Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

Nou, een heel geklooi maar wij hebben gisteravond onze eerste 2Vs2 gespeeld :). Via GPG net lukte het niet om verbinding met elkaar te krijgen. Uiteindelijk na veel geklooi via Hamachi wel (nieuw account aanmaken om nieuw ip toegedeeld te krijgen).

Was wel een erg leuk potje. De tegenstanders verrasten ons met veel air units, waar mijn medespeler bijna aan onderdoor ging en uiteindelijk helemaal. Mijn econemy ging goed en ik heb toen 1 tegenstander met mijn leger T3 grond units gecrushed. Helaas viel er toen een nuke op mijn basis en waren toen mijn factories plus een groot deel van de air defence weg. Dat hielp niet :P.
Nog wel een hele hoop te leren! Er staan nog te vaak engineers stil, ik breid te weinig uit en let te weinig op in- en uitgaven.

Maar hebben jullie ook vergelijkbare problemen met verbinden met games/andere spelers gehad? Ik kon wel hosten, maar als ik joinde had ik niet met iedereen verbinding (wel als ik hostte). Voor een medespeler gold precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jag schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 12:32:
Nou, een heel geklooi maar wij hebben gisteravond onze eerste 2Vs2 gespeeld :). Via GPG net lukte het niet om verbinding met elkaar te krijgen. Uiteindelijk na veel geklooi via Hamachi wel (nieuw account aanmaken om nieuw ip toegedeeld te krijgen).

Was wel een erg leuk potje. De tegenstanders verrasten ons met veel air units, waar mijn medespeler bijna aan onderdoor ging en uiteindelijk helemaal. Mijn econemy ging goed en ik heb toen 1 tegenstander met mijn leger T3 grond units gecrushed. Helaas viel er toen een nuke op mijn basis en waren toen mijn factories plus een groot deel van de air defence weg. Dat hielp niet :P.
Nog wel een hele hoop te leren! Er staan nog te vaak engineers stil, ik breid te weinig uit en let te weinig op in- en uitgaven.

Maar hebben jullie ook vergelijkbare problemen met verbinden met games/andere spelers gehad? Ik kon wel hosten, maar als ik joinde had ik niet met iedereen verbinding (wel als ik hostte). Voor een medespeler gold precies hetzelfde.
Dan moet je of poorten forwarden (e.g. 6112) of je router in dmz/bridge mode zetten. Wat voor modem/router heb je eigenlijk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:08

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

toch wel via GPGnet?

Denk toch dat je van die 2 routers af moet Jag :P

Lemme know als je er nog 1 doet, ik doe graag mee :D

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-08 14:40
Ik heb gisteren Gameranger geprobeerd met TA. Een vriend van me kon niet alle ports voor TA openen (geen ondersteuning voor portranges). Gameranger lostte dit op en we hebben voor het eerst sinds jaren weer eens TA gedaan.

SupCom en FA zijn ook ondersteund, dus je kunt het proberen als je GPG niet aan de praat krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M411007 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 13:56:
Ik heb gisteren Gameranger geprobeerd met TA. Een vriend van me kon niet alle ports voor TA openen (geen ondersteuning voor portranges). Gameranger lostte dit op en we hebben voor het eerst sinds jaren weer eens TA gedaan.

SupCom en FA zijn ook ondersteund, dus je kunt het proberen als je GPG niet aan de praat krijgt.
Probleem ligt niet bij gpg, maar bij sommige routers. Wel even goed formuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Adlermann schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 12:39:
[...]

Dan moet je of poorten forwarden (e.g. 6112) of je router in dmz/bridge mode zetten. Wat voor modem/router heb je eigenlijk/
Speedtouch 780. Staan geforward, ik kan ook hosten. Maar ik kon geen verbinding krijgen met andere players als ik zelf niet hoste. Alleen de host kon verbinding krijgen met andere spelers, wie er ook hostte.

Toen hebben we geprobeerd te joinen door direct ips in te vullen -> geen verschil. Daarna Hamachi. Daarmee konden toen drie van de vier erin en ook met elkaar verbinden. De vierde kwam er niet in en was ook niet pingbaar buiten FA. Hij had ook als enige een heel ander IP in Hamachi. Na veel geklooi om een nieuw account aan te maken en daarnaar te switchen, heeft hij een nieuw hamachi ip gekregen en toen werkte het uiteindelijk. En dan moesten we wel handmatig het hamachi ip adres van de host invullen.
TepelStreeltje schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 12:45:
toch wel via GPGnet?

Denk toch dat je van die 2 routers af moet Jag :P

Lemme know als je er nog 1 doet, ik doe graag mee :D
Ik zat gister alleen achter de speedtouch om het wat simpeler te maken :).

En nog een vraag voor de groep: welke templates hebben jullie gemaakt en zijn heel handig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-09 23:01
Laat het mij ook weten als er een game wordt gespeeld, ik wil namelijk ook wel mee doen :)

Ik gebruik maar zeer weinig templates. Meestal alleen 4 mess storages voor m'n extractor voor de rest meestal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jag schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 15:21:
[...]
Speedtouch 780. Staan geforward, ik kan ook hosten. Maar ik kon geen verbinding krijgen met andere players als ik zelf niet hoste. Alleen de host kon verbinding krijgen met andere spelers, wie er ook hostte.
HOu maar op. Ik heb hetzelfde modem. Troep met een grote T. Kun je nooit fatsoenlijk supcom mee spelen op GPGNet. Ik moet een VPN gebruiken (naar een externe machine van ons) zodat ik daarop kan verbinden emt GPGnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-06 13:34

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ha Jag, je hebt precies de twee mooiste momenten uit het spelletje genoemd in je beschrijving - het moment dat ik met vijf gunships jullie hele leger kapot schoot omdat je geen anti-air had meegenomen, en het moment dat die nuke ineens je basis plat legde. :+

Neemt niet weg dat Michiel en ik ook erg slecht speelden (maar wat kan je verwachten bij je eerste multiplayer spelletje?). Ik denk dat als jij met je leger naar mij was gelopen ipv naar Michiel, dat je misschien wel gewonnen had. Ik stopte namelijk veel te veel van mijn inkomsten in die nuke, en als je in mijn basis had kunnen staan voordat die af was... dan was ik niet erg gelukkig geworden. (Ik heb het idee dat die nukes hier wel wat duurder zijn dan in TA.)

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Speelden jullie vanilla or FA? In vanilla is de launcher 300k mass. In FA 12k dacht ik. IN vanilla kan je op een 20x20 kaart en groter (mits je de eco hebt) een anti nuke bouwen in de tijd dat je tegenstander ee nuke lanceert totdat hij bij je basis is :)

[ Voor 97% gewijzigd door Adlermann op 17-03-2009 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

We speelden Forged Alliance. Het verschil tussen 300k en 12k is wel heel erg groot, overigens? In ieder geval deed die nuke er zelfs toen hij geassist werd door iets van 10 engineers erg lang over om zichzelf te bouwen (en dat zonder dat ik te weinig resources had).

