Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Das allemaal heel leuk en aardig, maar ik ga niet EN Steam draaien EN Origin EN Impulse.Bart ® schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 12:59:
[...]
http://www.impulsedriven.com/products/ESD-IMP-W115
Supcom + SC:FA voor 10 euro.
Installeren wel. Maar je kan maar online met 1 per keer he.Geckoo schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 17:58:
[...]
impulse=soort van steam?
en meerdere pc's (thuis en werk) geen probleem?
psssst, 6,50 uit de UK, geen verzendkosten, 2dvd's
binnen een week geleverdt.
Battle.net Spud#2543
Wie zegt dat dat moet?Dylan93 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 18:25:
[...]
Das allemaal heel leuk en aardig, maar ik ga niet EN Steam draaien EN Origin EN Impulse.
Cunning linguist.
besteldTepelStreeltje schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 01:06:
http://www.play.com/Games...commander&urlrefer=search
psssst, 6,50 uit de UK, geen verzendkosten, 2dvd's
binnen een week geleverdt.

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Maar een keer nog een setje erbij nemen dan...
Verwijderd
Als je vraag is of het spel nog crasht als je over de 2 GB ram gebruik heen gaat, nee. als je vraagt op het spel crasht als je geheugen op is, vast. als je vraagt of je voor supcom meer geheugen moet gaan kopen als je 4GB hebt, nee.WhySoSerious schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 17:26:
Kampt dit spel nog altijd met crashes als max. beschikbare geheugen bereikt wordt? Zelfs bij 4 gig pfff
geen idee wat pfffff betekent.

Was alleen wat gefrustreerd omdat FA opeens stopte... Maar toch bedankt voor de gedane moeite om mijn vraag proberen te begrijpen...
Verwijderd
Zit nu op mn werk en kan dus niet ff in de game, waar kan je de cheatmultiplier omlaag zetten? De Sorion mod tegen 4 AI's op setons clutch met nog twee vrienden coop is te makkelijk maar met 1 of 2 cheaters erbij gaan we genadeloos voor de bijl......Haay schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 13:40:
Ik speel al enkele jaren (sinds SupCom en SC:FA respectievelijk uit zijn gekomen) dit geweldige spel, samen met 2 vrienden. In mijn ogen nog altijd de meest briljante RTS ooit gemaakt. Alles klopt gewoon, de verhoudingen tussen de units klopt, het detail is mooi en functioneel, de interface is absoluut TOP (geen enkele andere RTS evenaart de UI van SC:FA !!!).
In het verleden was een Sorian Adaptive AI al best lastig maar inmiddels zijn we zover dat we de 'gewone' Sorian AI's geen uitdaging meer vinden. Nu halen we ons plezier uit het strijden tegen Sorian AIx tegenstanders, waarbij we de cheat-multiplier wel wat omlaag zetten. Een 2.0x cheat-multiplier is nog wat te veel van het goede!![]()
Bij Forged Alliance gebruiken wij (ik en mijn vrienden) ook nog de Community Bugfix Patch, deze Forged Alliance Map Pack, en de Hotstats Mod.
Vanavond gaan we er weer tegenaan, animo voor 3v3 vanavond? 1 van ons heeft geen originele install dus we spelen via hamachi.
[ Voor 4% gewijzigd door pillenboer op 11-08-2011 12:30 ]
Verwijderd
Klinkt goed. Heb je Steam o.i.d. zodat we wat makkelijker kunnen communiceren?pillenboer schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:29:
[...]
Zit nu op mn werk en kan dus niet ff in de game, waar kan je de cheatmultiplier omlaag zetten? De Sorion mod tegen 4 AI's op setons clutch met nog twee vrienden coop is te makkelijk maar met 1 of 2 cheaters erbij gaan we genadeloos voor de bijl......
Vanavond gaan we er weer tegenaan, animo voor 3v3 vanavond? 1 van ons heeft geen originele install dus we spelen via hamachi.
jazeker, steam login isVerwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 15:21:
[...]
Klinkt goed. Heb je Steam o.i.d. zodat we wat makkelijker kunnen communiceren?
koning oost
Ik ook nietpillenboer schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:29:
[...]

Maar wil wel een keer mee doen!
Verwijderd
Eeeeennieweej ik begin nu aan m'n vakantie dus als er iemand zich geroepen voelt een GOT SupCom:FA middag/avond op te zetten, ben ik wel willig om te hosten en mee te spelen. (ik kan eventueel ook teamspeak oid hosten, als we voice willen en niet iedereen skype heeft).
moet het wel weer ff ergens opgraven en installeren, maar details
Battle.net Spud#2543
Dat kan inderdaad ook maar aangezien ik hamachi ook voor meer dingen gebruik opteer ik ervoor om hamachi aan te zetten en een LAN game te hosten.Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 17:54:
Ik snap jullie gehannes met hamachi niet. Als GPGnet eruit kachelt dan host ik de games gewoon als LAN game, het enige dat ik moet doen is poortjes open gooien op mijn router en iedereen kan zo connecten.
Eeeeennieweej ik begin nu aan m'n vakantie dus als er iemand zich geroepen voelt een GOT SupCom:FA middag/avond op te zetten, ben ik wel willig om te hosten en mee te spelen. (ik kan eventueel ook teamspeak oid hosten, als we voice willen en niet iedereen skype heeft).
Helaas heb ik nog geen vakantie maar 's avonds ben ik eigenlijk altijd wel beschikbaar en morgen middag ben ik vrij. Mijn vakantie begint op 2 september en ik vertrek op 4 september dus dat geeft me 2 en 3 september ook de volledige dag om supcom te spelen.....
1 van mn maten kan meestal ook wel in de avond dus dat maakt al drie.
Ik had overigens wel allerlei sync issues vorige week vrijdag, ook na het installeren van de laatste patches maar ik ga vanavond mn pc opnieuw in richten en ga er vanuit dat dat probleem dan ook weer de wereld uit.
Uiteindelijk een volle dag stug een survival map gespeeld, waarbij we met 8 man onderin met een build-up timer van 10.00min probeerden een goede defense te leggen voor het overdreven geweld wat er aan kwam na die 10.00min. Na 20 keer proberen is het dan uiteindelijk gelukt
Superveel lol gehad, en pas nu, na vele jaren, komt het spel hoogstens tot -1 in simspeed. Hebben allemaal die i7's toch nog nut
Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.
2 van de 3 (waaronder ik) hadden het al origineel maar we hebben je tip in acht genomen en van het weekend het origineel voor nummertje 3 gekocht.Olaf van der Spek schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 11:50:
[...]
Waarom koop je het niet alsnog origineel dan?
We zijn inderdaad wel blij met onze i7's, zeker als er een hoop AI meedoen. Zeg die survival waar je het over hebt. Welke map speelde je dan? En speelde je 4v4 of tegen AI's?TRG schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 15:17:
Vorige week een LAN gehad. We spelen dit spel al jaren, maar toch maar weer uit de kast getrokken..
