Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 97.278 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 23:30:
Deed je dat maar. Jij stelt altijd alleen maar van die vervelende vragen ;) :D
dit was @ Boudewijn. Zo adrem ben ik nou altijd he? Altijd net te laat
Mja daar ben ik allang mee genokt. Hoe en waarom snap je vast wel.

Het was puur gezegd door mij om aan te geven dat ik niet altijd de betweter uit wil hangen.

Weet iemand een leuke truc om UGT's uit china te halen? :)

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:13

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 20:34:
[...]

Hé! Gaaf dat je de amp alsnog binnen hebt én met werkende buizen dus :) De mA waarde voor de Shugunang 6550 is ca 62. Voor de KT 88 ligt die vaak iets lager. ca. 54 mA

Klinkt het al een beetje naar 't zin?
klinkt goed jah! maargoed heb nog niet zoveel tijd gehad, en de buizen meoten nog enigsinds inbranden neem ik aan, maar het klinkt nu al behoorlijk goed.

3 vraagjes:
- Tikken jouw buizen ook zo bij het opwarmen en afkoelen?
- Als je de versterker inschakeld maakt hij dan na het opwarmen (softstart) ook zo'n luide tik als de boel ingeschakeld wordt
- En hoor je de trafo's achterop ook een klein beetje brommen als je er met je hoofd boven hangt.

gisteravond nog geprobeerd een paar foto's te maken, wou niet zo goed lukken int donker:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/johanw/audio/classic5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/johanw/audio/classic4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/johanw/audio/classic3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/johanw/audio/classic2.jpg

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Chaoss schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 11:45:
[...]

3 vraagjes:
- Als je de versterker inschakeld maakt hij dan na het opwarmen (softstart) ook zo'n luide tik als de boel ingeschakeld wordt
- En hoor je de trafo's achterop ook een klein beetje brommen als je er met je hoofd boven hangt.
Mooie amp hoor. Chineese buizen tikken idd bij het afkoelen Russische buizen hebben dat bijna tot niet. Heb met glasdikte te maken.

Opstart klik is ook normaal, zit geen vertaging in zoals bij een Fender gitaarversterkers b.v.

Traffo's horen te brommen je versterker leeft namelijk :+

Edit:

Hou ook de warmte in de gaten. Handwarme traffo's is ok, bloedheet zou ik hem niet meer aanzetten (brandgevaar). Zwakke schakel van chineese HiFi zijn de trafo's. Chineese knijpen op aantal wikkelingen dus op koper :)

[ Voor 13% gewijzigd door silitek op 25-04-2008 12:44 ]

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Je zou kunnen kijken of je de bouten iets harder aan kunt draaien, of meer rubber dempers gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Trafo's worden niet heel warm volgens mij, zal vanavond na een uurtje spelen eens voelen. Voor de rest dat tikken had ik ook wel gedacht dat het normaal zou zijn, overall komt de versterker me wel betrouwbaar over. hij's ook best zwaar, ziet er niet zo groot uit, maar weegt wel 26KG

Kan niet wachten tot ik weer thuis ben, lekker cd'tjes luisteren.

[ Voor 11% gewijzigd door Chaoss op 25-04-2008 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moborunner
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09-2022
Prima. Maar check het zelf ook eerst even (het is jouw apparaat en verantwoording natuurlijk) al zullen we het snel genoeg zien. De caps verwisselen zal wel hetzelfde zijn, maar de voltmod (voeding buisjes) zal anders zij omdat het andere buisjes zijn (12AX7 ipv 5670).

Wat is het klankmatige verschil tussen deze twee buisjes ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-11-2020
Chaoss schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 11:45:
[...]

klinkt goed jah! maargoed heb nog niet zoveel tijd gehad, en de buizen meoten nog enigsinds inbranden neem ik aan, maar het klinkt nu al behoorlijk goed.

3 vraagjes:

gisteravond nog geprobeerd een paar foto's te maken, wou niet zo goed lukken int donker:
Vette bak he :P
Leuk, ik heb dezelfde set als jij behalve je speakers...
Mijn buizen tikken ook behoorlijk bij opwarmen en afkoelen. Verder wordt de bovenplaat ook behoorlijk warm. Je kunt er geen eitje op bakken hoor maar het is net een centrale verwarming.
Laatst de 12AT7 buisjes vervangen voor siemens ecc801S. Dat geeft behoorlijk veel verschil. Maar daar zou ik niet meteen mee beginnen als ik jou was, eerst goed luisteren hoe je set nu klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Haha wat een humor..Waar is Ebay mee bezig. Na super-studio-seller denk ik begin overnieuw maar dan bij een powerseller bestellen, dat zit zeker snor. Dag Takhei55 hebben ze bij hem ook de stekker eruit getrokken...ook niet de minste 8)7

Had 2biedingen gewonnen maar gelukkig nog niet betaald...By the way: Poen komt volgende week terug via Pay-pal

Nou, ga maar weer eens kijken bij welke club ik nog wel welkom ben :P ...

[ Voor 15% gewijzigd door silitek op 25-04-2008 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:39
Nou je tref het niet met Ebay, durf je nog wel te bieden ?
Mischien gaan de spullen toch te goedkoop weg en trekken ze het niet meer.

[ Voor 38% gewijzigd door dirk38 op 25-04-2008 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat tikken met afkoelen heb je altijd. Dat heeft niks met de glasdikte te maken maar met uitzetten en krimpen door de warmte. Rest is ook normaal. Je moet gewoon het volume dicht laten staan. Dat hoor je sowieso te doen. Pas na een paar minuutjes het volume aan.
Mooie amp trouwens hoor!
silitek schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 16:53:
Haha wat een humor..Waar is Ebay mee bezig. Na super-studio-seller denk ik begin overnieuw maar dan bij een powerseller bestellen, dat zit zeker snor. Dag Takhei55 hebben ze bij hem ook de stekker eruit getrokken...ook niet de minste 8)7
Zou het te maken hebben met het feit dat de veilingen waar de kosten in de verzendkosten verbouwd zitten er door ebay uitgehaald worden omdat zij daar niks aan verodienen ofzo? Of komt het door die domme eikels die als ze een bieding hebben gewonnen voor $1 gaan klagen over de hoge verzendkosten?
moborunner schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 14:39:
(12AX7 ipv 5670).
Wat is het klankmatige verschil tussen deze twee buisjes ?
12AX7 worden overal in gebruikt omdat het goede buisjes zijn. Maar een beetje afgezaagd. Het nadeel is dus ook dat NOS altijd stervensduur zijn. Net als NOS KT88. Ik vind ...getver... minty marocco smerige thee :/ sorry, ik nam net een slok... 5670 zijn gewoon heerlijk fris klinkende dubbeltriodes die nogal ondergewaardeerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Dat komt wel goed, door de soft-start geeft hij de eerste minuut toch geen volume, pas nadat hij een minuut aanstaat klikt hij en krijg je input.

