Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sianto
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-03 00:34
Het valt me trouwens op dat ondanks dat de releasedatum al vrij dichtbij is, je zo enorm weinig informatie over supcom2 kan vinden... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
sianto schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 01:52:
Het valt me trouwens op dat ondanks dat de releasedatum al vrij dichtbij is, je zo enorm weinig informatie over supcom2 kan vinden... :(
dat valt toch nog wel mee, duurt nog wel even hoor. Release van C&C4 is er ook al bijna, en veel info vind je daar ook niet over.

[ Voor 11% gewijzigd door bones op 15-01-2010 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ultratijd geleden dat ik deze gespeeld heb, nu op win 7 x64 draait hij gewoon netjes. Alleen geluid komt ook maar uit 3 boxen ipv 5.1 :)

Rapapa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-08 10:05
Begin maart komt toch supcom2?

Net als bad company 2 en assassins creed 2 trouwens... ze krijgen het weer voor elkaar: alle goede games op hetzelfde moment uitbrengen... ze willen gewoon dat het gedownload wordt he

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Gamebuster schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 22:22:
Net als bad company 2 en assassins creed 2 trouwens... ze krijgen het weer voor elkaar: alle goede games op hetzelfde moment uitbrengen... ze willen gewoon dat het gedownload wordt he
Waarom? Ben je niet in staat wat geld te sparen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49
2 maart om precies te zijn, via Steam (prijs onbekend?)

Alternatieven (boxed versie):
Release op 19 maart, voor €30,99 op CD-WOW.nl.
Release op 5 maart, voor €38,99 op Play.com.
Releasedatum onbekend, voor €49,99 bij Free Record Shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
Dat er nog geen nieuw topic voor SupCom 2 geopend is, ik heb er zelf helaas niet 1,2,3 de tijd voor :(

Hopelijk draait hij nog een beetje op mijn Core 2 Duo E6600 / Geforce 8800 GTS.
Gisteren me verder weer goed vermaakt met een skirmish FA, hopelijk heeft SupCom 2 dezelfde replay value, dan kan ik er nog lang van genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 15:08

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Haay schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 13:43:
[...]

2 maart om precies te zijn, via Steam (prijs onbekend?)

Alternatieven (boxed versie):
Release op 26 maart, voor €30,99 op CD-WOW.nl.
Release op 19 maart, voor €38,99 op Play.com.
Releasedatum onbekend, voor €49,99 bij Free Record Shop.
cd wow heb ik zelf nogal slechte ervaringen mee (zie eerder in dit topic, fucking half jaar op men FA moeten wachten. verder waren ze met COD:MW2 ook erg traag (2 weken na release))
Play.com altijd wel ERG goeie ervaringen mee.

mocht ik zin hebben draai ik wel een topic voor SC2 in elkaar :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat ik supcom 2 gewoon haal in de winkel die ze als eerste te koop aan gaat bieden. Volgens mij is de US release flink eerder. Dus doe ik het zelfde als met FA, daar door iemand laten kopen. Opsturen met priority airmail voor 30 dollar. Binnen 24 uur na USA release game in huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sianto schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 01:52:
In het topic SupCom 2 videos, articles, dev posts and more! op het GPG forum vind je zo ongeveer alle info die er over SupCom2 te vinden is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
TepelStreeltje schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 15:34:
cd wow heb ik zelf nogal slechte ervaringen mee (zie eerder in dit topic, fucking half jaar op men FA moeten wachten. verder waren ze met COD:MW2 ook erg traag (2 weken na release))
Play.com altijd wel ERG goeie ervaringen mee.
Persoonlijk heb ik prima ervaringen met CD-WOW en altijd alles op tijd en correct geleverd ontvangen. Juist met Play.com heb ik de ervaring dat er nog wel eens een zending nooit aankomt. Maar Play heeft nog nooit moelijk gedaan om het vervolgens nog eens te verzenden, dus dat is wel positief.

Vraag me af of Steam de enige online games distributie dienst voor Supreme Commander 2 wordt, of dat het ook via andere diensten als bv. GamersGate verkocht zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De marketing is niet zoals die bij COD:MW2 of Diablo. Nee, SupCom 1 en FA spraken toch maar een relatief kleine groep mensen aan. Voordeel was wel dat je met een wat kleine maar veel hechtere groep online ben. Ik heb zelf SupCom 1 en FA voor bijna een jaar consequent gespeeld en nooit spijt van gehad.

Nu ik kijk en nadenk over SupCom 2 heb ik er toch een gemixed gevoel bij. Aan de ene kant gaat er volgens mij wel wat diepte verloren, maar zal het ook wat minder hard zijn in de foute die je maakt. Het opbouwen van je resources was altijd heel belangrijk, en moet ook heel precies gebeuren, en voornamelijk veel vooruit denken. Dit gaat dus minde van toepassing komen in SupCom 2 denk ik. En dat is misschien toch wel een beetje jammer.

Maar het mooiste van dit spel blijft er wel gewoon in zitten, en dat is de scale. Ik hou wel van grote maps (Ja, ok 10x10 voelde gewoon groot aan in vergelijking met RA en WC3. Daarnaast vind ik dat upgraden ook wel stoer nu ik er een voorproefje van heb gezien en dat brengt ook wel wat diepte mee. Ik ga deze gewoon weer kopen omdat dit gewoon een leuke stijl voor RTS is. Daarnaast was Intel alles in SupCom 1 omdat je anders niet kan voorbereiden of verdedigen tegen de vijand.

Het zal wel niet kloppen, maar SupCom 1 was voor mij het beste oorlog simulatie spel qua RTS. En dat voornamelijk de schaal waarop dingen gebeuren. Dit moet echt niet minder zijn in SupCom 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Ik vond SupCom 1 brilliant, mijn PC was te slecht om het te draaien. Maar het is de enige echte simulatie game die ik ken(en ik speel al RTS games sinds warcraft 1 en C&C). De schaal was fenomenaal, er zaten wel scherpe kantjes aan het spel en functies die gewoon niet heel goed werktten maar dat kan gebeuren en kan ik wel over heen kijken.

Dit is 1 van de weinige spellen waarbij je echt strategisch bezig bent en veel minder tactisch wat ik veel en veel leuker vindt. Nooit online gedaan vanwege mijn crap pc(heb em nog niet vervangen). Maar deel 2 zou veel soepeler moeten draaien zeggen ze. Maar ik denk dat Chris Taylor wel een beetje in dubio zit, want commercieel was SupCom een redelijke flop, het was zijn tijd ook iets te ver vooruit(de uitstekende ondersteuning voor dual cores was prima, maar gamers hielden vast aan hun high end single cores die toen goedkoop waren werden).

Ik hoop alleen dat ze de schaal behouden, dat er niet teveel gekke aziatische invloeden inkomen. Maar het meest awesome was nog wel dat het spel simpelweg een simualtie was. Kogels konden raak of mis, klinkt logisch maar ik vind dat ze dit verplicht in iedere RTS moeten stoppen(eigelijk is RTT een betere titel aangezien je je zelden met strategie bezig houd in deze games, je bent alleen op tactisch niveau bezig).

