@ Bronco.b , welke KT 88 buizen zaten er oorspronkelijk in jouw versterker ? ik overweeg om in de toekomst ook mijn KT 88 's ter vervangen door die van Svetlana maar dan koop ik ze wel bij een Nederlands bedrijf bijv Tonefactory of iets dergelijks want als ik jouw verhaal mag geloven is kopen via E bay nog steeds een risico zoals jij reeds hebt ervaren .De KT 88's die nu al zo'n 6 maanden in mijn Music Angel zitten hebben tot op heden geen enkel probleem gegeven ....
Misschien een domme vraag, maar als je de buis verplaatst, verplaatst het probleem dan met de buis mee?.Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 12:30:
@digitalman..was het maar zo..dit maal is het de meest rechtse buis, de vorige keer de meest linkse buis..
Het lijkt me stug dat een van de roosters trilt. Als het goed is staat daar allemaal gelijkspanning op, alleen het stuurrooster en de anode voeren 'trillende' (lees audio signalen), maar als die het oscilleren veroorzaken, dan zou dat alleen optreden als er een bepaalde frequentie doorheen en zou het muziek afhankelijk zijn (logisch geredeneerd, kan de plank natuurlijk volledig mis slaan) Zijn de andere spanningen op de buis(zen) wel correct? Misschien is de bias wel goed, maar zijn de gloeispanning of een andere spanning veel te hoog of te laag.
Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!
Verwijderd
Ik hou het zeker in mijn gedachte.
(kan moeilijk vragen of jij bij mij langskomt in Rotterdam. Met die A300 krijg je meteen een hernia
)
(kan moeilijk vragen of jij bij mij langskomt in Rotterdam. Met die A300 krijg je meteen een hernia
Bergenfietsen schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 19:45:
[...]
Heb het net geprobeerd maar geen getik gehoord via de luidsprekers.
Maar, als je vlakbij Amsterdam woont, kan je wel eens komen luisteren hoor.
Neem dan ook je CD 300 mee. Ben wel benieuwd naar de combinatie met de A300.
gewoon zo'n stekwagentje is dat een NL-woord?) gebruiken
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Verwijderd
Met een extra e welChaoss schreef op woensdag 09 april 2008 @ 13:28:
gewoon zo'n stekwagentje is dat een NL-woord?) gebruiken
Verwijderd
Het is nu wel zo..nu de buis is verplaatst het probleem weg lijkt te zijn. Maar goed je komt met een goeie vraag zou de gloeispanning te hoog zijn. Mar goed wat doe je nou met bias..Waar of welk onderdeel kun je opvoeren of afzwakken..Daar ben ik benieuwd naar..Killer schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 21:37:
[...]
Misschien een domme vraag, maar als je de buis verplaatst, verplaatst het probleem dan met de buis mee?.
Het lijkt me stug dat een van de roosters trilt. Als het goed is staat daar allemaal gelijkspanning op, alleen het stuurrooster en de anode voeren 'trillende' (lees audio signalen), maar als die het oscilleren veroorzaken, dan zou dat alleen optreden als er een bepaalde frequentie doorheen en zou het muziek afhankelijk zijn (logisch geredeneerd, kan de plank natuurlijk volledig mis slaan) Zijn de andere spanningen op de buis(zen) wel correct? Misschien is de bias wel goed, maar zijn de gloeispanning of een andere spanning veel te hoog of te laag.
@hermankora..
De Shuguang buizen zaten er eerst in. Leuke buis maar het kon beter. De gold Lion KT88 doen het leuk. Geven een warme buizen klank en behoorlijk veel detail in hoog en ruimtelijkheid..Wellicht zelfs een beetje te. Het geluid is nogal 'up-front' en kent een goede doortekening
De sovteks zijn neutraler, voor mijn gevoel, en hebben een mooi detailrijk middengebied, zijn minder ruimtelijk en kent een ietswat minder doortekening. De plaatsing daarentegen komt prettiger over dan bij de Gold Lion
Beide merken hebben dus hun plus en minpunten. Voor nu bevalt me de sovtek wel (minder prominent en lekker neutraal) en is voor de prijs zeker een mooie buis te noemen. Zo'n 25 euro of dollar. De gold lion zit daar ver boven..
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2008 22:50 ]
@ Bronco.b
Balen van je piepende buizen. Hier en daar lees ik dat mensen in hun chinese buizenamps de buisvoeten veranderen omdat sommige minder goed contact zouden maken.
Nu kan het zo zijn dat van die piepende buis bijv een pinnetje nét iets schever staat waardoor het in die buisvoet nét even niet goed of minder contact maakt en daardoor gaat piepen.
Nu ik er zo over nadenk kan het ook zijn dat omdat die buizen vaak vrij oud zijn er misschien aanslag op de pinnetjes zit die eventueel een minder contact veroorzaken. Misschien die eens voorzichtig schoonmaken?
Ik verwacht niet dat het een of andere spanning is, de originele chinese buizen deden het toch goed?
@digitalman
Hier is een link naar waar ik de plaatjes gevonden heb. Het is inderdaad een foto van de doos van de "c" versie maar komt wel van dezelfde fabrikant als de "q" versie. Het hoeft helemaal geen slecht onderdeel te zijn hoor! Misschien is het wel beter dan een Sony, maar ik wilde alleen aangeven dat het niet allemaal hoeft te zijn wat ze zeggen.
Balen van je piepende buizen. Hier en daar lees ik dat mensen in hun chinese buizenamps de buisvoeten veranderen omdat sommige minder goed contact zouden maken.
Nu kan het zo zijn dat van die piepende buis bijv een pinnetje nét iets schever staat waardoor het in die buisvoet nét even niet goed of minder contact maakt en daardoor gaat piepen.
Nu ik er zo over nadenk kan het ook zijn dat omdat die buizen vaak vrij oud zijn er misschien aanslag op de pinnetjes zit die eventueel een minder contact veroorzaken. Misschien die eens voorzichtig schoonmaken?
Ik verwacht niet dat het een of andere spanning is, de originele chinese buizen deden het toch goed?
@digitalman
Hier is een link naar waar ik de plaatjes gevonden heb. Het is inderdaad een foto van de doos van de "c" versie maar komt wel van dezelfde fabrikant als de "q" versie. Het hoeft helemaal geen slecht onderdeel te zijn hoor! Misschien is het wel beter dan een Sony, maar ik wilde alleen aangeven dat het niet allemaal hoeft te zijn wat ze zeggen.
Kamperen; alles wat je thuis laat is meegenomen!
Verwijderd
Als het net zo goed is als dat ze snel werken bij Hong Kong post heb ik er weer vertrouwen inBazer schreef op donderdag 10 april 2008 @ 10:59:
@ Bronco.b
van dezelfde fabrikant als de "q" versie. Het hoeft helemaal geen slecht onderdeel te zijn hoor!
Posting Date Drop-off Point Origin
5-Apr-2008 Wang Tau Tong Post Office Wang Tau Tong Post Office
Date # Location Delivery Status
5-Apr-2008 Hong Kong Item posted and is being processed.
5-Apr-2008 Hong Kong In transit.
7-Apr-2008 Hong Kong Processed for departure.
7-Apr-2008 Hong Kong The item left Hong Kong for its destination on 8-Apr-2008
7-Apr-2008 Hong Kong The item left Hong Kong for its destination on 8-Apr-2008
9-Apr-2008 Netherlands Arrived and is being processed.
9-Apr-2008 Netherlands Pending customs inspection.
8 april vertrokken uit Hong kong 9 april in Nederland en heb niet voor express betaald. Hopen dat de custom inspection niet al te lang gaat duren en dat de tax mee valt

Verwijderd
@ Bronco
Ik had soms last van 'gerommel en geknetter' in de versterker. Dit werd echter steeds erger. Wel weer een iets ander probleem, weet ik, maar het had te maken met de buisvoeten. Er zitten nu andere/betere in gesoldeerd en sindsdien speelt alles weer naar wens. Misschien een idee? Buisvoeten zijn er al voor een paar euro en misschien kun het zelf doen.
Ik had soms last van 'gerommel en geknetter' in de versterker. Dit werd echter steeds erger. Wel weer een iets ander probleem, weet ik, maar het had te maken met de buisvoeten. Er zitten nu andere/betere in gesoldeerd en sindsdien speelt alles weer naar wens. Misschien een idee? Buisvoeten zijn er al voor een paar euro en misschien kun het zelf doen.
Verwijderd
Het zijn in elk geval niet de beste onderdelen die er gemaakt zijn maar dat kun je ook niet verwachten voor een paar tientjes. In mijn Jungson speler zit ook een Sony KSS-213Q. Die is onlangs spontaan 'overleden'. Er is toen een ander in terrecht gekomen. (De Sony KSS-213C.) Ik hoor daar geen verschillen tussen.Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 00:15:
[...]
Maar op de afgebeelde doos staat ook KSS-213C en dus niet de KSS-213Q. Lijkt mij dat de afgebeelde laserpickup niet uit die doos komtMaar doet natuurlijk wel vermoeden dat in china de spullen na gemaakt worden
Hoop dat dit niet betekent dat het dan ook slechte kwaliteit is en dat je speler er binnen de kortste keren de brui aan geeft.
Verwijderd
Opgestuurd binnen garantie of zelf besteld en vervangen? Wordt dan toch nog een duur grapje of viel het mee?Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 11:53:
[...]
Er is toen een ander in terrecht gekomen. (De Sony KSS-213C.)
Zo ik heb de Reference 3A Baccarat thuis spelend. Het maakt erg weinig verschil met mijn monitors moet ik zeggen. Slechts op details.
Alleen dat ze 4 Ohm zijn is minder een detail voor mij (minder volume en anders). En het zijn een soort van verplaatsbare zonsverduisteringen. De vlekken die er op zitten (spatten etensresten ofzo?) heb ik er wel afgepoetst. Ze zijn gewoon smerig. bah. Technisch zijn ze prima. Nog een paar beschadigingen in de lak wegwerken en ze zien er weer uit.
Het basverloop is wat anders en de middentonen klinken net wat schoner. De bas is hier vergeleken met wat ik in de winkel hoorde stukken beter. Echt stukken! Ik zat mee te trillen op de bank, en mijn voeten op tafel ook. Met m'n 10W versterkertje. Het is iets minder dan de monitors maar dat komt omdat het ook wat strakker is. Het hoog lijkt soms wat fel te worden op de overnamefrequentie en daarboven door bundeling van de mid/bas. Dus niet naar binnen kantelen. Feit blijft dat het verrrekte goeie speakers zijn. Echt een koopje. Maar toch niet voor mij denk ik.
edit: wat ik wilde zeggen; als je belangstelling hebt moet je snel ff langskomen.
Alleen dat ze 4 Ohm zijn is minder een detail voor mij (minder volume en anders). En het zijn een soort van verplaatsbare zonsverduisteringen. De vlekken die er op zitten (spatten etensresten ofzo?) heb ik er wel afgepoetst. Ze zijn gewoon smerig. bah. Technisch zijn ze prima. Nog een paar beschadigingen in de lak wegwerken en ze zien er weer uit.
