[Ervaringen] Dell XPS M1530 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 20 Laatste
Acties:
  • 172.355 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt volgend Dell-nummer bij jullie? 020 674 42 00
Ik wou Dell bellen omdat ze mij teveel hebben aangerekend, maar ik krijg te horen dat dat nummer niet meer bestaat ...
Mss heeft het iets te maken met die herstructurering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil even mededelen dat ik in de usa geen last had van tintelingen met een 2 pins adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 21:29:
Ik wil even mededelen dat ik in de usa geen last had van tintelingen met een 2 pins adapter.
Wat wil je hiermee zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• attack
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 15:43
tm030614 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 11:17:
[...]

Niet helemaal juist, je hebt recht op een degelijk product. Nederland wijkt af van de richtlijn van de EU die aangeeft dat je standaard 2 jaar garantie hebt.

In theorie heb je in Nederland dus een voordeel, namelijk je hebt recht op een degelijk product. Probleem hierbij is alleen dat al na 6 maanden! de bewijslast bij de consument ligt. Met andere woorden na 6 maanden moet JIJ aantonen dat de laptop "niet degelijk" is. Zeer lastig dus.
Let er wel op dat als je m zakelijk besteld dat de garantie 1 jaar is. 2 jaar is consumentenbescherming en geldt niet zakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
silmaril8 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 21:31:
[...]

Wat wil je hiermee zeggen?
Dat hij in amerika is geweest. Duh :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluxor
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-09 20:22
tm030614 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 20:36:
[...]

Ik vermoed dat CPUZ de waardes niet direct aanpast, maar om de zoveel seconden. Dit in tegenstelling tot de cpu zelf welke vele male vlugger van frequentie wisselt.
Hmm ja, dat zal waarschijnlijk wel het geval zijn.
Maar ik zou toch nog graag willen weten of het mogelijk is op een of andere manier de frequentie statisch op maximaal te zetten.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01:33
Als dat ding niks te doen heeft heeft ie niks te doen en schakelt ie zichzelf terug. ALs je hem op max wil hebben moet je hem maximaal belasten :)

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 07:59
attack schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 21:33:
[...]

Let er wel op dat als je m zakelijk besteld dat de garantie 1 jaar is. 2 jaar is consumentenbescherming en geldt niet zakelijk.
Lees m'n stukje tekst nog eens... :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluxor
Terror schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 22:12:
Als dat ding niks te doen heeft heeft ie niks te doen en schakelt ie zichzelf terug. ALs je hem op max wil hebben moet je hem maximaal belasten :)
Ja maar dat betekent ook als je een simpel programma hebt draaien die simpele dingen doet.. Dat de proc er langer over doet om deze simpele acties te doen.. dat betekent, als ik een zwaarder programma wil uitvoeren dat hij tegelijk nog andere simpele acties moet uitvoeren die allang klaar hadden kunnen zijn..

Wat ik hierboven stel is misschien een beetje ver gezocht maar toch. Waarom gebruikt een desktop meestal geen speedstepping? (Of doen ze dat wel, voor zover ik weet niet in iedergeval):p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Sluxor schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 22:25:
[...]

Ja maar dat betekent ook als je een simpel programma hebt draaien die simpele dingen doet.. Dat de proc er langer over doet om deze simpele acties te doen.. dat betekent, als ik een zwaarder programma wil uitvoeren dat hij tegelijk nog andere simpele acties moet uitvoeren die allang klaar hadden kunnen zijn..

Wat ik hierboven stel is misschien een beetje ver gezocht maar toch. Waarom gebruikt een desktop meestal geen speedstepping? (Of doen ze dat wel, voor zover ik weet niet in iedergeval):p
De speedstepping functie is toch iets geavanceerder dan jij stelt.

De snelheid van de proc wordt vrijwel direct aangepast (in duizenste van seconden). Als de proc iets moet gaan doen en het programma vraag cpu power, dan wordt die ook geboden. De cpu kiest er niet voor om dan op lage snelheid lang over de taak te gaan doen. Nee de snelheid wordt direct verhoogd, en als het ook maar even kan, weer verlaagd.

Met andere woorden, je performance wordt niet negatief beinvloed als speedstep actief is (tenzij je op performance verschillen van 0.001% ofzo wil gaan kijken).

Ook desktops gebruiken al langer speedstep. Waarom op vol vermogen 90watt aan stroom verbruiken terwijl de cpu niks hoeft te doen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluxor
Ah oke!

Het is me nu duidelijk
Bedankt hiervoor, waarom vertelde ze me dit gewoon niet gelijk bij de technische hulp van Dell?

Haha, echt bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Sluxor schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 23:04:
Ah oke!

Het is me nu duidelijk
Bedankt hiervoor, waarom vertelde ze me dit gewoon niet gelijk bij de technische hulp van Dell?

Haha, echt bedankt!
Ter aanvulling, als je op accu gaat werken, kan het wel zijn dat de cpu blijvend terugklokt, totdat je weer aan de netspanning hangt. Dit kun je echter zelf via energiebeheer in Windows instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryskmantsje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 20:37
Sluxor schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 20:21:
Is dat zo?
Als ik CPUZ open zet en in de gaten hou welke frequentie aangehouden wordt dan blijft deze heel lang staan op 1200.. zelfs terwijl ik grote programmas als Photoshop laad

En ik wil dat graag omdat ik het eigenlijk niet vertrouw, bovendien hebben desktops in principe toch ook een stabiele frequentie? Tja dan kost het iets meer stroom..
Probeer Rightmark CPU Utility maar eens. Daar zie je dat de cpu heel snel wisselt van kloksnelheid.
Misschien heb je hier ook wat aan; Vista Battery Saver

Is vandaag door monteur van Getronics een nieuw scherm in mijn XPS gezet en heb nu de AUO2077.
Dit scherm is wel iets minder korrelig dan de Samsung en de kleuren zijn ook wat beter maar nog steeds verre van perfect. Ik ben er nog niet over uit of ik hier mee akkoord ga of niet. Deze is iig wel rustiger voor mijn ogen voor zover ik nu kan beoordelen.

Achteraf wel spijt dat ik niet voor een 1680x1050 panel ben gegaan. Misschien met bijbetaling alsnog?

Ik word morgen nog teruggebeld door de XPS service dan zal ik eens horen wat de mogelijkheden zijn. Tevens zal ik ook even aankaarten dat ik geen hoodtelefoon heb gekregen al kan ik daar wel mee leven.

Moet wel zeggen dat de service van Dell wel goed is door zo snel en correct te reageren.
Had een zeer vriendelijke en geduldige kerel aan de lijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Fryskmantsje op 07-05-2008 23:35 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het goed begrijp zijn alle schermen die niet 1680x1050 zijn niet van al te beste kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 08:53:
Als ik het goed begrijp zijn alle schermen die niet 1680x1050 zijn niet van al te beste kwaliteit?
Andersom.
De 1440*900 schermen waren de laatste maanden eigenlijk altijd goede LG schermen.
Maar deze maand komen daar ook wat andere merken tussen. Maar houdt het niet echt meer bij :X
Begin dit jaar was je met een 1440*900 iig wel verzekerd van een goed scherm.
De 1680*1050 zijn meestal, of iig veel vaker, Samsung schermen, dis dus als slecht ervaren worden.
1280*800 weet ik niet, want die neemt niemand O-)

[ Voor 16% gewijzigd door Tralapo op 08-05-2008 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowWings
  • Laatst online: 15-09 19:12
Ik heb maandag mijn nieuwe XPS M1530 mogen ontvangen met 1680x1050 resolutie en een super LG scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peejdorie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-09 17:09
Tralapo schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 09:31:
[...]

Andersom.
De 1440*900 schermen waren de laatste maanden eigenlijk altijd goede LG schermen.
Maar deze maand komen daar ook wat andere merken tussen. Maar houdt het niet echt meer bij :X
De 1680*1050 zijn meestal, of iig veel vaker, Samsung schermen, dis dus als slecht ervaren worden.
Ik weet niet welk scherm ik heb (wel 1440x900), zit nu niet achter mijn laptop. Maar ik vind hem hardstikke goed eignelijk, totaal geen problemen mee idd.
Wat is nou eigenlijk het voordeel van zo'n hoger resolutiescherm? Ik bedoel, op 1440x900 vind ik veel tekst en icoontjes eigenlijk al klein, en als je de resolutie ook nog groter maakt.. Wordt het dan niet onmogelijk om normaal te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 00:05
Beste mensen,

Zoals jullie al enige tijd hadden gemerkt, is deze topic al een tijdje niet meer geupdated. Helaas moet ik hierbij neerleggen dat dit op korte termijn ook niet gaat gebeuren. De drukte houd maar niet op. |:(
Ik zal dus willen vragen aan de desbetreffende persoon die zich aangesproken voelt om een nieuwe topic te maken. Ik kan mij namelijk best wel voorstellen dat jullie snakken naar een nieuw overzichtelijker topic.

