Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisamrat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 17:40

Bisamrat

komt wel goed schatje

Cerebriform schreef op donderdag 19 april 2018 @ 01:12:
Geestelijke opvolger is nu 1 dollar op humble bundle (planetary annihilation TITANS):
https://www.humblebundle....hmb_campaign=tile_index_1
Heb het spel ook maar het is zeker geen opvolger voor Supreme Commander. De mappen zijn kleine planeten, die je kunt opblazen, maar zoals gezegd super klein ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:12
Cerebriform schreef op donderdag 19 april 2018 @ 01:12:
Geestelijke opvolger is nu 1 dollar op humble bundle (planetary annihilation TITANS):
https://www.humblebundle....hmb_campaign=tile_index_1

Als je van RTS houdt echt geweldige deal. Soort opvolger dus van Sup Com, speelt veel voltter en je kan de hele map opblazen met sommige wapens. Zijn een aantal community servers en veel mods en tweaks uit de community. Ik heb zelf een paar gekocht voor anderen omdat ik zo hooked ben.
Geinige game inderdaad. Heb hem ook. Maar ondanks dat het lijkt op SC is het op alle vlakken een tegenvaller wat mij betreft. Het verschil zat er bij mij al in dat ik binnen 45 uur echt wel helemaal klaar was met de game al.

Minder tactisch, meer blobs, minder variatie in units etc. Met mods valt er nog iets aan te verbeteren, maar het is gewoon niet zo vet en doordacht als Supreme Commander. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Inderdaad een stuk minder dan supcom fa. Ik werd ook gek van die planeten. Doe mij maar gewoon een platte kaart (uiteraard wel met hoogteverschillen in het terrein).

Cunning linguist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:21

steveman

Comfortabel ten onder

Kickje.

Met m'n nieuwe pc weer eens supcom FA opgepakt, eerder speelde ik tegen Sorian AI, maar nu zag ik dat er een alternatief is:

https://www.moddb.com/mod...commander-forged-alliance

Handige installatie en hij heeft een eigen updater :)

Deze kwam op een gegeven moment gewoon met 10 experimentals tegelijk aanwandelen :o Kan ik me niet van eerdere skirmishes herinneren.

[ Voor 0% gewijzigd door steveman op 15-01-2020 12:26 . Reden: ontbrekend woordje ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:08

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

steveman schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 11:25:
Kickje.

Met m'n nieuwe pc weer eens supcom FA opgepakt, eerder speelde ik tegen Sorian AI, maar nu zag ik dat er een alternatief is:

https://www.moddb.com/mod...commander-forged-alliance

Handige installatie en hij heeft eigen updater :)

Deze kwam op een gegeven moment gewoon met 10 experimentals tegelijk aanwandelen :o Kan ik me niet van eerdere skirmishes herinneren.
die hele mod pack klinkt wel goed! krijg er ook weer zin in om wat potjes te gaan doen :D

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:56

Oxigeon

En zo is dat!

Ik heb zelf nog een crappy laptop. Dual core 2.4ghz. Misschien deze game toxh maar eens proberen. Wordt deze ook nog een beetje online gespeeld of is dit voornamelijk single player

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Durf ik eigenlijk niet te zeggen, nooit online geprobeerd.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

steveman schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 11:25:
Kickje.

Met m'n nieuwe pc weer eens supcom FA opgepakt
Grappig, ik speel het toevallig ook weer sinds een week of twee :). Ik had SC+FA opnieuw gekocht op Steam voor €15, ik had geen zin om de originele DVD erbij te pakken en door het hele installatieproces + patches te lopen :P

Eerst alle supcom campaign missies doorgespeeld met alle factions en toen FA. Maar dan heb je de luxe om te turtlen. Ben nu ook weer begonnen aan skirmishes, maar ik ben het wel verleerd zeg, had nog best wat moeite tegen een average AI net :X. Uiteindelijk gewonnen omdat hij zijn commander iets te ver uit zijn basis had laten komen bij een verdedigende actie, en toen heb ik snel al mijn tech 2 fighter/bombers erop afgestuurd.

