu luisteren of het midden en hoog even goed is.4-legged-bird schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 19:27:
[...]
Ga jij er luisteren zaterdag? Succes! En de groeten aan Sander maar niet heus..... Ik blijf toch bang dat deze luidsprekers te weinig laag voor mij gaan hebben.
Maar er komt echt veel bas uit Ref3A hoor. Ik heb ze juist omdat er voor de vorige eigenaar veel teveel bas in zat. Vergis je daar niet in. En ik heb ook nog contact gehad met iemand anders die mijne voor een stel bijna dezelfde wil ruilen (dit was alleen veel goedkoper). Dus geen man overboord. En komen luisteren kan hier ook.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2008 02:12 ]
Verwijderd
Over de services en kwaliteit geen oordeel, maar de prijzen zijn zeer hoog. MC100B voor €1248,- ipv € 500,- incl.verzending, btw en invoer bij onze chinesche vrienden. € 750,- zou een goede NL prijs zijn heb je als handelaar toch nog 50% marge. Of zijn inkoop is veel te duur.Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 19:25:
Alles komt hier achter elkaar binnen nu, net mijn Russiche 6P3S tubes bouwjaar 1967 binnen, dacht zo midden uit de koude Oorlog periode moeten ze wel goed zijn, en inderdaad
@silitek ze werken fantastisch in m,n MC 5881A, gekocht op ebay voor een paar euro samen met een paar PIO caps. dus dat wordt open schroeven en solderen de komende dagen.
@silitek ze werken fantastisch in m,n MC 5881A, gekocht op ebay voor een paar euro samen met een paar PIO caps. dus dat wordt open schroeven en solderen de komende dagen.
Verwijderd
@koifarm..
Ik heb een quad set sovtek KT88 buizen gekocht waarop staat dat de buizen op 25mA gebiast moeten worden. Is dat niet aan de lage kant?
Ik heb een quad set sovtek KT88 buizen gekocht waarop staat dat de buizen op 25mA gebiast moeten worden. Is dat niet aan de lage kant?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2008 22:09 ]
Verwijderd
Dat ik mooi man! Hoe bevalt de cd speler tot nu toe zonder mods?dirk38 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 16:50:
Nou wonder is geschied heb m,n MHZS 33 cd eindelijk binnen, rijke Tonie kan zijn etiketten in het vervolg beter typen dan met de hand schrijven.
Posting Date Drop-off Point Origin
5-Apr-2008 Wang Tau Tong Post Office Wang Tau Tong Post Office
Date # Location Delivery Status
5-Apr-2008 Hong Kong Item posted and is being processed.
5-Apr-2008 Hong Kong In transit.
Rijke tonie heeft ook eindelijk mijn MHZS speler verstuurd
dirk38 schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 13:43:
Alles komt hier achter elkaar binnen nu, net mijn Russiche 6P3S tubes bouwjaar 1967 binnen, dacht zo midden uit de koude Oorlog periode moeten ze wel goed zijn, en inderdaad
kan ik zelf de mod uitvoeren
Tubes....It's what make music music!
@DigitalMan
Tja wat zal ik zeggen de speler klinkt in mijn oren al heel bekoorlijk, je hoort het open buizen geluid het hele scherpe is er af, heb nu wel de GE jan buisjes erin zitten. moet wel bekennen dat ik geen evaring heb kwaliteits cd spelers, gebruikte tot nu een JVC speler van 18 jaar oud en dat verschil kan ik wel horen. apperaat ziet er voor de rest zeer degelijk uit.
Tja wat zal ik zeggen de speler klinkt in mijn oren al heel bekoorlijk, je hoort het open buizen geluid het hele scherpe is er af, heb nu wel de GE jan buisjes erin zitten. moet wel bekennen dat ik geen evaring heb kwaliteits cd spelers, gebruikte tot nu een JVC speler van 18 jaar oud en dat verschil kan ik wel horen. apperaat ziet er voor de rest zeer degelijk uit.
Verwijderd
Zo een lage bias heb ik nog nooit gezien voor een KT88. Bij 490V anode spanning kan de bias tussen de 45 en 60mA worden ingesteld. Volgens mij is bij de buizen een datasheet bijgeleverd. Haal hier de Pmax af en meet je anodespanning, vul dit in mijn al eens hier geplaatste rekenblad en in het groene gebied zie je de biasinstelling.Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 14:11:
@koifarm..
Ik heb een quad set sovtek KT88 buizen gekocht en er staat dat de buizen op 25 gebiasd moeten worden. Ik dat niet aan de lage kant?
Verwijderd
Direct vanuit China importeren is inderdaad geheel legaal voor een particulier.
Het verschil zit hem erin dat je als bedrijf aan wat meer regels moet voldoen wil je apparatuur uit China importeren en weer verder verkopen. Zo moet er een CE toelating zijn voor alle spullen die je verkoopt, garantie zal je niet onderuit komen
En het is handig als je de apparatuur ook kunt repareren. Op beurzen staan, recensies en publiciteit regelen gaat ook niet alleen van de winst op postzegels.
Wat ik een groter verschil vindt met e-bay aanbieders is dat ik me beperk tot de verkoop van spullen waar ik achter sta. En wat ik verkoop probeer te verbeteren. Als dat inhoudt dat ik voorlopig de pro200se van Yarland niet verkoop, zo zij het.
Het verschil zit hem erin dat je als bedrijf aan wat meer regels moet voldoen wil je apparatuur uit China importeren en weer verder verkopen. Zo moet er een CE toelating zijn voor alle spullen die je verkoopt, garantie zal je niet onderuit komen
Wat ik een groter verschil vindt met e-bay aanbieders is dat ik me beperk tot de verkoop van spullen waar ik achter sta. En wat ik verkoop probeer te verbeteren. Als dat inhoudt dat ik voorlopig de pro200se van Yarland niet verkoop, zo zij het.
Verwijderd
Even voor wat betreft de CE toelating, ik ben voor computer apparatuur nogal eens tegengekomen dat de Chinezen er lukraak CE opzetten, als we dan naar testrapporten informeerden, kwam de aap uit de mouw, hadden er CE opgezet met als verklaring dat ze dat erbij zetten omdat het Chinese Export betrof.
Verwijderd
Klopt! Dat is mijn ervaring ook. Je moet echt doorvragen.
Wel jammer, had laasts een erg mooie Chineze buizen cd speler hier thuis die erg goed klonk. Helaas nooit meer wat van de fabrikant gehoord toen ik doorvroeg naar de CE papieren die ze beweerden te hebben.
Wel jammer, had laasts een erg mooie Chineze buizen cd speler hier thuis die erg goed klonk. Helaas nooit meer wat van de fabrikant gehoord toen ik doorvroeg naar de CE papieren die ze beweerden te hebben.
Een aantal delen geleden heb ik aangegeven (ook) geïntresseerd te zijn in Chinese audio.
Nou van het 1 = het ander gekomen.
Paul en Arjen van PA zijn een paar weken geleden bij me langs geweest.
Naast advies over de opstelling van mijn boxen heb ik me ook (goed) laten voorlichten over de keuze van een andere versterker.
Zodoende torst sinds vanmiddag mijn audio rack hier een Shanling A300 (wat een gevaarte).
Maar wat een verschil met mijn Sony ES versterker. Het laag is gewoon een stuk zuiverder. Verder is het mid en hoog veel sprankelender. Ben dus zeer content met het resultaat.
Mijn set, bestaat naast de Shanling, verder uit een Esound CDspeler en BNS Elevation luidsprekers.