Mijn excuses voor het ongemak.

PCMedic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 20:49:
[...]

Hier had ik ook eerst last mee, ga naar apparaatbeheer --»selecteer fingerprint reader--» rechtermuisklik --» eigenschappen en dan staat er een vinkje voor de optie om de fingerprintreader uit schakelen voor energiebesparing.
Als je dat vinkje weg haalt is het probleem, bij mij athans al 1.5 maanden verholpen!
Succes!
Bedankt voor de tip X-P, Nu zijn de problemen met de fingerprint reader inderdaad over.

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PCMedic schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 15:41:
[afbeelding]

Inmiddels is Dell XPS M1530 al een aantal maanden uit. Deze stijlvol en krachtig multimediasysteem vormt een ideale verhouding tussen prestatie, ontwerp en ongekenden functionaliteit.

De Dell XPS M1530 is leverbaar met de volgende optionele specificaties:

Processors:
Leverbaar tot de Intel® Core 2 Duo Processor T9300 (2,40 GHz,4 MB L2-cache, 800 MHz FSB)
Santa Rosa specificaties: Intel.com
Het is ook mogelijk een Penryn processor te bestellen via telefoon.

Geheugen:
Tot 4 GB Dual Channel 667 MHz DDR2

Grafische oplossingen:
256 MB NVIDIA GeForce 8600M GT Benchmark list
128 MB NVIDIA GeForce 8400M GS Benchmark list

Harde schijven:
Tot 320 GB geconfigureerd met één SATA II harde schijf (5.400 rpm).
Tot 200 GB geconfigureerd met één SATA II harde schijf (7.200 rpm).

Solid State harde schijven:
64 GB Solid State harde schijf.

Optische stations:
Laadsleuf voor DVD+/-RW
Laadsleuf voor Blu-ray Disc

Beeldscherm:
15,4-inch WXGA-breedbeeldscherm (1280 x 800) met TrueLife
15,4-inch WXGA+ breedbeeldscherm (1440 x 900) met TrueLife
15,4-inch WSXGA+ breedbeeldscherm (1680 x 1050) met Truelife
[afbeelding]
De rode cover kan blijkbaar alleen besteld worden icm de RED actie van Dell.

Standaard specificaties zijn:
Basisgewicht van 2,62 kg, Breedte: 357 mm, Hoogte: 23,7 - 35,1 mm (wigvormig toetsenbord)
Diepte: 263 mm

Poorten:
3 USB 2.0, HDMI, VGA, Firewire (IEEE 1394a), RJ45 Ethernet-poort (10/100), 8-in-1 kaartlezer
1 ExpressCard-sleuf (54 mm), Stereo in & hoofdtelefoon/luidspreker, twee digitale arraymicrofoons

[afbeelding]

Er zijn een aantal problemen met de XPS M1530, hier staan er een aantal, en wat je eraan kan doen:

[afbeelding] Kan ik XP draaien op mijn xps 1530?
[afbeelding] Ja, dat kan.Drivers zijn hier te vinden. Houdt er wel rekening mee dat je je partities aan zal moeten passen en dat xp extra drivers bij de setup nodig heeft om in AHCI modus op een sata schijf te installeren. In het bios kan je de AHCI modus naar IDE zetten. XP zal nu zonder extra drivers installeren, maar dit gaat wel ten koste van de snelheid.

[afbeelding] Mijn scherm is een stuk lelijker dan die van m'n vriend!
[afbeelding] Dit komt omdat Dell meerdere soorten schermen heeft geleverd. Ze begonnen met LG en Samsung schermen, die dezelfde kwaliteit hadden. Maar toen ze meer orders kregen, konden ze niet aan zoveel schermen komen. Toen hebben ze als noodoplossing betere schermen van LG genomen. Als je dus een minder mooi scherm hebt dan iemand anders, heeft die andere een LG. Als je zelf een LG wilt: Je kan bellen naar Dell, maar het kost je veel moeite, en de kans is klein dat je een LG scherm krijgt. De samsung schermen zijn evengoed als alle andere notebooks, men denkt alleen dat die minder mooi is, omdat de LG's beter zijn.

[afbeelding] Ik moet heel hard drukken op de Mediatoetsen.
[afbeelding] Kijk eerst eens of je wel het plakkertje eraf hebt gehaald, die zit erg goed verstopt/vast, en zal dus niet snel opvallen.

[afbeelding] Mijn toetsenbord is helemaal bol.
[afbeelding] Dell bellen. Deze sturen dan een monteur langs, met een nieuw toetsenbord.

[afbeelding] Krijg ik er nu een sleeve bij?
[afbeelding] Ja.

[afbeelding] Ik heb veel partities.
[afbeelding] Standaard staan er vier partities op de harddisk:

1. Een kleine Dell utility partitie (ongeveer 110 MB). Hierop staat software voor het testen van de notebook zonder dat je een OS hoeft te booten. Het lijkt is verstandig om deze partitie niet te verwijderen.

2. De Media Direct partitie. Hierop staat een soort mini-operating system voor het afspelen van multimedia. De notebook start vanaf deze partitie op wanneer de Media Direct knop wordt ingedrukt. Indien Media Direct nooit gebruikt wordt, kun je deze partitie zonder problemen verwijderen.

3. De partitie waarop Windows Vista is geïnstalleerd.

4. Een ongeveer 10 GB grote recovery partitie. Hiermee kun je Windows, drivers e.d. herinstalleren zonder dat je de bij de notebook geleverde DVD's en CD's nodig hebt. Je kunt deze partitie veilig verwijderen; alle software is ook beschikbaar op de meegeleverde DVD's en CD's.

Let op het volgende:

Een harddisk in een PC kan maximaal vier primaire partities hebben. Op de M1530/M1330 zijn alle vier partities standaard al in gebruik. Indien je naast Windows een ander operating system wilt installeren, dan dien je minstens één van de voorgeïnstalleerde partities te verwijderen of hergebruiken voor het alternatieve OS.

[afbeelding]

[afbeelding] Mijn touchpad slaat op hol wanneer ik de klep heb dichtgedaan en toen weer open.
[afbeelding] Dit is helaas een bug in de driver. Er is hier nog geen oplossing voor. Wat je wel kan proberen, is 3/4 hard op het touchpad te tikken.

[afbeelding] Mijn WiFi valt om de 5 minuten uit.
[afbeelding] Dit is een bug in de driver bij sommige. Dit kan verholpen worden door nieuwe drivers te installeren.

[afbeelding] Kan ik een 1GB en 2GB module in Dual Channel laten draaien?
[afbeelding] Een 1GB en 2 GB module zullen middels Intels Flex Technology in a-symmetric dual channel setup draaien. Dit is bijna even snel als echt (symmetric) dual channel (Scheelt 5% max). Wie wil weten hoe het allemaal werkt moet deze bron maar even lezen.

[afbeelding] Ik heb heel veel ruis over de koptelefoon uitgang.
[afbeelding] Helaas heeft iedereen dit, hier is nog geen oplossing voor.

[afbeelding] Heeft de notebook SPDIF?
[afbeelding] Nee.

[afbeelding] Hoe kan ik het geluid dan wel in DD op m'n Home Cinema aansluiten?
[afbeelding] Via het geluid van de HDMI.

[afbeelding] Heb ik baat bij geheugen op 800MHz?
[afbeelding] Nee, de notebook kan maximaal 667MHz aan.

[afbeelding] Hoe lang kan mijn notebook met een 9 cell accu werken?
[afbeelding] Op High Performance, met scherm op max, wifi, bluethooth schijnt hij 3,5 uur mee tegaan!

[afbeelding] Kan ik een Intel Turbo Memory module installeren?
[afbeelding] Ja, dit kan.

[afbeelding] Hoe zwaar is de notebook precies?
[afbeelding] 2.74kg met 6 Cell batterij, en met 9 Cell 2.85kg

[afbeelding] Ik voel tintelingen/stroom wanneer ik de notebook aan het stroomnet heb gehangen!
[afbeelding] Dell bellen voor een 3 pins adapter. Als het goed is heb je daar dan geen last meer van. Dit werkt alleen bij geaarde stopcontacten!

[afbeelding] Mijn Dell M1530 piept!
[afbeelding] Dit kan komen door de Condensatoren, of de harde schijf. Hier is nog geen oplossing voor.

