[Codecs] Afspelen HD content performance drop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:57
Hallo Mensen,

Vanwege de aanschaf die ik ga doen van een Samsung HD-TV, heb ik alvast een voorsprongetje genomen door mezelf riant te voorzien van de nodige HD content.

Welnu is het probleem dat als ik deze content afspeel ik nogal last heb van de "performance drops" bij drukke actie fragmenten en audio "out of sync" problemen. De content die ik afspeel zijn veelal *.mkv en wmvhd bestanden

De specs:

Hardware
  • AMD X2 6000+ @ 3 Ghz
  • ATI Sapphire HD3870 Ultimate
  • Corsair 4 * 1 GB DDRII PC6400
  • ASUS M2N32-SLI Deluxe met nForce 590 chipset
  • 4 SATAII 16 MB Cache Western Digital schijven, met een gezamelijke opslagcapaciteit van 1.5 terra
Software
  • Windows Vista Home Premium x64 SP1 Engels OEM
  • ATI Catalyst 8.3 voor x64
  • 3d Mark 2006
  • iTunes en Quicktime
  • En een hoop andere niet van invloed zijnde software
Codecs
  • Lazy Man's MKV v0.9.9
  • Vista Codec Package "by Shark 007"
  • Combined Community Codec Pack
Players
  • Windows Mediaplayer 11
  • Windows Mediaplayer Classic datum: 26-07-2007, zit bij de CCCP inbegrepen
  • Zoom Player, zit bij de CCCP inbegrepen
  • Winamp 2.95
Toen ik laatst bij een kameraad van me was liet hij me wat HD content zien die hij afspeelde op zijn tv die gestreamed werd van zijn computer met maar 2 GB en een AMD 5000+ (weliswaar op XP SP2) wat gewoon soepel afspeelde. Mijn vraag is dan ook of het überhaupt aan de system specs kan liggen of dat het "more likely" een softwarematig probleem is.

Ook ben ik benieuwd wie van jullie tweakers andere codecs en players gebruikt voor het afspelen *.mkv en wmvhd bestanden.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Er is een grote kans dat het aan het afgespeelde materiaal ligt; als je een goede vergelijking wil maken moet je met dezelfde software en codecs eens dezelfde file afspelen, en kijken of er dan nog steeds zo'n verschil in performance optreedt. Dan kun je er namelijk ook vanuit gaan dat dit een probleem is wat je überhaupt op kunt lossen :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-09 16:31
Je moet opletten met de performance meting, want er zit een enorm verschil tussen 720p en 1080p (laatste natuurlijk zwaarder).

Sinds ik Combined Community Codec Pack gebruik, kan ik alles probleemloos afspelen op een AMD Opteron 180 (Dual Core @2.4GHz). Alleen bij sommige formaten op 1080p moet ik er natuurlijk niet teveel (tot bijna niets) naast laten lopen. Dus jouw systeem zou daar geen probleem mee moeten hebben.

Ik gebruik dit in combinatie met Jetaudio om alles (audio of video) mee af te spelen behalve echte schijfformaten zoals DVD's en Blu-Rays of HDDVD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
FrenzyFreak schreef op woensdag 23 april 2008 @ 10:25:
Je moet opletten met de performance meting, want er zit een enorm verschil tussen 720p en 1080p (laatste natuurlijk zwaarder).

Sinds ik Combined Community Codec Pack gebruik, kan ik alles probleemloos afspelen op een AMD Opteron 180 (Dual Core @2.4GHz). Alleen bij sommige formaten op 1080p moet ik er natuurlijk niet teveel (tot bijna niets) naast laten lopen. Dus jouw systeem zou daar geen probleem mee moeten hebben.

Ik gebruik dit in combinatie met Jetaudio om alles (audio of video) mee af te spelen behalve echte schijfformaten zoals DVD's en Blu-Rays of HDDVD's.
Dus als ik je goed begrijp vergt 720p minder performance van je systeem dan 1080p.
Want wat ik me dan afvraag als mijn configuratie dat al niet trekt hoe in godsnaam kan een blu-ray speler dat dan?

Zal het vanavond eens uitproberen, ff me systeempje naar clean-terug ghosten en dan dat materiaal eens afspelen met alleen de CCCP.

