Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 97.277 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-11-2020
Ik gebruik standje 44,1 vanwege wat meer body in het laag.
Waar staat 44,1 eigelijk voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

operatingeskimo schreef op donderdag 17 april 2008 @ 10:14:
Ik gebruik standje 44,1 vanwege wat meer body in het laag.
Waar staat 44,1 eigelijk voor?
44,1 KHz sample rate in het algemeen de mooiste setting ;)

de samplingfrequentie (of bemonsteringsfrequentie), ingesteld op 44,1 kHz

De samplingfrequentie is het aantal keren per seconde dat een signaal wordt bemonsterd (horizontale segmentatie).

de resolutie in bits (16 bits in het geval van een cd)

De resolutie is als het ware het verticale equivalent van sampling en bepaalt hoe nauwkeurig de signaalamplitude kan worden beschreven.

Maar waarom 44,1 kHz en niet een andere waarde? Het antwoord heeft te maken met de Nyquist-theorie. Deze theorie komt er kort gezegd op neer dat geluid alleen met voldoende kwaliteit kan worden gereproduceerd als de samplingfrequentie ten minste tweemaal zo hoog is als de hoogst opgenomen frequentie. Aangezien 20 kHz de hoogste frequentie is die hoorbaar is voor het menselijk oor, is een samplingfrequentie van iets meer dan 40 kHz nodig. De ontwerpers van de audio-cd hebben daarom gekozen voor 44,1 kHz.

Maar voor bepaalde soorten geluid is een dergelijke frequentie helemaal niet nodig. Een samplingfrequentie van 8 kHz is bijvoorbeeld ruim voldoende voor de menselijke stem, die namelijk niet boven 4 kHz uitkomt. Het voordeel hiervan is dat kleinere bestanden kunnen worden gebruikt.

Edit:
Pakketje uit Rusland binnen met de 6N2P-EV buisje met de "rocket-logo" uit '80. De Yaqin MC5881a is klaar ;) . Met de 6PSE buis een geweldige match"..tegenover de chineese 6N1 wel stukken beter. Meer definitie in stereo (opvallend) sowieso en meer punch in het laag!!..

Versterker voelt meer vermogend aan... ;)

[ Voor 77% gewijzigd door silitek op 17-04-2008 16:30 ]

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
silitek schreef op donderdag 17 april 2008 @ 10:37:
[...]

44,1 Khz sample rate in het algemeen de mooiste setting ;)

de samplingfrequentie (of bemonsteringsfrequentie), ingesteld op 44,1 kHz

De samplingfrequentie is het aantal keren per seconde dat een signaal wordt bemonsterd (horizontale segmentatie).

de resolutie in bits (16 bits in het geval van een cd)

De resolutie is als het ware het verticale equivalent van sampling en bepaalt hoe nauwkeurig de signaalamplitude kan worden beschreven.

Maar waarom 44,1 kHz en niet een andere waarde? Het antwoord heeft te maken met de Nyquist-theorie. Deze theorie komt er kort gezegd op neer dat geluid alleen met voldoende kwaliteit kan worden gereproduceerd als de samplingfrequentie ten minste tweemaal zo hoog is als de hoogst opgenomen frequentie. Aangezien 20 kHz de hoogste frequentie is die hoorbaar is voor het menselijk oor, is een samplingfrequentie van iets meer dan 40 kHz nodig. De ontwerpers van de audio-cd hebben daarom gekozen voor 44,1 kHz.

Maar voor bepaalde soorten geluid is een dergelijke frequentie helemaal niet nodig. Een samplingfrequentie van 8 kHz is bijvoorbeeld ruim voldoende voor de menselijke stem, die namelijk niet boven 4 kHz uitkomt. Het voordeel hiervan is dat kleinere bestanden kunnen worden gebruikt.
:)
En wat zou (theoretisch) het voordeel en het nadeel kunnen zijn van een hogere waarde zoals 176?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

operatingeskimo schreef op donderdag 17 april 2008 @ 14:28:
[...]

En wat zou (theoretisch) het voordeel en het nadeel kunnen zijn van een hogere waarde zoals 176?
Het verschil tussen 44 en 96 Khz is niet zo groot.
Echter het verschil tussen 16 of 24 bits is zeer duidelijk te horen, heel goed hoorbaar bij enorme dynamiek verschillen.

Upsamplen van het signaal van 44.1 kHz 16-bit naar 176 kHz 24-bit heeft tot doel de noodzakelijke filtering van het signaal tot ver buiten het door de mens hoorbare frequentiegebied te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:39
[b]silitek schreef op donderdag 17 april 2008 @ 10:37:

Edit:
Pakketje uit Rusland binnen met de 6N2P-EV buisje met de "rocket-logo" uit '80. De Yaqin MC5881a is klaar ;) . Met de 6PSE buis een geweldige match"..tegenover de chineese 6N1 wel stukken beter. Meer definitie in stereo (opvallend) sowieso en meer punch in het laag!!..

Versterker voelt meer vermogend aan... ;)
Wat is het voordeel tov de 6N1P buis ?. en nu al klaar, valt toch nog wel meer te vebeteren aan deze amp. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

6N2P geeft meer wat meer vermogen effect in de voorversterker o.a..Natuurlijk kan je nog een aantal modificatie's uitvoeren aan de 5881. Vaak minuscule hoorbare verbeteringen tot dat je het verschil niet meer weet/hoord 8) .

Een mooie set buizen is de grootste sprong die je kunt maken met deze amp..gevoelsmatig heeft de Yaqin niet veel meer nodig.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Baal een beetje van dat je nergens een andere Xindak Preamp kan kopen dan die buizenamp Xindak XA3200MKII. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
@ silitek: Ok als je zo entausiast :*) over de 6N2p buisjes bent ga ik ze ook maar eens proberen, voor die paar euro kan ik me daar geen buil aan vallen, ze zijn toch wel 1 op1 uitwisselbaar met de 6N1 buisjes?.

[ Voor 7% gewijzigd door dirk38 op 18-04-2008 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

dirk38 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 17:09:
@ silitek: Ok als je zo entausiast :*) over de 6N2p buisjes bent ga ik ze ook maar eens proberen, voor die paar euro kan ik me daar geen buil aan vallen, ze zijn toch wel 1 op1 uitwisselbaar met de 6N1 buisjes?.
Ja, plug and play >:) ..krijg je geen spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemaworst
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2022
Zo,
Gisteren liep ik langs RadioPiet in Arnhem en dacht: hup, ik koop gewoon 2 EH KT88 buizen en probeer het gewoon :P . De Jamo boxen van het werk meegenomen en thuis alles aangesloten.
HET WERKT!!! De El34 versterker lust ook KT88 _/-\o_ 8)7 _/-\o_ . Het klonk wel okee, voorzover dat mogelijk is op de jamo's.
Ik heb ze net (30 minuten geleden) aangesloten op mijn Dali Ikons. Het klinkt allemaal heel erg goed voor de 140E _/-\o_ .Echt veel beter dan ik had vewacht. Het klinkt prachtig helder en ruimtelijk. Ik denk dat het geluidsbeeld wel iets breeder is dan op de 300B.
Wel een verschil met mijn Yaqin 300B, het lijkt alsof het een stukje minder hard kan. Ik had eigenlijk andersom verwacht, volgens de specs heeft de Kt88 12watt (en de 300B 9,5watt). Zou het wat te maken hebben dat de Yaqin300B 4 en 8 ohm aansluitingen heeft?