Op zich vind ik het positief als de nuke erg duur is. Het is niet direct de leukste manier om het spel te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 14:23
Lord Daemon schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 17:00:
We speelden Forged Alliance. Het verschil tussen 300k en 12k is wel heel erg groot, overigens? In ieder geval deed die nuke er zelfs toen hij geassist werd door iets van 10 engineers erg lang over om zichzelf te bouwen (en dat zonder dat ik te weinig resources had).

Op zich vind ik het positief als de nuke erg duur is. Het is niet direct de leukste manier om het spel te spelen.
Ze hebben assisten van nukes uitgeschakeld, kan je ook wel zien aan het verbruik van je engineers, 30 energy ofzo. De manier om veel nukes te lanceren is met de seraphim spelen, die expirimental nuce launcher bouwen, of 30 nuke silo's bouwen. Maarja... dat soort geintjes kost zo gigantisch veel, dat je beter een stuk of 30 soul rippers kan bouwen...

Mijn videokaart ligt weer bij de winkel.... hoop dat ik hem snel terug krijg, supcom op een 6600 wil niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Meer gegadigden voor samen rellen, lachen :D
Ik heb evt nog wel een ventrilo server waar we op kunnen :)

Binnenkort maar weer wat afspreken dan :D
Ik zit achter een Zyxel modem en SMC router, zijn daar ook problemen mee? kan altijd de router er tussenuit halen though...

Ik heb btw pas over 9 dagen FA :'( (Hoewel het via hamachi wel kan. *hides* welke versie is atm nieuwste van FA? 3599?)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ik heb zojuist mijn eerste ranked game gespeeld, en uiteraard verloren, maar toch pas na 50 minuten. Ik had zelfs op een gegeven moment 75% van de map in handen en een stuk van zijn basis verwoest, omdat hij te lang door was gegaan met Tier 1 en ik ineens met Tier 3 units aan kwam zetten.

Helaas had ik mijn economie nog niet goed op orde. (Zo vergat ik bijvoorbeeld straal om mijn mass extractors te upgraden.) Uiteindelijk toch vrij dik verloren dus.

Heeft de Aeon trouwens goede anti-air units? Want mijn Tier 3 units leken weinig uit te richten, maar misschien bouwde ik gewoon de verkeerde. En is die tier 3 sniper bot goed? Het ziet er vrij impressive uit, maar hij was ook binnen de kortste keren weg toen er even een vliegtuig langs kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Adlermann schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 14:03:
[...]

Probleem ligt niet bij gpg, maar bij sommige routers. Wel even goed formuleren.
Dat bedoel ik ook. Met Gameranger hoef je geen ports te openen in je router/modem. Die vriend van mij heeft ook een Speedtouch en kreeg het niet voor elkaar hierin een portrange te forwarden. Met Gameranger is dat helemaal niet nodig. Ik weet niet hoe die dat omzeilt, maar het werkt wel.

En aangezien het ook SupCom en FA ondersteunt, kun je die hier ook spelen als je het portforwarding niet voor elkaar krijgt.

Als het wel lukt, moet je natuurlijk op GPGnet gaan spelen. Daar zitten alle spelers. Op Gameranger zitten geen SupCom spelers, alleen jij en je vrienden. Vandaar dat het ook meer een alternatief is voor Hamachi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lord Daemon schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 17:00:

De nuke is niet duur, de buildtime staat gewoon erg hoog (zo hoog dat engineers nauwelijks effect hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Adlermann schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 16:36:
[...]

HOu maar op. Ik heb hetzelfde modem. Troep met een grote T. Kun je nooit fatsoenlijk supcom mee spelen op GPGNet. Ik moet een VPN gebruiken (naar een externe machine van ons) zodat ik daarop kan verbinden emt GPGnet.
Hoe bedoel je verbinden met GPGnet? Ik kan daar zonder problemen inloggen en ik kan ook gewoon hosten nadat ik de poorten had geforward. Alleen konden degenen die joinden vervolgens geen verbinding maken met elkaar. Hetzelfde als iemand anders hostte. Dus of het dan aan mijn router ligt?
Ha Jag, je hebt precies de twee mooiste momenten uit het spelletje genoemd in je beschrijving - het moment dat ik met vijf gunships jullie hele leger kapot schoot omdat je geen anti-air had meegenomen, en het moment dat die nuke ineens je basis plat legde.
Je had idd niet veel later moeten zijn met die nuke, mijn T3 leger was onderweg en niet meer te stoppen :). Door de nuke was een groot deel van mijn air defence plus hele produktie weg. Daar stond mijn commander wat nieuws te bouwen, buiten een shield. En toen was hij een makkelijke prooi voor jouw gunships. Jammer, want ook zonder produktie was het nog wel gelukt denk ik :).
Ik heb zojuist mijn eerste ranked game gespeeld, en uiteraard verloren, maar toch pas na 50 minuten. Ik had zelfs op een gegeven moment 75% van de map in handen en een stuk van zijn basis verwoest, omdat hij te lang door was gegaan met Tier 1 en ik ineens met Tier 3 units aan kwam zetten.
Netjes. Wat was zijn rank? Ik denk dat ik echt kansloos afgemaakt ga worden door een enigzins ervaren speler. Met balanced annihilation was het wel een kansloze bedoening iig :).
Heeft de Aeon trouwens goede anti-air units? Want mijn Tier 3 units leken weinig uit te richten, maar misschien bouwde ik gewoon de verkeerde.
Ik speel zelf Seraphim (weet ook niet waarom :P), maar daar heb je met Tier 3 geen dedicated anti air units. Ik bouw daarom er T2 mobile air cannons bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jag schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 12:38:
[...]

Hoe bedoel je verbinden met GPGnet? Ik kan daar zonder problemen inloggen en ik kan ook gewoon hosten nadat ik de poorten had geforward. Alleen konden degenen die joinden vervolgens geen verbinding maken met elkaar. Hetzelfde als iemand anders hostte. Dus of het dan aan mijn router ligt?
Ja verbinden met GPGnet gaat wel. Alleen met andere spelers niet. Het maakt voor sup com geen zak uit of je nu host of joined. Het is toch een p2p verbinding. Iedereen moet met iedereen praten. De speedtouch 780 maakt gebruikt van sym. NAT. door kan je niet verbindne met andere gebruikers met sym. NAT. (of je moet hem in DMZ mode pleuren). Dan werkt het wel. Alleen dat dat niet met m'n KPN experia Box :(

Dus ja het ligt aan jouw router plus die van de andere.
Ik speel zelf Seraphim (weet ook niet waarom ), maar daar heb je met Tier 3 geen dedicated anti air units. Ik bouw daarom er T2 mobile air cannons bij.
Seraphim heeft gewoon SAM Launchers op T3. En natuurlijk het beste wat tegen air werkt. Zelf air bouwen op T3.

