Misschien domme vraag maar wat is het verschil tussen native multimonitor en EyeFinity? Dat is toch in principe hetzelfde? Zal is googlen wat Core Maximizer voor mij kan doen.Bart ® schreef op zondag 16 september 2012 @ 13:24:
[...]
Euh, nee? Het spel heeft gewoon native multimonitor-ondersteuning. Heeft niets met EyeFinity te maken.
[...]
Core Maximizer gebruikt?
Dat het spel gewoon zelf de schermen los aanstuurt. Er is niets extra's voor in de driver nodig. Op een vier jaar oude videokaart met twee uitgangen kan het spel ook twee monitoren tegelijk gebruiken, zelfs als je vier jaar oude drivers gebruikt, lang voordat EyeFinity bestond.Versteegrob schreef op zondag 16 september 2012 @ 23:18:
[...]
Misschien domme vraag maar wat is het verschil tussen native multimonitor en EyeFinity? Dat is toch in principe hetzelfde?
De load verdelen over je cores.Zal is googlen wat Core Maximizer voor mij kan doen.
Cunning linguist.
Ik heb supcom ook weer geinstalleerd + faf. Faf werkt echt goed zeg, beter dan gpg =)
Het is nog wel flink inkomen.
Het is nog wel flink inkomen.
Faf is echt geweldig inderdaad, een vriend en ik hebben supcom + fa voor 15 euro op de kop getikt via Steam en we zitten nu bijna elke avond te comp-stompen
Klinkt misschien laf maar dan zit er lekker weinig druk op en kunnen we lekker aanklooien / experimenteren met units. Ik neem aan dat 'echte' games vooral veel T1 rushes zijn, of valt dat mee?
Gamen op een laptop is best ok .... echt
In 1v1 te snel t2 kan je dood zijn, meestal komt t2 na een minuut of 20.
Ik gooi altijd zoveel t1 fabs neer als ik kan betalen, stuk of 6-7 meestal en brengt een gigantische land spam opgang. Als ik dan de overhand krijg upgrade ik me air naar t2 en ga of voor ze power of voor de commander met t2 bombers.
Nee fast tech is hier een zeker dood, de prijs voor het upgraden van een land fab of mass extactor kost iets van 25 tanks oid, voordat dat zich uitbetaald heeft ben je al lang en breed dood.
Je kan wel bv na een grote battle alle wrecks reclaimen terwijl je een upgrade uitvoert. Als je niet van rushen houdt is 1v1 en 2v2 niks voor je, mijn Bo in 1v1 is dan ook:
Engi: LB (light bot), Engi, LB, Engi, Tank, Engi, Tank, Engi, Engi
Ik gebruik de bots direct om naar ze thermal vent te sturen, de andere om zijn engies te snipen en de tanks om mijn eigen eniges te beschermen.
Ik gooi altijd zoveel t1 fabs neer als ik kan betalen, stuk of 6-7 meestal en brengt een gigantische land spam opgang. Als ik dan de overhand krijg upgrade ik me air naar t2 en ga of voor ze power of voor de commander met t2 bombers.
Nee fast tech is hier een zeker dood, de prijs voor het upgraden van een land fab of mass extactor kost iets van 25 tanks oid, voordat dat zich uitbetaald heeft ben je al lang en breed dood.
Je kan wel bv na een grote battle alle wrecks reclaimen terwijl je een upgrade uitvoert. Als je niet van rushen houdt is 1v1 en 2v2 niks voor je, mijn Bo in 1v1 is dan ook:
Engi: LB (light bot), Engi, LB, Engi, Tank, Engi, Tank, Engi, Engi
Ik gebruik de bots direct om naar ze thermal vent te sturen, de andere om zijn engies te snipen en de tanks om mijn eigen eniges te beschermen.
[ Voor 27% gewijzigd door evilpin0 op 26-09-2012 10:18 ]
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Een bumpje.
Ik zie nu pas dat er een FA topic is waarin ook nog eens FAF word genoemd.
Hoeveel hier spelen nog regelmatig op de FAF-servers? Misschien dat we eens een potje kunnen afspreken oid?
Mijn nick is daar oxidda .
Ik zie nu pas dat er een FA topic is waarin ook nog eens FAF word genoemd.
Hoeveel hier spelen nog regelmatig op de FAF-servers? Misschien dat we eens een potje kunnen afspreken oid?
Mijn nick is daar oxidda .
Ik en twee vrienden die al jaren lang samen SupCom:FA spelen hebben pas recentelijk FAForever ontdekt. Onze vast game-avond is woensdagavond en dan spelen we tegenwoordig (weer) FAF (sinds we op Diablo 3 uitgekeken zijn).
Hehehe, kwam er gisteren pas achter hoe lomp veel damage die aeon T3 torpedo bombers doen, met een groep van 18 kon geen enkele experimental m'n eiland oplopen op Seraphim Glaciers... Die dingen vreten GC's en Ythotha's zo op als ze onder water denken te reizen... Een strike is al genoeg voor zelfs een GC. Echt briljant op water maps als je Aeon bent.
Die Megalith is trouwens een soort 'king of the seas' lijkt het wel. Torpedo's enorm sterk, anti-torpedo's, en als je ze aan de kust zet met net hun turrets boven het water vreten ze alles op. Die Seraphim T3 submarine hunter is ook enorm sterk. Gisteren een Tempest verloren aan een groepje van stuk of 5 van die dingen.
Zo kom je nog achter nieuwe dingen in supcom, anno 2013!
Die Megalith is trouwens een soort 'king of the seas' lijkt het wel. Torpedo's enorm sterk, anti-torpedo's, en als je ze aan de kust zet met net hun turrets boven het water vreten ze alles op. Die Seraphim T3 submarine hunter is ook enorm sterk. Gisteren een Tempest verloren aan een groepje van stuk of 5 van die dingen.
Zo kom je nog achter nieuwe dingen in supcom, anno 2013!
ben nou pas sinds een paar dagen bezig met forged alliance forever
zijn er meer die dat nog spelen hier ?
enkele 1vs1 potjes geprobert, maar meteen ingemaakt...3vs3 of 4vs4 gaat wat beter )
ook de mods zijn wel leuk...blackops bijvoorbeeld
Chillbill is mijn ingame naam
zijn er meer die dat nog spelen hier ?
enkele 1vs1 potjes geprobert, maar meteen ingemaakt...3vs3 of 4vs4 gaat wat beter )
ook de mods zijn wel leuk...blackops bijvoorbeeld
Chillbill is mijn ingame naam
[ Voor 45% gewijzigd door Mr. Detonator op 19-02-2013 01:52 ]
Verwijderd
Hallo, ik speel regelmatig op FAF met een vriend (over skype). Ook wel wat ranked. Mijn nick is daar Xspecial en vriend van me heet XStale.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2013 16:22 ]
Same here, FAF is met afstand de beste RTS die ik in mijn knuistjes heb mogen klemmen. Nu nog mijn vrienden zien te overtuigen en ik heb weer een leuke lan-game. Stukken beter ook dan 2, want wat was dat een tegenvaller zegMr. Detonator schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 01:46:
ben nou pas sinds een paar dagen bezig met forged alliance forever![]()
Supreme Commander 2 is een draak, veel te arcade en lompe units. FA is een van de beste RTS games die ik ooit gespeeld heb, ik speel nu even de campaign van Starcraft II ROTS maar dat haalt het toch net niet in vergelijking met FA.eL_Jay schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 19:00:
[...]
Same here, FAF is met afstand de beste RTS die ik in mijn knuistjes heb mogen klemmen. Nu nog mijn vrienden zien te overtuigen en ik heb weer een leuke lan-game. Stukken beter ook dan 2, want wat was dat een tegenvaller zeg
Gisteren voor het eerst in jaren weer een multiplayer pot gespeeld met FAF, vorige potjes op GPGnet.
3V3 op een map die ik niet kon, was een omgedraaide U met land, en een klein en een groot eiland.
Had direct het grote eiland ingenomen en 30 minuten lang de vijand weg gehouden.
Tegen die tijd had ik genoeg eco om 4 T3 EUF transports te bouwen en een hoop T3 bots.