Ondertussen zit ik deze playlist af te werken: YouTube: Supreme Commander Epic. Epic replays van minstens een uur, met uitstekend commentaar van Gyle. Is vast al eens langsgekomen in deze draad maar ik ga niet die 5 delen nog eens nalezen :Y)
Oxigeon schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 12:56:
Ik heb zelf nog een crappy laptop. Dual core 2.4ghz. Misschien deze game toxh maar eens proberen. Wordt deze ook nog een beetje online gespeeld of is dit voornamelijk single player
Er schijnen wel nog wat redelijk spelers online te zijn bij FAF.

[ Voor 18% gewijzigd door .oisyn op 20-01-2020 00:14 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
.oisyn schreef op maandag 20 januari 2020 @ 00:11:
Grappig, ik speel het toevallig ook weer sinds een week of twee :). Ik had SC+FA opnieuw gekocht op Steam voor €15, ik had geen zin om de originele DVD erbij te pakken en door het hele installatieproces + patches te lopen :P
Kon je de originele keys niet gewoon toevoegen aan Steam?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Olaf van der Spek schreef op maandag 20 januari 2020 @ 07:09:
[...]

Kon je de originele keys niet gewoon toevoegen aan Steam?
Geen idee, maar FA heb ik sowieso nooit gekocht en de SupCom DVD ligt ergens in een verhuisdoos die ik nooit heb uitgepakt, dus ik vond dit makkelijker ;). Voel ik me meteen ook minder schuldig dat ik FA ooit heb gewarezd ipv eerlijk gekocht.

[ Voor 11% gewijzigd door .oisyn op 20-01-2020 12:54 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 13:00

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Oxigeon schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 12:56:
Ooh wordt nog zat online gespeeld : Forged Alliance Forever

FAF Client voorziet niet alleen multiplayer lobbies, maar ook custom maps / mods / ladders / rankings etc.

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wat ik niet helemaal snap, is of je met FAF ook meteen een andere balancing of andere units krijgt? De stats in de unit database komen volgens mij niet helemaal overeen met die van de Supcom wiki (een T3 engineer heeft in vanilla FA een build speed van 15, volgens de FAF db is dat 30). Daarnaast heb je dingen als "Land Factory HQ".

Iemand die hier wat meer van weet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 18:49
Ja met FAF krijg je ook meteen een rebalancing en er worden enkele units toegevoegd. En sommige units werken anders. Er is een heleboel getweaked. De originele Supcom balance had een aantal cheese tactics. Daar was bijna niet tegen te verdedigen dus die zijn veranderd. Ook waren de stappen tussen de verschillende tiers niet in balans.

Er is bijvoorbeeld een T3 anti-air unit bij gekomen want T2 anti-air was te langzaam en had te weinig schade. Er zijn template bijgekomen zodat je een aantal standaard support commanders met pre built upgrades hebt. Dan hoef je niet meer je gateway te babysitten om 20 keer te klikken voor iedere support commander die gebouwd is.

Moet ik zeggen dat er ook nu wel het een en ander schort hoor. De game is niet perfect maar er wordt nog steeds geknutseld. Ik heb al een tijd niet gespeeld dus ik weet niet meer van alles wat er veranderd is.

De Land factory mechanic is als volgt. Je bouwt een land factory en deze upgrade je als HQ. Als gevolg daarvan kan je goedkopere support factories bouwen. Deze kunnen dan alle units bouwen die je HQ kan bouwen. Verlies je jouw HQ kunnen je support factories alleen nog maar T1 engineers bouwen.