Eergisteren is er iemand langs geweest met een zijn advance acoustic versterker+philips cd. We hebben het aangesloten op mijn dali's. Geluisterd en daarna naar de mhzs en yaqin 300b. Hij was zéééér onder de indruk. Vanochtend een smsje gehad dat hij zijn set wil gaan verkopen en ook chinees gaat.
Ik luister nu naar de KT88 + MHZS en ik moet zeggen dat het vééél beter klinkt dan zijn advanceacoustic set(iig op mijn speakers).

Komende week maar echt vergelijken met mijn 300b versterker

[ Voor 11% gewijzigd door hemaworst op 18-04-2008 19:20 ]

Hans Dorrestijn: "Want, de worstjes van de Hema zijn niet te hard of slap...De Hemaworst, hoera hoera, zit barstens vol met sap.Baby's die nu juichen aan de moederborst...Zouden harder zuigen aan de Hemaworst"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hemaworst..Ik wil niemand voor de hoofd stoten maar uh..advance acoustic klinkt zo plat als een dubbeltje..er zit weinig ruimtelijk in..Tenminste da's mij ervaring. Dus het verwonderd me niks dat ie nu van zijn AA-spullen af wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor wie nog wat wil modificeren aan de MHZS CD33 of anders nog wil komen luisteren, we gaan bij mij nog wat solderen en resultaten vergelijken.
We hebben de datum zaterdag 10 mei vastgesteld. Vanaf een uur of 1.

Ik ga bij Digitalman de caps, buisjes, weerstanden en passieve- en voltmod doen. En nog wat caps bij Bronco.b.
Je bent van harte welkom, maar als je wilt komen laat het svp wel even weten (mail in profiel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergenfietsen
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:43
Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 19:27:
@hemaworst..Ik wil niemand voor de hoofd stoten maar uh..advance acoustic klinkt zo plat als een dubbeltje..er zit weinig ruimtelijk in..Tenminste da's mij ervaring. Dus het verwonderd me niks dat ie nu van zijn AA-spullen af wil.
Ben het niet helemaal me je eens.
Heb tijdens mijn speurtocht naar een nieuwe versterker serieus geluisterd naar AA.
Vondt het juist een mooi warme sound hebbenen en het geluid kwam zeker breed de ruimte in, zeker in vergelijking met bijvoorbeeld Cambridge Audio en mijn (toenmalige) huidige versterker.
Uiteraard kunnen smaken verschillen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bergenfietsen schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 20:53:
[...]

Ben het niet helemaal me je eens.
Heb tijdens mijn speurtocht naar een nieuwe versterker serieus geluisterd naar AA.
Vondt het juist een mooi warme sound hebbenen en het geluid kwam zeker breed de ruimte in, zeker in vergelijking met bijvoorbeeld Cambridge Audio en mijn (toenmalige) huidige versterker.
Uiteraard kunnen smaken verschillen 8)
Kijk, het is geen slecht spul maar in verhouding tot..vind ik de kwaliteit/prijsverhouding onder de maat..Dat is wellicht een betere uitleg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07 13:52
hemaworst schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 19:03:

Eergisteren is er iemand langs geweest met een zijn advance acoustic versterker+philips cd. We hebben het aangesloten op mijn dali's. Geluisterd en daarna naar de mhzs en yaqin 300b. Hij was zéééér onder de indruk. Vanochtend een smsje gehad dat hij zijn set wil gaan verkopen en ook chinees gaat.
Ik luister nu naar de KT88 + MHZS en ik moet zeggen dat het vééél beter klinkt dan zijn advanceacoustic set(iig op mijn speakers).

Komende week maar echt vergelijken met mijn 300b versterker
Hier móet ik toch even op reageren. Ik heel veel verschillende versterkers gehad: Europees, Amerikaans en Chinees. In die laatste categorie: Yaqin, G&W, Consonance, Jungson, Meixing, noem maar op. En alle Chinezen op Chinese luidsprekers van Aurum Cantus, momenteel de Moon Goddess II.

Het was allemaal best mooi: de een wat frisser, de ander wat warmer, u kent het wel. Maar pas zeer recent gingen de Aurum Cantus-luidsprekers écht bloeien. Met een Advance Acoustic MPP-205 voor - en een MAA-405 eindversterker. Die laatste heb ik inmiddels verruild voor twee MAA-705 monoblokken en nu heb ik een geluid dat denk ik ongeëvenaard is.

De Yaqin met de MHZS op de Dali's is vast mooi. Maar de Yaqin's die ik heb gehad (of andere Chinezen) in combinatie met dezelfde MHZS op de Aurum Cantus Moon Goddess II vielen tegen. Ik wil maar zeggen: c'est l'ensemble qui fait la musique.......

They said it couldn't happen here.... And it didn't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 19:27:
Zie mijn vorige bericht: erg ongenuanceerd deze reactie. Of te weinig vergelijkingsmateriaal gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergenfietsen
@ 4-legged-bird, vindt de reaktie van bronco.b wel meevallen hoor.
Oke, hij heeft een andere mening dan ons, maar dat mag hij toch wel ventileren?
Heb hier wel ergere dingen gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
@Bergenfietsen én @Bronco.B:

Ja, das waar....er waren ergere reacties hier. Ik bedoel het ook niet kwaad of zo. Misschien ben ik wel een beetje geprikkeld doordat ik meen te bespeuren dat iedereen hier ineens alleen nog maar buizen wil horen. Die euforie begrijp ik niet zo goed op grond van wat ik heb gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemaworst
4-legged-bird schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 10:36:
[...]
Hier móet ik toch even op reageren. ...
Ik wil maar zeggen: c'est l'ensemble qui fait la musique.......
Ben ik het zeker mee eens, het moet allemaal wel mooi combineren. Ik ben iig erg blij met mijn combo. Daarnaast verschilt het ook erg wat je muziek smaak is. Ik luister 99% alleen klassiek en acoustisch en meestal op huiskamer niveau .Nooit house, electronisch of (hard) rock. Wellicht "kleurt"dat ook de recenties. De Kt88+MHZS33 klinkt voor mijn muziek smaak 10x beter dan mijn vorige Cambridge640 combo. En dat voor een derde van de prijs.

Over de advance acoustic: ik denk dat jouw advance acoustic setje heel wat types hoger(zeker in prijs) is dan van de persoon die bij mij kwam luisteren. Iig super dat het bij jou nou helemaal top klinkt :*) .