Wat de warmte van de traffo's betreft dat zit wel goed, hij staat nu 1,5 uur te spelen de alleen de middelste kap is ietwat lauw (geen eens warm te noemen) de 2 buitenste zijn gewoon koel.

Ben nu al mijn Dire straits albums opnieuw aan het luisteren :D zojuist even een blues/jazz album tussendoor gegaan, klinkt allemaal erg aangenaam!

[ Voor 18% gewijzigd door Chaoss op 25-04-2008 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 18:15:
Dat tikken met afkoelen heb je altijd. Dat heeft niks met de glasdikte te maken maar met uitzetten en krimpen door de warmte. Rest is ook normaal. Je moet gewoon het volume dicht laten staan. Dat hoor je sowieso te doen. Pas na een paar minuutjes het volume aan.
Mooie amp trouwens hoor!
Later we het maar op houden dat Russische beter zijn van kwaliteit. Zowaar is met mijn Russische buiszetting het afkoel tikken "nihil" tot niets

Zou het te maken hebben met het feit dat de veilingen waar de kosten in de verzendkosten verbouwd zitten er door ebay uitgehaald worden omdat zij daar niks aan verodienen ofzo? Of komt het door die domme eikels die als ze een bieding hebben gewonnen voor $1 gaan klagen over de hoge verzendkosten?
Dat zou kunnen echter eindigen de biedingen vaak met "free-schipping" net zo hoog als de $1 aanbiedingen ex shippingkosten. lood om oud ijzer dus..
Dacht alijd dat ebay stukje betaling uit gedane transactie kreeg! Heeft toch niets met verzendingenskosten te maken.

Anyway: Ik hou verlopig op de plaats pas. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemaworst
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2022
silitek schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 16:53:
\Dag Takhei55 hebben ze bij hem ook de stekker eruit getrokken...ook niet de minste 8)7
Wat vaag allemaal zeg, ik heb er al 3x naar tevredenheid gekocht. Ben benieuwd of ik nu mijn KT88 buis nog met garantie terug krijg(ik had een kapotte gekregen).

Hans Dorrestijn: "Want, de worstjes van de Hema zijn niet te hard of slap...De Hemaworst, hoera hoera, zit barstens vol met sap.Baby's die nu juichen aan de moederborst...Zouden harder zuigen aan de Hemaworst"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07 13:52
@silitek
Is super-studio-seller nu dan ook weg? En Takhei ook? Dan gaat het hard! Misschien is eBay het zat met de lage prijzen van de apparaten en de belachelijke verzendkosten. Daar vangt eBay niets voor, voor die verzendkosten, en voor die lage apparaatprijzen evenmin. Misschien zijn ze dat zat?

They said it couldn't happen here.... And it didn't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4-legged-bird schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 20:40:
@silitek
Is super-studio-seller nu dan ook weg? En Takhei ook? Dan gaat het hard! Misschien is eBay het zat met de lage prijzen van de apparaten en de belachelijke verzendkosten. Daar vangt eBay niets voor, voor die verzendkosten, en voor die lage apparaatprijzen evenmin. Misschien zijn ze dat zat?
Met het wegsturen van verkopers zet ebay ook "omzet" over boord.( behalve als er niet wordt afgedragen bijvoorbeeld) Vele kleintjes maken toch ook een geheel.
Er zal echt wel iets anders gaande zijn.
Tijd zal het leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk inderdaad de transportkosten. Deze is namelijk nog wel in de lucht met heel lage transport kosten

KLIK

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2008 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Waarom moet dat?

OVer tikken: ik heb hier russische 6N6P's die het niet doen, en soortgelijke voorbuisjes op die chinese 300b amp deden het wel. Idem voor westerse kt88's en 300b's... ik kom het minder tegen dan bij chinees spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 21:15:
Ik denk inderdaad de transportkosten. Deze is namelijk nog wel in de lucht met heel lage transport kosten

KLIK
Nog wel ja, denk inderdaad dat het om de belachelijke lage transportkosten gaat bij Ebay.
Deze zal ook wel binnen 2dagen verdwenen zijn!!..
Ik durf het niet meer aan...

Daartegen valt mij op dat de kosten bij b.v rijke tonnie wel heel erg aan de hoge kant zijn :X
Een MHZS CD33 gaat al gauw naar de 250/300 euro toe
Misschien is het "goedkope" tijdperk voorbij..

Edit:

Opvallend is dat je met die jongens geen enkele email contact meer kunt hebben..Direct ook niet!!
Daar krijg ik een bijsmaak van in m'n mond!!. Zo val je als koper in een zwart gat. Vooral:

1) als je items gewonnen heb
2) Of al een betalingstransactie voltooid heb!!

Ik heb nu beiden gevallen!!.. :?

[ Voor 41% gewijzigd door silitek op 25-04-2008 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als koopjes jagen hier niet op prijs gesteld word, roep het dan even maar deze wilde ik jullie niet onthouden:

KLIK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silitek schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 21:37:
[...]

Nog wel ja, denk inderdaad dat het om de belachelijke lage transportkosten gaat bij Ebay.
Deze zal ook wel binnen 2dagen verdwenen zijn!!..
Ik durf het niet meer aan...

Daartegen valt mij op dat de kosten bij b.v rijke tonnie wel heel erg aan de hoge kant zijn :X
Nee, deze doet juist niet mee met die achterlijk HOGE transportkosten. Dit is zeer netjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is gewoon iets mechanisch. Als je een constructie met 2 materialen tegen elkaar aan hebt dan koelen ze verschillend snel af en krimpen ongelijk met afkoelen. Dus het is volkomen normaal en geen reden om iets wel of niet goed te noemen.
Wel is dit de reden waarom buizen sneller slijten door ze steeds aan en uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik weet van het warm worden, maar ik vroeg me af waarom de ingangspot dicht moet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 21:37:
Als koopjes jagen hier niet op prijs gesteld word, roep het dan even maar deze wilde ik jullie niet onthouden:

KLIK
Hij zal waarschijnlijk best wel goed klinken, maar wat een allejezus lelijk konijnenhok is dat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie combi zo Chaoss. Lekker gaan genieten de komende weken zou ik zeggen.