Deze mechanic is verzonnen omdat in vanilla de goedkoopste manier om build power te genereren was 1 Factory te omsingelen met tientallen T1 engineers. Dit zorgde voor heel veel lag want bij iedere gebouwde unit moest deze zich door een zee van engineers wurmen met alle herberekeningen tot gevolg. Dat vrat cpu cycles. Nu kan je een goedkope support factory bouwen met dezelfde functie. Dus nu kan je de productie spreiden over verschillende fabrieken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 19:48

Snappie88

Mr. Hollywood

.oisyn schreef op maandag 20 januari 2020 @ 00:11:
[...]

Zonde, Forged Alliance is nu slechts EUR 2.- op Steam.

Heb hem dus ook gekocht, samen met een aantal vrienden (vooral omdat FAF tegenwoordig checkt of je het spel hebt :P), dus wij zijn ook weer op FAF actief. Kan niet wachten tot we weer een potje Phantom spelen!

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Grappig, Gold Edition is nog steeds €15, maar de bundel met SupCom2 (:r) erbij is maar 5 euro nogwat 8)7
Seriph schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 09:01:
De Land factory mechanic is als volgt. Je bouwt een land factory en deze upgrade je als HQ. Als gevolg daarvan kan je goedkopere support factories bouwen. Deze kunnen dan alle units bouwen die je HQ kan bouwen. Verlies je jouw HQ kunnen je support factories alleen nog maar T1 engineers bouwen.

Deze mechanic is verzonnen omdat in vanilla de goedkoopste manier om build power te genereren was 1 Factory te omsingelen met tientallen T1 engineers. Dit zorgde voor heel veel lag want bij iedere gebouwde unit moest deze zich door een zee van engineers wurmen met alle herberekeningen tot gevolg. Dat vrat cpu cycles. Nu kan je een goedkope support factory bouwen met dezelfde functie. Dus nu kan je de productie spreiden over verschillende fabrieken.
Inmiddels een paar potjes tegen de AI gespeeld vanuit de FAF client. Ik vraag me af of wat jij hier zegt het gewenste effect heeft gehad, want als ik de replays zo bekijk dan zit iedereen alsnog T1 engies te spammen voor extra build capacity.

Wel mooi dat een T2/T3 engy wel meteen een T2/T3 support factory kan bouwen trouwens, ipv alleen T1 die je dan nog moet upgraden :).

Maar voor ik online ga wil ik wel eerst mijn build order een beetje meer drillen. Ook moet ik wat onderzoek doen naar hotbuilds, ik kwam ze tegen in het key-binding menu, maar kun je die ook nog aanpassen?
.edit: oh wacht ik snap het al. Ik dacht dat het commands waren om al die dingen in 1 keer te bouwen, maar het zijn gewoon hotkeys voor specifieke units/buildings, alleen sharen heel veel units/buildings dezelfde key :). Vond ze ook al totaal niet logisch, waarom zou je een land factory, een engineer en een support commander tegelijk willen bouwen :P

[ Voor 77% gewijzigd door .oisyn op 24-01-2020 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
.oisyn schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 11:38:

[...]

Inmiddels een paar potjes tegen de AI gespeeld vanuit de FAF client. Ik vraag me af of wat jij hier zegt het gewenste effect heeft gehad, want als ik de replays zo bekijk dan zit iedereen alsnog T1 engies te spammen voor extra build capacity.

Wel mooi dat een T2/T3 engy wel meteen een T2/T3 support factory kan bouwen trouwens, ipv alleen T1 die je dan nog moet upgraden :).

Maar voor ik online ga wil ik wel eerst mijn build order een beetje meer drillen.
Het t1 spammen is nog steeds een valide tactiek. T1 engies zijn mobieler dan een factory. Je kan ze ook snel naar een ander project verplaatsen. Beide zijn valide. En de oude rotten zijn slecht te kietelen naar het nieuwe. De nieuwe pakken het oude op van bijvoorbeeld de replay.

Over online gaan. Gewoon doen. Tegen mensen speelt heel anders dan tegen AI. Ik vond mezelf redelijk goed tegen AI maar mijn eerste online potje had ik de vijand in mijn basis voordat ik ook maar een beetje opgestart was.

