[Ervaringen] Dell XPS M1530 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 20 Laatste
Acties:
  • 172.331 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

starwave schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 14:45:
Ik heb ook een XPS 1530M besteld. 1440x900 scherm en een 320GB 5400 rpm harddisk. Normaal zou ik een 7200 RPM bestellen maar dat lijkt na dit topic doorgelezen te hebben meer nadelen dan voordelen te hebben. Verwachtte levertijd op of voor 19-06-08 (dat is dan weer :'( )
Daar zit ik ook mee.. heb m nu 2 weken geleden besteld, en bij mij zou die op 12-06-08 komen.. ik heb al een aantal keer gemaild van hoe en wat, en heb vandaag eindelijk een mailtje gekregen dat ze het naar de fabriek hadden gestuurd, en als ze daar bericht van had zou ze me melden waarom het zolang gaat duren. Er is schijnbaar een onderdeel niet leverbaar... maar welke..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist even gebeld met de Xps Support over mijn Bluetooth probleem,
Werd erg goed en snel in het nederlands geholpen, ben ik erg tevreden over!( zoveel beter dan Bijv Packard bell). Maar iig, Hij denkt dat mijn bluetooth ding kapot is en vervangen moet worden( lijkt mij niet, maar laat maar lekker een monteur komen en dan kan die het oplossen:P). Alleen jammer ( en raar) dat hun server er op het moment uitligt zodat ze niks kunnen inplannen! moet ik dus morgen naar maar eens bellen. Ik wist ie me iets te vertellen dat de accesoires idd een tijdelijke actie was en dat het een vergissing was op de website. Ik ben hier verder niet op in gegaan,had hier over al mail contact met iemand van de klantenservice...( wacht al een week, nog geen reactie!)

Nog iets ander; Weet iemand hoe je kan instellen dat je alleen kan inloggen via de fingerprint? anders is het ding best wel nutteloos met beveiliging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand soms een afbeelding om het beruchte Samsung scherm eens te vergelijken met een LG scherm?
Ik kan me niet voorstellen dat Dell nog steeds "slechte" Samsung schermen in hun M1530's zouden plaatsen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn nieuwe HDD binnen en alles werkt nu weer. Tenmiste bijna alles. Het duurde even voordat ik alle driver er weer op had en alle hardware weer werkte maar dat is nu allemaal in orde. Er is enkel nog één klein probleempje:

Bij de standaard installatie die je van Dell krijgt staat er een programma geinstalleerd die laat zien hoe hard je geluid staat of hoe vel je beeldscherm staat wanneer je dit veranderd. Je krijgt dat z'n klein pop-up schermpje met z'n balkje er in. Nou heb ik door mijn nieuwe Vista installatie dit programmatje niet meer en op de Dell driver CD kan ik het ook niet vinden. Heeft iemand enig idee hoe deze handel heet en waar ik het vandaan kan halen? Het is namelijk wel handig als je kan zien hoe hard je laptop staat voordat je muziek af gaat spelen (helemaal met oortjes in).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 18:31:
Ik heb mijn nieuwe HDD binnen en alles werkt nu weer. Tenmiste bijna alles. Het duurde even voordat ik alle driver er weer op had en alle hardware weer werkte maar dat is nu allemaal in orde. Er is enkel nog één klein probleempje:

Bij de standaard installatie die je van Dell krijgt staat er een programma geinstalleerd die laat zien hoe hard je geluid staat of hoe vel je beeldscherm staat wanneer je dit veranderd. Je krijgt dat z'n klein pop-up schermpje met z'n balkje er in. Nou heb ik door mijn nieuwe Vista installatie dit programmatje niet meer en op de Dell driver CD kan ik het ook niet vinden. Heeft iemand enig idee hoe deze handel heet en waar ik het vandaan kan halen? Het is namelijk wel handig als je kan zien hoe hard je laptop staat voordat je muziek af gaat spelen (helemaal met oortjes in).
Dell quickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 18:31:
Heeft iemand enig idee hoe deze handel heet en waar ik het vandaan kan halen? Het is namelijk wel handig als je kan zien hoe hard je laptop staat voordat je muziek af gaat spelen (helemaal met oortjes in).
Het heet 'Dell Quickset' en staat als het goed is op de driver cd. Zo niet, is het ook via de support-site te vinden en te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat tootlje heet dellquickset, al draai ik liever zonder tootlje.
Symphony-X schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 12:13:
Waar ik ook blij verrast over ben, is het feit dat de laptop helemaal niet zo warm wordt als ik dacht. Hij blijft relatief koel - ook wanneer alle energy settings (+ in de bios) op max performance staan.
Ja, valt mij ook op de cooling zeer goed is, ze hebben zelfs bij dit ontwerp ook goed aan hardeschijf gedacht aangezien die iik actief wordt gekoeld door lucht flow wanneer Fan draaide
Batterij duur is ook zeer goed, ben niks anders gewend Dell :) Zat gisteren in trein nog wat pdf''s te lezen met brightness op 40%. En toen ik kijk gaf die aan accu 76% en 3 uur resterend op 6 cell accu. En geloof best dat je op deze laptop ook makkelijk meer dan 2 uur kan game met 9cell. Dat is toch wat anders dan bij die laptops waar accu binne uur leeg is zodra je game opstart.
starwave schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 14:45: Over 64 bit: het grootste probleem is bij het draaien van 64-bit windows dat niet altijd alle drivers worden ondersteund.
Vindt zelf 64 net wat lekkerder draaien. Maar wat echte ramp is dat je viir simpelste USB, Bluetooth, enz je 64bit drivers moet hebben omdat anders nooit gaat werken. Ik snap microsoft echt dat ze geen software matige opllosing hebben gemaakt door bijv x32 bits drivers te kunnen gebruiken onder softwarematige emulatie. Want dat beetje extra cpu load neem ik daarvoor gerust voor lief. En grootse plus punt vindt ik heerlijke 1440x900 scherm (wil echt nooit meer terug naar 1280x800 want in beging was die resolutie al meteen veelste laag).

Undervoltage
Ik ben met RMclocke aan slag geweest en mijn ervaring is dat CPU bij maximale belasting minder warm wordt. Maar dat me laptop hierdoor vervolgens bij minimale belasting veel meer ging gebruiken. Energie beheer van Vista zelf werkt veel beter voor maximale accutijd.
Wat me ook opviel is dat meeste programmas de ferqentie niet goed uitlezen wanneer de cpu in de LFM mode gaat(wanneer die FSB verlaagt) De meeste uitlezings programma blijft de zelfde FSB ferquntie weergeven en de getoonde proccesor ferquentie is ook veel ste hoog. Enig die tegen ben gekomen die goed doet is de monitor van rivatunner. Ook ben ik wezen kijken naar instelling van minimale en maximale prossor status in energie beheer van Vista. Dit schijtn alleen effect te hebben op hoeveelheid thortteling die wordt toegepast en niet op de ferqntie. Best wel vaag. Of wel bij lage cpu load werkt energie beheer van vista erg goed, terwijl dat niet op gaat wanneer prossor zwaar wordt belast. En voor rest heb ik nog nooit mee gemaakt dat Vista bij zware singel thead proces de ene core gaat onder klokken en ander overclokken net stapje hoger dan standaard snelheid. Terwijl dit juist faacture is van deze CPU (T7250) en nieuwere cpus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@JC Ken: wat zijn je ervaringen met RMClock? Wat voor cpu heb je?

