Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Giem schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 12:11:
[...]

Nog erger dan dat zijn de NO AIR spellen.. Komop juist met lucht units kan je het spel een leuke wending geven.. anders wordt het kansloos met T4 arty of nukes.. Of 30 T4 Bots.. :S
Haalt no air ook je T4 air weg ? die vliegende schotel en de experimental bomber?

Wat ook een leuke oplossing voor die experimental arti is zijn gewoon zelf die dingen een paar maken.
Stuk of 2 mavors moeten elke ambitie om ook nog maar iets te maken vrij snel in de kiem smoren hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:56
Shadowhawk00 schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 12:29:
[...]

Haalt no air ook je T4 air weg ? die vliegende schotel en de experimental bomber?

Wat ook een leuke oplossing voor die experimental arti is zijn gewoon zelf die dingen een paar maken.
Stuk of 2 mavors moeten elke ambitie om ook nog maar iets te maken vrij snel in de kiem smoren hoor.
Ja ook die gaan dan weg... Dus dat wordt uren prutten over land/zee.. tot je er zo zat van bent..

Als je als tegenpartij 2 mavors kan maken heb je het als team gewoon echt niet goed gedaan in mijn ogen :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• braddock
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-09 09:07
Na deze thread lang gevolgd te hebben zal ik vanavond ook maar eens SupCom FA aanschaffen.

Weet iemand misschien hoe je de ingame mini map weer terug krijgt onder in beeld?
Heb allerlei settings geprobeerd maar krijg het niet gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

braddock schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 16:36:
Na deze thread lang gevolgd te hebben zal ik vanavond ook maar eens SupCom FA aanschaffen.

Weet iemand misschien hoe je de ingame mini map weer terug krijgt onder in beeld?
Linksboven bij map options en dan mini map enabled aanvinken.

Bij play.com staat hij voor 12,- incl. verzendkosten btw. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2010 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
braddock schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 16:36:

Nog mooier is Dual screen. Dat wil ik binnekort weer gaan opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Giem schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 08:35:
[...]

Nog mooier is Dual screen. Dat wil ik binnekort weer gaan opzetten.
Ja waarom een minimap als je ook gewoon een extra scherm als minimap kan gebruiken. Snap niet dat mensen met 1 scherm kunnen spelen, vriend van mij doet dat ook en die ziet de helft niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:00

hellknight

Medieval Nerd

Ik speel regelmatig FA met vrienden, en eigenlijk altijd grote maps (40x40 minimum, vaak 80x80), met een stuk of 6 spelers (2 of 3 menselijke spelers, de rest Sorian AI/AIX, AIX modifier aangepast naar 1.6-1.8) Wat we eigenlijk altijd merken is dat, als iedereen aardig opgebouwd is (400-500 units/gebouwen, eventueel paar experimentals) het spel hoe langer hoe trager gaat lopen (op 10x speed duurt 1 seconde op de in-game klok soms wel 3-4 seconden real time).
Onze pc's lijkt het me niet aan liggen (we hebben allemaal een quad-core CPU, min. 4GB ram, moderne GPU, etc), en het maakt geen verschil of we via LAN of via Hamachi spelen.

Zijn er anderen die dit verschijnsel kennen, en weet iemand toevallig hoe dit opgelost kan worden?

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:48

M2M

medicijnman

hellknight schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 10:21:
Ik speel regelmatig FA met vrienden, en eigenlijk altijd grote maps (40x40 minimum, vaak 80x80), met een stuk of 6 spelers (2 of 3 menselijke spelers, de rest Sorian AI/AIX, AIX modifier aangepast naar 1.6-1.8) Wat we eigenlijk altijd merken is dat, als iedereen aardig opgebouwd is (400-500 units/gebouwen, eventueel paar experimentals) het spel hoe langer hoe trager gaat lopen (op 10x speed duurt 1 seconde op de in-game klok soms wel 3-4 seconden real time).
Onze pc's lijkt het me niet aan liggen (we hebben allemaal een quad-core CPU, min. 4GB ram, moderne GPU, etc), en het maakt geen verschil of we via LAN of via Hamachi spelen.

Zijn er anderen die dit verschijnsel kennen, en weet iemand toevallig hoe dit opgelost kan worden?
probeer de core maximizer tool eens. Dat zou wat kunnen schelen. Maargoed, je trekt alles nu wel tot het limiet. De sorian AI's zijn niet de cpu-zuinigste AI's, 80 km maps helpen ook niet mee, 500 units per spelers, die allemaal collision detection enzo hebben. Het houd gewoon niet over. En dat je nog niet crashed? Zulke mappen met zoveel units kom je al gauw aan je 2 GB limiet. Als je het 3 GB limiet ingesteld hebt, kun je nog iets verder, maartoch.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
M2M schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 10:27:
[...]

probeer de core maximizer tool eens. Dat zou wat kunnen schelen. Maargoed, je trekt alles nu wel tot het limiet. De sorian AI's zijn niet de cpu-zuinigste AI's, 80 km maps helpen ook niet mee, 500 units per spelers, die allemaal collision detection enzo hebben. Het houd gewoon niet over. En dat je nog niet crashed? Zulke mappen met zoveel units kom je al gauw aan je 2 GB limiet. Als je het 3 GB limiet ingesteld hebt, kun je nog iets verder, maartoch.
Core Maximizer is volgens mij niet meer nodig sinds een aantal patches terug. De overige zaken kloppen als een bus verder. SC-FA is gewoon een monster voor je CPU.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

redfoxert schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 10:31:
[...]

Core Maximizer is volgens mij niet meer nodig sinds een aantal patches terug. De overige zaken kloppen als een bus verder. SC-FA is gewoon een monster voor je CPU.
Eigenlijk is supcom 1 en FA gewoon slecht geprogrammeerd. Mijn GPU is niet de limiterende factor, aangezien een OC daarop vrij weinig extra fps brengt en de tijd niet sneller gaat lopen, en mijn 4 cores worden per core niet eens 100% gebruikt. elke core blijft rond 80% hangen. Dat betekend dat ook de cpu snelheid niet de limiterende factor is. Het overklokken van de FSB geeft een kleine verbetering, maar ik kan me niet indenken dat dát het limiet is.

De performance hebben ze dan in supcom 2 gefixed met betere code en véél kleinere mapjes, minder verschillende units en overall snellere gameplay waardoor grote hoeveelheden units niet meer voorkomen. Blijkbaar is het toch te moeilijk om een soort supcom spel te maken, waarbij alles een full simulatie is, het er ook nog enigszins mooi uit ziet, én soepele zoom van total view tot met je neus er boven op én ook nog een fatsoenlijke AI. Daar hebben ze dus in supcom 2 wat consessies moeten doen, want met code optimalisatie kwamen ze blijkbaar niet ver genoeg.

Ga maar eens na, 50 interceptors tegen 50 interceptors. Nu hebben ze de 3e dimensie al weggehaald (alle vliegtuigjes vliegen op dezelfde hoogte), maar als dat zo'n dikke zwerm wordt, waar bij elke kogel van een interceptor wel of geen hit is, alle inties compleet random door elkaar vliegen dan is dat een ENORME aanslag op je cpu. wat dus zelfs met een flink geoptimaliseerd stukje code nog een grote kluif is om te berekenen.

[ Voor 15% gewijzigd door M2M op 21-07-2010 11:18 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is de bottleneck altijd m'n RAM, deze komt op de 2 gigs en crash. CPU trekt het met gemak (i7 920 @3.5 gHz)
De consessies die ze bij SupCom 2 hebben gedaan, zijn wat mij betreft onacceptabel als je FA bekijkt.

