Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik blijkbaar wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adramalech
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-04 10:45
Hebben er mensen zin om zaterdag +/- 20:00 ofzo FA te doen?
(hamachi hier + Skype)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

Adramalech schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 10:42:
Hebben er mensen zin om zaterdag +/- 20:00 ofzo FA te doen?
(hamachi hier + Skype)
Zaterdag niet, zondagavond wel. Dus dan is iedereen weer welkom op onze mumble server :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zondagavond speel ik dus in die cast oid. En ik speel nu demigod :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Prototype_
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-03 22:44
Nadat vorige pogingen waren gestrand heb ik daadwerkelijk een site gevonden waar FA op voorraad schijnt te zijn, althans dat vertelde de dame mij aan de telefoon.
Afin, eerst zien dan geloven natuurlijk maar ik geef hier toch maar de link naar de site omdat ik denk dat er meer mensen zijn die op zoek zijn naar dit spel.

http://www.next-level.nl

Als ik het binnenkrijg (of niet) dan laat ik het hier even weten.
update: In mijn brievenbus op dag 6 na bestelling, de dame aan de telefoon had dus gelijk :)

[ Voor 10% gewijzigd door _Prototype_ op 23-04-2009 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan het natuurlijk ook gewoon via Impulse kopen: http://www.impulsedriven.com/forgedall

Voor degene die een spelletje tegen mij willen spelen, mijn username is Artifax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabamAppien
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-10-2024

KabamAppien

IT Enthousiast

Is echt een top spel man!

Heb hem helemaal kapot gespeeld!

Always remember that you are absolutely unique. Just like everyone else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

We zijn nu aan het spelen, iedereen is welkom op onze mumble server :)

adres: lilith.cc
pass: neus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-08 09:34
Waarom gebruiken jullie in hemelsnaam dit soort methodes om zo'n game te spelen?

Theorie: Ja. Praktijk...uh. Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
Risce schreef op woensdag 22 april 2009 @ 14:41:
Waarom gebruiken jullie in hemelsnaam dit soort methodes om zo'n game te spelen?
Volgens mij omdat het via GPGnet niet helemaal gaat zoals het hoort?

( Ik heb zelf nooit probs gehad met GPGnet maar het schijnt nogal bagger te werken met 2vs2, 3vs3 etc... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vergeleken met demigod: gpgnet werkt prima.;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Prototype_
@ Risce
Het is hartstikke leuk om met mensen te spelen waarmee je kan praten mbv voice chat software.
Je kan bijvoorbeeld 2v2 doen in wisselende teams, terwijl anderen toekijken.
Achteraf beetje nakletsen over wat er goed ging of juist niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-06 13:34

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Adlermann schreef op woensdag 22 april 2009 @ 15:41:
vergeleken met demigod: gpgnet werkt prima.;
Daar noem je ook wel iets--alle reviews hebben het over hoe moeilijk het is om connecties te krijgen.

(Toch is ook Supreme Commander problematisch: omdat beide spellen gebruik maken van p2p methoden moeten alle spelers connectie met elkaar kunnen maken, terwijl bij de meeste spellen enkel iedereen connectie met een server/host moet maken. Dit betekent dat het mis gaat zodra er twee mensen een router hebben die alleen passief verbindingen wil maken. Zoals--schijnbaar--mijn SpeedTouch. Resultaat is dat ik op GPG-net 1vs1 ongeveer in 25 a 30% van de gevallen geen verbinding krijg, en dat ik eigenlijk niet hoef te proberen om aan een 4vs4 mee te doen want er is altijd wel iemand anders die ook zo'n router heeft. Zodra ik ergen "ping nil" zie staan hoor je mij kreunen.

Alleen is Demigod veel meer dan SC gericht op veel vs veel spelletjes, als ik het goed begrijp. Dus dit probleem wordt dan automatisch groter, plus welke verdere problemen ze dan ook mogen hebben.)

Is het trouwens een beetje leuk, Demigod? Heb het even in single player in actie gezien, maar ik vermoed dat het om de multiplayer gaat.

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Even voor de mensen met wie ik speel: Michiel/ogrim en ik hebben de Community bug fix patch v3 geïnstalleerd. Misschien kunnen jullie dat ook doen? Je kan hem in het spel aan en uit zetten, dus het heeft verder geen nadelen.

Link.

Het zou erg veel bugs moeten fixen waar GPG kennelijk nooit meer iets aan gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:08

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

toch maar ff naar cdwow gemailed hoe het nou zit.
blijkt dat ze pas op 18 juni (!!) weer voorraad krijgen.
iets met new release ofzo

Iemand nog een adres waar hij op voorraad is en niet duur?

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Prototype_
@TepelStreeltje
Dat heb ik onlangs gepost(scroll maar naar wat terug), maar afijn.
http://www.next-level.nl/
Daar heb ik FA dus recent besteld en ik had het na 6 dagen binnen.

@LordDeamon, speedtouch als in KPN experia box?
Kom eens langs bij ons op TS, misschien dat we je kunnen helpen.

[ Voor 37% gewijzigd door _Prototype_ op 14-05-2009 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@prototype: is er een oplossing dan voor de KPN experia box? (ST 780). Hoerenapparaat. Gebruik nu tijdelijk een 510, maar dat is ook niet wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Prototype_
Wij hebben zelf een VPN (zoiets als hamachi) en iemand met een ST 780 kreeg altijd error 619 als ie probeerde daar op in te loggen, het antwoord van de server kwam nooit door de router bij de client pc. Nu kennen we iemand op de helpdesk van KPN en die heeft ff een scriptje gedraaid op zijn router et voila het werkt. Wellicht dat dat jou ook kan helpen, want ik vermoed dat het probleem met GPG-net zon zelfde oorzaak betreft.

Wat je dus ff kan proberen is het volgende:
Bel de helpdesk van KPN en vertel daar dat je problemen hebt met VPN.
Ze moeten ff een scriptje draaien op je ST 780 en dan hoort het te werken.

