Ik heb vandaag ook mijn laptop ontvangen, en ben direct even bezig gegaan met het installeren van XP naast die van Vista. Heb er al veel over uitgezocht, en denk dat ik nu toch zover ben.. Heb alle partitie's zo zoals dat hier al eerder besproken is, maar als ik nou de installatiecd van XP erin stopt zegt ie dat ie geen vaste harde schijf kan vinden.. Terwijl Vista en Media Direct het toch gewoon doen... Iemand die mij kan helpen??
Het ligt er puur aan waar je zit. Ik zit bijvoorbeeld heel dichtbij een gentronics. Ze sturen altijd een monteur langs. Ik heb 3x defecte media-keys gehad en wist wel hoe ik zo'n ding moest vervangen, maar ja toch tijd vrij moeten maken voor de monteur.xileS schreef op maandag 02 juni 2008 @ 15:58:
[...]
Mijn laptop is ondertussen al 3 keer geruild, elke keer zonder verbetering. En nu bieden ze alweer een omruiling aan. Ik snap er niks van, waarom sturen ze bij mij niet gewoon een monteur. Lees hier toch veel verhalen dat men zonder problemen binnen 24 uur een monteur krijgt. Dit zal denk ik ook minder kosten dan elke keer een nieuwe te laten monteren en laten opsturen.
Misschien moet je een raid driver laden ?
SATA driver slipstreamen in XP installatie (staat tenminste op verschillende forums en howtoo's)Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 16:42:
Ik heb vandaag ook mijn laptop ontvangen, en ben direct even bezig gegaan met het installeren van XP naast die van Vista. Heb er al veel over uitgezocht, en denk dat ik nu toch zover ben.. Heb alle partitie's zo zoals dat hier al eerder besproken is, maar als ik nou de installatiecd van XP erin stopt zegt ie dat ie geen vaste harde schijf kan vinden.. Terwijl Vista en Media Direct het toch gewoon doen... Iemand die mij kan helpen??
Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik
Verwijderd
Bedankt voor de tip..burgt schreef op maandag 02 juni 2008 @ 16:59:
[...]
SATA driver slipstreamen in XP installatie (staat tenminste op verschillende forums en howtoo's)
Probeer in je bios eens de EHCI modus van hdd uit te zetten, ik geloof dat dat ook werkt (als xp eropstaat kan je het weer aanzetten)Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 17:17:
[...]
Bedankt voor de tip..Maaruhm. hoe doe ik dat?
Hoe stel je eigenlijk vast of je een LG of een Samsung scherm hebt?
Via de zoek functie in dit topicGianni Rombios schreef op maandag 02 juni 2008 @ 18:07:
Hoe stel je eigenlijk vast of je een LG of een Samsung scherm hebt?
24 x Phono Solar 410W Oost-West - SMA Tripower 10kW - Sunny Home Manager 2.0 - Alfen Eve Single Pro-Line - EQB 250+ 74kWh - WP Nibe S1255 6kW
Neuh niet echt maar:
In Vista go to Computer -> Properties -> Device Manager -> Monitors -> Generic PnP Monitor -> Properties -> Details -> Hardware Id. The value you see will be CMO for Chi Mei, LPL for LG, and SEC for Samsung.
toch elders gevonden.
In Vista go to Computer -> Properties -> Device Manager -> Monitors -> Generic PnP Monitor -> Properties -> Details -> Hardware Id. The value you see will be CMO for Chi Mei, LPL for LG, and SEC for Samsung.
toch elders gevonden.
AHCI bedoel je neem ik aan? Maar je kan dat dus later gewoon weer aanzetten? Hier zijn geen mogelijke nadelen aan verbonden?Hoogie2004 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 17:45:
[...]
Probeer in je bios eens de EHCI modus van hdd uit te zetten, ik geloof dat dat ook werkt (als xp eropstaat kan je het weer aanzetten)
Schijnbaar gaan de HDD prestaties beetje achteruit, maar zodra de installatie klaar is kan je em aanzetten. Echter geen ervaring mee dus ik weet niet of XP em dan wel ziet, heb van horen zeggen van wel.Gurneyhck schreef op maandag 02 juni 2008 @ 21:05:
[...]
AHCI bedoel je neem ik aan? Maar je kan dat dus later gewoon weer aanzetten? Hier zijn geen mogelijke nadelen aan verbonden?
Ja HD prestaties gaan idd. achteruit. Maar opzich klinkt het verhaal wel logisch. En zodra je de drivers van de chipset installeert in xp dan kun je hem zonder problemen terug in AHCI modus zetten lijkt me. XP moet hem dan gewoon herkennen.Hoogie2004 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 21:41:
[...]
Schijnbaar gaan de HDD prestaties beetje achteruit, maar zodra de installatie klaar is kan je em aanzetten. Echter geen ervaring mee dus ik weet niet of XP em dan wel ziet, heb van horen zeggen van wel.
Iemand anders hier ervaring mee?
Probeer het toch gewoon of lees je in op slipstreaming.
Er staat hier notabene een tutorial in dit topic.
Er staat hier notabene een tutorial in dit topic.
Geen ervaring mee, maar wat ik gelezen heb moet je in XP aangeven dat je AHCI dirvers wil gebruiken. Er wordt gevraagd of je direct wil rebooten en tijdens die switch moet je in je bios de switch maken anders werkt het niet.
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
Verwijderd
Iemand die weet hoe je dreamscene werkende krijgt op vista ultimate?
Het staat geinstalleerd maar als ik op men bureaublad rechtermuisknop doe dan zie ik 'Dreamscene uitvoeren' tussen het lijstje staan maar ik kan er niet op klikken.
EDIT: Ben ondertussen op dit uitgekomen: http://www.mydigitallife....-blank-background-screen/
heb men oude drivers (DiVX & XViD) geuninstalled, en die FFDShow geinstalleerd en de instellingen aangepast zoals daar is aangegeven, en het lukt nog altijd niet.
Het staat geinstalleerd maar als ik op men bureaublad rechtermuisknop doe dan zie ik 'Dreamscene uitvoeren' tussen het lijstje staan maar ik kan er niet op klikken.
EDIT: Ben ondertussen op dit uitgekomen: http://www.mydigitallife....-blank-background-screen/
heb men oude drivers (DiVX & XViD) geuninstalled, en die FFDShow geinstalleerd en de instellingen aangepast zoals daar is aangegeven, en het lukt nog altijd niet.
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2008 04:52 ]
Verwijderd
Heb nu inderdaad xp kunnen installeren op de laptop.. alleen als ik hem nu wil opstarten dan gaat ie eerst naar het xp laadscherm zeg maar,, die word dan afgebroken en krijg ik heel even een flits van een blauw scherm te zien, en dan start hij zichzelf opnieuw op.. En dat doet die dan de hele tijd.. heb ondertussen al wel weer de AHCI aangezet in de bios.. of is dat verkeerd?
EDIT: Nog even de instelling van AHCI in de bios verwisseld, en bij het opstarten start XP zich nu volledig op.. Hoe moet ik nu die instelling dat ik moet kiezen tussen XP en Vista krijgen als ik de laptop op start, en is het vertandig om die AHCI Instelling zo te laten in de bios??
EDIT: Nog even de instelling van AHCI in de bios verwisseld, en bij het opstarten start XP zich nu volledig op.. Hoe moet ik nu die instelling dat ik moet kiezen tussen XP en Vista krijgen als ik de laptop op start, en is het vertandig om die AHCI Instelling zo te laten in de bios??
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2008 10:26 ]
Bij mij werkte Dreamscene perfect na het installeren via Windows Update. Misschien heb jij toch nog wat software draaien waardoor Dreamscene niet goed werkt.Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 03:42:
Iemand die weet hoe je dreamscene werkende krijgt op vista ultimate?
Maare, je hebt er niks aan hoor. Ik vind het nog geeneens mooi en het is zwaar irritant om een bewegende achtergrond te hebben. Daar komt bij dat je accuduur ook nog eens minder wordt. Dus ik heb Dreamscene er gelijk afgegooid
Dual boot staat ergens anders uitgelegd op dit forum. Gebruik de zoekfunctie maar.Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 10:19:
Heb nu inderdaad xp kunnen installeren op de laptop.. alleen als ik hem nu wil opstarten dan gaat ie eerst naar het xp laadscherm zeg maar,, die word dan afgebroken en krijg ik heel even een flits van een blauw scherm te zien, en dan start hij zichzelf opnieuw op.. En dat doet die dan de hele tijd.. heb ondertussen al wel weer de AHCI aangezet in de bios.. of is dat verkeerd?
De originele Dell Vista krijg je nu niet aan de praat als je AHCI laat staan. Dus je kan echt beter de SATA drivers slipstreamen in een Windows XP CD. Hier zijn ook legio topics overgeweest. En zelfs in dit topic is het uitgelegd.
[ Voor 32% gewijzigd door silmaril8 op 03-06-2008 10:32 ]
Zo ik heb m'n waggelende scherm net gefixt, 2 schroefjes weer ff aandraaien, hopelijk de laatste keer.