Zover ik weet allemaal "made in China"
Naast advies over de opstelling van mijn boxen heb ik me ook (goed) laten voorlichten over de keuze van een andere versterker.
Zodoende torst sinds vanmiddag mijn audio rack hier een Shanling A300 (wat een gevaarte).
Maar wat een verschil met mijn Sony ES versterker. Het laag is gewoon een stuk zuiverder. Verder is het mid en hoog veel sprankelender. Ben dus zeer content met het resultaat.
Mijn set, bestaat naast de Shanling, verder uit een Esound CDspeler en BNS Elevation luidsprekers.
Verwijderd
Kijk dat dacht ik al..Ik heb uiteraard dat mooie excel-schemaVerwijderd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 18:16:
[...]
Zo een lage bias heb ik nog nooit gezien voor een KT88. Bij 490V anode spanning kan de bias tussen de 45 en 60mA worden ingesteld. Volgens mij is bij de buizen een datasheet bijgeleverd. Haal hier de Pmax af en meet je anodespanning, vul dit in mijn al eens hier geplaatste rekenblad en in het groene gebied zie je de biasinstelling.
Verder kan ik geen datasheet vinden van de sovtek KT88 vinden..wat ik wel vreemd vind want met google...de svetlana KT88 heb ik wel te pakken gekregen: (http://www.drtube.nl/datasheets/kt88svet2001.pdf)
Maar goed dat is technisch engels en kan simpelweg niet achterhalen hoe ze een anode in het engels noemen

Ik heb begrepen dat de sovteks en svetlana uit dezelfde fabriek komen..Volgens onderstaande link met veel KT88 info:
http://www.jacmusic.com/KT88/kt88.htm
Zo wordt oa. beweerd dat de Gold Lion en EH KT88 dezelfde zijn!
Snap er dus weer weinig van

Verwijderd
Bij sovtek buizen wordt altijd een datasheet meegeleverd in het doosje, raar dat je dat niet hebt.Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 21:58:
[...]
Kijk dat dacht ik al..Ik heb uiteraard dat mooie excel-schemanog om te gebruiken maar ik moet dus de Pmax weten? Kan dat in de engelse literatuur anders heten? En wat is P max? en de anodespanning meten..maar huh hoe meet ik de anodespanning?
Verder kan ik geen datasheet vinden van de sovtek KT88 vinden..wat ik wel vreemd vind want met google...de svetlana KT88 heb ik wel te pakken gekregen: (http://www.drtube.nl/datasheets/kt88svet2001.pdf)
Maar goed dat is technisch engels en kan simpelweg niet achterhalen hoe ze een anode in het engels noemenIk snap er dus weer weinig van
Ik heb begrepen dat de sovteks en svetlana uit dezelfde fabriek komen..Volgens onderstaande link met veel KT88 info:
http://www.jacmusic.com/KT88/kt88.htm
Zo wordt oa. beweerd dat de Gold Lion en EH KT88 dezelfde zijn!
Snap er dus weer weinig van
Pmax is de maximale plate dissipatie voor een KT88 40 a 45 Watt. In gebruik altijd de waarde 42 Watt. Als je een MC100B hebt is de anode spanning 490 a 500V. Dit invullen in het rekenblad.. De waarde's in het groene gebied kun je instellen.
Toch even verslag doen: het is duidelijk hetzelfde merk; erg prettig luisteren. De tweeter is zo te zien hetzelfde, de fullrange/mid is kleiner en van kevlar (5" ongeveer) en er zit nog een 7"(?) das binnenin voor de lage bas. De biwire aansluitingen zitten netjes aan de onderkant. De kast was helaas alleen wat beschadigd; er waren een paar kleine hoejes zwarte lak af. Ze zagen er niet echt netjes uit. Maar dat is wel te verhelpen.4-legged-bird schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 19:27:
Ga jij er luisteren zaterdag? Succes! En de groeten aan Sander maar niet heus..... Ik blijf toch bang dat deze luidsprekers te weinig laag voor mij gaan hebben.
Op het eerste gehoor geen verschil. De boxen werden x-end voor mijn neus neergezet. Maar dat was duidelijk niet goed, het beeld was veel te smal. Dus maar zo neergezet dat ze ruim achter me \o/ kruisen. Daarmee kreeg ik een prachtig groot podium voor me. De piano was nu levensecht in formaat. Dat had ik nog niet eerder gehoord. En de piano loopt met een bepaald lastig stukje muziek ook niet vol. Dank aan de kleinere snellere 5" waarschijnlijk.
De bas begint ook een beetje lager in te zetten. Het midden is erg mooi geplaatst. Alleen de bas is heel vreemd: bij 40-50Hz een heuveltje, tot 150Hz op een lager plateau (weinig bas) en begint dan op te lopen tot volle sterkte. Ik heb muziek met vette synthetische bas meegenomen maar het kwam er gewoon niet uit.
De ruimte was alleen wel erg gedempt en stond vol met Daleks van B&W (800 serie) die ook nog als basstraps werken. Het deed erg denken aan een tentoonstellingsruimte met crisisakoestiek. In zo'n ruimte is gewoon niks zinnigs over de bas te zeggen.
Een andere oorzaak zou kunnen zijn (ik kan er niet in kijken) dat de interne speaker volop meedoet en de impedantie naar beneden trekt waardoor het rendement in de bas terugloopt. Aangezien ik geen 4Ohm uitgang heb zou dat een (oorzaak van) probleem kunnen zijn.
Ik heb ze dus maar meegenomen, gekocht, betaald.
Om thuis te proberen. En ik mag ze terugbrengen. Ze pasten alleen niet in de auto
Ik ben ook op zoek naar een versterker voor m'n HD580, twijfel nog tussen de Meixing Ming-DA MC66-AE en de Xiang Sheng 708B maar de laatste heeft tot nu toe m'n voorkeur. Gisteren is er bij on9mart een 708B tot 84US$ gegaan (ik had maar tot 50us$ gebodenRave17 schreef op maandag 31 maart 2008 @ 14:15:
Toevallig staan er nu drie XS 708B's op eBay die allemaal al een bod hadden met een eindtijd > 24 uur. Dus hij wordt toch wel aardig verkocht
quote]]eep schreef op zondag 06 april 2008 @ 02:24:
[...]
Ik heb muziek met vette synthetische bas meegenomen maar het kwam er gewoon niet uit.
Om thuis te proberen. En ik mag ze terugbrengen. Ze pasten alleen niet in de auto
[/quote]
Dank je Jeep, voor je uitgebreide beschrijving! Ik denk toch dat het maar goed is dat ik ze dan niet ongezien heb gekocht. Ik blijf even verder rondkijken. Op zich is mijn combi van Aurum Cantus met Advance MPP-205 en MPP-705 (2x) heel mooi op lage volumes (mooi genoeg althans voor mijn wensen). Maar als ik hard draai (en dan ook nog eens bv hardrock), dan is het net alsof het laag wordt teruggezogen in plaats van uitgebraakt (excusez le mot).
Misschien trouwens ook iets voor hier: ik heb een Advance Acoustic eindversterker gekocht, waarvan de binnenkant van het glazen front vies is. Iemand enig idee hoe ik dat kan schoonmaken? Ik heb de kap eraf gehad, maar het lijkt erop alsof ik er niet bij kan. Ik durf het althans niet zomaar aan.
[...]
Ik heb muziek met vette synthetische bas meegenomen maar het kwam er gewoon niet uit.