[ Voor 19% gewijzigd door Adlermann op 18-03-2009 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Adlermann schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 10:05:
[...]

De nuke is niet duur, de buildtime staat gewoon erg hoog (zo hoog dat engineers nauwelijks effect hebben).
Het gaat meer om de built rate. Een nuke heeft build rate 1080. Een T1 engineer heeft build rate 5. Je hebt dus 216 T1 engineers nodig om een nuke missile 2x zo snel te bouwen.

10 T1 engineers komt overeen met 4.6% build rate van een nuke en door hiermee te helpen zal een nuke missile slechts 13 sec eerder klaar zijn (5:47min ipv 6:00 min).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M411007 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 13:30:
[...]

Het gaat meer om de built rate. Een nuke heeft build rate 1080. Een T1 engineer heeft build rate 5. Je hebt dus 216 T1 engineers nodig om een nuke missile 2x zo snel te bouwen.

10 T1 engineers komt overeen met 4.6% build rate van een nuke en door hiermee te helpen zal een nuke missile slechts 13 sec eerder klaar zijn (5:47min ipv 6:00 min).
Om helemaal correct te zijn: beide.

build time: 9000, build rate: 1080

dus daadwerkelijke tijd is 9000/1080. Wat ze gedaan hebben in FA is buildtime VEEEL hoger maken en build rate VEEEL hoger maken.

[ Voor 14% gewijzigd door Adlermann op 18-03-2009 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Jag schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 12:38:
[...]
Je had idd niet veel later moeten zijn met die nuke, mijn T3 leger was onderweg en niet meer te stoppen :). Door de nuke was een groot deel van mijn air defence plus hele produktie weg. Daar stond mijn commander wat nieuws te bouwen, buiten een shield. En toen was hij een makkelijke prooi voor jouw gunships. Jammer, want ook zonder produktie was het nog wel gelukt denk ik :).
Had erom gespannen, want ik had bijna weer een nuke klaar - als ik die op je leger had kunnen mikken had ik er goed voor gestaan, als hij gemist had was ik de sjaak geweest. :)
Netjes. Wat was zijn rank? Ik denk dat ik echt kansloos afgemaakt ga worden door een enigzins ervaren speler. Met balanced annihilation was het wel een kansloze bedoening iig :).
Niet hoog; beter dan waarmee je begint, maar niet veel beter. Winstpercentage onder de 50%. Maar goed, hij had wel meer dan 90 spelletjes gespeeld, en ik pas 1. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Adlermann schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 13:48:
[...]

Om helemaal correct te zijn: beide.

build time: 9000, build rate: 1080

dus daadwerkelijke tijd is 9000/1080. Wat ze gedaan hebben in FA is buildtime VEEEL hoger maken en build rate VEEEL hoger maken.
9000 is de build time van de nuke launcher.

Build time van de raket is 324000. Tijd om raket te maken is dus 324000/1080= 600 sec = 5:00 min.

Bij de anti-nuke zijn build time en build rate ook verhoogd voor de raket en heeft assist weinig nut. (build rate 1080, build time 259200, 4:00 min)

De experimental nuke van Seraphim heeft build rate 2160 en de raket maar een build time van 129600. Hij maakt dus een raket in 129600/2160= 60 sec= 1:00 min. Die raket kost ook maar 600m en 600e, dus heb je maar een inkomen van +10m en +100e nodig.
Per raket heb je 2 anti-nukes nodig. Wil je je dus beschermen tegen dit ding, dan heb je 8 anti-nukes nodig die per 2 elke minuut een anti-raket hebben. Een anti-nuke verbruikt -15m en -1500e. Acht kost je dus -120m en -12000e.
Dat is niet te doen, dus het is een echte game ender. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M411007 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 09:50:
[...]

9000 is de build time van de nuke launcher.

Build time van de raket is 324000. Tijd om raket te maken is dus 324000/1080= 600 sec = 5:00 min.

Bij de anti-nuke zijn build time en build rate ook verhoogd voor de raket en heeft assist weinig nut. (build rate 1080, build time 259200, 4:00 min)

De experimental nuke van Seraphim heeft build rate 2160 en de raket maar een build time van 129600. Hij maakt dus een raket in 129600/2160= 60 sec= 1:00 min. Die raket kost ook maar 600m en 600e, dus heb je maar een inkomen van +10m en +100e nodig.
Per raket heb je 2 anti-nukes nodig. Wil je je dus beschermen tegen dit ding, dan heb je 8 anti-nukes nodig die per 2 elke minuut een anti-raket hebben. Een anti-nuke verbruikt -15m en -1500e. Acht kost je dus -120m en -12000e.
aah, verkeerd knip en plak werk. Maakt voor de discussie trouwens niet uit. buildrate en builtime zijn twee even belangrijke componenten. (ik had het ook wel kunnen zien als ik langer dan 1 seconde had nagedacht, want ik weet dat het 5 min duurt om een raket te bouwen...).. De reden om assist eruit te halen was omdat je pas een anti nuke hoefde te bouwen na de "strategic launch detected"......

Aah de good old gesloten FA beta tijd.. Ik mis het ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

M411007 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 09:50:
[...]
Dat klinkt als niet te doen bijna. Wordt dat ding veel gebruikt in multiplayer?
Adlermann schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 12:55:Seraphim heeft gewoon SAM Launchers op T3. En natuurlijk het beste wat tegen air werkt. Zelf air bouwen op T3.
Ik bedoelde mobile anti-air, daar gebruik ik de T2 mobile air cannon voor.
De speedtouch 780 maakt gebruikt van sym. NAT. door kan je niet verbindne met andere gebruikers met sym. NAT. (of je moet hem in DMZ mode pleuren). Dan werkt het wel.
Ok, dan pleur ik dat ding wel in DMZ mode (hopende dat dat uberhaupt kan). Lekker gaar zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jag schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 11:30:
[...]

Dat klinkt als niet te doen bijna. Wordt dat ding veel gebruikt in multiplayer?

[...]
Ik bedoelde mobile anti-air, daar gebruik ik de T2 mobile air cannon voor.
Euh, geen enkele faction heeft t3 mobile AA. Dus als je mobiele AA wilt moet je altijd t1/t2 bouwen. Sterker nog, de T3 subs van seraphim zijn de beste mobiele AA units van de game :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Adlermann schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 11:47:
[...]