[ Voor 10% gewijzigd door hemaworst op 19-04-2008 12:35 ]

Hans Dorrestijn: "Want, de worstjes van de Hema zijn niet te hard of slap...De Hemaworst, hoera hoera, zit barstens vol met sap.Baby's die nu juichen aan de moederborst...Zouden harder zuigen aan de Hemaworst"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4-legged-bird, die euforie is relatief en afhankelijk van 't referentiekader.
Een mooie chinese buizenbak van zeg 600 euro klinkt beter dan vrijwel alle 'commerciele' transistorbakken in dezelfde prijsklasse, maar als je 't gaat vergelijken met jouw AA set of bv. mijn Marantz AV9000 / MM9000 set dan wordt het verschil al gauw kleiner en zelfs discutabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 20:29:
[...]

[afbeelding]

2 x Yaqin 6v6 aangesloten als dual mono gebiampt op de kef iq3.
Iets ouder bericht, waar ik een vraag over heb: hoe doe je dat, deze versterkers als dual mono aansluiten? Ik ben niet zo technsich, dus als iemand dat begrijpelijk uit kan leggen? Je kunt bv. je cd-speler toch maar op 1 van de twee apparaten aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(passieve) voorversterker er tussen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
@Afterlife en @Hemaworst: ik denk dat we het idd dan wel met elkaar eens zijn. Ik draai nauwelijks klassiek en wel regelmatig ook 'zware electronica'. Ik heb daar met mijn buizenversterkers met weinig plezier naar geluisterd. Komt ook doordat het laag van de Aurum Cantus lastig te 'bezweren' is. Tot nu toe lukt dat alleen de Advance-combi's die ik heb gehad.

Toch blijft het kriebelen door jullie positieve bevindingen met buzien. Ik zag nu weer de Yaqin MS-6V6 staan voor weinig. Maar die levert maar 12 W. Zou dat enig geluid kunnen produceren op de Moon Goddess II met een rendement van 89 dB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: een van mijn Shuguang eindbuizen is gesneuveld. (van tafel gerold..... oeps!) Nu heb ik via tonefactory één nieuwe eindbuis besteld die match met de andere drie qua waarde. Vandaag de buis binnen gekregen. Netjes de goede waarde 54 mA maar het is de KT88 STR. Ik had de Shuguang KT88-98 besteld omdat de rest van mijn eindbuizen ook van type KT88-98 is. Deze STR versie ziet er ook iets anders uit. Er zit een extra zij getter op zo te zien. Het zal ongetwijfeld een Shuguang zijn maar het staat er niet op. (Merkloos)

Kan ik deze buis gewoon tussen de andere drie KT88-98 plaatsen?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2008 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@pavlov
ja het kan altijd. Maar of het matcht is natuurlijk de vraag. Gewoon proberen en luisteren. Maar eigenlijk had je een matched setje van 4 'moeten' kopen.

@4legged bird:
je geeft alle versterkers de 'schuld' dat het niet lekker klinkt. Terwijl de gemene deler de AC speakers zijn. Misschien is dat niet helemaal eerlijk? En ligt het gewoon aan het lastig aanstuurbaar zijn in het laag van de AC. Dan combineert dat beter met transistors. Maar dan hoeft het niet perse AdvAc te zijn.
Ik draai ook graag elektronic en vanalles wat hard gaat, en ik mis niks op mijn 10W versterkertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4-legged-bird schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 12:43:
[...]

Iets ouder bericht, waar ik een vraag over heb: hoe doe je dat, deze versterkers als dual mono aansluiten? Ik ben niet zo technsich, dus als iemand dat begrijpelijk uit kan leggen? Je kunt bv. je cd-speler toch maar op 1 van de twee apparaten aansluiten?
Het aansluiten gaat als volgt. Vanuit de CD speler/ of voorversterker linker uitgang via 1 naar 2 RCA splitter naar links en rechts ingang van de ene versterker. De rechteruitgang van de CD speler/ of voorversterker via 1 naar 2 RCA splitter naar links en rechts ingang van de andere versterker. Luidsprekers hebben 2 aansluitingen, 1 voor hoog en 1 voor laag. Ik sluit nu de uitgangen van de ene versterker op de laag en hoog ingang van de luidspreker aan en doe dit ook voor de andere kant.

Je hebt nu maximale kanaalscheiding( 1 versterker per kant ) en zowel voor hoog als laag een apart versterkerkanaal per kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, 'ik heb de fik er maar gewoon ingestoken hoor:-)' Als ze nog aan een KT-98 konden komen dan mag 'm sowiso omruilen. Ook als ik deze een paar dagen gebruik dus da's wel relaxed.

en 't klinkt prima, ik hoor eigenlijk geen verschil... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 17:57:

je geeft alle versterkers de 'schuld' dat het niet lekker klinkt. Terwijl de gemene deler de AC speakers zijn. Misschien is dat niet helemaal eerlijk? En ligt het gewoon aan het lastig aanstuurbaar zijn in het laag van de AC. Dan combineert dat beter met transistors. Maar dan hoeft het niet perse AdvAc te zijn.
Ik draai ook graag elektronic en vanalles wat hard gaat, en ik mis niks op mijn 10W versterkertje.
Ik wilde alleen maar even aangeven dat de opmerking dat Advance Acoustic niet veel soeps is wel erg kort door de bocht is. Het hangt ook -zoals jij ook zegt- nogal van de gebruikte luidsprekers af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@de advac-owners..zo te merken heeft het ff wat stof doen opwaaien. Altijd goed..Hoe dan ook..ik wilde er in ieder geval aan toe voegen dat ik niet ' vast zit' aan buizen-amps!

Dat veel van het gepraat (read: gel*l) over buizen gaat is debet aan dat het feit, tenminste in mijn geval, dat ik als technisch leek vrij makkelijk 'mijn geluid' kan beïnvloeden door tube-rollen. Neemt niet weg dat ik veel versterkers ken die een mooi geluid geven..Zoals bijv. Densen (wat overigens een mooie tegenhanger zou zijn van AA) en Rega.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 20:48:
Voor wie nog wat wil modificeren aan de MHZS CD33 of anders nog wil komen luisteren, we gaan bij mij nog wat solderen en resultaten vergelijken.

Ik ga bij Digitalman de caps, buisjes, weerstanden en passieve- en voltmod doen. En nog wat caps bij Bronco.b.
Je bent van harte welkom, maar als je wilt komen laat het svp wel even weten (mail in profiel).
Ik ben dus van de partij. Het lijkt me leuk om de verschillen te horen tussen de gemodde en ongemodde versies..

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2008 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

En dan gedefineerd een review posten.. :) Het is dan mooi om tot een collectieve oordeel te komen over bepaalde mods. Kan helaas (nog) niet van de partij zijn aangeziens er nog een krat met o.a een MHZS ronddoppert op de grote plas voor me.