[ Voor 6% gewijzigd door loewie1984 op 23-04-2008 10:48 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 21:01

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

720p is gewoon lagere resolutie dan 1080p, dus dat is niet zo gek dat dat minder zwaar is ;)

Blu-Ray is minder zwaar gecompressed dan een x264 bestand. Kost meer opslagruimte, maar stuk minder rekenkracht. En daarnaast heeft een Blu-Ray speler natuurlijk gewoon speciaal ontworpen hardware, die veel efficiënter is met die specifieke taak, dan jouw CPU, die voor veel algemenere doeleinden ontworpen is.

Verder zou je eens kunnen kijken naar de CoreAVC codec, die toch wel bekend staat als een van de minst CPU intensieve x264 codecs.

En als ik jou was zou ik eens wat meer uitzoeken hoe die kameraad de boel softwarematig heeft ingericht. Want je geeft in je topicstart wel aan dat het bij hem wel vloeiend loopt, terwijl hij mindere hardware heeft. Lijkt me dus interessant om eens te kijken welke codec en software hij gebruikt?

Ik kan je in elk geval vertellen dat mijn AMD X2 5200+ ook niet echt moeite heeft met 1080p, met behulp van CoreAVC wordt de CPU niet eens volledig belast.

Verder zou je nog eens kunnen kijken of het wel echt een kwestie is van de CPU die tekortschiet, of de codecs die dus teveel van je CPU vragen, of dat het probleem elders ligt (brakke geheugeninstellingen, brakke performance van je schijven, of gewoon brakke films?). Kortom, kijk eens met taskmanager of je CPU inderdaad op 100% belast wordt?

Ik zie trouwens dat je het hebt over een 600+ @ 3GHz, is dat dus overgeclockt? En hoe loopt het als je de boel op stock speeds draait? Kan natuurlijk dat die films zodanig belastend zijn dat de boel een beetje instabiel wordt, of te warm, waardoor hij automatisch terugklokt?

[ Voor 3% gewijzigd door Orion84 op 23-04-2008 11:00 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Nou de amd 6000+ loopt standaard op 3 ghz, heb niets geclocked

Geheugen timings worden automatisch door het mobo bepaald. Ik zal inderdaad eens navragen welke codecs hij gebruikt. Ik zie op performance monitor van mijn G15 tobo dat als ik die films afspeel de cores zeer fluctueren tussen de 36 % tot aan 80-90 % usage.

Ik ga eerst de codecs proberen en de informatie verzamelen en dan kom ik erop terug

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

loewie-643- schreef op woensdag 23 april 2008 @ 11:04:
Nou de amd 6000+ loopt standaard op 3 ghz, heb niets geclocked
Ok, just checking :) die notatie wordt namelijk nogal eens gebruikt door overclockers :)
Geheugen timings worden automatisch door het mobo bepaald. Ik zal inderdaad eens navragen welke codecs hij gebruikt. Ik zie op performance monitor van mijn G15 tobo dat als ik die films afspeel de cores zeer fluctueren tussen de 36 % tot aan 80-90 % usage.
80-90% is best veel, maar geen 100%, dus de CPU kan het gewoon aan lijkt me?
Ik ga eerst de codecs proberen en de informatie verzamelen en dan kom ik erop terug
Goed plan :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-09 16:31
Orion84 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 11:09:
[...]
80-90% is best veel, maar geen 100%, dus de CPU kan het gewoon aan lijkt me?
Nou, het is (uit ervaring) wel mogelijk dat hij bij 90% in taakbeheer toch al gaat schokken doordat hij heel kort uitschieters heeft naar de 100%. Maar het zou in ieder geval gedeeltelijk vloeiend moeten lopen.

Uit ervaring moet ik ook zeggen dat WMVHD een stukje minder CPU intensief is, maar ook weer bij snelle beelden of veel beweging al snel meer van je systeem vergt. Zo kan ik 1080p WMVHD op mijn laptop (1.7GHz Pentium M) voor het grootste gedeelte vloeiend afspelen. 1080p MKV is teveel voor mn laptop, maar 720p gaat nog wel.

Ik zou als ik jou was eerst alle oude codec packs te verwijderen en dan alleen de nieuwste CCCP (ik gebruik codecs only optie) te installeren. Want nieuwe codecs zijn waarschijnlijk ook wat beter geoptimaliseerd.

CoreAVC had bij mij trouwens een naar trekje om elke 20 seconden te schokken bij bepaalde bestanden en hij moet wel informatie weglaten om zo licht te draaien. Die extra kwaliteit is (naast de resolutie) juist het voordeel van HD, vandaar dat ik hem niet meer gebruik.