Die lichte brom is inderdaad normaal hoor. Heb ik ook. Dat geldt ook voor het tikken van de buizen dat gebeurt hier ook ;) De trafo's en dan nog voornamelijk de ingangstrafo, worden hier pas écht handwarm na ca 2,5 uur draaien.

Tip: Verder zou ik eerst een paar week intensief gaan luisteren zoals iemand hier al melde. Het geluid veranderd nl. nog behoorlijk de komende dagen. Zowel het apparaat als de buizen hebben inwerkltijd nodig. Ik ben zelf pas gaan experimenteren met andere buizen toen dat zo goed als weg was. Anders maak je het je zelf heel lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 21:37:

KLIK
Ik heb hier al 15 versterkers gekocht. Kopen bij deze britse ebayseller levert je geen extra invoer en btw op. Verder is de communicatie zeer goed alleen het aanbod van de verschillende modellen is beperkt.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2008 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Boudewijn schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 23:16:
Ik weet van het warm worden, maar ik vroeg me af waarom de ingangspot dicht moet :).
Het moet niet, maar het is voor versterkers, vooral buizenversterkers, een zeer goede gewoonte om aan te leren. Het voorkomt problemen, ongelukjes en schrikeffecten. Als je serieus iets van de wet van Murphy begrijpt dan doe je dat gewoon.
Stel je hebt de ene avond met wat alcohol op lekker lopen blazen op 10, je vriendin heeft de volgende ochtend netjes lopen stofzuigen en perongeluk de kabel uit een speaker gestoten. Je doet de volgende middag de versterker alvast even aan en gaat terwijl hij opwarmt nog even naar de wc. Moet ik dan nog verder schetsen wat er met de uitgangstransformator gebeurt?

Ik zag trouwens dat die ebayseller photo shop shop shop gewoon Jenny Chan is. Zoek maar eens, die is wel bekend.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2008 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Okay het is dus gewoon geen technische reden. :).

UGT hoeft dan idd niet stuk te gaan, maar zal het niet leuk vinden >:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje over de FV34CIII amp van Yarland.
Voor een normaal geluidsniveau moet je de volumeknop eigenlijk wel op 3 uur zetten. Is dat slecht voor mn luidsprekers (89dB/W eff., btw)? Je hoort nl. weleens verhalen over clippen e.d. En zet het dan zoden aan de dijk om mn DAC als pre-amp te gebruiken, of heeft het input signaal daar geen effect op?
Alvast bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2008 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
zou deze amp echt 2 x 80w leveren in classe A ?
http://i14.ebayimg.com/01/i/000/e5/96/6bb0_10.JPG
Bij photo shop shop shop.

met een leuke pre amp er bij lijkt het me wel wat, als je geluk heb heb je hen voor minder dan 200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Misschien handig voor de mensen die nog een stekkerdoos zoeken, de Aldi heeft op dit moment een Brennenstuhl stekkerdoos in de aanbieding, overspanningsbeveiliging tot 30.000A en een ontstoringsfilter:

Afbeeldingslocatie: http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_17/BILD13.jpg

kost 34,99

kheb em zelf ook gehaald omdat ik mijn snoeren nog moest fatsoeneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
boudewijn, je leest weer eens niet begrijpend. Het is wel een technische reden. Het oliepeil van de auto regelmatig controleren is ook een technische reden. Omdat het mensen zijn die met apparaten omgaan, en mensen fouten kunnen maken, kun je beter bepaalde gewoonten aanleren om de kans op een technisch probleem zo klein mogelijk te houden.

Wet van Murphy heeft niks met pech te maken maar met kansberekening. Pas je gedrag aan en de kans wordt kleiner dat er iets misgaat.
Verwijderd schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 15:08:
Ik heb een vraagje over de FV34CIII amp van Yarland.
Voor een normaal geluidsniveau moet je de volumeknop eigenlijk wel op 3 uur zetten. Is dat slecht voor mn luidsprekers (89dB/W eff., btw)? Je hoort nl. weleens verhalen over clippen e.d. En zet het dan zoden aan de dijk om mn DAC als pre-amp te gebruiken, of heeft het input signaal daar geen effect op?
Alvast bedankt!
Geeft niks, je kunt m gewoon desnoods helemaal opendraaien. Clippen is alleen gevaarlijk voor je luidsprekers bij transistorversterkers. Maar waarschijnlijk is je ingangssignaal wel te zwak, of je luidsprekers hebben niet genoeg rendement.

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2008 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Verwijderd schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 17:00:
boudewijn, je leest weer eens niet. Het is wel een technische reden. Het oliepeil van de auto regelmatig controleren is ook een technische reden.
Jeep het feit dat je vriendin een kabel los kan trekken is geen technische reden.
Simple as that.
Ik lees wel, en ik lees ook bewezen dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lees ^ (uitgebreid edit)

Ik lees net op de blog over High End München 2008 op hifi.nl (rustig maar) dat men Crafty tegen is gekomen.
Tot onze grote verbazing liepen we tijdens de High End de Nederlandse importeur Crafty tegen het lijf. Niet in de wandelgangen, maar in zijn eigen stand
Nou nou, wat een verrassing. :P Dat wisten we allang. Lekker op de hoogte weer. Maargoed, het is wel leuk dat ze zo positief opvielen. Met de goedkoopste set van de show (waarvan de Astin Trew cd-speler bijna de helft uitmaakt). Er speelde de Beluga's met de FV34C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar waarschijnlijk is je ingangssignaal wel te zwak, of je luidsprekers hebben niet genoeg rendement.
Hoi Jeep!
kHeb t even nagetrokken, en het 'fixed' uitgangsniveau van mn dac is 2V, en mn speakers dus 89dB/W (zit net boven de ondergrens, dat wel). In een verhaaltje over attenuators heb ik dacht ik een keer gelezen dat CD-spelers vaak 5v output hebben. Het kan geen kwaad als ik eens wat met de variabele output van mn dac probeer te spelen als "voorversterker" (de yarland is natuurlijk zelf al een integrated)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
[...]

Opvallend is dat je met die jongens geen enkele email contact meer kunt hebben..Direct ook niet!!
Daar krijg ik een bijsmaak van in m'n mond!!. Zo val je als koper in een zwart gat. Vooral:

Ik heb eBay een mail gestuurd en gevraagd of er iets aan de hand is met de Chinese verkopers van hifi-apparatuur. Ik kreeg snel antwoord, maar dat was gewoon een heel algemeen verhaal. Daarop heb ik nogmaals gevraagd om nu de gestelde vraag te beantwoorden i.p.v. met een standaardverhaal te komen. Daar heb ik nog niets op gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
2V is niet echt veel nee. Het wordt pas vervelend als je niet voldoende volume haalt als je het volume op de versterker al helemaal open hebt staan. Maar verder is er niets mis met het de pot zover opendraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Edit:

Indien je via PayPal betaald hebt, heb je ook het email-adres van de verkoper. ;)
De rest is dan toch appeltje eitje of niet soms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 20:42:
[...]