Een probleem bij mij is dat als ik met Sorians en vrienden speel om de seconde een desync is en mijn vriend andere dingen ziet dan ik. Ik zie zijn basis in puin liggen, terwijl hij ziet dat die nog helemaal overeind staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Het performance probleem komt vooral door de AI. Als je een minuut of 30 bezig bent is dat de meest merkbare vertraging, zodra je de AI flink teruggesnoeid hebt, dan gaat het weer soepeler lopen.

Imho kun je het beste zonder AI spelen, echt verrassend spannende dingen/tactieken heb ik nog niet gezien.

Als je met vrienden speelt, kan ik de Advanced Coop-mod zeker aanraden. Met meerdere spelers dezelfde units besturen geeft weer een beetje extra aan het spel. Voice-chat is daarbij onmisbaar, maar het geeft wel direct een nieuwe dimensie aan je spel :)

Gisteren nog een 2(coop) vs 1 gedaan op Seton's, uiteindelijk verloren, maar heb 't m'n tegenstanders nog flink moeilijk gemaakt :P

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SlinkingAnt schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 14:02:
Het performance probleem komt vooral door de AI. Als je een minuut of 30 bezig bent is dat de meest merkbare vertraging, zodra je de AI flink teruggesnoeid hebt, dan gaat het weer soepeler lopen.
mindere ai = minder units / buildings = minder collission dectections etc... dus het ligt niet zozeer aan de ai danwel de grote van zijn leger/basis, en daar een gemiddelde ai toch wel 3 tot 400 zit in zijn unit cap in late game's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 14:40:
[...]

mindere ai = minder units / buildings = minder collission dectections etc... dus het ligt niet zozeer aan de ai danwel de grote van zijn leger/basis, en daar een gemiddelde ai toch wel 3 tot 400 zit in zijn unit cap in late game's...
Een spel met mij en 3 spelers gaat meestal soepeler dan mij tegen 3 AI's, dus buiten de units legt de AI zeker wel beslag op je CPU is mijn ervaring, nu heb ik ook niet echt een Über CPU met een Intel Pentium Dual-Core E5200 op 3,3Ghz maar voor 50,- mag ik niet klagen. :P

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2010 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is de Sorian AI berucht om de desyncs. En ik zie de laatste tijd ook niemand in GPG net met de Sorian AI geïnstalleerd (in de spellen die ik join/opstart).

Ik denk niet dat SC2 een vervanger gaat worden. Dat zoomen is gewoon top. Zonder is alsof je terug de tijd in gaat.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2010 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 21:05:
Ik denk niet dat SC2 een vervanger gaat worden. Dat zoomen is gewoon top. Zonder is alsof je terug de tijd in gaat.
Ik vind SupCom en SC2 2 totaal verschillende games, vroeger speelde ik altijd Starcraft, Warcraft 3 en Total Annihilation, tegenwoordig is dat Starcraft 2 en Supreme Commander: fa, beide zijn gewoon top mijn met hun eigen kwaliteiten, het zoomen vind ik een nadeel bij SupCom, scrollen met je muis op de minimap gaat veel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Heb vroeger heel veel Supreme Commander gespeeld en ga nu dit spelen echter kan ik nergens Supreme Commander: Forged Alliance kopen/bestellen ?

Iemand een tipje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• braddock
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-09 09:07
Ik heb hem gekocht via de THQ shop: http://eu-thq-eshop.gamesplanet.com/
Voor een 10tje krijg je de key doorgemaild en een 8 tal links om het spel te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• massareal
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Bedankt en heb al een editie kunnen vinden via play.com maar in de Nederlandse winkels gaat het niet lukken. Ga zo nog even langs de stad, zou die nog te koop zij bij een speelgoed winkel of een echte game winkel ?
Heb ook weer SC 1 nodig

Heb gelukkig nog een pc staan alleen gebruik ik niet echt nooit meer, is het een beetje te doen op deze pc:

product : Seasonic S12-600, 600 Watt, Retail
product : Antec P180, Zwart, zilver
product : AMD Athlon 64 X2, 3800+, Socket AM2, Boxed
product : MSI K9N SLI Platinum
product : Asus EN7950GX2 /2PHT/1G, 1024 MB, DDR3, PCI Express x16
product : Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic, Retail
product : Hitachi Deskstar T7K250, 250 GB, 7200 rpm, 8 MB, Serial
product : Corsair ValueSelect, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x
product : BenQ FP202W, 20 inch, Zwart 2 keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Giem schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 12:11:
[...]
Nog erger dan dat zijn de NO AIR spellen.. Komop juist met lucht units kan je het spel een leuke wending geven.. anders wordt het kansloos met T4 arty of nukes.. Of 30 T4 Bots.. :S
Ik speel SC2 voornamelijk met drie vrienden die met z'n drieën eigenlijk te sterk voor me zijn, maar met z'n tweeën gewoon platgewalst worden. Met drie hou je er twee van je af terwijl je je experimentals uitkakt en dan pleurt de derde ineens een gigantisch leger op je dak. Dat ga je nooit winnen. Als alles mag in zo'n pot heb je geen kans, met no air, no nukes, no long range dingen heb ik dan nog een kansje met snel gebouwde experimentals één vijand aan vellen te schieten voor de turtle 'n leger klaar heeft - dan grijp ik die andere twee ook nog wel. Als Air mag en Nukes mogen, bouwen er twee een verdediging waar je niet op tijd doorheen komt, en de derde poept in maximaal tempo een nuke uit. Dat hou je niet tegen, want als je nuke defenses gaat bouwen walst de verdediging je plat, en als je de verdediging uit je basis houdt krijg je zo'n enorme gele champignon in je voortuin.
Maar je hebt wel gelijk: dat is je reinste saaiheid - puur wie het snelst bouwen kan.

Zodra ze hun kopietjes van FA binnen hebben is dat gehobby uit en gaan we weer ouderwets FA spelen. Ik ben al wat aan het oefenen op 40x40 en 80x80 maps met drie Sorian Adaptives in een team tegen mijn persoontje... de 21-minute-nuke opvolgen met je eerste T4 air op 29 minuten... ik verheug me nú al op het gevloek en getier op Skype ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2010 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
Versteegrob schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 14:52:
Bedankt en heb al een editie kunnen vinden via play.com maar in de Nederlandse winkels gaat het niet lukken. Ga zo nog even langs de stad, zou die nog te koop zij bij een speelgoed winkel of een echte game winkel ?
Heb ook weer SC 1 nodig

Heb gelukkig nog een pc staan alleen gebruik ik niet echt nooit meer, is het een beetje te doen op deze pc:

Als je het een beetje snel wil spelen niet.. zeker geen 4x4 op een grote map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Versteegrob schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 14:52:
Heb ook weer SC 1 nodig

het enige wat je up moet graden is je processor. Schroef er een fatsoenlijke AM2 quad core in en het spel draait als een trein. Check wel even je moederbord fabrikant voor de cpu support list. Eventueel in V&A kijken voor een 2e hands exemplaar. Scheelt vaak een hoop duiten.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Niet online
Dat zijn inderdaad de leukere potjes :), alhoewel ik nog weinig echte 'Epic' battles heb meegemaakt met SC2. Op seton's 1 keertje redelijk in de buurt gekomen, met z'n 3en tegen 3AIX. Met de unit magnet de hordes experimentals op afstand houden, om deze met cruisers af te schieten/converten met de loyalty gun. Nukes staan dan wel uit, anders trek je 't echt niet tegen de AIX.