Ik zie bij mij dat de processer de hele tijd van 8.0x naar 10.0x schiet, elke paar seconden. Het is geen stabiele lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de eerste M1530 te hebben geretourneerd vanwege het grany samsungscherm heb ik eergisteren nogmaals dezelfde configuratie (T9300, WXGA+ 1.440 x 900) besteld in de hoop nu een LG-scherm te ontvangen. Ik neem gewoon geen genoegen met een minder kwalitatief scherm. De leverdatum staat op 9-6-2008. Mocht het weer een samsungscherm zijn gaat ie weer terug en wacht ik op de LED-schermen die sowieso helderder en ook energiezuiniger zijn. Graag blijven posten wat voor scherm jullie ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:52
Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 20:14:
Na de eerste M1530 te hebben geretourneerd vanwege het grany samsungscherm heb ik eergisteren nogmaals dezelfde configuratie (T9300, WXGA+ 1.440 x 900) besteld in de hoop nu een LG-scherm te ontvangen. Ik neem gewoon geen genoegen met een minder kwalitatief scherm. De leverdatum staat op 9-6-2008. Mocht het weer een samsungscherm zijn gaat ie weer terug en wacht ik op de LED-schermen die sowieso helderder en ook energiezuiniger zijn. Graag blijven posten wat voor scherm jullie ontvangen.
Retouren kost toch 150 euro bij Dell? Of doen ze er niet moeilijk over als je hem zelf via TPG aangetekend terugstuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is niks over retourkosten gezegd. Na eerst de klantenservice, de technische dienst en een verkoper te hebben gesproken en waaruit duidelijk werd dat ze niet het scherm kwamen vervangen, heb ik -binnen de daarvoor staande 7 werkdagen na ontvangst- de koop geannuleerd en werd de laptop door UPS (waardeloos bedrijf omdat deze enkel op kantoortijden langskomen en afspraken niet worden nagekomen) bij de 3e poging opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 19:58:
@JC Ken: wat zijn je ervaringen met RMClock? Wat voor cpu heb je?

Ik zie bij mij dat de processer de hele tijd van 8.0x naar 10.0x schiet, elke paar seconden. Het is geen stabiele lijn.
Als je hem belast met Super Pi wel ;) En bij voledig Idel zal CPU zo veel mogelijk op minimale snelheid lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 22:02:
Er is niks over retourkosten gezegd. Na eerst de klantenservice, de technische dienst en een verkoper te hebben gesproken en waaruit duidelijk werd dat ze niet het scherm kwamen vervangen, heb ik -binnen de daarvoor staande 7 werkdagen na ontvangst- de koop geannuleerd en werd de laptop door UPS (waardeloos bedrijf omdat deze enkel op kantoortijden langskomen en afspraken niet worden nagekomen) bij de 3e poging opgehaald.
Ik denk dat je dat dan toch behoorlijk wat centjes gaat kosten, 184,45 namelijk... 8)7 :

http://www1.euro.dell.com...s=nldhs1&l=nl&s=dhs#link2

Het is belachelijk veel en zou, mochten ze het afhouden bij de terugstorting, zeker flink gaan klagen.

Edit: Wordt het overigens niet eens tijd dat we als collectief samen gaan werken om dit scherm probeem op te lossen? Dell blijft min of meer ontkennen dat er een probleem is terwijl er toch best veel mensen over klagen. Het vervangen krijgen van een grainy scherm is erg lastig en als je je vervolgens wilt beroepen op de 7 dagen zichttermijn mag je (zie bovenstaande link) flink in de buidel tasten.

[ Voor 19% gewijzigd door tm030614 op 28-05-2008 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 09:11
ik heb een 1440x900 scherm besteld en ik heb gelukkig in 1x een (LPLDF00) LG philips scherm :D wel heb k een HD die raare klikjes maakt nog maar zien wat dat is :? Ik lees trouwens overal dat het toetsenbord zo goed is terwijl mijn 4/5 jaar oude acer toch echt een beter toetsenbord heeft 8)7

accu gaat trouwens onwijs lang mee ? vanuit de doos zonder opalden kreeg ik al gelijk 3 uur en 30 minuten ???

[ Voor 71% gewijzigd door haakjesluiten op 28-05-2008 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reacties, net Dell quickset geinstalleerd en alles werkt nu weer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Ik ben nieuw met vista maar is het normaal dat je stn 1G aan geheigen gebruikt ??? of zit er onijs veel bloatware op een net uit de doos M1530 ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Dat is wel vrij veel, normaal vreet Vista met een fresh install zo'n 600 - 700MB weg.

Je hebt het inderdaad te danken aan die bloatware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
ik word echt helemaal gestoord van vista alles zit achter 20 knoppen verstopt en zelfs iets simpels als msn instaleren doet ie eeuwen over vind het echt dama dit! morgen staat e waarscheinlijk al xp op wat dit vidk echt 3x kut :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Het is even wennen, had er zelf ook last van. Na anderhalf jaar Vista te gebruiken zitten er natuurlijk nog steeds kinderziektes in. Maargoed, met XP zijn we ook al bij SP3 aanbeland.

Ik zou zeggen: geef Vista een kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
ik heb mcafee en google desktop er afgegooit dat scheelt al gelijk 200MB maar er staat mij nog te veel zooi op ik heb ook maar 285Gb vrij ofzo van 320. morgen denk even een verse instalatie doen en dan geef ik vista nog 1 kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Versie installatie is inderdaad aan te raden, lees wel de startpost door voordat je hieraan begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 22:11:
[...]

Als je hem belast met Super Pi wel ;) En bij voledig Idel zal CPU zo veel mogelijk op minimale snelheid lopen.
Dat snap ik ;) Maar het is dus zo dat als ik niks doe (gewoon de laptop laten staan) het ook zichtbaar is. Zal vandaag nog even verder kijken.

Wat is bij jou het minimale aantal volts dat je in kunt stellen? Ik kan niet lager kiezen dan 1.0375v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onlangs stond hier een link die verwees naar een site over de rechten van de klant. Kan iemand die mij nog eens geven? Ik vind hem niet meer, heb de search al gebruikt ...

Ik ga wss mijn XPS M1530 laten inruilen. Ik krijg namelijk nog altijd BSOD's, zelfs met een cleane install en ENKEL de officiële drivers geïnstalleerd. Microsoft verwijst naar een hardwareprobleem, maar ik kan ze niet vinden, zelfs niet met allerhande diagnose tools (ik heb wel minidumps, maar dat maakt mij niet veel wijzer).
Mijn HDD kraakt en schraapt nogal. Af en toe maakt hij een klik dat op een "piep" lijkt. Ik denk dus dat deze het binnenkort zal begeven. Mijn toetsenbord reageert niet altijd goed, vooral de linkerkant niet (kan ook aan mij liggen ...), CPU-whine, ...

Het zijn vooral die BSOD's die mij irriteren, de rest is gemakkelijk op te lossen. Jammer, maar helaas ...

Aangezien ik de laptop al een tijdje heb (de meeste van deze problemen deden zich later voor), wil ik mij dus eerst wapenen voordat ik Dell contacteer. Zo weet ik waar ik recht op heb. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 1680 schermen kan je nu ook weer kiezen via de site. Volgens mij is het echter allemaal samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 20:29
Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 09:42:
De 1680 schermen kan je nu ook weer kiezen via de site. Volgens mij is het echter allemaal samsung.
Dat blijkt verder nergens uit. Maar je kunt nu idd 4 soortgen schermen kiezen.
Overigens nu ook een 250 GB 720 rpm schijf. Welk type zou dat zijn?

