Op 13 mei een Dell XPS One 27 uit de "Smart selection" besteld. Verwachtte levertijd volgens de orderstatuspagina: nog altijd "15 mei".
Inmiddels op de 19e de klantenservice gebeld:
- De betaling zou geslaagd moeten zijn, al kunnen ze dat niet direct zien maar anders was er nooit een status 'in productie' geweest
- Het artikel is "op voorraad" in het magazijn in NL, komt niet vanuit China
- Er staat een 'rood kruis' bij mijn bestelling in het systeem, maar zonder opgaaf van reden.
- De uiterste leverdatum zou nu 30 mei zijn: geen twee dagen levertijd maar bijna 3 weken!
Bijzonder jammer dat de klantenservice géén contact kan opnemen met logistiek om te achterhalen waar het probleem ligt (mist een onderdeel?)
Ook bijzonder jammer dat de achterliggende systemen van Dell op geen enkele manier gekoppeld zijn, zodat ook bij onvoldoende voorraad er gewoon 'smart selection' blijft staan.
Min of meer terzijde:
Omdat ik met creditcard betaal en een ander aflever- dan factuuradres heb werd er door een afdeling van Dell uit India contact met mij opgenomen om de adressen te verifiëren. Dit is een anti-fraudemaatregel waar ik op zich geen probleem mee heb. Maar de emails vanuit India zijn zo bedroevend onprofessioneel opgesteld dat een Nigeriaanse spamkoning zich er voor zou schamen. Het kostte me moeite om te achterhalen dat dit daadwerkelijk valide communicatie vanuit Dell was en niet een oplichter. (Ordernummer was niet hetzelfde, geen logo's etc).
[Update]
20 mei: hij is binnen
In dit geval pakt de interne communicatiechaos in mijn voordeel uit. Ik heb geen UPS trackingnummer gekregen, online staat 'ie nog 'in productie', al was de leverdatum vanochtend bijgewerkt naar 19 mei, gisteren dus... Logistiek heeft 'm dus gewoon allang de deur uit gedaan maar is vergeten op het juiste knopje in hun workflow te drukken. Ofzoiets. Ik ga stoppen met afvragen hoe hun interne spaghettidienstverlening is ingeregeld en in plaats daarvan genieten van mijn PC!
[
Voor 14% gewijzigd door
jwalters op 20-05-2014 15:50
. Reden: Update: PC onverwachts geleverd ]