Voorkeur ligt toch nog bij FA, speel ook veel samen met 3 vrienden, en meestal word het een 2vs2. Teams zijn dan redelijk goed gebalanceerd en ontstaan er leuke gevechten. Als standaard regels: geen T3/T4 arty, geen T3 Aeon-gunship-zwermen en geen nukes. Zeker als je een goede mix hebt van de factions, levert het erg interessante gevechten op. Diverse potjes gehad waarbij de fronlinie een aantal keer eigenaar verwisselt voordat het uiteindelijk echt beslist wordt. Goede communicatie is daarbij binnen je team echt een must. Via mumble zowel met je eigen team kunnen overleggen, als kunnen taunten naar de tegenstanders is daarbij extra leuk :P.

Zal vanavond even een screenshot van gisteravond opzoeken, waarbij we met 35+ fatboys & 10+ Colossusjes gingen buurten bij de overkant @ seton's :P.

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
M2M schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 16:00:
[...]

het enige wat je up moet graden is je processor. Schroef er een fatsoenlijke AM2 quad core in en het spel draait als een trein. Check wel even je moederbord fabrikant voor de cpu support list. Eventueel in V&A kijken voor een 2e hands exemplaar. Scheelt vaak een hoop duiten.
Bedankt, ga is kijken. Je moet toch xp opnieuw installeren na een nieuwe CPU ?
Ga nu de game kopen

Heb even gekeken maar bestaat er wel een quadcore op de am2? Verder kan je nergens een nieuwe am2 kopen.

[ Voor 9% gewijzigd door Wackmack op 28-07-2010 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Laatst online: 13:35

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 15:40:
[...]

Zodra ze hun kopietjes van FA binnen hebben is dat gehobby uit en gaan we weer ouderwets FA spelen. Ik ben al wat aan het oefenen op 40x40 en 80x80 maps met drie Sorian Adaptives in een team tegen mijn persoontje... de 21-minute-nuke opvolgen met je eerste T4 air op 29 minuten... ik verheug me nú al op het gevloek en getier op Skype ;)
lijkt me wel keer koel om mee te doen met zo'n pot :)
sowieso moeten de gotters eigenlijk wat meer samen gaan spelen, zijn de mooiste potjes altijd!!

[ Voor 44% gewijzigd door TepelStreeltje op 28-07-2010 17:37 ]

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet altijd lachen als gamers praten over Skype als voice app... Waarom gebruik je dat in godsnaam? Het is een inefficient programma dat spamt en ook nog eens een zooitje resources gebruikt! :)
Waarom geen TeamSpeak, Mumble of Ventrilo? Alle drie kleine apps die doen wat ze moeten doen zonder alle nadelen van skype?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Net een cpu gekocht, ga van 3800 x2 naar 6000 x2

Heb de 2 games van de site gedownload voor 20e dus kan vanavond al beginnen met spelen. Wat doen jullie meestal als je dit spel speelt, campaign? Skirmitsch ? Of online tegen elkaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 17:40:
Ik moet altijd lachen als gamers praten over Skype als voice app... Waarom gebruik je dat in godsnaam? Het is een inefficient programma dat spamt en ook nog eens een zooitje resources gebruikt! :)
Waarom geen TeamSpeak, Mumble of Ventrilo? Alle drie kleine apps die doen wat ze moeten doen zonder alle nadelen van skype?
TS heb ik een poosje gebruikt, maar omdat Teamspeak niet de audiokwaliteit heeft die ik van Skype gewend ben, omdat ik voor TS een dedicated server moet hosten, omdat ik in TS niet lekker kan text-chatten met m'n maten en omdat we Skype sowieso gebruiken om met andere mensen kontakt te onderhouden is Skype veel makkelijker. En ik weet niet op wat voor antiquarische rotzooi je gamet, maar als Skype of all things te veel resources gebruikt, dan wordt het écht tijd voor een upgrade. Een 5-way conference call gebruikt een paar kilobit/sec (in de grootteorde van 8kb/s per deelnemer!) en wel 1~2% CPU cycles op één core. Daarbij komt dan nog eens veel betere ruisonderdrukking dan in elk geval Teamspeak en een stuk minder irritant gedrag als je je mic gewoon open laat.

Waar je gespammed wordt is me ook redelijk onduidelijk. Ik heb m'n conference venster et de vaste groep gewoon permanent open op m'n tweede scherm en het Skype hoofdscherm is in de systray. Ik zie nooit reclame, nooit spam, nooit wat dan ook wat niet het gesprek zelf is. En uiteraard mag je mij alleen contacten als je al in m'n contacts staat, maar dat lijkt me sowieso de norm voor elke IM/chat/voice app die je gebruikt.
De enige voice/IM app die ik tot nu toe gebruikt heb die betere geluidskwaliteit levert is MS OCS en dat is voor een background voice-app tijdens het gamen wat overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

de kwaliteit hangt af van welke codec je instelt op je server (hogere codec is natuurlijk meer bandbreedte) maar met de inetverbindingen van tegenwoordig boeit dat ook allemaal niet zo veel meer. (mits je met 40 man op 1 server zit)
gebruik al jaren TS, vriend van me host het op zen thuis server (heeft ook dikke lijn geloof ik) en kwaliteit is top. zet gewoon je mic gevoeligheid zo dat hij alleen gaat zenden als je daadwerkelijk wat zegt en je hebt nergens problemen mee. hoor je tenminste ook niet wat er op de achtergrond gebeurt bij de rest (wat ik met skype altijd irritant vind)
Kzou het toch weeres uitproberen knetter :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het anderhalve maand voor het laatst geprobeerd, nota bene omdat iemand van ons vijftal ook zat te miepen dat Skype niet high-tech genoeg zou zijn. Het mierenneuken met de gevoeligheid van de mic werkte in TS dusdanig goed dat twee van de vijf keuze hadden tussen of HEEL DUIDELIJK IN DE MIC BRULLEN als ze wat wilden zeggen, of elke toetsaanslag muisklik en voetschuifeling kristalhelder doorzenden. Voice-activated moesten vier van ons elke zin beginnen met "uh" omdat hij pas na een kwart seconde begint te zenden. "ordt aangevallen" is niet zo zinnig om te horen, en vooral irritant vanwege het hoge "wat zeg je?" gehalte dat erop volgt.
Dikke lijnen is het probleem niet (ik heb de één na traagste lijn, met 32/2) dikke PCs is het probleem niet en met niets dan Sennheiser headsets geloof ik ook nit dat het aan de audiohardware ligt.

TS was een hoop gepriegel waarna het bij twee man nog niet lekker werkte, dus waarom zou ik daar naar over willen? Skype werkt feilloos, in COD4, MW2, SCFA, SC2, nooit problemen ermee. Waarom zou ik dan om moeten, of waarom zou dat iets "lachwekkends" zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2010 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Niet online
@Versteegrob: Je kunt het beste beginnen met de campaigns, dan leer je de denkwijze van het bouwen/verdedigen. Op normal is het niet echt een uitdaging, op hard zitten er wel een paar maps tegen die redelijk tuig zijn :P. Na de campaigns kun je lekker skirmish tegen de AI spelen, of multiplayer via gpg.net of Hamachi :). De standaard AI is nogal tam, de Sorian-AI is al een flink stuk lastiger.