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-08 00:38
Crazyanz schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 01:48:
ik heb mcafee en google desktop er afgegooit dat scheelt al gelijk 200MB maar er staat mij nog te veel zooi op ik heb ook maar 285Gb vrij ofzo van 320. morgen denk even een verse instalatie doen en dan geef ik vista nog 1 kans.
Vlam hem zo ervan af, is gewoon tijd verspilling. Als het je vanaf het begin al niet aanstaat, zal het altijd zo blijven. Had hetzelfde probleem als jou en ik heb ook een clean install gedaan en nu toch nog XP erop gezet. Het is veel soepeler en tenminste komt er steeds geen toestaan of niet. Als ik erop klik wil da toch zegge dat ik het open wil en moet die Vista nog eens moeilijk gaan doen met het opnieuw te vragen, het zijn van die kleine details die het verkloten dus ik ben blij dat ik terug op XP draai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dirkjesdirk schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 10:00:
[...]

Dat blijkt verder nergens uit. Maar je kunt nu idd 4 soortgen schermen kiezen.
Overigens nu ook een 250 GB 720 rpm schijf. Welk type zou dat zijn?
Het staat er niet, maar wanneer ik contact met de helpdesk heb wordt mij verteld dat de LG schermen op zijn en niet meer leverbaar zijn. Ze hebben alleen nog de Samsung schermen.

Ik zit met een grainy samsung, vandaar dat ik contact erover heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 10:57:
[...]

Het staat er niet, maar wanneer ik contact met de helpdesk heb wordt mij verteld dat de LG schermen op zijn en niet meer leverbaar zijn. Ze hebben alleen nog de Samsung schermen.

Ik zit met een grainy samsung, vandaar dat ik contact erover heb.
Dan adviseer ik het hi-res scherm te nemen. Die schijnen nog behoorlijk goed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:32
Ik had net even gebeld met Dell, omdat ik een vraagje had over de LED-schermen. Dit omdat ik natuurlijk geen zin heb om straks met een grainy scherm te zitten. Ze wisten mij te vertellen dat de LED-schermen waarschijnlijk wel komen voor de M1530, maar waarschijnlijk niet in de nabije toekomst.

Dus de duidelijkheid heerst weer eens bij Dell en het zal wel even duren voordat deze komen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dirkjesdirk schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 11:22:
[...]

Dan adviseer ik het hi-res scherm te nemen. Die schijnen nog behoorlijk goed te zijn.
Dat heb ik ook begrepen en dat is wellicht nog een oplossing.

Zojuist is de monteur geweest, maar het scherm wat hij bij zich had was grainy. Mijn call gaat nu naar de 2e lijn aangezien de LG schermen op zijn en ik tot nu toe grainy schermen gehad heb. Ben benieuwd wat er nu uit gaat komen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat ik ook eens reageren.

Heb de laptop nu een kleine week en ben super tevreden! Laptop zag er nog een stuk mooier uit in het echt als op plaatjes.. Door dat bruched metal ziet de laptop er duur en degelijk uit. Niets rammelt hier verder ook en alles werkt perfect.

Heb vista er ook nog steeds opstaan. In het begin wel heel erg wennen maar nu alles naar mn smaak te hebben aangepast ben ik toch best tevreden ermee.

Ook ik heb geen assesoires (rotwoord) gehad maar die mis ik eigenlijk ook niet dus vind het wel goed zo.

Al met al.. Ik heb een erg mooie, supersnelle laptop waarop alles draait (zelfs crysis) voor 800 euro.. Super :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yeehaw schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 11:34:
Ik had net even gebeld met Dell, omdat ik een vraagje had over de LED-schermen. Dit omdat ik natuurlijk geen zin heb om straks met een grainy scherm te zitten. Ze wisten mij te vertellen dat de LED-schermen waarschijnlijk wel komen voor de M1530, maar waarschijnlijk niet in de nabije toekomst.

Dus de duidelijkheid heerst weer eens bij Dell en het zal wel even duren voordat deze komen denk ik.
Ik hoop dat het toch niet langer dan 2 maanden zal duren..
Deze topic gaat er ook over. Misschien nuttig om promoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 17:24:
Heeft iemand soms een afbeelding om het beruchte Samsung scherm eens te vergelijken met een LG scherm?
Ik kan me niet voorstellen dat Dell nog steeds "slechte" Samsung schermen in hun M1530's zouden plaatsen... :/
Hier heeft iemand foto's gemaakt van de twee schermen naast elkaar. Ook staat er de manier om te kijken wat voor scherm je hebt.
Ik heb een Samsung scherm, en moet eerlijk zeggen dat ik er niet echt problemen mee heb. Het is helemaal niet zoals op de foto's lijkt me. Op de foto lijkt het meer dat de brightness van het Samsung scherm lager staat.
Ik heb trouwens wel het dpi aangepast, vond de tekst wel er klein..

Edit: Als er binnenkort LED schermen komen, kan ik het scherm dan onder het mom van grany nog omwisselen met een LED? Want dan doen we dat wel, voor een beter mileu hehe.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2008 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blij van die vergelijking eens te zien :).
Ik moet zeggen dat ik ook tevreden ben over mijn Samsung scherm. Het is absoluut niet te vergelijken met die van op de foto's! Als ik de Samsung vergelijk met mijn extern scherm(=LG L226 WTQ) dan geven beiden een even goede beeldkwaliteit weer. Bij de Samsung is het wit zelfs nog witter.
Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 13:33:
[...]

Hier heeft iemand foto's gemaakt van de twee schermen naast elkaar. Ook staat er de manier om te kijken wat voor scherm je hebt.
Ik heb een Samsung scherm, en moet eerlijk zeggen dat ik er niet echt problemen mee heb. Het is helemaal niet zoals op de foto's lijkt me. Op de foto lijkt het meer dat de brightness van het Samsung scherm lager staat.
Ik heb trouwens wel het dpi aangepast, vond de tekst wel er klein..

Edit: Als er binnenkort LED schermen komen, kan ik het scherm dan onder het mom van grany nog omwisselen met een LED? Want dan doen we dat wel, voor een beter mileu hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 13:33:
Ik vermoed van niet, immers dan had je nu al moeten klagen direct nadat je de laptop ontvangen had. Na een paar weken pas klagen zullen ze niet accepteren denk ik.

Maargoed, je kan het altijd proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-09 01:10
Ik heb beide schermen hier ook naast elkaar gehad en het effect was lang niet zo erg als het op die foto's lijkt. De kleuren kwamen gewoon vrijwel met elkaar overeen, alleen het witte had iets een korreligheid over zich. Denk dat het ook erg lastig op foto's te vangen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na dik week in Pre-Productie, nu eindelijk in Productie!! Afleverdatum staat helaas nog wel om 12-06.. maar het zal mij benieuwen hoe lang dit gaat duren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:00
Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 15:23:
Na dik week in Pre-Productie, nu eindelijk in Productie!! Afleverdatum staat helaas nog wel om 12-06.. maar het zal mij benieuwen hoe lang dit gaat duren..
Offtopic, maar meestal betekent status Productie dat UPS 2 werkdagen later (in jouw geval maandag dus) het pakketje komt leveren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Mudi schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 10:46:
[...]

