[Ervaringen] Dell XPS M1530 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 20 Laatste
Acties:
  • 172.350 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een zeer rare probleem sinds gister,
Wanneer ik mijn alom oude spelletje Counterstrike opstart (1.6) dan begint mijn 1530 tog een hard te blazen.
Dit ligt niet alleen aan de HDD, want deze blaast wel vaker (7200rpm), maar ook de processor (T7250) blaast net zo hard mee. Op de rechterkant zie ik de processor logo helemaal op tilt gaan, Hij sprint van 60% naar 20% en dat de hele tijd.

Wanneer ik mijn spel uitzet, blijft hij zo bezig, ik kan dus geeneens een normaal filmpje bekijken zonder "lag".

Ik heb de nieuwste Vista SP1 en de Bios geupdate, voor de rest heb ik nog nooit iets mee gedaan omdat het altijd al goed werkte.

Iemand een idee waar dit nou weer aan kan liggen?

Kai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reticulum
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-02-2022
De M1530 is ineens niet meer leverbaar met een WSXGA+ scherm (1680*1050).
Er is wel een ander scherm leverbaar namelijk de WUXGA (1920*1200) maar deze heeft een veel hogere meerprijs!
Dit heeft Dell zeker gedaan i.v.m de vele klachten die binnenstromen over de SM WSXGA schermen. Zelf heb ik nog wel een WSXGA scherm kunnen bemachtigen :)... Misschien iemand meer informatie over de verdwijning uit het assortiment?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSideX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 17:20
als ze nu gewoon enkel LG's gebruiken (en dat ook op de site vermelden) en de prijs een paar euro's omhoog doen was iedereen blij. Geen zorgen meer over welk scherm je zal krijgen en minder twijfels.

24 x Phono Solar 410W Oost-West - SMA Tripower 10kW - Sunny Home Manager 2.0 - Alfen Eve Single Pro-Line - EQB 250+ 74kWh - WP Nibe S1255 6kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haagseblowin schreef op maandag 12 mei 2008 @ 12:03:
De M1530 is ineens niet meer leverbaar met een WSXGA+ scherm (1680*1050).
Er is wel een ander scherm leverbaar namelijk de WUXGA (1920*1200) maar deze heeft een veel hogere meerprijs!
Dit heeft Dell zeker gedaan i.v.m de vele klachten die binnenstromen over de SM WSXGA schermen. Zelf heb ik nog wel een WSXGA scherm kunnen bemachtigen :)... Misschien iemand meer informatie over de verdwijning uit het assortiment?!
Ik weet het niet. Echter, ik heb een xps 1530 in bestelling staan (duurt al wel lang) en ga morgen even bellen. Zal er eens naar vragen en kijken wat ik erover hoor dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joertem
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-08 22:22
net even 3dmark 06 gedaan: 4557 punten gemiddeld over 3 tests, niet oc
cpu: t9300, drivers: 175.63
wat halen jullie?

[ Voor 13% gewijzigd door joertem op 12-05-2008 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSideX
  • Laatst online: 15-09 17:20
ik haal 4300 met T9300 en driver 6.14.11.7431, standaard test, gewoon run klikken

24 x Phono Solar 410W Oost-West - SMA Tripower 10kW - Sunny Home Manager 2.0 - Alfen Eve Single Pro-Line - EQB 250+ 74kWh - WP Nibe S1255 6kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansenyi
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:54
Een vraag aan diegene die over de harde schijf klaagden.

Mijn harde schijf maakt tijdens het gebruik van SabNZBd weleens een ratelende geluid dat tot 8 seconden kan duren. Is dit het geluid waar jullie het over hadden of is mijn geval extreem?

To be, or not to be...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier mijn unvoltage bij T7250
http://img99.imageshack.us/img99/5982/87218257or2.jpg
om RMclock goed werkend te krijgen moest ik wle de minimale en maximale cpu state lockken op 100% omdat anders windows steeds CPU snelheid zit aan te passen wanneer RMclock net de snelheid heeft aangepast.
Zal zo wle even 3dbechmark draaien met mij oc op 622/777Mhz.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2008 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvo
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:01
Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 19:40:
Wat gebruiken jullie nou om het aluminium gedeete schoon te maken?
Het begint aardig vies te worden, en de linkerkant (waar me handpalm zit) is al helemaal wit verkleurd :S

Meer mensen die daar last van hebben? en is dat iets om dell te bellen? het lijkt wel goedkoop chinees speelgoed.
Momenteel is bij mij ook het aluminium gedeelte (waar de handpalm rust) ook behoorlijk vies geworden.
Soms ziet het uit als donkere vlekken, terwijl in andere gevallen het helemaal wit uitziet.
In ieder geval niet mooi.
...hebben hier niet meer mensen problemen mee?
Tralapo schreef op woensdag 16 april 2008 @ 17:30:
[...]
Maak het scherm altijd schoon met simpele brillendoekjes, werkt geweldig.
Verder pak ik één keer in de week een klein beetje warm washandje (onder warme kraan houden, dan helemaal uitknijpen zodat ie nog beetje warm maar zeker niet nat is) die haal ik dan één keer over de bovenkant en de rest van de laptop en hij glimt je weer tegemoet!
Uiteraard heb ik dit geprobeerd.
Zodra het beetje vocht opdroogt, verschijnt de vieze, witte handpalm vlek weer. :'(
Misschien heb jij op tijd ingegrepen en goed bijgehouden sindsdien...
...helaas heb ik nu weer een m1530 probleempje erbij.

Zijn er nog andere suggesties?
(Is dit probleem trouwens door Dell erkend? ...hebben hun een oplossing?)

Verder helemaal tevreden, prima laptop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Corvo schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 08:39:

(Is dit probleem trouwens door Dell erkend? ...hebben hun een oplossing?)
Geen idee,, je zou eens contact met Dell op kunnen nemen,, Misschien hebben hun een oplossing.. :)
Corvo schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 08:39:

Zijn er nog andere suggesties?
En anders moet je eens op zoek gaan naar die schoonmaakdiva's van RTL 4.. Die hebben voor elk dingetje hun technieken om het schoon te krijgen en het mooi te houden.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomikoV1
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2008 @ 22:10:
Hier mijn unvoltage bij T7250
http://img99.imageshack.us/img99/5982/87218257or2.jpg
om RMclock goed werkend te krijgen moest ik wle de minimale en maximale cpu state lockken op 100% omdat anders windows steeds CPU snelheid zit aan te passen wanneer RMclock net de snelheid heeft aangepast.
Zal zo wle even 3dbechmark draaien met mij oc op 622/777Mhz.
Hoe bedoel je met de minimale cpu state locken op 100% en waar/hoe doe je dat als ik 't mag vragen? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 mei 2008 @ 21:15:
[...]