Snap niet dat meer mensen hier last van hebben want bijzonder stevig vind ik het daar niet, dat scharnier is super maar zit vervolgens met een lullig M2 schroefje vast....
Overigens deze super tutorial gebruikt welke nog steeds niet in de startpost staat.
http://support.euro.dell..../SM/display.htm#wp1109848
Daar ga ik geen monteur voor bellen hoor
Snap niet dat meer mensen hier last van hebben want bijzonder stevig vind ik het daar niet, dat scharnier is super maar zit vervolgens met een lullig M2 schroefje vast....
Overigens deze super tutorial gebruikt welke nog steeds niet in de startpost staat.
http://support.euro.dell..../SM/display.htm#wp1109848
Daar ga ik geen monteur voor bellen hoor
[ Voor 5% gewijzigd door Gman op 03-06-2008 10:37 ]
Verwijderd
Nou ik heb een probleem 
Heb met mn stomme kop drinken over mn toesten heengegooit..Heb ik ook nog even een toetsje losgemaakt om het schoon te maken.. Nou dat is bij 1 toets gebleven want ik krijg hem er niet meer op
Iemand die hetzelfde al eens heeft geprobeerd en/of kan bevestiggen dat er 2 " voetjes" voor 1 toets nodig zijn? Ben nou al heel lang bezig maar heb het idee dat ik was mis..
Heb met mn stomme kop drinken over mn toesten heengegooit..Heb ik ook nog even een toetsje losgemaakt om het schoon te maken.. Nou dat is bij 1 toets gebleven want ik krijg hem er niet meer op
Iemand die hetzelfde al eens heeft geprobeerd en/of kan bevestiggen dat er 2 " voetjes" voor 1 toets nodig zijn? Ben nou al heel lang bezig maar heb het idee dat ik was mis..
-XPS M1530
- CORE 2 DUO T9300 2.50GHz,800,6M 1 S
-15.4" Widescreen WUXGA (1920x1200) TFT Display with TrueLife¿ 1 S
-CCFL backcover black & 2.0mp camera 1 S
-4GB 667MHz DDR2 SDRAM (2x2048) 1 S
- Hard Drive 200GB Free Fall Sensor (7200RPM) 1 S
- 8xDVD+/-RW Slim Slot-Load Drive, including SW 1 S
- AC Adapter 90W - 3 Pin 1 S
- Battery XPS Primary 6-cell 56WHr Li-Ion 1 S
- Graphics Card 256MB NVIDIA GeForce Go 8600M GT 1 S
Zojuist deze config besteld voor 930 euri (incl btw). Net prijsje lijkt mij.
Ik blijf het Dell bestelsysteem vreemd vinden. Tot 28 mei was er met kortingsbonnen (5 + 15%) veel voordeel te behalen, nu is het allemaal weer veel duurder. Via de chat krijgt je soms onderdelen gratis en dan weer niet. Snap er niet veel van moet ik zeggen. Tip is wel om een wat lichte laptop samen te stellen dan die je wilt, dan alle kortingsbonnen toe te passen en vervolgens via chat of telefoon contact te zoeken.
Ik blijf het Dell bestelsysteem vreemd vinden. Tot 28 mei was er met kortingsbonnen (5 + 15%) veel voordeel te behalen, nu is het allemaal weer veel duurder. Via de chat krijgt je soms onderdelen gratis en dan weer niet. Snap er niet veel van moet ik zeggen. Tip is wel om een wat lichte laptop samen te stellen dan die je wilt, dan alle kortingsbonnen toe te passen en vervolgens via chat of telefoon contact te zoeken.
[ Voor 4% gewijzigd door dirkjesdirk op 03-06-2008 11:45 ]
Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...
Wow echt een monsterlijke deal, hopen dat ie nu snel aankomtdirkjesdirk schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 11:44:
-XPS M1530
...
Update:
Monteur is langs geweest en heeft de alu-palmrest (oftewel, de bovenkant minus het toetsenbord) vervangen.
Het vervangen duurt best lang... want er moet 'tig schroeven los en 'tig connector-kabeltjes worden losgemaakt voordat het bovenstuk eraf kan.
Het was dus ook even zweten maar alles werkt en voorlopig laat ik de bescherm-folie op het alu gedeelte zitten.
Bij mij was na het monteren het toetsenbord bol, dus: let daar op!
Even de monteur erop geattendeerd en het is nu weer als vanouds (een tikkie bol... 0,2mm hooguit... maar goed, perfect is het nooit).
Hoe dan ook: Tevreden met de snelle afhandeling.
Alleen niet zo tevreden over de snelle vervuiling/slijtage/whatever van de alu-palmrest.
Verder geen gebreken en geniet dan ook weer volop van het gamen (World of Warcraft
).
Monteur is langs geweest en heeft de alu-palmrest (oftewel, de bovenkant minus het toetsenbord) vervangen.
Het vervangen duurt best lang... want er moet 'tig schroeven los en 'tig connector-kabeltjes worden losgemaakt voordat het bovenstuk eraf kan.
Het was dus ook even zweten maar alles werkt en voorlopig laat ik de bescherm-folie op het alu gedeelte zitten.
Bij mij was na het monteren het toetsenbord bol, dus: let daar op!
Even de monteur erop geattendeerd en het is nu weer als vanouds (een tikkie bol... 0,2mm hooguit... maar goed, perfect is het nooit).
Hoe dan ook: Tevreden met de snelle afhandeling.
Alleen niet zo tevreden over de snelle vervuiling/slijtage/whatever van de alu-palmrest.
Verder geen gebreken en geniet dan ook weer volop van het gamen (World of Warcraft
Ik heb helemaal geen last van vervuiling oid op de alu gedeelten, terwijl ik hem helemaal niet schoon hou en best zweet handen heb.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
@jelmervos:
Dat vind ik fijn om te lezen. Geeft in ieder geval hoop.
Wie weet, misschien had ik wel een minder goede aluminium palmrest (slecht beschermlaag ofzo?).
En de opmerkingen (pagina of 2 terug) dat het misschien te maken heeft met mijn 7200rpm hd is natuurlijk nog steeds de/een mogelijke boosdoener.
Heb jij een 5400rpm hd in je m1530?
Dat vind ik fijn om te lezen. Geeft in ieder geval hoop.
Wie weet, misschien had ik wel een minder goede aluminium palmrest (slecht beschermlaag ofzo?).
En de opmerkingen (pagina of 2 terug) dat het misschien te maken heeft met mijn 7200rpm hd is natuurlijk nog steeds de/een mogelijke boosdoener.
Heb jij een 5400rpm hd in je m1530?
Het kan ook zijn dat jouw zweet wat meer bacterien/chemicalien (oid
) bevat. Afvalstoffen komen, onder andere, via zweet uit je lichaam.
Bijvoorbeeld: hoe meer alcohol of vet eten je inneemt, hoe meer afvalstoffen er in je zweet zullen zitten (je zweet zal ook anders ruiken dan). Dus dat kan dan, misschien, een reden zijn. Dit lijkt mij een meer waarschijnlijker reden dan een slechtere aluminium laag aangezien deze gewoon in de fabriek gemaakt worden en verschillen in kwaliteit (haast) niet voorkomen.
Bijvoorbeeld: hoe meer alcohol of vet eten je inneemt, hoe meer afvalstoffen er in je zweet zullen zitten (je zweet zal ook anders ruiken dan). Dus dat kan dan, misschien, een reden zijn. Dit lijkt mij een meer waarschijnlijker reden dan een slechtere aluminium laag aangezien deze gewoon in de fabriek gemaakt worden en verschillen in kwaliteit (haast) niet voorkomen.
[ Voor 21% gewijzigd door silmaril8 op 03-06-2008 13:32 ]
Ook helemaal waar uiteraard. De samenstelling van zweet is nu eenmaal bij iedereen weer net wat anders.
Enne... is dat de reden dat ik zo stink dan?
*ahum*
Maar toch, de hd die warmer wordt is dan uiteraard nog steeds een valide argument.
Minder zoutzuur-zweet van mijn touch-of-death handpalm is nu eenmaal beter voor de case.
Enne... is dat de reden dat ik zo stink dan?
*ahum*
Maar toch, de hd die warmer wordt is dan uiteraard nog steeds een valide argument.
Minder zoutzuur-zweet van mijn touch-of-death handpalm is nu eenmaal beter voor de case.
Verwijderd
Ja, alleen waar kan je juiste sata drivers vinden ?burgt schreef op maandag 02 juni 2008 @ 16:59:
SATA driver slipstreamen in XP installatie (staat tenminste op verschillende forums en howtoo's)
Met de drivers van intel chipset zag die bij mij schijf nog steeds niet tijdens install.
Dan heb je de verkeerde drivers gebruikt. Bij mij is het gewoon gelukt bij de 1e pogingVerwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 14:08:
[...]
Ja, alleen waar kan je juiste sata drivers vinden ?
Met de drivers van intel chipset zag die bij mij schijf nog steeds niet tijdens install.
Je moet de Intel ICH8M (mobile) SATA drivers toevoegen (slipstreamen dus) aan een XP CD. Dus NIET de SATA RAID ICH8 drivers en ook niet de ICH9 drivers.