Vlam hem zo ervan af, is gewoon tijd verspilling. Als het je vanaf het begin al niet aanstaat, zal het altijd zo blijven. Had hetzelfde probleem als jou en ik heb ook een clean install gedaan en nu toch nog XP erop gezet. Het is veel soepeler en tenminste komt er steeds geen toestaan of niet. Als ik erop klik wil da toch zegge dat ik het open wil en moet die Vista nog eens moeilijk gaan doen met het opnieuw te vragen, het zijn van die kleine details die het verkloten dus ik ben blij dat ik terug op XP draai.
Je moet Gebruikersaccountbeheer (UAC) natuurlijk ook uitzetten, anders is Vista natuurlijk een ramp met dat toestemming geven voor van alles en nog wat... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 17:28
Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 13:11:
...
Ook ik heb geen assesoires (rotwoord) gehad maar die mis ik eigenlijk ook niet dus vind het wel goed zo.
...
Heb jij wel een sleeve om je laptop zitten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vrij vaak last van een tikkend geluid die de HD vrij vaak maakt. Ik kan het geluid beschrijven alsof de leesarm plots sterk uitwijkt en ergens tegenaan tikt. Verder functioneert die HD naar behoren. Ik maak me enkel wat zorgen om de levensduur van de harde schijf. Het is onafhankelijk van het OS. Want zowel bij vista als xp deed ie dat. Iemand die nog met dit probleem te maken heeft en/of een oplossing ervoor heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansenyi
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 22:46
Slikt deze laptop ook SDHC kaartjes?
Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 16:55:
Ik heb vrij vaak last van een tikkend geluid die de HD vrij vaak maakt. Ik kan het geluid beschrijven alsof de leesarm plots sterk uitwijkt en ergens tegenaan tikt. Verder functioneert die HD naar behoren. Ik maak me enkel wat zorgen om de levensduur van de harde schijf. Het is onafhankelijk van het OS. Want zowel bij vista als xp deed ie dat. Iemand die nog met dit probleem te maken heeft en/of een oplossing ervoor heeft?
Wat gebeurt als je de diagnostische tests voor de harde schijf doet?

[ Voor 89% gewijzigd door Ansenyi op 29-05-2008 18:10 ]

To be, or not to be...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen met eject freeze problemen. Dit wordt deze maand als het goed is opgelost.

Dell Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruler-Nrg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-08 14:42
Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 18:18:
Voor de mensen met eject freeze problemen. Dit wordt deze maand als het goed is opgelost.

Dell Blog
Thu. May. 08, 2008 is het gepost, en daar komt bij dat we al 2 biossen verder zijn die dit probleem zover ik weet al hebben opgelost. Dit geld zowel voor de 1330 als voor de 1530.

Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 12:46
Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 09:42:
Shit, dan heb ik dus net te vroeg besteld :'( Zo'n 1680 x 1050 scherm had me wel mooi geleken.

Edit: Hij stond nog in preproductie ddus ik heb de verkoper toch nog maar even een mailtje gestuurd. De kans op zo'n scherm is te mooi om te laten lopen :*) Ben benieuwd of het nog kan.

[ Voor 23% gewijzigd door Ahrnuld op 29-05-2008 19:32 ]

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 19:34
Ruler-Nrg schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 18:45:
[...]

Thu. May. 08, 2008 is het gepost, en daar komt bij dat we al 2 biossen verder zijn die dit probleem zover ik weet al hebben opgelost. Dit geld zowel voor de 1330 als voor de 1530.
Zover ik weet is er nog geen Bios die dit oplost voor de XPS M1530. De laatste Bios voor deze laptop is die van eind maart, en daarin werd alleen het probleem van het touchpad opgelost en wat extra hardwareondersteuning toegevoegd. Met deze laatste Bios heb ik het freeze probleem nog steeds. We gaan eens afwachten wat deze volgende Bios zal gaan brengen.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

framaster schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 16:19:
[...]

Heb jij wel een sleeve om je laptop zitten ?
Die zit er wel bij. Driver cd's enz ook maar geen oordopjes en doekje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

boaty schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 19:10:
[...]

We gaan eens afwachten wat deze volgende Bios zal gaan brengen.
Van de blog post:
There have also been reports of this issue on the XPS M1530. The next BIOS revision is being tested now, and will also correct the symptoms. That revision is slated for web posting in June.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruler-Nrg schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 18:45:
[...]

Als jij een bios hebt die dit probleem oplost, dan zou ik hem graag willen hebben. Iig goed om te weten dat dell toch nog iets aan het doen is om die shit goed te krijgen. Ik wordt alleen wel een beetje gek van die patchcultuur die bij veel bedrijven aanwezig is. Een product hoort goed te functioneren en dan pas in de winkel te liggen, niet andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

starwave schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 19:04:
[...]

Shit, dan heb ik dus net te vroeg besteld :'( Zo'n 1680 x 1050 scherm had me wel mooi geleken.

Edit: Hij stond nog in preproductie ddus ik heb de verkoper toch nog maar even een mailtje gestuurd. De kans op zo'n scherm is te mooi om te laten lopen :*) Ben benieuwd of het nog kan.
Wat was de reactie van de verkoper? Het scherm kan nog wel, echter de kans is zeer groot dat het dus een grainy betreft of de schermen zijn ondertussen beter geworden (wat ook een mogelijkheid is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
starwave schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 19:04:
[...]

Ik heb afgelopen vrijdag per mail zo'n 1680x1050 scherm kunnen bestellen. Geen probleem dus. Meerprijs is 80 euro - maar ik weet niet of dat t.o.v. de basisconfig is (met 1280x... scherm) of t.o.v. het 1440x... scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waren de 1680x1050 LG schermen niet op?
Volgens mij krijg je dan altijd een brak samsung scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 20:56
Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 09:13:
waren de 1680x1050 LG schermen niet op?
Volgens mij krijg je dan altijd een brak samsung scherm...
goed ook dat je er ook bij zegt dat niet alle samsung schermen slecht zijn.... ik heb een m1530 met een samsung scherm en ik ben zeer tevreden!

Is dit het beste antwoord? Dan hoor ik dat graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvo
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 21:08
Corvo schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 08:39:
[...]

Momenteel is bij mij ook het aluminium gedeelte (waar de handpalm rust) ook behoorlijk vies geworden.
Soms ziet het uit als donkere vlekken, terwijl in andere gevallen het helemaal wit uitziet.
In ieder geval niet mooi.
...hebben hier niet meer mensen problemen mee?

*knip*
Een update op bovenstaande quote:
Na een tweetal pogingen om via Dell's website dit probleem te bespreken, toch maar eens de tijd genomen om te bellen.
Op de mails (die je via de website verstuurt) werd namelijk niet gereageerd. 1 mail voor Technische Support ander voor Customer Care... maar goed, het telefoontje:
  • XPS support gebeld, en waarempel snel iemand aan de lijn EN in het Nederlands. Vooruitgang! _/-\o_
  • Probleem uitgelegd. In de wacht... conclusie: Is cosmetisch probleem, dus niet technisch = Klantenservice bellen.
  • Klantenservice gebeld. Ook snel iemand aan de lijn.
  • Probleem uitgelegd. Order nummer doorgegeven. Conclusie: meer als 2 maanden oude order = Technische Support 8)7
  • XPS support gebeld. Weer iemand snel aan de lijn.
  • Probleem uitgelegd. In de wacht... conclusie: Normaliter geen garantie (slijtage van gebruik), maar het alu-gedeelte van mijn case wordt toch vervangen!
    Het is immers een veeeeel te jong systeem om al een dergelijk probleem te hebben.
Dinsdag komt de monteur langs. Uiteindelijk goed geholpen!