@KnetterGek: De kwaliteit van Skype is zeker goed en vooral het gebruiksgemak is erg hoog :). Persoonlijk ben ik erg fan van Mumble, het ontstaan van die project is vooral te danken aan de vertraging van TeamSpeak & Ventrilo. Een van de devvers heeft er een mooi stukje over geschreven.
De geluidskwaliteit is ook erg hoog, vergelijkbaar tot beter dan met Skype. Daarbij het hoge gebruiksgemak en de mogelijkheid om kanalen te linken, handige ACL's te kunnen maken, makkelijk berichten te versturen, Positional Audio-plugins voor veel spellen, een overlay met de users, etc... maken mij tot een mumble-evangelist ;).
Als extra-tje een kinky webinterface om de huidige gebruikers te zien, en waarmee je op een kanaal kan klikken om automatisch dat kanaal te joinen :).

@iedereen: Goed idee om een keer samen te spelen, lijkt me erg leuk :). Punt 2, hoe gaan we dat regelen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Knetter: Oe touchy touchy... Ben je financieel gebaad bij het gebruik van Skype ofzo?
Ik mag misschien een beetje over zijn gekomen alsof ik mensen piepel die Skype gebruiken, dat is met tekst toch altijd lastig, maar zo was het niet bedoeld hoor. En jij hoeft echt niet de boel bij elkaar te schreeuwen in jouw reactie. We zijn allemaal volwassenen (mag ik aannemen).

Alle dingen die jij noemt kan prima in TeamSpeak zoals textchat, dus voor je denkt te weten waar je over praat is het misschien handig eerst even uit te zoeken of het klopt.
De geluidskwaliteit van Skype is inderdaad helderder, maar het ligt enorm aan de codec die je kiest in TeamSpeak. De kwaliteit komt zeker in de buurt bij Skype met een goede instelling.

Mumble dan. Dat heeft zeker een even goede geluidskwaliteit als Skype. Tekst chat kan daar ook. Maar in-game kan ik me bijna niet voorstellen dat je wilt text chatten met je voice app.
Verder heeft Mumble een enorm grote potentie voor uitbreiding.

Ook zijn de dedicated server opties van deze programma's erg handig en dat heb je bij Skype niet.
Je gaat op een server zitten, en als de anderen er nog niet zijn kan je al wel vast spelen zonder dat je, zoals bij Skype, weer een gesprek moet accepteren als ze online komen.

Wat betreft de resources die hij gebruikt gaat het niet om een prehistorisch systeem die het niet aan zou kunnen. Ik heb er gewoon een hekel aan als een programmaatje allemaal resources gebruikt (weet je wel dat Skype continue je bandbreedte afsnoept met allemaal dingen die hij checkt?) terwijl dat niet hoeft. Niet dat ik er veel last van zou moeten hebben met een 120Mbit lijn, maar het gaat om het principe en het feit dat er beter geschikte (in mijn ogen) oplossingen zijn.
Prima als jij Skype een beter programma vind, maar ik vind Mumble en TS een veel betere optie voor gamers.
Skype is daarnaast ook ontwikkeld als een conference programma, niet als een voiceapp voor games. Dat zijn de andere voorbeelden wel.

Maar ja, je moet lekker gebruiken wat je fijn vind. Dat lijkt me logisch.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2010 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Heb het spel net even gespeeld, eerst alleen SC en dat werkt perfect. Als ik de game opstart worden gelijk beide schermen gebruikt wat super handig is.

Echter heb ik met FA geen 2e scherm, hoe kan ik dit instellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Versteegrob schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 23:59:
Heb het spel net even gespeeld, eerst alleen SC en dat werkt perfect. Als ik de game opstart worden gelijk beide schermen gebruikt wat super handig is.

Echter heb ik met FA geen 2e scherm, hoe kan ik dit instellen ?
je tweede scherm aanzetten in de display settings (een resolutie instellen, herstarten, en dan moet het tweede scherm het doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Gevonden :)

Wat is Turtelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
Jezelf ingraven, ofwel niet aanvallen maar alles gebruiken om jezelf in te bouwen en alleen verdedigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Wat doe jij het liefste Giem ? Vind turtelen altijd veg, veel defence bouwen.
Lange potjes en heel veel units, alleen stom dat er een cap van 1000 units per spel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
Versteegrob schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 09:39:
Wat doe jij het liefste Giem ? Vind turtelen altijd veg, veel defence bouwen.
Lange potjes en heel veel units, alleen stom dat er een cap van 1000 units per spel is.
Aah, alles, behalve turtelen. Daarom speel ik nooit NO AIR, duurt me veel te lang. Dus over het algemeen speel ik erg aanvallend, met erg weinig verdediging. (wat soms dus ook resulteerd in een mooi aanval van mijn kant, tegenpartij bijna dood.. stomme dropping in mijn basis en alsnog verliezen ;w )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Niet online
Tsja, dat is part of the game :P. Sommige maps lenen zich ook erg goed om te turtlen, andere juist weer een stuk minder. Bij mij is het ook erg afhankelijk wie de medespeler/tegenstanders zijn :). Een goed potje turtlen is leuk, maar met een blitzkrieg over de tegenpartij lopen is leuker.

Genoeg potjes verloren door volledig op navel te focussen, direct na de no-rush al het water onder controle te hebben, en dan staat er opeens een spiderbot in je basis :w. Andersom ook trouwens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Ben veel bezig met skirmish maar volgens mij speel ik nog echt slecht.
Zijn er wat voorbeelden op youtube te vinden ?

Begin meestal zo

3/4 x mass
6 x energy
2 x land factory
10 x engineer

En wat doen jullie meestal dan ? mass extractor ? meer factory? defence ?

Welke mappen zijn goed voor veel defence ? Weet nog dat ik veel TA speelde met enkele mappen waarin ze alleen konden via 1 weg en die weg werd dan helemaal vol gebouwd met defence, mooi om te zien :)

Las dat er al veel updates zijn, heb gisteren alleen de files gedownload van de site van SC maar raden jullie het aan om de updates te downloaden ?

Verder las ik dat er een betere AI te downloaden is, krijg je deze ai per map of voor alle mappen ?

Heb trouwens me favoriete map gevonden uit TA, lava highground :)
Lees dat er veel mensen hun games opslaan en delen, heeft iemand wat leuke games die ik kan bekijken en zodoende veel leren.

[ Voor 59% gewijzigd door Wackmack op 31-07-2010 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
Op gpgnet, kan je in the vault ook replays van alle spellen bekijken.

Zoek eens op spelers als DIM14 o.i.d daar kan je een hoop van leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Vanavond ga ik wat replays bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Niet online
De laatste update van FA is v3599, deze kun je via gpg.net downloaden of via andere websites.

Verder zijn er veel add-ons/mods/maps, waarvan er ook veel in the vault staan, een paar persoonlijke favorieten: Murderparty, Phantom-N, Community Bugfix Patch, Community Balance Patch.

@Iedereen, gebruiken jullie ook UI-mods als Gaz_UI, Supreme Econony, UI Mass fab manager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floep
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-08 12:05
Ik probeer hier met twee vrienden in te loggen op gpgnet, maar dit lijkt stuk te zijn...

Meer mensen met dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee, hier werkt het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-08 14:40
SlinkingAnt schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 15:17:
De laatste update van FA is v3599, deze kun je via gpg.net downloaden of via andere websites.

Verder zijn er veel add-ons/mods/maps, waarvan er ook veel in the vault staan, een paar persoonlijke favorieten: Murderparty, Phantom-N, Community Bugfix Patch, Community Balance Patch.