[/quote]
Dank je Jeep, voor je uitgebreide beschrijving! Ik denk toch dat het maar goed is dat ik ze dan niet ongezien heb gekocht. Ik blijf even verder rondkijken. Op zich is mijn combi van Aurum Cantus met Advance MPP-205 en MPP-705 (2x) heel mooi op lage volumes (mooi genoeg althans voor mijn wensen). Maar als ik hard draai (en dan ook nog eens bv hardrock), dan is het net alsof het laag wordt teruggezogen in plaats van uitgebraakt (excusez le mot).
Misschien trouwens ook iets voor hier: ik heb een Advance Acoustic eindversterker gekocht, waarvan de binnenkant van het glazen front vies is. Iemand enig idee hoe ik dat kan schoonmaken? Ik heb de kap eraf gehad, maar het lijkt erop alsof ik er niet bij kan. Ik durf het althans niet zomaar aan.
gefeliciteerd met je aanwinst... lijkt me echt een beest van een versterker!Bergenfietsen schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 20:53:
Een aantal delen geleden heb ik aangegeven (ook) geïntresseerd te zijn in Chinese audio.
pics?
Ik heb die van mij besteld bij apple1917. Hij heeft er nu weer eentje staan (hij verkoopt de een na de ander als je erop blijft letten). Ik had 9,99 GBP betaald (het startbod) en met verzendkosten (per schipncodr schreef op zondag 06 april 2008 @ 09:32:
[...]
Ik ben ook op zoek naar een versterker voor m'n HD580, twijfel nog tussen de Meixing Ming-DA MC66-AE en de Xiang Sheng 708B maar de laatste heeft tot nu toe m'n voorkeur. Gisteren is er bij on9mart een 708B tot 84US$ gegaan (ik had maar tot 50us$ geboden), ik vroeg me af welke headphone amplifier jullie gekocht hebben, waar en hoeveel het bod gegaan is...
Als ik jou was zou ik niet hoger gaan bieden dan het startbod, want hij komt er vanzelf weer een keer op te staan
Verwijderd
@Koifarm, Thanks voor je reacties..De buizen zouden ingesteld moeten worden op 54-63mA!! (waarbij ik 490V en 44watt heb aangehouden voor in het tabel)..Ze stonden eerst op 26mA ingesteld ivm dat ik de buizen geswapt heb en na een 30 min rust gemeten heb. Ik heb eerst ook geluisterd en het klonk goed op 26mA..
Daarna de boel opgekrikt naar 50mA. Het viel me op dat bij het muziek luisteren het hoog en mid-hoog, als het ware, wat dunner en minder precies klonk dan op 26mA. Ik heb daarna het geheel ingesteld op 30mA..op zo'n 35-40% van de heat meter..(zeer licht groen). Er zou dan meer kans zijn op cross-over storing maar de buizen zouden dan wel langer meegaan..
Maar goed wat is jouw mening? Wat ik heb begrepen is dat de minimale biasinstelling gemiddeld genomen zo'n 37mA is voor KT88 buizen.
Trouwens kan het kwaad om in het begin te experimenteren met de biasinstelling van nieuwe buizen?
@jeep..begrijp ik het goed dat je op zoek bent naar nieuwe speakers? Heb ik wat gemist? Ik dacht jij zo gehecht was aan je monitoren?
Daarna de boel opgekrikt naar 50mA. Het viel me op dat bij het muziek luisteren het hoog en mid-hoog, als het ware, wat dunner en minder precies klonk dan op 26mA. Ik heb daarna het geheel ingesteld op 30mA..op zo'n 35-40% van de heat meter..(zeer licht groen). Er zou dan meer kans zijn op cross-over storing maar de buizen zouden dan wel langer meegaan..
Maar goed wat is jouw mening? Wat ik heb begrepen is dat de minimale biasinstelling gemiddeld genomen zo'n 37mA is voor KT88 buizen.
Trouwens kan het kwaad om in het begin te experimenteren met de biasinstelling van nieuwe buizen?
@jeep..begrijp ik het goed dat je op zoek bent naar nieuwe speakers? Heb ik wat gemist? Ik dacht jij zo gehecht was aan je monitoren?
Ik heb geen ervaring met de Xiang Sheng 708B, maar ik heb hier sinds een paar dagen de Meixing Ming-Da MC66-AE staan die mijn HD650 aanstuurt. En dat klinkt fenomenaal al zeg ik het zelf. Hij is nu lekker ingespeeld en heb er geen seconde spijt van. Er zitten de standaard chinese buizen in, tuberollen komt nog wel...Ruim voldoende vermogen, extreem netjes afgewerkt en in elkaar gezet. Een echte aanrader!ncodr schreef op zondag 06 april 2008 @ 09:32:
[...]
Ik ben ook op zoek naar een versterker voor m'n HD580, twijfel nog tussen de Meixing Ming-DA MC66-AE en de Xiang Sheng 708B maar de laatste heeft tot nu toe m'n voorkeur. Gisteren is er bij on9mart een 708B tot 84US$ gegaan (ik had maar tot 50us$ geboden), ik vroeg me af welke headphone amplifier jullie gekocht hebben, waar en hoeveel het bod gegaan is...
Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!
Als je nou slim bent kom je bij mij luisteren (wanneer ik ze heb). En voordat ik ze terugbreng, mocht ik daartoe toch besluiten. Volgens mij begrijp je niet helemaal hoeveel bas er uit mijn monitors komt. Dat is echt véél. En diep.4-legged-bird schreef op zondag 06 april 2008 @ 10:34:
Dank je Jeep, voor je uitgebreide beschrijving! Ik denk toch dat het maar goed is dat ik ze dan niet ongezien heb gekocht. Ik blijf even verder rondkijken.
Waar je met de Baccarats rekening mee moet houden is ook dat je de speakers niet naar binnen moet laten wijzen. Omdat de speakers geen filter hebben gaan de kevlar 5" bundelen in het hoog en dat kan te fel worden boven de 2kHz. Dat lukte in de winkel niet zo.
Weet je zeker dat je speakers in fase aangesloten zijn?Op zich is mijn combi van Aurum Cantus met Advance MPP-205 en MPP-705 (2x) heel mooi op lage volumes (mooi genoeg althans voor mijn wensen). Maar als ik hard draai (en dan ook nog eens bv hardrock), dan is het net alsof het laag wordt teruggezogen in plaats van uitgebraakt (excusez le mot).
En het zou kunnen komen door de (te) slappe zijkant. Dan krijg je hetzelfde effect als wanneer je monitorspeakers op slappe stands zet. Attack in de bas lukt dan gewoon niet. Dan krijg je hetzelfde effect als wanneer je in een stuk hout in je hand een spijker moet slaan. Dat lukt bijna niet. Wel als je hem tegen een stevige ondergrond houdt. Of met 2 hamers van weerskanten slaan.
Bij de aquariumwinkel hebben ze van die sponsjes op een magneetje. Dan kun je van buitenaf het ruitje schoonmaken.Misschien trouwens ook iets voor hier: ik heb een Advance Acoustic eindversterker gekocht, waarvan de binnenkant van het glazen front vies is. Iemand enig idee hoe ik dat kan schoonmaken? Ik heb de kap eraf gehad, maar het lijkt erop alsof ik er niet bij kan. Ik durf het althans niet zomaar aan.