Het basverloop is wat anders en de middentonen klinken net wat schoner. De bas is hier vergeleken met wat ik in de winkel hoorde stukken beter. Echt stukken! Ik zat mee te trillen op de bank, en mijn voeten op tafel ook. Met m'n 10W versterkertje. Het is iets minder dan de monitors maar dat komt omdat het ook wat strakker is. Het hoog lijkt soms wat fel te worden op de overnamefrequentie en daarboven door bundeling van de mid/bas. Dus niet naar binnen kantelen. Feit blijft dat het verrrekte goeie speakers zijn. Echt een koopje. Maar toch niet voor mij denk ik.
edit: wat ik wilde zeggen; als je belangstelling hebt moet je snel ff langskomen.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2008 21:49 ]
Verwijderd
Jammer dat de Baccarat geen echte verbetering opleveren! Maar eigenlijk zijn die monitors ook veel mooier qua uiterlijk vind ik persoonlijk! Heb jij inmiddels nog andere mods toegepast op je MHZS speler. Zoja ben benieuwd of dit nog verbeteringen heeft gebracht?Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 17:00:
Zo ik heb de Reference 3A Baccarat thuis spelend. Het maakt erg weinig verschil met mijn monitors moet ik zeggen. Slechts op details.
Zelf heb ik net nieuwe speakerkabels en interlink gescoord via marktplaats MIT MH-750 E-CVT en Spectral (MIT) MI-330 voor weinig. Wat een ongelofelijke verbetering van het geluid levert dat op! Helderheid, plaatsing, detail en mooi strak laag. Ik ben happy! Nu de MHZS nog en ik kan voorlopig weer even vooruit.
Verwijderd
Gisteren mijn vervangende potmeter ontvangen (Alph blue) en gelijk geinstalleerd in mijn versterkertje. Het was even puzzelen op de vierkante postzegel maar het resultaat was gelukkig zoals gehoopt.
Geluidsbeeld weer keurig in het midden en de diepte in beeld is weer om heerlijk van te genieten.
Tevens heb ik het houten frontje verwijderd en ga dat vervangen door een mooi stukje aluminium of RVS.
Volgens mij hebben ze bij de douane een sabbatical ofzo want bij meerdere mensen zie je dat ze er langer over doen dan verwacht/ gehoopt.
Ook mijn pakketje staat alweer 2 dagen te wachten op z'n nieuwe baasje. Kom maar MHZS CD33
15-Feb-2008 Hong Kong Item posted.
15-Feb-2008 Hong Kong In transit.
18-Feb-2008 Hong Kong Processed for departure.
28-Feb-2008 Hong Kong The item left Hong Kong for its destination on 2-Mar-2008
8-Apr-2008 Netherlands Arrived and is being processed.
8-Apr-2008 Netherlands Pending customs inspection.
Geluidsbeeld weer keurig in het midden en de diepte in beeld is weer om heerlijk van te genieten.
Tevens heb ik het houten frontje verwijderd en ga dat vervangen door een mooi stukje aluminium of RVS.
Volgens mij hebben ze bij de douane een sabbatical ofzo want bij meerdere mensen zie je dat ze er langer over doen dan verwacht/ gehoopt.
Ook mijn pakketje staat alweer 2 dagen te wachten op z'n nieuwe baasje. Kom maar MHZS CD33
15-Feb-2008 Hong Kong Item posted.
15-Feb-2008 Hong Kong In transit.
18-Feb-2008 Hong Kong Processed for departure.
8-Apr-2008 Netherlands Arrived and is being processed.
8-Apr-2008 Netherlands Pending customs inspection.
2 dagen valt mee, mijn Cd-speler heeft er toen 1,5 week gestaan.
Verwijderd
Deze speler heb ik ooit tweede hands gekocht dus garantie zat er niet meer op. Zelf laten doen dus. Het duurde wel even voor het bedrijf erachter was wat het nu precies was. . Dit kwam ook omdat de elektrische schema's ontbraken. Het spulletje ziet er intern nogal 'onnodig ingewikkeld' uit. Uiteindelijk zijn de laserunit en IC's vervangen. Ik ben het apparaat wel een paar week kwijt geweest en was zo'n 70 euro lichter. Ik heb het bij Doedens in Eelde laten doen. Prima zaak met een goede (buizen) reputatie.Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 15:51:
[...]
Opgestuurd binnen garantie of zelf besteld en vervangen? Wordt dan toch nog een duur grapje of viel het mee?
Verwijderd
ja idd, dat verhaal bij jou was wel erg extreemChaoss schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 10:42:
2 dagen valt mee, mijn Cd-speler heeft er toen 1,5 week gestaan.

Overige spullen heb ik trouwens wel snel binnen gehad (luidsprekerkabels e.d.) maar die gingen via vliegpost en zijn kleine verpakkingen.
Weet je dat dat een schijntje is? Tegenwoordig durven ze dat al rustig te vragen voor voorrijkosten... Voor een aantal uur werk + materiaal is dat echt heel netjes hoor. Ik heb bij Hobo 4mnd moeten wachten en was €300 lichter.Ik ben het apparaat wel een paar week kwijt geweest en was zo'n 70 euro lichter. Ik heb het bij Doedens in Eelde laten doen. Prima zaak met een goede (buizen) reputatie.
Verwijderd
Klopt, je hoort mij ook niet klagen hoorVerwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 16:31:
[...]
Weet je dat dat een schijntje is? Tegenwoordig durven ze dat al rustig te vragen voor voorrijkosten... Voor een aantal uur werk + materiaal is dat echt heel netjes hoor. Ik heb bij Hobo 4mnd moeten wachten en was €300 lichter.
Zijn er toevallig leden op dit forum die luisteren naar Aurum Cantus speakers? Zo ja wat zijn de ervaringen?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2008 17:31 ]
Ja, 4-legged-bird heeft er heel wat gehoord en gehad.... De Leisure 2SE (instapmodel, weinig laag), Leisure 3SE (mooi, maar voor mij nog steeds te weinig laag), Music Goddess (teveel laag), Melody 103 (mooi!) en ik heb nu al een tijdje de Moon Goddess II. Die blijken lastig aan te sturen, maar sinds ik een Advance Acoustic-set erop heb staan (MPP-205 voorversterker, twee MAA-705 monoblokken) ben ik héél tevreden. Ik heb niet eerder iets vergelijkbaars in kwaliteit gehoord voor dit geld.Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 17:27:
[...]
Zijn er toevallig leden op dit forum die luisteren naar Aurum Cantus speakers? Zo ja wat zijn de ervaringen?
They said it couldn't happen here.... And it didn't
Pavlof, je bent toch niet van plan die geweldig Scan Speak Event speakers weg te doen?
[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 11-04-2008 19:52 ]
Verwijderd
Dank je voor de info, zal er eens aan denken als er wat audio in reparatie moet. Wel een beetje ver weg voor mij (omgeving utrecht)Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 10:46:
[...]
Ik heb het bij Doedens in Eelde laten doen. Prima zaak met een goede (buizen) reputatie.
@Jeep: Geen nieuwe mods meer aan de MHZS gedaan?
Verwijderd
OK, bedankt voor deze nuttige info. Ik heb nu speakers met een diep strak laag dat me goed bevalt. Alleen speakers met een soort gelijk laag in combinatie met een redelijk soft hoog zou ik denk nog mooier vinden. (persoonlijke smaak uiteraard) Als ik jou ervaringen zo lees dan denk ik dat de Melody 103 en Moon Goddess II dan het dichtst in de buurt komt? Ik maak me alleen wat zorgen over de baspoort bij de Arum Cantus modellen. Die zitten nl. aan de achterkant en dat is nooit geweldig als speakers in een hoek of bij de muur wilt zetten.
@Chaoss: Nee was ik niet gelijk van plan hoor. Ik heb recentelijk aardig in deze speakers geïnvesteerd dus echt handig is het dan niet...En ze doen hun werk meer dan goed. Het blijft alleen soms wat kriebelen in deze hobby
@Chaoss: Nee was ik niet gelijk van plan hoor. Ik heb recentelijk aardig in deze speakers geïnvesteerd dus echt handig is het dan niet...En ze doen hun werk meer dan goed. Het blijft alleen soms wat kriebelen in deze hobby
Verwijderd
Dat zijn best mooie kabels! Ik heb zelf een MIT 330 HE en MIT 330 interlink. De ruimtelijkheid en 'tijdcorrectie' door de netwerken is, naar mijn idee, echt geweldig. Op bijv. de thiel 1.6 doen de kabels het echt geweldig. De MIT 750 blijft ondanks dat het een 'oudje' is het gewoon mooi doen is mijn ervaring. Uhh..zoals je kunt merken ben ik een MIT-adept! Maar goed ik sta ook open voor alternatieven hoor maar tot nu toe zijn er weinig andere kabels die mij kunnen overtuigen. Overigens kun je voor je cd-speler het beste een MIT Z-chord II op de kop tikken (kosten 50-120 euro). Die combineert zeer mooi met digitale bronnen.Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 01:49:
[...]
Jammer dat de Baccarat geen echte verbetering opleveren! Maar eigenlijk zijn die monitors ook veel mooier qua uiterlijk vind ik persoonlijk! Heb jij inmiddels nog andere mods toegepast op je MHZS speler. Zoja ben benieuwd of dit nog verbeteringen heeft gebracht?
Zelf heb ik net nieuwe speakerkabels en interlink gescoord via marktplaats MIT MH-750 E-CVT en Spectral (MIT) MI-330 voor weinig. Wat een ongelofelijke verbetering van het geluid levert dat op! Helderheid, plaatsing, detail en mooi strak laag. Ik ben happy! Nu de MHZS nog en ik kan voorlopig weer even vooruit.
@everybody..Overigens...ik heb nog steeds geen antwoord op mijn bias-verhaal. Welk onderdeel wordt er nu gebiased bij een buis?? Of schreeuwt iedereen maar wat en weet in feite niemand wat nu je nu precies doet met biasen? (zou me namelijk niets verbazen)..Dus vertel het me maar!! Want ik snap het niet.
Verwijderd
Ben benieuwd wat het resultaat zal zijn. Ik denk dat het geluid van de CD speler nog wat meer body zal krijgen!Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 23:35:
morgen gaan we solderen aan de buisvoeding 70V>100V
Is die MIT 330 HE een nieuwere kabel of ongeveer uit de zelfde tijd? Die 330 interlink is die meer geschikt voor vinyl? Moet eerlijk zeggen dat ik nog niet zo lang mee loop in het high end wereldjeVerwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 23:40:
[...]
De MIT 750 blijft ondanks dat het een 'oudje' is het gewoon mooi doen is mijn ervaring.
