Het Playstation 3 ervaringen topic - Deel 23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 67.429 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129220

Ik heb 1 beeldscherm nu aangesloten op mijn PS3 met de DVI ingang. Hetzelfde beeldscherm heb ik aangesloten op mijn videokaart via de RGB uitgang van mijn beeldscherm en aangesloten op de DVI uitgang van mijn videokaart met behulp van een splitter.

Ik krijg alleen geen beeld van mijn PC, wel van mijn PS3. Hoe kun je dit omswitchen? Kan het nergens vinden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
DarkShadow schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 14:39:
[...]

:D

Ik zet mn download aan en 40-50 min later is mn 8gig 1080p hdwmv binnen terwijl ik wat lekkers heb gehaald bij de supermarkt. Of ik download gewoon een dvdrip van 700 mb en kijk binnen 5 minuten naar nette kwaliteit film (als ik wat lui ben). Daarnaast zijn er genoeg 720p rips die varieren van 2.5 tot 5gb.

Ik zie het echt wel succesvol worden, voor mij is het al een aantal jaren realiteit. Ik zie zeer zelden de binnenkant van een videotheek.
We hebben het hier over de massa. Die kan niet eens zn video/dvd recorder programmeren. Die wil vanuit de stoel met de ab de film starten. Kan dat met downloads? Ik betwijfel het. Het punt is nl, dat men na het eten bv denkt: Goh even een leuke film kijken. En dan gaat zitten en wil kijken. DAT wil men. Niet vooruit plannen en dan 4 uur downloaden. Wat men ook niet wil is dat wanneer men de film dan maar moet downloaden dat de download gaat haperen of afbreekt of traag is. "Pappa wanneer is die film nu klaar?" "nog even geduld jongen, de server is wat overbelast".

Microsoft heeft het in 10 jaar tijd nog nooit voor elkaar gekregen een solide download service voor zn DIK betalende MSDN subscribers in te lucht te houden, dus jij denkt dat men (de massa!, dus de digibeten) massaal gaat downloaden? Dream on. Volgens mij heeft net de meerderheid in dit land een dvdspeler (van de trekpleister/blokker) en staat er nog een vrolijke vhs videorecorder naast.

Vergeet ook niet dat Nederland, na belgie, het dichtstbekabelde land ter wereld is. Daarbuiten is het altijd minder qua infrastructuur. Dus MS mag vrolijk hardop dromen, en in 2140 zal ongetwijfeld een grote markt zijn voor downloads, maar films downloaden nu of in de komende 5 jaar?... ik betwijfel het. MS roept dit al jaren overigens, en de achterliggende gedachte is gewoon: men wil dmv het verkopen van devices en/of software (mediacenter/homeserver) een beslissende stem hebben in de huiskamer: wil je iets doen met multimedia? Dan heeft MS het idee dat je dan altijd MS nodig hebt om dat voor elkaar te krijgen: dus films e.d. kijken: via downloadservice, games spelen: via download service etc.

Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die dat willen en gaan doen. De massa echter niet. Die gaat niet moeilijk doen met internet (die krijgen hun eigen laptop niet eens op internet man, en dan denk jij dat ze dat wel lukt met een game console? (riep ms niet dat die er alleen was voor games?)) die koopt een dvd player of bluray player voor 3 tientjes en koopt/huurt wat dvd-tjes/bluraytjes. That's it. Die afspelen is nl. heel simpel en NET te bevatten door de massa. let wel: de massa heeft al moeite met het instellen van de klok op diezelfde dvd player.

Mbt games en downloaden: ook daar zal een groep games meer worden gedownload, bv de wat kleinere games (PSN/live). De grote games van vele gigs, no way. Althans niet door de meeste mensen. En dat is nu net wat essentieel is: zolang de massa vindt dat een 'shiny disc' beter is, kan Redmond janken wat het wil, maar het wordt niks.

Overigens is MS maar een kleine speler mbt downloads. iTunes is de service die verslagen moet worden. Als Sony een deal met Apple sluit is het over en sluiten voor MS op dit gebied (en dat is niet de 1e keer dat ze bakzeil halen met hun strategie om de huiskamer te domineren. Denk eens aan de 'settopbox' :D)

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Nico111 schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 14:32:
Wat mij opvalt is als ik in de winkel op de achterkant van games kijk dat er maar heel weinig spelletjes zijn die 1080p aankunnen.
Gaat dit nog komen denk jullie?
Glazen bol is stuk ;) Maar ik denk het wel, er komen steeds meer games uit met ondersteuning hiervoor. Ook krijgen de programmeurs de hardware wat beter onder de knie waardoor ze er meer uit kunnen persen. Overigens heb ik liever 720p en mooiere effecten ed. dan 1080p met iets mindere graphics en effecten. Verschil zal je namelijk niet echt opvallen zolang je het maar neit naast elkaar vergelijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-06 13:44
DarkShadow schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 14:39:
[...]

:D

Ik zet mn download aan en 40-50 min later is mn 8gig 1080p hdwmv binnen terwijl ik wat lekkers heb gehaald bij de supermarkt. Of ik download gewoon een dvdrip van 700 mb en kijk binnen 5 minuten naar nette kwaliteit film (als ik wat lui ben). Daarnaast zijn er genoeg 720p rips die varieren van 2.5 tot 5gb.

Ik zie het echt wel succesvol worden, voor mij is het al een aantal jaren realiteit. Ik zie zeer zelden de binnenkant van een videotheek.
Jezus, dat zijn nog eens tijden. Maar ik denk niet dat dit representatief is voor Nederland (laat staan wereldwijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

EfBe schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 14:56:
[...]
Microsoft heeft het in 10 jaar tijd nog nooit voor elkaar gekregen een solide download service voor zn DIK betalende MSDN subscribers in te lucht te houden, dus jij denkt dat men (de massa!, dus de digibeten) massaal gaat downloaden? Dream on. Volgens mij heeft net de meerderheid in dit land een dvdspeler (van de trekpleister/blokker) en staat er nog een vrolijke vhs videorecorder naast.

Vergeet ook niet dat Nederland, na belgie, het dichtstbekabelde land ter wereld is. Daarbuiten is het altijd minder qua infrastructuur. Dus MS mag vrolijk hardop dromen, en in 2140 zal ongetwijfeld een grote markt zijn voor downloads, maar films downloaden nu of in de komende 5 jaar?... ik betwijfel het.
Maar microsoft HEEFT al een vlotte video downloaddienst. Tegen betaling pluk je zo HD filmmateriaal (720p) van xbox live en de downloads stromen hier binnen tegen ongeveer een meg per seconde. Volledige Xbox games (die toch gemakkelijk 4 gig groot zijn) kan je nu ook al downloaden tegen betaling en dit gaat allemaal zeer vlot.
Video en games on demand is er al en het werkt dus probleemloos. Sony heeft toch ook een downloaddienst voor PSX games? Er is geen enkele reden waarom sony in de nabije toekomst niet net dezelfde diensten gaat aanbieden (zeker omdat zij veel meer schijfruimte hebben), wacht maar af ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
Ok neem even die meg per seconde aan, dat is dus 8000 seconden voor een 8 gb film. Das dus een dikke twee uur voor dat een film binnen is. Plus mensen willen geen 720p, maar 1080p (zelfs als ze t verschil niets een zien op hun kleine tv). Zoals hierboven vermeldt, mensen willen niet hun 'film-kijkavond' vtv plannen. Jij en ik mss wel, maar het gros niet. Bovendien kijkt het gros v/d mensen met een stand-alone speler en niet via een game-console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-05 14:23
bramberk15 schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 15:18:
Ok neem even die meg per seconde aan, dat is dus 8000 seconden voor een 8 gb film. Das dus een dikke twee uur voor dat een film binnen is. Plus mensen willen geen 720p, maar 1080p (zelfs als ze t verschil niets een zien op hun kleine tv). Zoals hierboven vermeldt, mensen willen niet hun 'film-kijkavond' vtv plannen. Jij en ik mss wel, maar het gros niet. Bovendien kijkt het gros v/d mensen met een stand-alone speler en niet via een game-console.
Ik zou toch willen aanstippen dat de video-kwaliteit van een HD-filmdownload op Xbox Live niet kan tippen aan die van een Blu-Ray. Hetzelfde geldt voor (illegale) 8GB 1080p-downloads. Daarnaast biedt de disk-versie meer aan extra's. Ik kan me nog steeds voorstellen dat ook wanneer over 5-10 Jan met de Pet een breedband ADSL-verbinding heeft en een HTPC/settopbox/console er nog steeds goede redenen kunnen zijn waarom je liever een film in de allerbeste kwaliteit wilt bezitten dan diezelfde film in 'goed genoeg' kwaliteit online.