Eerste vijand zag mijn bots pas toen ik zijn com al half af had, daarna was het potje zo goed als gewonnen
3V3 op een map die ik niet kon, was een omgedraaide U met land, en een klein en een groot eiland.
Had direct het grote eiland ingenomen en 30 minuten lang de vijand weg gehouden.
Tegen die tijd had ik genoeg eco om 4 T3 EUF transports te bouwen en een hoop T3 bots.
Eerste vijand zag mijn bots pas toen ik zijn com al half af had, daarna was het potje zo goed als gewonnen
''survival'' is ook erg leuk om te doen....met een man of 4 tegen een continue stroom units vechten...
begint met t1 units...en eindigd met complete groepen van 10>-20> experimentals )
begint met t1 units...en eindigd met complete groepen van 10>-20> experimentals )
Dat waren we laatst op een lan aan het proberen.Mr. Detonator schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 16:13:
''survival'' is ook erg leuk om te doen....met een man of 4 tegen een continue stroom units vechten...
Zeer vermakelijk idd, als het werkt
alleen van de 10 mappen.
-5 crashten
-3 werden we of binnen 10 min compleet overlopen, danwel we zaten met onze vingers in onze neus.
2 die wel aardig waren, maar 1 daarvan had nog steeds insane moeijlijkheids jumps
(van kleine t2 rushes, naar 5 van die yota's )
Dus heb je nog wat aanraders ?
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
dat heb ik ook af en toe ja van die ongebalanceerde potjes.... vaak is het ook een kwestie van niet te moeilijk zetten, want dan lopen er te veel units die elkaar veel in de weg lopen
crashes tijdens multiplayer heb ik geen last van, alleen als ik in mijn eentje survival ga spelen krijg ik na 10-20 minuten een freeze... kan hem dus eigenlijk niet alleen spelen
5-10 minuten build time is ook wel handig tijdens survival
crashes tijdens multiplayer heb ik geen last van, alleen als ik in mijn eentje survival ga spelen krijg ik na 10-20 minuten een freeze... kan hem dus eigenlijk niet alleen spelen
5-10 minuten build time is ook wel handig tijdens survival
[ Voor 41% gewijzigd door Mr. Detonator op 29-03-2013 19:29 ]
Dit weekend met een aantal vrienden een Supreme Commander FA LAN gehad. Heb het spel hier speciaal voor aangeschaft.
Ik moet er alleen nog aan wennen dat het compleet anders is dan C&C3 en voornamelijk dat ik niet echt heel ervaren ben in dit genre.
Heeft iemand misschien een aantal tips of goede builds voor als de battle begint? Het gaat dan voornamelijk over startbuilds zeg maar, waar je je op moet focussen aan het begin van een battle.
Of misschien een goede site waar veel informatie over strategiën etc. te vinden is.
Ik moet er alleen nog aan wennen dat het compleet anders is dan C&C3 en voornamelijk dat ik niet echt heel ervaren ben in dit genre.
Heeft iemand misschien een aantal tips of goede builds voor als de battle begint? Het gaat dan voornamelijk over startbuilds zeg maar, waar je je op moet focussen aan het begin van een battle.
Of misschien een goede site waar veel informatie over strategiën etc. te vinden is.
[ Voor 8% gewijzigd door wsLy op 14-04-2013 22:32 ]
Bekijk eens wat replays van bijvoorbeeld TLO, of zoek op youtube eens wat casts op
Er zijn wel een paar goede casters waar je een hoop van kan leren. Omdat er vrij veel aan de balance veranderd is kun je beter naar recente games kijken. Games van TLO en andere van de oude garde zijn leuk om te zien maar er is veel veranderd in de tussenliggende tijd.
YouTube: Supreme Commander FA gameplay geeft veel analyse
YouTube: Gyle wat meer gericht op entertainment maar wel goede games
YouTube: Supreme Commander FA gameplay geeft veel analyse
YouTube: Gyle wat meer gericht op entertainment maar wel goede games
Merci
Ik heb me geabonneerd op beide kanalen en zal ze sowieso gaan bekijken.
De eerste caster cast helaas in 5:4 formaat….
Jammer want ik zag bv een cast van onze adlermann er tussen staan
Gisteren een paar cast van Gyle gekeken, ik kijk het gewoon op de tv. Echter kijkt dit spel niet heel prettig op de tv, ik heb een 47”en zit op ca 2 meter 70 afstand ervan. Het allemaal net te klein om lekker te kijken. Maar dat had eigenlijk al kunnen weten (heb het over de loop van jaren veel gespeeld).
Gisteren een paar cast van Gyle gekeken, ik kijk het gewoon op de tv. Echter kijkt dit spel niet heel prettig op de tv, ik heb een 47”en zit op ca 2 meter 70 afstand ervan. Het allemaal net te klein om lekker te kijken. Maar dat had eigenlijk al kunnen weten (heb het over de loop van jaren veel gespeeld).
Oh? Ik stond ertussenevilpin0 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 10:32:
De eerste caster cast helaas in 5:4 formaat….Jammer want ik zag bv een cast van onze adlermann er tussen staan
oh vrij recent ook nog. Ik had toen jaren neit gespeeld
Na een lange afwezigheid, supcom FA weer opgepakt via FAF. En wat is FAF toch een heerlijk platform geworden, vooral de 'fatsoenlijke' ranking tov GPGNET is een verademing. Eerst had je daar een externe tool voor, maar de integratie met FAF is heel mooi.
Het wordt weer eens tijd om wat oude taktieken uit de doos te halen en deze weer qua snelheid te optimaliseren. Niets heerlijker als zon onaantastbare T3 stratbomber die op Setons Clutch T2 power plants platgooid voordat de tegenstander zijn eerste ASF heeft kunnen produceren
Het wordt weer eens tijd om wat oude taktieken uit de doos te halen en deze weer qua snelheid te optimaliseren. Niets heerlijker als zon onaantastbare T3 stratbomber die op Setons Clutch T2 power plants platgooid voordat de tegenstander zijn eerste ASF heeft kunnen produceren
Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.
pff amateur. Als je tegenstander geen asf heefts moet je per direct voor de commander kill gaan. klaar GG game over.TRG schreef op woensdag 17 april 2013 @ 14:19:
Na een lange afwezigheid, supcom FA weer opgepakt via FAF. En wat is FAF toch een heerlijk platform geworden, vooral de 'fatsoenlijke' ranking tov GPGNET is een verademing. Eerst had je daar een externe tool voor, maar de integratie met FAF is heel mooi.
pff pro. Zet je jezelf even op een voetstukAdlermann schreef op woensdag 17 april 2013 @ 14:28:
[...]
pff amateur. Als je tegenstander geen asf heefts moet je per direct voor de commander kill gaan. klaar GG game over.
Kijk, een T3 stratbomber gebruiken om een noob the ACU snipen op een >20KM map (of Fields of Isis voor mij part als je echt jolige zin hebt) dat vergt weinig skill (het is op zijn tijd wel grappig, toegegeven).
Maar op een goede Setons pot met gewaagde tegenstanders waarbij je door efficient (resource delend) teamwork een T3 stratbomber in de lucht krijgt voordat de overkant ook maar een enkele air factory op T3 heeft, dan is het meestal toch echt efficienter om voor T2 powerplants te gaan.
Een T3 strat moet toch wel 3-5 bommen gooien (faction afhankelijk en ACU ontwijkend afhankelijk - er zijn van die smerige heuveltjes waar je goed 'achter' kan gaan staan) voordat hij een kill maakt, en in die tijd heeft het tegenteam (als ze dus goed zijn) a) ASF prioriteit - en is het een kwestie van tijd voordat je het op hun helft je strats verliest, b) ACU onder een simpel en goedkoop T2 schild (eventueel met enkele assists) en je bent kansloos als je maar 1 of 2 strats hebt, c) T3 AA waar je strat ook niet veel tegen doet. Nog maar niet te spreken van het feit dat bijna elke ACU op Setons makkelijk in het water is te zetten zogauw er een strat gescout wordt.