Indien je via PayPal betaald hebt, heb je ook het email-adres van de verkoper. ;)
Nop, dat zeg ik direct email (buiten ebay om dus) word totaal niet gereageerd!!
Raar raar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Verwijderd schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 20:42:
[...]

Nee hoor.
dat kan een compleet ander adres zijn. ALs je mij mailt op mijn paypal-id, dan krijg je wss nooit antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silitek schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 20:53:
[...]

Nop, dat zeg ik direct email (buiten ebay om dus) word totaal niet gereageerd!!
Raar raar ;)
Krijg altijd antwoord. Ben dus een geluksvogel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

dirk38 schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 15:28:
zou deze amp echt 2 x 80w leveren in classe A ?
http://i14.ebayimg.com/01/i/000/e5/96/6bb0_10.JPG
Bij photo shop shop shop.

met een leuke pre amp er bij lijkt het me wel wat, als je geluk heb heb je hen voor minder dan 200 euro.
Heb net geboden op 2 zaken..Eens kijken hoe dit gaat lopen..Trouwens wel goed lezen..Sommige artikelen worden naar o.a. Nederland niet gratis verzonden, terwijl er wel WorldWide Free Shipping bij staat en hij vraagt wel insurance..Dus helemaal gratis is het niet, maar nog steeds goedkoop

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goodmorning,

ik zat op de website van Ornec te kijken om wat spulletjes te bestellen. Maar helaas is sinds vandaag die website offline. Iemand enig idee of die toko is gesloten??

Gr Yil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op zondag 27 april 2008 @ 09:57:
Goodmorning,

ik zat op de website van Ornec te kijken om wat spulletjes te bestellen. Maar helaas is sinds vandaag die website offline. Iemand enig idee of die toko is gesloten??

Gr Yil
Welkom op GoT :) ...

Herstel: Ornec werkt gewoon :+
http://www.ornec.com/home/C/

[ Voor 24% gewijzigd door silitek op 27-04-2008 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
Ik kan de site van Ornec gewoon oproepen hoor......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vreemde zaak.

ik las al die negatieve reviews,dus vandaar mijn vraag.
Thnx for the fast replies;)

Gr Yil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Maar wil je er uberhaupt nog wel bestellen na al die negatieve verhalen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 16:41:
Misschien handig voor de mensen die nog een stekkerdoos zoeken, de Aldi heeft op dit moment een Brennenstuhl stekkerdoos in de aanbieding, overspanningsbeveiliging tot 30.000A en een ontstoringsfilter:

[afbeelding]

kost 34,99

kheb em zelf ook gehaald omdat ik mijn snoeren nog moest fatsoeneren.
Brennestuhl is op zich geen slecht merk, het is alleen jammer dat het een plastice stekkerdoor in een alu behuizing is. Oftewel in mijn ogen gewoon een simpele stekkerdoos. De alu behuizing maakt hem alleen wat luxer.

Gr Yil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Ga nog 1poging wagen (3x scheepsrecht }:| ). Ik moet en zal een MHZS speler hebben :Y . Dit keer bij PHOTO SHOP SHOP SHOP en bij ECBUY365 nog wat kabels.

Gewoon transportkosten, Airmail express al met al een stuk duurder, maar ja...Als het nou nog fout gaat vreet ik een paar voorbuizen op :Y)..

Alles hoog weggezet!!!...ben benieuwd over 3dagen.

[ Voor 14% gewijzigd door silitek op 27-04-2008 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
Damn bij 1 van m,n 6P3S eindbuizen is een heater uitgevallen, gloeispanning van me MC 5881A amp nog eens nagemeten en die zit toch tegen de 7 volt. als ik nou 2 diodes om en om in serie zet tussen de gloespanning krijg ik toch een spannings drop van 0,6 volt ? zou dan ongeveer 6,3v moeten overhouden of gaat dit niet werken.Of mischien een smoorspoeltje in serie met de voedingsspanning.
@silitek: had je al gezien dat dat raampje bij de foto van de MHZS op de behuizing, ligt bij mij zit het verzonken in de behuizing. belangrijk als je hem wil stapelen.

[ Voor 17% gewijzigd door dirk38 op 27-04-2008 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 17:12:
Overigens, zoek eens op marktplaats in de rubriek audio en video met de zoekterm 3a. Dan vind je twee advertenties voor de Master Control, eentje in Nederland en eentje in België die qua tekst zo overeen komen dat ze wel van dezelfde persoon moeten zijn. Die uit België reageert ook nog eens niet op email... Ik vind het een vreemde zaak. Maar dat terzijde.
Hallo, ik ben diegene die een set Master Control verkoopt op Marktplaats en ik woon wel dichtbij België, maar Limburg is echt nog wel Nederland hoor :) Mensen die mij een vraag of reactie sturen krijgen altijd wel antwoord :) Geen vreemde zaak.

Kan iemand me overigens meer vertellen over die Crystal (Cristal?) Master vertellen die ook te koop staat? Ik zou graag het klankbeeld van de Reference 3a behouden, maar dan in een vloerstaander.

Groet, Angelo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

dirk38 schreef op zondag 27 april 2008 @ 13:56:
Damn bij 1 van m,n 6P3S eindbuizen is een heater uitgevallen, gloeispanning van me MC 5881A amp nog eens nagemeten en die zit toch tegen de 7 volt. als ik nou 2 diodes om en om in serie zet tussen de gloespanning krijg ik toch een spannings drop van 0,6 volt ? zou dan ongeveer 6,3v moeten overhouden of gaat dit niet werken.Of mischien een smoorspoeltje in serie met de voedingsspanning.
@silitek: had je al gezien dat dat raampje bij de foto van de MHZS op de behuizing, ligt bij mij zit het verzonken in de behuizing. belangrijk als je hem wil stapelen.
Daar zeg je wat!..scherp :) . Was mij nog niet opgevallen. Maar volgens mij heb ik daar geen last van, haal anders het plaatje gewoon weg.

:+

bijna 7volt :X ....dat is behoorlijk. Zal eens bij mij meten!

[ Voor 4% gewijzigd door silitek op 27-04-2008 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 27 april 2008 @ 15:13:
[...]

