[Ervaringen] Dell XPS M1530 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 20 Laatste
Acties:
  • 172.358 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 22:06
Zonet weer een bsod gehad, Kernel Stack Inpage Error. Memtest even laten draaien, maar vond zo nog niks, denk ook dat het een software/driver gerelateerd probleem is. Wel appart, IE hing, wilde taakbeheer openen en toen dus bsod. Vorige keer had ik het deksel dicht toen ie een bsod gaf.

Btw, bij het uitwerpen van een cd blijft hij zelfs in de bios hangen, dat is dus wel iets met de bios/hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Diegenen die de 3945ABG Wlan kaart hebben: je kunt voor zo'n 25€ de AGN kopen en deze installeren. Ik heb dit net gedaan en nu heb ik in mijn tuin max verbinding, terwijl dit maar 2 strepen waren (of soms geen verbinding ...).

Gewoon oud kaartje eruit schroeven, nieuw erin, antennes vast, dichtschroeven en windows starten. Ik moest qua software helemaal niets aanpassen, vista herkende hem direct en installeerde alles zelf ^^

De snelheid was eerst beperkt tot 54mpbs, nu is dit 130 :9~

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2008 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Is er een bepaalde fix, voor het bevriezen van de XPS M 1530 tegen te gaan als je op de uitwerp knop van de cd/dvd drukt.
Ik heb hier soms last van wel erg vervelend.
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
Voor zover mij bekend nog niet. Het zit hem iig niet in software/Vista/drivers want zelfs in de bios setup blijft hij hangen wanneer je op eject drukt.

Verder nog ff gekeken naar de 2e M1530 die ik als vervanging had gekregen voor de eerste met bol tobo en verbogen hoekje. De nieuwe heeft een ander toetsenbord en andere speakertjes die heel iets meer laag geven. Nog niet om over naar huis te schrijven, maar de "punch" valt net wat beter waar te nemen. De vorm van het bultje in het midden van de conus is iets minder lang gerekt en als je de accu er af haalt kan je aan de onderkant een rond magneetje/stukje ferriet aan de onderkant van de speaker zien, in plaats van een langwerpig stukje.

De nieuwe gaat vandaag retour in plaats van de eerste, ivm het scherm. Ben maar zo vrij geweest zelf het toetsenbord en afdekplaatje om te wisselen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joertem
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-08 22:22
Comp-Freak schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 09:15:
De nieuwe gaat vandaag retour in plaats van de eerste, ivm het scherm. Ben maar zo vrij geweest zelf het toetsenbord en afdekplaatje om te wisselen. :X
Doe je hem terug ivm samsung scherm? wel balen dat je hem nu weer kwijt bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RelaXXinG schreef op woensdag 30 april 2008 @ 21:42:
[...]

kijk eens op je bon, als het goed is heb je gewoon 1 jaar premium hardware support.
Je hebt gelijk! Bedankt voor de tip!

Ik heb inmiddels de klantenservice gebeld. De lederen hoes, doekje en oordopjes schijnt een introductieaanbieding geweest te zijn en worden dus niet meer geleverd. Hebben anderen een zelfde reactie gekregen of kregen die hem wel?

Ik heb ook een poging gewaagd voor het melden van een slecht scherm. Heb het Samsung/LG-verhaal niet gemeld en mijn klacht beschreven als grijzige gloed/korreligheid op witte achtergronden en lichtlekkage. Er werd, zoals al eerder gemeld is in dit draadje, gevraagd om foto's te mailen. Dat ga ik zeker doen, en dan meteen vergelijken met de laptop van mijn pa, die dit probleem niet heeft. Zal jullie op de hoogte houden!

Iemand anders met het SEC 3157 scherm die een nieuw scherm heeft kunnen krijgen? En zo ja, wat voor scherm was dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:34
Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 12:30:
[...]

Je hebt gelijk! Bedankt voor de tip!

Ik heb inmiddels de klantenservice gebeld. De lederen hoes, doekje en oordopjes schijnt een introductieaanbieding geweest te zijn en worden dus niet meer geleverd. Hebben anderen een zelfde reactie gekregen of kregen die hem wel?

Ik heb ook een poging gewaagd voor het melden van een slecht scherm. Heb het Samsung/LG-verhaal niet gemeld en mijn klacht beschreven als grijzige gloed/korreligheid op witte achtergronden en lichtlekkage. Er werd, zoals al eerder gemeld is in dit draadje, gevraagd om foto's te mailen. Dat ga ik zeker doen, en dan meteen vergelijken met de laptop van mijn pa, die dit probleem niet heeft. Zal jullie op de hoogte houden!

Iemand anders met het SEC 3157 scherm die een nieuw scherm heeft kunnen krijgen? En zo ja, wat voor scherm was dat?
er zijn mensen die een nieuw scherm kregen hoewel je geen garantie hebt dat het een lg wordt, het kan een LG zijn aar het kan ook een nieuwe samsung SEC 3157 zijn

Is dit het beste antwoord? Dan hoor ik dat graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een niet heel erg belangrijke vraag: Is de accu opgeladen als de laptop aankomt?

En om deze post toch nog een beetje nuttig te maken:

Heeft iemand dit al geprobeerd of er ervaring mee?
Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2008 @ 11:45:
Op youtube kwam ik iemand tegen die de 8600 gt m op zijn xps m1530 overklokte:

Part 1

Part 2

Dit ziet er allemaal leuk uit, zeker als je kijkt wat de winst ervan is!
maar 80 Graden klinkt ook heel hoog, zou dit nog goed gaan en wat is de maximale temperatuur die de videokaart aan kan? we willen natuurlijk geen doorgebrande videokaart :9

Misschien zijn er al mensen die hier ervaring mee hebben?

Ps; misschien iets voor in de TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 12:30:
[...]
't Zou niet kloppen wanneer Dell nu zegt dat het slechts een introductieaanbieding was. Ik zou dan ook blijven bellen met Dell wanneer ik a.s. maandag erachter kom dat ze er bij mij niet bij zitten. Er zijn veel mensen, waaronder ik, die afgaande op de goede reviews (waarbij alle extra goodies worden vermeld) deze laptop aanschaffen vanwege de goede deal die Dell kan maken. Daar horen ook deze accesoires bij. Helaas staan ze nooit vermeld op de pakbon, dus heb je in principe geen poot om op te staan, maar erg netjes is het niet natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 07:59
Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 22:33:
[...]

't Zou niet kloppen wanneer Dell nu zegt dat het slechts een introductieaanbieding was. Ik zou dan ook blijven bellen met Dell wanneer ik a.s. maandag erachter kom dat ze er bij mij niet bij zitten. Er zijn veel mensen, waaronder ik, die afgaande op de goede reviews (waarbij alle extra goodies worden vermeld) deze laptop aanschaffen vanwege de goede deal die Dell kan maken. Daar horen ook deze accesoires bij. Helaas staan ze nooit vermeld op de pakbon, dus heb je in principe geen poot om op te staan, maar erg netjes is het niet natuurlijk
Ik kreeg vandaag dezelfde reactie, maar het wordt nog wel even nagevraagd. Daarbij, de oordopjes stonden op het moment dat ik mijn order plaatste op een plaatje bovenin het scherm, met een lijntje met uitleg erbij.

Vind het ook niet echt netjes als Dell deze onderdelen niet meer leverd, mag wel wat duidelijk gecommuniceerd worden in dat geval.

Edit: Zit nog eens goed te kijken op de site van Dell.nl en het staat er nog steeds op. Als je op deze link klinkt en vervolgens in de afbeelding rechts boven op het plusteken kun je een aantal foto's bekijken van de M1530. Als je op de laatste afbeelding klikt, zie je alle items er nog bij staan.

[ Voor 17% gewijzigd door tm030614 op 02-05-2008 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 17:45:
ff een niet heel erg belangrijke vraag: Is de accu opgeladen als de laptop aankomt?

En om deze post toch nog een beetje nuttig te maken:

Heeft iemand dit al geprobeerd of er ervaring mee?

[...]
Ja, draait hier prima met rivatuner op GPU 620Mhz Mem 777Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tm030614 schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 22:42:
[...]

Edit: Zit nog eens goed te kijken op de site van Dell.nl en het staat er nog steeds op. Als je op deze link klinkt en vervolgens in de afbeelding rechts boven op het plusteken kun je een aantal foto's bekijken van de M1530. Als je op de laatste afbeelding klikt, zie je alle items er nog bij staan.
Je hebt gelijk! In de banner wordt 2 keer verwezen naar de oordopjes en op de laatste foto staan idd de accessoires afgebeeld. Dat wordt dus nogmaals bellen dan! (Heb er toch voor betaald hè.. ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 00:43:
[...]