Als je dus bij zon gewaagde tegenstander ze in een situatie brengt waarbij enkele (of alle
Het leuke aan 'gewaagde' tegenstanders is dat ze dynamisch zijn en in staat zijn hun tactiek om te gooien. Dus niet van die gasten van die gasten die reageren op 'We lost AIR superiority' met 'OK< WILL HELP< HAVE TO FINISH THIS ARTY FIRST'.
Zon strat rush als hierboven beschreven is echt wel 100x meer voldoenend als een noob snipen. Maar juist in FAF met de rating is dit gelukkig te voorkomen
[ Voor 25% gewijzigd door TRG op 17-04-2013 15:02 ]
Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.
Ook gewoon met goede spelers kan dat hoor. We hebben dat jarenlagn gebruikt in grote spelen. Gewoon zorgen dat je air dominance hebt en dan win je ook tegen de beste tegenstanders. Want t1 air is useless, t2 air is useless. shields zijn er nog nauwelijks, flakk komt niet snel genoeg op zo vroeg en t3 anti air ook niet.TRG schreef op woensdag 17 april 2013 @ 14:50:
[...]
pff pro. Zet je jezelf even op een voetstuk![]()
Kijk, een T3 stratbomber gebruiken om een noob the ACU snipen op een >20KM map (of Fields of Isis voor mij part als je echt jolige zin hebt) dat vergt weinig skill (het is op zijn tijd wel grappig, toegegeven).
Maar op een goede Setons pot met gewaagde tegenstanders waarbij je door efficient (resource delend) teamwork een T3 stratbomber in de lucht krijgt voordat de overkant ook maar een enkele air factory op T3 heeft, dan is het meestal toch echt efficienter om voor T2 powerplants te gaan.
Een T3 strat moet toch wel 3-5 bommen gooien (faction afhankelijk en ACU ontwijkend afhankelijk) voordat hij een kill maakt, en in die tijd heeft het tegenteam (als ze dus goed zijn) a) ASF prioriteit - en is het een kwestie van tijd voordat je het op hun helft je strats verliest, b) ACU onder een simpel en goedkoop T2 schild (eventueel met enkele assists) en je bent kansloos als je maar 1 of 2 strats hebt, c) T3 AA waar je strat ook niet veel tegen doet. Nog maar niet te spreken van het feit dat bijna elke ACU op Setons makkelijk in het water is te zetten zogauw er een strat gescout wordt.
Als je dus bij zon gewaagde tegenstander ze in een situatie brengt waarbij enkele (of alle) tegenstanders het enige tijd zonder T2 power moeten stellen, dan zijn het knappe jongens als ze die schade nog in kunnen halen. Want zoals elke 'pro' weet, geen stroom hebben is funest
Het leuke aan 'gewaagde' tegenstanders is dat ze dynamisch zijn en in staat zijn hun tactiek om te gooien. Dus niet van die gasten van die gasten die reageren op 'We lost AIR superiority' met 'OK< WILL HELP< HAVE TO FINISH THIS ARTY FIRST'.
Zon strat rush als hierboven beschreven is echt wel 100x meer voldoenend als een noob snipen. Maar juist in FAF met de rating is dit gelukkig te voorkomen
Maar ik ben niet FAF balance niet zo heel bekend, dat moet ik wel toegeven. De laste officiele gpg balance was 2 t3 bombers vaak wel gg op setons. Ik heb regelmatig 4 commanders kapot gebruiken zo. Alleen de commanders in het midden en 1 aan de zijkant kan het water in vrij rap. De rest niet.
[ Voor 6% gewijzigd door Adlermann op 17-04-2013 15:05 ]
Setons is toch gewoon om te kutten?
Heb daar ook zo vaak een monkey lord van een commander afgehaald en hem laten lopen puur om te zien hoe de monkey lord een rondje T3 base maakt 
Elke keer dat ik dit topic weer lees of ander supcom nieuws krijg ik altijd zoveel zin te spelen, kom ik thuis dan denk ik altijd weer: verdomme kost me dagen om het weer onder de knie te krijgen en haak ik af
Eens kijken of ik vanavond wel verder kom dan de DVD in de speler te doen
Elke keer dat ik dit topic weer lees of ander supcom nieuws krijg ik altijd zoveel zin te spelen, kom ik thuis dan denk ik altijd weer: verdomme kost me dagen om het weer onder de knie te krijgen en haak ik af
Ja ik kom ook neit ver meer tegenwoordigevilpin0 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 15:12:
Setons is toch gewoon om te kutten?Heb daar ook zo vaak een monkey lord van een commander afgehaald en hem laten lopen puur om te zien hoe de monkey lord een rondje T3 base maakt
Maar ja setons is wel een vrij vervelende map ja. Alhoewel de t3 land in het midden binnen 7 minuten strategie altijd wel gaaf was
Alleen mogelijk met energy feeding van je team mates trouwens. Kan dus alleen gedaan worden met goed team play
Setons zou je kunnen classificeren als een 'noob' map om te kutten, maar feit voor mij is toch dat ik er vele mooie herinneringen aan heb (en nog ga krijgen). Ergens is het toch wel de ultieme epische supcom map (net als Roanoke Abyss en Shards) voor grote teams.
Ik speel het liefst met vrienden, en de realiteit is nou eenmaal dat ze niet allemaal even 'fanatiek' zijn qua tactisch vermogen. Daar komt dan wel weer bij dat je met goed teamwork en een gewaagde tegenstander de meest legendarische potjes kan hebben met de meest bizarre situaties en overlevingen uit praktisch hopeloze situaties. Supcom op een grote map kan echt alle kanten op. De replayability is echt akelig goed voor een 6 jaar oude game. Hij wordt eigenlijk alleen maar beter aangezien de simspeed nu niet meer op -8 blijft hangen maar op -3
Honderd keer een 1op1 map oefenen met een build geoefend tot in perfectie heeft ook zijn charme, maar voor dat 'epische' moet je toch echt bij grote maps als Setons zijn.
Ik speel het liefst met vrienden, en de realiteit is nou eenmaal dat ze niet allemaal even 'fanatiek' zijn qua tactisch vermogen. Daar komt dan wel weer bij dat je met goed teamwork en een gewaagde tegenstander de meest legendarische potjes kan hebben met de meest bizarre situaties en overlevingen uit praktisch hopeloze situaties. Supcom op een grote map kan echt alle kanten op. De replayability is echt akelig goed voor een 6 jaar oude game. Hij wordt eigenlijk alleen maar beter aangezien de simspeed nu niet meer op -8 blijft hangen maar op -3
Honderd keer een 1op1 map oefenen met een build geoefend tot in perfectie heeft ook zijn charme, maar voor dat 'epische' moet je toch echt bij grote maps als Setons zijn.
[ Voor 15% gewijzigd door TRG op 17-04-2013 15:30 ]
Niet geheel waar. Bij gelijkwaardige tegenstanders kan een 1v1 net zo episch zijn op een 10 bij 10 kaartje zoals open palms. Ik heb daar genoeg potjes opgespeeld vanaf t1 spam tot nuke spam.TRG schreef op woensdag 17 april 2013 @ 15:27:
Setons zou je kunnen classificeren als een 'noob' map om te kutten, maar feit voor mij is toch dat ik er vele mooie herinneringen aan heb (en nog ga krijgen). Ergens is het toch wel de ultieme epische supcom map (net als Roanoke Abyss en Shards) voor grote teams.
Ik speel het liefst met vrienden, en de realiteit is nou eenmaal dat ze niet allemaal even 'fanatiek' zijn qua tactisch vermogen. Daar komt dan wel weer bij dat je met goed teamwork en een gewaagde tegenstander de meest legendarische potjes kan hebben met de meest bizarre situaties en overlevingen uit praktisch hopeloze situaties. Supcom op een grote map kan echt alle kanten op. De replayability is echt akelig goed voor een 6 jaar oude game.
Waar! Ze zijn er, maar in mijn historie zijn ze wel erg zeldzaam moet ik zeggen.Adlermann schreef op woensdag 17 april 2013 @ 15:31:
[...]
Niet geheel waar. Bij gelijkwaardige tegenstanders kan een 1v1 net zo episch zijn op een 10 bij 10 kaartje zoals open palms. Ik heb daar genoeg potjes opgespeeld vanaf t1 spam tot nuke spam.
