Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewt
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-08 19:33

ewt

Zelf ook veel potjes gespeeld de laatste tijd, nu een rating van 740 ofzo.

Gisteren voor iedere partij templates toegevoegd zodat mass storage om mass pumps bouwen gemakkelijker is. En ook pd en arty met muurtjes of stroomcentrales wordt gebouwd. Kan je zelfs via een replay toevoegen zoals hier uitgelegd (als je het vervolgens test zie je alleen templates die je kan bouwen, je commander kan geen massa opslag bouwen dus zie je die templates ook niet, t1 engineer kan geen t2 arty bouwen etc):
https://www.youtube.com/watch?v=-NO4Ljc8uUs

Speel zelf vooral graag team games, de meeste op Seton's blijft een geweldige map :9~ .
Het blijft nog iedere keer een uitdaging om mijn economie zo goed mogelijk te blijven upgraden terwijl de aandacht op oorlog gefocust is, stagneren blijft vaak voor komen. Ik ben vooral graag de air en / of naval speler en probeer altijd veel gebruik te maken van scouts en radar.

Wel jammer dat bijna niemand mumble gebruikt, tot nu toe alleen nog maar 2 Duitsers gehad die het mee geinstalleerd hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 18:49
Ik ben ook redelijk fanatiek aan het spelen maar ik krijg mijn rating niet veel verder omhoog dat rond de 200. Ik ben dan ook een enorme nooby. Maar ik ben ook met templates aan het spelen geweest. Ben zelf ook een vrij groot fan van het 4v4 of 3v3 concept. Setons blijft leuk. Uef is de leukste factie op het moment maar misschien ook omdat ik het gewend ben.

Ik ben zelf te voorzichtig (te lief). I wacht te lang met harrassment waardoor de tegenstander die dit wel doet een overwicht heeft. En eco doe ik te langzaam. Maar langzaam worden we beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 19:48

Snappie88

Mr. Hollywood

Harrassment is juist belangrijk, vooral op mappen als Setons en Gap of Rohan. Ik prefeer op die laatste lucht (en dan Aeon uiteraard), na vijf engineers twee scouts eruit en daarna een aantal bombers. Drie stuks om een mass extractor uit te schakelen welke door de scouts gespot zijn. Vreselijk irritant voor de tegenstander.

Wel jammer dat tegenwoordig iedereen door heeft dat Aeon tech 3 AA-gunships heeft. Voorheen was ik als Aeon speler een unicum, maar tegenwoordig zit er ieder potje wel iemand in.

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snappie88 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 11:13:

Wel jammer dat tegenwoordig iedereen door heeft dat Aeon tech 3 AA-gunships heeft. Voorheen was ik als Aeon speler een unicum, maar tegenwoordig zit er ieder potje wel iemand in.
Je bedoeld T3 restorer? ja die werden 4-5 jaar geleden al vol gespamt :P

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

evilpin0 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 11:18:
[...]

Je bedoeld T3 restorer? ja die werden 4-5 jaar geleden al vol gespamt :P
Ik zag ze tot op een paar maanden geleden anders weinig verschijnen. Zijn ze niet in FAF al generfed?

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxidda
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-12-2023

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

Restorer zijn wel nice ja alleen zo vreselijk traag.

Laatste potje dat ik me herriner heb ik ook geen gunships gebruikt maar juist 2 enemy commanders gesniped met T3 bombers.

Blijf het jammer vinden dat Turtlen nog steeds best wel beloont kan worden in SupCom niet normaal af en toe.

Dat laatste potje wat ik me kan herrineren ook hadden er 2 zich kunnen turtelen en hebben toen statilites gebouwd en hoopte ons hiermee kapot te harrasen. Mijn ally was er bijna aan onderuit (was 2v2) . Maar ik zetten al mijn T1 engies op shields omhoog houden terwijl ik T3 bombers ging maken (Had niet veel andere opties).

Na 4 pogingen toch nog een commander weten te snipen , die was bezig met T3 AA neer te zetten voor tegne al die bomber strikes. Daarvoor had tie alleen zijn commander ver uit de shields gezet. Hij ging dus eindelijk neer.

Die andere commander probeerde hetzelfde te doen bij mij, had alleen een zooi ASF en dat werd dus voor hem niets. Vervolgens kwamen mijn bombers en nummer 2 was dood. Het voelde als een onmogelijke situatie en het was vrij lomp om maar elke keer proberen te snipen met T3 bombers (Keer op keer zelfde doen is lomp). Ik was ook een Fatboy aan het maken maar die werd gesloopt met een sat aanval.

Maar toch wonder boven wonder dit overleefd. Eigenlijk geen idee wat me rating is, maar zou ergens rond de 1200 moeten zitten. Terwijl ik niet echt vind dat ik hier thuis hoor (Nee niet hoger, juist lager ).

Ik ben wel eens online en dan is mijn username gelijk aan username op dit forum. Dus als je oxidda ziet dan ben ik dat.

[ Voor 4% gewijzigd door Oxidda op 08-01-2014 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Speel sinds een aantal weken ook weer regelmatig een potje FAF.
Moet zeggen dat de rating me niet echt meehelpt. De ene keer zit ik na een goede dag op 1100 waarna ik de volgend dag met een paar slechte potjes terug kan vallen naar de 900 reeks. Zeker op mappen als Rohans Gap en Setons heb ik niet de kracht om de rest van het team te dragen ondanks dat het scorebord iets anders laat zien.
Mid game eco blijft ook lastig en het spenderen late game hetzelfde :+
Nick vrijwel hetzelfde in FAF (Prof_NaPo^^),

Grootste haat aan rating blijft dat je dan weer te hoog bent om een game te joinen en dan weer te laag. Leukste potjes zijn toch wel diegene die een grote omzwaai maken. van kansloos "moeten" verliezen naar toch nog winnen. Andersom is dan weer frustreren.
Als voorbeelden:

Setons clutch: als midden speler winnen waarna de zee door beide teamgenoten wordt verloren of je zee winnen, midden winnen en dan midden verliezen omdat de andere zee kansloos wordt verloren.

Gohans gap. midden vasthebben en dan geen air support krijgen en weinig scouting waardoor er opeens een exp in basis staat. Niet heel handig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
Maar dat is juist het leuke van teamplay. Alleen als teamleden niet kunnen vertellen dat ze het niet redden dan gaat dat gigantisch mis. Als een teamlid dat wel kan dan kan je daar op inspelen.

Ik heb alleen de laatste tijd soms dat als ik diep ben ingezoomed en ik wil uitzoomen dat mijn client hangt. De enige manier om Forged Alliance af te sluiten. Is dit een bekend iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Seriph schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 14:17:
Maar dat is juist het leuke van teamplay. Alleen als teamleden niet kunnen vertellen dat ze het niet redden dan gaat dat gigantisch mis. Als een teamlid dat wel kan dan kan je daar op inspelen.