Voor nu en over vijf/tien jaar zijn er genoeg redenen te bedenken waarom Blu-Ray een succes kan worden. Overigens zie ik in de tussentijd wel heel veel groeikansen voor filmdownloads, het is zo verschirkkelijk makkelijker om een film in 1 uur in HD-kwaliteit naar beneden te trekken dan dat je naar de videotheek moet of een week moet wachten tot de film in je brievenbus belandt. Maar voor de ultieme kwaliteit moet je hem toch op Blu-Ray hebben. Ik denk dat de illegale downloaders ook moeten hopen dat Blu-Ray een zeer lang en voorspoedig leven zal hebben. Je moet tenslotte bronmateriaal hebben voor die 8GB 1080p-films...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-06 21:51
Ik denk ook dat blu-ray geen lang leven beschoren is.

Enerzijds omdat het downloaden/streamen er aan komt, anderzijds omdat "roterende media" ook niet meer echt van deze tijd zijn.

Kijk eens naar wat een s/d kaartje nog in de winkel kost, straks ga jij naar de winkel/videotheek met een sd kaartje (of iets gelijkwaardigs) en zet je daar je film op. En het hele geleuter over bewaren, kwijtraken etc etc is ook onzin, en ik kan et weten want bij mij op zolder staat een hele VHS en Lazerdisk collectie te verstoffen. Die dingen heb ik ook gekocht, maar speel ze ook nooit meer af.

Ik zie veel liever dat je gewoon een licentie op een film koopt en hem dan op eender welk medium mag zetten, zodat je keer op keer je films naar een nieuw medium kan overzetten mochten de marketing pippo's het weer nodig vinden om de consument wat nieuws te strot af te drukken.

Blu-ray zal best doorbreken, maar zal de lifecycle van de DVD niet evenaren.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdm8

jdm8

PS3 topic he? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-06 15:47
Wooohoo !! beelden van de nieuwe map chinatown voor COD4 _/-\o_
http://www.gametrailers.c...layer.php?ep=11&ch=4&sd=0

[ Voor 36% gewijzigd door Kimo op 15-03-2008 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:03
yzf1kr schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 15:48:
Ik denk ook dat blu-ray geen lang leven beschoren is.

Enerzijds omdat het downloaden/streamen er aan komt, anderzijds omdat "roterende media" ook niet meer echt van deze tijd zijn.

Kijk eens naar wat een s/d kaartje nog in de winkel kost, straks ga jij naar de winkel/videotheek met een sd kaartje (of iets gelijkwaardigs) en zet je daar je film op. En het hele geleuter over bewaren, kwijtraken etc etc is ook onzin, en ik kan et weten want bij mij op zolder staat een hele VHS en Lazerdisk collectie te verstoffen. Die dingen heb ik ook gekocht, maar speel ze ook nooit meer af.

Ik zie veel liever dat je gewoon een licentie op een film koopt en hem dan op eender welk medium mag zetten, zodat je keer op keer je films naar een nieuw medium kan overzetten mochten de marketing pippo's het weer nodig vinden om de consument wat nieuws te strot af te drukken.

Blu-ray zal best doorbreken, maar zal de lifecycle van de DVD niet evenaren.
en hoe snel is een normaal goedkoop SD kaartje in lezen en schrijven?
De markt voor legaal downloaden en streamen zal groter worden maar zal blu-ray en andere media nooit verdringen want er zullen altijd mensen zijn liever een spel/film in de hand hebben in plaats van een licentie ervoor op een HD te hebben.

Blu-ray en andere roterende media hebben het voordeel dat de lees en schrijf snelheid in orde is en dat de prijs goed is (die van blu-ray nog niet maar dat komt nog wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

ymmv schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 15:35:
[...]
Ik zou toch willen aanstippen dat de video-kwaliteit van een HD-filmdownload op Xbox Live niet kan tippen aan die van een Blu-Ray. Hetzelfde geldt voor (illegale) 8GB 1080p-downloads.
Even serieus, tenzij je een televisie ter waarde van een huis hebt staan (en er vlak voor gaat zitten ook) ga je echt geen verschil zien tussen 720p en 1080p.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StWesleyT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-05 18:27
we zijn nu wel redelijk offtopic (lijkt me)
maar ik denk dat je het verschil inderdaad niet goed ziet. misschien als je er vlak voor gaat zitten en 2 schermen naast elkaar hebt (met elk een andere resolutie natuurlijk).
ik denk zelfs dat een 42inch 720p mooier weergeeft dan een 26inch in 1080i/p. (vermoedens uit ervaring)

Qmotion MiniMaatPC2050. PSN: StWesleyT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-06 10:09
hallo!

Ik heb een vraagje.

Ik wil in de toekomst een ps3 aanschaffen. Puur omdat ik maar alte graag grand turismo 5 en uiteraard grand heft auto 4 wil spelen.

Nu wil ik hem ook gebruiken als "mediacenter"

Ik een een WD Mybookworld in mijn netwerk waar al mijn muziek en films opstaan. kan ik vanaf deze netwerkschijf streamen naar de PS3?

Vraag 2.

Uiteraard wil ik er een mooie televisie bij. Oog is gevallen op een 26inch scherm. Iemand ervaring ermee? welke monitor het beste is voor de ps3? Al denk ik dat het weinig uitmaakt.
Wellicht dat het met een Bravia scherm erg mooi word?

Alvast bedankt!

goofy

[ Voor 4% gewijzigd door ikbengoofy op 15-03-2008 16:52 ]

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdm8

jdm8

ikbengoofy schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 16:49:
hallo!

Ik heb een vraagje.

Ik wil in de toekomst een ps3 aanschaffen. Puur omdat ik maar alte graag grand turismo 5 en uiteraard grand heft auto 4 wil spelen.

Ik een een WD Mybookworld in mijn netwerk waar al mijn muziek en films opstaan. kan ik vanaf deze netwerkschijf streamen naar de PS3?

Vraag 2.

Uiteraard wil ik er een mooie televisie bij. Oog is gevallen op een 26inch scherm. Iemand ervaring ermee? welke monitor het beste is voor de ps3? Al denk ik dat het weinig uitmaakt.

Alvast bedankt!

goofy
Als het goed is kun je idd gewoon streamen, misschien moet je wat prutsen met de instellingen, maar het is mogelijk :)

En 26 inch? :/ kleine huiskamer? Ik zou minimaal 32 inch nemen, maar ik weet natuurlijk niet hoe de situatie bij jouw is. De TV moet weinig uitmaken, BRAVIA's geven echt super mooi beeld (heb er zelf ook een) Maar zijn dan wel weer wat aan de dure kant. Als je een strak budget hebt kijk dan eens naar een SAMSUNG tv, die zijn redelijk goedkoop en goede kwaliteit.

