Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 14:23
Mn game bak staat op kamers... en je raad het al... ik heb vakantie, dus zit bij mn ouders :P Verder wel gaaf dat dit toppic weer loopt!

Leren hoe je moet spelen heeft bij mij gewoon veel replay's kijken van andere mensen gekost. Vooral de vroege build orders die je daar kan uithalen zijn belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik SupCom bijna meer dan jaar heb gespeeld. Dat zegt toch wel wat voor mij, meestal heb ik het na een maandje of 2 wel gezien, maar hier niet. Nee, dit spel heeft mij lang kunnen interesseren. Helaas speel ik het de laatste tijd helemaal niet meer, maar misschien dat daar nog eens verandering in komt. Daarnaast heeft dit spel ook een echt verkennings element. Het is een kwestie van reageren wat je tegenstander doet. Want in dit spel is onmogelijk om overal tegen te verdedigen.

Pluspunten:
- Grote maps (Ook al word er op GPGnet niet groter dan 20x20 gespeeld)
- Veel eenheden
- Tactisch zoals een RTS nog nooit geweest is
- Zeer veel mogelijke tactieken ( Experiment Rush, Drops, Nuke, SCU army om er even een paar te noemen. )

Minpunten
- Moeilijk
- Hoge Systeemeisen
- De-syncs gebeurt best wel vaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:23

KhaZ

Alfa Romeo

Net m'n eerste pot via GPGnet gespeeld.. in de pan gehakt :p heerlijk!

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:15

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

KhaZ schreef op maandag 22 december 2008 @ 14:12:
Na de kerst speel ik graag een potje..! Mijn FA is net binnen met de post.
Die van mij komt er morgen aan denk ik.
mocht die er zijn, ben ik op de kerst dagen over dag wel in voor potje :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
KhaZ schreef op maandag 22 december 2008 @ 16:59:
Net m'n eerste pot via GPGnet gespeeld.. in de pan gehakt :p heerlijk!
Goh, dat overkomt mij nou ook altijd :+

Al doende leert men natuurlijk, vooral het bekijken van replays via The Vault is altijd erg leerzaam.
Ik ben met RTS games altijd geneigd om (te) defensief te spelen en dat breekt je vooral in deze game erg op :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiertz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-07 00:23
map control map control :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerMaert
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-08-2023
Heb ooit Vanilla origineel gekocht. Speelde laatste paar Lan's wel FA alleen dan Illigali ;) Dus toen ik hoorde dat het spel maar 5 euro kost bij Dynabite heb ik m ook gelijk maar ff gehaald.

Gister een potje 4v4 Seton's gedaan 20 NR.. wat dus niet echt ten goede komt voor de Framrate :)

Ging op zich wel lekker .. was gestart met Land, 2x E, 2x M, Resources zuigen.. ondertussen met engi's rest van de mass claimen en daarna resources zuigen.. en dan de mass asap naar T2. Mass storage eromheen enz enz..

Nu viel het me alleen op dat iemand anders dezelfde techniek had maar die toch echt een stuk sneller ging :S kan het iets te maken hebben dat ik UEF was en hij Seraphin ?

omdat ik frontlinie was had ik maar een defens streepje neer gezet.. uiteindelijk werd ik gekilled door een teleporting microwave commander :< maar goed ging wel aardig voor een eerste potje..

Was er zoiets als een GOT SCFA lijstje ? <-- startpost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TweakerMaert schreef op woensdag 24 december 2008 @ 12:18:
Ging op zich wel lekker .. was gestart met Land, 2x E, 2x M, Resources zuigen.. ondertussen met engi's rest van de mass claimen en daarna resources zuigen.. en dan de mass asap naar T2. Mass storage eromheen enz enz..

Nu viel het me alleen op dat iemand anders dezelfde techniek had maar die toch echt een stuk sneller ging :S kan het iets te maken hebben dat ik UEF was en hij Seraphin ?
Je ging al de fout in om te beginnen met No Rush en 2x Resources. Dat is echt niet leuk gewoon omdat er zoveel tactieken zijn waarin je een speler zo kan uitschakelen. En omdat je niet kan kijken wat de ander doet is het moeilijk te voorspellen waar je moet tegen verdedigen. Dit zijn gewoon niet de leukste potjes.

Maar goed, even over die resources. De manier waarop je het doet is goed. Maar ik geloof dat met deze settings je alle Mass Extractors al op Tech 3 hebt binnen 8 of 12 minuten. Je moet dan ook alleen daar op concentreren. Vergeet niet dat al die bomen op Seton's echt goud waard zijn. En zo zijn er nog een paar dingen waardoor je snel extra Mass kan krijgen. Als je bijvoorbijld een gaat reclaimen van een gevallen experimental moet je ook direct 120 of 200 mass per tick kunnen besteden. En ook gewoon stoppen met reclaimen wanneer je storage vol is.