Klopt hoor. Op setons (et al) is het wel makkelijker. Ik heb ook prima op setons gespeeld altijd. De herinneringen. Zoals de mooie t3 commander d rop in t1-t2 game. Zo snel mogelijk naar t2 air, commander upgraden naar t3. In transport en op hoop van zegen droppen in een vijandige basis. Als het ding kan landen is het exit basis daar.TRG schreef op woensdag 17 april 2013 @ 15:32:
[...]
Waar! Ze zijn er, maar in mijn historie zijn ze wel erg zeldzaam moet ik zeggen.
Vette tactiek wel. De eerste keer dat iemand dat bij mij flikte (en ik nog een behoorlijke noob was), snapte ik er echt helemaal niets meer van toen toen die ACU T1 PD uit de grond toverde alsof het walls waren.Adlermann schreef op woensdag 17 april 2013 @ 15:35:
[...]
Klopt hoor. Op setons (et al) is het wel makkelijker. Ik heb ook prima op setons gespeeld altijd. De herinneringen. Zoals de mooie t3 commander d rop in t1-t2 game. Zo snel mogelijk naar t2 air, commander upgraden naar t3. In transport en op hoop van zegen droppen in een vijandige basis. Als het ding kan landen is het exit basis daar.
Wordt hier ook door spelers gebruikt gemaakt van teamspeak of dergelijk? Zou voor mij wel een leuke impulse zijn dit spel eens gecoordineerd te spelen
Rienzilla heeft een in client voip ding voor FA gemaakt laatst. Lijkt goed te werken.evilpin0 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 16:00:
Wordt hier ook door spelers gebruikt gemaakt van teamspeak of dergelijk? Zou voor mij wel een leuke impulse zijn dit spel eens gecoordineerd te spelen
Ik speel atlijd op vent / skype met de gebruikeljke mensen (als ik speel).
Kunnen we niet eens een Tweaker potje doen op FAF? Door jullie krijg ik weer zin het te installeren!
Ik heb het laatst ook legaal aangeschaft, als iemand zin heeft in een low level potje dm me aub
.
Wat versta je onder low level? Ik heb tijdje niet meer gedaan en moet dus warm draaien, maar echt goed was ik ook weer niet !
BTW voor iedereen hier: er is een vote mogelijk over de nieuwe richting van FA. Stem voor de engymod van rienzilla. Als de engymod wordt weggestemd dan stoppen de proplayers en zep met het ontwikkelen en patchen van FA.
De engy mod heeft veel voordelen, zoals een hoger nut om meerdere fabrieken te hebben ipv blobs van engineers (beide blijven mogenlijk!).
Rienzilla heeft trouwens wel doodsbedreigingen gehad om die mod die hij met Zock heeft gemaakt
De engy mod heeft veel voordelen, zoals een hoger nut om meerdere fabrieken te hebben ipv blobs van engineers (beide blijven mogenlijk!).
Rienzilla heeft trouwens wel doodsbedreigingen gehad om die mod die hij met Zock heeft gemaakt
Nou ik heb mijn fair share aan RTS gespeeld, dus snap wat de bedoeling is etcOxidda schreef op donderdag 18 april 2013 @ 10:46:
Wat versta je onder low level? Ik heb tijdje niet meer gedaan en moet dus warm draaien, maar echt goed was ik ook weer niet !
Zou je een link kunnen geven met wat meer info rond dit gegeven?Adlermann schreef op donderdag 18 april 2013 @ 10:46:
BTW voor iedereen hier: er is een vote mogelijk over de nieuwe richting van FA. Stem voor de engymod van rienzilla. Als de engymod wordt weggestemd dan stoppen de proplayers en zep met het ontwikkelen en patchen van FA.
Daarbij, waarom stoppen lui met patchen als die engine niet word gekozen, is me niet helemaal duidelijk? "Ik krijg me zin niet dus ik stop" (Zo klinkt het voor mij, zal uiterraad wat anders liggen dan dat).
SC is gewoon een stuk moeilijker dan de meeste andere spellen. Resourcement is een stuk lastiger, producten is ook heel anders dan andere spellen.Ircghost schreef op donderdag 18 april 2013 @ 10:50:
[...]
Nou ik heb mijn fair share aan RTS gespeeld, dus snap wat de bedoeling is etc. Maar om een of andere reden heb ik SC altijd wat moeilijker gevonden..
Deel 2 brengt het wat meer richting 'reguliere' zaken, maar daarmee heeft het zijn identiteit verloren!
[ Voor 23% gewijzigd door Oxidda op 18-04-2013 10:52 ]
Omdat zij dat de toekomstige ontwikkeling van FA zien. Als de community het niet wil, dan moeten die zelf maar verder gaan ontwikkelen.Oxidda schreef op donderdag 18 april 2013 @ 10:51:
[...]
Zou je een link kunnen geven met wat meer info rond dit gegeven?
Daarbij, waarom stoppen lui met patchen als die engine niet word gekozen, is me niet helemaal duidelijk? "Ik krijg me zin niet dus ik stop" (Zo klinkt het voor mij, zal uiterraad wat anders liggen dan dat).
http://www.faforever.com/forums/viewtopic.php?p=29943
Het is meer een balance voor grote teamgames, in 1v1 gooi je toch 7-11 fabs neer om mass t1 te maken. Afgezien van dat vind ik wat hier boven gezegt wordt het een beetje kinderachtig, het is gewoon boycotten, dit of niks.
Als ik het goed lees en moet eerlijk zeggen dat ik maar de helft snap ervan op dit moment, gaat het meer om de slechte path finding the counteren van t1 engies. Ik ben het spel zelf zo gewend eigenlijk en zag hier geen min punt in. De hoeveelheid engies geven bv ook een duidelijke indruk waar je tegenstander op focust als je hem scout. Maar ik heb er nog maar weinig verstand van.
Gisteren een potje gedaan, ging niet echt goed
Als ik het goed lees en moet eerlijk zeggen dat ik maar de helft snap ervan op dit moment, gaat het meer om de slechte path finding the counteren van t1 engies. Ik ben het spel zelf zo gewend eigenlijk en zag hier geen min punt in. De hoeveelheid engies geven bv ook een duidelijke indruk waar je tegenstander op focust als je hem scout. Maar ik heb er nog maar weinig verstand van.
Gisteren een potje gedaan, ging niet echt goed
[ Voor 3% gewijzigd door evilpin0 op 18-04-2013 11:24 ]
JA precies, als je wilt dat hun patches doet moet het een beetje gaan op een manier dat hun er ook blij mee zijn, kan ik wel bij in komen.Adlermann schreef op donderdag 18 april 2013 @ 10:53:
[...]
Omdat zij dat de toekomstige ontwikkeling van FA zien. Als de community het niet wil, dan moeten die zelf maar verder gaan ontwikkelen.
http://www.faforever.com/forums/viewtopic.php?p=29943
Hmmm Ze_Pilot heeft een post gemaakt dat er geen updates meer komen.
http://www.faforever.com/...viewtopic.php?f=12&t=3691
[ Voor 64% gewijzigd door Oxidda op 18-04-2013 11:34 ]
Hoezo heeft dat topic zon dramatische titel als Giving Up? Wat gaat er allemaal mis dan op FAF??
zep is het gezeik zat over het balance dngen. De ene helft van de mensen wil x veranderen en de andere helft gaat daar keihard tegenin. Niemand is tevreden te krijgen. Het is ook al zover dat er doodsbedreigingen gedaan worden door users aan de mensen die met de balance bezig zijn.evilpin0 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 11:39:
Hoezo heeft dat topic zon dramatische titel als Giving Up? Wat gaat er allemaal mis dan op FAF??
De lol raakt er zo vanaf.