Euh, geen enkele faction heeft t3 mobile AA. Dus als je mobiele AA wilt moet je altijd t1/t2 bouwen. Sterker nog, de T3 subs van seraphim zijn de beste mobiele AA units van de game :)
Dat was precies wat ik wilde voorstellen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
De game enders zijn trouwens:
  • Mavor, zeer nauwkeurige artillery met enorme range (UEF)
  • Scathis, multi-barrel artillery (Cybran)
  • Paragon, +10000m en +100000e (Aeon)
  • Yolana Oss, super nuke launcher (Seraphim)
  • Salvation, rapid fire artillery (Aeon)
Die dingen kosten ongeveer 250 000m = 6 nukes en 13 raketten = 12 Fatboys = 16 Monkeylords = 12 Galactic Colossus = 120 T3 bombers of 7257 Mech Marines. :)
Game enders zie je bijna nooit online omdat ze zo ontzettend duur zijn en je voor die kosten een heleboel leuke andere dingen had kunnen maken.
Je ziet ze wel eens in games met 2x resource, no rush en dat soort regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soms zie ik ze wel. 1x per 50 games ofzo die ik speel. Meestal op setons :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

ben voor de gein met de campaign begonnen van FA.
in een na laatste missie kreeg ik een Aeon commander. en had al volle basis met goeie eco, als Cybran.
Dus ik voor de leuk zon Paragon maken en shitload van die Hyves (gebouwen die alles assisten met bouwen wat in range staat)

Best grappig om binnen 2 minten 20 monkeylords te kunnen bouwen :P

liep uiteindelijk de basis in met 30 monkeylords en stuk of 35 Experimental gunships :P (was te lui om Aeon experimentals te bouwen).

paragon is briljant speelgoed :)

trouwens, Mavor heeft toch geen max range?

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
TepelStreeltje schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 16:33:

trouwens, Mavor heeft toch geen max range?
Volgens mij schiet die de hele map over, ik weet het echter niet 100% zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 16:23

KhaZ

Alfa Romeo

Mavor raakt alles. Met genoeg (lees: 50+) shields kun je 't doorstaan..

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KhaZ schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 16:48:
Mavor raakt alles. Met genoeg (lees: 50+) shields kun je 't doorstaan..
Hoe het zit in FA weet ik niet. In Vanilla had je er 4 nodig die je goed moest micro-en. Wat je deed was, je maakte 4 overlapping schields en zette er 3 uit. bij elke mavor shot ging je shield die online was uit. Op dit punt zet je een ander shield aan. Dit herhaal je. Op het einde heb je Mavor protection voor die plek. Door de shield regen cycle hoefde je het later ook niet meer bij te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Probleem is dat een mavor 2-3 shields tegelijk kapot maakt, en als het shield kapot gaat valt de rest van het schot door het shield heen op de grond zegmaar. Het is een soort clusterbom van die mavor, het zijn meerdere kleine bommen zodat ze er makkelijker doorheenkomen.

Denk ik :+

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KhaZ schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 17:02:
Probleem is dat een mavor 2-3 shields tegelijk kapot maakt, en als het shield kapot gaat valt de rest van het schot door het shield heen op de grond zegmaar. Het is een soort clusterbom van die mavor, het zijn meerdere kleine bommen zodat ze er makkelijker doorheenkomen.

Denk ik :+
In FA volgens mij wel (weet ik niet zeker). maar in Vanilla werkte het hierboven beschrevene. Hij gaat niet door 2-3 shields tegelijk heen omdat er maar steeds 1 aanstaat :) Dat is het mooie van die techniek. Bhaal heeft zo een keer een mavor aanval afgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Maar 1 mavor schot is zo sterk dat hij 1 shield gewoon verpulverd, deze kun je dus niet meer aanzetten daarna?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KhaZ schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 18:32:
Maar 1 mavor schot is zo sterk dat hij 1 shield gewoon verpulverd, deze kun je dus niet meer aanzetten daarna?
Gaat alleen offline

projectile: 12000 damage

[ Voor 5% gewijzigd door Adlermann op 19-03-2009 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Hmm, interessant, ga het eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Mavor heeft range 80. Dus op een 81x 81 map zou hij vanuit een hoek net niet de andere hoek kunnen halen. Shields kun je guarden. Brainsteel heeft eens laten zien dat je tegen een Mavor kunt beschermen met 1 UEF T3 shield geguard door een aantal SCU's.
Of je misbruikt de shield bug: als je een neergehaald shield aan je partner geeft staat hij direct weer volle sterkte. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M411007 schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 09:39:
Mavor heeft range 80. Dus op een 81x 81 map zou hij vanuit een hoek net niet de andere hoek kunnen halen. Shields kun je guarden. Brainsteel heeft eens laten zien dat je tegen een Mavor kunt beschermen met 1 UEF T3 shield geguard door een aantal SCU's.
Of je misbruikt de shield bug: als je een neergehaald shield aan je partner geeft staat hij direct weer volle sterkte. :P
Bhaal was volgens mij de eerste die dat deed in vanilla (in UEF of AEON money tournament).

In vanilla moest het inderdaad met UEF shields omdat de MAVOR toen 22.000 schade deed. Nu is dat nog maar 12.000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
FF een heel apart vraagje:

Ik vind die ingame muziek van Vanilla leuker klinken als die van FA. ( spreek me er niet op aan, smaken verschillen he :P )

Is er ook een eenvoudige mogelijkheid om die muziek in FA af te spelen?

Edit: De muziek van Total Annihilation zou ook gaaf zijn :+

[ Voor 13% gewijzigd door Vlassie1980 op 20-03-2009 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prutzer80 schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 13:22:
FF een heel apart vraagje:

Ik vind die ingame muziek van Vanilla leuker klinken als die van FA. ( spreek me er niet op aan, smaken verschillen he :P )

Is er ook een eenvoudige mogelijkheid om die muziek in FA af te spelen?

