Ik gebruik standje 44,1 vanwege wat meer body in het laag.
Waar staat 44,1 eigelijk voor?
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
44,1 KHz sample rate in het algemeen de mooiste settingoperatingeskimo schreef op donderdag 17 april 2008 @ 10:14:
Ik gebruik standje 44,1 vanwege wat meer body in het laag.
[ Voor 77% gewijzigd door silitek op 17-04-2008 16:30 ]
Tubes....It's what make music music!
silitek schreef op donderdag 17 april 2008 @ 10:37:
[...]
44,1 Khz sample rate in het algemeen de mooiste setting
de samplingfrequentie (of bemonsteringsfrequentie), ingesteld op 44,1 kHz
De samplingfrequentie is het aantal keren per seconde dat een signaal wordt bemonsterd (horizontale segmentatie).
de resolutie in bits (16 bits in het geval van een cd)
De resolutie is als het ware het verticale equivalent van sampling en bepaalt hoe nauwkeurig de signaalamplitude kan worden beschreven.
Maar waarom 44,1 kHz en niet een andere waarde? Het antwoord heeft te maken met de Nyquist-theorie. Deze theorie komt er kort gezegd op neer dat geluid alleen met voldoende kwaliteit kan worden gereproduceerd als de samplingfrequentie ten minste tweemaal zo hoog is als de hoogst opgenomen frequentie. Aangezien 20 kHz de hoogste frequentie is die hoorbaar is voor het menselijk oor, is een samplingfrequentie van iets meer dan 40 kHz nodig. De ontwerpers van de audio-cd hebben daarom gekozen voor 44,1 kHz.
Maar voor bepaalde soorten geluid is een dergelijke frequentie helemaal niet nodig. Een samplingfrequentie van 8 kHz is bijvoorbeeld ruim voldoende voor de menselijke stem, die namelijk niet boven 4 kHz uitkomt. Het voordeel hiervan is dat kleinere bestanden kunnen worden gebruikt.
Het verschil tussen 44 en 96 Khz is niet zo groot.operatingeskimo schreef op donderdag 17 april 2008 @ 14:28:
[...]
![]()
En wat zou (theoretisch) het voordeel en het nadeel kunnen zijn van een hogere waarde zoals 176?
Wat is het voordeel tov de 6N1P buis ?. en nu al klaar, valt toch nog wel meer te vebeteren aan deze amp.[b]silitek schreef op donderdag 17 april 2008 @ 10:37:
Edit:
Pakketje uit Rusland binnen met de 6N2P-EV buisje met de "rocket-logo" uit '80. De Yaqin MC5881a is klaar. Met de 6PSE buis een geweldige match"..tegenover de chineese 6N1 wel stukken beter. Meer definitie in stereo (opvallend) sowieso en meer punch in het laag!!..
Versterker voelt meer vermogend aan...
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door dirk38 op 18-04-2008 17:13 ]
Ja, plug and playdirk38 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 17:09:
@ silitek: Ok als je zo entausiastover de 6N2p buisjes bent ga ik ze ook maar eens proberen, voor die paar euro kan ik me daar geen buil aan vallen, ze zijn toch wel 1 op1 uitwisselbaar met de 6N1 buisjes?.
[ Voor 11% gewijzigd door hemaworst op 18-04-2008 19:20 ]
Hans Dorrestijn: "Want, de worstjes van de Hema zijn niet te hard of slap...De Hemaworst, hoera hoera, zit barstens vol met sap.Baby's die nu juichen aan de moederborst...Zouden harder zuigen aan de Hemaworst"
Verwijderd
Ben het niet helemaal me je eens.Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 19:27:
@hemaworst..Ik wil niemand voor de hoofd stoten maar uh..advance acoustic klinkt zo plat als een dubbeltje..er zit weinig ruimtelijk in..Tenminste da's mij ervaring. Dus het verwonderd me niks dat ie nu van zijn AA-spullen af wil.
Verwijderd
Kijk, het is geen slecht spul maar in verhouding tot..vind ik de kwaliteit/prijsverhouding onder de maat..Dat is wellicht een betere uitleg..Bergenfietsen schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 20:53:
[...]