Maar jullie systemen zouden allebei geen probleem moeten hebben met het materiaal, ook niet zonder CoreAVC.

[ Voor 19% gewijzigd door FrenzyFreak op 23-04-2008 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 23:19
je hebt een ati met uvd, ik zou zeggen gebruik dat ding.
Ik heb een ati 3450 en een amd 3800+, veel minder dan jouw configuratie. Ik speel 1080p content af met 0-2% cpu belasting.

Gooi om te beginnen alle codec packs etc eraf, die heb je niet nodig en zorgen alleen maar voor ellende. Download bijvoorbeeld Mediaplayer Homecinema. Er staan op de site wat belangrijke (maar simpele) aanwijzingen om de hardware versnelling te kunnen gebruiken.

Deze gebruikt zijn eigen codec voor h264 en VC-1, welke gebruik maakt van dxva versnelling (wat dus gebeurt via de UVD van je grafische kaart). Kom je een bestand tegen dat je hiermee niet kunt afspelen (is mij nog niet gebeurd) dan moet je daarvoor een losse codec zoeken.

Een andere optie is powerdvd (7.3 of later) maar die vind ik nogal traag in het opstarten en nogal buggy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Werkt die oplossing ook voor x264 mkv's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Mensen ben thuis,

Heb mijn pc ff terug geghost naar clean zonder codecs wat dan ook.

Als ik Mediaplayer Homecinema in combinatie met CCCP gebruik voor het afspelen van *.mkv bestanden krijg ik helemaal geen beeld en bij wmvhd ziet het er als volgt uit:Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/fam.hollanders/tdat.jpg

Beetje raar allemaal.... ik zal strakjes verder onderzoeken c.q. zaken uitproberen.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
Orion84 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 17:47:
Werkt die oplossing ook voor x264 mkv's?
ja, geen probleem.

@TS:

Controleer eens als je en film afspeelt welke filters hij gebruikt. (rechts klikken->filters)
Het is belangrijk dat je de MPC video decoder gebruikt met dxva enabled. Het moet er ongeveer zo uitzien. Wat jij in je plaatje laat zien ben ik zelf één keer tegengekomen, dan is er iets niet volgens de standaard gedaan bij het encoden, en moet je dxva tijdelijk uitzetten. Maar de meeste nieuwe releases zijn netjes volgens de standaard geëncodeerd. Ik ben tot nu toe nog niet één mkv tegengekomen die problemen gaf in deze configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Forbidden

You don't have permission to access /tweakers/temp.jpg on this server.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
Hmm, ben nu toch wel benieuwd. Want ik begreep altijd dat DXVA en mkv's niet samengingen. Ik kreeg het hier in elk geval niet aan de praat. 2 redelijk recente mkv's geprobeerd, maar beiden gaven niets meer dan een zwart beeld en een stilstaande progressbar. Of moet je nog wat speciaals doen, behalve het zipje van MPC HC uitpakken, MPC HC starten en een film openen? De MPC video decoder werd in elk geval wel gebruikt volgens het filter overzicht.

(Wel op een nvidia kaart trouwens)

[ Voor 3% gewijzigd door Orion84 op 24-04-2008 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Orion84 schreef op donderdag 24 april 2008 @ 10:06:
[...]

Hmm, ben nu toch wel benieuwd. Want ik begreep altijd dat DXVA en mkv's niet samengingen. Ik kreeg het hier in elk geval niet aan de praat. 2 mkv's geprobeerd, maar beiden gaven niets meer dan een zwart beeld en een stilstaande progressbar. Of moet je nog wat speciaals doen, behalve het zipje van MPC HC uitpakken, MPC HC starten en een film openen? De MPC video decoder werd in elk geval wel gebruikt volgens het filter overzicht.

(Wel op een nvidia kaart trouwens)
Ja dat had ik dus ook, zwart beeld bij het openen van MKV bestanden en bij WMVHD kreeg ik bovenstaand beeld. Vanavond maar een nieuwe poging wagen, andere codec zoeken oid en daar de resultaten maar van posten :(

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Het zou natuurlijk aan de betreffende mkv bestanden kunnen liggen. Zijn er niet ergens online wat mkv x264 samples die gegarandeerd zouden moeten werken met DXVA? (Legaal spul dus, puur om te testen)

Edit1: Sampletje gevonden, waarmee DXVA werkt met MPC HC (niet met overlay mixer, maar wel met VMR9), . In elk geval, de cpu load gaat omlaag naar minder dan 10%. Alleen de beeldkwaliteit is waardeloos (blokkerig). Met DXVA uitgeschakeld is de kwaliteit daarentegen prima.