Uiteindelijk een volle dag stug een survival map gespeeld, waarbij we met 8 man onderin met een build-up timer van 10.00min probeerden een goede defense te leggen voor het overdreven geweld wat er aan kwam na die 10.00min. Na 20 keer proberen is het dan uiteindelijk gelukt
Superveel lol gehad, en pas nu, na vele jaren, komt het spel hoogstens tot -1 in simspeed. Hebben allemaal die i7's toch nog nut
[ Voor 55% gewijzigd door pillenboer op 15-08-2011 18:29 ]
Daar heb je onderin 4 startpunten met 16 mass, en daaronder heb je 4 van die leipe vulkaankratertjes waarin ook 4 mensen kunnen spawnen. Nooit gesnapt wat daar de bedoeling van was, maar je kunt er gewoon spawnen, dus kan je de map met 8 man spelen. De 4 spelers in de kraters kunnen er niet uit met hem commander, maar ze kunnen wel gewoon een factory bouwen en vervolgens worden de 4 massvelden dan 50/50 verdeeld zodat iedereen 8 mass punten heeft.
Settings: Het plan was de hoogste moeilijkheidsgraad met een startuptimer van 10.00min. En dan geen waves maar continue units. De hoogste moeilijkheidsgraad was toch iets te moeilijk (we hadden er 3 bij zitten die relatief nieuw waren in het spel), dus hebben we het uiteindelijk op geloof ik moeilijkheidsgraad 56 (ipv 64) gehaald.
MOD: IMBA mod, zonder een paar handige dingen van deze mod is het echt niet te doen
En eco dan NIET op X2 resources, want dat is (eigenlijk altijd) gewoon te makkelijk.
Dus: speel dit met 4 of 8 man op graad 64, en alleen de IMBA mod terwijl waves op continue staan. Een paar kleine eco foutjes in het begin zullen je zuur komen te staan
Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.
Ah, je hebt die hele 'survival' boot gemist dus..pillenboer schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 10:28:
Hmmm klinkt machtig leuk. Wist zelfs niet eens dat er een survival mode aanwezig is. Ga vanavond direct eens op onderzoek uit. Bedankt!
Even kort uitgelegd:
Op een bepaald moment is er een stortvloed aan custom survival maps gekomen. Enkele bekenden zijn ExtremeSurvival en DesertSwarm. Meestal is een map voor 4 spelers. Er zijn grofweg 3 varianten:
1. Je staat met zijn allen in het midden, de units komen van alle kanten
2. Je staat met zijn allen onderaan in de kaart, de units komen in een soort van trechter op je af
3. Er is een speciaal scenario (bijvoorbeeld een bewegend object wat je moet verdedigen)
Het is altijd zaak dat je een beetje je verdediging op elkaar afstemt, en elkaar goed helpt als bij iemand de schilden uitvallen bijvoorbeeld.
Er zitten echt een paar hele geniale maps tussen. Wat wijzelf het leukste vinden, is om een startup timer te hebben (dus een setting van de survival map zelf, ik bedoel niet de standaard no-rush timer). Die staat dan op 10min, na die 10min komen de enemies. Meestal in waves. Elke waves worden de enemies groter en sterker. In die 10min doe je dan 6 of 7 minuten enkel zo perfect mogelijk je economie bouwen en upgraden, en daarna ga je als een malloot schilden, power en point defence bouwen.
Veel survival maps hebben ook verassingen. Stel dat je in totaal 30 waves krijgt. Dan worden er bij wave 25 ook een zooi experiments gespawned, en bij wave 29 bijvoorbeeld artillery en nukes als verassing. Maar er zitten ook hele aparte dingen bij die je niet verwacht, en die ga ik dan ook niet verklappen. Meestal moet je in je basis een 'defense object' verdedigen tegen de enemies.
Er zijn ook hele leuke varianten zoals: linksonder en rechtsboven van de map beginnen 4 players. in het midden worden met experimental carriers de hele tijd units gedropt, en dit wordt steeds heftiger, uiteindelijk houdt dit op, en moeten de teams linksonder en rechtsboven elkaar maar afmaken. Hun verdediging tegen de AI is dan bepalend voor hoe 'fit' ze nog zijn voor nog een strijd
Het lastige aan de survival maps is dat er heel wat maps zijn, en dat er per map ook vaak veel instellingen zijn. Probeer steeds dezelfde instellingen te gebruiken, en begin liever te moeilijk waarna je het wat makkelijker maakt dan andersom. Dat is veel spannender
Tip van de dag: AEON T2 point defence heeft veel splash damage, wat nuttig is bij veel aankomende enemies. De cybran T2 point defence kun je net zo goed niet bouwen...
[ Voor 8% gewijzigd door TRG op 17-08-2011 09:30 ]
Cunning linguist.
Ik had er nooit bij stilgestaan dat veel mensen dit niet was opgevallen, maar ik ben zelf dan ook iemand die toch regelmatig een kijkje neemt op het GPG forum. Toen we Forged Alliance bijna dood hadden gespeeld, kwamen opeens die survival maps, en waren we een dik half jaar helemaal verslaafd
Het leuke eraan op een LAN, is dat het ook voor de wat mindere ervaren spelers leuk is. Dit omdat je het samen doet, de pro's kunnen je verdediging helpen, en er wordt gewoon ontzettend veel (AI) gesloopt! Als je het goed instelt, dus zo dat de pro's samen met de noobs een goede match zijn voor alle aanstormende enemies, dan is het toch voor iedereen vreselijk spannend. Echt priceless wat je dan allemaal meemaakt
Wanneer op een LAN 'normale' of 'phantom' potjes gespeeld worden, dan worden de minder ervaren spelers toch eigenlijk altijd vreselijk hard gesloopt, en hebben ze er vaak opeens geen zin meer in
Vreemd eigenlijk dat ik er helemaal geen youtube filmpjes oid van vind.. met allemaal die i7 CPU's kun je dit namelijk eens opnemen zonder dat het op simspeed -6 loopt als het hele scherm gevuld is met aanstormende enemie units
[ Voor 21% gewijzigd door TRG op 17-08-2011 10:23 ]
Cunning linguist.
Je hebt het over LAN's, staan er nog feestjes op de planning bij je? Wij zijn iig present op 'the reality' (Drachten, weekend van 22 september) en op Frag-o-Matic (Wieze BE, weekend van 23 september).
We zijn altijd op zoek naar mensen die graag een potje supcom spelen.....
Als je het hebt over grote maps die crashen moet je een fix installeren waardoor je het geheugenlimiet mee kan verhogen.WhySoSerious schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 17:26:
Kampt dit spel nog altijd met crashes als max. beschikbare geheugen bereikt wordt? Zelfs bij 4 gig pfff
Wij LANNEN altijd met een vaste vriendengroep bij mensen thuis, er is een paar keer geopperd om naar zon commerciele LAN te gaan, maar de meesten voelen daar niets voor. We hebben ook veel hasj-rokers er tussen zitten, dus wellicht dat zon commerciele LAN ook niets voor ons is... Maar als je gezelschap zoekt om een keer via het net 4vs4 of 6vs6 te spelen, dan kan je wellicht DM'en.
