[Ervaringen] Dell XPS M1530 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 20 Laatste
Acties:
  • 172.359 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSideX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 17:50
LCD cleaner vloeistof met microvezel doekje :)

24 x Phono Solar 410W Oost-West - SMA Tripower 10kW - Sunny Home Manager 2.0 - Alfen Eve Single Pro-Line - EQB 250+ 74kWh - WP Nibe S1255 6kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 19:40:
Wat gebruiken jullie nou om het aluminium gedeete schoon te maken?
Het begint aardig vies te worden, en de linkerkant (waar me handpalm zit) is al helemaal wit verkleurd :S

Meer mensen die daar last van hebben? en is dat iets om dell te bellen? het lijkt wel goedkoop chinees speelgoed.

Was er trouwens al wat bekend voor een Nederlandse xps support?
Beetje zoeken.....
Tralapo schreef op woensdag 16 april 2008 @ 17:30:
[...]

Maak het scherm altijd schoon met simpele brillendoekjes, werkt geweldig.
Verder pak ik één keer in de week een klein beetje warm washandje (onder warme kraan houden, dan helemaal uitknijpen zodat ie nog beetje warm maar zeker niet nat is) die haal ik dan één keer over de bovenkant en de rest van de laptop en hij glimt je weer tegemoet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoop dat ik dat hier "mag" vragen, maar weet iemand waarom deze laptops (en andere Dell laptops trouwens ook) geen 800Mhz geheugen hebben? Vind dat echt vreemd, kost paar cent meer ofzo en dan is het tenminste in sync met front side bus... :?

Of heb ik het helemaal mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:30
http://www.intel.com/products/chipsets/pm965/index.htm

Chipset ondersteunt maximaal 667 Mhz geheugen. 800 Mhz geheugen heeft dus geen zin om die reden. Waarom die chipset geen 800Mhz geheugen bus mogelijkheid heeft is keuze van Intel. Schijnt vrijwel geen performance winst op te leveren. Blijf het echter jammer vinden. Alle beetjes zijn meegenomen...

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Zoals Terror al zei: 800mhz geheugen zal altijd draaien op 667mhz snelheid en is dus net zo snel als normaal 667mhz geheugen.

Een marketing truc...Dus al die laptopfabrikanten die adverteren met het feit dat ze 800mhz modules gebruiken (oa BTO, Zepto) "misleiden" je hiermee. En hopen dus dat je hun laptop koopt omdat het dan lijkt alsof zij sneller geheugen gebruiken. Wat dus niet klopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze laptop al een tijdje, en ben er zeer over te spreken.
Het enige wat bij mij eigenlijk mis gaat is dat als ik een VPN start ik constant blauwe schermen krijg en dat mijn WiFi verbinding er vaak een half uur over doet om te werken.

Als ik dan de driver opnieuw installeer werkt het weer voor een paar dagen en na een paar dagen weer hetzelfde.

Aangezien ik voor het werk (laptop is gekocht voor het werk, alhoewel er ook prima op te gamen valt :P ) met Vista niet helemaal uit de voeten kan, ga ik XP installeren, omdat ik nu pas tijd er voor heb, en hier toevallig een link zie staan naar de drivers.

Al met al een prima laptop, de Accu (9 cel) gaat op High Performance en met alles in gebruik (bluetooth & WiFi) gaat echt geen 3.5 uur mee. Trek daar maar een uur van af.

edit: Die schoonmaak tip hier een paar posts boven is de manier om het ding in nieuwstaat te houden! _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2008 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik de oorzaak van mijn BSOD's heb gevonden. Met de diagnostics tool van Dell kreeg ik volgende error code:

"Error code 2000-0333
Graphics test waiting for user input. blablabla"

Zou dus aan mijn graka liggen. Iemand van notebookreviews zei dat hij ook ongeveer dezelfde symptomen als mij had en dat het bij hem ook de graka was.

Ik hoop alleszins dat het dit is. 8)7 Straks eens bellen naar XPS support.

Wat ik wel vreemd vind, is dat in de online manual niets wordt verteld over de graka, wel de processor etc ... of zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2008 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een rare bug, sinds gisteravond.
wanneer ik stroom eruit trek wordt het beeld net als altijd wat donkerder. de brightness kan je dan aanpassen door Fn + pijltjes omhoog.
Nu geeft de computer aan dat het brighter wordt (zonnetje met zonnebril), maar het wordt voor mij niet brighter.
Wanneer ik de stroomkabel erin doe, dan is het weer gewoon maximaal bright, maar ik kan NIET de brightness verlagen.

ligt dit nou aan het scherm of aan de instellingen? (ik heb niets veranderd gisteren)

kaisz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Als ik jou was, zou ik in de dell bios aangeven dat brightness altijd op 100% moet. Je hebt maar 1 paar ogen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja het gekke hiervan is dat ik het al eerder had gedaan. Na aanschaf zette ik dat zonder of met adapter hij altij op 100% moet staan, maar gek genoeg doet hij dat niet. Hierdoor dacht ik dat er altijd een verschil moet zitten tusen MET adapter en Zonder adapter.

misschien moet ik maar een dell gaan bellen.

kaisz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Ook al bij energiebeheer gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat staat onder bios toch?
daar kan je namelijk instellen hoeveel % brightness hij moet hebben met en zonder adapter.

of eentje onder windows?
----edit----
ook onder windows staat alles op maximum (wanneer op accu dus ook)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2008 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
hmm raar. Misschien een bios update doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een bios update van 05 naar 08 heeft het inderdaad opgelost, raar probleem.... komt opeens.

maar ged hardstikke bedankt, ik was al bang dat ik naar Dell moest bellen en zo een saiie tuthola in het engels kreeg
!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 23:34
Verwijderd schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 18:08:
een bios update van 05 naar 08 heeft het inderdaad opgelost, raar probleem.... komt opeens.

maar ged hardstikke bedankt, ik was al bang dat ik naar Dell moest bellen en zo een saiie tuthola in het engels kreeg
!
dell heeft sinds deze week een nederlandse XPS helpdesk

Is dit het beste antwoord? Dan hoor ik dat graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:38

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Heeft iemand hier geprobeerd een XPS zonder TrueLife te krijgen via de telefoon?

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paul1987 schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 19:47:
[...]

dell heeft sinds deze week een nederlandse XPS helpdesk
Nummer?
Ik vind het namelijk nergens op hun site, zowel .be als .nl niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 23:58:
[...]

Nummer?
Ik vind het namelijk nergens op hun site, zowel .be als .nl niet
Dell bellen en dan wordt je vanzelf doorverbonden met de XPS helpdesk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
silmaril8 schreef op zondag 27 april 2008 @ 00:40:
[...]

