[Ervaringen] Dell XPS M1530 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 20 Laatste
Acties:
  • 172.347 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DusL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-07 10:06
Vraag je je af hoe zoiets door de quality check komt.....voor zover ze daar uberhaupt aan doen.

Nou leuk, mijne komt maandag binnen. Wel een 1440x900 scherm dus ik heb minder kans op grainyness. Als daar problemen mee komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijne komt als het goed is ook maandag binnen! Ik vraag me alleen wel af hoe erg zo'n 5400 rpm schijf de snelheid van de computer tegenhoud.. Iemand die hier iets over kan zeggen ?

p.s Als ik nog 1 keer accountmanager lees wordt ik gek :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 20:41
Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 15:40:
TIP
Ik heb orginele boodschap geedit n.a.v.eerdere berichten;
als je nog een 200MB 7200rpm freefall System wilt hebben bestel dan via volgende Evalue code
NLBSDONL-N0515356

T8300 BENEDEN DE 800,= EURO 784,33 EUIRES _/-\o_ *O* <+:)
origineele tekst op waardebonnen item
NB
Volgens de verkoper zaten alle extras zo als oordopjes ed. als afgebeeld nog steeds bij de bestelling
had hem ook gevonden op de business site. Normaal gesproken is het daar niet gunstiger, maar nu geloof ik wel. Ook als je de 320Gb harde schijf zou nemen kom je volgens mij goedkoper uit dan bij de N05X5308 (of zie ik het verkeerd?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejsp
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-09 14:52
Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 20:20:
Mijne komt als het goed is ook maandag binnen! Ik vraag me alleen wel af hoe erg zo'n 5400 rpm schijf de snelheid van de computer tegenhoud.. Iemand die hier iets over kan zeggen ?
Hooguit eens een game die iets trager laadt, maar dat is maar een paar seconden als ik het vergelijk met een 7200rpm schijf in een andere laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
De 320GB 5400rpm is vrijwel net zo snel als een 7200rpm. Check deze site.
Het verschil in snelheid tussen deze schijf en een 7200rpm laptop schijf zal je niet merken.
Het verschil in geluid zal je wel merken! De 200GB 7200rpm maakt aanzienlijk meer geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wel raar dat de xps nog steeds zoveel problemen heeft.
Ik had als een van de eerste d xps met een heel rare scherm (cpt....) maar deze is gewoon goed. Bolstaande toetsenbord heb ik volgens mij ook geen last van.
De accesoirces zater er gewoon bij (want anders heb ik zo een grote doos voor niets)

Ik ben altijd tevrden geweest over Dell, maar hoe ik nu alles lees begin ik ook wel te twijfelen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 00:54
Heb net XP geinstalleerd, niet zo moeilijk een paar drivers downloaden en installeren, ik denk dat ik alles te werken heb gekregen, maar ik hoopte dat de gekraak van de HD eens zou stoppen. Maar nee het blijft gewoon even erg, dus even dell eens bellen. De gepiep tussen mijn touchpad en fingerreader is bijna niet meer te horen, lang leve XP alleen die gekraak moet opgelost worden. Iemand enig idee????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 13:19
Mudi schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 00:19:
Heb net XP geinstalleerd, niet zo moeilijk een paar drivers downloaden en installeren, ik denk dat ik alles te werken heb gekregen, maar ik hoopte dat de gekraak van de HD eens zou stoppen. Maar nee het blijft gewoon even erg, dus even dell eens bellen. De gepiep tussen mijn touchpad en fingerreader is bijna niet meer te horen, lang leve XP alleen die gekraak moet opgelost worden. Iemand enig idee????
de hardeschijf laten vervangen??

Is dit het beste antwoord? Dan hoor ik dat graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Paul1987 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 00:27:
[...]

de hardeschijf laten vervangen??
Ben ik ook van plan om te laten doen, alleen zit ik nu tijdens mijn blok en heb niet veel tijd om met dell in discussie te gaan. Verder merk je zeker het verschil tussen Vista en XP. Het is alsof ik in plaats van een downgrade een upgrade heb gemaakt. Alleen krijg ik nog mijn bluetooth niet aan de praat, het blijft steeds hangen op Activate Bluetooth bij using Fn+F2 or switching Radio on/off. Maar niks helpt, heeft iemand ze kunnen oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mudi schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 00:55:
[...]

Ben ik ook van plan om te laten doen, alleen zit ik nu tijdens mijn blok en heb niet veel tijd om met dell in discussie te gaan. Verder merk je zeker het verschil tussen Vista en XP. Het is alsof ik in plaats van een downgrade een upgrade heb gemaakt. Alleen krijg ik nog mijn bluetooth niet aan de praat, het blijft steeds hangen op Activate Bluetooth bij using Fn+F2 or switching Radio on/off. Maar niks helpt, heeft iemand ze kunnen oplossen
Dat Bluetooth probleem heb ik ook, alleen dna onder vista..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silmaril8 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 23:13:
De 320GB 5400rpm is vrijwel net zo snel als een 7200rpm. Check deze site.
Het verschil in snelheid tussen deze schijf en een 7200rpm laptop schijf zal je niet merken.
Het verschil in geluid zal je wel merken! De 200GB 7200rpm maakt aanzienlijk meer geluid.
Bedankt voor de antwoorden. Hoorde van zeggen dat die schijf het hele systeem ging ophouden maar dat valt dus reuze mee.. super !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 11:13:
[...]

Bedankt voor de antwoorden. Hoorde van zeggen dat die schijf het hele systeem ging ophouden maar dat valt dus reuze mee.. super !
Waarschijnlijk hoorde je dat van mensen die geen verstand hier van hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is XP nou echt zoveel sneller in vergelijking met VIsta?
ik heb best wel eens een vastloper, maar het hele ayout van Vista ziet er toch wel mooi uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:33
Heb m'n 1530 gisteren besteld en zit er ook over te denken XP er op te installeren.
Wat ik mij ook afvraag: als ik alle partities wis, kan ik met de bijgeleverde DVD's de Vista-boel weer helemaal terugkrijgen zoals origineel door Dell geleverd, inclusief partities?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
vanaalten schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 12:48:
Heb m'n 1530 gisteren besteld en zit er ook over te denken XP er op te installeren.
Wat ik mij ook afvraag: als ik alle partities wis, kan ik met de bijgeleverde DVD's de Vista-boel weer helemaal terugkrijgen zoals origineel door Dell geleverd, inclusief partities?
Nee.
Maar waarom zou je willen dat alles weer origineel wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maandag komt hij aan, heb een maand moeten wachten. Nadat ik ze een mailtje stuurde was de order binnen 1 dag ineens verzonden. Toen ik dit aanmerkte was het NIET zo dat de laptop al klaar was, het was puur toeval. SURE!
Nu lees ik hier allemaal problemen met het 1680x1040 scherm. Als je nu op de Dell site kijkt kan je dit scherm niet eens meer kiezen! Voor dezelfde prijs heb je nu 15,4-inch WUXGA (1.920 x 1.200)!!
Ook erg leuk dat 4gyg geheugen nu maar 30 euro is en toen ik hem bestelde een stuk duurder (niet heel erg omdat Vista max 3,5gyg pakt ofzo?)
Verder heb ik voor de lol even hetzelfde systeem inelkaar gezet, met meer geheugen en het andere scherm, en ik kom ong. 50 euro goedkoper uit! En omdat ik vandeweek nog eens een 15% kortingscode kreeg zou hij 100 euro goedkoper uit komen! Voel me best bedrogen zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wisjah, dat heb je met dell.
ik heb een T7250 160gb 7200rpm 1gb en 1280x800 voor 1025 euro!
ik kreeg hem 1 week na bestelling (snel he) maar toen was hij 150 euro goedkoper en 2 gb ipv 1 gb!

maar ik ben er gewoon blij mee, want de rest heeft wel problemen en ik niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Gelukkig heb ik dat niet gehad, ik zou nooit mijn systeem voor veel goedkoper kunnen kopen dan ik ze betaald heb :P

En diegene die twijfelen tussen XP en Vista, ik zou zeker terug gaan naar xp, de lay-out van Vista kun je ook op XP verkrijgen. Qua prestatie merk je onmiddelijk het verschil. XP start ongeveer op in iets minder dan 15 seconde denk ik. Vista is me veel meer wachten. En ook qua programma's en internet gaat het veel sneller. Heb in Vista en XP 3dmark06 gerund en bij Vista stond mijn graka op prestatie en haalde ik rond de 4700-4800 en nu staat ie op kwaliteit en ik haal 4500.