Verder is geen groot verschil tussen de rassen op het gebied van economie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
met 20 min no rush op setons x2 resources kan je alle mexes t3 hebben rond 10 minuten. En 5-6 nuke launchers rond 20. En ook nog eens een teleporting commander + laser at 21 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
  • Laatst online: 09-08 09:34
Speel geen Setons, Thermopylae of Isis. Overrated, voor eco-whores en bovendien Saai!

Theorie: Ja. Praktijk...uh. Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:01
Setons een geniale map! Vaak speel ik daar op met 3 andere vrienden. Dan met z'n alle in 1 team + teamspeak, heerlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Risce schreef op woensdag 24 december 2008 @ 20:18:
Speel geen Setons, Thermopylae of Isis. Overrated, voor eco-whores en bovendien Saai!
met een goed team is setons wel leuk (er is vaak ook niets anders). Ik ben wel weer begonnen met voorzichtig ranked te spelen, aangezien m'n 1v1 skills na een jaar geen ranked spelen behoorlijk weg zijn. Toch naar een 2000 rating gegaan in een week of 2. Wel weer aardig dus. Nog steeds niets vergeleken met m'n 2300+ die ik in vanilla had....

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Iemand hier al bezig met een i7 i.c.m. FA? Ben wel benieuwd naar de prestatiewinst met grotere battles. Heb nog steeds een hekel aan de erg lage framerates. Nog niet eens zozeer dat maar vooral dat het spel gewoon enorm langzaam gaat. Een van de charmes van het spel is juist de snelheid waarmee het gaat imo :9
TEAMIKKE schreef op donderdag 25 december 2008 @ 10:09:
Iemand hier al bezig met een i7 i.c.m. FA? Ben wel benieuwd naar de prestatiewinst met grotere battles. Heb nog steeds een hekel aan de erg lage framerates. Nog niet eens zozeer dat maar vooral dat het spel gewoon enorm langzaam gaat. Een van de charmes van het spel is juist de snelheid waarmee het gaat imo :9
check cpu charts @ tomshardware :). Nauwelijks iets beter dus.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

http://www.tomshardware.c...e-i7-Nehalem,2057-26.html
Als ze geen zware battles hebben gespeeld zijn ze ook niet tegen de lag of niet lag bij i7 aangelopen. Ik vermoed ook niet dat het gebeurd is:
Supreme Commander
Forged Alliance Version: 1.5.3599
Video Mode: 1920x1200
Video Quality: game default
Demo: WallaceTX_006_006
Benchmark: Fraps 2.9.4 - Build 7037
Start time 00:48:20 (60 seconds) real time play
Ik speel op een i7 920, maar heb nog geen zware battles gehad. Ik heb overigens nergens merkbare vertraging gehad tot nu toe.

M'n vriendin heeft net een paar missies op hard gespeeld. Toont twee dingen aan:
- Ze kan spelen :P
- Missies op hard zijn niet zo hard :+

Even in het begin een paar foutjes in de economie gemaakt en geen verdediging neerzetten, maar daarna ging het uitstekend.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Motrax schreef op donderdag 25 december 2008 @ 21:23:
http://www.tomshardware.c...e-i7-Nehalem,2057-26.html
Als ze geen zware battles hebben gespeeld zijn ze ook niet tegen de lag of niet lag bij i7 aangelopen. Ik vermoed ook niet dat het gebeurd is:

[...]

Ik speel op een i7 920, maar heb nog geen zware battles gehad. Ik heb overigens nergens merkbare vertraging gehad tot nu toe.

M'n vriendin heeft net een paar missies op hard gespeeld. Toont twee dingen aan:
- Ze kan spelen :P
- Missies op hard zijn niet zo hard :+

Even in het begin een paar foutjes in de economie gemaakt en geen verdediging neerzetten, maar daarna ging het uitstekend.
Ik denk dat ze de benchmark die in sup com zit gebruiken.....En die is super zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:01
Denk het niet, de E6850 die ze testen heb ik, en ik haal echt geeen 25 FPS met heel veel units, soms hooguit 10 FPS een beetje leuk ingezoomd op veel units en schilden ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik hier een bespreking van de benchmark van SupCom gevonden:
http://www.extremetech.com/article2/0,2845,2107343,00.asp

Nu alleen nog even tijd vinden om die benchmark te draaien. Ik heb hier twee bijna identieke configuraties staan met een i7 920, een op stock en een overklokt naar 3,7 GHz. Een legale installatie en een illegale. Moet alleen even de versie nog opzoeken, maar ik zal zeker die benchmarks eens draaien en vergelijken met bovenstaande bespreking.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Gister voor het eerst Ranked matches gespeeld, valt me echt mee hoe snel je een tegenstander kunt vinden!
Vroeger ook veel LotR BFME II gespeeld en daar kon je eerst op je gemak een bakkie koffie gaan halen voordat je een tegenstander had gevonden.