Dell bellen en dan wordt je vanzelf doorverbonden met de XPS helpdesk....
inderdaad toen ik donderdag belde, kreeg ik direct een nederlands sprekende helpdesk medewerker aan de telefoon, dit was trouwens gewoon het nummer wat op de site bij XPS support staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Mudi schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 22:50:
Edit: ik heb hier nog een ander vista business OEM van dell liggen, ik ga eens in de loop van de week eens testen als het mogelijk is om het te activeren met dezelfde key. Als dit mogelijk is, dan hoeft men niet meer Ultimate te kopen, gewoon van iemand lenen die het al heeft en dan heb je ook een ultimate.
Heb je dit al geprobeerd, en zo ja, hoe ging het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 00:54
Tralapo schreef op zondag 27 april 2008 @ 11:45:
[...]

Heb je dit al geprobeerd, en zo ja, hoe ging het?
Nog geen tijd gehad mss vandaag nog anders in de loop van de week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Blisterin_Bull schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 22:39:
Heeft iemand hier geprobeerd een XPS zonder TrueLife te krijgen via de telefoon?
En waarom zou je dat willen als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan zie je niet je eigen hoofd als de zon schijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 27 april 2008 @ 13:42:
Met truelife heb je wel een veel mooier beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 27 april 2008 @ 13:42:
Oh, is dat TrueLife 8)7
Naja, moet zeggen dat ik niet echt last heb van spiegeling of wat.
Je krijgt er wel een stuk mooier beeld van, dus dan maar niet in de volle zon zitten, toch te warm.... vooral met dat zwart :P

[ Voor 3% gewijzigd door Tralapo op 27-04-2008 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paul1987 schreef op zondag 27 april 2008 @ 01:08:
[...]

inderdaad toen ik donderdag belde, kreeg ik direct een nederlands sprekende helpdesk medewerker aan de telefoon, dit was trouwens gewoon het nummer wat op de site bij XPS support staat.
Huh, ik heb datzelfde nummer gisteren gebeld en ik kreeg een Engelssprekende Indiër aan de lijn ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
Verwijderd schreef op zondag 27 april 2008 @ 16:09:
[...]

Huh, ik heb datzelfde nummer gisteren gebeld en ik kreeg een Engelssprekende Indiër aan de lijn ...
Ik ga er van uit dat ze bij dell een "follow the sun" helpdesk hebben, waarbij ze op meerdere plekken op de wereld een helpdesk hebben. en verder denk ik ook dat ze de helpdesk savond's en in het weekend uitbesteden naar een ander land waar de medewerkers engels spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
Tralapo schreef op zondag 27 april 2008 @ 14:07:
[...]

Oh, is dat TrueLife 8)7
Naja, moet zeggen dat ik niet echt last heb van spiegeling of wat.
Je krijgt er wel een stuk mooier beeld van, dus dan maar niet in de volle zon zitten, toch te warm.... vooral met dat zwart :P
Geef het beestje een naam.
  • Acer - CrystalBrite
  • Acorn - Vybrio
  • AG Neovo - NeoV Optical Filter
  • Ahtec - Glare
  • Alienware - ClearView
  • Apple - Glossy
  • ASUS - Color Shine
  • Averatec - AveraBrite
  • Dell - TrueLife
  • Edge10 Optic10 - Toughened Optical Glass
  • Everex - Diamond Brite
  • Fujitsu - Crystal View, SuperFine
  • GammaTech - DuraBrite
  • Gateway - Ultrabright
  • HP/Compaq - BrightView
  • IBM/Lenovo - VibrantView
  • LG - Fine Bright
  • NEC - OptiClear, SuperShine
  • Packard Bell - Diamond View
  • ProStar - GlassView
  • Sager - Super Clear
  • Sony - XBRITE, X-black, Clear Bright, Clear Photo LCD
  • Toshiba - TruBrite, Clear SuperView

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In meerdere reviews/filmpjes zag ik dat het mogelijk was om dingen( internet explorer, progs) te open met de finger reader.
Hoe werkt dat precies? is het zo dat als je met de middelvinger er over heen gaat dan wordt het ene geladen, met een andere vinger het andere? of is het met iedere vinger hetzelfde ?
Ik hoop dat iemand me hier wat uitleg over kan geven:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm-Jan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-09 15:18
In het fingerprint menu kun je aan elke ingescande vinger een programma toewijzen, heel leuk maar ik gebruik het bijna nooit, Firefox heb ik toegewezen aan m'n rechter wijsvinger en FTD aan m'n rechter middelvinger.

[ Voor 7% gewijzigd door Harm-Jan op 27-04-2008 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Sparkie_
  • Laatst online: 30-08 22:00
Harm-Jan schreef op zondag 27 april 2008 @ 22:47:
In het fingerprint menu kun je aan elke ingescande vinger een programma toewijzen, heel leuk maar ik gebruik het bijna nooit, Firefox heb ik toegewezen aan m'n rechter wijsvinger en FTD aan m'n rechter middelvinger.
Wat ik me dan af vraag is, als je jou vinger er overheen haalt reageert hij dan gelijk of krijg je eerst zoon venstertje met iets in de zin van afdruk geaccepteerd starting firefox of iets in die zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg gelijk, maar jij beveiligd jou internetbrowser? want dat is toch wel heeeeel gehecht zijn aan privacy....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Verwijderd schreef op maandag 28 april 2008 @ 09:01:
ik krijg gelijk, maar jij beveiligd jou internetbrowser? want dat is toch wel heeeeel gehecht zijn aan privacy....
Hij beveiligt ze toch niet, hij kan ze via beide openen. Dus normaal en via de fingerprint. Als iemand anders erop gaat, dan kan hij normaal erop, hij kan er sneller op door middel van fingerprint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 22:06
Morgen komt mn nieuwe M1530 binnen. Voor de mensen die willen weten hoe dat omruilen gaat, ik werd vanochtend gebeld om een afspraak te maken wanneer ze de andere laptop komen ophalen, zodat je nog ff tijd hebt om dingen over te zetten. Wel raar dat de helpdeskmedewerker die me eerst hielp, dat niet kon vertellen.

Vrijdag wordt deze opgehaald. Heb ik mooi nog even de tijd om de schermen te vergelijken, mocht er een andere in zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm-Jan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-09 15:18
Verwijderd schreef op maandag 28 april 2008 @ 09:01:
Nee, zoals Mudi het zegt en het was meer voor de grap en om te testen. op school vinden ze het geweldig :P firefox open ik altijd via snel start :P is sneller dan met de vinger.
ik gebruik de fingerprint scanner nu alleen nog maar om in te loggen op het systeem, scheeld weer dat wachtwoord intypen.