@Iedereen, gebruiken jullie ook UI-mods als Gaz_UI, Supreme Econony, UI Mass fab manager?
Ik heb een eco UI, auto mass fab manager, zulans hot build en auto-give als UI mods.
Murderparty en phantom zijn altijd erg leuk. Vooral als je met een oneven aantal spelers bent of op een LAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
SlinkingAnt schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 15:17:

Nee, wat doen die UI_mods dan zo al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOzh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:41

jOzh

Sweet dude!

Na jaren geleden veelvuldig Total Annihilation gespeeld te hebben, nu eindelijk Supreme Commander aangeschaft. Wat schetst mijn verbazing, in het hoesje van het spel (gekocht bij bol.com) zit een key die bestaat uit 24 karakters, terwijl ik bij de installatie van het spel slechts ruimte heb om een key van 20 karakters in te voeren :-S
Voorlopig dus nog even geen Supreme Commander voor mij...

Grab shell dude!

• M411007
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-08 14:40
je hoeft de streepjes niet in te vullen ;)

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-08 10:05
jOzh schreef op woensdag 01 september 2010 @ 09:28:
Na jaren geleden veelvuldig Total Annihilation gespeeld te hebben, nu eindelijk Supreme Commander aangeschaft. Wat schetst mijn verbazing, in het hoesje van het spel (gekocht bij bol.com) zit een key die bestaat uit 24 karakters, terwijl ik bij de installatie van het spel slechts ruimte heb om een key van 20 karakters in te voeren :-S
Voorlopig dus nog even geen Supreme Commander voor mij...
Jaaah, ik had laatst ook weer Total Annihilation uit de kast gehaald. Ongelooflijk dat dat spel nog draait, zelfs op extreem hoge resoluties. Zeker nu je die 5000 unit cap mods heb en PC's nu ietsje sneller zijn, is dat spel opeens weer leuk na ruim 10 jaar :P

En inderdaad, bij supcom hoef je de streepjes niet in te vullen. Alleen de letters en cijfers.

[ Voor 7% gewijzigd door Gamebuster op 02-09-2010 16:33 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOzh

jOzh

Sweet dude!

M411007 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 12:55:
je hoeft de streepjes niet in te vullen ;)
Je meent 't...
Heb ondertussen uit de budgetbak bij de Media Markt een 2e exemplaar gekocht. Dit keer zat er een boekje bij en een product key die wel uit 5x4 karakters bestaat (en dus ook werkt). Oftewel, echt een productiefoutje in het exemplaar van Bol.com.

Grab shell dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
jOzh schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 09:44:
[...]

Je meent 't...
Heb ondertussen uit de budgetbak bij de Media Markt een 2e exemplaar gekocht. Dit keer zat er een boekje bij en een product key die wel uit 5x4 karakters bestaat (en dus ook werkt). Oftewel, echt een productiefoutje in het exemplaar van Bol.com.
Zeg nou zelf, wat is waarschijnlijker?
Dat iemand de streepjes ook invult of dat er daadwerkelijk een "productiefoutje" zit in een exemplaar van bol.com. Ik zeg niet dat ik je niet geloof, maar ik kan me moeilijk een voorstelling maken hoe er gewoon een foutieve code op kan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
jOzh schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 09:44:
Oftewel, echt een productiefoutje in het exemplaar van Bol.com.
Wat zegt Bol daarover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOzh

jOzh

Sweet dude!

Vooralsnog heel weinig. Klantenservice kon me met dit probleem niet helpen en heeft de vraag doorgezet naar Product Management. Antwoord kon een week op zich laten wachten. Vandaag is 't een week, dus ik ga vanavond maar weer eens een mail sturen. Voor die 7 euro is 't ook geen groot punt natuurlijk.
Gamebuster schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 16:57:
[...]

Dat iemand de streepjes ook invult of dat er daadwerkelijk een "productiefoutje" zit in een exemplaar van bol.com. Ik zeg niet dat ik je niet geloof, maar ik kan me moeilijk een voorstelling maken hoe er gewoon een foutieve code op kan staan.
Ik heb blijkbaar een iets hogere dunk van de gemiddelde tweaker.

Grab shell dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gamebuster schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 16:57:
[...]

Er is een batch geweest bij FA waar foutieve codes bijzaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robero50
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-09 13:30
heei,

ik heb een probleem met supreme commander FA.
als ik online ga kan ik maar 1 volk kiezen en dat is het nieuwe volk.
weet iemand wat ik hier aan kan doen en hoe dan.

ik heb alleen FA geinsalleerd en daar een acount mee gemaakt op gpg net.

mvg robero50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 13:04
Iirc moet je ook je orginele SupCom koppelen aan je account... Dacht niet dat je hem geinstalleerd hoefde te hebben...

My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robero50
hoe moet ik dan dan doen ???
want zoiets heb ik al geprobeerd.
ik heb hem net nieuwe gekocht bij de freerecodshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari-equal95
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06:48
Een paar vrienden van mij hebben het zelfde probleem.
Ik heb hier geen last van gehad.
Maar zij wel.
'
Als jij ons kan helpen word ik heel blij :)

Alvast bedankt!

greetzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed om te zien dat jullie Google-Fu sterk is. Je krijgt alleen Seraphim als je SupCom niet geinstalleerd hebt. Dus, installeer SupCom, en daarna FA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robero50
daar was is al achter gekomen dus ik moet alles verwijderen.
dan sup com installeren en dan FA.
maar hoe zit het dan er mee als ik al een acc heb gemaakt voor FA ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 14:02:
Goed om te zien dat jullie Google-Fu sterk is. Je krijgt alleen Seraphim als je SupCom niet geinstalleerd hebt. Dus, installeer SupCom, en daarna FA.
Je hoeft vanilla niet te installeren. Je moet alleen de key toevoegen aan je account. Je kan prima alleen FA installeren, mits je account beide keys heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari-equal95
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06:48
Bedankt voor jullie antwoorden!
Ik had de zelfde vraag.

Ik vind het wel mooi dat hier op Tweakers ook nog een forum is van Supcom FA.
Spelen jullie ook nog?

(ik wel :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ari-equal95 schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 19:40:
Bedankt voor jullie antwoorden!
Ik had de zelfde vraag.

Ik vind het wel mooi dat hier op Tweakers ook nog een forum is van Supcom FA.
Spelen jullie ook nog?

(ik wel :))
topic bedoel je ;)

maarja, ik speel nog wel. zo af en toe een potje als ik tijd en zin heb. Niet zo super vaak meer. Komt voornamelijk door de drukte ivm afstuderen en mijn zwager, waar ik meestal mee speel, heeft ook minder tijd.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2010 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robero50
nice ik speel het spel ook nog

maar nu doet mij suprme commander FA het goed online dus ik kan nu elke volk kiezen.
bedankt voor jullie hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op steam laatste tijdens de actie dagen supcom2 voor 5 dollar gekocht en maar eens online gegaan. Wat makkelijk zeg echt geen reet aan, en maar gelijk me Forged Alliance cd opgehoest. Als je het doet doe het dan goed ;)

Helaas ligt me router (thomson g12 oid) flinks dwars, in bijna alle games heb ik wel nil pin naar iemand. Poorten openen werkt helaas ook niet. Daarom maar een aantal ranked 1v1 games gespeeld en dat was weer ouder wets fun! Blijft een van de beste rts games.

Heeft iemand anders ook problemen met een thomson modem (van online)? Ben al een aantal uren bezig geweest maar krijgt de connectie gewoon echt niet goed, terwijl supcom2 het naar behoren doet online, ik zie wel als ik join even geen ping naar een aantal mede spelers maar na een aantal seconde kan die ze toch pingen. Het probleem is in supcom2 dus wel verdwenen. Best een zuur geval, vroeger had ik minimale connectie problemen.