Nee, en ben ik ook. Maar het zijn in principe ook dezelfde speakers, alleen vloerstaand. En een koopje. Ze kosten €400. Dus dat kon ik echt niet laten schieten.Verwijderd schreef op zondag 06 april 2008 @ 15:32:
begrijp ik het goed dat je op zoek bent naar nieuwe speakers? Heb ik wat gemist? Ik dacht jij zo gehecht was aan je monitoren?
En misschien dat een akoestiekprobleempje er mee opgelost kan worden. Onze kamer heeft een staande golf ongeveer/precies op de afstemfrequentie van de speaker. Een vloerstaander heeft een groter volume en een lagere afstemming. Ergo: lager doorlopende bas en piek verdwenen.
Verwijderd
Het lichtgroene gebied kan nog prima. Voor wat betreft nieuwe buizen kun na 50 a 100 uur pas zeggen hoe ze werkelijk klinken.Ik zou naar 100 uur een paar andere bias instellingen proberen en dan kiezen voor de best klinkende. Spelen tussen de 30 en 60mA kan prima bij de KT88 buizen. Kies voor de beste klank en niet voor de maximale leeftijd. Als de beste klank bij een lagere bias is dan is dit ideaal en anders luister je naar het beste geluid en ziet wel wat de levensduur is.Verwijderd schreef op zondag 06 april 2008 @ 15:32:
@Koifarm, Thanks voor je reacties..De buizen zouden ingesteld moeten worden op 54-63%mA!! (waarbij ik 490V en 44watt heb aangehouden voor in het tabel)..Ze stonden eerst op 26mA ingesteld ivm dat ik de buizen geswapt heb en na een 30 min rust gemeten heb. Ik heb eerst ook geluisterd en het klonk goed op 27mA..
Ronny
Verwijderd
@ronny..
Yep..daar heb je gelijk in..na het inspelen is daar meer over te zeggen..maar het viel me wel meteen op. En wat betreft de levensduur versus geluid..dan heeft geluid uiteraard de voorkeur..De sovteks zijn tenslotte niet zo duur in tegenstelling tot de gold lions..
Wat me overigens wel opvalt is dat de sovteks neutraler lijken over te komen en het middengebied wat presenter is t.o.v. gold lions..Maar goed ik ga eerst een poosje met de sovteks spelen.
@jeep..okee..tja..voor dat geld liet ik ze ook niet staan!! Die monitor klinkt tenslotte al lekker..hopelijk komt de vloerstaander ook goed uit de verf!! Het kan een totaal ander beeld geven dan de monitor..
Yep..daar heb je gelijk in..na het inspelen is daar meer over te zeggen..maar het viel me wel meteen op. En wat betreft de levensduur versus geluid..dan heeft geluid uiteraard de voorkeur..De sovteks zijn tenslotte niet zo duur in tegenstelling tot de gold lions..
Wat me overigens wel opvalt is dat de sovteks neutraler lijken over te komen en het middengebied wat presenter is t.o.v. gold lions..Maar goed ik ga eerst een poosje met de sovteks spelen.
@jeep..okee..tja..voor dat geld liet ik ze ook niet staan!! Die monitor klinkt tenslotte al lekker..hopelijk komt de vloerstaander ook goed uit de verf!! Het kan een totaal ander beeld geven dan de monitor..
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2008 19:29 ]
[...]Verwijderd schreef op zondag 06 april 2008 @ 19:06:
[...]
Als je nou slim bent kom je bij mij luisteren (wanneer ik ze heb).
In welk deel van dit land woon je ongeveer?
Maar hoe krijg ik dat magneetje dan aan de binnenkant??????Bij de aquariumwinkel hebben ze van die sponsjes op een magneetje. Dan kun je van buitenaf het ruitje schoonmaken.
Ede, 17 km ten westen van Arnhem.4-legged-bird schreef op zondag 06 april 2008 @ 19:26:
In welk deel van dit land woon je ongeveer?
LOLMaar hoe krijg ik dat magneetje dan aan de binnenkant??????

Wie heeft er een aquarium nodig als ze zo goed happen
Je zult toch moeten demonteren tot je er bijkunt. Evt met een wattestokje met glassex.
Moest eerst de batterij van mijn fototoestel opladenChaoss schreef op zondag 06 april 2008 @ 10:48:
[...]
gefeliciteerd met je aanwinst... lijkt me echt een beest van een versterker!
pics?
Plaatjes spreken voor zich:

[ Voor 7% gewijzigd door Bergenfietsen op 06-04-2008 20:31 ]
Verwijderd
@bergenfietsen..
Coole pics en inderdaad een bak van een versterker..!!
Haal alleen die KPN digitenne meuk weg want zo dicht bij de apparatuur...dat moet haast wel verstrooiing geven en het geluid beïnvloeden..
Dan nog..ik heb bij de KPN gewerkt..ik hoop dat je digitenne alleen gebruikt op een klein scherm want de bandbreedte per kanaal is zo laag dat het beeld zondermeer bedroevend is op een groter scherm..
Coole pics en inderdaad een bak van een versterker..!!
Haal alleen die KPN digitenne meuk weg want zo dicht bij de apparatuur...dat moet haast wel verstrooiing geven en het geluid beïnvloeden..

Dan nog..ik heb bij de KPN gewerkt..ik hoop dat je digitenne alleen gebruikt op een klein scherm want de bandbreedte per kanaal is zo laag dat het beeld zondermeer bedroevend is op een groter scherm..
Zal eens de "digitenne meuk "Verwijderd schreef op zondag 06 april 2008 @ 21:12:
@bergenfietsen..
Coole pics en inderdaad een bak van een versterker..!!![]()
Haal alleen die KPN digitenne meuk weg want zo dicht bij de apparatuur...dat moet haast wel verstrooiing geven en het geluid beïnvloeden..![]()
&offtopic
Heb een TeVee van 92 cm en ja vroeger was het beeld, vooral bij slecht weer zo bedroevend, dat ik
spontaan weer wilde overstappen (terug) naar de UPC of naar de schotel.
Moet eerlijk zeggen dat het nu een paar maanden vrij goed gaat.
Zoveel Tevee kijk ik echter niet en dan is € 6,95 per maand niet duur
Verwijderd
Buenas noches,
Uiteindelijk toegang tot deze pagina via een omweg want mijn spaanse email wordt niet geaccepteerd en is zeker geen hotmailcom of zoiets maar een betaalde via TELE2 . Kan iemand mij uitleggen vanwaar deze discriminatie : - ))
Enfin thnx voor alle toffe informatie die via deze pagina tot mij kwam en me op het spoor zette en deed besluiten om ook maar eens wat te importeren.
Ik heb de MHZScd33 aangeschaft en daarna de Bewitch 6550.
Beide keren moest ik bijbetalen : voor de cd spele € 50,- !! ging via de HONKONG ptt en wordt dan afgehandeld door de Spaanse ptt. De versterker ging met UPS en moest maar € 35 bijbetalen-
Ook beide keren heb ik problemen gehad. Eerst met de MHZS vlogen alle stoppen erdoor, ja een tering harde knal, bleek dat de stekker van de stroomkabel helemaal los zat en daar de kortsluiting veroorzaakte.
Met de Bewitch 6550 beleken alle lampen het te doen behalve 1 EH 6550 buis . Ik ben geen technicus, een leek en heb hem opengehad wat trouwens een heel karwei is. Ik bemerkte dat een kabel bij de socket los zat! Je kunt er eigenlijk alleen van de bovenkant bij. De opening tussen socket en chassis is heel klein. met een heel klein soldeerboutje de draad op de plaat vast gesoldeerd. alles weer aangesloten en ja ook de 4de zette zich ook in werking. Ben nu met verygoodstore aan het mailen waarom er geen "ultimate check" is. Hij schreef eerst dat ik de buis moest schonmaken en goed shaken met dat ding!!