[ Voor 17% gewijzigd door jdm8 op 15-03-2008 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023
Boeboe schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 16:36:
[...]

Even serieus, tenzij je een televisie ter waarde van een huis hebt staan (en er vlak voor gaat zitten ook) ga je echt geen verschil zien tussen 720p en 1080p.
Dat klopt. Maar ymmv heeft het dan ook over de kwaliteit van een HD-filmdownload uit Marketplace en een Blu-ray en daarmee zie je dus wel duidelijk verschil in het voordeel van Blu-ray. Met name als het beeld beweegt.

[ Voor 3% gewijzigd door Arx op 15-03-2008 17:03 ]

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
jdm8 schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 16:58:
[...]

Als het goed is kun je idd gewoon streamen, misschien moet je wat prutsen met de instellingen, maar het is mogelijk :)

En 26 inch? :/ kleine huiskamer? Ik zou minimaal 32 inch nemen, maar ik weet natuurlijk niet hoe de situatie bij jouw is. De TV moet weinig uitmaken, BRAVIA's geven echt super mooi beeld (heb er zelf ook een) Maar zijn dan wel weer wat aan de dure kant. Als je een strak budget hebt kijk dan eens naar een SAMSUNG tv, die zijn redelijk goedkoop en goede kwaliteit.
Thanks voor de snelle reply. Ik kan zoiezo films vanaf mijn eigen pc streamen. Heb de Mybookworld daar een driveletter gegeven. Vraag me alleen af of het ook kan zonder mijn pc. Zou jammer zijn als dat niet kon,

TV word een 26 inch omdat die in de slaapkamer komt ;)
Woonkamer zal het gezinnetje niet bepaald op prijs stellen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
ikbengoofy schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 16:49:
hallo!

Ik heb een vraagje.

Vraag 2.

Alvast bedankt!

goofy
Mij maakt het niet zoveel uit, maar de regels hier zijn dat we mekaar niet groeten etc..

Maar om je vraag te beantwoorden:streamen, ja dat gaat. Ook kun je je MyBook aan de usb-poort v/d ps3 hangen, mits je schijf FAT32 is.

Voor een tv, ik zou je toch zeker een wat grotere tv aanraden. 26" is echt tiny. Nu zal het vast ook met het budget te maken hebben, maar spaar dan even door. Je doet toch jaren met een scherm, en dan kun je beter wat groters kopen. Zo duur is dat tegenwoordig ook niet meer: 82 cm Samsung lcd ofzo zal rond de €500 zitten schat ik zo.

O, ik zie dat sommige mensen mij al voor zijn geweest. Maar idd, zou toch echt voor 32" gaan minimaal. Zie dat een sony 26" ongeveer €600 is. Daar heb je ook deze Toshiba voor, 32".
http://www.kieskeurig.nl/...F7005C125737E0050A0CA.htm

Toshiba maakt echt hele goede lcd's, zou ik bv preferen boven een samsung. Plus, je onderscheidt je wat meer tov de Samsung massa

[ Voor 12% gewijzigd door bramberk15 op 15-03-2008 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Arx schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 17:02:
[...]

Dat klopt. Maar ymmv heeft het dan ook over de kwaliteit van een HD-filmdownload uit Marketplace en een Blu-ray en daarmee zie je dus wel duidelijk verschil in het voordeel van Blu-ray. Met name als het beeld beweegt.
Wat is er mis met het beeld dan :? Ik heb genoeg marketplace HD materiaal staan dat er flawless uitziet. Heb je enige bronnen om die claims kracht bij te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
Ik heb beneden een 32inch scherm staan. Als ik dat formaat aan het voeteneinde van me bed ga hangen zit ik van links naar rechts te kijken :X Niet echt ideaal denk ik. Ook niet voor je nek op ten duur :)

Maar bedankt voor de informatie. Ik ga nog even goed uitzoeken hoe ik via netwerk kan streamen vanaf me netwerkschijf. De schijf staat namelijk op zolder naast de router. Dus heb geen mogelijkheid om het USB aan te sluiten. FAT32 is die wel.

goofy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdm8

jdm8

ikbengoofy schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 17:10:
Ik heb beneden een 32inch scherm staan. Als ik dat formaat aan het voeteneinde van me bed ga hangen zit ik van links naar rechts te kijken :X Niet echt ideaal denk ik. Ook niet voor je nek op ten duur :)

Maar bedankt voor de informatie. Ik ga nog even goed uitzoeken hoe ik via netwerk kan streamen vanaf me netwerkschijf. De schijf staat namelijk op zolder naast de router. Dus heb geen mogelijkheid om het USB aan te sluiten. FAT32 is die wel.

goofy
Ok, voor slaapkamer is idd een ander verhaal :) (ookal zou ik dan nog steeds een grotere tv nemen >:) ) Evt kun je ook een andere HD in je PS3 doen en gewoon al je films gewoon op je ps3 zetten, hoef je ook niet altijd je mybook aan te zetten en scheelt weer wat stroom, of heb je hem gewoon altij daanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
jdm8 schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 17:15:
[...]

Ok, voor slaapkamer is idd een ander verhaal :) (ookal zou ik dan nog steeds een grotere tv nemen >:) ) Evt kun je ook een andere HD in je PS3 doen en gewoon al je films gewoon op je ps3 zetten, hoef je ook niet altij dje mybook aan te zetten en scheelt weer wat stroom.
Die mybook staat 24/7 aan. (draait een Linux bittorent client op, Psst Niet zeggen!) Daarnaast trekt die niet zo belachelijk veel stroom.

26 inch is wellicht niet net een tikkie te klein idd. word nog veel mediamarkt bezoeken en internet struimen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
ikbengoofy schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 17:19:
[...]

Die mybook staat 24/7 aan. (draait een Linux bittorent client op, Psst Niet zeggen!) Daarnaast trekt die niet zo belachelijk veel stroom.

26 inch is wellicht niet net een tikkie te klein idd. word nog veel mediamarkt bezoeken en internet struimen ;)
Mediamarkt eindhoven heeft nu een aanbieding sony 26p2530 voor €487. Maar als je echt 32inch wil heb ik niks gezegt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 22:32

MeNTaL_TO

The future is not set

[...]

Helaas ondersteund de WD geen upnp of dnla alleen samba, mij is het iig nog niet gelukt om er een stream vanaf te krijgen (hell hij ziet hem niet eens). Kan het wel via mijn pc sharen, maar dat is volgens mijn niet de vraag.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-05 14:23
Boeboe schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 17:07:
[...]
Wat is er mis met het beeld dan :? Ik heb genoeg marketplace HD materiaal staan dat er flawless uitziet. Heb je enige bronnen om die claims kracht bij te zetten?
Je hebt ook mensen die XviD-bestanden er flawless vinden uitzien, die het verschil niet zien tussen een originele DVD en de DVD-R die de helft kleiner is geworden, of een film op een 50GB Blu-Ray en dezelfde films als 4.5GB-rip.

Hoe lager de bitrate, des te minder wordt de uiteindelijke beeldkwaliteit. Het verschil is waar mensen de 'goed genoeg'-lat leggen. Er zijn genoeg mensen die volstrekt blind zijn voor video-artifacten als macroblocking en posterization.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

wanneer ik "bronnen" vroeg verwachtte ik eigenlijk geen "het zal wel aan jezelf liggen dat je het niet ziet" insinuaties ;)

[ Voor 53% gewijzigd door boe2 op 15-03-2008 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
Boeboe schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 17:07:
[...]