Ik heb alleen de laatste tijd soms dat als ik diep ben ingezoomed en ik wil uitzoomen dat mijn client hangt. De enige manier om Forged Alliance af te sluiten. Is dit een bekend iets?
Neen.
Maar wat dat betreft heb ik kwa display ook wel een kleine issue.
Ik heb een ATI HD5750 icm dualscreen setup.
Nu moet ik een display array aanmaken waardoor windows het als 1 scherm ziet want anders happert het spel ontzettend.
Nu in SupCom dus maar 1 scherm van 3840*1200 die ik vervolgens in SupCom weer splits. Maar dan loopt je interface dus van links naar rechts. ideaal is anders :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxidda

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

Napo schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 11:42:
Speel sinds een aantal weken ook weer regelmatig een potje FAF.
Moet zeggen dat de rating me niet echt meehelpt. De ene keer zit ik na een goede dag op 1100 waarna ik de volgend dag met een paar slechte potjes terug kan vallen naar de 900 reeks. Zeker op mappen als Rohans Gap en Setons heb ik niet de kracht om de rest van het team te dragen ondanks dat het scorebord iets anders laat zien.
Mid game eco blijft ook lastig en het spenderen late game hetzelfde :+
Nick vrijwel hetzelfde in FAF (Prof_NaPo^^),

Grootste haat aan rating blijft dat je dan weer te hoog bent om een game te joinen en dan weer te laag. Leukste potjes zijn toch wel diegene die een grote omzwaai maken. van kansloos "moeten" verliezen naar toch nog winnen. Andersom is dan weer frustreren.
Als voorbeelden:

Setons clutch: als midden speler winnen waarna de zee door beide teamgenoten wordt verloren of je zee winnen, midden winnen en dan midden verliezen omdat de andere zee kansloos wordt verloren.

Gohans gap. midden vasthebben en dan geen air support krijgen en weinig scouting waardoor er opeens een exp in basis staat. Niet heel handig :(
Ik doe tegenwoordig dan ook liefst setons alleen unranked, Als ik een navy spot heb is het meestal wel gegarandeerd verslies voor mij. Ik heb nog NOOIT een naval battle gewonnen, echt te bizar voor woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
Ik heb een GTX480 op een dual display. Maar mijn dual display is een 24" breedbeeld en een 17" standaard die ik gebruik voor minimap. Ik zal eens mijn UI mods uitzetten.

Mijn gebruikersnaam is Seriph. Als je een keer over mij heen walst zwaai dan even :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

Oxidda schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 15:23:
[...]

Ik doe tegenwoordig dan ook liefst setons alleen unranked, Als ik een navy spot heb is het meestal wel gegarandeerd verslies voor mij. Ik heb nog NOOIT een naval battle gewonnen, echt te bizar voor woorden.
Subs, subs subs. Ow en meer subs :P

En wat anti air om naval bombers uit te schakelen. En als je uiteindelijk je tegenstander zijn naval bases uit het water geschoten heb, switch maken naar destroyers/cruisers/battleships.

Ik vind zee battles toch altijd wel het leukst. Laatste tijd veel Phantom gespeeld, leuk om dan met Seraphim een flinke vloot op te bouwen (tech3 subs :9 ), en te winnen zonder experimental uitgepoept te hebben.

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxidda

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

Snappie88 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 17:09:
[...]

Subs, subs subs. Ow en meer subs :P

En wat anti air om naval bombers uit te schakelen. En als je uiteindelijk je tegenstander zijn naval bases uit het water geschoten heb, switch maken naar destroyers/cruisers/battleships.

Ik vind zee battles toch altijd wel het leukst. Laatste tijd veel Phantom gespeeld, leuk om dan met Seraphim een flinke vloot op te bouwen (tech3 subs :9 ), en te winnen zonder experimental uitgepoept te hebben.
Ik ben toch altijd meer van de air assaults. Alleen is dat bij dingen als een naval map, waar phantom vaak word gedaan, nooit zo'n goede keuze zonder een beetje vloot.

En in Setons clutch doe ik het altijd net niet goed. Ik neig altijd veels te snel naar air te gaan. Did I mention I love air?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

Gisteravond een tweetal potjes Phantom gedaan. Eerste op een acht speler watermap, tweede op de zes speler map Castles. Eerste potje was de map naar mijn mening te groot. Drie phantoms, ik een normale speler met een flinke economie. Pleuris breekt los, één innocent word gesniped en de ander DCed, en een van de phantoms gaat ook dood. Laatste twee phantoms genuked met experimental nuke, had alleen wat battleships op bezoek welke snel tot zinken werden gebracht door mijn tier 3 subs.

Tweede potje was interessanter. Sowieso is Castles een leuke map daar de afstand flink kleiner is en er meer land is. Economie flink opgekrikt en tesamen met (wat later bleek één van de phantoms) het snelst alle mexes op tier 3. Eén van de phantoms werd vrij snel revealed, de ander deed het tactischer. Helaas voor hem was het mijn buurman en had ik een experimental mobile artilery gebouwd. Dus ook dat potje best makkelijk afgesloten.

Tweede potje wilde ik eigenlijk phantom worden, aangezien mijn economie sterk was, en ik vrij snel er een experimental gunship uit had kunnen poepen. Die dingen zijn heerlijk in Phantom.

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmcsnekke
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-08 23:16
Oxidda schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 18:38:
[...]

Ik ben toch altijd meer van de air assaults. Alleen is dat bij dingen als een naval map, waar phantom vaak word gedaan, nooit zo'n goede keuze zonder een beetje vloot.

En in Setons clutch doe ik het altijd net niet goed. Ik neig altijd veels te snel naar air te gaan. Did I mention I love air?
hah.. setons en air... dat zegt mij wel iets.

als je wilt kan ik je wel wat tips geven.... pm mij (Vmcsnekke) maar in faf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewt
  • Laatst online: 10-08 19:33

ewt

Ik vond het al stil hier op GoT, terwijl er zoveel Nederlanders op FAF zijn. Vanavond weer eens proberen.
Heb eigenlijk nog nooit een Phantom gedaan, wordt ook eens tijd.

1v1 valt het me vaak op hoe ik de vijand veel te sterk in schat, meestal omdat hij argressief grond in neemt maar vervolgens stil valt. Als ik dan de replay bekijk valt het op dat hij eigenlijk helemaal niet sterker is. Daarom ben ik me de laatste tijd veel meer op radar en scouting aan het richten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxidda

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

Yep in 1v1 is scouten belangrijk.