@_Sparkie_ als ik m'n vinger erover haald krijg ik meteen firefox of FTD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiftyfive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:48
Krijg net me m1530 binnen. Een samsung sec3157, het welbekende grainy scherm. Boven dit heb ik ook nog last van tintelingen.
Ik heb met de helpdeks gebeld die wel het scherm kunnen omruilen maar niks kunnen doen aan de tintelingen, want "deze hoort bij het systeem". Gebeld met customer care en het terugsturen van de laptop kost 155 euro, ik kan het wel omruilen maar dit gaat ook niet tegelijkertijd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 07:59
fiftyfive schreef op maandag 28 april 2008 @ 17:10:
Krijg net me m1530 binnen. Een samsung sec3157, het welbekende grainy scherm. Boven dit heb ik ook nog last van tintelingen.
Ik heb met de helpdeks gebeld die wel het scherm kunnen omruilen maar niks kunnen doen aan de tintelingen, want "deze hoort bij het systeem". Gebeld met customer care en het terugsturen van de laptop kost 155 euro, ik kan het wel omruilen maar dit gaat ook niet tegelijkertijd :(
Mijn M1530 komt morgen, hoop dat ik een beter scherm krijg...

wat betreft het terugsturen, dat kan goedkoper:
http://www.computerconsum...lendetail.php?redartID=60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Krijg net me m1530 binnen. Een samsung sec3157, het welbekende grainy scherm.
Waar vind ik het merk van mijn beeldscherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Holgersson schreef op maandag 28 april 2008 @ 17:37:
[...]

Waar vind ik het merk van mijn beeldscherm?
ZOEKEN!!!! Bijna de meest gestelde onnodige vraag geloof ik....
Wanneer komt het nou eens in de TS? Als iemand die leest....... wat ik sterk betwijfel 8)7
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 19:37:
Om te kijken welk scherm je gebruikt in Vista, kan je het volgende doen:

Op je bureaublad kies je de eigenschappen van het icoontje computer

Daarna klik je op apparaatbeheer (Linksbovenin)

In het volgende scherm klik je 1x op het plusje dat voor beeldschermen staat en er verschijnt dan Algemeen PnP-beeldscherm.

Daar kies je met je rechtermuisknop ook weer voor de eigenschappen.

Je kiest voor het tabblad details, en klik je op het driehoekje achter apparaatbeschrijving.
In het menu dat dan verschijnt kies je voor Hardware-id's.

Nu zie je staan welke monitor je hebt, bij mij staat hier MONITOR\SEC3350 (de welbekende Samsung monitor...)

Ik heb zelf met het beeld geen enkel probleem, behalve dat de zwarte afwerkstrip links naast de webcam een beetje bol is gaan staan (heb de laptop nu 2 weken in bezit). Ik heb Dell hierover per mail (in het Engels) al geinformeerd en wacht nu op een antwoord. Zijn er trouwens nog anderen die dit probleem(pje) hebben / hebben gehad?

Ik hoop dat de uitleg goed is, misschien dat het makkelijker kan........

[ Voor 5% gewijzigd door Tralapo op 28-04-2008 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn 1GB intel turbo memory binnen maar 1 ding snap ik niet.
In programmatje Intel® Turbo Memory Console kan je zelf aan geven of je geheugen wilt gebruiken voor Ready Boost, Ready Drive of voor beide.

Bij Ready Drive wordt geheugen hardware matige gebruikt via intel chipset als extra schijf cache.
En bij Ready boost gebruik windows Vista kaartje om veel gebruikte bestanden om te cachen.

Welke van deze systemen geeft meeste perfrance ? Ready Boost VS Drive Boost
Op google heb ik wel kunnen vinden hoe beide werkte maar niet wat meeste snelheid geeft en lijk mij zelfs dat juist door beide tegelijk te gebruiken juist minder boost geeft (zeg maar zelfde effect wat je zou krijgen als je twee partities van zelfde schijf in raid zou zetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor resolutie heb je dan? En ziet het echt grainy, of gaat het je om het type scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 april 2008 @ 18:24:
[...]

Wat voor resolutie heb je dan? En ziet het echt grainy, of gaat het je om het type scherm?
Google op dat samsung scherm en je weet wat voor resolutie hij heeft... ... ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Niet online
Tralapo schreef op maandag 28 april 2008 @ 17:50:
[...]
ZOEKEN!!!! Bijna de meest gestelde onnodige vraag geloof ik....
Wanneer komt het nou eens in de TS? Als iemand die leest....... wat ik sterk betwijfel 8)7
[...]
Dat ik gezocht heb, wil niet zeggen dat ik het ook in deze brei gevonden heb :9
Maar bedankt hoor.

Mijn XPS M1530 heeft een AUO2077 (AU Optronics dus) scherm. Ziet er prima uit en heeft geen dode pixels. Ben trouwens in het geheel tevreden over de laptop. Geen last van tintelingen of een bol toetsenbord. Ook geen CPU whine.
Wat ik wel storend vind is dat het hele systeem voor enkele seconden bevriest wanneer er een cd/dvd uitgeworpen wordt. Ook het geluid (ook via hoofdtelefoon) is een minpunt. Erg veel ruis!

Maar verder goede prestaties en een strak design!
Pas een week in bezit dus over degelijkheid doe ik nog geen uitspraken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat bevriezen was hier ook al besproken, ik dacht dat daar een update voor was? (mss vergis ik mij)
Mijne had in het begin ookk geen cpu whine trouwens, kwam pas achteraf. Ik stoor mij er echter niet aan, ik hoor het enkel als ik er echt naar luister ... met het minste achtergrondlawaai of muziek hoor ik het niet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvo
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:50
Verwijderd schreef op maandag 28 april 2008 @ 18:02:
"1GB intel turbo memory"-verhaal
In de review van Anandtech.com staat dat je de vinkvakjes van de Intel-console moet zien als een status en eigenlijk niet moet gebruiken. (brakke software? :X )

Als je Vista opstart en meteen de console opent, dan zie je dat 1 van die twee vakjes niet is aangevinkt.
...als je dan eventjes wacht totdat alles netjes is opgestart e.d. en dan weer de console opent, zul je zien dat wel beide opties zijn aangevinkt.
Dus: Niet gebruiken... het is blijkbaar puur ter info. |:(

En voor zover ik weet, zijn beide (Ready Boost en Ready Drive) mogelijkheden het beste om samen te gebruiken.
Ik heb het dus zo gelaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
ik heb mijn m1530 nu bijna 6 dagen en ik heb de samsung SEC3350 (1680x1050) en ik moet zeggen dat het een zeergoed scherm is, mooie kleuren geen backlight bleeding geen dode pixels en erg helder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Paul1987 schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 09:38:
ik heb mijn m1530 nu bijna 6 dagen en ik heb de samsung SEC3350 (1680x1050) en ik moet zeggen dat het een zeergoed scherm is, mooie kleuren geen backlight bleeding geen dode pixels en erg helder.
Je vindt niet dat er een soort van lichtgrijze gloed over het scherm zit? Dit kan je vooral goed zien als je je bureablad helemaal wit maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvo
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:50
Inderdaad, op een lichte achtergrond (vooral op wit) valt de 'ruis', die grainyness, wel op.
Tegenwoordig let ik er niet meer zo op en zal ik er wel aan gewend zijn.
Het is in ieder geval geen slecht scherm.
Dode pixels heb ik gelukkig ook niet (meer).
...helaas heb ik wel wat last van backlight-bleeding onderaan het scherm.