Edit: Uitgepluisd. Met dank aan wat vorige berichten uit het topic. Supcom + speedtouch = slecht combinatie. Supcom+speedtouch+Online = onmogelijk. Kan helaas me online modem niet editen via Telnet.

[ Voor 9% gewijzigd door evilpin0 op 07-01-2011 08:59 ]

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharobboos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-07-2024
evilpin0 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:28:
Op steam laatste tijdens de actie dagen supcom2 voor 5 dollar gekocht en maar eens online gegaan. Wat makkelijk zeg echt geen reet aan, en maar gelijk me Forged Alliance cd opgehoest. Als je het doet doe het dan goed ;)

Helaas ligt me router (thomson g12 oid) flinks dwars, in bijna alle games heb ik wel nil pin naar iemand. Poorten openen werkt helaas ook niet. Daarom maar een aantal ranked 1v1 games gespeeld en dat was weer ouder wets fun! Blijft een van de beste rts games.

Heeft iemand anders ook problemen met een thomson modem (van online)? Ben al een aantal uren bezig geweest maar krijgt de connectie gewoon echt niet goed, terwijl supcom2 het naar behoren doet online, ik zie wel als ik join even geen ping naar een aantal mede spelers maar na een aantal seconde kan die ze toch pingen. Het probleem is in supcom2 dus wel verdwenen. Best een zuur geval, vroeger had ik minimale connectie problemen.

Edit: Uitgepluisd. Met dank aan wat vorige berichten uit het topic. Supcom + speedtouch = slecht combinatie. Supcom+speedtouch+Online = onmogelijk. Kan helaas me online modem niet editen via Telnet.
Yup Precies hetzelfde probleem hier.. ben al maanden aan het klagen bij KPN (Thomson Routers)
Ik heb nu een TG789VN nieuw opgestuurd gekregen (vorige deed het me toch ineenkeer niet meer O-) )
1 maand prima gespeeld... en nu.. helaas ping nil..poorten geforward.. helaaas.. toch maar over naar ziggo en een eigen router aanschaffen die wel DMZ heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-07 16:23
Wordt dit nog veel gespeeld? Ik denk eraan om de Gold Edition te kopen omdat ik deze game laatst best wel wat LAN heb gespeeld en hij beviel me erg goed!

Volgens mij is er ook niet echt een soortgelijk nieuwere game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
evilpin0 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:28:

Ik had hetzelfde probleem. Maar ik ben maar gebruik gaan maken van een VPN verbinding. Zo kon ik wel spelen (gewoon VPN naar kantoor opzetten, en dan sup com spelen) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Xevoo schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 10:56:
Wordt dit nog veel gespeeld? Ik denk eraan om de Gold Edition te kopen omdat ik deze game laatst best wel wat LAN heb gespeeld en hij beviel me erg goed!

Niet echt, AFAIK, maar deze is toch nog modern genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41

Geen idee of het nog vaak online wordt gespeeld, ik speel hem meestal gewoon skirmish en ben dan weer een lekker tijdje zoet :)

Supreme Commander 2 valt in het niet bij Supcom Vanilla en FA.

Is er trouwens nog iets bekend over Kings and Castles? ( Nieuwe RTS van Chris Taylor )
De laatste blog update is van October vorig jaar dus ik vrees het ergste.

Edit: Ik zie net dat de productie is stilgelegd :(
http://www.insidegamer.nl...d-Castles-stilgelegd.html

[ Voor 10% gewijzigd door Vlassie1980 op 19-04-2011 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Online wordt er nog aardig wat gespeeld ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vlassie1980 schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 13:06:
[...]

Geen idee of het nog vaak online wordt gespeeld, ik speel hem meestal gewoon skirmish en ben dan weer een lekker tijdje zoet :)

Supreme Commander 2 valt in het niet bij Supcom Vanilla en FA.

Is er trouwens nog iets bekend over Kings and Castles? ( Nieuwe RTS van Chris Taylor )
De laatste blog update is van October vorig jaar dus ik vrees het ergste.

Edit: Ik zie net dat de productie is stilgelegd :(
http://www.insidegamer.nl...d-Castles-stilgelegd.html
Ze vergeten er bij te zetten dat GPG momenteel aan Age of Empires Online werkt, onder orders van Microsoft. Waardoor KnC dus 'uitgesteld' is (waarschijnlijk voor eeuwig maar je weet nooit).

Online wordt nog wel gespeeld, maar af en toe moet je wel even geduld hebben voor de lobby volzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFC-Neo
  • Laatst online: 21-04-2022

DFC-Neo

PES FC 0817 3795 9910

Is er nog een goeie website voor SC (vanille)? Ik wil goeie strategieën en build order lezen/leren/zien.

Is daarnaast Forged Alliance veel zwaarder dan vanille. Ik speel nu namelijk onder een imac (2,66 c2d, 4gb 9400m) onder bootcamp en met SC gaat dat gewoon goed. Is Forged Alliance veel beter/leuker dan SC?

[ Voor 4% gewijzigd door DFC-Neo op 14-07-2011 14:04 ]

realityalways start as a dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tower410
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-09 11:17
Ik ben gisteren weer begonnen, aangezien ik nu een quadcore heb, waardoor de boel wél soepel kan draaien op een redelijk grote map :)

Sites weet ik niet echt, met google kom ik op een wiki uit, wat er wel goed uitziet. Die wiki linkt vervolgens weer naar gamereplays, maar die geeft een error, maintenance. Vroeger had ik ook altijd nog een beginner's guide ergens, maar weet niet meer waar die te vinden is.

Een site die ik wel altijd handig vond is de database van alle units, dan kun je ook je eigen strategieën bedenken.

Forged Alliance moet je op een andere manier spelen, is meer op units gericht dan bij Vanilla, waar je redelijk goedkoop en makkelijk een hele basis kan opbouwen, die super goed verdedigd is. In Forged Alliance zijn sommige gebouwen verdwenen (T1 Mass Fabricator bijv.), of gewoon een stuk duurder geworden om te maken. Je moet het gewoon uitproberen, ik vind het zelf allebei wel wat hebben. Feit is dat je voor allebei de versies compleet andere strategieën nodig hebt. Volgens mij is FA gewoon even zwaar, het zal heus niet veel verschillen.

Ik ga zelf toch maar weer eens zoeken naar FA in de winkels, was vorig jaar nergens te vinden, en wil het toch wel een keer legaal spelen met alle updates en zo. Zeker nu mijn pc het aan kan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het spel is te koop op impulse volgens mij. Ook heel schappelijk voor 5 euro ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FA loopt op grotere kaarten langer soepel. Met CoreOptimizer op de achtergrond loopt het redelijk goed met meerdere AIs en menselijke spelers op kaarten van 40x40. Sowieso heb je meer units in FA, is de balance tussen basisjes bouwen en gevechtunits inzetten wat beter zodat het geen Simcity hoeft te blijven, en door de toevoeging van wat experimentals en noodzakelijke kleinigheden zoals T3 point defenses en meer air- en ground units.

Ik speel nog vrijwel elke week wel een potje of twee FA met vrienden (en tegen vrienden >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
DFC-Neo schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:26:
Is er nog een goeie website voor SC (vanille)? Ik wil goeie strategieën en build order lezen/leren/zien.