Linkje: http://files.filefront.co.../;10021753;/fileinfo.html

Edit2: Met de 'gewone' mediaplayer classic en de cyberlink H264/AVC decoder met DXVA enabled ziet het er wel gewoon netjes uit, dus schijnbaar is die decoder van MPC HC niet helemaal jofel ofzo?

Kortom, het hangt dus af van de mkv files. Maar er zijn x264 mkv bestanden die daadwerkelijk via DXVA af te spelen zijn. Mijn aanrader: mediaplayer classic in VRM9 mode, met Cyberlink (powerdvd) h.264/AVC decoder als external filter, met DXVA enabled.

Voor mkv's die niet ondersteund worden, zou ik nog steeds gewoon coreAVC aanraden, dat werkt hier toch het snelste.

[ Voor 81% gewijzigd door Orion84 op 24-04-2008 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Ok, inmiddels heb ik bij die kameraad van mij geïnformeerd wat hij gebruikte. Hij heeft het over een applicatie HDTV pump, en vermoed dat daar nog additionele codecs inzitten. Ook dat zal ik vanavond even proberen. Als player valt hij terug op VLC player en de WMVHD bestande speelt ie af met Windows Media Speler.

Een interessante link die ik ben tegen gekomen is de volgende: HDTVinfo en de link naar HDTV Pump

[ Voor 23% gewijzigd door loewie1984 op 24-04-2008 11:31 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Hmm, inmiddels een volledige film gevonden die ondersteund wordt door dxva, maar daar krijg ik een framerate van 16fps (cpu is zo goed als idle, dat wel). Dus ergens gaat het nog niet helemaal naar wens. De MPC HC decoder doet het met die film dan wel weer prima. Netjes 24fps, beeldkwaliteit lijkt in orde. Alleen kan je niet skippen, dat is wel een beetje irritant.

Hier scheelt het trouwens ook wel wat gehaper als ik de haali media splitter gebruik, in plaats van de in MPC ingebouwde matroska splitter. Misschien dat je dat ook eens kan proberen loewie?

Edit: hmm, om de een of andere wazige reden werken de films die het eerst niet deden nu ook gewoon :D
Alleen af en toe lijkt ie er toch weer een niet te pakken of zo, erg vreemd. Wazige shit, maar volgens mij kan ik voortaan dus gewoon x264 mkv's kijken zonder CPU load :)

Dus TS: probeer het eens met de haali media splitter geinstalleerd. In MPC HC zonder enig extern filter geactiveerd en met output mode op VMR9 (welke van de twee maakt geloof ik niet echt uit hier). Filter overzicht ziet er bij mij als volgt uit:
Afbeeldingslocatie: http://home.orion84.nl/pub/x264-mkv-filters.png

[ Voor 98% gewijzigd door Orion84 op 24-04-2008 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Orion84 schreef op donderdag 24 april 2008 @ 11:11:
Dus TS: probeer het eens met de haali media splitter geinstalleerd. In MPC HC zonder enig extern filter geactiveerd en met output mode op VMR9 (welke van de twee maakt geloof ik niet echt uit hier). Filter overzicht ziet er bij mij als volgt uit:
[afbeelding]
Je hoort vanavond van me, als ik thuis ben.. zit nog op mijn werk en daar loopt het helemaal niet :P op een 1.8 Ghz en 1 GB ram...

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
oh ja, geen vmr9 of overlay gebruiken dan werkt dxva niet, je moet evr of evr custom gebruiken. (de onderste twee opties)

Ik heb even de hotlink protection uitgezet, bestand zou nu te lezen moeten zijn

edit: @orion, mijn methode is misschien wel specifiek voor ati kaarten, hoe het op nvidea werkt weet ik niet zeker. Maar de ati gebruikt alleen hardware acceleration als evr als renderer wordt gekozen, en er mag geen filter zitten tussen de mpc video decoder en de renderer (zoals bijvoorbeeld directvobsub)

Ik gebruik voor bijna alles de interne filters en splitters van mpc. NB dit is dus specifiek de HC versie, op andere versies had ik minder succes.

MPEG2 accelleratie heb ik nog niet aan de praat, maar gebruikt bij 1080i niet meer dan 40% cpu, en het beeld is vloeiend, dus dat laat ik maar even zo.