@TweakJerommeke
Sterker nog, er is recent een update gekomen uit de community. Het is een soort van alternatieve GPGnet browser waarin alles gefixed is wat gefixed moest worden, het heet Forged Alliance Forever GPG support dit, want ze hebben zelf de rechten niet meer op SC en SC:FA, en de publisher gaat er echt geen energie meer in steken. Iemand zei ergens doeltreffend: "Nobody cares". Zie ook: http://forums.gaspowered.com/viewtopic.php?f=2&t=52273
Der zitten nog veel meer vette features in, zoals 12 player support (6vs6 anyone
Het is verwonderlijk hoeveel activiteit er nog is qua modding voor SC:FA, er zitten echt gigantische mods tussen. Het is echt zeer zeer zeer zeer zeer zeer jammer dat SC2 totaal niet moddable is, want dat had het spel heel wat interessanter kunnen houden. Ik vind SC2 geen slecht spel, maar het is gewoon net niet 'episch' genoeg.
Changelog van Forged Alliance Forever:
Here is the complete changelog from 3599 to 3605 :
- Engine
video, CPU, and sound performance optimizations.
- Lobby
• 12 Players lobby support, and infinite numbers of observers.
• Adding big preview of the map.
• Adding random map selection.
• Adding share condition : The given units can disappears when you die.
• Adding automatic formation of teams (Top/Bottom, right/left, odd/even slot)
• Adding more units limits options.
• Adding more colors.
• 'No Game ender' restriction changed to restrict T3 & T4 Artillery, Paragon, Novax and Yolona Oss
• 'No Nuke' Build restriction now correctly also restricts nuke carrying naval vessels, strategic
- Bug Fixes
• Bug fix to prevent commander upgrades to be acquired at a lower cost through cancelling.
• Fixed restoration field upgrade and advanced restoration field upgrade to not repair the ACU.
• All Units shooting at the Seraphim ACU now aim at the correct bones instead of the feet.
• Pausing a Mass Extractor while in mass deficit does now correctly stop mass consumption
• Bomb drop prediction corrected on all T1 T2 T3 bombers
• Seraphim Battleship now correctly plays a 'nuclear launch detected' sound when launching a nuke.
• The Novax now correctly launches its satellite when the player is at pop cap.
• Cybran Nuke Warheads now correctly detonate at their impact altitude, and not 20 units above
• Nano Regeneration now gives Seraphim SCUs the correct amount of hitpoints (14k instead of 45k)
• Seraphim SCU is no longer reclaimable
• Seraphim Battleship nuke no longer flies at very high altitude.
• Cybran Missile health normalized so that the parent missile has 1 health and the child missiles have 1 health each as well.
• Gifting Units to allies bugs fixed
• Change Naval yards to be hit with torpedoes, collision box lowered by 1
• Hoplite now uses the correct amount of transport clamps
• Fix Fatboy, Monkeylord, Megalith and the brick being able to fire from shallow water, being unattackable from land while doing so.
• Increase lifetime & Speed on T3 Torpedo bomber torpedoes to avoid units outrunning them.
• Fixed a bug that caused UEF ACU to deal damage to friendly units
• UEF T2 Cruiser now can correctly use all weapons simultaneously
• Seraphim Advanced Regeneration Field no longer provides a health bonus. It was permanent and wasn’t removed if the unit left the aura.
- Balance
-- General
--- Structures
• Overcharge and Energy Storage gameplay improvement.
o Energy Storage now costs 250M 1200E (from 120M 2400E), stores 5000E (from 2000E),
o explodes for 2000 damage in a 5 radius (from 500 damage 3 radius), and has 500 health (from 1200).
o Start resources go to 4000E from 5000E, ACUs now generate 20E instead of 10 to compensate.
o Overcharge now costs 5000E (from 3000). Damage vs Units is unaltered, damage vs ACUs is 400 (from 100), vs buildings 800 damage (from 500).
o Overcharge has an increased damage radius of 2.5 (from 2), and a reload of 0.3 (from 0.2).
o Factories and Engineers no longer increase Energy Storage.
• T3 Air and T3 Naval Factories changed: mass cost equals land t3 factory now.
• T3 Air Factory energy cost increased (72000). Mass cost reduced to 2750 from 3150.
• T1 Anti-Air Turret
o Reduced mass and energy cost by 25%
o Reduced build time by 25%
o Reduced health to 800 from 1200
• T2 Artillery Installation
o Reduced mass and energy cost by 25%
o Reduced build time by 25%
• T2 Anti-Air Flak Artillery
o Reduced mass and energy cost by 30%
o Reduced health by 30%
• T1 Mass Extractor Health reduced to 600 from 800
• T3 SAMs costs reduced significantly from 1400M 12000E to 800M 8000E
--- Air
• T1 Bomber cost decreased to 80M 1400E 400time from 100M 2250E 500time
• T1 Bomber increased build time
• T1 Air Scout : Reduced energy cost to 1300 from 1600 and Reduced build time to 17 from 20
• Cost (M, E, time) of T2 Gunships decreased by 20%
• Lowered T3 Bomber maxairspeed by 1 (18 -> 17)
• T3 Air Energy costs increased 50%, with the exception of the Solace and Air superiority Fighters, who increased +100%. The Mass cost and buildtime on all these Units stays the same.
--- Land
• ACU Death nuke now does 50.000 damage to units, 2500 to ACUs and 500 to Buildings.
• T2 Mobile missile launchers damage increased 50%
• T3 Mobile missile launchers damage increased 100%
• Made T2 tanks slightly tougher and slower. T2 tanks now move at a 2.5 - 2.7 speed now, and have 20-25% more hitpoints in return. Cybran t2 tank got buffed more as it was too weak compared to the others.
• Land Experimental cost increased ~20%, the cheaper ones increased more than the expensive ones (percentage wise).
• Increase striker, aurora and thaam movement speed by 0.1 (from 3 -> 3.1 or 3.3 -> 3.4)
o Landscout diversification:
o Uef damage = 4 (+2)
o Cybran cloak energy drain -5
o Aeon radar range +5, new health = 20 (-3)
o Seraphim radar range +5
• T2 Mobile Shields
o Mobile Shield Generator: Asylum. Shield Health set to 3800. Shield Regenrate set to 58 Now requires 105 E to operate.
o Shield HP reduced by 500
o Energy consumption reduced by 10
o Built time increased by 10% (Aeon: 792 from 720/UEF: 660 from 600)
--- Sea
• Buffed Cruiser Anti Air damage by 25%
• Decrease T3 ship costs (~15%) and buildtime (cut in half for many).
• Decreased Frigate & t1 submarine cost by 10%
• Increase frigate anti-air dps to 15, attack boat anti-air dps to 35, and Battleship Antiair dps to 60
-- UEF :
• UEF Lobo t1 artillery health changed from 205 to 200
• UEF Mongoose health decreased from 900 to 650
• UEF Engineering Station Rover rebuild cost increased to 250M 2500E 750 time from 50M 500E 150 time (only applies if its shot down). Build rate decreased to 15.