[afbeelding]

Afbeeldingen van Dell:
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

Reviews:
Link: http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=4135
Link: http://asia.cnet.com/revi...050489,42299395p-1,00.htm
Link: http://www.trustedreviews...7/12/21/Dell-XPS-M1530/p1
Link: http://www.notebookcheck....1530-Notebook.7295.0.html
Link: http://www.pocket-lint.co...m1530-gaming-laptop.phtml
Link: http://www.notebookforums.com/thread212488.html

Video reviews:
Link: http://nl.youtube.com/watch?v=YUGEQ4TkmAc
Link: http://cheap-review.com/c...ew-part-1-review_515.html

Extra informatie mbt de Dell M1530:
Installatie van hardeschijf en intern geheugen.
[Ervaringen] Dell XPS M1530 - Deel 1

Dell waardebonnen:
dell waardebonnen? (coupons)

Verschillen tussen WXGA, WXGA+ en WSXGA+ resolutie [klikbaar]

Afbeeldingen zijn geresized naar een 15 inch scherm. Deze afbeeldingen geven alleen een indruk hoeveel ruimte je krijgt op het bureaublad.

Afbeeldingen staan in oplopende resolutie. 1280x800 -> 1440x900 -> 1680x1050 Bron.

Willekeurige foto's van tweakers die in bezit zijn van deze notebook: [Klikbaar]

Foto's van timmo2969

Foto's van HawkeyePro

Foto's van Killzone

Mening van verschillende Tweakers:

[afbeelding] PCMedic: Aangezien de M1530 aardig verschilt met de XPS 1330 heb ik deze topic geopend.
Naar mijn mening heeft Dell hier een mooie 15.4 inch notebook op de markt gezet, die aan de meeste wensen wel zal voldoen. Het ontwerp is modern en slank van vorm waardoor goed zal staan op de meeste bureaus. De specificaties zijn zeer goed te noemen voor dit formaat, helemaal wanneer je de GeForce 8600M GT neemt met een 1440x900 resolutie scherm. Combineer dit nog met de 9 cell accu en je hebt een goed presterende notebook die nog eens veel mobiliteit biedt.

[afbeelding] Killzone: De M1530 is een erg mooie laptop, hij voelt degelijk aan, is niet groot, en heeft flink wat rekenkracht in huis. Dit gecombineerd met het mooie design en de goede service van Dell maakt het een erg mooie laptop die, zeker met de specificaties, helemaal niet duur is. De laptop is goed in gebruik, hij is niet zwaar, en met de bijgeleverde sleeve kan je hem makkelijk meenemen.

Topic made by PCMedic. Special credits to Killzone for the faq discription. Thanks to Krewzial for the XP-drivers.
Dus als ik de klachten zo lees dan is het beste om nog even te wachten met de aanschaf van een DELL XPS notebook of gewoon voor de desktop gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 00:05
Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 12:35:
[...]

Dus als ik de klachten zo lees dan is het beste om nog even te wachten met de aanschaf van een DELL XPS notebook of gewoon voor de desktop gaan?
Laten we niet beginnen met bashen of dergelijks. De M1530 heeft inderdaad in het begin last gehad met wat problemen. Maar zoals bij iedere product kwamen deze problemen voornamelijk in het begin voor en zijn er in de loop van de tijd oplossingen voor gevonden.

Of je voor een notebook of voor een desktop moet gaan, is een persoonlijke keuze. Het is min of meer afhankelijk van "wat wil je ermee gaan doen en wat verwacht je van het product". Zowel een notebook als een desktop hebben in mijn optiek beide voor en nadelen. Alhoewel de hedendaagse notebook aardig in de buurt komt om goed tegen een desktop pc te kunnen concurreren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Is het nou slimmer om naar Dell te bellen of te bestellen via de site?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joertem
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-08 22:22
Tralapo schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 09:31:
[...]

Andersom.
Ik heb op 29/04 mijn m1530 ontvangen met een samsung scherm (SEC 3157, 1440x900)... niet zo erg mooi :( Maarja, als je bij het n-vidia configuratiescherm de "Digital Vibrance" op 20 % zet worden de kleuren al een stuk mooier. Het wit blijft echter een beetje grainy... Ik gebruik nu trouwens 175.63 (http://www.laptopvideo2go...index.php?showtopic=18532); krijg een 5,5 voor grafische spellen van vista (64-bit HP SP1, draait ook geweldig, alles doet het :D )
Er is deze week een nieuwe kortingsbon van 10%, kijk maar even bij de dell kortingscoupon topic: http://gathering.tweakers...ist_messages/1134199/last.
Iemand gelukt om zijn/haar samsung scherm om te ruilen voor een LG?
Groeten, Joeri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoop1985
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:56
PCMedic schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 13:27:
[...]

Laten we niet beginnen met bashen of dergelijks. De M1530 heeft inderdaad in het begin last gehad met wat problemen. Maar zoals bij iedere product kwamen deze problemen voornamelijk in het begin voor en zijn er in de loop van de tijd oplossingen voor gevonden.
Dat kan ik inmiddels beamen.
Mijn 1530 is vanmiddag binnengekomen (XPS M1530, T8100, 3GB RAM, 8600M GT, WXGA 1440*900, 9-cell).
Ik ben nog geen van de problemen tegengekomen die zoveel in dit topic genoemd zijn:
Ik heb een LG-scherm (mazzeltje, maar met 1440*900 was de kans wel groot).
Het toetsenbord is mooi vlak
Nog geen CPU-whine of harddisk geratel, DVD-drive is lekker stil, ook tijdens spinup.
Ik voel wel een lichte tinteling vlak nadat ik de adapter ingestoken heb (3 pins in een geaarde stekkerdoos, echter op een niet geaard stopcontact) maar die verdwijnt langzaam, dit was ik ook gewend van het opladen van mijn mp3speler (Creative Zen Sleek Photo) die ook een brushed-aluminum-finish heeft.
Enige minpuntje is dat ik de "accessoires" niet ontvangen heb, maar daarin sta ik niet alleen, ook maar eens naar Dell mailen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry geen zin om hele topic door te lezen, zal vast al gemeld zijn, maar hoe kan je zien welk scherm je hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
Ogen open houden.

Oh voordat ik weer een domme pushmessage krijg:

.

spoiler:
Mag je een heel klein beetje moeite doen om de link te klikken

[ Voor 102% gewijzigd door Liquid op 08-05-2008 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 15:22:
Sorry geen zin om hele topic door te lezen, zal vast al gemeld zijn, maar hoe kan je zien welk scherm je hebt?
Wij hebben geen zin om jou dit te vertellen :) Zoals je zelf al zei, dit is al gemeld in dit topic. Succes met zoeken en lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:51
joertem schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 14:53:
[...]

Ik heb op 29/04 mijn m1530 ontvangen met een samsung scherm (SEC 3157, 1440x900)... niet zo erg mooi :( Maarja, als je bij het n-vidia configuratiescherm de "Digital Vibrance" op 20 % zet worden de kleuren al een stuk mooier. Het wit blijft echter een beetje grainy...
Heeft niet iedereen met dat scherm net zoals mij de neiging om het constant schoon te vegen tis net of het vies is :\ Maarja ik ga morgen even bellen heb nu geen tijd/zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondertussen ook een paar dagen de 1530 in gebruik. Dinsdag ochtend gekregen, even in Vista opgestart, maar meteen daarna Ubuntu 8.04 64bit erop gezet.

Ik heb:
T8300
1440*900 (LG, Prachtig!)
4GB
voor de rest standaard volgens mij.

Met Vista (en alle mogelijke driver(-cd) problemen daarmee) heb ik dus eigenlijk geen ervaring. Wel weet ik dat Ubuntu 8.04 (Hardy Heron) het zonder problemen doet! Enige wat ik tot nu op heb moeten zoeken was het touchpad voor de nieuwe driver en hoe de mic aan ging. Genoeg te vinden op internet. MediaDirect heb ik er nog wel opgelaten, maar niet naar gekeken.

Gister een lange rit in de trein op de machine gewerkt, volgens mij vond mijn buurman hem ook mooi 8) Prima om 2 uur lang mee op schoot te werken. Ik ga nu even kijken hoe ik de fingerprint reader kan gebruiken onder Ubuntu, maar ik verwacht niet dat ik die heel veel ga gebruiken.

Ik heb trouwens geen geaarde stopcontacten, en ook geen last van tintelingen. Wel is mijn toetsenbord een beetje krom (vanaf de f5 tot en met f11 steken iets uit, en dan tot de g en h ongeveer). Kan dit schade (aan het scherm) doen, of maakt het eigenlijk niet uit? Ik heb wel 4 jaar on-site support, maar vind het ook zo stom om daarvoor iemand langs te laten komen als het eigenlijk niet uitmaakt...