[ Voor 15% gewijzigd door _Prototype_ op 14-05-2009 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb al een werkende vpn :P Maar dat vind ik dus irritant. Wilde ff weten of iemand z'n router hadk unnen fixen :P Ik speel op dit moment geen supcom meer (wel demigod) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Ik wil vanavond wel een potje FA spelen :) (ook met een experia box overigens :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Prototype_
Demigod heb ik een aantal keer geprobeerd maar ik vind het toch minder leuk dan FA.
Nogal beperkte keuze uit maps en demigods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Moet misschien nog wat testen, maar het lijkt erop dat we die SpeedTouch kunnen fixen. Hoe de vork in de steel zit weet ik niet, maar ogrim heeft via telnet wat firewall-instellingen op mijn router veranderd, en ik kan ineens met Jag connecten (ook zonder Hamachi). Ik post meer als ik meer weet.

Link: http://forums.multiplay.c...n-speedtouch-780wl-supcom

Hopelijk werkt het.

[ Voor 17% gewijzigd door Lord Daemon op 27-04-2009 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lord Daemon schreef op maandag 27 april 2009 @ 21:21:
Moet misschien nog wat testen, maar het lijkt erop dat we die SpeedTouch kunnen fixen. Hoe de vork in de steel zit weet ik niet, maar ogrim heeft via telnet wat firewall-instellingen op mijn router veranderd, en ik kan ineens met Jag connecten (ook zonder Hamachi). Ik post meer als ik meer weet.

Link: http://forums.multiplay.c...n-speedtouch-780wl-supcom

Hopelijk werkt het.
Bij de normale speedtouch werkt dat ja...bij de kpn experia box als het goed is niet. (custom firmware, nul rechten). Maar als het ook werkt bij een speedtouch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Jag schreef op maandag 27 april 2009 @ 19:21:
Ik wil vanavond wel een potje FA spelen :) (ook met een experia box overigens :/ )
had ook wel zin, maar zag niemand online.
vanavond nog een poging?

zal ook ff op de TS server rondsnuffelen :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Adlermann schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 08:49:
[...]

Bij de normale speedtouch werkt dat ja...bij de kpn experia box als het goed is niet. (custom firmware, nul rechten). Maar als het ook werkt bij een speedtouch...
Idd, met mijn experia box is er alleen maar een kpn user die niks mag. Root acces krijgen kan wel, maar dat moet dan via resetten en dan de stekker eruit trekken en dan met kpn herstel software aan de gang ed. Ik zie dat niet zo zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jag schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 13:40:
[...]

Idd, met mijn experia box is er alleen maar een kpn user die niks mag. Root acces krijgen kan wel, maar dat moet dan via resetten en dan de stekker eruit trekken en dan met kpn herstel software aan de gang ed. Ik zie dat niet zo zitten.
DAt wrekt ook al niet meer. Nieuwe firmware van kpn die die bug eruit haalt. Ik had een tijdje een gehackte experia box. Maar dat werkt nu dus niet meer. En het mooie is, ik kan nu nog een brakkie takkie speedouch 510 gebruiken voor supc om. Maar over 2 weken krijg ik een nieuw modem (glasvezel, ftth). Ook van kpn natuurlijk en 3x raden. Met een EXPERIA BOX :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Prototype_
ongelooflijk wat een rommel.
Dat KPN het niet mogelijk maakt om met een experia FA te spelen is echt triest.
Lijkt me dat er wel meer spellen / toepassingen dus niet mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Ik heb nog een Zyxel modem die veel fijner is. Maar ik zit tijdelijk in iemands anders zijn huis met zijn verbinding. En ik heb het wachtwoord niet. Dus kan het modem niet vervangen (lijkt me iig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
  • Laatst online: 09-08 09:34
Er komt binnenkort een toernooi voor prijzengeld:

http://forum.strategyinformer.com/showthread.php?p=508778

Is misschien interessant :)

Theorie: Ja. Praktijk...uh. Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Wat is dat ranked 1 vs 1 toch slopend. Dit is de eerste keer dat ik een spel als dit serieus online speel tegen mij onbekende tegenstanders, en echt, de adrenaline pompt door mijn lichaam zodra ik "Automatch requested" zie staan. :)

Ik ben overigens zojuist de top 750 binnen gewandeld--daarmee sta ik eindelijk buiten het domein van de mensen die 2 keer gewonnen hebben en toen gestopt zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjosh
  • Laatst online: 11-09 14:23
Vanavond is het weer zo ver, QuadV Commander!

http://www.quadv.com/match/1088

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny_B
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-09 19:57
Ik heb een probleem met SC FA onder Windows 7:

Artifacts.

Ik heb Windows 7 Build 7077 draaien, een ATI Radeon HD 3870 X2 met Catalyst (windows 7) 8.612. Supreme Commander Forged Alliance is gepatcht naar 153599. Hardwarematig is mijn videokaart niet de oorzaak van het probleem. Ik kan geen oplossing vinden.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adramalech
hebben ze dat quadv niet in high quality?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:41
Vinny, het lijkt me gewoon een bug in windows 7. Het is nog niet voor niets een beta / alpha ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Ik draai ook Win7, nu build 7100, daarvoor 7000. Maar ik had geen artfacten met FA. Wel wat crashes met een van de eerdere catalyst versies voor win7, maar vanaf 9.3 niet meer. Andere 3d applicaties geven geen probleem? En de versie die je noemt, is dat 9.4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-08 14:40
Afbeeldingslocatie: http://i710.photobucket.com/albums/ww102/c4p080/Picture092-1.jpg?t=1241507673

Blijkbaar willen ze Supreme Commander 2 beter verkopen door een simpeler spel te maken :'(

[ Voor 11% gewijzigd door M411007 op 08-05-2009 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Iedereen op de GPG-forums is ook al aan het huilen (of aan het schelden, wat je meer ziet op de GPG-forums, niet echt een volwassen sfeer daar) vanwege dat artikeltje. Maar wat staat er nu helemaal in? Dat ze minder nadruk op economie en meer nadruk op tactiek en strategie willen leggen--nou, zeg ik dan, dat is op zich mooi. Het moment uitkienen waarop je je eerste, en je tweede, mass extractor gaat upgraden, of wanneer je je eerste tech 2 power plant gaat neerzetten: dat is interessant. Maar mass storage om je achtste tech 2 mass extractor bouwen is saai. Dan ben ik idd liever met iets anders bezig.