Maar of het nu zo sneller is, kan ik niks beloven. Voor iedereen is snelheid anders, ik merk in ieder geval het verschil, mss niet zo veel, maar wel genoeg in mijn ogen. Het is gewoon veel soepeler dan Vista.

Verder heb ik ook alle partities eerst verwijderd buiten die van 200 mb en dan een clean instal geplaatst. XP installeren was simpel, vooral als je in de voorbije en deze topic eens wat zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu 1.5 week geleden ook de M1530 RED besteld; T8300, 320 gig, 3gb en 1440x900.. uitleverdatum is echter pas op 12 juni!! Dat duurt nog wel even. Ook ik ben van plan om er gewoon weer XP op te zetten, ik moet er alleen achter zien te komen hoe ik dat precies ga doen, maar dat zie ik tegen die tijd wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik wil ook wel terug naar xp, maar het enige wat mij tegenvalt van xp is die finder optie zoals op de mac. Nooit meer zoeken in het startmenu maar gewoon lekker half intypen en op enter drukken. En de vistaside bar is ook zo mooi iets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-05 09:29
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maxtrash schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 22:47:
[...]

had hem ook gevonden op de business site. Normaal gesproken is het daar niet gunstiger, maar nu geloof ik wel. Ook als je de 320Gb harde schijf zou nemen kom je volgens mij goedkoper uit dan bij de N05X5308 (of zie ik het verkeerd?)
Mag je de code die Selgert opnoemde ook gebruiken als je geen deel uitmaakt van een klein tot middelgroot bedrijf? Want hij is echt veel voordeliger. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Liquid schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 14:19:
Ik wil ook wel terug naar xp, maar het enige wat mij tegenvalt van xp is die finder optie zoals op de mac. Nooit meer zoeken in het startmenu maar gewoon lekker half intypen en op enter drukken. En de vistaside bar is ook zo mooi iets :)
Dat laatste is zo opgelost, dan download je gewoon de Google Desktop.
Die zat standaard ook al op je laptop trouwens, sterker nog, Google Desktop stond standaard aan, de Windows Sidebar werd niet eens gebruikt....

En daar zit ook gelijk een zoekfunctie in, weet alleen niet of die idd net zo lekker werkt als in Vista & Mac.

[ Voor 9% gewijzigd door Tralapo op 24-05-2008 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:33
Ha, grappig en onduidelijk tegelijkertijd:
... en:
Bij mijn weten is het bij HP laptops zo dat je met de bijgeleverde (of zelfgebrande) service-DVD's een kale harddisk kan terugzetten naar de aankoopsituatie. Ben dus benieuwd of Dell iets vergelijkbaars heeft. Zou het een plezierig idee vinden te weten dat ik, als XP niet meer bevalt of wanneer ik de laptop door zou verkopen, ik de boel terug kan zetten naar de originele situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 15:04:
[...]

Mag je de code die Selgert opnoemde ook gebruiken als je geen deel uitmaakt van een klein tot middelgroot bedrijf? Want hij is echt veel voordeliger. :/
Ja

Je krijgt dan aleen geen support op zaterdag.
Is geen werkdag he bedrijfen zijn dan dicht.
Heb zelf ook geen bedrijf werd ook niet naar gevraagd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanaalten schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 16:25:
Bij mijn weten is het bij HP laptops zo dat je met de bijgeleverde (of zelfgebrande) service-DVD's een kale harddisk kan terugzetten naar de aankoopsituatie. Ben dus benieuwd of Dell iets vergelijkbaars heeft. Zou het een plezierig idee vinden te weten dat ik, als XP niet meer bevalt of wanneer ik de laptop door zou verkopen, ik de boel terug kan zetten naar de originele situatie.
Een mogelijke oplossing kan zijn schaf Ghost van norton aan.
doe een standaard instalatie (af Fabriek)
Maak een immage en berg die op.
Instaleer vervolgens wat je wilt en maak ook hier een immage van.
Verder voordeel.
Als je geregeld een 3e immage maakt van je hdd ben je na een crasch nooit alles kwijt en is na formatering of nieuwe disk alles zo weer terug bij het oude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het boekje lees wat bij MediaDirect zit dan heb je tijdens het installeren twee keuzes. De eerste is installeren zoals je de laptop kreeg. Zoals in het boekje staat: '...and is how your computer was originally shipped to you...'. De tweede optie kan je gebruiken om de partities zelf aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online

[...]

[...]

... en:

[...]

Het is gewoon zo, dat je met de Dell cd's eigenlijk alles weer terug kunt zetten zoals het was.
Je doet gewoon een clean install met Media Direct en Vista, dan gooi je alle drivers erop, en de programma's van de andere cd's die erbij zitten, Roxio en Works geloof ik. En wat webcam "rommel". En dan heb je hem in principe natuurlijk net zoals hij eerst was.... afgezien van Mcafee ofzo (dat zat er op toch?). Maar in hoeverre zou je dat willen..... een gewone clean-install lijkt me veel handiger, dat heb ik sowieso ook meteen gedaan toen ik hem kreeg.

Het is dus niet zo dat je er een cd instopt en hij komt er weer helemaal uit alsof komt ie uit de fabriek. Vandaar misschien die wisselende antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tralapo schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 17:09:
[...]

Het is gewoon zo, dat je met de Dell cd's eigenlijk alles weer terug kunt zetten zoals het was.
Je doet gewoon een clean install met Media Direct en Vista, dan gooi je alle drivers erop, en de programma's van de andere cd's die erbij zitten, Roxio en Works geloof ik. En wat webcam "rommel". En dan heb je hem in principe natuurlijk net zoals hij eerst was.... afgezien van Mcafee ofzo (dat zat er op toch?). Maar in hoeverre zou je dat willen..... een gewone clean-install lijkt me veel handiger, dat heb ik sowieso ook meteen gedaan toen ik hem kreeg.

Het is dus niet zo dat je er een cd instopt en hij komt er weer helemaal uit alsof komt ie uit de fabriek. Vandaar misschien die wisselende antwoorden.
Weet niet of dit met ghost ook zo is ik heb het pakket zelf nog niet maar mij is verteld dat met Ghost je dit alles in een keer wel kan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 22:06
Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 14:16:
[...]