[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2008 01:09 ]
Het hoog is heel helder van de AC's, door de bandtweeters. Als je echt genoeg laag wilt hebben zou je de Melody kunnen proberen inderdaad. Die is betaalbaar en mooi. De Moon Goddess II zul je moeilijk te pakken kunnen krijgen, omdat die volgens mij niet meer wordt geleverd. En de nieuwere modellen zijn nogal aan de prijs. De Moon River Mini is trouwens ook een hele mooie. Die is nog wel te vinden bij China Hifi.Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 22:56:
OK, bedankt voor deze nuttige info. Ik heb nu speakers met een diep strak laag dat me goed bevalt. Alleen speakers met een soort gelijk laag in combinatie met een redelijk soft hoog zou ik denk nog mooier vinden. (persoonlijke smaak uiteraard) Als ik jou ervaringen zo lees dan denk ik dat de Melody 103 en Moon Goddess II dan het dichtst in de buurt komt? Ik maak me alleen wat zorgen over de baspoort bij de Arum Cantus modellen. Die zitten nl. aan de achterkant en dat is nooit geweldig als speakers in een hoek of bij de muur wilt zetten.
Verwijderd
Het bias verhaal kan ik je wel uitleggen, maarin de volgende link doen ze dat prima in woord en beeld.Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 23:40:
[...]
@everybody..Overigens...ik heb nog steeds geen antwoord op mijn bias-verhaal. Welk onderdeel wordt er nu gebiased bij een buis?? Of schreeuwt iedereen maar wat en weet in feite niemand wat nu je nu precies doet met biasen? (zou me namelijk niets verbazen)..Dus vertel het me maar!! Want ik snap het niet.
http://www.tubedepot.com/whisbipo.html
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2008 11:46 ]
Verwijderd
@koifarm. Prachtig!! ik zal het ff gaan lezen maar het lijkt dummy-proof! Thanks.
@digitalman..in feite zijn het allemaal oudjes..maar dat zegt uiteraard niets. De eerste serie was wit van kleur. De tweede serie grijs en de huidige serie is zwart. Maar da's in grove lijnen gezegd hoor..Want tussentijd zijn er ook weer 'updates' geweest.
Zoals bijv. de spectral versie die je hebt. Dan is een speciale (niet veel voorkomende) kabel die uiteraard, volgend MIT/spectral, het beste combineert met hun spullen. Het is een variant op de MIT 330HE versie. Deze types zijn wat dynamischer dan de standaard MIT330 of de MIT 330 plus.
Heeft o.a. te maken met de weerstand van de kabel..heb ik me laten vertellen. Je kunt nu in de huidige shotgunserie of magnumserie de impedantie van de kabel selecteren aan de hand van een switsch in de kabel..Maar goed dit wordt een 'kabel gesmeed door engelen bij nacht-verhaal'.
Hoe dan ook de spectral hoeft niet beter te klinken in je set dan bijv. de standaard 330. Dus gewoon mee gaan spelen. Overigens MIT-kabels hebben wel ff een week nodig om goed in te spelen. Dan komen ze helemaal tot hun recht..en vergeet de MIT Z-chord II niet voor je digitale bron! Die werkt uitstekend. Niet gebruiken voor je amp..daar is ie niet geschikt voor, vind ik.
Edit: Nee. Voor draaitafels zijn MIT interlinks totaal niet bruikbaar..ivm weerstand van de kabel e.d. Probeer maar's. Klinkt nergens naar. Dan zou ik eerder denken aan audioquest..
@digitalman..in feite zijn het allemaal oudjes..maar dat zegt uiteraard niets. De eerste serie was wit van kleur. De tweede serie grijs en de huidige serie is zwart. Maar da's in grove lijnen gezegd hoor..Want tussentijd zijn er ook weer 'updates' geweest.
Zoals bijv. de spectral versie die je hebt. Dan is een speciale (niet veel voorkomende) kabel die uiteraard, volgend MIT/spectral, het beste combineert met hun spullen. Het is een variant op de MIT 330HE versie. Deze types zijn wat dynamischer dan de standaard MIT330 of de MIT 330 plus.
Heeft o.a. te maken met de weerstand van de kabel..heb ik me laten vertellen. Je kunt nu in de huidige shotgunserie of magnumserie de impedantie van de kabel selecteren aan de hand van een switsch in de kabel..Maar goed dit wordt een 'kabel gesmeed door engelen bij nacht-verhaal'.
Hoe dan ook de spectral hoeft niet beter te klinken in je set dan bijv. de standaard 330. Dus gewoon mee gaan spelen. Overigens MIT-kabels hebben wel ff een week nodig om goed in te spelen. Dan komen ze helemaal tot hun recht..en vergeet de MIT Z-chord II niet voor je digitale bron! Die werkt uitstekend. Niet gebruiken voor je amp..daar is ie niet geschikt voor, vind ik.
Edit: Nee. Voor draaitafels zijn MIT interlinks totaal niet bruikbaar..ivm weerstand van de kabel e.d. Probeer maar's. Klinkt nergens naar. Dan zou ik eerder denken aan audioquest..
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2008 16:13 ]
Verwijderd
Dank je voor de info! Was me al opgevallen dat de kabel beter lijken te gaan klinken. Volgens die jongen waar ik ze van overgenomen heb, hebben ze bij hem 4 jaar niks liggen te doen in de kast. Dus dan kan er nog wel wat gaan verbeteren denk ik zo.
Mijn MHZS cd speler is net bezorgt door TNT.
Heb vooralsnog geen tax hoeven betalen aan de deur, misschien komt er nog een rekening maar er zat geen nota op de doos ofzo
Wat wel irritant is dat ik een zilver kleurige versie gekregen heb terwijl ik uitdrukkelijk een zwarte besteld had. Ik heb Rijke tonnie er telefonisch en per mail nog extra opgewezen dat ik een zwarte versie wilde
en er zit dan weer een zwarte AB bij
Verder lijkt hij in perfecte staat op wat kleine schoonheidsfoutjes na. Het laadje zit wat scheef (hebben meer mensen dat?) en hij staat niet helemaal stabiel op 4 pootjes. Hij lijkt veel sneller te reageren bij het wisselen van track en het starten van CD dan dat ik bij Jeep gezien heb. Eigenlijk zo als ik bij andere CD spelers gewend ben. En het belangrijkste het geluid is in iedergeval een stuk beter out of de box dan de Philips speler waar ik nu naar luister. Valt mij nu al zeker niet tegen
Helaas kan ik niet meer vergelijken met mijn oude DENON maar denk dat het nu al gelijk of zelfs beter klinkt. Ook zijn mijn speaker kabels natuurlijk veranderd dus elk vergelijk gaat mank eigenlijk..
Mijn MHZS cd speler is net bezorgt door TNT.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2008 17:14 ]
Laadje van mijn cd33 zit recht... en ook staat hij stabiel op zn pootjes... kan verder ook niet echt schoonheids foutjes ontdekken.
Vraag me wel of hoe richton aan zijn spelers komt want dubieus genoeg is het serienummer uit de handleiding gesneden... (achterkant)
Vraag me wel of hoe richton aan zijn spelers komt want dubieus genoeg is het serienummer uit de handleiding gesneden... (achterkant)
Bij mij zit het laadje ook recht hoor, en stabiel staat ie ook. bedoel je dat zwarte boekje daar is bij mij niks uitgesneden hoor alleen het nummer komt niet overheen met dat op de speler.
Denk dat het nummer op die boekjes allemaal het zelfde zijn, mijne is 528000, en daarom verwijderd.
trouwens serie nr achter op de speler is een simpel stickertje wat je er zo van af trek.
Denk dat het nummer op die boekjes allemaal het zelfde zijn, mijne is 528000, en daarom verwijderd.
trouwens serie nr achter op de speler is een simpel stickertje wat je er zo van af trek.
[ Voor 34% gewijzigd door dirk38 op 12-04-2008 22:26 ]
Verwijderd
Raad eens bij mij is het nummer weg gekrast van het zwarte boekje. Er is nog wel heel licht iets te zien. Kan in iedergeval zien dat het niet het zelfde serienummer is als op de speler. Het is dat de speler zo goedkoop is maar dit lijken mij praktijken die niet helemaal kloppen.
wellicht verkoopt rijke tonnie de door de fabriek in productie afgekeurde modellen, beetje vaag allemaal, dan toch maar bestellen bij een "betere" webshop zoals genoemd in de topicstart.
ach als het werkt... mijne was van Apple trouwens. Is niks mis mee.
Wilden we vanmiddag gaan solderen, kon ik toch nergens het envelopje met weerstandjes en zeners vinden. Aaargh. Ik berg altijd alles netjes op zijn plek op.
Heb ik alleen de PiO caps voor Hemaworst gedaan en mijn oude originele 55k weerstandjes parallel aan de 33K gedaan en dit werd 20k. Dus alleen de eerste weerstand aangepast. Toch resultaat dus. En het klonk prima. Maarja, nog geen voltmod dus.
Hemaworst heeft ook nog een ander zwart apparaat uit China geprobeert. Een zwarte akoestische Fender die ik met/voor mijn vrouw gekocht heb (bij Feedback weliswaar). Ik kan niet zo goed spelen zegt ie dan...
Wilden we vanmiddag gaan solderen, kon ik toch nergens het envelopje met weerstandjes en zeners vinden. Aaargh. Ik berg altijd alles netjes op zijn plek op.

Heb ik alleen de PiO caps voor Hemaworst gedaan en mijn oude originele 55k weerstandjes parallel aan de 33K gedaan en dit werd 20k. Dus alleen de eerste weerstand aangepast. Toch resultaat dus. En het klonk prima. Maarja, nog geen voltmod dus.
Hemaworst heeft ook nog een ander zwart apparaat uit China geprobeert. Een zwarte akoestische Fender die ik met/voor mijn vrouw gekocht heb (bij Feedback weliswaar). Ik kan niet zo goed spelen zegt ie dan...
Verwijderd
Hoor er bij de zilver kleurige versie een zilverkleurige AB te zitten of is die ook gewoon zwart? Ik heb toch maar een mailtje naar rijke tonnie gedaan dat ik de zwarte versie wil. Die mag ie eerst op sturen en daarna stuur ik de mijne wel terug. En de kosten daar moet hij maar voor op draaien. Ik heb in 4 mailtjes en twee telefoongespreken aangegeven dat ik een zwarte versie wil. Als hij het dan nog presteert om een zilverkleurige deze kant op te sturen... dan weet ik ook niet meer
Of hij moet met een ander leuk aanbod komen maar zo ga ik er niet mee akkoord.
Wat vinden jullie?

Wat vinden jullie?
Ik denk niet dat hij akoord gaat met je voorstel en je die zilvere moet accepterenVerwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 02:01:
Hoor er bij de zilver kleurige versie een zilverkleurige AB te zitten of is die ook gewoon zwart? Ik heb toch maar een mailtje naar rijke tonnie gedaan dat ik de zwarte versie wil. Die mag ie eerst op sturen en daarna stuur ik de mijne wel terug. En de kosten daar moet hij maar voor op draaien. Ik heb in 4 mailtjes en twee telefoongespreken aangegeven dat ik een zwarte versie wil. Als hij het dan nog presteert om een zilverkleurige deze kant op te sturen... dan weet ik ook niet meerOf hij moet met een ander leuk aanbod komen maar zo ga ik er niet mee akkoord.