De kwaliteit is te vergelijken Film1 HD, Apple TV. Het is zeker niet slecht, maar het zeker niet zo goed Blu-ray. Met name als er veel dingen gebeuren valt het op: details vallen weg. En nee, ik bedoel niet motion-blur. Als het beeld redelijk rustig is, vallen de kwaliteitsverschillen weg en is het goed. Ook heb ik het idee dat de kleur nuances wat hoger liggen bij Blu-ray. Nee, ik heb geen bron. ;) Ervaring met twee films. O-)

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
Ach het is 720p materiaal, dus zal er zeker niet slecht uitzien. Heb net dit grafiekje gevonden:
http://www.joystiq.com/20...-marketplace-vs-apple-tv/

Het is dus idd te vergelijken met Apple TV. Het is zeer zeker slechter als Blu-ray, maar de meeste mensen zullen dat niet zien. Niks ten nadele van Blu-ray, maar het voordeel van 1080p ga je pas echt goed zien op een scherm van 55" of meer. Tja en dat hebben de meeste mensen niet thuis staan. Maar het nadeel is natuurlijk dat het 'maar' 720p blijft en de meeste mensen hechten nu eenmaal erg aan het label 1080p. Weet dus niet hoe het zit met audio, dat zal wel minder zijn schat ik zo. Zullen wel geen lossless PCM via Xbox Live of Apple TV doorsturen.

Maar zolang MS geen 1080p aanbiedt via DLC, dan zal Sony altijd blijven zeggen:wij hebben wel 1080p, en dat zal toch veel mensen over de streep trekken.

[ Voor 9% gewijzigd door bramberk15 op 15-03-2008 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239951

Wat een gezeur altijd over die beeldkwaliteit, lets face it; de meeste mensen hebben wel wat anders aan hun hoofd dan HD-ready/1080p/Full-HD etc, daarbij komt dat het voor dat soort mensen wel uitmaakt wat ze betalen...dus ze kopen een gewone dvd-spelert bij hun haadeeteevee en kopen een gewone DVD voor 10€! Het staat leuk in de folder maar 95% van het volk weet niet wat het is.

Zelf hebben we al jaren schoteltelevisie voor een prikkie en ik kan er daarom ook niet bij dat mensen bakken geld aan die ondermaatse kabelmaatschappijen betalen. Voor wat je betaald ziet het er niet uit!

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 239951 op 15-03-2008 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233253

Probleem met COD4.
Als ik de multiplayer splitscreen mode wil starten dan loopt COD4 vast in het startscherm. Iemand dit al eens gehad? Ik las op een ander forum dat andere mensen dat ook wel eens gehad hebben maar het bij deze mensen vanzelf voorbij is gegaan. Bij mij dus nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233253

Anoniem: 233253 schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 20:09:
Probleem met COD4.
Als ik de multiplayer splitscreen mode wil starten dan loopt COD4 vast in het startscherm. Iemand dit al eens gehad? Ik las op een ander forum dat andere mensen dat ook wel eens gehad hebben maar het bij deze mensen vanzelf voorbij is gegaan. Bij mij dus nog niet.
OK. Ook maar even op wat engelstalige sites gezocht en het blijkt dat splitscreen in combinatie met het ingelogd zijn op PSN het probleem geeft. Even afmelden en dan werkt het.
http://boardsus.playstati...ofduty3&message.id=135006

Zou toch wel inmiddels gefixed moeten zijn in een patch?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114616

Weet iemand trouwens hoe je dat account wachtwoord kan opvragen. Ik heb namelijk geen idee meer wat het was en wil wat gegevens veranderen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Om nog even te reageren op het DLC vs. Blu-ray verhaal. Naar mijn idee zijn de belangrijkste redenen dat het downloaden van films de komende jaren nog niet door gaan breken:
- het niet hebben van een fysiek schijfje, maar enkel een bestand op je HDD.
- het moeten wachten op het downloaden van de films. Mensen lopen nu al te klagen als je een spel moet installeren wat maar 15 minuten duurt, dus ik vraag me af of mensen dan wel geduld gaan hebben om 2 uur of meer te wachten op het downloaden van een film...
- nog een extra toch wel belangrijke reden vind ik de kosten die zo'n snelle verbinding met zich meebrengt. Het is momenteel al perfect mogelijk om een vrij groot bestand binnen te halen op een uur tijd, maar in de regio waar ik woon betaal je voor een redelijke verbinding waarmee dat mogelijk is toch al snel zo'n 75 euro per maand. En dat heb ik er gewoon niet voor over.
En daarnaast weet ik vantevoren al dat er periodes gaan zijn dat ik minder gebruik zal maken van de service, maar dan wel verplicht ben hetzelfde hoge bedrag te moeten betalen (dat is ook de hoofdreden dat ik geen XBox Live meer wil).

[ Voor 7% gewijzigd door SToRM666 op 16-03-2008 01:03 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kRyPtO
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:42
Pff ligt het nou aan mij of is die laatste boss fight in heavenly sword dramatisch moeilijk... Die blauwe lichtkogels krijg ik haast niet gecounterd de rest gaat altijd goed :s Net ook hele rode balkje leeg van bohan wordt ik gekilled nog door 1 blauwe... Vet irritant nu al voor 10e keer ofzo |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Die eindbaas is inderdaad opeens een stuk pittiger ja...Ik heb er ook wel even over gedaan om die te verslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170590

Wel een van de mooiste games (Heavenly Sword!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdm8

jdm8

Dan zetten we Heavenly Sword ook in het budget lijstje, ook al is die wat duur voor de tijd dat je er mee kan spelen.

Heavenly Sword €40
Lost Planet €40
Bladestorm €40
Fight Night €30-35
Tony Hawk Project 8 €20-35
The Orange Box €30-35
The Elder Scrolls 4 - Oblivion €35-40
The Darkness €35-40
Skate €30-40
Warhawk (download) €30 toch?
Conan €35-40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:20
Zeg, is het al mogelijk om een gewone DVD te streamen? Heb even lopen Googlen, maar nog niets gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
jdm8 schreef op zondag 16 maart 2008 @ 09:26:
Dan zetten we Heavenly Sword ook in het budget lijstje, ook al is die wat duur voor de tijd dat je er mee kan spelen.

Heavenly Sword €40
Lost Planet €40
Bladestorm €40
Fight Night €30-35
Tony Hawk Project 8 €20-35
The Orange Box €30-35
The Elder Scrolls 4 - Oblivion €35-40
The Darkness €35-40
Skate €30-40
Warhawk (download) €30 toch?
Conan €35-40
Kijk eens hier:
http://www.play.com/Games...BT=region&DT=list&cur=258
Nu zijn deze games allemaal €28 (incl. verzending):
Spiderman 3
F.E.A.R.
Dynasty Warriors: Gundam
Blazing Angels: Squadron of WO2
TimeShift
Rainbow Six:Vegas
Clive Barker's Jericho
Conan
Stuntman Ignition

Plus voor €46 Burnout Paradise, is niet echt budget maar wel een goede aanbieding voor een top-racer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Laatst online: 14-06 21:35
--Christiaan-- schreef op zondag 16 maart 2008 @ 09:34:
Zeg, is het al mogelijk om een gewone DVD te streamen? Heb even lopen Googlen, maar nog niets gevonden.
waarom speel je die niet gewoon af in de ps3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:31
ISaFeeliN schreef op zondag 16 maart 2008 @ 11:13:
[...]