Mijn enige minpunt tot nu toe is dat de speakers en line-out behoorlijk zacht zijn. Verder alles toppie! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-09 15:15

Hoogie2004

Whohooooo

Ik ben aan het denken om er een te bestellen, de deal die ik nu via internet kan krijgen ziet er erg mooi uit. Dat is dan met 12 % standaard korting, 10% van de coupon van vandaag en 5% van die coupon in topic en geen verzendkosten.

Deze config zou tot 14 mei moeten besteld kunnen worden, wat denken jullie?

Config:
T8100 CPU (2.1 GHZ)
4 GB geheugen
8600 GT videokaart (zoals allemaal)
320 GB schijf
1650 * 1050 scherm (mooie reso)

(voor de rest alle standaard zooi ook)

Normaal 1198,99 euro
met alle kortingen 902,12 euro

Ik blijf hopen dat er nog een 15% kortingsbon komt maar dat verwacht ik niet de komende tijd.
Nog maar even nadenken :P

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 15:38

Wekkie

Yeah

Hoogie2004 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 16:35:
Ik ben aan het denken om er een te bestellen, de deal die ik nu via internet kan krijgen ziet er erg mooi uit. Dat is dan met 12 % standaard korting, 10% van de coupon van vandaag en 5% van die coupon in topic en geen verzendkosten.

Deze config zou tot 14 mei moeten besteld kunnen worden, wat denken jullie?
Ik ben zelf ook aan het kijken naar een laptop en in mijn ogen is de Dell XPS M1530 op dit moment een van de weinige (zoniet de beste) goede deals (Penryn CPU, dedicated videokaart, licht, niet al te groot). Helemaal met die coupons kun je nu inderdaad een hele mooie config samenstellen voor een goede prijs. Op dit moment huiver ik alleen nogal voor de kwaliteit van het systeem.. Gedoe met schermen, tintelen, ruis in het geluid en de bouwkwaliteit. Ik zou iig ivm de schermen wachten tot 13 of 14 mei voordat je bestelt, wie weet zijn de Samsung schermen dan uit de roulatie gehaald en zit je wat dat betreft in ieder geval goed.

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*delete post*

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2008 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryskmantsje
Wekkie schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 18:02:
[...]

Ik ben zelf ook aan het kijken naar een laptop en in mijn ogen is de Dell XPS M1530 op dit moment een van de weinige (zoniet de beste) goede deals (Penryn CPU, dedicated videokaart, licht, niet al te groot). Helemaal met die coupons kun je nu inderdaad een hele mooie config samenstellen voor een goede prijs. Op dit moment huiver ik alleen nogal voor de kwaliteit van het systeem.. Gedoe met schermen, tintelen, ruis in het geluid en de bouwkwaliteit. Ik zou iig ivm de schermen wachten tot 13 of 14 mei voordat je bestelt, wie weet zijn de Samsung schermen dan uit de roulatie gehaald en zit je wat dat betreft in ieder geval goed.
Euh... waarom tot 13/14 mei wachten? Of heb ik iets gemist?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
fryskmantsje schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 20:56:
[...]

Hij denkt dat de Samsung schermen dan op zijn, of uit productie genomen zijn
vanwege de kwaliteit 8)7
Kan ie lang wachten........... want dat gebeurt echt niet :O

[ Voor 8% gewijzigd door Tralapo op 08-05-2008 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryskmantsje
Sowieso snap ik de quality control bij Dell niet dat ze deze schermen nog steeds afnemen.
Zonet nog ff achter een nieuwe Toshiba gezeten en zit er over te denken deze in te ruilen en daar voor te gaan. En dat puur voor het scherm want de rest is prima.( OK touchpad kan beter)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
Als dell een paar duizend laptops verkoopt per dag en er komen een handje vol samsung schermen terug die vervolgens weer in de rolatie komen, dan is de kans inderdaad heel klein dat ze helemaal niet gebruikt worden.

Daarbij kan Dell volgens mij ook niet zomaar een dealtje breken met samsung. Dell bestelt 50k schermen verspreidt over 2 jaar voor een prikkie. Samsung flink produceren en dan zegt dell opeens. Nah we willen niet meer :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook al een tijd naar een mooie laptop aan het zoeken en uiteindelijk op deze gekomen. Heb nergens een laptop gevonden met betere prijs/kwaliteitverhouding!

Nu zit ik alleen heel erg te twijfelen tussen een 1440*900 scherm en een 1280*800.

Laptop wordt zakelijk dus ik op het bedrijvengedeelte kijken.. Staat mijn droom laptop er voor €795 !!incl.
2.1 dualcore, 8600 video, 250gig schijf en 3 gig geheugen.
Maar met een reso van 1280*800 (niet aan te passen). De zelfde config maar dan met een 1440 scherm kost 935! Dat is bijna €150 verschil..

Mijn vraag dan ook of mensen zijn die deze resolutie hebben en of hier goed mee te werken valt. Ik ben namelijk bang de resolutie te klein is en vooral in de hoogte.. Ik kan ook 150 euro meer besteden maar vraag me dan ook weer af of die paar extra pixels nou zoveel verschil maken.. Moeilijk moeilijk help..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DusL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-07 10:06
Trouwens, zit er niet ong 2 weken lag tussen het scherm dat erin wordt gezet en de post van diegene op dit forum. Of iemand nu LG ontvangt betekent niet dat ze nu ook lg erin doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
@jupjup: Ik zou 100% voor die 1440*900 gaan, die resolutie is echt een verademing. Is het 100% zeker verder dezelfde config? Geen verborgen verschillen als wifi N kaartjes, en bluetooth? Wat je kan doen is bestellen en aangeven dat je per accepygiro betaald. Vervolgens bellen dat je je config wil wijzigen. Je krijgt dan een Del verkoper aan de lijn die je beoogde systeem en prijs als uitgangspunt kan nemen voor een nieuwe order.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie

Wekkie

Yeah

fryskmantsje schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 20:56:
[...]

De kortingsbonnen die de laptop op dit moment zo goedkoop maken gelden tot 14 mei. Dus waarom dan niet even afwachten en kijken of er nog wat gebeurt qua gebruikte schermen :) (Natuurlijk is de kans niet zo groot, maar er zijn wel een boel klachten dus wie weet!)

@jupjup: Heb je al een kijkje genomen in dell waardebonnen? (coupons) ? Ik kom op zo'n €820 uit (T8300/3GB/250GB/8600GT/1440x900) als consument.

[ Voor 26% gewijzigd door Wekkie op 08-05-2008 22:24 ]

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reacties !

Configs waren verder presies hetzelfde.. En Wekkie je bent mn held 8) Kom dan uit op €850 incl. Mooie deal dacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark309
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Mark309

Ook wel Piet

Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 15:58:
Ik ga nu even kijken hoe ik de fingerprint reader kan gebruiken onder Ubuntu, maar ik verwacht niet dat ik die heel veel ga gebruiken.

Mijn enige minpunt tot nu toe is dat de speakers en line-out behoorlijk zacht zijn. Verder alles toppie! _/-\o_
De fingerprint reader verwachte ik ook eigenlijk totaal niet te gebruiken, maar nu hij er toch opzit gebruik ik hem onbewust toch best vaak. De line-out heb ik nog niet getest maar juist met bijvoorbeedl oordopjes vind ik hem echt superhard geluid geven. :)

Productman.nl - Helpt startups in de Achterhoek en Liemers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reticulum
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-02-2022
Ben van plan om vandaag een M1530 te gaan bestellen maar heb éen vraagje.
Is er nou echt zoveel verschil tussen de T8300 en de T9300... Het cache van 3 t.o.v 6 maakt toch niet zo heel veel uit. Denken jullie dat het de meerpijs van ruim 90€ waard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
haagseblowin schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 11:56:
Is er nou echt zoveel verschil tussen de T8300 en de T9300... Het cache van 3 t.o.v 6 maakt toch niet zo heel veel uit. Denken jullie dat het de meerpijs van ruim 90€ waard is?
Dit is al vaker in dit topic gezegd:
Er is vrijwel geen verschil tussen de T8300 en de T9300. Het verschil is maar 100mhz en dat zul je nooit merken. Het is dan ook zeker weten niet de meerprijs van ruim 90 euro waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Sparkie_
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 22:00
Heb wel een site waar zo goed als alle processors op staan, klik daar staan dus testen van pcmark. maar hoe het in de praktijk is heb ik geen idee van maar mischien heb je er wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:34
ik denk dat de hoeveelheid cache wel degelijk uitmaakt als je zwaarde aplicaties gaat draaien.

Is dit het beste antwoord? Dan hoor ik dat graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reticulum
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-02-2022
_Sparkie_ schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 12:00:
[...]