Ik heb het idee dat de kwaliteit van de schermen beter is geworden.
Zelfs de AU Optronics schermen, en deze werden toch op Notebookreview.com bestempeld als 'erger dan de Samsung'. (Toch?)

Een prima laptop. En qua gaming wil ik even benadrukken dat het idd een goed idee is de Nvidia-driver te downloaden van de m1330 (die is nieuwer en geeft een kleine fps boost).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
silmaril8 schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 09:44:
[...]

Je vindt niet dat er een soort van lichtgrijze gloed over het scherm zit? Dit kan je vooral goed zien als je je bureablad helemaal wit maakt.
nee totaal geen last van, wit is daadwerkelijk wit en ik ben ook zeer te vreden over de contrast verhoudingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Corvo schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 09:57:
En qua gaming wil ik even benadrukken dat het idd een goed idee is de Nvidia-driver te downloaden van de m1330 (die is nieuwer en geeft een kleine fps boost).
Heb ik even gedaan, die driver is inderdaad precies hetzelfde alleen een paar maanden nieuwer 8)7
En heb even gekeken, en ook voor de Wifi is de M1330 driver hetzelfde, alleen die bij de m1330 staat is van 6-3-2008, die bij de m1530 van 14-8-2007. Dus die ga ik ook maar eens testen.

Toch vreemd dat Dell dat zo vreemd regelt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn laptop nu een week in bezit. Ben erg tevreden over de laptop.
Het AU Optronic scherm is erg mooi en helder. Geen dode pixels. Heb af en toe last van tintelingen.

Vraag mij af hoe de laptop bij de anderen geleverd is? ik las eerder namelijk verhalen over stikkertjes over de mediatoetsen e.d. Deze heb ik helemaal niet op mijn laptop aangetroffen. Hoop niet dat ik 2e-hands bezitter ben geworden.. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Niet online
Over mijn laptop zat één grote doorzichtige "sticker" ter bescherming. Het toetsenbord en mousepad waren onbedekt maar de rest niet.

Vraagje: op mijn bijgeleverde "Drivers and utilities" dvd staat dat het voor de M1330, M1710, M1730 en M2010 is. De M1530 staat er dus niet bij. Heb ik de verkeerde dvd gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
Heb mn nieuwe M1530 vandaag binnen gekregen. Nog niet goed bekeken, maar toetsenbord is iig vlak. Scherm is een Samsung, terwijl de M1530 waar ik nu op typ, een LG heeft. Zal die 2 dus eens goed vergelijken. (reso is 1440*900)

Overigens hadden beide laptops geen plakker over de media toetsen zitten. Lijkt me dus normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en zaten de accu's bij jou ook al in de laptops, en de laptop in de hoes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij zat er ook geen plakker over me media toetsen ;)

Ik heb BTW mijn antwoord gevonden http://www.hardwarezone.c...w.php?id=2256&cid=14&pg=8
test waarbij Ready Boost wordt vergelijken met Ready Drive, ik denk dta ik mijn module maar voor laatse instelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Holgersson schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 15:39:
Vraagje: op mijn bijgeleverde "Drivers and utilities" dvd staat dat het voor de M1330, M1710, M1730 en M2010 is. De M1530 staat er dus niet bij. Heb ik de verkeerde dvd gekregen?
Ja, je hebt de verkeerde gekregen.
Maar zoals je misschien gelezen hebt gebruiken we voor de helft de M1330 drivers, dus is alleen maar handig :P
Je kunt Dell natuurlijk gewoon vragen om de goede, maar je kunt ze ook gewoon downloaden als je daar geen zin in hebt.
Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 15:14:
Vraag mij af hoe de laptop bij de anderen geleverd is? ik las eerder namelijk verhalen over stikkertjes over de mediatoetsen e.d. Deze heb ik helemaal niet op mijn laptop aangetroffen. Hoop niet dat ik 2e-hands bezitter ben geworden.. :S
Nee, over de Mediatoetsen zat niks. Over het alu zat wel een grote sticker.
Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 15:51:
en zaten de accu's bij jou ook al in de laptops, en de laptop in de hoes?
Ja, dat zit ook allemaal zo standaard ingepakt.
Dus waarom zou het een 2-de hands zijn?? 8)7

-------

Vandaag trouwens voor het eerst even echt bijgehouden hoe lang de accu het volhoud (6-cell).
Moet zeggen, was zeer tevreden!! 8)

Heb het "getest" met msn'en en internetten (wat ik meestal doe :P ), en de brightness op 50%, wat hij automatisch doet als ik hem op de accu gebruik.

Om 13.13 uur van de accu gehaald, om 15.22 uur heb ik hem uitgezet, toen gaf de accu nog 8%/10 min aan. 2 uur dus. Was zeer tevreden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
Heb nu wat beter naar beide laptops gekeken, allereerst het scherm. De LG (LPLDF00) heeft naar mijn idee een iets betere kijkhoek en is mariginaal helderder. De Samsung (SEC3157) is inderdaad "korrellig" bij lichte kleuren, een beetje het effect van als je er vet/vocht op hebt zitten, maar dan iets minder extreem. De LG is daardoor wel veel rustiger aan de ogen, dus daar ga ik zeker nog achteraan. Mezelf kennende ga ik me daar toch aan storen ;) Dit allemaal op de helderste stand; op de laagste helderheid is de LG ook nog steeds helderder en minder "korrellig".

Voor de rest heeft de nieuwe laptop wel de nieuwste bios af fabriek er op, maar geen SP1. De dvd drives verschillen ook, mn eerste M1530 heeft een Matshita DVD+-RW UJ-875S terwijl de nieuwe een Optiarc DVD+-RW AD-7640A heeft. Hangen bij uitwerpen is echter nog steeds aan de orde. Hdd is wel hetzelfde, een Samsung HM320JI. Klein dingetje wat me opviel is dat bij de nieuwe het klepje van de hardeschijf wel beter vast zit. Van de eerste laptop kan je die een beetje heen en weer bewegen.

Laptops worden idd standaard met accu er in (opgeladen) en in de hoes geleverd.