Ben het niet helemaal me je eens.
Heb tijdens mijn speurtocht naar een nieuwe versterker serieus geluisterd naar AA.
Vondt het juist een mooi warme sound hebbenen en het geluid kwam zeker breed de ruimte in, zeker in vergelijking met bijvoorbeeld Cambridge Audio en mijn (toenmalige) huidige versterker.
Uiteraard kunnen smaken verschillen
Hier móet ik toch even op reageren. Ik heel veel verschillende versterkers gehad: Europees, Amerikaans en Chinees. In die laatste categorie: Yaqin, G&W, Consonance, Jungson, Meixing, noem maar op. En alle Chinezen op Chinese luidsprekers van Aurum Cantus, momenteel de Moon Goddess II.hemaworst schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 19:03:
Eergisteren is er iemand langs geweest met een zijn advance acoustic versterker+philips cd. We hebben het aangesloten op mijn dali's. Geluisterd en daarna naar de mhzs en yaqin 300b. Hij was zéééér onder de indruk. Vanochtend een smsje gehad dat hij zijn set wil gaan verkopen en ook chinees gaat.
Ik luister nu naar de KT88 + MHZS en ik moet zeggen dat het vééél beter klinkt dan zijn advanceacoustic set(iig op mijn speakers).
Komende week maar echt vergelijken met mijn 300b versterker
They said it couldn't happen here.... And it didn't
Zie mijn vorige bericht: erg ongenuanceerd deze reactie. Of te weinig vergelijkingsmateriaal gehoord.Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 19:27:
@hemaworst..Ik wil niemand voor de hoofd stoten maar uh..advance acoustic klinkt zo plat als een dubbeltje..er zit weinig ruimtelijk in..Tenminste da's mij ervaring. Dus het verwonderd me niks dat ie nu van zijn AA-spullen af wil.
Ben ik het zeker mee eens, het moet allemaal wel mooi combineren. Ik ben iig erg blij met mijn combo. Daarnaast verschilt het ook erg wat je muziek smaak is. Ik luister 99% alleen klassiek en acoustisch en meestal op huiskamer niveau .Nooit house, electronisch of (hard) rock. Wellicht "kleurt"dat ook de recenties. De Kt88+MHZS33 klinkt voor mijn muziek smaak 10x beter dan mijn vorige Cambridge640 combo. En dat voor een derde van de prijs.4-legged-bird schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 10:36:
[...]
Hier móet ik toch even op reageren. ...
Ik wil maar zeggen: c'est l'ensemble qui fait la musique.......
[ Voor 10% gewijzigd door hemaworst op 19-04-2008 12:35 ]
Hans Dorrestijn: "Want, de worstjes van de Hema zijn niet te hard of slap...De Hemaworst, hoera hoera, zit barstens vol met sap.Baby's die nu juichen aan de moederborst...Zouden harder zuigen aan de Hemaworst"
Verwijderd
Iets ouder bericht, waar ik een vraag over heb: hoe doe je dat, deze versterkers als dual mono aansluiten? Ik ben niet zo technsich, dus als iemand dat begrijpelijk uit kan leggen? Je kunt bv. je cd-speler toch maar op 1 van de twee apparaten aansluiten?Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 20:29:
[...]
[afbeelding]
2 x Yaqin 6v6 aangesloten als dual mono gebiampt op de kef iq3.
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2008 15:41 ]
Verwijderd
Het aansluiten gaat als volgt. Vanuit de CD speler/ of voorversterker linker uitgang via 1 naar 2 RCA splitter naar links en rechts ingang van de ene versterker. De rechteruitgang van de CD speler/ of voorversterker via 1 naar 2 RCA splitter naar links en rechts ingang van de andere versterker. Luidsprekers hebben 2 aansluitingen, 1 voor hoog en 1 voor laag. Ik sluit nu de uitgangen van de ene versterker op de laag en hoog ingang van de luidspreker aan en doe dit ook voor de andere kant.4-legged-bird schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 12:43:
[...]
Iets ouder bericht, waar ik een vraag over heb: hoe doe je dat, deze versterkers als dual mono aansluiten? Ik ben niet zo technsich, dus als iemand dat begrijpelijk uit kan leggen? Je kunt bv. je cd-speler toch maar op 1 van de twee apparaten aansluiten?