Ik heb van de week m'n bestelling telefonisch geannuleerd. Het aanpassen van de bestelling ging niet (zoals nieuwe kortingsbonnen toepassen). Ik heb een nieuwe bestelling aangemaakt met de nieuwste kortingsbonnen (via internet). Het hele bedrag dat je voor je laptop heb betaald wordt op je rekening terugestort, dan zou je binnen 4 werkdagen moeten hebben (is mij verteld...), en je hebt 16 dagen om je nieuwe bestelling te betalen.
Dank voor je antwoord! Mijn laptop is alleen inmiddels al verzondenen en heb besloten dat die snelle levertijd (<1 week!) mij dat geld wel waard is. nu maar hopen dat ie ook compleet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 09:46
jj71 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 13:21:
Voor de rest werkt 64-bit Ubuntu heel goed op de XPS M1530.
[...]
Mooi, ik neem aan dat je het over 8.04 hebt? want 7.10 vind ik vrij ruk omdat de wlan heel slecht ondersteunt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met het afspelen van HD films op de XPS1530? Ik vind het beeld schokkerig (speel af met VLC player), lijkt mij dat de XPS krachtig genoeg is om HD films af te spelen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Sparkie_
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 22:00
Dit nieuws is niet zo heel mooi denk ik? En dan doel ik met name op de XPS laptops. Het is natuurlijk nog onzeker maar als XPS naar Alienware gaat dan zullen ze denk wel wat duurder gaan worden daarom ook minder gewild...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2008 @ 14:45:
[...]

Ik weet het niet. Echter, ik heb een xps 1530 in bestelling staan (duurt al wel lang) en ga morgen even bellen. Zal er eens naar vragen en kijken wat ik erover hoor dan.
Net contact gehad. Wat ik te horen kreeg was dat de voorraad voor de lopende bestellingen voldoende is maar dat er onvoldoende voorraad is om nieuwe bestellingen te kunnen opnemen. Vandaar dat de optie tijdelijk weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Sparkie_ schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 11:00:
Dit nieuws is niet zo heel mooi denk ik? En dan doel ik met name op de XPS laptops. Het is natuurlijk nog onzeker maar als XPS naar Alienware gaat dan zullen ze denk wel wat duurder gaan worden daarom ook minder gewild...
Inderdaad minder nieuws..! Maar snel overwegen om er eentje aan te schaffen zeer binnenkort! anders zijn ze straks pleite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Sparkie_
Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 11:17:
[...]
Inderdaad minder nieuws..! Maar snel overwegen om er eentje aan te schaffen zeer binnenkort! anders zijn ze straks pleite!
Of dat is juist wat dell wil om op deze manier nog meer notebooks te verkopen. Maar ja tijd zal het zeggen he. Mijn M1530 is tenminste bestelt dus dat gaat wel goed komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:16
Als je het bericht goed leest staat er ook:
Onduidelijk is nog of ook XPS-laptops uit het aanbod zullen verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joertem
toch even een oc proberen: 5287 met 3dmark06 (rivatuner op: core: 580, shader: 1160, memory: 800)
temps blijven goed. zal na de examens even een dag gamen, kijken hoe de temps dan blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdesign
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 21:09
Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 10:44:
Heeft iemand ervaring met het afspelen van HD films op de XPS1530? Ik vind het beeld schokkerig (speel af met VLC player), lijkt mij dat de XPS krachtig genoeg is om HD films af te spelen??
Ook ik heb hier last van en ik kan de aard van het probleem niet achterhalen, dus als iemand een oplossing hier voor weet?
Hoor ik het natuurlijk graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Sparkie_
Mdesign schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 13:05:
[...]
Ook ik heb hier last van en ik kan de aard van het probleem niet achterhalen, dus als iemand een oplossing hier voor weet?
Hoor ik het natuurlijk graag.
Laats heb ik met mijn AMD X2 3800+ ook HD video aan praat weten te krijgen. Dit topic heeft mij daar heel veel bij geholpen. Vooral deze: Combined Community Codec Pack werkt bij mij heel goed!! zeker even de moeite waard om te proberen. Ook CoreAVC codec werkt heel goed. Hoop dat dit helpt. ;) De T9300 van de XPS moet dit namelijk makkelijk aan kunnen als die AMD X2 het ook aan kan..

[ Voor 6% gewijzigd door _Sparkie_ op 13-05-2008 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Zo, vandaag is mijn nieuwe harde schijf aangekomen. Ik had een Samsung HM320JI schijf, dat is nu een Toshiba MK3252GSX geworden.

Ik ben benieuwd wat het verschil tussen deze twee zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 22:42
Ik heb tot nu toe nog geen probleem met 720p gehad en gebruik hiervoor MPlayer.
1080p ben ik nu aan het binnenslurpen,, zal dan nog even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansenyi
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:54
saviour schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 15:38:
Zo, vandaag is mijn nieuwe harde schijf aangekomen. Ik had een Samsung HM320JI schijf, dat is nu een Toshiba MK3252GSX geworden.

Ik ben benieuwd wat het verschil tussen deze twee zal zijn.
Maakte jouw vorige hardeschijf ook weleens een 8 seconden durende ratelend geluid van tijd tot tijd?

To be, or not to be...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 19:49
Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 10:44:
ik gebruik 'media player classic home cinema' en die werkt perfect. Je moet alleen even bij 'options' alle interne codecs aanzetten (zodat hij geen losse geinstalleerde directx codecs gebruikt) en de renderer op EVR zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Niet online
Ansenyi schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 16:11:
Maakte jouw vorige hardeschijf ook weleens een 8 seconden durende ratelend geluid van tijd tot tijd?
Hij ratelde wel eens ja, maar ik heb er nooit echt op gelet.I weet dus niet of het met elkaar te maken had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RelaXXinG schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 12:45:
Klopt,, maar wat nou als de laptop straks zonder pardon uit het assortiment verdwijnt zonder enige aankondiging..? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 17:51:
[...]

