Henkie-Jan schreef op maandag 18 januari 2021 @ 13:29:
[...]
Hmm, wellicht heb jij je laptop al. Maar ik heb gisteren Latitude 5420 besteld. Had direct de bevestiging in mijn mailbox en de pakbon in account. Hij moet echter nog ''bevestigd' worden door Dell en schatting is arriveert 30 januari.
Nu nog maar F5-en tot hij bevestigd is.
Edit: is ook zo die fout heb ik eerder ook gemaakt. Via Ideal betalen duurt langer dan via Paypal... Dom dom dom.

Ik had er niet meer gedacht om nog even een update te geven, dus bij deze.
Vorig jaar in maart had ik geprobeerd om een Dell XPS15 te bestellen. Met de credit card ging iets fout en het bedrag werd niet eens afgeschreven. Meteen met Dell gebeld en ondanks dat ik wel een bevestigingsmail ontving, was er dus niets gebeurd in hun systemen. Daarna een Lenovo Carbon X1 besteld via Redable. Dat ging zoals het hoort: betalen via iDEAL, meteen een bevestigingsmail en twee dagen later de laptop in huis.
Paar weken geleden dus geprobeerd en Dell XPS13 te bestellen. Betaald met iDEAL (omdat de cc destijds problemen opleverde) maar geen enkele mail zoals hiervoor al beschreven. Na de reactie hier nog een dag gewacht en toen maar gebeld. En ja hoor... wéér was het fout gegaan, er stond geen bestelling in hun systemen. Maar in tegenstelling tot de vorige keer was er nu wel geld af geschreven. Het duurde wel even voor ik iemand aan de lijn kreeg en aangezien ik geen bestelnummer had (want die krijg je in de bevestigingsmail die ik dus niet kreeg) kon ik ook niet naar de support afdeling voor bestellingen doorgeschakeld worden. Dus maar gekozen voor de optie Bestelling plaatsen zodat ik iemand aan de lijn kreeg.
Zijn reactie toen ik vertelde met iDEAL te hebben betaald: "Oh ja, dat heb ik gemiddeld drie tot vier keer per week dat het is fout gegaan met iDEAL, u kunt beter met cc of PayPal betalen of op rekening, niét met iDEAL". De medewerker handelde het overigens correct af maar ik heb 6 werkdagen moeten wachten voor het geld terug gestort was.
Daarna een Lenovo C940 besteld bij Coolblue en dat ging weer zoals het moest.
Ik wilde altijd graag een Dell XPs hebben maar er zal voor mij wel een vloek op rusten. Geen Dell meer voor mij.