• Billy reload timeout increased to avoid rapid firing through assisting
• Increase Shield ship cost by 30% from 1040M 10400E to 1300M 13000E
• Decrease T3 Air Transport costs by 30% (final E cost further adjusted by other changes)
-- Cybran :
• Cybran Hoplite health decreased from 650 to 450.
• Cybran Engineering Stations: T1 cost increased to 500M 2500E from 450M 2250E. T2 build rate decreased to 25 from 30. T3 build rate decreased to 35 from 45.
• T1 Assault Bot: Mantis : Increased turret yaw speed to 90
• T2 Shield Generator: ED5 : Decreased mass cost to 1800, decreased energy cost to 26666, decreased build time to 1400, increased shield health to 15000
• Increased Cybran Deceiver (t2 mobile stealth generator) speed, acceleration and brake to match the values of other factions t2 mobile shields
• T2 Point Defense dps increased damage to 13
• Firebeetle changed to deal 4500 damage, health lowered to 300, Firing tolerance increased to 100.
-- Aeon :
• Aeon T3 Engineer build rate increased to 20 from 15
• Mercy fuel increased from 70 to 110
• Restorer max airspeed reduced to 8 from 10, health reduced to 6500 from 7200 and anti ground damage per shot reduced to 24 from 32. AA weapon damage increased to 71 * 2 from 65 * 2. • Restorers cost 50% + 400 more energy than a Air Superiority fighter now.
• Transferred 2600 from the Harbringer’s shield to its health
• Eye of Rhianne remote viewing radius decreased from 45 to 25.
• T4 Experimental Aircraft Carrier: CZAR : -Increased health to 58000 from 48000 -Decreased crash damage from 15000 to 10000
-- Seraphims :
• Seraphim T3 Engineer build rate increased to 20 from 15
• T3 Submarine Hunter: Yathsou Decreased speed to 5 from 6
• T2 Point Defense dps increased +10% damage
• Seraphim cruiser direct fire Anti Air weapon and seraphim T3 Anti Air cannon building weapon improved muzzle velocity.
- AI
o AI will now build firebases
o AI will now build Percivals or Rhinos
o AI can now consistently transport all valid units.
o The AI unit groups that are assigned to guard bases will no longer attack all over the map
o The AI now fires the Experimental nuke launcher more than once
o AI now sends out more than only the first land scout
o AI now can build the Megalith
o Cheating AIs now actually use their experimental units
[ Voor 3% gewijzigd door TRG op 17-08-2011 15:08 ]
Thuis lans doen we ook graag maar we zijn vaak maar met zn drieen dus dat is net te weinig om echt ruige dingen te doen. We zouden graag eens aanschuiven op een net spel. Wat hasjroken betreft, wij roken allemaal weed en dat is geen probleem, je moet alleen wel ff naar buiten. Heb nog nooit gezien dat dat ergens een issue is.TRG schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:04:
@pillenboer
Wij LANNEN altijd met een vaste vriendengroep bij mensen thuis, er is een paar keer geopperd om naar zon commerciele LAN te gaan, maar de meesten voelen daar niets voor. We hebben ook veel hasj-rokers er tussen zitten, dus wellicht dat zon commerciele LAN ook niets voor ons is... Maar als je gezelschap zoekt om een keer via het net 4vs4 of 6vs6 te spelen, dan kan je wellicht DM'en.
Het is verwonderlijk hoeveel activiteit er nog is qua modding voor SC:FA, er zitten echt gigantische mods tussen. Het is echt zeer zeer zeer zeer zeer zeer jammer dat SC2 totaal niet moddable is, want dat had het spel heel wat interessanter kunnen houden. Ik vind SC2 geen slecht spel, maar het is gewoon net niet 'episch' genoeg.
[...]
In de weekenden is er vaak wel tijd voor wat SupCom dus een DM'tje kun je zeker verwachten.
Wat SC2 betreft, ik heb dat nog best wat gespeeld en me er zelfs mee kunnen vermaken maar het ging oko erg snel weer vervelen. Zeker na de complexiteit van SupCom en SupCom:FA
Dat Forged Alliance forever waar je naar refereert, is dat ook een mod?
Verwijderd
TRG schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:04:
@pillenboer
@TweakJerommeke
Sterker nog, er is recent een update gekomen uit de community. Het is een soort van alternatieve GPGnet browser waarin alles gefixed is wat gefixed moest worden, het heet Forged Alliance Forever GPG support dit, want ze hebben zelf de rechten niet meer op SC en SC:FA, en de publisher gaat er echt geen energie meer in steken. Iemand zei ergens doeltreffend: "Nobody cares". Zie ook: http://forums.gaspowered.com/viewtopic.php?f=2&t=52273
Der zitten nog veel meer vette features in, zoals 12 player support (6vs6 anyone)
[...]
Dit ziet er extreem tof uit. Ik ben al aangemeldt op het ding, nu eens kijken of de vault nu anders/beter werkt en natuurlijk effe skirmishen.
Dm maar een keer als je een weekend supcom gepland hebt, dan zal ik kijken of ik beschikbaar ben en mensen op kan trommelen
Forged Alliance Forever is min of meer een geupdate lobby waarmee je online matchmaking doet, maar dan ook met alle laatste community patches en balances in het spel geintegreerd. GPG, de maker van spel, heeft wel ooit een beta test gehad van een grote laatste update ( versie 3603 ) maar die is wegens tijd en geld gebrek nooit live gegaan.
Foutmelding dat de folder niet juist is, terwijl er geen andere eenzelfde folder is die je zou moeten selecteren. Games niet kunnen hosten of zelf maar kunnen starten, nee dan blijf ik het wel via GPGnet doen.
Gewoon de "hoofdfolder" selecteren, niet GPGnet maar Forged Alliance folder, dus een niveau omhoog.Napo schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 18:46:
Supreme commander forever ziet er leuk uit, als het zou werken...
Foutmelding dat de folder niet juist is, terwijl er geen andere eenzelfde folder is die je zou moeten selecteren. Games niet kunnen hosten of zelf maar kunnen starten, nee dan blijf ik het wel via GPGnet doen.
Succes!
Verwijderd
Ik zie jou net joinen in de chat inderdaadWhySoSerious schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 19:11:
[...]
Gewoon de "hoofdfolder" selecteren, niet GPGnet maar Forged Alliance folder, dus een niveau omhoog.
Succes!
werkt makkelijk hoor, mits je de goeie folder selecteert, en dan werkt alles behalve de custom AIs (tot nog toe)
Iemand vanavond zin in een soort van coop?
Zonde, ik zie net je berichtje pas. Ben gisteren ook nog niet toegekomen aan het herinstalleren van mijn pc dus het zal sowieso nog even moeten wachten. Gisteren nog wel even de survival geprobeerd met een maat van me maar die zwerm experimentals kregen we toch niet gestopt. Meer oefenen lijkt op zijn plaats.WhySoSerious schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 19:27:
Jep, nu even een survival in mn eentje aan het proberen.
Iemand vanavond zin in een soort van coop?