Klopt,, maar wat nou als de laptop straks zonder pardon uit het assortiment verdwijnt zonder enige aankondiging..? ;)
Dan is ie uit het assortiment en kun je hem niet meer krijgen.
Simpel zat :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pipo1000 schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 16:17:
[...]

ik gebruik 'media player classic home cinema' en die werkt perfect. Je moet alleen even bij 'options' alle interne codecs aanzetten (zodat hij geen losse geinstalleerde directx codecs gebruikt) en de renderer op EVR zetten!
Bedankt man ik ga het proberen!

edit: werk perfect! _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2008 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 20:41
RelaXXinG schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 12:45:
Voor de desktops is de XPS-lijn de echt highend. Bij de laptops geldt dat niet. Dell heeft drie modellen in de busines-lijn: de vostro, lattitude en precision (laag, midden, hoog-segment). Bij de consumenten hebben ze er twee: de 1525 en de XPS. De XPS-lijn is wat luxer kwa uiterlijk, dedicated videokaartje etc. maar echt geen extreme game-machine. Meer een multimedia-laptop. Het verschil is trouwens ook maar 150 euro of zo.
Hoe dan ook, ik kan me niet voorstellen dat ze in hun consumentenlijn straks terug gaan vallen op maar één type. Als de letters XPS al naar het andere merk gaan, komt er echt wel een vervangende notebook-lijn voor het wat hogere segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomikoV1 schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 09:34:
[...]

Hoe bedoel je met de minimale cpu state locken op 100% en waar/hoe doe je dat als ik 't mag vragen? Alvast bedankt.
Bij de geveaceerde energie instellingen in windows bij de profielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren dan ook eindelijk de knoop doorgehakt en een M1530 besteld (T8300, 3GB, 320GB, 1680x1050 voor 826 euro (12%+10% EPP+10% :)).

Het scherm is inderdaad niet meer via de website leverbaar, maar nog wel telefonisch. Ze hebben echter wel de prijs aangepast (kost nu 100 euro meer t.o.v. een 1440x900 scherm). Ik hoop dat dit gewoon goede schermen zijn en niet de brakke Samsung 1680's waarover in dit topic wordt gesproken. Toevallig iemand die net een exemplaar heeft ontvangen met een 1680x1050 scherm? Zijn de schermen inmiddels in orde?

edit: Overigens staat mijn levertijd op 27-5 (= 14 dagen), dus ik vermoed dat de problemen met accu's e.d. zijn opgelost :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2008 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg nu ook een aankoop voor de M1530..
Ik zit alleen nog even te twijvelen over het scherm.. Zal ik een 1440x900 scherm nemen, of een 1680x1050 (las net dat ze er nog wel zijn..)

Heeft iemand advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:43

Fjeze

AllesPerfect!

Terror is hier bezig geweest met Mac OSx draaien te krijgen op de M1530, en dit was hem aardig gelukt zover ik begreep.

@Terror: hoe is de huidige status met Mac OSx op de M1530?

en zijn er nog andere mensen die Mac OSx op hun M1530 hebben draaien (in combi met Vista/XP of alleen OSx)?

Ik zou dit heel graag op mijn M1530 draaien maar vraag me af wat de huidige voortgang is.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-09 16:44
Draait soepel. Drivers voor de grafische kaart zijn beschik en doen het goed. Vooralsnog is het niet mogelijk je INTEL WIFI AGN of je LAN NIC werkend te krijgen. Voor een beetje goed internet zal je dus een andere NIC moeten aanschaffen. Zowel voor intern (UWB) als extern (USB) zijn hier oplossingen voor. Heb de drang nog niet gehad om hier geld in te steken. Eerst is sparen voor een NAS.

Je kan ook inet met PAN over bluetooth delen, van je telefoon naar je laptop maar echt vrolijk wordt je hier niet van.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RelaXXinG
RelaXXinG schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 11:30:
Ik had een aantal probleem met mijn pas geleverd m1530 laptop:
  • Oordopjes, CD-mapje, e.d. zaten er niet bij
  • Verkeerde driver cd
  • Kras op de behuizing (tussen toetsenbord & touchpad)
  • Samsung SEC3157 scherm met grain..
Zojuist is de vervangende laptop en de accessories afgeleverd.
Er zit nu in plaats van oordopjes nu een Bluetooth-stereoheadset bij gedaan t.w.v. 39 euro. :)
Dit is em:
Afbeeldingslocatie: http://snpi.dell.com/sna/images/products/mlrg/624-10018.jpg

Tevens hebben ze een Belkin 15" sleeve afgeleverd:
Afbeeldingslocatie: http://snpi.dell.com/sna/images/products/mlrg/460-10267.jpg
Denk dat ze die verward hebben met het 'schoonmaak' doekje ofzo?
Die mogen ze eigenlijk wel terug hebben omdat ik daar niet zoveel aan heb.

Nu nog even de laptop checken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 17:21

Wekkie

Yeah

Oops, looks like the Wall Street Journal was getting a bit of ahead of itself calling for the end of Dell's XPS lineup. While Dell will definitely "invest like crazy" in its Alienware brand, XPS systems and indeed, XPS gaming systems "will remain an important part of our gaming product portfolio." There won't be an early phase-out of the XPS brand as reported by the WSJ. So there you have it, Dell XPS, resurrected after just one day in the tomb. Michael Dell truly is a savior.
Via Engadget
Iedereen die zich zorgen maakte hoeft dat dus niet meer te doen :)

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RelaXXinG schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 13:18:
[...]

Er zit nu in plaats van oordopjes nu een Bluetooth-stereoheadset bij gedaan t.w.v. 39 euro. :)
Dit is em:
[afbeelding]

[afbeelding]

Relaxt.. Hopen dat ik het er ook meteen bij krijg.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:28

Q-bone

Dusss...

Cool dat je die "gadgets" er bij hebt gekregen, toch weer service ;)

Zelf heb ik een jabra 620s bluetooth headset, en werkt ook goed. (gebruik hem nooit en ding is nieuw, dus gaat in de verkoop :> interesse?)

Maar anyway, zouden die gadgets nu standaard zijn? en wat voor de mensen die in de tussentijd geheel niets hebben ontvangen?

Nu gaat iedereen "klagen" omdat ze geen sleeve en hoes hebben ontvangen, maar creative earbuds :+

Ooh ja, dit wou ik nog even melden ;)

Heb twee weken terug een dell bluetooth mouse (un733) besteld en deze werkt perfect, ook de kleurencombinatie is perfect, zwart met zilveraccenten! dus voor wie een goede bluetooth muis zoekt 8) op ebay kost het je inclusief verzendkosten uit us 19 euro!

[ Voor 25% gewijzigd door Q-bone op 14-05-2008 14:01 ]

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Terror schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 11:51:
Draait soepel. Drivers voor de grafische kaart zijn beschik en doen het goed. Vooralsnog is het niet mogelijk je INTEL WIFI AGN of je LAN NIC werkend te krijgen. Voor een beetje goed internet zal je dus een andere NIC moeten aanschaffen. Zowel voor intern (UWB) als extern (USB) zijn hier oplossingen voor. Heb de drang nog niet gehad om hier geld in te steken. Eerst is sparen voor een NAS.