Edit: maare kom op zeg, dit is echt al zo veel keer voorgekomen in dit topic maar ook op andere websites. Op Notebookreview bijvoorbeeld staat precies uitgelegd hoe je XP erop moet zetten.
[ Voor 17% gewijzigd door silmaril8 op 03-06-2008 14:17 ]
Ik heb hetzelfde systeem alleen met T8300 (voor dezelfde prijs) net binnen gekregen. Nu viel mij het WUXGA scherm behoorlijk tegen: nogal lage lichtopbrengst en ietwat gruizig/kristallig beeld.... (de WUXGA is altijd een Samsung SEC3255 heb ik begrepen, mijn scherm ook). Ook de kleuren vallen enigszins flets uit. Ik kijk het twee dagen aan en dan besluit ik of ik het systeem houd. Eigenlijk na de eerste teleurstelling toch een mooi scherm maar gezien reacties elders denk ik dat ik een matig exemplaar te pakken heb...dirkjesdirk schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 11:44:
-XPS M1530
WUXGA is altijd Samsung inderdaad, maar ik begreep juist dat die schermen zo slecht nog niet waren. Kun je er een fotootje van posten? Anders misschien toch maar voor de 1680x1200 gaan?Gianni Rombios schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 15:03:
[...]
Ik heb hetzelfde systeem alleen met T8400 net binnen gekregen. Nu viel mij het WUXGA scherm behoorlijk tegen: nogal lage lichtopbrengst en ietwat gruizig/kristallig beeld.... (de WUXGA is altijd een Samsung SEC3255 heb ik begrepen, mijn scherm ook). Ook de kleuren vallen enigszins flets uit. Ik kijk het twee dagen aan en dan besluit ik of ik het systeem houd. Eigenlijk na de eerste teleurstelling toch een mooi scherm maar gezien reacties elders denk ik dat ik een matig exemplaar te pakken heb...
Nog een detail: de 320GB schijf is de WD3200BEVT. De 320GB is wat sneller dan de 250GB en praktisch even snel als de 200GB 7200rpm, om warmte- en lawaaiproblemen te voorkomen is de 320GB wel aan te raden.
dirkjesdirk, ik heb je oudere posts ook even gecheckt en deze link http://forum.notebookrevi...hread.php?t=243174&page=1 was interessant. Er is sprake van hoge helderheid bij WUXGA (300+nit) maar ook van lage (175nit). Vermoedelijk hebben de Samsungs uit Polen (ofwel onze) allemaal 175nit? Naast een 1280x800 M1530 is de helderheid iets lager... Kijkhoek is ook erg beperkt hoewel recht voor het scherm zijn de kleuren mooier dan van de WXGA.
Ik heb de WUXGA gekozen omdat ik de 1680x1050 problemen dacht te omzeilen. Ik weet niet of een foto veel zegt (heb momenteel geen toestel bij de hand). Scherpte is wel goed en zoals ze bij notebookreview zeggen: je moet niet speciaal op zoek gaan naar korreligheid, dan heft het voordeel van de resolutie die lichte korreligheid wel op.
Ik besluit donderdag of ik de notebook houd of dat hij wordt teruggestuurd. Ik moest sowieso bellen want de poweradapter ontbrak(!). Ik heb wel een andere dus kan hem toch een goeie dag testen. Áls ik hem terugstuur ga ik hoogstwaarschijnlijk toch weer voor hetzelfde scherm, is hij dan opnieuw vrij donker dan houd ik die en weet ik zeker dat de serie er zo uit ziet.
Update: kans is vrij groot dat ik hem houd, de helderheid is vrij laag maar eigenlijk (op max setting) best prettig omdat je er toch vrij dicht op zit.
Update2: misschien is de lichte korreligheid wel gewoon de structuur van de kunststof toplaag van het scherm...?...!
dirkjesdirk, ik heb je oudere posts ook even gecheckt en deze link http://forum.notebookrevi...hread.php?t=243174&page=1 was interessant. Er is sprake van hoge helderheid bij WUXGA (300+nit) maar ook van lage (175nit). Vermoedelijk hebben de Samsungs uit Polen (ofwel onze) allemaal 175nit? Naast een 1280x800 M1530 is de helderheid iets lager... Kijkhoek is ook erg beperkt hoewel recht voor het scherm zijn de kleuren mooier dan van de WXGA.
Ik heb de WUXGA gekozen omdat ik de 1680x1050 problemen dacht te omzeilen. Ik weet niet of een foto veel zegt (heb momenteel geen toestel bij de hand). Scherpte is wel goed en zoals ze bij notebookreview zeggen: je moet niet speciaal op zoek gaan naar korreligheid, dan heft het voordeel van de resolutie die lichte korreligheid wel op.
Ik besluit donderdag of ik de notebook houd of dat hij wordt teruggestuurd. Ik moest sowieso bellen want de poweradapter ontbrak(!). Ik heb wel een andere dus kan hem toch een goeie dag testen. Áls ik hem terugstuur ga ik hoogstwaarschijnlijk toch weer voor hetzelfde scherm, is hij dan opnieuw vrij donker dan houd ik die en weet ik zeker dat de serie er zo uit ziet.
Update: kans is vrij groot dat ik hem houd, de helderheid is vrij laag maar eigenlijk (op max setting) best prettig omdat je er toch vrij dicht op zit.
Update2: misschien is de lichte korreligheid wel gewoon de structuur van de kunststof toplaag van het scherm...?...!
[ Voor 10% gewijzigd door Gianni Rombios op 03-06-2008 17:54 ]
Onder een toets zitten 2 plastic clipjes als een soort schaar. Als je een toets terug wilt plaatsen kan dat het beste door eerst de 2 plasticjes te plaatsen zodat de schaarconstructie weer werkt. Dan gewoon de toets er bovenop drukken en dan klikt hij vast. Als je wilt weten hoe de plasticjes precies moeten zitten kan je het beste even een 2e toets er af halen.Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 10:45:
Nou ik heb een probleem
Heb met mn stomme kop drinken over mn toesten heengegooit..Heb ik ook nog even een toetsje losgemaakt om het schoon te maken.. Nou dat is bij 1 toets gebleven want ik krijg hem er niet meer op![]()
Verwijderd
Bedankt voor je reactieComp-Freak schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 16:58:
[...]
Onder een toets zitten 2 plastic clipjes als een soort schaar. Als je een toets terug wilt plaatsen kan dat het beste door eerst de 2 plasticjes te plaatsen zodat de schaarconstructie weer werkt. Dan gewoon de toets er bovenop drukken en dan klikt hij vast. Als je wilt weten hoe de plasticjes precies moeten zitten kan je het beste even een 2e toets er af halen.
Helaas kan ik alleen de 2 clipjes niet als een schaarconstructie in elkaar zetten.. De kleine(rondere) valt mooi middenin de grotere. Hierdoor kan ik de toets als vastgeklinkt aan de onderkant zo naar boven wippen. 2e toets los halen durf ik niet meer aan
Moet nu werken.. Zal vanavond eens een foto er van maken. Als het niet lukt dan plak ik de toets wel mooi vast aan dat rubberen dingetje
Verwijderd
Nadat ik de eerste M1530 vanwege het grany samsungscherm -binnen 7 werkdagen geannuleerd en zonder kosten- heb teruggestuurd (via UPS) heb ik vandaag m'n tweede (T9300, WXGA+ 1440x900 zwarte uitvoering) ontvangen. Ik was enorm benieuwd of ik bij de gelukkige zou horen en nu wel een LG-scherm zou hebben. Maar het lijkt wel of ik dit keer GEEN scherm heb ontvangen want ik krijg geen beeld op m'n scherm. Ik hoor de laptop opstarten en zie het lampje (aan/uit) branden maar er verschijnt geen beeld!!! Wat ik ook probeer en ook na aansluiten vd netadapter blijft het beeld zwart. Het is maar goed dat ik nu de klantenservice niet kan bellen, want ik zou niet netjes gebleven zijn vrees ik! Wat een ellende en dit probleem ben ik niet eerder op dit forum tegengekomen. Morgen dus maar weer bellen en hup, de tweede M1530 kan retour...... EN misschien is het wel een LG dit keer!! De alu bovenkant heeft weer de statische elektriciteit. Helaas zit de beschermende folie er dit keer niet op, want dan voel je het niet! Ook staat de laptop niet met z'n vier pootjes op de grond. Linksvoor zweeft een beetje waardoor hij telkens wiebelt. Wat een k..-laptop......
Verwijderd
Ja, hoe je moet slipstreamen, maar dat is nooit probleem geweest alleen ik kan maar niet juiste drivers vindensilmaril8 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 14:15:
[...]
Dan heb je de verkeerde drivers gebruikt. Bij mij is het gewoon gelukt bij de 1e poging
Je moet de Intel ICH8M (mobile) SATA drivers toevoegen (slipstreamen dus) aan een XP CD. Dus NIET de SATA RAID ICH8 drivers en ook niet de ICH9 drivers.
Edit: maare kom op zeg, dit is echt al zo veel keer voorgekomen in dit topic maar ook op andere websites. Op Notebookreview bijvoorbeeld staat precies uitgelegd hoe je XP erop moet zetten.