Verwijderd
En zep heeft nog gelijk ook. Een community die op de valreep gered wordt door een paar vrijwilligers en dan zo'n dank krijgen? Hij is een stuk betrokkener dan ik want ik was gewoon preventief mensen van FAF gaan bannen (op IP) voor het gepuber wat er af en toe langs komt.Adlermann schreef op donderdag 18 april 2013 @ 11:45:
[...]
zep is het gezeik zat over het balance dngen. De ene helft van de mensen wil x veranderen en de andere helft gaat daar keihard tegenin. Niemand is tevreden te krijgen. Het is ook al zover dat er doodsbedreigingen gedaan worden door users aan de mensen die met de balance bezig zijn.
De lol raakt er zo vanaf.
Ja, mee eens. Ik zit neit zoveel meer op FAF. maar ik ben bevriend met Rienzilla, dus ik hoor al die verhalen wel langskomen.Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 11:58:
[...]
En zep heeft nog gelijk ook. Een community die op de valreep gered wordt door een paar vrijwilligers en dan zo'n dank krijgen? Hij is een stuk betrokkener dan ik want ik was gewoon preventief mensen van FAF gaan bannen (op IP) voor het gepuber wat er af en toe langs komt.
Ik zou zelf allang teruggegaan zijn naar GPGnet balance en alleen het server gedeelte doen. Dit is het echt niet waard.
Denk dat het daar ook een klein beetje verkeerd is gegaan, GDP net balanced wat en dat moet maar geslikt worden. Als de community het doet en zitten balances tussen die in minder goede aard liggen bij een aantal spelers is de reactie hierop waarschijnlijk wat anders dan als GPD net het gedaan zou hebben.
Ja klopt. Zep is bijna zover om gewoon terug te gaan naar gpgnet balance. Dat stond eerst in dat stop-topicevilpin0 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 12:18:
Denk dat het daar ook een klein beetje verkeerd is gegaan, GDP net balanced wat en dat moet maar geslikt worden. Als de community het doet en zitten balances tussen die in minder goede aard liggen bij een aantal spelers is de reactie hierop waarschijnlijk wat anders dan als GPD net het gedaan zou hebben.
Precies het probleem wat hier word geschetst men is niet dankbaar wat er word gedaan om de game in de lucht te houden.
Ik ben benieuwd hoeveel van die schreeuwerts daadwerkelijk wel eens bijv. donation hebben gedaan. Ik heb dat op FAF, toen ik het actief deed, zeker gedaan.
Maargoed, zijn er lui op tweakers die eens behoefte hebben aan bijv. een Tweakers Seton match ofzo? Lijkt me wel lachen.
Ik ben benieuwd hoeveel van die schreeuwerts daadwerkelijk wel eens bijv. donation hebben gedaan. Ik heb dat op FAF, toen ik het actief deed, zeker gedaan.
Maargoed, zijn er lui op tweakers die eens behoefte hebben aan bijv. een Tweakers Seton match ofzo? Lijkt me wel lachen.
lijkt me ook leuk, alleen ben roestig en verre van goed (niet zoals adlerman bijv)Oxidda schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:16:
Precies het probleem wat hier word geschetst men is niet dankbaar wat er word gedaan om de game in de lucht te houden.
Battle.net Spud#2543
Extreem lastig onderwerp dat balancen.
Je kunt jezelf pro noemen en onmiskenbaar de pijnpunten in de balance aanwijzen en hiervoor een patch maken, maar feit is dat (zoals met elk spel), er verschillende usertypes zijn die het spel (en daarmee inherent zijn balance) vanuit een ander perspectief zien. En dan krijg je gedonder op een forum. Zon beetje het geval bij elke forum van elk spel wat ik ken.
Ik zou zeggen dat de mensen die FAF opgezet hebben, het alleenrecht hebben om balancing te patchen. Hierbij vertrouw ik erop dat ze niets schromelijk overdrijven of misbruiken. Waarschijnlijk zullen veel mensen / usertypes zijn die het verschil niet of nauwelijks merken. Dat vertrouwen wil ik best geven aan mensen die zonder winstbelang een dergelijk project als FAF weten te realiseren.
Je kunt jezelf pro noemen en onmiskenbaar de pijnpunten in de balance aanwijzen en hiervoor een patch maken, maar feit is dat (zoals met elk spel), er verschillende usertypes zijn die het spel (en daarmee inherent zijn balance) vanuit een ander perspectief zien. En dan krijg je gedonder op een forum. Zon beetje het geval bij elke forum van elk spel wat ik ken.
Ik zou zeggen dat de mensen die FAF opgezet hebben, het alleenrecht hebben om balancing te patchen. Hierbij vertrouw ik erop dat ze niets schromelijk overdrijven of misbruiken. Waarschijnlijk zullen veel mensen / usertypes zijn die het verschil niet of nauwelijks merken. Dat vertrouwen wil ik best geven aan mensen die zonder winstbelang een dergelijk project als FAF weten te realiseren.
Ja, FAF moet eigenlijk minder democratisch worden meer zoals gpgnet dat deed. Gewoon zelf een visie bedenken en uitwerken. Vinden mensen hetn iet leuk? Jammer dan gaan ze maar op steam spelen.TRG schreef op donderdag 18 april 2013 @ 16:04:
Extreem lastig onderwerp dat balancen.
Zijn er dus iig 2 (jij ,ik ) alTepelStreeltje schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:59:
[...]
lijkt me ook leuk, alleen ben roestig en verre van goed (niet zoals adlerman bijv)
Ik ben zelf ook roestig en verre van super goed.
Verwijderd
Ik ben ronduit slecht, zo roestig dat ik oranje ben en sowieso nooit goed geweest. Maar ik wil wel een potje meedoen hoor.Oxidda schreef op donderdag 18 april 2013 @ 16:47:
[...]
Zijn er dus iig 2 (jij ,ik ) al.
Ik ben zelf ook roestig en verre van super goed.
Ik had Oxxida ook al gedm'ed, maar voeg mij anders toe op steam dan zie ik wanneer je online bent voor een potje ^^. Of hadden wij elkaar al op steam? I don't remember..
Ik heb deze game weer eens opgepakt en vind het toch nog steeds een van de beste RTS games ooit.
Maar ik heb vanavond al 4 potjes online gespeeld via Steam maar alle games liepen voor geen ene meter met alleen maar lag. Terwijl alles eergisteren nog allemaal soepel ging? Ping tijden van de medespelers lagen zo rond de 100 ms.
Maar ik heb vanavond al 4 potjes online gespeeld via Steam maar alle games liepen voor geen ene meter met alleen maar lag. Terwijl alles eergisteren nog allemaal soepel ging? Ping tijden van de medespelers lagen zo rond de 100 ms.
Verwijderd
Speel via FAF. grote community en een veel betere lobby zodat je makkelijker kunt voorspellen hoe het gaat lopen, qua pingtijden en rekenkracht van je medespelers.
Gisteren gewoon even via de standaard ingebakken Matchmaking en via Steam gespeeld. 4vs4 Setons Clutch. Ik was wel degene met de minste punten maar was wel vermakelijk. Vanavond maar eens even de replay checken en kijken hoe ik mezelf kan verbeteren.
Hey, activiteit! 
Ik speel met een flinke groep vrienden ook via FAF, gisteren ook een potje met de mod Blackops gedaan wat ook erg vermakelijk is. Blijft inderdaad een ontzettend goed spel, en met de balancering van FAF is de replayability ook weer omhoog geschoten!
Ik speel met een flinke groep vrienden ook via FAF, gisteren ook een potje met de mod Blackops gedaan wat ook erg vermakelijk is. Blijft inderdaad een ontzettend goed spel, en met de balancering van FAF is de replayability ook weer omhoog geschoten!
Surfin' paradise!
Ik ben nog niet bekend met die Blackops mod, zal me daar vanavond eens wat over inlezen 
Vooralsnog eerst nog maar eens wat normale potjes spelen. Blijf het wel vaag vinden dat gisteren de game volledig lag-free was terwijl ik maandag echt ontzettend veel lag had? Lijkt er bijna op dat mijn systeem de overige spelers ophield?
Vooralsnog eerst nog maar eens wat normale potjes spelen. Blijf het wel vaag vinden dat gisteren de game volledig lag-free was terwijl ik maandag echt ontzettend veel lag had? Lijkt er bijna op dat mijn systeem de overige spelers ophield?