Je kan ook inet met PAN over bluetooth delen, van je telefoon naar je laptop maar echt vrolijk wordt je hier niet van.
Ok ik heb je guide op je site toen der tijd ook gelezen, is het mogelijk om helemaal via jou guide MAC OSx op me laptop te krijgen? en welke versie heb jij gebuikt iAtkos?
Ik wil dit graag gaan proberen maar zoek nog een goede guide, en locatie voor de drivers kan je me daar misschien aan helpen?

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Niet online
Ik kom er vandaag pas achter dat Vista SP1 niet automatisch aangeboden wordt omdat de Upek Fingerprint reader niet up to date is.

Voor mensen met hetzelfde probleem: http://www.upek.com/support/downloads/drivers/windows.asp

En sinds mijn herinstallatie moet ik ineens langzaam typen, anders slaat hij letters over. Zéér vervelend! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Heb die UPEK reader niet geupdate. Gewoon SP1 volledig gedownload en geïnstalleerd. Geen problemen ervaren.

@RelaXXinG : Kan je wat meer vertellen over die headset. Merk + type bijvoorbeeld?

[ Voor 38% gewijzigd door Terror op 14-05-2008 14:50 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
N-E-R-D schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 14:43:
[...]
Ok ik heb je guide op je site toen der tijd ook gelezen, is het mogelijk om helemaal via jou guide MAC OSx op me laptop te krijgen? en welke versie heb jij gebuikt iAtkos?
Ik wil dit graag gaan proberen maar zoek nog een goede guide, en locatie voor de drivers kan je me daar misschien aan helpen?
Heb de iAtkos v1.0 versie erop staan. Drivers: http://forum.insanelymac.com/index.php?showtopic=83039 Wat betreft de guide was mijn insteek om mensen ook wat mee te geven aan kennis. Daarnaast vond ik screenshots maken teveel werk :P. Ik denk dat je het gewoon moet proberen. OSx installen is namelijk met de juiste voorbereidingen simpeler dan Vista installeren. Volgensmij heb ik in mijn guide iig alle info staan staan om te installen. Screenshots e.d. komen misschien in de vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Terror schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 14:57:
[...]

Heb de iAtkos v1.0 versie erop staan. Drivers: http://forum.insanelymac.com/index.php?showtopic=83039 Wat betreft de guide was mijn insteek om mensen ook wat mee te geven aan kennis. Daarnaast vond ik screenshots maken teveel werk :P. Ik denk dat je het gewoon moet proberen. OSx installen is namelijk met de juiste voorbereidingen simpeler dan Vista installeren. Volgensmij heb ik in mijn guide iig alle info staan staan om te installen. Screenshots e.d. komen misschien in de vakantie.
In ieder geval bedankt met de info zover! ik ga er cker mee aan de slag, ik ga wel kijken of ik een USB modem kan vinden (misschien die can apple zelf) omdat ik wil kijken of ik OSx als hoofdsysteem wil draaien, als dat gaat lukken.

maar je hoeft dus niks in je Bios te veranderen (dat d8 ik ergens gelezen te hebben)?

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb last van een BSOD loop op mijn M1530. Wat ik ook doe mijn laptop blijft blue screens geven en opnieuw opstarten.
Geen idee wat het probleem is, maar zoals meestal het geval met BSOD is de oplossing wel bekend :P Opnieuw installeren maar. Als ik de CD gebruik van Dell om Vista opnieuw te installeren dan krijg ik eerst te zien dat hij bestand inlaad. Hierna krijg ik een laadbalk te zien zoals je dit ook ziet wanneer je Vista opstart. Maar hier beginnen de problemen, na deze laadbalk blijft mijn scherm zwart. Na z'n 30 minuten verschijnt er een cursos op dat zwarte scherm, maar dat is dan ook alles. Het beeld blijft zwart met een cursos meer niet. Iemand enig idee wat het probleem kan zijn bij de installatie? Of beter nog hoe ik het oplos? Waarschijnlijk zullen wel me M1530's (of misschien wel alle) hier last van hebben, maar ik heb geen idee wat ik hier aan kan doen en momenteel is mijn laptop dan ook een hele dure baksteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had( zoals iedereen) dus ook geen accesoires meegeleverd met de xps, dus had gister gebeld , hij zei dat het een bekend probleem is en dat hij zou kijken wat hij kon doen en vandaag zou terugbellen.
Toenet heeft ie als afgesproken dus heel netjes teruggebeld en stelde twee opties voor:

1. De producten die ik mis ontvangen van een ander product( ik gok de 1330)
2. wachten totdat de xps m1530 spullen weer geleverd worden...

Ik heb dus voor een gekozen, Later zei nhij ook nog iets vaags dat er alleen oortjes beschikbaar waren ofso, maar dat heb ik niet helemala begrepen. hij zou dan bellen als de rest ook beschikbaar is...
Wat ik wel vaag vond is dat hij zei dat er ook nog een sleeve en een driver cd meegeleverd zou worden, omdat hij dacht dat ik die ook niet had..
raar, want hier heb ik nooit iets over gezegd!

zou het trouwens kunnen dat de acceosires niet meer geleverd worden omdat de xps lijn gaat verdwijnen? kijk naar het nieuwsbericht van gister, misschien zetten ze hiermee al de eerste stappen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Niet online
GT4Ever, draai even de diagnostische test (volgens mij kom je erbij als je tijdens het booten op F12 drukt). Het lijkt een harwarematig probleem te zijn, de Vista installatie dient namelijk meteen door te lopen.

Als ik Vista herinstalleer op de laptop, is hij in totaal met 20 minuten klaar (en dan de updates nog.) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

saviour schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 17:46:
GT4Ever, draai even de diagnostische test (volgens mij kom je erbij als je tijdens het booten op F12 drukt). Het lijkt een harwarematig probleem te zijn, de Vista installatie dient namelijk meteen door te lopen.

Als ik Vista herinstalleer op de laptop, is hij in totaal met 20 minuten klaar (en dan de updates nog.) :P
Ik heb hem nu aan staan, gaat even duren. Hopelijk is er niks mis met de hardware en is het gewoon mijn Vista cd, want als ik hem op moet sturen naar Dell zal het wel ff duren voordat ik hem terug heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Nu online
[...]

Dit is em:
[afbeelding]

[afbeelding]

Mij is vorige week verteld (nadat ik zag dat ik bovenstaande producten toegestuurd zou krijgen) dat dit verkeerd is. Dell zelf was in de veronderstelling dat dit de juiste artikelen waren (ze hadden teminste deze onderdeelnummes doorgekregen). De "echte" accessoires worden nog nagstuurd.