Wat vinden jullie?
Je bent niet de eerste met een verkeerde kleur volgens mij en ook niet de laatste waarschijnlijk. Dit soort dingen blijft het risico met kopen op ebay. Maar misschien als je dreigt met een slecht oordeel dat er wat gebeurd. Ben wel benieuwd hoe hij gaat reageren. Succes.
Ik kreeg ook een zwarte AB bij een zilverkleurige MHZS. Ik had wel een zilveren besteld trouwens. Weet ook niet meer bij wie ik die had gekcoht, niet bij Richton in elk geval. Je hebt groot gelijk om hem te vragen om alsnog een zwarte te leveren. Misschien kunnen jij en ik dan nog wel iets regelen voor de zilveren die over is...Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 02:01:
Hoor er bij de zilver kleurige versie een zilverkleurige AB te zitten of is die ook gewoon zwart? Ik heb toch maar een mailtje naar rijke tonnie gedaan dat ik de zwarte versie wil. Die mag ie eerst op sturen en daarna stuur ik de mijne wel terug. En de kosten daar moet hij maar voor op draaien. Ik heb in 4 mailtjes en twee telefoongespreken aangegeven dat ik een zwarte versie wil. Als hij het dan nog presteert om een zilverkleurige deze kant op te sturen... dan weet ik ook niet meerOf hij moet met een ander leuk aanbod komen maar zo ga ik er niet mee akkoord.
Wat vinden jullie?
Jeep, heb jij nog ECC99 buisjes over ,liefst gebruikt ?Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 23:35:
morgen gaan we solderen aan de buisvoeding 70V>100V
Krijg mijn shanling niet optimaal op klank (veel te clean)
Verwijderd
Het is helaas nog veel erger met de speler dan ik dacht.
Vertelde dat het laadje scheef zit, nou dat heeft nog meer nare gevolgen. Naar het eind van de cd gaat hij steeds meer tikken, ongeveer als hij op driekwart van de cd is begint het en wordt naar het eind tot steeds luider. Aan het eind is het echt behoorlijk hard, echt een rot geluid. Als ik nou het laadje er wat verder in duw is het weg. Dan zit het laadje wel een 1 a 2 millimeter dieper dan de behuizing.
Denk dat het laadje door dat het scheef zit niet helemaal goed dicht gaat. Is het bij jullie ook dat het laadje iets dieper ligt dan de behuizing zelf?
Voor de Yaqin mc5881a kun je als voorbuis de 6N2P (EV) ook gebruiken. Door 6.3v op pin4 en 5. Er is een setje uit 1980 onderweg, Prodused in Kaluga USSR. 6N2P geeft wat meer voorversterker vermogen o.a. ..
Verder lees ik heden dit:
Citaat:
Klasse A buizenversterker Yaqin MC-5881 A:Een fantastische klinkende buizenversterker is getest door vakmensen uit de High-End circuit.
We waren allen zeer tevreden over de luister en meetresultaten na een grondige upgrade van de gehele versterker.
Weerstanden, Condensatoren,instelpotmeters, Biaspotmeter en circuit aanpassingen o.a. betere ontkoppeling in de stuur versterkers en tijd werd vorstelijk beloond door een prachtig resultaat.
Het echte buizengeluid reproduceert een veel natuurlijker weergave van alle betere merken platenspelers zoals bij Linn-Thorens-Micro-seiki-Technics enz.
We hebben de versterker als basis gebruikt, om deze op een aantal crusiale punten sterk te verbeteren.
Het koste wel enig denk- en meetwerk met speciale ontwikkelde meetapparatuur dat leverde een sterk verbeterde product op, die naar verhouding ook goed betaalbaar is.
De verbeterde versterker leverde betere kanaal scheiding, beter stereobeeld en betere dynamiek op.
Einde Citaat:
Zal die gasten eens benaderen, hier wil ik het fijne van weten
Verder lees ik heden dit:
Citaat:
Klasse A buizenversterker Yaqin MC-5881 A:Een fantastische klinkende buizenversterker is getest door vakmensen uit de High-End circuit.
We waren allen zeer tevreden over de luister en meetresultaten na een grondige upgrade van de gehele versterker.
Weerstanden, Condensatoren,instelpotmeters, Biaspotmeter en circuit aanpassingen o.a. betere ontkoppeling in de stuur versterkers en tijd werd vorstelijk beloond door een prachtig resultaat.
Het echte buizengeluid reproduceert een veel natuurlijker weergave van alle betere merken platenspelers zoals bij Linn-Thorens-Micro-seiki-Technics enz.
We hebben de versterker als basis gebruikt, om deze op een aantal crusiale punten sterk te verbeteren.
Het koste wel enig denk- en meetwerk met speciale ontwikkelde meetapparatuur dat leverde een sterk verbeterde product op, die naar verhouding ook goed betaalbaar is.
De verbeterde versterker leverde betere kanaal scheiding, beter stereobeeld en betere dynamiek op.
Einde Citaat:
Zal die gasten eens benaderen, hier wil ik het fijne van weten
Tubes....It's what make music music!
Bij mij zit ie er een fractie dieper in, minder dan 0,5 mm.Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 12:40:
Als ik nou het laadje er wat verder in duw is het weg. Dan zit het laadje wel een 1 a 2 millimeter dieper dan de behuizing.Denk dat het laadje door dat het scheef zit niet helemaal goed dicht gaat. Is het bij jullie ook dat het laadje iets dieper ligt dan de behuizing zelf?
Verwijderd
UPDATE:
Speler open gemaakt. Wat blijkt de laser pick up + lade zit vast met vier bevestingsschroeven. Een van bevestingspunten is afgebroken.
Vandaar de speling en het scheve laadje. Met seconde lijm weer stevig bevestigd. Laadje nu recht, inderdaad gaat er +- 0,5 mm dieper in dan de behuizing. Tot nu toe geen last meer van getik en het aanlopen van het laadje bij open en dicht doen ook verleden tijd. Ook stabieliteit speler aan gepast, staat nu keurig op 4 pootjes
. Waarschijnlijk dus toch gewoon een afgekeurd product, nou ja in iedergeval verholpen. Blijf over alleen nog de kleur daar ga ik nog wel even in onderhandeling over met rijke tonnie
Speler open gemaakt. Wat blijkt de laser pick up + lade zit vast met vier bevestingsschroeven. Een van bevestingspunten is afgebroken.

Eerlijk gezegd denk ik niet dat je dat wilt. Meer voorversterker vermogen wil volgens mij ook zeggen dat ie meer versterkt. Bij die versterker hoef je het volume maar aan te raken en speelt ie al snel hard. Dat wordt dan alleen maar erger. Daar heb je dus volgens mij niet veel aan.silitek schreef op zondag 13 april 2008 @ 12:49:
Voor de Yaqin mc5881a kun je als voorbuis de 6N2P (EV) ook gebruiken. Door 6.3v op pin4 en 5. Er is een setje uit 1980 onderweg, Prodused in Kaluga USSR. 6N2P geeft wat meer voorversterker vermogen o.a. ..
Waar had je die info gevonden?
Kamperen; alles wat je thuis laat is meegenomen!
Verwijderd
Ja digiman velen hebben last van mankementjes, de een wat groter dan de ander. Thats all in the game. Mijn seller van de MHZS "verygoodstore" geeft geen milimeter hij schuift alles op wat er onderweg tijdens de verzending wel niet kan gebeuren. Zijn communicatie is daarbij ook nog eens heel pover, vandaar dat ik negatieve feedback heb gegeven.
Heb onlangs vanuit de States mijn eerste buisjes ontvangen en wel 2 setjes Tungsol 6SN7GTB (50760´s). In de Bewitch (Pure sound a30) 6550 heb ik de chinese 6n8p dus voor de Tungsols vervangen. Het mid van de Tungsol is onwijs goed en je hoort echt hele weirde dingen. Het hoog laat helaas wel wat achter maar heb ze pas 2 dagen dus dat komt nog wel denk ik dan maar.
Ik luister dan veel spacy-electronica (om te vergelijken) als: The kd sessions van K&dorfmeister (vooral disc 2 wauw!) Supercolider en DJ Krush etc..
Vraag: heb wel het idee dat de trafo veel warmer wordt. Nu schijnt die specifikatie van de GTB ook iets anders te zijn wat ik gelezen heb. De opwarmtijd is ook veel sneller. Kan dit complicaties geven op termijn ??
bronco 5670 heel tof!
Heb onlangs vanuit de States mijn eerste buisjes ontvangen en wel 2 setjes Tungsol 6SN7GTB (50760´s). In de Bewitch (Pure sound a30) 6550 heb ik de chinese 6n8p dus voor de Tungsols vervangen. Het mid van de Tungsol is onwijs goed en je hoort echt hele weirde dingen. Het hoog laat helaas wel wat achter maar heb ze pas 2 dagen dus dat komt nog wel denk ik dan maar.
Ik luister dan veel spacy-electronica (om te vergelijken) als: The kd sessions van K&dorfmeister (vooral disc 2 wauw!) Supercolider en DJ Krush etc..
Vraag: heb wel het idee dat de trafo veel warmer wordt. Nu schijnt die specifikatie van de GTB ook iets anders te zijn wat ik gelezen heb. De opwarmtijd is ook veel sneller. Kan dit complicaties geven op termijn ??
bronco 5670 heel tof!
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2008 23:45 ]
Dat weet ik niet zeker, jouw redenering!!..Heb deze info van iemand met dezelfde eindbuizen als die van mijn (6P3S) en was zeer te spreken over deze combinatie.Bazer schreef op zondag 13 april 2008 @ 14:37:
[...]
Eerlijk gezegd denk ik niet dat je dat wilt. Meer voorversterker vermogen wil volgens mij ook zeggen dat ie meer versterkt. Bij die versterker hoef je het volume maar aan te raken en speelt ie al snel hard. Dat wordt dan alleen maar erger. Daar heb je dus volgens mij niet veel aan.
Waar had je die info gevonden?
Ga het i.i.g. wel proberen
Verwijderd
[
Of bedoel je dat ik aan richton vraag om een zwarte cd speler te laten sturen + zilvere AB? En hem dan weer mijn zilvere speler + jou zwarte AB terug sturen. Dan kun jij
zilvere AB krijgen en ik de zwarte speler. Was dat wat je in gedachten had?
Het pakket is niet open geweest bij de douane. Wat is er met jou speler of andere apparatuur dan mis?
Ik snap hem geloof ik niet helemaal. Ik heb een zwarte AB en zilvere speler. Jij ook toch? Dan kunnen we toch niks ruilen4-legged-bird schreef op zondag 13 april 2008 @ 09:33:
[...]
Ik kreeg ook een zwarte AB bij een zilverkleurige MHZS. Ik had wel een zilveren besteld trouwens. Weet ook niet meer bij wie ik die had gekcoht, niet bij Richton in elk geval. Je hebt groot gelijk om hem te vragen om alsnog een zwarte te leveren. Misschien kunnen jij en ik dan nog wel iets regelen voor de zilveren die over is...