ich8core.inf
ich8id2.inf
ich8ide.inf
ich8smb.inf
ich8usb.inf
Waar zijn die intel ICH8M drivers te downloaden ?
Verwijderd
Toch niet helemaal waar.. De aluminium palmrest van mijn laatste laptop is wel degelijk van veel mindere kwaliteit dan die van de eerste. De aluminiumstructuur ('krassen') mogen alleen zichtbaar zijn en het geheel moet helemaal glad aanvoelen, geen voelbare krassen dus. Bij mijn 2e laptop was de toplaag niet goed aangebracht waardoor ik enkele krasjes wel kon voelen en deze vullen zich ook sneller met vuil. Het aluminium voelt wat meer aan als nooit opgepoetste autolak..silmaril8 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 13:31:
(...)Dit lijkt mij een meer waarschijnlijker reden dan een slechtere aluminium laag aangezien deze gewoon in de fabriek gemaakt worden en verschillen in kwaliteit (haast) niet voorkomen.
Maar goed.. mede daarom krijg ik nu de 3e opgestuurd, die overigens overmorgen (!) al geleverd wordt nadat deze vorige week nabesteld is (Zie eerdere post).
Ik ben niet zo heel kritisch. Mijn huidige inspiron 6400 heeft ook een redelijk flets scherm. Als het maar scherp is.Gianni Rombios schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 16:11:
Andere vraag: kun je op de niet native resolutie van 1200x800 nog een beetje gamen, of ziet het er dan niet meer uit (ik vrees nl dan op native reso gamen het geforce kaartje niet trekt).
@ jupjup:
Maak idd ff een foto, zal ik het vergelijken met hoe het hoort te zijn. De eerste keer dat ik zon toets los heb gehad zat ik ook even te kijken hoe het hoorde te zitten, maar dat was gelukkig bij een 2e toets af te kijken. Het is natuurlijk wel kwetsbaar, dus er kan idd iets kapot zijn.
Maak idd ff een foto, zal ik het vergelijken met hoe het hoort te zijn. De eerste keer dat ik zon toets los heb gehad zat ik ook even te kijken hoe het hoorde te zitten, maar dat was gelukkig bij een 2e toets af te kijken. Het is natuurlijk wel kwetsbaar, dus er kan idd iets kapot zijn.
Ik heb nu dus ook mijn xpsje en tot nu toe heb ik helemaal geen problemen gehad.
Ik heb gelukkig ook een LG scherm (LPL010F) met een resolutie van 1680x1050
Ik heb geen idee hoe het samsung scherm eruit zien maar dit ziet er wel mooi uit idd
Ik heb ook geen bol toetsenbord, maar om toch nog wat te "klagen":
er zit iets meer ruimte tussen het rechtergarnier en de laptop dan bij het linkergarnier en de laptop van het scherm, iets wat niet helemaal mooi is maar waar ik zeker niet of ga zeuren ofzo.
Wat ik persoonlijk wel irritant vind zijn de touch knopjes bovenaan. Ik had hier liever normale drukknopjes gezien. Ook heb ik de goede drivers erbij gekregen en een sleeve dus geen oordopjes of andere dingen.
Ik snap ook verder niet dat andere mensen daar om gaan zeuren, het gaat uiteindelijk toch om de laptop??
Straks nog even XP cdtje branden met goede drivers (ja nog weer effe zoeken in dit topic
) en dan dual boot maken.
Ik heb gelukkig ook een LG scherm (LPL010F) met een resolutie van 1680x1050
Ik heb geen idee hoe het samsung scherm eruit zien maar dit ziet er wel mooi uit idd
Ik heb ook geen bol toetsenbord, maar om toch nog wat te "klagen":
er zit iets meer ruimte tussen het rechtergarnier en de laptop dan bij het linkergarnier en de laptop van het scherm, iets wat niet helemaal mooi is maar waar ik zeker niet of ga zeuren ofzo.
Wat ik persoonlijk wel irritant vind zijn de touch knopjes bovenaan. Ik had hier liever normale drukknopjes gezien. Ook heb ik de goede drivers erbij gekregen en een sleeve dus geen oordopjes of andere dingen.
Ik snap ook verder niet dat andere mensen daar om gaan zeuren, het gaat uiteindelijk toch om de laptop??
Straks nog even XP cdtje branden met goede drivers (ja nog weer effe zoeken in dit topic
Niet native resoluties zien er behoorlijk goed uit op de wuxga. Ik ga nog even kijken wat 960x600 doet (standaard driver geeft die niet maar moet wel mogelijk zijn) want dat zou ook scherp moeten zijn (precies de helft van native). Op een Dell D820 met 1680x1050 waren de non-native resoluties echt veel slechter. Eigenlijk ben ik ook niet zo erg kritisch maar het moet wel gewoon goed zijn(!)dirkjesdirk schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 21:51:
[...]
Ik ben niet zo heel kritisch. Mijn huidige inspiron 6400 heeft ook een redelijk flets scherm. Als het maar scherp is.
Andere vraag: kun je op de niet native resolutie van 1200x800 nog een beetje gamen, of ziet het er dan niet meer uit (ik vrees nl dan op native reso gamen het geforce kaartje niet trekt).
[ Voor 35% gewijzigd door Gianni Rombios op 03-06-2008 22:19 ]
Wat heeft dat met zeuren te maken?Phantom schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 22:12:
Ook heb ik de goede drivers erbij gekregen en een sleeve dus geen oordopjes of andere dingen.
Het staat nog steeds op de site, Dell weet dat, en dan behoord je het gewoon te leveren. Niks met zeuren te maken, maar gewoon je verplichtingen nakomen. Voor mij is dat gewoon een onderdeel van normaal en netjes zaken doen.
Je hebt een Intel SATA ICH8 (Mobile) driver nodig.Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 20:22:
[...]
Ja, hoe je moet slipstreamen, maar dat is nooit probleem geweest alleen ik kan maar niet juiste drivers vinden. Ik heb alleen deze inf bestanden kunnen vinden in de intel driver pack.
ich8core.inf
ich8id2.inf
ich8ide.inf
ich8smb.inf
ich8usb.inf
Waar zijn die intel ICH8M drivers te downloaden ?
Ga naar de volgende website:
http://europe.giga-byte.c...aid_intel_bootdisk_32.exe
Dit zijn SATA (+SATA RAID) drivers voor een Intel moederbord. Deze hebben ook de Intel SATA ICH8 (Mobile) driver ingebakken.
Pak de drivers uit en stop ze allemaal in een folder.
in nLite selecteer je deze folder en specificeer dan de Intel SATA ICH8 (Mobile) driver. Maak een nieuwe nLite WinXP image en voila je hebt een WinXP met SATA drivers ingebakken.
En ja dit is 100% ok. Intel SATA drivers zijn voor alle moederborden hetzelfde en je kan deze dus gewoon gebruiken. Dus ook voor een M1530. Zo heb ik het gedaan en hij draait als een zonnetje.
dirkjesdirk schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 11:44:
-XPS M1530
- 4GB 667MHz DDR2 SDRAM (2x2048) 1 S
Ja, ik begrijp de deal niet eens. Eerst samengesteld met 15% en 5% bonnen voor € 980,--. Gevraagd of geheugen gratis van 3 naar 4 gb kon. Nee, dat kon niet. Toen gevraagd daar dan maar 20 euro voor te rekenen en toen kreeg ik deze offerte in de busMudi schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 11:55:
[...]
Wow echt een monsterlijke deal, hopen dat ie nu snel aankomt

Direct geaccepteerd natuurlijk
Verwijderd
Nou het zal echt aan mij liggen.. Het staat hierboven zo klaar als een klontje.. makkelijker kan het haast niet.. Heb alles al geprobeerd, maar ben weer het spoor bijster.. Heb het gedaan zoals hierboven, nieuwe boot cd van xp gemaakt.. en als ik de laptop dan aanzet,, en via cd rom laat afspelen, gaat ie gewoon over op de harde schijf, dus met vista..silmaril8 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 23:03:
[...]
Je hebt een Intel SATA ICH8 (Mobile) driver nodig.
Ga naar de volgende website:
http://europe.giga-byte.c...aid_intel_bootdisk_32.exe
Dit zijn SATA (+SATA RAID) drivers voor een Intel moederbord. Deze hebben ook de Intel SATA ICH8 (Mobile) driver ingebakken.
Pak de drivers uit en stop ze allemaal in een folder.
in nLite selecteer je deze folder en specificeer dan de Intel SATA ICH8 (Mobile) driver. Maak een nieuwe nLite WinXP image en voila je hebt een WinXP met SATA drivers ingebakken.
En ja dit is 100% ok. Intel SATA drivers zijn voor alle moederborden hetzelfde en je kan deze dus gewoon gebruiken. Dus ook voor een M1530. Zo heb ik het gedaan en hij draait als een zonnetje.
Heb je de boot volgorde in de bios aangepast? Waarschijnlijk staat de hdd momenteel vóór de cd-rom.Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 00:47:
[...]