Hallo, ik ben diegene die een set Master Control verkoopt op Marktplaats en ik woon wel dichtbij België, maar Limburg is echt nog wel Nederland hoor :) Mensen die mij een vraag of reactie sturen krijgen altijd wel antwoord :) Geen vreemde zaak.

Kan iemand me overigens meer vertellen over die Crystal (Cristal?) Master vertellen die ook te koop staat? Ik zou graag het klankbeeld van de Reference 3a behouden, maar dan in een vloerstaander.
Hoi. En ook welkom.
Ik heb ze (dwz Baccarat, maar die zo te zien identiek) hier nu staan en ze klinken voor 90% hetzelfde als mijn Master MMC's. Alleen waar je op moet leten is dat ze echt 4 Ohm zijn. Mijn buizenversterkertje trekt het niet lekker met alleen 8 Ohm uitgang. (Een andere met 4Ohm wel). Daardoor krijg ik wat een dipje in op de overnamefrequentie van de binnenste woofer naar de kevlar mid/bas.
Je zou evt 10 mei ook kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees al een tijdje mee, en die chineese buizenversterkers vindt ik wel erg interessant. Ik heb sinds kort een setje Impulse 54 staan en daar wil ik in de toekomst een mooie versterker aan hangen. Nu zag ik op ebay een Yaqin 300b staan en ik vind dit een erg mooie versterker. Alleen krijg ik het idee dat 300b buizen over het algemeen vrij klinisch klinken (wat ik hier lees), en daarom minder geschikt voor de muziek die ik luister (rock, hiphop, pop, etc). Klopt dit?

Wat zou eventueel een betere buis/amp zijn? En zijn deze speakers (transmissielijn, 80W, 8 ohm, 91dB (?)) geschikt om met een buizenversterker aan te sturen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

300b is niet echt klinisch hoor.
Het is vrij zuiver :), maar 'klinisch' is wat overdreven. hangt ook van de klinisch-heid van je speakers af trouwens.

Die 91dB is genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-07 22:21

b0p

Bah, ik heb enige tijd geleden twee maal een Classic 10.0 voorversterker besteld bij Ornec. Ruim een maand na betaling komt Ornec plots met het verhaal dat Classic de levering van deze versterker heeft stopgezet. Nu maar eens kijken of deze versterker elders nog te krijgen is.

Heeft iemand trouwens nog een suggestie voor een andere (vergelijkbare) voorversterker met afstandsbediening?

Specs: 1,98 m | 83 kg | mt 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

@erik ik heb zelf de Impulse 34 die zijn 75W en 88dB en dat gaat eigenlijk prima met de buizenamp. de bass wil nog wel eens een probleem zijn met transmissie luidsprekers maar mijn buizenamp heeft daar een stuk minder moeite mee dan mn oude Sony. de bas is een stuk gecontroleerder nu.

[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 27-04-2008 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

b0p schreef op zondag 27 april 2008 @ 22:56:
Heeft iemand trouwens nog een suggestie voor een andere (vergelijkbare) voorversterker met afstandsbediening?
Ik heb erg goede reviews gelezen over deze Xindak voorversterker. Stond in eerste instantie op mijn shortlist...

http://www.xindak.com/english/products/showditail.asp?id=249

http://www.pacificaudio.n...=com_virtuemart&Itemid=26

http://www.stereotimes.com/amp020504.shtml

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2008 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op zondag 27 april 2008 @ 22:58:
@erik ik heb zelf de Impulse 34 die zijn 75W en 88dB en dat gaat eigenlijk prima met de buizenamp. de bass wil nog wel eens een probleem zijn met transmissie luidsprekers maar mijn buizenamp heeft daar een stuk minder moeite mee dan mn oude Sony. de bas is een stuk gecontroleerder nu.
Chaoss, welke buizenversterker gebruik je precies? Ik gebruik nu ook een oude sony (zo'n alles-in-een set) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik heb sinds een paar dagen de Classic 16.6, hiervoor had ik ook zo'n sony setje, en de Impulse sepakers liepen daar echt mee weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
b0p schreef op zondag 27 april 2008 @ 22:56:
Bah, ik heb enige tijd geleden twee maal een Classic 10.0 voorversterker besteld bij Ornec. Ruim een maand na betaling komt Ornec plots met het verhaal dat Classic de levering van deze versterker heeft stopgezet. Nu maar eens kijken of deze versterker elders nog te krijgen is.

Kijk hier maar eens:
http://www.china-highend-hifi.com/prod011234124533.htm

260 euro, thuisbezorgd en wel, zonder vragen of TNT, DHL dan wel UPS nog met een naheffing komt.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Chaoss schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 16:41:
, overspanningsbeveiliging tot 30.000A en een ontstoringsfilter:

30.000 Ampere ?? ben jij soms op een Kerncentrale aangesloten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

wijsneus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boudewijn schreef op zondag 27 april 2008 @ 22:08:
300b is niet echt klinisch hoor.
Het is vrij zuiver :), maar 'klinisch' is wat overdreven. hangt ook van de klinisch-heid van je speakers af trouwens.

Die 91dB is genoeg.
Maar is een 300B buizenversterker geschikt voor rock, pop, etc? Of komt hij toch beter tot zijn recht bij klassiek, en kan ik voor mijn muziek beter naar een andere buis kijken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemaworst
Verwijderd schreef op maandag 28 april 2008 @ 20:47:
[...]

Maar is een 300B buizenversterker geschikt voor rock, pop, etc? Of komt hij toch beter tot zijn recht bij klassiek, en kan ik voor mijn muziek beter naar een andere buis kijken? :)
ik heb de yaqin 300b. je mag wel eens komen luisteren (in Ede), dan wel op Dali Ikon 6. Ik heb ook de supercheap KT88 versterker.

[ Voor 8% gewijzigd door hemaworst op 28-04-2008 22:01 ]

Hans Dorrestijn: "Want, de worstjes van de Hema zijn niet te hard of slap...De Hemaworst, hoera hoera, zit barstens vol met sap.Baby's die nu juichen aan de moederborst...Zouden harder zuigen aan de Hemaworst"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Verwijderd schreef op maandag 28 april 2008 @ 20:47:
[...]