Eerste potje uiteraard zwaar ingemaakt, maar de 2e wel gewonnen :)
Vanavond nog maar eens een paar potjes knallen en vooral veel oefenen.

Daarnaast ook nog de Sorian Mod geinstalleerd, damn dat is me wel een partij lastig zeg. Zelfs door de normale setting wordt ik genadeloos in de pan gehakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

bleh, dynabyte heeft FA volgens mij niet meer liggen, staat nu al 2 weken in bestelling bij ze...

iemand nog adressje waar hij goedkoop te krijgen is? (of iemand eentje over ;P )

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49
Prutzer80 schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 10:41:
Daarnaast ook nog de Sorian Mod geinstalleerd, damn dat is me wel een partij lastig zeg. Zelfs door de normale setting wordt ik genadeloos in de pan gehakt.
Ja. de Sorian AI mod is wel aardig en kan het je best lastig maken. Speelt niet zo creatief en adaptief als menselijke tegenstanders, maar is wel erg efficient in z'n opbouw. Zeker op grotere maps waarbij hij de ruimte krijgt zich te deployen krijg je experimentals en heavy artillery en nukes op je dak.

Speel regelmatig met 1 of 2 vrienden samen in team tegen enkele Sorian AI's die ook samen in één team zitten. Kan soms nog knap uitdagend zijn! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Weet niet of deze pagina al eens voorbij is gekomen:
http://supcomfaguide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Prutzer80 schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 13:37:
Weet niet of deze pagina al eens voorbij is gekomen:
http://supcomfaguide.com
Handige manual!

Wat ook goed helpt de economie te begrijpen, zijn 10min sandbox games. Stel een no rush tijd van 10 minuten in en probeer vervolgens keer op keer zo snel mogelijk naar t3 te komen.

Als dat je eenmaal goed en wel lukt binnen 10min en je je bouwsnelheid geoptimaliseerd hebt, stel je de no rush tijd in op 20min, en probeer je vervolgens al je mass extractors in je zone op t3 te krijgen binnen 15min.

Als dat je eenmaal lukt start je een 20min no rush game met 1 cheatende AI en probeer je in de 20min op minimaal 50% van de punten van de AI te komen.

Als dat je eenmaal lukt ben je wel klaar gestoomd om het tegen menselijke spelers op te nemen.

Op deze manier leer je erg snel welke bouw volgorden het snelst en efficiëntst werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seth_Chaos schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 14:55:
[...]

Handige manual!

Wat ook goed helpt de economie te begrijpen, zijn 10min sandbox games. Stel een no rush tijd van 10 minuten in en probeer vervolgens keer op keer zo snel mogelijk naar t3 te komen.

Als dat je eenmaal goed en wel lukt binnen 10min en je je bouwsnelheid geoptimaliseerd hebt, stel je de no rush tijd in op 20min, en probeer je vervolgens al je mass extractors in je zone op t3 te krijgen binnen 15min.

Als dat je eenmaal lukt start je een 20min no rush game met 1 cheatende AI en probeer je in de 20min op minimaal 50% van de punten van de AI te komen.

Als dat je eenmaal lukt ben je wel klaar gestoomd om het tegen menselijke spelers op te nemen.

Op deze manier leer je erg snel welke bouw volgorden het snelst en efficiëntst werken.
Het is belangijker dat je weet wanneer je naar de volgende tech toe moet, wanneer je een mex kan upgraden zonder dat je ineens wordt dood gerusht. Maarja als je eerst moet leren hoe je een mex moet upgaden :)

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Seth_Chaos schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 14:55:
[...]

Handige manual!

Er staan zeker wel wat nuttige tips in die manual ja. Die gast die dat gemaakt heeft had blijkbaar zeeen van tijd want hij heeft er allemaal complexe rekenformules in gedumpt waar ik zo van in slaap val Afbeeldingslocatie: http://whizkunde.mine.nu/porto/images/smilies/icon_got_yawnee.gif Het lezen van de samenvatting ging me heel wat beter af Afbeeldingslocatie: http://whizkunde.mine.nu/porto/images/smilies/icon_got_yeahbaby.gif

Edit: Kom er na het lezen van deze manual pas achter dat je de Cybran shields kunt upgraden, ik maar denken dat de Cybran het alleen maar met T2 shields moeten doen maar ze kunnen dus toch worden geupgrade 7(8)7

Toch ben ik meer het "vallen en opstaan" type, dus gewoon telkens ranked spelen en dan de nodige ervaring opdoen door achteraf de replays te bekijken en er achter te komen wat je het beste kunt doen voor je weer in de pan wordt gehakt :)

No Rush option vind ik persoonlijk niet zo leuk, duurt me net te lang en ik wil gewoon elke avond een paar snellere potjes kunnen spelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Vlassie1980 op 02-01-2009 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
evilpin0 schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 15:03:
[...]