Voor de volledigheid, twee foto's:
Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/f.raeven/m1530stain1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/f.raeven/m1530stain2.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Corvo op 30-05-2008 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd dat Dell bij jou wel een nieuw alu-gedeelte kan leveren en plaatsen. Bij mij willen ze dat niet doen en moet zelfs dáárvoor al een nieuw systeem worden besteld :s (Natuurlijk zijn er wel meer problemen bij mij..)

Zojuist weer contact met Dell gehad en zij besluiten mij (na het zien van de foto's) weer een nieuw systeem te sturen (de 3e) in de hoop dat deze helemaal goed zal zijn. Ik heb er nu dus 2 staan en daarvan wordt er 1 opgehaald zodat ik niet zonder kom te zitten tijdens de levertijd. Ik stuur de eerste terug met het SEC3157 scherm en de kapotte hardeschijf van de tweede.

Nu maar hopen dat de volgende helemaal goed is en meteen een LG-scherm heeft. Zo niet, houd ik de 2e laptop (met LG) en zet ik het aluminium e.d. gewoon om, want dan heb ik echt genoeg gehad van het ruilen..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2008 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 12:46
Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 06:42:
[...]

Wat was de reactie van de verkoper? Het scherm kan nog wel, echter de kans is zeer groot dat het dus een grainy betreft of de schermen zijn ondertussen beter geworden (wat ook een mogelijkheid is).
Reactie was dat het niet kon omdat het systeem in productie is.

In het statusoverzicht staat bij mij preproductie, maar ik neem aan dat hij óf dat bedoeld, óf dat zijn statusoverzicht actueler is. Het is jammer, maar ik heb ook niet echt zin om er moeilijk over te gaan doen. ;)

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 10:49:

Nu maar hopen dat de volgende helemaal goed is en meteen een LG-scherm heeft. Zo niet, houd ik de 2e laptop (met LG) en zet ik het aluminium e.d. gewoon om, want dan heb ik echt genoeg gehad van het ruilen..
Ik ben benieuwd.. Mijn laptopie komt volgens UPS maandag thuis, en heb ook een 1440x900.. Hoop ook dat het meteen een LG Scherm is.. en dat de rest ook goed is.. Heb geen zin in dat gezeur van omwisselen ed. Snap niet dat Dell in dat opzicht niet meteen goede systemen kan afleveren. Dat scheelt ze zelf toch ook een hoop werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 11:39:
[...]

Ik ben benieuwd.. Mijn laptopie komt volgens UPS maandag thuis, en heb ook een 1440x900.. Hoop ook dat het meteen een LG Scherm is.. en dat de rest ook goed is.. Heb geen zin in dat gezeur van omwisselen ed. Snap niet dat Dell in dat opzicht niet meteen goede systemen kan afleveren. Dat scheelt ze zelf toch ook een hoop werk?
Ja en veel geld, als je kijkt dat Rubeneo Nu zijn derde systeem krijgt! die andere systemen kunnen ze niet meer gebruiken, misschien halen ze er wat onderdelen uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DusL
  • Laatst online: 26-07 10:06
Heb mijn XPS 1530 gister ontvangen, en wil even mijn eerste indruk met jullie delen.

Eigenlijk hoorde hij maandag aan te komen, maar door omstandigheden (examens) heb ik hem naar gister laten verschuiven. Daarom heb ik kennelijk (nog) een 1440x900 LG scherm mogen ontvangen, die er werkelijk geweldig uitziet. Op maximale helderheid is het vaak gewoon te fel, dus heb ik hem wat teruggeschroeft en de standaard accu-helderheid is prima acceptabel te noemen. Het LG-scherm heeft zeer lichte horizontale backlight-bleeding boven en beneden, maar dat is echt alleen op zwart beeld lichtjes te merken. Verder geen grainyness of onscherpte etc.

Bouwkwaliteit is redelijk te noemen. De buitenkant zelf ziet er prima uit op het feit na dat ik aan 1 kant van de laptop best wel diep in het scharnier kan kijken, en aan de andere kant niet. Verder steekt het plastic plaatje voor mijn koptelefoon scheef een minimetertje uit, wat zegmaar wel te voelen is. Verder kan ook ik stroom voelen als ik de laptop aanraak.

Ik kreeg er een sleeve bij, geen koptelefoon/doekje etc maar ik ben al blij met de sleeve zelf omdat ik die met mijn laptop erin gewoon in mijn rugzak kan meenemen. Een laptoptas kan alweer 30 eur kosten, dus. Verder een boel CD's met drivers en programma's, waarbij Dell toch de verkeerde driver CD meegestuurt heeft. Nadat ik Vista opnieuw geïnstalleerd had (er zit standaard serieus veel troep op) moest ik even creatief een m1330 wifi driver erop zetten om vervolgens via de Dell site de belangrijkste drivers erop te zetten.

Prestaties weet ik nog niet echt, want ik loop er vandaag (nu) alleen nog maar op te internetten. Geluid uit de speakers is toch wel beter dan de gemiddelde tft-beeldscherm speaker. Vergelijk het maar met redelijk goedkope losse boxen.

Over het algemeen valt er met de tekortkomingen wel te leven, en is het verder gewoon een zeer geile laptop :D Mooie uitstraling, redelijk licht, mooi beeldscherm als je LG hebt. Verder is geluidsproductie prima stil, en warmte is ook wel okay. Ik krijg wel vaag gepiep uit mijn laptop, ik heb gelezen dat dat de HDD is? Best wel irritant eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Nog iemand met een goede evalue code? De standaard systemen zijn weliswaar iets goedkoper (ca 5%) dan voor 28 mei, maar toen was er nog een 15% kortingsbon. Als er nog een bon komt verwacht ik een 10% bon. Tezamen met de 5% die er al is kom je dan op ongeveer dezelfde prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 17:28
Moet er niet is een nieuwe topic worden geopent ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Penguin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-08-2024
Ook even een reactie van mijn kant.
Heb afgelopen donderdag (29-05) een blauwe M1530 binnengekregen, die ik 1 week eerder besteld had (22-05) met creditcard. Ruim een week voor de verwachte datum (06-06).

Configuratie: T8300, 320 GB HDD, 1440 *900, 3GB memory.
Het scherm is een AUO 2077, maar ziet er erg goed uit, geen dode pixels niks.
Clean install gedaan, met de meegeleverde CD's helemaal goed. Waren ook de goede CD's :)
Toetsenbord is vlak, geen tintelingen, ook niet met de driepins stekker in een ongeaard stopcontact.
Kortom ik heb niks te klagen.

Geen accesoires erbij. Wel de sleeve. Vind het niet netjes, is volgens mij nooit officieel gesteld dat het tijdelijk was, maar kan er mee leven....

[ Voor 11% gewijzigd door The Penguin op 30-05-2008 17:17 ]

Dell XPS M1530 Midnight Blue | T8300 2.4 GHZ 3MB | 3 GB | 320GB 5400rpm | WXGA+ (1.440 x 900) | 8600GT 256mb GDDR3 | 6-cells | Wifi-N | Vista Home Premium 32bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo heren,

Ik heb een probleem met de audio en ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.

De drivers voor de audio heb ik geïnstalleerd. In Hardware > Apparaatbeheer staat dat ook netjes aangegeven. Toch krijg ik geen geluid uit de speakers van de laptop. Ik krijg wel geluid als ik een microfoon/koptelefoon aansluit.