Kan heel kort zijn: De koptelefoon werkt voor geen meter, zelfs op een halve meter afstand begint het ding al te hakken en stoten, door slechte ontvangst. Draai ik met m'n hoofd naar links is het geluid weer vloeiend. Imho niet echt bruikbaar dus.

De Belkin Sleeve, leuk, maar die zit al standaard al in de doos, namelijk die van Dell zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

saviour schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 17:46:

He bedankt! Hij is nu helemaal naar de klote _/-\o_ Nee geintje kan je natuurlijk niks aan doen, maar ik heb dus dat test programma gedraaid en ergens halverwege de geheugentest ging hij opeens uit. En nu doet hij helemaal niks meer, start niet eens meer op ;( Krijg geen Bios meer, branden geen lapjes meer helemaal niks, lijkt wel of hij geen stroom heeft.
Dus ben bang dat ik hem terug moet sturen voor reperatie (hoop niet dat ze hem vervangen voor een ander aangezien ik een perfect beeldscherm heb en verder ook helemaal geen problemen heb).

Weet iemand hoe dit terugsturen in zijn werk gaat? Met wie moet ik hiervoor contact opzoeken?

Update: Net nog een herkansing gegeven en hij start nu tenminste weer op (Bios) maar blijkbar is er dus ergens wel iets mis met mijn geheugen :'(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2008 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 18:20:
[...]

He bedankt! Hij is nu helemaal naar de klote _/-\o_ Nee geintje kan je natuurlijk niks aan doen, maar ik heb dus dat test programma gedraaid en ergens halverwege de geheugentest ging hij opeens uit. En nu doet hij helemaal niks meer, start niet eens meer op ;( Krijg geen Bios meer, branden geen lapjes meer helemaal niks, lijkt wel of hij geen stroom heeft.
Dus ben bang dat ik hem terug moet sturen voor reperatie (hoop niet dat ze hem vervangen voor een ander aangezien ik een perfect beeldscherm heb en verder ook helemaal geen problemen heb).

Weet iemand hoe dit terugsturen in zijn werk gaat? Met wie moet ik hiervoor contact opzoeken?

Update: Net nog een herkansing gegeven en hij start nu tenminste weer op (Bios) maar blijkbar is er dus ergens wel iets mis met mijn geheugen :'(
Eerst even bellen met Dell en aangeven wat er gebeurt tijdens de test. Misschien sturen ze een monteur langs met nieuws geheugen (als dat het probleem is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 18:29:
[...]

Eerst even bellen met Dell en aangeven wat er gebeurt tijdens de test. Misschien sturen ze een monteur langs met nieuws geheugen (als dat het probleem is).
Dell Nederland of die niet te bereiken premium XPS gasten waar je niks aan hebt? :P (Sorry nogal slechte ervaring met die XPS helpdesk, maar de Nederlandse helpdesk is echt top, alleen balen dat 9 van de 10 mensen je gelijk niet meer wilt helpen als je zegt dat het om een XPS gaat.)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2008 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSG
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 15:10

KSG

Ik heb net vista sp1 geinstalleerd op mijn xps en ik ben in 1 keer van 102GB vrije schijfruimte naar 121GB gegaan. Ik snap er niks van, iemand een verklaring (ik heb niks verwijderd)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 18:30:
[...]

Dell Nederland of die niet te bereiken premium XPS gasten waar je niks aan hebt? :P (Sorry nogal slechte ervaring met die XPS helpdesk, maar de Nederlandse helpdesk is echt top, alleen balen dat 9 van de 10 mensen je gelijk niet meer wilt helpen als je zegt dat het om een XPS gaat.)
Geen idee, ik heb voorlopig alleen maar de klantenservice gehad voor een bestelling die loopt. In principe moeten beiden natuurlijk gewoon werken waarbij de XPS-support jou ook moet kunnen helpen.
KSG schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 20:12:
Ik heb net vista sp1 geinstalleerd op mijn xps en ik ben in 1 keer van 102GB vrije schijfruimte naar 121GB gegaan. Ik snap er niks van, iemand een verklaring (ik heb niks verwijderd)?
Backups die weg zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
KSG schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 20:12:
Heb het bij mezelf niet gecontroleerd, maar het kan zijn dat er een aantal overbodige Vista bestanden weg zijn? En waarschijnlijk ook oude systeem herstel punten, fout rapporten, dat soort zooi.
Dat lijkt mij iig logisch. Erg zal het wel niet zijn denk ik?

@Hierboven:
Een backup lijkt mij groter dan 1 gig? Dus lijkt me niet logisch.

EDIT

Oh sorry! Zag het verkeerd, je hebt er ineens 20 gig bij.
Vergeet dan mijn verhaal maar :P En misschien inderdaad iets met backups ofzo?

Of misschien dat ie het altijd verkeerd aangaf, en na de opfrisboel het wel goed weergeeft.
Ik verzin ook maar wat.

Maar als je niks kwijt bent: wees blij :P

[ Voor 20% gewijzigd door Tralapo op 14-05-2008 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tralapo schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 21:08:
[...]

Heb het bij mezelf niet gecontroleerd, maar het kan zijn dat er een aantal overbodige Vista bestanden weg zijn? En waarschijnlijk ook oude systeem herstel punten, fout rapporten, dat soort zooi.
Dat lijkt mij iig logisch. Erg zal het wel niet zijn denk ik?

@Hierboven:
Een backup lijkt mij groter dan 1 gig? Dus lijkt me niet logisch.

EDIT

Oh sorry! Zag het verkeerd, je hebt er ineens 20 gig bij.
Vergeet dan mijn verhaal maar :P En misschien inderdaad iets met backups ofzo?

Of misschien dat ie het altijd verkeerd aangaf, en na de opfrisboel het wel goed weergeeft.
Ik verzin ook maar wat.