Je kan een text bestandje maken waar je alle VOB bestanden in zet ( Elk vob bestand op een nieuwe regel. ). Bestandje moet je een bepaalde extensie geven ( pls? ) en dan kan je dat bestand openen met de PS3 en dan speeld hij alles af in die volgorde. Heb dit zelf nog niet geprobeerd maar wel ergens gelezen ( Dacht hier )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
Aangezien ik nogal nieuw ben in de Playstation-historie, de volgende vraag:
GT5p komt nu uit, maar wanneer komt de volledige GT5 uit in de US/Europa? Wss zal de US eerder zijn en dat boeit me niet, dan importeer ik het wel. Maar als dat dus 2009 wordt, dan haal ik GT5p. Aangezien de enige andere (wss goede) race-game op de PS3 dit jaar Race Driver:Grid is, is de spoeling nogal dun.

Mijn vraag is dus:hoe wss is het dat GT5 nog in 2008 uitkomt (Christmas 08 in de US?), of wordt hij weer uitgesteld? En wanneer werden de vorige GT delen uitgegeven, in de Kerst-periodes of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:00

jefjef

learning by doing

Ik wil dus graag de HD van mijn PS3 vervangen, tot welke grootte HD kan ik gaan? en welk merk type is het beste ofwel meeste ervaring in? Is er een vista achtige media center os voor de PS3? Heb nu TVersity maar ben hier niet echt tevreden over daar het HD materiaal niet wordt herkend en dat een bestanden DVD structuur niet wordt herkend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_John
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-06 14:04
GT5 komt in 2009 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
Mmm ff snel de releasdates van GT4 nagezocht:
December 2004: Japan
Februari 2005: US
Maart 2005: EU

Als dit zou worden doorgetrokken zitten we dus rond februari/maart 2009 voor GT5, damn das wel lang!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdm8

jdm8

jefjef schreef op zondag 16 maart 2008 @ 12:50:
Ik wil dus graag de HD van mijn PS3 vervangen, tot welke grootte HD kan ik gaan? en welk merk type is het beste ofwel meeste ervaring in? Is er een vista achtige media center os voor de PS3? Heb nu TVersity maar ben hier niet echt tevreden over daar het HD materiaal niet wordt herkend en dat een bestanden DVD structuur niet wordt herkend!
Elke 2,5" Hard disk past er in, zolang hij maar de standaard hoogte heeft (9,5mm correct me if I'm wrong) Er is laatst een 500GB exemplaar uitgekomen die te hoog was, die past dus niet. Wel komt er binnenkort een 500 GB van Samsung (geloof ik) uit die wel past. Op het moment is de grootste 320 GB (WD scorpio).

[ Voor 3% gewijzigd door jdm8 op 16-03-2008 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
bramberk15 schreef op zondag 16 maart 2008 @ 13:08:
[...]

Mmm ff snel de releasdates van GT4 nagezocht:
December 2004: Japan
Februari 2005: US
Maart 2005: EU

Als dit zou worden doorgetrokken zitten we dus rond februari/maart 2009 voor GT5, damn das wel lang!!
Dat is idd wel waar je ongeveer op moet rekenen.

Ze zijn natuurlijk niet gek by Sony. Zo heb je weer een extra reden om GT5:P te kopen, om het lange wachten wat te verzachten.
Ergens wel een meesterlijke tactiek, twee keer dezelfde content verkopen op hetzelfde platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
Ja, ik had me idd voorgenomen om GT5p niet te kopen. Want het is idd een meesterlijke, maar ook ergerlijke tactiek. Bovendien vind ik het erg jammer dat er (nog) geen schade inzit, vnl voor het afremmen dmv je tegenstander uit de bocht te beuken. Maar goed, het ziet er wel meesterlijk uit en je krijgt behoorlijk wat content en ik denk dat ik hier toch heel wat uren zoet mee zal zijn. Dat is het fijne aan race-games: ze blijven houdbaar.

Dus Sony kan weer een nieuwe pre-order optellen bij de >1.000.000 pre-orders in de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
jdm8 schreef op zondag 16 maart 2008 @ 13:09:
[...]

Elke 2,5" Hard disk past er in, zolang hij maar de standaard hoogte heeft (9,5mm correct me if I'm wrong) Er is laatst een 500GB exemplaar uitgekomen die te hoog was, die past dus niet. Wel komt er binnenkort een 500 GB van Samsung (geloof ik) uit die wel past. Op het moment is de grootste 320 GB (WD scorpio).
Juist, die Samsung M6 500gb is tot nu toe de enige 500gb schijf die past. Maar deze komt pas in Mei op de markt en heeft een adviesprijs van $299.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnake
  • Laatst online: 29-05 09:09
Ik ben sinds gister ook een blije eigenaar van een PS3. Ik had een starters pack gekocht waar o.a. ook Ratchet & Clank inzit. Ik was in het begin een beetje sceptisch maar ik moet zeggen dat het toch ook een heel leuk spelletje is, ik was positief verrast. Verder heb ik nog Dynasty Warriors 6 gekocht en Devil May Cry 4. Ik neem aan dat men Devil May Cry 4 al lang en breed kent, maar Dynasty Warriors 6 is pas een week uit. Mochten er nog mensen geintereseerd zijn in ervaringen en / of review hoor ik het graag :)

Had ik overgens nog een vraagje, hoewel niet echt direct gerelateerd aan de PS3. Ik heb een 26 inch TV (slaapkamer waar ik max 1,5 meter van de TV afzit) die 768p en 1080i ondersteunt. Ik draai hem nou op 768p maar wat is theoretisch gezien beter? Met 1080i gaat ie toch upscalen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdm8

jdm8

silentsnake schreef op zondag 16 maart 2008 @ 13:32:
Ik ben sinds gister ook een blije eigenaar van een PS3. Ik had een starters pack gekocht waar o.a. ook Ratchet & Clank inzit. Ik was in het begin een beetje sceptisch maar ik moet zeggen dat het toch ook een heel leuk spelletje is, ik was positief verrast. Verder heb ik nog Dynasty Warriors 6 gekocht en Devil May Cry 4. Ik neem aan dat men Devil May Cry 4 al lang en breed kent, maar Dynasty Warriors 6 is pas een week uit. Mochten er nog mensen geintereseerd zijn in ervaringen en / of review hoor ik het graag :)

Had ik overgens nog een vraagje, hoewel niet echt direct gerelateerd aan de PS3. Ik heb een 26 inch TV (slaapkamer waar ik max 1,5 meter van de TV afzit) die 768p en 1080i ondersteunt. Ik draai hem nou op 768p maar wat is theoretisch gezien beter? Met 1080i gaat ie toch upscalen ofzo?
768p (vreemde beeldscherm resolutie) Is vloeiender, theoretisch gezien zou bij 1080i meet detail en dergelijke te zien moeten zijn omdat er meer pixels zijn, maar krijg je om en om eigelijk maar een half beed te zien (interlaced) Echter, jouw tv zal toch terug scalen naar de native resolutie van het scherm in je tv, dus het input signaal van 1080i wordt door je tv op 768p weergegenem. Het zal weinig/niks uitmaken, maar je kan je voorstellen dat er iets van verlies optreed bij het upscalen van je ps3 en daarna het downscalen van je tv, Of je tv, wanneer de input 1080i is, terug gescaled door je tv op 768, dan ook een interlaced beeld laat zien weet ik niet.