Kan me nog herrineren dat de laatste 1v1 die ik heb gedaan ik erachter kwam dat tie TML aan het bouwen was. Snel wat defense er voor gebouwd en me eigen TML gemaakt. ik heb hem kunnen snipen.

En anders had ik het met T3 kunnen afmaken, terwijl hij nog met T1 units rondliep .

@Snappie

Hoe the hell krijg jij zulke phantom potjes, bij mij eindigen ze veel sneller. Vaak genoeg komt er geen exp aan te pas. Misschien doe ik tijdens phantom iets verkeerds.
vmcsnekke schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 12:29:
[...]

hah.. setons en air... dat zegt mij wel iets.

als je wilt kan ik je wel wat tips geven.... pm mij (Vmcsnekke) maar in faf.
Tips voor navy of wat?

[ Voor 43% gewijzigd door Oxidda op 10-01-2014 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

Oxidda schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 13:11:
@Snappie

Hoe the hell krijg jij zulke phantom potjes, bij mij eindigen ze veel sneller. Vaak genoeg komt er geen exp aan te pas. Misschien doe ik tijdens phantom iets verkeerds.
Over het algemeen duurt het ook niet zo lang. Wel leuk was dat bij dat laatste potje het reveal gedeelte uitgeschakeld was. Je moest dus gewoon gokken wie de phantom was en wie niet. Maakte het spel veel leuker.

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxidda

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

Snappie88 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 14:37:
[...]

Over het algemeen duurt het ook niet zo lang. Wel leuk was dat bij dat laatste potje het reveal gedeelte uitgeschakeld was. Je moest dus gewoon gokken wie de phantom was en wie niet. Maakte het spel veel leuker.
Kan me voorstellen dan word het zeker een stuk lastiger. Don't trust anyone, nuke em all oid.

Vroeger telde FAF phantom ook nog wel eens als ranked, is dat nog zo? Hoop van niet eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

Nog niet tegen gekomen. Ik wil binnenkort eens een fatsoenlijk potje Phantom + Blackops doen :9

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxidda

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

Snappie88 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 17:00:
Nog niet tegen gekomen. Ik wil binnenkort eens een fatsoenlijk potje Phantom + Blackops doen :9
En dan AeonT3 TML

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
Ik speel FAF eigenlijk al vanaf het begin, en speel het af en toe nog steeds wel tegen computer tegenstanders, maar heb geen idee wat Phantom eigenlijk inhoud. Is dat een spelmodus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:30

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

bones schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 15:31:
Ik speel FAF eigenlijk al vanaf het begin, en speel het af en toe nog steeds wel tegen computer tegenstanders, maar heb geen idee wat Phantom eigenlijk inhoud. Is dat een spelmodus?
http://www.faforever.com/...viewtopic.php?f=37&t=1679

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Leuk gespeeld zonet, Seriph. =) Ik was doodhout. Probleem is met het lezen van dit en dit voel ik mij ineens minder blij met dat ik gewonnen ben. Meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
Gewoon de post gemist :( Nu weet ik niet meer waar het potje over ging.

Maar ik kwam even langs om te melden dat SupCom in de uitverkoop is op steam. Kost nu helemaal weinig http://store.steampowered.com/sub/11732/

Ik speel zelf best wel wat. Hang nu rond de 700 rating, hopende dat het wat beter wordt. Alleen wat onregelmatig. Potje hier en daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

Mooie deal, voor € 4,- absoluut niet laten liggen!!

Wat ik overigens vorige week had, daar hebben we even met z'n allen op Teamspeak kostelijk om gelachen. Was met een paar vrienden online en had zoals wel vaker een lobby gestart voor een potje Phantom EU Only. Zat al wat man in, inclusief twee vrienden, totdat opeens een van deze op Teamspeak een kreet slaakt. Ik vraag wat er aan de hand is, en hij vraagt de chat bij te lezen. Staat daar doodleuk door een andere Nederlander de vraag "of ik een stalen plaat voor mijn kop heb?"... Navraag leert dat dit een mod is, die het niet eens is met mijn naam, dat hij mij al een week gebanned heeft, al erop aangesproken heeft, en als ik niet per direct mijn naam wijzig hij mij permanent banned. Om zijn woorden kracht bij te zetten kickt hij de vriend die alarm sloeg van de potje. Ik trek mij er weinig van aan, meld dat ik geen chatberichten heb gezien, van de ban weinig gemerkt heb, en als ie verwacht dat ik iets ga doen hij het op normale manier moet vragen. Dus de vriendelijke man sluit m'n game en is de aankomende half uur bezig met zorgen dat ik geen games kan joinen :')

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
Ben jij Hobbyn...iets dat rijmt op keuken? Ik zag die ban voorbij komen op het forum. Mods zijn weird. Het zijn soms net mensen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Om dit oude topic maar te rezzen.

Speel dit speel nu exclusief MP tegen goede vriend van me. En gaat erg goed, alleen wat is het spel lastig om te leren. Het is niet meer het basis builden, rushen, done. Zo werkt het niet. Je moet echt met alles rekening houden.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Klopt, dat maakt het ook zo leuk. Er zijn zo ontzettend veel tactieken, en evenveel countertactieken.

Cunning linguist.

• Plasma_Wolf
  • Laatst online: 13-09 11:26

Plasma_Wolf

Student

Blijkbaar heeft Ze_Pilot zojuist de stekker uit FAF getrokken. Waarom weet ik niet en hij wil geen verdere uitleg geven, maar ik denk dat het wel zal komen vanwege het feit dat hij altijd gezeur over zich heen kreeg als er één klein dingetje veranderd werd of als er langer dan één dag over een verandering gedaan werd.

;w

Ik heb zelf geen kennis van programmeren en ik ben al lang blij als ik erachter kom hoe ik een Monkeylord 1 unit aan range kan geven, maar misschien dat andere mensen het nog weer willen oppakken. Daar komt natuurlijk bij dat er een server gemaakt moet worden, die onderhouden moet worden, waarna de hele structuur opgebouwd moet worden, en ik kan nog wel drie wordens toevoeggen denk ik.

Toch zou het wel erg leuk zijn als het weer wordt opgepikt, want dit was eigenlijk de enige echte (op het punt van schaal) RTS die nog bestond en veel gespeeld werd.
Jammer zeg.... Beetje jammer ook dat Ze Pilot zich op de kast laat jagen

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

Oh, da's jammer :/ Nu ja, gelukkig recentelijk met vrienden WoT beginnen te spelen, mooi plaatsvervangend spel.

Surfin' paradise!