Ja, draait hier prima met rivatuner op GPU 620Mhz Mem 777Mhz
Welke temperatuur haal je als je een uur( of langer) een zware game speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand er misschien wanneer er een nieuwe grafische kaart in de XPS 1530 modellen komt? De 8600GT is goed, maar om nou echt te zeggen dat je er jaren mee vooruit kan, nee. En indien hij wordt vervangen, waardoor zal hij dan worden vervangen? Ik zelf denk aan de 9600GT, maar het zou ook de 8700GT of 8800GT kunnen zijn, natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He jongens, wie van jullie heeft er hier de XPS 1530 op XP draaien? Zie in de topic start dat dit gewoon mogelijk is, maar loop ik misschien nog tegen dingetjes aan waar ik op moet letten? Heb alle drivers in ieder geval al gedownload!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:51
Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 11:18:
He jongens, wie van jullie heeft er hier de XPS 1530 op XP draaien? Zie in de topic start dat dit gewoon mogelijk is, maar loop ik misschien nog tegen dingetjes aan waar ik op moet letten? Heb alle drivers in ieder geval al gedownload!
Er is wel aardig wat over bekend maar dan kan je alles terug gaan zoeken.

Ik vind het toch echt tijd voor een nieuw deel waarin even al de nieuwe informatie(Wat erg veel is!) weer samengevat wordt in de beginpost. Als iedereen gewoon alle handige info die hij/zij heeft of heeft gepost(Drivers, problemen, oplossingen enz.) dan naar degene stuurt die deel 3 maakt, want het is best wel veel werk om heel deel 2 weer na te lezen. Dus puur die info die handig is voor in de beginpost.

Eventueel een topic aanmaken genaamd "Beginpost informatie [Ervaringen] Dell XPS M1530 - Deel 3) Waar je handige info voor in de beginpost kan dumpen?

Pcmedic? Of iemand anders die graag wilt...

P.S. Als echt niemand wilt dan kan ik het misschien deze week wel doen, maandag komt me m1530 en het wordt lekker weer >:)

[ Voor 5% gewijzigd door dieselb0y op 03-05-2008 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 19:49
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 16:29:
Diegenen die de 3945ABG Wlan kaart hebben: je kunt voor zo'n 25€ de AGN kopen en deze installeren.
waar heb je hem gekocht? Ik heb last van weg vallende verbinding en de AGN versie zou dit niet moeten hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
pipo1000 schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 18:50:
[...]

waar heb je hem gekocht? Ik heb last van weg vallende verbinding en de AGN versie zou dit niet moeten hebben...
als je gewoon op google zoekt...

waar ik beniewd naar ben is of de mensen die 4 GB geheugen hebben een hogere prestatie index hebben dan de mensen met 3 gb geheugen.

de reden dat ik dit vraag is dat ik wil weten of de echte dualchannel sneller is dan de flex versie.

dus als iedereen met 4 gb even zijn prestatie index zou willen geven van het gegeugen.

mijn prestatie index van het geheugen is 5,1 dit is tevens ook de laagste.

[ Voor 36% gewijzigd door Paul1987 op 03-05-2008 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
4GB geeft ook 5,1 als laagste, inderdaad voor het geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

hey, da's niet eerlijk. Ik heb ook 4 GB, maar bij mij geeft hij 5.0 aan voor het geheugen. :?

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Gwannoes schreef op zondag 04 mei 2008 @ 09:46:
hey, da's niet eerlijk. Ik heb ook 4 GB, maar bij mij geeft hij 5.0 aan voor het geheugen. :?
Same here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
Maf, de andere M1530 die ik hier had gaf ook 5,1 aan. Beide btw 32 bit Vista HP, originele installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb 4,8 :s
maar volgens mij komt dit niet door geheugen hoor. ik had eerst 1 gb en nu 2,5 gb erin
en er zit geen verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
staar je niet blind op die vista-rating :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb voor me mem maar een 4,8 bij 2GB (2 x 1 GB in dual channel) met een T7250 CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik heb de T7500, 2 GB en Vista HP (schone install), en ik heb het volgende rijtje:

Processor : 5,1
Ram : 4,8
Grafisch : 5,9
Grafische weergaven spellen : 5,4
Vaste schijf : 5,4

Toch wel gek eigenlijk dat dat toch nog zoveel scheelt, terwijl je toch zou gaan denken dat het hetzelfde zou (moeten) zijn. Of Dell gebruikt ook verschillende merken RAM met dus verschillende vista prestaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01:33
dieselb0y schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 13:23:
[...]
Ik vind het toch echt tijd voor een nieuw deel waarin even al de nieuwe informatie(Wat erg veel is!) weer samengevat wordt in de beginpost. Als iedereen gewoon alle handige info die hij/zij heeft of heeft gepost(Drivers, problemen, oplossingen enz.) dan naar degene stuurt die deel 3 maakt, want het is best wel veel werk om heel deel 2 weer na te lezen. Dus puur die info die handig is voor in de beginpost.

Eventueel een topic aanmaken genaamd "Beginpost informatie [Ervaringen] Dell XPS M1530 - Deel 3) Waar je handige info voor in de beginpost kan dumpen?

Pcmedic? Of iemand anders die graag wilt...

P.S. Als echt niemand wilt dan kan ik het misschien deze week wel doen, maandag komt me m1530 en het wordt lekker weer >:)
Volgensmij had PCMedic het plan opgevat om de topicstart continue te updaten. Je hebt het over veel nieuwe informatie. Persoonlijk vind ik het wel mee vallen, maar essentieële dingen als accesoires die er niet meer bij zitten, Full HD scherm en BIOS update. horen er nog wel in naar mijn mening. Zo'n inventarisatie lijkt me geen nieuw topic waard, dat kan gewoon in dit topic.

[ Voor 3% gewijzigd door Terror op 04-05-2008 18:52 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wPlayNL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:53
Hoe acceptabel is deze laptop als je vooral buiten te werken zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
flash2adv schreef op zondag 04 mei 2008 @ 19:27:
Het beeld is net als alle spiegelende schermen vrijwel onzichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
flash2adv schreef op zondag 04 mei 2008 @ 19:27:
Prima, zit al paar dagen buiten in de zon met brightness op 50% en zie alles gewoon hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pipo1000 schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 18:50:
[...]

Powe4PC, is een Belgische winkel hier in de buurt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik had een vraagje over de temperaturen van de XPS M 1530.
Als ik speedfan draai om naar mijn temperaturen te bekijken zie ik core 1: 29 graden, core 2: 30 graden. Mooie temperauur denk ik, maar als ik nu ook Real Temp 2.41 draai geeft hij op dat moment 50 graden en 51 graden aan voor de core´s!
Hoe kan het dat het verschil zo groot is, welke moet ik geloven?
Max temp in Real Temp 2.41 is 63 voor core 1 en 67 graden voor core 2 zonder nog een spel te hebben gespeeld!
Is dit niet veels te hoog die max??? 50/55 graden wat hij nu is?
Mijn vraag is kunnen jullie (XPS M 1530) bezitters ook eens kijken of bij jullie dit verschil ook zo groot is en of hij ook deze hoge temperaturen haalt!

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oli469
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-10-2023
Ik heb me daarnet even laten gaan en mijn xps m1530 overgeclocked, nochtans had ik me voorgenomen mijn laptop niet over te klokken... Maar als je wat tijd hebt, en het vlees zwak is... Iig wil ik jullie de resultaten niet onthouden: mijn 3dmark06 score is gestegen van 4823 naar maar liefst 6208. Dat betekent dus een prestatiewinst van 29 procent. Persoonlijk vind ik dat enorm.

Voor de volledigheid vermeld ik kort mijn specs even: t9300, 4gb, 8600m GT, 200GB 7200rpm

Ik heb mijn OC gerealiseerd met de forceware 174.31 drivers in combinatie met rivatuner. Ik heb daarbij 675/900 snelheden gehaald en de temperatuur kwam nooit hoger uit dan 76°C. Stiekem denk ik dat er nog een kleine marge op zit, maar verder durf ik iig niet te gaan. De laptop maakt op die snelheden veel lawaai, uiteraard door de ventilator die overuren maakt door op 100 procent te draaien. Ik moet voor mezelf nog uitmaken of ik die instellingen nu ook daadwerkelijk ga toepassen in gewone applicaties. Iemand advies hieromtrent? Zou dit de levensduur van mijn laptop extreem verkorten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-05 09:29
Gwannoes schreef op zondag 04 mei 2008 @ 09:46:
Installeer SP1 voor Vista. Ik weet niet of het toeval is, maar bij mij ging na de installatie van het service pack de score voor het geheugen van 5.0 naar 5.1.