Het is belangijker dat je weet wanneer je naar de volgende tech toe moet, wanneer je een mex kan upgraden zonder dat je ineens wordt dood gerusht. Maarja als je eerst moet leren hoe je een mex moet upgaden :)
Als je niet weet hoe je een efficiënte economie kunt opzetten heb je ook niets om mee te upgraden.
Als je bouw efficientie <95% is heb je altijd genoeg mass en energie om een sterkere verdiging te hebben dan de tegenpartij aan offence heeft, als je de tijd die men nodig heeft om jouw basis met units te bereiken in acht neemt.

Potjes waarbij ik tegenover een rusher kom te staan eindigd meestal binnen 18min (De tijd die nodig is om mijn eerste nuke te lanceren). Rushers hebben daar nooit op tijd een antwoord op (omdat het ze aan de resources ontbreekt) in de vorm van een strategic defence.

[ Voor 16% gewijzigd door Seth_Chaos op 02-01-2009 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seth_Chaos schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 15:26:
[...]

Als je niet weet hoe je een efficiënte economie kunt opzetten heb je ook niets om mee te upgraden.
Als je bouw efficientie <95% is heb je altijd genoeg mass en energie om een sterkere verdiging te hebben dan de tegenpartij aan offence heeft, als je de tijd die men nodig heeft om jouw basis met units te bereiken in acht neemt.

Potjes waarbij ik tegenover een rusher kom te staan eindigd meestal binnen 18min (De tijd die nodig is om mijn eerste nuke te lanceren). Rushers hebben daar nooit op tijd een antwoord op (omdat het ze aan de resources ontbreekt) in de vorm van een strategic defence.
Een rusher nuken? wtf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Iemand hier de Blackops Mod al een keer geprobeerd ?

Best grappige mod, nieuwe units voor elke leger. Zitten alleen wel een paar MEGA overpowered units bij. Maar zeker het downloaden waard !

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seth_Chaos schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 15:26:
[...]

Dan zijn het geen goede spelers. 1v1 tegen mij en je bent binnen 10 min helemaal dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
Een goed verdediging is altijd sterker dan een rush aanval. Dus die rushes laat ik 18 minuten stuk lopen op mijn verdediging terwijl ik mijn nuke af bouw. De mass en energie die ik in mijn verdediging steek blijft behouden terwijl die van de aanvaller voor mijn basis in rook op gaat. (En met reclaimen in mijn economie verdwijnt).
Adlermann schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 16:27:
[...]

Dan zijn het geen goede spelers. 1v1 tegen mij en je bent binnen 10 min helemaal dood.
Kan je dat onderbouwen? Wat zet jij in 10 minuten tegenover mijn verdediging? ben ik oprecht benieuwd naar. Als het meer is dan ik kan hebben, heb ik weer wat te puzzelen ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Seth_Chaos op 02-01-2009 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denk dat je minder tegen een easy AI moet spelen die de hele tijd standaard unit waves stuurt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
ipazza schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 16:23:
Iemand hier de Blackops Mod al een keer geprobeerd ?

Best grappige mod, nieuwe units voor elke leger. Zitten alleen wel een paar MEGA overpowered units bij. Maar zeker het downloaden waard !
Heb het nog niet geprobeerd, binnenkort maar eens kijken.
Vroegah kon je voor Total Annihilation ook custom units downloaden, was erg grappig maar het resultaat was wel vaak dat er een heleboel overpowered/underpowered units bijzaten zodat alle balans uit het spel was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Adlermann schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 16:27:
[...]

Patser :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
evilpin0 schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 16:31:
Denk dat je minder tegen een easy AI moet spelen die de hele tijd standaard unit waves stuurt ;)
2 cheatende rush AI's gooien over het algemeen meer op me dak dan enig speler voor elkaar krijgt in 10min. Kun je dat wel, wil ik dol graag weten wat zodat ik kan puzzelen hoe ik er een antwoord op kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seth_Chaos schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 16:42:
[...]

2 cheatende rush AI's gooien over het algemeen meer op me dak dan enig speler voor elkaar krijgt in 10min. Kun je dat wel, wil ik dol graag weten wat zodat ik kan puzzelen hoe ik er een antwoord op kan vinden.
vrij makkelijk. Login op gpgnet, druk een aantal malen op play ranked en voila :)

Ik zal ook even een (niet zo hele goede) replay toevoegen.

http://sinas.rename-it.nl...ommanderReplay.SCFAReplay

[ Voor 17% gewijzigd door Adlermann op 02-01-2009 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En om mijn argumenten kracht bij te zetten, wil ik wel een 1v1 tegen je spelen op gpgnet (of desnoods hamachi als je het origineel niet hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Adlermann zet je DM eens aan ;)

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:01
Ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen Seth_Chaos hoe jij een rusher nuked. Zeker op maps van 5x5 of 10x10 klinkt dat als onmogelijk als je een fatsoenlijke speler tegen je hebt.