Verwijderd
Als één iemand ene trage bak heeft loopt het bij iedereen slecht. Daarom alleen al is FAF een goed idee, in die lobby kun je goed zien wie huilenswaardige performance gaat geven (en wie er in Nieuw Zeeland zit met internet via rooksignalen
)
FAF biedt verschillende mods, waaronder BlackOps, aan, maar ook de FAF vanilla game is verbeterd tov de vanilla game zonder FAF dus is zeker het probleren waard.
BlackOps vind ik trouwens geen leuke mod, waardeloze balans en bijna alles wat je T4 kunt bouwen is sterk genoeg om een game-ender te zijn óf slap genoeg om je af te vragen wat je er mee moet.

FAF biedt verschillende mods, waaronder BlackOps, aan, maar ook de FAF vanilla game is verbeterd tov de vanilla game zonder FAF dus is zeker het probleren waard.
BlackOps vind ik trouwens geen leuke mod, waardeloze balans en bijna alles wat je T4 kunt bouwen is sterk genoeg om een game-ender te zijn óf slap genoeg om je af te vragen wat je er mee moet.
Ik heb nog een:
- Core 2 Duo E6600 @ stock 2,44 Ghz
- 6GB Ram
- HD 5750
- SSD Drive
Lijkt me niet dat ik dan de beperkende factor ben? Budget voor een nieuwe pc is er voorlopig nog even niet namelijk
Ik vind Forged Alliance trouwens een verademing ten opzichte van Supreme Commander 2. Wat een dramatische game is dat
Enfin, vanavond weer even online.
- 6GB Ram
- HD 5750
- SSD Drive
Lijkt me niet dat ik dan de beperkende factor ben? Budget voor een nieuwe pc is er voorlopig nog even niet namelijk
Ik vind Forged Alliance trouwens een verademing ten opzichte van Supreme Commander 2. Wat een dramatische game is dat
Enfin, vanavond weer even online.
Supcom2 is troep wat rechtstreeks de vuilnisbak in mag wat mij (ons) betreft! Met bovenstaande back trek je het nog wel redelijk denk ik, maar je zal absoluut in de langzame 50% zitten.
@Knettergek, nog alternatieven op Blackops? Heb Blackops nu tweemaal gespeeld, en heb me wel vermaakt ermee. Vooral het feit dat je jou ACU eindelijk fatsoenlijk kan upgraden is erg netjes gedaan. En nieuwe / meer experimentals is altijd leuk
@Knettergek, nog alternatieven op Blackops? Heb Blackops nu tweemaal gespeeld, en heb me wel vermaakt ermee. Vooral het feit dat je jou ACU eindelijk fatsoenlijk kan upgraden is erg netjes gedaan. En nieuwe / meer experimentals is altijd leuk
Surfin' paradise!
Ja, dat ben je dan waarschijnlijk wel. FA is vrij extreem CPU intensief, zeker naar mate het aantal units toeneemt. Ik zou het op relatief kleine maps houden en niet 4v4 gaan spelen :-P
OF 4v4 gaan spelen en early kills maken, helpt ook wel .
Maar zonder dollen , ja met e6600 is het niet aan te raden om bijv Setons Clutch te gaan doen.
Ik denk dat ik FAF maar eens ga instaleren, sinds een ik weer eens nieuwe computer heb, heb ik het niet meer aangeraakt.
Maar zonder dollen , ja met e6600 is het niet aan te raden om bijv Setons Clutch te gaan doen.
Ik denk dat ik FAF maar eens ga instaleren, sinds een ik weer eens nieuwe computer heb, heb ik het niet meer aangeraakt.
Ik heb het idee dat SC/FA vooral CPU intensief is op de pathfinding. Het gaat namelijk lange tijd goed op een 128x128 map met 4 spelers, totdat iedereen een aardig eind richting de max units gaat (1000 ingesteld) en dan wordt het een dia show, ook op een PC die een jaar of 2-3 terug redelijk high end was. (En iets als STALKER met redelijke fps op 1920x1200 en high settings draait.)
Verwijderd
Met die processor? Zeker wel. Ik heb een hele Pc met 3,3 Ghz versie van jouw procje jaren geleden aan een vriend gegeven, ook met 6 GB RAM, die heeft een iets nieuwere graka dan dat (degene die hij van mij kreeg fikte af na een paar maanden) en een SSD. Hij is meestal de beperkende factor in gamesnelheid, alhoewel dat niet betekent dat de spellen traag lopen met hem erin zolang de kaart 20x20 is en de ronde geen drie uur duurt. Het verschil tussen een 2,4 Ghz en 3,3 Ghz is behoorlijk enorm...Vlassie1980 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 12:11:
Ik heb nog een:
- 6GB Ram
- HD 5750
- SSD Drive
Lijkt me niet dat ik dan de beperkende factor ben?
De ACU upgrade paths in BO zijn leuk (maar niet heel erg balanced, want je kunt in plaats van een leger een one-man-army ACU bouwen waar je tegen de tijd dat je vijand T3 gaat bouwen z'n basis mee kunt kontschoppen) maar de experimentals zijn wat mij betreft niet een kwestie van meer is beter als er geen balans in zit.Snappie88 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 12:25:
Ik speel in FAF altijd gewoon de standaardgame, die is netjes in balans, daar vind je genoeg spelers voor, en daar hebben we als we met een groepje spelen elk onze rol in, zodat we zonder al te veel geneuzel goede synergievoordelen kunnen behalen. Dat samenspel is wat het leuk houdt voor mij, niet de individuele mods.
De airknutselaar die even wat transports uitdeelt aan de land-bouwer, de landbouwer die een transport vol AA tankjes en T2 bots bij Air in de basis parkeert, de naval speler die bij Air de boten voor de deur weghoudt terwijl Air bij de vijand een ACU plat gooit, zodat land daar heen kan rollen en extra masspunten in kan gaan nemen en een basisje bouwt om de vijand mee bezig te houden terwijl eco achterin z'n eerste nuke afbakt op de 22e minuut. Met gedoneerde mass van alle drie de andere spelers. Dát is de leut wat mij betreft.
Zulke taferelen werken goed als je inderdaad een goed samenwerkend team hebt.
Meestal zit ik toch met randoms in 4v4s. Maakt het nog steeds heel vermakelijk. Je merkt het alleen wel bijv bij Setons Clutch als er iemand op een positie zit die een betere speler tegenover zich heeft, dan is het of supporten en wat inleveren van jouw front, of een front compleet verliezen.
Overigens was het vroegah ook nog gebruikelijk (Bij setons dan) om op minuut 12 met een ML rond te huppelen . Goede oude tijd!
Gelukkig heb je op FAF ook veel andere best wel leuke maps, zoals bijv een 2v2 isis met water, die is wel vermakelijk.
Overigens dachten mensen wel vaker dat ze met een full upgraded ACU het zouden winnen zonder een aanvullend leger. Meerdere percis op de gemiddelde full upgraded ACU resulteert nog altijd in een ACU die dood is.
(Om maar nog van te zwijgen dat ik direct daarna, in dat zelfde potje, een CZAR op een andere basis liet neerstorten, dat was echt een vermakelijk potje. Als reactie kreeg ik een nuke op precies de plek waar ik nog geen anti nuke had, toen was een groot deel van mijn basis weer weg
. Me verslaving begint weer beetje te borrelen, verdomme! )
Meestal zit ik toch met randoms in 4v4s. Maakt het nog steeds heel vermakelijk. Je merkt het alleen wel bijv bij Setons Clutch als er iemand op een positie zit die een betere speler tegenover zich heeft, dan is het of supporten en wat inleveren van jouw front, of een front compleet verliezen.
Overigens was het vroegah ook nog gebruikelijk (Bij setons dan) om op minuut 12 met een ML rond te huppelen . Goede oude tijd!
Gelukkig heb je op FAF ook veel andere best wel leuke maps, zoals bijv een 2v2 isis met water, die is wel vermakelijk.
Overigens dachten mensen wel vaker dat ze met een full upgraded ACU het zouden winnen zonder een aanvullend leger. Meerdere percis op de gemiddelde full upgraded ACU resulteert nog altijd in een ACU die dood is.