Ik zou trouwens niet teveel waarde hechten aan die Vista prestatie-index, de getallen zeggen bijna niets over de werkelijke snelheid van de computer. De Vista prestatie-index is meer een marketingbenchmark dan een werkelijk bruikbaar getal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wat kleine vraagjes.

1. Is het mogelijk om een Dell XPS 1530 te bestellen zonder batterij? Als het kan weet ik niet hoeveel me dit zou schelen t.o.v. een 6-cel batterij, maar als dit een redelijk bedrag is, lijkt het me beter om dat te doen. De overstap van 6-cel naar 9-cel batterij kost 125 euro, plus laten we zeggen 25 euro. Als ik dan via Ebay o.i.d. een 9-cel batterij bestel voor 80 Euro, ben ik toch een stuk goedkoper uit.

2. Is het mogelijk om een Dell XPS 1530 te bestellen met als besturingssysteem Windows XP?

3. Is het mogelijk om een Dell XPS 1530 te bestellen zonder besturingssysteem? Dit zou voor mij de voordeligste optie zijn, aangezien ik Windows XP gratis kan krijgen (ik ben een ICT student). Vista wil ik niet gaan gebruiken, dus dat zou voor mij totaal nutteloos zijn, maar als het niet anders kan, heb ik geen keus.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSideX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 17:50
XP of zonder OS zelf gevraagd aan de telefoon en dat ging niet. Zonder batterij zal ook niet kunnen denk ik

24 x Phono Solar 410W Oost-West - SMA Tripower 10kW - Sunny Home Manager 2.0 - Alfen Eve Single Pro-Line - EQB 250+ 74kWh - WP Nibe S1255 6kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2008 @ 13:05:
Ik heb wat kleine vraagjes.

1. Is het mogelijk om een Dell XPS 1530 te bestellen zonder batterij? Als het kan weet ik niet hoeveel me dit zou schelen t.o.v. een 6-cel batterij, maar als dit een redelijk bedrag is, lijkt het me beter om dat te doen. De overstap van 6-cel naar 9-cel batterij kost 125 euro, plus laten we zeggen 25 euro. Als ik dan via Ebay o.i.d. een 9-cel batterij bestel voor 80 Euro, ben ik toch een stuk goedkoper uit.

2. Is het mogelijk om een Dell XPS 1530 te bestellen met als besturingssysteem Windows XP?

3. Is het mogelijk om een Dell XPS 1530 te bestellen zonder besturingssysteem? Dit zou voor mij de voordeligste optie zijn, aangezien ik Windows XP gratis kan krijgen (ik ben een ICT student). Vista wil ik niet gaan gebruiken, dus dat zou voor mij totaal nutteloos zijn, maar als het niet anders kan, heb ik geen keus.

Alvast bedankt!
1. weet ik niet, ik gok het niet. Maar als het 25 euro is voor een 6-cel, dan laat je deze toch gewoon erin zitten? Op ebay kan je deze wel weer verkopen voor 50 euro...
2. Nee, waarom zou je? XP is makkelijk te installeren op deze laptop. En aangezien je XP gratis kan krijgen, waarom zou je dan dit systeem met XP willen?
3. Nee dat kan niet. Stel dat het wel had gekund, dan had het je hooguit een paar tientjes gescheeld. Een Windows OS kost Dell natuurlijk helemaal niks. Waarschijnlijk betalen ze hooguit 10-20 euro per licentie (home premium) aan Microsoft, dus voor dat geld kan je beter dus gewoon een M1530 met licentie nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem, na jullie reacties te hebben gelezen, aan dat je dus amper extra geld betaald voor Windows Vista Home Premium, en het dus weinig zin zou hebben deze weg te laten. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag een mail ontvangen ivm die xps-stofdoeken:
Geachte mijnheer ***, Allereerst wil ik u bedanken voor uw email, normaliter worden deze doekjes niet meer met de laptop meegeleverd het is dan ook zo dat zij er niet meer bijhoren. Voor de zekerheid zal ik het nogmaals hogerop spelen om zeker van te zijn of dit nog wel of niet leverbaar is. Zodra ik hier meer informatie over heb zal ik u informeren. Met vriendelijke groet,Dell B.V. Yolanda Diaz ValdesCustomer Care Representative Consumer
Afwachten dus!
Btw, sinds ik die AGN Wifi kaart heb, heb ik ook geen haperingen meer in WMP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DusL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-07 10:06
Ik wil deze laptop spoedig ook hebben, vind het alleen irri dat ik de 15% korting van 30 april pas 2 dagen erna gelezen had :(

Hoe dan ook, het beste is nu inderdaad niet de 9-cel voor 125 te nemen maar gewoon de 6-cel en de 9-cel erbij voor 80 op e-bay. Of je wacht tot de accu-voorraden over een paar maanden weer op peil zijn. Verder zijn er niet echt dingen waarop je kosten kunt besparen, vista etc kosten idd bijna niks.

Ik heb nog wel een vraag, in mijn huidige plan zit de optie 3-jaar XPS ondersteuning erbij. Wordt het dan 1 jaar standaard + 3 jaar of gewoon 3 jaar? Ik wil hem gebruiken voor de studie, is de extra garantie uberhaupt nog nuttig aangezien ik 20 pagina's vol met serviceklachten heb gelezen.

Verder duim ik voor een LG scherm voor zover dat mogelijk is voor een 1680x1050. En mijn stopcontacten zijn voornamelijk niet geaard, dus ik hoop dat de schokken toch achterwege blijven.

Jammer dat je naast Dell geen ander merk hebt waar een student goed op zou kunnen werken/gamen zonder arm te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
DusL schreef op maandag 05 mei 2008 @ 14:43:
Ik wil deze laptop spoedig ook hebben, vind het alleen irri dat ik de 15% korting van 30 april pas 2 dagen erna gelezen had :(

Hoe dan ook, het beste is nu inderdaad niet de 9-cel voor 125 te nemen maar gewoon de 6-cel en de 9-cel erbij voor 80 op e-bay. Of je wacht tot de accu-voorraden over een paar maanden weer op peil zijn. Verder zijn er niet echt dingen waarop je kosten kunt besparen, vista etc kosten idd bijna niks.

Ik heb nog wel een vraag, in mijn huidige plan zit de optie 3-jaar XPS ondersteuning erbij. Wordt het dan 1 jaar standaard + 3 jaar of gewoon 3 jaar? Ik wil hem gebruiken voor de studie, is de extra garantie uberhaupt nog nuttig aangezien ik 20 pagina's vol met serviceklachten heb gelezen.

Verder duim ik voor een LG scherm voor zover dat mogelijk is voor een 1680x1050. En mijn stopcontacten zijn voornamelijk niet geaard, dus ik hoop dat de schokken toch achterwege blijven.

Jammer dat je naast Dell geen ander merk hebt waar een student goed op zou kunnen werken/gamen zonder arm te worden.
Dell heeft regelmatig aanbiedingen met kortingen van 10%/15% dus gewoon even wachten op de volgende.

wat betreft de accu dat moet je zelf weten, ik heb gekozen voor de 6 cell omdat de laptop dan niet zo'n raar uitstekend geval heeft. en je zelf nog kunt kiezen of je er niet alsnog een bij wil.

ik heb zelf 4 jaar premium hardware support omdat het een aanbieding was.

dat je duimt voor een lg scherm is niet helemaal nodig. zelf heb ik een 1680x1050 samsung scherm en de kwaliteit hiervan is geweldig. dat er slechte schermen tussen zitten zal best, maar als je een samsung hebt betekend het niet automatisch dat hij slecht is.

de "schokken" waar jij het over hebt zijn slechts tintelingen die je krijgt op het moment dat je de stekker in een ongeaard stopconact hebt of dat je een 2 aderige stekker hebt, het 2e zal je (als je er nu nog geen hebt) niet gebeuren aangezien dell alleen nog maar 3 aderige stekkers/snoeren levert.

er zijn naast dell genoeg andere merken waar je niet veel voor hoeft te betalen om toch de zelfde specificaties te krijgen.
neem bijvoorbeeld:

acer
packerbell
fujitsu siemens
medion

Uiteraard moet je dan niet naar bouwkwaliteit en garantie kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
Zojuist ook mijn m1530 geleverd met sec3157 scherm en kon eigenlijk al direct zeggen dat het een samsung scherm was het ziet er erg druk, korrelig en eigenlijk vies uit dus ik ga nog wel achter dat scherm aan. Ik zal binnenkort meer info posten die nuttig is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
dieselb0y schreef op maandag 05 mei 2008 @ 15:54:
Zojuist ook mijn m1530 geleverd met sec3157 scherm en kon eigenlijk al direct zeggen dat het een samsung scherm was het ziet er erg druk, korrelig en eigenlijk vies uit dus ik ga nog wel achter dat scherm aan. Ik zal binnenkort meer info posten die nuttig is :)
kun je hier eens foto's van maken en plaatsen, ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het er uitziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag ontvangen :)
XPS 1530 Tuxedo Black T9300, 4GB, 1440x900, 320GB, 6-cell

Eerste indruk: laptop ziet er erg goed uit! Helaas werd ik wel direct teleurgesteld door het feit dat ook bij mij de lederen cd-map, oordopjes en microvezeldoekje er niet bij zitten. Hier wil ik, net als een aantal anderen, nog wel werk van maken (ze staan immers op de foto's).