Maar wat speelt de cd33 mooi en de Bewitch komt nu pas los, wauw! op de triodestand vind ik het mooist. Ik laat nog meer van me horen want wil nog effe voort slapen gaan Yusef Lateef horen. Bedankt mannûh voor al die goede raad en tips!
Uiteindelijk toegang tot deze pagina via een omweg want mijn spaanse email wordt niet geaccepteerd en is zeker geen hotmailcom of zoiets maar een betaalde via TELE2 . Kan iemand mij uitleggen vanwaar deze discriminatie : - ))
Enfin thnx voor alle toffe informatie die via deze pagina tot mij kwam en me op het spoor zette en deed besluiten om ook maar eens wat te importeren.
Ik heb de MHZScd33 aangeschaft en daarna de Bewitch 6550.
Beide keren moest ik bijbetalen : voor de cd spele € 50,- !! ging via de HONKONG ptt en wordt dan afgehandeld door de Spaanse ptt. De versterker ging met UPS en moest maar € 35 bijbetalen-
Ook beide keren heb ik problemen gehad. Eerst met de MHZS vlogen alle stoppen erdoor, ja een tering harde knal, bleek dat de stekker van de stroomkabel helemaal los zat en daar de kortsluiting veroorzaakte.
Met de Bewitch 6550 beleken alle lampen het te doen behalve 1 EH 6550 buis . Ik ben geen technicus, een leek en heb hem opengehad wat trouwens een heel karwei is. Ik bemerkte dat een kabel bij de socket los zat! Je kunt er eigenlijk alleen van de bovenkant bij. De opening tussen socket en chassis is heel klein. met een heel klein soldeerboutje de draad op de plaat vast gesoldeerd. alles weer aangesloten en ja ook de 4de zette zich ook in werking. Ben nu met verygoodstore aan het mailen waarom er geen "ultimate check" is. Hij schreef eerst dat ik de buis moest schonmaken en goed shaken met dat ding!!
Maar wat speelt de cd33 mooi en de Bewitch komt nu pas los, wauw! op de triodestand vind ik het mooist. Ik laat nog meer van me horen want wil nog effe voort slapen gaan Yusef Lateef horen. Bedankt mannûh voor al die goede raad en tips!
ik weet ff niet meer wie het vroeg, maar ik kwam een paar mooie bas/mid units tegen met een mooi rendement van 91 en 92 dB/W van Davis. Frans merk. Is daar ook hot, de speakers iig. Ik heb speakers met die Davis units gehoord op de VAD en die lieten een zeer goede indruk achter. En ze zijn niet allemaal zo duur (17KLV6A - Davis 6.5" 92 dB/W kevlar met phaseplug voor €100 ongeveer).
Verwijderd
@bergenfietsen: is dat niet de shanling A300? Wat een bak zeg. Wat is je indruk? Ik zit namelijk te denken om ook die versterker te kopen. Ik heb een Shanling CD 300 en een bijbehorende versterker zou het plaatje compleet maken.
Verwijderd
Zijn er hier ook mensen uit Limburg en omstreken met mooie Chinese buizenversterkers, die eventueel bereid zouden zijn deze eens bij mij thuis op de Reference 3A's aan te sluiten? Ik overweeg namelijk de aankoop van iets Chinees maar ik heb geen idee of dat met míjn 3A's ook mooi zal zijn. Momenteel heb ik er een AVM op aangesloten en dat wordt waarschijnlijk in de toekomst een voorversterker en twee eindmono's van AVM maar toch blijft dat buizen idee erg trekken...
Verwijderd
Vertel, vertel welke Yusef Lateef?Verwijderd schreef op zondag 06 april 2008 @ 23:34:
Buenas noches,
Ik laat nog meer van me horen want wil nog effe voort slapen gaan Yusef Lateef horen.
ok story continues...Chaoss schreef op donderdag 03 april 2008 @ 15:42:
ok dank voor je reactie Jeep,
Ik denk dat een mailtje ga versturen dat hij hem mag versturen, ik ga maar gewoon op tim's verhaal af en er vanuit dat de brom echt verwaarloosbaar is. Daarbuiten is het al meer dan een maand geleden dat ik de betaling met paypal gedaan heb, dus geld automatisch terug halen gaat ook niet, en ik wil dat ding nu eindelijk wel eens hebbenkan wel gaan vragen om andere buizen, maar dan ben ik weer 2-3 weken verder.
Vandaag uiteraard contact gezocht, was benieuwd of hij de amp verstuurd had, nee want hij vertrouwde het toch niet. De amp heeft bij hme thuis een paar dagen aan gestaan, en het was zijn vrouw opgevallen dat de brom soms luider werd (hoorbaar dus) en dan ineens weer weg was.
En omdat de eerste buizen gebroken waren heeft het pakket dus een klap gehad oid, en daarom is hij dit keer extra voorzichtig Hij wil er zeker van zijn dat de amp niet mankeert, en daarom wou hij vandaag de buizen weer terug sturen naar de fabriek. Kheb hem gevraagd of hij dan niet beter de hele amp terug kan sturen.
Dat is de Shanling A 300Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 09:54:
@bergenfietsen: is dat niet de shanling A300? Wat een bak zeg. Wat is je indruk? Ik zit namelijk te denken om ook die versterker te kopen. Ik heb een Shanling CD 300 en een bijbehorende versterker zou het plaatje compleet maken.
Mijn indruk na 2 dagen is dat het, in vergelijk met mijn Sony ES versterker, de muziek veel prettiger klinkt. Het laag is minder dof en het mid/hoog meer sprankelender. Muziek komt ook veel meer los van de luidsprekers.
Dus tot nu toe een tevreden gebruiker
De Yaqin mc 5881a versterker doet het beter op 8 Ohm dan op 4 Ohm. Zelfs met m'n 4 Ohm speakers
. Versterker kan nu wel zijn vermogen kwijt. Bij 60% volume op 4 Ohm stagneerde de Visonik's Evo 6 dramatisch, speakers liepen geheel vol. Vond dat al heel vreemd.
Op 8Ohm is het geluidbeeld iets anders. Het midden wat meer wolliger maar veel meer "punch" in het laag en het vermogen komt nu wel los van de speaker tot zeker 80% volume. "Now whe talking"
Wel eigenaardig...versterker blijkbaar op 8 Ohm impedantie gebouwd

Op 8Ohm is het geluidbeeld iets anders. Het midden wat meer wolliger maar veel meer "punch" in het laag en het vermogen komt nu wel los van de speaker tot zeker 80% volume. "Now whe talking"
Kan dit zomaar dan? Krijg je nu geen problemen met je eindbuizen die te weinig weerstand krijgen van je speakers? Ik heb thuis ook 4 ohm speakers maar ik durf ze niet zomaar aan te sluiten op de 8 ohm output...silitek schreef op maandag 07 april 2008 @ 15:35:
De Yaqin mc 5881a versterker doet het beter op 8 Ohm dan op 4 Ohm. Zelf met m'n 4 Ohm speakers. Versterker kan nu wel zijn vermogen kwijt. Bij 60% volume op 4 Ohm stagneerde de Visonik's Evo 6 dramatisch, speakers liepen geheel vol.