Verwijderd
Ik wilde alleen maar even aangeven dat de opmerking dat Advance Acoustic niet veel soeps is wel erg kort door de bocht is. Het hangt ook -zoals jij ook zegt- nogal van de gebruikte luidsprekers af.Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 17:57:
je geeft alle versterkers de 'schuld' dat het niet lekker klinkt. Terwijl de gemene deler de AC speakers zijn. Misschien is dat niet helemaal eerlijk? En ligt het gewoon aan het lastig aanstuurbaar zijn in het laag van de AC. Dan combineert dat beter met transistors. Maar dan hoeft het niet perse AdvAc te zijn.
Ik draai ook graag elektronic en vanalles wat hard gaat, en ik mis niks op mijn 10W versterkertje.
Verwijderd
Verwijderd
Ik ben dus van de partij. Het lijkt me leuk om de verschillen te horen tussen de gemodde en ongemodde versies..Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 20:48:
Voor wie nog wat wil modificeren aan de MHZS CD33 of anders nog wil komen luisteren, we gaan bij mij nog wat solderen en resultaten vergelijken.
We hebben de datum zaterdag 10 mei vastgesteld. Vanaf een uur of 1.
Ik ga bij Digitalman de caps, buisjes, weerstanden en passieve- en voltmod doen. En nog wat caps bij Bronco.b.
Je bent van harte welkom, maar als je wilt komen laat het svp wel even weten (mail in profiel).
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2008 07:54 ]
Verwijderd
Hoi Jeep, ik weet niet of je me nog kent, maar ik was vorige keer ook in het hoge noordenVerwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 20:48:
Voor wie nog wat wil modificeren aan de MHZS CD33 of anders nog wil komen luisteren, we gaan bij mij nog wat solderen en resultaten vergelijken.
We hebben de datum zaterdag 10 mei vastgesteld. Vanaf een uur of 1.
Ik ga bij Digitalman de caps, buisjes, weerstanden en passieve- en voltmod doen. En nog wat caps bij Bronco.b.
Je bent van harte welkom, maar als je wilt komen laat het svp wel even weten (mail in profiel).
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2008 16:58 ]
't vliegtuig kan ook makkelijk gekaapt worden of neerstorten bijvoorbeeld...Verwijderd schreef op maandag 21 april 2008 @ 16:58:
@chaoss..en zal je zien dat je zelf een buis kapot laat vallen.
jawel.Verwijderd schreef op maandag 21 april 2008 @ 11:43:
Hoi Jeep, ik weet niet of je me nog kent, maar ik was vorige keer ook in het hoge noordenIk heb zaterdag de CD88 binnen gekregen dus ik zou me ook graag willen aanmelden voor 11 mei om deze onder handen te nemen. Leuk initiatief!
.This is NOT a tubed player. It is a standard cheap op-amp player with tubes attached - 2 for headphone output and 2 for buffer (triode in cathode follower mode).
[ Voor 47% gewijzigd door hemaworst op 21-04-2008 19:23 ]
Verwijderd
Oef..that's hurts..en toch met mods is er best iets fatsoenlijks van te maken toch?hemaworst schreef op maandag 21 april 2008 @ 19:16:
@alle MHZS fans.
He, hebben jullie deze al gezien? Een mening over de MHZS cd66
http://www.lampizator.eu/...NCES/MHZS/MHZS_CD66F.html
Zijn mening is dat veel chinese buizencdspelers slecht zijn omdat ze een opamp voor de buizen hebben zitten. Ook zijn mening over de shanling SCD-T200 verteld dit:
[...]
.
Zijn hele site is ook erg leuk om te lezen.
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
En ik maar denken dat Modden ging om van iets goeds wat beters te maken , nietVerwijderd schreef op maandag 21 april 2008 @ 21:46:
[...]
Oef..that's hurts..en toch met mods is er best iets fatsoenlijks van te maken toch?