• PatrickH89
  • Laatst online: 12-09 21:54
Er komt een nieuwe lobby. Voor meer informatie over wat er gebeurd is kun je de reddit thread bekijken: https://www.reddit.com/r/...d_faf_has_been_shut_down/

Mocht je de community missen en in contact willen blijven, dan is er een IRC op mibbit (#faforever).

Hier wordt meer informatie op gezet wanneer die er is: http://fareborn.com/

• Plasma_Wolf
  • Laatst online: 13-09 11:26

Plasma_Wolf

Student

faforever.com is weer online maar ik weet niet hoe het nu verder gaat. Dat wordt dus even afwachten.

ZeP heeft de controle overgedragen aan iemand anders, die zal waarschijnlijk proberen om FAF een community project te laten blijven.

http://www.faforever.com/2014/09/future-of-faf/

Het is nu dan ook de vraag in hoeverre het een succes wordt/blijft, maar daar komen we dan vanzelf wel achter.

[ Voor 61% gewijzigd door Plasma_Wolf op 26-09-2014 10:17 ]

• PatrickH89
  • Laatst online: 12-09 21:54
Het idee is dat het een meer communitygedreven project wordt. Mits goed geleid kan dit eigenlijk alleen maar goed uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-08 08:02

TRG

Technotium99-m

Tegenwoordig weer stevig aan het supcommen met de hele online vriendengroep. FAF is alive en het blijft verbeterd worden. Waanzinnig hoe dit spel me na 8 jaar (!) nog weet te boeien, en hoe ik nog steeds nieuwe tacktieken en truucjes blijf ontdekken.

Ik heb Planetary Annihiliation een korte kans gegeven (al twee keer), maar vergeleken met Forged Alliance blijft het aanvoelen als een of andere demo die gewoon niet af is. Ik hoop van harte dat er nog een paar grote supermods komen die dit omdraaien, maar momenteel is het een matige RTS die zich afspeelt op onrealistische knikkers en de totale diepgang nog moet missen. De matige orbital implementatie helpt hier niet bij..

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-08 10:05
Ja die werelden zijn echt veel te klein :(

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• actionInvoke
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
TRG schreef op maandag 19 januari 2015 @ 20:04:
Tegenwoordig weer stevig aan het supcommen met de hele online vriendengroep. FAF is alive en het blijft verbeterd worden. Waanzinnig hoe dit spel me na 8 jaar (!) nog weet te boeien, en hoe ik nog steeds nieuwe tacktieken en truucjes blijf ontdekken.

Ik heb Planetary Annihiliation een korte kans gegeven (al twee keer), maar vergeleken met Forged Alliance blijft het aanvoelen als een of andere demo die gewoon niet af is. Ik hoop van harte dat er nog een paar grote supermods komen die dit omdraaien, maar momenteel is het een matige RTS die zich afspeelt op onrealistische knikkers en de totale diepgang nog moet missen. De matige orbital implementatie helpt hier niet bij..
Mijn vriendengroep speelt faf ook een paar keer per week. Mijn handle is actionInvoke in case je interesse hebt. We spelen echter uitsluitend custom games dus vandaar mijn slechte score.

• actionInvoke
  • Niet online
lanerios schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 09:45:
Om dit oude topic maar te rezzen.

Speel dit speel nu exclusief MP tegen goede vriend van me. En gaat erg goed, alleen wat is het spel lastig om te leren. Het is niet meer het basis builden, rushen, done. Zo werkt het niet. Je moet echt met alles rekening houden.
Nou, er zijn wat super sterke rushes als de tegenstander er geen rekening mee houdt. Van het weekend bv een potje shards 4p FFA. 2 enemies in de eerste 5 min kunnen killen met een transport attack.

Het is minder lastig te leren dan je denkt. De opening 10 min zijn, afhankelijk van de omstandigheden, vrij simpel omdat je van bepaalde zaken kan uitgaan en daar een optimale eco om kan bouwen.

Dan dan bedoel ik ook eco. Eco, eco, eco. Als je resources over houdt of te kort komt doe je het niet goed. Je moet echter begrijpen dat er voor elke aanpak een achilleshiel zit (meestal je com). Daar heb je een team voor om elkaars zwake punten te dekken.

Een tactiek die ik met een maatje veel doe is hem eco boosten. Dwz, ik bouw alleen eco zaken en donate alle resources aan hem. Dan heeft hij er op 10-13 min een experimental uit. Dan zitten de meeste mensen nog op t2 en kan hij eenvoudig de vijand af maken.
2 samenwerkende spelers zijn dus veel sterker dan 4 losse spelers bv.

Als je tactieken wilt leren kan ik je aanraden om eens op youtube te kijken. Gyle is bv een goed kanaal dat de tactieken van pros uitlegt.

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
Ik ga er binnenkort weer mee bezig :) Even leren en dan gewoon gaan raggen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-08 20:08
Dat dit spel nog steeds wordt gespeelt. Ik heb hier al heel lang geleden afscheid van genomen toen de online community zo'n beetje dood was. Het is alleen zo'n jammer dat er niet een waardig gevolg van is op dit moment.

Die momenten dat je een commander kan snipen met een paar stealth bombers of hoe je een speler compleet kan verassen door die Experimental Spiders die "opeens" uit het water komen om dan met gigantische lazers alles plat te leggen.

Over Supreme Commander 2 spreken we niet. Die wil ik vergeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actionInvoke
  • Niet online
Xanthian schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 12:10:
Dat dit spel nog steeds wordt gespeelt. Ik heb hier al heel lang geleden afscheid van genomen toen de online community zo'n beetje dood was. Het is alleen zo'n jammer dat er niet een waardig gevolg van is op dit moment.

Die momenten dat je een commander kan snipen met een paar stealth bombers of hoe je een speler compleet kan verassen door die Experimental Spiders die "opeens" uit het water komen om dan met gigantische lazers alles plat te leggen.

Over Supreme Commander 2 spreken we niet. Die wil ik vergeten...
Huh? :? De community is levendiger en groter dan ooit. Sterker nog, hij groeit. En met elke steam/bundle sale des te meer!

En voor een goede reden, er is simpelweg geen alternatief. Dit spel doet gewoon alles goed...nouja, afgezien van network handeling, ai en alles op 1 cpu core willen doen na. Maat van me speelt op een laptop en deze game heeft dat ding laten ploffen. :P

Dacht vroeger ook zo over SC2 maar ben er wat milder in geworden. SC2 had ook zijn goede zaken. De unit cannon was bv een geweldig leuke uitvinding die ik wel een beetje mis in FAF.