Dat ik daar niet zelf op kwam! Een erg goed idee, want nu ik m'n oude schijf erin heb zitten blijkt de nieuwe laptop als een tierelier te draaien! De nieuwe hardeschijf in de oude laptop loopt weer gewoon vast dus het is echt een schijfprobleem. Denken jullie dat Dell het goedvind wanneer ik het gewoon zo laat --> de oude laptop op laat halen maar schijven verwisseld laat of is de garantie/servicetag e.d. echt zo gekoppeld aan de hardware dat dit niet zal mogen? Maakt het nog wat uit welke product key van Vista ik behoud, want beide laptops hebben natuurlijk een andere?
Ik denk niet dat Dell er ook maar iets van zal zeggen. Ik heb zelf de nieuwe ipv de eerste laptop teruggestuurd en daar heb ik ook nooit meer iets van gehoord. (nadat ik zelf wat onderdelen verwisseld heb) De key van Windows zal geen probleem zijn lijkt me, beide zijn legale werkende keys. Evt vul je bij een nieuwe installatie gewoon de key in die dan onderop je laptop staat. Op deze manier ben je wel het makkelijkst van je problemen af, evt kan je zelf je toetsenbord nog opnieuw plaatsen zoals in de handleiding omschreven. Let wel op dat je het afdekkapje met de touch knoppen voorzichtig er af haalt.
Bij het opstarten werden er wel andere hardware gevonden --> een TEAC dvd-rom i.p.v. de Matshita die ik had (misschien verklaard dit waarom hij nog steeds een uitwerpgeluid maakt tijdens opstarten?). Is de een dvd-rom beter dan de andere?

De speakertjes klinken wel wat beter dan de vorige! Minder resonantie en ze zien er aan de achterkant ook wat anders uit, zoals iemand anders ook al eerder opmerkte. Deze hebben een ovalen magneetje en de oude een ronde. Dit is alleen bij het speakertje te zien dat vrij in zicht zit wanneer je de accu loskoppeld.

Nu hoef ik dus alleen nog te bellen voor de accesoires die me toch echt beloofd zijn en het toetsenbord (indien ik de hardeschijven verwisseld mag laten).
Ik had idd een andere DVD drive en andere speakertjes geconstateerd. De dvd drive maakt wel wat ander geluid, maar voor de rest lijkt het me dat ze gelijkwaardig presteren. In ieder geval merkte ik geen verschil bij het draaien van een audio cd. De andere speakertjes zijn mariginaal beter vond ik, de tik van de bass is net wat overtuigender aanwezig, maar het scheelt weinig hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whoehoe, nog maar 1 dagje wachten :)
Neem aan dat hij ook gewoon goed is.
Ik heb nu 1.5 week geleden ook de M1530 RED besteld; T8300, 320 gig, 3gb en 1440x900.. uitleverdatum is echter pas op 12 juni!! Dat duurt nog wel even.
Mijne zou ook 4 juni pas komen, maar omdat ik hier las dat sommige hem al binnen 10 dagen hadden, ook de aangepaste systemen ben ik toch maar even gaan mailen. En toen was hij binnen een dag verzonden ;)
Mudi schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 13:52:
Gelukkig heb ik dat niet gehad, ik zou nooit mijn systeem voor veel goedkoper kunnen kopen dan ik ze betaald heb :P

En diegene die twijfelen tussen XP en Vista, ik zou zeker terug gaan naar xp, de lay-out van Vista kun je ook op XP verkrijgen. Qua prestatie merk je onmiddelijk het verschil. XP start ongeveer op in iets minder dan 15 seconde denk ik. Vista is me veel meer wachten. En ook qua programma's en internet gaat het veel sneller. Heb in Vista en XP 3dmark06 gerund en bij Vista stond mijn graka op prestatie en haalde ik rond de 4700-4800 en nu staat ie op kwaliteit en ik haal 4500.

Maar of het nu zo sneller is, kan ik niks beloven. Voor iedereen is snelheid anders, ik merk in ieder geval het verschil, mss niet zo veel, maar wel genoeg in mijn ogen. Het is gewoon veel soepeler dan Vista.

Verder heb ik ook alle partities eerst verwijderd buiten die van 200 mb en dan een clean instal geplaatst. XP installeren was simpel, vooral als je in de voorbije en deze topic eens wat zoekt.
Even je configuratie erbij? Is mayb wel handig. Want ik heb een 2,5gyg dual core (T9100 uit m'n hoofd) en denk niet dat ik lang hoef te wachten op het booten van Vista dan. Zal ook eens iets runnen om hem een beetje te testen (graag advies waarmee dit het beste kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 10:26:

Zal ook eens iets runnen om hem een beetje te testen (graag advies waarmee dit het beste kan)
3dMark06 KLIK
Er staan veel socres van meerdere mensen op dit forum, dan kan je ook nog een beetje vergelijken!
Ik zelf heb gister 5240 gehaald met een t8300, 3 gb, 8600 m gt en onder vista.
Dit onder andere door mijn 8600 m gt overteclocken. Dit filmpje is wel interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
  • Laatst online: 23:52
Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 10:54:
[...]

3dMark06 KLIK
Er staan veel socres van meerdere mensen op dit forum, dan kan je ook nog een beetje vergelijken!
Ik zelf heb gister 5240 gehaald met een t8300, 3 gb, 8600 m gt en onder vista.
Dit onder andere door mijn 8600 m gt overteclocken. Dit filmpje is wel interessant
Ik heb zojuist 4382 gescoort, heb ik instellingen verkeerd staan of iets :s? Ik hou het energie schema hoge prestaties aan en hij hangt ook aan de netstroom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

En je hebt je 8600M GT geOC'ed of draait de GPU op stock speeds?

43xx is vrij normaal voor een 8600M GT DDR3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 20:29
Even een vraag over de nieuwe Hi-res schermen met 1920 x 1200. Hoe is de kwaliteit daarvan, of kan ik beter via de telefoon nog de 1680x1050 schermen nemen en krijg je dan standaard de LG?

Wie heeft er al ervaring.?

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dirkjesdirk schreef op zondag 25 mei 2008 @ 14:22:
Even een vraag over de nieuwe Hi-res schermen met 1920 x 1200. Hoe is de kwaliteit daarvan, of kan ik beter via de telefoon nog de 1680x1050 schermen nemen en krijg je dan standaard de LG?

Wie heeft er al ervaring.?
Ik heb vorige week een 1680x1050 gehad, maar geen LG. Ik geloof er niet zo in dat ze nu standaard een LG uitleveren.

Met dat andere scherm heb ik geen ervaring, maar het lijkt mij nogal erg groot (dus klein qua iconen en letters). De 1680 is goed te doen, maar ik krijg in m'n ogen van het slechte scherm momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joertem
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-08 22:22
DaMarcus schreef op zondag 25 mei 2008 @ 14:18:
En je hebt je 8600M GT geOC'ed of draait de GPU op stock speeds?

43xx is vrij normaal voor een 8600M GT DDR3.
5585 3dmark06 met t9300, 4gb. oc op 600/900. je kan nog hoger halen door 650 te doen ipv 600, maar ik vind 600 wel genoeg.
3dmark05: 10499

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Ik haal op kwaliteit 4500 met XP en volgende spec : T8300, 3GB, 200 GB 7200 en de rest is standaard geloof ik. Ik ga nu eens op prestatie eens draaien. Trouwens ik heb wel de nieuwe driver die je kan vinden op de website van dell, dus de 174.31 denk ik geinstalleerd. Maakt ook een verschil geloof ik.

Edit: Was vergeten te melden dat ik het haal zonder OC

Edit 2: Ik heb 3dmark06 gerund op prestatie en kwam een score van 4881, bijna 400 meer dan als ie op kwalitiet staat

[ Voor 22% gewijzigd door Mudi op 25-05-2008 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de bluetooth reismuis werkt met de M1530?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 10:26:
Whoehoe, nog maar 1 dagje wachten :)
Neem aan dat hij ook gewoon goed is.

[...]