Edit: De muziek van Total Annihilation zou ook gaaf zijn :+
Er is een TA music mod voor sup com. Staat wel ergens op het forum volgens mijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Vanavond weer proberen potje te doen heren?
rond 20:00 op het hamachi netwerk wat ik op gezet had? (netwerk heet TepelStreeltje, wachtwoord is GoT)
iig niet op gpgnet, aangezien dat beetje brak werkt en teveel samen met Supcom werkt (als in, niet kunnen chatten als je game start/crasht etc)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

TepelStreeltje schreef op zondag 22 maart 2009 @ 14:39:
Vanavond weer proberen potje te doen heren?
rond 20:00 op het hamachi netwerk wat ik op gezet had? (netwerk heet TepelStreeltje, wachtwoord is GoT)
iig niet op gpgnet, aangezien dat beetje brak werkt en teveel samen met Supcom werkt (als in, niet kunnen chatten als je game start/crasht etc)
Nee helaas, ben aan het werk. We gaan trouwens teamspeak 2 gebruiken waarschijnlijk, met google chat kan je maar met 1 iemand tegelijk praten helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

ok :)

ik heb wel een ventrilo server waar we op kunnen hoor (is net als teamspeak) van men wow guild :)
kan 70 man aan en zitten toch niet meer dan 40 man op per avond.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ik ben vanmiddag redelijk inde pan gehakt op de zeer kleine map Winter Duel: de tegenstander (UEF) kwam met zijn commander, en sloeg toen mijn commander (Aeon) geheel aan puin. De replay gekeken, en wat bleek: hij had al heel snel zijn commander geupgrade, en dat was hier kennelijk een goede tactiek. Volgens mij kan ik niet zien welke upgrade hoe deed, maar ik neem aan dat het de Heavy Anti-Matter Canon was. Iig deed hij 200 schade per schot aan mij, en ik volgens mij maar iets van 100 aan hem.

Vraag: is het op een zeer kleine map als deze zaak om je commander idd een combat upgrade te geven? Welke upgrade is (upgrades zijn) voor mij als Aeon dan het beste? Het enige wat een beetje betaalbaar is, is volgens mij de rate of fire van mijn wapen verdubbelen of de range van mijn wapen vergroten. Zet dat zoden aan de dijk?

Hoe zijn de verschillen tussen de facties hier uberhaupt? Ik zag dat zijn commander sowieso al met meer HP begon dan de mijne, dus ik kan me voorstellen dat ik het met de Aeon gewoon erg lastig heb op deze map. Of is er een voordeel voor mij dat ik kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lord Daemon schreef op zondag 22 maart 2009 @ 20:59:
Ik ben vanmiddag redelijk inde pan gehakt op de zeer kleine map Winter Duel: de tegenstander (UEF) kwam met zijn commander, en sloeg toen mijn commander (Aeon) geheel aan puin. De replay gekeken, en wat bleek: hij had al heel snel zijn commander geupgrade, en dat was hier kennelijk een goede tactiek. Volgens mij kan ik niet zien welke upgrade hoe deed, maar ik neem aan dat het de Heavy Anti-Matter Canon was. Iig deed hij 200 schade per schot aan mij, en ik volgens mij maar iets van 100 aan hem.

Vraag: is het op een zeer kleine map als deze zaak om je commander idd een combat upgrade te geven? Welke upgrade is (upgrades zijn) voor mij als Aeon dan het beste? Het enige wat een beetje betaalbaar is, is volgens mij de rate of fire van mijn wapen verdubbelen of de range van mijn wapen vergroten. Zet dat zoden aan de dijk?

Hoe zijn de verschillen tussen de facties hier uberhaupt? Ik zag dat zijn commander sowieso al met meer HP begon dan de mijne, dus ik kan me voorstellen dat ik het met de Aeon gewoon erg lastig heb op deze map. Of is er een voordeel voor mij dat ik kan gebruiken?
Op WD: upgrade je commander naar t2 of gun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Lord Daemon schreef op zondag 22 maart 2009 @ 20:59:

houd er ook rekening mee dat je units zelf ook experience levels hebben, per 25 kills (verschilt trouwens per unit geloof ik) gaat hij level up.
Hij doet dan meer dmg, heeft meer hp en heeft (meer) hp regen

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als AEON zou ik op WD double gun gaan. Eerst range natuurlijk. meestal bouw ik zelf eerst een air factory met wat bommenwerpers om de hydro te slopen van de tegenstander. zodat ik eerder mijn gun upgrades heb. gaat allemaal net goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjosh
TepelStreeltje schreef op maandag 23 maart 2009 @ 12:12:
[...]

houd er ook rekening mee dat je units zelf ook experience levels hebben, per 25 kills (verschilt trouwens per unit geloof ik) gaat hij level up.
Hij doet dan meer dmg, heeft meer hp en heeft (meer) hp regen
Het hangt er van af wat je speelt, ik geloof dat in FA alleen maar de HP en de Regen er bij komen. En het gaat een stuk harder met de xp van je units. De commander is per level maar 20 kills nodig, en de meeste andere units nog minder. Mech marrine is met 3 kills al level up :p De enige unit waar het echt handig voor is, is de commander, die gaat iets van 1000 hp omhoog ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Veterancy level 1 (20 kills): new health: 12100hp (+1100hp), new regen rate: 13.0hp/s (+3.0hp/s)
Veterancy level 2 (40 kills): new health: 13200hp (+2200hp), new regen rate: 16.0hp/s (+6.0hp/s)
Veterancy level 3 (60 kills): new health: 14300hp (+3300hp), new regen rate: 19.0hp/s (+9.0hp/s)
Veterancy level 4 (80 kills): new health: 15400hp (+4400hp), new regen rate: 22.0hp/s (+12.0hp/s)
Veterancy level 5 (100 kills): new health: 16500hp (+5500hp), new regen rate: 25.0hp/s (+15.0hp/s)

Dit is van de aeon commander ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehakt
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Ik speel dit spel momenteel tegen een vriend van me. We gebruiken meestal de 20 minuten no rush. Het probleem is nu dat blijkt dat het er alleen nog maar om gaat wie de meeste t3 anti air kan pompen. Zodra je het luchtruim in je macht heb kan je bombers en outposts gaan maken.
Hierdoor krijg je dus meer mass en is het eind helemaal zoek.

Wat is de beste manier om dit te counteren?
We willen zoiezo het volgende potje al zonder 20 minuten no rush gaan spelen.
Volgens mij is er geen enkele grond unit de T3 anti air fighter uit kan schakelen zonder zelf het onderspit te delven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zelf t3 air bouwen. Of gewoon zonder no rush spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehakt
  • Nu online
Jah ik probeer dus zelf ook een boel t3 air te bouwen. Dat is ook het jammere. Je bent allebij zo erg bezig om die air control te krijgen dat het geen zin heeft om nog iets anders te bouwen.
Dit betekend dus ook gelijk dat alleen de cybran en uef goed speelbaar nog zijn omdat die t2 support kennels hebben.

[ Voor 23% gewijzigd door Gehakt op 26-03-2009 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nou ja dat is wel een beetje onzin. Als je gelijk bent in air, dan wordt land weer belangrijk. Ook een shitload aan t2 flakk kan gunships tegenhouden. Maar je moet gewoon voldoende air hebben. Air is heel belangrijk in sup com.