En laat je niet opnaaien. In het begin doen mensen nog wel eens moeilijk als je echt nieuw bent. Maar als je al replay hebt gezien heb je al een idee van build orders en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Seriph schreef op zondag 26 januari 2020 @ 16:36:
[...]

Het t1 spammen is nog steeds een valide tactiek. T1 engies zijn mobieler dan een factory. Je kan ze ook snel naar een ander project verplaatsen. Beide zijn valide. En de oude rotten zijn slecht te kietelen naar het nieuwe. De nieuwe pakken het oude op van bijvoorbeeld de replay.
Nou ja, zoals je zegt, het heeft ook gewoon voordelen. Ook wat betreft productie. Als je 100 units wil hebben maakt het natuurlijk niet uit of je 10 factories gebruikt of 1 factory met x10 build capacity, maar in een noodgeval waarbij je snel wat backup moet genereren is dat laatste wel wat practischer omdat je veel sneller beschikt over firepower. (Rolloff is natuurlijk wel weer een complicerende factor, zeker als daar ook nog eens een shitload aan engies omheen staan)

Wel knap irritant dat ze er per se allemaal omheen moeten staan bij een assist ipv dat ze effectief gebruik maken van hun build range :/
Over online gaan. Gewoon doen. Tegen mensen speelt heel anders dan tegen AI. Ik vond mezelf redelijk goed tegen AI maar mijn eerste online potje had ik de vijand in mijn basis voordat ik ook maar een beetje opgestart was.
Ik heb in principe ook geen problemen meer met de AI (die soms ook gewoon heel raar doet), maar het geeft me wel de mogelijkheid te leren goed in de game te komen en mijn eco op de rails te krijgen terwijl je ondertussen ook gewoon continu units uitspuugt.

Maar het is ook wel een beetje een drempel waar ik gewoon overheen moet stappen idd ;)

Zijn er nog must-have mods? Ik gebruik nu een mod die grotere en vooral duidelijkere strategic icons geeft (weet de naam even niet meer, staat niet in de FAF vault), Advanced reclaim info en Additional Camera Tools (vooral voor de build range preview)

.edit: oh wow ik lees net dat alle tier engies in principe gelijk zijn getrokken. Dus 8 T1's kosten net zoveel als 1 T3 en het duurt ook net zo lang om te maken.

[ Voor 15% gewijzigd door .oisyn op 28-01-2020 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
.oisyn schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 22:18:
[...]

Wel knap irritant dat ze er per se allemaal omheen moeten staan bij een assist ipv dat ze effectief gebruik maken van hun build range :/
Er is een truukje. Als je engineers een andere engineer laat assisten ipv de factory dan gebruiken ze wel hun volledige build range maar nog steeds irritant
[...]

Ik heb in principe ook geen problemen meer met de AI (die soms ook gewoon heel raar doet), maar het geeft me wel de mogelijkheid te leren goed in de game te komen en mijn eco op de rails te krijgen terwijl je ondertussen ook gewoon continu units uitspuugt.

Maar het is ook wel een beetje een drempel waar ik gewoon overheen moet stappen idd ;)

Zijn er nog must-have mods? Ik gebruik nu een mod die grotere en vooral duidelijkere strategic icons geeft (weet de naam even niet meer, staat niet in de FAF vault), Advanced reclaim info en Additional Camera Tools (vooral voor de build range preview)

.edit: oh wow ik lees net dat alle tier engies in principe gelijk zijn getrokken. Dus 8 T1's kosten net zoveel als 1 T3 en het duurt ook net zo lang om te maken.
Ik gebruik geen mods behalve eco manager. En het enige wat ik daarvan gebruik zijn de mex icoontjes en auto-upgrade. Daarmee wordt op een mex automatisch T2 gestart en gepauzeerd zodat je hem alleen maar van pauze hoeft te halen bij een upgrade of laten assisten door een engie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Seriph schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 08:32:
[...]