Mijne zou ook 4 juni pas komen, maar omdat ik hier las dat sommige hem al binnen 10 dagen hadden, ook de aangepaste systemen ben ik toch maar even gaan mailen. En toen was hij binnen een dag verzonden ;)
Bij mij staat de bestelstatus nog wel steeds in de Pre-Productie.. Heb er inmiddels al een mail heen gestuurd, jammer dat ze op zondag niet werken.. Kan niet wachten tot hij binnen is!
Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 16:58:
Weet iemand of de bluetooth reismuis werkt met de M1530?
Ik ga er vanuit dat het wel gaat werken ja,, je zou toch alle bluetooth apparaten kunnen gebruiken, dus waarom deze niet? ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2008 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 18:47:
[...]

Ik ga er vanuit dat het wel gaat werken ja,, je zou toch alle bluetooth apparaten kunnen gebruiken, dus waarom deze niet? ;)
Wanneer ik op de Amerikaanse versie van de Dell site kijk voor extra informatie, staan de bluetooth muizen er toch echt voor specifieke systemen. Zie link.

http://search.dell.com/re...ns+bluetooth+mice&cat=all

Vandaar dat ik een beetje aan het twijfelen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:28

Q-bone

Dusss...

zelf heb ik de grotere versie van de reismuis :P de normale zeg maar, ding werkt perfect, is eigenlijk gewoon een logitech, alleen moet je er wel rekening mee houden dat de batterijen na een week leeg zijn bij 8 uurtjes per dag gebruik.

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Notebookreview M1530 1920*1200 wuxga: has ANYONE reaceived their m1530 with the WUXGA (1920x1200) screen yet?

(Allemaal positieve reacties btw)
Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 14:44:
[...]

Met dat andere scherm heb ik geen ervaring, maar het lijkt mij nogal erg groot (dus klein qua iconen en letters). De 1680 is goed te doen, maar ik krijg in m'n ogen van het slechte scherm momenteel.

[ Voor 27% gewijzigd door Slashdotter op 25-05-2008 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik hier eerder heb laten weten heb ik vorige week Dell gebeld omdat ik een kapotte harde schijf heb. Werd super snel geholpen en na wat uitleg kreeg ik inderdaad bevestigd dat mijn harde schijf kapot was. Dus de persoon bij Dell zegt: "Ja dat is inderdaad een probleem met je harde schijf. Ik stuur nu gelijk een nieuwe op dan heb je hem morgen (donderdag) binnen, maar het kan ook vrijdag worden, ligt een beetje aan de post".
Dat is voor het eerst dat ik goed en snel geholpen wordt bij een helpdesk, dacht ik nog. Maarja blijkt alweer te vroeg gejuicht. Ik heb hem nu namelijk nog steeds niet binnen en vermoed dat er gewoon helemaal niks opgestuurd is. Altijd fijn van die liegende helpdesk medewerkers.
Straks ga ik dus nog maar even bellen om te vragen of hun niks gestuurd hebben of ofdat het aan UPS ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Heb je geen bevestigingsmail gekregen? Ik kreeg er toen wel één, inclusief track and trace, waardoor ik alles netjes zelf in de gaten kon houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag is eindelijk na een maand lang wachten mijn XPS M1530 gearriveerd. Nu zou ik graag weten of ik een LG of Samsung scherm heb :9? Iemand die weet hoe ik het id van mijn scherm te weten kom? Na wat leeswerk hier op het forum heb ik niet onmiddellijk een antwoord gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 12:38:
Vandaag is eindelijk na een maand lang wachten mijn XPS M1530 gearriveerd. Nu zou ik graag weten of ik een LG of Samsung scherm heb :9? Iemand die weet hoe ik het id van mijn scherm te weten kom? Na wat leeswerk hier op het forum heb ik niet onmiddellijk een antwoord gevonden.
Zucht..

Beter zoeken: zoek bijv. eens op "hardware-id" --> 1e post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

saviour schreef op maandag 26 mei 2008 @ 11:37:
Heb je geen bevestigingsmail gekregen? Ik kreeg er toen wel één, inclusief track and trace, waardoor ik alles netjes zelf in de gaten kon houden.
Nee nooit geen mail gehad. Ik heb ze net gebeld en de Dell medewerker kwam er achter dat er iets verkeerd was gegaan (Dat had ik zelf ook wel door). Ze sturen hem nu alsnog vandaag op en dan heb ik hem morgen binnen (tenminste dat is de bedoeling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Wat was het probleem van je HD en moest je hem terug opnieuw opsturen ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 12:38:
Wat zijn de specs van je 1530??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-09 12:59

Hoogie2004

Whohooooo

Ik heb hem net mogen ontvangen en ik ben er erg tevreden mee.

Echter heb ik een SEC3350 (samsung) scherm en het wit is meer grijs dan wit, het kijkt ook niet erg rustig. Zometeen maar even met de support bellen...

Gebeld en morgen komt de monteur met een nieuw scherm. Ik hoop niet nog zo'n samsung... Ik heb het net vergeleken met mijn oude Dell laptop en die geeft een stuk beter beeld.

[ Voor 29% gewijzigd door Hoogie2004 op 26-05-2008 16:03 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:49

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Heb sinds vrijdag m'n xps m1530 ontvangen (T8100, 4GB, 1900x1200 SECC scherm)
M'n grootste ergernis is de audio output, zowel op de koptelefoon EN op de HDMI uit (HDMI -> Dell 2408WFP -> boxen) hoor ik ruis. Op de boxen is het helemaal erg.
Wat betreft het scherm... Letters zijn klein @_@, maar ik heb m'n laptop toch aan een monitor...

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand nog wat meer over de LED-achtergrondverlichting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mudi schreef op maandag 26 mei 2008 @ 13:28:
Wat was het probleem van je HD en moest je hem terug opnieuw opsturen ???
Ik heb waarschijnlijk een paar kapotte sectors vanaf dat ik de laptop kreeg 3 maanden geleden. Vista gebruitke deze sectors maar heel af en toe en dat resulteerde in een BSOD. Ik had alleen toen nog geen idee waardoor het kwam. Na de installatie van Vista SP1 wou mijn laptop niet meer opstarten, BSOD loop. Waarschijnlijk komt dit omdat SP1 iets op die kapotte sectors heeft geschreven.
Nu wou ik Vista opnieuw installeren, maar bij het opstarten van Vista wordt eerst je hele HDD gechecked en daar loopt hij dus ook vast. Dus ik kan Vista niet meer starten maar ook niet opnieuw installeren. Waarschijnlijk Ghost Dell al hun laptops en dan heb je dus niet te maken met de HDD check aan het begin van de Vista installatie. Vandaar dat ze dit probleem niet eerder tegen zijn gekomen.
Heb de installatie proberen te starten met een andere HDD en dat werkt perfect. Vanuit de Bios kan je een "Pre-boot System Assesment" draaien en ook die geeft aan dat mijn HDD niet in orde is.