Bovendien, ze zijn naar ik meen pas net begonnen met dit spel? Ik zou pas iets geloven als we een jaar verder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny_B
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-09 19:57
Killzone schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 22:56:
Vinny, het lijkt me gewoon een bug in windows 7. Het is nog niet voor niets een beta / alpha ;) .
Hmm toch maar eens de final installeren dan.
quote: Jag
Ik draai ook Win7, nu build 7100, daarvoor 7000. Maar ik had geen artfacten met FA. Wel wat crashes met een van de eerdere catalyst versies voor win7, maar vanaf 9.3 niet meer. Andere 3d applicaties geven geen probleem? En de versie die je noemt, is dat 9.4?
Andere 3d apps geven geen problemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lord Daemon schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 10:43:
Iedereen op de GPG-forums is ook al aan het huilen (of aan het schelden, wat je meer ziet op de GPG-forums, niet echt een volwassen sfeer daar) vanwege dat artikeltje. Maar wat staat er nu helemaal in? Dat ze minder nadruk op economie en meer nadruk op tactiek en strategie willen leggen--nou, zeg ik dan, dat is op zich mooi. Het moment uitkienen waarop je je eerste, en je tweede, mass extractor gaat upgraden, of wanneer je je eerste tech 2 power plant gaat neerzetten: dat is interessant. Maar mass storage om je achtste tech 2 mass extractor bouwen is saai. Dan ben ik idd liever met iets anders bezig.

Bovendien, ze zijn naar ik meen pas net begonnen met dit spel? Ik zou pas iets geloven als we een jaar verder zijn.
Wat ik van dat artikeltje begrijp is dat het meeste eco gerelateerde onderdelen eruit gaan.

Ik vind dat ook niet relaxed. Dat is wat de goede spelers van de waardeloze spelers kan onderscheiden in sup com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draconis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-07-2021

Draconis

The Creator

Het gave van Supcom is de combinatie van economie en strategie. Het is natuurlijk nog veel te vroeg om naar aanleiding van een dergelijk artikel echt een gedegen conclusie te trekken, maar ze moeten het spel in ieder geval niet pogen 'mainstream' of 'eenvoudiger' te maken. Wat ik gaaf vond van dit spel is de diepgang. Je moet in supcom in ieder aspect goed vooruit denken en dat spreekt me bijzonder aan.

Maar goed we zullen zien...

Veni Vidi Vici

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Adlermann, ik neem aan dat we het er allemaal over eens zijn dat als je SupCom neemt en je haalt de eco management eruit, dat je dan een slechter spel overhoudt.

Maar als je bepaalde onderdelen van het eco management eruit haalt, en daarvoor in de plaats andere dingen toevoegt--ja, wie zal zeggen wat daar het resultaat van is? Dat is niet iets wat je kan weten zonder veel meer details dan er in dit artikeltje staan. Daarom vind ik de hele commotie een beetje voorbarig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lord Daemon schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 16:37:
Adlermann, ik neem aan dat we het er allemaal over eens zijn dat als je SupCom neemt en je haalt de eco management eruit, dat je dan een slechter spel overhoudt.

Maar als je bepaalde onderdelen van het eco management eruit haalt, en daarvoor in de plaats andere dingen toevoegt--ja, wie zal zeggen wat daar het resultaat van is? Dat is niet iets wat je kan weten zonder veel meer details dan er in dit artikeltje staan. Daarom vind ik de hele commotie een beetje voorbarig.
Er werd gesproken over een eco systeem zoals TA/SUPCOM en mass stalling. Dus je kan afleiden dat ze eht hele eco systeem op de schok gaan gooien (deductie heet zoiets).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adramalech
Jammer, maar ik hoop dat we het terug kunnen modden =]
Het kan trouwens nog steeds een goede game worden, dat ligt er
inderdaad maar aan wat ze in gedachte hebben voor het verbeterde
combat gedeelte. Ik kijk er in ieder geval nog steeds naar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat letterlijk "take economy management off the table, you will be able to play this like any other RTS". Dat betekend dat het complexe economische model van SupCom 1 niet terugkomt, maar er een eenvoudiger systeem komt wat meer lijkt op andere RTS games. Er staat niet dat het exact hetzelfde wordt als andere RTS games of dat het übersimpel wordt. Mensen op internet trekken nu allerlei conclusies die nergens op gebaseerd zijn.

Feit is dat het dezelfde ontwikkelaar is als SupCom 1, die gasten weten dus waar ze het over hebben. Feit is ook dat als je SupCom leuk vind, je vind dat GPG in staat is een leuke RTS te maken. Ik vind het dan ook opvallend dat zo veel fans er maar meteen vanuit gaan dat GPG absoluut niet weet wat ze doen en er wel een zootje van zullen maken GPG is natuurlijk niet heilig maar ze zijn ook niet achterlijk. M.i. verdienen deze gasten wel wat meer vertrouwen, ik wacht eerst af hoe het uitpakt en als ik dat niet goed vind dan zeik ik het dan wel af lever ik dan wel kritiek, niet al bij voorbaat zonder te weten hoe het zit.