Ik zal graag een replay van jou tactiek willen zien.

Zoek maar eens een ranked game, dan weet je vast wel waar adlermann en ik heb over hebben ;)

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil ook wel weten hoe hij die nuke voor mekaar krijgt.Een exp kost al gauw 12 min op zijn snelst.Mits de recources voor handen zijn.

Maar in ieder geval wil ik ook wel ff tegen hem rushen op theta passage.Laat hij maar voor een nuke gaan.Geef ik hem 5 min :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey adler ik ben -SiN- btw.

Chatmoderator op GPGnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is het aan :P

Ook ik volg met spanning Rusher Adler vs Seth chaos Turtler.
Ik zet mijn geld vooralsnog op rusher, aangezien mijn ervaring is met rts's dat turtlen leuk en aardig is, maar een goed uitgevoerde rush/harass beter.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2009 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hmm ja, ik vraag me af wat hij probeert te doen tegen een tegenstander met map control en 20 fabrieken die units spammen :). Neem bijvoorbeeld open palms. Je hebt daar 6 base mexes die je als turtle player kan verdedigen....ik kan daar door map control ongeveer 30-35 extra mexes pakken :) Dat is + 82mass uit t1 mexes vs 12 uit 6. En als hij t2 pd heeft, rush naar t3 en maak mobile arty :) Of t3 air, probeer maar eens 20 strat bombers te stoppen met +12 mass lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Killzone, je mag in de topicstart mijn Tweakersnaam wel even koppelen aan mijn GPGnet-account genaamd Cinnafury ;). Is wel zo makkelijk, niet dat ik uberhaupt nog van plan ben om deze game te gaan spelen tot er een patch uit komt. Overigens moet je maar even een gil geven wanneer dat er van komt. Ik ga overigens keihard lachen als zo blijkt dat Supreme Commander 2 nog eerder gaat lanceren dan de langverwachte SC:FA Patch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op zondag 04 januari 2009 @ 13:57:
hmm ja, ik vraag me af wat hij probeert te doen tegen een tegenstander met map control en 20 fabrieken die units spammen :). Neem bijvoorbeeld open palms. Je hebt daar 6 base mexes die je als turtle player kan verdedigen....ik kan daar door map control ongeveer 30-35 extra mexes pakken :) Dat is + 82mass uit t1 mexes vs 12 uit 6. En als hij t2 pd heeft, rush naar t3 en maak mobile arty :) Of t3 air, probeer maar eens 20 strat bombers te stoppen met +12 mass lol.
Adler, vertel mij wat. Bijna niemand verslaat mij nog op die map nu ik een build-order heb - ongeacht of ik nou wel of niet templates gebruik - waarmee ik alle soorten strategieën het hoofd bied. Maarja, naar verloop van tijd gaat dat ook vervelen enz. Overigens is het gewoon bewezen dat de ultieme strategie op Palms de rush-rush-strategie is. Techen op een landmap waarin veel mexspots aanwezig zijn werkt gewoon niet. Geloof je niet? I call for 1 v 1 (iedereen overigens :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
doh, ik weet nog wel ongeveer hoe de maps gespeeld horen te worden. iK ben met een tweede account weer aan het oefenen geslagen op ranked 1 v 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met Rienzilla's account zeker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vind je trouwens van mien nieuwe kleur :) Rood staat iets beter. Ben hier dus een soort van TAC dat over het RTS-topic heen waart :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:01
Patsert :P .

Opzich vind ik survival games wel leuk, maar:
Of je word gesteamrolled en ga je keihard dood
Of je wint keihard en is het niet spannend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

bleh, ik wil ook mee doen, maar heb nog geen FA...
Weet zeker dat ik binnen 20 minuten stuk ben, maar toch :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 10:59:
[...]

Wat vind je trouwens van mien nieuwe kleur :) Rood staat iets beter. Ben hier dus een soort van TAC dat over het RTS-topic heen waart :D
Tssk wie heeft er nu respect voor TAC :P Alhoewel met een admin dagelijks babbelen op vent heeft z'n voordelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft de match tussen seth en adler nu al plaatsgevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hij is nog niet terug in dit topic geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok Eagleman als die match gaat beginnen, moet je mij wel ff laten spectaten :).