[ Voor 34% gewijzigd door voodooless op 21-04-2008 22:31 ]
Ik geniet ook echt wel hoor. En voor 200 euri is het nog steeds een koopje. Maar als er zo'n slechte dac inzit dat is er blijkbaar nog veel verbetering te halen.voodooless schreef op maandag 21 april 2008 @ 22:22:
Waarom wil je datKlinkt het nu opeens niet meer goed nadat je dit gelezen hebt
? Gewoon laten zitten en genieten!
Ik neem je advies over: gewoon laten zittenDAC vervangen kan natuurlijk, maar dan verlies je altijd functionaliteit omdat een andere dac nooit 100% compatibel is.
Verwijderd
Jungson met een gewoon BB1732 DAC'je klinkt toch wel lekker moet ik zeggen, de vormgeving daar moet je alleen wel van houden. Wat design betreft vind ik die Original CD2008 F wel vet. Hoewel het in dit geval wel 'jatwerk' is (Chord). Het schijnt dat dit apparaat ook goed klinkt.operatingeskimo schreef op maandag 21 april 2008 @ 22:41:
[...]
Ik zou wel eens een Jungson of een Original als vergelijk willen horen.
En laten we wel wezen: die beschrijvingen op Ebay vraagt er toch ook om? Het is gewoon een leugenachtig opgeklopt marketingverhaal. Elke kreet een inkoppertje! De DAC is gewoon een fake verhaal. En dat wisten we toch al?I wish I could write this good.
...
Interesting and innovative - tube is used for signal processing.
...
And plus-minus 5dB than means that this player can have ups and downs on characteristics of 10 dB peak to peak ? Wow. This is a promise of a no compromise design.
...
Wow, I know how my ex girlfriend extended the bottom end significantly, but how the MHZS removed some qualities while extending the bottom end - I have no clue.
Tja, zal ik het nog eens uitleggen dan? Dat zijn equivalenten van een heel fijn miniatuur dubbeltriode buisje, die overigens ook in de Shanlings (niet, ja als buffer) gebruikt worden. Als je die opamp eruit sloopt heb je echt geen shit².Anyway, to be able to call the player tubed, they also added the God Knows What For tubes - which sadly - can not re-create what is lost in the op-amp.
Dit stukje klopt gewoon niet. Ten 1e spreekt hij niet uit eigen ervaring en ten 2e ligt die prijs een factor 4 scheef! Bovendien is dat model 300 juist helemaal niet zo goed. Maarja, das mijn belezen mening.Please - stay away from this player. Even if it is not really bad player, the people who sell it are liars and do not deserve to be respected.
There is so many wonderful products out there which are honest, even from China - for the same price you can buy the shanling 300 which is miles above this MHZS.
Ik heb dat ding voor €250 compleet gemod in m'n woonkamer staan. Daarmee heb ik winst³ vergeleken met mijn oude speler, winst in geluid (belangrijkste), winst in leeftijd en winst in geld.THEY NOT GONNA LAUGH ALL THE WAY TO THE BANK.
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2008 00:00 . Reden: lijstjes zijn moeilijk hoor ]
Verwijderd
Verwijderd
Was maar een geintje..Tuurlijk wisten we al van de DAC en alle overige onzin. Des te mooier het stukje van Jeep..Ik had nog niet achterhaald dat die gozer....het zelf niet beluisterd heeft.voodooless schreef op maandag 21 april 2008 @ 22:05:
Hoezo doet dat pijn? Dit wisten we toch al een deel of 6 lang![]()
Ik begin me eigenlijk ook zeer af te vragen wat die "oversampling" instellingen die je kunt doen in werkelijkheid zijn, want ik kan me niet voorstellen dat die doen wat ze claimen. Ik heb nog nergens foto's gezien van een DSP namelijk...
Verwijderd
Yep, ik bedoel de 10e... Het gaat me in principe om de zelfde Mod als die we toen bij Koifarm gedaan hebben, ik ga ervan uit dat dit voor de CD88 niet wezenlijk anders is als voor de CD33.Verwijderd schreef op maandag 21 april 2008 @ 18:50:
[...]
jawel.
maar t is wel op zaterdag hoor. de 10e.
Je mag evt ook met pinksteren als het niet anders kan, maar dan wel iets later.