Maar goed dit soort teksten heb ik in 2005 en 2006 ook vaak genoeg gepost op de toenmalige GPG fora, ook toen ontplofte de community regelmatig over dingen, zoals bijvoorbeeld de lelijke schaduwen in screenshots (die waren simpelweg nog niet uitontwikkeld). Dit zal de komende jaren wel zo blijven. Ik ben eigenlijk veel meer benieuwd of features die SupCom 1 uiteindelijk niet gehaald hebben (onder water bases anyone?) in deel 2 hun opwachting zullen maken. We zullen zien. :)

Het is ook erg negatief allemaal, je hoort iedereen over het economische aspect maar niemand heeft het er over dat GPG SupCom 2 meer karakter wil geven. Dat zie ik persoonlijk als een enorm pluspunt, aangezien dat mijn grootste kritiek op deel 1 was. Het verhaal op zich vond ik goed, maar de manier waarop het verteld wordt werkt niet optimaal waardoor het nooit echt compelling wordt. Mensen die alleen multiplayer spelen vinden dat waarschijnlijk niet belangrijk, maar ik vond het jammer, en dus goed om te horen dat ze dat bij deel 2 willen verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 17:35:
Het is ook erg negatief allemaal, je hoort iedereen over het economische aspect maar niemand heeft het er over dat GPG SupCom 2 meer karakter wil geven. Dat zie ik persoonlijk als een enorm pluspunt, aangezien dat mijn grootste kritiek op deel 1 was. Het verhaal op zich vond ik goed, maar de manier waarop het verteld wordt werkt niet optimaal waardoor het nooit echt compelling wordt. Mensen die alleen multiplayer spelen vinden dat waarschijnlijk niet belangrijk, maar ik vond het jammer, en dus goed om te horen dat ze dat bij deel 2 willen verbeteren.
Wat betreft karakter hoop ik vooral dat ze de units flink op de schop nemen. Ik zat gisteren de QuadV Commander livecast te kijken, en die gasten (die al duizenden games gespeeld en gezien hebben) zeiden op een gegeven moment: "Hm, welke boot is hij nu aan het bouwen? Al die UEF naval lijkt op elkaar."

Met andere units is het misschien niet zo erg, maar toch wel vrij erg. Ik hover heel vaak met mijn cursor over een unit om te zien welke het is; en ook de icoontjes in je fabrieken zijn verre van memorabel en intuitief.

(De fusion power plant van de Core, dat was nu eens een mooie en herkenbare unit. :) Dat soort design zie ik graag: dat je meteen ziet wat wat is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uh-oh las ooit wat over dat de toekomst van supcom afhankelijk is van het succes van demigod...dat is een grote fail als ik het zo bekijk, iig de warcraft3 mod DOA is alsnog echt 100x beter. De levels ontbreken alleen al alle sfeer, nog maar te spreken over de coolheid van de units.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Tja het is de trend tegenwoordig he. Het basebuilden eruit slopen en uitbrengen. Terwijl ik nu juist zoveel plezier beleef aan het opbouwen van een basis. Er is bijna geen RTS meer te vinden waarin basebuilding nog een rol speeld. Het moet simplistisch, laag drempelig en dom vermaak zijn want dat levert de meeste omzet op. Als ik die screen zie moet ik meteen aan Warhammer 2 denken en dat is geen compliment.

De developer die zich hierin weet te onderscheiden door niet te kiezen voor de veel bewandeld weg kan straks weer flink cashen. Maar dat zal wel weer een jaar of 4 duren waarna iedere developer die bak met geld ziet en weer omslaat naar basebuilding. Zo gaat het al een jaar of 20.

[ Voor 52% gewijzigd door Seth_Chaos op 18-05-2009 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Demigod is eigenlijk best leuk hoor. Erg verslavend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wel leuk ja..niet speciaal. Ik doe liever een potje warhammer. Vergelijk het spel misschien ook teveel met warcarft 3 DotA en dat vindt ik eigenlijk nog een stuk beter, ze hadden erook veel meer mee moeten doen zoals andere game modes, vampire slayer (oid) was ook zon mod die je bv uren lang kan spelen of bv de Lotr mod die misschien buggy was maar rete leuk en sfeervol. Beetje raar dat ik het met wc3 mods ga vergelijken maar als de makers zegen daardoor geinspireerd te zijn hebben ze maar matige inspiratie...

Moet zeggen dat de maker van supcom wel vaker met een fail komen, bv zoals space sieges, sorry hoor "vermakelijke" game maar verder echt niks en dat voor de volle prijs in de markt zetten is jezelf in je vingers snijden. Als ik dan zo kijk denk huh, zoveel shit (oke geen shit maar gewoon matige games) uitbrengen en dan wel over de skills beschikken om een spel als supcom te maken...hmm ben zelf vergeten hoe het bedrijf heet...dat krijg je dan denk ik als je mensen niet meer weet te boeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
evilpin0 schreef op maandag 18 mei 2009 @ 12:23:
wel leuk ja..niet speciaal. Ik doe liever een potje warhammer. Vergelijk het spel misschien ook teveel met warcarft 3 DotA en dat vindt ik eigenlijk nog een stuk beter, ze hadden erook veel meer mee moeten doen zoals andere game modes, vampire slayer (oid) was ook zon mod die je bv uren lang kan spelen of bv de Lotr mod die misschien buggy was maar rete leuk en sfeervol. Beetje raar dat ik het met wc3 mods ga vergelijken maar als de makers zegen daardoor geinspireerd te zijn hebben ze maar matige inspiratie...

Moet zeggen dat de maker van supcom wel vaker met een fail komen, bv zoals space sieges, sorry hoor "vermakelijke" game maar verder echt niks en dat voor de volle prijs in de markt zetten is jezelf in je vingers snijden. Als ik dan zo kijk denk huh, zoveel shit (oke geen shit maar gewoon matige games) uitbrengen en dan wel over de skills beschikken om een spel als supcom te maken...hmm ben zelf vergeten hoe het bedrijf heet...dat krijg je dan denk ik als je mensen niet meer weet te boeien.
Niks niet volle prijs, 3 weken geleden ofzo gekocht voor 30 euro. Dus dat valt nog wel mee.(@impulse)