[ Voor 10% gewijzigd door jdm8 op 16-03-2008 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_John
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-06 14:04
720p zal hij wel bedoelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdm8

jdm8

Neehoor, klopt wel, vooral in die kleine TV's worden vaak dezelfde panels gebruikt als die voor PC beeldschermen. Vandaar die vreemde resolutie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198824

Simple Center werkt ok 8)
Afbeeldingslocatie: http://www.simplecenter.com/images/download_1.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.simplecenter.com/images/home_devices.jpg

PS3 zijn ze er vergeten bij te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130184

SToRM666 schreef op zondag 16 maart 2008 @ 01:00:
Om nog even te reageren op het DLC vs. Blu-ray verhaal. Naar mijn idee zijn de belangrijkste redenen dat het downloaden van films de komende jaren nog niet door gaan breken:
- het niet hebben van een fysiek schijfje, maar enkel een bestand op je HDD.
- het moeten wachten op het downloaden van de films. Mensen lopen nu al te klagen als je een spel moet installeren wat maar 15 minuten duurt, dus ik vraag me af of mensen dan wel geduld gaan hebben om 2 uur of meer te wachten op het downloaden van een film...
- nog een extra toch wel belangrijke reden vind ik de kosten die zo'n snelle verbinding met zich meebrengt. Het is momenteel al perfect mogelijk om een vrij groot bestand binnen te halen op een uur tijd, maar in de regio waar ik woon betaal je voor een redelijke verbinding waarmee dat mogelijk is toch al snel zo'n 75 euro per maand. En dat heb ik er gewoon niet voor over.
.....
Dit zijn (naast de DRM) de redenen dat ik geen Steam gebruik. Maar om een of andere reden is dat ook een succes, terwijl dat dezelfde nadelen heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdm8

jdm8

Anoniem: 198824 schreef op zondag 16 maart 2008 @ 13:49:
[...]

Simple Center werkt ok 8)

PS3 zijn ze er vergeten bij te zetten...
Afbeeldingslocatie: http://b.imagehost.org/0268/ps3.png
Fixed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnake
  • Laatst online: 29-05 09:09
jdm8 schreef op zondag 16 maart 2008 @ 13:42:
[...]

768p (vreemde beeldscherm resolutie) Is vloeiender, theoretisch gezien zou bij 1080i meet detail en dergelijke te zien moeten zijn omdat er meer pixels zijn, maar krijg je om en om eigelijk maar een half beed te zien (interlaced) Echter, jouw tv zal toch terug scalen naar de native resolutie van het scherm in je tv, dus het input signaal van 1080i wordt door je tv op 768p weergegenem. Het zal weinig/niks uitmaken, maar je kan je voorstellen dat er iets van verlies optreed bij het upscalen van je ps3 en daarna het downscalen van je tv, Of je tv, wanneer de input 1080i is, terug gescaled door je tv op 768, dan ook een interlaced beeld laat zien weet ik niet.
Bedankt voor de info, dat maakt het voor mij een stuk duidelijker. :) Hij staat inderdaad op 720p (net gecheckt) en niet 768p, al dacht ik dat ie een 1320 x 768 resolutie kreeg als ik hem op mijn PC aansloot. Maar hoe dan ook laat ik hem gewoon lekker op 720p staan, dat vind ik goed zat.

[ Voor 3% gewijzigd door silentsnake op 16-03-2008 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
Ik krijg het niet voor elkaar om een custom ut3 map te importeren. Ik hou de volgende directory structuur aan \PS3\SAVEDATA\BLUS30086-MODIMPORT\ met bestands naam USERDATA.JAM op mijn usb-stick of externe HD. Ik volg netjes de instructie uit mijn boekje maar hij zegt elke keer dat geen data opstaat. Ik heb zelf op mijn ps3 de install en savegame weg gegooid maar dat helpt ook niet. Ik heb de maps hiervan dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Even een DVDtje branden op een rewriteable schijfje lijkt me nou niet echt zoveel moeite...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
Zamorano schreef op zondag 16 maart 2008 @ 13:11:
[...]

Dat is idd wel waar je ongeveer op moet rekenen.

Ze zijn natuurlijk niet gek by Sony. Zo heb je weer een extra reden om GT5:P te kopen, om het lange wachten wat te verzachten.
Ergens wel een meesterlijke tactiek, twee keer dezelfde content verkopen op hetzelfde platform.
Ach er zijn PS3 spellen waar je minder tracks/auto's krijgt en toch meer betaald.*kuch* Motostorm *kuch*. Ik vermaakte me prima met GT:HD en als GT liefhebber heb ik het er wel voor over.

Overigens zijn meer dan 1.000.000 pre-orders in Europa alleen al best veel voor een "demo". Zo zie je maar weer, allemaal gekken die PS3 eigenaren. 8)7 >:) Wat zouden de cijfers in Amerika zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door Arx op 16-03-2008 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198824

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kRyPtO
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:42
bramberk15 schreef op zondag 16 maart 2008 @ 12:37:
Aangezien ik nogal nieuw ben in de Playstation-historie, de volgende vraag:
GT5p komt nu uit, maar wanneer komt de volledige GT5 uit in de US/Europa? Wss zal de US eerder zijn en dat boeit me niet, dan importeer ik het wel. Maar als dat dus 2009 wordt, dan haal ik GT5p. Aangezien de enige andere (wss goede) race-game op de PS3 dit jaar Race Driver:Grid is, is de spoeling nogal dun.

Mijn vraag is dus:hoe wss is het dat GT5 nog in 2008 uitkomt (Christmas 08 in de US?), of wordt hij weer uitgesteld? En wanneer werden de vorige GT delen uitgegeven, in de Kerst-periodes of niet?
Idd weinig race games jammer.. F1/Dirt is enige beetje leuke atm lijkt het. Tijd dat GT5P komt weer beetje lekker ouderwets racen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Arx schreef op zondag 16 maart 2008 @ 14:21:
[...]

Ach er zijn PS3 spellen waar je minder tracks/auto's krijgt en toch meer betaalt.*kuch* Motostorm *kuch*. Ik vermaakte me prima met GT:HD en als GT liefhebber heb ik het er wel voor over.

Overigens zijn meer dan 1.000.000 pre-orders in Europa alleen al best veel voor een "demo". Zo zie je maar weer, allemaal gekken die PS3 eigenaren. 8)7 >:) Wat zouden de cijfers in Amerika zijn?
Ik ontken ook niet dat je waar voor je geld krijgt.
Maar het feit blijft dat als je GT5 koopt, en de Prologue al hebt, je 2 keer betaalt voor dezelfde content.
Misschien dat ik zelf de Prologue ook wel haal hoor, maar ik heb hem nog niet in de pre-order staan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Of het echt 2 keer hetzelfde wordt weet ik niet. Misschien worden de wagens in GT5 wel nog mooier :P
Bij andere games is het trouwens niet echt veel anders hoor. Als je elk jaar FIFA op PES koopt, dan koop je in principe (op iets gewijzigde teams na) ook telkens hetzelfde. Daarom koop ik elke generatie ook maar 1 of hooguit 2 voetbalgames.

[ Voor 11% gewijzigd door SToRM666 op 16-03-2008 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Van mij mag Wipeout HD snel uitkomen, nadat ik de trailer heb gezienbegint het oude gevoel weer te kriebelen :P

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-03 22:01

swampy

Coconut + Swallow = ?

Arx schreef op zondag 16 maart 2008 @ 14:21:
[...]

Ach er zijn PS3 spellen waar je minder tracks/auto's krijgt en toch meer betaald.*kuch* Motostorm *kuch*. Ik vermaakte me prima met GT:HD en als GT liefhebber heb ik het er wel voor over.

Motorstorm heeft een andere Charme, meeste race games zijn verre van vies! Betonnen banen, binnen de muren etc! Zelfs dirt is schoner dan de Sega Rally game!

Motorstorm gaat over winnen de vieze manier, zowel door je concurrenten dwars te zitten als door gevaarlijke shortcuts te nemen en dat je dan een paar keer uit elkaar valt tja..hoort erbij.

