Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
Ben de laatste tijd weer wat meer FA aan het spelen, het blijft gewoon een geweldige game.

Gisteravond begonnen met een skirmish op de map "Eye of the Storm" ( 10 x 10 map ) tegen een Normal AI.
Ben nu al 2 uur bezig en de sim speed duikt opeens gigantisch omlaag. Ik vind dit nogal vreemd want drops van de sim speed heb ik in de campaigns nog niet meegemaakt. Ik denk dat hij echt naar rond de -4 / -5 daalt. Ik heb nou niet bepaald een mega aantal units ( rond de 250 ) en de AI heb ik ook al kort gehouden door er een aantal nukes op te dumpen maar desondanks blijft die sim speed gewoon bagger laag.

Specs van mijn pc:

Core 2 Duo E6600 2,4 Ghz ( ik heb hem licht gekieteld naar 2,7 Ghz )
2gb Kingston Valueram
GeForce 8800 GTS 320 MB
Resolutie: 1280 x 1024
Vista Business 32 bit

Verder maakt het echt niks uit of ik de fidelity op Low, Medium of High zet, de sim speed blijft hetzelfde.
Ik zit zelf te twijfelen om er wat extra RAM bij te prikken want het geheugenverbruik is erg hoog. Ik gebruik trouwens ook Core Maximizer en heb niet echt het idee dat het veel uitmaakt of ik dit aan of uit zet.

Iemand nog andere suggesties of moet ik toch maar eens proberen om er meer RAM bij te prikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prutzer80 schreef op woensdag 19 november 2008 @ 22:24:
Ben de laatste tijd weer wat meer FA aan het spelen, het blijft gewoon een geweldige game.

Gisteravond begonnen met een skirmish op de map "Eye of the Storm" ( 10 x 10 map ) tegen een Normal AI.
Ben nu al 2 uur bezig en de sim speed duikt opeens gigantisch omlaag. Ik vind dit nogal vreemd want drops van de sim speed heb ik in de campaigns nog niet meegemaakt. Ik denk dat hij echt naar rond de -4 / -5 daalt. Ik heb nou niet bepaald een mega aantal units ( rond de 250 ) en de AI heb ik ook al kort gehouden door er een aantal nukes op te dumpen maar desondanks blijft die sim speed gewoon bagger laag.

Specs van mijn pc:

Core 2 Duo E6600 2,4 Ghz ( ik heb hem licht gekieteld naar 2,7 Ghz )
2gb Kingston Valueram
GeForce 8800 GTS 320 MB
Resolutie: 1280 x 1024
Vista Business 32 bit

Verder maakt het echt niks uit of ik de fidelity op Low, Medium of High zet, de sim speed blijft hetzelfde.
Ik zit zelf te twijfelen om er wat extra RAM bij te prikken want het geheugenverbruik is erg hoog. Ik gebruik trouwens ook Core Maximizer en heb niet echt het idee dat het veel uitmaakt of ik dit aan of uit zet.

Iemand nog andere suggesties of moet ik toch maar eens proberen om er meer RAM bij te prikken?
Ja, de skirmish AI veroorzaakt hele lage sim speeds. Installeer de Sorian AI (mod). Die is en beter en sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim8282
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 10:48
Inderdaad installeer de Sorian AI http://forums.gaspowered.com/viewtopic.php?t=22908 en/of de Duncane AI http://forums.gaspowered.com/viewtopic.php?t=23929 dat scheelt al een hoop. Als het nog onspeelbaar is een kleine map zonder water uitzoeken en niet teveel AI's erin zetten.

Maar volgens enkele betrouwbare mensen op het GPG forum schijnt een grote patch in de maak te zijn. Beter gezegd, die zou klaar zijn en op dit moment door THQ worden getest. Als dat inderdaad zou kloppen ga ik er een beetje van uit dat ze de sim speed problemen nu eindelijk hebben opgelost met de patch. Laten we het hopen. Want FA is geweldig maar dat het zelfs op ultra-high-end systemen onspeelbaar wordt door bugs waardoor de sim speed keldert is belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*klik*

Square Enix heeft een overeenkomst gesloten met Gas Powered Games om de opvolger van Supcom 1, Supcom 2 te ontwikkelen.

Square Enix is een populaire uitgever in Japan, de keuze is dus vrij logisch aangezien supreme commander 1 erg weinig publiek kon aanspreken uit dat gebied.

Klaarblijkelijk heeft Gas Powered Games de licentie van Supreme Commander overgekocht van THQ, die de uitgever is van SC/FA.