Geweldige game, jammer dat SupCom 2 niet zo goed is.
Apart kosten ze 10 euro per stuk maar als je het bundel koopt (Supcom 1 + FA) dan kost het je 15.
Ik heb ze nu via Impulse, maar zodra ze een keer in de bonus zijn op Steam dan haal ik ze zeker wel daarDylan93 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 15:52:
Supreme Commander 1 en Forged Alliance zijn sinds vandaag ook beschikbaar op Steam
Apart kosten ze 10 euro per stuk maar als je het bundel koopt (Supcom 1 + FA) dan kost het je 15.
Cunning linguist.
Verwijderd
TRG schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 21:42:
We speelden: survival_5th dimension -> met 8 tegen de AI, gewoon klassieke survival
Daar heb je onderin 4 startpunten met 16 mass, en daaronder heb je 4 van die leipe vulkaankratertjes waarin ook 4 mensen kunnen spawnen. Nooit gesnapt wat daar de bedoeling van was, maar je kunt er gewoon spawnen, dus kan je de map met 8 man spelen. De 4 spelers in de kraters kunnen er niet uit met hem commander, maar ze kunnen wel gewoon een factory bouwen en vervolgens worden de 4 massvelden dan 50/50 verdeeld zodat iedereen 8 mass punten heeft.
Settings: Het plan was de hoogste moeilijkheidsgraad met een startuptimer van 10.00min. En dan geen waves maar continue units. De hoogste moeilijkheidsgraad was toch iets te moeilijk (we hadden er 3 bij zitten die relatief nieuw waren in het spel), dus hebben we het uiteindelijk op geloof ik moeilijkheidsgraad 56 (ipv 64) gehaald.
MOD: IMBA mod, zonder een paar handige dingen van deze mod is het echt niet te doen
En eco dan NIET op X2 resources, want dat is (eigenlijk altijd) gewoon te makkelijk.
Dus: speel dit met 4 of 8 man op graad 64, en alleen de IMBA mod terwijl waves op continue staan. Een paar kleine eco foutjes in het begin zullen je zuur komen te staan
Vraagje over welke map hebben jullie het precies?Uiteindelijk een volle dag stug een survival map gespeeld, waarbij we met 8 man onderin met een build-up timer van 10.00min probeerden een goede defense te leggen voor het overdreven geweld wat er aan kwam na die 10.00min. Na 20 keer proberen is het dan uiteindelijk gelukt
We speelden: survival_5th dimension -> met 8 tegen de AI, gewoon klassieke survival
Gisteren nog wel even de survival geprobeerd met een maat van me maar die zwerm experimentals kregen we toch niet gestopt. Meer oefenen lijkt op zijn plaats.
Ik zoek op het forum van SC maar ik kan daar vrij weinig vinden met survival_5th dimension
Heeft iemand een linkje(s) van de desbetreffende maps?
nog een kooptipje:
http://www.play.com/Games...commander&urlrefer=search e6.49
Cunning linguist.
Verwijderd
Of bedoel je toch de tool van gpgnet die op je pc geinstalleerd wordt.
Die tool inderdaad. Account aanmaken, inloggen, en dan kan je daarin zoeken naar die maps.Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 16:14:
Het zal wel aan mijn zoekfunctie liggen maar het forum http://forums.gaspowered.com/search.php?fid[]=2 geeft in ieder geval geen resultaat op survival_5th dimension
Of bedoel je toch de tool van gpgnet die op je pc geinstalleerd wordt.
Cunning linguist.
He dat is tof! Ik had eerder al eens gekeken op steam want FA heb ik nog niet, toen was FA daar niet te vinden. Ik ga hem snel eens binnenhalenDylan93 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 15:52:
Supreme Commander 1 en Forged Alliance zijn sinds vandaag ook beschikbaar op Steam
The Flying Dutchman
Verwijderd
Niet.mcied schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 17:07:
Ik heb een vraag hier, ik heb supcom gold gekocht op steam, nu wil ik survival maps doen. ik kom er alleen niet uit hoe dat moet, iedereen gaat ervan uit dat je gpgnet hebt. hoe kan ik die maps krijgen zonder gpgnet?
Cunning linguist.
Lol dat is wel heel slecht dat ze die niet toevoegen !mcied schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 17:07:
Ik heb een vraag hier, ik heb supcom gold gekocht op steam, nu wil ik survival maps doen. ik kom er alleen niet uit hoe dat moet, iedereen gaat ervan uit dat je gpgnet hebt. hoe kan ik die maps krijgen zonder gpgnet?
http://www.gamereplays.or...ndex.php?showtopic=263493
Voor een oude installatie, ik neem aan dat je die daarna wel kan updaten ?
Maar zoeken in thevault is sowieso moeilijk kom ik achter
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Cunning linguist.
Ik heb de dvd van forged alliance van een vriend gebruikt, die geinstalleerd met gpgnet, daar in alle maps gedownload. en toen stonden ze ook in de steam installatie
Cunning linguist.
Dan vul je toch de serial in?mcied schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 16:38:
nee, dat heb ik ook geprobeert maar toen begon die te zeuren over de serial
Cunning linguist.
Verwijderd
Ik zie het verband niet tussen de twee dingen die je noemt. Steam sluit een overeenkomst met de developer en koopt een berg serials bij de makers van het spel. Die serials staan uiteraard in de database van GPG-net aangezien het legaal uitgegeven serials zijn. Steam verkoopt jou een serial, lijkt me dat je dan dus GPG-net daarmee kan installeren.Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 09:21:
tja de key van steam zal wel niet werken met de retail versie dus niet met gpgnet (net zoals de retailkey niet werkte op steam)
Andersom staat daar compleet los van. Daarvoor moet de developer een overeenkomst sluiten met Steam (andersom dus) om hun spel te laten distribueren via Steam en levert daarvoor een lijst aan met alle mogelijke en ooit uitgegeven serials, zodat mensen die in Steam kunnen invoeren en daardoor het spel aan hun account kunnen koppelen, ongeacht of het verkocht is via Steam.
Cunning linguist.
http://www.faforever.com/forums/viewtopic.php?f=2&t=343
en/of
http://forums.steampowere.../showthread.php?t=2215291
Verwijderd
Zo zou het inderdaad moeten werken. Realiteit is vaak anders helaas. zover ik weet wordt GPG-net niet meer ondersteund (en bij de steamversie geleverd), dus wie zou die database moeten updaten met die nieuwe serials ?Bart ® schreef op woensdag 09 november 2011 @ 09:43:
[...]
...
Die serials staan uiteraard in de database van GPG-net aangezien het legaal uitgegeven serials zijn. Steam verkoopt jou een serial, lijkt me dat je dan dus GPG-net daarmee kan installeren.