Dat maakt motorstorm wat het is, het is gewoon ruiger dan vele racers. Okay het is niet perfect maar damn het is goed!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdm8

jdm8

Jaah, als je iets doet moet je t ook goed doen ;)

Wat betreft morstorm: Is idd een heel andere game als GT5, het gaat niet zozeer om racen, maar gewoon om lol maken. Dus ookal verlies je dik, ik krijg altijd wel een glimlach als ik mijn motorrijder door de lucht zie vliegen. :) "echte" race games ben ik niet zo'n fan van, vind het snel saai en frustrerend worden (niet dat motorstorm nooit frustrerend is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
idd, motorstorm is gewoon major mahem op de baan. Soms dan sta je echt versteld wat voor intense chaos er zich voor je afspeelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdm8

jdm8

Is er eigelijk een makkelijke manier om het beeld te capturen? Want vaak wil ik graag zien wat the hell er nou eigelijk gebeurde in motorstorm :P

[ Voor 5% gewijzigd door jdm8 op 16-03-2008 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05 13:01
jdm8 schreef op zondag 16 maart 2008 @ 16:56:
Is er eigelijk een makkelijke manier om het beeld te capturen? Want vaak wil ik graag zien wat the hell er nou eigelijk gebeurde in motorstorm :P
Foto maken met je mobieltje? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:00

jefjef

learning by doing

jdm8 schreef op zondag 16 maart 2008 @ 13:09:
[...]

Oke dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdm8

jdm8

Ettepet schreef op zondag 16 maart 2008 @ 17:12:
[...]

Foto maken met je mobieltje? :)
Bedoel dus eigelijk filmpje maken, Liefst goede kwaliteit. Kun je een ps3 makkelijk op een caprure kaart aansluiten? (zijn vast geen betaalbare capture kaatren met dvi?)

[ Voor 31% gewijzigd door jdm8 op 16-03-2008 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32767

Hoe zit dat nu met die eye toy?

Ik weet dat er een was voor de ps2, is er nu ook al een voor de ps3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdm8

jdm8

Anoniem: 32767 schreef op zondag 16 maart 2008 @ 17:55:
Hoe zit dat nu met die eye toy?

Ik weet dat er een was voor de ps2, is er nu ook al een voor de ps3?
PlayStation Eye heet ie ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.pspsps.tv/PSEye_image004.jpg
Wat een lelijk ding eigelijk :/

[ Voor 10% gewijzigd door jdm8 op 16-03-2008 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Mooier dan hun PS2 model in ieder geval :)
Wel een opvallend grote microfoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdm8

jdm8

Boeboe schreef op zondag 16 maart 2008 @ 18:00:
Mooier dan hun PS2 model in ieder geval :)
Wel een opvallend grote microfoon.
Ik vind de eye toy wel mooi eigelijk, past bij de PS2, de EYE lijkt gewoon nergens op :') Maar is dan wel weer super geavanceerd. Zijn er al leuke games voor eigelijk? Of is het 3 keer leuk waarna je hem alleen nog maar op verjaardagen gebruikt.

[ Voor 15% gewijzigd door jdm8 op 16-03-2008 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Eye of Judgment is speciaal gemaakt voor de PS Eye. En in games zoals Burnout Paradise wordt er ook gebruik van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdm8

jdm8

Eye of judgement lijkt me niks, en voo rburnout kun je toch elke webcam gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-06 08:50

beerns

it is I, Leclerc

Nou. Ik als 'oudere' gamer; ben gister ook overstag gegaan. Ik zat erg te twijfelen of ik er wel 'voldoende' gebruik van ga maken, maar aangezien ik vn achter een laptop zit (laptop en gamen :-), euh nee!) en ik toch wel een game wil spelen zo nu en dan. En daarnaast beschikt ie over wel heel erg gave spcs verder. Installatie is ECHT fluitje ve cent. Draadloos inet zo ad praat. Binnen 15 min als mediacentre ook aan de praat. En geupdate naar de laatste versie.
jammer alleen dat je niet kunt zien (op de controller zelf) hoeveel stroom er nog in zit.
Call of duty4 erbij gehaald en een hdmi kabel. Geluid en beeld is excellent!!!
Erg tevreden. Jammer alleen dat de winkel de GTA (nog) niet had.
Erg tevreden tot nu toe.

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Laatst online: 16-06 13:02

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Si! :)
jdm8 schreef op zondag 16 maart 2008 @ 13:47:
[...]

Neehoor, klopt wel, vooral in die kleine TV's worden vaak dezelfde panels gebruikt als die voor PC beeldschermen. Vandaar die vreemde resolutie ;)
Onzin.. :/

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdm8

jdm8

Ik heb anders meerdere malen TV's zien staan met beeldscherm resoluties, maar die TV's waren nog wel iets kleiner. Maar misschien scalen die bij tv beeld ook naat tv resoluties, maar my bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-06 12:50

RC2

Resistance is futile

jdm8 schreef op zondag 16 maart 2008 @ 18:28:
Eye of judgement lijkt me niks, en voo rburnout kun je toch elke webcam gebruiken?
niet de 2 wecams die hier in huis zijn. Alleen met webcams die geen drivers nodig hebben.

Who wants to life forever anyway...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Laatst online: 24-05 11:47
Lees ik in de info balk in het menu scherm van de playstation 3 dat Haze er aankomt :)

Ik helemaal blij, ga ik het hele bericht lezen staat er dat Haze op 22 mei komt :(
Er aankomen is bij Sony wel een heel breed begrip.

Toch maar COD4 halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Laatst online: 20:50
Kon je met de PS3 nou rechtstreeks op de HDD van de PS3 schrijven vanuit je computer? Dus vanaf mijn computer rechtstreeks(via FTP oid) foto's op de PS3 zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-03 22:01

swampy

Coconut + Swallow = ?

barzi schreef op zondag 16 maart 2008 @ 21:21:
Kon je met de PS3 nou rechtstreeks op de HDD van de PS3 schrijven vanuit je computer? Dus vanaf mijn computer rechtstreeks(via FTP oid) foto's op de PS3 zetten?
Als je Linux erop zet *chuckle*, sorry hoor maar het GAME gedeelte van de HD is nog steeds niet leesbaar of bruikbaar zelfs onder de geaccepteerde Linux. Blijkbaar is er een soort encryptie op dat gedeelte. En de PS3 zelf heeft geen FTP onder de Game OS.

Maar onder linux met een groot genoeg harder schijf geen probleem!

Direct op de HDD schrijven mmm, kan me herinneren dat de Xbox360 daar een NIET zo legale optie voor had maar ja dit is het PS3 topic niet het Xbox360 topic.

Dus je vraag is beantwoord onder de GameOS is het niet mogelijk en moet je dus media delen via DLNA of shares!

[ Voor 18% gewijzigd door swampy op 16-03-2008 21:59 ]

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150297

Vraagje,ik wil mijn Ps3 en mijn Xbox360 beiden aansluiten op de Z-5500 speakerset van logitech via de optisch uitgang.Ik weet dat de Z-5500 1 optisch ingang heeft,maar bestaat er een mogelijkheid om 2 consoles aan te sluiten op de speakersset? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:32

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 150297 schreef op zondag 16 maart 2008 @ 22:01:
Vraagje,ik wil mijn Ps3 en mijn Xbox360 beiden aansluiten op de Z-5500 speakerset van logitech via de optisch uitgang.Ik weet dat de Z-5500 1 optisch ingang heeft,maar bestaat er een mogelijkheid om 2 consoles aan te sluiten op de speakersset? :/
Check dit topic.

Is eigenlijk dezelfde vraag, maar dan met een pc in plaats van de Xbox 360.
De aansluitingen zijn verder hetzelfde, dus zo moet het gaan lukken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:20
ISaFeeliN schreef op zondag 16 maart 2008 @ 11:13:
[...]