Er is een truukje. Als je engineers een andere engineer laat assisten ipv de factory dan gebruiken ze wel hun volledige build range maar nog steeds irritant
Oh nice.
Ik gebruik geen mods behalve eco manager. En het enige wat ik daarvan gebruik zijn de mex icoontjes en auto-upgrade. Daarmee wordt op een mex automatisch T2 gestart en gepauzeerd zodat je hem alleen maar van pauze hoeft te halen bij een upgrade of laten assisten door een engie.
Dat klinkt erg handig :). Jammer genoeg lijkt hij te crashen op de laatste versie van FAF.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
blijft een geweldig spel.... de laatste dagen weer enkele goeie potjes online gespeeld, met op een gegeven moment enkele tientallen experimentals..nukes..heavy artillery...enz...enz _/-\o_ _/-\o_

ik speel meestal in 8-12 player servers... (zodat mijn eigen falen niet zo opvalt :D )

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Whaahaha wat een geweldige play:

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vet! krijg meteen weer zin het te spelen! Beste RTS ooit imo!

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-09 17:10
Ik heb het spel na 1,5 jaar weer uit de kast gehaald en had meteen weer moeite om van de AI te winnen.
Toen ook maar eens online getracht te spelen, dit had ik nog nooit gedaan.

Wat supervet! Ik verbaas me echt over hoe goed dit spel in elkaar zit en vind het nog steeds jammer dat er geen waardige opvolger is verschenen. Dit is voor mij zeker de beste rts ooit. En ja, ik heb ook C&C, RA en Starcraft gespeeld.....

Ik lees dat de ontwerper van SupCom bezig is met een nieuwe rts game:

Intergalactic Space Empire

[ Voor 87% gewijzigd door Bongoarnhem op 11-12-2020 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
Bongoarnhem schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:50:
Ik heb het spel na 1,5 jaar weer uit de kast gehaald en had meteen weer moeite om van de AI te winnen.
Toen ook maar eens online getracht te spelen, dit had ik nog nooit gedaan.

Wat supervet! Ik verbaas me echt over hoe goed dit spel in elkaar zit en vind het nog steeds jammer dat er geen waardige opvolger is verschenen. Dit is voor mij zeker de beste rts ooit. En ja, ik heb ook C&C, RA en Starcraft gespeeld.....

Ik lees dat de ontwerper van SupCom bezig is met een nieuwe rts game:

Intergalactic Space Empire
Kan me af en toe ook nog prima met dit spel vermaken. Leuk dat er een opvolger komt maar laat dat dan wel een goede zijn en niet zo'n frikandel als Supreme Commander 2 :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Kickje.

Na eigenlijk alleen tegen AI te hebben gespeeld ben ik eens begonnen met wat online spelen via FAF.

Ik snapte al niet hoe men het in vredesnaam voorelkaar kreeg zo rap met allerlei experimentals op de proppen te komen.

Bleek dus dat ik me eens moest verdiepen in de Resource Allocation System (preset) van die support commanders., +1100 nrg en vooral +11 mass oid is best welkom.

Ondanks dat maarliefst twee potjes al niet verloren, en m'n rating nipt boven de 0 weten te houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sylken77
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 09-07 10:48
Ik vind dit nog altijd de beste strategy game ooit.

Ook leuk om matches te bekijken!

Ik raad Gyle aan: https://www.youtube.com/c/GyleCast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

steveman schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 17:10:
Kickje.

Na eigenlijk alleen tegen AI te hebben gespeeld ben ik eens begonnen met wat online spelen via FAF.

Ik snapte al niet hoe men het in vredesnaam voorelkaar kreeg zo rap met allerlei experimentals op de proppen te komen.

Bleek dus dat ik me eens moest verdiepen in de Resource Allocation System (preset) van die support commanders., +1100 nrg en vooral +11 mass oid is best welkom.