Heb wel een site waar zo goed als alle processors op staan, klik daar staan dus testen van pcmark. maar hoe het in de praktijk is heb ik geen idee van maar mischien heb je er wat aan.
Super bedankt!..
Ik doe er geen gekke dingen mee dus dan toch de T8300 gezien het kleine verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joertem
http://www.notebookcheck....o-Penryn-CPUs.7876.0.html

"Recommended for gaming purposes are therefore especially the two Penryn models with 6MB L2-cache, which were always slightly ahead in our tests. The T9300 2.5GHz processor is probably the most attractive, if one considers the price as well, since it is currently about 200 dollar cheaper than the T9500 model while offering similar performance."

"Even clearer is the superiority of the Penryn CPUs in the Cinebench R10 benchmark test. While the two 6MB cache CPUs T9500 and T9300 clearly lead the field again, even the T8300 CPU with 3MB L2-cache and 2.4GHz manages to get close to the T7800 Merom processor with 2.6GHz and 4MB L2-cache."

Voor zware applicaties en games zal je dus met de t9300 wat sneller zijn, maar verder is de t8300 prima!

[ Voor 93% gewijzigd door joertem op 09-05-2008 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhythmic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-06-2024
Mijn XPS1530 heb ik nu een paar dagen binnen (21 april besteld - 6 mei bezorgd). Specs: 2.5Ghz T9300, 4 GB intern, 320GB HD, 1650x1050 LG scherm, Nvidia 8600 GT, 9 cells accu, zwarte cover.

Mijn ervaringen zijn nu eigenlijk alleen maar positief. Ik heb van geen van de in dit topic genoemde problemen last gehad: haarscherp scherm (maar da's mazzel), geen voelbare stroomtintelingen, geen bol toetsenbord en snel bezorgd.

Ik draai er alleen Ubuntu Hardy op, wat enorm lekker loopt. Jesper's pagina was erg handig bij het instellen van diverse zaken.

Iets waar ik alleen nog niet uitkom is de volume-regeling. Die verloopt nogal exponentieel: tot 60% hoor je niks, daarna schiet het volume ineens enorm snel omhoog. Weet iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
Hoe vinden jullie de aluminium plaat met dit weer? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 22:06
Zit nu al een paar uur te werken en heb er tot nu toe nog niet echt last van, alles is nog droog, alleen iets klamme handjes wat je uiteraard ook krijgt op een plastic ondergrond :) Het alu wordt wel wat warm door de hardware er onder, maar dat heb je ook met plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk telefoonnummer moet ik in vredesnaam bellen om mijn klachten (accesoires,scherm,bol toetsenbord e.d.) te melden? Ik kom er een hele hoop tegen, maar heb geen idee welke ik nu moet bellen. Heb niet zo'n zin in Engels, dus lijkt die XPS support niet zo handig, of is Engels gewoon een optie en spreekt men ook gewoon Nederlands?

1. XPS Premium Support is beschikbaar in het Engels, 24 uur per dag, 7 dagen per week
020-674 4594

2. Op factuur: 020-6745500 is hetzelfde als
Internationale garantie laptops: +31 20 674 4500

4. Vragen voor Customer Service: 020 674 42 00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 is in het Engels, toch als je 's avonds laat belt. Ik kreeg toen een Engelstalige Indiër aan de lijn die moeilijk te verstaan was. Hij deed wel zijn best om mij te helpen.

4 werkt niet meer als ik er naar bel. Ik krijg steeds het bericht dat deze lijn niet meer bestaat :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb net met nummer 1 gebeld en kreeg gewoon een (uiterst beleefd en behulpzame) Nederlandstalige man aan de telefoon.

Helaast moest ik contact met hen opnemen omdat mijn 320 GB schijf aan het overlijden is. Dinsdag zal de nieuwe schijf er zijn en dan kan ik opnieuw installeren.

Gelukkig is de harde schijf nog niet dusdanig defect dat ik geen backup kan maken, dus dat ga ik zo doen. Ik vond het al zo vreemd dat mijn laptop zo vaak vastliep de laatste tijd. Gelukkig weet ik nu waar het aan lag.

Ik kwam erachter toen ik het diagnostische programme draaide en daar kwam de foutcode (2000)-0142 uit met status 70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 13:07:
1 is in het Engels, toch als je 's avonds laat belt. Ik kreeg toen een Engelstalige Indiër aan de lijn die moeilijk te verstaan was. Hij deed wel zijn best om mij te helpen.

4 werkt niet meer als ik er naar bel. Ik krijg steeds het bericht dat deze lijn niet meer bestaat :s
Zojuist de laatste (4) uitgeprobeert en hij werkt nog gewoon. Ik ga het via deze lijn of 1 maar proberen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2008 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-05 09:29
Fingerprint reader op Ubuntu: Je kunt ermee inloggen, maar daarna zijn er helaas wat vervelende probleempjes. Als ik bijvoorbeeld inlog met de fingerprint reader, dan krijg ik op de desktop een schermpje te zien waar ik alsnog mijn password moet invoeren, omdat Network Manager het password van mijn WiFi netwerk wil ophalen uit de GNOME keystore, en die keystore begrijpt blijkbaar niet dat ik mezelf al met mijn vingerafdruk heb aangemeld. Als je toch je password moet intypen dan is inloggen met de fingerprint reader natuurlijk een beetje zinloos... Zie mijn bug report.

Dus helaas werkt dat nog niet geweldig onder Ubuntu.

Voor de rest werkt 64-bit Ubuntu heel goed op de XPS M1530.
joertem schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 12:09:
Voor zware applicaties en games zal je dus met de t9300 wat sneller zijn, maar verder is de t8300 prima!
Ik heb zelf ook een T9300, maar het snelheidsverschil tussen de T8300 en T9300, wat misschien 5% is, dat is zeker weten onmerkbaar klein in de praktijk, ook als je zware applicaties gaat draaien.

[ Voor 20% gewijzigd door jj71 op 09-05-2008 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Liquid schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 12:30:
Hoe vinden jullie de aluminium plaat met dit weer? :P
Hot >:)

Gister was ik even totaal vergeten dat ie buiten in de zon stond, nou, dan is de temperatuur toch flink opgelopen hoor, als je hem een half uurtje later terugvindt :D
Niks aan overgehouden gelukkig O-)

[ Voor 37% gewijzigd door Tralapo op 09-05-2008 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joertem
jj71 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 13:21:
Ik heb zelf ook een T9300, maar het snelheidsverschil tussen de T8300 en T9300, wat misschien 5% is, dat is zeker weten onmerkbaar klein in de praktijk, ook als je zware applicaties gaat draaien.
Waarom heb je dan een T9300 genomen? Sneller is ie, dat is een feit, maar hoeveel? tsjah... T is een zwak argument, maar ik heb hem gewoon gevoelsmatig gekozen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, zojuist gebeld met Dell en ben erg te spreken over de service die zij mij tijdens - en waarschijnlijk ook na - dit gesprek leveren:

Eerst met XPS support gebeld (020-674 4594). Gewoon een Nederlander gesproken die al mijn klachten keurig heeft opgenomen:
- 3 Accesoires die missen
- Verkeerde driver-cd
- Toetsenbord dat toch een bolling heeft
- Speakers die abnormaal resoneren
- Grainy SEC3157 (Het ging toch behoorlijk irriteren na een aantal dagen)

Vervolgens ben ik doorverbonden met de klantenservice die mij voorstellen en nieuwe laptop te laten leveren. Zij bestellen nu een nieuwe (volgens dezelfde configuratie) en daar zullen direct de driver-cd en accesoires bij zitten. De oude ('defecte') laptop wordt pas na levering van de nieuwe opgehaald! Toch meteen even geprobeerd of ze geen aantekening/aanbeveling bij de nieuwe order kunnen zetten dat er een LG-scherm geplaatst wordt (zodat het grain-probleem 100% zeker wordt opgelost), maar na navraag zei de vrouw die mij hielp dat ze dat helaas niet kunnen doen.

Het zal dus even afwachten zijn of de nieuwe niet dezelfde problemen heeft, maar ik ben erg te spreken over de verleende service tot nu toe! Service zoals het hoort! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie

Wekkie

Yeah

Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 14:06:
Zij bestellen nu een nieuwe (volgens dezelfde configuratie) en daar zullen direct de driver-cd en accesoires bij zitten. De oude ('defecte') laptop wordt pas na levering van de nieuwe opgehaald!
Heb je de basis of premiumgarantie? In ieder geval heel net van Dell!

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wekkie schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 14:32:
[...]