Nou het zal echt aan mij liggen.. Het staat hierboven zo klaar als een klontje.. makkelijker kan het haast niet.. Heb alles al geprobeerd, maar ben weer het spoor bijster.. Heb het gedaan zoals hierboven, nieuwe boot cd van xp gemaakt.. en als ik de laptop dan aanzet,, en via cd rom laat afspelen, gaat ie gewoon over op de harde schijf, dus met vista..
Dit heeft dus te maken met de boot volgorde, OF je hebt geen goede Windows XP cd gemaakt.Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 00:47:
[...]
Nou het zal echt aan mij liggen.. Het staat hierboven zo klaar als een klontje.. makkelijker kan het haast niet.. Heb alles al geprobeerd, maar ben weer het spoor bijster.. Heb het gedaan zoals hierboven, nieuwe boot cd van xp gemaakt.. en als ik de laptop dan aanzet,, en via cd rom laat afspelen, gaat ie gewoon over op de harde schijf, dus met vista..
Het heeft in ieder geval niks met de SATA drivers te maken. Die zijn pas nodig als Windows XP installatie wordt gestart.
Gebruik je wel nLite? Als je gewoon de stappen volgt van nLite dan moet het gewoon lukken.
LET OP: wanneer je in nLite de Windows XP SOURCE moet selecteren, selecteer je uiteraard een (goede/originele) Windows XP CD die op dat moment in de CD-ROM speler zit. Daarna selecteer je gelijk een folder naar waar nLite deze naartoe moet kopieren. Gebruik uiteraard niet dezelfde folder die je bij je eerdere nLite-pogingen hebt gebruikt....
Als het dan nog steeds niet lukt, dan zou ik het iemand anders laten doen. Simpeler dan dit kan echt niet.
[ Voor 4% gewijzigd door silmaril8 op 04-06-2008 01:06 ]
Verwijderd
Beide opties uitgeprobeerd.. nieuwe boot cd gemaakt,, bios instelling aangepast.. Wat is het beste programma om een boot cd te maken?? ik gebruik een versie van Nero.. misschien ligt het daar aan??
Zoals ik al zei: gebruik nLite om een Windows XP CD te slipstreamen. Dus je hoeft geen Nero te gebruiken.
En zelfs met Nero lukt het ook: ik maak altijd eerst een ISO bestand aan (via nLite dus..................) en brand deze later met Nero op een CD.
Een test voor jezelf om te kijken of je nLite wel goed bedient:
Maak via nLite een Windows XP cd, maar dan ZONDER iets te slipstreamen. Je hoeft dan dus geen drivers toe te voegen. Deze cd die je dan maakt, moet dan gewoon werken in je laptop (ie, je moet in het Windows Install boot scherm komen).
Dit is trouwens de laatste info die je krijgt
Er zijn echt talloze topics of sites waarin wordt uitgelegd hoe je een SATA driver kan slipstreamen in een Windows XP cd. Ik heb het hier boven ook nog eens simpel uitgelegd. Als het dan nog steeds niet lukt, moet je toch echt het probleem bij jezelf zoeken en het iemand anders laten doen.
En zelfs met Nero lukt het ook: ik maak altijd eerst een ISO bestand aan (via nLite dus..................) en brand deze later met Nero op een CD.
Een test voor jezelf om te kijken of je nLite wel goed bedient:
Maak via nLite een Windows XP cd, maar dan ZONDER iets te slipstreamen. Je hoeft dan dus geen drivers toe te voegen. Deze cd die je dan maakt, moet dan gewoon werken in je laptop (ie, je moet in het Windows Install boot scherm komen).
Dit is trouwens de laatste info die je krijgt
[ Voor 101% gewijzigd door silmaril8 op 04-06-2008 10:29 ]
Verwijderd
Ik snap m al.. nlite heeft natuurlijk ook die optie om een cd te maken.. denk dat ik dat over het hoofd heb gezien..silmaril8 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 10:23:
Zoals ik al zei: gebruik nLite om een Windows XP CD te slipstreamen. Dus je hoeft geen Nero te gebruiken.
Edit: Hij draait nu eindelijk zijn setup! Hoop dat het nu verder goed gaat! Bedankt voor de hulp!!
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2008 11:03 ]
Ik ga mijn M1530 met WUXGA scherm toch omruilen. De helderheid is op zich acceptabel maar icm de hoge resolutie voor mij te laag. Ook is het beeld vlekkerig bij donkere vlakken, lichte zijn wel okee. Ik heb een beetje het idee dat dit toestel al eerder is afgedankt door iemand die er niet tevreden mee was. De dvd-speler is een optiarc ad-7640a, daar zijn inmiddels ook nieuwere types van begreep ik. Voor de zekerheid stap ik toch over naar 1680x1050, en dan hopen op een LG. Het lijkt me waarschijnlijk dat je bij de roze modellen en de T9xxx-cpu modellen meer kans hebt op een vers exemplaar(?)
@Phantom: komt jouw XPS ook uit Polen (LOD, PL) of komen ze daar echt allemaal vandaan? En wat voor dvd-brander heb je erin zitten?
@Phantom: komt jouw XPS ook uit Polen (LOD, PL) of komen ze daar echt allemaal vandaan? En wat voor dvd-brander heb je erin zitten?
Mooi zoVerwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 10:27:
Edit: Hij draait nu eindelijk zijn setup! Hoop dat het nu verder goed gaat! Bedankt voor de hulp!!
Mijn laptop komt ook uit polen idd (op pakbon stond Limewrick XD) maar volgens mij komen ze daar allemaal vandaan (weet niet helemaal zeker)
Verder heb ik een TEAC_DVD+-RW_DVW28SLC als dvd-brander
Verder heb ik een TEAC_DVD+-RW_DVW28SLC als dvd-brander
Okee bedankt, dat is een nieuwere brander en waarschijnlijk dus een nieuwere laptop.
Vreemd, ik lees op dit forum: http://forum.notebookrevi...read.php?t=243174&page=15 dat de kwaliteit goed is en de lichtopbrengst ook.Gianni Rombios schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 11:05:
Ik ga mijn M1530 met WUXGA scherm toch omruilen. De helderheid is op zich acceptabel maar icm de hoge resolutie voor mij te laag. Ook is het beeld vlekkerig bij donkere vlakken, lichte zijn wel okee. Ik heb een beetje het idee dat dit toestel al eerder is afgedankt door iemand die er niet tevreden mee was. De dvd-speler is een optiarc ad-7640a, daar zijn inmiddels ook nieuwere types van begreep ik. Voor de zekerheid stap ik toch over naar 1680x1050, en dan hopen op een LG. Het lijkt me waarschijnlijk dat je bij de roze modellen en de T9xxx-cpu modellen meer kans hebt op een vers exemplaar(?)
"I contacted Dell and spoke with my EPP rep as well as one of the online reps. I was told by both that the published brightness for the WUXGA panel is 200 cd/m2 and that it already has been reported to update the website so that we can find it more easily. It definitely is not 300 nits, they tell me. Both said that I should expect the brightness to be the same as the other panels, except for the LED being markedly brighter."
en
"the quality is good to excellent - Overall I rate this screen a B+ to an A-. First, the resolution is incredible and I get the Real Estate I need. Second, It has not tired my eyes as quickly as many others may have experienced. The brightness is fantastic and I have no light bleed at all."
Dat biedt mij hoop
[ Voor 15% gewijzigd door dirkjesdirk op 04-06-2008 12:39 ]
Mooi, ik ben benieuwd wat je bevindingen zijn. Ik heb wel flinke light bleed, wel zo'n 2 tot 3 cm onderlangs. Het zou kunnen dat de brightness met 200nits dan wel ok is, want hij is niet veel donkerder dan de 1280 van een collega (die is dacht ik 220nits). Maar ik had een erg helder scherm verwacht. In jouw geval zou ik hem ook doorzetten.
http://forum.notebookrevi...read.php?t=243174&page=15
Het grootste deel is enthousiast maar er zijn ook wat mensen die hem terugsturen. Ik neem misschien toch de gok nog met omruilen voor een nieuwe wuxga, ben er nog niet uit.
Update: ik houd hem toch want wuxga wil ik toch wel graag (en goede kans dat de volgende niet beter is). Bij goeie lichtval is het toch bij normaal gebruik wel prachtig beeld hoor! Het mooie is natuurlijk dat je eigenlijk geen pixels meer ziet.
http://forum.notebookrevi...read.php?t=243174&page=15
Het grootste deel is enthousiast maar er zijn ook wat mensen die hem terugsturen. Ik neem misschien toch de gok nog met omruilen voor een nieuwe wuxga, ben er nog niet uit.
Update: ik houd hem toch want wuxga wil ik toch wel graag (en goede kans dat de volgende niet beter is). Bij goeie lichtval is het toch bij normaal gebruik wel prachtig beeld hoor! Het mooie is natuurlijk dat je eigenlijk geen pixels meer ziet.