Wat kan ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSideX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-09 16:26
Bij volumeregeling -> geadvanceerd staat er een vinkje "pc luidsprekers dempen", dat kan je best uitvinken :)

Afbeeldingslocatie: http://img233.imageshack.us/img233/5245/pcluidsprekersja4.th.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door DarkSideX op 30-05-2008 18:24 . Reden: afbeelding toegevoegd ]

24 x Phono Solar 410W Oost-West - SMA Tripower 10kW - Sunny Home Manager 2.0 - Alfen Eve Single Pro-Line - EQB 250+ 74kWh - WP Nibe S1255 6kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkSideX schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 18:16:
Bij volumeregeling -> geadvanceerd staat er een vinkje "pc luidsprekers dempen", dat kan je best uitvinken :)

[afbeelding]
Dankje, dat heb ik nog niet geprobeerd. 8)7 Ik zal het maandag uittesten.

Kan het ondertussen ergens anders aan liggen, of ligt het probleem 100% aan het dempen van de pc luidsprekers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSideX
het kabeltje naar de speakers kan ook gewoon stuk zijn natuurlijk :s

24 x Phono Solar 410W Oost-West - SMA Tripower 10kW - Sunny Home Manager 2.0 - Alfen Eve Single Pro-Line - EQB 250+ 74kWh - WP Nibe S1255 6kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een vraag

Is er iemand hier die het gelukt is om op een eenvoudige manier Optical SPDIF op zijn notebook te krijgen.
In een eerdere posting gaf iemand uitgebreid weer hoe m.b.v. soldeerbout rest materiaal etc, en het geheel uit elkaar schroeven van zijn XPS en met naar mijn idee met veel moeite SPDIF in had gebouwd.

Het enige betaalbare wat ik heb gevonden is Sweex External Sound Card 5.1
De verzend kosten zijn dan bijna even hoog als het apperaat 8)7

Een mooiere oplossing is de xpress notebook kaart van Creative maar die is vrij prijzig.
Bij dell ook verkrijgbaar (ze weten het dus wel).
Je kan dan al gouw beter je AV receiver vervangen door deze
Onkyo TX-SR505E goedkoopste 269 Euries
http://www.eu.onkyo.com/p...duct_en_2008_5875516.html
Denon AVR-1508 http://www.lookenlisten.nl/index_ie.html of
Harman/Kardon AVR147 staat er niet bij maar heeft ook HDMI OUT
http://www.harmankardon.c...rod=AVR%20147/230&sType=C

kosten ongveer 300 euries met HDMI in en OUT kan je je notebook doorlussen want digi out geluid zit wel op je hdmi uitgang.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2008 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een extrerne 5.1 kaart van Trust gekocht @ mediamarkt. 25 euri gloofk. Werkt oké, alleen soms een haper, maar weet niet of het aan dat ding ligt of de comp. Want dat zou ook best kunnen. Even in de gaten houden.

HDMI kabels zijn btw wel erg duur, wou hem zo aan me tv hangen, maar een kabel met die lengte gaat richting de 80 euri ofzo :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joertem
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-08 22:22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ikzelf heb een xps 1330. ondertussen heb ik hem al 3 keer geruild, het begon met een slecht gemonteerd scherm. En de daarop volgende laptops hadden allemaal een bolling in het toetsenbord of iets anders. Ik had gevraagd of ze een monteur konden sturen om me scherm te maken/vervangen. Maar dat kon niet volgens de mevrouw van de customer care, ze sturen alleen nog monteurs voor interne schade b.v. moederbord. externe schaden kunnen alleen geruild worden volgens haar.
Maar nu lees ik in dit topic, dat men allemaal een monteur langs gestuurd krijgen om hun scherm te laten vervangen. Dus volgens mij klopt er iets niet in dit verhaal, of het moet alleen voor de m1330 gelden.

Dit is dus al een paar maanden aan de gang, steeds weer ruilen. En ze kunnen geen invloed uitoefenen op de volgende laptop. wordt er een beetje gek van. Zit op het moment dus nog met 2 laptops, beide voldoen niet aan me eisen. Ik zag net in me mailbox dat die mevrouw er nu niet meer werkzaam is. Straks maar even terug mailen, misschen zijn ze nu wel eindelijk van plan om een monteur langs te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkSideX schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 21:31:
het kabeltje naar de speakers kan ook gewoon stuk zijn natuurlijk :s
Heb je het over externe speakers of interne speakers? Ik had het namelijk over de interne speakers. Misschien klopt het inderdaad wat je zegt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSideX
Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 09:28:
[...]

Heb je het over externe speakers of interne speakers? Ik had het namelijk over de interne speakers. Misschien klopt het inderdaad wat je zegt...
de interne speakers hebben ook een kabeltje hoor, en je zei zelf al dat de externe werkten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Corvo Heb jij zo'n 7200 rpm schijf die zo warm wordt?
Want mijn 5400 wordt helemaal niet warm, heb dan hoop ik ook geen last van die plekken en volgens mijn kan je dit dan alleen gebeuren met ene 7200 rpm schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
xileS schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 02:55:
Ikzelf heb een xps 1330. ondertussen heb ik hem al 3 keer geruild, het begon met een slecht gemonteerd scherm. En de daarop volgende laptops hadden allemaal een bolling in het toetsenbord of iets anders. Ik had gevraagd of ze een monteur konden sturen om me scherm te maken/vervangen. Maar dat kon niet volgens de mevrouw van de customer care, ze sturen alleen nog monteurs voor interne schade b.v. moederbord. externe schaden kunnen alleen geruild worden volgens haar.
Maar nu lees ik in dit topic, dat men allemaal een monteur langs gestuurd krijgen om hun scherm te laten vervangen. Dus volgens mij klopt er iets niet in dit verhaal, of het moet alleen voor de m1330 gelden.

Dit is dus al een paar maanden aan de gang, steeds weer ruilen. En ze kunnen geen invloed uitoefenen op de volgende laptop. wordt er een beetje gek van. Zit op het moment dus nog met 2 laptops, beide voldoen niet aan me eisen. Ik zag net in me mailbox dat die mevrouw er nu niet meer werkzaam is. Straks maar even terug mailen, misschen zijn ze nu wel eindelijk van plan om een monteur langs te sturen.
Hier eenzelfde soort situatie.

Heb een M1530 welke met beschadiging is geleverd. Dell zegt --> omruilen.
Maar aangezien ik een LG scherm heb, wil ik dat wel graag houden. Maar Dell vertikt het om een monteur langst te sturen om (mocht het nodig zijn) het scherm om te wisselen.

Verder begint m'n M1530 steeds meer kuren te vertonen. Ventilator gaat aan/uit/aan/uit/aan/uit en dat constant. Zelfs als ik niks aan het doen ben met de laptop.
Toetsenbord reageerd soms slecht om nog maar niet te spreken over de touchpad. Komt regelmatig voor dat de scrolbalk daarvan niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appeltjemac
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-09-2023
Is het aan en uit gaan van je ventilator, niet afhankelijk van de temperatuur van je CPU ?
Als de CPU te warm wordt gaat ie aan en andersom gaat ie uit toch?

Verder heb ik ook een 1530 besteld, betaling is inmiddels verzonden. Ik hoop dat ik in iedergeval wel een goed scherm krijg etc. Ik snap niet dat Dell, na al die reacties/fouten/gezeik, niet voorkomt dat er nog meer laptops de deur uitgaan met gebreken. Slechte kwaliteitseisen dan ?!?!?!