Maakt mi. niet uit.
Als in: als je versterker gewoon goed is opgebouwd gaat het er prima mee.
Zelf heb ik voor mijn smaak (rock, 60s+70s) veel plezier met zowel KT88s als 300b's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hemaworst schreef op maandag 28 april 2008 @ 21:51:
[...]

ik heb de yaqin 300b. je mag wel eens komen luisteren (in Ede), dan wel op Dali Ikon 6. Ik heb ook de supercheap KT88 versterker.
Bedankt voor het aanbod Hemaworst ;) Als ik een keer in de buurt ben zal ik je een mailtje sturen, maar dat is denk ik niet binnenkort. Wel tof dat je het aanbiedt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier quad gold lion KT88 voor € 90,- :Y

http://www.roehren-und-ho...ewtopic.php?p=91703#91703

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Ik wil graag een FM tuner aanschaffen. Ik had gekeken bij Opera Consonance met de opzet dat de tuner mooi zal matchen met de ref cd 2.3 speler die ik al eerder aanschafte via Tim.
Nu kan Tim deze niet leveren en las ik ook nog eens op Rohren en Hoeren dat het echt een bagger ding is.
Min vraag: welke tuner zou wel voldoen?

EDIT: ik heb vanavond maar een Luxman tweedehands aangeschaft...de kans dat ik een goede "chinese" tuner vinden zal is erg klein.

[ Voor 16% gewijzigd door vinz98 op 01-05-2008 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:41

voodooless

Sound is no voodoo!

Met tuners moet je heel erg opletten. Deze werken vaak namelijk niet in europa! Als je er eentje koop, let er dus op dat die voor de Europese markt is. Misschien moet dat wat duidelijker in de TS komen te staan ;)

[ Voor 17% gewijzigd door voodooless op 01-05-2008 10:55 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemaworst
Net een reply gehad van de "verdwenen van Ebay" Takhei55. Ik had hem gevraagd wat er aan de hand was, en dat ik graag weer bij hem wil bestellen. Dit is zijn antwoord.
hello sir
do not worry about it, just has some misunderstand with e-bay, will open again!! thanks
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Weet iemand toevallig wat het vermogen is dat een KT 88 kan leveren? Op E-Bay vond ik deze:

http://cgi.ebay.nl/Stereo...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Maar het geclaimde uitgangsvermogen lijkt me wat overdreven..Niet allemaal gaan bieden nu :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Kan prima.

Geloof dat ze tot 30W gaan.
Wel in PP dus.
Ik geloof dat een watt of 10 reeel is voor single ended, dus deze zit op het randje.
maar: transistors have ratings, tubes have guidelines :) (quote niet van mij).

Jammer alleen van die magische ogen, dat maakt het ding echt lelijk mi.

[ Voor 91% gewijzigd door Boudewijn op 01-05-2008 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
single ended kan de KT88 15W leveren. Dus dit is heel normaal. KT88 kan meer vemogen leveren dan een EL34.

Startpost is aangepast vwb tuners.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2008 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Bij 15 kun je wel distortion krijgen, dus ik zou wel wat lager mikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Hoef me er niet meer druk over te maken, heb hem niet gewonnen. In ieder geval bedankt voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een tijdje de treads in de gaten gehouden te hebben moet ik toch maar eens een berichtje plaatsen geloof ik. Ik dacht dat ik eruit was, het ging de Cayin A88T versterker worden. Ik wil namelijk een afstandbediening. Nu speel ik met een Yaoin MC10L. Klinkt ook goed moet ik zeggen, maar de pinpointing mag wat beter. Ik heb al eens tegen een Prima Luna II gespeeld en daar deed ie zeker niet voor onder.

Ach eigenlijk wilde ik een single ended, zeker nadat Jeep twee jaar geleden langs kwam met zijn Yarland om eens een avondje te luisteren (en mijn CBS-jes mee te nemen). De plaatsing van dat versterkertje was net wat beter dan de mijne.

Alleen ondertussen raadt bijna iedereen mij af om mijn ACR RP300 speakertjes aan te sturen met 10-15 watt per kanaal. Volgens de boekjes hebben ze een Empfindlichgrad van 93 dB bij 4 Ohm. Wat denken jullie? Het liefst zou ik namelijk een 300B (bijv de Yarland) in mijn kastje zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey H3D
lang niet gezien. Je HMZS heeft wel wat losgemaakt hoor. :D
Ik heb mijn Yarlandje sindsdien al aanzienlijk verbeterd. Maar een 4Ohm uitgang is zeker aan te bevelen. En de Yaqin 300B is dan denk ik wel een optie. Maar dan moet je Hemaworst maar eens vragen (ook in Ede). Het vermogen maakt uiteindelijk niet echt uit voor kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar een bezoekje al niet toe kan leiden :-). Ondertussen draai ik niet meer met de MHZS, maar het kriebelt wel. Zeker na de tread over de mod van een MHZS gelezen te hebben. Daarnaast heeft Mattijs voor de importeur een CD88 onderhanden genomen. Is een hele mooie speler geworden, maar gaat dan ook 1100E kosten.

Misschien moet ik Hemaworst maar eens uitnodigen met zijn versterker......

@Hemaworst, welk rendement hebben jouw speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jeep,

Trouwens draai jij nu met deze KT77's: http://cgi.ebay.de/JJ-Tes...9QQtcZphotoQQcmdZViewItem
??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 12:27:
Alleen ondertussen raadt bijna iedereen mij af om mijn ACR RP300 speakertjes aan te sturen met 10-15 watt per kanaal.
En terecht! Jouw "speakertjes" zijn flinke 4-weg zuilen met een bijbehorende lastige impedantiekarakteristiek. En ook de combinatie van isostaten en gewone speakers maakt 't er niet gemakkelijker op.

Je kunt ze wel aansturen met een 300B, maar dan haal je nog niet een kwart uit wat die speakers kunnen. Ga dan voor een goede versterker met voldoende vermogen en een voeding die dat aankan, of ruil je speakers in voor nette 2-weg monitor boxen die volledig tot hun recht komen met een 300B...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 16:09:
Waar een bezoekje al niet toe kan leiden :-). Ondertussen draai ik niet meer met de MHZS, maar het kriebelt wel. Zeker na de tread over de mod van een MHZS gelezen te hebben. Daarnaast heeft Mattijs voor de importeur een CD88 onderhanden genomen. Is een hele mooie speler geworden, maar gaat dan ook 1100E kosten.

Misschien moet ik Hemaworst maar eens uitnodigen met zijn versterker......

Ik zou voor de Audioromy FU-13 gaan, Single Ended en 45 Watt per kanaal. Er zit geen afstandsbediening bij maar bij DIY gene heb je een AB kit met 4 of 6 ingangen voor +/- € 45. En er is ruimte genoeg voor inbouw.

Standaard MHZS CD88 kopen en modificeren, (€ 375,- ).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2008 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemaworst
Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 16:09:
...