Indien je het nog niet wist, neem eens een kijkje op Forged Alliance Forever (FAF) O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49
actionInvoke schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 11:14:
Een tactiek die ik met een maatje veel doe is hem eco boosten. Dwz, ik bouw alleen eco zaken en donate alle resources aan hem. Dan heeft hij er op 10-13 min een experimental uit. Dan zitten de meeste mensen nog op t2 en kan hij eenvoudig de vijand af maken.
2 samenwerkende spelers zijn dus veel sterker dan 4 losse spelers bv.
Leuke taktiek! Maar ga je (degene die de Experimental gaat bouwen) dan eerst voluit de Commander upgraden naar T3 om daar dan de Experimental mee te maken, of eerst Factory T1, upgrade T2, upgrade T3, Engineers uitpoepen en daarmee bouwen?

Vraag me af wat economischer is en dus uiteindelijk sneller een voltooide Experimental oplevert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actionInvoke
  • Niet online
Hangt een beetje van de map/situatie af. Sommige waar ik mee samen speel gaan eerst voor een com upgrade. Persoonlijk ga ik liever voor een factory upgrade vanwege de engineers. Als het kan stap ik bij T3 engineers ook over op mass drone stations. Dat is veel sneller. 1 T3 engineer met een groot aantal drones op guard is een supersnelle bouwer die in no time een experimental eruit gooit. Groot voordeel is dat de engineers zich niet helemaal vast lopen.

Ik denk dat het qua eco niet zo veel uit maakt (er zitten voor en nadelen aan beide) maar dat het qua build capacity veel beter is om veel engineers en drones te hebben ipv 1 T3 commander die vervolgens nog de rest moet gaan bouwen.

Imo is het alleen essentieel om asap voor een T3 com te gaan als je front verdediger/aanvaller bent (zeker als je uef ravagers wilt bouwen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakJerommeke
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 12:08

TweakJerommeke

Stay a while and listen

TRG schreef op maandag 19 januari 2015 @ 20:04:

Het is ontzettend jammer dat SupCom 2 en PA compleet andere spellen zijn geworden, tot de dag vandaag snap ik niet waarom ze niet gewoon de stijl van FA hebben aangehouden. Het had zo epic kunnen zijn, 2007 was in ieder geval het jaar van FA en Titan Quest =O _/-\o_ en FA speel ik met regelmaat nog op LANs.

• actionInvoke
  • Niet online
Hah, titan quest was ook super. Speelde afgelopen winter Diablo 3 en hoe het spel gewoon in alles even 'net niet' was. Zo'n teleurstelling (zeker de WOW aanpak). Dacht vaak terug aan hoe Titan Quest en D2 echt fun waren.

Effin, ook op een lan kan ik FAF over FA aanraden. FAF is meer dan alleen een lobby. De units worden continue gebalanceerd (alhoewel ik moet zeggen dat het toch al zwakke UEF steeds verder generfd is). De graphics verbeterd en er zijn heel veel maps, mods en UI tweaks.

Verwijderd

Haay schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 15:49:
[...]

Leuke taktiek! Maar ga je (degene die de Experimental gaat bouwen) dan eerst voluit de Commander upgraden naar T3 om daar dan de Experimental mee te maken, of eerst Factory T1, upgrade T2, upgrade T3, Engineers uitpoepen en daarmee bouwen?

Vraag me af wat economischer is en dus uiteindelijk sneller een voltooide Experimental oplevert...
Factories gebruiken levert je de flexibiliteit om tijdens je weg naar de Exp nog even snel tien t2 anti-air autootjes uit te schijten, of een extra engineertje of twee om snel een schildje of turrets of meer eco mee te bouwen als het nodig is. Wij doen dit dus met factories.

Als we ACUs gaan upgraden gata he tnormaliter anders: zo hard moelijk rushen met ACUs naar de frontlijn en alles reclaimen wat er te reclaimen is, dan één speler gun upgrade (range+damage) geven, dan de volgende, dan de derde en dan de vierde en dan met vier ACUs naar voren duwen terwijl je vijand net een legertje T1 op je afstuurt. Als je tegenstander ook met ACUs gerusht is wals je hem gewoon plat. Zodra je zijn frontlinie afgebroken hebt je ACUs iets terug halen en aan zijn kant van het midden je frontlijn opbouwen: wat anti-air en een paar T2 arty, met een radar en wat schilden en dan tactical missiles rushen. ACUs platgooien of, als je die niet vinden kunt, mexes blijven afbreken met je raketten. Terwijl het andere team, wat er nog van leeft, bezig is paniekerig hun helft van de kaart te veroveren bouw jij aan jouw kant een grote T1 bomber vloot en verder eco eco eco eco eco. Zodra je tegenstander met air begint wals je met de volle 200-300 t1 bombers over z'n basis heen. Zelfs als hij anti air heeft gaat het hem tijd kosten om al die bombers weg te werken - en ji ziet z'n ACUs. Tacmissiles erop en wachten op de vuurbal.

En als hij dat allemaal overleeft moet je eerste spin onderhand bijna klaar zijn...

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

actionInvoke schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 10:58:
[...]

Indien je het nog niet wist, neem eens een kijkje op Forged Alliance Forever (FAF) O+
Ik dacht dat FAF over de kop was gegaan omdat de 'eigenaar' er geen zin meer in had / met modder aan het gooien was? Liepen daar ook een mods rond die wel een cursus communicatie konden gebruiken trouwens...

Maar als het weer levendig aan het worden is ga ik ook maar weer eens inloggen. Geweldig spel!

Surfin' paradise!

• actionInvoke
  • Niet online
Snappie88 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 17:53:
[...]

Ik dacht dat FAF over de kop was gegaan omdat de 'eigenaar' er geen zin meer in had / met modder aan het gooien was? Liepen daar ook een mods rond die wel een cursus communicatie konden gebruiken trouwens...

Maar als het weer levendig aan het worden is ga ik ook maar weer eens inloggen. Geweldig spel!
Nope, is alleen van handen gewisseld. Er was een paar weekjes onzekerheid maar dat is al lang over. Denk dat het nu beter is aangezien het nu door meer mensen word gedaan. En zelfs al zou het zijn gestrand, bij gebrek aan een andere soortgelijk spel zou het toch wel weer door iemand anders gedaan worden.

Ik moet wel zeggen dat ik me verder niet met de community inlaat. Ik speel het spel, niet de politiek eromheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

En we kijken fervent de FAFcasts van Gyle, die trouwens sinds twee weken weer volop bezig is met casten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

DevilsProphet schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 08:07:
En we kijken fervent de FAFcasts van Gyle, die trouwens sinds twee weken weer volop bezig is met casten!
Linkje? :)

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkopf
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-04 12:53
Stond een paar posts naar boven:
actionInvoke schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 11:14:
[...]