En dit is absoluut geen fail game. Ik vind het echt goed. Super verslavend. Maar het hangt echt af van het team waarmee je speelt... Het was alleen jammer dat stardock het multiplayer connectivity compleet heeft verneukt in het begin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wordt het niet saai? battles zijn wel super standaard en met de torch bearer wizard kill je al de nps met 1 ice storm, wat je dus constant staat te spammen, tenzij er een demigod is dan nuke je hem met een fireball. 3 Potjes gespeeld pas dus weet niet of ik wat over het hoofd zie. 30 euro is wel een prijs waarvoor ik hem haal om een paar avondjes zoet mee te zijn. Mwja die levels! damm waar is zijn de sfeervolle bossen/moerasen/bergen ect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
evilpin0 schreef op maandag 18 mei 2009 @ 13:17:
wordt het niet saai? battles zijn wel super standaard en met de torch bearer wizard kill je al de nps met 1 ice storm, wat je dus constant staat te spammen, tenzij er een demigod is dan nuke je hem met een fireball. 3 Potjes gespeeld pas dus weet niet of ik wat over het hoofd zie. 30 euro is wel een prijs waarvoor ik hem haal om een paar avondjes zoet mee te zijn. Mwja die levels! damm waar is zijn de sfeervolle bossen/moerasen/bergen ect?
Ik speel het spel met sup com mensen. (Gowerly, Deman, TBO,TLO, A_SPEC, etc, etc). We spelen eigenlijk altijd bij elkaar in het team...Daardoor blijft het denk ik leuker dan wanneer ik in m'n uppie het spel kon spelen....

Ik ben trouwens ook gestopt met sup com spelen (voorlopig), dus het kan ook zijn dat dit even den odige afleiding geeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seth_Chaos schreef op maandag 18 mei 2009 @ 11:04:
Tja het is de trend tegenwoordig he. Het basebuilden eruit slopen en uitbrengen. Terwijl ik nu juist zoveel plezier beleef aan het opbouwen van een basis. Er is bijna geen RTS meer te vinden waarin basebuilding nog een rol speeld. Het moet simplistisch, laag drempelig en dom vermaak zijn want dat levert de meeste omzet op. Als ik die screen zie moet ik meteen aan Warhammer 2 denken en dat is geen compliment.
Wat een onzin. Dat jij het niet leuk vind betekend niet dat het daarom maar rotzooi is. Het is simpelweg een ander soort game met z'n voor en nadelen, er zijn hordes mensen die base builden maar irritant en saai vinden en juist blij zijn met dit soort games. Overigens zijn games als Red Alert 3 en Starcraft 2 ook gewoon met base building dus het hoeft echt geen lange tijd te duren voor een RTS met base building.

Kortom: overdrijven is ook een kunst. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Demigod is nog verrassend diep hoor. Easy to learn, difficult to master. Alleen al de verschillende mogelijkheden die bij de tech tree horen van je demigod vereist dat je het spel goed begrijpt en kunt anticiperen op de gevolgen van je keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Prototype_
@Wezz6400

Wat hij bedoelt te zeggen tussen de regels door is waarschijnlijk zoiets als:
Help, verander niet de enige RTS die ik echt leuk vind en zich juist met het bouwen van een economie onderscheidt.

Daarbij, vind ik niet dat SC2 en RA3 te vergelijken zijn met supcom.

[ Voor 50% gewijzigd door _Prototype_ op 18-05-2009 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Heb net geprobeerd eens een ranked game te spelen, maar zonder succes. Hij blijft ofwel hangen op connecting ofwel op het automatch deel. Zal wel met mijn router te maken hebben, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Vinny_B schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 21:09:
Ik heb een probleem met SC FA onder Windows 7:

Artifacts.

Ik heb Windows 7 Build 7077 draaien, een ATI Radeon HD 3870 X2 met Catalyst (windows 7) 8.612. Supreme Commander Forged Alliance is gepatcht naar 153599. Hardwarematig is mijn videokaart niet de oorzaak van het probleem. Ik kan geen oplossing vinden.

Iemand een idee?
Was dit probleem inmiddels al opgelost? Of kan iemand me bevestigen dat FA wel goed werkt onder Win7?
Ben van plan om hem ook op mijn Win7 partitie te installeren maar dan moet ik wel ff zeker weten dat het geen problemen oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Prutzer80 schreef op zondag 24 mei 2009 @ 19:11:
[...]

Was dit probleem inmiddels al opgelost? Of kan iemand me bevestigen dat FA wel goed werkt onder Win7?
Ben van plan om hem ook op mijn Win7 partitie te installeren maar dan moet ik wel ff zeker weten dat het geen problemen oplevert.
Bij mij levert ie geen problemen op onder Win7 build 7100 (7000 trouwens ook niet) met een HD4850 en de laatste cat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Jag schreef op maandag 25 mei 2009 @ 20:07:
[...]

Bij mij levert ie geen problemen op onder Win7 build 7100 (7000 trouwens ook niet) met een HD4850 en de laatste cat.
Thanks! Dan ga ik hem deze week nog ff installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Mensen die wel eens survival escape spelen? Wij hebben net v3 (Spider pig) eindelijk uitgespeeld :)
http://www.gamereplays.or...ing&show=details&id=82343

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakjur
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-09 12:42

Tweakjur

Redacteur
Gday allen,

Ik heb volgende week op de E3 een interview met Chris Taylor over Supreme Commander 2. Ik heb SupComm wel gespeeld (FA niet), maar jullie zijn hier veel meer insider dan ik, dus als hier nog prangende vragen leven voor Supreme Commander 2, of Chris Taylor in het algemeen, DM me dan even en dan kijk ik of ik em kan stellen! :)

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JJJur schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 11:11:
Gday allen,

Ik heb volgende week op de E3 een interview met Chris Taylor over Supreme Commander 2. Ik heb SupComm wel gespeeld (FA niet), maar jullie zijn hier veel meer insider dan ik, dus als hier nog prangende vragen leven voor Supreme Commander 2, of Chris Taylor in het algemeen, DM me dan even en dan kijk ik of ik em kan stellen! :)
Of die de muziek uit transport tycoon zelf heeft gecomponeerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 11:14:
[...]