...
ah mooi, ik dan zal ik een vriend even blij maken met mijn retail keyretail/gold keys werken tegenwoordig wel op steam,
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2011 13:36 ]
* Tower410 is happyvmcsnekke schreef op woensdag 09 november 2011 @ 12:40:
retail/gold keys werken tegenwoordig wel op steam, zie:
http://www.faforever.com/forums/viewtopic.php?f=2&t=343
en/of
http://forums.steampowere.../showthread.php?t=2215291
Meteen impulse van mijn pc af gegooid, al mijn games staan nu in Steam
Jammer dat BF3 dan weer zijn eigen platformpje moet hebben van EA, ben ik er net weer vanaf, moet ik straks alsnog zo'n programma installeren

Lang geen SC meer gedaan trouwens, weinig tijd. Denk dat ik het alweer half verleerd ben
ja.Olaf van der Spek schreef op woensdag 09 november 2011 @ 14:03:
Werkt multiplayer nu via Steam dan?
gpgnet werkt ook nog steeds (en is op het moment nog
altijd populairder dan "matchmaking" via steam).
dan is er nog een 3e variant, forged alliance forever (faf),
deze heeft laatste updates (v3609) en er wordt zeer actief
ge-update.
faf is wat populairder bij 1v1/rank spelers.
gpgnet heeft de meeste gebruikers, maar dat zou over
een tijdje weleens steam kunnen worden.
Hmm. Geen automatching en (bijna) geen games? En nog een community split. Ik weet het niet.vmcsnekke schreef op woensdag 09 november 2011 @ 21:13:
ja.
gpgnet werkt ook nog steeds (en is op het moment nog
altijd populairder dan "matchmaking" via steam).

Maar al met al wel weer leuk. Ook een potje tegen een cheating AI gedaan, dat ging helemaal nergens over

Cunning linguist.
Overigens is ook wel apart dat FAF niet connect met de servers die de CD-keys checken. Eigenlijk is de FAF-lobby software dus een soort crack. Is niet zo bedoeld en weinigen zullen er gebruik van maken gezien de lage prijs van het spelletje, maar het is misschien wel een tip voor mensen die het spel op steam hebben en daar te weinig tegenstanders vinden; je kan er altijd FAF naast draaien.
Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Met een core i7-860, 8GB dual channel ddr-3 en een HD6750 moet dat toch wel soepel kunnen lopen met 2 vs 2 lijkt me.... Open palms bv. met 3 vs 3 unit cap 750 loopt het perfect, aanvallen met 60 gunships tegelijk ook geen probleem. Wel jammer dat vya-3-protectorate niet goed loopt, is een leuke map om forts in te bouwen als je UEF bent. Sinds ik het ram-geheugen heb uitgebreid van 4 naar 8GB loopt supreme commander soepeler. Wel vreemd, aangezien die 4GB al niet vol kreeg.
[ Voor 6% gewijzigd door Trishul op 28-11-2011 13:09 ]
EDIT: Ik moet dus FAF downloaden en kan niet GPGnet gebruiken? Bummer.
[ Voor 13% gewijzigd door actionInvoke op 28-11-2011 13:50 ]
Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Verwijderd
Ooit eens toegepast omdat GPGnet niet werkte en dat gebruiken we eigenlijk nog steeds voor private matches.
Werkt dat gewoon? Dat is mooi, ga ik binnenkort ook ff online met wat matenVerwijderd schreef op woensdag 07 december 2011 @ 13:04:
Je kunt ook gewoon je poortjes mappen op je router en een LAN game hoten, je vrienden connecten dan gewoon nar jouw public IP.
Ooit eens toegepast omdat GPGnet niet werkte en dat gebruiken we eigenlijk nog steeds voor private matches.
Cunning linguist.
Net nieuwe game gestart maar ik blijf maar van die meldingen houden.
Heeft er iemand een oplossing, het gaat gewoon ouderwets via de kabel dus minimale ping?
(Ben de game nu ook opnieuw aan het instaleren, we spelen gewoon vanilla met laatste, algemene patch)
Bleek bij ons een verschil in versie te zijn (onlogisch ik weet het )Xephasis schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 19:55:
Heb dit spel weer eens uit de kast getrokken en we zitten nu lekker te lannen, alleen krijgen we steeds de melding dat we out of sync zijn, echt om de 10 seconde ofzo, net komen we erachter dat ik echt een heel ander spel aan het spelen was (de host). De rest speelde wel gewoon samen geloof ik, mijn game was daar overgenomen door een bot geloof ik.
Net nieuwe game gestart maar ik blijf maar van die meldingen houden.
Heeft er iemand een oplossing, het gaat gewoon ouderwets via de kabel dus minimale ping?
(Ben de game nu ook opnieuw aan het instaleren, we spelen gewoon vanilla met laatste, algemene patch)
Toevallig iemand een patch voor op de rest ?
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Binnenkort opnieuw proberen, want het is een super spel om lan te doen!
Zorg dat je in GPGnet wel FA selecteerd. Niemand speelt nog SC, maar er zijn genoeg games voor FA.actionInvoke schreef op maandag 28 november 2011 @ 13:42:
Vraagje, heb dit weekend SC1 + FA op de pc gekocht in de steam sale. Ben best wel een fan van MP (speel veel SC2 mp) en wilde dus online. Kon echter geen servers vinden. Speelt niemand dit spel meer of moet ik nog iets extra's doen?
EDIT: Ik moet dus FAF downloaden en kan niet GPGnet gebruiken? Bummer.
Deze week ook maar weer eens geinstalleerd. Cool dat GPGnet onthoudt welke spullen ik ooit gedownload had in de vault. Kon direct weer mijn favourite maps en mods installeren.
Blijft toch een mooi spel.
Ik heb forged alliance net geinstalleerd en ik kom al niet voorbij missie 2 (AEON).
Je komt als AEON commander terecht in een half kapot geschoten basis terwijl die nog onder aanval is.
De basis is niet van jouw maar van een bondgenoot ook AEON.
Ik heb alleen toegang tot tier 1 units and constructies ... is er ergens een walktrough te vinden hierover.
Ik heb op youtube gekeken en gegoogled...helaas niks te vinden.
Ik kon in de startpost ook geen walktrough vinden...(of ik heb er overheen gelezen...)
Helaas kom ik op de Gas Powerd forums ook niet ver...
Misschien iemand tips?
Wat is het probleem?guardian-spirit schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 21:32:
Misschien iemand tips?
Ha! Sorry het is me net gelukt.
Ik kwam niet eens door het begin heen.
- De eerste aanval moest afgebroken worden (ik ging telkens dood) na een tijdje kon ik het eindelijk overleven.
- Na de eerste aanval moet je beginnen met het opbouwen van leger om je missie te klaren.
Dit stuk lukte me niet, totaal geen "adempauze" om je een beetje op te bouwen.
De 2e punt is me net gelukt ik heb eindelijk een base op kunnen zetten en zelfs expirimentals eruitgepompt.
Ik denk dat het nu wel gaat lukken.
Ik was vergeten hoe pittig het kon zijn...toch nog mijn dank voor je reactie...ik had bijna de moed opgegeven.
Kleine hint/bugguardian-spirit schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 01:16:
[...]
- De eerste aanval moest afgebroken worden (ik ging telkens dood) na een tijdje kon ik het eindelijk overleven.