Normal moet je je oude harde schijf terugsturen. Maar ze sturen nu mijn nieuwe HDD met spoed op omdat het vorige week al verkeerd gegaan is. En de spoed service van UPS neemt blijkbaar geen spullen in dus kan ik mijn oude HDD houden (maarja daar heb ik toch niks meer aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joertem
nou, de extra accesoires worden niks meer.. had erover gebeld, en het meisje zei dat het opgestuurd zou worden. kreeg ik net een mailtje:

Naar aanleiding van ons telefoongesprek over de accesoires die u niet heeft gekregen stuur ik u deze email. Wij hebben dit intern uitgezocht deze onderdelen hebben nooit deel uitgemaakt van de originele bestelling. Dell heeft tijdelijk als actie bij enkele orders een sleeve en vezeldoekje en headset meegeleverd. Onze excuses dat het zo lang heeft geduurd maar we wachtten op informatie uit ons fabriek. Zij hebben ons deze week bevestigd dat de producten in het verleden als extra werden meegeleverd. Ik hoop u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.

jammer... moeten ze de internet pagina ook aanpassen vind ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joertem schreef op maandag 26 mei 2008 @ 17:11:
nou, de extra accesoires worden niks meer.. had erover gebeld, en het meisje zei dat het opgestuurd zou worden. kreeg ik net een mailtje:

Naar aanleiding van ons telefoongesprek over de accesoires die u niet heeft gekregen stuur ik u deze email. Wij hebben dit intern uitgezocht deze onderdelen hebben nooit deel uitgemaakt van de originele bestelling. Dell heeft tijdelijk als actie bij enkele orders een sleeve en vezeldoekje en headset meegeleverd. Onze excuses dat het zo lang heeft geduurd maar we wachtten op informatie uit ons fabriek. Zij hebben ons deze week bevestigd dat de producten in het verleden als extra werden meegeleverd. Ik hoop u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.

jammer... moeten ze de internet pagina ook aanpassen vind ik..
Gewoonw eer doorzeuren om iets anders;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na mijn goede ervaring met de klantenservice, de vorige keer, valt het me deze keer toch wat tegen. De accesoires waren weer niet meegeleverd bij de nieuwe laptop nadat ze er bij de vorige ook al niet bij zaten. Mij is aan de telefoon beloofd dat ze er deze keer wel bij zouden zitten. Nu neemt dezelfde vrouw het terug en zegt (net als bij anderen nu) dat het van de fabriek te horen heeft gekregen dat wij als klanten daar geen recht meer op hebben. Ook na een hoop tegenstribbelen van mijn kant kon ik het niet veranderen, maar ik ben er nog niet klaar mee.

Vervolgens heb ik de problemen van de nieuwe laptop opgesomt (toetsenbord weer bol, kier in scharnier, krassen in aluminium en de hardeschijf waarvan ik het probleem al zelf opgelost heb). Ze vertelde mij dat ze deze keer niet weer een nieuwe gingen sturen, omdat die weer dezelfde problemen zou hebben (!?), dus zou ik mijn geld terugkrijgen en halen ze beide laptops gewooon op. Maar aangezien ik niet zonder laptop wil komen te zitten door (lang) te moeten wachten op een nieuwe heb ik nog even gezeurd om een nieuwe 'overgangsregeling'. Na overleg vroeg ze toch om foto's van de problemen te sturen zodat zij kunnen zien of het problemen zijn die bij een nieuwe weer te verwachten zijn. Zo nee, krijg ik waarschijnlijk toch voor de 2e keer een nieuwe toegestuurd. De foto's zijn inmiddels verzonden.

To be continued..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 16:43:
[...]

Ik heb waarschijnlijk een paar kapotte sectors vanaf dat ik de laptop kreeg 3 maanden geleden. Vista gebruitke deze sectors maar heel af en toe en dat resulteerde in een BSOD. Ik had alleen toen nog geen idee waardoor het kwam. Na de installatie van Vista SP1 wou mijn laptop niet meer opstarten, BSOD loop. Waarschijnlijk komt dit omdat SP1 iets op die kapotte sectors heeft geschreven.
Nu wou ik Vista opnieuw installeren, maar bij het opstarten van Vista wordt eerst je hele HDD gechecked en daar loopt hij dus ook vast. Dus ik kan Vista niet meer starten maar ook niet opnieuw installeren. Waarschijnlijk Ghost Dell al hun laptops en dan heb je dus niet te maken met de HDD check aan het begin van de Vista installatie. Vandaar dat ze dit probleem niet eerder tegen zijn gekomen.
Heb de installatie proberen te starten met een andere HDD en dat werkt perfect. Vanuit de Bios kan je een "Pre-boot System Assesment" draaien en ook die geeft aan dat mijn HDD niet in orde is.

Normal moet je je oude harde schijf terugsturen. Maar ze sturen nu mijn nieuwe HDD met spoed op omdat het vorige week al verkeerd gegaan is. En de spoed service van UPS neemt blijkbaar geen spullen in dus kan ik mijn oude HDD houden (maarja daar heb ik toch niks meer aan).
Wil je me eens vertellen of de nieuwe hdd voldoet aan je verwachtingen? Ik heb hier een zeer lawaai makende harde schijf, getakel hoor je constant en ik wil eens weten of de gestuurde hdd van goed kwaliteit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
Kijk wat ik net in me mailbox krijg:
Geachte, De bevestiging van uw recent geplaatste nabestelling vindt u in de bijlage – voor de nabestelling zullen wij geen (extra) kosten in rekening brengen. De verwachte leverdatum voor deze order is op of vóór 2-6-2008.

830-18079 MOD,MEDIA,DVD,RDVD,XPS-M1530 1
830-10066 INFO,COMPLAINT ORDER 1

Bevestiging van
rechtzetting
Niet factureerbaar

Meer Informatie
Orderdatum: 26-5-2008
Geschatte leverdatum (op of voor deze datum): 2-6-2008

Werkelijke verzenddatum: 26-5-2008

Naam transporteur: UPS

Status van levering: Uw bestelling bevindt zich momenteel bij de transporteur. Weldra zal een gedetailleerde status over uw levering beschikbaar zijn

Schijnbaar zijn de spulletjes toch wel leverbaar, ze hebben er zelfs ordernummers voor aangemaakt!

Zodra ik het binnen heb post ik wel wat er precies in zit, maar zag al op de pakbon dat het 1kg weegt dus is meer dan alleen een cd/dvd denk ik zo :D (Ik had gewoon gebeld voor ontbrekende accesoires en ontbrekende driver cd...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Laatst online: 20:44
dieselb0y schreef op maandag 26 mei 2008 @ 18:31:
Kijk wat ik net in me mailbox krijg:
Geachte, De bevestiging van uw recent geplaatste nabestelling vindt u in de bijlage – voor de nabestelling zullen wij geen (extra) kosten in rekening brengen. De verwachte leverdatum voor deze order is op of vóór 2-6-2008.

830-18079 MOD,MEDIA,DVD,RDVD,XPS-M1530 1
830-10066 INFO,COMPLAINT ORDER 1

Bevestiging van
rechtzetting
Niet factureerbaar

Meer Informatie
Orderdatum: 26-5-2008
Geschatte leverdatum (op of voor deze datum): 2-6-2008

Werkelijke verzenddatum: 26-5-2008

Naam transporteur: UPS

Status van levering: Uw bestelling bevindt zich momenteel bij de transporteur. Weldra zal een gedetailleerde status over uw levering beschikbaar zijn

Schijnbaar zijn de spulletjes toch wel leverbaar, ze hebben er zelfs ordernummers voor aangemaakt!

Zodra ik het binnen heb post ik wel wat er precies in zit, maar zag al op de pakbon dat het 1kg weegt dus is meer dan alleen een cd/dvd denk ik zo :D (Ik had gewoon gebeld voor ontbrekende accesoires en ontbrekende driver cd...)
Ik heb deze mail zelf inmiddels 3 keer gehad en kan je bevestigen dat het alleen gaat om de driver DVD. Waarschijnlijk heb je een driver DVD gehad die niet voor de XPS M1530 geschikt is.

Deze nieuwe gaat waarschijnlijk ook niet werken, ik zelf heb namelijk al vier keer de verkeerde driver DVD gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATL
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

ATL

Ik heb deze mail ook al een paar keer gehad. Zo heb ik nu al 4x een adapter kabel en een paar driver dvd's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
tm030614 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 20:50:
[...]