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

Postius schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 16:51:
Ik vond SupCom 1 brilliant, mijn PC was te slecht om het te draaien. Maar het is de enige echte simulatie game die ik ken(en ik speel al RTS games sinds warcraft 1 en C&C). De schaal was fenomenaal, er zaten wel scherpe kantjes aan het spel en functies die gewoon niet heel goed werktten maar dat kan gebeuren en kan ik wel over heen kijken.
Grappige van supcom is dat je erg veel scherpe rantjes krijgt als je pc het niet trekt :) Ik heb ooit halverwege de release van FA een nieuwe pc gekocht, waarmee opeens al die scherpe randjes verdwenen als sneeuw voor de zon. Bvb schepen welk niet meer de meest directe route tussen a en b probeerde te pakken (erg vervelend met t2 cybran!).

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Four schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 17:00:
[...]

Grappige van supcom is dat je erg veel scherpe rantjes krijgt als je pc het niet trekt :) Ik heb ooit halverwege de release van FA een nieuwe pc gekocht, waarmee opeens al die scherpe randjes verdwenen als sneeuw voor de zon. Bvb schepen welk niet meer de meest directe route tussen a en b probeerde te pakken (erg vervelend met t2 cybran!).
Hehe, stuur je zo'n groep boten, gaan ze allemaal netjes om een eiland heen terwijl een paar van die lullo's lekker over het eiland lopen. Met een beetje pech kom je er wat later achter dat ze een enorm stuk in land zijn gaan lopen en kan je weer een uur wachten tot ze bij water zijn.

Irritante loopboten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Gamebuster schreef op zondag 24 januari 2010 @ 09:10:
Hehe, stuur je zo'n groep boten, gaan ze allemaal netjes om een eiland heen terwijl een paar van die lullo's lekker over het eiland lopen. Met een beetje pech kom je er wat later achter dat ze een enorm stuk in land zijn gaan lopen en kan je weer een uur wachten tot ze bij water zijn.

Irritante loopboten :P
Als ik in SupComFA een groep een move-opdracht geef dan houd ik rekening met het terrein en plaats eventueel een paar waypoints onderweg zodat ze netjes om obstakels heen lopen en niet tegen het obstakel aanlopen en dan een weg eromheen moeten zoeken. Komt de groep sneller op de bestemming aan en ook als groep, en niet met enkele losse eenheden er nog op afstand achteraan hobbelend. :)

Overigens is mijn beheersing van de economie in SupComFA verre van ideaal. In de T1 fase gaat het prima maar in de T1 --> T2 fase ben ik vaak teveel bezig met tactische zaken en laat ik m'n economie (upgrades) versloffen, zodat ik vervolgens achter loop op de anderen. Wanneer zij dan al ruim met T3 bezig zijn ben ik nog bezig met upgraden van T2 --> T3. Alleen als een teamgenoot de ergste klappen opvangt en ik meer in de luwte zit kan ik me beter focussen op upgraden en kom ik wel aardig mee.

Ben benieuwd hoe de versimpeling van de economie in SupCom2 voor mijn speelstijl uitpakt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sianto
Dat probleem heb ik nou ook, merk alleen wel vaak als ik tegen een AI speel, dat ik dan al op T3 bezig ben wanneer de AI eindelijk eens naar T2 gaat upgraden... Hierdoor vind ik dat de AI's echt ronduit slecht zijn, en vooral het verschil tussen een rush - turtle - of tech AI is minimaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haay schreef op maandag 25 januari 2010 @ 12:05:
[...]

Overigens is mijn beheersing van de economie in SupComFA verre van ideaal. In de T1 fase gaat het prima maar in de T1 --> T2 fase ben ik vaak teveel bezig met tactische zaken en laat ik m'n economie (upgrades) versloffen, zodat ik vervolgens achter loop op de anderen. Wanneer zij dan al ruim met T3 bezig zijn ben ik nog bezig met upgraden van T2 --> T3. Alleen als een teamgenoot de ergste klappen opvangt en ik meer in de luwte zit kan ik me beter focussen op upgraden en kom ik wel aardig mee.

Ben benieuwd hoe de versimpeling van de economie in SupCom2 voor mijn speelstijl uitpakt. ;)
Maak gebruik van templates. Ik heb standaard een template dat een Shield generator met 4 T2 Powerplants eromheen. Tegen de zijkanten van de T2 Power Generators zet ik dan weer T1 Mass factories. Ook gebruik ik vaak een template voor de 4 Mass Storages rond die pompen. Daarnaast voor het aanvallen maak ik vaak gebruik van kleine, snelle aanvallen m.b.v. transports. Maar goed, het blijft goed timen en opletten.

Ik zie trouwens wel weer veel nieuwe inzichten en mogelijkheden in de upgrades van units. Veel gaver dan "Resource Management".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
sianto schreef op maandag 25 januari 2010 @ 12:52:
Dat probleem heb ik nou ook, merk alleen wel vaak als ik tegen een AI speel, dat ik dan al op T3 bezig ben wanneer de AI eindelijk eens naar T2 gaat upgraden... Hierdoor vind ik dat de AI's echt ronduit slecht zijn, en vooral het verschil tussen een rush - turtle - of tech AI is minimaal...
De standaard meegeleverde AI in SupCom/SupComFA is inderdaad erg zwak. Maar als je wat meer uitdaging zoekt is de Sorian AI mod een aanrader! En mocht je één tegen één nog te makkelijk vinden, dan kun je bv. 2 of 3 Sorian AI's samen in één team zetten en daar in je eentje tegen vechten... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Haay schreef op maandag 25 januari 2010 @ 21:52:
[...]

De standaard meegeleverde AI in SupCom/SupComFA is inderdaad erg zwak. Maar als je wat meer uitdaging zoekt is de Sorian AI mod een aanrader! En mocht je één tegen één nog te makkelijk vinden, dan kun je bv. 2 of 3 Sorian AI's samen in één team zetten en daar in je eentje tegen vechten... :P
Gast, op welke map speel jij tegen 3 sorian's? Je gaat mij niet wijsmaken dat je van 2 of 3 sorian's kunt winnen? Ik bood net heel lang partij tegen een sorian @ Open Palms maar moest me na een uur toch wel gewonnen geven, 2 nukes tegelijkertijd en een Galactic Colossus waren net teveel van het goede :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prutzer80 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 23:13:
[...]