[ Voor 18% gewijzigd door Gianni Rombios op 04-06-2008 19:37 ]
@ jupjup:
Bij deze foto's van mijn tobo. Ik heb denk ik een iets ander type ivm de andere kleur, maar verder moet het systeem hetzelfde zijn. (1e laptop had ook ander merk tobo dan mn 2e)
Als je goed kijkt kan je zien hoe de deeltjes vast zitten aan het toetsenbord en je ziet in het zwarte plasticje de gleufjes waar de pinnetjes van het witte plasticje in moeten. Bij jou zie ik die pinnetjes inderdaad niet zitten.
Op mijn foto's zijn ze dus los van elkaar, maar ze horen samen een schaarconstructie te vormen. Zonder deze pinnetjes zal de toets gewoon werken, alleen zal deze ietsje wiebeliger zijn. Zorg er wel voor dat de plasticjes vast zitten aan het toetsenbord. Je kan dan de toets terugplaatsen door deze eerst aan de bovenzijde aan het plastic te schuiven, waarna je de onderzijde vast kan klikken. Kijk hiervoor maar eens aan de onderkant van de toets, dan zie je wat ik bedoel.

Bij deze foto's van mijn tobo. Ik heb denk ik een iets ander type ivm de andere kleur, maar verder moet het systeem hetzelfde zijn. (1e laptop had ook ander merk tobo dan mn 2e)
Als je goed kijkt kan je zien hoe de deeltjes vast zitten aan het toetsenbord en je ziet in het zwarte plasticje de gleufjes waar de pinnetjes van het witte plasticje in moeten. Bij jou zie ik die pinnetjes inderdaad niet zitten.
Op mijn foto's zijn ze dus los van elkaar, maar ze horen samen een schaarconstructie te vormen. Zonder deze pinnetjes zal de toets gewoon werken, alleen zal deze ietsje wiebeliger zijn. Zorg er wel voor dat de plasticjes vast zitten aan het toetsenbord. Je kan dan de toets terugplaatsen door deze eerst aan de bovenzijde aan het plastic te schuiven, waarna je de onderzijde vast kan klikken. Kijk hiervoor maar eens aan de onderkant van de toets, dan zie je wat ik bedoel.

Verwijderd
Bedankt voor de duidelijke uileg 
Er is dus toch iets kapot aan de wiggetjes want ik mis dat binnenstukje. Zonder die werkt de toets helaas niet helemaal super(wiebelt heel erg). Heb me dus toch maar secondelijm gehaald en die toets op het rubbertje vastgeplakt icl de wiggetjes. En hij werkt nu weer beter ! Nog niet helemaal zoals het hoord maar goed genoeg om er zonder bij na te denken mee te typen. Had Dell ook al gebeld maar die kon mij dit niet duidelijk maken.. dus super!!
Er is dus toch iets kapot aan de wiggetjes want ik mis dat binnenstukje. Zonder die werkt de toets helaas niet helemaal super(wiebelt heel erg). Heb me dus toch maar secondelijm gehaald en die toets op het rubbertje vastgeplakt icl de wiggetjes. En hij werkt nu weer beter ! Nog niet helemaal zoals het hoord maar goed genoeg om er zonder bij na te denken mee te typen. Had Dell ook al gebeld maar die kon mij dit niet duidelijk maken.. dus super!!
Verwijderd
Vanmiddag Dell techn. dienst gesproken en zij konden uiteraard op afstand niets doen. Ze konden wel zien dat er weer een samsungscherm in zat dus repareren is niet aan de orde; de laptop wordt weer opgehaald en het bedrag (geheel) teruggestort. Nu bekende de man vd techn. dienst en de man van klantenservice dat ze zowel slechte samsungschermen als de betere LG-schermen in de M1530 monteren en dan voornamelijk de samsungs. Het grany verhaal en matige kijkhoek werd gewoon bevestigd. Ik probeer het nog een keer (driemaal is scheepsrecht!) en als er dan weer iets mis is of ik ontvang weer een smansungscherm is het over en uit en wacht ik op de led-schermen of koop een ander merk laptop. Jammer want de XPS ziet er prachtig uit en lever goede prestaties voor z'n geld. Onbegrijpelijk van de samsungschermen, de statische alu bovenkant etc.Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 20:06:
Nadat ik de eerste M1530 vanwege het grany samsungscherm -binnen 7 werkdagen geannuleerd en zonder kosten- heb teruggestuurd (via UPS) heb ik vandaag m'n tweede (T9300, WXGA+ 1440x900 zwarte uitvoering) ontvangen. Ik was enorm benieuwd of ik bij de gelukkige zou horen en nu wel een LG-scherm zou hebben. Maar het lijkt wel of ik dit keer GEEN scherm heb ontvangen want ik krijg geen beeld op m'n scherm. Ik hoor de laptop opstarten en zie het lampje (aan/uit) branden maar er verschijnt geen beeld!!! Wat ik ook probeer en ook na aansluiten vd netadapter blijft het beeld zwart. Het is maar goed dat ik nu de klantenservice niet kan bellen, want ik zou niet netjes gebleven zijn vrees ik! Wat een ellende en dit probleem ben ik niet eerder op dit forum tegengekomen. Morgen dus maar weer bellen en hup, de tweede M1530 kan retour...... EN misschien is het wel een LG dit keer!! De alu bovenkant heeft weer de statische elektriciteit. Helaas zit de beschermende folie er dit keer niet op, want dan voel je het niet! Ook staat de laptop niet met z'n vier pootjes op de grond. Linksvoor zweeft een beetje waardoor hij telkens wiebelt. Wat een k..-laptop......
Ik heb vanmiddag mijn XPS ontvangen. Meteen ff windows opnieuw aan het installeren geweest.
Alleen krijg ik nu mijn WiFi niet aan de praat op de een of andere vage manier.
Ik heb windows server 2008 x64 geinstalleerd. Hele zooi met drivers geïnstalleerd inclusief de laatste versie van de wifi kaart van intel (4965AGN).
In de device manager staat hij ook netjes geïnstalleerd. Alleen hij kan geen netwerk vinden, terwijl het er toch echt is. Iemand een idee wat ik fout doe?
Ik heb windows server 2008 x64 geinstalleerd. Hele zooi met drivers geïnstalleerd inclusief de laatste versie van de wifi kaart van intel (4965AGN).
In de device manager staat hij ook netjes geïnstalleerd. Alleen hij kan geen netwerk vinden, terwijl het er toch echt is. Iemand een idee wat ik fout doe?
Waarschijnlijk moet je even de wifi service installeren, staat standaard uit in server 2008. Als je dan toch bezig bent gelijk even de hyper-v rol erop zodat je virtuele machines kan draaien. ik kan je uit ervaring vertellen: werkt perfect!Gurneyhck schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 19:12:
Ik heb vanmiddag mijn XPS ontvangen. Meteen ff windows opnieuw aan het installeren geweest.
Productman.nl - Helpt startups in de Achterhoek en Liemers
Je zou niet de eerste zijn die het wifi schakelaartje (rechterzijde van het notebook) nog uit heeft staanGurneyhck schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 19:12:
Verwijderd
Vorige week was voor de 2e keer een monteur geweest vanwege het grainy samsung scherm. Vandaag besloten de laptop terug te sturen, na overleg met de technische dienst. Er zijn geen LG schermen meer leverbaar en een beter scherm dan wat ik nu heb zit er dan ook niet in. Jammer.
Yup dat is hem waarschijnlijk!Mark309 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 19:53:
[...]
Waarschijnlijk moet je even de wifi service installeren, staat standaard uit in server 2008. Als je dan toch bezig bent gelijk even de hyper-v rol erop zodat je virtuele machines kan draaien. ik kan je uit ervaring vertellen: werkt perfect!
FF proberen, thx iig.
edit: het werkt, nogmaals bedankt
[ Voor 4% gewijzigd door Gurneyhck op 04-06-2008 20:39 ]
Geen LG schermen meer leverbaar... was dat al geval of is dat vanaf heden? Ik hoop eigenlijk dat het iets tijdelijks is want ik neem geen genoegen met een 'minder' scherm.Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 20:07:
Vorige week was voor de 2e keer een monteur geweest vanwege het grainy samsung scherm. Vandaag besloten de laptop terug te sturen, na overleg met de technische dienst. Er zijn geen LG schermen meer leverbaar en een beter scherm dan wat ik nu heb zit er dan ook niet in. Jammer.
Verwijderd
Ik ook niet! Dan is het dus eigenlijk zinloos om voor de 3e keer een poging te wagen. Verzoek aan toekomstige ontvangers om te melden als ze wel een LG hebben en welke resolutie ze besteld hebben. Waren de led-schermen maar leverbaar, dan was dit probleem opgelost!Stealth2000 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 20:45:
[...]
Geen LG schermen meer leverbaar... was dat al geval of is dat vanaf heden? Ik hoop eigenlijk dat het iets tijdelijks is want ik neem geen genoegen met een 'minder' scherm.
Ze zeggen al 6 maanden dat er geen LG schermen zijn. Maar die zijn er wel, alleen niet zoveel.Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 20:07:
Als je met een Dell medewerker spreekt, moet je altijd rekening houden met het feit dat er een grote kans is dat hij of zij liegt
Ter vervolg van mijn ratelende harde schijf...
Ik heb het programma CrystalDiskInfo gebruikt, en dit is wat er uit komt.