[Edit] @hierboven:

Scheelt toch wel aardig dan zon 9 cell accu, denk dat ik toch flink richting de 4 uur ga met vergelijkbaar gebruik. (met scherm op 65%)

[ Voor 6% gewijzigd door Comp-Freak op 29-04-2008 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-08 23:15
Corvo schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 08:52:
In de review van Anandtech.com staat dat je de vinkvakjes van de Intel-console moet zien als een status en eigenlijk niet moet gebruiken. (brakke software? :X )
Ik geloof er niks van: als ik de console start (en joh, ik wist niet eens dat dat programmaatje in m'n computer zat na het installeren van de Turbo Memory driver!) dan zie ik:

ParameterValue
Windows ReadyBoost*      Disabled
Windows ReadyDrive*Enabled
Total Cache Size1 GB

Set the cache policy you want to enable
   [ ] Enable Windows ReadyBoost
   [v] Enable Windows ReadyDrive

Als ik hierboven (bij Enable) een vinkje zet, of weghaal, krijg ik een popup:
You must restart your computer to change these settings. Do you want to restart?

Lijkt me dus niet een infoboxje maar een echt werkend ding.
Als je Vista opstart en meteen de console opent, dan zie je dat 1 van die twee vakjes niet is aangevinkt.
...als je dan eventjes wacht totdat alles netjes is opgestart e.d. en dan weer de console opent, zul je zien dat wel beide opties zijn aangevinkt.
Dus: Niet gebruiken... het is blijkbaar puur ter info. |:(
Mijn laptop staat al een hele tijd aan, maar enkel het 2e vinkje was aangekruist. En zo te zien aan de resultaten van HardwareZone kan ik het beter maar zo laten als dat het is (dus alleen ReadyDrive aan).

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-08 23:15
Ik zag vanmiddag dat de 1920x1200 schermen ook weer leverbaar zijn voor de M1530 (tenminste, voor de (Product) RED -- verder heb ik niet gekeken).
Nu had m'n Inspiron 8600 een dergelijke hoge resolutie maar ik moet zeggen dat voor m'n gevoel er weinig verschil is met die resolutie en waar ik nu mee werk (1680x1050). Het is allebei gewoon erg klein :P

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:j ik denk dat je idd aan ready drive meest heb, en eventueel snelle SD kaartje voor ready boost. Brakke software, volgens mij gebruikte hun toen 1 van eerste drivers van intel of de deden iets fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Mijn M1530 is inmiddels ook geleverd. (T9300, 3GB, 1680x1050, black). Op 14 april besteld en dus vandaag 29 april geleverd. Netjes dus.

Eerste indruk zeer goed, scherm is echt subliem (heb een LG :P ) en is echt smullen geblazen.
Kom van een Macbook Pro af en de Dell bevalt me tot nu toe echt stukken beter!

Heb alleen nog wat moeite met de vingerprint reader, maar kwestie van oefenen.

Jammer is alleen dat ik er nu achter kom dat de Dlink Dir-655 niet op 300Mbps kan met de M1530, maar dat schijnt een probleem dat zijn met van de Intel Wifi kaart 4965AGN :'(

Hoe dan ook, tot dusver verder erg tevreden.

Edit: Yes Mr. Bill B, its realy my post.

[ Voor 4% gewijzigd door tm030614 op 16-05-2008 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
tm030614 schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 22:06:
Jammer is alleen dat ik er nu achter kom dat de Dlink Dir-655 niet op 300Mbps kan met de M1530, maar dat schijnt een probleem dat zijn met van de Intel Wifi kaart 4965AGN :'(
Ja die kaart zorgt voor een hoop problemen. Verbindingen die steeds weg vallen... blabla 8)7
Maar ik geloof dat de kaart gewoon niet goed matcht met Vista.

Toen ik vorige week de Vista Upgrade Advisor gebruikte, gaf hij ook een hardware error voor die kaart en dat die waarschijnlijk niet goed ging werken onder Vista. Nou, dat schijnt dus wel te kloppen... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Download dan gewoon ff nieuwste drivers van intel en probleem is opgelost :)
Vint zelf geweldige Wifi kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryskmantsje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 20:37
Comp-Freak schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 17:32:
Heb nu wat beter naar beide laptops gekeken, allereerst het scherm. De LG (LPLDF00) heeft naar mijn idee een iets betere kijkhoek en is mariginaal helderder. De Samsung (SEC3157) is inderdaad "korrellig" bij lichte kleuren, een beetje het effect van als je er vet/vocht op hebt zitten, maar dan iets minder extreem. De LG is daardoor wel veel rustiger aan de ogen, dus daar ga ik zeker nog achteraan. Mezelf kennende ga ik me daar toch aan storen ;) Dit allemaal op de helderste stand; op de laagste helderheid is de LG ook nog steeds helderder en minder "korrellig".
Ben gelukkig niet de enige die zich zich ergert aan dat Samsung scherm dus. Ik krijg er gewoon koppijn van.
Net ff vergeleken met de cheapass Acer laptop van de buurman en die heeft een veel beter en rustiger scherm. Ik ga ook maar even bij de Dell aan de telfoon hangen om een ander scherm. Onbergrijpelijk dat ze zulke schermen nog leveren in deze tijd.

Verder heb ik gelukkig totaal geen tinteling of bol toetsenbord.
Wel heb ik dat ie zo nu en dan totaal niet reageerd. Wat dat is zoek ik later wel eens uit. Misschien een clean install doen.

Ook heb ik het idee dat de cpu niet terugklokt als ie idle staat.

Wat betreft het touchpad. Iemand die "gestures" aan de gang heeft gekregen hierop?
Bij mijn oude laptop kon ik hem zo instellen dat als ik in de hoeken van de touchpad tikte ik daar commando's aan toe kon wijzen. Maar dat was een Synaptics en dit een Alp.

Edit; Zaten er eerst geen oordopjes bij de M1530? Ik heb ze iig niet erbij gekregen

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
tm030614 schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 22:06:
Mijn M1530 is inmiddels ook geleverd. (T9300, 3GB, 1680x1050, black). Op 14 april besteld en dus vandaag 29 april geleverd. Netjes dus.

Eerste indruk zeer goed, scherm is echt subliem (heb een LG :P ) en is echt smullen geblazen.
Kom van een Macbook Pro af en de Dell bevalt me tot nu toe echt stukken beter!

Heb alleen nog wat moeite met de vingerprint reader, maar kwestie van oefenen.

Hoe dan ook, tot dusver verder erg tevreden.
wat beviel je niet aan de mac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Liquid schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 23:43:
[...]

wat beviel je niet aan de mac?
Kort verhaal lang, 14 exemplaren versleten in 19 maanden tijd van compleet defecte units bij levering tot zeer slechte beeldschermen en niet werkende audio out aansluitingen. Noemt het en ik heb het gehad, zelfs een unit waar rook onder het toetsenbord vandaan kwam --> volledig doorgefikt. Daarboven op nog de meest brakke service die ik ooit heb ervaren bij een bedrijf. De arrogantie van Apple is echt enorm om nog maar niet te spreken over de enorme berg fouten die ze keer op keer blijven maken.