Toen maar eens opgestart en het viel me wel gelijk op dat alles wat 'wit' is, niet echt egaal spierwit is. Het is niet dat je zegt "wat een afschuwelijk beeld", maar ik twijfel wel een beetje aan de beeldkwaliteit, hoewel het allemaal wel erg scherp is. Na het checken van z'n hardware-id blijkt dat het een SEC3157 is (jawel, de 'some grainy' Samsung) en ik weet nu niet zo goed wat ik moet doen :s Ik heb in de laatste pagina's gelezen dat er nog 2/3 mensen zijn eenzelfde hebben. Ik ben daarom benieuwd wat Dell voor hen doet (terugsturen of reparateur langs huis?). Helaas vind ik nergens écht duidelijke foto's van hoe een grainy scherm er uit ziet en echt goed vergelijkingsmateriaal heb ik ook niet.

Volgens mij heb ik geen bolling in mijn toetsenbord. Wel zie ik dat de achterste toetsen (vanaf cijfers en F-toetsen) iets hoger staan dan de rijen daaronder (van opzij gezien), maar dat lijkt mij normaal, toch?

Edit: Nu ik ook wat muziek heb beluisterd ('voorbeeldmuziek' van Vista), valt het me op dat het geluid behoorlijk resoneert bij middelhoge tonen (vrouwelijke stemmen/trompet/piano enz.). Natuurlijk verwacht ik brakke geluidskwaliteit, maar iets zegt me dat het resoneren toch niet hoort. Hebben meerderen hier last van?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2008 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2008 @ 16:37:
Volgens mij heb ik geen bolling in mijn toetsenbord. Wel zie ik dat de achterste toetsen (vanaf cijfers en F-toetsen) iets hoger staan dan de rijen daaronder (van opzij gezien), maar dat lijkt mij normaal, toch?
Als ik met mijn oog bij rand kijk (zijkant en voorkant) zie ik 1 groot vlak toetsenbord zonder hoogteverschillen. Dus nee, dat is niet normaal ;)

Of het dan slecht/storend is, is het volgende punt/probleem :P

[ Voor 6% gewijzigd door Tralapo op 05-05-2008 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is misschien al een paar paginas geleden geweest maar hoe kan ik zien welk type beelscherm ik bij mn m1530 heb, heb het sinds vanmorgen binnen en ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2008 @ 17:40:
Het is misschien al een paar paginas geleden geweest maar hoe kan ik zien welk type beelscherm ik bij mn m1530 heb, heb het sinds vanmorgen binnen en ben benieuwd :)
Computer-->Properties-->Device Manager-->Monitors-->Generic PnP Monitor-->Properties-->Details-->Hardware Ids

Al een paar keer gezegd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja stom had het toch al gevonden heb de samsung ,maar niet korrelig ofzo en hij werkt heerlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 22:16
Heb mijn xps 1530 ook vandaag binnen gekregen maar ben niet zo kapot van het beeldscherm..(SEC3157). Vind het met name bij een witte en/of egale achtergrond behoorlijk grainy.
Je ziet dat er kleine vlekjes blijven staan zeg maar als je een venster heen en weer sleept.

Daarnaast heb ik een kras in de behuizing, boven de touchpad.. de kras loopt evenwijdig met de borsteling van het aluminium... weet iemand trouwens of dat geborstelde aluminium te vervangen is door de Dell monteur?

Ik heb overigens ook geen oordopjes, cdmapje, doekje e.d. ontvangen..
Ohja en ik heb cd's ontvangen die voor de 1330 enz bestemd en niet voor de 1530..

De laptop ziet er wel goed uit moet ik zeggen. Voor de rest heb ik de laptop nog niet getest.. meer info volgt later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RelaXXinG schreef op maandag 05 mei 2008 @ 20:09:
Heb mijn xps 1530 ook vandaag binnen gekregen maar ben niet zo kapot van het beeldscherm..(SEC3157). Vind het met name bij een witte en/of egale achtergrond behoorlijk grainy.
Je ziet dat er kleine vlekjes blijven staan zeg maar als je een venster heen en weer sleept.
Ik heb overigens ook geen oordopjes, cdmapje, doekje e.d. ontvangen..
Ohja en ik heb cd's ontvangen die voor de 1330 enz bestemd en niet voor de 1530..
Die vlekjes ervaar ik ook zo, dus toch grainy. Ook ik heb de cd's voor de 1330/1710/1730/2010 ontvangen en kan nu dus nog niet bezig gaan met formatteren en herinstalleren van Vista ;(

Ik krijg na het invoeren van mijn servicetag op de supportsite een lijst van 37 drivers, maar zo te zien heb ik ze niet allemaal nodig. Kunnen jullie me vertellen welke ik moet downloaden en installeren na een clean install? Ik wil gewoon weer de MediaDirect functie met de knop kunnen gebruiken en een recoverty partitie behouden/aanmaken. Het gaat dus alleen om een clean install met een aparte data-partitie, los van de OS-partitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:34
Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2008 @ 16:37:
beeldkwaliteit, hoewel het allemaal wel erg scherp is. Na het checken van z'n hardware-id blijkt dat het een SEC3157 is (jawel, de 'some grainy' Samsung) en ik weet nu niet zo goed wat ik moet doen :s Ik heb in de laatste pagina's gelezen dat er nog 2/3 mensen zijn eenzelfde hebben. Ik ben daarom benieuwd wat Dell voor hen doet (terugsturen of reparateur langs huis?). Helaas vind ik nergens écht duidelijke foto's van hoe een grainy scherm er uit ziet en echt goed vergelijkingsmateriaal heb ik ook niet.
zit al tijden te treuzelen over de aanschaf. Ik had me voorgenomen om direct bij de eerste 15% bon toe te slaan, maar ik word hier wel erg nerveus van. Het lijkt wel of iedereen ineens weer de SEC3157 ontvangt terwijl ze eerder uit de roulatie leken te zijn.
Zou zelf graag bijv. 100 euro extra betalen voor het LED scherm en daarmee zekerstellen dat ik die SEC3157 weet te ontlopen. Maar ja, dat LED-scherm is nog niet leverbaar in nederland :-(
graag reacties hoe Dell reageert op het omwisselen van de SEC-schermen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryskmantsje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 20:37
maxtrash schreef op maandag 05 mei 2008 @ 23:04:
[...]

zit al tijden te treuzelen over de aanschaf. Ik had me voorgenomen om direct bij de eerste directe 15% bon toe te slaan, maar ik wordt hier wel erg nerveus van. Het lijkt wel of iedereen ineens weer de SEC3157 ontvangt terwijl ze eerder uit de roulatie leken te zijn.
Zou zelf graag bijv. 100 euro extra betalen voor het LED scherm en daarmee zekerstellen dat ik die SEC3157 weet te ontlopen. Maar ja, die is nog niet leverbaar in nederland :-(
graag reacties hoe Dell reageert op het omwisselen van de SEC-schermen!
Same here. Zal morgen eens bellen met de XPS support. Ik krijg gewoon koppijn bij langer gebruik van dit scherm icm een witte achtergrond.

Laat de afloop wel even weten hier.

Verder super laptoppie tot nu toe.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fryskmantsje schreef op maandag 05 mei 2008 @ 23:20:
[...]

Same here. Zal morgen eens bellen met de XPS support. Ik krijg gewoon koppijn bij langer gebruik van dit scherm icm een witte achtergrond.