Appeltjes voor de dorst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is voor mij de reden geweest om uiteindelijk toch af te zien van het kopen van deze laptop. Teveel gebreken, sommige mensen hebben dan wel geluk maar ook heel veel mensen niet. En ik heb nooit zoveel geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomikoV1
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Is de processor van M1530 met of zonder pin?
Micro-FCPGA of Micro-FCBGA?
Handig om te weten als je wil upgraden.

[ Voor 13% gewijzigd door TomikoV1 op 31-05-2008 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 13:12:
Is voor mij de reden geweest om uiteindelijk toch af te zien van het kopen van deze laptop. Teveel gebreken, sommige mensen hebben dan wel geluk maar ook heel veel mensen niet. En ik heb nooit zoveel geluk.
Tja ik heb hem nu ene paar uur gebruikt kan toch echt gene gebrekken ontdekken heb dan ook geluk dat er een lg scherm inzit maar voor de rest is het ook allemaal super ga dnek alleen binnekort even een verse vista instaltie doen want word beetje gaar van die bloatware

Ik had trouwens nog een vraag achter de batterij zit een sleufje net iets kleiner dan een sd kaart maar er staat ook een duidelijk een picogram bij en er kan dus een kaartje in waar is deze sleuf voor ?

[ Voor 14% gewijzigd door haakjesluiten op 31-05-2008 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSideX
de sleuf achter de batterij is voor een sim kaart, 3G internet, maar geen idee of het ook werkt in alle modellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
appeltjemac schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 12:56:
Is het aan en uit gaan van je ventilator, niet afhankelijk van de temperatuur van je CPU ?
Als de CPU te warm wordt gaat ie aan en andersom gaat ie uit toch?
Tuurlijk is dat afhankelijk van de tempeatuur van de CPU (en rest van het systeem).

Maar 2 seconden aan, 2 seconden uit, 2 seconden, 2 seconden uit is nou niet echt prettig. Ik heb dan liever dat ie gewoon aan blijft voor langere tijd.

Soms doet ie dat ook gewoon, maar van het ene op het andere moment gaat ie aan/uit/aan/uit. Zelfs als het ding gewoon niks staat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:10
DarkSideX schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 17:23:
de sleuf achter de batterij is voor een sim kaart, 3G internet, maar geen idee of het ook werkt in alle modellen
Werkt alleen als ze ook een adapter achter het slot hebben geplaatst. Op de site kan je deze selecteren voor het Vodaphone netwerk. adapter kost ongeveer €150.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 22:40:
Heb een vraag

Is er iemand hier die het gelukt is om op een eenvoudige manier Optical SPDIF op zijn notebook te krijgen.
In een eerdere posting gaf iemand uitgebreid weer hoe m.b.v. soldeerbout rest materiaal etc, en het geheel uit elkaar schroeven van zijn XPS en met naar mijn idee met veel moeite SPDIF in had gebouwd.

Het enige betaalbare wat ik heb gevonden is Sweex External Sound Card 5.1
De verzend kosten zijn dan bijna even hoog als het apperaat 8)7
De X-fire notebook is minder dan 30 euro pricewatch: Creative X-Fi Xtreme Audio Notebook
Dan heb je dus geen speaker docking module maar wel optisch out die je bijvoorbeeld op de genoemde Onkyo kan aansluiten. Maar als ik het wel heb heeft die Onkyo alleen HDMI passthrough. Ik heb dat op een iets ouder type Onkyo ook. Het geluid gaat gewoon door naar de tv, de Onkyo heeft er geen grip op.

De X-fire notebook is geen echte X-fire. Toch kan het voor 30 euro een leuke oplossing zijn. De Terratec Aureon USB van ongeveer 50 euro stuurt via optisch out alleen stereo uit kwam ik tot mijn schrik achter. Dat is geen goede optie.

[ Voor 11% gewijzigd door Gianni Rombios op 31-05-2008 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruler-Nrg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-08 14:42
TomikoV1 schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 14:45:
Is de processor van M1530 met of zonder pin?
Micro-FCPGA of Micro-FCBGA?
Handig om te weten als je wil upgraden.
Aldus het service manual met pin. Dus upgraden moet geen probleem zijn, zolang je nieuwe proc door de chipset word ondersteund.

Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Alle santa rossa processors tot nu toe inclusief de nieuwere centrino 2 processors kunnen er gewoon nog op pas a;ls centrino 2 straks over gaat naar de LGA1160 chipset zijn de processors niet meer compatible

[ Voor 49% gewijzigd door haakjesluiten op 01-06-2008 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gianni Rombios schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 23:20:
[...]

De X-fire notebook is minder dan 30 euro pricewatch: Creative X-Fi Xtreme Audio Notebook
Dan heb je dus geen speaker docking module maar wel optisch out die je bijvoorbeeld op de genoemde Onkyo kan aansluiten..
Die link had ik ook al gevonden echter als je door klikt naar de winkels gaat het fout.
Ze laten wel een foto van de Xpress kaart zien maar het betreft hier juist het docking module.
herkenbaar aan het creative art.nr met 0002 op het eind.
De geluidskaart die hier bij hoord heeft 0004 op het eind en kost tot 2x zoveel.
Is wel een mooie kaart Dell voert hem zelf ook daar kost ie 75 euries zonder bonnen.
Er is ook een recentie maar die is zeer negatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt joertem had het al gevonden is mogelijk de enige oplossing moet hem dan wel locaal vinden want ongeveer 14 euro verzendkosten voor een artikel van 20 euro is mij teveel van het goede.

Blijft overeind dat het een zeer grote blunder van DELL is. 7(8)7
Heb ze dat ook duidelijk verteld.
De sales manager kon e.e.a. wel begrijpen zei dat hij het zou doormailen naar develpment of zoiets.
Als je een notebook in de markt zet met als verkoop argument Home Entertainmenmt en Gaming kan je dit onderdeel eigelijk niet weglaten. |:(
Een Big Flat Screen heef nooit de geluids kwaliteit die een home cinema set wel heeft.
Dus Dolbi Digital naar LCD TV door zenden/lussen is zinloos.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2008 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er een ExpressCard-slot in deze laptop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 20:22:
Zit er een ExpressCard-slot in deze laptop ?
Gaaap, antwoord gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, heb 2 weken geleden de M1530 besteld via de VS met de volgende specs:

-- Intel® Core 2 Duo Processor T9300 (2.5GHz/800Mhz FSB, 6MB Cache)
-- System Color -- Midnight Blue
-- 4GB Shared Dual Channel DDR2 SDRAM at 667MHz (2 Dimms)
-- LCD, Color and camera --
-- High Resolution, glossy widescreen 15.4 inch LED LCD (1440x900) & 2.0 M
-- 256MB NVIDIA® GeForce® 8600M GT
-- Speed: 250GB 7200rpm SATA Hard Drive Free Fall Sensor
-- Genuine Windows Vista® Home Premium Edition
-- Software - Adobe® Acrobat® Reader 8.1
-- Slot Load DVD+/-RW (DVD/CD read/write)
-- Integrated Sound Blaster Audigy HD Software Edition
-- Intel Next-Gen Wireless-N Mini-card
-- McAfee SecurityCenter with anti-virus, anti-spyware, firewall, 36-months
-- 85 WHr 9-cell Lithium Ion Primary Battery
-- 1Yr In-Home Service, Parts Labor,24x7 Phone Support
-- Finger Print Reader XPS M1530
-- Dell Wireless 355 Bluetooth Internal (2.0+Enhanced Data Rate)
-- Recycling Kit and Plant a Tree for Me
-- High Res, Blue glossy widescreen 15.4 inch LED LCD (1440x900)&2MP Camer
-- Intel Centrino Core Duo Processor

Totale prijs USD 1870, dus zo'n 1200+ euro (diegene die hem voor mij besteld heeft heeft USD 200 korting gekregen omdat hij vaker bij Dell inkoopt). Geen verzending, hij wordt hier persoonlijk afgeleverd.