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 20:48:

Hoi Jeep, ik weet niet of je me nog kent, maar ik was vorige keer ook in het hoge noorden ;) Ik heb zaterdag de CD88 binnen gekregen dus ik zou me ook graag willen aanmelden voor 11 mei om deze onder handen te nemen. Leuk initiatief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:53

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Nou de wonderen zijn de wereld nog niet uit, Tim heeft voor de 3'de keer buizen ontvangen van de fabriek en zowaar geen enkele ruis dit keer! Het schijnt dat het pakket zaterdag verstuurd is, heb een Fedex tracking code ontvangen maar die werkt (nog) niet, volgens Tim is meestal het pakket binnen voordat de tracking code werkt... maar het zal mij benieuwen.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK! Hopen dat je verder wat geluk mag hebben dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@chaoss..en zal je zien dat je zelf een buis kapot laat vallen. >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2008 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

dan pleurt ik die versterker in de container :( :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

offtopic:
Doe dan maar in de container bij mij voor de deur ;).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
Verwijderd schreef op maandag 21 april 2008 @ 16:58:
@chaoss..en zal je zien dat je zelf een buis kapot laat vallen. >:)
't vliegtuig kan ook makkelijk gekaapt worden of neerstorten bijvoorbeeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 21 april 2008 @ 11:43:
Hoi Jeep, ik weet niet of je me nog kent, maar ik was vorige keer ook in het hoge noorden ;) Ik heb zaterdag de CD88 binnen gekregen dus ik zou me ook graag willen aanmelden voor 11 mei om deze onder handen te nemen. Leuk initiatief!
jawel.
maar t is wel op zaterdag hoor. de 10e.
Je mag evt ook met pinksteren als het niet anders kan, maar dan wel iets later.
Denk je er ook aan dat de CD88 andere buizen heeft en wat anders in elkaar zit? Ik weet de cd33 nu aardig goed maar de 88 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemaworst
@alle MHZS fans.
He, hebben jullie deze al gezien? Een mening over de MHZS cd66
http://www.lampizator.eu/...NCES/MHZS/MHZS_CD66F.html
Zijn mening is dat veel chinese buizencdspelers slecht zijn omdat ze een opamp voor de buizen hebben zitten. Ook zijn mening over de shanling SCD-T200 verteld dit:
This is NOT a tubed player. It is a standard cheap op-amp player with tubes attached - 2 for headphone output and 2 for buffer (triode in cathode follower mode).
.

Zij hele site is ook erg leuk om te lezen.

[ Voor 47% gewijzigd door hemaworst op 21-04-2008 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hemaworst schreef op maandag 21 april 2008 @ 19:16:
@alle MHZS fans.
He, hebben jullie deze al gezien? Een mening over de MHZS cd66
http://www.lampizator.eu/...NCES/MHZS/MHZS_CD66F.html
Zijn mening is dat veel chinese buizencdspelers slecht zijn omdat ze een opamp voor de buizen hebben zitten. Ook zijn mening over de shanling SCD-T200 verteld dit:

[...]
.

Zijn hele site is ook erg leuk om te lezen.
Oef..that's hurts..en toch met mods is er best iets fatsoenlijks van te maken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:52

voodooless

Sound is no voodoo!

Hoezo doet dat pijn? Dit wisten we toch al een deel of 6 lang :?

Ik begin me eigenlijk ook zeer af te vragen wat die "oversampling" instellingen die je kunt doen in werkelijkheid zijn, want ik kan me niet voorstellen dat die doen wat ze claimen. Ik heb nog nergens foto's gezien van een DSP namelijk...

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moborunner
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09-2022
Verwijderd schreef op maandag 21 april 2008 @ 21:46:
[...]

Oef..that's hurts..en toch met mods is er best iets fatsoenlijks van te maken toch?
En ik maar denken dat Modden ging om van iets goeds wat beters te maken , niet
om van iets wat al slecht is te fatsoeneren.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

What's the difference?
Wat de een 'goed' en 'beter' kan de ander 'slecht' en 'middelmatig' noemen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
Over die nep dac :$ van de MHZS, is die niet gewoon te vervangen door een betere? Of praat ik nu onzin? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Waarom wil je dat :? Klinkt het nu opeens niet meer goed nadat je dit gelezen hebt :+ ? Gewoon laten zitten en genieten!

DAC vervangen kan natuurlijk, maar dan verlies je altijd functionaliteit omdat een andere dac nooit 100% compatibel is.

[ Voor 34% gewijzigd door voodooless op 21-04-2008 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
voodooless schreef op maandag 21 april 2008 @ 22:22:
Waarom wil je dat :? Klinkt het nu opeens niet meer goed nadat je dit gelezen hebt :+ ? Gewoon laten zitten en genieten!
Ik geniet ook echt wel hoor. En voor 200 euri is het nog steeds een koopje. Maar als er zo'n slechte dac inzit dat is er blijkbaar nog veel verbetering te halen.

Ik zou wel eens een Jungson of een Original als vergelijk willen horen.
DAC vervangen kan natuurlijk, maar dan verlies je altijd functionaliteit omdat een andere dac nooit 100% compatibel is.
Ik neem je advies over: gewoon laten zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

operatingeskimo schreef op maandag 21 april 2008 @ 22:41:
[...]

Ik zou wel eens een Jungson of een Original als vergelijk willen horen.
Jungson met een gewoon BB1732 DAC'je klinkt toch wel lekker moet ik zeggen, de vormgeving daar moet je alleen wel van houden. Wat design betreft vind ik die Original CD2008 F wel vet. Hoewel het in dit geval wel 'jatwerk' is (Chord). Het schijnt dat dit apparaat ook goed klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
even een paar opmerkingen over het Lampizator verhaal bij de MHZS:
Het druipt van het sarcasme en dat kan ik wel waarderen. :Y)
I wish I could write this good.
...
Interesting and innovative - tube is used for signal processing.
...
And plus-minus 5dB than means that this player can have ups and downs on characteristics of 10 dB peak to peak ? Wow. This is a promise of a no compromise design.
...
Wow, I know how my ex girlfriend extended the bottom end significantly, but how the MHZS removed some qualities while extending the bottom end - I have no clue. _/-\o_
En laten we wel wezen: die beschrijvingen op Ebay vraagt er toch ook om? Het is gewoon een leugenachtig opgeklopt marketingverhaal. Elke kreet een inkoppertje! De DAC is gewoon een fake verhaal. En dat wisten we toch al?

Maar!...
  1. deze fake shit heeft ook een fake shit prijs.
  2. Lampizator heeft hem dus niet gehoord En dat vind ik dus heel erg zwak van m. Hij veroordeelt iets wat hij niet zelf in handen heeft gehad, terwijl hij toch zo'n elektrowizzard is.
  3. Waarom nou weer de politiek erbij halen? (vooral de manier waarop).
  4. Hij maakt de speler zwart zonder fundering
Anyway, to be able to call the player tubed, they also added the God Knows What For tubes - which sadly - can not re-create what is lost in the op-amp.
Tja, zal ik het nog eens uitleggen dan? Dat zijn equivalenten van een heel fijn miniatuur dubbeltriode buisje, die overigens ook in de Shanlings (niet, ja als buffer) gebruikt worden. Als je die opamp eruit sloopt heb je echt geen shit².
Valt me van m tegen dat ie dat niet eens weet, of iig opgezocht heeft!
Please - stay away from this player. Even if it is not really bad player, the people who sell it are liars and do not deserve to be respected.
There is so many wonderful products out there which are honest, even from China - for the same price you can buy the shanling 300 which is miles above this MHZS.
Dit stukje klopt gewoon niet. Ten 1e spreekt hij niet uit eigen ervaring en ten 2e ligt die prijs een factor 4 scheef! Bovendien is dat model 300 juist helemaal niet zo goed. Maarja, das mijn belezen mening.