Denk je er ook aan dat de CD88 andere buizen heeft en wat anders in elkaar zit? Ik weet de cd33 nu aardig goed maar de 88 niet.
Wat is er helemaal niet zo goed aan de (ik neem aan) CD 300 van Shanling?Verwijderd schreef op maandag 21 april 2008 @ 23:58:
Dit stukje klopt gewoon niet. Ten 1e spreekt hij niet uit eigen ervaring en ten 2e ligt die prijs een factor 4 scheef! Bovendien is dat model 300 juist helemaal niet zo goed. Maarja, das mijn belezen mening.
Prima. Maar check het zelf ook eerst even (het is jouw apparaat en verantwoording natuurlijk) al zullen we het snel genoeg zien. De caps verwisselen zal wel hetzelfde zijn, maar de voltmod (voeding buisjes) zal anders zij omdat het andere buisjes zijn (12AX7 ipv 5670).Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 09:37:
Yep, ik bedoel de 10e... Het gaat me in principe om de zelfde Mod als die we toen bij Koifarm gedaan hebben, ik ga ervan uit dat dit voor de CD88 niet wezenlijk anders is als voor de CD33.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2008 16:02 ]
Verwijderd
Ik heb gisteren de versterker uit australie ontvangen. Ziet er goed uit. Eerste indruk. Lekkere buizen klank, bij hogere volumes en basrijke muziek merk je het krappe vermogen. Geen brom of ruis hoorbaar op 90 db luidsprekers. Volgende week meer info.Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 00:17:
@koifarm
Dit is wat die Delphonica valhalla one wil nabootsen denk ik zo
[afbeelding]
Heb je al gespeeld met het ding en wat zijn je bevindingen?
Thx
De CD88 heeft geen voedings mod nodig van 80 naar 100V deze werkt al op 100V. Het verhogen van de bufferelco op de buizenprintplaat naar 220uF kan ik wel aanbevelen.Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 09:37:
[...]
Yep, ik bedoel de 10e... Het gaat me in principe om de zelfde Mod als die we toen bij Koifarm gedaan hebben, ik ga ervan uit dat dit voor de CD88 niet wezenlijk anders is als voor de CD33.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2008 17:14 ]
[ Voor 20% gewijzigd door silitek op 23-04-2008 09:08 ]
Weet je zeker dat die weg is van eBay? Ik heb zaterdag nog op het punt gestaan bij hem te kopen.....Hij had een aantal items zonder verzendkosten. Als ie nu weg is, is dat toch nog maar zéér recent!silitek schreef op woensdag 23 april 2008 @ 08:39:
offtopic:
Dat is fraai, bestelling van een MHZS, KT88-amp en wat kabels (kimber) o.a gedaan bij 3SEXPRESS alias super-studio-seller is die fijne vent, na betaling van de aardbodem verdwenen. Acount bij Ebay weg en emails "no-response".
Duurd natuurlijk weer een hele tijd dat je je poen terugkrijg via koperbescherming van Pay-pal..en een hoop gedoe!!
60 kl*te dagen voor de boeg
Edit:
Iemand ooit zaken gedaan met de ebayer? En eventueel een tel. nr. heeft van hem..kan ik een poging doen om te bellen.
[ Voor 9% gewijzigd door 4-legged-bird op 23-04-2008 09:12 ]
Ja, pleite is tie. Kwam er achter gisteren doordat ik hem alvast een positieve feedback wilde geven..zo aardig als dat ik ben4-legged-bird schreef op woensdag 23 april 2008 @ 09:07:
[...]
Weet je zeker dat die weg is van eBay? Ik heb zaterdag nog op het punt gestaan bij hem te kopen.....Hij had een aantal items zonder verzendkosten. Als ie nu weg is, is dat toch nog maar zéér recent!
[ Voor 14% gewijzigd door silitek op 23-04-2008 09:16 ]
Verwijderd
Het is in dit stadium een beetje voorbarig om van oplichting te spreken. Heb je hem ook gemaild op zijn paypal account?Chaoss schreef op woensdag 23 april 2008 @ 09:30:
tjeee das wel balen zeg! zo zie je maar weer ook via ebay kun je opgelicht worden.... succes met de afwikkeling en hopelijk krijg je je geld terug!