Nu ben ik een Noob in dit soort zaken en de configuratie is voor mij samengesteld door iemand met meer kennis van zaken, wat ik er mee wil is af en toe gamen (en dan ook recentere zwaardere grafische spellen), zakelijk gebruik (Office) en internet. En nu en dan een DVD branden en afspelen.
Wat denken jullie van deze specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 23:48:
Hoi, heb 2 weken geleden de M1530 besteld via de VS met de volgende specs:

....

Nu ben ik een Noob in dit soort zaken en de configuratie is voor mij samengesteld door iemand met meer kennis van zaken, wat ik er mee wil is af en toe gamen (en dan ook recentere zwaardere grafische spellen), zakelijk gebruik (Office) en internet. En nu en dan een DVD branden en afspelen.
Wat denken jullie van deze specs?
Omdat we hier geen LED kunnen kiezen is het moeilijk om over de prijs te discuteren. Alleen kon je een configuratie in deze aard hier gemakkelijk 200 à 300 euro goedkoper krijgen zonder die LED dan.
Verder gaat hij alles kunnen voor wat je wil, betere spec kun je eigenlijk niet krijgen voor de M1530 dus de specs zijn goed, alleen kost dit systeem veel + je hebt ook nog hier geen garantie als er iets zou gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Recente games kan je wel spelen maar uiteraard niet op full maar meeste games krijg je wel werkend op medium. ik speel zelf af en toe cod4 op de laptop maar gamen op mijn pc gaat toch een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvo
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 21:08
Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 11:51:
@ Corvo Heb jij zo'n 7200 rpm schijf die zo warm wordt?
Want mijn 5400 wordt helemaal niet warm, heb dan hoop ik ook geen last van die plekken en volgens mijn kan je dit dan alleen gebeuren met ene 7200 rpm schijf.
Inderdaad, ik heb een 7200rpm schijfje erin.
En ja, het wordt warm. Verschilt het echt zo veel t.o.v. een 5400rpm hd?

Goede opmerking, daar had ik niet eens aan gedacht eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 19:57:
[...]

Die link had ik ook al gevonden echter als je door klikt naar de winkels gaat het fout.
Ze laten wel een foto van de Xpress kaart zien maar het betreft hier juist de docking module.
herkenbaar aan het creative art.nr met 0002 op het eind.
De geluidskaart die hier bij hoort heeft 0004 op het eind en kost tot 2x zoveel.
Is wel een mooie kaart Dell voert hem zelf ook daar kost ie 75 euries zonder bonnen.
Er is ook een recensie maar die is zeer negatief.
Hee bedankt je hebt gelijk! Aardig wat winkels hebben het mis (incl. de pricewatch). Het zou goedkoop zijn maar je krijgt ook min of meer de halve kaart dus het leek me niet onmogelijk. Ik had de reviews al gezien, 75 euro vind ik te duur gezien de matige beoordelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Ik had een tijd geleden gelezen dat sommige onder ons Leopard aan de praat probeerden te krijgen. Is het al gelukt om geluid, wifi, bluetooth,... te laten werken ???

[ Voor 8% gewijzigd door Mudi op 02-06-2008 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01 10:55
Geen idee of ik hier de link mag plaatsen maar op Insanelymac forum staat een topic specifiek voor enkele Dell laptops waaronder de M1530. Het schijnt te draaien, echter nog niet compleet pijnloos. Vooral audio is niet stabiel te noemen.

Zodra ik mijn M1530 binnen heb ga ik in ieder geval een poging wagen, bevindingen zal ik tzt dan wel posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Ik zou niet weten waarom het niet mag, maar anders kun je ook even een pm sturen als het niet te veel moeite is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01 10:55
Mudi schreef op maandag 02 juni 2008 @ 14:38:
Ik zou niet weten waarom het niet mag, maar anders kun je ook even een pm sturen als het niet te veel moeite is :P
offtopic:
Geen moeite maar je kan geen PM's ontvangen tot je dit aanzet in je voorkeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
tm030614 schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 12:22:
[...]

Hier eenzelfde soort situatie.

Heb een M1530 welke met beschadiging is geleverd. Dell zegt --> omruilen.
Maar aangezien ik een LG scherm heb, wil ik dat wel graag houden. Maar Dell vertikt het om een monteur langst te sturen om (mocht het nodig zijn) het scherm om te wisselen.

Verder begint m'n M1530 steeds meer kuren te vertonen. Ventilator gaat aan/uit/aan/uit/aan/uit en dat constant. Zelfs als ik niks aan het doen ben met de laptop.
Toetsenbord reageerd soms slecht om nog maar niet te spreken over de touchpad. Komt regelmatig voor dat de scrolbalk daarvan niet meer werkt.
Mijn laptop is ondertussen al 3 keer geruild, elke keer zonder verbetering. En nu bieden ze alweer een omruiling aan. Ik snap er niks van, waarom sturen ze bij mij niet gewoon een monteur. Lees hier toch veel verhalen dat men zonder problemen binnen 24 uur een monteur krijgt. Dit zal denk ik ook minder kosten dan elke keer een nieuwe te laten monteren en laten opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag ook mijn laptop ontvangen, en ben direct even bezig gegaan met het installeren van XP naast die van Vista. Heb er al veel over uitgezocht, en denk dat ik nu toch zover ben.. Heb alle partitie's zo zoals dat hier al eerder besproken is, maar als ik nou de installatiecd van XP erin stopt zegt ie dat ie geen vaste harde schijf kan vinden.. Terwijl Vista en Media Direct het toch gewoon doen... Iemand die mij kan helpen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
xileS schreef op maandag 02 juni 2008 @ 15:58:
[...]

Mijn laptop is ondertussen al 3 keer geruild, elke keer zonder verbetering. En nu bieden ze alweer een omruiling aan. Ik snap er niks van, waarom sturen ze bij mij niet gewoon een monteur. Lees hier toch veel verhalen dat men zonder problemen binnen 24 uur een monteur krijgt. Dit zal denk ik ook minder kosten dan elke keer een nieuwe te laten monteren en laten opsturen.
Het ligt er puur aan waar je zit. Ik zit bijvoorbeeld heel dichtbij een gentronics. Ze sturen altijd een monteur langs. Ik heb 3x defecte media-keys gehad en wist wel hoe ik zo'n ding moest vervangen, maar ja toch tijd vrij moeten maken voor de monteur.
Pagina: 1 ... 19 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een Dell XPS 1530 ervaringen topic. Gelieve géén 1330 gerelateerde zaken hier plaatsen! Tevens zijn meldingen over 'Ik heb 'm ook besteld! Hoelang moet ik nog wachten?' helemaal niet interessant, het product komt echt wel; posten daarover in dit topic zal de levertijd echt niet doen verkorten ;).