Of die de muziek uit transport tycoon zelf heeft gecomponeerd :P
De maker van Transport Tycoon is Chris Sawyer, niet Chris Taylor.

Leuk trouwens dat je dat hier post JJJur, daar gaan we eens goed over nadenken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
  • Laatst online: 13-09 14:41
Niet geheel verwant aan FA, maar de eerste trailer van Supreme Commander 2 staat op GameTrailers:
http://www.gametrailers.c...9-supreme-commander/49800

En hier twee scans uit PC Gamer Magazine (Excuus als dit niet toegestaan is), hier zie je ook wat in-game screenshots en een interview met Chris Taylor:
http://www.upload.mn/view/d2uony8bhz0ppqvfr9ap.png
http://www.upload.mn/view/a777c9rrfm32ef2f2jxe.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stink trailer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Als ik naar die features kijk dan ben ik niet blij met het simplified economy gebeuren, laat dat nou net het punt zijn wat SupCom zo strategisch maakte. Hoe meer map-control hoe beter.

Er zouden ook minder units in zitten, ook weer een minpunt. Ik wil niet te negatief worden maar het lijkt erop alsof het een wat eenvoudigere game gaat worden en daar zit ik nou niet bepaald op te wachten. Taylor zegt ook dat zijn nerd-gehalte wat lager werd door het ontwikkelen van deze game :(

Ik wacht het verder rustig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

er zijn toch nog geen details hoe de economy gaat worden? vind het beetje voorbarige angst, hoewel ik het er wel beetje mee eens ben :S

maar het hele adjency bonus gedeelte word makkelijker, misschien doelt hij alleen daar op.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Trailer is echt wel vet hoor :P Wat is er dan mis mee :D ?

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Ergens in een van de game blaadjes die ik wel eens langs zie komen ehb ik gelezen dat de game makkelijker werd, met daarin specifiek de economie. De makers willen niet weer een game waar het upgraden van je mexes naar T2 het belangrijkste is.

Begrijpelijk, maar god god god ik zie supreme commander 2 gewoon een red alert 3 worden. Veel vrolijke kleurtjes met een bagger RTS gameplay.

Jammer.....

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Dat hoeft toch helemaal niet? Ik zou het helemaal niet zo erg vinden als je je iets minder op het bouwen van mass storages en op precies het juiste moment upgraden van je mexxes en al het gemicro dat daar bij komt kijken hoeft te focussen. En bijvoorbeeld meer op strategische aspecten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stalllone schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 14:21:
[...]

Trailer is echt wel vet hoor :P Wat is er dan mis mee :D ?
Ik wilde eens fatsoenlijke gameplay zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het juli nummer van de amerikaanse PC Gamer staat:
Q: One thing about SupCom that turned off a lot of gamers was the economy - managing power and adjacency bonuses bace a bit too much like playing SimCity.
A: That's something we knew right from the very beginning was a problem, so we've made it much easier and much less confusing. That's our goal - to take economy management off the table. You'll be able to play this like any other RTS, as you'd expect. The nerd in me died a little bit, but said, "That's OK, Chris, because more people are going to have fun with the combat aspect of the game, and not get bogged down in the economic management."
In the rest van het artikel wordt duidelijk dat het nog steeds typisch SupCom is, dus veel units, strategic zoom en grootschalige gevechten. Daarnaast wordt er meer gedaan met karakters and willen ze interessantere verhalen vertellen, dat laatste zie je m.i. in de trailer duidelijk terug. Dit wordt dus duidelijk geen Red Alert of Dawn of War.
Adlermann schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 17:53:
[...]

Ik wilde eens fatsoenlijke gameplay zien :)
Het is een teaser trailer, daar zit nooit gameplay in. Dat was met SupCom 1 ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 31 mei 2009 @ 16:25:
Het is een teaser trailer, daar zit nooit gameplay in. Dat was met SupCom 1 ook niet.
Dat maakt het nog geen goede trailer. Laat het dan achterwege.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
  • Laatst online: 13-09 14:41
En een screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/np1k3o.jpg

Zo te zien hebben ze nog wel wat werk te doen aan de textures, particles en light effects.
Maar ja, hij is ook nog lang niet uit. ;)

[ Voor 25% gewijzigd door M-en-M op 31-05-2009 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Ik kan nooit echt heel veel afleiden uit zulke screenshots, doe mij maar een mooie trailer :)

In de eerste screenshots van SupCom moest er ook nog heel wat grafische poespas worden aangepast, als SupCom2 ook zo aangepast moet worden dan zal het grafisch wel erg heavy worden lijkt me.

Benieuwd of ik het nog een beetje kan draaien op mijn E6600 / 8000GTS als hij uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceBlue
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:33
Prutzer80 schreef op maandag 01 juni 2009 @ 10:42:
Ik kan nooit echt heel veel afleiden uit zulke screenshots, doe mij maar een mooie trailer :)

In de eerste screenshots van SupCom moest er ook nog heel wat grafische poespas worden aangepast, als SupCom2 ook zo aangepast moet worden dan zal het grafisch wel erg heavy worden lijkt me.

Benieuwd of ik het nog een beetje kan draaien op mijn E6600 / 8000GTS als hij uitkomt.
Daar draait het nu al moeilijk op met grafix op high. Als het spel goed is heb ik er wel een upgrade voor over. Speel het nu nog bijna dagelijks en dat al bijna 3jaar. Het blijft uitdagend en een topspel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Prototype_
Deze link kwam voorbij op gpg-net:
http://e3.gamespot.com/st...e-commander-2-impressions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m277755
  • Laatst online: 24-01-2022

m277755

leest meer dan hij typt

Ik hoop dat ik supcom 2 weer net zo leuk ga vinden als supcom en fa, maar ik ben bang van niet. Niet omdat ik denk dat het een slecht spel gaat worden, dat kan ik nu nog niet inschatten. Meer omdat supcom van die nieuwe dingen had die me nog heel lang bij zullen blijven. De eerste keer dat ik zag dat je per ongeluk een vliegtuig uit de lucht kan schieten met artillery en het gevoel dat dat opriep. Ik word er helemaal sentimenteel van :o