Ik heb deze mail zelf inmiddels 3 keer gehad en kan je bevestigen dat het alleen gaat om de driver DVD. Waarschijnlijk heb je een driver DVD gehad die niet voor de XPS M1530 geschikt is.

Deze nieuwe gaat waarschijnlijk ook niet werken, ik zelf heb namelijk al vier keer de verkeerde driver DVD gehad.
Ik heb nu twee exemplaren van de verkeerde driver DVD thuis liggen en morgen komt de derde DVD. Drie keer is scheepsrecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Laatst online: 20:44
ATL schreef op maandag 26 mei 2008 @ 22:15:
Ik heb deze mail ook al een paar keer gehad. Zo heb ik nu al 4x een adapter kabel en een paar driver dvd's.
Och...jij ook al...

Heb hier zelf ook al drie verkeerde adapters liggen. En kreeg vandaag te horen dat mijn geld al is teruggestort op mijn CC, terwijl de laptop nog niet eens retour is omdat iemand van de escalatie afdeling momenteel de zaak bekijkt in de hoop tot een oplossing te komen...

Het is op dit moment om te :'( bij Dell...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
tm030614 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 22:43:
[...]
Het is op dit moment om te :'( bij Dell...
Zal wel komen omdat ze die ontslagen aangekondigd hebben :P
Die Helpdesk medewerkers willen uit protest niet meer serieus werken, en sturen expres steeds het verkeerde, en spreken zichzelf tegen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag binnengehad, alles ziet er goed uit. Zal morgen eens even een testje draaien.
Enige probleem is dat het rechter hoekje stroom geeft, en dit is niet alleen als hij aan de adapter zit.
Al een mailtje over gestuurt, eens kijken wat ze er mee doen.
Verder erg lekkere machine, hele verbetering op mijn oude 1.8gyg.

Heb een T9300 (2.5gyg) met 3gyg geheugen en 16**x1050 scherm. (weet niet wat voor 1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Net monteur langsgeweest, heb een nieuw samsung scherm dat weer die waas erover heeft, hij heeft gebeld naar dell en ze willen niet nogmaals het scherm vervangen.

Dell zou mij nog bellen, ben benieuwd wat ze zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
Jongens het klopt, geen accesoires alleen de driver cd maar ik heb wel de juiste :). Maar ik wil toch graag de rest van die spullen :)
Hoogie2004 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 11:38:
Net monteur langsgeweest, heb een nieuw samsung scherm dat weer die waas erover heeft, hij heeft gebeld naar dell en ze willen niet nogmaals het scherm vervangen.

Dell zou mij nog bellen, ben benieuwd wat ze zeggen.
Bij mij nog geen monteur langsgeweest maar uiteraard neem ik geen genoegen met dit scherm wat ik nu heb, dit is slecht voor je ogen! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 10:26
Ik heb gisteren mijn M1530 binnen gekregen en aangezien ik zoveel negatieve ervaringen lees, wil ik een heel positieve posten. Je krijgt na het lezen van dit topic het idee dat het onmogelijk goed kan gaan - maar gelukkig heb ik ervaren dat het ook goed kan gaan.

Mijn config:
15,4" 1440x900 (LG) in zwarte kleur
T8300
3gig DDR2
320 gig 5400rpm
8600m GT 256mb DDR3

De laptop is in perfecte staat afgeleverd; geen scheurtjes in scharnieren, geen los zittende delen of oneffenheden. Viel me gelijk op hoe robuust de laptop gebouwd is; mooi afgewerkt en stevige, sterke materialen. Alles netjes in een doos - zelfs met Vista home premium op disc erbij geleverd (dus niet enkel een recovery disc).

Nadat ik de laptop aangezet had viel me meteen op dat het scherm echt heel mooi is - groot contrast en superscherp. Na checken bleek dat het inderdaad om een LG scherm gaat; en dat is inderdaad van hoge kwaliteit. Het scherm is zelfs zo fel, dat ik em standaard een tikkie lager zet. De resolutie van 1440x900 bevalt perfect voor een 15.4" scherm.

Opvallend vond ik het feit dat SP1 nog niet geïnstalleerd was - dus dat had 1e prioriteit.

Momenteel ben ik volop software aan het installeren; games, maar ook audio-software als Sonar. Zo meteen ook nieuwe(re) drivers voor de 8600m GT (de 174.74 worden overal geadviseerd en ga ik zeker proberen).

Ik had al wel een 3dmark06 gedraaid en was blij verrast. Met stock drivers en SP1 kom ik uit op een score van 4705. Heb even snel Doom3 gedaan en een oudje (Max Payne 2) en het draait fantastisch onder max settings.

Waar ik ook blij verrast over ben, is het feit dat de laptop helemaal niet zo warm wordt als ik dacht. Hij blijft relatief koel - ook wanneer alle energy settings (+ in de bios) op max performance staan.

Verder werkt datgene dat ik getest heb perfect; webcam, microfoon, DVD brander, wifi enz.

Ik wens iedereen een soortgelijke ervaring toe!

" Play the violent strings of my symphony "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- T8100
- 3GB RAM
- 8600M GT 256MB
- 1680 x 1050 (jammer genoeg Samsung scherm... :| )
- 320 GB 5400tr (ook Samsung maar wel degelijk :) )
- tuxedo black cover

De standaard config. met uitzondering van het scherm en dit voor een €1000.
Het mocht me niet teveel kosten want ik ben nog student.
Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 13:55:
[...]

Wat zijn de specs van je 1530??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Symphony-X schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 12:13:
Nadat ik de laptop aangezet had viel me meteen op dat het scherm echt heel mooi is - groot contrast en superscherp. Na checken bleek dat het inderdaad om een LG scherm gaat; en dat is inderdaad van hoge kwaliteit. Het scherm is zelfs zo fel, dat ik em standaard een tikkie lager zet.
Meer mensen die deze ervaring delen? Het enige wat me weerhoudt van een XPS M1530 is dat je nog geen LED scherm kan kiezen, i.t.t. Dell.com.. Ik heb vooral gelezen dat deze (het LED scherm dus) "een stuk helderder" is. Batterijduur kan ik nog mee leven als dat iets minder is.

Het CCFL scherm in de Inspiron 9400 die ik nu heb, is bijvoorbeeld veel minder fel dan de M1330 met LED. Weet niet hoe dat met de M1530 zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Holgersson schreef op maandag 26 mei 2008 @ 22:41:
[...]

Ik heb nu twee exemplaren van de verkeerde driver DVD thuis liggen en morgen komt de derde DVD. Drie keer is scheepsrecht?
Vandaag wél de juiste driver DVD ontvangen! Hehe... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Kunnen we niet dit topic beperken tot de Ervaringen van het systeem als je hem al hebt ? Misschien een topic apart maken zoals "Ik wil een Dell XPS M1530 bestellen topic" met daarin de mogelijkheid om alle opties/kortingen te bespreken.

Sorry maar ik wil niet overkomen als een zeikerd maar vind het meer op een topic lijken als "Ik wil een (1530) laptop aanschaffen ..wat zal ik nemen?"

:?

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

-Daniël- schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 12:27:
[...]
Meer mensen die deze ervaring delen?
Ja. Ik heb ook een LG 1440x900 scherm, heb hem overdag wel op de felste stand, maar 's avonds gaat hij vaak een tikje donkerder. Ik vind het scherm super fel!

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
jelmervos schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 13:26:
[...]