- Na de eerste aanval moet je beginnen met het opbouwen van leger om je missie te klaren.
De 2e punt is me net gelukt ik heb eindelijk een base op kunnen zetten en zelfs expirimentals eruitgepompt.
Ik was vergeten hoe pittig het kon zijn...toch nog mijn dank voor je reactie...ik had bijna de moed opgegeven.
De meeste lvl's gaan via het volgende stramien.
Je krijgt een klein stukje van het lvl en een missie.
Zodra je die missie voltooid heb unlock je een groter stuk lvl en komt er meestal ook extra aanvallen op je.
Zodra je die eerste missie voltooid heb unlock je een groter stuk lvl en komt er meestal ook extra aanvallen op je.
Zorg dus dat je voor je die eerste missie voltooid en royale economie en meerder fabrieken hebt opgebouwd.
De rest van de missies word dan een eitje
Dat is inderdaad een pittige missie. Weet niet op welk niveau je speelt maar ik had er op Normal ook heel veel moeite mee. Volgens mij sturen ze op een gegeven moment van die assault tanks met force shields? Die zijn echt zwaar irritant.guardian-spirit schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 01:16:
[...]
Vind die missies van Forged Alliance wel erg leuk om te doen, ze zijn zo lekker lang en je kan op een gegeven moment heerlijk experimentals en andere heavy stuff bouwen. Duurt alleen een paar uurtjes
Verwijderd
Voor dit soort ellende is het gebruik van de ACU heel belangrijk. Fabriek + stroom + mass bouwen, dan paar tankjes en t1 turrets bouwen om te verdedigen terwijl je je ACU's wapen upgrade, dan als die af is hem gebruiken als turret. Je fabriek naar T2 brengen (op Hard eerst 5 AAA units bouwen!) en dan een T2 engi maken. Daarmee bouw je een T2 schild over je fabriek en stroom heen en dan bouw je T1 stroom genoeg om je T2 schild up te houden; ondertussen laat je je fabriek t2 AAA uitpoepen. Al deze tijd staat je commander grondtroepen kapot te schieten en experience te winnen en tussen de waves door dode vijandjes stofzuigen. Je vijand voorziet je zo van mass - je hoeft zelf alleen voor stroom te zorgen. Zodra je schild volgebouwd is met stroom bouw je een tweede schild, waaronder je een t2 stroom bouwt. nu kun je je t1 stroom afbreken. Je hebt tegen deze tijd ook voldoende T2 AAA gebouwd om de upgrade naar T3 te overleven op Hard. Dus naar T3, een T3 engi bouwen en daarmee wordt het tijd om wat t3 AA te bouwen, zodat je de airstrikes definitief weg kunt houden. Met T3 AA in je schild is de volgende stap je t2 AAA met wat t2 tankjes en schildbubbels te omringen en richting een Mex punt te schuiven zodat je daar een mex kunt gaan bouwen. Daar turrets en t3 aa bij bouwen, op naar het volgende mex punt. Rinse, repeat.Vlassie1980 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 10:44:
[...]
Dat is inderdaad een pittige missie. Weet niet op welk niveau je speelt maar ik had er op Normal ook heel veel moeite mee. Volgens mij sturen ze op een gegeven moment van die assault tanks met force shields? Die zijn echt zwaar irritant.
Je economie is dan op peil, je commander geef je stofzuigdienst rond je turrets voor extra mass, en je kunt beginnen aan het uitpoepen van industriële hoeveelheden sACUs die je vervolgens je massfab+powergen upgrade geeft. Een uurtje later is je economie sterk genoeg om scheetsgewijs hordes experimentals te maken en wals je op je gemak wat vijanden plat.
Als je écht geduld hebt kun je ook saven, nuke launchers bouwen, gaan slapen, en als je terug komt de vijand nuken.
@Vlassie1980: Ja ik werd helemaal gestoord van die shielded tanks. Tier 2 tech - point defenses + shields bleek de enige oplossing te zijn voor adem-ruimte. Ik speel trouwens op "hard".
@ KnetterGek: Bedankt voor die tips! die ga ik ook uitproberen. Vooral dat "stofzuigeren" was ik vergeten!
Leuk om te zien dat het spel nog een beetje leeft!
Verwijderd
Op Hard is het inderdaad zaak in den beginne als een bezetene te turtlen. Schilden zijn de absolute topprioriteit direct gevolgd door AA turrets, AAA voertuigen en de Gunupgrade op je ACU (omdat die nu eenmaal vele malen sterker is dan een groepje T1 en T2 tanks).guardian-spirit schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 12:49:
Tier 2 tech - point defenses + shields bleek de enige oplossing te zijn voor adem-ruimte. Ik speel trouwens op "hard".
Blijven micro-en trouwens, want als je je ACU net buiten je schild parkeert is hij in no-time veranderd in een soort Leerdammer zonder de kaas. Op een gegeven moment zijn de constante airattacks en kleine groepjes tanks niet meer in staat een serieuze bedreiging te vormen voor je beginbasis, en dat is het moment waarop mensen dan vol trots iets buiten een schild gaan bouwen, of een nieuwe basis starten verderop waar mass is. En dan worden ze platgewalst omdat ze daar niet de behorende schilden en turrets hebben om de nieuwe aanvallen te weerstaan...
Als het echt zwaar blijft, kun je trouwens ook doorturtelen naar T3 en dan in plaats van uitbreiden een Gateway bouwen en sACUs gaan bouwen - als je er daarvan twee hebt inclusief eco upgrade, is de rest gratis - en heb je twee beresterke units tegen landaanvallen.
Andere dingen die op Hard relevant kunnen zijn:
Je commander upgraden met een schild, cloak, megalaser of nukelauncher géén goed idee, want die dingen kosten veel te veel voor wat ze doen. Gewoon de normale gun upgrade erop en de hitpoints komen vanzelf naarmate de t1 en t2 tankjes verpletterd worden. Als je commander zowel range als fire speed als damage upgrades op z'n main gun kan hebben, de goedkoopste eerst bouwen.
De reden om geen air te bouwen tegen de vijandelijke air raids is overigens dat je vliegtuigen buiten je schilden komen, dood gaan, en dan niet meer te stofzuigen zijn omdat ze te ver weg liggen.
Het idee is een beetje dat zolang je vijand niet door je schild heen beukt, jij van elke aanval een beetje sterker wordt. Zorg dus dat je afdoende schilden bouwt (met overlap!) en laat het uitbreiden naar Mexpunten toe gewoon even zitten tot je genoeg schilden kunt bouwen om een mexpunt in je basis te integreren.
Naarmate je basis groeit wordt je op verschillende punten aangevallen, en moet je dus meer verdediging inzetten. De oplossing is T2 turrets liberaal door je basis heen strooien, NIET t2 artillerie in he tmidden bouwen en dan hopen dat je alles bestrijkt. Ten eerste schiet t2a veel te laat (ronddraaien duurt zo lang) en tn tweede schiet je elk derde schot in je eigen basis - met chaos, verwoesting en uiteindelijk een dooie ACU tot gevolg. T2 arty = bad.