Dali Ikon6
Formaat:vloerstaand
Type speaker 2.5-weg
Aantal speakerunits 3
Tweeter-units per speaker 1
Tweeter diameter 28 mm
Woofer-units per speaker 2
Woofer diameter 165 mm
Basreflexpoort v
Aanbevolen min. vermogen 25 watt
Aanbevolen max. vermogen 150 watt
Gevoeligheid 91,5 dB
Impedantie 6 Ohm
Frequentie bereik 37-30000 Hz
Crossover-frequentie(s) 0,8/3,2/14 kHz
Geschikt voor bi-wiring
Gewicht 18,6 kg
Afmetingen (H x B x D) 100 x 18,8 x 33,2 cm

Klinkt erg goed met de Yaqin 300b. Wel luister ik alleen acoustisch en klassiek op huiskamer niveau. OVer house en electronisch kan ik weinig zeggen, aangezien ik dat nooit luister. Mijn Cambridge 640 set kon wel véééél harder(qua volume) dan de 300B.

[ Voor 21% gewijzigd door hemaworst op 02-05-2008 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 17:52:
[...]

Ik zou voor de Audioromy FU-13 gaan, Single Ended en 45 Watt per kanaal. Er zit geen afstandsbediening bij maar bij DIY gene heb je een AB kit met 4 of 6 ingangen voor +/- € 45. En er is ruimte genoeg voor inbouw.

Standaard MHZS CD88 kopen en modificeren, (€ 375,- ).
Interessant de uitbreiding voor Audioromy FU-13. AB is geen pré maar 4 of meer ingangen weer wel. Vind 2ingangen TE weinig. Welke klankverschillen zitten er tussen 813 en 845?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag heren,

Ben weer terug van een weekje kos :) ..en nu ligt mijn internetverbinding plat :( . Maar goed wie oh wie gaan er allemaal naar de mod-sessie van Jeep! Ben gewoon benieuwd. En zeer benieuwd hoe de volt-mod uit gaat pakken alsook de Vitamin cap aanpassing.

Na een week weg geweest te zijn valt me toch op dat het laag toch te wollig is met de clarity caps. Altijd goed om een week niet te luisteren en 'objectief' vast te stellen dat toch net ff anders moet dan wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanx voor de tips heren. De 300B gaat het dus niet worden. Heb wel wat volume nodig zo nu en dan.

Die Audioromy ziet er wel tof uit. Iemand ervaring mee?

@Koifarm: Ik ben geen techneut: hoe moeilijk is het inbouwen van zo'n remote?

@Jeep: Mod sessie? Kun je nog een gast gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 23:49:
@Jeep: Mod sessie? Kun je nog een gast gebruiken?
Gebruiken niet. Maar je bent evengoed welkom hoor ;) Als ik het maar even weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer is de sessie en wat is precies de bedoeling??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
10 mei gaan we om ongeveer 13 uur (verder met) een MHZS CD33 modden: passieve mod, PiO caps en voltage mod zoals in de andere draad beschreven (link zie startpost onder cd-spelers). En we gaan even proberen het verschil/resultaat hoorbaar te maken met een aantal spelers.
1 is (nog) ongemod (van Digitalman)
1 heeft alleen de passieve mod en caps (van Bronco.b)
1 heeft alle mods zoals beschreven (mijne).

Verder alles wat meegenomen wordt als we tijd hebben. Ik weet niet echt heel veel van elektronica maar ik heb al wel wat dingen onder handen genomen. En waarschijnlijk komt Koifarm ook nog, die weet wel heel veel.

Ik heb n aantal versterkers staan (Yarland FV34A gemodde caps, vv Hytron en ev KT77, Relyon KT88 gemodde caps en vv-buizen) op mijn Reference3A MMC (mss nog de 4 Ohm Baccarats) en verder wat er evt meegenomen wordt.

Ik maak ook eten omdat we waarschijnlijk niet in een paar uurtjes klaar zijn en sommige mensen toch een aardig stukje moeten rijden. Vandaar dat ik ook even wil weten wie er komt.

Voor zover in nu weet komen dus Bronco.b, Digitalman, Hemaworst, ... uit Limburg (naam ff kwijt) en mss Koifarm (weet het vrijdag).

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2008 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer man, de 10e kan ik er niet bij zijn. Mag ik voorbereidingen treffen voor een feestje bij mij thuis die avond. Volgende keer dan maar. Was wel leerzaam geweest :-(.

Heb ondertussen jullie "gevecht" gelezen op hoeren und.... over het binnenwerk van de Audioromy FU 13. Wel geinig. Koifarm is wel erg te spreken over de amp trouwens. Misschien moet die het dan maar worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

@]eep had ook wel willen komen...maar met niks is het zo moeilijk modden 8) . Of moet de MHZS zelf halen in de haven van Hong Kong. Jawel, eindelijk gelukt om er 1 te scoren weleens waar weer bij een ander en over de grote plas. Maar goed staat op de rail eindelijk.

Waarschijnlijk komen er nog meer dagen...en met nog meer ervaring op luister/mod gebied.
Kan ook een keer bij mij...maar dan moeten jullie wel alles meenemen ;) (soldeer enz enz)

Wel heb ik hier prachtige 3 verschillende soorten 6N3P, 5670 buisjes (mil. spec) liggen waarmee ik kan switchen alvast met de MHZS

Ben ook toe aan m'n derde versterker na m'n Aria mini, Yaqin 5881 wil ik weer een ander..twijfel tussen Audioromy FU-13 of een Music Angel 845..luxe probleem denk ik O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
  • Laatst online: 18:53
Wie weet hoe groot het klankverschil is tussen een (gemodde) MHZS CD33 en een (gemodde) MHZS CD88? Ik vind die nieuwe CD88 errug mooi, maar als ik er klankmatig nauwelijks op voorruit ga blijft mijn CD33, want stiekum ben ik daar heel tevreden over.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JTB81 schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 15:54:
Wie weet hoe groot het klankverschil is tussen een (gemodde) MHZS CD33 en een (gemodde) MHZS CD88? Ik vind die nieuwe CD88 errug mooi, maar als ik er klankmatig nauwelijks op voorruit ga blijft mijn CD33, want stiekum ben ik daar heel tevreden over.
Het verschil in geluid is zeer klein. Maar sommige spec's zoals bevoorbeeld ruis en kanaalscheiding zijn beter. Door de buizen gelijkrichting en de andere type gebruikte buizen. ( 12ax7 ).
Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 14:11:
Jammer man, de 10e kan ik er niet bij zijn. Mag ik voorbereidingen treffen voor een feestje bij mij thuis die avond. Volgende keer dan maar. Was wel leerzaam geweest :-(.