Ja. Ik heb ook een LG 1440x900 scherm, heb hem overdag wel op de felste stand, maar 's avonds gaat hij vaak een tikje donkerder. Ik vind het scherm super fel!
Hoe zit het met dat nieuwe 1920x1280 scherm? LG of Samsung en hoe fel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 10:30

burgt

Starbass

Wat ik op een forum zag is dat alle 1920x1200 schermen van Samsung afkomen en dat ze met 300 nits net zo fel zijn als de Led 1440x900 schermen.

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
Monteur is zojuist langgeweest en zei dat die het mee vond vallen in eerste instantie want hij had het wel is erger gezien, maar goed tijdens het vervangen zei die al het is nu een LG, dus ik had hem al wat verteld over dit topic en hij was wel benieuwd of het veel zou gaan schelen. Nou tijdens het opstarten zag ik het al meteen de letters " Microsoft Corporation " waren gewoon scherp en jahoor het verschil is gewoon zo groot de kleuren zijn zoveel beter en het is veel feller! _/-\o_

Nu nog even een vraag waar haal ik precies de beste drivers voor de video kaart vandaan want ik heb even gezocht maar kan ze niet vinden alleen de nieuwste via dell want als ik handmatig zoek op de site van nvidia kan ik de 8600m gt nergens vinden? En dan gebruik ik die invoegtoepassing en die verwijst me door naar dell.com :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dieselb0y schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 17:19:
Monteur is zojuist langgeweest en zei dat die het mee vond vallen in eerste instantie want hij had het wel is erger gezien, maar goed tijdens het vervangen zei die al het is nu een LG, dus ik had hem al wat verteld over dit topic en hij was wel benieuwd of het veel zou gaan schelen. Nou tijdens het opstarten zag ik het al meteen de letters " Microsoft Corporation " waren gewoon scherp en jahoor het verschil is gewoon zo groot de kleuren zijn zoveel beter en het is veel feller! _/-\o_

Nu nog even een vraag waar haal ik precies de beste drivers voor de video kaart vandaan want ik heb even gezocht maar kan ze niet vinden alleen de nieuwste via dell want als ik handmatig zoek op de site van nvidia kan ik de 8600m gt nergens vinden? En dan gebruik ik die invoegtoepassing en die verwijst me door naar dell.com :O
Mooi dat je nu wél een mooi scherm hebt!
De driver voor de videokaart vind je onder de 1330, dit is de nieuwste.
Het is een beetje raar maar toch werkt ie gewoon voor de m1530( staat er ook boven)
KLIK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
burgt schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 15:07:
Wat ik op een forum zag is dat alle 1920x1200 schermen van Samsung afkomen en dat ze met 300 nits net zo fel zijn als de Led 1440x900 schermen.
waar haar je die info vandaan? Kan iemand dat hier bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024
jelmervos schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 13:26:
[...]

Kom je zo je eigen neef tegen op Tweakers.net

Haha, hoest gozer...?

Ik ga dr ook zo'n eentje kopen, hopend op LG scherm (1440 x 900)

Veel plezier d'r mee :D

PSN: Oldzkoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een noob vraag
Vista loopt me iets teveel vast, ik wil nu 64 bits, moet ik een clean install of kan een upgrade ook?

(ik typ dit nu op safari, want me IE is weer eens vastgelopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 10:27
ik zou voor xp gaan met sp3 dat is teminste stabiel ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja maar ik wil geen clean install (en ik heb geen xp code)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Crazyanz schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 20:20:
ik zou voor xp gaan met sp3 dat is teminste stabiel ^^
Ik draai Vista 32bit zonder problemen, loopt nooit vast.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icybie
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-10-2021
Ik heb gisteren mijn nieuw machientje mogen in ontvangst nemen, en het eerste dat ik gedaan heb is er Vista 64bit opgezet. Het draait SUPER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joertem
Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 20:11:
Een noob vraag
Vista loopt me iets teveel vast, ik wil nu 64 bits, moet ik een clean install of kan een upgrade ook?

(ik typ dit nu op safari, want me IE is weer eens vastgelopen)
heb ook 64 bit, moet clean install zijn. draait ook hier super!
deze guide even volgen, en het komt helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 10:30

burgt

Starbass

dirkjesdirk schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 18:00:
[...]

waar haar je die info vandaan? Kan iemand dat hier bevestigen?
hiervandaan: http://forum.notebookrevi...read.php?t=243174&page=14

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 17:28
Vandaag dell gebelt over accesoires en de beste man verzekerde mij dat de oordopjes, het poets doekje en de leren cd hoes erbij zaten. LET'S HOPE ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister een monteur geweest vanwege mijn grainy 1680 scherm, hebben ze er weer eenzelfde in gezet die hetzelfde heeft. Vandaag dus maar weer bellen dat ze nog eens mogen komen.

@dieselb0y: heb jij meer geluk met gelijk een LG ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 07:09:
Gister een monteur geweest vanwege mijn grainy 1680 scherm, hebben ze er weer eenzelfde in gezet die hetzelfde heeft. Vandaag dus maar weer bellen dat ze nog eens mogen komen.

@dieselb0y: heb jij meer geluk met gelijk een LG ;)
Ik snap niet waarom ze dan meteen niet met een LG langs komen.. ;) Er zullen gerust wel mensen zijn die tevreden zijn met een samsung scherm, dus als Dell een telefoontje krijgt van een grainy scherm, weten ze dus dat er een kenner zit met een samsung scherm. Laat ze dan meteen een LG meenemen dan als de monteur langs komt.. Dan kan de monteur ook meteen zien wat voor verschil het maakt.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 08:06:
[...]

Ik snap niet waarom ze dan meteen niet met een LG langs komen.. ;) Er zullen gerust wel mensen zijn die tevreden zijn met een samsung scherm, dus als Dell een telefoontje krijgt van een grainy scherm, weten ze dus dat er een kenner zit met een samsung scherm. Laat ze dan meteen een LG meenemen dan als de monteur langs komt.. Dan kan de monteur ook meteen zien wat voor verschil het maakt.. :P
Tegen mij zei die monteur dat het niet altijd mogelijk was om het schermmerk van tevoren te weten door het partnummer. Dell schijnt soms meerdere merken (zoals beeldscherm LG en Samsung) onder 1 partnummer te zetten, hij kon mij echter niet vertellen of dit ook zo was bij het beeldscherm van de 1530.

Dell zou mij deze week nog contacteren, het zal me benieuwen wat ze te melden hebben, en dan mogen ze een LG komen plaatsen van mij, ik word dit scherm nu al beu.

Trouwens, afgezien van het scherm een super laptop, echt helemaal geweldig. Over de service hoef ik ook niet te klagen, de monteur was er binnen 24 uur, alleen jammer dan dat het hetzelfde scherm is...

[ Voor 9% gewijzigd door Hoogie2004 op 28-05-2008 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 09:28
Binnenkort komt hier ook een 1530 binnen. Nu heb ik een vraag mbt een clean install van Vista. Standaard zitten er vier partities in de 1530:
-Dell utility partitie
-Media Direct
-Vista
-Recovery

Wat is nu wijsheid? Ik wil Vista blijven draaien, en ook Media Direct. In de startpost staat dat de Dell utility partitie beter ook behouden kan blijven. Is het dan beter om enkel de recovery te verwijderen, of om toch een clean install van Vista te doen? En kun je dan met de geleverde schijfjes alsnog de Dell utility en Media Direct partities maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrit Jan
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 21:15
Ik heb nu 4 keer gemaild naar dell, geen reactie gehad (geen van de 4 keer) :( .
Is er al iemand die wat meer weet over het piepje? ik heb hem nog steeds, de start post is aangepast naar "Dit kan komen door de Condensatoren, of de harde schijf. Hier is nog geen oplossing voor.".
Ik ga vanmiddag even mijn hardeschijf er uit halen en aan mijn usb poort hangen, luisteren wat hij doet.