[edit]

Een shitload aan engineers werkt ook wel hoor. Pas heel late game gebruik ik kennels en hyves. Omdat die godsgruwelijk duur zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door Adlermann op 26-03-2009 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehakt
  • Nu online
Is het handig om t2 flakk land bij de t3 fighters te bouwen of kan je je dan beter volledig op de t3 fighters concentreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
t2 flakk is geweldig tegen gunships, dus als je niet voldoende air heb t, ja mobile flakk, veel, heel veel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
  • Laatst online: 09-08 09:34
Gehakt schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 18:29:
Ik speel dit spel momenteel tegen een vriend van me. We gebruiken meestal de 20 minuten no rush. Het probleem is nu dat blijkt dat het er alleen nog maar om gaat wie de meeste t3 anti air kan pompen.
Ja, maar als je 20 NR speelt, dan kun je in feite, als je het goed doet al een nuke klaar hebben tegen de tijd dat hij met zijn air aankomt. Moet je maar eens opzoeken via gaspowered.forums.com. Daar is ergens een competitiethread wie de snelste nuke kan maken op Isis. Record is volgens mij 17 minuten (dus incl 1 raket).

Theorie: Ja. Praktijk...uh. Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ja, dat is niet zo moeilijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjosh
Risce schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 00:01:
[...]

Ja, maar als je 20 NR speelt, dan kun je in feite, als je het goed doet al een nuke klaar hebben tegen de tijd dat hij met zijn air aankomt. Moet je maar eens opzoeken via gaspowered.forums.com. Daar is ergens een competitiethread wie de snelste nuke kan maken op Isis. Record is volgens mij 17 minuten (dus incl 1 raket).
Heb je een link naar die thread... ik heb net een tijdje zitten zoeken, kwam van alles tegen, maar niet die thread;)

Ik heb net bijvoorbeeld een mooie first 5 minutes build order gevonden: http://forums.gaspowered.com/viewtopic.php?t=35489

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
In die guide lees ik net dat een attack move op bomen met engineers cheate is? What the f*ck? Dat doe ik altijd :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Frank!in schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 11:13:
In die guide lees ik net dat een attack move op bomen met engineers cheate is? What the f*ck? Dat doe ik altijd :S
Wat houdt dat in dan? Ik patrol wel met mijn engineers tussen de bomen door om ze die te laten reclaimen, maar dat lijkt me in ieder geval niet cheaten.

Aha:
If you give the factory an attack-move order, the engineers that come out will be able to reclaim at a much greater distance than usual. Selecting an engineer and telling it to attack-move, however, is not bugged; once the nearby reclaimables have been reclaimed, the engineer will become idle. With patrol, on the other hand, it will just keep circling and doing nothing.
Er is schijnbaar een bug die alleen getriggered wordt wanneer je een factory de opdracht geeft om attack-move te doen.

Er is/was ook een bug met de Regeneration upgrade van de Seraphim ACU, maar ik zie conflicterende posts over fo die bug wel of niet is opgelost in de meest recente patch. Weet iemand of dit nog steeds als een cheat wordt gezien?

[ Voor 50% gewijzigd door Lord Daemon op 27-03-2009 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

de AOE repair upgrade schijnt nogal overpowered te zijn, meer niet.
bugged? nah, werkt gewoon fucking goed bij een tech 1 rush :)
word dus als lame gezien, niet als bug of cheat.

de factory move-attack is wel een bug lijkt me :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Op GPG Forums kwam ik deze build-order guide tegen:
http://files.me.com/robertdeluca/fbkpeu

Erg handig ( ik wist bijvoorbeeld niet dat je factories elkaar kunt laten assisten en dat je een build queue kunt laten loopen. Scheelt een hoop micro in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Prutzer80 schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 13:39:
Op GPG Forums kwam ik deze build-order guide tegen:
http://files.me.com/robertdeluca/fbkpeu

Erg handig ( ik wist bijvoorbeeld niet dat je factories elkaar kunt laten assisten en dat je een build queue kunt laten loopen. Scheelt een hoop micro in ieder geval.
Die had Zjosh vijf posts hierboven al geplaatst. ;) Maar inderdaad, een mooie guide. Dat factories elkaar kunnen assisten wist ik ook niet. (Wel de infinite build loop.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Lord Daemon schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 13:58:
[...]

Die had Zjosh vijf posts hierboven al geplaatst. ;) Maar inderdaad, een mooie guide. Dat factories elkaar kunnen assisten wist ik ook niet. (Wel de infinite build loop.)
Zelfs die wist ik nog niet :). Scheelt een hoop geklik en een stuk makkelijker switchen als je snel engineers of anti air nodig hebt. Dat assisten is ook briljant zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Lord Daemon schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 13:58:
[...]

Damn, ik begin met de dag kippiger te worden :+

Vanavond maar eens gelijk die build orders testen

[ Voor 7% gewijzigd door Vlassie1980 op 27-03-2009 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bimm
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-01 20:15
Ik heb zelf ook nog genoeg vrienden (en ik zelf) die actief zijn op gpgnet en gewoon hamachi.

Leuk spel!

Ik ook, jij niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Jag schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 15:18:
[...]

Zelfs die wist ik nog niet :). Scheelt een hoop geklik en een stuk makkelijker switchen als je snel engineers of anti air nodig hebt. Dat assisten is ook briljant zeg.
hehe, wist ik allemaal al :)
niet dat ik er direct veel beter door word, maar goed :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehakt
  • Nu online
Zo het is me nu gelukt. NR hebben we op 10 minuten gezet waardoor je eerder kan expanden en dus je initiele Mass extractors niet naar t3 hoeft te upgraden. Gelijk overal t1 mass gebouwd. Deze kon ik dan mooi upgraden naarmate het spel vorderde en ik mass over had.
Ik was dit ik de AEON. Met de AA heavy gunships die ze hebben kon ik mooi lucht controle krijgen lang genoeg om er ook nog eens t2 cruisers bij te bouwen. Die gunships hebben me overigens 2 maal gered door 2*2 monkeylords om te leggen vlak voor mijn basis.
Ik moet nog even in de replay kijken hoe die erdoorheen zijn gekomen.

Waarom zou je trouwens hamachi gebruiken als je gewoon gebruik kan maken van direct connect?

[ Voor 7% gewijzigd door Gehakt op 27-03-2009 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bimm
Omdat ik zelden direct connect can doen over het internet?