Nog even een zwak punt: als je de chinezen belachelijk wilt gaan maken om hun (bekend) slechte beheersing van het engels zorg dan dat je het zelf wel fatsoenlijk van je tikplank krijgt, preferrably not all caps. :N
THEY NOT GONNA LAUGH ALL THE WAY TO THE BANK.
Ik heb dat ding voor €250 compleet gemod in m'n woonkamer staan. Daarmee heb ik winst³ vergeleken met mijn oude speler, winst in geluid (belangrijkste), winst in leeftijd en winst in geld.
ME GONNA LAUGH ALL THE WAY FROM THE BANK >:)

Dit is de eerste cd-speler die ik heb gehoord die me echt kan boeien naast mijn niet onaanzienlijke vinyl setup. Ik ben afgegaan puur op het geluid! Niet op looks, niet op bla bla, niet op mijn eigen vooroordelen. Niet eigenwijs zijn: kopen en modden! En geen moment spijt van gehad.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2008 00:00 . Reden: lijstjes zijn moeilijk hoor ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@koifarm

Dit is wat die Delphonica valhalla one wil nabootsen denk ik zo

Afbeeldingslocatie: http://www.pacificaudio.nl/components/com_virtuemart/shop_image/product/3a6d7b78a11b6e3c0396185b115e2f59.jpg

Heb je al gespeeld met het ding en wat zijn je bevindingen?

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voodooless schreef op maandag 21 april 2008 @ 22:05:
Hoezo doet dat pijn? Dit wisten we toch al een deel of 6 lang :?

Ik begin me eigenlijk ook zeer af te vragen wat die "oversampling" instellingen die je kunt doen in werkelijkheid zijn, want ik kan me niet voorstellen dat die doen wat ze claimen. Ik heb nog nergens foto's gezien van een DSP namelijk...
Was maar een geintje..Tuurlijk wisten we al van de DAC en alle overige onzin. Des te mooier het stukje van Jeep..Ik had nog niet achterhaald dat die gozer....het zelf niet beluisterd heeft.

Het kan me weinig schelen ook..het is (wel een van) de beste speler (s) (in gemodificeerde staat) in de prijsklasse tot 500 euro.

Overigens Dirk38 heeft zijn opamp-mod ongedaan gemaakt en heeft weer een op-amp in de speler gezet..Dus zelfs met op-amp klinkt de speler goed >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 april 2008 @ 18:50:
[...]

jawel.
maar t is wel op zaterdag hoor. de 10e.
Je mag evt ook met pinksteren als het niet anders kan, maar dan wel iets later.
Denk je er ook aan dat de CD88 andere buizen heeft en wat anders in elkaar zit? Ik weet de cd33 nu aardig goed maar de 88 niet.
Yep, ik bedoel de 10e... Het gaat me in principe om de zelfde Mod als die we toen bij Koifarm gedaan hebben, ik ga ervan uit dat dit voor de CD88 niet wezenlijk anders is als voor de CD33.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergenfietsen
Verwijderd schreef op maandag 21 april 2008 @ 23:58:
Dit stukje klopt gewoon niet. Ten 1e spreekt hij niet uit eigen ervaring en ten 2e ligt die prijs een factor 4 scheef! Bovendien is dat model 300 juist helemaal niet zo goed. Maarja, das mijn belezen mening.
Wat is er helemaal niet zo goed aan de (ik neem aan) CD 300 van Shanling?
Kan me nml. niet herrineren er iets over gelezen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ergens een review van de Shanling CD300 gelezen. maar ik weet niet meer wanneer. Moet je maar even googelen. Maar het klopt dus wel, want lampje zelf is er ook alles behalve enthousiast over in de ongelampizadeerde vorm. Bovendien is dat ding echt niet goedkoop. Beter een CD80T of een Opera consonance CD120...

Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 09:37:
Yep, ik bedoel de 10e... Het gaat me in principe om de zelfde Mod als die we toen bij Koifarm gedaan hebben, ik ga ervan uit dat dit voor de CD88 niet wezenlijk anders is als voor de CD33.
Prima. Maar check het zelf ook eerst even (het is jouw apparaat en verantwoording natuurlijk) al zullen we het snel genoeg zien. De caps verwisselen zal wel hetzelfde zijn, maar de voltmod (voeding buisjes) zal anders zij omdat het andere buisjes zijn (12AX7 ipv 5670).

Ik zie net dat Koifarm ook iemand in Duitsland met dezelfde speler geholpen heeft. Kijk hier. Het pcb voor de uitgangstrap lijkt mij hetzelfde.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2008 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 00:17:
@koifarm

Dit is wat die Delphonica valhalla one wil nabootsen denk ik zo

[afbeelding]

Heb je al gespeeld met het ding en wat zijn je bevindingen?

Thx
Ik heb gisteren de versterker uit australie ontvangen. Ziet er goed uit. Eerste indruk. Lekkere buizen klank, bij hogere volumes en basrijke muziek merk je het krappe vermogen. Geen brom of ruis hoorbaar op 90 db luidsprekers. Volgende week meer info.
Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 09:37:
[...]

De CD88 heeft geen voedings mod nodig van 80 naar 100V deze werkt al op 100V. Het verhogen van de bufferelco op de buizenprintplaat naar 220uF kan ik wel aanbevelen.

Misschien ben ik 10 mei ook wel van de partij, maar kan dit pas een dag van te voren bevestigen.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2008 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@koifarm..ik wilde net even het idee opperen..Zou inderdaad leuk zijn als je zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

offtopic:

Dat is fraai, bestelling van een MHZS, KT88-amp en wat kabels (kimber) o.a gedaan bij 3SEXPRESS alias super-studio-seller is die fijne vent, na betaling van de aardbodem verdwenen :? . Acount bij Ebay weg en emails "no-response". Zo zie je maar weer dat een heleboel positieve feedback's verkoper ook niks wilt zeggen :X

Duurd natuurlijk weer een hele tijd dat je je poen terugkrijg via koperbescherming van Pay-pal..en een hoop gedoe!!

60 kl*te dagen voor de boeg :'(

Edit:
Iemand ooit zaken gedaan met de ebayer? En eventueel een tel. nr. heeft van hem..kan ik een poging doen om te bellen.

[ Voor 20% gewijzigd door silitek op 23-04-2008 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
silitek schreef op woensdag 23 april 2008 @ 08:39:
offtopic:

Dat is fraai, bestelling van een MHZS, KT88-amp en wat kabels (kimber) o.a gedaan bij 3SEXPRESS alias super-studio-seller is die fijne vent, na betaling van de aardbodem verdwenen :? . Acount bij Ebay weg en emails "no-response".