Als je tactieken wilt leren kan ik je aanraden om eens op youtube te kijken. Gyle is bv een goed kanaal dat de tactieken van pros uitlegt.

wild mutant space hamsters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari-equal95
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 23:00
Waarom is dit topic dood? Dit spel blijft geweldig.

Alleen pijnlijk dat het zo slecht is geoptimaliseerd dat huidige systemen het er nog zwaar mee hebben. Inmiddels is SupCom FA al even verkrijgbaar op Steam waarna het aantal spelers een redelijk sprongetje heeft gemaakt.
http://store.steampowered.com/app/9420/

Ook is FaForever (de mod voor de die-hards) nog altijd erg actief.
http://www.faforever.com/

Zijn hier nog meer fans of ben ik alleen op een stille wereld? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vind het nog steeds de beste rts game die ik ooit gespeeld hebt (vanaf dag 1 gespeeld). Maarja op een gegeven moment moet je afscheid nemen :)

Gewoon teveel games om te spelen

[ Voor 6% gewijzigd door evilpin0 op 04-06-2015 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
Het is inderdaad samen met Total Annihilation de beste RTS ever, maar ik heb er 's avonds simpelweg de tijd niet meer voor :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

Ik zit nog steeds vol smart op een waardige opvolger te wachten :(

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

ari-equal95 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 13:17:

Wegens gebrek aan tijd speel ik het amper, maar ik kijk wel trouw elke fafcast van Gyle. Sinds enkele maanden is hij terug bezig zijn twee casts per week, na een hiaat van een halfjaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Ik speel nog af en toe. Idd, ik wil geen setons spelen op mijn pc :+ zit je dadelijk op -2..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49
Na een periode van inactiviteit (andere nieuwe games die uitkwamen en game-tijd reserveerden) spelen ik en 3 vrienden weer elke week op onze vaste game-avond één of meer potjes SupCom:FA (via FaF uiteraard).

Maar ondanks dat ik SupCom:FA de allerbeste RTS game ooit gemaakt vind en ik het al speel sinds de originele Supreme Commander game officieel uitkwam (in 2007), ben ik er helaas gewoon niet goed in. :/ Aantal keer PvP online gespeeld via FaF, en meestal in het verliezende team, zodat mijn FaF rating nu beneden de -200 is. Gelukkig dat mijn vrienden nog wel met me willen spelen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Kijk eens enkele fafcasts van Gyle, vooral de casts van het type 1v1 zijn zeer leerrijk. Belangrijkste tip: niet defensief maar offensief spelen. Turtlen = sterven, in supcom. Behalve als je heel goed bent, maar dan nog. Map control is zeer belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DevilsProphet schreef op maandag 08 juni 2015 @ 15:33:
Kijk eens enkele fafcasts van Gyle, vooral de casts van het type 1v1 zijn zeer leerrijk. Belangrijkste tip: niet defensief maar offensief spelen. Turtlen = sterven, in supcom. Behalve als je heel goed bent, maar dan nog. Map control is zeer belangrijk.
Nee, hangt van de map af.
ari-equal95 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 13:17:
Waarom is dit topic dood? Dit spel blijft geweldig.

Alleen pijnlijk dat het zo slecht is geoptimaliseerd dat huidige systemen het er nog zwaar mee hebben. Inmiddels is SupCom FA al even verkrijgbaar op Steam waarna het aantal spelers een redelijk sprongetje heeft gemaakt.
http://store.steampowered.com/app/9420/

Nieuwe AMD systemen hebben het er nog steeds moeilijk mee door de belabberde single-core performance, die op het niveau van 2010 is blijven hangen, Intel gaat prima.

Zie ook;
https://www.cpubenchmark.net/singleThread.html

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2015 02:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Er circuleren supcom:fa-benchmarks op het internet, gemaakt in Google spreadsheet. Daarin doet een AMD het inderdaad niet zo goed als Intel, edoch denk ik dat de meesten AMD onderschatten. Ik meen te denken dat een dual-core bulldozer met OC naar +4,5GHz tot de top behoorde, alhoewel het niet evident is om dat 24/7 mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DevilsProphet schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 08:41:
Er circuleren supcom:fa-benchmarks op het internet, gemaakt in Google spreadsheet. Daarin doet een AMD het inderdaad niet zo goed als Intel, edoch denk ik dat de meesten AMD onderschatten. Ik meen te denken dat een dual-core bulldozer met OC naar +4,5GHztot de top behoordee, alhoewel het niet evident is om dat 24/7 mee te werken.
Dat klopt. Maar het bovenschrift van de benchmark is verkeerd. Er staat nu "Higher is better". De weergegeven waardes zijn de tijd die een CPU nodig heeft om een bepaald stuk van een game te draaien.

Die Bulldozer op 4,9 (!!!) GHz kon nog geen eens meekomen met een i5 4760 op stock.

Verder waren er niet bijzonder veel testresultaten, was de bench sowieso niet een goede afspiegeling van een online game en zaten er heel wat rare resultaten in. Zoals een stock FX6300 die sneller is dan een 2500k (tuurlijk.... NOT).

Sterker nog; de maker van die sheet heeft die fx 6300 en ik heb met hem Setons gespeeld. Mijn 2500k draait 0 als zijn fx 6300 op -2 zit.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2015 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actionInvoke
  • Niet online
Probleem is geloof ik dat de game draait op 1 thread. Al die fancy moderne multi core CPU's zijn dus grotendeels niets aan het doen.8 cores? maakt niet uit, je gebruikt er toch maar 1. Daar komt bij dat veel moderne fancy CPU's per core/thread iets minder goed zijn dan de oudere (omdat ze slimmere technieken gebruiken die oude software niet gebruikt). Daar bovenop komt ook nog eens dat als je 8p multiplayer speelt, alle fancy cpu's lekker wachten tot de langzaamste klaar is.

Daarnaast zijn er nog veel meer issues die, alles gezamenlijk, SC neerzetten als de posterboy van hoe het niet moet.

Ik verdiep me niet heel veel in de FAF software maar zonder de broncode is het überhaupt een wonder dat ze iets gedaan hebben gekregen. Ik kan me alleen maar inbeelden wat voor vieze trucjes ze onder de motorkap uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met moderne Intel normale desktop CPU's is er geen probleem. Enkel met laptops en AMD. Vooral AMD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
Ik heb heel lang met een oude E8600 FAF gedraaid en dat werkte uitstekend. Slechts heel zelden was ik diegene die het spel vertraagde in een 4x4.

Sinds ik er een i5-4460 in heb gezet heb ik nooit ergens last van.

Maar het spel is uit 2007 dus je mag ook niet te veel verwachten. Ik speel het nog steeds met heel veel plezier ondanks dat ik in de 1100 rating range vertoef.