Ondanks dat maarliefst twee potjes al niet verloren, en m'n rating nipt boven de 0 weten te houden.
Nice. Ik heb mezelf er nog altijd niet toe kunnen zetten om eens over die drempel te stappen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
Blijft inderdaad een heerlijke game, ook alweer 15 jaar oud. Ik speelde daarvoor nog heel veel Total Annihilation waarvan SupCom de opvolger is.

Supreme Commander 2 vond ik trouwens 3 keer niks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
steveman schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 17:10:
Kickje.

Heb nooit de rekensom gemaakt, maar is een resource allocation op een support commander dan efficienter dan mass extractor upgraden / power plant neer zetten, in termen van totale resources die je gebruikt, dan. Of tijd?

Speel nooit online, maar een efficiente build order is ook tegen AI wel goed bruikbaar, natuurlijk :) Ik geef zelf de support commanders ook altijd wel resource allocation, maar heb het idee dat het meestal sneller is om gewoon de buildings te bouwen (vooropgesteld dat je genoeg mass plekjes in de buurt heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het voordeel van RAS sACU's is dat je niet afhankelijk bent van map control en je ze gewoon kan blijven produceren (build order loop voor je quantum gateway en je hebt er geen omkijken meer naar). En dan zijn ze ook nog eens mobiel. Én ze kunnen bouwen. Én ze kunnen vechten.

[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 14-10-2022 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:08

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

.oisyn schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 11:34:
Het voordeel van RAS sACU's is dat je niet afhankelijk bent van map control en je ze gewoon kan blijven produceren (build order loop voor je quantum gateway en je hebt er geen omkijken meer naar). En dan zijn ze ook nog eens mobiel. Én ze kunnen bouwen. Én ze kunnen vechten.
En zunne grote vuurbal Jonguh! >:)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

henkie196 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 10:48:
[...]

Heb nooit de rekensom gemaakt, maar is een resource allocation op een support commander dan efficienter dan mass extractor upgraden / power plant neer zetten, in termen van totale resources die je gebruikt, dan. Of tijd?

Speel nooit online, maar een efficiente build order is ook tegen AI wel goed bruikbaar, natuurlijk :) Ik geef zelf de support commanders ook altijd wel resource allocation, maar heb het idee dat het meestal sneller is om gewoon de buildings te bouwen (vooropgesteld dat je genoeg mass plekjes in de buurt heb).
Met alle slots gevuld gaat het wel eens zeer rap met die masspunten. Als je ze dan allemaal T3 hebt, zou dat het einde zijn. Maar met die supports kun je dus nog verder. Ook nemen ze veel minder ruimte in, wat ook nog wel eens een factor is. En ze staan niet ergens verdedigingsloos te nergenshuizen te wachten op een aanval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-wxCgtXcL4mM6Z9HgJ5CJir2lxQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2IbwELsd1ShWCjzinQQl2CSX.png?f=fotoalbum_large

Ik alleen had al 30 shields up, en het hield de scathis van de tegenpartij tegen-ish.
Was close, maar wij wonnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-07 02:25
Surpreme Commander & Forged Alliance in de Steam sale voor €1,99 per game of €2,99 voor de gold edition die ze beiden heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justanotheruser
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08 10:51

justanotheruser

#hashtag

Deze week weer een FAF update. Nu zie je het aantal games wat actief is via de matchmaking

op dit moment bijvoorbeeld 4vs4 16 in queue (zoekende) en 9 active games

Leuke update, dankzij Forged Alliance Forever wordt het spel steeds beter !

To Tweak Or Not To Tweak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartenBE
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-09 18:09
Zijn er nog spelers die misschien af en toe samen willen spelen? Lijkt me wel leuk om een discordje ofzo op te richten om af en toe een potje FAF te spelen?
Pagina: 1 ... 16 17 Laatste