Ik ook, jij niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Gehakt, waarom speel je eigenlijk met een no rush optie? Volgens mij is het spel goed genoeg ontworpen om dat niet nodig te maken. Als iemand zo snel mogelijk met tier 1 units je basis in komt rijden schiet je alles aan mootjes met je commander, en heb je dubbel winst. (Zijn units zijn kapot, niet de jouwe; en jij kan de wrakken reclaimen.) Natuurlijk kan er wel wat geskirmisht worden om mass-plekken hier en daar in het level, maar dat maakt het juist leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehakt
  • Nu online
We vinden het allebij leuk om een beetje basis op te bouwen en vanuit die gedachte hebben we eigenlijk de no rush aangezet.
Laatste potje deden we 10 minuten en dat werkte al veel beter omdat je idd beter kan expanden gelijk.
Direct connect werkt bij mij altijd zonder problemen naar hem dus vandaar dat ik de noodzaak van hamachi niet zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
je kan natuurlijk ook op het zeer stabiele (ahum) gpgnet spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:09
Adlermann, zou je nu en dan wat 1v1 potjes willen doen? Sinds ik replays volg verlies ik geen enkele ranked game meer (nog wel lage rating maar toch), en ik heb nog meer oefening nodig om beter te worden. Alvast bedankt voor het antwoord, en zoek maar op W0ggie op GPGnet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bimm
Ik moet eerlijk zeggen dat ik heel veel problemen hoor met niet kunnen connecten op gpgnet, etc. Maar bij mij draait het altijd goed ... en dat onder vista x64!

Dit is typisch zo een programma wat beter opensource had kunnen zijn.

Ik ook, jij niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bimm
Zijn er eigenlijk nog nederlandse groepjes mensen (clans?/vrienden?) die dit regelmatig spelen nog en dit misschien wel nu en dan tegen een andere groep wil spelen?

Ik ook, jij niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
ik speel elke maandag en vrijdagavond met een paar vrienden. NERDs-clan.
Afhankelijk van hoeveel we zijn doen we 2v2, 3v3, 4v4, Phantom of Murderparty games.

We gaan ook met 4 man naar de 'The Party' LAN van 24-26 april in Eindhoven en zullen daar veel FA en TA spelen.

[ Voor 26% gewijzigd door M411007 op 01-04-2009 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bimm
Ah zo. Welke versie spelen jullie precies? 3596? FA? Alleen supcom? Hamachi? Gpgnet?

Wij spelen bijna elke avond met zijn 1vs1, 2vs2 of 3vs3. Afhankelijk van jullie (en wat overleg met de rest van ons) kunnen we misschien wel af en toe tegen elkaar spelen....?

Ik ook, jij niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjosh
Ik kan ook weer mee doen, m'n game pc doet het weer. Gister ook weer een apart potje gespeeld.

Was een 3v3 Isis potje, ik zat met 2 totale beginners in het team, 1 kwam op een gegeven moment zelfs met de melding dat hij niet kon winnen zonder te cheaten :S, en die andere gasten hadden 1 gezamenlijke tactiek, restorers spammen!

Alleen dat restorers vs asf's niet zo heel erg goed zijn hadden ze blijkbaar niet door, wel geluk dat ik op tijd ben gaan scouten, zag dat ze met zn 3en een airfactory aan het upgraden waren, meteen maar al mijn resources naar asf's gestuurd.

Mijn 2 mates zijn dus ook wel vrij snel afgeslacht, stonden met hun commanders in the middle of nowhere, en hadden niet gescout. Naja, uiteindelijk maar alle 3 in 1 keer dood gemaakt, door van 3 kanten aan te vallen met t2 ground, en een yotha. Vonden ze wel bizonder, maarja, ze waren dan ook niet aan het scouten :P

Wat wel ernstig was bij die map, de ENORME hoeveelheid reclaimables! Ik heb mijn 4 start mexen binnen 4 minuten t2 gekregen door alle reclaim die daar lag... er was gewoon een berg die je kon reclaimen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bimm
Probleem daar is met fields op isis is dat die berg reclaimables vaak nogal ... gewild zijn. Je moet maar net een paar mensen hebben die niet al dat lekkere mass willen hebben voor hun upgrades.

En die kom ik online in ieder geval niet zo vaak tegen! Vreemd genoeg wel nog een aantal mensen die scouten niet de moeite waard vinden. Apart.

Ik ook, jij niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49
Ik speel vrij regelmatig samen met 1 of 2 vrienden. Tot nu toe zijn we nog wat huiverig om het tegen andere spelers op te nemen, en spelen we dus nog tegen Sorian-AI tegenstanders. Wij 3 vs 4-6 Sorian Adaptive AI's lukt vrij goed tegenwoordig. Maar toen we het eens probeerden tegen 1 Sorian AIx tegenstander werden we genadeloos uitgeroeid.

Wij spelen overigens de 1.5.3599 versie, via Hamachi. Voor zover ik weet hebben zowel ik als één van mijn twee vrienden beiden een symmetric-NAT modem/router. Wij kunnen op GPG-Net niet naar elkaar connecten, maar de andere vriend kan prima naar ons beiden connecten onafhankelijk van wie er host.

Ik las overigens mbt. symmetric NAT dat een Zyxel modem/router in symm-NAT staat wanneer de hardwarematige Firewall uit staat, maar als de hardwarematige Firewall aangezet wordt dan gaat de router naar Cone-NAT mode. Ik zal eens bij AlliedData (mijn modem/router is een AlliedData Copperjet) informeren of dit toevallig bij hun modem/router ook het geval is... Tenzij iemand hier heel toevallig hier kennis/ervaring mee heeft? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Haay schreef op woensdag 01 april 2009 @ 13:21:
Ik speel vrij regelmatig samen met 1 of 2 vrienden. Tot nu toe zijn we nog wat huiverig om het tegen andere spelers op te nemen, en spelen we dus nog tegen Sorian-AI tegenstanders. Wij 3 vs 4-6 Sorian Adaptive AI's lukt vrij goed tegenwoordig. Maar toen we het eens probeerden tegen 1 Sorian AIx tegenstander werden we genadeloos uitgeroeid.

Wij spelen overigens de 1.5.3599 versie, via Hamachi. Voor zover ik weet hebben zowel ik als één van mijn twee vrienden beiden een symmetric-NAT modem/router. Wij kunnen op GPG-Net niet naar elkaar connecten, maar de andere vriend kan prima naar ons beiden connecten onafhankelijk van wie er host.

Ik las overigens mbt. symmetric NAT dat een Zyxel modem/router in symm-NAT staat wanneer de hardwarematige Firewall uit staat, maar als de hardwarematige Firewall aangezet wordt dan gaat de router naar Cone-NAT mode. Ik zal eens bij AlliedData (mijn modem/router is een AlliedData Copperjet) informeren of dit toevallig bij hun modem/router ook het geval is... Tenzij iemand hier heel toevallig hier kennis/ervaring mee heeft? ;-)
kheb een zyxel modem, en firewall staat, werkt het dan juist wel?