Maar als je niks kwijt bent: wees blij :P
Wees blij dat je laptop nog werkt na de installatie van SP1. Sinds ik hem bij mij heb geinstalleerd heb ik last van die BSOD problemen :/ Dat is dan ook waarschijnlijk de oorzaak, en daarom hoop ik ook nog steeds dat het een softwarematig probleem is (al verklaart de installatie van SP1 nog niet waarom ik Windows niet opnieuw kan installeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSG
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 15:10

KSG

Ik heb eigenlijk nooit een backup gemaakt en ik heb mijn xps pas een maandje. Maar goed, ben in ieder geval blij dat ik tot nu toe geen negatieve zaken ben tegengekomen. Behalve dat hij wel heeeel erg lang bezig is met opstarten.
Verder heb ik ook een samsung 1680x1050 scherm (product red), maar mijn scherm is wel mooi, alhoewel ik de backlight altijd op 100% moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
N-E-R-D schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 15:21:
In ieder geval bedankt met de info zover! ik ga er cker mee aan de slag, ik ga wel kijken of ik een USB modem kan vinden (misschien die can apple zelf) omdat ik wil kijken of ik OSx als hoofdsysteem wil draaien, als dat gaat lukken.
maar je hoeft dus niks in je Bios te veranderen (dat d8 ik ergens gelezen te hebben)?
Heb idd ook een guide gelezen waar er in het bios geprutst werd. Was allemaal redelijk triviaal. Op je laptop kan je het of niet aanpassen of is het niet relevant.
tm030614 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 17:55:
Kan heel kort zijn: De koptelefoon werkt voor geen meter, zelfs op een halve meter afstand begint het ding al te hakken en stoten, door slechte ontvangst. Draai ik met m'n hoofd naar links is het geluid weer vloeiend. Imho niet echt bruikbaar dus.
Ben ik blij dat ik die dan niet gekozen heb. Mijn Nokia BH 501 geeft perfect geluid zonder stotteren (€49)

Een flink aantal post waren er een aantal mensen die in Vista een 5.1 scoorden op geheugen. Zat vandaag met cpu-Z te spelen en heb er mogelijk een verklaring voor ten opzichte van de mensen die 5.0 halen. Op geheugen meten ze bandbreedte. Aangezien het allemaal 667 MHz DDR2 is de enige variabele de cas latency. Misschien heeft iederen die 5.1 scoort een betere geheugen batch...??

[ Voor 15% gewijzigd door Terror op 15-05-2008 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is SP1 (nederlands?) te slipstreamen met de Vista die door wordt meegeleverd op DVD? Het gaat om de Nederlandse Home Premium versie..

Daarnaast heb ik gisteren met mijn accountmanager gesproken en die had de volgende opmerkingen:

- De grain-schermen worden niet meer geleverd, dit is ook de reden dat het 1680x1050 beeldscherm niet meer via de site leverbaar is. De laptops die nog wel worden geleverd, worden met een goed scherm geleverd (merk wist hij niet, maar wist wel zeker dat het geen grain-schermen zouden zijn).

- De accesoires horen nog wel gewoon bij de M1530, maar worden inderdaad regelmatig niet meegeleverd. Een simpel belletje/mailtje is voldoende om deze alsnog toegestuurd te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Niet online
Terror schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 23:03:
Een flink aantal post waren er een aantal mensen die in Vista een 5.1 scoorden op geheugen. Zat vandaag met cpu-Z te spelen en heb er mogelijk een verklaring voor ten opzichte van de mensen die 5.0 halen.
Ik haal "zelfs maar" 4,8 op het geheugen. De rest is wel beter:
  • Processor: 5.1 (T7500)
  • Grafisch: 5.9
  • Grafische weergave voor spellen: 5.4
  • Vaste schijf: 5.5
Ik kan wel eens met CPU-Z kijken wat de latency waarden van mijn geheugen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joertem
Net dell gebeld voor de accesoires die ik ook mis (en verkeerde drivers cd), ze zullen ze bestellen en dan opsturen werd mij verteld. Is een bekend probleem.
Gelukkig dat dell de grainy schermen uit het programma heeft gehaald (of dit ook echt gebeurt is afwachten, maar er is hoop), want ik heb een samsung sec 3157, en hij is opzich prima, maar het wit is toch een beetje grainy. Is het iemand al gelukt om een LG te krijgen? Fryskmantsje heeft een ander scherm gekregen, maar helaas de AU, balen jonge... En aangezien ik ook in friesland woon denk dat ik het maar zo laat, haha ;)

Ik krijg een 5,1 voor mijn geheugen, 4gb, hyundai pc2-5300, 333 mhz, cas: 5.0, ras to cas: 5, ras: 5, tras: 15, trc: 20 volgens cpu-z.
misschien ligt het verschil aan dual channel (3gb niet en 4gb wel)? lijkt me stug maargoed...

[ Voor 22% gewijzigd door joertem op 15-05-2008 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joertem
edit: moet ik het bericht niet 2 keer plaatsen

[ Voor 91% gewijzigd door joertem op 15-05-2008 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 17:21

Wekkie

Yeah

Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 10:31:
Daarnaast heb ik gisteren met mijn accountmanager gesproken en die had de volgende opmerkingen:

- De grain-schermen worden niet meer geleverd, dit is ook de reden dat het 1680x1050 beeldscherm niet meer via de site leverbaar is. De laptops die nog wel worden geleverd, worden met een goed scherm geleverd (merk wist hij niet, maar wist wel zeker dat het geen grain-schermen zouden zijn).
Dit is nog eens goed nieuws :) Ben benieuwd of het ook daadwerkelijk waar is, maar dat wordt vanzelf wel duidelijk!

Daarnaast een nieuwe kleur? Van de Dell configurator:
Bubblegum Pink XPS M1530 & 2.0MP camera for CCFL Display meerprijs € 0,00

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
[...]

Deze twee artikelen heb ik ook ontvangen nadat ik mijn beklag heb gedaan. Die Bluetooth headset werkt wel prima maar voor mij waren oordopjes minstens net zo praktisch geweest :)

Wat ik nog met die sleeve moet? Er zat al een beschermingshoes van Dell bij m'n XPS...

Maar het vervelende is dat ik wederom de verkeerde DVD met drivers ontvangen heb! Voor M1330, M1710, M1730 en M2010 i.p.v. voor de M1530.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Niet online
joertem schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 12:46:
Ik krijg een 5,1 voor mijn geheugen, 4gb, hyundai pc2-5300, 333 mhz, cas: 5.0, ras to cas: 5, ras: 5, tras: 15, trc: 20 volgens cpu-z.
misschien ligt het verschil aan dual channel (3gb niet en 4gb wel)? lijkt me stug maargoed...
Dit zijn mijn waarden, ook met TRC 20.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/rhm.soer/CPUZ.jpg

Hier krijg ik dus een score van 4,8 voor. Wat vreemd dat die scores uiteen lopen.

[ Voor 8% gewijzigd door saviour op 15-05-2008 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Bij een schone installatie zijn de waardes, om de een of andere reden, altijd hoger dan bij een Windows installatie waar al veel programma's op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:40
Is SP1 (nederlands?) te slipstreamen met de Vista die door wordt meegeleverd op DVD? Het gaat om de Nederlandse Home Premium versie..
Ik heb zelf de sp1 succesvol geslipstreamd met de originele dell home premium dvd. Dit ging perfect. Heb het alleen nog niet getest.