Is daarnaast Forged Alliance veel zwaarder dan vanille. Ik speel nu namelijk onder een imac (2,66 c2d, 4gb 9400m) onder bootcamp en met SC gaat dat gewoon goed. Is Forged Alliance veel beter/leuker dan SC?
Forged Alliance vind ik persoonlijk wat leuker als Supcom qua gameplay, maar de muziek van SupCom Vanilla is wel weer heel wat beter als bij FA.

Op Gamereplays.org staan helaas alleen strategies voor SupCom 2. Forged Alliance is wel iets zwaarder als Vanilla maar denk dat het met die hardware wel moet draaien maar ik heb geen Mac dus ik kan er verder niet over oordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tower410
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-09 11:17
Adlermann schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 14:43:
Het spel is te koop op impulse volgens mij. Ook heel schappelijk voor 5 euro ofzo.
10 euro ja, bedankt :) Heb meteen maar de Gold Edition gekocht, is even duur, en dan heb ik ze allebei meteen online, scheelt weer wat gekloot met die dvd en zo :)

Overigens bedacht ik me net dat je voor strategieën ook replays kan downloaden via GPGNet volgens mij. Of je kunt video's van games opzoeken met commentaar erbij, is erg leerzaam denk ik.

* Tower410 gaat zelf op zoek :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:03
Heb ook maar de gold edition aangeschaft. Had al de 'kale' versie, die ik al grijsgespeeld had. Was wel ff wennen met FA. Ik was gewend om gewoon te turtlen, dus niet teveel de hele map rond touren enz, want je kon toch massaal T3 power gens en mass fabs bouwen. In FA werkt dat niet helemaal meer, moet je meer proactief spelen, zoveel mogelijk mass spots kapen, een mass extractor op level 3 levert nu ook veel meer mass op, vooral met mass storages eromheen (+27). Probeerde laatst nog Starcraft II, maar wat voelde dat toch last-gen aan zeg...

Wat ik wel opmerkelijk vind, is dat een 10x10 map met 750 unit cap slechter draait dan een 20x20 map....... Met de volgende specs:
Intel Core i3 @ 2,93 Ghz
4GB ddr3
radeon hd6750 @ 1920x1080

Vooral Vya3-Protectorate draait belachelijk na een uurtje spelen. Ik heb dan wel een stuk of 100 ASF's rond mn basis patrouilleren, terwijl Seton's Clutch, Ian's Cross e.d. perfect draaien, aanvallen met 100 gunships is zelfs geen probleem. 10x10 zou dan toch ook gewoon prima moeten draaien lijkt me? Of moet ik toch een core i7 erin proppen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Laatst online: 13:24

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Trishul schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 17:03:
Heb ook maar de gold edition aangeschaft. Had al de 'kale' versie, die ik al grijsgespeeld had. Was wel ff wennen met FA. Ik was gewend om gewoon te turtlen, dus niet teveel de hele map rond touren enz, want je kon toch massaal T3 power gens en mass fabs bouwen. In FA werkt dat niet helemaal meer, moet je meer proactief spelen, zoveel mogelijk mass spots kapen, een mass extractor op level 3 levert nu ook veel meer mass op, vooral met mass storages eromheen (+27). Probeerde laatst nog Starcraft II, maar wat voelde dat toch last-gen aan zeg...

Wat ik wel opmerkelijk vind, is dat een 10x10 map met 750 unit cap slechter draait dan een 20x20 map....... Met de volgende specs:
Intel Core i3 @ 2,93 Ghz
4GB ddr3
radeon hd6750 @ 1920x1080

Vooral Vya3-Protectorate draait belachelijk na een uurtje spelen. Ik heb dan wel een stuk of 100 ASF's rond mn basis patrouilleren, terwijl Seton's Clutch, Ian's Cross e.d. perfect draaien, aanvallen met 100 gunships is zelfs geen probleem. 10x10 zou dan toch ook gewoon prima moeten draaien lijkt me? Of moet ik toch een core i7 erin proppen? :P
Probeer Core Maximizer eens. Progje lijkt zijn werk wel goed te doen :).

Ik heb overigens gisteren de UEF campaign uitgespeeld. Multiplayer speel ik met vrienden op LAN-party's superveel, blijft gewoon een meesterlijke game.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Bart ® schreef op maandag 18 juli 2011 @ 12:13:
[...]
Probeer Core Maximizer eens. Progje lijkt zijn werk wel goed te doen :).

Ik heb overigens gisteren de UEF campaign uitgespeeld. Multiplayer speel ik met vrienden op LAN-party's superveel, blijft gewoon een meesterlijke game.
Bedankt voor de tip! Gisteren geprobeerd, werkt perfect. Was heerlijk om een groepje titans een heel leger aan tech 1 units te zien slopen. Een aanval met ruim 100 bricks was ook geen probleem... De cpu last tijdens de aanvallen was op alle cores netjes ~60%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Gisteren samen met een vriend via LAN ff een potje gedaan. Hij is nog een echte beginner dus ik we deden samen één easy AI. Ik rustig aan beetje opbouwen, ging natuurlijk veel harder dan mijn maat. Viel me op dat de AI alleen maar mij aanviel, mogelijk omdat mijn score veel hoger was en ik dus een grotere bedreiging was. Nou ja, kwam wel goed uit want mijn defense was dusdanig dat de AI er toch niet doorkwam, mijn maat zou echter ingemaakt worden door een Tech 3 Battleship die de AI naar ons eiland stuurde (alleen dus naar mijn kant) :P.

Op een gegeven moment kwam de AI zelfs met Nuclear Submarines aanzetten. Stuk of 5 heb ik sowieso gespot. Maar de AI is dan te stom om ze te gebruiken als dusdanig! Ik had weliswaar gewoon twee Strategic Missile Defenses in mijn basis staan, maar mijn maat niet. Die had dus gewoon platgenuked kunnen worden. Doet de AI dus niet. Waarom dan die subs bouwen 8)7.

Maar toen werd het nog krommer: ik zag dat hij helemaal geen missile defense had gebouwd :'). Twee nukes en hij kon niets meer. Dat een easy AI niet moeilijk te verslaan moet zijn snap ik, maar dit vond ik toch wel erg ver gaan :7.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart ® schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 14:53:
Gisteren samen met een vriend via LAN ff een potje gedaan. Hij is nog een echte beginner dus ik we deden samen één easy AI. Ik rustig aan beetje opbouwen, ging natuurlijk veel harder dan mijn maat. Viel me op dat de AI alleen maar mij aanviel, mogelijk omdat mijn score veel hoger was en ik dus een grotere bedreiging was. Nou ja, kwam wel goed uit want mijn defense was dusdanig dat de AI er toch niet doorkwam, mijn maat zou echter ingemaakt worden door een Tech 3 Battleship die de AI naar ons eiland stuurde (alleen dus naar mijn kant) :P.

Op een gegeven moment kwam de AI zelfs met Nuclear Submarines aanzetten. Stuk of 5 heb ik sowieso gespot. Maar de AI is dan te stom om ze te gebruiken als dusdanig! Ik had weliswaar gewoon twee Strategic Missile Defenses in mijn basis staan, maar mijn maat niet. Die had dus gewoon platgenuked kunnen worden. Doet de AI dus niet. Waarom dan die subs bouwen 8)7.