Heb echt enorm spijt dat ik niet eerder voor Dell ben gegaan. Tot op heden stukken meer tevreden dan bij Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Tralapo schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 22:51:
[...]

Ja die kaart zorgt voor een hoop problemen. Verbindingen die steeds weg vallen... blabla 8)7
Maar ik geloof dat de kaart gewoon niet goed matcht met Vista.

Toen ik vorige week de Vista Upgrade Advisor gebruikte, gaf hij ook een hardware error voor die kaart en dat die waarschijnlijk niet goed ging werken onder Vista. Nou, dat schijnt dus wel te kloppen... :o
Deze problemen ervaar ik tot op heden niet. Het enige dat niet werkt is de 300Mbps snelheid, maar dit komt doordat de kaart alleen channel bonding ondersteund op 5Ghz en niet op 2.4Ghz. Zie o.a. deze site van Intel voor wat meer uitleg.

[ Voor 7% gewijzigd door tm030614 op 30-04-2008 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Niet online
fryskmantsje schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 23:35:
[...]
Edit; Zaten er eerst geen oordopjes bij de M1530? Ik heb ze iig niet erbij gekregen
Zaten er bij mijn M1530 gewoon bij (één week geleden geleverd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Holgersson schreef op woensdag 30 april 2008 @ 00:15:
[...]

Zaten er bij mijn M1530 gewoon bij (één week geleden geleverd).
Nu je het zegt... ik heb ze ook niet... -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Iemand die lederen CD map gekregen? Ik niet namelijk (gisteren een m1530 ontvangen). Ik heb ook geen oordopjes. Ook merkte ik dat de accu al een wearlevel had van 2%.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die wearlevel is normaal denk ik, hangt af van je instellingen en de omgeving. De mijne staat op zo'n 4%.

Wat betreft die accessoires: ik heb dat microvezeldoekje er niet bijgekregen. Ik had toen Dell gemaild waarom ik ze niet had ontvangen en zij zeiden dat deze niet meer leverbaar was (toch niet op dat moment). Mss is dit ook het geval bij jullie?
Hebben jullie trouwens die microvezeldoek ontvangen? Ik zou er graag eentje willen :p

@silmaril: toch een nieuwe ontvangen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2008 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Ik heb hem nu bijna 2 maanden geleden gekregen geloof ik, toen leverden ze er ook al geen doekjes meer bij dus dat is vrij normaal.
Hoe dat met de oordopjes zit weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
Mn eerste M1530 had zowel oordopjes als doekje er bij zitten. Deze heb ik 8 april ofzo ontvangen. Gisteren een nieuwe ontvangen, nu gelijk maar ff gekeken en daar zit alleen de afstandbediening en een oplader bij (en die notebook sleeve). Geen mapje dus en ook geen oordopjes en doekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Comp-Freak schreef op woensdag 30 april 2008 @ 10:02:
Mn eerste M1530 had zowel oordopjes als doekje er bij zitten. Deze heb ik 8 april ofzo ontvangen. Gisteren een nieuwe ontvangen, nu gelijk maar ff gekeken en daar zit alleen de afstandbediening en een oplader bij (en die notebook sleeve). Geen mapje dus en ook geen oordopjes en doekje.
Ik hoop dat ik ze wel krijg :|
Van wat ik heb gezien op reviews zijn het echt mooie accesoires die je er bij krijgt!
Als ik ze niet krijg ga ik gewoon net zo lang bellen totdat ik ze toegestuurd krijg :P

Toch jammer dat dit nu zo is ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op youtube kwam ik iemand tegen die de 8600 gt m op zijn xps m1530 overklokte:

Part 1

Part 2

Dit ziet er allemaal leuk uit, zeker als je kijkt wat de winst ervan is!
maar 80 Graden klinkt ook heel hoog, zou dit nog goed gaan en wat is de maximale temperatuur die de videokaart aan kan? we willen natuurlijk geen doorgebrande videokaart :9

Misschien zijn er al mensen die hier ervaring mee hebben?

Ps; misschien iets voor in de TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

ik heb vorige week m'n M1530 gekregen, maar daar zat alles gewoon bij:
*oordopjes
*doekje
*cd-map

Weet iemand nu eigenlijk al hoe het komt dat maar 3,5 van de 4 gig memory wordt gezien door Vista?

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:38

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

32bit OS

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Niet online
Gwannoes schreef op woensdag 30 april 2008 @ 12:11:
ik heb vorige week m'n M1530 gekregen, maar daar zat alles gewoon bij:
*oordopjes
*doekje
*cd-map
Hier exact hetzelfde verhaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Niet online
Nu ook verkrijgbaar in roze...
http://www.zdnet.nl/news.cfm?id=84438&mxp=201

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Comp-Freak schreef op woensdag 30 april 2008 @ 10:02:
Ik heb ze ook niet gekregen en heb daarom met de Dell klantenservice gebeld. Als het goed is worden ze nabesteld voor me dus gewoon even nabellen. Overigens zei de telefoniste dat het mapje alleen geleverd wordt bij de M1730 7(8)7 , maar ze zou het nog navragen. Dus ik neem aan dat die ook gewoon meegestuurd gaat worden.

Ik heb trouwens nog een vraag. Mijn windows media speler krijg ik niet afgesloten. Als ik mijn laptop opstart, start de wmplayer.exe automatisch op en als ik het proces ervan probeer te beindigen, komt 'ie leuk binnen 5 seconden weer terug |:( . Heeft iemand anders daar ook last van bij deze laptop? Mijn mediaknoppen van mijn muis werkt hierdoor namelijk niet met winamp >_<.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
Ik stuur het mapje enzo van die eerste gewoon niet terug. Sowieso wel aardige kans dat ik de nieuwe vrijdag weer meegeef ivm het andere scherm.

Mediaplayer is wel raar zo, vooral dat ie ook automatisch weer opstart. Wat me nu al wel een paar keer is opgevallen, is dat hij bij het uit slaapstand komen niet om een wachtwoord vraagt, terwijl dat wel ingesteld is en dat meestal ook goed gaat. (in het startmenu heet het btw sluimerstand, vind ik nog steeds raar, maar iig suspend to disk of hoe dat ook heet, Fn + F1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Comp-Freak schreef op woensdag 30 april 2008 @ 15:04:(in het startmenu heet het btw sluimerstand, vind ik nog steeds raar, maar iig suspend to disk of hoe dat ook heet, Fn + F1)
Apple heeft het altijd al Sluimerstand genoemd, misschien komt het daar vandaan.
Ik was er dus wel aan gewend. ;)

Wat een nuttige post dit trouwens :S
Om er dan nog iets nuttigs van te maken:

Denkt iemand dat het kwaad kan om dat van die Youtube filmpjes een paar posten hier boven te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2008 @ 14:25:
[...]