Heb je de basis of premiumgarantie? In ieder geval heel net van Dell!
Gewoon de standaard 1-jaars garantie die er bij zit, maar dit is bij XPS laptops altijd "1Yr XPS Premium Warranty Support - Priority Call In and Onsite Support" (zoals op de pakbon ook vermeld staat). De basis-premium-garantie dus :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie

Wekkie

Yeah

Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 14:42:
[...]

Gewoon de standaard 1-jaars garantie die er bij zit, maar dit is bij XPS laptops altijd "1Yr XPS Premium Warranty Support - Priority Call In and Onsite Support" (zoals op de pakbon ook vermeld staat). De basis-premium-garantie dus :p
Ah, Dell weet het aardig goed te verbergen! (Zoveel mogelijk 3 jaar premium pakketjes afsluiten natuurlijk) Maar inderdaad, als ik mijn winkelmandje naar de detail weergave ga staat het er ook bij :) Goed om te weten :9

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Sparkie_
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 22:00
Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 14:06:
Wow, zojuist gebeld met Dell en ben erg te spreken over de service die zij mij tijdens - en waarschijnlijk ook na - dit gesprek leveren:

Eerst met XPS support gebeld (020-674 4594). Gewoon een Nederlander gesproken die al mijn klachten keurig heeft opgenomen:
- 3 Accesoires die missen
- Verkeerde driver-cd
- Toetsenbord dat toch een bolling heeft
- Speakers die abnormaal resoneren
- Grainy SEC3157 (Het ging toch behoorlijk irriteren na een aantal dagen)

Vervolgens ben ik doorverbonden met de klantenservice die mij voorstellen en nieuwe laptop te laten leveren. Zij bestellen nu een nieuwe (volgens dezelfde configuratie) en daar zullen direct de driver-cd en accesoires bij zitten. De oude ('defecte') laptop wordt pas na levering van de nieuwe opgehaald! Toch meteen even geprobeerd of ze geen aantekening/aanbeveling bij de nieuwe order kunnen zetten dat er een LG-scherm geplaatst wordt (zodat het grain-probleem 100% zeker wordt opgelost), maar na navraag zei de vrouw die mij hielp dat ze dat helaas niet kunnen doen.

Het zal dus even afwachten zijn of de nieuwe niet dezelfde problemen heeft, maar ik ben erg te spreken over de verleende service tot nu toe! Service zoals het hoort! _/-\o_
Zeer zeer netjes van dell! zit zelf ook te wachten op de xps en ben dus zeer benieuwd hoe het gaat worden. Het telefoon nummer heb ik in iedergeval al wel achter dan hand :P Maar misschien valt het ook nog wel allemaal mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tralapo schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 13:44:
[...]

Hot >:)

Gister was ik even totaal vergeten dat ie buiten in de zon stond, nou, dan is de temperatuur toch flink opgelopen hoor, als je hem een half uurtje later terugvindt :D
Niks aan overgehouden gelukkig O-)
Kan je normaal werken buiten met dit weer? Reflecteert het scherm dan niet te veel? Is een DVD kijken ook mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 14:54
Is het scherm sowieso ''een spiegel''? Want de ene keer lees ik dat het geen reflecterend scherm is, en de andere keer lees ik het omgekeerde. Wordt daar dus niet echt wijzer uit. Sta eigenlijk op punt om er één te bestellen, maar wil even afwachten wat jullie over het scherm te zeggen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mauricedb schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 22:23:
Is het scherm sowieso ''een spiegel''? Want de ene keer lees ik dat het geen reflecterend scherm is, en de andere keer lees ik het omgekeerde. Wordt daar dus niet echt wijzer uit. Sta eigenlijk op punt om er één te bestellen, maar wil even afwachten wat jullie over het scherm te zeggen hebben.
Met welke van de twee schermen kun je idd gewoon buiten mee zitten zonder dat je beeld er onduidelijk van wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 23:02:
[...]

Met welke van de twee schermen kun je idd gewoon buiten mee zitten zonder dat je beeld er onduidelijk van wordt?
Geen van de 2. Beiden zullen in zonlicht slecht beeld geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 19:04:
[...]

Kan je normaal werken buiten met dit weer? Reflecteert het scherm dan niet te veel? Is een DVD kijken ook mogelijk?
Ja hoor, tegen de zon in zie ik niet veel, met de zon in de rug en brightness op 100% wordt het juist extra belicht en zie ik alles prima hoor. Wel eerst even poetsen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:34
zat toevallig net met hetzelfde.

hier word ik niet vrolijk van :-(

heb nu een mat scherm en dat bevalt me eigenlijk prima. Hoop dat ik er aan gewend raak als ik er een bestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T9300 nutig voor games :?
Ik merkt dat meeste nieuwe games met Dou core support mpg een niet voor elkaar krijgen om mijn T7250 voledig te belasten. Vraag me dus af wat nou meer waarde is van iets snellere cpu.

Over spiegelnde schermen, in vergelijking tot andere laptops vindt ik juist spiegel van dit scherm juist heel erg mee vallen. Maar ook dit hangt zeker af van welk scherm je hebt. BTW, het lijk meer er op dat deze gast scherm heeft met kapotte / slechte backligt.
http://www.junix.ch/trash/dell/small/winkel1-1.jpg
Want als je zou donker scherm heb dan moet zeker wel lampje bij je haan branden dat er iets mis is,

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2008 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het scherm dat ik wou bestellen (1650x1080) is ondertussen van de site verdwenen :(

15,4-inch Widescreen™ WXGA (1.280 x 800) TFT-scherm (220 nit) met TrueLife™ [minderprijs € 26,40]

15,4-inch WXGA+ (1.440 x 900) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™ [inbegrepen in de prijs]

15,4-inch WUXGA (1.920 x 1.200) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™ [meerprijs € 238,48 of € 11/maand-1]

Nu weet ik weer niet meer wat kiezen. Toch maar terug de FCB 15W26+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gister ook mijn Xps in handen, dus even wat punten:

- LG scherm ( 1440x900)
- Geen Tintelingen( ik heb in 2 huizen aan de netstroom gezeten, ik weet niet of het geaard is. maar volgens mij niet)- Bios versie A08
- en verder werkt alles goed...

Het enigste nadeel is dat ik geen Mapje, doekje en oortjes erbij heb gekregen maar hier moet ik maar even over bellen.Ben iig erg blij met het lg scherm _/-\o_

Edit:

Wel tintelingen, Maar alleen als je met je hand over het aluminium beweegt. Als hij er gewoon op rust heb ik nergens last van....

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2008 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
maxtrash schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 23:49:
zat toevallig net met hetzelfde.

hier word ik niet vrolijk van :-(

heb nu een mat scherm en dat bevalt me eigenlijk prima. Hoop dat ik er aan gewend raak als ik er een bestel.
Hier zou ik maar niet naar kijken.
Volgens mij krijg je dit als je in een ruimte vol TL-buizen gaat zitten met de brightness van je scherm op 2% ofzo... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie

Wekkie

Yeah

Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 07:32:
Het scherm dat ik wou bestellen (1650x1080) is ondertussen van de site verdwenen :(

15,4-inch Widescreen™ WXGA (1.280 x 800) TFT-scherm (220 nit) met TrueLife™ [minderprijs € 26,40]
15,4-inch WXGA+ (1.440 x 900) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™ [inbegrepen in de prijs]
15,4-inch WUXGA (1.920 x 1.200) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™ [meerprijs € 238,48 of € 11/maand-1]

Nu weet ik weer niet meer wat kiezen. Toch maar terug de FCB 15W26+
Ze hebben het inderdaad aangepast. Ik vraag me wel af of hoe de kwaliteit van dit 1280x800 scherm is, gezien ze hier de nit waarde bij hebben gezet. Misschien is 'ie helderder? Of zouden de andere twee ook gewoon 220 nit zijn... Maarja, hopelijk komt de 1440x900 met LED backlight snel naar Nederland :9

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Laatst online: 22:43

Q-bone

Dusss...

volgens mij was de 1440 de gene met de meeste nits... over de 1920 weet ik weinig.

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Geen idee hoeveel nit mijn LG 1440*900 is, maar kan je wel vertellen dat ie helderder over komt dan de meeste Acers waar een 220 nit schermpje in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wou graag Ubuntu draaien op mijn xps mm1530, dus ik had een live cd gemaakt.
Op een andere computer getest, en hij deed het.
Dus ik blij dat ie het doet, Stop hem in mijn laptop, zet hem uit( cd zit dr in) zet hem aan maar er gebeurt niks. Hij start gewoon op in Windows.
Dus ik nog een keer hetzelfde proces, dit keer met F4. Maar hij staat er helemaal niet tussen!
Weet iemand waardoor dit komt? de Cd speler begint trouwens ook niet te draaien....