Gast, op welke map speel jij tegen 3 sorian's? Je gaat mij niet wijsmaken dat je van 2 of 3 sorian's kunt winnen? Ik bood net heel lang partij tegen een sorian @ Open Palms maar moest me na een uur toch wel gewonnen geven, 2 nukes tegelijkertijd en een Galactic Colossus waren net teveel van het goede :+
Sorian AI was een verbetering, maar echt moeilijk? Ja die cheatende 2x resources AI was moeilijk, if not onmogelijk. Maar meerdere gewone Sorian AI was goed te doen vond ik. Maar ja, ik weet/wist ook wel hoe je snel iemand neer kan halen qua resources.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Haay schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 13:55:
Vraag me af of Steam de enige online games distributie dienst voor Supreme Commander 2 wordt, of dat het ook via andere diensten als bv. GamersGate verkocht zal worden.
SupCom 2 gaat waarschijnlijk alleen via Steam worden, omdat hierin Steamworks wordt geïmplementeerd (o.a. vanwege multiplaying en DRM). Concurrenten gaan dan dus toch echt niet een game met zulke marketing voor Steam verkopen :)

Nouja, er is een kansje dat SC2 ook via GamesPlanet (Metaboli) te verkrijgen zal zijn. Die hebben ook Modern Warfare 2 (voor een lagere prijs als in de Steam store zo ver ik heb gezien).

Overigens is hetzelfde ook waar voor een game als Napoleon: Total War en expansions als Dawn of War 2: Chaos Rising die buiten retail, Steam (en misschien GamesPlanet) nergens anders te vinden zullen zijn vanwege de "Steam lockin"

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prutzer80 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 23:13:
[...]

Als het zover komt met Open Palms dan kun je het spel niet spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Adlermann schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 09:03:
[...]

Als het zover komt met Open Palms dan kun je het spel niet spelen :)
Ook als ik met No Rush aan speel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prutzer80 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 09:18:
[...]

Ook als ik met No Rush aan speel?
Dan kun je het spel helemaaln iet spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Adlermann schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 09:21:
[...]

Dan kun je het spel helemaaln iet spelen :)
Fijn om dat te horen maar niet heus, moet er wel bij zeggen dat ik niet vaak online speel en alleen maar Skirmish speel. Toch maar wat meer online spelen dan, zal dan wel vaak in de pan worden gehakt hihi.

Daarnaast neig ik ook meer naar turtle gedrag en zou ik veel meer moeten rushen.

[ Voor 10% gewijzigd door Vlassie1980 op 26-01-2010 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
sorian vind ik niet zo moeilijk, kan 1 vs 4 makkelijk aan. binnen een uur heb ik ze alle 4 neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
bones schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 09:53:
sorian vind ik niet zo moeilijk, kan 1 vs 4 makkelijk aan. binnen een uur heb ik ze alle 4 neer.
Stuur dan eens een mooie replay, kan ik vast wel veel van leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
Prutzer80 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 10:27:
[...]

Is goed zal deze week wel even een mooie replay online zetten. Maar zo moeilijk is het niet hoor, gewoon een kwestie van goede resources opbouwen, met daarbij een goede base defense, en dan ondertussen steeds focussen op 1 tegenstander, en ze dan 1 voor 1 te vernietigen. Replay volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

[...]

replays zijn erg leerzaam, ik ben zelf ook wel benieuwd.
ik weet de goeie buildorders wel redelijk, ben wel sneller en beter geworden daardoor, maar zit meestal teveel te focussen op veel fabrieken bouwen en te weinig op men resources upgraden...

maar dat komt vanzelf wel hoor prutzer :)
ik houd het tegen 2 solarians uit, met een hulpje er bij tegen meerdere :P

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Ik speel vaak samen met een maat van mij, en dan doen we regelmatig wij samen tegen 4 tot 6 Sorian-AI's die dan ook samen in één team zitten. Soms zitten er wel ff wat spannende momenten in dat we er samen even hard aan moeten trekken, maar vroeg of laat krijgen we de overhand en dan is het gewoon afgelopen met de AI's.

Overigens merk je wel duidelijk dat AI's beter zijn wanneer er (op custom maps) mapmarkers aanwezig zijn, omdat ze dan beter hun weg vinden en sneller expanden.

De hele truuk is sowieso om je tegenstander (mens of AI) niet de ruimte te geven om zich onbekommerd te ontwikkelen. Zodra iemand in de verdediging gedrukt wordt is die meer bezig met schade herstellen en aanvallen afslaan dan zelf een aanval opbouwen. Dat geeft jou vervolgens de overhand, en als je dan zelf geen domme fout maakt kan de overwinning je niet meer ontlopen... :)

(En gelukkig zijn we allemaal mensen die nu eenmaal allemaal wel eens een domme fout maken waardoor zelfs de besten nog wel eens verliezen van mindere spelers :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Met een no-rush is het goed te doen, diverse keren een 2vs6 Sorian Adaptive gewonnen. De AIX daarentegen is wel tuig, maar voorspelbaar, waardoor je meestal na een paar keer herstarten weet waartegen je je moet wapenen :P.

Als mensen zin hebben om via Hamachi een potje te spelen, hoor ik het wel :P. Meestal doen we op dinsdagavond wel een potje AIX-beating, 2vs2 of een 'tower defence' map :)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik weet niet welke versie je hebt, maar dit is een iets oudere replay.

http://www.gamereplays.or...lar&show=details&id=24732

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
Hier een replay van mij, 1 vs 2 sorain AI's... duurt 38 mins.. had ze ook eerder kunnen killen door te rushen, maar als je 1 vs 4 speelt werkt die taktiek niet.

In deze reply turtle ik totdat ik een experimental heb, en die stuur ik dan op de AI af om ze beiden af te maken :

http://www.2shared.com/fa...ONESVS2AI.SCFAReplay.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
sianto schreef op maandag 25 januari 2010 @ 12:52:
Inderdaad. Ik mis een echte goeie turtle AI :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik erger me er soms echt aan hoe weinig publiciteit zo'n game krijgt. Het lijkt ook wel dat vrij weinig mensen deze game kennen. Toch een beetje jammer. Net zoals WiC wat gewoon ook een goede unieke game was had ook geen populaire status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sianto
tja, PR is ook niet echt een sterk punt van square enix...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
toch maar niet. hier stond iet wat er niet mocht staan.

[ Voor 70% gewijzigd door Adlermann op 05-02-2010 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
nog een kleine 3 weken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Maak daar maar minimaal nog 4 weken van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prutzer80 schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 12:33:
[...]

Maak daar maar minimaal nog 4 weken van :(
2 maart staat hij op steam toch? Dat is al over een week!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan goed zijn dat steam nog verandert veel sites zijn al van 2 maart naar 19 maart gegaan.
Zoals bol.com,wehkamp etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 13:52:
Kan goed zijn dat steam nog verandert veel sites zijn al van 2 maart naar 19 maart gegaan.
Zoals bol.com,wehkamp etc
De EU release loopt achter ja. Maar op steam krijg je hem wel op hetzelfde moment als de USA release. Release date is set in stone op 2 maart. De gold versie is allang de deur uit en we krijgen een 0-day patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 12:41
Ben erg benieuwd, ga hem zeker weer spelen! Ben ook erg benieuwd naar de systeemeisen (de echte dan :P ), want SupCom1 liep toch niet altijd erg lekker, ookal had je er weinig last van :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 14:06:
[...]