Laat de afloop wel even weten hier.
Graag! Dan weet ik ook meteen hoe ik het moet aanpakken zodra ik er achteraan ga :)

Ben nu bezig met een clean install van Vista. Volgens mij heb ik de benodigde drivers bij elkaar gevonden en als er toch iets mist kom ik 't vanzelf wel tegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peejdorie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-09 17:09
Ben zeer tevreden over mijn m1530, maar er is 1 punt waar ik al een tijdje mee zit: de microfoon. Om de een of andere reden geeft dat veel problemen (via google vond ik dat veel mensen last hebben van problemen met de Sigmatel geluidskaart). Ik heb nu eindelijk de microfoon aan de praat gekregen (via jackplug aan de voorkant), maar het geluid is eigenlijk te zacht. Dus of ik moet heel hard gaan roepen tijdens het bellen, of de ander moet zijn geluid harder zetten, wat natuurlijk weer lomp is. Heeft iemand hier tips voor (instellingen in configuratiescherm staan naar mijn idee goed).

ohja, bij sommige acties die ik uitvoer (dvd laten uitspugen, zware programmas ed) krijg ik soms een seconde geluidshapering - muziek blijft gewoon even hangen. Op zich niet supererg maar toch wel enigszins storend. Hebben jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het niet de internetverbinding die voor haperingen zorgt? Dit was een gekend driver-probleem bij de M1530. Bij mij is dit nu opgelost dmv een andere wifi kaart :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peejdorie schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 00:40:
Ben zeer tevreden over mijn m1530, maar er is 1 punt waar ik al een tijdje mee zit: de microfoon. Om de een of andere reden geeft dat veel problemen (via google vond ik dat veel mensen last hebben van problemen met de Sigmatel geluidskaart). Ik heb nu eindelijk de microfoon aan de praat gekregen (via jackplug aan de voorkant), maar het geluid is eigenlijk te zacht. Dus of ik moet heel hard gaan roepen tijdens het bellen, of de ander moet zijn geluid harder zetten, wat natuurlijk weer lomp is. Heeft iemand hier tips voor (instellingen in configuratiescherm staan naar mijn idee goed).

ohja, bij sommige acties die ik uitvoer (dvd laten uitspugen, zware programmas ed) krijg ik soms een seconde geluidshapering - muziek blijft gewoon even hangen. Op zich niet supererg maar toch wel enigszins storend. Hebben jullie dat ook?
Via msn video gesprekken kan ik normaal praten in voor de laptop in de microfoon en ze kunnen me perfect horen ik heb hier dus geen last van.
ook de sec (samsung) beeldscherm waarvan velen klachten over hebben is helemaal niet grainy bij mij. het is een schitterend scherm heb nog geen negatief woord over voor deze laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
peejdorie schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 00:40:

Dit heb ik dus ook...
Bij opnameapparaten heb ik er 3 staan. Een bluetooth ding, en 2 gewone.
Bij die ene geeft ie aan dat het de aansluiting aan de voorkant is, dat werkt wel.
Bij die andere geeft ie niks aan.
Maar ik moet ook helemaal tegen de microfoon aanzitten en keihard schreeuwen.
Heb ook geen idee hoe dat goed opgelost kan worden..
Nou gebruik ik hem toch nooit dus daar niet van, maar toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peejdorie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-09 17:09
Tralapo schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 11:15:
[...]

Dit heb ik dus ook...
Bij opnameapparaten heb ik er 3 staan. Een bluetooth ding, en 2 gewone.
Bij die ene geeft ie aan dat het de aansluiting aan de voorkant is, dat werkt wel.
Bij die andere geeft ie niks aan.
Maar ik moet ook helemaal tegen de microfoon aanzitten en keihard schreeuwen.
Heb ook geen idee hoe dat goed opgelost kan worden..
Nou gebruik ik hem toch nooit dus daar niet van, maar toch..
Ik heb er maar twee staan; lijn-in die indd aan de voorkant zit, die doet het wel, maar heel zacht, en die microfoonmatrix (dat is die microfoon die naast de webcam zit geloof ik) en die werkt soms weer wel en soms weer niet.
beetje jammer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
Dit viel mij vandaag op.. ik heb hier geen gigabit netwerk tot mijn beschikking maar zou er dan toch een gigabit verbinding in zitten? ik ga het vanavond iig even testen en zal de resultaten hier posten.

getest en het is geen gigabit verbinding :P

[ Voor 31% gewijzigd door Paul1987 op 06-05-2008 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag het nog maar een keer.. Zijn er meer mensen die resonantie horen bij het afspelen van muziek? Het is een irritante trilling van de behuizing of speakers die bepaalde frequenties (middenhoog+hoog) niet aankunnen. Natuurlijk verwacht ik geen kwaliteitsspeakers, maar dat resoneren hoort niet, naar mijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

Ik heb even een vraagje over de fingerprint reader...Hij doet het bij mij regelmatig niet namelijk.

Ik gebruik hem voor het inloggen in Vista. Handig.
Het lijkt er op dat als ik laptop in standby(slaapstand) doe door de klep dicht te doen, de fingerprint reader daarna niet meer werkt o.i.d. (hij geeft dan ook iets weer in de trand van "please connect your fingerprint reader" o.i.d.) Maar of het alleen dan is weet ik niet zeker.

Meer mensen die hier ervaring/last mee hebben?

-----------
Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 16:13:
Ik vraag het nog maar een keer.. Zijn er meer mensen die resonantie horen bij het afspelen van muziek? Het is een irritante trilling van de behuizing of speakers die bepaalde frequenties (middenhoog+hoog) niet aankunnen. Natuurlijk verwacht ik geen kwaliteitsspeakers, maar dat resoneren hoort niet, naar mijn gevoel.
Nee, nog niet gemerkt.

[ Voor 32% gewijzigd door Gwannoes op 06-05-2008 16:24 ]

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Misschien moet je de Fingerprint software even opnieuw installeren ofzo?
Kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 16:13:
ik heb precies het zelfde.. ik wilde het nog even afwachten misschien dat het weg gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu bezig om mijn XPS 1530 te voorzien van Windows XP, heb nu nagenoeg alle hardware werken. Alleen krijg ik geen verbinding met mijn draadloze netwerk, terwijl de wireless adapter goed staat geinstalleerd. Draadloze communicatie staat ook ingeschakeld in de driver, heeft iemand hier misschien ervaring mee wat dit kan zijn?

edit: misschien handig om de hardware schakelaar aan te zetten 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2008 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan de mensen die al een xps m1530 hebben mogen ontvangen:

Is de batterij vol bij ontvangst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 20:19:

Volgens mij zat de mijne rond de 75%. In ieder geval was er genoeg juice om de eerste 1,5 uur de 'ohhs' en 'aaahs' te beleven ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 20:19:

Van mij zat ie op 100% Mooi!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gwannoes schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 16:23:
Ik heb even een vraagje over de fingerprint reader...Hij doet het bij mij regelmatig niet namelijk.

Ik gebruik hem voor het inloggen in Vista. Handig.
Het lijkt er op dat als ik laptop in standby(slaapstand) doe door de klep dicht te doen, de fingerprint reader daarna niet meer werkt o.i.d. (hij geeft dan ook iets weer in de trand van "please connect your fingerprint reader" o.i.d.) Maar of het alleen dan is weet ik niet zeker.

Meer mensen die hier ervaring/last mee hebben?

-----------

[...]

Nee, nog niet gemerkt.
Hier had ik ook eerst last mee, ga naar apparaatbeheer --»selecteer fingerprint reader--» rechtermuisklik --» eigenschappen en dan staat er een vinkje voor de optie om de fingerprintreader uit schakelen voor energiebesparing.
Als je dat vinkje weg haalt is het probleem, bij mij athans al 1.5 maanden verholpen!
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATL
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

ATL

Ik had een paar weken geleden mijn 1530 ontvangen. Hier zaten de accessoires ook niet bij. Ik heb dus gemaild met de klantenservice van Dell. en zij zouden een dossier hiervan maken.

Vandaag een mail gekregen van Dell dat ze de 'ontbrekende accessoires' op hebben gestuurd. Maar wat ze hebben opgestuurd is een 3 draads adapter kabel.

Heeft iemand anders nog wel de accessoires erbij gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
ATL schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 22:18:
Ik had een paar weken geleden mijn 1530 ontvangen. Hier zaten de accessoires ook niet bij. Ik heb dus gemaild met de klantenservice van Dell. en zij zouden een dossier hiervan maken.

Vandaag een mail gekregen van Dell dat ze de 'ontbrekende accessoires' op hebben gestuurd. Maar wat ze hebben opgestuurd is een 3 draads adapter kabel.

Heeft iemand anders nog wel de accessoires erbij gekregen?
Heb vandaag iemand gesproken van Customer Care. Deze gaf aan dat het momenteel een flink gespreksonderwerp is binnen Dell, veel klanten schijnen hierover te bellen. Heb aangegeven dat het nog steeds op de Dell site stond aangegeven, hij was hierover erg verbaast toen hij het zelf ook zag. Hij gaf wel aan dat het, omdat het nog op de site stond, na besteld zou worden. Hij ging intern nog wel overleggen, maar er zou een oplossing komen is mij beloofd.