Heb laatst wel gewoon service pack 1 geinstalleerd, nu heb ik problemen met slaapstand en sluimerstand. Bij slaapstand logt hij alleen uit en bij sluimerstand zegt hij na het opstarten dat er een fout is opgetreden (meer niet) en dat je alleen normaal kan opstarten, dus het openstaande werk is verloren gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RelaXXinG
tm030614 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 17:55:
[...]

Mij is vorige week verteld (nadat ik zag dat ik bovenstaande producten toegestuurd zou krijgen) dat dit verkeerd is. Dell zelf was in de veronderstelling dat dit de juiste artikelen waren (ze hadden teminste deze onderdeelnummes doorgekregen). De "echte" accessoires worden nog nagstuurd.

De Belkin Sleeve, leuk, maar die zit al standaard al in de doos, namelijk die van Dell zelf.
Ja die sleeve hoef ik ook niet perse hoewel de belkin wel meer beschermd doordat het omhulsel zachter is.

Wat betreft die headset, bij mij hakkelt hij pas na ongeveer 4 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Nu online
RelaXXinG schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 19:24:
[...]

Ja die sleeve hoef ik ook niet perse hoewel de belkin wel meer beschermd doordat het omhulsel zachter is.

Wat betreft die headset, bij mij hakkelt hij pas na ongeveer 4 meter.
Heb gisteren ook nog wat geexperimenteerd met het ding, maar het is niet goed te krijgen.
Hij speelt paar minuten goed af, en dan hakkel en gestotter. Hoofd draaien, en hij doet het direct weer. En dan zit ik slecht een metertje van de laptop, wifi staat zelfs uit voor evt. storingen.

Zal wel weer pech hebben denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
tm030614 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 19:57:
[...]

Heb gisteren ook nog wat geexperimenteerd met het ding, maar het is niet goed te krijgen.
Hij speelt paar minuten goed af, en dan hakkel en gestotter. Hoofd draaien, en hij doet het direct weer. En dan zit ik slecht een metertje van de laptop, wifi staat zelfs uit voor evt. storingen.

Zal wel weer pech hebben denk ik.
Zet je Wifi met het schuifje uit? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Nu online
Liquid schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 20:08:
[...]

Zet je Wifi met het schuifje uit? :')
Als ik dat zou doen zou ik wel echt heeeeeel simpel zijn niet... :+ dus euh.... nee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://mijav.dk/dell/inspiron8600_dll.zip -> deze link is plugin om ook winamp met de remote te besture, ma als ik die unzip dan geeft ie een error, dus heeft soms iemand hier daar een werkend kopietje van staan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NineTailedFox
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:11

- De accesoires horen nog wel gewoon bij de M1530, maar worden inderdaad regelmatig niet meegeleverd. Een simpel belletje/mailtje is voldoende om deze alsnog toegestuurd te krijgen.
Dus als je via chat of telefoon wel de 1680x1050 besteld krijg je nu wel een goed scherm, dat zou namelijk wel mooi zijn :)

Ook zag ik idd dat het verschil tussen een 8300 en 9300 niet groot zijn en voor 100 euro meerprijs dus niet echt waard is (tenzij je natuurlijk echt een betere wil en geld niet zo'n probleem is ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 21:49:
http://mijav.dk/dell/inspiron8600_dll.zip -> deze link is plugin om ook winamp met de remote te besture, ma als ik die unzip dan geeft ie een error, dus heeft soms iemand hier daar een werkend kopietje van staan? :)
pm je emailadres maar, kan je het uitgepakte bestandje op de mail krijgen.

edit:
hij zit in de mailbox uit je profiel O,NEE TOCH NIET, WERKT NIET MEER

[ Voor 9% gewijzigd door mlevd op 15-05-2008 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joertem
mlevd schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 22:43:
[...]

pm je emailadres maar, kan je het uitgepakte bestandje op de mail krijgen.

edit:
hij zit in de mailbox uit je profiel O,NEE TOCH NIET, WERKT NIET MEER
je kan toch gewoon global hotkeys aanzetten, en dan met de knopjes op je afstandbediening bepaalde handelingen koppelen? bij mij doet ie t perfect hoor, zonder een plugin. succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap niet hoe je hier een pm verstuurt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 03:14:
Ik snap niet hoe je hier een pm verstuurt. :)
Direct Message, gebruik deze: Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/dm.gif

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn xps is heel erg gammel, vooral rond de touchpad.
nog meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-05 09:29
Nee. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Sparkie_
joertem schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 23:17:
[...]
je kan toch gewoon global hotkeys aanzetten, en dan met de knopjes op je afstandbediening bepaalde handelingen koppelen? bij mij doet ie t perfect hoor, zonder een plugin. succes
Als je het zonder die plugin doet moet je dan winamp actief hebben? of kun je gewoon bijvoorbeeld internetten en dan met je afstandsbediening winamp het volgende nummer af laten spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joertem
_Sparkie_ schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 09:56:
[...]

Als je het zonder die plugin doet moet je dan winamp actief hebben? of kun je gewoon bijvoorbeeld internetten en dan met je afstandsbediening winamp het volgende nummer af laten spelen?
ja. Volgens winamp zelf: "Globale sneltoetsen zijn sneltoetsen die u vanuit elke actieve toepassing kunt gebruiken." T werkt bij mij super handig, vooral bij de band, even snel 5 seconden terug, pauze enz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al Assassins Creed geprobeerd? Heb nu een XPS M1330 maar ga vanmiddag denk ik een XPS M1530 bestellen. Hoe games lopen als RB:LV1/2 ben ik ook benieuwd naar.

Trouwens, heeft iemand er wat af weten te praten via Dell? Bij mijn Inspiron 9400 en M1330 lukte dit beide keren, maar heb vorige week al even gebeld en het lukt niet echt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Gewoon via website samenstellen en kotingscoupons (10% + 5%) gebruiken, dan heb je een goeie indicatie op wat voor prijs je aan de telefoon kan inzetten. Mochten ze aan de telefoon niet meewerken kan je mooi naar hun website verwijzen en zeggen dat je hem dan maar via de site besteld.

Dikke kans dat de verkoper dan toch voor "eigen" omzet kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ligt eraan,
ik heb 3 keer iets besteld bij dell en alle 3 de keren kwam het op een andere naam (van verkoper dan).

Misschien zit het systeem van dell zo in elkaar dat degene die het eerst de bestelling ziet, hem dan ook op zijn conto krijgt.