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2009 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 15:25:
Ok Eagleman als die match gaat beginnen, moet je mij wel ff laten spectaten :).
Die 5 tot 10 minuten duurt op een 10 bij 10 map. Op een grotere kaart zal het wel iets langer duren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je'n ut over Palms? :9 :9~ . Dan nodig ik mezelf hierbij uit om ook deel te nemen aan een potje schildpad-bashen :D
No offend, maar ook op een grotere map moet je als ervaren en offensief rusher een schildpadder kunnen verslaan binnen 10 á 20 minuten. No problemo, tegen Aeon is 4 stuks mercie al afdoende ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2009 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daarom iets langer :) Meer tijd nodig voor map control, secret little base ergens :p en gewoon een snipe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op maandag 05 januari 2009 @ 15:52:
Daarom iets langer :) Meer tijd nodig voor map control, secret little base ergens :p en gewoon een snipe :)
Map control -> Isoleren -> Zelf techen -> kiezen voor air-snipe -> [a]

[a] indien deze snipe mislukt ->> [land tech T2/T3] [b]
[b] indien dat mislukt --> [T4] ->> [c]
[c] kies voor een bomber rush T3.

Hmm van het voorgaande snap ik zelf vrijweinig, zal het dan nog even in eigen woorden toelichten: Ik heb namelijk meegemaakt dat mijn spam de tegenstander binnen de kortste keren had geïsoleerd, echter ging hij zichzelf dermate inbouwen dat hij mijn tech oversteeg, en zijn T2-units mijn spam overpowerden. Gouden tip: Zorg er altijd(!) voor dat je de tegenstander gelijk afmaakt, geef hem geen moment van rust 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, ik was top 50 in vanilla remember :P Ik weet nog wel een beetje hoe je deze game moet spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En ach, desnoods voor de fun een t3 commander drop. Dat is zo cool, allene af en toe wel link :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat lijkt menig QsQ-aanhanger nog wel eens te doen. Vind het een beetje smerig..

Edit: verkeerd gelezen, Ik dacht dat je een ACU-Via-T2-transport-drop bedoelde. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 16:46:
dat lijkt menig QsQ-aanhanger nog wel eens te doen. Vind het een beetje smerig..

Edit: verkeerd gelezen, Ik dacht dat je een ACU-Via-T2-transport-drop bedoelde. :+
DAt bedoelde ik ook. Commander upgraden naar t3, en droppen in iemands basis. GG :) Of een explosie in mid air :)

[ Voor 3% gewijzigd door Adlermann op 05-01-2009 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 11:12
Zo als ik dit zo lees heb ik weer zin om met het spel te beginnen zeg! Echter zal mijn amd 3000 niet meer zo soepel met het spel omgaan, en flink stotteren als ik dit in grotere veldslagen speel. Word het de laatste tijd weer actiever gespeeld online?

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Salv schreef op maandag 05 januari 2009 @ 18:21:
Zo als ik dit zo lees heb ik weer zin om met het spel te beginnen zeg! Echter zal mijn amd 3000 niet meer zo soepel met het spel omgaan, en flink stotteren als ik dit in grotere veldslagen speel. Word het de laatste tijd weer actiever gespeeld online?
Zolang dit topic zichzelf voortborduurt zal de community zeker nog actief aanwezig zijn :) Welcome Back.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 11:12
Dat klinkt goed! Nou dan is het maar hopen dat ik snel een nieuwe pc in elkaar kan zetten, want heb het net even geprobeerd maar mijn processor en videokaart redden het echt niet bij de grotere battles, hier baal ik wel een beetje van :P

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-08 14:40
Afbeeldingslocatie: http://supcomdb.com/stats/stats-1day-smooth-1week.png
Zoals je ziet is er inderdaad een toename van het aantal spelers. Vooral vrijdag-zaterdag-zondag tussen 20:00 en 22:00 is het lekker druk.

Afbeeldingslocatie: http://supcomdb.com/stats/stats-10min.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-06 08:34
Adlermann schreef op donderdag 25 december 2008 @ 10:12:
[...]

check cpu charts @ tomshardware :). Nauwelijks iets beter dus.
... en met de Core Maximizer?

http://forums.gaspowered.com/viewtopic.php?t=15556

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siteslammer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-01-2021
de Blackops mod is wel leuk maar er zitten nog wel een paar zwaar overpowerde units in nu je je com kan upgraden naar T4

www.bigclan.co.uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiertz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-07 00:23
De Core Maximizer zou ik toch echt eens proberen. Ik gebruik em zelf al vanaf het begin en hij werkt perfect. Normaal gebruikt SC een dualcore niet optimaal of zelfs maar 1 core. Met de maximizer gebruikt hij beide, dit zorgt voor een stevige performance boost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-06 08:34
Ik ga het vanavond eens proberen met de i7 (als het al wat uitmaakt, want 1 core/thread is al erg krachtig): 8 threads! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Adlermann schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 16:20:
[...]