Edit: 3 draads adapter... mag ik hem hebben :P ik heb bij m'n order een extra 3 draad besteld, maar al twee keer de verkeerde adapter geleverd gekregen. Tot mijn schrik werd mij vandaag verteld dat ik geen 3 draad 90 watt adapter kan bestellen... 8)7 Gelukkig schijnt de Customer Care agent het wel te kunnen... *O*

Edit: Zojuist telefoontje gehad van Dell en alles wordt nageleverd, dus headset, doekje, mapje _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door tm030614 op 07-05-2008 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icybie
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-10-2021
Hey,

Ik heb 28/4 mijn M1530 besteld met volgende configuratie:

T9500 processor
4GB Ram
320 HDD
1440 + 1050 Scherm

Weet er iemand of er op een van deze onderdelen een delay zit? Zijn er nog mensen met deze configuratie?
Is het aan te raden om het scherm up te graden naar 1650x1200 om er zeker van te zijn dat het een LG zou zijn?

Groetjes Icybie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het ook mogelijk om naast Vista ook een tweede besturingssysteem te installeren..bv Windows XP, maar dan wel zo dat je wel bij beide systemen bij dezelfde bestanden kan komen? Dus dat je bijvoorbeeld 1 map met muziek en documenten hebt, maar dat je bij zowel Vista als XP kan bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSideX
  • Laatst online: 16-09 17:50
ja, gewoon met 3 partities werken, XP, Vista en Data voor documenten en muziek
eventueel 4de voor media direct

24 x Phono Solar 410W Oost-West - SMA Tripower 10kW - Sunny Home Manager 2.0 - Alfen Eve Single Pro-Line - EQB 250+ 74kWh - WP Nibe S1255 6kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryskmantsje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 20:37
Vandaag contact gehad met de XPS service. Ze komen morgen scherm omruilen.
Wel weer een Samsung 8)7 omdat ze niet zomaar een ander merk kunnen/mogen plaatsen.

Ze hadden nog nooit gehoord van "grainy" schermen volgens degene die ik aan de lijn had.

Maar ff afwachten dus.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Indien ik met m'n laptop met m'n laptop aan het downloaden ben uit een nieuwsgroep is het dan mogelijk om de display naar beneden te doen zonder dat de laptop dan naar standby gaat en gewoon doorgaat met downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 23:45:
Indien ik met m'n laptop met m'n laptop aan het downloaden ben uit een nieuwsgroep is het dan mogelijk om de display naar beneden te doen zonder dat de laptop dan naar standby gaat en gewoon doorgaat met downloaden?
Uiteraard, Bij energiebeheer de instelling veranderen bij Wat te doen als ik de laptop dichtklap..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
Icybie schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 22:50:
Hey,

Ik heb 28/4 mijn M1530 besteld met volgende configuratie:

T9500 processor
4GB Ram
320 HDD
1440 + 1050 Scherm

Weet er iemand of er op een van deze onderdelen een delay zit? Zijn er nog mensen met deze configuratie?
Is het aan te raden om het scherm up te graden naar 1650x1200 om er zeker van te zijn dat het een LG zou zijn?

Groetjes Icybie
de 1680x1050 schermen zijn zowel lg als samsung schermen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben er ook over aan het denken om een laptop te kopen. Nou heb ik wel een beetje gezocht maar kwam net op de dell site uit en dit xps model leek mij wel wat. Wat ik alleen niet snap is het verschil in prijzen. Ik kan de laptop via een bedrijf kopen dus als ik bij de xps modellen onder bedrijven kijk zie ik dat een goed model (3gb ram, 2,1ghz, 8600m gt, neem aan dat je hier behoorlijk mee kan gamen) + btw nog net geen 800 euro is. Het iets betere model met alleen een wat grotere hdd is opeens dik 200 euro duurder. Mis ik soms iets? (en waarom is hetzelfde model zelf bouwen met die editor duurder dan het zo kopen?)

Maakt de iets hogere resolutie van de consumenten modellen nog veel uit? het consumenten model wat hetzelfde is als het 800 euro bedrijfs model heeft namelijk alleen een hogere resolutie maar om daar nou 130 euro extra voor te betalen? of is dat het wel waard? het is 1.440 x 900 vs 1.280 x 800.

Ziet deze laptop er trouwens een beetje mooi uit? want dat staat me vooral tegen bij veel laptops, dat ze zo lelijk zijn. Op de plaatjes is het wel redelijk, maar hoe is ie in het echt?

En hoe zit het met de accuduur met de standaard accu als je niet gamed maar alleen aan het tikken bent?

En zijn er eventueel nog andere dingen waar ik op zou moeten letten/rekening mee houden/weten?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2008 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 00:12:
Ziet deze laptop er trouwens een beetje mooi uit? want dat staat me vooral tegen bij veel laptops, dat ze zo lelijk zijn. Op de plaatjes is het wel redelijk, maar hoe is ie in het echt?

En hoe zit het met de accuduur met de standaard accu als je niet gamed maar alleen aan het tikken bent?

En zijn er eventueel nog andere dingen waar ik op zou moeten letten/rekening mee houden/weten?
Ik denk dat je over deze dingen wel wat kan vinden in de pagina's.. Bij mijn weten is er nog geen een geweest die heeft geklaagd over hoe de laptop eruit zag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 23:52:
[...]

Uiteraard, Bij energiebeheer de instelling veranderen bij Wat te doen als ik de laptop dichtklap..
Ik heb het inmiddels gevonden.
Bedankt voor de hulp !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 00:12:

Maakt de iets hogere resolutie van de consumenten modellen nog veel uit? het consumenten model wat hetzelfde is als het 800 euro bedrijfs model heeft namelijk alleen een hogere resolutie maar om daar nou 130 euro extra voor te betalen? of is dat het wel waard? het is 1.440 x 900 vs 1.280 x 800.

Pak de 1440x900 (WXGA+) maar, véél mooier dan de lagere resolutie. Heb zelf zo eentje en het is gewoon een prachtig scherm!

De laptop is zoals op de foto's, mooi en stevig gebouwd dus. Is natuurlijk ook persoonlijke smaak.

Accuduur ligt tussen 3-4 uur. Ik heb 3,5u op gebalanceerd energiebeheer met max. helderheid. Dit is wel de 9-cells batterij (die het typen ook aangenamer maakt + betere koeling doordat hij uitsteekt. Jammer genoeg zijn ze sinds die fabrieksbrand enorm in prijs gestegen ...)

Wat betreft die andere dingen, ga gewoon alle opties af en kijk wat je interesseert. Mss dat die ene van 200€ meer ook extra garantie had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, ze waren allemaal met 1 jaar garantie (maar is dat sowieso geen bull? heb je volgens de wet niet sowieso 2 jaar garantie minimaal?). Het probleem is ook een beetje dat je bij de bedrijfsversie niets kan aanpassen, dus dan moet ik naar de consumenten versie en dan ben ik met alleen de upgrade van dat scherm al zo 200 euro meer kwijt voor alleen een iets hogere resolutie. Op mijn werk zit ik nu naar een 19'' te kijken en die heeft bijna de zelfde reso (alleen geen widescreen) en dat vind ik opzich al prima werken dus ik vraag me een beetje af of het echt zoveel nut heeft op een 15.4'' scherm.

maar zou je het met de 6 cell accu ook een uur of 3 redden als je alleen maar typt? is wel handig voor op school namelijk als je niet steeds je adapter dwars door de klas hoeft te leggen :P

edit: heeft deze laptop trouwens een normaal scherm of zo'n glimscherm waarop je de hele tijd naar je eigen hoofd zit te kijken?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2008 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zit een truelife scherm op, dus een glimmende, maar daar heb ik geen problemen mee. Heb hem nu draaien onder XP, moet zeggen dat hij echt retesnel is!! Geen vista voor mij in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 09:05:
maar zou je het met de 6 cell accu ook een uur of 3 redden als je alleen maar typt? is wel handig voor op school namelijk als je niet steeds je adapter dwars door de klas hoeft te leggen :P
Als je nou even leest (wat ook al eerder gezegd hebt, want je breekt volgens mij nu het record zo veel mogelijk standaard vragen te stellen), had je kunnen zien dat ik hem geklokt heb op 2 uur, 50% brightness en msn en internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RelaXXinG
fryskmantsje schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 23:21:
Vandaag contact gehad met de XPS service. Ze komen morgen scherm omruilen.
Wel weer een Samsung 8)7 omdat ze niet zomaar een ander merk kunnen/mogen plaatsen.

Ze hadden nog nooit gehoord van "grainy" schermen volgens degene die ik aan de lijn had.