De EU release loopt achter ja. Maar op steam krijg je hem wel op hetzelfde moment als de USA release. Release date is set in stone op 2 maart. De gold versie is allang de deur uit en we krijgen een 0-day patch.
oow mooi dat is goed nieuws :)

Goed dat ik hem toch al via steam wou kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
deze teller hou ik al even in de gaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-09 23:01
Killzone schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 15:21:
Ben erg benieuwd, ga hem zeker weer spelen! Ben ook erg benieuwd naar de systeemeisen (de echte dan :P ), want SupCom1 liep toch niet altijd erg lekker, ookal had je er weinig last van :) .
Ik ben ook erg benieuwd, ik ga deze supcom ook zeker weer uittesten.

maar weer eens een potje doen killzone:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Niet online
Haay schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 20:03:
Draait iemand hier Forged Alliance op Windows 7 ? Voorheen speelde ik het altijd op Windows Vista (32bit) en had ik met de Realtek HD onboard sound gewoon geluid over alle speakers, maar sinds kort heb ik een nieuwe PC (Core i5) met Windows 7 64bit er op, ook weer met Realtek HD onboard sound.

In Windows zelf bij de Realtek soundmanager hoor ik netjes de geluiden over alle 5.1 speakers geplaatst, maar in SupCom-FA hoor ik het geluid voor ongeveer 99% uit de center speaker komen. Alleen als ik m'n oor tegen de front-left en front-right speakers leg hoor ik heel vaag wat achtergrond geluid. Best vervelend omdat je een belangrijk element mist, dat je aan het geluid kunt horen waar het vandaan komt! Ook maakt het nu niet uit of ik ingezoomed ben of uitgezoomed, ik hoor alle geluiden van de hele map! :(

Iemand anders hier met dezelfde ervaring met Windows 7 ? En/of met een oplossing misschien? Heb al gegoogled maar veel meer dan dat er in de programma code verouderde 3dsound calls zitten die in Vista en W7 niet goed opgepakt worden ben ik niet gekomen...
Ik heb precies hetzelfde probleem, alleen het gekke is de normale Secom heeft goed geluid en Forged alliance ook maar over 1 box. Hoe heb jij het opgelost?

Rapapa...

• Mr. Detonator
hier is ie inmiddels van 2 naar 5 maart gegaan

• TheJVH
Frank!in schreef op zondag 21 februari 2010 @ 13:28:
[...]

Ik ben ook erg benieuwd, ik ga deze supcom ook zeker weer uittesten.

maar weer eens een potje doen killzone:P
Zeker weten! 'Just like the ol' times' :P .

• tooter
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-06-2023
Mr. Detonator schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 12:17:
[...]

hier is ie inmiddels van 2 naar 5 maart gegaan
En nu staat ie weer op 4 maart.Heel appart.Maarja ik ga ff n pot Fa spelen.(lang niet gedaan.)

hehe gek onnie

Verwijderd

Demo van Supreme Commander 2 staat op steam :)

http://store.steampowered.com/app/40140/
Ik vind hem verschrikkelijk :(

Verwijderd

Kan zelf vanavond pas probere maar wat vind je er verschikkelijk aan ?
pay up front economy is echt erger dan ik dacht.Je wordt gedwongen om heel anders te spelen, veel meer micromanagement. Vooruit plannen niet meer mogelijk, je moet keuzes maken over wat je als eerste wilt uitgeven e.d.

• tooter
Hij is idd anders dan de 1è supcom.En de aanpak is ook heel anders.Maar ik zie ook veel verbeteringen.
Zelf heb ik de tutorials ff snel gendaan en de 1e missie. ben nu bij de 2e missie.
De techtree is wel even wennen maar maakr het ook erg leuk want je moet kiezen wat je gaat upgraden.En dan maar hope dat het goed uitpakt.
Zelf vind ik de units een beetje fantasieloos en sommigen zien er echt niet uit.(zoals de tank met de 3 barrels.)

Het pay before build system werkt leuk aangezien we geen mass en energystorages meer hoeven aan te leggen.(al kun je nu zeker niet meer zo goed vooruit plannen als eerder)

De experimentals zijn allemaal een stuk slapper geworden maar ze worden echt veelvuldig gebruikt in de campange.
Ik baal alleen dat er geen skirmish in de demo zit.

Nu weer even verder spelen.(Het bevalt mij dus wel redelijk.)Maar het is geen hardcore rts meer.Hij is nu echt veel gangbaarder gemaakt.

Btw ik run hem op max met een reso van 1280x1024 met een radeon 4890 2 gig ram en een amd5600+ op WinVista.(en loopt als een zonnetje.) Had zelf 300 units(max voor dat lvl)
op het scherm,aangezien ik hem even wou testen of ie echt beter liep.En volgends mijn belevingen loopt ie echt wel wat soepelder maar kunnen we het pas echt vergelijken als we gaan skirmishen en op grote maps gaan spelen met meerdere spelers en natuurlijk meerdere units.

De Ai is ook echt goed en probeert veel tactieken uit en het is echt moeilijk om in te schatten wat ze gaan doen.en ze passen zich aan aan jou.Dat vind ik wel een mooie vooruitgang.
Ze kwamen met ongeveer 10 fighters kijken in mijn base en ik had niet veel aa guns.Even later komen er een stuk of 15 bombers op mijn pirmary base af.
Naar de attack even wat aa gebouwd en toen wilden ze het weer proberen maar blaasden op het laatste moment de aanval af en gingen naar mijn secondary base aangezien die minder beveiligd was.

Al met al vind ik het wel een leuke game,en denk dat ik hem wel ga kopen.Al vind ik het grote minpunt wel dat hij niet meer zo hardcore is als hij was.

[ Voor 14% gewijzigd door tooter op 25-02-2010 15:43 . Reden: extra info. ]

hehe gek onnie

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Heb ook net de demo zitten spelen, eerste gedachten: Meh...
SC was wat meer hardcore, uitgebreider en complexer.
SC2, meer arcade, simpere opzet en tradioneler (als je het vergelijkt met de eerste echte RTS's, zoals C&C/red alert en Starcraft).
Wat betekend dit? dat het te suf is geworden... wachten op je centen, ipv gewoon gooien en ondertussen je centen aanmaken.

hele research gebeuren vind ik ook jammer, zet zooi van die research gebouwen neer en je hebt binnen no time de experimentals. deze voelen ook minder als een prestatie als je ze eenmaal hebt; ze zijn idd wat zwakker en ook best wel goedkoop.

verder, maps zijn wel gaaf gemaakt, ziet er wel beter uit dan deeltje 1.
graphics zelf, meh, tegenwoordig goed genoeg, let er nooit zo op eigenlijk.
interface is iets makkelijker, maar niet perse beter, weet niet precies wat het is, maar het voelt ff wat Té makkelijk. het uitgebreide van SC1 mis ik beetje. (bij alles eigenlijk)

de units zijn wel wat beter, gewoon per type 1 unit (AA, assault, shield, artilery etc).
prijzen blijven volgens mij wel gelijk, dus als ze beter worden kost het je niet meer om ze te bouwen (toch??).