Misschien gaat ie gewoon een tijdje op vakantie (naar de keukenhof) en ben jij gewoon de laatste die in de rij stond bij de kassa. Mail hem inderdaad even, zonodig via de Ebay leiding. Moet lukken.Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 10:33:
[...]
Het is in dit stadium een beetje voorbarig om van oplichting te spreken. Heb je hem ook gemaild op zijn paypal account?
[ Voor 15% gewijzigd door silitek op 23-04-2008 15:32 ]
Ik hou Ebay verantwoordelijk voor dit voorval. Voordat ze de stekker eruit trekken lijkt het me zinvol om lopende biedingen/bieders op de voorhand te informeren een geruime tijd. Ebay gaat dan ook maar achter m'n poen aan...moet jij eens oplettenChaoss schreef op woensdag 23 april 2008 @ 15:30:
tjah dat hij geschorst is zegt genoeg. magoed hopelijk komt het allemaal goed met je betaling.
[ Voor 9% gewijzigd door silitek op 23-04-2008 15:56 ]
Verwijderd
Jeep, zoals je weet ben ik een regelrechte noob wat electronische componenten betreft, kan je mij misschien helpen om een "boodschappenlijstje"te maken van de componenten die ik voor de CD-88 nodig heb?? Ik heb momenteel alleen de .33uF caps van Jantzen Audio, de rest moet ik nog bestellen.Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 15:08:
[...]
Prima. Maar check het zelf ook eerst even (het is jouw apparaat en verantwoording natuurlijk) al zullen we het snel genoeg zien. De caps verwisselen zal wel hetzelfde zijn, maar de voltmod (voeding buisjes) zal anders zij omdat het andere buisjes zijn (12AX7 ipv 5670).
Ik zie net dat Koifarm ook iemand in Duitsland met dezelfde speler geholpen heeft. Kijk hier. Het pcb voor de uitgangstrap lijkt mij hetzelfde.
Verwijderd
Dit heb ik ook wel eens mee gemaakt toen ik een mp4 speler uit hong kong liet komen. e-bay winkel opgedoekt onderzoek e-bay, maar wel netjes gewoon mijn mp4 speler per post gekregen. Had overigens nog wel contact met verkoper, dus dat is wel anders. Die verzekerde mij dat spullen gewoon opgestuurd waren. Maar dat een shop opeens van e-bay verdwijnt hoeft dus niet per definitie te betekenen dat je je spullen niet krijgt. Dat doet ebay volgens mij ook wanneer er een aantal klachten zijn dan beginnen ze een onderzoek en in de tussentijd wordt de shop gesloten. Hoop dat het allemaal goed komt geld terug of gewoon geleverde spullen. Succes!silitek schreef op woensdag 23 april 2008 @ 15:28:
Of het oplichting is weet ik niet maar dat het niet pluis is!!..
Onlangs hebben we alle aanbiedingen van deze verkoper verwijderd en werd hij geschorst. Daarom kunt u deze aanbieding en transactie als geannuleerd beschouwen.
[ Voor 3% gewijzigd door dirk38 op 23-04-2008 18:01 ]
Dat zijn nou net waar ik PiO's en CC voor heb.Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 15:57:
]eep, zoals je weet ben ik een regelrechte noob wat electronische componenten betreft, kan je mij misschien helpen om een "boodschappenlijstje"te maken van de componenten die ik voor de CD-88 nodig heb?? Ik heb momenteel alleen de .33uF caps van Jantzen Audio, de rest moet ik nog bestellen.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2008 23:32 ]
/nutteloze postApr 24, 2008 7:25 AM Bij de lokale FedEx-vestiging AMERSFOORT NL
7:25 AM Vrijgave internationale zending AMERSFOORT NL
Apr 23, 2008 9:31 PM Heeft FedEx-vestiging bereikt FRANKFURT DE
9:31 PM Onderweg FRANKFURT DE
6:26 AM Onderweg SHANGHAI CN
Apr 21, 2008 6:00 PM Opgehaald HEFEI CN
[ Voor 14% gewijzigd door Chaoss op 24-04-2008 08:17 ]
Verwijderd
THX! Ga vandaag meteen een bestelling plaatsen bij C&C'sVerwijderd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 18:43:
[...]