Duurd natuurlijk weer een hele tijd dat je je poen terugkrijg via koperbescherming van Pay-pal..en een hoop gedoe!!

60 kl*te dagen voor de boeg :'(

Edit:
Iemand ooit zaken gedaan met de ebayer? En eventueel een tel. nr. heeft van hem..kan ik een poging doen om te bellen.
Weet je zeker dat die weg is van eBay? Ik heb zaterdag nog op het punt gestaan bij hem te kopen.....Hij had een aantal items zonder verzendkosten. Als ie nu weg is, is dat toch nog maar zéér recent!

EDIT: ik kan hem gewoon vinden hoor op eBay! Hij biedt alleen niets aan :S

EDIT2: ik bedoelde super-studio-seller: die was er van de week en nu nog (maar zonder artikelen).

[ Voor 9% gewijzigd door 4-legged-bird op 23-04-2008 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

4-legged-bird schreef op woensdag 23 april 2008 @ 09:07:
[...]

Weet je zeker dat die weg is van eBay? Ik heb zaterdag nog op het punt gestaan bij hem te kopen.....Hij had een aantal items zonder verzendkosten. Als ie nu weg is, is dat toch nog maar zéér recent!
Ja, pleite is tie. Kwam er achter gisteren doordat ik hem alvast een positieve feedback wilde geven..zo aardig als dat ik ben 8) Dat gaat dus niet aan iemand die opzegd . 19de betaald en 20 of 21ste foetsie.

Vinden kan ik hem ook ;) ..alleen staat er dit: Opmerking van eBay: Deze gebruiker staat niet meer bij eBay ingeschreven.

[ Voor 14% gewijzigd door silitek op 23-04-2008 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

tjeee das wel balen zeg! zo zie je maar weer ook via ebay kun je opgelicht worden.... succes met de afwikkeling en hopelijk krijg je je geld terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op woensdag 23 april 2008 @ 09:30:
tjeee das wel balen zeg! zo zie je maar weer ook via ebay kun je opgelicht worden.... succes met de afwikkeling en hopelijk krijg je je geld terug!
Het is in dit stadium een beetje voorbarig om van oplichting te spreken. Heb je hem ook gemaild op zijn paypal account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 10:33:
[...]

Het is in dit stadium een beetje voorbarig om van oplichting te spreken. Heb je hem ook gemaild op zijn paypal account?
Misschien gaat ie gewoon een tijdje op vakantie (naar de keukenhof) en ben jij gewoon de laatste die in de rij stond bij de kassa. Mail hem inderdaad even, zonodig via de Ebay leiding. Moet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Of het oplichting is weet ik niet maar dat het niet pluis is!!..

Citaat Ebay:

Beste Louis,

Hartelijk dank voor uw e-mail, waarin u aangeeft dat de verkoper niet meer actief is op eBay en uw gewonnen objecten al hebt betaald met Paypal.

Onlangs hebben we alle aanbiedingen van deze verkoper verwijderd en werd hij geschorst. Daarom kunt u deze aanbieding en transactie als geannuleerd beschouwen.

Vanwege het Privacybeleid kan eBay geen informatie geven over de reden van schorsing of contactinformatie verstrekken aan derden.

Wat kunt u nu doen?
- Wanneer u hebt betaald, probeer dan uw geld terug te krijgen.
- Daarvoor kunt u de volgende stappen ondernemen:

1. Hebt u via PayPal betaald, meld het probleem dan bij PayPal via de volgende link:

Ons doel is om het handelen op eBay veilig te maken, zodat u zonder zorgen aankopen kunt doen. Er gaat maar zelden iets mis bij transacties op eBay. Maar als dat wel gebeurt, willen we alles in het werk stellen om het probleem op te lossen. Als u nog vragen hebt, kunt u contact met ons opnemen door rechtstreeks te reageren op dit bericht.

Einde Citaat.

Dus..dan maar weer uithuilen en overnieuw beginnen :+ . Baal wel als een stekker!!
Duurd min 30 dagen voordat de poen terug is :'(

[ Voor 15% gewijzigd door silitek op 23-04-2008 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

tjah dat hij geschorst is zegt genoeg. magoed hopelijk komt het allemaal goed met je betaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
Maar als ie dezelfde is als super-studio-seller kun je eBay toch inschakelen? Ik heb trouwens -niet om je bang te maken- héle slechte ervaringen met de eBay-hulp en óók met de 'garantie' van PayPal. Ik kocht ooit een versterker in Duitsland die het niet deed. Moest ik éérst een rapport van een winkelier aan PayPal sturen waaruit zou blijken dat het ding echt niet werkte. Kosten waren natuurlijk voor mijn rekening. Daarnaast krijg je sowieso 25 euro of dollar in mindering bij een geschil. Omdat het om een vrij eenvoudig apparaat ging van nog geen 200 euro, was het -vond ik- de moeite niet om PayPal in te schakelen. Ik heb het toen naar een reparateur gestuurd en die constateerde dat de adapter niet goed was (AC ipv DC of andersom). De verkoper heeft me toen uiteindelijk schadeloos gesteld. Met Duitsers kun je heel eerlijk zaken doen vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Chaoss schreef op woensdag 23 april 2008 @ 15:30:
tjah dat hij geschorst is zegt genoeg. magoed hopelijk komt het allemaal goed met je betaling.
Ik hou Ebay verantwoordelijk voor dit voorval. Voordat ze de stekker eruit trekken lijkt het me zinvol om lopende biedingen/bieders op de voorhand te informeren een geruime tijd. Ebay gaat dan ook maar achter m'n poen aan...moet jij eens opletten :*)

Ik kan als derde partij hier helemaal niks aan doen..maar ben wel de dupe. Ja, dat zal wel. })

[ Voor 9% gewijzigd door silitek op 23-04-2008 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 15:08:
[...]

Prima. Maar check het zelf ook eerst even (het is jouw apparaat en verantwoording natuurlijk) al zullen we het snel genoeg zien. De caps verwisselen zal wel hetzelfde zijn, maar de voltmod (voeding buisjes) zal anders zij omdat het andere buisjes zijn (12AX7 ipv 5670).

Ik zie net dat Koifarm ook iemand in Duitsland met dezelfde speler geholpen heeft. Kijk hier. Het pcb voor de uitgangstrap lijkt mij hetzelfde.
Jeep, zoals je weet ben ik een regelrechte noob wat electronische componenten betreft, kan je mij misschien helpen om een "boodschappenlijstje"te maken van de componenten die ik voor de CD-88 nodig heb?? Ik heb momenteel alleen de .33uF caps van Jantzen Audio, de rest moet ik nog bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silitek schreef op woensdag 23 april 2008 @ 15:28:
Of het oplichting is weet ik niet maar dat het niet pluis is!!..