Alvast bedankt!

Edit: Ja , via F12 Kon ik de dvd speler laten lopen en toen startte Ubuntu. Thx :D

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2008 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 21:58:
Ik wou graag Ubuntu draaien op mijn xps mm1530, dus ik had een live cd gemaakt.
Op een andere computer getest, en hij deed het.
Dus ik blij dat ie het doet, Stop hem in mijn laptop, zet hem uit( cd zit dr in) zet hem aan maar er gebeurt niks. Hij start gewoon op in Windows.
Dus ik nog een keer hetzelfde proces, dit keer met F4. Maar hij staat er helemaal niet tussen!
Weet iemand waardoor dit komt? de Cd speler begint trouwens ook niet te draaien....

Alvast bedankt!
Waarschijnlijk even je boot volgorde in je bios aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week m'n T9300 ontvangen en helaas, ook ik heb een samsung sec3175 (1440x900). Geen last van bol toetsenbord maar wel weer van de tintelingen. Omdat mijn vriendin een LG scherm heeft heb ik pas goed kunnen vergelijken en wat een verschil. Wit is wit en de kijkhoek is veel groter. Ook de kleuren zijn veel mooier en warmer. Ik zit nu steeds de goede positie te zoeken om duidelijk en scherp de tekst te kunnen zien. Kortom, ik ben enorm ontevreden over m'n scherm. Ik heb gebeld met Dell en gesproken met klantenservice en technische dienst en beide zeggen onbekend te zijn met het feit dat Dell twee soorten schermen in de M1530 zetten!! Ja, ja.... Er was niets te regelen alleen een afspraak maken dat de laptop wordt opgehaald en ik een nieuwe dien te bestellen en dan maar hopen dat daar dan wel en LG in zit. Dit waren hun woorden! Woensdag a.s. wordt hij opgehaald en ik ga maar een nieuwe bestellen en hopen dat er een LG in zit. Mijn vriendin heeft een rode (product red) en ik had een midnight blue. Zijn er ook mensen die een red model hebben besteld en ook een samsung scherm hebben? Ik heb het vermoeden dat die Red modellen misschien wel met de LG schermen worden geleverd omdat dit model een goed doel steunt!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 23:22:
Vorige week m'n T9300 ontvangen en helaas, ook ik heb een samsung sec3175 (1440x900). Geen last van bol toetsenbord maar wel weer van de tintelingen. Omdat mijn vriendin een LG scherm heeft heb ik pas goed kunnen vergelijken en wat een verschil. Wit is wit en de kijkhoek is veel groter. Ook de kleuren zijn veel mooier en warmer. Ik zit nu steeds de goede positie te zoeken om duidelijk en scherp de tekst te kunnen zien. Kortom, ik ben enorm ontevreden over m'n scherm. Ik heb gebeld met Dell en gesproken met klantenservice en technische dienst en beide zeggen onbekend te zijn met het feit dat Dell twee soorten schermen in de M1530 zetten!! Ja, ja.... Er was niets te regelen alleen een afspraak maken dat de laptop wordt opgehaald en ik een nieuwe dien te bestellen en dan maar hopen dat daar dan wel en LG in zit. Dit waren hun woorden! Woensdag a.s. wordt hij opgehaald en ik ga maar een nieuwe bestellen en hopen dat er een LG in zit. Mijn vriendin heeft een rode (product red) en ik had een midnight blue. Zijn er ook mensen die een red model hebben besteld en ook een samsung scherm hebben? Ik heb het vermoeden dat die Red modellen misschien wel met de LG schermen worden geleverd omdat dit model een goed doel steunt!?
Je hebt gewoon geen geluk gehad qua scherm. Volgens mij is het niet zo dat bij de RED alleen LG-schermen zitten, het is een random proces. Wat je had kunnen doen was nog eens bellen naar de helpdesk en het verhaal doen, in dit topic zijn genoeg mensen geweest waarbij het scherm omgeruild werd (maargoed, dat heeft weinig zin meer aangezien het proces voor het ophalen al in gang is gezet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dinsdag dus ook mijn xps 1530 gekregen, een zwarte met een lg scherm( 1440x900).
Misschien ligt het wel aan de blauwe kleur.
of omdat blauw minder wordt gebruikt dat er nog heel veel blauwe samsung schermen liggen.
Als ik jou was zou ik proberen een zwarte te bestellen, of misschien een rode
Misschien kunnen de mensen die de afgelopen week ook een samsung scherm hebben gekregen zeggen welke kleur Ze hebben? of andersom, wie er een lg heeft welke kleur die hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Verwijderd schreef op zondag 11 mei 2008 @ 10:21:
[...]
Misschien kunnen de mensen die de afgelopen week ook een samsung scherm hebben gekregen zeggen welke kleur Ze hebben? of andersom, wie er een lg heeft welke kleur die hebben!
LG --> M1530 Zwart

[ Voor 36% gewijzigd door tm030614 op 11-05-2008 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:51
Samsung SEC3157 -> Zwart.

Maar als ik zo is lees valt het bij mijn scherm wel mee? Mijn kijkhoek is gewoon goed en om de tekst scherp te hebben hoef ik ook niet helemaal de juiste hoek op te gaan zoeken.

Nou begin ik me toch wel af te vragen of ik om een nieuw scherm moet gaan vragen, het kan natuurlijk ook zijn dat ik inmiddels gewent ben aan het 'korrelige', dat is in principe het enigste wat me opvalt...

Even iets anders; de verzekering...

Is er hier al iemand geweest die een volledige factuur heeft gehad?(Dus begin bedrag met daarna kortingen enz.) Want als ik mijn laptop verzeker voor het bedrag waar de kortingen vanaf zijn kan ik nog wel ff w8e tot ik dezelfde laptop krijg voor dat geld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024
Ik vroeg me af, als je kiest voor de optie om af te betalen(36 maanden bijv.) kan dat dan alleen als je online met een creditcard betaald?

PSN: Oldzkoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb vanochtend een herinstallatie gedaan van alles( media direct + windows), alle driver geinstalleerd alleen bluetooth krijg ik maar niet aan de praat:(.

Ik klik de driver aan, hij begint de driver uit te pakken, en dan komt ie bij dit scherm:

Afbeeldingslocatie: http://www.fotopocket.nl/view.php?friendly=bluetoothinstallxpsm1530

( afbeelding)
De bluetooth staat al ingeschakeld( Knop rechts, die ook voor de wifi is)
Maar oke, ik druk op Die Fn+ F2 maar er gebeurt gewoon niks!
Ook heb ik de nieuwste driver van de dell site gebruikt, maar niks:(

Iemand hoe dit komt?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Argh, ik heb mijn XPS 1530 afgelopen donderdag besteld en zie nu pas dat ik kortingsbonnen had kunnen gebruiken! Weet iemand of het mogelijk is de bestelling nog te annuleren en vervolgens een nieuwe met bonnen te bestellen? Of dat ze het geld alsnog teruggeven als ik nu achteraf met de codes kom? Ik ga sowieso wel bellen dinsdag (er vanuit gaande dat ze morgen niet bereikbaar zijn...), dit scheelt echt een hoop geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 mei 2008 @ 20:14:
Argh, ik heb mijn XPS 1530 afgelopen donderdag besteld en zie nu pas dat ik kortingsbonnen had kunnen gebruiken! Weet iemand of het mogelijk is de bestelling nog te annuleren en vervolgens een nieuwe met bonnen te bestellen? Of dat ze het geld alsnog teruggeven als ik nu achteraf met de codes kom? Ik ga sowieso wel bellen dinsdag (er vanuit gaande dat ze morgen niet bereikbaar zijn...), dit scheelt echt een hoop geld!
Ik heb van de week m'n bestelling telefonisch geannuleerd. Het aanpassen van de bestelling ging niet (zoals nieuwe kortingsbonnen toepassen). Ik heb een nieuwe bestelling aangemaakt met de nieuwste kortingsbonnen (via internet). Het hele bedrag dat je voor je laptop heb betaald wordt op je rekening terugestort, dan zou je binnen 4 werkdagen moeten hebben (is mij verteld...), en je hebt 16 dagen om je nieuwe bestelling te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:34
Is er hier al iemand geweest die een volledige factuur heeft gehad?(Dus begin bedrag met daarna kortingen enz.) Want als ik mijn laptop verzeker voor het bedrag waar de kortingen vanaf zijn kan ik nog wel ff w8e tot ik dezelfde laptop krijg voor dat geld...
computers worden steeds goedkoper / je krijgt meer voor je geld. Dit is ook zo bij Dell. Het is gewoon een marketing-truc van Dell: meepakken wat je meepakken van mensen die zich niet bewust zijn van de kortingsbonnen. Of mensen die zich opgejaagd voelen een laptop te kopen omdat ze anders de aanbieding missen. In Amerika doen ze het nog extremer: M1530 van $2000 waar je dan $600 korting op krijgt. Tja...
De configuratie die ik op het oog hebt kost nu plm. 780 euro met de 12%, 10% kortingsbon en 6% EPP. Vorige maand met de 15% bon was hij ook 780. Komt omdat de basisprijs weer wat verlaagd is.. Heb trouwens het idee dat ze de basiskorting (zonder bon) afwisselen. De ene maand een percentage (bijv. 10 of 12%), de andere maand 100 of 120 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
maxtrash schreef op zondag 11 mei 2008 @ 21:27:
Heb trouwens het idee dat ze de basiskorting (zonder bon) afwisselen. De ene maand een percentage (bijv. 10 of 12%), de andere maand 100 of 120 euro.
Juist... Er is dus helemaal geen standaardkorting. Ze verhogen de prijs met 10% of met 150 euro en "geven" dan een korting van 10% of 150 euro.... Ze passen dit aan in combinatie met de kortingsbonnen en voila, het lijkt alsof je heel veel korting krijgt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik muziek wil afspelen via windows media player dan wacht de laptop altijd ongeveer ~5sec voordat ie begint af te spelen nadat ik op een liedje had gedrukt, iemand met zelfde probleem en misschien een oplossing?