Ik heb ze ook niet gekregen en heb daarom met de Dell klantenservice gebeld. Als het goed is worden ze nabesteld voor me dus gewoon even nabellen. Overigens zei de telefoniste dat het mapje alleen geleverd wordt bij de M1730 7(8)7 , maar ze zou het nog navragen. Dus ik neem aan dat die ook gewoon meegestuurd gaat worden.

Ik heb trouwens nog een vraag. Mijn windows media speler krijg ik niet afgesloten. Als ik mijn laptop opstart, start de wmplayer.exe automatisch op en als ik het proces ervan probeer te beindigen, komt 'ie leuk binnen 5 seconden weer terug |:( . Heeft iemand anders daar ook last van bij deze laptop? Mijn mediaknoppen van mijn muis werkt hierdoor namelijk niet met winamp >_<.
Heb je al op de switchknop (het huisje) gedrukt. Hiermee kun je eigenlijk switchen van windows naar media en ook rectoverso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoop1985
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:33
Toch jammer dat alleen de mensen die wél problemen ervaren hier posten. Als de mensen zonder problemen ook wat meer zouden melden, zou je een idee kunnen krijgen hoe de verhoudingen liggen tussen degenen die één van de genoemde problemen hebben, veel problemen hebben of mensen die nergens last van hebben. Dat geeft voor iedereen die er nog een in bestelling heeft (zoals ik) ook een idee van hoe groot de kans is om tegen een van de meestvoorkomende problemen (tintelingen, scherm) aan te lopen. Nu geeft het lezen van dit topic alleen maar schrikbeelden voor de toekomst :P.

Heeft iemand misschien iets zinnigs daarover te zeggen? Zegmaar een schatting van de kans op problemen? Als ik op dit topic afga, lijkt het niet veel goeds, voor iedere tevreden post, lees ik 5 "oh nee ik heb een grainy Samsung scherm"-posts... En dan te bedenken dat ik deze laptop gekozen heb omdat ik er zoveel goede dingen over gelezen had (buiten tweakers). :P

Kortom: mensen met goeie ervaringen laat je horen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mudi schreef op woensdag 30 april 2008 @ 16:44:
[...]

Heb je al op de switchknop (het huisje) gedrukt. Hiermee kun je eigenlijk switchen van windows naar media en ook rectoverso.
Ik bedoel eigenlijk windows media player die niet wil afsluiten. Mediadirect doet het verder wel prima, maar ik vraag me af of windows media player door mediadirect gebruikt wordt of dat het zelf de mediabestanden afspeelt. Want er moet ergens een applicatie zijn die windows media speler blijft opstarten, maar ik heb dus geen idee welke :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejsp
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-09 22:41
Sjoop1985 schreef op woensdag 30 april 2008 @ 17:17:

Hierbij :) :

Heb m'n XPS M1530 nu precies een maand in bezit.
Specs: T7500, 250GB 5400rpm, 6cell, Red, 1440x900, Wireless N, 6cell batterij.

Het scherm is een LG. Topkwaliteit, nog nooit zo'n mooi en helder laptopscherm gezien.
Alles zit goed in elkaar, geen bol toetsenbord. Enig minpuntje wat ik aan de buitenkant zag zijn wat krasjes op het scharnierpunt van het scherm.
Ik kreeg er een lederen CD map bij, een microvezeldoekje en oordopjes.

Wireless werkt redelijk, heel af en toe valt de verbinding voor een paar seconden weg. Zit er over te denken om een N router aan te schaffen.

Ik heb ook geen klagen over tikkende harde schijf of de zgn. CPU whine. Ik hoor het niet of het is er niet. :*)

Kortom, uitermate tevreden, met Wireless als enige minpuntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
Heb je toevallig niet de plakkertjes op de schanierpunten zitten? (over het Dell logo) Daar zaten bij mij ook krasjes op, maar het bleek dat er nog folie overheen zat.

Verder ben ook zeker wel positief over de laptop, goede prestaties, mooi (LG) scherm, geen tintelingen, en een goede accuduur. Ik heb ook zeker geen spijt van de aanschaf, maar de slechte speakers en het in bepaalde situaties hangen van systeem/geluid vind ik wil jammer.

Wifi doet het hier trouwens tot nu toe nog zonder ook maar enige problemen. Ben altijd al fan geweest van de Intel wifi kaartjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Sjoop1985 schreef op woensdag 30 april 2008 @ 17:17:
Nou, ik heb hem nu 1,5 tot 2 maanden, geen enkel probleem mee.
Heb ook een LG 1440*900 scherm, en vind het super! Iedereen blijft ook steeds zeggen wat een helder scherm 8)
Bol toetsenbord ook geen last van, alles zat goed vast en ook alles zat er bij (behalve poetsdoekje dan, maar die boeit me ook niet).
Geen last van tintelingen, maar ik heb dan ook geaarde stopcontacten. Begin deze week kwam ik bij iemand zonder, en toen ik na een tijdje eens met mijn hand op de kop over het alu heen wreef voelde het wat stroef en gekkig aan, da zullen de "tintelingen" dus geweest zijn. Bij normaal gebruik merk je daar echt helemaal niks van. Zoals een paar posten hierboven gezegd wordt wil de verbinding heel soms nog wel eens weg vallen. Heb soms echt van die dagen dat het om de 5 min gebeurt, maar dat is zeldzaam. Nu al 2 weken zonder problemen :D

Dus laat je vooral niet van de wijs brengen door dit topic, ik was doodsbang de weken voor ik hem kreeg, omdat er zo ontzettend veel negatiefs in dit topic voorkomt 8)7
Maar wees niet bang, het grootste deel van de tijd gaat het gewoon goed :)
Vooral als je een 1440*900 scherm kiest (of iig koos) hoef(de) je je geen zorgen te maken over de schermen, die zijn vrijwel altijd LG. Tenminste dat waren ze, maar ik geloof nog steeds wel ;)

In ieder geval alvast veel plezier voor als je hem binnen hebt, en het is echt een topkeuze voor die prijs _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Tralapo op 30-04-2008 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tralapo schreef op woensdag 30 april 2008 @ 18:26:
[...]

Vooral als je een 1440*900 scherm kiest (of iig koos) hoef(de) je je geen zorgen te maken over de schermen, die zijn vrijwel altijd LG. Tenminste dat waren ze, maar ik geloof nog steeds wel ;)
Dat is niet helemaal zeker. De 1440x900 kan een LG of AU Optronics scherm zijn, maar ook de laatstgenoemde blijken erg goed gezien de laatste reacties! :) Ik verwacht de mijne binnen een week en maak me daar nu dus minder druk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
Vorige pagina staat dat ik gisteren een samsung 1440*900 scherm heb ontvangen ;) Maargoed, uiteindelijk zullen er ook hordes mensen zijn die totaal geen problemen met dat scherm hebben, omdat ze het probleem gewoon niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Niet online
Comp-Freak schreef op woensdag 30 april 2008 @ 17:40:
Heb je toevallig niet de plakkertjes op de schanierpunten zitten? (over het Dell logo) Daar zaten bij mij ook krasjes op, maar het bleek dat er nog folie overheen zat.
Verhip! Die had ik er ook nog op zitten en die hadden er nog tijden op gezeten als ik dat hier niet gelezen had 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc68
  • Laatst online: 14:52
ejsp schreef op woensdag 30 april 2008 @ 17:32:
[...]