Onlangs hebben we alle aanbiedingen van deze verkoper verwijderd en werd hij geschorst. Daarom kunt u deze aanbieding en transactie als geannuleerd beschouwen.
Dit heb ik ook wel eens mee gemaakt toen ik een mp4 speler uit hong kong liet komen. e-bay winkel opgedoekt onderzoek e-bay, maar wel netjes gewoon mijn mp4 speler per post gekregen. Had overigens nog wel contact met verkoper, dus dat is wel anders. Die verzekerde mij dat spullen gewoon opgestuurd waren. Maar dat een shop opeens van e-bay verdwijnt hoeft dus niet per definitie te betekenen dat je je spullen niet krijgt. Dat doet ebay volgens mij ook wanneer er een aantal klachten zijn dan beginnen ze een onderzoek en in de tussentijd wordt de shop gesloten. Hoop dat het allemaal goed komt geld terug of gewoon geleverde spullen. Succes!

@Jeep en @Bronco.b ben een paar dagen weg geweest reactie op mailtjes komt dus nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
Hee dat is toevallig dat had ik ook 2 jaar terug, Mp4 speler gewonnen ipodnano cloon uit hongkong en betaald via paypal dag of zo later aanbieder opeens nergens meer te vinden. was ook geschorst door e bay. de man gemaild en deze bevestigde ook dat de speler wel verzonden was, en week later lag ie op de deurmat. Heb ook nog eens een geheugenkaartje gewonnen die nep bleek te zijn 256Mb ipv 4Gb geschil aangekaart en me geld terug gekregen via paypal.

[ Voor 3% gewijzigd door dirk38 op 23-04-2008 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 15:57:
]eep, zoals je weet ben ik een regelrechte noob wat electronische componenten betreft, kan je mij misschien helpen om een "boodschappenlijstje"te maken van de componenten die ik voor de CD-88 nodig heb?? Ik heb momenteel alleen de .33uF caps van Jantzen Audio, de rest moet ik nog bestellen.
Dat zijn nou net waar ik PiO's en CC voor heb. :)
Wat je iig nodig hebt zijn 2 st Clarity Cap APW 10uF
wat weerstandjes,
1 st 220uF/200V (naast de buisjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat een ellende weer met die aankoop van Silitek bij die "duistere" E bay verkoper , zo zie je maar weer kopen via E bay brengt meestal behoorlijke risico's met zich mee .... ik doe het dan voorlopig ook niet meer ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@kom op Herman..! in 99% van de gevallen gaat alles goed..Waarom wordt er meteen zo fel gereageerd op een negatieve ervaring? Terwijl zo veel mensen hier aankopen hebben gedaan die wel goed zijn verlopen.

Wel erg Nederlands om alleen het negatieve te willen zien..Tuurlijk het is k*t maar huh..dat zegt niets over ebay in zijn geheel. Dan nog tussen de regels door lees ik dat velen oftewel hun spullen alsnog gekregen of na enige moeite hun geld (terug) hebben gekregen.

Shit happens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Bronco.b

ik wilde alleen even kwijt dat dat er meestal risico's verbonden zijn als men koopt via E bay ( zie trouwens ook de opmerking van Koifarm reeds eerder geplaatst) ik bedoel dus te zeggen dat ik de volgende keer als ik weer wat koop dat ik toch wel met de meer vertrouwde verkopers zaken zal gaan doen zoals Cattylink , Leshele etc ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koop es!

KLIK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wow, strak hoor!
Afbeeldingslocatie: http://i3.ebayimg.com/05/i/000/ea/20/4959_1.JPG

Niet goedkoop (€600) maar niet onredelijk. Goeie buizentypes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
Kennen we deze al?

http://www.cattylink.com/page58.html

Oftewel: Advance Acoustic
Leuk prijsje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vind het een koopje, ontworpen door Andrzej Marków maar ik kom niet echt verder met Google, domeinnaam voor EgoVox is van Mr Richard Tan en ik vind wat forums en youtube filmpjes van enthousiaste polen. Een audioshow waar het spul staat te draaien en verder niets

Het ding heeft ook nog eens meer namen

Vind hier ook wat http://www.av.com.pl/index.php?art=163

Afbeeldingslocatie: http://www.highfidelity.pl/!ev/artykuly/10_12_2006/as/IMG_8906.jpg

met tekst

Foto Pub room filled with Chinese electronics Opera Consonance and EgoVox, amplifiers (on the photo) based on electronics designed by a Pole, Mr Marków.

Bron: http://www.highfidelity.pl/!ev/artykuly/10_12_2006/as.html

nog meer fotos

http://www.new-shoes.nazwa.pl/EGO/

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2008 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

jeuj er komt schot in de zaak: *O*
Apr 24, 2008 7:25 AM Bij de lokale FedEx-vestiging AMERSFOORT NL
7:25 AM Vrijgave internationale zending AMERSFOORT NL

Apr 23, 2008 9:31 PM Heeft FedEx-vestiging bereikt FRANKFURT DE
9:31 PM Onderweg FRANKFURT DE
6:26 AM Onderweg SHANGHAI CN

Apr 21, 2008 6:00 PM Opgehaald HEFEI CN
/nutteloze post

[ Voor 14% gewijzigd door Chaoss op 24-04-2008 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 18:43:
[...]

Dat zijn nou net waar ik PiO's en CC voor heb. :)
Wat je iig nodig hebt zijn 2 st Clarity Cap APW 10uF
wat weerstandjes,
1 st 220uF/200V (naast de buisjes)
THX! Ga vandaag meteen een bestelling plaatsen bij C&C's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Voor een paar euro extra zou je ook nog de PX kunnen overwegen natuurlijk. Die is weer net een beetje beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voodooless schreef op donderdag 24 april 2008 @ 09:56:
Voor een paar euro extra zou je ook nog de PX kunnen overwegen natuurlijk. Die is weer net een beetje beter
Wat bedoel je met PX?? Is dat een "type" caps??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Effe verder kijken dan je neus lang is :+ Krijgt een erg goede beoordeling door Tony :)

[ Voor 29% gewijzigd door voodooless op 24-04-2008 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

heeft iemand hier ervaring met sun audio producten, ik ben geintresseerd in hun 2A3
versterker, ben benieuwd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

jeuj, mijn vrouw belde net dat de versterker zojuist bezorgt is *O* wel een mazzeltje dat ze vandaag thuis werkt.

Nu nog ff tot 5 uur werken... kan eigenlijk niet wachten :P

edit: ze stuurde net een foto

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/johanw/classic1.jpg

hij staat netjes op me te wachten.

vreemd genoeg zat er geen factuur bij van de belasting? mischien dat die nog nagestuurd wordt.

[ Voor 60% gewijzigd door Chaoss op 24-04-2008 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Chaoss schreef op donderdag 24 april 2008 @ 13:08:
jeuj, mijn vrouw belde net dat de versterker zojuist bezorgt is *O* wel een mazzeltje dat ze vandaag thuis werkt.