kortom, leger uitpoepen en voor weinig geld (lees, research points) hele zooitje upgraden en sterker maken.

turtlen is nu stuk makkelijker...

conclusie: Ga em wel spelen, denk dat ik voor MP lekker bij deel 1 blijf...

ohja, hij draait als een zonnetje op mijn bak (3gz C2D, 4gb ram en 4850)

Battle.net Spud#2543

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:57
Ik vind de demo behoorlijk tegenvallen. De economy is nu idd als een traditionele RTS, wat de game veel minder uniek maakt. De textures zijn erg korrelig en de grote vierkante lopen op de tanks zijn echt geen gezicht. Het water ziet er wel zeer fraai uit. Gameplay pakte me niet echt. De demo werkt te veel met objectives. Ik hoop dat dat bij het volledige spel niet zo is, want de meeste lol in een RTS zit toch in dat je zelf bepaalt wat je gaat doen. Verder zijn sommige event-triggered filmpjes best wel tergend, maar dat terzijde. :P

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Verwijderd

Nou ben nooit echt fan van demo en trek er ook nooit conclusies aan eigenlijk.
Verder hier soort van review over iemand die full game all heeft van pc gamer het is wel in het engels

http://www.computerandvid...le.php?id=236576&site=pcg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2010 09:51 . Reden: Link aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 20:49:
Nou ben nooit echt fan van demo en trek er ook nooit conclusies aan eigenlijk.
Verder hier soort van review over iemand die full game all heeft van pc gamer het is wel in het engels

http://www.computerandvid...le.php?id=236576&site=pcg
Idd een goede 5 things you don`t see in the demo.Dit stelt mij dan wel weer wat meer gerust.En het feit dat meerdere mensen nu al zeggen dat de demo niet echt representatief is is vaak ook een goede zaak.

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandismad
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-08-2011
Ik heb gister de demo gespeeld en dit zijn mijn conclusies:

Verbeteringen:

- Gebouwen Upgraden - Upgraden van gebouwen met anti-air, shield, e.a. is heel slim gedaan. Het zorgt ervoor dat je bescherming hebt op de plaats waar je het echt nodig hebt. Ook kan je snel extra verdediging maken zonder enorme hoeveelheden engineers overal rond je basis.

- Path-finding - Path-finding is heel erg verbeterd. Units die elkaar in de weg zitten zal je niet echt tegen komen.

- Omgevingen - Een van de klachten bij SupCom was altijd dat de werelden er saai uitzagen. Dit lijkt nu verholpen.

Nadelen:

- Tech-Level - Er is maar 1 tech level voor zover ik in de demo kan zien. In de volledige game zul je je units sterker kunnen maken door ze te upgraden, maar het lijkt me sterk dat daarmee ooit het verschil tussen tech 1 en tech 3 in SupCom wordt bereikt.

- High-end units - De high-end units als battleships en experimentals zijn nu erg zwak, goedkoop en snel te produceren vergeleken met SupCom. Er lijken niet echt meer units te zijn die in hun eentje een enorm gevaar vormen.

- Economie - Ik hoop dat het aan de campaign ligt, maar de economie lijkt vrijwel verdwenen. Zonder meerdere tech-levels en zonder mass fabricators hangt je gehele economie af van een paar mass extractors.

- Snelheid - De game lijkt nu vele malen sneller dan SupCom. In de tijd dat je in SupCom net een tech 2 basis hebt kan je in de SupCom 2 campaign al experimentals en battleships maken, en heb je 2 tech-trees aan research erop zitten. Laat staan op een grote skirmish map met veel meer mass.

- Schaal - Het lijkt erop dat SupCom 2 kleiner is geworden dan SupCom. De afstanden die wapens kunnen overbruggen lijken beperkt, units lijken sneller, en ik heb nog nergens iets gezien/gelezen/gehoord dat op Tech 3 artillery lijkt, laat staan een mavor.

- Nukes? - Als de economie zo zwak blijft als het nu is en experimentals zo goedkoop zijn, wat zegt dat dan over de nucleaire raketten? In SupCom was het echt een super wapen dat zeer verwoestend was als er niets tegen gedaan werd. Door de economie lijkt het er echter niet op dat dit in SupCom 2 ook zo zal zijn. Alles bouwt snel en is goedkoop, ook experimentals. Het lijkt me dus sterk dat nukes (en anti-nukes) daar een uitzondering op vormen en duur en krachtig worden.

- Andere Game-Enders? - Gezien de staat van de economie, experimentals, en de snelheid van de game lijkt het me onwaarschijnlijk dat we echte Game-Enders zullen zien.

Conclusie:

Wat ik tot nu toe van SupCom 2 heb gezien stelt me alles behalve gerust. Vrijwel alles is anders dan hoe het in SupCom was. Ze hebben de goede elementen niet weten te behouden. De focus lijkt heel erg op de units te zitten en totaal niet op de basis en economie. Dit zorgt voor snelle, korte gameplay met veel spektakel, maar lijkt een dikke middelvinger te geven aan de vroegere late-game tech 3 en tech 4/experimental.

EDIT: De korte review hier geeft mooi weer wat ik bedoel. Hoewel de schrijver hier het positief bedoeld zie ik de punten die hij aanhaalt niet als positief. Het wordt een over-de-top spektakel met belachelijke situaties en heel veel experimentals. Dat is goed en wel, maar niet als je SupCom probeert op te volgen.

Wat Tom Francis hier zegt is dat het draait om het kiezen van een strategie en tech-tree en daar vol voor te gaan. De hele complexiteit van SupCom lijkt daarmee verloren te gaan. De moeilijke strategische en economische beslissingen lijken niet meer te bestaan. Net als het focussen van je gehele economie op één project voor 10 minuten.

Als nieuwe game had ik het begrepen, maar niet als opvolger van SupCom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

het gaat meer de rush kant op heb ik het idee..
je kan al vrij snel experimentals bouwen in de demo, kosten vrij weinig resources en al helemaal weinig reseach punten. misschien (hopelijk) word dit nog aangepast, maar we zullen het volgende week zien...

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TepelStreeltje schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 18:48:
het gaat meer de rush kant op heb ik het idee..
je kan al vrij snel experimentals bouwen in de demo, kosten vrij weinig resources en al helemaal weinig reseach punten. misschien (hopelijk) word dit nog aangepast, maar we zullen het volgende week zien...
supcom was altijd al een rush game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Adlermann schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 19:10:
[...]

hoewel turtlen ook wel goed werkte :)
bedoel meer dat het nu al helemaal meer rushen stimuleert.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TepelStreeltje schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 19:59:
[...]

hoewel turtlen ook wel goed werkte :)
bedoel meer dat het nu al helemaal meer rushen stimuleert.
Turtlen werkte alleen in supcom vanilla. In FA was het standaard dood gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Niet online
Woeha, begin ik aan Operation mindgames in forged alliance word mn commander niet gedropt...mis ik nou iets of wat?