Laat maar komen zeg ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Beetje oud nieuws zegmaar: nieuws: Square Enix brengt vervolg op Supreme Commander uit

* SlinkingAnt speelt het ook nog elke dinsdag. Samen met ong 4 vrienden lekker via hamachi skirmishen, heerlijk raggen :P. Als er mensen zin hebben om een keer mee te doen, stuur maar een dm :)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SlinkingAnt schreef op maandag 24 november 2008 @ 12:17:
Beetje oud nieuws zegmaar: nieuws: Square Enix brengt vervolg op Supreme Commander uit

* SlinkingAnt speelt het ook nog elke dinsdag. Samen met ong 4 vrienden lekker via hamachi skirmishen, heerlijk raggen :P. Als er mensen zin hebben om een keer mee te doen, stuur maar een dm :)
Kom maar op gpgnet. Veel leuker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-08 14:40
Ik ben ook minstens 2x per week op GPGnet te vinden. Speel meestal met 3 vrienden Phantom, Murderparty, 4v4, 2v2 of gewoon ranked. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik speel geen ranked meer (heel af en toe 2v2 ranked, maar er zoekt toch niemand :P ). Gister sinds lange tijd weer phantom gespeeld (ik was hem eindelijk!). Natuurlijk kon ik het niet laten om meteen te nuken. Dus werd het 5 tegen 1. Enfin 100 shields gens later en 45 min later was ik dood :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Met 6 man kiezen we 2 Phantoms. Als Phantom win je pas als alle innocents en de andere Phantom uitgeschakeld zijn. Een Phantom kan dus ervoor kiezen eerst te helpen door de andere Phantom aanvallen. Nog meer paranoia dus >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M411007 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 09:53:
Met 6 man kiezen we 2 Phantoms. Als Phantom win je pas als alle innocents en de andere Phantom uitgeschakeld zijn. Een Phantom kan dus ervoor kiezen eerst te helpen door de andere Phantom aanvallen. Nog meer paranoia dus >:)
ja, in dat potje zat ook nog een andere phantom. Maar can't be arsed om fatsoenlijk met vreemden te spelen. meestal zijn ze toch slecht. 5 tegen (inclusief een phantom) 1 is veel leuker. Was nu nog een eerlijke strijd, want ik heb het lang volgehouden en nog flink wat schade uitgedeeld :)

Ik en Gowerly hebben nu ook een leuke strat op thermofail. We zorgen dat we in 2 verschillende teams zijn (maar stiekem wel allied). Bouwen TML's en een experimental verbreken alliantie met de rest en maken er een 6 v 2 van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren nog op wonderbaarlijke wijze een 2v2v2 pot gewonnen. Contenders waren Brainsteel_Inc, SC-Account, Slinfolo, Zock, Razsammy en ik (Cinnafury). Random spawns, map was saltrock colony. Ik werd geteamed met Razsammy, bovenste positie. Kijk de replay maar in de vault (op naam van Cinnafury).

Ik begon tamelijk agressief richting SC-Account te spelen, en aangezien hij voor de verdediging koos kwam dat goed uit. Mijn derde land fabriek snel upgradede naar T2 en Hoplites gemaakt. Totdat Zock's ACU (SCaccs teammaat) te hulp schoot nekte ik hem wel aardig. Ben gegaan voor T2 raketinstallaties, even gewacht tot het juiste moment. Ik zag Zock's ACU lonely op de map staan, binnen bereik. Gelijk mijn kans gegrepen en de eerste hit was gelijk raak. Boom, Zock has been defeated. >:)

Het zou uiteindelijk niet meer lang duren voor Brainsteel_inc hier lucht van kreeg en zijn militaire overwicht verplaatste richting de spawnlocatie van Zock (die nu leeg was). Zijn ACU bracht hij ook mee, waarna ik ook zijn ACU kon snipen in een 'single-shot' (5 raketten waren nodig, dus 1 raket per silo). Ben toen met mijn legers naar het midden getrokken, dit had SC-Account (nog steeds in leven) niet door en liep in een hinderlaag. Na 10 seconden begaf zijn ACU het en SC-Account was verslagen.

Daarna ben ik Razsammy gaan helpen om hem van Slinfolo af te helpen. Mijn grote T2 leger ging dus richting Slinfolo's basis om de 4e vijand om zeep te helpen. Dit lukte.
Als klap op de vuurpijl heb ik ook nog ff Razsammy verslagen, want allied victory stond uit. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tssk dat zal ik raz vanavond even lekker inwrijven op ventrilo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de replay gekeken?