Hierbij :) :

Heb m'n XPS M1530 nu precies een maand in bezit.
Specs: T7500, 250GB 5400rpm, 6cell, Red, 1440x900, Wireless N, 6cell batterij.

Het scherm is een LG. Topkwaliteit, nog nooit zo'n mooi en helder laptopscherm gezien.
Alles zit goed in elkaar, geen bol toetsenbord. Enig minpuntje wat ik aan de buitenkant zag zijn wat krasjes op het scharnierpunt van het scherm.
Ik kreeg er een lederen CD map bij, een microvezeldoekje en oordopjes.

Wireless werkt redelijk, heel af en toe valt de verbinding voor een paar seconden weg. Zit er over te denken om een N router aan te schaffen.

Ik heb ook geen klagen over tikkende harde schijf of de zgn. CPU whine. Ik hoor het niet of het is er niet. :*)

Kortom, uitermate tevreden, met Wireless als enige minpuntje.
Heb je al bij energiebeheer gekeken ? Daar kan de standaard instelling voor wifi onder batterij op minimaal staan, als de deze op maximaal staat zijn mogelijk de wifi problemen opgelost, dat was bij nl het geval

marc68

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejsp
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-09 22:41
Comp-Freak schreef op woensdag 30 april 2008 @ 17:40:
|:( Yep! plakkertjes. Dus wel een helemaal krasvrije laptop!
marc68 schreef op woensdag 30 april 2008 @ 20:25:
[...]

Heb je al bij energiebeheer gekeken ? Daar kan de standaard instelling voor wifi onder batterij op minimaal staan, als de deze op maximaal staat zijn mogelijk de wifi problemen opgelost, dat was bij nl het geval
Had ik ook al gekeken, veranderd in maximaal, maar de verbinding valt nog steed soms weg.
Heb wel het idee dat het iets met energiebeheer te maken heeft. Het wegvallen gebeurt redelijk willekeurig, maar vaak als ik switch van accu naar netstroom, of andersom.

Heeft iemand nog suggesties voor een goed werkende Wireless N router? Ik vond de Netgear WNR834B, maar daar schijnen nogal wat problemen mee te zijn, las ik op notebookreview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben sinds deze week ook de trotste bezitter van een XPS M1530 (specs: T8300, 3GB, 320 GB 5400 rpm, 1440x900, 6-cel accu).

Ben over het algemeen tevreden. Alles werkt naar behoren. Geen last van tintelingen, ook niet als ik op netstroom werk op een niet-geaard stopcontact. Alleen het draadloze internet valt willekeurig uit, ben er nog niet helemaal achter waar dat aan ligt. Ook levensduur van de accu valt me iets tegen, maar wil op den duur toch nog een 9-cels accu kopen.

Ik heb ook een Samsung-scherm, maar ben niet ontevreden. Heb geen vergelijkingmateriaal, maar vind het scherm zeker niet slecht. Na wat voorbeelden op internet gezocht te hebben, concludeer ik dat het wel een beetje grainy is, maar het stoort me niet. Vind het in ieder geval niet de moeite van het terugsturen waard (maar ik heb dan ook alleen de basisgarantie. Als ik thuisservice had gehad, zou ik het eventueel overwogen hebben).

Wel mis ik net als enkele anderen het cd-hoesje, doekje en oordopjes; daar moet ik nog even voor bellen/chatten.

Kortom: zeker een aanrader (zeker i.c.m. met wat leuke coupons!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 22:16
Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2008 @ 21:23:
Als ik thuisservice had gehad, zou ik het eventueel overwogen hebben).
kijk eens op je bon, als het goed is heb je gewoon 1 jaar premium hardware support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
ejsp schreef op woensdag 30 april 2008 @ 20:46:
[...]
Heeft iemand nog suggesties voor een goed werkende Wireless N router? Ik vond de Netgear WNR834B, maar daar schijnen nogal wat problemen mee te zijn, las ik op notebookreview.
Ondanks het feit dat een aantal computerfabrikanten en netwerkbouwers al aan de slag zijn met de nieuwe IEEE 802.11n standaard wordt de officiële ratificatie van deze langverwachte high-speed wireless standaard niet verwacht voor oktober 2008! De standaard specificatie zal door Task Group N, de werkgroep van de IEEE 802.11n, niet meer gewijzigd worden na januari 2008. Dus enige afwijking van de specs van de apparatuur die nu al onder deze standaardspecs wordt verkocht is reëel. Dat weerhield Intel niet om in januarie een nieuwe Wi-Fi chipset aan te kondigen genaamd 'Kedron' die gebaseerd is op de draft-specificaties van 802.11n. De upgrade van de draadloze standaard 802.11 naar 'N' maakt snelheden mogelijk tot 108 Mbit per seconde bij een maximale afstand van honderd meter tot de access point.
dus de echte wireless N komt pas rond oktober dit jaar, wat inhoud dat veel fabrikanten waarschijnlijk wachten tot die tijd. tenminste dat denk ik :P.

[ Voor 14% gewijzigd door Paul1987 op 30-04-2008 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Niet online
ejsp schreef op donderdag 03 april 2008 @ 21:16:
[...]
Ik was hier ook al naar op zoek, dit is in ieder geval een plugin voor Winamp die bij mij werkt.
http://mijav.dk/dell/inspiron8600_dll.zip. (dll in plugin dir van Winamp zetten)

Je kunt Winamp bedienen met de Media Direct Buttons en met de remote.
Bedankt, werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de red-edition van de 1530 kun je vanaf vandaag ook een 1280x800 led beeldscherm kiezen.. deze is zo'n 70 euro duurder dan de standaart configuratie van 1280x800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 11:21:
Bij de red-edition van de 1530 kun je vanaf vandaag ook een 1280x800 led beeldscherm kiezen.. deze is zo'n 70 euro duurder dan de standaart configuratie van 1280x800
m1330 niet de m1530

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paul1987 schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 11:41[/message]:
[...]

m1330 niet de m1530
Owja foutje!
Pagina: 1 ... 13 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een Dell XPS 1530 ervaringen topic. Gelieve géén 1330 gerelateerde zaken hier plaatsen! Tevens zijn meldingen over 'Ik heb 'm ook besteld! Hoelang moet ik nog wachten?' helemaal niet interessant, het product komt echt wel; posten daarover in dit topic zal de levertijd echt niet doen verkorten ;).