Nu nog ff tot 5 uur werken... kan eigenlijk niet wachten :P
Jij wel :P ...succes met je nieuwe speeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Chaoss schreef op donderdag 24 april 2008 @ 13:08:
hij staat netjes op me te wachten.

vreemd genoeg zat er geen factuur bij van de belasting? mischien dat die nog nagestuurd wordt.
Volgens mij zit hij op je te wachten in een op maat gemaakte stoel 8)

Dat 2e is niet zo vreemd. Het kan nog komen, maar dat hoop ik niet voor je. Mooi dat alles goed gegaan is (lijkt me niet dat er in transport iets mee gebeurt is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

inderdaad gaan we maar niet van uit, magoed de eerste keer bij verzending van de fabriek naar Tim waren de buizen ook gebroken dus je weet maar nooit... voor de rest dikke pech dat het 1,5 maand vertraging opgelopen heeft, maar daar kon Tim weinig aan doen, ben allang blij dat hij de spullen goed test voor verzending.

Het verzenden op zich is wel supersnel gegeaan, maandag is het pakket bij Tim opgehaald, vandaag staat hij al bij me thuis. 8)

Maargoed vanavond eerst maar eens testen voordat ik teveel jubel :P heb helaas nog geen speakerkables met bananen eraan, misschien dat ik die vanavond in de stad ergens een set kan scoren.

Kan het kwaad als ik gewoon speakersnoer zonder stekker met gestript einde in de versterker stop? (tijdelijk uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fivepack
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-08 09:22
@^^ kan zeker geen kwaad, gewoon strippen en vastdraaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ken die aansluitingen van buizenversterkers niet echt, want ik hoor jou nu zeggen vastdraaien, wist niet eens dat dat kon :P, neem aan dat er ook gewoon een banaan stekker in past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:12

kraats

Ik rol

Chaoss schreef op donderdag 24 april 2008 @ 14:54:
Kan het kwaad als ik gewoon speakersnoer zonder stekker met gestript einde in de versterker stop? (tijdelijk uiteraard)
Niet als je ze er 'gewoon' als stekker in probeert te duwen. Meestal hebben de banaanuitgangen ook een schroef-aansluitmogelijkheid. Dat is wel een nette manier. Los er in steken lijkt me not-done, aangezien afaik een buizenamp niet onbelast mag draaien en die kans is wel groot als je ze niet aandraait, ofzo.
Een setje banaanpluggen kun je trouwens ook gewoon bij de elektronica-boer halen. Kost niet veel en als je met schroefaansluiting haalt zijn ze zo op je huidige snoeren gezet.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Nou hij staat te spelen :D boel aangesloten en alles lijkt goed te werken, Dire Straits - Brothers in Arms album staat nu te spelen.

Weet iemand op hoeveel mA ik de 6550 buizen moet instellen? ze staan nu op 68 - 70

[ Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 24-04-2008 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Zie de datasheet?

kraats, een buizenamp mag wel zo spelen in principe.
Echter als hij gaat oscilleren (wat kan) dan sloop je hem ook compleet zonder belasting.
het is dus beter om het wel te doen, maar als je zeker weet dat je bak niet oscilleert dan kan het prima zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Euhm welke datasheet? zit niet bij de buizen iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Chaoss schreef op donderdag 24 april 2008 @ 18:51:
Euhm welke datasheet? zit niet bij de buizen iig!
Datascheet vind je mischien met google
Edit: gevonden

http://www.nj7p.org/Tube4.php?tube=6550

[ Voor 25% gewijzigd door silitek op 24-04-2008 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:12

kraats

Ik rol

Boudewijn schreef op donderdag 24 april 2008 @ 18:40:
kraats, een buizenamp mag wel zo spelen in principe.
Echter als hij gaat oscilleren (wat kan) dan sloop je hem ook compleet zonder belasting.
het is dus beter om het wel te doen, maar als je zeker weet dat je bak niet oscilleert dan kan het prima zonder.
Thanx.. zo steek ik hier steeds meer op. Nu mezelf nog overtuigen dat ik naast de drie setjes die ik al heb staan toch ook maar eens een buizenamp moet gaan aanschaffen :)

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op donderdag 24 april 2008 @ 18:38:
Weet iemand op hoeveel mA ik de 6550 buizen moet instellen? ze staan nu op 68 - 70
Hé! Gaaf dat je de amp alsnog binnen hebt én met werkende buizen dus :) De mA waarde voor de Shugunang 6550 is ca 62. Voor de KT 88 ligt die vaak iets lager. ca. 54 mA

Klinkt het al een beetje naar 't zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op donderdag 24 april 2008 @ 18:38:
Nou hij staat te spelen :D boel aangesloten en alles lijkt goed te werken, Dire Straits - Brothers in Arms album staat nu te spelen.

Om de ruststroom in te stellen moet je de anode spanning weten van de buis. Deze kun je meten of als je dat hebt van het schema afleiden. Als je de spanning weet en in welke classe hij moet draaien dan kun je in de onderstaande tabel de ruststroom aflezen.

KT88/6550 chart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

kraats schreef op donderdag 24 april 2008 @ 20:19:
[...]
Thanx.. zo steek ik hier steeds meer op. Nu mezelf nog overtuigen dat ik naast de drie setjes die ik al heb staan toch ook maar eens een buizenamp moet gaan aanschaffen :)
Ik probeer ook niet te flamen hoor, maar ik wil graag feitejes die niet kloppen rechtzetten.
Bij tijd en wijlen doe ik dat hier :).

Iig veel plezier met aanschaffen ;).

offtopic:
Zelfbouw is ook vet hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Vanavond mar even wat dikkere speakerkabel gekocht, koste 3,95 per meter, aan de kant van de speakers heb ik banaan stekkertjes gekocht, kun je de draad gewoon tussen schroeven, nu blijkt deze draad wel te dik te zijn voor de gaatjes in de aansluitingen van de versterker :( kheb hem er nu wel tussen gedraaid zit alleen niet helemaal goed dus denk dat ik daar ook nog maar even 4 banaan stekkers voor ga kopen.

Maargoed intussen wat dire straits cd'tjes gedraaid na de eerste cd kwam ik erachter dat de versterker nog op Ultra linear stond, dus overgeschakeld naar Triode.... dat klonk nog beter! :D

Wat me direct opvalt is dat de bas een stuk beter klinkt dan met mijn Sony versterker... daar sloeg de bas soms bijna op hol, klinkt nu echt een stuk gecontroleerder... geloof wel dat dit een goede match is met mijn Impulse transmissie speakers :*)

Aangezien de 6550 buizen van shuguang zijn heb ik ze nu op 62 mA ingesteld staan zoals pavlof aangaf... zelf de buizen meten kan ik niet :P

De versterker bromd of ruist overigens nauwelijks! als ik het volume omhoog draai zonder geluidsinput begint hij pas te brommen als het volume bijna helemaal openstaat... vanaf 5/6 deel ofzo... dus dat lijkt me wel in orde _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Deed je dat maar. Jij stelt altijd alleen maar van die vervelende vragen ;) :D
dit was @ Boudewijn. Zo adrem ben ik nou altijd he? Altijd net te laat

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2008 23:32 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.