Omdat ik dan weer moet branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-06 20:52

Emiel1984

Made in NL

Ik ben nu mijn ps3 al meer dan 4 wk kwijt. Morgen ga ik even bellen met hoe het ermee staat...

Maar nu even waarom ik post. Op het PSN heb ik al veel games gezien die ik graag zou willen aanschaffen. Deze zijn echter nergens te koop op een los Media...

De PSN prepay kaarten zijn wel een oplossing maar ik zou ze toch liever gewoon op een schijfje willen. Het creditcardsysteem op dit moment spreek me totaal niet aan, wie heeft er in *** nu een eigen creditkaart (behalve degene met geldproblemen :p of een baan waarbij dit 'nodig' is )..

Heeft iemand wel is geprobeerd om een game van het PSN op een ander medium te zetten en deze geinstalleerd via dit medium (via DVD, cd of usb-stick) . Je hebt het tenslotte aangeschaft. Ik wil namelijk als het prepay systeem er komt best wel zo een kaartje halen maar dan moet ik wel de optie hebben om dit op op een vast en veiliger medium te zetten.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Laatst online: 16-06 13:02

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Emiel1984 schreef op zondag 16 maart 2008 @ 23:32:
Ik ben nu mijn ps3 al meer dan 4 wk kwijt. Morgen ga ik even bellen met hoe het ermee staat...

Maar nu even waarom ik post. Op het PSN heb ik al veel games gezien die ik graag zou willen aanschaffen. Deze zijn echter nergens te koop op een los Media...

De PSN prepay kaarten zijn wel een oplossing maar ik zou ze toch liever gewoon op een schijfje willen. Het creditcardsysteem op dit moment spreek me totaal niet aan, wie heeft er in *** nu een eigen creditkaart (behalve degene met geldproblemen :p of een baan waarbij dit 'nodig' is )..

Heeft iemand wel is geprobeerd om een game van het PSN op een ander medium te zetten en deze geinstalleerd via dit medium (via DVD, cd of usb-stick) . Je hebt het tenslotte aangeschaft. Ik wil namelijk als het prepay systeem er komt best wel zo een kaartje halen maar dan moet ik wel de optie hebben om dit op op een vast en veiliger medium te zetten.
Als je voor de game betaald hebt, kun je deze meerdere keren downloaden, net als bij de Xbox 360 :)

Je hoeft dus niet bang te zijn, om alles opeens kwijt te raken ;)

edit; en die PSN kaarten mogen nu wel snel komen.. ze verliezen aan mij al (tegenwoordig casual gamer, maar nog wel +- 30 consoles) 50 euro aan PSN content... laat staan bij mensen die een en ander aan updates/uitbreidingen en dergelijke willen kopen.. :/ stomme zet van ze...

[ Voor 10% gewijzigd door Michael Knight op 16-03-2008 23:37 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Laatst online: 13-06 21:51
Het creditcardsysteem op dit moment spreek me totaal niet aan, wie heeft er in *** nu een eigen creditkaart (behalve degene met geldproblemen :p of een baan waarbij dit 'nodig' is )..
Wie heeft er nou tegenwoordig géén creditcard zul je bedoelen? Een beetje zichzelf respecterend tweaker kan niet meer zonder. :P

Er zijn trouwens 2 systemen van een creditcard, eentje waarbij je een kaart hebt op basis van een doorlopend credit (bijvoorbeeld Visa) of eentje waarbij het saldo aan het eind van de maand volledig van je rekenig wordt afgeboekt.

Van de 1e ben ik ook geen fan, en die komt er bij mij niet in.
Maar de 2e is gewoon super handig. Kopen op internet, hotels en restaurants betalen in buitenland, tolwegen betalen in Frankrijk etc etc. Ik moet zeggen dat met de komst van Cirrus de noodzaak van de creditcard is vermindert, je kan tegenwoordig ook met je pinpas in veel buitenlandse winkels pinnen, maar tot 4 of 5 jaar geleden kon je echt niet zonder.

Ik zou niet weten hoe ik mijn huidige DVD/CD/Game collectie had kunnen hebben zonder creditcard.
Zo'n ding levert meer geld op dan dat hij kost. :9

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235102

Hoezo is dat onzin? Wat is er niet "PC-resolutie" aan deze tv's dan? JDM8 heeft mijns inziens gewoon gelijk hoor. Dit is slechts een voorbeeld, heb zelf ook vaak zát (LCD) tv's gezien waar "gewoon" een computer monitor in zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-06 16:15

sopsop

[v] [;,,;] [v]

beerns schreef op zondag 16 maart 2008 @ 18:36:
jammer alleen dat je niet kunt zien (op de controller zelf) hoeveel stroom er nog in zit.
Dat kan wel, moet je even op de PS-knop duwen. Op het zwarte scherm staat ook een battery indicator. Dat werkt zowel in-game als in de XMB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43
Dit zou toch wel echt helemaal vet zijn:

De Ferrari F1 bolide zit is Gran Turismo 5: Prologue!!!!!!!!!!!!!!!!!

Afbeeldingslocatie: http://www.gamed.nl/messages/68577.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gamed.nl/messages/68578.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gamed.nl/messages/68579.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gamed.nl/messages/68580.jpg

Jammer dat ik dus voor het MClaren 1 team ben

WOOTT!!

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-06 13:35
Ik heb er onlangs één aangevraagd en dat was niet vanwege geldproblemen maar puur omdat de koersen van de dollar en pond gunstig zijn. Blurays van Amazon.com en onlangs een Shure headset vanuit een partner van amazon.co.uk.
Stja dat ik daarmee dan ook nog de PSstore en SingstarStore in kan, dat is toch wel fijn.

Het betreft hier gewoon een Mastercard en geen kredietdingen. kosten 20 euro per jaar. Die haal ik er wel uit. Ten eerste meer plezier uit de PSstore en qua besparingen van bestellingen uit het buitenland. En zoals yzf1kr ook zei; Tolwegen in Frankrijk :) aangezien ze daar geen fan zijn van maestro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-06 16:15

sopsop

[v] [;,,;] [v]

swopdark schreef op maandag 17 maart 2008 @ 09:05:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

WOOTT!!
Als dat waar is, dan koop ik de Europese versie van GT5P ook nog (heb nu die japanse import versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
2 miljoen credits... dat is wel heel wat uurtjes rondrijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMBUS
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-03 13:43
De demo's van The Darkness en van The Simpsons lopen verre van soepel op m'n ps3. Niet dat het echt onspeelbaar is, maar vrolijk word ik er niet van. Hebben jullie dat ook en hoe zit dat in de volledige versie? Ik weet dat de demo versies vaak nog niet volledig geoptimaliseerd zijn, maar in hoeverre is dat hier het geval? Met name The Darkness wil ik nog wel kopen, maar als het zo schokkerig draait als de demo dan laat ik hem liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

jdm8 schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 17:15:
Ok, voor slaapkamer is idd een ander verhaal :) (ookal zou ik dan nog steeds een grotere tv nemen >:)
En 26 inch? :/ kleine huiskamer? Ik zou minimaal 32 inch nemen,
Leg me eens uit waarom een groter scherm beter is?

De kwaliteit van weergave gaat er imho niet echt op vooruit. Met dit soort postings krijg ik dan altijd de indruk 'mijn tv is lekker groter dan die van jou'. Het is geen verlengstuk van bepaalde geslachtsorganen hoor.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 20:24

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

swopdark schreef op maandag 17 maart 2008 @ 09:05:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

WOOTT!!
Geef mij een emmer... dit wordt komende 2 uur kwijlen.. :9~

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.