@Loewie:Ik kan je echt aanraden alle andere codecs etc te deïnstalleren, er zijn allerlei codecs en filters die de werking van dxva kunnen verhinderen. Probeer gewoon als je een bestandje tegenkomt dat niet wil afspelen een losse codec te installeren. tegenwoordig worden steeds meer dezelfde codecs door iedereen gebruikt, en codec packs zijn veel minder noodzakelijk dan vroeger.

[ Voor 65% gewijzigd door pianoman op 25-04-2008 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Ja, EVR is inderdaad de way to go onder Vista, sorry, ik draai nog gewoon XP en was even vergeten dat de TS Vista draait. My bad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
ja dat is wel een belangrijk detail, het is zowel in xp als in vista werkend te krijgen, maar via totaal verschillende wegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slazh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 11:16

slazh

Here To Stay

Ik hoop dat dit het goede topic voor mijn vraag is. Mocht dat niet zo zijn dan hoor ik het wel ;)

Ik draai nu al een tijdje alle HD rips met hardwareacceleratie mbv de Cyberlink decoder. Tot nu toe keek ik dat altijd mbv Windows Media Player maar vandaag wilde ik een film kijken waar ik toch echt ondertitels bij nodig had. Vandaar dat ik nog maar eens onderzoek heb gedaan naar MPC-HC.

Als ik het goed begrijp moet ik daar de optie op EVR (custom..) zetten aangezien ik Vista draai. Het probleem is dat ik dan wel audio heb maar geen beeld; het beeld blijft zwart. Als ik bij options kies voor EVR (vista / net3 oid) dan heb ik prima beeld en geluid maar kan ik geen ondertitels kiezen.

VMR9 heb ik ook geprobeerd en daar had ik zowel beeld, audio als ondertitels. Helaas geen hardware acceleratie wat toch wel het doel is.

Zie ik iets over het hoofd / doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Als ik MPC HC gebruik (x64 zip bestandje van sourceforge.net), zonder enige toevoeging van andere codec's, en ik selecteer een mkv bestand, zie ik alleen de subtitels en geen geluid (ik hoor constant jitters).

CoreAVC in combinatie met Cyberlink PowerDVD 8.3 deed het uiteindelijk voor mij, wat betreft WMVHD bestanden, nu de MKV's nog.

[ Voor 23% gewijzigd door loewie1984 op 26-04-2008 10:33 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
slazh schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 00:16:
Ik hoop dat dit het goede topic voor mijn vraag is. Mocht dat niet zo zijn dan hoor ik het wel ;)

Ik draai nu al een tijdje alle HD rips met hardwareacceleratie mbv de Cyberlink decoder. Tot nu toe keek ik dat altijd mbv Windows Media Player maar vandaag wilde ik een film kijken waar ik toch echt ondertitels bij nodig had. Vandaar dat ik nog maar eens onderzoek heb gedaan naar MPC-HC.

Als ik het goed begrijp moet ik daar de optie op EVR (custom..) zetten aangezien ik Vista draai. Het probleem is dat ik dan wel audio heb maar geen beeld; het beeld blijft zwart. Als ik bij options kies voor EVR (vista / net3 oid) dan heb ik prima beeld en geluid maar kan ik geen ondertitels kiezen.

VMR9 heb ik ook geprobeerd en daar had ik zowel beeld, audio als ondertitels. Helaas geen hardware acceleratie wat toch wel het doel is.

Zie ik iets over het hoofd / doe ik iets verkeerd?
ondertitels doen het helaas niet altijd in evr (maar soms ook weer wel). het zou kunnen dat dat in een toekomstige versie wel mogelijk is.

@loewie: wat is je processor belasting als het geluid stottert, en welke filters gebruikt mpc op dat moment? Ik laat al het geluid via ac3filter lopen. Als ik straks thuis ben kopieer ik wel even alle instellingen die ik in mpc heb om alles werkend te krijgen. Ik heb mijn configuratie pas na enkele weken 100% werkend te krijgen, en dat zijn soms hele kleine details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
pianoman schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 15:38:
[...]
@loewie: wat is je processor belasting als het geluid stottert, en welke filters gebruikt mpc op dat moment? Ik laat al het geluid via ac3filter lopen. Als ik straks thuis ben kopieer ik wel even alle instellingen die ik in mpc heb om alles werkend te krijgen. Ik heb mijn configuratie pas na enkele weken 100% werkend te krijgen, en dat zijn soms hele kleine details.
Op dit moment heb ik de WMVHD bestanden aan het werken gekregen, cpu belasting is dan rond de 40% met uitschieters als ik naar een stukje skip tot 80-90% en zakt dan weer terug naar de gemiddelde 40%. Ik ben benieuwd naar jou configuratie. Maar zoals je hierboven al kunt lezen kan ik nog steeds geen mkv bestanden afspelen want dan hoor ik alleen maar jitters of ruis, en daarbij zie ik alleen maar zwart beeld maar wel de ondertitels. Vergeet ook even mijn uitgangspositie in de TS niet.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
Ik heb zowel WMVHD (dus VC-1) als MKV (meestal x264) met 0-5% cpu bij 1080p en 0-2%cpu bij 720p. En bovendien ltijd vloeiend beeld en geen dropped frames.