Health Status: Caution
Het gaat hier om een Samsung 250gb 5400rpm schijf.
Wat voor gegevens krijgen Mudi en anderen met hardeschijf merkwaardigheden?

Health Status: Caution
[ Voor 8% gewijzigd door Ansenyi op 04-06-2008 22:43 . Reden: Linkje gefixt ]
To be, or not to be...
weet iemand al wanneer er in de Dell XPS 1530 de Geforce 9xxx serie erin komt?
verder vind ik het wel jammer dat er geen 1 GB Turbo Memory inzit.
Maar denk er over een Dell te bestellen binnen kort.
verder vind ik het wel jammer dat er geen 1 GB Turbo Memory inzit.
Maar denk er over een Dell te bestellen binnen kort.
[ Voor 44% gewijzigd door the squaler1 op 04-06-2008 22:56 ]
CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850
Ik heb exact diezelfde Caution met een 320 GB 5400 RPMAnsenyi schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 22:42:
[afbeelding]
Health Status: Caution![]()
Is dat een WD 320GB? Ik heb alles gewoon okee (WD3200BEVT)
Maakt jouw hardeschijf ook weleens een ratelend geluid of heb je er helemaal geen problemen mee?Hoogie2004 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 23:00:
[...]
Ik heb exact diezelfde Caution met een 320 GB 5400 RPM
To be, or not to be...
Ik heb het ook eens nagecheckt en ja hoor bij mij staat ook Caution. Geeft dezelfde foutmeldingen als bij jou.Ansenyi schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 22:42:
[afbeelding]
Voor diegene die geen geratel hebben, kunne deze eens checken wat zij krijgen. Weten we zeker dat onze harde schijf iets mankeert.
Verwijderd
Ik heb 6 (volgens mij, ben de telling een beetje kwijtsilmaril8 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 21:52:
[...]
Ze zeggen al 6 maanden dat er geen LG schermen zijn. Maar die zijn er wel, alleen niet zoveel.
Het speelt bij mij nu twee weken ongeveer, sindsdien is het het geval dat ze zeggen dat er geen LG schermen meer zijn. Of ze nog komen weet niemand daar, althans ik krijg te horen dat ze het voor nu met de slechtere schermen moeten doen aangezien de LG schermen er gewoon niet meer zijn.Stealth2000 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 20:45:
[...]
Geen LG schermen meer leverbaar... was dat al geval of is dat vanaf heden? Ik hoop eigenlijk dat het iets tijdelijks is want ik neem geen genoegen met een 'minder' scherm.
Verwijderd
Samsung HM320JI 320 GB
Ik heb geen echte ratel, maar hoor zo af en toe wel een 'klik-klak' geluid. De schijf is overigens wel vaak hoorbaar bezig en dan hoor je het typische schrijfgeluid, maar dat zal niet de ratel zijn waar jullie op doelen,denk ik.
Toch heb ik de test gedaan er er komt bij mij ook 'caution' uit op dezelfde punten (C5 & C6).
Overigens wordt mijn derde XPS 1530 vanmiddag afgeleverd, dus zal ik eens kijken of die hetzelfde probleem heeft. De laatst afgeleverde laptop had een hardeschijf die echt naar de filestijnen was (vanaf het begin vastlopers, BSOD's en Scandisk-waarschuwingen).
Ik heb geen echte ratel, maar hoor zo af en toe wel een 'klik-klak' geluid. De schijf is overigens wel vaak hoorbaar bezig en dan hoor je het typische schrijfgeluid, maar dat zal niet de ratel zijn waar jullie op doelen,denk ik.
Toch heb ik de test gedaan er er komt bij mij ook 'caution' uit op dezelfde punten (C5 & C6).
Overigens wordt mijn derde XPS 1530 vanmiddag afgeleverd, dus zal ik eens kijken of die hetzelfde probleem heeft. De laatst afgeleverde laptop had een hardeschijf die echt naar de filestijnen was (vanaf het begin vastlopers, BSOD's en Scandisk-waarschuwingen).
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2008 08:31 ]
Zoals ik al zei: dit zeggen ze al 6 maanden. Twee-drie maanden geleden had ik ook een M1530 en ik kreeg precies hetzelfde als jij te horen: de Samsung schermen waren op, dit terwijl er nog steeds mensen na mijn order wel een LG scherm kregen. Ook ik dreigde dat als de tweede M1530 geen LG scherm had, ik hem zou terugsturen. Ik heb ze ook op zoveel andere leugens betrapt.Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 08:01:
[...]
Ik heb 6 (volgens mij, ben de telling een beetje kwijt) verschillende personen gesproken waarbij ik duidelijk aangegeven heb dat de laptop terug gaat als het scherm niet beter wordt. Zou een beetje dom van ze zijn om dan te liegen. Daarnaast had de monteur het ook over het feit dat de LG schermen niet meer beschikbaar zijn , hij kreeg elke keer samsung schermen mee. Volgens mij is er geen LG scherm meer, anders hadden ze die wel geleverd bij de 2e keer dat de monteur langs was gekomen.
[...]
Het speelt bij mij nu twee weken ongeveer, sindsdien is het het geval dat ze zeggen dat er geen LG schermen meer zijn. Of ze nog komen weet niemand daar, althans ik krijg te horen dat ze het voor nu met de slechtere schermen moeten doen aangezien de LG schermen er gewoon niet meer zijn.
En denk zelf eens na: wat nou als ze tegen jou hadden gezegd dat er nog wel een paar LG schermen zijn. Als jij dit dan op een forum zoals Tweakers zet, dan wil iedereen natuurlijk die laatste LG schermen hebben en zullen die personen dan ook een laptop met Samsung scherm terugsturen. Vanuit dat oogpunt kan ik begrijpen dat ze liegen.
Volgens mij zijn er gewoon LG schermen voorradig en gebruiken ze die voor speciale/andere doeleinden. Bijvoorbeeld speciale klanten, of een speciale markt (misschien alleen voor de Ierland markt ofzo...). Of voor als mensen teveel problemen hebben met hun laptop en ze dan als compensatie een LG scherm krijgen etc etc etc.
Mijn red versie is iig made in Ierland. Is al wel en tijdje terug geleverd (begin maart). Zit een LG scherm in.
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
Probeer het ook eens met een Samsung tool http://www.samsung.com/gl...rt/utilities/ES_Tool.htmlAnsenyi schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 22:42:
[afbeelding]
Het zou goed kunnen dat crystaldiskinfo de waardes van de Samsung 250/320GB verkeerd interpreteert.
Vanavond ga ik het proberen op mijn m1530.Ansenyi schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 22:42:
*knip*
Mijn (7200rpm) harddisk maakt af en toe een klik geluid.
Toch alvast gedownload, en even proberen natuurlijk:
Hier op het werk heb ik de harddisk van mijn Latitude D630 nog nooit gehoord ofzo...
...en het resultaat is Caution (op punten 05/C5/C6) en het is een Fujitsu MHY2080BH disk (5400rpm, vermoed ik).
Maar goed, de gezondheid wordt bepaalt door middel van SMART gegevens.
En eerlijk gezegd, van SMART ben ik niet onder de indruk

Ik heb ooit een gloednieuwe harddisk gekocht waarbij de SMART gegevens aanduiden dat ie elk moment zou kunnen stoppen met werken.
Uiteraard nu minimaal 1,5 jaar verder doet die hd het nog steeds prima. Dus....
Zou ik het topic opnieuw mogen plaatsen aangezien we bijna op 2000 posts zitten. Uiteraad wil ik de TS wel vernieuwen en verbeteren
Ik heb gister eindelijk uitsluitsel gekregen van mijn case die ik eind maart heb aangemaakt.
Hij gaat een monteur sturen en die gaat mijn scherm vervangen
, ik heb gevraagd of ik het zelfde scherm weer kreeg, hier werd verder niet over gesproken in de volgende mail.
Ik wacht af.
Hij gaat een monteur sturen en die gaat mijn scherm vervangen
Ik wacht af.
Denk dat je het beste even contact zoekt met een modje voor jouw verzoek. Maar het lijkt me dat het geen probleem is.framaster schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 12:57:
Zou ik het topic opnieuw mogen plaatsen aangezien we bijna op 2000 posts zitten. Uiteraad wil ik de TS wel vernieuwen en verbeteren
Verwijderd
Ik heb zelfde, hardeschijf werkt voor rest erg goed, al slaat die af en toe zijn kop wil keihard tegen zijkantAnsenyi schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 22:42:
[afbeelding]

Maar van CrystalDisk twijfel ik er over of mischien geen uitleesfout is aangezien schijf voor rest wel goed doet.
Topicstarter heeft tijdje geleden al aangegeven dat er een nieuw topic gemaakt mag worden voor degene die er zin in heeftframaster schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 12:57:
Is dat zo? De laatste keer werd er panisch gereageerd en heeft ie alsnog zijn half eigen op mogen doen. Dat terwijl ie niet eens een 1530 heeft volgens mij.
Ok, Ik ga er vanavond mee bezig.
Zal alles netjes in tabellen gooien en het lekker overzichtelijk maken.