En ook, weet iemand welke momenteel de beste drivers zijn voor de grafische kaart? Is de 174.74 een goede keus?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2008 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryskmantsje
Ik heb een rode M1530 met crappy samsung die inmiddels is omgeruild voor een crappy AOU scherm

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:45
Heeft iemand hier al geprobeerd zijn CPU te undervolten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joertem
Verwijderd schreef op zondag 11 mei 2008 @ 20:03:
Hallo,

Ik heb vanochtend een herinstallatie gedaan van alles( media direct + windows), alle driver geinstalleerd alleen bluetooth krijg ik maar niet aan de praat:(.

Ik klik de driver aan, hij begint de driver uit te pakken, en dan komt ie bij dit scherm:

[afbeelding]

( afbeelding)
De bluetooth staat al ingeschakeld( Knop rechts, die ook voor de wifi is)
Maar oke, ik druk op Die Fn+ F2 maar er gebeurt gewoon niks!
Ook heb ik de nieuwste driver van de dell site gebruikt, maar niks:(

Iemand hoe dit komt?

Alvast bedankt!
Ik heb laatst ook een herinstallatie gedaan (wel 64-bit, maar maakt niets uit), en had hetzelfde probleem. Je kan de functie van de wlan swich in het bios instellen dat ie werkt voor bluetooth en wlan, maar dat werkt ook niet. Ik kreeg na een 2e of 3e keer installeren een bluetooth icoontje in het systeemvak (rechtsonderaan), rechtermuisknop erop, en dan bluetooth inschakelen als ik goed heb, of het opties paneel even openen en dan bluetooth aanzetten. Bluetooth werkt in iedergeval weer bij mij... misschien paar keer proberen....
Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2008 @ 00:01:
Als ik muziek wil afspelen via windows media player dan wacht de laptop altijd ongeveer ~5sec voordat ie begint af te spelen nadat ik op een liedje had gedrukt, iemand met zelfde probleem en misschien een oplossing?

En ook, weet iemand welke momenteel de beste drivers zijn voor de grafische kaart? Is de 174.74 een goede keus?
media player: is wmplayer niet gewoon traag? probeer eens met een andere media player?

drivers: ik heb de nieuwste op laptopvideo2go: 175.63, draait prima.
Killzone schreef op maandag 12 mei 2008 @ 00:55:
Heeft iemand hier al geprobeerd zijn CPU te undervolten??
ja, met een t9300, maar lager dan 0,925 v kwam rmclock niet (standaard voltage)... je kan wel bij hogere multipliers het voltage omlaag gooien.
Ook kan je de multiplier van de SLFM naar 6x veranderen (ipv 8x), dan draait de t9300 laptop op 620 mhz, maar of je hier veel mee opschiet....

http://img25.imagevenue.c...367_step11_122_1070lo.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door joertem op 12-05-2008 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar ik wil juist wmp gebruiken vanwege die mediabibliotheek etc en ook ik gebruik het al zo lang dusja, met een andere speler zoals winamp bv is er geen vertraging, maar ik zou toch wmp willen blijven gebruiken :)

En bij het installeren van die drivers krijg ik deze fout: http://img59.imageshack.us/img59/628/foutkw5.jpg :s

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2008 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joertem
naast de link om de driver te downloaden staat een link met "Modded INF". deze moet je ook downloaden, en plaatsen in de map met installatiebestanden als je de driver hebt uitgepakt, dan zal de driver installeren.
Hier staat nog een uitleg.

174.31 van dell zelf is populair (deze hoef je niet aan tte passen met een andere .inf.

[ Voor 54% gewijzigd door joertem op 12-05-2008 02:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joertem schreef op maandag 12 mei 2008 @ 01:56:
naast de link om de driver te downloaden staat een link met "Modded INF". deze moet je ook downloaden, en plaatsen in de map met installatiebestanden als je de driver hebt uitgepakt, dan zal de driver installeren.
Hier staat nog een uitleg.

174.31 van dell zelf is populair (deze hoef je niet aan tte passen met een andere .inf.
thx werkt nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Mudi schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 22:50:
Edit: ik heb hier nog een ander vista business OEM van dell liggen, ik ga eens in de loop van de week eens testen als het mogelijk is om het te activeren met dezelfde key. Als dit mogelijk is, dan hoeft men niet meer Ultimate te kopen, gewoon van iemand lenen die het al heeft en dan heb je ook een ultimate.
Heb je dit nou ondertussen al eens geprobeerd?
Ik ben zo benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:03
Ik zit de aanschaf van een 1530 te overwegen (even een leuke aanbieding afwachten...), maar:
het liefst heb ik een engelstalige windows.

Als ik echter de vista home engelstalig selecteer, dan krijg ik de melding dat de nederlandstalige documentatie en europese stroomkabel niet compatible zijn met het besturingssysteem. Hoe kan ik t.z.t. dan toch een engelstalige vista krijgen als ik 'm via internet met kortingscoupons bestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
vanaalten schreef op maandag 12 mei 2008 @ 09:50:
Ik zit de aanschaf van een 1530 te overwegen (even een leuke aanbieding afwachten...), maar:
het liefst heb ik een engelstalige windows.

Als ik echter de vista home engelstalig selecteer, dan krijg ik de melding dat de nederlandstalige documentatie en europese stroomkabel niet compatible zijn met het besturingssysteem. Hoe kan ik t.z.t. dan toch een engelstalige vista krijgen als ik 'm via internet met kortingscoupons bestel?
Als je een Red editie besteld, dan krijg je Vista Ultimate en deze heeft elke taal ingebakken, dus dan maakt het niet veel uit of je de engelse of de nederlandse versie neemt.

Als je Vista Home Premium in het Engels wilt, dan kan je of die error negeren bij het bestellen (maakt niet zoveel uit - je kan gewoon doorgaan met je bestelling), of je doet dit telefonisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joertem schreef op maandag 12 mei 2008 @ 01:32:
[...]

Ik heb laatst ook een herinstallatie gedaan (wel 64-bit, maar maakt niets uit), en had hetzelfde probleem. Je kan de functie van de wlan swich in het bios instellen dat ie werkt voor bluetooth en wlan, maar dat werkt ook niet. Ik kreeg na een 2e of 3e keer installeren een bluetooth icoontje in het systeemvak (rechtsonderaan), rechtermuisknop erop, en dan bluetooth inschakelen als ik goed heb, of het opties paneel even openen en dan bluetooth aanzetten. Bluetooth werkt in iedergeval weer bij mij... misschien paar keer proberen....

http://img25.imagevenue.c...367_step11_122_1070lo.jpg
Hmm werkt niet:( , maar wel bedankt voor je reactie.
Ik heb zojuist even een mailtje gestuurd naar dell, over dit proibleem.
Morgen ga ik ook nog even bellen, ook voor Het leren mapje, oortjes en doekje.
maar het lijkt me dat veel mensen een herinstallatie doen? zijn er dan niet meer mensen met dit probleem?
Pagina: 1 ... 15 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een Dell XPS 1530 ervaringen topic. Gelieve géén 1330 gerelateerde zaken hier plaatsen! Tevens zijn meldingen over 'Ik heb 'm ook besteld! Hoelang moet ik nog wachten?' helemaal niet interessant, het product komt echt wel; posten daarover in dit topic zal de levertijd echt niet doen verkorten ;).