Op 8Ohm is het geluidbeeld iets anders. Het midden wat meer wolliger maar veel meer "punch" in het laag en het vermogen komt nu wel los van de speaker tot zeker 80% volume. "Now whe talking"![]()
Ben geen techneut..wat ik wel weet dat op 4Ohm de versterker harder moet werken dan op 8 Ohm.rhodes54 schreef op maandag 07 april 2008 @ 15:40:
[...]
Kan dit zomaar dan? Krijg je nu geen problemen met je eindbuizen die te weinig weerstand krijgen van je speakers? Ik heb thuis ook 4 ohm speakers maar ik durf ze niet zomaar aan te sluiten op de 8 ohm output...
Of het slecht is
Heb nu een luistersessie van een uur achter de rug..van jazz tot rock. Versterker kan definitief zijn vermogen kwijt..zonder twijfel. Het geheel komt nu pas tot z'n recht, net of ik een totaal andere versterker c.q speakers bezit
[ Voor 7% gewijzigd door silitek op 07-04-2008 15:55 ]
Dat is niet eigenaardig. De meeste buizenbakken werken gewoon optimaal op een bepaalde impedantie, en hebben daarom zo ook vaak meerdere taps op de transformator voor verschillende impedanties. Daarom is het ook vaak aan te om je speakers te voorzien van een impedantiecorrectie netwerkje om de impedantie van je speaker te lineariseren.silitek schreef op maandag 07 april 2008 @ 15:35:
[ Voor 16% gewijzigd door voodooless op 07-04-2008 15:57 ]
Dus ik zou een poging kunnen wagen zonder de boel in rook te zien gaan? Ben er een beetje huiverig voor :-)voodooless schreef op maandag 07 april 2008 @ 15:55:
[...]
Dat is niet eigenaardig. De meeste buizenbakken werken gewoon optimaal op een bepaalde impedantie, en hebben daarom zo ook vaak meerdere taps op de transformator voor verschillende impedanties. Daarom is het ook vaak aan te om je speakers te voorzien van een impedantiecorrectie netwerkje om de impedantie van je speaker te lineariseren.
Even een bericht voor MHZS bezitters (met name de CD 33).
Op ebay wordt een mooi verhaal verteld rondom deze speler.
O.a.:
SONY laser pick up, PHILIPS SAA7824 servo system
Nou is dit de laser pick up:

en dit de doos waarin de laser pickup verscheept wordt!

Ik weet dat die Chinezen slecht in het spellen van Engels zijn, maar om nou "Sony" met "Zony" te verwarren
Dat verklaart meteen waarom veel mensen op diverse forums al de KSS-213Q niet bij Sony konden vinden......
Op ebay wordt een mooi verhaal verteld rondom deze speler.
O.a.:
SONY laser pick up, PHILIPS SAA7824 servo system
Nou is dit de laser pick up:

en dit de doos waarin de laser pickup verscheept wordt!

Ik weet dat die Chinezen slecht in het spellen van Engels zijn, maar om nou "Sony" met "Zony" te verwarren

Dat verklaart meteen waarom veel mensen op diverse forums al de KSS-213Q niet bij Sony konden vinden......
[ Voor 9% gewijzigd door Bazer op 07-04-2008 16:09 ]
Kamperen; alles wat je thuis laat is meegenomen!
Niet zonder meer. Of de versterker het aan kan ligt nogal aan de versterker. Sommigen kunnen prima overweg met lagere loads, anderen niet. Ik ben eigenlijk wel van mening dat een versterker door een load van 4 Ohm zeer zeker niet kapot mag gaan, maar je weet maar nooit natuurlijk.rhodes54 schreef op maandag 07 april 2008 @ 15:59:
Dus ik zou een poging kunnen wagen zonder de boel in rook te zien gaan? Ben er een beetje huiverig voor :-)
Ik zou dus zeggen: op eigen risico, al acht ik het risico dat het goed gaat redelijk groot.
't is eigenlijk meer het punt dat de response redelijk scheef is als de load niet klopt en naast meer vervorming (wat misschien minder erg is) zul je dus ook rekening moeten houden met een andere klankbalans (zoals ook al beschreven).
[ Voor 15% gewijzigd door voodooless op 07-04-2008 16:13 ]
Verwijderd
Ik heb tot nu toe elk bericht gelezen van de china hi-fi draadjes en ik ben op zoek naar een leuke chinese beuzenbak voor mijn studentenkamertje.
Ik luister vrij veel soorten muziek:
-rock, beetje jazz, funk etc, maar geen blues
-klassiek, zowel rustig als beukend
-elektronische muziek, veel ruimtelijke techno en trance, geen hardcore ofzo
ik zoek dus eigenlijk een alleskunner, het liefst met 20> watt voor rond de 500 euro of minder.
Ik heb de versterkers eigenlijk al tot 2 beperkt (maar voor andere betere opties sta ik natuurlijk open):
Audioromy FU13 en de Audioromy 845
Ik heb eigenlijk heel weinig informatie kunnen vinden over deze buizen, niet genoeg in ieder geval.
Kan iemand mij vertellen wat de verschillen tussen de FU13 en de 845 buizen zijn?, want volgens mij zijn de versterkers voor de rest ' gelijk'.
ik zoek dus eigenlijk een alleskunner, het liefst met 20> watt voor rond de 500 euro of minder.
Ik heb de versterkers eigenlijk al tot 2 beperkt (maar voor andere betere opties sta ik natuurlijk open):
Ik heb eigenlijk heel weinig informatie kunnen vinden over deze buizen, niet genoeg in ieder geval.
Kan iemand mij vertellen wat de verschillen tussen de FU13 en de 845 buizen zijn?, want volgens mij zijn de versterkers voor de rest ' gelijk'.
Hé Jeep, ben ff kwijt welke speaker jij nu op "proefkoop" thuis hebt staan. Heb je een plaatje? Betekent dit ook dat je eigen speakers de verkoop ingaan of ambieer je nu ook ineens een surround opstelling:)
Handtekening
Verwijderd
FU13 = 45 Watt, 845 = 20 Watt de FU13 ruist minder als de 845. Dit is data verkregen uit de advertenties voor de audioromy versterkers. Heb alleen de FU13 gehoord en luister er momenteel naar. Bedenkt wel dat de FU13 maar 2 ingangen heeft.Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 18:20:
Ik heb tot nu toe elk bericht gelezen van de china hi-fi draadjes en ik ben op zoek naar een leuke chinese beuzenbak voor mijn studentenkamertje.
Ik vindt de FU13 het mooist klinken van dit stel Yaqin 6v6,Yaqin 5881, Yaqin MC10l, Yaqin MC100B,Yaqin 300B, Audioromy FU29, Mengyue Mini P14, Yarland FV34c3, yarland FV34a3, Cayin 16.0, Dynavox Vr70e, dynavox vr80e, Graaf gm50.
Balboa schreef op maandag 07 april 2008 @ 18:33:
Hé Jeep, ben ff kwijt welke speaker jij nu op "proefkoop" thuis hebt staan. Heb je een plaatje? Betekent dit ook dat je eigen speakers de verkoop ingaan of ambieer je nu ook ineens een surround opstelling:)

Zo ongeveer maar iets minder netjes onderhouden. Ik en mijn vrouw vinden het maar maar raar dat je zulke dure speakers zo laat verslonzen. Maar dat is weer op te poetsen. Dat lelijke hout zie je niet want dat zit achter het grijze frontdoek.
Eerst eens rustig aan uitproberen en als ze echt beter zijn dan eens gaan denken of ik mijn oude vertrouwde speakers misschien wil gaan verkopen.
