@Knetter: Oe touchy touchy... Ben je financieel gebaad bij het gebruik van Skype ofzo?
Ik mag misschien een beetje over zijn gekomen alsof ik mensen piepel die Skype gebruiken, dat is met tekst toch altijd lastig, maar zo was het niet bedoeld hoor. En jij hoeft echt niet de boel bij elkaar te schreeuwen in jouw reactie. We zijn allemaal volwassenen (mag ik aannemen).
Alle dingen die jij noemt kan prima in TeamSpeak zoals textchat, dus voor je denkt te weten waar je over praat is het misschien handig eerst even uit te zoeken of het klopt.
De geluidskwaliteit van Skype is inderdaad helderder, maar het ligt enorm aan de codec die je kiest in TeamSpeak. De kwaliteit komt zeker in de buurt bij Skype met een goede instelling.
Mumble dan. Dat heeft zeker een even goede geluidskwaliteit als Skype. Tekst chat kan daar ook. Maar in-game kan ik me bijna niet voorstellen dat je wilt text chatten met je voice app.
Verder heeft Mumble een enorm grote potentie voor uitbreiding.
Ook zijn de dedicated server opties van deze programma's erg handig en dat heb je bij Skype niet.
Je gaat op een server zitten, en als de anderen er nog niet zijn kan je al wel vast spelen zonder dat je, zoals bij Skype, weer een gesprek moet accepteren als ze online komen.
Wat betreft de resources die hij gebruikt gaat het niet om een prehistorisch systeem die het niet aan zou kunnen. Ik heb er gewoon een hekel aan als een programmaatje allemaal resources gebruikt (weet je wel dat Skype continue je bandbreedte afsnoept met allemaal dingen die hij checkt?) terwijl dat niet hoeft. Niet dat ik er veel last van zou moeten hebben met een 120Mbit lijn, maar het gaat om het principe en het feit dat er beter geschikte (in mijn ogen) oplossingen zijn.
Prima als jij Skype een beter programma vind, maar ik vind Mumble en TS een veel betere optie voor gamers.
Skype is daarnaast ook ontwikkeld als een conference programma, niet als een voiceapp voor games. Dat zijn de andere voorbeelden wel.
Maar ja, je moet lekker gebruiken wat je fijn vind. Dat lijkt me logisch.
[
Voor 14% gewijzigd door
Verwijderd op 29-07-2010 20:59
]