Dat zijn nou net waar ik PiO's en CC voor heb.![]()
Wat je iig nodig hebt zijn 2 st Clarity Cap APW 10uF
wat weerstandjes,
1 st 220uF/200V (naast de buisjes)
Verwijderd
Wat bedoel je met PX?? Is dat een "type" caps??voodooless schreef op donderdag 24 april 2008 @ 09:56:
Voor een paar euro extra zou je ook nog de PX kunnen overwegen natuurlijk. Die is weer net een beetje beter
[ Voor 29% gewijzigd door voodooless op 24-04-2008 10:29 ]
Verwijderd
[ Voor 60% gewijzigd door Chaoss op 24-04-2008 14:33 ]
Jij welChaoss schreef op donderdag 24 april 2008 @ 13:08:
jeuj, mijn vrouw belde net dat de versterker zojuist bezorgt iswel een mazzeltje dat ze vandaag thuis werkt.
Nu nog ff tot 5 uur werken... kan eigenlijk niet wachten
Volgens mij zit hij op je te wachten in een op maat gemaakte stoelChaoss schreef op donderdag 24 april 2008 @ 13:08:
hij staat netjes op me te wachten.
vreemd genoeg zat er geen factuur bij van de belasting? mischien dat die nog nagestuurd wordt.
Niet als je ze er 'gewoon' als stekker in probeert te duwen. Meestal hebben de banaanuitgangen ook een schroef-aansluitmogelijkheid. Dat is wel een nette manier. Los er in steken lijkt me not-done, aangezien afaik een buizenamp niet onbelast mag draaien en die kans is wel groot als je ze niet aandraait, ofzo.Chaoss schreef op donderdag 24 april 2008 @ 14:54:
Kan het kwaad als ik gewoon speakersnoer zonder stekker met gestript einde in de versterker stop? (tijdelijk uiteraard)
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
[ Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 24-04-2008 18:40 ]
Datascheet vind je mischien met googleChaoss schreef op donderdag 24 april 2008 @ 18:51:
Euhm welke datasheet? zit niet bij de buizen iig!
[ Voor 25% gewijzigd door silitek op 24-04-2008 19:39 ]
Thanx.. zo steek ik hier steeds meer op. Nu mezelf nog overtuigen dat ik naast de drie setjes die ik al heb staan toch ook maar eens een buizenamp moet gaan aanschaffenBoudewijn schreef op donderdag 24 april 2008 @ 18:40:
kraats, een buizenamp mag wel zo spelen in principe.
Echter als hij gaat oscilleren (wat kan) dan sloop je hem ook compleet zonder belasting.
het is dus beter om het wel te doen, maar als je zeker weet dat je bak niet oscilleert dan kan het prima zonder.
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Verwijderd
Hé! Gaaf dat je de amp alsnog binnen hebt én met werkende buizen dusChaoss schreef op donderdag 24 april 2008 @ 18:38:
Weet iemand op hoeveel mA ik de 6550 buizen moet instellen? ze staan nu op 68 - 70
Verwijderd
Om de ruststroom in te stellen moet je de anode spanning weten van de buis. Deze kun je meten of als je dat hebt van het schema afleiden. Als je de spanning weet en in welke classe hij moet draaien dan kun je in de onderstaande tabel de ruststroom aflezen.Chaoss schreef op donderdag 24 april 2008 @ 18:38:
Nou hij staat te spelenboel aangesloten en alles lijkt goed te werken, Dire Straits - Brothers in Arms album staat nu te spelen.
Weet iemand op hoeveel mA ik de 6550 buizen moet instellen? ze staan nu op 68 - 70
Ik probeer ook niet te flamen hoor, maar ik wil graag feitejes die niet kloppen rechtzetten.kraats schreef op donderdag 24 april 2008 @ 20:19:
[...]
Thanx.. zo steek ik hier steeds meer op. Nu mezelf nog overtuigen dat ik naast de drie setjes die ik al heb staan toch ook maar eens een buizenamp moet gaan aanschaffen
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2008 23:32 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq