Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik heb nogsteeds niet gezien hoe groot de maps nu eigenlijk worden. En hoe het met het ondergeschoven kindje "het basebuilden" vergaat. Ik heb nogsteeds niet het gevoel dat ze deel één gaan overtreffen. Wel kwa sales want dit spel is veel toegankelijker, maar daar zit hem ook de doodsteek in. Het sluit niet aan op wat de huidge fanbase verwacht/wil. Dat blijkt wel uit de reacties van de fanbase. De complexiteit van het spel maakt het voor de diehards juist zo een intressant spel. Het weg nemen van die complexiteit maakt het intressant voor casual gamers. Ze hadden er goed aan gedaan gewoon de complexiteit instelbaar te maken zodat je het beste van twee werelden combineerd. Het voelt als een casual RTS en die verdwijnen doorgaans na 3 dagen weer in de kast. Een "Universe at war" in de maak. Games die een goede review krijgen maar een slechte gameplay hebben, waar na een week niemand het meer over heeft.

[ Voor 11% gewijzigd door Seth_Chaos op 10-06-2009 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu weer begin ik echt twijfels te krijgen over dit nieuwe resource systeem. Als nu een voorraad moet hebben om dingen te kunnen bouwen dan gaan er gewoon een paar aspecten van het oude systeem naar de klote. Ik had met SupCom/FA nooit voorraaden. Mischien een klein buffertje maar meer ok niet. Daarnaast als ik een goede stroom aan mass en energie had kon ik gewoon alvast een experimental bouwen, als die mass maar >0 bleef. Daarnaast vindt ik het persoonlijk zwaar irritant als ik op mijn mass teller moet wachten tot dat deze 100.000+ voor die ene experimental.

En hoe gaan ze het doen met die engineers dan? In geval van nood kon ik gewoon mijn factories pauzeren zodat ik extra resources bespaarde om dan vervolgens meer engineers aan het project te besteden. Dat zou gewoon veel beter zijn.

Daarnaast heb je ook nog een ander resource systeem dat ik wel bij RA3 en Tiberium Sun heb gezien. Daar betaalde geleidelijk voor de unit die je bouwde, niet meteen de volle mep. En had je dan geen resources meer? Dan werdt het gewoon stop gezet. Dit idee lijkt mij veel gepaster dan wat ze nu gaan.

Ik hoop dat een demo/beta er gauw aan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeden morgen volk, Ik heb me hier zo juist geregistreerd in de hoop dat 1 van jullie mij kan helpen!

Eerst even mijn specs.

software:
winxp sp2
direct x 9.0c
Nvidia driver: 182.08

Hardware:

2.4ghz quadcore q6600 @ 20 á 30 graden
4gb geheugen DDR2 1000mhz
xfx 8800gt : coreclock: 670mhz. Shaderclock: 1650Mhz. MemoryClock 975mhz. @ 40 tot 50 graden
Hdd: s-ata, specs weet ik niet, ding word niet warmer dan 30graden

Oke, dan nu het verhaal. Ik start het spel. ga naar skirmisch selecteer een leuk level, iets van 4 spelers. Grafisch alles op het hoogst. nix aan de hand 50 á 60 FPS. lekker spelen, opbouwen en uitbreiden en naar een tijdje, 'loopt' de map wat vol. dan hebben we nog maar 30fps over. een kwartiertje daarna, de map loopt nog steeds voller. het word drukker en drukker in het lvl. Dan hou ik nog maar 10fps over. soms daalt hij naar 5fps. Dus de graphics naar beneden! alles op low.. dan stijgt de fps naar 15... en de snelheid van het spel (kan je instellen) gaat naar het aller laagst, Het spel is niet meer te spelen

opdat moment: geheugen ±1gb, videokaart 44% @ 50graden. processor alle core's worden gebruikt, zo`n 40% @ 30 graden...

Ik begrijp er niks van. dus m'n videokaart tweaken. huppatèè, alles daar uit. 't spel ziet er niet meer uit. vette strepen in beeld. maar dat maakt allemaal niks uit.

Als ik dit speel. dan heb ik trouwens alles uit staan. geen msn, geen daemon tools geen.. helemaal nix. ik heb zelfs explore.exe afgesloten. 't maakt allemaal niet uit!

wie o wie kan mij helpen!

Mvg
Johann

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-06 13:34

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Seth_Chaos schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 09:30:
Ik heb nogsteeds niet gezien hoe groot de maps nu eigenlijk worden. En hoe het met het ondergeschoven kindje "het basebuilden" vergaat.
Qua maps zegt Chris Taylor iig dit: "But, we liked a lot of our innovations like the dual screen, we liked our big maps and big crazy over-the-top battles with lots of units. The massive energy model. All of those things, keeping them and continuing to expand in many ways onto what we love." Klinkt dus alsof er weer grote maps zullen komen.

Wat bedoel je met het ondergeschoven kindje "basebuilden"?
Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 10:10:
Oke, dan nu het verhaal. Ik start het spel. ga naar skirmisch selecteer een leuk level, iets van 4 spelers. Grafisch alles op het hoogst. nix aan de hand 50 á 60 FPS. lekker spelen, opbouwen en uitbreiden en naar een tijdje, 'loopt' de map wat vol. dan hebben we nog maar 30fps over. een kwartiertje daarna, de map loopt nog steeds voller. het word drukker en drukker in het lvl. Dan hou ik nog maar 10fps over. soms daalt hij naar 5fps. Dus de graphics naar beneden! alles op low.. dan stijgt de fps naar 15... en de snelheid van het spel (kan je instellen) gaat naar het aller laagst, Het spel is niet meer te spelen
Echt helpen kan ik je niet; wel kan ik zeggen dat het klinkt als een processor-probleem. Sowieso is SupCom vooral processor-heavy, maar bovendien gaat de processorbelasting erg omhoog als je tegen de AI speelt en die veel units moet besturen. Klopt het dat je tegen de AI speelt?

Niettemin is dit wel erg extreem. Heb je de laatste patch? Speelje het origineel of Forged Alliance?

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Maak je ook gebruik van de Core-optimizer? Welke AI gebruik je?

De standaard meegeleverde is nogal een vertrager, een betere is de Sorian AI, deze is ook een stukje lastiger te verslaan, zeker de AIX-variant ;)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord Daemon schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 11:06:
[...]

Qua maps zegt Chris Taylor iig dit: "But, we liked a lot of our innovations like the dual screen, we liked our big maps and big crazy over-the-top battles with lots of units. The massive energy model. All of those things, keeping them and continuing to expand in many ways onto what we love." Klinkt dus alsof er weer grote maps zullen komen.

[...]

Echt helpen kan ik je niet; wel kan ik zeggen dat het klinkt als een processor-probleem. Sowieso is SupCom vooral processor-heavy, maar bovendien gaat de processorbelasting erg omhoog als je tegen de AI speelt en die veel units moet besturen. Klopt het dat je tegen de AI speelt?

Niettemin is dit wel erg extreem. Heb je de laatste patch? Speelje het origineel of Forged Alliance?
ik speel idd gewoon tegen de computer. En ik heb forged alliance. Maar ik heb net even wat verschillende dingen geprobeerd en een 5x5 lvl met 2player. (ik+computer) dan is er nix aan de hand. alles op Max en het loopt als een zonnentje. Dus de problemen doen zich voor bij een level vanaf 10x10. Maar hoe is het mogelijk dat dit aan mijn processor ligt als die maar 40% belast word.. :?

En ik heb het spel niet gepatched

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Toen ik laatst Supreme Commander 2 zag was ik best een beetje teleurgesteld.
Ik weet niet waarom, blijkbaar had ik meer verwact.

Al moet ik zeggen dat ik die levels met diepte wel geinig vond en het idee van techtrees op zich ook, ook al vond ik de trees maar wat klein.

Maar dat superwapen dat robots schiet vond ik wel leuk verzonnen :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ik zou sowieso het spel patchen. Geen reden om dat niet te doen, toch?

Hier kan je ook even naar kijken (met dank aan SlinkingAnt): http://forums.gaspowered.com/viewtopic.php?p=203463#203463

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
Lord Daemon schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 11:06:
[...]

Ik bedoel dat het bouwen van een basis steeds meer naar de achtergrond verdwijnt. In SP heb je op een gegeven moment één of meerdere gigantische basisen. In de preview beelden zie ik steeds maar 3 of 4 gebouwtjes staan. Dus van basebuilding is niet echt meer sprake net als van sieges.

Het enigste wat ik in SP miste was goede unit controle. Ik zou er graag een goede unit command orchastrator in terug willen zien. Waarin je van te voren de bewegingen en tactieken van je leger kunt opzetten, om ze vervolgens met één knop ten uitvoer te brengen. In de huidge RTS games is het een kwestie van een hoop units uitpoepen en vervolgens in één grote groep de basis van de vijand in te sturen, want veel meer controle dan een pad aangeven voor je units heb je niet. En het is onmogelijk om 10 tallen groepen units tegelijk te coordineren. Een beetje ala de oude Rainbow Six maar dan live in game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord Daemon schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 12:14:
Ik zou sowieso het spel patchen. Geen reden om dat niet te doen, toch?

Hier kan je ook even naar kijken (met dank aan SlinkingAnt): http://forums.gaspowered.com/viewtopic.php?p=203463#203463
wauw! met dat programmatje word het verrassend beter! thnx. het is nu speelbaar met een frame rate van 15 tot 20 op een lvl van 10x10.

*blij* :*) :*)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2009 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Seth_Chaos schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 12:41:
Ik bedoel dat het bouwen van een basis steeds meer naar de achtergrond verdwijnt. In SP heb je op een gegeven moment één of meerdere gigantische basisen. In de preview beelden zie ik steeds maar 3 of 4 gebouwtjes staan. Dus van basebuilding is niet echt meer sprake net als van sieges.
Het zijn vroege alpha-beelden. Misschien hebben ze de gebouwen nog niet eens ontworpen. Ik zou maar even rustig afwachten. :)
In de huidge RTS games is het een kwestie van een hoop units uitpoepen en vervolgens in één grote groep de basis van de vijand in te sturen, want veel meer controle dan een pad aangeven voor je units heb je niet.
Heb je SupCom wel eens in multiplayer gespeeld? Want er komt toch echt wel iets meer bij kijken dan dit! Een meute aurora's goed micro-en is een kunst op zich. Er worden trouwens sowieso maar weinig gevechten beslecht door het binnenrijden van de basis van de tegenstander--de gevechten gaan toch vaak meer om de mex-spots buiten de bases, of om de commander (die zich in het begin van het spel natuurlijk niet in de basis ophoudt).

En bij spellen à la Starcraft speelt micromanagen trouwens nog een veel grotere rol--tot het waanzinnige aan toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
Lord Daemon schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 13:46:
[...]

Het zijn vroege alpha-beelden. Misschien hebben ze de gebouwen nog niet eens ontworpen. Ik zou maar even rustig afwachten. :)

[...]

Heb je SupCom wel eens in multiplayer gespeeld? Want er komt toch echt wel iets meer bij kijken dan dit! Een meute aurora's goed micro-en is een kunst op zich. Er worden trouwens sowieso maar weinig gevechten beslecht door het binnenrijden van de basis van de tegenstander--de gevechten gaan toch vaak meer om de mex-spots buiten de bases, of om de commander (die zich in het begin van het spel natuurlijk niet in de basis ophoudt).

En bij spellen à la Starcraft speelt micromanagen trouwens nog een veel grotere rol--tot het waanzinnige aan toe.
Starcraft speel je unit op unit. En niet met honderden units tegelijk. Ik heb in mijn post dan ook onterrecht alle RTS games over één kam geschoren. Maar je begrijpt wel wat ik bedoel. Het is alles behalve makkelijk om een aanval van meerdere groepen te coordineren. Shield units hebben bijvoorbeeld de vervelende neiging om bij het rijden in formatie niet de hele groep af te dekken met zijn schild. Wat zo'n shield unit erg lastig maakt om effectief te gebruiken. Je moet er continu bovenop zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Dat is zeker waar, maar je kan natuurlijk de shield-unit een assist commando geven op een andere unit, en dan zorgen dat die shield units niet onder je hotkey nummer van die groep vallen. Dan blijven ze iig altijd bij je belangrijkste units in de buurt.

Alles wat het gemakkelijker maakt om complexe bewegingen uit te voeren is natuurlijk welkom.

Een deel van de uitdaging van SupCom is natuurlijk juist om er wel op tien verschillende plekken bovenop te zitten met je aandacht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Prototype_
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-03 22:44
@Whisperr

Dat klinkt als het beruchte geheugen probleem.
Dit zal zeker vooral gebeuren op grote maps met veel eenheden na een tijdje te hebben gegamed.
Trouwens wat doe jij met xp32 en een quad core ?????
Je weet dat xp32 slechts ergens tussen de 2 en 3 gig mem kan alloceren? De rest zit er dus voor jan met de korte naam in. En dat xp32 ronduit slecht met meer dan 2 cores om weet te gaan, tenzij je een tooltje gebruikt om de affiniteit van programma's te veranderen.

Snel overschakelen naar xp64, server2003, vista 64 of windows 7 64 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(MS heeft wel een patch voor xp32 uitgebracht)

Naja, je probleem ligt denk ik dus bij je geheugen.
Het is een bekend probleem. Je kan op het gaspowered forum VEEL informatie vinden als je de moeite neemt om daar rond te kijken. De communitie bestaat veelal uit slimme gamers die mods, tweaks, workarounds etc hebben gevonden voor vrijwel alle problemen.

Hier heb je alvast twee links, die patch van MS wordt ook wel ergens genoemd.
http://forums.gaspowered.com/viewtopic.php?t=267
http://forums.gaspowered.com/viewtopic.php?t=2382

Gebruik van de core maximiser verhoogt de fps maar schijnt wel ten koste van de simulatie snelheid te gaan omdat de processen op verschillende cores worden gedraaid en het daardoor schijnbaar trager gaat.
Meeste die hard gamers op gaspowered forum raden het niet aan om het met multiplayer te gebruiken.
Op grote maps met veel AI tegenstanders werkt het prachtig, vooral als je een quadcore hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door _Prototype_ op 11-06-2009 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Binnenkort heb ik een LAN en we hebben besloten dat we Supreme Commander gaan spelen :)
Nu ben ik de enige die het spel kent en heeft, maar da's niet erg, dan wordt er nog eens 3 maal het spel gekocht :P

Nu zit ik me een aantal dingen af te vragen:
Is Forged Alliance een must voor een LAN? Het lijkt me niet, en ik ben ook eigenlijk niet bereid om daar nog eens 20 euro (ofzo) voor uit te trekken, maar als er dingen inzitten die de speelbaarheid ernstig verhogen dan is het een ander verhaal, natuurlijk.

En hoe zat het ook alweer met mods. Je hebt Sim-mods en UI-mods, toch?
En UI-mods kan je gewoon in multiplayer gebruiken?
Is de SCA UI mod nog steeds de beste, of zijn er betere?
Wat zijn andere essential UI-mods?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lipton16
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-07 13:27
Als Supcom fan heb ik niet het YES idee, het wordt nu gewoon een doodnormale alles gewonen RTS game. Opzich is dit een leuk idee, het maakt het spel toegankelijk en overzichtelijker, maar dit is geen Supcom meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Kan je trouwens een aparte server inzetten op een LAN om de AI te regelen?
(Bijvoorbeeld een dedicated computer met een observer?)

Edit:
Ik lees dat multiplayer heel erg leunt op P2P-architectuur.
Dus een dedicated server zou alleen maar voor meer overhead zorgen, toch? En zodoende het zelfs vertragen...

[ Voor 67% gewijzigd door anandus op 27-06-2009 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinester
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-07 11:52

Sinester

Game Guru

_Prototype_ schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 15:18:
@Whisperr

Dat klinkt als het beruchte geheugen probleem.
Dit zal zeker vooral gebeuren op grote maps met veel eenheden na een tijdje te hebben gegamed.
Trouwens wat doe jij met xp32 en een quad core ?????
Je weet dat xp32 slechts ergens tussen de 2 en 3 gig mem kan alloceren? De rest zit er dus voor jan met de korte naam in. En dat xp32 ronduit slecht met meer dan 2 cores om weet te gaan, tenzij je een tooltje gebruikt om de affiniteit van programma's te veranderen.
........
XP32 bit en een quadcore maakt niks uit hoor, een quadcore werkt gewoon prima op win XP32.
Over het geheugen heb je wel (ongeveer) gelijk winXP32 kan maar 4GB alloceren, waarvan er dus al wat verloren gaat aan andere systeem bronnen, zoals je videokaart.

Ik denk dat je het meeste kan winnen als je die quadcore wat hoger clocked.
En naar een 64bits windows overstappen zal ook wel helpen denk ik.

Maar eigenlijk zal het wel al goed moeten lopen
Met mijn systeem, heb ik namelijk veel minder last van zulke erge drops als jouw.
Verder is het wel belangrijk om het spel te patchen, volgens mij zaten er meerdere snelheidsboosts tussen

Hello there

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubbieus
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 21:56
ik denk dat het niet bouwen van units totdat je er genoeg recources voor hebt ervoor zorgt dat early rush spirderbot niet meer plausible is. Eigenlijk vind ik dit wel goed, aangezien meeste games van bijv: 3v3 ofzo gewoon ging om eentje ging voor mid, eentje maakt air, en de andere 2 rushen experimentals.
Nu zal het ook meer een echt gevecht worden in het begin van het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-08 14:40
anandus schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 20:46:
Binnenkort heb ik een LAN en we hebben besloten dat we Supreme Commander gaan spelen :)
Nu ben ik de enige die het spel kent en heeft, maar da's niet erg, dan wordt er nog eens 3 maal het spel gekocht :P

Nu zit ik me een aantal dingen af te vragen:
Is Forged Alliance een must voor een LAN? Het lijkt me niet, en ik ben ook eigenlijk niet bereid om daar nog eens 20 euro (ofzo) voor uit te trekken, maar als er dingen inzitten die de speelbaarheid ernstig verhogen dan is het een ander verhaal, natuurlijk.

En hoe zat het ook alweer met mods. Je hebt Sim-mods en UI-mods, toch?
En UI-mods kan je gewoon in multiplayer gebruiken?
Is de SCA UI mod nog steeds de beste, of zijn er betere?
Wat zijn andere essential UI-mods?
Wij spelen het al jaren op LAN. Speel wel de laatste versies. Die zijn het meest gebalanceerd en lopen het soepelst. De versie updates kun je ook buiten GPG-net vinden, dus je kunt ook 1 spel op alle PC's installeren. Beetje zonde om voor een lan iedereen een spel te laten kopen dat ze misschien niet eens leuk vinden. Wil je online, dan moet je hem natuurlijk wel kopen.

Forged Alliance speelt sneller en anders en heeft natuurlijk een heleboel extra units. Experimentals zijn ook goedkoper en komen eerder voor. Geen must, maar wel heel leuk. In vanilla ligt de nadruk zo veel op massfarmen. In FA is dat veel minder en moet je eerder en meer aanvallen.

UI mods zijn voor jouw versie en versturen geen data. SIM mods zijn spelaanpassingen en die moet iedereen geinstalleerd hebben om te kunnen gebruiken. Standaard zit 'double resource' mod er bv al in.
Zelf vind ik Phantom mod erg leuk om te spelen op LAN. Er zijn ook een aantal coop maps met AI te vinden op GPGnet. Meestal zijn dat maps waarbij de AI steeds feller gaat aanvallen en jullie moeten verdedigen. Of dat je een AI unit moet beschermen die een voorgeprogrammeerde route gaat rijden en onderweg allerlei vijandelijke basis tegenkomt.

Bij deze maps is er maar een AI, dus zal het spel niet vertragen zoals het wel zal doen als je AI's in de battle room toevoegd.

Handige UI mod is HotStats. Die laat na de game in grafieken diverse data zien tegen de tijd uitgezet. Bv 'mass in' of 'units build'. Kun je goed zien hoe je het tov de anderen gedaan hebt.

Het spel heeft een behoorlijk steile learning curve, dus het kan nieuwelingen afschrikken, zeker als jij ze als noobs loopt af te slachten. Er zijn tutorial filmpjes (ook op Youtube) die ze de basis principes kunnen leren en met replays zien ze welke strategien en tactieken je kunt gebruiken.

Verder veel plezier gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
M411007 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 11:18:
[...]

Wij spelen het al jaren op LAN. Speel wel de laatste versies. Die zijn het meest gebalanceerd en lopen het soepelst. De versie updates kun je ook buiten GPG-net vinden, dus je kunt ook 1 spel op alle PC's installeren. Beetje zonde om voor een lan iedereen een spel te laten kopen dat ze misschien niet eens leuk vinden. Wil je online, dan moet je hem natuurlijk wel kopen.
Bij ons is het een soort morele code, als we het op een LAN spelen moeten we het spel wel legaal hebben :)
Forged Alliance speelt sneller en anders en heeft natuurlijk een heleboel extra units. Experimentals zijn ook goedkoper en komen eerder voor. Geen must, maar wel heel leuk. In vanilla ligt de nadruk zo veel op massfarmen. In FA is dat veel minder en moet je eerder en meer aanvallen.
Interessant.
UI mods zijn voor jouw versie en versturen geen data. SIM mods zijn spelaanpassingen en die moet iedereen geinstalleerd hebben om te kunnen gebruiken. Standaard zit 'double resource' mod er bv al in.
Zelf vind ik Phantom mod erg leuk om te spelen op LAN. Er zijn ook een aantal coop maps met AI te vinden op GPGnet. Meestal zijn dat maps waarbij de AI steeds feller gaat aanvallen en jullie moeten verdedigen. Of dat je een AI unit moet beschermen die een voorgeprogrammeerde route gaat rijden en onderweg allerlei vijandelijke basis tegenkomt.

Bij deze maps is er maar een AI, dus zal het spel niet vertragen zoals het wel zal doen als je AI's in de battle room toevoegd.
Heb je misschien een naam van zo'n co-op map, kan ze niet vinden :/
Handige UI mod is HotStats. Die laat na de game in grafieken diverse data zien tegen de tijd uitgezet. Bv 'mass in' of 'units build'. Kun je goed zien hoe je het tov de anderen gedaan hebt.
Ah, dat zit ook in SCAUI, wat ik nu gebruik, inderdaad handig.

Thanks for the tips!

Overigens zijn we op zoek naar een leuke map, minimaal 40x40km, liever 81x81.
De maps die bij SupCom zitten zijn te waterig en verder heb ik eigenlijk alleen maar Earth en Mars gevonden.

Het liefste zou ik Seton's Clutch in 40x40 of 81x81 zien, maar bestaan die ook?

Anders andere goede tips voor een grote 8-player map? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Niet online
Minstens 1x per week spelen we met een aantal vrienden (4 tot 6) online via hamachi, en de laatste weken vooral met 'unit restrictions'. Veelal met de 'no air', degene die als eerste een overmacht in de lucht krijgt, heeft meestal het potje gewonnen is onze ervaring :P.

Ook de combinatie met zonder nukes & artillery leveren erg interessante potjes op :P. Een aantal zijn al geeindigd waarin er massale experimental-battles plaatsvonden, waarbij je aan het einde op een eilandje 40+ stukke experimentals kon zien liggen :D.

Wat ook erg humor is om een stuk of 5 a 8 sacu's te voorzien van teleport-upgrade, deze teleporten achter de basis van de enemy, en daar in luttele minuten een aantal experimentals uit de grond te stampen, en dan de basis inlopen >:)

[ Voor 76% gewijzigd door SlinkingAnt op 08-07-2009 10:49 ]

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:08

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Ik heb ook wel weer zin in wat potjes online :)
Heb helaas nog steeds geen eigen versie (CD-wow kan niet bestellen ofzo, iets met retardedness?).
Dus Lord Daemon en Jag, of andere, keer afspreken om weer avondje te rellen?

Of slinkingAnt, als ik keer mee mag doen, klinken als leuke potjes ;)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
TepelStreeltje schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 12:13:
Heb helaas nog steeds geen eigen versie (CD-wow kan niet bestellen ofzo, iets met retardedness?).
Sterker nog, het spel is nergens in NL meer te krijgen (voor een budgetprijs, dus <10 euro). (Ook al zeggen sommige shops dat ze hem hebben).
Heb vanalles geprobeerd, Bart Smit, Intertoys, dixons, FRS, Sallant, Gamemania, etc.
Zit aan play.com te denken, maar heb geen creditcard.

Maar wel vreemd dat-ie niet meer verkocht wordt.
Misschien komt er een GOTY- of Gold-versie uit omdat Supcom2 eraan komt ofzo?

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 08-07-2009 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-08 14:40
SlinkingAnt schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 10:43:
..
Wat ook erg humor is om een stuk of 5 a 8 sacu's te voorzien van teleport-upgrade, deze teleporten achter de basis van de enemy, en daar in luttele minuten een aantal experimentals uit de grond te stampen, en dan de basis inlopen >:)
Teleporten met Aeon SCU's, voorzien van sacrifice upgrade, zorgen voor een instant Galactic Collossus. Een SCU begint met bouwen van de GC, de rest zorgt door sacrifice dat hij direct af is en gelijk een ACU, Paragon of basis onder vuur kan nemen. :P
anandus schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 12:17:
[...]
Sterker nog, het spel is nergens in NL meer te krijgen (voor een budgetprijs, dus <10 euro). (Ook al zeggen sommige shops dat ze hem hebben).
Heb vanalles geprobeerd, Bart Smit, Intertoys, dixons, FRS, Sallant, Gamemania, etc.

Ik heb SupCom nog bij Dixons in de bak zien liggen. En ik dacht dat hij ook via Steam en Impulse te krijgen is?

[ Voor 34% gewijzigd door M411007 op 08-07-2009 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Laatst online: 15:08

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

anandus schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 12:17:
[...]

( Ik doel trouwens op FA ).
Mjah, play is ff iets duurder dan de andere sites waar ik em gezien heb. (20e) had em bij cd wow voor 9e (aanbieding) maar die zeggen steeds dat ze em volgende maand krijgen. (letterlijk, staat al vanaf februari in back order...)
maar goed, het werkt ook via hamachi.
M411007 schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 12:34:
[...]

Teleporten met Aeon SCU's, voorzien van sacrifice upgrade, zorgen voor een instant Galactic Collossus. Een SCU begint met bouwen van de GC, de rest zorgt door sacrifice dat hij direct af is en gelijk een ACU, Paragon of basis onder vuur kan nemen. :P
Damn, als iemand een paragon heeft kunnen bouwen gaat er toch wel iets heel erg fout :P
doneer een builder van een van de andere rassen en je kan sneller produceren dan de voertuigen van de building pad af kunnen komen! (die torens die je alles asssisten wat bij ze in de buurt staat...)
das het leuke aan de laatste missie van de FA campaign. Paragon bouwen en voor de rest zooi fabrieken met SHITLOAD aan torens er omheen.
experimentals in 10 seconden, etc etc.
echt niet goed als je het zo ver hebt laten komen :P

[ Voor 35% gewijzigd door TepelStreeltje op 08-07-2009 12:40 ]

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Niet online
Mja, als je een water-map doet zonder air-units, T3 arty en nukes, en je hebt een Cybran & Seraphim tegenover je (oftewel, T3 torpedolauncher & T3 subs) dan kan er redelijk gebunkerd worden ;). Zal vanavond eens kijken of ik de replay nog kan vinden, het was iig een erg hylarisch potje :D.

Phantom is ook erg leuk, maar dan moet je of met 4 of 6 zijn. 1 vs 3 is goed te doen, 1 vs 4 winnen de innocents, 2 tegen 3 winnen de phantoms, en 2 tegen 4 of 5 levert ook leuke potjes op.
TepelStreeltje schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 12:13:
Of slinkingAnt, als ik keer mee mag doen, klinken als leuke potjes ;)
Wat mij betreft, stuur een DM/email en we regelen wat :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Prototype_
  • Laatst online: 13-03 22:44
Even voor de mensen die supcom of fa willen bestellen en het snel willen hebben, een downloadbare versie:

https://www.centralpoint....ndor=THQ&prod_id=THQ091AE
https://www.centralpoint....ndor=THQ&prod_id=THQ101AE

Je kan daar gewoon met ideal betalen, code had ik na een of twee werkdagen toegemaild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ik heb SupCom classic bij de Dixons gekocht voor 7 euro, werkt allemaal prima en zit netjes een boekje etc bij. Echter!

- Ik ging GPGNet op en hij begint met patchen (dat duurde sowieso vrij lang dat checken). Echter patchte hij SupCom met 3 verschillende patches en iedere keer moest ik GPGNet opstarten. Dus de Dixons retail supcom zal wel oud geweest zijn? So far so good ...

- Toen vond hij nog een update, maar dan voor GPGNet zelf. Dus geen SupCom patch venster (met vista toestemming), maar een patch venster met rode balken zonder toestemming. GPGNet gepatched en wil opnieuw opstarten.

Dus ik klik ok ... gaat hij uit (duh) - krijg ik een algemeen Vista popup venster met daarin "You'll be logged off in 5 minutes, please save all your work." :| WTF! GPGNet startte ook niet opnieuw op en er stond niets bij van waar dat venster vandaan kwam. Ik heb maar meteen mijn bak afgesloten, maar vind dit wel erg vreemd.

Heb ik nu via GPGNet iets raars te pakken gekregen of is dit normaal ... Het was dus niet duidelijk een "please restart now or later" update venster, maar echt een soort van 'daar ga je dan, doei' venster :? ??

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Allemaal normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Vind het niet 100% normaal dat een programma zomaar je machine af gaat sluiten (zonder keus) ... maar ben blij dat het dus blijkbaar zo hoort :/ ?

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cassius schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 16:31:
Vind het niet 100% normaal dat een programma zomaar je machine af gaat sluiten (zonder keus) ... maar ben blij dat het dus blijkbaar zo hoort :/ ?
volgens mij maakt gpgnet gebruik van .net. Kan best zijn dat hij .net heeft geupdate en dat windows dus besluit om opnieuw op te starten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubbieus
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 21:56
Adlermann schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 17:20:
[...]

volgens mij maakt gpgnet gebruik van .net. Kan best zijn dat hij .net heeft geupdate en dat windows dus besluit om opnieuw op te starten :)
idd, als je windows hebt geupdate krijg je bijna altijd zo'n bericht. je moet om het half uur dan om "later "klikken wil je door blijven gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan ik tegen iemand via hamachi spelen? antwoord gwn hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 02:48:
kan ik tegen iemand via hamachi spelen? antwoord gwn hier :)
Gebruik gewoon gpgnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

rubbieus schreef op zondag 19 juli 2009 @ 07:53:
[...]

idd, als je windows hebt geupdate krijg je bijna altijd zo'n bericht. je moet om het half uur dan om "later "klikken wil je door blijven gaan
Maar dat was het dus, er was geen knopje later klikken ;) . Het was of NU afsluiten door op OK te klikken, of na 5 minuten van mijn bak af gegooid te worden. Ik had geen keus om uit te stellen, vandaar dat ik het venster zo raar vond.

Online via GPGNet werkt super simpel en tot nu toe zeer goed, ik zuig enorm maar het is wel leuk :) !

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb dit weekend voor het eerst sinds april weer een spelletje gespeeld. Man, wat was ik opeens slecht. Gelukkig is het algemene skillniveau ook lager tegenwoordig, dus het ging nog wel :P Ik ben gewoon al m'n fatsoenlijke buildorders kwijt. Alhoewel ik het derde potje wel weer een upgraded T3 commander in iemand anders z'n basis had na 8 minuten :) Natuurlijk met een t3 powerplant als ondersteuning. PD + SHIELD creep ftw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Jezus T3 in 8 mins haha, ik zit daarop in 20 mins ofzo :D !

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cassius schreef op maandag 20 juli 2009 @ 11:32:
Jezus T3 in 8 mins haha, ik zit daarop in 20 mins ofzo :D !
Ik doen dan ook helemaal niets anders. Als het faalt dan ben ik dood. Ik geef geen ondersteuning aan m'n allies de eerste 8 min (duidelijke afspraken hierover maken). Maar als ik dan rond 8 min mijn commander in iemand z'n basis drop en dat overneem. Dan kan ik meteen een experimental daar bouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taurnil
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-12-2024
We hebben binnenkort ook weer aan LAN bij mij. totaal van 8 mensen of zo.
Nu gaan we ook eens SupCom FA spele (speel het wel al zelf langer met un ander gewoon via hamachi)

ma wat wij normaal altijd doen is juist ene mega grote basis bouwe.

no nukes aanzette, en no rush voor 20 minuten, en dan de hardste AI.
Komt meestal uit op een bassis waar elk schild weer een backup schild eronder heeft zitten + een 3 tot 4 dubbele rij van T2/3 artilery + point defence + air defence turrets om je basis heen. plus een mega template van een massive elektriciteitsnet/centrale met schield en mass extractors eromheen+storage en alles achter onze linies :P potje van un uurtje of 2 tot 5 :) en dan afmaken met een vloedgolf experimentals spiderbots of bombers of zo ^^

had laatst wel eens een AI mod geprobeert weet ff de naam niet meer, begon met een S, daarvan de hardste... die had ons wel ff zwaar ingemaakt.... maja als wij voor een t3 mass extractor +28 kregen met alles deran kreeg hij +50 of zo + hij bouwde 2x zo snel.

al met al wel geweldig spel waar je brute acties in kan uithale :D

Heb um helaas ook niet meer in de winkel gezien, alleen de normale versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49
Taurnil schreef op maandag 20 juli 2009 @ 12:10:
had laatst wel eens een AI mod geprobeert weet ff de naam niet meer, begon met een S, daarvan de hardste...
Sorian AI mod --> http://code.google.com/p/sorian-ai-mod/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inimoek_XP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-01-2022

inimoek_XP

Sambal erbij?

Hey mensen,

Ik heb een probleem met supcom fa waneer ik wil updaten. Zodra ik de update wil executen dan krijg ik de volgende melding :

" The application failed to initialize properly (0xc0000135). Click on OK to terminate the application. "

Systeem :

Phenom x9950
Asus M3N-HT
4 gig ram
8800 GTS 640mb

Met XP64 als OS :)

AMD athlon XP (AGOIA) 2000+ @ 2200+ 1781 mhz (12.5 x 142 2.5-3-5-3 1T Command) | Thermaltake Vulcano 7+| MSI KT3-Ultra | 512 MB DDR pc2700 cl 2.5 samsung/twinmos | Leadtek 250TDle MyVivo Geforce 4 4200 ti @300/544 128 DDR (3D mark 11111) | 20 gig maxtor |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

inimoek_XP schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 02:09:
Hey mensen,

Ik heb een probleem met supcom fa waneer ik wil updaten. Zodra ik de update wil executen dan krijg ik de volgende melding :

" The application failed to initialize properly (0xc0000135). Click on OK to terminate the application. "

Systeem :

Phenom x9950
Asus M3N-HT
4 gig ram
8800 GTS 640mb

Met XP64 als OS :)
http://www.google.com/search?q=0xc0000135 al oplossingen geboden? }:O

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inimoek_XP
  • Laatst online: 09-01-2022

inimoek_XP

Sambal erbij?

Vele malen dank Wreah!

AMD athlon XP (AGOIA) 2000+ @ 2200+ 1781 mhz (12.5 x 142 2.5-3-5-3 1T Command) | Thermaltake Vulcano 7+| MSI KT3-Ultra | 512 MB DDR pc2700 cl 2.5 samsung/twinmos | Leadtek 250TDle MyVivo Geforce 4 4200 ti @300/544 128 DDR (3D mark 11111) | 20 gig maxtor |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

anandus schreef op maandag 29 juni 2009 @ 15:04:
[...]
Bij ons is het een soort morele code, als we het op een LAN spelen moeten we het spel wel legaal hebben :)

[...]
Interessant.

[...]
Heb je misschien een naam van zo'n co-op map, kan ze niet vinden :/

[...]
Ah, dat zit ook in SCAUI, wat ik nu gebruik, inderdaad handig.

Thanks for the tips!

Overigens zijn we op zoek naar een leuke map, minimaal 40x40km, liever 81x81.
De maps die bij SupCom zitten zijn te waterig en verder heb ik eigenlijk alleen maar Earth en Mars gevonden.

Het liefste zou ik Seton's Clutch in 40x40 of 81x81 zien, maar bestaan die ook?

Anders andere goede tips voor een grote 8-player map? :)
Over die coop map: komkommer in "[RTS] Supreme Commander (Forged Alliance...". In de comments bij de replay in die link legt iemand uit hoe je aan die map komt.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
Vraagje!
Vandaag nieuwe geluidskaart geinstaleerd nu start de game niet meer.
Game opnieuw geinstaleerd. Werkt nog steeds niet.
Iemand een idee?

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
ZandBak schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 23:27:
Vraagje!
Iemand een idee?
Ten eerste: Om wat voor geluidskaart gaat het? Wat voor specs hebben je pc? Welke foutmelding?
Iets meer info, dan kunnen we je misschien verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-08 09:34
ZandBak schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 23:27:
Vraagje!
Iemand een idee?
Realtek Audio geeft wel eens problemen, maar ook Creative in het algemeen. Als je de drivers goed installeert dan zou het gewoon weer moeten werken.

Theorie: Ja. Praktijk...uh. Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 10:56
Ik speel onder de naam GiemB

Heb nu een vaag probleem, ben van modem gewisseld en sinds dien veel spelers die een nil ping hebben.

Ik heb alle poorten (tenminste die ik dacht) open gezet: 9103, 6112, en 30340 tot 30353. Ik heb deze poorten getest, ze staan open maar toch zie ik veel nil pings. Iemand een idee? Gaat om een Speedtouch 716wl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:49

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Giem schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 02:30:
Ik speel onder de naam GiemB

Heb nu een vaag probleem, ben van modem gewisseld en sinds dien veel spelers die een nil ping hebben.

Ik heb alle poorten (tenminste die ik dacht) open gezet: 9103, 6112, en 30340 tot 30353. Ik heb deze poorten getest, ze staan open maar toch zie ik veel nil pings. Iemand een idee? Gaat om een Speedtouch 716wl
Speedtouch 716WL gebruikt een crappy soort NAT waardoor het niet uitmaakt of je je poorten openzet.

Enige manier om dit te verhelpen is om cone NAT in te schakelen.

Dit doe je door:

user.ini te downloaden van de modem

user.ini aan te passen
connection bind application=CONE(UDP) port=0

connection appconfig application=CONE(UDP) timeout=0

ids config state disabled
en vervolgens de user.ini weer uploaden in het modem.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
Kanarie schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 09:25:
[...]

Speedtouch 716WL gebruikt een crappy soort NAT waardoor het niet uitmaakt of je je poorten openzet.

Dit doe je door:

user.ini aan te passen

[...]

Super! dat werkt beter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Kanarie schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 09:25:

Dit doe je door:

user.ini aan te passen

Heeft iemand enig idee of dit bovenstaande op de één of andere manier ook met een Allied-Data Copperjet 1616-2P mogelijk is? Want ik heb hetzelfde probleem met ontbreken van cone NAT. Heb al een keer gemailed met Allied Data maar de helpdesk stuurde mij een standaard email terug met uitleg hoe ik een portmapping moet maken op deze ADSL modem. |:( En zonder cone NAT heb ook ik een probleem met het spelen op GPGNet. :/

Edit. Na wat verder zoeken DENK ik dat ik het gevonden / opgelost heb. Had wel de poorten gemapped in de NAT routing tabel, maar moest blijkbaar in de niet geactiveerde (?) firewall ook een poort-reservation (?) aanmaken. Dat gedaan, en via dit speciaal voor SupCom gemaakte NAT Trace tooltje getest en nu kwam het 100% op success te staan...

[ Voor 19% gewijzigd door Haay op 02-08-2009 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Iemand ervaring met Sorian AI mod 2.5f voor SupCom Classic? Ik vind de AI nogal soft en vele met mij en dit was een van de vele mods die ik tegenkwam voor de classic variant.

Zijn er betere of is dit in de roos?

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Cassius schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 23:26:
Iemand ervaring met Sorian AI mod 2.5f voor SupCom Classic? Ik vind de AI nogal soft en vele met mij en dit was een van de vele mods die ik tegenkwam voor de classic variant.

Voor zover ik weet is de Sorian AI mod één van de betere zo niet de beste AI mod die er is. Zelf gebruik ik al tijden lang de Sorian AI voor SupCom-FA maar ik neem aan dat de Sorian AI mod voor SupCom Classic net zo goed is. Als je de mod installeert worden die Sorian AI's toegevoegd aan het rijtje AI's waaruit je kunt kiezen bij een skirmish of multiplayer potje.

De Sorian AI komt niet op elke map goed uit de verf. Vooral bij custom maps ontbreken vaak "map-markers" die de AI nodig heeft om goed z'n weg te kunnen vinden. Voor een ECHTE uitdaging kun je ook kiezen voor de Sorian AIx. Heb dat één keer geprobeerd, samen met 2 vrienden, tegen één Sorian AIx, en we werden gewoon vernederd! Nou ja, we speelden destijds minder goed dan we nu spelen, dus wellicht zouden we het nu wel bolwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Niet online
De Sorian AIx is echt een killer, zowel qua gameplay als qua cpu-resources :P. De normale sorian-ai is niet zo lastig, 2vs6 is goed te doen :P

De gekozen map maakt voor de AI echt veel uit. De enige manier waarop wij een AIx klein krijgen is met een 20minuten no-rush, waarop je met T2-AA z'n eerste luchtaanval kan afslaan, en dan hopen dat je snel genoeg bent om zijn eerste experimental te koppen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
Heeft de rest hier ook last van GPG Net en geen verbinding kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Laatst online: 14-09 09:44

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Giem schreef op zondag 13 september 2009 @ 22:54:
Heeft de rest hier ook last van GPG Net en geen verbinding kunnen maken?
Ja, zo te zien ligt het weer eens plat :|

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinzok
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-09-2024
Cassius schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 23:26:

Dude speel gewoon online man, menselijke spelers zijn altijd beter dan zelfs een Sorian AIx en zeker in normale SC vanilla. Also the latest sorian for SC vanilla = 2.83 not 2.5f .
Latest Sorian for FA = 2.0.0

maybe you should visit http://code.google.com/p/sorian-ai-mod/

maar ik denk toch echt dat normale spelers , en zeker die TOP100 zijn echt wel een betere uitdaging zullen zijn dan pakweg sorian AI of duncane AI.

Oh even voor de duidelijkheid: Zodra je SORIAN AI op ForgedAlliance gebruikt, dan zullen bijna al je multiplayer games via GPGnet crashen. dit kan voorkomen worden door de "02_sorian_ai_pack.scd" te renamen naar "02_sorian_ai_pack.donotuse" voordat je een game start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
Shinzok schreef op maandag 28 september 2009 @ 10:39:
[...]

Oh even voor de duidelijkheid: Zodra je SORIAN AI op ForgedAlliance gebruikt, dan zullen bijna al je multiplayer games via GPGnet crashen. dit kan voorkomen worden door de "02_sorian_ai_pack.scd" te renamen naar "02_sorian_ai_pack.donotuse" voordat je een game start.
is dit alleen als je via GPG.net speelt, of ook als er iemand een server host via hamachi oid ??

want we hebben wel eens last van vastlopers als we met een paar man via hamachi bezig zijn

[ Voor 10% gewijzigd door Mr. Detonator op 28-09-2009 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
vastlopers van het spel komen bij mij alleen nog voor als iemand plotseling uitvalt, waardoor verbindingen niet meer synchroon lopen of wanneer de game zoveel resources vreet dat computers het niet meer aankunnen.

Beide resulteren in een out-of-sync foutmelding en jah.. dan is het game over :(

Ik heb de indruk dat via hamachi de out-of-sync vaker voorkomt dan via gpgnet trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
Cassius schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 14:29:
Ik heb SupCom classic bij de Dixons gekocht voor 7 euro, werkt allemaal prima en zit netjes een boekje etc bij. Echter!

- Ik ging GPGNet op en hij begint met patchen (dat duurde sowieso vrij lang dat checken). Echter patchte hij SupCom met 3 verschillende patches en iedere keer moest ik GPGNet opstarten. Dus de Dixons retail supcom zal wel oud geweest zijn? So far so good ...

- Toen vond hij nog een update, maar dan voor GPGNet zelf. Dus geen SupCom patch venster (met vista toestemming), maar een patch venster met rode balken zonder toestemming. GPGNet gepatched en wil opnieuw opstarten.

Dus ik klik ok ... gaat hij uit (duh) - krijg ik een algemeen Vista popup venster met daarin "You'll be logged off in 5 minutes, please save all your work." :| WTF! GPGNet startte ook niet opnieuw op en er stond niets bij van waar dat venster vandaan kwam. Ik heb maar meteen mijn bak afgesloten, maar vind dit wel erg vreemd.

Heb ik nu via GPGNet iets raars te pakken gekregen of is dit normaal ... Het was dus niet duidelijk een "please restart now or later" update venster, maar echt een soort van 'daar ga je dan, doei' venster :? ??
Mocht je nog eens moeten updaten, gebruik dan deze links uit het forum van gpgnet. Verrekte handig na een reinstall, dan hoef je misschien nog een kleine increment patch te doen.

De autoupdate pakt steeds de incremental patch, ipv gelijk de nieuwste, beetje jammer dat ze niet gewoon een alles in 1 patch hebben gemaakt.

All SupCom and SupCom FA Patches+GPGNet can be found here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:49
Weet iemand nog waar ik FA goedkoop kan oppikken (nieuw that is)?

Goedkoopste wat ik vond was 11.99.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zag hem volgens mij ergens staan voor 11,78

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Is het mogelijk met het toetsenbord alle idle engineers op je scherm te selecteren? En om tech 1, 2 en 3 build menus te selecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Pirate-Bozz schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:25:
Weet iemand nog waar ik FA goedkoop kan oppikken (nieuw that is)?

Goedkoopste wat ik vond was 11.99.
Ik heb even niets gezegd omdat ik had verwacht dat het mis zou gaan. Maar ik heb iets voordat jij deze vraag stelde SC:FA bij CDWow besteld. Link: [url]"http://www.cdwow.nl/games/PC/SUPREME-COMMANDER-FORGED-ALLIANCE/dp/661917#bc=6700"[/url]

Woensdag heb ik een mailtje gehad dat hij inmiddels verzonden is, dus als het goed is heb ik hem komende week binnen. Laat wel weten of dat daadwerkelijk zo is als ik er aan denk ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ultraman schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 22:55:
[...]

Ik heb even niets gezegd omdat ik had verwacht dat het mis zou gaan. Maar ik heb iets voordat jij deze vraag stelde SC:FA bij CDWow besteld. Link: [url]"http://www.cdwow.nl/games/PC/SUPREME-COMMANDER-FORGED-ALLIANCE/dp/661917#bc=6700"[/url]

Woensdag heb ik een mailtje gehad dat hij inmiddels verzonden is, dus als het goed is heb ik hem komende week binnen. Laat wel weten of dat daadwerkelijk zo is als ik er aan denk ;)
Helaas kunnen zij blijkbaar ook niet meer leveren. Mijn order (vorige week geplaatst) is geannuleerd door CDWow.
Inmiddels staat op de CDWow site dat de game niet meer verkrijgbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Stardock en GPG zijn na de release zulke goede vrienden dat naast Demigod, ook SC, SC: FA én SC: Gold Edition in de catalogus van Impulse staan. Wellicht wel interessant voor iedereen die na het lezen van dit topic geinteresseerd is in SC (of SC:FA) en 'm niet meer in de winkel kan vinden :)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 12:38:
[...]

Helaas kunnen zij blijkbaar ook niet meer leveren. Mijn order (vorige week geplaatst) is geannuleerd door CDWow.
Inmiddels staat op de CDWow site dat de game niet meer verkrijgbaar is.
Mijne zou verzonden zijn, maar ik heb nog niets...

Ze zitten echter nog dik binnen hun marge, want hij is dus 24 ocktober verzonden en dit staat in de bevestigingsmail:
Hoe lang duurt het voordat er bezorgd wordt?
Vanaf ontvangst van de bestelling, dient u te rekenen op: Verenigd Koninkrijk: 5-7 werkdagen (Royal Mail First Class Post)
Rest van de wereld: 7 tot 10 dagen (Priority World Post)
7 tot 10 dagen zitten ze nog niet in. Ik wacht dus nog lekker af.

[ Voor 31% gewijzigd door Ultraman op 29-10-2009 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ha, en toen was hij hier mooi binnen!

Voorkant en binnenkant met mijn SupCom CD erbij gestoken (klikbaar):
Supreme Commander: Forged Alliance Supreme Commander: Forged Alliance inside

Doosje is wel licht beschadigd, kleine scheur er in. Maarja laatste exemplaar uit een of ander magazijn gevonden dmv backorder. Ben allang blij dat hij er is. Kan ik eindelijk mijn FA warez versie dumpen :P

[ Voor 3% gewijzigd door Ultraman op 03-11-2009 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat SA FA echt multitreathed was terwijl hij maar 1 core volledig gebruikt en de overige drie maar ongeveer 30 %. Of wordt dit verbeterd met patches?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 21:53:
Ik dacht dat SA FA echt multitreathed was terwijl hij maar 1 core volledig gebruikt en de overige drie maar ongeveer 30 %. Of wordt dit verbeterd met patches?
Dat klopt wel.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Olaf van der Spek schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 17:21:
Is het mogelijk met het toetsenbord alle idle engineers op je scherm te selecteren? En om tech 1, 2 en 3 build menus te selecteren?
Niemand? Dit is toch best basisfunctionaliteit?

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Olaf van der Spek schreef op donderdag 26 november 2009 @ 22:38:
[...]

Als het niet in het helpmenu kan vinden wat je te zien krijgt wanneer je op F1 drukt, vrees ik van niet.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Olaf van der Spek schreef op donderdag 26 november 2009 @ 22:38:
[...]

Het kan volgens mij wel, maar ik weet niet meer hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
Je hebt sowieso aan de rechterkant icoontjes staan van je niet active enginears, gegroepeerd in hun tech level.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Kanarie schreef op donderdag 26 november 2009 @ 22:54:
Als het niet in het helpmenu kan vinden wat je te zien krijgt wanneer je op F1 drukt, vrees ik van niet.
Ctrl-Dot is het niet, dat selecteert alle engineers on screen, maar dat staat ook niet in F1.
Heb toch het idee dat SC/FA niet zo goed uitgewerkt zijn ten opzichte van TA, de UI werkt minder lekker.