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
bimm schreef op woensdag 01 april 2009 @ 09:46:
Ah zo. Welke versie spelen jullie precies? 3596? FA? Alleen supcom? Hamachi? Gpgnet?

Wij spelen bijna elke avond met zijn 1vs1, 2vs2 of 3vs3. Afhankelijk van jullie (en wat overleg met de rest van ons) kunnen we misschien wel af en toe tegen elkaar spelen....?
We spelen FA via GPGnet, laatste versie dus.
Hamachi krijg ik (nog) niet aan de praat. Gameranger krijgt een vriend van me (nog) niet aan de praat. Als jullie niet op GPG kunnen kunnen we ook via IP spelen.
We zijn meestal met 4 man online vanaf ongeveer 20:00.

Morgen wat potjes doen? :)

@Haay. Online tegen anderen is juist onwijs gaaf. Er zijn zat games voor noob-only, dus je hoeft niet bang v te zijn afgemaakt te worden. En wat dan nog als je af en toe verliest? Daar leer je juist van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49
TepelStreeltje schreef op woensdag 01 april 2009 @ 17:29:
kheb een zyxel modem, en firewall staat, werkt het dan juist wel?
Ik had deze pagina op de Zyxel site gelezen en daar staat:
De verschillende ZyXEL VOIP producten routeren als volgt:

TypeFirmwareFirewall aanFirewall uit
P660HW-61 3.40(PE.7)(full?) cone NATsymmetric NAT
P2602H(W)-61C 3.40(MS.4)D0(full?) cone NATsymmetric NAT
P2602H(W)-61C 3.40(MS.5)b2-test5port restricted cone NATsymmetric NAT
Zou wel handig zijn als alle modem/routers zo zouden werken. Zou een hoop heibel met problemen door symmetric-NAT oplossen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Prototype_
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-03 22:44
Na het lezen van een aantal posts in dit topic heb ik besloten toch maar te registreren op tweakers :)
Lees het al jaren maar ja.

Heb zelf recent ontdekt hoe leuk SC FA is.
Ik zag al een aantal personen hier zoeken naar mede spelers.
Wij zijn een klein groepje dat al een aantal jaar samen gamed.
Op dit moment spelen we sinds een week of twee SC Fa met een man of 3-4.
Zou leuk zijn als er wat meer spelers zijn.
We hebben een TS draaien waar we vaak te vinden zijn.
Lijkt het je wat, stuur me dan een mailtje.
(Hoop niet dat dit tegen alle forum regels ingaat, ik zag al wel dat anderen her en der ook al wat probeerden af te spreken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
Welkom op tweakers =)

Als mijn pc gemaakt is mail ik je wel, ik speel namelijk ook met 3-4 man samen FA, misschien kunnen we een keer een game spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bimm
Inderdaad welkom. Zo te horen zijn er uiteindelijk toch nog best wat mensen die het spelen!

Vier hier, vier daar, ...

Ik ook, jij niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

jawel hoor, genoeg die het nog spelen :)
maares keer wat afspreken om mooie pot te spelen met veel man :)

deze week voor mij niet, tentamens :(

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We zouden wel een keer zodra we 8 spelers hebben 4 v 4 random teams, random factions kunnen doen op een leuke custom 20x20 map oid. Groter speel ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Wij gaan zo beginnen, we zijn met 4 man. Via GPG spelen lukt niet, wel via Hamachi.

Dus als mensen willen joinen zijn ze welkom :). Zie mumble login hieronder.

[ Voor 27% gewijzigd door Jag op 06-04-2009 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Prototype_
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-03 22:44
Het lukte me daarnet niet je netwerk te joinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Oeps, password was toch anders. Misschien ook veiliger om mumble login te geven, dan vertellen we je het password :).

Mumble:
server adress = lilith.cc
port = 64738
pass = neus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Grr...

Ik ben nu voor de lol weer eens bezig met de Vanilla Campaign op Hard maar krijg heel vaak BSOD's, de ene keer na een minuutje of 5 en de andere keer na 30 minuten. Ik denk dat het met de 2 gig geheugen bug te maken heeft want ik heb mijn Ram geupgrade van 2 gig naar 3 gig.

Eerst verdacht ik mijn voeding ( had een andere erin gezet omdat mijn oude zo veel herrie maakte ) maar het gebeurt met beide voedingen. Verder wordt de CPU ( E6600 ) ook niet al te hoog qua temp dus daar zal het ook niet aan liggen denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Hebben mensen ervaring met FA draaien onder Windows 7? Ik heb nu ineens ook crashes (onder win7) na het installeren van de catalyst 9.3 beta voor win7. Ik denk dat ik maar XP weer ga gebruiken (dual boot) voor FA, alleen moet ik dan nog een manier verzinnen om opnieuw te installeren en dan mijn templates te behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Jag, de templates staan in Documents and Settings\$USER\Local Settings\Application Data\Gas Powered Games\Supreme Commander Forged Alliance\Game.prefs. Als je de corresponderende file uit je Windows 7 directory kopieert naar je Windows XP directory zal het wel goedkomen, denk ik zo.

Prutzer80, ik neem aan dat je de nieuwste videodrivers hebt geïnstalleerd?

[ Voor 12% gewijzigd door Lord Daemon op 08-04-2009 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Lord Daemon schreef op woensdag 08 april 2009 @ 10:32:

Prutzer80, ik neem aan dat je de nieuwste videodrivers hebt geïnstalleerd?
Jep, de laatste Nvidia drivers voor mijn 8800 GTS. ( geen Beta )
Maar het probleem blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Je kan natuurlijk checken of het door je hoeveelheid geheugen komt door een van je geheugenreepjes uit het moederbord te klikken. Als je dan geen crashen meer hebt weet je in ieder geval de oorzaak (hoewel het natuurlijk niet echt praktisch is om steeds je geheugen eruit te trekken als je SupCom wil spelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Voor de mensen die nog personen zoeken om tegen te spelen, ik en hopelijk een aantal van mijn FA maatjes zijn vanavond online (vanaf een uur of 20:30). Wij spelen via Hamachi ivm router problemen (sym NAT) en verzamelen via Mumble:

server adress = lilith.cc
port = 64738
pass = neus

[ Voor 4% gewijzigd door Jag op 09-04-2009 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bimm
Ik helaas niet-- drukke week!

Ik ook, jij niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
  • Laatst online: 09-08 09:34
Voor de mensen die het interessant vinden om mee te doen aan een FFA Competitie die live wordt uitgezonden:

http://forums.gaspowered.com/viewtopic.php?t=35843

Ik ga zelf trouwens niet meedoen.

Theorie: Ja. Praktijk...uh. Nee.

Pagina: 1 ... 8 ... 17 Laatste