Heb ondertussen jullie "gevecht" gelezen op hoeren und.... over het binnenwerk van de Audioromy FU 13. Wel geinig. Koifarm is wel erg te spreken over de amp trouwens. Misschien moet die het dan maar worden.
H3d, je mag de FU 13 bij mij gerust komen beluisteren en bekijken.
Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 23:49:

@Koifarm: Ik ben geen techneut: hoe moeilijk is het inbouwen van zo'n remote?
Moeilijk is het niet, maar enige handigheid is wel nodig. Je moet nieuwe gaten boren in de achterkant van de behuizing en de printen monteren in de behuizing. Een andere optie is een voorversterker gebruiken met voldoende ingangen Of de AB kit in een aparte behuizing dit wil ook prima.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2008 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koifarm, waar woon je ergens? Als het in de buurt is wil ik je aanbod graag aannemen.

Over de voorversterker:
Ik heb nu ook een Arcam AVR 300 in mijn systeem zitten voor surround. Daarvan gebruik ik de front pre outs voor het aansturen via de buizen. Mijn cd speler zit wel op de buizenamp, maar die zou natuurlijk ook op de Arcam kunnen. Dan heb ik weer een AB. Dan moet wel altijd alles aanstaan. Zonde van de energie. :-(

Gaat die configuratie mijn stereobeeld beïnvloeden? Natuurlijk maar 1 manier om dit te bepalen: uitproberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwaalspoor98
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-01 08:43
Hi, ik ben nieuw in de thread en zit deze al een tijdje te volgen, ik ben wel eens toe aan een mooie nieuwe set, de laatste 'echte' set die ik gekocht heb is zo een 15 jaar geleden..

Het bedrag wat ik wil gaan uitgeven gaat zo rond de 2 a 3000 euro liggen.

Ik ben nu al tijdje rond aan het kijken en het brainstormen en vind de vogende producten wel erg aantrekkelijkL

Als source een Imod met RockBox gaan gebruiken zodat ik FLACs kan afspelen (http://www.redwineaudio.com/iMod.html) Ik heb altijd de Ipod afgezworen maar als je de reviews van de Imod leest lijkt mij dit de beste optie zonder weer terug naar CD's (Waar ik niet zo goed mee om kan gaan) te gaan..

Als versterker heb ik de JA-88D op het oog. Lijkt mij een behoorlijk solide apparaat... (Als hier iemand ervaring mee heeft positief of negatief laat dat graag horen, andere adviezen zijn ook welkom)..

Speakers: Aaargh, dit gaat nog lastig worden, weet niet waar ik moet beginnen, tweedehands, Chinees, nieuw, import, dit gaat denk ik het lastigst worden..

Mooie threads zijn dit , zie je niet zo vaak meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 mei 2008 @ 11:26:
Koifarm, waar woon je ergens? Als het in de buurt is wil ik je aanbod graag aannemen.
Ik woon in Nieuw Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
uhm, ik snap even niet zo goed wat dat apparaat nou precies doet. Je kunt toch ook gewoon met een Logitech Squeezebox vanaf je pc streamen? En dan een goede DAC eraan.
Ik las dat er een goede dac-chip inzit, maar er komt meer kijken bij een goed geluid dan alleen een DAC. Als je hoort hoe super geluid de MHZS geeft met zo ongeveer de meest eenvoudige BB DAC-chip. Dat is het verschil tussen high-end (rotterm, maar je begrijpt het wel hoop ik) en gewoon hi-fi.

Speakers is gewoon een kwestie van uitzoeken in de winkel of bij Pacific Audio. De Jungson speelt volgens mij overal wel goed op.

na lezen: je houd dus gewoon een iPod maar dan met een betere uitgang. Wat voor capaciteit iPod wil je? 4Gb is ongeveer 12 cd's aan flacs. Dan moet je dus steeds laden als je wat wilt luisteren. Daar wordt je niet blij van hoor. Ik heb een schijf met 80Gb aan apes en flacs en dat lijkt al zo weinig ivm m'n platenkast.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2008 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
  • Laatst online: 18:53
Verwijderd schreef op zondag 04 mei 2008 @ 10:44:

Het verschil in geluid is zeer klein. Maar sommige spec's zoals bevoorbeeld ruis en kanaalscheiding zijn beter. Door de buizen gelijkrichting en de andere type gebruikte buizen. ( 12ax7 ).
Dus eigenlijk lees ik dat als: zonde om er het extra geld aan uit te geven? Ik heb namelijk totaal geen last van de ruis, mocht die er al zijn.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dwaalspoor98 schreef op zondag 04 mei 2008 @ 12:18:
Hi, ik ben nieuw in de thread en zit deze al een tijdje te volgen, ik ben wel eens toe aan een mooie nieuwe set, de laatste 'echte' set die ik gekocht heb is zo een 15 jaar geleden..

Het bedrag wat ik wil gaan uitgeven gaat zo rond de 2 a 3000 euro liggen.

Ik ben nu al tijdje rond aan het kijken en het brainstormen en vind de vogende producten wel erg aantrekkelijkL

Als source een Imod met RockBox gaan gebruiken zodat ik FLACs kan afspelen (http://www.redwineaudio.com/iMod.html) Ik heb altijd de Ipod afgezworen maar als je de reviews van de Imod leest lijkt mij dit de beste optie zonder weer terug naar CD's (Waar ik niet zo goed mee om kan gaan) te gaan..

Als versterker heb ik de JA-88D op het oog. Lijkt mij een behoorlijk solide apparaat... (Als hier iemand ervaring mee heeft positief of negatief laat dat graag horen, andere adviezen zijn ook welkom)..

Speakers: Aaargh, dit gaat nog lastig worden, weet niet waar ik moet beginnen, tweedehands, Chinees, nieuw, import, dit gaat denk ik het lastigst worden..

Mooie threads zijn dit , zie je niet zo vaak meer..
Die Jungson is mooi! Misschien een leuke tip: Ik was wat aan het struinen op het net en vond op deze site (doen ook veel mods in chinese hiend) ook nog een leuke set in de aanbieding die in je budget past. Mooie hybride bak met speakers. Misschien wel het beluisteren waard.

http://www.triplemaudioshop.nl/pagina25.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Ze hebben iig machmat betrokken bij de buizenleverantie: klinkt goed.
Ik schrok wel van de prijzen van de overige apparatuur. Is dat niet veel goedkoper zelf te importeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uhm, Pink Faun zijn de eigen producten van MachMat hoor. En de gemodificeerde E-sound ook. Het lijkt me eerder de eigen winkel van Machmat dan dat hij alleen wat buisjes levert.
Wel lekker dichbij voor mij trouwens.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.