Maar ff afwachten dus.
Dan krijg je waarschijnlijk precies hetzelfde scherm met dezelfde grain.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 09:05:
Nee, ze waren allemaal met 1 jaar garantie (maar is dat sowieso geen bull? heb je volgens de wet niet sowieso 2 jaar garantie minimaal?). Het probleem is ook een beetje dat je bij de bedrijfsversie niets kan aanpassen, dus dan moet ik naar de consumenten versie en dan ben ik met alleen de upgrade van dat scherm al zo 200 euro meer kwijt voor alleen een iets hogere resolutie. Op mijn werk zit ik nu naar een 19'' te kijken en die heeft bijna de zelfde reso (alleen geen widescreen) en dat vind ik opzich al prima werken dus ik vraag me een beetje af of het echt zoveel nut heeft op een 15.4'' scherm.
Ja, wettelijk gezien heb je 2 jaar garantie. Dat 1 jaar garantie is een speciale garantie van Dell uit (met At-Home service etc ...).

Wat betreft het prijsverschil: wss kom je een stuk duurder uit omdat je een gewone consument bent en geen bedrijf. Dell zal wss iets goedkoper verkopen aan bedrijven, kwestie van aan te moedigen zeker ...

Eerlijk gezegd vind ik de WXGA-resolutie (de kleinste dus) lelijk. Die vult imo het scherm teveel. Dat is natuurlijk persoonlijke smaak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 10:53:
[...]

Ja, wettelijk gezien heb je 2 jaar garantie. Dat 1 jaar garantie is een speciale garantie van Dell uit (met At-Home service etc ...).
Niet helemaal juist, je hebt recht op een degelijk product. Nederland wijkt af van de richtlijn van de EU die aangeeft dat je standaard 2 jaar garantie hebt.

In theorie heb je in Nederland dus een voordeel, namelijk je hebt recht op een degelijk product. Probleem hierbij is alleen dat al na 6 maanden! de bewijslast bij de consument ligt. Met andere woorden na 6 maanden moet JIJ aantonen dat de laptop "niet degelijk" is. Zeer lastig dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RelaXXinG
Ik had een aantal probleem met mijn pas geleverd m1530 laptop:
  • Oordopjes, CD-mapje, e.d. zaten er niet bij
  • Verkeerde driver cd
  • Kras op de behuizing (tussen toetsenbord & touchpad)
  • Samsung SEC3157 scherm met grain..
Zojuist de support gebeld en door met name de kras moet ik een nieuwe bestelling plaatsen.
Ik heb ze verteld dat ik echt niet van plan ben om langer dan een maand te moeten wachten en zonder laptop te zitten. Nu heb ik het zo geregeld dat ze de laptop pas op komen halen zodra ik de nieuwe laptop binnen heb. Dan bellen ze namelijk opnieuw op om een afspraak te maken om de laptop op te komen halen.

Ik zou de goede cd erbij krijgen, de accessoires zullen er dan bij zitten, en als het goed is wordt er een laptop geleverd zonder kras. Hij kon niet garanderen dat ik een ander scherm zou krijgen, maar dat zie ik dan wel zodra het product geleverd is. Ben wel tevreden met de geleverde support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 10:53:
[...]

Wat betreft het prijsverschil: wss kom je een stuk duurder uit omdat je een gewone consument bent en geen bedrijf. Dell zal wss iets goedkoper verkopen aan bedrijven, kwestie van aan te moedigen zeker ...

Eerlijk gezegd vind ik de WXGA-resolutie (de kleinste dus) lelijk. Die vult imo het scherm teveel. Dat is natuurlijk persoonlijke smaak ;)
Ik kan hem via mijn werk kopen dus dan kan ik dus wel als bedrijf kopen :) Heb hier toevallig op het moment een andere dell staan met een 1280x800 reso en ik vind het opzich niet heel erg groot. Tuurlijk, mijn 22'' thuis is veel relaxter kwa reso en ruimte maar opzich vind ik het best te doen. Er is volgens mij geen optie om dingen te veranderen aan de bedrijfsconfiguratie dus ik denk dat ik het dan met die 1280x800 reso moet doen want anders vind ik het denk toch te prijzig worden. Het is voornamelijk bedoelt voor op school (2 uur accu duur is dan wel een beetje kort, later dan maar die 9 cell kopen als die wat betaalbaarder zijn) en voor thuis in het weekend omdat ik waarschijnlijk op kamer ga en dan thuis geen pc meer heb (daar is het game gedeelte ook voor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 11:48:
Er is volgens mij geen optie om dingen te veranderen aan de bedrijfsconfiguratie dus ik denk dat ik het dan met die 1280x800 reso moet doen want anders vind ik het denk toch te prijzig worden.
Wat doe jij moeilijk?
Je kunt toch gewoon bij consumenten een configuratie samenstellen, en dan die e-value invullen bij bedrijven en hem bestellen als bedrijf? Zie jouw probleem niet...
En zoek naar kortingsbonnen! Die 200 euro heb je er echt zo af..

[ Voor 6% gewijzigd door Tralapo op 07-05-2008 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
RelaXXinG schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 11:30:
Ik had een aantal probleem met mijn pas geleverd m1530 laptop:
  • Oordopjes, CD-mapje, e.d. zaten er niet bij
  • Verkeerde driver cd
De klantenservice wist mij te vertellen dat dit bij velen het geval is maar dat dit door Dell opgelost gaat worden. Er is een nieuwe order de deur uit voor iedereen die de map of iets daaruit mist en ook de juiste dvd met drivers zou ik over circa één week ontvangen.

Het lijkt me dat je wel even zelf moet bellen/e-mailen als je iets mist. Ik vind het in ieder geval netjes dat Dell dit zo snel voor mij recht zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
Oke nu komt mijn ervaring met de xps m1530:
Maandag middag mijn laptop ontvangen, ik zag direct al dat het een samsung scherm was(Het ziet er vies uit op wit dus constant de neiging om hem schoon te maken!). Ik heb hier nu wat uurtjes op gewerkt beetje personaliseren, msn en ook nog ff crysis gespeeld(Alles op low behalve 3/4 settings zodat alles soepel blijft en ondertussen msn nog aan en deamon tools enz)

Ik kreeg me toch een hoofdpijn na 4/5 uurtjes nou weet ik niet of het aan het scherm ligt of aan het feit dat ik 's ochtends me eerste rijles had :P maar ik denk dat dit er wel aan heeft bijgedragen het is gewoon druk je ziet zoveel 'stukjes stof'. Er was iemand die gevraagd had om een foto maar dit is niet te doen je moet het met je eigen ogen zien. Maar vergelijk je wit eens met je lcd tv of met je lcd monitor dan moet je het verschil echt wel zien! Zo niet dan heb je het probleem niet.

Oke dat was het stukje over het samsung scherm. :|

Ik heb geen bolstaand toetsenbord, maar er was hier boven iemand die het over 'F' toetsen had die iets hoger staan, dit klopt want ik heb dit ook maar het is miniscuul.

De hardeschijf is stil erg stil dus geen gekraak.

De fan slaat soms aan rond de 43 graden, ik kan geen fan speeds aanpassen met speedfan. De hdd wordt bij mij nog het heetst komt wss omdat die op 7200 rpm draait. Maar dit is pas na paar uur of na het gamen en dan zit die rond de 50graden.

De cpu whine hm ja... Ik heb hier soms last van maar ik heb het gevoel dat dit wel overgaat na een tijdje.

Ik heb ook geen accesoires hebbe dingetjes gehad dus die wil ik ook nog wel hebben.

Ik heb ook geen m1530 driver cd gehad.

Wat ik nu ga doen?
Contact opnemen met dell en vragen of ik die accesoires nog kan krijgen, en uiteraard wil ik die driver cd ook. Ik ga uiteraard proberen of ik een scherm kan krijgen dat niet zo 'grainy' is het lieft eentje die niet van samsung is maar samsung mag ook zolang die niet grainy is kan ik me wel voorstellen dat het beeld mooi is. Ik hoop maar dat ik er dan niet eentje krijg met dode pixels.
Hm maar is even een praatje maken met de monteur die het scherm dan komt vervangen :)

Alles wat ik niet heb genoemt is bij mij in orde en naar mijn zin!(Mediabuttons, fingerprint, microfoon, camera enzovoorts...

EDIT: Ik zie hierboven me dat je het ff moet melden van die driver cd en de oordopjes enz. mooi! Hoef ik alleen nog dat scherm te opperen als probleem :)

EDIT2: Heeft iemand al een dell Vista ultimate cd/dvd kunnen bemachtigen zodat iedereen met 'lagere' versies kan upgraden?