Geen idee, ik gebruik dat onding niet
Dat onding werkt ander perfect hoor. K, iets minder sim speed maar in 95% van de games ben ik toch niet degene met de sloomste cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03 09:55
evilpin0 schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 10:12:
[...]
Dat onding werkt ander perfect hoor. K, iets minder sim speed maar in 95% van de games ben ik toch niet degene met de sloomste cpu.
Hmm, heb gisteren de optimizer even geprobeerd op een systeem met overgelockte Intel E8400. Het duurt nu echt aanzienlijk langer voordat de boel dicht loopt, enkel bij hele zware battles loopt de sim-speed een klein beetje af. Toch is de spelervaring door het hele potje heen veeel beter!

Dus iedereen die last heeft van een bottleneck op zijn/haar cpu, proberen! Ik wil niet meer zonder in ieder geval :)

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjosh
Gister avond was er op QuadV voor het eerst in tijden weer Supreme Commander gecast! Een aantal potjes tussen SirLoui en TheLittleOne. Ik vind het mooi dat QuadV zich ook weer gaat bemoeien met supcom... straks maar eens even kijken of de replays daar van te vinden zijn... maar eens goed kijken hoe die loui dat toch altijd zo goed voormekaar krijgt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
PassieWassie schreef op zondag 11 januari 2009 @ 10:53:
[...]

Hmm, heb gisteren de optimizer even geprobeerd op een systeem met overgelockte Intel E8400. Het duurt nu echt aanzienlijk langer voordat de boel dicht loopt, enkel bij hele zware battles loopt de sim-speed een klein beetje af. Toch is de spelervaring door het hele potje heen veeel beter!

Dus iedereen die last heeft van een bottleneck op zijn/haar cpu, proberen! Ik wil niet meer zonder in ieder geval :)
Ik dacht dat die Core Maximizer helemaal niet meer nodig was? Blijkbaar dus van wel. Kzal mn vriendjes ook weer eens hun geheugen opfrissen zodat we dit ding voortaan weer gaan gebruiken. Vaak hebben we tegen meerdere CPU's en veel units (meer dan 250 is eigenlijk al geen doen meer) problemen met de simspeed. Helpt dit ding daar dan nu nog steeds tegen?

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!
redfoxert schreef op maandag 12 januari 2009 @ 16:31:
[...]

Ik dacht dat die Core Maximizer helemaal niet meer nodig was? Blijkbaar dus van wel. Kzal mn vriendjes ook weer eens hun geheugen opfrissen zodat we dit ding voortaan weer gaan gebruiken. Vaak hebben we tegen meerdere CPU's en veel units (meer dan 250 is eigenlijk al geen doen meer) problemen met de simspeed. Helpt dit ding daar dan nu nog steeds tegen?
Core Maximizer werkt alleen goed voor FPS. Het heeft een negatief effect op sim speed (het ruilt sim speed in voor FPS). Ik heb zelf helemaal geen fps problemen, maar vooral met de sim speed. En aangezien ik haat om met negatieve sim te spelen (ik stop ook altijd met spelen zodra iemand op -2 oid komt). Give all, cya later.l

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zjosh schreef op maandag 12 januari 2009 @ 16:19:
Gister avond was er op QuadV voor het eerst in tijden weer Supreme Commander gecast! Een aantal potjes tussen SirLoui en TheLittleOne. Ik vind het mooi dat QuadV zich ook weer gaat bemoeien met supcom... straks maar eens even kijken of de replays daar van te vinden zijn... maar eens goed kijken hoe die loui dat toch altijd zo goed voormekaar krijgt :P
GVD ja, en tot 3x toe werd ik belachelijk gemaakt. "if Adlermann does this, his commander would have been dead". Vanavond op vent maar wraak nemen op deman en gowerly. Deman is IRL trouwens ook wel grappig. Gewoon een brit die zuipen leuk vindt (hij is weleens in Enschede, dus dan spreken we weleens af)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Hoe kun je die simspeed makkelijk zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KhaZ schreef op maandag 12 januari 2009 @ 16:44:
Hoe kun je die simspeed makkelijk zien?
naar de console toe
en dan ren_shownetworkstats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Console gewoon met ~ neem ik aan? Nog nooit gebruikt in supcom :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KhaZ schreef op maandag 12 januari 2009 @ 17:01:
Console gewoon met ~ neem ik aan? Nog nooit gebruikt in supcom :D
yup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi dat Deman heeft voorgenomen om weer supreme commander te casten op quadv (www.quadv.com, Kijken dus!). Op moment van schrijven wordt nog volop gestemd wie het in de tweede ronde mag opnemen tegen Sir_Loui. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zock heeft behoorlijk de leiding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjosh
Adlermann schreef op maandag 12 januari 2009 @ 16:43:
[...]

GVD ja, en tot 3x toe werd ik belachelijk gemaakt. "if Adlermann does this, his commander would have been dead". Vanavond op vent maar wraak nemen op deman en gowerly. Deman is IRL trouwens ook wel grappig. Gewoon een brit die zuipen leuk vindt (hij is weleens in Enschede, dus dan spreken we weleens af)
Hmm... enschede he... dat is interessant :) daar zijn namelijk meer mensen die wel een pilsje lusten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
  • Laatst online: 09-08 09:34
Adlermann schreef op maandag 12 januari 2009 @ 17:27:
Zock heeft behoorlijk de leiding ;)
dat zal hij niet winnen. tenzij Loui net zo weinig blijft spelen als hij nu doet.