Voor de audio gebruik ik wel ac3filter (www.ac3filter.net) om dts en dd via assthrough naar mijn versterker te laten lopen, en wmv pro te streamen als dd. (maar dat staat verder los van dit topic)

Hier volgt mijn configuratie waarbij dxva en subtitles tegelijk werken (zoals hier)

Als je bij filters klikt op mpc decoder moet dat er als volgt uitzien:
Afbeeldingslocatie: http://www.heisterkamp.biz/tweakers/2%20-%20mpc%20decoder%20settings.jpg

Klik dan op options en kies voor playback. let op de auto-load subtitles onderaan, deze is noodzakelijk om subtitles te tonen bij EVR.
Afbeeldingslocatie: http://www.heisterkamp.biz/tweakers/3%20-%20playback%20options.jpg

Klik dan onder options voor output. Dat moet ongeveer zo staan:
Afbeeldingslocatie: http://www.heisterkamp.biz/tweakers/4%20-%20playback%20options%20-%20output.jpg

Bij internal filters moet eigenlijk alles aangevinkt zijn. bij mij staan de dts en ac3 uit omdat ik die direct doorstuur naar ac3filter.
Afbeeldingslocatie: http://www.heisterkamp.biz/tweakers/5%20-%20internal%20filters.jpg

Vervolgens moet de audio switcher als volgt staan:
Afbeeldingslocatie: http://www.heisterkamp.biz/tweakers/6%20-%20Internal%20filters%20-%20audio%20switcher.jpg

Met deze configuratie krijg ik hardwareversnelling op wmvhd en mkv, speel ik dvds (upscaled) moeiteloos af en ook divx/xvid en mp4 lopen via de mpc decoder prima.

Let wel op dat je bij gebruik van coreavc geen gebruik maakt van de hd-capaciteiten van je grafische kaart, en het schijnt zelfs zo te zijn dat coreavc zoveel sneller is dan anderen (zoals ffdshow) omdat ze niet 100% weergeven wat er in het bestand staat.

Voor de volledigheid, ik speel dit af op een philips lcd die via dvi (met hdmi stekker) is aangesloten als 2e monitor. Voor mij was een prettige bijkomstigheid dat ik sinds ik de mpc decoder gebruik niet meer mijn output hoef te switchen tussen 50 en 60 Hz afhankelijk van de videobron. Ik heb hem nu standaard op 720p60 staan, en alles wordt nu vloeiend en zonder schokken weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
@ pianoman, mucho's gracias, je hebt me een eind op weg geholpen. Ik heb nu in ieder geval beeld in media player classic echter blijft de laatste hindernis het feit dat ik nog steeds geen audio hoor maar alleen maar jitters (alsof je een corrupte mp3 aant beluisteren bent). En ik heb geen flauw idee waar ik dat moet zoeken. De AC3 codec is in ieder geval wel geïnstalleerd! me vriendin zei dat ik ook ff de AC3 bij transform filters moest aanklikken!!! 8)7 net als al die andere filters bij transform...

En de cpu belasting is nu inderdaad ook behoorlijk minder!!! tussen de 2 en 6%

Ondanks alles zijn er toch nog films die weigeren beeld te geven... ook al doen de subtitles en het geluid het nu.

[ Voor 30% gewijzigd door loewie1984 op 28-04-2008 13:41 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slazh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 11:16

slazh

Here To Stay

Bedankt pianoman! Subtitels werken nu ook, inclusief hardware acceleratie! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nog bedankt Pianoman

Zojuist een HIS HD3650 AGP gekocht en in een xcube kastej gestopt.

Werkt als een tierelier :)
Pagina: 1