Bij mijn bestellings staat dan ook: behandeld door.....
terwijl ik hem zelf heb samengesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelmervos schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 07:27:
[...]
Direct Message, gebruik deze: [afbeelding]
Ik krijg deze fout: " Foutmelding

Deze gebruiker wil of kan geen Direct Messages ontvangen: 'mlevd'"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Niet online
-Daniël- schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 14:05:
Heeft iemand al Assassins Creed geprobeerd? Heb nu een XPS M1330 maar ga vanmiddag denk ik een XPS M1530 bestellen. Hoe games lopen als RB:LV1/2 ben ik ook benieuwd naar.
Assassin's creed draait hier goed. Standaard staan de graphics te hoog dus heb ik alles een tandje lager gezet. Ik vind het er nog steeds mooi uitzien en het draait vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 19:40:
[...]

Ik krijg deze fout: " Foutmelding

Deze gebruiker wil of kan geen Direct Messages ontvangen: 'mlevd'"
Hey, wist niet dat dat kennelijk zo ingesteld stond. Bij deze hersteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje over de meegeleverd Vista dvd.. Is dit inmiddels Vista incl. SP1? Las dit op een ander forum, maar omdat het een Duits forum was (en Duits natuurlijk een van de grote 5 talen is en daardoor waarschijnlijk voorloopt op de Nederlandse versie) vroeg ik me af of wij inmiddels ook Vista met SP1 op dvd geleverd krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over sp1,

Ik heb al 2 x geprobeerd sp1 te installeren.
Alles leek goed te gaan totdat ik vista opstartte.
dan gaf ie een blauw scherm en startte ie weer opnieuw op...
Ik heb het er maar weer afgehaal en vind het wel vreemd!

meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt, met die plugin werkt het echt goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 22:08:
Over sp1,

Ik heb al 2 x geprobeerd sp1 te installeren.
Alles leek goed te gaan totdat ik vista opstartte.
dan gaf ie een blauw scherm en startte ie weer opnieuw op...
Ik heb het er maar weer afgehaal en vind het wel vreemd!

meer mensen met dit probleem?
Ik gebruik Vista niet (ik draai Ubuntu 8.04) maar uit nieuwschierigheid ook maar SP1 geinstalleerd, en het ging bij mij gewoon goed. Af en toe nog even Trackmania Nations gespeeld en IE7 gebruikt, ging allemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Niet online
SP 1 draait hier ook prima. Heb je SP 1 zelf gedownload en geïnstalleerd, of via Windows update binnengekregen? Heb je kunnen zien wat er voor informatie in de BSOD stond? Waren al je drivers up to date voor de SP 1 installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Laatst online: 15-09 10:27
Ik heb de dell xps 1530 woensdag besteld met de T8100 en begin me inmiddels af te vragen of ik niet voor die 40 euro better de T8300 had kunnen bestellen. Is er een verschil te merken tussen deze 2 processors en is het nog mogenlijk om mijn bestelling te weizigen bij dell ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Crazyanz schreef op zondag 18 mei 2008 @ 01:11:
Ik heb de dell xps 1530 woensdag besteld met de T8100 en begin me inmiddels af te vragen of ik niet voor die 40 euro better de T8300 had kunnen bestellen. Is er een verschil te merken tussen deze 2 processors en is het nog mogenlijk om mijn bestelling te weizigen bij dell ?
Voor 40 euro heb je wel 300mhz extra. En dat is het echt wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Laatst online: 15-09 10:27
ja zo zit ik dus ook te denken :P nu mekr je het niet maar over een jaartje of 2-3 als die wat verouderd is zal je die mhz wle kunnen gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een vreemd probleem. Heb mijn XPS1530 (windows xp) gister voor het eerst opgestart via media direct. Hierna kan ik mijn Windows niet meer opstarten, krijg blue screen (STOP: 0x000000073). Als ik nu via mijn Windows XP cd probeer op te starten zie ik bij mijn partities dat media direct partitie C:\ is geworden! Mijn normale system en data volume zijn verplaatst naar D: en E:

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

edit: Inmiddels is mijn system partitie weer gewoon C: en mijn Data partitie D:\, krijg nu alleen de melding dat hal.dll beschadigd is. Wilde recovery console starten maar deze optie krijg ik niet als ik vanaf mijn Windows XP cd opstart?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2008 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

saviour schreef op zondag 18 mei 2008 @ 00:22:
SP 1 draait hier ook prima. Heb je SP 1 zelf gedownload en geïnstalleerd, of via Windows update binnengekregen? Heb je kunnen zien wat er voor informatie in de BSOD stond? Waren al je drivers up to date voor de SP 1 installatie?
eerste keer heb ik hem van intrnet gehaald( computertotaal site ofso) en de tweede keer kwam ie automatisch meerollen met windows update...
ik kon niet zien wat er in de bsod stond, ging heel snel weer weg...
Maar ik kan ook goed leven zonder sp1 hoor:).
Op een andere computer had ik ook vista met sp1, maar merk niet echt veel verschil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frash
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 13:12
Werken jullie nog op de Dell image? Ditchen die hap! Kon taalpakket en SP1 met geen mogelijkheid installeren en had ook die BSODs. Image is echt heel erg verrot.

Lekker de Windows Vista X86 met SP1 integrated ISO (en_windows_vista_with_service_pack_1_x86_dvd_x14-29594.iso) downloaden en het SP1 taalpakket eroverheen gooien. Voor de volledigheid nog even systeemtaal aanpassen en alle BSODs, bugs en quirks die in het Dell image zitten zijn exit. Licentiecode staat op de onderkant van je laptop en die werkt gewoon met alle Vista ISOs.

[ Voor 5% gewijzigd door Frash op 18-05-2008 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 20:41
silmaril8 schreef op zondag 18 mei 2008 @ 01:22:
[...]

Voor 40 euro heb je wel 300mhz extra. En dat is het echt wel waard.
ik denk niet dat je het merkt en hij zal sowieso 99% van de tijd teruggeclocked zijn naar dezelfde snelheid.
Op topsnelheid is alleen de cpu 15% sneller, de rest van je laptop niet. Heb je daar een 5% prijsverschil voor over? Zeker nu je hem al besteld hebt lekker laten komen
Pagina: 1 ... 16 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een Dell XPS 1530 ervaringen topic. Gelieve géén 1330 gerelateerde zaken hier plaatsen! Tevens zijn meldingen over 'Ik heb 'm ook besteld! Hoelang moet ik nog wachten?' helemaal niet interessant, het product komt echt wel; posten daarover in dit topic zal de levertijd echt niet doen verkorten ;).