[ Voor 6% gewijzigd door Olaf van der Spek op 27-11-2009 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt deze game nog steeds in de rekken? En voor hoeveel €?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adramalech
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-04 10:45
Ja, 5 seconden in de pricewatch geeft deze mooie link:
pricewatch: Supreme Commander Faction Pack Uef, PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
je kan alleen beter forced alliance kopen. Dat zit beter in elkaar en draaid ook als losse game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Giem schreef op woensdag 02 december 2009 @ 20:15:
je kan alleen beter forced alliance kopen. Dat zit beter in elkaar en draaid ook als losse game.
Je hebt supreme commander nodig als je online wilt spelen met alle factions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
Adlermann schreef op woensdag 02 december 2009 @ 21:08:
[...]

Je hebt supreme commander nodig als je online wilt spelen met alle factions.
Nog steeds? Ik installeer alleen de laatste, en voer alleen de FA code in en dan kan ik gewoon alles spelen. (misschien dat ze beide keys gekoppeld hebben aan mijn account?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Giem schreef op donderdag 03 december 2009 @ 00:17:
[...]

Nog steeds? Ik installeer alleen de laatste, en voer alleen de FA code in en dan kan ik gewoon alles spelen. (misschien dat ze beide keys gekoppeld hebben aan mijn account?)
Ja, je hebt de key nodig. Niet de installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsiaan
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 13:41
Heeft er iemand zin om binnenkort ff een potje te spelen via hamachi? Ik bak heel weinig van het spel maar sta open voor tips(ben een absolute rts sucker, hoe leuk ik het ook vind).
Ben hem nu weer eens aan het installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-08 10:05
@batsiaan:
heb je geen online key dan? Dat spel kost niet zoveel, zeker nu niet meer.

Overigens heb ik wel interesse, maar ik ga deze nacht richting oostenrijk voor een weekje skivakantie.

[ Voor 38% gewijzigd door Gamebuster op 18-12-2009 18:38 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsiaan
Nog niet, ben wel van plan hem te gaan kopen binnenkort maar zit wat krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Batsiaan schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 12:33:
Hij is nog maar 4,99 oid. Dus dat is geen excuus. En krap zitten is nog steeds geen excuus om TE STELEN van GPG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Batsiaan schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 12:33:
Dat is dus de reden dat veel games geen LAN optie meer hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsiaan
Ik kon hem alleen vinden voor 30 euro. En doe nou maar niet alsof jullie nooit een gecracked stukje software/game hebben gebruikt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
Adlermann schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 12:47:
[...]

Hij is nog maar 4,99 oid. Dus dat is geen excuus. En krap zitten is nog steeds geen excuus om TE STELEN van GPG.
Waar is forged alliance te koop dan voor 5 euro ? kan hem echt nergens vinden in de winkel. Ook bij bol.com en freerecordshop.nl is hij niet meer leverbaar. Wil hem graag online gaan spelen. Heb de gewone supreme commander helemaal gek gespeeld online, en forged alliance alleen in single player tegen de computer. Echt een meesterlijke game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Batsiaan schreef op zondag 20 december 2009 @ 12:08:
Ik kon hem alleen vinden voor 30 euro. En doe nou maar niet alsof jullie nooit een gecracked stukje software/game hebben gebruikt!
Dat is iets anders dan het goedpraten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Mocht je de game nog niet hebben, nu in de aanbieding als downloadable game, SupCom + FA voor 15 euro:
http://www.impulsedriven.com/products/ESD-IMP-W115

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Draait iemand hier Forged Alliance op Windows 7 ? Voorheen speelde ik het altijd op Windows Vista (32bit) en had ik met de Realtek HD onboard sound gewoon geluid over alle speakers, maar sinds kort heb ik een nieuwe PC (Core i5) met Windows 7 64bit er op, ook weer met Realtek HD onboard sound.

In Windows zelf bij de Realtek soundmanager hoor ik netjes de geluiden over alle 5.1 speakers geplaatst, maar in SupCom-FA hoor ik het geluid voor ongeveer 99% uit de center speaker komen. Alleen als ik m'n oor tegen de front-left en front-right speakers leg hoor ik heel vaag wat achtergrond geluid. Best vervelend omdat je een belangrijk element mist, dat je aan het geluid kunt horen waar het vandaan komt! Ook maakt het nu niet uit of ik ingezoomed ben of uitgezoomed, ik hoor alle geluiden van de hele map! :(

Iemand anders hier met dezelfde ervaring met Windows 7 ? En/of met een oplossing misschien? Heb al gegoogled maar veel meer dan dat er in de programma code verouderde 3dsound calls zitten die in Vista en W7 niet goed opgepakt worden ben ik niet gekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 11:54
Haay schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 20:03:
Draait iemand hier Forged Alliance op Windows 7 ? Voorheen speelde ik het altijd op Windows Vista (32bit) en had ik met de Realtek HD onboard sound gewoon geluid over alle speakers, maar sinds kort heb ik een nieuwe PC (Core i5) met Windows 7 64bit er op, ook weer met Realtek HD onboard sound.

In Windows zelf bij de Realtek soundmanager hoor ik netjes de geluiden over alle 5.1 speakers geplaatst, maar in SupCom-FA hoor ik het geluid voor ongeveer 99% uit de center speaker komen. Alleen als ik m'n oor tegen de front-left en front-right speakers leg hoor ik heel vaag wat achtergrond geluid. Best vervelend omdat je een belangrijk element mist, dat je aan het geluid kunt horen waar het vandaan komt! Ook maakt het nu niet uit of ik ingezoomed ben of uitgezoomed, ik hoor alle geluiden van de hele map! :(

Iemand anders hier met dezelfde ervaring met Windows 7 ? En/of met een oplossing misschien? Heb al gegoogled maar veel meer dan dat er in de programma code verouderde 3dsound calls zitten die in Vista en W7 niet goed opgepakt worden ben ik niet gekomen...
Ik draai hem op win 7 64, en bij mij werkt het prima. Maar ik draai AM3 dus daar kom je niet heel veel verder mee denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Taylor announced another improvement to the game, this time affecting multiplayer: SupCom 2 will be completely supported and integrated into Steam and utilise Valve's superior server browser. GPG net will not be making the transition.
Ik ga GPG.net wel missen. Ik heb uren en uren daar in de lobby gezeten met vrienden op Ventrilo om toch die ene laatste achtste speler ook mee te laten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnyakom1
  • Laatst online: 09-03-2022
Waar kan ik de demo snel binnenhalen? Gamershell doet er takke lang over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 11:17:
[...]

Ik ga GPG.net wel missen. Ik heb uren en uren daar in de lobby gezeten met vrienden op Ventrilo om toch die ene laatste achtste speler ook mee te laten doen :)
Bwahahaha. Nadat iedereen jarenlang over GPG.net heeft geklaagd wordt het nu opeens gemist. Ik kom niet meer bij. _O-

/me ziet iets beters op zich als een verbetering, al is de verplichte aanwezigheid van Steam dan wel weer een klein minpuntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 18:54:
[...]

Bwahahaha. Nadat iedereen jarenlang over GPG.net heeft geklaagd wordt het nu opeens gemist. Ik kom niet meer bij. _O-

* Adlermann ziet iets beters op zich als een verbetering, al is de verplichte aanwezigheid van Steam dan wel weer een klein minpuntje.
Het was sarcasme :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-09 23:01
Heerlijk geen GPG.net. Het is een vooruit gang, maar steam is ook nog niet alles :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
Gisteravond ook weer minuten zitten wachten op spelers.. omdat de helft poorten niet open heeft staan enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:D Nou ja, dan zie ik er ook nog wel de humor van in. :*)

Steam is misschien niet alles, maar GPG.net is al sinds de beta berucht. ;)
Pagina: 1 ... 10 ... 17 Laatste