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 14:23
Ik (ZjosH_FoX) en mn broertje (ZhiZZle) spelen ook vrij vaak phantom's. Geniale mod! Ik heb vast wel tegen jullie gespeeld een keer... zijn vrij veel nederlanders die phantoms doen.
haha cinnafury die gast die altijd 24/7 loopt te chatten in haycom :P

Mja speel veel RA3 de laatste tijd, niet zo vet als FA. Maar speelt gewoon lekker snel, join een game en binnen no time speel je. Geen DC of laggers ect.

post replay :P

[ Voor 31% gewijzigd door evilpin0 op 27-11-2008 09:59 ]

http://www.twitch.tv/jannustitannus

• M411007
Haha leuke replay. Brainsteel is ook echt een held. Als je hem niet te pakken had genomen had ie over je heen gewalst. Was al met T3 bombers bezig.
Zjosh schreef op donderdag 27 november 2008 @ 07:54:
Ik (ZjosH_FoX) en mn broertje (ZhiZZle) spelen ook vrij vaak phantom's. Geniale mod! Ik heb vast wel tegen jullie gespeeld een keer... zijn vrij veel nederlanders die phantoms doen.
Laatste ook een Phantom met 3 andere Nederlanders. Die gasten speelden de hele tijd samen, ookal was er een Phantom. De innocent gaf zelfs info door aan de Phantom. Verpestten echt de hele game op die manier.
Zal eens in de replay kijken of jullie dat waren. :|

[ Voor 48% gewijzigd door M411007 op 27-11-2008 10:18 ]

Verwijderd

haha cinnafury die gast die altijd 24/7 loopt te chatten in haycom :PHaha leuke replay.
Hehe, dat ben ik dus. Het valt denk ik wel een beetje mee, alhoewel ik niet terugdeins om een discussie aan te gaan met TheArmCommander, een pro-nVidia hardware-nut die altijd zijn gelijke claimt (en dit nooit krijgt). :D
Brainsteel is ook echt een held. Als je hem niet te pakken had genomen had ie over je heen gewalst. Was al met T3 bombers bezig.
Ik 'ken' Brainsteel_Inc al jaren (vanaf maart 2007), een van de betere allround spelers imho. Ik speel nog wel eens een potje 1v1 met hem. Altijd lachen. Ik moet zeggen dat ik wel heb genoten van die 2v2v2 game. Met de geluksfactor van de TML's aan mijn zijde kan ik niet zeggen of ik overduidelijk de sterkste was, echter heb ik het strategisch wel het best aangepakt. Overigens is die SC-Account totaal geflipt toen ik ook zijn '***' kon whoopen. Ik blijf het mooi vinden :+

Verwijderd

haha cinnafury die gast die altijd 24/7 loopt te chatten in haycom :PHaha leuke replay. [/quote]
Hehe, dat ben ik dus. Het valt denk ik wel een beetje mee, alhoewel ik niet terugdeins om een discussie aan te gaan met TheArmCommander, een pro-nVidia hardware-nut die altijd zijn gelijke claimt (en dit nooit krijgt). :D

Brainsteel is ook echt een held. Als je hem niet te pakken had genomen had ie over je heen gewalst. Was al met T3 bombers bezig.
[quote]

Ik 'ken' Brainsteel_Inc al jaren (vanaf maart 2007), een van de betere allround spelers imho. Ik speel nog wel eens een potje 1v1 met hem. Altijd lachen. Ik moet zeggen dat ik wel heb genoten van die 2v2v2 game. Met de geluksfactor van de TML's aan mijn zijde kan ik niet zeggen of ik overduidelijk de sterkste was, echter heb ik het strategisch wel het best aangepakt. Overigens is die SC-Account totaal geflipt toen ik ook zijn *bleep* kon whoopen. Ik blijf het mooi vinden :+

Verwijderd

haha cinnafury die gast die altijd 24/7 loopt te chatten in haycom :PHaha leuke replay.
Ik 'ken' Brainsteel_Inc al jaren (vanaf maart 2007), een van de betere allround spelers imho. Ik speel nog wel eens een potje 1v1 met hem. Altijd lachen. Ik moet zeggen dat ik wel heb genoten van die 2v2v2 game. Met de geluksfactor van de TML's aan mijn zijde kan ik niet zeggen of ik overduidelijk de sterkste was, echter heb ik het strategisch wel het best aangepakt. Overigens is die SC-Account totaal geflipt toen ik ook zijn *bleep* kon whoopen. Ik blijf het mooi vinden :+

• Zjosh
M411007 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 10:15:
[...]

Haha leuke replay. Brainsteel is ook echt een held. Als je hem niet te pakken had genomen had ie over je heen gewalst. Was al met T3 bombers bezig.

[...]

Laatste ook een Phantom met 3 andere Nederlanders. Die gasten speelden de hele tijd samen, ookal was er een Phantom. De innocent gaf zelfs info door aan de Phantom. Verpestten echt de hele game op die manier.
Ik was het niet!... Ik vind het juist leuker om mn broertje af te maken. Ik ken verder online ook geen mensen, ik zie wel vaak de zelfde mensen... Nooit echt tegen samenwerkers gespeeld.... kunnen ze beter 3v3 gaan doen ofoz.