• actionInvoke
  • Niet online
hah, ik heb een veel slechtere rating. ;-) Maar ja, ik speel bijna uitsluitend custom games dus dat gaat dan ook nergens heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seriph schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:04:
Ik heb heel lang met een oude E8600 FAF gedraaid en dat werkte uitstekend. Slechts heel zelden was ik diegene die het spel vertraagde in een 4x4.

Sinds ik er een i5-4460 in heb gezet heb ik nooit ergens last van.

Maar het spel is uit 2007 dus je mag ook niet te veel verwachten. Ik speel het nog steeds met heel veel plezier ondanks dat ik in de 1100 rating range vertoef.
Vanaf 1500 heb je toch de attitude aso's; weinig lol aan daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxidda

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 04:28:
[...]

Vanaf 1500 heb je toch de attitude aso's; weinig lol aan daar
Ik heb sowieso het gevoel dat heel FAF qua vriendelijkheid behoorlijk achteruit is gegaan. Ik heb het dan nog ook al een tijdje niet meer aangeraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idem; ca. 2-3 maanden niet gespeeld nu, en ik mis niks.

Sowieso veel te veel [...] met zo'n fake CPU score. Op zo'n ultrabook met maximum turbo de bench draaien, en dan op halve kloksnelheid de game draaien op -3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxidda

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

Ik hoop wel dat er weer een waardige opvolger komt, want het spel zelf is echt retegaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actionInvoke
  • Niet online
De rechten zijn opgekocht, ik hoop niet alleen voor het continue uitmelken op steam.

Ook ik heb een pause van een paar maanden maar ik heb wel weer zin om te spelen. Ik kan vast wel wat maaten porren om ook weer te beginnen. Mogelijk kunnen we een tweakers friendly organiseren? Just a thought....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxidda

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

actionInvoke schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 21:11:
De rechten zijn opgekocht, ik hoop niet alleen voor het continue uitmelken op steam.

Ook ik heb een pause van een paar maanden maar ik heb wel weer zin om te spelen. Ik kan vast wel wat maaten porren om ook weer te beginnen. Mogelijk kunnen we een tweakers friendly organiseren? Just a thought....
Daar heb ik best wel oren naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
Heb ik ook wel oren naar. Roep maar als er een spelletje opgezet wordt.

Ik heet ook daar seriph.

[ Voor 16% gewijzigd door Seriph op 12-10-2015 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
actionInvoke schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 21:11:
Is ook bekend wie de rechten heeft opgekocht? Heb eigenlijk geen idee welke developer nu nog bekend staat om een beetje goede RTS games. Westwood en GPG bestaan niet meer, staat me niet echt iets bij dat er recentelijk nog goede RTS games uit gekomen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand ashes of singularty geprobeerd? Lijkt een beetje de look and feel van SC te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actionInvoke
  • Niet online
henkie196 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 11:23:
[...]

Is ook bekend wie de rechten heeft opgekocht? Heb eigenlijk geen idee welke developer nu nog bekend staat om een beetje goede RTS games. Westwood en GPG bestaan niet meer, staat me niet echt iets bij dat er recentelijk nog goede RTS games uit gekomen zijn.
Nordic Games.

http://www.rockpapershotg...thq-went-to-nordic-games/

Die hebben daar echt goede game series gekocht zoals Titan Quest (diablo 3 eat your heart out) en SC. Ik kan me niet voor stellen dat zo'n aankoop is gedaan zonder de intentie er iets mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxidda

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

Seriph schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 16:59:
Heb ik ook wel oren naar. Roep maar als er een spelletje opgezet wordt.

Ik heet ook daar seriph.
Ik ben daar Oxidda

Alleen nooit online

[ Voor 5% gewijzigd door Oxidda op 13-10-2015 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
actionInvoke schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 11:56:
Nordic Games.

http://www.rockpapershotg...thq-went-to-nordic-games/

Die hebben daar echt goede game series gekocht zoals Titan Quest (diablo 3 eat your heart out) en SC. Ik kan me niet voor stellen dat zo'n aankoop is gedaan zonder de intentie er iets mee te doen.
Zag dat ze ook Painkiller, Darksiders en Red Faction hadden. Alleen wat ze tot nu toe met bv. Painkiller hebben gedaan geeft weinig hoop. Maar goed, het is een publisher, misschien geven ze het wel aan een goede dev en geven die dev ook voldoende ruimte om iets moois te kunnen maken.

En tja, SC is ook maar een naam, als een dev wat moois maakt onder een andere naam, is dat misschien alleen maar beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actionInvoke
  • Niet online
henkie196 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:06:
[...]

Zag dat ze ook Painkiller, Darksiders en Red Faction hadden. Alleen wat ze tot nu toe met bv. Painkiller hebben gedaan geeft weinig hoop. Maar goed, het is een publisher, misschien geven ze het wel aan een goede dev en geven die dev ook voldoende ruimte om iets moois te kunnen maken.

En tja, SC is ook maar een naam, als een dev wat moois maakt onder een andere naam, is dat misschien alleen maar beter.
True that, SC2 was ook wel een beetje jammer. SC1&FA hebben blijkbaar goed genoeg verkocht voor een tweede game. Vervolgens komt SE op de proppen en krijg je een 1 of ander slap aftreksel dat compleet niets te maken heeft met SC.

Ik denk dat als ze gewoon een echte SC game hadden gemaakt het veel beter gedaan zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:12
Ik moet zeggen dat ik Supreme Commander 2 wel erg leuk vond, vooral het 1v1 ranked deel (Sta nogsteeds 4e ranked met 2298 punten na anderhalf jaar niet spelen haha), was interessanter omdat potjes konden varieeren van 5 minuten tot 30+.

Ik vond FA ook het beste, maar een andere game, als ik SC2 vergelijk met alle andere RTS games op de markt is het nog steeds een pareltje.

Ik zou een 3e versie instant kopen. Vermaak me nu nog wel met Planetary Annihilation. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Als je SC(:FA(F)) speelt, dan zijn 1v1 ladder games ook zo intens en soms ook zo kort. Check eens de 1v1 game casts van Gyle op YouTube, die zien er leuk uit, zeker als de pro's spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Good news everyone. Ik heb de beta van Ashes of singularity gespeeld en ik kan jullie verklappen dit de onofficiële opvolger van supcom is.

Het bouwen, de resources, het uit en inzoomen, gewoon een 1 op 1 copy, heerlijk. Hell er is zelf een map die seton heet en een schaamteloze copie van seton cluth is.

Donderdag beschikbaar op steam (early acces)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

evilpin0 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 09:36:
Good news everyone. Ik heb de beta van Ashes of singularity gespeeld en ik kan jullie verklappen dit de onofficiële opvolger van supcom is.