Als je net op T2 bent kan het handig zijn, zeker als je als Aeon speelt en je schilden niet van t2 naar t3 kunt upgraden, wat T2 schildwagentjes door je basis hen te strooien. Als je schilden dan plat gehaald worden door een combo air- en landstrike heb je een tweede laag, en wel één die geen plek in je basis inneemt. Echt stroomefficient zijn die dingen trouwens niet dus ze zijn laatste redmiddel, geen vervanging voor normale schilden.
Als je als UEF speelt is het overigens wellicht handig in plaats van t3 turrets enzo een Fatboy te bouwen en die te gebruiken als turret... tegen de t1 en t2 tankjes is dat echt méér dan zat en je hebt gelijk een handige mobiele basis om naar een mex punt toe te tuffen en daar Turtleville II te bouwen. Voor de UEF moet je trouwens op T3 point defenses en T3 amphibious assault bots (die hele trage met dat grote kanon) leunen om spinnen en collossussussussussussusses tegen te houden - fatboys zijn daar niet van.
Zo dat zijn goeie tips! Die neem ik mee! Thanks!Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 14:00:
[...]
Op Hard is het inderdaad zaak in den beginne als een bezetene te turtlen. Schilden zijn de absolute topprioriteit direct gevolgd door AA turrets, AAA voertuigen en de Gunupgrade op je ACU (omdat die nu eenmaal vele malen sterker is dan een groepje T1 en T2 tanks).
Blijven micro-en trouwens, want als je je ACU net buiten je schild parkeert is hij in no-time veranderd in een soort Leerdammer zonder de kaas. Op een gegeven moment zijn de constante airattacks en kleine groepjes tanks niet meer in staat een serieuze bedreiging te vormen voor je beginbasis, en dat is het moment waarop mensen dan vol trots iets buiten een schild gaan bouwen, of een nieuwe basis starten verderop waar mass is. En dan worden ze platgewalst omdat ze daar niet de behorende schilden en turrets hebben om de nieuwe aanvallen te weerstaan...
Als het echt zwaar blijft, kun je trouwens ook doorturtelen naar T3 en dan in plaats van uitbreiden een Gateway bouwen en sACUs gaan bouwen - als je er daarvan twee hebt inclusief eco upgrade, is de rest gratis - en heb je twee beresterke units tegen landaanvallen.
Andere dingen die op Hard relevant kunnen zijn:
Je commander upgraden met een schild, cloak, megalaser of nukelauncher géén goed idee, want die dingen kosten veel te veel voor wat ze doen. Gewoon de normale gun upgrade erop en de hitpoints komen vanzelf naarmate de t1 en t2 tankjes verpletterd worden. Als je commander zowel range als fire speed als damage upgrades op z'n main gun kan hebben, de goedkoopste eerst bouwen.
De reden om geen air te bouwen tegen de vijandelijke air raids is overigens dat je vliegtuigen buiten je schilden komen, dood gaan, en dan niet meer te stofzuigen zijn omdat ze te ver weg liggen.
Het idee is een beetje dat zolang je vijand niet door je schild heen beukt, jij van elke aanval een beetje sterker wordt. Zorg dus dat je afdoende schilden bouwt (met overlap!) en laat het uitbreiden naar Mexpunten toe gewoon even zitten tot je genoeg schilden kunt bouwen om een mexpunt in je basis te integreren.
Naarmate je basis groeit wordt je op verschillende punten aangevallen, en moet je dus meer verdediging inzetten. De oplossing is T2 turrets liberaal door je basis heen strooien, NIET t2 artillerie in he tmidden bouwen en dan hopen dat je alles bestrijkt. Ten eerste schiet t2a veel te laat (ronddraaien duurt zo lang) en tn tweede schiet je elk derde schot in je eigen basis - met chaos, verwoesting en uiteindelijk een dooie ACU tot gevolg. T2 arty = bad.
Als je net op T2 bent kan het handig zijn, zeker als je als Aeon speelt en je schilden niet van t2 naar t3 kunt upgraden, wat T2 schildwagentjes door je basis hen te strooien. Als je schilden dan plat gehaald worden door een combo air- en landstrike heb je een tweede laag, en wel één die geen plek in je basis inneemt. Echt stroomefficient zijn die dingen trouwens niet dus ze zijn laatste redmiddel, geen vervanging voor normale schilden.
Als je als UEF speelt is het overigens wellicht handig in plaats van t3 turrets enzo een Fatboy te bouwen en die te gebruiken als turret... tegen de t1 en t2 tankjes is dat echt méér dan zat en je hebt gelijk een handige mobiele basis om naar een mex punt toe te tuffen en daar Turtleville II te bouwen. Voor de UEF moet je trouwens op T3 point defenses en T3 amphibious assault bots (die hele trage met dat grote kanon) leunen om spinnen en collossussussussussussusses tegen te houden - fatboys zijn daar niet van.
EDIT:
hij draait erg goed onder WINE. Minstens net zo goed (of zelfs beter) als onder Windows.
[ Voor 17% gewijzigd door Wolfos op 07-02-2012 13:50 ]
bedoel je:TEAMIKKE schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 08:50:
Kan iemand nog die mod vinden waarbij ook Aeon en Seraphim van die T2 hulp engenieers krijgen? UEF heeft The Kennel en de Cybran heeft The Hive en zijn daardoor in de lategame enorm in het voordeel. Ik heb eens een mod gehad die dergelijke gebouwtjes ook toevoegde voor de andere facties maar ik kan hem niet meer vinden
Aeon T2 Mercury Pool (Engineering Station/Drones)
http://forums.gaspowered.com/viewtopic.php?f=7&t=33835
of deze:
[REL-FA] T3 Engineeringstations for all Factions v2
http://forums.gaspowered.com/viewtopic.php?t=31020
overigens gebruik ikzelf maar zelden engineering stations,
gewone t1 engineers hebben tenslotte de beste
mass-kost per build-rate verhouding.
Verwijderd
Gelukkig is het alternatief erg goed: http://www.faforever.com/
Die 1e bedoelde ik inderdaad. Maar die 2e is nog mooier! Bedankt voor de tipvmcsnekke schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 13:21:
[...]
bedoel je:
Aeon T2 Mercury Pool (Engineering Station/Drones)
http://forums.gaspowered.com/viewtopic.php?f=7&t=33835
of deze:
[REL-FA] T3 Engineeringstations for all Factions v2
http://forums.gaspowered.com/viewtopic.php?t=31020
overigens gebruik ikzelf maar zelden engineering stations,
gewone t1 engineers hebben tenslotte de beste
mass-kost per build-rate verhouding.
Verwijderd
Forged Alliance dus eigenlijk. Hoewel het toch wel behoorlijk anders speelt dan TA. Ik zie dat FA maar 18 euro kost en voor dat geld kun je hem eigenlijk niet laten liggen. Wel moet je ook nog ergens de originele Supreme Commander op de kop zien te tikken, anders kun je maar met 1 faction spelen (tenzij je alleen offline speelt, dan kun je wel met alle 4 factions spelen).
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2012 17:29 ]