Ja, er kan natuurlijk een hoop beschadigen maar cd speler kan niet op eens van kleur veranderen.Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 15:13:
... geeft geen milimeter hij schuift alles op wat er onderweg wel in het vliegtuig en andere verladingspunten wel niet kan gebeuren.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2008 16:59 ]
Ik bedoelde dat als jij nou een zwarte krijgt, dat ik dan de zilveren misschien kan kopen (ik heb mijn eigen zilveren alweer verkocht, vandaar de verwarring).Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 15:30:
[
[...]
Ik snap hem geloof ik niet helemaal. Ik heb een zwarte AB en zilvere speler. Jij ook toch? Dan kunnen we toch niks ruilenOf bedoel je dat ik aan richton vraag om een zwarte cd speler te laten sturen + zilvere AB? En hem dan weer mijn zilvere speler + jou zwarte AB terug sturen. Dan kun jij
Vandaag m,n MC 5881A amp maar even onderhanden genomen en de coppelcondensators vervangen voor Russische PIO's.
en ik moet zeggen geluid is een stuk sprankelder geworden.
klinkt prachtig met mijn squeezebox.
heb de 2e bias weerstand van 500 ohm ook maar terug gezet omdat de bias stroom tussen de 58 & 86 mA moet liggen voor 6P3S buizen, is met 1 weerstand ongeveer 40 mA wat match voor 5881 buizen, maar wat wordt dat trafo paket nu weer heet! brand bijna me handen er aan.
zou het erg zijn om de bias terug naar 40mA te zetten?.
heb de Clarity Caps in m,n MHZS ook maar vervangen voor deze PIO's
en dat klinkt een stuk beter [ruwe is er af]
ben er nog niet uit of ik de passive filter mod laat zitten, klonk met opamp toch beter voor m,n gevoel.
misschien is het geluid wel te goed nu en hoor ik alle onevenheden veel beter nu.
Orginele staat

Met nieuwe PIO's

Om solderen gaat vrij makelijk omdat de onderdelen op de printbaan zijde zitten, aleen de pootjes van 2 caps waren te kort en moest ik oplengen.
Hier een foto van m,n laadje
Dit is de opamp uit mijn MHZS 33, fake or real ?
heb maar 2 LM4562NA opamps besteld bij National Semiconductor.

@silitek waar staat die informatie over die upgrade?.
zie m staan ja jammergenoeg geen foto's van de binnenkant je moet maar geloven dat er wat aan verbeterd is
heb de 2e bias weerstand van 500 ohm ook maar terug gezet omdat de bias stroom tussen de 58 & 86 mA moet liggen voor 6P3S buizen, is met 1 weerstand ongeveer 40 mA wat match voor 5881 buizen, maar wat wordt dat trafo paket nu weer heet! brand bijna me handen er aan.
heb de Clarity Caps in m,n MHZS ook maar vervangen voor deze PIO's
en dat klinkt een stuk beter [ruwe is er af]
ben er nog niet uit of ik de passive filter mod laat zitten, klonk met opamp toch beter voor m,n gevoel.
misschien is het geluid wel te goed nu en hoor ik alle onevenheden veel beter nu.
Orginele staat

Met nieuwe PIO's

Om solderen gaat vrij makelijk omdat de onderdelen op de printbaan zijde zitten, aleen de pootjes van 2 caps waren te kort en moest ik oplengen.
Hier een foto van m,n laadje

Dit is de opamp uit mijn MHZS 33, fake or real ?
heb maar 2 LM4562NA opamps besteld bij National Semiconductor.

@silitek waar staat die informatie over die upgrade?.
zie m staan ja jammergenoeg geen foto's van de binnenkant je moet maar geloven dat er wat aan verbeterd is
[ Voor 33% gewijzigd door dirk38 op 13-04-2008 21:54 ]
^^...Contact gezocht en vriendelijk verzocht over hoe deze modificatie uiteindelijk tot stand is gekomen. En of hij deze modificatie wilt delen eventueel met stappenplan..
Dat al stond gewoon op marktplaats
Dat al stond gewoon op marktplaats
nee helaasmoborunner schreef op zondag 13 april 2008 @ 12:00:
Jeep, heb jij nog ECC99 buisjes over ,liefst gebruikt ?
Krijg mijn shanling niet optimaal op klank (veel te clean)
moborunner, ik heb er nog. dm of mail maar even.
Verwijderd
Als hij mij een zwarte gaat toe sturen wil hij de zilvere natuurlijk gewoon terug. Wat wel kan, dat ik niks onderneem, dat jij een zwarte besteld en dat we dan ruilen als de speler er is. Nou laat maar even weten wat jij wil. Je kunt mij ook mailen. e-mail adres staat in mijn profiel.4-legged-bird schreef op zondag 13 april 2008 @ 16:50:
[...]
Ik bedoelde dat als jij nou een zwarte krijgt, dat ik dan de zilveren misschien kan kopen (ik heb mijn eigen zilveren alweer verkocht, vandaar de verwarring).
Verwijderd
Een switch in de kabel??? Als je iets niet wil is 't wel een extra element toevoegen in je signaalweg...Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 16:11:
bronco.b, neem 's 2x 1 meter RG58 coax kabel (werd vroeger voor 10Mbit netwerken gebruikt) en 4 nette connectoren (Neutrik bv., of WBT als je geld teveel hebt), En vergelijk die dan 's met je MIT kabels...
Ik weet ook niet hoe dat werkt met die mail.....Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 00:27:
@4 legged-bird: E-mail adres is bij dit bericht wel zichtbaar.
edit: Not! duurt het een tijdje voor dat een e-mail adres openbaar wordt? Hoe werkt dat, heb het vinkje weg gehaald in profiel maar nog geen wijziging?
Ik heb gisteravond een oude droom gekocht: een Nakamichi OMS-5E. Die had ik al ooit, maar die las geen zelfgebrande cd's. Ik heb er nu een met nieuwe laser die wél cd-r leest! Ik haak dus toch af voor de MHZS....
Nou eindelijk waren daar afgelopen week mijn Aurum Cantus Leisure 2's en mijn FU13 van Audioromy. Heerlijk om al dat speelgoed uit te mogen pakken dit weekend.
Natuurlijk even een kleine evaluatie, in hoeverre mogelijk. Laten we beginnen met de Audioromy FU13. Hier een daar een kleine vlekje/krasje op de behuizing maar geen lelijke deuken of iets dergelijks. Ook zaten er, in tegenstelling tot de foto's op Ebay, andere knoppen op die wel de juiste maat hebben. De cinchaansluitingen aan de achterkant waren een beetje geoxideerd maar met wat Servisol schoonmaakmiddel glommen ze al snel weer als nieuw. Het meegeleverde eurokabeltje vond ik wel echt te dun en heb ik direct in de prullenbak gemieterd. Kreeg er ook keurig Phillips stuurbuizen bijgeleverd net als koifarm. Helaas bleek één van de FU13 buizen defect dus ik heb even op één kanaal kunnen testen. Versterker is verder in orde. geen brommen, ruisjes of andere ellende. Nu wachten op een nieuwe eindbuis en dan genieten!
Over de Aurum Cantus Leisure 2 weet ik nog niet zo goed wat ik moet schrijven.
De verpakking was prima en kwamen geheel onbeschadigd uit de doos. Ik heb een spuuglelijke donkere houtkleur dus daar gaat nog wel een schuurmachine en spuitbus overheen.
Direct uit de doos aangesloten op een Bryston amp en vol verwachting gaan luisteren. Het eerste dat opviel was het mooie open mid en hoog. Gelukkig is het hoog niet te zijdig, iets waar ribbontweeters nog wel eens last van hebben. Helaas viel ook meteen op dat het laag werkelijk een zootje was. Ook de plaatsing was nog ver te zoeken.
Eerst maar een middagje roze ruis erop. Ene speaker in tegenfase om het geluid op te heffen (werkt altijd prima). Na een uur of 5/6 nog maar een keer proberen. Aaah, plaatsing is nu in orde. Ook het laag is beter onder controle. Nog steeds wat ongedefinieerd maar ik gun ze de tijd.
Helaas moet ik concluderen dat de overgang tussen de woofer en G2 tweeter wat raar is. Het valt me voor het eerst op bij de stem van Diana Krall. Er mist wat onderkant en warmte, in het frequentiegebied tussen 300 en 800/1000 Hz. Nu wil ik er wel bij zeggen dat ze helemaal in de vrije ruimte waren geplaatst zodat geen enkele muur invloed kon hebben op het laag. Hopelijk trekt het laag bij wanneer ze nog wat meer ingespeeld zijn en dicht bij de muur staan opgesteld. Ik heb zoveel positiefs gelezen over deze speakers dat ik er bijna van overtuigd ben dat het goed komt.
Natuurlijk even een kleine evaluatie, in hoeverre mogelijk. Laten we beginnen met de Audioromy FU13. Hier een daar een kleine vlekje/krasje op de behuizing maar geen lelijke deuken of iets dergelijks. Ook zaten er, in tegenstelling tot de foto's op Ebay, andere knoppen op die wel de juiste maat hebben. De cinchaansluitingen aan de achterkant waren een beetje geoxideerd maar met wat Servisol schoonmaakmiddel glommen ze al snel weer als nieuw. Het meegeleverde eurokabeltje vond ik wel echt te dun en heb ik direct in de prullenbak gemieterd. Kreeg er ook keurig Phillips stuurbuizen bijgeleverd net als koifarm. Helaas bleek één van de FU13 buizen defect dus ik heb even op één kanaal kunnen testen. Versterker is verder in orde. geen brommen, ruisjes of andere ellende. Nu wachten op een nieuwe eindbuis en dan genieten!
Over de Aurum Cantus Leisure 2 weet ik nog niet zo goed wat ik moet schrijven.
De verpakking was prima en kwamen geheel onbeschadigd uit de doos. Ik heb een spuuglelijke donkere houtkleur dus daar gaat nog wel een schuurmachine en spuitbus overheen.
Direct uit de doos aangesloten op een Bryston amp en vol verwachting gaan luisteren. Het eerste dat opviel was het mooie open mid en hoog. Gelukkig is het hoog niet te zijdig, iets waar ribbontweeters nog wel eens last van hebben. Helaas viel ook meteen op dat het laag werkelijk een zootje was. Ook de plaatsing was nog ver te zoeken.
Eerst maar een middagje roze ruis erop. Ene speaker in tegenfase om het geluid op te heffen (werkt altijd prima). Na een uur of 5/6 nog maar een keer proberen. Aaah, plaatsing is nu in orde. Ook het laag is beter onder controle. Nog steeds wat ongedefinieerd maar ik gun ze de tijd.