(Om maar nog van te zwijgen dat ik direct daarna, in dat zelfde potje, een CZAR op een andere basis liet neerstorten, dat was echt een vermakelijk potje. Als reactie kreeg ik een nuke op precies de plek waar ik nog geen anti nuke had, toen was een groot deel van mijn basis weer weg
[ Voor 31% gewijzigd door Oxidda op 23-10-2013 14:13 ]
ha...leven in de brouwerij )
ik speel dit de laatste weken weer bijna dagelijks via faf (Chillbill)
survival is ook af en toe leuk om te doen (als het niet te makkelijk staat)
word tijd dat PA eens volledig uitkomt
ik speel dit de laatste weken weer bijna dagelijks via faf (Chillbill)
survival is ook af en toe leuk om te doen (als het niet te makkelijk staat)
word tijd dat PA eens volledig uitkomt
Understatement. Grote map icm met 7 AI en een pop van >999 bracht mijn stock 2500k op de knie-en in end-game. OC naar 4,5ghz loste dit op. Maar voor mij is dit de enige game die single-threaded een intel i5 op de knie-en krijgt.Mythling schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 12:25:
FA is vrij extreem CPU intensief, zeker naar mate het aantal units toeneemt.
Blijft een prachtig spel, jammer dat er bijna alleen nog maar pro's online zijn.
vind ik juist wel meevallen...genoeg lage ranks te vinden...ben zelf ook maar ergens rond de 300, maar speel ook weinig ranked..eL_Jay schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 15:11[/message]:[/b]
[...]
Blijft een prachtig spel, jammer dat er bijna alleen nog maar pro's online zijn.
mijn i7 920 @ 3400mhz heeft het er ook zwaar mee
[edit] via FaF zijn er ook nieuwe co-op missies te spelen met meerdere mensen, en verschillende mods..
[ Voor 13% gewijzigd door Mr. Detonator op 23-10-2013 15:22 ]
Toch wel leuk dat ik weer leven in de brouwerij heb gebracht, ik zal waarschijnlijk wel gewoon kanonnenvoer zijn voor jullie 
Mijn nick is trouwens ook gewoon Vlassie1980. Misschien vanavond nog even een potje.
Alhoewel.... Het is ook Real Madrid - Juventus vanavond
Mijn nick is trouwens ook gewoon Vlassie1980. Misschien vanavond nog even een potje.
Alhoewel.... Het is ook Real Madrid - Juventus vanavond
Verwijderd
Ik speel de laatste tijd door de weeks geen FAF maar wel in de weekenden.
Als je met nederlanders van een niet bijster hoog niveau lekker 4v4 wilt nooben zijn er een aantal spelers die vaak lekker laagdrempelige potjes hosten. Superthijs is in elk geval iemand die ik vaak join, en als je een paar avonden speelt ga je vanzelf andere nederlanders herkennen die vaak goeie potjes, of althans laagdrempelige potjes, hosten.
Als je met nederlanders van een niet bijster hoog niveau lekker 4v4 wilt nooben zijn er een aantal spelers die vaak lekker laagdrempelige potjes hosten. Superthijs is in elk geval iemand die ik vaak join, en als je een paar avonden speelt ga je vanzelf andere nederlanders herkennen die vaak goeie potjes, of althans laagdrempelige potjes, hosten.
Vlassie als je tegen een andere noob wil voeg me dan toe op Steam onder mijn naam
ToegevoegdIrcghost schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 17:18:
Vlassie als je tegen een andere noob wil voeg me dan toe op Steam onder mijn naam
Gisteren zowaar 3 potjes gewonnen. Gewoon een lekkere landrush met T1 met mixed units werkt over het algemeen wel
Was FA niet single threaded en daarom beter te spelen op oudere core 2 duo dan de nieuwere multicores die een lagere kloksnelheid hebben? Ik heb zelf ook nog een core 2 duo E6800 en AI battles met ik tegen 4 AI gaan op een gegeven moment inderdaad bagger traag. Zeker op de grotere kaarten.
Ik ben namelijk nogal een turtle en fan van de zerg. 3 uur bouwen en dan bam 40 battleships voor je kust of 20 experimentals. Nu weet ik niet of dat ook tegen humans werkt. Ik heb nog nooit tegen humans gespeeld
Ik ben namelijk nogal een turtle en fan van de zerg. 3 uur bouwen en dan bam 40 battleships voor je kust of 20 experimentals. Nu weet ik niet of dat ook tegen humans werkt. Ik heb nog nooit tegen humans gespeeld
Welke 'nieuwere' multicores? Huidige Sandy Bridge, Ivy Bridge en Haswell chips zitten tegen de 4 Ghz aan.Seriph schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 10:48:
Was FA niet single threaded en daarom beter te spelen op oudere core 2 duo dan de nieuwere multicores die een lagere kloksnelheid hebben?
Leuk dat dit topic weer een flinke schop heeft gehad 
Speel gemiddeld ook wel een potje of 4a5 over de week verspreidt, en meestal met de 'standaard FAF' mods.
Met m'n Q9450 @ 3,3Ghz ben ik vrijwel nooit de langzaamste speler, via de console kun je tijdens het spelen ook de 'gamespeed' van de andere spelers zien. Er zijn nog genoeg mensen die een 4player-campaign spelen, en het vreemd vinden om na een uur op een gamespeed van -6 te zitten
Het mooiste zijn de 2vs2/4vs4 games waarin een team (eindelijk?) goed samenwerkt, en na een flinke battle de tegenpartij oprolt. Soms ook finaal afgemaakt door een tegenpartij, maar na een flinke battle maakt dat dan ook niet uit.
Zelf kijk ik ook regelmatig naar de casts van 'Gyle', welke een youtube-kanaal heeft met vrijwel elke dag een nieuwe cast erop. Leuk om tactieken op te doen en kijken hoe bizar goed sommige gasten zijn...
Speel gemiddeld ook wel een potje of 4a5 over de week verspreidt, en meestal met de 'standaard FAF' mods.
Met m'n Q9450 @ 3,3Ghz ben ik vrijwel nooit de langzaamste speler, via de console kun je tijdens het spelen ook de 'gamespeed' van de andere spelers zien. Er zijn nog genoeg mensen die een 4player-campaign spelen, en het vreemd vinden om na een uur op een gamespeed van -6 te zitten
Het mooiste zijn de 2vs2/4vs4 games waarin een team (eindelijk?) goed samenwerkt, en na een flinke battle de tegenpartij oprolt. Soms ook finaal afgemaakt door een tegenpartij, maar na een flinke battle maakt dat dan ook niet uit.
Zelf kijk ik ook regelmatig naar de casts van 'Gyle', welke een youtube-kanaal heeft met vrijwel elke dag een nieuwe cast erop. Leuk om tactieken op te doen en kijken hoe bizar goed sommige gasten zijn...
[ Voor 17% gewijzigd door SlinkingAnt op 25-10-2013 11:13 ]
Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB
Gisteren had ik trouwens zware performance problemen bij het uitzoomen. Het ging dan volgens mij om een 20x20 map. Als ik de map helemaal had uitgezoomd ging de muziek hikken. Als ik verder in ging zoomen was het weer over?
Wat me trouwens ook opviel bij de FAF client was dat mijn cpu rating wel heel erg laag was. Vervolgens nog een 2vs2 potje gespeeld op Field of Isis. Ik zat daar op het laatst naar letterlijk een diashow te kijken. Maar eergisteren draaide het nog volledig soepel
Kan dit ermee te maken hebben dat ik de potjes gisteren via FAF speelde en de dag daarvoor gewoon via de standaard matchmaking in de Steam versie? Dus dat FAF zwaarder draait?
Wat me trouwens ook opviel bij de FAF client was dat mijn cpu rating wel heel erg laag was. Vervolgens nog een 2vs2 potje gespeeld op Field of Isis. Ik zat daar op het laatst naar letterlijk een diashow te kijken. Maar eergisteren draaide het nog volledig soepel
Kan dit ermee te maken hebben dat ik de potjes gisteren via FAF speelde en de dag daarvoor gewoon via de standaard matchmaking in de Steam versie? Dus dat FAF zwaarder draait?