Verwijderd
Na nameten blijkt volgens mij idd de potmeter niet gelijk te lopen. Het is vanwege de PP een dual potpeter en tussen de twee delen zit bij nulstand een verschil van 1,2Ohm. Op rustig luisternivo zit dit nog op 1,1Ohm verschil. Is het verschil groot genoeg om dit balansverschil te veroorzaken?Boudewijn schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 22:22:
[...]
Loopt je volumepot wel gelijk? Draai hem eens deels open en meet met een multimeter.
En verder evt de bias van je buizen, maar ik gok de volumepot.
Bij mijn versterker zitten standaard (verbeter me als ik het verheerd heb) Sonice EL34B buizen. Opzich ben ik er (nog) niet mee bezig om ze te willen vervangen, maar ik kom dit merk verder nergens tegen. Heb ik het merk verkeerd of zijn dit gewoon zeer onbekende buizen?
Hoe heb je gemeten, en tussen welke pennen?
Verwijderd
Gemeten met de multimeter op 200kOhm. De Potmeter bevat 6 pinnen. Twee rijen van drie. Een meting tussen pin 1 en 2 gaf een weerstand van: 32,8kOhm, tussen 2 en 3: 0kOhm.
meting tussen pin 4 en 5 gaf een weerstand van: 31,6kOhm, tussen 5 en 6: 0kOhm.
Op luistersterkte bij pin 1 en 2: 28,8kOhm en 4 en 5: 29,9kOhm. Overige pinnen restwaarde.
Ik ben voor de rest een noop kwa electrotechnische termen hoor dus wanneer ik iets verkeerd die zeg het.
meting tussen pin 4 en 5 gaf een weerstand van: 31,6kOhm, tussen 5 en 6: 0kOhm.
Op luistersterkte bij pin 1 en 2: 28,8kOhm en 4 en 5: 29,9kOhm. Overige pinnen restwaarde.
Ik ben voor de rest een noop kwa electrotechnische termen hoor dus wanneer ik iets verkeerd die zeg het.
Ik zie nu nergens die 1,2 Ohm terug ... Anyway, 32,8 en 31.6 is denk ik binnen de marge, dat is 2.5% en 1,25% afwijking. en dan bij luistersterkte nog 3% afwijking onderling. Dat lijkt me eigenlijk best redelijk voor een potmeter.
Edit: gaan we dan effe verder rekenen, dan brengt ons dat op een verschil van bijna 7 dB in output tussen de twee kanalen. Dat is toch best veel!
Edit: gaan we dan effe verder rekenen, dan brengt ons dat op een verschil van bijna 7 dB in output tussen de twee kanalen. Dat is toch best veel!
[ Voor 24% gewijzigd door voodooless op 07-04-2008 21:05 ]
Verwijderd
@JPmountain..eindelijk een account gekregen!! Gefeliciteerd.
@Bazer..what the hell! Ik kan me haast niet voorstellen dat geen echte sony is..maar goed je levert een sterk bewijs...ik wil toch binnenkort 's in de speler kijken of het echt zo is. Ben weer een illusie rijker..jammer hoor. Kun je ook ff de link geven waar je deze info gevonden hebt?
En wel verdomme!!
Heb ik ivm met een oscillerende (piep geluid vanaf de buis) gold Lion KT88 buis een quad set sovteks gekocht via ebay van een handelaar ($100). Staat er weer een buis te piepen!!!
Als ik ditmaal een tik tegen de buis geef stopt het voor een paar minuten en daarna is er vrolijk weer een piep..
Waar kan dat aan liggen..buisvoeten, stuurrooster, verkeerroosters, ommekeerrooster, vakantieroosters? Of hoe die krengen in de buizen mogen heten! Welke redenen zijn er dat de buis al na 3 uur weer staat te piepen. Ze zijn gloednieuw!! Dit ontneemt me nogal de lol in de buizenamp..Ik kan niet wekelijks ff $100 dollar of €100 euro spenderen aan buizen om een stel piep-vrij buizen te krijgen.
Een nogal teleurgestelde Bronco.B
@Bazer..what the hell! Ik kan me haast niet voorstellen dat geen echte sony is..maar goed je levert een sterk bewijs...ik wil toch binnenkort 's in de speler kijken of het echt zo is. Ben weer een illusie rijker..jammer hoor. Kun je ook ff de link geven waar je deze info gevonden hebt?
En wel verdomme!!
Waar kan dat aan liggen..buisvoeten, stuurrooster, verkeerroosters, ommekeerrooster, vakantieroosters? Of hoe die krengen in de buizen mogen heten! Welke redenen zijn er dat de buis al na 3 uur weer staat te piepen. Ze zijn gloednieuw!! Dit ontneemt me nogal de lol in de buizenamp..Ik kan niet wekelijks ff $100 dollar of €100 euro spenderen aan buizen om een stel piep-vrij buizen te krijgen.
Een nogal teleurgestelde Bronco.B
[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2008 09:42 ]
Verwijderd
Dat bedoel ik dus met mijn noobkunde in E-techniek. Ik bedoelde dus meer het verschil tussen de 32,8 en 31,6kOhm dus verschil van 1,2kOhm ipv 1,2Ohm......voodooless schreef op maandag 07 april 2008 @ 20:56:
Ik zie nu nergens die 1,2 Ohm terug ... Anyway, 32,8 en 31.6 is denk ik binnen de marge, dat is 2.5% en 1,25% afwijking. en dan bij luistersterkte nog 3% afwijking onderling. Dat lijkt me eigenlijk best redelijk voor een potmeter.
Bedankt voor het doorrekenen!! Nu heb ik een idee in welke richting ik moet teken wat de afwijking is. Bij volumeknop net een stukje open hoor ik dus ook alleen links en geen rechts. En dat verschil blijft dus tot zeer luid volume.
Toch een mankementje in mijn op Ebay gekochte verterker gevonden

Hoe heb je het eigenlijk berekend?
Ehm, factor 1000Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 21:31:
Dat bedoel ik dus met mijn noobkunde in E-techniek. Ik bedoelde dus meer het verschil tussen de 32,8 en 31,6kOhm dus verschil van 1,2kOhm ipv 1,2Ohm......
Staat hierHoe heb je het eigenlijk berekend?
Verwijderd
Hallo toma... het was Psychicemotus. wat klinkt dat onwijs mooi. zeg, heb trouwens een hele batterij Lateefs; detroit,diverse,eastern sounds, live at peps,the blue y, the case of the 3 side etc. Dit is zo mooi als je het nu op buis hoort echt een nieuwe luisstertrip!
Bronco heb ze vandaag opgehaald op het ptt kantoor en ben ze nu aan het beluisteren en moet zeggen de details in het hoog en mid zijn veel sterker dan voorheen. Ik post wat meer luisterervaring over een paar dagen als ze echt goed zijn ingebrand.
Verwijderd
Stel, je wilt een zo goed mogelijk klinkende (ruimtelijk, gedetailleerd) stereo versterker hebben, waarmee je vooral naar rustige rock en akoestische muziek luistert (met uitschieters naar alle andere denkbare soorten muziek).
Je wilt daar twee monitor speakers op aansluiten, zoals de Scan Speak Reference Monitor en het geheel aansluiten op de pc met een geluidskaart zoals de Onkyo SE-200.
Ik zelf denk dat bijvoorbeeld aan een Classic No.6.10, die ik in de TS zag, maar zijn er nog (veel) betere Chinese kandidaten? Buizenversterkers lijken mij te veel "gedoe".