Helaas moet ik concluderen dat de overgang tussen de woofer en G2 tweeter wat raar is. Het valt me voor het eerst op bij de stem van Diana Krall. Er mist wat onderkant en warmte, in het frequentiegebied tussen 300 en 800/1000 Hz. Nu wil ik er wel bij zeggen dat ze helemaal in de vrije ruimte waren geplaatst zodat geen enkele muur invloed kon hebben op het laag. Hopelijk trekt het laag bij wanneer ze nog wat meer ingespeeld zijn en dicht bij de muur staan opgesteld. Ik heb zoveel positiefs gelezen over deze speakers dat ik er bijna van overtuigd ben dat het goed komt.
Verwijderd
Mooi spelertje, wel een oudje maar top model! Ik heb met rijke tonnie afgesproken dat hij mij een zwart front toestuurd op zijn kosten. Dus probleem waarschijnlijk opgelost. Veel luisterplezier van je nieuwe aanwinst.4-legged-bird schreef op maandag 14 april 2008 @ 08:32:
[...]
Ik weet ook niet hoe dat werkt met die mail.....
Ik heb gisteravond een oude droom gekocht: een Nakamichi OMS-5E. Die had ik al ooit, maar die las geen zelfgebrande cd's. Ik heb er nu een met nieuwe laser die wél cd-r leest! Ik haak dus toch af voor de MHZS....
Edit: Probleem niet opgelost want wat doe je dan met het cd laadje dat blijft dan gewoon zilver
Balen dat een buis defect is, ben benieuwd hoe het straks allemaal gaat klinken samen met de Aurum Cantus Leisure 2!rhodes54 schreef op maandag 14 april 2008 @ 11:42:
Helaas bleek één van de FU13 buizen defect dus ik heb even op één kanaal kunnen testen.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2008 13:04 ]
@ Koifarm: Is de FU13 nou een directe vervanger voor de 813? Ik heb namelijk op FU13 gegoogled maar deze zijn nergens te koop.
Verwijderd
Ik had PRECIES hetzelfde met mijn MHZS CD33, ook ging die van mij in het begin tikken aan het einde van de cd, als je het cdlaatje aandrukt is het weer over. Ik heb met de dremel de hoekje aan de binnenkant van het front een beetje "afgerond" en het probleem is nu opgelost. Hopelijk krijg ik deze week de CD88 in betere staat binnen.Chaoss schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 18:13:
Laadje van mijn cd33 zit recht... en ook staat hij stabiel op zn pootjes... kan verder ook niet echt schoonheids foutjes ontdekken.
Verwijderd
grappig, excact dezelfde pio's zitten nu ook in mijn Classic bakje. Klinken inderdaad goeddirk38 schreef op zondag 13 april 2008 @ 17:05:
Vandaag m,n MC 5881A amp maar even onderhanden genomen en de coppelcondensators vervangen voor Russische PIO's.
Goed te horen dat het netjes wordt opgelost!Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 12:26:
[...]
Ik heb met rijke tonnie afgesproken dat hij mij een zwart front toestuurd op zijn kosten. Dus probleem waarschijnlijk opgelost.
Hier stond iets onbelangrijks
[ Voor 101% gewijzigd door silitek op 14-04-2008 18:32 ]
Dank je!Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 12:26:
[...]
Mooi spelertje, wel een oudje maar top model! Ik heb met rijke tonnie afgesproken dat hij mij een zwart front toestuurd op zijn kosten. Dus probleem waarschijnlijk opgelost. Veel luisterplezier van je nieuwe aanwinst.
Ja, dat schiet dan inderdaad niet erg op. Ik had trouwens ook een 'situatie' met de lade van mijn MHZS. Die tikte steeds nét de omlijsting aan als ie naar binnen schoof. Werkte verder goed, maar toch. Blijkbaar is de lade in de MHZS wel een punt van aandacht.....Edit: Probleem niet opgelost want wat doe je dan met het cd laadje dat blijft dan gewoon zilverBen benieuwd of hij daar ook een oplossing voor heeft!
ZO, eindelijk mijn SINCE KT88 opgehaald bij het postkantoor.
.
Dacht ik
Tijdens het openen van het pakketje ruik ik een sterk olieachtige geur, vreemd, ik hoor gerinkel.
Tijdens het openen vallen er stukjes glas uit
, een KT88 buis stuk. Kut, denk ik.
Verder met uitpakken....
Er staat AC-EL34 op de versterker.?!?!? Op de buissockets staat dat er EL34 eindbuizen en 6j8p voorversterkerbuizen in moeten.
Nu snap ik er dus geen bal meer van en baal als een stekker. Ik heb 2 KT88 buizen, waarvan 1 kapot. Ik heb daarnaast een EL34 versterker gekregen. Beetje anticlimax na 70 dagen wachten
Ik zal die Takhei(bel) eens mailen
Dacht ik
Tijdens het openen van het pakketje ruik ik een sterk olieachtige geur, vreemd, ik hoor gerinkel.
Tijdens het openen vallen er stukjes glas uit
Verder met uitpakken....
Er staat AC-EL34 op de versterker.?!?!? Op de buissockets staat dat er EL34 eindbuizen en 6j8p voorversterkerbuizen in moeten.
Nu snap ik er dus geen bal meer van en baal als een stekker. Ik heb 2 KT88 buizen, waarvan 1 kapot. Ik heb daarnaast een EL34 versterker gekregen. Beetje anticlimax na 70 dagen wachten
Ik zal die Takhei(bel) eens mailen
Hans Dorrestijn: "Want, de worstjes van de Hema zijn niet te hard of slap...De Hemaworst, hoera hoera, zit barstens vol met sap.Baby's die nu juichen aan de moederborst...Zouden harder zuigen aan de Hemaworst"
Verwijderd
@4-legged-bird: Dit is wat rijke tonnie mij schreef over de cd-lade van de MHZS:
about drawer that no method to solve,because this brand except top loading model(CD66 and CD88) all will a bit this problem,if you want wonderful match than you need purchase some famous brand such SONY,or our country famous brand shanling,but all these brand are expensive than MHZS,around 4 tims money.
Nouja zo wimpelt hij natuurlijk mijn klacht over het cd-laadje weg, maar denk dat het wel klopt dat het laadje en het cd loopwerk het zwake punt is van de MHZS cd-33 speler. Er zit gewoon wat speling in. Als je de speler open hebt kan je het laadje +- 2 mm bewegen. Als je hem naar voren duwt dan gaat hij aan lopen en een tikkend geluid maken. Dus wanneer de cd lade niet lekker naar binnen gaat ontstaat dit probleem.
@Hemaworst: Wat klote zeg! Ik zou vragen of hij per airmail snel een nieuwe en dan de goede wil sturen. En op zijn kosten natuurlijk. Hoop dat je snel een vervangende krijgt!
about drawer that no method to solve,because this brand except top loading model(CD66 and CD88) all will a bit this problem,if you want wonderful match than you need purchase some famous brand such SONY,or our country famous brand shanling,but all these brand are expensive than MHZS,around 4 tims money.
Nouja zo wimpelt hij natuurlijk mijn klacht over het cd-laadje weg, maar denk dat het wel klopt dat het laadje en het cd loopwerk het zwake punt is van de MHZS cd-33 speler. Er zit gewoon wat speling in. Als je de speler open hebt kan je het laadje +- 2 mm bewegen. Als je hem naar voren duwt dan gaat hij aan lopen en een tikkend geluid maken. Dus wanneer de cd lade niet lekker naar binnen gaat ontstaat dit probleem.
@Hemaworst: Wat klote zeg! Ik zou vragen of hij per airmail snel een nieuwe en dan de goede wil sturen. En op zijn kosten natuurlijk. Hoop dat je snel een vervangende krijgt!
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2008 19:06 ]
Verwijderd
Ja,de shuguang 813 is hetzelfde als de shuguang FU13. Jammer van die defecte buis.rhodes54 schreef op maandag 14 april 2008 @ 13:39:
@ Koifarm: Is de FU13 nou een directe vervanger voor de 813? Ik heb namelijk op FU13 gegoogled maar deze zijn nergens te koop.
Hier te koop:http://cgi.ebay.de/ws/eBa...eName=STRK:MEWA:IT&ih=022
Ik geniet dagelijks van de FU13. Ik heb de philips buisjes vervangen voor JJ ECC802s want de philips buisjes vond ik te scherp klinken. De 6dj8 buisjes doen het nog goed, deze al wel gerolled met JJ ECC88 en telefunken ECC85 ik weet nog niet welke ik het mooiste vind.
Er komt binnenkort een MHZS88(silver) in duitsland te koop( prijs nog onbekend), kompleet gemod. Bij interresse stuur mij een mail.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2008 19:04 ]
@hemaworst..dat is mooi balen. Staat voor mij ook nog iets op de rail ook een KT88 amp en een MHZS van takhei..
Zou het met "free schipping' te maken hebben
Zou het met "free schipping' te maken hebben
Net ]eep gesproken. Hij zegt dat het ook zou kunnen dat ze gewoon de verkeerde type op de case geprint hebben. Net even geprobeert: De KT88 buis (de hele) past idd in de socket. Zou het dus gewoon een foute opdruk zijn? Of zijn de El34 en Kt88 wellicht qua voet compatible?
Is er een manier om erachter te komen of het een KT88 of EL34 versterker is?
Ik heb iig takhei gemaild, kijken hoe klantvriendelijk hij is.
De amp is trouwens wel zonder belastingaanslag binnengekomen,
@silitek
Ik had geen free shipping..Ik heb hem gewonnen voor 17GBP en nog zo'n 90GBP verzending.
als ik die ergens had liggen (en zou weten wat het was
)zou dat een optie zijn ja
Is er een manier om erachter te komen of het een KT88 of EL34 versterker is?
Ik heb iig takhei gemaild, kijken hoe klantvriendelijk hij is.
De amp is trouwens wel zonder belastingaanslag binnengekomen,
@silitek
Ik had geen free shipping..Ik heb hem gewonnen voor 17GBP en nog zo'n 90GBP verzending.
Boudewijn schreef op maandag 14 april 2008 @ 19:58:
Uhh gewoon een buizentester pakken
[ Voor 96% gewijzigd door hemaworst op 14-04-2008 20:06 ]
Hans Dorrestijn: "Want, de worstjes van de Hema zijn niet te hard of slap...De Hemaworst, hoera hoera, zit barstens vol met sap.Baby's die nu juichen aan de moederborst...Zouden harder zuigen aan de Hemaworst"
je kutn als het maar voor 1 buis is zelf ook een testschakeling maken en de steilheid bepalen.hemaworst schreef op maandag 14 april 2008 @ 19:27:
als ik die ergens had liggen zou dat een optie zijn ja
dan ben je er ook.
Verder mag je ook mensen hier lief aan kijken of je hun tester mag lenen.
Verwijderd
@MHZS bezitters..verdomd jammer dat in de laatste post er steeds problemen vermeld staan over de lade e.d. Dat doet een mens en 'nieuwe lezers' geen goed..
@hemaworst..mmhhhh..vreemd EL34 en KT88. Het zijn dezelfde voeten maar daar kun je niet zomaar andere buizen inproppen lijkt me?