[ Voor 5% gewijzigd door dieselb0y op 07-05-2008 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Sjoop1985 schreef op woensdag 30 april 2008 @ 17:17:
Toch jammer dat alleen de mensen die wél problemen ervaren hier posten. Als de mensen zonder problemen ook wat meer zouden melden, zou je een idee kunnen krijgen hoe de verhoudingen liggen tussen degenen die één van de genoemde problemen hebben, veel problemen hebben of mensen die nergens last van hebben. Dat geeft voor iedereen die er nog een in bestelling heeft (zoals ik) ook een idee van hoe groot de kans is om tegen een van de meestvoorkomende problemen (tintelingen, scherm) aan te lopen. Nu geeft het lezen van dit topic alleen maar schrikbeelden voor de toekomst :P.

Heeft iemand misschien iets zinnigs daarover te zeggen? Zegmaar een schatting van de kans op problemen? Als ik op dit topic afga, lijkt het niet veel goeds, voor iedere tevreden post, lees ik 5 "oh nee ik heb een grainy Samsung scherm"-posts... En dan te bedenken dat ik deze laptop gekozen heb omdat ik er zoveel goede dingen over gelezen had (buiten tweakers). :P

Kortom: mensen met goeie ervaringen laat je horen! :)
Dell XPS 1530
320 gb 5400 rpm schijf
T9300 cpu
1680x1050 LG scherm
DVD Fikker
GForce 8600M GT
1 jaar XPS Garantie (aangezien ik meestal binnen het jaar wel weer een nieuwe heb).
4 Gig geheugen
Intel BGN Wireless kaart (chipset weet ik niet meer).

XP heb ik er op gezet voor zo nu en dan een spelletje. En verder draai ik Ubuntu 8 LTS en gebruik het voor Java ontwikkeling, bloggen, ebooks lezen etc etc. Installatie van Ubuntu duurde nog geen 10e deel van de tijd van XP. OpenSolaris (Belenix) kreeg ik niet aan de praat, het bleef mijn filesysteem verprutsen. Deze laptop is voor prive gebruik btw.

Beeldscherm is prachtig (net zo strak als mijn andere werk-dells met glossy screen). Heb ook 2 dells met een non glossy screen gehad en dat is veel minder prettig om naar te kijken en reflectie hou je allebei met zonlicht. Glossy vs non glossy is trouwens echt een smaak issue. En strakker dan mijn asus 11" s6f (die ook een prachtig scherm heeft). Maar alles is beter dan het scherm van mijn IBM T41.. wat een wazig rotscherm was dat.

Machine is verder erg snel en ziet er goed uit. En voelt degelijk aan (dus niet een enorme lading gekraak als je hem aan een hoek pakt). 6-Cell batterij houd het zeker 2+ uur uit (met wifi en scherm op 100%). Toetsenbord typt prettig (zoals al mijn dells), alhoewel er niets gaat boven mijn klikkerdeklak ibm model M keyboard

Geen problemen:
- Geen grainy scherm
- Geen gepiep van CPU
- Geen getintel (alhoewel ik alleen nog maar geaarde stopcontacten heb gebruikt).
- Geen bol scherm

Mindere puntjes (ff zeiken)
- toetsen zien er beetje el cheapo uit met dat goedkope zilverkleurtje
- aluminum is snel smerig en ziet er minder degelijk uit dan bij een macbook pro
- de zijkanten van het scherm zien er ook niet uit alsof het super degelijk is (vooral op het scharnier)
- Onder linux hoor de arm van de schijf wel eens ergens tegen aan slaan. Mijn andere dells hebben dit probleem ook gehad, en ze leven nog steeds. Onder XP heb ik er niet op gelet.
- DVD speler wil nog wel eens een berg herrie maken (vooral bij opstarten als er nog een DVD in zit)

Voor 1000 euro zeker geen slechte aankoop.

Alhoewel dells meestal geen goeie naam hebben zijn het wel hele degelijke machines. Het bedrijf waar ik bij werk heeft een groot aantal dells (en intussen ook een groot aantal macbooks pro) en hoor weinig klachten (afgezien van verrotte voedingen).

[ Voor 20% gewijzigd door Alarmnummer op 07-05-2008 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tralapo schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 12:03:
[...]

Wat doe jij moeilijk?
Je kunt toch gewoon bij consumenten een configuratie samenstellen, en dan die e-value invullen bij bedrijven en hem bestellen als bedrijf? Zie jouw probleem niet...
En zoek naar kortingsbonnen! Die 200 euro heb je er echt zo af..
Ja weet ik veel, ik ben niet van de sales. Ik wist niet dat je ook als consument kon samenstellen en dat dan alsnog bestellen als bedrijf (maar zal dat uitmaken voor de prijs?) kortingsbonnen zou ik niet weten, en al helemaal niet of het bedrijf die voor mijn prive aanschaf wil gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
Kortingsbonnenhintje: dell waardebonnen? (coupons)

Topic hier speciaal voor dell bonnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Sparkie_
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 22:00
Comp-Freak schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 14:37:
Kortingsbonnenhintje: dell waardebonnen? (coupons)

Topic hier speciaal voor dell bonnen ;)
Ja in dat topic zou ik zeker even gaan kijken. en nog even een tip ga niet vragen wanneer er weer kortings bonnen komen :P hebben er al heel veel gedaan en dan krijg je een antwoord in de zin van: "dat weet niet niemand alleen dell en die gaat je dat niet vertellen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluxor
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-09 20:22
Is het normaal dat mijn core speed, fsb en multiplier steeds veranderen?
Ik werk namelijk vrijwel continu op core speed 1200MHz en ik zou dit toch wel graag vast op 2400 willen hebben (T7700)

Is dit normaal of..? Energie staat op max performance.. maar haalt niets uit
Heb ondertussen contact gehad met Dell en daar hebben ze er nog nooit van gehoord ofzo.. Maar ik heb zelf ondertussen al onderzocht en weet dat het Speedstepping is..

Maar is er geen optie om speedstepping uit te zettenen dan op de maximale frequentie te lopen? Want als ik speedstepping nu uit zet gaat hij automatisch naar 1200MHz (bios geeft aan: minimaal en maximaal: 2400)

Normaal gesproken kun je toch ook je cpu op een vaste frequentie klokken, de hoogste? Vind het maar raar.

[ Voor 47% gewijzigd door Sluxor op 07-05-2008 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Sluxor schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 15:08:
Is het normaal dat mijn core speed, fsb en multiplier steeds veranderen?
Ik werk namelijk vrijwel continu op core speed 1200MHz en ik zou dit toch wel graag vast op 2400 willen hebben (T7700)

Is dit normaal of..? Energie staat op max performance.. maar haalt niets uit
Heb ondertussen contact gehad met Dell en daar hebben ze er nog nooit van gehoord ofzo.. Maar ik heb zelf ondertussen al onderzocht en weet dat het Speedstepping is..

Maar is er geen optie om speedstepping uit te zettenen dan op de maximale frequentie te lopen? Want als ik speedstepping nu uit zet gaat hij automatisch naar 1200MHz (bios geeft aan: minimaal en maximaal: 2400)

Normaal gesproken kun je toch ook je cpu op een vaste frequentie klokken, de hoogste? Vind het maar raar.
Waarom zou je het vast willen zetten? Dat vreet alleen stroom, als je het vast zet wordt je laptop er echt niet sneller van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluxor
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-09 20:22
Is dat zo?
Als ik CPUZ open zet en in de gaten hou welke frequentie aangehouden wordt dan blijft deze heel lang staan op 1200.. zelfs terwijl ik grote programmas als Photoshop laad

En ik wil dat graag omdat ik het eigenlijk niet vertrouw, bovendien hebben desktops in principe toch ook een stabiele frequentie? Tja dan kost het iets meer stroom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Sluxor schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 20:21:
Is dat zo?
Als ik CPUZ open zet en in de gaten hou welke frequentie aangehouden wordt dan blijft deze heel lang staan op 1200.. zelfs terwijl ik grote programmas als Photoshop laad

En ik wil dat graag omdat ik het eigenlijk niet vertrouw, bovendien hebben desktops in principe toch ook een stabiele frequentie? Tja dan kost het iets meer stroom..
Ik vermoed dat CPUZ de waardes niet direct aanpast, maar om de zoveel seconden. Dit in tegenstelling tot de cpu zelf welke vele male vlugger van frequentie wisselt.
Pagina: 1 ... 14 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een Dell XPS 1530 ervaringen topic. Gelieve géén 1330 gerelateerde zaken hier plaatsen! Tevens zijn meldingen over 'Ik heb 'm ook besteld! Hoelang moet ik nog wachten?' helemaal niet interessant, het product komt echt wel; posten daarover in dit topic zal de levertijd echt niet doen verkorten ;).