Wat voor mij ook heel veel heeft bijgedragen zijn de vele avonden op ventrilo met Aldermann, Rien, Gowerly en al de rest. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ik supcom 2 koop als ik niet weet dat jullie ook weer gaan spelen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draconis
  • Laatst online: 04-07-2021

Draconis

The Creator

Ik heb er een dubbel gevoel bij. Aan de ene kant klinkt het wel gaaf, bijvoorbeeld de ideeën met de techtree. Echter de andere kant van de medaille is dat de economie toe gaat naar die van een standaard RTS. Kortom, wachten tot je je grondstoffen binnen hebt en dan bestellen. In plaats van de het model dat je werkt met stromen grondstoffen en dat ieder project daar een deel van pakt, afhankelijk van het aantal builders en type gebouw etc. Dat laatste is ook veel realistischer, immers gaat het in de echte wereld ook zo. Bedrijven werken continu met geldstromen. Ik hoop dat het daardoor niet teveel aan gaat voelen als een 'gewone' RTS zoals C&C. Dat gevaar loert namelijk wel met de combinatie van de techtree & de vereenvoudigde economie.

Veni Vidi Vici

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m277755
  • Laatst online: 24-01-2022

m277755

leest meer dan hij typt

Uit de link van prototype
Energy and mass are still your two resources. However, now you will be able to purchase a unit or upgrade only if you can afford it, rather than queue it up as you could in the original. This means that players are less apt early on to paint themselves into a corner that they can't escape from later.
Als dit inderdaad betekent dat je geen enkele unit kan kopen tot je er resources voor hebt zeg ik: alsjeblieft niet. Ik kan me trouwens ook niet voorstellen hoe zoiets zou werken met een experimental.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

m277755 schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 00:31:
Uit de link van prototype

[...]

Als dit inderdaad betekent dat je geen enkele unit kan kopen tot je er resources voor hebt zeg ik: alsjeblieft niet. Ik kan me trouwens ook niet voorstellen hoe zoiets zou werken met een experimental.
Idd. Als je recourses slecht gaat, zet je toch een aantal bouwprojecten toch op stop/halt? Daar is die knop toch voor. :/

Edit: SupCom/TA is volgens mij ook zo'n beetje de enigste RTS die dit princiepe handhaaft. Bij Red Alert, Warcraft e.d. kun je niet Queeueueuen.

[ Voor 13% gewijzigd door Dutchie! op 04-06-2009 02:35 ]

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

bleh, dat zou wel schraal zijn! das juist het mooie van Supcomm!

Bij de recentere RTS's kon je wel quuueuen, de productie werd gewoon gepauzeerd tot je weer cash had. bij WC3 kon je niet quueueuen als je op dat moment er geen cash voor had om 7 units te kopen. verschilde nog wel eens dus

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!
m277755 schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 00:20:

Wat voor mij ook heel veel heeft bijgedragen zijn de vele avonden op ventrilo met Aldermann, Rien, Gowerly en al de rest. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ik supcom 2 koop als ik niet weet dat jullie ook weer gaan spelen O-)
Vent is nu net een maand dood :P We hebben het redelijk lang volgehouden :) Zelfs Deman is weer 6 maanden terug geweest (ik ga hem opzoeken volgende week trouwens :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

zit het interview dinges door te lezen... word er beetje droevig van...

upgrades, experience en de eerder genoemde econemy dinges...

upgrades opzich klinkt best goed, maar icm met minder units krijg je dan denk ik 1 soort unit die masaal gespamt gaat worden.
Ze willen dus voorkomen dat T1 units geen drol meer waard zijn, als je T2 hebt, wat ik best wel een goeie vind, alleen de uitwerking heb ik men twijvels over...

Experience (in het totaal, niet je units, unit experience mag blijven zoals het is) mag van mij weg.
Ze willen dus ala demigod experience pakken, zodat je daarmee je techtree of skills kan kopen...

Ik wil gewoon die hard oorlog voeren, niet allerlei dingen moeten regelen naast het bouwen en aanvallen :/

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Als ik zo dat verhaal lees dan zijn er 2 dingen waar ik niet echt vrolijk van wordt:

Alleen maar units bouwen als je genoeg Mass en Energy hebt, onbegrijpelijk dat ze dit aan gaan passen terwijl SupCom/FA en TA altijd met queues werkten.

Geen T1, T2 en T3 units meer maar upgrades, doet me een beetje denken aan de meer basic RTS games als Command & Conquer waarbij je ook je units kunt upgraden. Misschien ben ik te negatief maar ik vind het echt een versimpeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Gameplay filmpje van de E3 met commentaar van Chris Taylor:
http://ve3d.ign.com/video...ameplay-Movie/Flash-Video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt er inderdaad op dat ze de aantal aspecten gaan versimpelen. En dit is erg jammer, ik vind het net de verkeerde namelijk. Dat de economie moeilijk is te begrijpen en goed te gebruiken kan ik geloven, je hebt daar gewoon veel ervaring in nodig. Het lijkt er op dat ze van hardcore > casual gaan. Wat wel jammer is.

Maar goed, ik las ook ergens dat je nu wolken kan zien. En dat air units daar doorheen kunnen vallen als ze crashen. Dat zou wel vet wezen. Daarnaast de verbeteringen in pathfinding is ook verbetered. Ook een goed punt. Soms met SupCom/FA gingen al je units op 1 hoop wanneer je met +30 units de bocht om een berg moest.