Het bouwen, de resources, het uit en inzoomen, gewoon een 1 op 1 copy, heerlijk. Hell er is zelf een map die seton heet en een schaamteloze copie van seton cluth is.

Donderdag beschikbaar op steam (early acces)
Interessant. Ik vind Planetary Annihilation tegenvallen. Eens kijken of dit beter wordt.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar draait het wat sneller / is het fatsoenlijk multi-threaded?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik draai het in Dx12 en het draaide prima op een 290 + i7 4770K, op dx11 draait het aanzienlijk slechter.

Ik zit zelf echt te springen om donderdag de early acces te spelen want de beta die ik heb is bijzonder karig. Ik was echt bijzonder verrast over deze supcom clone (zonder commanders :) ).

De battles zijn nog groter dan in supcom! tier 1 units worden (in de beta dan) per 3 units opgeleverd. Tier 2 units zijn aanzienlijk sterker en experimentals (advantaged units) zijn bewapend met een scala aan wapens en een bizar sterk special weapon.

In de beta bewegen units alleen echt ontiegelijk langzaam. Ik ga ervanuit dat ze de movement speed een stuk hoger maken. Ook kan je met 1 faction spelen waarvan alle units hoover units zijn, ik hoop dat er ook een faction inzit met tracked wheels, maar gebasseerd op al het beeld materiaal ben ik bang dat alle units hoover units zijn.

Ik weet zeker dat iedereen hier dit spel gaat spelen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxidda

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

Klinkt heel erg interresant. Ik had er hiervoor ook nog niet van gehoord. Donderdag dus eh? :)

EDIT:

We gaan het zien of het wat is

EDIT2:

Ik heb het gister ook maar gespeeld (een potje tegen easy)
Het is aan de ene kant veel weg van SupCom idd, maar der zitten ook heel veel verschillen in. Het is meer een soort zone capture (althans wat ik had gespeeld) meets SupCom.

Speelt wel aardig weg, diepgang heb ik nog niet kunnen vinden omdat Easy wel heel erg Easy was.

[ Voor 73% gewijzigd door Oxidda op 20-10-2015 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had gisteren de eer in ashes of singularity om als eerst online te zijn in de early acces en een potje met de developer te spelen.

Het oogt als SC, het speelt als SC, maar op alle fronten is SC toch echt een stuk beter. Ik ga deze game in de gaten houden maar ben bang dat ze de gameplay van SC niet gaan evenaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Laatst online: 15-08 19:35
zijn er nog mensen die spelen via faf ?

ben weer sinds enkele weken bezig en het leeft nog steeds _/-\o_

af en toe, meestal de weekenden zijn er 1000 mensen online

1 vs 1 ladder games word ik helemaal gek en gaat mijn hartslag omhoog...die speel ik ook niet meer haha

meestal speel ik grote maps met minimaal 8 players of nog beter 12 ( 6 vs 6)

[ Voor 41% gewijzigd door Mr. Detonator op 30-01-2018 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:59

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Speel het eigenlijk niet zo veel meer. Wel pas nog een leuk potje Total Annihilation gespeeld, tegen wat custom AI.

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
Ik speel bijna dagelijks. Ik ben niet hyperactief op de chat (eigenlijk niet). Ik vermaak me nog uitstekend.

Ladder heb ik niet meer gespeeld sinds ik bij mijn eerste potje meteen gesteamrolled werd. Ik heb het daarna nooit meer gedaan. Ik kan wel genieten van een cast van ladder matches. Sommige mensen kunnen zo precies uitmaken wat waar heen te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:12
Af en toe FAF nog. Maar geen ladder games. Kost teveel tijd. Bij supreme commander 2 heb ik 2 accounts in de top 10 staan, heeft me zo'n 800 uur gekost. Eerste account op nummer 2, tweede account rond 8/9 geloof ik met 100 procent wins :p.

Laatst na ruim 2.5 jaar weer een potje gedaan en ik was oprecht dingen aan het uitzoeken opnieuw. Kost teveel tijd en dat heb ik niet. Bij supcom 2 voel ik altijd de urge dan weer ranked te gaan spelen. Af en toe een potje FA is dan leuker met wat vrienden.

Ondanks er veel haat is op supcom 2, zitten er ook mega veel elementen in die ik graag in FA had gezien.

De hoop gaat uit naar ooit een Supcom 3. PA: titans zo'n 70 uur gespreeld, maar was er toen al compleet op uitgekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artifax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-09 16:32
Ik speel het ook nog dagelijks, geweldige game met een fantastische community. Mocht je een spelletje willen spelen met mij, kan dat altijd. Nickname: jawel... Artifax :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:01
Spelen jullie dan via Steam servers of FAF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
Ik speel via FAF onder de username Seriph

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:01
Het kriebelt wel weer, zal het ook weer eens binnen harken.

Mijn username is: valheru

[ Voor 19% gewijzigd door Frank!in op 01-02-2018 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisamrat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 17:40

Bisamrat

komt wel goed schatje

Speel het ook weer sinds twee weken, dan samen met mijn broertje de COOP mappen. Daar zitten toch wel wat lastige versie tussen :)

Horde mode mappen zijn ook leuk, alleen moet je daar erg goed uitkijken dat je niet je mede spelers zijn defense verrot schiet. Daar mag wel een friendly fire optie bij om het leuk te houden.

[ Voor 42% gewijzigd door Bisamrat op 04-02-2018 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
Die is er. In de vorm van een no friendly fire mod. Beetje zoeken in de mod tab. Het is daar wel slecht zoeken. Je moet op de knop search klikken ipv enter en soms moet je er specifiek zijn qua naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisamrat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 17:40

Bisamrat

komt wel goed schatje

Seriph schreef op maandag 5 februari 2018 @ 07:28:
Die is er. In de vorm van een no friendly fire mod. Beetje zoeken in de mod tab. Het is daar wel slecht zoeken. Je moet op de knop search klikken ipv enter en soms moet je er specifiek zijn qua naam.
Nou dan gaan we daar vanavond naar op zoek, want dat zou een hoop gevloek schelen :). Hopelijk kan het naast de explosion mod, aangezien de ontploffingen er wel tof uit zien dan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerebriform
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-08 13:18
Geestelijke opvolger is nu 1 dollar op humble bundle (planetary annihilation TITANS):
https://www.humblebundle....hmb_campaign=tile_index_1

Als je van RTS houdt echt geweldige deal. Soort opvolger dus van Sup Com, speelt veel voltter en je kan de hele map opblazen met sommige wapens. Zijn een aantal community servers en veel mods en tweaks uit de community. Ik heb zelf een paar gekocht voor anderen omdat ik zo hooked ben.
Pagina: 1 ... 16 17 Laatste