Theorie: Ja. Praktijk...uh. Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Sir_Loui heeft heeft anders zeer overtuigend gewonnen van TLO, 3 wins en 1 draw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TLO is ook niet meer actief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, Ook weer een tijd geleden dat ik heb gespeeld. Ik ga het vanavond ook maar weer installeren.

Dat Sir Loui nog speelt >.<' Ken hem nog van vanilla toen ik nog speelde.

Nou goed, misschien vanavond een spelletje als ik FA te pakken krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
heb vandaag FA origineel binnengekregen, maar het lukt me maar niet om gpg.net te installeren/op te starten..

Heb het spel al meerdere malen opnieuw geinstalleerd, zonder patch...met patch.. in alle gevallen krijg ik dezelfde melding...

''gpg.net is not a valid installation''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

al geprobeerd om de laatste versie van gpgnet los te installeren? (http://forums.gaspowered.com/viewtopic.php?t=18592)

Ik heb onlangs ook SC+FA geinstalleerd en had ook de nodige problemen met de gpgnet app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gpgnet is wel vrij brak ja :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 09:02:
..
Ik heb onlangs ook SC+FA geinstalleerd en had ook de nodige problemen met de gpgnet app.
Je hoeft SC alleen te installeren als je de single player van SC wilt doen. Unlocken van alle facties in FA doe je door ook je SC-key in te voeren bij GPGnet.
Scheelt weer een paar gig als je toch alleen FA speelt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M411007 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 09:32:
[...]

Je hoeft SC alleen te installeren als je de single player van SC wilt doen. Unlocken van alle facties in FA doe je door ook je SC-key in te voeren bij GPGnet.
Scheelt weer een paar gig als je toch alleen FA speelt. ;)
Ah, naja, niet dat die 8G me in de weg staat, maar 't had wel wat gescheeld qua tijd :)
Ach, eerst maar 's leren spelen, want tot nog toe bak ik er niet veel van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 09:46:
[...]

Ah, naja, niet dat die 8G me in de weg staat, maar 't had wel wat gescheeld qua tijd :)
Ach, eerst maar 's leren spelen, want tot nog toe bak ik er niet veel van ;)
Zodra gpgnet werkt:

inloggen en dan op play ranked klikken. Dan leer je hetw el.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 09:49:
[...]

Zodra gpgnet werkt:

inloggen en dan op play ranked klikken. Dan leer je hetw el.
Jup, dat heb ik ook al een paar keer gedaan. En ook al wat replays bekeken van top100 spelers. 'k moet nog wat feeling krijgen voor de economy. De ene keer waste ik te veel en ben ik te langzaam qua techen, of ik ben iets te snel en zit met negatieve mass, wat ook niet echt opschiet :+
Van 't weekend weer wat spelen, dan gaat het vanzelf beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 09:02:
al geprobeerd om de laatste versie van gpgnet los te installeren? (http://forums.gaspowered.com/viewtopic.php?t=18592)
moet ik daar voor ingelogd zijn ofzo ?

link doet het namelijk niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjosh
Deze link, van het forum doet het bij mij prima, en de link waarvandaan het bestand moet komen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
Ja..die link werkt inmiddels (zal er wel even hebben uitgelegen)

Maar gpg.net krijg ik er niet mee aan de gang.

zelfde probleem eigenlijk...

''án error accured attempting to install gpg.net'''

of

'' er is al een andere versie van dit produkt geinstalleerd''

Ook als ik tijdens de install van de game gpg.net gewoon aangevinkt laat staan, installeert ie hem niet...komt ook geen gpg.net mapje in m'n game-folder te staan

game doet het verder goed, maar ik heb hem juist gekocht om op gpg.net te komen :|

[ Voor 31% gewijzigd door Mr. Detonator op 16-01-2009 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr. Detonator schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 19:15:
Ja..die link werkt inmiddels (zal er wel even hebben uitgelegen)

Maar gpg.net krijg ik er niet mee aan de gang.

zelfde probleem eigenlijk...

''án error accured attempting to install gpg.net'''

of

'' er is al een andere versie van dit produkt geinstalleerd''

Ook als ik tijdens de install van de game gpg.net gewoon aangevinkt laat staan, installeert ie hem niet...komt ook geen gpg.net mapje in m'n game-folder te staan

game doet het verder goed, maar ik heb hem juist gekocht om op gpg.net te komen :|
Er zijn meer mensen die problemen hebben met gpgnet. staat vast wle iets van op het forum bij gpg.
Pagina: 1 ... 6 ... 17 Laatste