Rapapa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:36
hollandismad schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 15:06:
- Path-finding - Path-finding is heel erg verbeterd. Units die elkaar in de weg zitten zal je niet echt tegen komen.
Ik had juist last van Units die tegen gebouwen aan bleven lopen ipv. wachten totdat de rest er voorbij was gelopen of er omheen lopen. Ik had zelfs een engineer unit die werd meegesleept door een meute tanks/walkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-09 09:10

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

[...]

In zowel SC als FA speel ik eigenlijk altijd met 20 minuten no rush. Op de een of andere manier vind ik rushen niet veel aan. Ik heb liever grote battles dan allemaal van dat klein grut wat mijn basis binnen komt gereden. Op GPGnet wordt ook met regelmaat nog 20NR gespeeld op grote maps.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 10:56
[...]

Nee, vond ik niet... je kon er ook voor kiezen om de aanval af tehouden en of iemand van je team te laten upgraden.. een mooie mix.. maar dat is er bij 2 wel uit gesloopt zo te horen.. echt zonde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
Idd in supcom/fa kun je ook redelijk turtelen.Iig als je een goede strategy hebt om een goede defence permitter op te zetten rond je base.Maar merk vaak wel dat als je de t1 rushers hebt dat dit toch wel aardig moeilijk is.

Heb de laatste 3 dagen de singelplayer van Fa nog weer even gespeeld op hard.Maar als je veel online hebt gespeeld is dit echt veel te simpel.
Bij de laatste match heb ik ook echt gewacht met het killen van de commanders om het nog een beetje uit te rekken enzo.(is in n uurtje wel te doen maar heb me toch nog 1 uur en 3 kwartier weten te vermaken.

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 11:26

Plasma_Wolf

Student

Of SupCom wel of geen rush game is, ligt volledig aan de map size en, belangijker, de map lay-out.

Zodra je 20x20 maps gebruikt, rushen bijna volledig nutteloos geworden. Bij 10x10 ligt het heel erg aan de lay-out. Fins revenge en Open Palms lenen zich heel goed voor rushen, maar Daroza's sanctuary niet echt (Bomber/Jester rushes zijn nog wel een optie). Op 5x5 maps zijn 100% rush maps.

Met uitzondering van FFA games. In FFA games zijn rushes soms een goede optie, maar je moet er wel wat aan winnen ten opzichte van niet rushen. Als je niet rushed, kun je tijd en resources aan economy upgrades uitgeven, wat vaak lucratiever is dan een tegenstander aanvallen en hopen dat je dan veel mass kunt reclaimen. Het gaat er hier namelijk niet om dat je en voordeel krijgt t.o.v. degene die je aanvalt, maar ook t.o.v. alle anderen. Het ontzeggen van resources bij een persoon is dus niet genoeg, twee anderen kunnen lekker ongestoord doorgaan.

Hierdoor kunnen FFA games op 5x5 maps ook heel goed zijn voor turtlen, ook al gebeurt dat bij de betere spelers niet. 10x10 FFAs komen zo goed als altijd wel tot een succesvolle turtle en het gebruik van T4 units.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Wat ben ik blij dat ik supreme commander 2 niet gekocht heb. Wat een prut game is dat geworden zeg. Het lijkt wel een mengsel tussen supcom en C&C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoufiax
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-03-2024
Vanwege het nieuws dat Supreme Commander 2 uitgekomen is, ben ik geïnteresseerd geraakt in het origineel, omdat men toch enthousiaster was over de eerste versie dan over de nieuwe versie. Dat kostte me 5 eurootjes. Vervolgens bleek al snel dat de uitbreiding Forged Alliance een must is, en heb ik FA zojuist gekocht via http://eu-thq-eshop.games...der:-Forged-Alliance.html voor 10 euro. Je krijgt dan een mail met de licentiecode, en de links om de benodigde bestanden te downloaden. Ik wilde dit even melden omdat FA nog maar moeilijk te krijgen is, en het anderen het nodige zoekwerk kan besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
Zoufiax schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 13:01:
Vanwege het nieuws dat Supreme Commander 2 uitgekomen is, ben ik geïnteresseerd geraakt in het origineel, omdat men toch enthousiaster was over de eerste versie dan over de nieuwe versie. Dat kostte me 5 eurootjes. Vervolgens bleek al snel dat de uitbreiding Forged Alliance een must is, en heb ik FA zojuist gekocht via http://eu-thq-eshop.games...der:-Forged-Alliance.html voor 10 euro. Je krijgt dan een mail met de licentiecode, en de links om de benodigde bestanden te downloaden. Ik wilde dit even melden omdat FA nog maar moeilijk te krijgen is, en het anderen het nodige zoekwerk kan besparen.
En hoe vind je deze versie? Beter dan 2 of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoufiax
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-03-2024
Giem schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 13:44:
[...]
Daar kan ik niets over zeggen. Ik heb 2 nog nooit gespeeld of gezien, en FA ben ik momenteel nog aan het downloaden (zie mijn bericht hierboven)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Giem schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 13:44:
[...]
Als ik hier puur naar de features, mogelijkheden, graphics kijk dan is SupCom 1 gewoon superieur. In SupCom 1 kon je gewoon veel meer en nieuwe features in SupCom 2 zijn gewoon geen goede vervanging voor wat ze hebben weggelaten.

Maar...

Als we gaan kijken naar de Gameplay, de toegankelijkheid en de performance dan is SupCom 2 gewoon beter. 50 euro is wat veel als je SupCom 1 gewend bent, maar dit trekt wel een veel breder publiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharobboos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-07-2024
Supcom II Slaat gewoon nergens op, ik ben hem toch wat blijven spelen omdat ik het eigenlijk niet kon geloven dat het de gameplay zo versimpeld is. Een aantal mensen noemde nadelen, maar er zijn veel meer nadelen, namelijk: minder units en minder grote maps. Dit alles beperkt je denkwijze en strategie ontzettend.

In subcom II wint diegene die het beste turtled en vervolgens de ander overwalst met units. Deze game heeft totaal geen strategisch denken meer als je dit vergelijkt met Forged Alliance.

Pff commercieel-correct noem ik het. O-) Supreme commander was eigenlijk "Total Annihilation 2".
Ik kijk liever naar Total Annihilation.. deze gameplay zie ik terug in supcom en niet in deel II.

Dit is gewoon een totaal andere game die te vergelijken is met de hedendaagse Command & Conquers van EA.
En ik zeg: koop deze game absoluut niet, maar speel Forged alliance! Tenzij je erg simple-minded bent.