Maar toen werd het nog krommer: ik zag dat hij helemaal geen missile defense had gebouwd :'). Twee nukes en hij kon niets meer. Dat een easy AI niet moeilijk te verslaan moet zijn snap ik, maar dit vond ik toch wel erg ver gaan :7.
De gewone AI is al pussy. Die valt ook aan met een battleshipje hier en een experimentaltje daar. Daar wals je er rustig vier van plat. Sorian AI Mod maakt het leven leuker, maar je kunt nog steeds twee of drie tegelijk hebben als je een klein beetje je best doet. Die bouwt en vuurt wél nukes af.
Overigens zijn die nukesubs ook zonder nuke knap irritant als je er een bosje van voor iemands kust legt. Je basis verdwijnt onder een regen van tac missiles. Vaak zat kan een groepje van tien van die dingen met een kleine subhunter escorte een fors gat in de vijandelijke basis meppen. de term "kutknet!" wordt hiermee geassocieerd, en is er de reden van dat minstens één van m'n vaste tegenstanders weigert met mij zeekaarten te spelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Ik heb Sorian AI mod... Maar geen idee of ik die ook gebruikt heb. Staat die automatisch aan?

En als ie je tactiek van subs kent, dan is het toch heel simpel een rijtje tactical missile defenses te bouwen :P.

[ Voor 38% gewijzigd door Bart ® op 19-07-2011 15:51 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart ® schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 15:50:
Ik heb Sorian AI mod... Maar geen idee of ik die ook gebruikt heb. Staat die automatisch aan?

En als ie je tactiek van subs kent, dan is het toch heel simpel een rijtje tactical missile defenses te bouwen :P.
Ja, als je het niet erg vind om je hele basis te omringen met twee ononderbroken lijnen van die dingen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Over de AI gesproken; volgens mij is die slechter in forged alliance... in het origineel speelde ik altijd tegen challenge ai's (ben geen geweldige speler) die nukes afvuurden en experimentals, soms zelfs meerdere tegelijk, op je afsturen. In forged alliance tegen normal ai's, heb ik ze nog nooit een nuke zien afvuren of een experimental zien bouwen (!!!). Denk dat ik dan tegen balanced/adaptive ai's moet gaan spelen, hoewel me dat weer te lastig lijkt... Ben geen goeie speler namelijk. Anders misschien tegen 7 normal ai's, kijken of ik dat overleef.

Wat ik trouwens wel duidelijk merk, is dat de respons van de laser beams van de colossus en monkeylord veel beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pillenboer
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 14:04
Ik speel nog regelmatig met twee maten SupCom:FA. Tegen elkaar of coop alhoewel coop toch al een poos niet spannend meer is. Aangezien 1 van ons niet het origineel heeft spelen we via hamachi maar het zou wel mooi zjin als iemand zin heeft om af en toe mee te doen.

2v2 is toch een stuk leuker dan 1v1v1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

ben wat roestig, maar vind het nog steeds briljant spel wat ik nog wel eens tegen wat real life mensen wil spelen :)
Liefst met ventrilo/teamspeak ofzo :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me doet wel mee.
Ik suck trouwens, dus ik wil teams :)
Volgend weekend? Ik kan wel TS en het spel hosten. Hamachi hoeft niet, trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:52

WhySoSerious

Be the change.

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 15:31:
[...]

De gewone AI is al pussy. Die valt ook aan met een battleshipje hier en een experimentaltje daar. Daar wals je er rustig vier van plat. Sorian AI Mod maakt het leven leuker, maar je kunt nog steeds twee of drie tegelijk hebben als je een klein beetje je best doet. Die bouwt en vuurt wél nukes af.
Op basis van deze post even het spel weer geinstalleerd, samen met die AI. Moet zeggen dat ik aardig met mn pants down werd gecaught de eerste keer op Seytons Clutch:o

Tweede keer ging het wat beter, tot er op een gegeven moment een Experimental Aircraft Carrier aankwam. Op zich geen probleem, wist dat ze die aan het bouwen waren en erop geanticipeerd door twee blokken van 9 anti-air sam neer te zetten. Dit zorgde er alleen voor dat dat ding in no time neer ging boven op mn commander, met een grote knal tot gevolg. Toen was het voorbij voor mij ;w

Vanavond weer, bedankt voor de tip O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verdedigen tegen air doe je met t3 fighters, trouwens.
TepelStreeltje schreef op maandag 25 juli 2011 @ 17:47:
ben wat roestig, maar vind het nog steeds briljant spel wat ik nog wel eens tegen wat real life mensen wil spelen :)
Liefst met ventrilo/teamspeak ofzo :)
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 19:50:
/me doet wel mee.
Ik suck trouwens, dus ik wil teams :)
Volgend weekend? Ik kan wel TS en het spel hosten. Hamachi hoeft niet, trouwens.
Hierop wordt geheel niet gereageerd. Heeft iedereen ineens een leven ontwikkeld toen ik niet keek of wil er niemand met ons spelen? :/
Kom op mensen, een middagje (of avondje?) GoT simcity met nukes?

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2011 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:02

Geckoo

Good news, everyone!

oeh oeh!! ik wil ook wel weer een keertje mee doen :)
maar kan er niks van :D

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wil misschieno ok wel ene keer meedoen. Ben wel ontzettend roestig denk ik. Mijn voorkeur gaat natuurljk wel uit naar een fatsoenlijke spelletje, dus geen no nukes, no rush en x2 resources ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
pillenboer schreef op maandag 25 juli 2011 @ 14:39:
Ik speel nog regelmatig met twee maten SupCom:FA. Tegen elkaar of coop alhoewel coop toch al een poos niet spannend meer is. Aangezien 1 van ons niet het origineel heeft spelen we via hamachi
Waarom koop je het niet alsnog origineel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 08:15:
Verdedigen tegen air doe je met t3 fighters, trouwens.

[...]

[...]

Hierop wordt geheel niet gereageerd. Heeft iedereen ineens een leven ontwikkeld toen ik niet keek of wil er niemand met ons spelen? :/
Kom op mensen, een middagje (of avondje?) GoT simcity met nukes?
dat leven wil nog welles roet in het eten gooien ja ;)
Gewoon maar keer avondje plannen en wie kan doet mee, wie niet, die niet.
ik kan wss pas zondag op ze vroegst...

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 12:13
Olaf van der Spek schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 11:50:
[...]

Waarom koop je het niet alsnog origineel dan?
Waar is het origineel te verkrijgen ? Ik ben er al een tijdje naar opzoek maar kan het nergens vinden en ik ga niet zomaar in een willekeurige online gameshop iets bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Dylan93 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 12:56:
[...]

Waar is het origineel te verkrijgen ? Ik ben er al een tijdje naar opzoek maar kan het nergens vinden en ik ga niet zomaar in een willekeurige online gameshop iets bestellen.
http://www.impulsedriven.com/products/ESD-IMP-W115
Supcom + SC:FA voor 10 euro.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:50
Ik speel al enkele jaren (sinds SupCom en SC:FA respectievelijk uit zijn gekomen) dit geweldige spel, samen met 2 vrienden. In mijn ogen nog altijd de meest briljante RTS ooit gemaakt. Alles klopt gewoon, de verhoudingen tussen de units klopt, het detail is mooi en functioneel, de interface is absoluut TOP (geen enkele andere RTS evenaart de UI van SC:FA !!!).

In het verleden was een Sorian Adaptive AI al best lastig maar inmiddels zijn we zover dat we de 'gewone' Sorian AI's geen uitdaging meer vinden. Nu halen we ons plezier uit het strijden tegen Sorian AIx tegenstanders, waarbij we de cheat-multiplier wel wat omlaag zetten. Een 2.0x cheat-multiplier is nog wat te veel van het goede! :D

Bij Forged Alliance gebruiken wij (ik en mijn vrienden) ook nog de Community Bugfix Patch, deze Forged Alliance Map Pack, en de Hotstats Mod.
Pagina: 1 ... 12 ... 17 Laatste