Je wilt daar twee monitor speakers op aansluiten, zoals de Scan Speak Reference Monitor en het geheel aansluiten op de pc met een geluidskaart zoals de Onkyo SE-200.
Ik zelf denk dat bijvoorbeeld aan een Classic No.6.10, die ik in de TS zag, maar zijn er nog (veel) betere Chinese kandidaten? Buizenversterkers lijken mij te veel "gedoe".
Verwijderd
Dat is een Impulse die ik nimmer gehoord heb. Laatst Before Dawn ( Verve) gescoored. Is momenteel Japans te koop.Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 22:45:
[...]
Hallo toma... het was Psychicemotus. wat klinkt dat onwijs mooi. zeg, heb trouwens een hele batterij Lateefs; detroit,diverse,eastern sounds, live at peps,the blue y, the case of the 3 side etc. Dit is zo mooi als je het nu op buis hoort echt een nieuwe luisstertrip!
Verwijderd
Maar op de afgebeelde doos staat ook KSS-213C en dus niet de KSS-213Q. Lijkt mij dat de afgebeelde laserpickup niet uit die doos komtBazer schreef op maandag 07 april 2008 @ 16:07:
Ooit wel eens een kapot cd-rommetje in je pc gehad? Ik niet en heb er toch aardig wat gehad. Allemaal goedkope chinese meuk.
@NiZNO
ja, dat is wel een goede keuze. Of mss een Bada. Maar toch is een buizenversterker nou net waar je om vraagt.
@NiZNO
ja, dat is wel een goede keuze. Of mss een Bada. Maar toch is een buizenversterker nou net waar je om vraagt.
Verwijderd
Erg bedankt voor je antwoord, maar wat ik eigenlijk wil weten is het verschil in geluid (laag/midden/hoog, ruimtelijkheid, detail, snelheid, etc etc) is tussen een 845 buis en een FU13 buis.Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 19:02:
[...]
FU13 = 45 Watt, 845 = 20 Watt de FU13 ruist minder als de 845. Dit is data verkregen uit de advertenties voor de audioromy versterkers. Heb alleen de FU13 gehoord en luister er momenteel naar. Bedenkt wel dat de FU13 maar 2 ingangen heeft.
Ik vindt de FU13 het mooist klinken van dit stel Yaqin 6v6,Yaqin 5881, Yaqin MC10l, Yaqin MC100B,Yaqin 300B, Audioromy FU29, Mengyue Mini P14, Yarland FV34c3, yarland FV34a3, Cayin 16.0, Dynavox Vr70e, dynavox vr80e, Graaf gm50.
Verwijderd
@JPmountain, Ze zijn NOS..dus ze hebben, naar mijn mening, ongeveer 1 week nodig om goed op stoom te komen. Het laag komt veelal later pas goed los.
Verwijderd
Huh jeep..spreek jij jezelf nu niet tegen?Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 01:38:
Ooit wel eens een kapot cd-rommetje in je pc gehad? Ik niet en heb er toch aardig wat gehad. Allemaal goedkope chinese meuk.
@NiZNO
Verwijderd
Maar dat zijn meestal cd-rom van bekende merken die A-kwaliteit producten in hun spullen hebben. De afgekeurde laserpickups van sony mogen waarschijnlijk niet de naam Sony dragen, dus een lettertje verschil en dat is opgelost en wordt als chinees merk verder verkocht. Ik weet het niet hoor misschien ben ik te negatief, maar ik lees de laatste week op dit forum een aantal verhalen van spullen die niet naar behoren functioneren. Daar wordt ik een beetje zenuwachtig van.Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 01:38:
Dat is echt balen! Is dat de buis in het zelfde buisvoetje als de vorige keer of is het nu een op een andere lokatie. Als het een buis in hetzelfde voetje betreft lijkt het mij een mankement aan de versterker.Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 21:25:
En wel verdomme!!Heb ik ivm met een oscillerende (piep geluid vanaf de buis) gold Lion KT88 buis een quad set sovteks gekocht via ebay van een handelaar ($100). Staat er weer een buis te piepen!!!
Verwijderd
@digitalman..was het maar zo..dit maal is het de meest rechtse buis, de vorige keer de meest linkse buis..
Verwijderd
Ik heb geprobeerd wat reviews te vinden over de versterker, maar veel kun je niet noemen. In een van de reviews werd trouwens gezegd dat als je de volumeknop ronddraait, hoor je 'getik' via de luidsprekers...
Bergenfietsen schreef op maandag 07 april 2008 @ 11:38:
[...]
Dat is de Shanling A 300![]()
Mijn indruk na 2 dagen is dat het, in vergelijk met mijn Sony ES versterker, de muziek veel prettiger klinkt. Het laag is minder dof en het mid/hoog meer sprankelender. Muziek komt ook veel meer los van de luidsprekers.
Dus tot nu toe een tevreden gebruiker
uh... ja. Ik heb nog een fijne 4 speed, 16 speed cd-rom liggen, een 20 speed cd-brander die ik niet heb kunnen verpatsen. Werkt allemaal nog. Maar je gebruikt toch geen cd-rom of -brander meer als je al voor €20 een perfecte dvd-brander hebt? Het is gewoon low-tech tegenwoordig. En als je een cd op 52 speed kunt uitlezen, dan zou het toch op singlespeed helemaal moeten lukken of niet? Wat Rega doet met bufferen is mss wel een beetje noten kraken met een voorhamer. Alleen een beetje stevig laadje geeft wel een prettig gevoel. Nodig is het niet...Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 09:48:
Huh jeep..spreek jij jezelf nu niet tegen?Als je aardig wat cd-rommetjes hebt gehad impliceert het dat ze dus toch dat ze snel kapot gaan? Je zult het wel anders bedoelt hebben.
Ik snap de reden voor het oscilleren trouwens niet. Ik ga vermoeden dat dan toch de algemene bias te hoog is zodat sommige buizen al snel op het kantje zijn. Het is dus niet 1 buis die dat doet? En niet 1 socket, maar verschillende?
Verwijderd
Maar dat is dus het rare..de bias is ingesteld op 30mA eb da's voor een KT88 behoorlijk aan de lage kant (gemiddeld is tussen de 45-55mA). Daarom zat ik te denken welke roosters (keerrooster, schermrooster, stuurrooster) eventueel problemen kunnen geven.Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 15:11:
[...]
Ik snap de reden voor het oscilleren trouwens niet. Ik ga vermoeden dat dan toch de algemene bias te hoog is zodat sommige buizen al snel op het kantje zijn. Het is dus niet 1 buis die dat doet? En niet 1 socket, maar verschillende?
Eigenlijk is me helemaal niet duidelijk net zoals het engelse begrip 'grid' huh ja..hoe heet dat onderdeel in NL???
Vraag: Welk onderdeel wordt gebiased? Ik ben ff de draad kwijt
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2008 19:18 ]
Heb het net geprobeerd maar geen getik gehoord via de luidsprekers.Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 13:43:
Ik heb geprobeerd wat reviews te vinden over de versterker, maar veel kun je niet noemen. In een van de reviews werd trouwens gezegd dat als je de volumeknop ronddraait, hoor je 'getik' via de luidsprekers...
[...]
Maar, als je vlakbij Amsterdam woont, kan je wel eens komen luisteren hoor.
Neem dan ook je CD 300 mee. Ben wel benieuwd naar de combinatie met de A300.
Dit topic is gesloten.