[ Voor 25% gewijzigd door Tharobboos op 31-05-2010 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mwa, commercieel correct... eerder gewoon minder hardcore en meer mainstream. Een oed voorbeeld daarvan is het pay upfront systeem, waardoor je niet meer je economie kan crashen zoals in SC1. voor de mainstream gamers is SC2 gewoon erg leuk en die spelen over +/- een jaar tot anderhalf weer een andere rts, zoals een nieuwe C&C oid. voor de hardcore supcom en TA fans was supcom 2 gewoon niet toereikend.
en helaas zie je die beweging naar mainstream steeds meer, zoals bijvoorbeeld in de simcity genre, maar ook bijvoorbeeld WoW die, als ik spelende vrienden moet geloven, door de jaren heen steeds makkelijker is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvm :)
men sc2 voelde zich even aangevallen

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2010 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asteryz
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-01-2024
Imho had supreme commander 2 een losstaande titel moeten zijn en dan was het een best goede game, nu slaat het volledig de plank mis de mainstream markt ziet het vervolg op een game die te moeilijk voor ze was en de TA/original supcom fans krijgen iets anders als ze verwachtten waardoor ze ontevreden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-08 14:40
Ik ben uiteindelijk weer actief terug gegaan met online TA spelen op Warzone. Wat een verademing na SupCom 2!! Heerlijk die unit control. _/-\o_

Ik heb zelfs weer een aantal maps gemaakt. Uitdaging is nu een pot te winnen voordat het Hawkswarmen de overhand krijgt.

Sinds SupCom 2 is GPGnet wel behoorlijk uitgestorven. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Moraal van het Supcom verhaal:

Soms is het beter om met een hoogtepunt te eindigen ( Supcom Vanilla / FA ) in plaats van door te pruttelen met iets dat nooit in staat zal zijn om het origineel te verbeteren. Dit soort dingen zie je helaas veel te vaak gebeuren doordat de games totaal worden uitgemolken.

Supcom 2 is best een geinig spelletje maar is niets vergeleken met Supcom 1. Het zou beter voor de game geweest zijn als het inderdaad een eigen naam had en zodat je niet telkens de vergelijking gaat trekken met Supcom 1. Ik trek die vergelijking heel de tijd en dat verpest mijn plezier enorm.

Laten we hopen dat dit een harde en wijze les is voor Chris Taylor en zijn kornuiten en dat ze met hun volgende RTS Kings and Castles wel een meesterwerk a la Supreme Commander neer gaan zetten. ( hoewel ik daar wel mijn twijfels over heb sinds Square Enix de uitgever is )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Prutzer80 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 12:54:
Laten we hopen dat dit een harde en wijze les is voor Chris Taylor en zijn kornuiten en dat ze met hun volgende RTS Kings and Castles wel een meesterwerk a la Supreme Commander neer gaan zetten. ( hoewel ik daar wel mijn twijfels over heb sinds Square Enix de uitgever is )
Wijze les voor Chris Taylor? Hij heeft die fout al meerdere keren gemaakt en er blijkbaar nog niets van geleerd!

Total Annihilation (geweldig) --> TA: Core Contingency (fantastisch) --> TA:Kingdoms (middelmatig)

Dungeon Siege (goed) --> Dungeon Siege II (aardig) --> Space Siege (geflopt)

Supreme Commander (TA maar dan beter) --> SupCom:FA (verbetering van SupCom op alle fronten) --> Supreme Commander II (haalt het niet bij SupCom (mijn mening)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr-Marky schreef op maandag 31 mei 2010 @ 09:54:
Imho had supreme commander 2 een losstaande titel moeten zijn en dan was het een best goede game, nu slaat het volledig de plank mis de mainstream markt ziet het vervolg op een game die te moeilijk voor ze was en de TA/original supcom fans krijgen iets anders als ze verwachtten waardoor ze ontevreden zijn.
Dit is gewoon complete waarheid... Had het een ander jasje gegeven en niemand had gepiept.. Enige wat ik echt kwalijk vindt aan het hele supcom verhaal is dat ze niet direct naar buiten zijn gekomen met het feit dat het gewoon een 'compleet ander' spel is... maar goed, ieder zo zijn ding. Ik heb genoten van de demo van supcom2 en ben daarna weer snel op mijn thuishonk gegaan SC1 en FA

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben een groot TA/SC fan maar heb echt waar SC2 hooguit 3 uur gespeeld en daarna eraf geflikkert. Ben content met bovenstaande post.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:45

lordsnow

I know nothing

Zouden de hier aanwezige Supreme Commander veteranen eens een blik willen werpen in mijn post hier:
lordsnow in "SpeedTouch 716 v5 - Supreme Commander "T..."

Waar het kort op neer komt: nadat ik een nieuw modem geplaatst heb (SpeedTouch 716 v5) kan ik geen multiplayer meer spelen, ondanks dat ik de Firewall uit heb staan, de juiste poorten heb geforward. SupCom blijft steken op "Trying To Connect..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er tower defense mappen/mods voor SupCom: FA? Ik kon met Googlen er niet zoveel over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Er zijn er een aantal, maar het is gering :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer, leek me leuk ter afwisseling, SupCom: FA is wel echt een geniale game, ik speelde altijd TA, ik heb SC al die jaren niet kunnen spelen omdat mijn oude Pentium 4 het niet trok, nu met me nieuwe pc al heel wat potjes gespeeld tegen een vriend en wat een heerlijke game zeg, voor het eerst sinds TA, RA2, Starcraft en Warcraft 3 weer een goede RTS, al die troep van EA vind ik niks als RTS liefhebber.

Ook SC2 nog geprobeerd maar die valt tegen, eigenlijk dezelfde klachten als de rest hierboven, het voelt niet meer uniek, het voelt als een EA game, erg jammer, maar ben nog wel ff zoet met SupCom: FA en binnenkort Starcraft 2, mooie tijden voor de RTS fan. :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2010 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de laatste paar dagen erg veel SupCom: FA gespeeld, heb het nu redelijk goed onder de knie alleen heb ik nog 1 vriend waar ik maar niet van kan winnen, het is een echte turtle die vanaf het eerste moment zijn verdediging al op orde heeft dus rushen is niet effectief, later lijkt het helemaal wanhopig te worden want zijn defense is een betonnen muur waar niet doorheen is te komen en ondertussen zit ie tech 3 units te pompen tot hij op de unit limit zit en heeft altijd ook een experimental Artillerie unit waarmee hij vanaf zijn basis mijn basis in puin schiet, ik moet hem dus echt voor die tijd zien te verslaan maar dat lukt me dus niet, hoe gaan jullie om met dit soort tegenstanders?

Wat is het hier stil btw? Ben ik de enige hier die nog SupCom: FA speelt? :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2010 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
Verwijderd schreef op maandag 19 juli 2010 @ 01:00:
Heb de laatste paar dagen erg veel SupCom: FA gespeeld, heb het nu redelijk goed onder de knie alleen heb ik nog 1 vriend waar ik maar niet van kan winnen, het is een echte turtle die vanaf het eerste moment zijn verdediging al op orde heeft dus rushen is niet effectief, later lijkt het helemaal wanhopig te worden want zijn defense is een betonnen muur waar niet doorheen is te komen en ondertussen zit ie tech 3 units te pompen tot hij op de unit limit zit en heeft altijd ook een experimental Artillerie unit waarmee hij vanaf zijn basis mijn basis in puin schiet, ik moet hem dus echt voor die tijd zien te verslaan maar dat lukt me dus niet, hoe gaan jullie om met dit soort tegenstanders?