Gerrit Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een mooie laptop, maar het scherm vind ik wel belangrijk. Ik vind het echt belachelijk dat een type laptop gewoon met twee verschillende kwaliteitsschermen wordt geleverd. Als je een product koopt wil je toch weten van te voren wat je krijgt.
Dat schijnt hierbij dus niet het geval te zijn. Dan vind ik rond de 1000 euro erg veel geld om maar af te wachten wat je gaat krijgen. Bijvoorbeeld als ik een tv ga kopen dan wil ik die ook zien in de winkel en hem dan met dat scherm hebben, niet als ik thuis kom dat er een paneel in zit van een heel ander merk dan ik heb gezien.
Ik overwoog eerst om voor een macbook pro 15,4 te gaan maa rbegon te twijfelen aangezien die vergeleken met deze toch aardig in de prijs zit. Ga nu denk ik toch voor een HP. ok groter scherm en wat minder resolutie. Maar bij mensen die ik ken zien de hp's er erg goed uit ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bramberk15 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 09:56:
Binnenkort komt hier ook een 1530 binnen. Nu heb ik een vraag mbt een clean install van Vista. Standaard zitten er vier partities in de 1530:
-Dell utility partitie
-Media Direct
-Vista
-Recovery

Wat is nu wijsheid? Ik wil Vista blijven draaien, en ook Media Direct. In de startpost staat dat de Dell utility partitie beter ook behouden kan blijven. Is het dan beter om enkel de recovery te verwijderen, of om toch een clean install van Vista te doen? En kun je dan met de geleverde schijfjes alsnog de Dell utility en Media Direct partities maken?
Je kunt eerst met de mediedirect-cd een layout maken op je HDD. Dan ontstaat er een grote partitie (niet geformateerd) en een partitie die je zelf een grootte kunt geven (voor vista). Daarnaast wordt de partitie voor mediedirect gemaakt.
Hierna installeer je vista
Daarna installeer je mediadirect.

Die recovery en utility heb je niet meer nodig dan voor zover ik het weet

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Net contact gehad weer met de support. Over de helpdesk ben ik trouwens erg tevreden, snel en goed geholpen _/-\o_

Het verhaal is nu echter dat in de servicekits van de monteur geen LG schermen meer zitten omdat deze op zijn en niet nabesteld kunnen worden. Morgen komt er wel weer een monteur langs, volgens de helpdesk is het een grote gok. Maargoed; met dit scherm ben ik niet tevreden en zolang het scherm slecht is blijven we schermen wisselen totdat het wel een goed scherm is. Ik hoop alleen dat het morgen wel een goed scherm is, is dat tenminste afgehandeld.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2008 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
@ Hierboven

We zijn het er allemaal over eens ze leren het ook nooit heh |:( Ik denk dat ik ook kan fluiten naar mijn accesoires zooi, vind het maar een naaistreek mij gelijk geven en ondertussen alleen een driver cd opsturen >:) maar goed ik ben voor de rest tevreden binnenkort misschien nog een clean install doen van vista. En vandaag komt me draadloze router aan 8)

Maar wat is nou beter 32 of 64 bit? Als iemand hier de voor en -nadelen van wilt opsommen zou ik dat erg op prijs stellen :9 En kan je die mediadirect knop instellen om iets anders mee te laten opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dieselb0y schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 11:32:
( Ik denk dat ik ook kan fluiten naar mijn accesoires zooi, vind het maar een naaistreek mij gelijk geven en ondertussen alleen een driver cd opsturen >:)
Ik zou gewoon erover doorzeuren over die accesoires etc.. net zolang doorgaan tot je je gelijk krijgt.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joertem
dieselb0y schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 11:32:
@ Hierboven

We zijn het er allemaal over eens ze leren het ook nooit heh |:( Ik denk dat ik ook kan fluiten naar mijn accesoires zooi, vind het maar een naaistreek mij gelijk geven en ondertussen alleen een driver cd opsturen >:) maar goed ik ben voor de rest tevreden binnenkort misschien nog een clean install doen van vista. En vandaag komt me draadloze router aan 8)

Maar wat is nou beter 32 of 64 bit? Als iemand hier de voor en -nadelen van wilt opsommen zou ik dat erg op prijs stellen :9 En kan je die mediadirect knop instellen om iets anders mee te laten opstarten?
even een reactie op een eerdere post van je:
Je hebt dus een LG gekregen, mooi, ik ga vandaag nog bellen :) wat heb je gezegd, gewoon het scherm is vies lelijk, krijg hoofdpijn na een uurtje?

Ik heb 64 bit erop, om 3 redenen: ten 1e omdat je dan de volledige 4gb hebt (maakt qua preformance niet zoveel uit, maar t is het gevoel :p), en ten 2e omdat een process meer dan 2 gb geheugen mag hebben (goed beladen photoshop...). ten 3e omdat ik verwacht dat ontwikkelaars een 64-bit versie van hun programma uitbrengen, en 64 bit zal 32 bit op ten duur inhalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joertem schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 11:58:
[...]

even een reactie op een eerdere post van je:
Je hebt dus een LG gekregen, mooi, ik ga vandaag nog bellen :) wat heb je gezegd, gewoon het scherm is vies lelijk, krijg hoofdpijn na een uurtje?

Ik heb 64 bit erop, om 3 redenen: ten 1e omdat je dan de volledige 4gb hebt (maakt qua preformance niet zoveel uit, maar t is het gevoel :p), en ten 2e omdat een process meer dan 2 gb geheugen mag hebben (goed beladen photoshop...). ten 3e omdat ik verwacht dat ontwikkelaars een 64-bit versie van hun programma uitbrengen, en 64 bit zal 32 bit op ten duur inhalen...
Ben benieuwd of ze bij jou iets zeggen over wat ik te horen kreeg (dat LG schermen op zijn en niet meer leverbaar). Laat het even weten als je wilt :)

@over 64 bit: van wat ik gelezen heb is de ene keer 32bit sneller en de andere keer weer 64bit. Voordeel van 64bit is inderdaad dat je al het geheugen tot je beschikking hebt en in de toekomst zal het inderdaad wat beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 10:27
in de toekomst en 1 a 2 besturings systemen verder ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 19:06
Ik heb ook een XPS 1530M besteld. 1440x900 scherm en een 320GB 5400 rpm harddisk. Normaal zou ik een 7200 RPM bestellen maar dat lijkt na dit topic doorgelezen te hebben meer nadelen dan voordelen te hebben. Verwachtte levertijd op of voor 19-06-08 (dat is dan weer :'( )

Over 64 bit: het grootste probleem is bij het draaien van 64-bit windows dat niet altijd alle drivers worden ondersteund. Bijv. software voor een TV kaart of je favo syncprogramma voor je mp3 speler, je joystick of misschien wat oude windows 3.11 software }:O oid. Bij de XPS moet dat niet zo'n probleem zijn. 8)

Is het niet zo dat 64-bit pas echt zin heeft als de software die je draait ook native 64-bit gecompileerd is? Lijkt me dat hij bij standaard 32-bit gaat emuleren en je dan geen snelheidswinst krijgt.

Niets...

Pagina: 1 ... 18 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een Dell XPS 1530 ervaringen topic. Gelieve géén 1330 gerelateerde zaken hier plaatsen! Tevens zijn meldingen over 'Ik heb 'm ook besteld! Hoelang moet ik nog wachten?' helemaal niet interessant, het product komt echt wel; posten daarover in dit topic zal de levertijd echt niet doen verkorten ;).