Ik heb trouwens een 1530 inbestelling mocht hij binnen zijn ga ik uitgebreid foto's maken voor in de TS !
Ik heb er zin in, jullie hoop ik ook want 2000 posts is wel een tikkie onoverzichtelijk.
Zal alles netjes in tabellen gooien en het lekker overzichtelijk maken.
Ik heb trouwens een 1530 inbestelling mocht hij binnen zijn ga ik uitgebreid foto's maken voor in de TS !
Ik heb er zin in, jullie hoop ik ook want 2000 posts is wel een tikkie onoverzichtelijk.
Yep, ik had hier nog tegen geageerd, maar de TS (PCMedic) EN een moderator (Thandor) wilden per se dat PCMedic het topic ging openen. Dit terwijl hij geen M1530 had (of van plan was te kopen) en dat er al een goed M1530 topic was. EN het voornaamste: hij heeft haast nooit deel 1 geupdate. Maar ja...Liquid schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 17:36:
Is dat zo? De laatste keer werd er panisch gereageerd en heeft ie alsnog zijn half eigen op mogen doen. Dat terwijl ie niet eens een 1530 heeft volgens mij.
Mijn hardeschijf heb ik geen problemen mee, en dus zoals ik al verwacht had de volgende uitslag:Mudi schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 03:35:
[...]
Ik heb het ook eens nagecheckt en ja hoor bij mij staat ook Caution. Geeft dezelfde foutmeldingen als bij jou.
Voor diegene die geen geratel hebben, kunne deze eens checken wat zij krijgen. Weten we zeker dat onze harde schijf iets mankeert.

Het ligt er dus toch aan dat óf het merk van jullie HD verkeerd uitgelezen wordt, óf ze zijn gewoon echt stuk.
Hmmz vreemd dat ze zeggen dat er geen lg schermen meer zijn ik heb mijn XPS vorige week ontvangen en daar zat gelukkig gelijk een LG scherm in
Ik heb een 1440x900 scherm. Ik heb echter wel een 'probleem' als ik aan het surfen ben en ik scroll naar beneden dan gaat het scherm flikkeren is dit normaal ? Ik dacht zelf dat dit iets met video drivers te maken zou kunnen hebben maar ik heb de 174.31 driver en die is redelijk up todate dacht ik zo.
Verwijderd
Wat voor kleur heb jij besteld?Crazyanz schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 20:35:
Hmmz vreemd dat ze zeggen dat er geen lg schermen meer zijn ik heb mijn XPS vorige week ontvangen en daar zat gelukkig gelijk een LG scherm inIk heb een 1440x900 scherm. Ik heb echter wel een 'probleem' als ik aan het surfen ben en ik scroll naar beneden dan gaat het scherm flikkeren is dit normaal ? Ik dacht zelf dat dit iets met video drivers te maken zou kunnen hebben maar ik heb de 174.31 driver en die is redelijk up todate dacht ik zo.
zwart ik had trouwens beter blauw ofzo kunnen nemen denk ik want je ziet elke vinger veeg
Verwijderd
Ze worden dus nog wel geleverd en ook inbijv de zwarte. Ik had het idee dat ze enkel LG's in de rode zouden doen omdat dit een speciaal product is, wat duurder ook en waarmee een goed doel gesponsord. Ik had eerst een blauwe, daarna een zwarte maar beide met Samsungschermen. Mijn vriendin heeft een rode en gelukkig een LG-scherm. Vandaar het vermoedde. Het viel mij overigens ook op dat de zwarte erg veel vingerafdrukken/vlekken zichtbaar maakte. ik twijfel nu enorm om voor de derde keer een XPS te bestellen.Crazyanz schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 20:40:
zwart ik had trouwens beter blauw ofzo kunnen nemen denk ik want je ziet elke vinger veeg
dan zou ik sowieso de maand juni even uit wachten aangezien montevina(ddr3 geheugen en zuinigere cpu) uitkomt deze maand kan er eventueel een remake komen van de XPS. Maar voor mij was na uitgebreid zoeken de XPS de enige optie. Compleet systeem en goede kwaliteit (oke je kan dus pech hebben met het scherm). En voor een zeer gunstige prijs ik was 800 euro kwijt voor T8100 met 3GB mem zal inmiddels al wel weer goedkoper zijn met die kortingsbonnen van ze maar als je het vergelijkt met de concurentie is er weinig wat in de buurt komt.
[ Voor 3% gewijzigd door haakjesluiten op 05-06-2008 20:56 ]
Getest met CrystalDiskInfo: 38 graden en GOOD!!!! Geen probleem dus.Tralapo schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 20:31:
[...]
Mijn hardeschijf heb ik geen problemen mee, en dus zoals ik al verwacht had de volgende uitslag:
[afbeelding]
Het ligt er dus toch aan dat óf het merk van jullie HD verkeerd uitgelezen wordt, óf ze zijn gewoon echt stuk.
Is trouwens een WD 320 GB
Dell XPS M1530 Midnight Blue | T8300 2.4 GHZ 3MB | 3 GB | 320GB 5400rpm | WXGA+ (1.440 x 900) | 8600GT 256mb GDDR3 | 6-cells | Wifi-N | Vista Home Premium 32bit
Ik heb inmiddels de Moderator een reply verzonden dat er nieuwe topic geopend mag worden.silmaril8 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 19:20:
[...]
Yep, ik had hier nog tegen geageerd, maar de TS (PCMedic) EN een moderator (Thandor) wilden per se dat PCMedic het topic ging openen. Dit terwijl hij geen M1530 had (of van plan was te kopen) en dat er al een goed M1530 topic was. EN het voornaamste: hij heeft haast nooit deel 1 geupdate. Maar ja...
Wat betreft Silmaril8. Ik wil graag hierbij reageren op je belachelijke reply! Allereerst dient een TS geen betreffende notebook/hardware te bezitten om een topic te mogen openen. Indien dit niet zo is mag jij mij even die regel laten zien. Verder vindt ik het onnodig om een vinger naar me toe te wijzen dat ik te weinig doe. Mocht je het nog niet beseffen, er zijn ook mensen die naast Tweakers.net een sociaal bestaan hebben zoals werk en educatie. Dat jij blijkbaar zoveel tijd in deze topic besteed is je eigen keuze, maar ga geen vinger naar iemand toe wijzen alsof je werk/tijdbesteding aan deze topic een onderscheiding verdient.
SMART fout ligt denk ik aan het programma. 320GB Samsung schijfje hier, Crystal Disk Info geeft bij C5 en C6 inderdaad fouten, bij beide is de waarde 100. Sandra Lite geeft bij deze entries echter geen fout en 390 resp. 1449. Denk dat die 2 waarden van Crystal dus niet kloppen.
Nieuw deeltje gemaakt: [Ervaringen] Dell XPS M1530 - Deel 3
[ Voor 27% gewijzigd door Xcist op 05-06-2008 23:09 ]
Luister eens, als je geen zin en tijd hebt om een topicstart te updaten: open dan geen topic! Heeft niks met "een sociaal bestaan" te maken. Zoals je ziet heb ik maar 1500 posts, ongeveer 2 posts per dag. Volgens mij is dat nog onder het gemiddeldePCMedic schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 22:09:
[...]
Ik heb inmiddels de Moderator een reply verzonden dat er nieuwe topic geopend mag worden.
Wat betreft Silmaril8. Ik wil graag hierbij reageren op je belachelijke reply! Allereerst dient een TS geen betreffende notebook/hardware te bezitten om een topic te mogen openen. Indien dit niet zo is mag jij mij even die regel laten zien. Verder vindt ik het onnodig om een vinger naar me toe te wijzen dat ik te weinig doe. Mocht je het nog niet beseffen, er zijn ook mensen die naast Tweakers.net een sociaal bestaan hebben zoals werk en educatie. Dat jij blijkbaar zoveel tijd in deze topic besteed is je eigen keuze, maar ga geen vinger naar iemand toe wijzen alsof je werk/tijdbesteding aan deze topic een onderscheiding verdient.
Dus waarom eiste jij uberhaupt deel 2 op als je zelf de voorkeur geeft aan een "sociaal bestaan"?...
Anyway, jij hebt deel 1 en deel 2 zo goed als nooit geupdate. Dus is het meer dan terecht dat ik die reply hier neerzette.
Und teil drei: [Ervaringen] Dell XPS M1530 - Deel 3
.
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit is een Dell XPS 1530 ervaringen topic. Gelieve géén 1330 gerelateerde zaken hier plaatsen! Tevens zijn meldingen over 'Ik heb 'm ook besteld! Hoelang moet ik nog wachten?' helemaal niet interessant, het product komt echt wel; posten daarover in dit topic zal de levertijd echt niet doen verkorten ;).
Dit is een Dell XPS 1530 ervaringen topic. Gelieve géén 1330 gerelateerde zaken hier plaatsen! Tevens zijn meldingen over 'Ik heb 'm ook besteld! Hoelang moet ik nog wachten?' helemaal niet interessant, het product komt echt wel; posten daarover in dit topic zal de levertijd echt niet doen verkorten ;).