Verwijderd
Nee het is niet single-threaded en zeker met CoreMaximizer maakt 2 of 4 cores wel degelijk een groot verschil.Seriph schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 10:48:
Was FA niet single threaded en daarom beter te spelen op oudere core 2 duo dan de nieuwere multicores die een lagere kloksnelheid hebben? Ik heb zelf ook nog een core 2 duo E6800 en AI battles met ik tegen 4 AI gaan op een gegeven moment inderdaad bagger traag. Zeker op de grotere kaarten.
Dit werkt niet. Ten eerste moet je na 3 uur al láng voorbij het punt zijn dat je nog iets anders doet dan nukes en T3/T4 artillery, en turtlen werkt alleen als je je defenses écht heel goed op orde hebt, je vijand je veelvuldig aanvalt (zodat je zijn mass kunt stofzuigen) én je zorgt dat je minimaal de helft van de kaart hebt, anders heeft je tegenstander veel meer resources dan jij en ga je voor gaas.Ik ben namelijk nogal een turtle en fan van de zerg. 3 uur bouwen en dan bam 40 battleships voor je kust of 20 experimentals. Nu weet ik niet of dat ook tegen humans werkt. Ik heb nog nooit tegen humans gespeeld
Turtles zijn heerlijk om tegen te spelen. Omdat ze je niet aanvallen hoef jij je niet te verdedigen en kun je op 14 minuten op T3 zitten, op 18 minuten pleur je dan 4 T3 bombers op z'n commander en binnen is de winst.
Staan je videosettings niet gewoon op veel te zwaar? FAF is an sich niet zwaarder dan gewoon FA.Vlassie1980 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:15:
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2013 11:24 ]
CoreMaximizer heeft alleen zin als je WinXP gebruikt, Vista en hoger hebben hier geen baat meer bij. bronVerwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:23:
[...]
Nee het is niet single-threaded en zeker met CoreMaximizer maakt 2 of 4 cores wel degelijk een groot verschil.
In een $random potje werkt dit inderdaad niet, maar met een paar vrienden kan het best vermakelijk zijn om keihard te turtlen/eco-whore te spelen, en na 1+ uur een flinke 'clash' te hebben[...]
Dit werkt niet. Ten eerste moet je na 3 uur al láng voorbij het punt zijn dat je nog iets anders doet dan nukes en T3/T4 artillery, en turtlen werkt alleen als je je defenses écht heel goed op orde hebt, je vijand je veelvuldig aanvalt (zodat je zijn mass kunt stofzuigen) én je zorgt dat je minimaal de helft van de kaart hebt, anders heeft je tegenstander veel meer resources dan jij en ga je voor gaas.
Turtles zijn heerlijk om tegen te spelen. Omdat ze je niet aanvallen hoef jij je niet te verdedigen en kun je op 14 minuten op T3 zitten, op 18 minuten pleur je dan 4 T3 bombers op z'n commander en binnen is de winst.
Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB
Speel zelf ook graag zo (speel nooit tegen mensen, moet ik veel te hard m'n best doen en dat is vermoeiend (alhoewel dat ook veel bevredigender kan zijn, natuurlijk)), maar je kan van te voren al bedenken dat dat niet goed gaat werken tegen echte mensen. De AI valt vaak via een vast patroon aan en als je dat patroon weet, kan je makkelijk counteren door op specifieke plekken je defenses te verbeteren. Een goede speler zal dat echter nooit doen (ik ook niet, dus zelfs niet goede spelersSeriph schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 10:48:
Maar zoals gezegd, ik vind het wel leuk om zo te spelen tegen AI, lekker rustig basis opbouwen, dan experimentals en eroverheen walsen (en daarvoor af en toe een uitval om te zorgen dat ze geen T3/T4 artillery binnen bereik van je basis gaan bouwen.
Grappig wij zijn al vriendjes op steam.Ircghost schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 17:18:
Ik heb ook nog wel interesse om eens FAF te doen.
Voor diegene die me niet hebben zie hier .
Ik ben niet bijster goed, heb wel wonder boven wonder een rating van 1000+.
Ik heb met de FAF client heel vaak het probleem dat als ik zelf een game wil hosten en Supreme Commander zelf wordt gestart ik vervolgens een zwart scherm krijg met alleen de cursor. Dit blijft zo en ik kan alleen maar afsluiten via taakbeheer. Een game joinen gaat meestal wel.
Dan zit er iets fout in je firewall, ik heb hetzelfde probleem ook zeer regelmatig gehad. FAF gebruikt andere exe files dan de standaard game, vergeet deze dus niet toe te voegen in de firewall. Deze staan in C:\ProgramData\FAForever\bin
Thanks voor de suggestie, vanavond even checken of dit het inderdaad oplost.
Wat trouwens wel vreemd is is dat ik wel gewoon het spel kan starten met de MOD the Nomads. Maar de standaard FAF mod krijg ik niet gestart. Maar goed, misschien heeft dat ook wel met de firewall te maken.
Wat trouwens wel vreemd is is dat ik wel gewoon het spel kan starten met de MOD the Nomads. Maar de standaard FAF mod krijg ik niet gestart. Maar goed, misschien heeft dat ook wel met de firewall te maken.
Firewall instellingen verhielpen het probleem. Ben erg verslaafd inmiddels
Ik krijg trouwens in de 1vs1 snoeihard klop, dus ik zou graag wat replays willen opslaan om te zien wat ik allemaal fout doe. Maar in het scorescherm zie ik geen mogelijkheid om een replay op te slaan? Scorescherm ziet er ook een beetje gaar uit moet ik zeggen? Ik heb het dan dus over FAF.
Ik dacht dat je daar alleen maar replays van anderen kon zien? Ik wil puur de replay bekijken van mijn eigen games. Gisteren werd ik echt van de kaart geveegd dus ik wil graag weten wat mijn opponent allemaal deed.
Misschien anders even de last replay option proberen, volgens mij wordt er altijd standaard een replay opgeslagen.
Misschien anders even de last replay option proberen, volgens mij wordt er altijd standaard een replay opgeslagen.
Ik zal eens online gaan spelen. Zal wel de eerst paar potjes van de kaart geveegd worden. Zal mijn hele taktiek omver moeten gooien.
Als je in het eindscherm binnen FA zit kiezen om een replay op te slaan.Vlassie1980 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 08:46:
Ik dacht dat je daar alleen maar replays van anderen kon zien? Ik wil puur de replay bekijken van mijn eigen games. Gisteren werd ik echt van de kaart geveegd dus ik wil graag weten wat mijn opponent allemaal deed.
Ik geloof niet dat dat automatisch gebeurd ?
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Ik heb binnen de replay tab weer 3 tabs, waaronder "local archive", daar staan al mijn gespeelde spellen op. Ik kan me niet herinneren dat ik die optie specifiek heb aangeklikt...

[ Voor 12% gewijzigd door Mythling op 28-10-2013 10:15 ]
Gisterochtend mijn eerste potje online op FAF. 3vs3 voor noobs,Seriph schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 09:58:
Ik zal eens online gaan spelen. Zal wel de eerst paar potjes van de kaart geveegd worden. Zal mijn hele taktiek omver moeten gooien.
Rating ging van 0 naar 255
Cunning linguist.
Ik heb gsiteren ook eens een paar potjes gedaan. Eerste gewonnen door veel hulp teammates en een lucky snipe van mij. Zag ineens de commander ergens lopen en had net genoeg gunships om hem te grazen te nemen.
De volgende twee potjes was ik de pineut. Bij eentje zat ik niet op te letten en werd mijn commander gesniped. Bij de ander was ik gewoon outclassed. Ik moet echt mijn economie omgooien. Veel meer op resources spelen en sneller upgraden. Was wel leuk maar moet nog veel leren.
De volgende twee potjes was ik de pineut. Bij eentje zat ik niet op te letten en werd mijn commander gesniped. Bij de ander was ik gewoon outclassed. Ik moet echt mijn economie omgooien. Veel meer op resources spelen en sneller upgraden. Was wel leuk maar moet nog veel leren.