@dirk..heb ff geduld met ombouwen. Hoe onzinnig het ook klinkt.(volgens sommige)..laat de geheel een tijdje spelen en rol eventueel wat buizen want het geheel moet gewoon ff inspelen..Als je over een week of twee nog niet content bent kun je altijd ombouwen.
@hemaworst..mmhhhh..vreemd EL34 en KT88. Het zijn dezelfde voeten maar daar kun je niet zomaar andere buizen inproppen lijkt me?
@dirk..heb ff geduld met ombouwen. Hoe onzinnig het ook klinkt.(volgens sommige)..laat de geheel een tijdje spelen en rol eventueel wat buizen want het geheel moet gewoon ff inspelen..Als je over een week of twee nog niet content bent kun je altijd ombouwen.
Zo, die takhei zit er wel boven op zeg, binnen 2 uur antwoord.
hier zijn antwoord
Wat denken jullie? Durf ik het aan om dit ding met KT88 op mijn Dali Ikon 6 aan te sluiten of zal ik toch maar even de jamo boxen van het werk proberen?
En, betekend dit nou dat ik hier ook el34 buizen in kan doen(zonder mijn boxen op te blazen)? dat zou dan wel weer super geinig zijn. Ik twijfel nogal aan de geloofwaardigheid van zijn antwoord: via google lees ik soms op fora dat el34 en kt88 uitwisselbaar zijn, op andere fora zeggen ze dat dat niet kan. Pff moeilijk zeg: wie zet er nou EL34 op zijn versterkers en levert KT88 buizen mee
hier zijn antwoord
mmm, op zich netjes, jammer dat het via seamail moet(dus weer 70 dagen wachten). Daar ga ik niet op wachten. Gelukkig zijn buizen niet erg duur.HELLO SIR
FISRTLY SORRY FOR ANY INCONVENIENCE CAUSED, THE FIRST PROBLEM, JUST TAKE A PICTURE(BROKEN TUBE) AND SEND IT TO MY E-MAIL AND ONCE IT CONFIRMED, I WILL SHIP A NEW ONE TO YOU!! AND PLEASE NOTED THAT IT WILL BE WITH SEA MAIL SHIPMENT!!! THANKS
SECOND PROBLEM, AUCTULY THAT IS NOT A PROBLEM, BECAUSE THE MARKS SHOW THE AMP IS WITH EL34 IN FACT IT IS JUST A TRA-MARK(LIKE BRAND NAME), AND IF YOU KNOW ABOUT AMPLFIER, YOU SHOULD KNOW THAT EVERY AMPLIFIER THAT WITH KT88 IS ALSO MATCH FOR EL34, IN OTHERWAY IS THE SAME, PLEASE FEEL GOOD FOR IT!! THANKS AND WAIT FOR YOUR E-MAIL!!! SORRY AGAIN!!!
Wat denken jullie? Durf ik het aan om dit ding met KT88 op mijn Dali Ikon 6 aan te sluiten of zal ik toch maar even de jamo boxen van het werk proberen?
En, betekend dit nou dat ik hier ook el34 buizen in kan doen(zonder mijn boxen op te blazen)? dat zou dan wel weer super geinig zijn. Ik twijfel nogal aan de geloofwaardigheid van zijn antwoord: via google lees ik soms op fora dat el34 en kt88 uitwisselbaar zijn, op andere fora zeggen ze dat dat niet kan. Pff moeilijk zeg: wie zet er nou EL34 op zijn versterkers en levert KT88 buizen mee

[ Voor 46% gewijzigd door hemaworst op 14-04-2008 21:39 ]
Verwijderd
De ruststroom voor de 6p3s mag tussen de 36 en 60mA worden ingesteld( bron load rekenblad). Dus 40mA kan prima, gewoon luisteren of je het geluid dan mooi vind.dirk38 schreef op zondag 13 april 2008 @ 17:05:
Het kan dat het kan. Echter geen garantie.hemaworst schreef op maandag 14 april 2008 @ 20:59:
Als je niet weet wat je doet zou ik het niet doen.
Lees eens iets over steilheid en dergelijke.
Parameters die raar doen enzo.
Ik wil mijn Chinese 12AT7 buizen gaan vervangen. Heeft iemand een goeie tip welk merk?
Willekeurige westerse ECC81 zal het wel doen hoor
.
Ja maar op goed geluk er wat in stoppen is ook zowat.
Waarom een ECC81 is een ECC81
.
Probeer gewoon eens normaal westers merk, dan zal het echt wel loslopen hoor. Het is namelijk geen voodoo hoor
.
Probeer gewoon eens normaal westers merk, dan zal het echt wel loslopen hoor. Het is namelijk geen voodoo hoor
[ Voor 13% gewijzigd door Boudewijn op 14-04-2008 22:12 ]
Verwijderd
operatingeskimo schreef op maandag 14 april 2008 @ 21:58:
Ik wil mijn Chinese 12AT7 buizen gaan vervangen. Heeft iemand een goeie tip welk merk?
Probeer de JJ ECC801S dit is de beste buis voor zijn geld. Nieuw word deze niet meer geleverd, hiervoor is de JJ ECC81 in de plaats gekomen.Boudewijn schreef op maandag 14 april 2008 @ 22:11:
Waarom een ECC81 is een ECC81.
Probeer gewoon eens normaal westers merk, dan zal het echt wel loslopen hoor. Het is namelijk geen voodoo hoor.
zie ook hier:http://www.audiocircle.co...g3tfihlrui3&topic=51310.0
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2008 22:33 ]
Oh en waarom is dat de beste? Omdat jij het zegt?

Verwijderd
Ik ben er wat mee aan het testen geweest: o.a Philips ECC81, Siemens ECC801S, Mullard 12AT7 CV455 KB/DA voldoen prima.operatingeskimo schreef op maandag 14 april 2008 @ 22:04:
Ja maar op goed geluk er wat in stoppen is ook zowat.
Als je interesse hebt mag je wel een setje overnemen. Ik heb het een ander dubbel en draai nu met Sylvania's
Verwijderd
Het vreemde is dat ik dat ook al vaak gehoord heb dat in amps de KT88 en EL34 uitwisselbaar. Ze hebben in ieder geval dezelfde voet. Mogelijk toch een vraag waar Jeep of Koifarm een antwoord op weten.hemaworst schreef op maandag 14 april 2008 @ 20:59:
Zo, die takhei zit er wel boven op zeg, binnen 2 uur antwoord.
hier zijn antwoord
[...]
mmm, op zich netjes, jammer dat het via seamail moet(dus weer 70 dagen wachten). Daar ga ik niet op wachten. Gelukkig zijn buizen niet erg duur.
Als je een stel goedkope KT88 zoekt die een, naar mijn idee, weids en neutraal geluid geven dan kan ik je de Sovteks aanbevelen. Via ebay voor 74 euro incl. verzending. http://cgi.ebay.nl/4-Matc...Q_trksidZp1742.m153.l1262
Hij verkoopt goeie buizen. Het kortstondig fluiten van één van mijn sovteks lag aan de afstelling. Ik heb de buis van plek verwisseld en de boel keurig afgeregeld en daarna geen problemen meer gehad.
ps. voor de MHZS CD33 bezitters..Ik heb 16 stuks russische 6N3P-E van de reflector-fabriek op de kop getikt en doe een aantal paartjes in de verkoop voor 5 euro. Mocht je interesse hebben.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2008 08:45 ]
sowieso aardig wat negatieve verhalen hier de laatste tijd,Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 20:26:
@MHZS bezitters..verdomd jammer dat in de laatste post er steeds problemen vermeld staan over de lade e.d. Dat doet een mens en 'nieuwe lezers' geen goed..
-CD33 in de verkeerde kleur.
-CD33 met "scheef" laadje.
-mijn amp is na 1,5 maan nog niet eens verzonden.
-buizenbak met gebroken buis en vage opdruk,
Verwijderd
Is dit nu de grootste ellende ter wereld?Chaoss schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 08:36:
[...]
sowieso aardig wat negatieve verhalen hier de laatste tijd,
-CD33 in de verkeerde kleur.
-CD33 met "scheef" laadje.
-mijn amp is na 1,5 maan nog niet eens verzonden.
-buizenbak met gebroken buis en vage opdruk,
staat dat er dan? nee dus...
Maar klote is het wel... viel me gewoon o dat er een tijd eigenlijk alleen maar positieve ervaringen hier gemeld werden en de laatste weken/dagen veel negatieve... ook dingen over slechte/trage communicatie etc.
Maar klote is het wel... viel me gewoon o dat er een tijd eigenlijk alleen maar positieve ervaringen hier gemeld werden en de laatste weken/dagen veel negatieve... ook dingen over slechte/trage communicatie etc.
[ Voor 89% gewijzigd door Chaoss op 15-04-2008 09:05 ]
Verwijderd
Ik denk dat we nogsteeds niet moeten vergeten dat we voor een spotprijs de spullen weten te kopen tov de kwaliteit die we ermee kunnen halen. Uiteraard even afgezien van kapotte apparatuur of buizen.........
We weten allemaal wat voor risico we lopen wanneer we deze spullen uit Azië laten overkomen.
Het wordt in ieder geval allemaal geleverd en de verhalen over wel betalen en niet leveren zijn in ieder geval in dit wereldje geen veel voorkomend feit. Dat is wel anders bij andere doelgroepen.
We weten allemaal wat voor risico we lopen wanneer we deze spullen uit Azië laten overkomen.
Het wordt in ieder geval allemaal geleverd en de verhalen over wel betalen en niet leveren zijn in ieder geval in dit wereldje geen veel voorkomend feit. Dat is wel anders bij andere doelgroepen.
Verwijderd
Ja, want ik kan alleen vertellen wat ik geleerd en ervaren heb. Jij moet voor jouw zelf beslissen of jij dat ook vindt. En in de regel kan dat nog wel eens tegen vallen omdat iedereen weer anders luistert naar muziek. Dus vragen naar welke buis moet ik kopen? Is net zo onduidelijk als vragen , Waarom is dat de beste?Boudewijn schreef op maandag 14 april 2008 @ 22:41:
Oh en waarom is dat de beste? Omdat jij het zegt?:/
Als je een duidelijk beschrijving probeert te maken van het geluid wat je nou hebt en vertelt wat je daaraan wilt veranderen dan kun je een gefundeerd antwoord verwachten. En dan nog kan de geadviseerde buis de plank mis slaan.
Zoeken naar het betere geluid betekent een doos vol buizen in huis halen en nooit uitgezocht zijn.
Maar dat vind ik leuk aan deze hobby.
De EL34 en KT88 kunnen worden uitgewisseld als aan een paar voorwaarden wordt voldaan.Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 08:31:
[...]
Het vreemde is dat ik dat ook al vaak gehoord heb dat in amps de KT88 en EL34 uitwisselbaar. Ze hebben in ieder geval dezelfde voet. Mogelijk toch een vraag waar Jeep of Koifarm een antwoord op weten.