Het blijft helaas afwachten, er kan nog veel gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

The stronger art style should also make it easier to identify units at a distance. ... expect to see fewer generic units across the board.
Heel goed!
you'll now be able to use a unit cannon to fling units from the other side of the map and get them right into the action.
Bizar? Zou heel vet kunnen zijn.
In the original, early units were rendered almost totally obsolete as you gained tech levels. Now, tech upgrades affect existing units, and new tech trees will let you outfit units with things such as additional (or longer) barrels, antiaircraft weaponry, and more.
Ook goed--nooit meer snel je level 1 leger Ctrl+Ken omdat er een Monkeylord aankomt en ze daar nog geen moertje vanaf kunnen schieten en hem wel veterance opleveren.
For example, you can add artillery to the ACU's shoulders, grant it torpedoes, perform a "core dump" ability should you fall under nuclear attack, or even pop off its head if you need to quickly escape from battle (the benefits of such a move remain unclear).
Klinkt bizar, maar wel goed.
However, now you will be able to purchase a unit or upgrade only if you can afford it, rather than queue it up as you could in the original.
Slecht?! Doe het niet!
Additionally, you will be able to earn experience by attacking other units. This experience can be used to research upgrades (though so can other resources). This means that if you prefer to turtle up, you will still have access to upgrades, though players who want to get into the action immediately will still be able to tech up as well.
Op zich goed, alleen... hoe krijg je experience tegen iemand die turtlet? Ik zie niet helemaal in hoe dit werkt.

Afgezien van die economie klinkt het eigenlijk allemaal wel erg goed. Ik hoop niet dat dat aspect, wat nu juist heel speciaal was, echt identiek wordt gemaakt aan alle Warcraft/C&C-achtige RTSen.

[Edit]

Vet filmpje: http://e3.gamespot.com/video/6211256/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docho
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 23:57
Op 10.45 minuten wordt er gepraat over mass en energy en er lijkt eigenlijk weinig verandert te zijn als ik de kerel goed begrijp. Men lijkt alleen de beginfase van economie wat makkelijker te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabberKooij
  • Laatst online: 12-09 12:12
Docho schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 01:34:
[...]

Op 10.45 minuten wordt er gepraat over mass en energy en er lijkt eigenlijk weinig verandert te zijn als ik de kerel goed begrijp. Men lijkt alleen de beginfase van economie wat makkelijker te maken.
Als ik het goed begrijp kan je nu pas iets kopen als je de mass en energy in voorraad hebt. Waarbij ik me afvraag of ze dan nog met qeuing werken. Nu kan je een fabriek op herhalen van een serie zetten. 2x tank, 2x Anto air en dat herhalen.

En voor experimentals is dat helemaal vaag, dan moet je wel hele grote stockpiles hebben.

In iedergeval lijkt het nu wel heel erg op CNC en ik ben in (bange) verwachting van het resultaat.
De Demigod maps zijn niet zo erg groot, maar het lijkt erop dat ze dezelfde technology voor de maps gebruiken. Alleen als dat betekend dat ze veel kleiner zijn dan ben ik daar niet blij mee. Sup com betekend voor mij toch een grote map met heeel veel eenheden.

Maak dagritmekaarten met mijn Picto-Selector op www.pictoselector.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:41
Zou inderdaad jammer zijn als je het echt op voorraad moet hebben voordat je het kan kopen. Ben ook benieuwd naar de expirimentals. Ik ben eigenlijk ook wel bang dat het teveel 'CNC' en Age Of Empires word...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prutzer80 schreef op maandag 01 juni 2009 @ 10:42:
Mijn ervaring met Supreme Commander is dat de CPU een belangrijkere rol speelt dan de grafische kaart. En dat is zeker het geval wanneer je een multiplayer game host.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Prototype_
Het ziet er allemaal mooi uit, dat zeker.
Onder de motorkap is er behoorlijk wat verbeterd.
Ik ben niet bang voor kleine maps, demi-god maakt gebruik van een verbeterde versie van de engine die ook voor SC en FA is gebruikt. Deze zelfde engine wordt hier ook weer gebruikt (ws met weer wat verbeteringen).

Het pas kunnen laten bouwen van een unit als alle benodigdheden op voorraad zijn is jammer.
Upgraden van de units via een tech tree lijkt me niet wat, maar ja kan wellicht meevallen.
Vind het altijd maar raar dat als je een upgrade in je base doet dat je daar dan een tank aan de andere kant van de map mee kan upgraden. Als je nou je fabriek kan upgraden en vervolgens betere tanks kan bouwen, ja dat lijkt me wel wat. Hetgeen dat je dan al hebt geproduceerd zou je dan kunnen laten upgraden bij je fabriek ofzo. Dat lijkt me veel realistischer.

Hoe dan ook, ik ga het zeker aanschaffen om het te proberen.

[ Voor 13% gewijzigd door _Prototype_ op 05-06-2009 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Heeft iemand ervaring met SupCom spelen met behulp van een Fritz!Box Fon WLAN 7170 modem? Dat wil mijn provider mij aansmeren (en het zou me geld schelen qua telefoon, dus ik wil het ook wel), maar ik ben er een beetje huiverig voor gezien de problemen die ik had om SupCom goed te kunnen spelen met mijn SpeedTouch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Groot deel van het succes van supcomm waren de grote mappen, denk dus niet dat ze dat snel zullen veranderen...

denk eigenlijk niet dat ze de economy C&C style gaan doen (pas kunnen beginnen met bouwen als je het bedrag hebt) puur door de experimentals...
heowel het wel de spam van die dingen tegen gaat. maar dan worden het Game-enders, die het atm niet (altijd) zijn...

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:47
Nog een trailer over E3, meer van het zelfde. Maar persoonlijk wat beter beeld kwaliteit.

http://www.gametrailers.c...9-supreme-commander/51076 (part 1)
http://www.gametrailers.c...9-supreme-commander/51074 (part 2)

Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees | jabber: twbms.ate.jabber.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adramalech
1 woord. Awesome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

meh, ik zie toch grote aantallen bij de mass en energy, niet xxxx/xxxxx. dus ben bang dat het in deze build nog wel is zoals in WC3 of C&C...

voor de rest vette filmpies!

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:47
Interview met nog wat interessante stukjes er in.
http://www.joystiq.com/20...ander-2-publisher-square/

Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees | jabber: twbms.ate.jabber.org

Pagina: 1 ... 9 ... 17 Laatste