Wat is het hier stil btw? Ben ik de enige hier die nog SupCom: FA speelt? :P
Nee ik speel het ook nog erg veel. Alleen mijn ervaring is dat turtelen niet echt goed werkt.. Online doet bijna niemand het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Giem schreef op maandag 19 juli 2010 @ 16:01:
[...]

Nee ik speel het ook nog erg veel. Alleen mijn ervaring is dat turtelen niet echt goed werkt.. Online doet bijna niemand het.
De meeste turtles die ik online tegen ben gekomen waren er ook niet echt goed in, als je een goede turtle tegenkomt valt het echt flink tegen ben ik nu achter gekomen, door te blijven rushen verbeter je zijn verdediging alleen maar. Ik kan natuurlijk wel met nukes oplossen maar met hem heb ik de vervelende afspraak om geen nukes te gebruiken. :( Maar geef ook wel toe dat ik nog weinig ervaring heb ondanks dat ik toch regelmatig win online, dat zal ook wel meespelen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2010 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 juli 2010 @ 17:25:
[...]

De meeste turtles die ik online tegen ben gekomen waren er ook niet echt goed in, als je een goede turtle tegenkomt valt het echt flink tegen ben ik nu achter gekomen, door te blijven rushen verbeter je zijn verdediging alleen maar. Ik kan natuurlijk wel met nukes oplossen maar met hem heb ik de vervelende afspraak om geen nukes te gebruiken. :( Maar geef ook wel toe dat ik nog weinig ervaring heb ondanks dat ik toch regelmatig win online, dat zal ook wel meespelen.
de effectiviteit van turtlen hang imho samen met de afmeting van de map.10x10 valt bijna niet te turtlen, 20x20 maakt het al een stuk makkelijker.

zelf speel ik nog regelmatig een potje FA tegen wat sorians of wat vrienden... heb wat minder tijd er voor de laatste tijd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja klopt hij wilt altijd grote mappen, volgende keer eens wat aan doen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
Wat ik nog steeds wel erg mooi vind is de verschillende aanvals technieken.. Gisteren, had ik heel snel de zee onder controle op sectons, alleen vergat mijn eigen land een beetje.. had de tegenparij er een basis gemaakt met een dropping.. omg fail Giem...

Maarja, geeft wel aan dat je altijd op moet blijven letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Tja je moet wel alle invalswegen blijven bekijken natuurlijk. Dat is ook het mooie van dit spel dat je een radar hebt die werkt zoals deze zou moeten werken ( dus niet zoals in verschillende C&C games )
Turtelen moet je in het begin al in de kiem smoren door te zorgen dat hij niet kan uitbreiden. Minder mass = minder defence + minder tech level.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Zoufiax schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 13:01:
Even een vraaagje, waar haal je hem voor 5 euro? Webshop THQ zelf is 10 euro in pricewatch is het ook 10 euro...

Ben er in geintresseerd geraakt. Was ik al bij release, maar toen niet gehaald ivm geld e.d. Er stond mij btw iets bij van een maandelijkse betaling, maar dat kan ik nu helemaal niet terug vinden... Dus ik kan aannemen dat het niet zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 juli 2010 @ 17:25:
[...]

De meeste turtles die ik online tegen ben gekomen waren er ook niet echt goed in, als je een goede turtle tegenkomt valt het echt flink tegen ben ik nu achter gekomen, door te blijven rushen verbeter je zijn verdediging alleen maar. Ik kan natuurlijk wel met nukes oplossen maar met hem heb ik de vervelende afspraak om geen nukes te gebruiken. :(
Dat is natuurlijk gewoon nep. Als je geen nukes gebruikt, doe je dat omdat je er geen base-vs-base spel van wilt maken maar met units wil klooien. Mijn vaste afspraak met m'n tegenspelers is dan ook óf alles mag, óf geen nukes, geen L3 of experimental Arty én geen flauwekul waarmee je vanuit je basis de ander z'n basis kunt slopen. Alleen zeggen "geen nukes" en dan zelf T4 arty gaan zitten bouwen is gewoon je reinste huilerigheid van iemand die alleen wil spelen als ie mag winnen.

Overigens is m'n oplossing voor dit soort turtles een snelle opbouw van economie en dan direct beginnen met experimental air uitpoepen. zodra, en pas wanneer, zijn t4 arty begint te vuren rush jij het ding met je air, bij voorkeur vanuit een andere richting dan waar jouw basis staat, zodat je eventuele muurbouwprojectjes omzeilt. Als er wat overblijft na je initiële airstrike, z'n economie (energy!) opruimen tot je z'n commander ziet en dan die targetten. Zelfs als je snel uitgeschakeld wordt is zijn t4 arty en een fors deel van z'n power weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gropah schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 09:12:
[...]

Even een vraaagje, waar haal je hem voor 5 euro? Webshop THQ zelf is 10 euro in pricewatch is het ook 10 euro...

Ben er in geintresseerd geraakt. Was ik al bij release, maar toen niet gehaald ivm geld e.d. Er stond mij btw iets bij van een maandelijkse betaling, maar dat kan ik nu helemaal niet terug vinden... Dus ik kan aannemen dat het niet zo is?
geen maandelijkse betaling nee.

en 5 euro kan je hem meestal vinden in de discount bakken van de lokale gamesboeren (alleen Supcom) Forged alliance is bijna nergens meer te krijgen bij de gameboeren dus zal je online moeten bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
Verwijderd schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 11:14:
[...]

Dat is natuurlijk gewoon nep. Als je geen nukes gebruikt, doe je dat omdat je er geen base-vs-base spel van wilt maken maar met units wil klooien. Mijn vaste afspraak met m'n tegenspelers is dan ook óf alles mag, óf geen nukes, geen L3 of experimental Arty én geen flauwekul waarmee je vanuit je basis de ander z'n basis kunt slopen. Alleen zeggen "geen nukes" en dan zelf T4 arty gaan zitten bouwen is gewoon je reinste huilerigheid van iemand die alleen wil spelen als ie mag winnen.

Overigens is m'n oplossing voor dit soort turtles een snelle opbouw van economie en dan direct beginnen met experimental air uitpoepen. zodra, en pas wanneer, zijn t4 arty begint te vuren rush jij het ding met je air, bij voorkeur vanuit een andere richting dan waar jouw basis staat, zodat je eventuele muurbouwprojectjes omzeilt. Als er wat overblijft na je initiële airstrike, z'n economie (energy!) opruimen tot je z'n commander ziet en dan die targetten. Zelfs als je snel uitgeschakeld wordt is zijn t4 arty en een fors deel van z'n power weg.
Nog erger dan dat zijn de NO AIR spellen.. Komop juist met lucht units kan je het spel een leuke wending geven.. anders wordt het kansloos met T4 arty of nukes.. Of 30 T4 Bots.. :S
Pagina: 1 ... 11 ... 17 Laatste