Pin 1 van de buis mag niet worden gebruikt, uitgangstrafo moet het vermogen van de KT88 kunnen verwerken en de anodestroom moet hoog genoeg zijn.
Ik denk zelf dat de KT88 gewoon op een lager pitje draait in de EL34 versterker. Het geluid moet van de KT88 in de EL34 versterker wel mooier zijn.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2008 10:54 ]
@koifarm
Bedankt, heb me even iets verdiept in de types en de 801S blijkt een geselecteerd/geteste buis. Interessant
De JJ is niet 123 te vinden maar ik begrijp eruit dat de 801S in het algemeen van hogere kwaliteit is. Ik ga nog even verder neuzen.
De keuze van de buizen hangt van smaak en apparatuur af dat begrijp ik ook; je moet ergens beginnen, het is goeie info wat je geeft.
@Pavlof
Houd ik zeker even in gedachten.
Bedankt, heb me even iets verdiept in de types en de 801S blijkt een geselecteerd/geteste buis. Interessant
De keuze van de buizen hangt van smaak en apparatuur af dat begrijp ik ook; je moet ergens beginnen, het is goeie info wat je geeft.
@Pavlof
Houd ik zeker even in gedachten.
Verwijderd
Je opsomming is toch een verzameling minor problemen? Blaas het dan niet zo op a.u.b.Chaoss schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 09:03:
staat dat er dan? nee dus...
Positief blijft dat: het goedkope zaken zijn en over het algemeen goed tot zeer goed klinken. Je zit dus al met al redelijk voordelig op de eerste rang.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2008 12:48 ]
Zo, mijn MHZS CD33 heeft al weer een uurtje of 20 gespeeld met de PIO's(ipv de ClarityCaps).
Ik heb het idee dat de bas een stuk strakker klinkt. Het hoog is wel wat scherp soms, wellicht komt dat ook door mijn ribbon tweeters. Ik merk dat ik het wel prettig vind klinken, dus ik laat het zo.
Bij de mod sessie heb ik (lees ]eep) de opamp verwijderd, waardoor de volumeknop van mijn Yaqin 300B voluit moest. Weerstanden vervangen en nu is het uitgangsnivo weer zoals ik het wil hebben
Ik heb het idee dat de bas een stuk strakker klinkt. Het hoog is wel wat scherp soms, wellicht komt dat ook door mijn ribbon tweeters. Ik merk dat ik het wel prettig vind klinken, dus ik laat het zo.
Bij de mod sessie heb ik (lees ]eep) de opamp verwijderd, waardoor de volumeknop van mijn Yaqin 300B voluit moest. Weerstanden vervangen en nu is het uitgangsnivo weer zoals ik het wil hebben
Verwijderd
@Koifarm,
ik heb met veel plezier zitten lezen hoe jij van je Fu13 en je Kefjes geniet.
Ik heb toch een paar vragen.
Ik zie dat je om de zoveel tijd ene nieuwe versterker koopt (en je oude verkoopt?), je gebruikt echter de hele tijd je KEF iq3 speakers. Heb je niet het idee dat ze de bottleneck zijn in je opstelling?
Hoe belangrijk is de plaatsing van de speakers?, ik zit namelijk te kijken naar speakers voor mijn studentenkamer en ik vind deze speakers zeer aantrekkelijk. Ik heb alleen geen mogelijkheid om ze heel goed op te stellen. (waarschijnlijk op een standaardje die ik aan de muur bevestig, dus ze komen vrij dicht op de muur, is dit een probleem denk je?)
De audioromy FU13 die je hebt klinkt geweldig, maar waarom heb je niet de Audioromy 845 geprobeerd? Kan je me misschien wat meer vertellen over het karakter van een 845 buis tegenover een 813 buis? Een goede link is natuurlijk ook welkom.
Ik zie dat je om de zoveel tijd ene nieuwe versterker koopt (en je oude verkoopt?), je gebruikt echter de hele tijd je KEF iq3 speakers. Heb je niet het idee dat ze de bottleneck zijn in je opstelling?
Hoe belangrijk is de plaatsing van de speakers?, ik zit namelijk te kijken naar speakers voor mijn studentenkamer en ik vind deze speakers zeer aantrekkelijk. Ik heb alleen geen mogelijkheid om ze heel goed op te stellen. (waarschijnlijk op een standaardje die ik aan de muur bevestig, dus ze komen vrij dicht op de muur, is dit een probleem denk je?)
De audioromy FU13 die je hebt klinkt geweldig, maar waarom heb je niet de Audioromy 845 geprobeerd? Kan je me misschien wat meer vertellen over het karakter van een 845 buis tegenover een 813 buis? Een goede link is natuurlijk ook welkom.
Verwijderd
Mijn kef luidsprekers zijn een compremie tussen mij en mijn vrouw. Maar ze zijn niet orgineel, de tweeter is uitgeschakeld en vervangen door een dynaudio MD100 tweeter( bovenop ) die ik al 10 jaar gebruikt. Mid en bass zijn ongekend goed voor de €160,- die de KEF iQ3 kosten. Sub bass en slagbas ga ik verbeteren met een mivoc awx 184 18" woofer + hypex basmodule. Dus mijn systeem is meer als een paar kefjes.Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 22:04:
@Koifarm,
Niet ik alleen maar ook veel anderen vinden voor de prijs zijn er weinig goed klinkende boekenplank luidsprekers te koop.
Dicht bij de muur is voor deze luidsprekers minder een probleem omdat de baspoort aan de voorkant zit. Deze heeft dan minder last van reflecties via de achtermuur.
De 845 en 813 had ik allebei niet gehoord. Dus ik heb de 813 besteld om zijn looks deze vind ik mooier als de 845 en de 845 is maar 20 Watt. Nadat ik hem vergeleken had met mijn Hypex UCD en Yaqin 300B is deze gebleven. Maar het kan zo zijn dat ik volgende week weer wat anders probeer. Dit vind ik leuk.
Verwijderd
Gisteren is mijn MHZS CD33 bij mij thuis afgeleverd. Kreeg alleen weer een flinke tik van m´n vriendin omdat ik weer eens zo´n zwaar pakket had besteld en zij dus altijd de lul is om het naar binnen te tillen
Na het uitpakken blijkt alles keurig in orde: goede kleur (zwart), geen schade, na aansluiten werkt alles perfect en geen last van opstandige laadjes of ruis e.d. Richton heeft dus een perfect pakketje afgeleverd.
De speler heeft heel de avond lekker gezorgd voor achtergrondmuziek en tussen het stofzuigen door (mijn straf voor te zware pakketten) eens wat dingen geprobeert. Bepaalde referentie cdtjes al klaar gelegd om die van de week eens op mijn gemakkie door te nemen.
Nog wel zitten schakelen tussen de verschillende standen van de CD speler en het kost me nu nog wat moeite om snel te kunnen beoordelen welke stand wat laat horen. In eerste opzicht lijkt me de 44,1 wat dynamischer maar ook lijkt het daar net of er nog een loudness knop aanstaat. 176,4 is wat meer analytischer maar in mijn ogen (oren) wat minder levendig. 88,2 is dus een mooie tussenstap. Welke stand heeft bij jullie de voorkeur?
Tevens heb ik een Ipod kloon binnen gekregen vanuit Hong Kong en die bevalt me eigenlijk wel. MP4 voor maar 9 euro in een Ipodjasje dus das niet verkeerd.
Na het uitpakken blijkt alles keurig in orde: goede kleur (zwart), geen schade, na aansluiten werkt alles perfect en geen last van opstandige laadjes of ruis e.d. Richton heeft dus een perfect pakketje afgeleverd.
De speler heeft heel de avond lekker gezorgd voor achtergrondmuziek en tussen het stofzuigen door (mijn straf voor te zware pakketten) eens wat dingen geprobeert. Bepaalde referentie cdtjes al klaar gelegd om die van de week eens op mijn gemakkie door te nemen.
Nog wel zitten schakelen tussen de verschillende standen van de CD speler en het kost me nu nog wat moeite om snel te kunnen beoordelen welke stand wat laat horen. In eerste opzicht lijkt me de 44,1 wat dynamischer maar ook lijkt het daar net of er nog een loudness knop aanstaat. 176,4 is wat meer analytischer maar in mijn ogen (oren) wat minder levendig. 88,2 is dus een mooie tussenstap. Welke stand heeft bij jullie de voorkeur?
Tevens heb ik een Ipod kloon binnen gekregen vanuit Hong Kong en die bevalt me eigenlijk wel. MP4 voor maar 9 euro in een Ipodjasje dus das niet verkeerd.
Verwijderd
Ik blijf erbij dat 44.1 het mooiste is. Geeft naar mijn idee het meeste detail weer. Ik vind de 176,4 stand de minste..Het geluidsbeeld lijkt wel groter maar ik heb het gevoel dat de diepte minder wordt en mist doortekening. De 88,2 stand the best of both world..
Maar ik geef de voorkeur aan voor 44.1 ivm dat ik gevoel heb dan de meeste finesses e.d te horen..Eigenlijk ben ik we benieuwd hoe anderen de 'standjes'
bevelen.
Maar ik geef de voorkeur aan voor 44.1 ivm dat ik gevoel heb dan de meeste finesses e.d te horen..Eigenlijk ben ik we benieuwd hoe anderen de 'standjes'
Verwijderd
Ik vind de 44,1 stand tot nu toe ook het prettigst, meer laag, soms wat te veel maar wel meer detail, geluid heeft wat meer body, 176,4 klinkt wat dunner vind ik maar het hoog juist weer heel prettig. 88,2 nog niet erg veel naar geluisterd, leek mij ook de minste van de drie. Beetje nog vlees nog vis idee.
en ik vind de 176 de mooiste. Dus het zit er niet voor niets op 
Ik heb bas zat, en de 176 geeft wat meet finesses en diepte (beeld is meer naar achteren).
Zo, de voltmod is ook klaar. Ik kan het niet zo heel goed zeggen, omdat ik op de Baccarats speel (die ik minder goed ken, en net weer anders heb neergezet; verder naar 8rwand. Bas is aardig recht en strak) maar ik heb wel het idee dat het geluid meer authoriteit uitstraalt. Vooral piano en klassieke sopraan klinken erg goed, de bas is ook beter, maar daar kan ik echt geen conclusies uit/over trekken. Beetje ongrijpbaar maar zeker de moeite waard.
Ik heb bas zat, en de 176 geeft wat meet finesses en diepte (beeld is meer naar achteren).
Zo, de voltmod is ook klaar. Ik kan het niet zo heel goed zeggen, omdat ik op de Baccarats speel (die ik minder goed ken, en net weer anders heb neergezet; verder naar 8rwand. Bas is aardig recht en strak) maar ik heb wel het idee dat het geluid meer authoriteit uitstraalt. Vooral piano en klassieke sopraan klinken erg goed, de bas is ook beter, maar daar kan ik echt geen conclusies uit/over trekken. Beetje ongrijpbaar maar zeker de moeite waard.
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2008 03:56 ]
Dit topic is gesloten.