Verwijderd

Kom dan eens op GPGnet. Niet dat ik zelf zo te spreken ben over de falende admins en de bugs binnen de applicatie, gezellig is het zeker wel. Phantoms zijn erg verslavend trouwens, echt briljant. Ik zit alleen nog te wachten op een NL-Supcom Lan. Of Supreme Commander als RTS binnen de WCG!!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M411007 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 10:15:
[...]

[...]

Wij spelen ook altijd kill the random first :) Pas dan maken we elkaar dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Random? Ga dan MurderParty spelen. :P

Die Phantom met die NLers was echt vervelend. Nadat we de 1e Phantom uitgeschakeld hadden begonnen die gasten ons te nuken terwijl alliance nog aan stond. Boeide ze niet dat er nog een Phantom was (of ze snapten het niet..)

Een Supcom only lan lijkt me wel leuk. Jaren geleden een keer bij een TA only lan in Berlijn geweest. Waren TA spelers uit heel Europa bij zoals TAG_Rock.
TA lan in NL is nooit van de grond gekomen.

NERDs™ gaan elk jaar naar 'The Party', in april in Eindhoven, en spelen dan vooral SupCom. Helaas is er niet echt tegenstand. Wij heersen er terwijl we niet echt goed zijn. Als er nog meer SupCom spelers komen kunnen we een eigen funcompo krijgen en plaatsen bij elkaar reserveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik meestal doe bij Phantom 6 max Roanoke potjes is genuanceerd eco-boosten. Als ik de phantom ben probeer ik zo onopvallend mogelijk een grote economie op te bouwen. Dit doe ik meestal door maar een paar engineers te produceren en gewoon veel mexes tegelijk upgraden. Verder bouw ik meestal geen T2 Pgens maar gelijk T3. Ik maak gelijk grote reserves aan, door middel van mass storage en E-storage. Om mijn militaire macht toch uit te breiden upgrade ik mijn ACU, indien ik Cybran ben - en dat ben ik vaak -, met een microwave laser. Per definitie zijn T4 mijn favoriet als ik phantom ben. Een nuke zou ook nog kunnen, als het maar geen groot leger is of een grote navy.

Als ik niet de phantom ben, innocent, probeer ik meestal wat connecties te leggen met andere spelers om informatie vrij te spelen. Ik kies er overigens vaak voor om mezelf stil te houden als ik phantom ben. Ik merk dat als ik phantom ben en super-agressief speel, het vaak slecht afloopt. Probeer dus vooral geen initiatief te nemen als je phantom bent. Je mag echter wel mensen onder druk zetten door resources van vijanden te claimen (neutralen mag ook). Als ze niet aan hun ultimatum van een X-aantal minuten houden, val ik aan.

Maar zoals ik zeg, als ik innocent ben probeer ik informatie vrij te spelen bij neutralen. Ik kies er ook wel eens voor om verdachte phantoms met een super snelle eco-boost (T2 Power en T2 mexes tegelijk op volle snelheid is een goede indicatie early-game-stage) te ally'en. Ik verzoek ze vervolgens een speler aan te vallen (phantoms willen dit graag), vervolgens sturen ze dan vaak hordes met T3 air naar de desbetreffende vijand. Hierdoor zou ik een mogelijke snipe via air kunnen uitvoeren op mijn 'ally'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjosh
Ik vind het meestal wel verdacht als iemand zonder tech 2 pg een tech 3 gaat bouwen, meestal zijn dat dan ook phantoms. Want ja, tech 3 pg, daarvoor moeten ze de commander op tech 3 hebben, en dat lukt je niet zo snel als je innocent bent. Ik bouw altijd wel 1 powerplant te veel als ik phantom ben, omdat ze je dan niet gaan beschuldigen " oe, hij heeft te weinig power, phantom!!!! burn! " Air opbouwen kan trouwens makkelijk met van die tech 3 boten. Niemand die ziet hoeveel units er in zitten, en ze bouwen ook nog eens lekker snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:48
Al je mexxes tegelijk upgraden gaat ook je dood worden. Als ik dat zie in een phantom game, ben je voor mij meteen veroordeeld tot phantom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zjosh schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 19:59:
Ik vind het meestal wel verdacht als iemand zonder tech 2 pg een tech 3 gaat bouwen, meestal zijn dat dan ook phantoms. Want ja, tech 3 pg, daarvoor moeten ze de commander op tech 3 hebben, en dat lukt je niet zo snel als je innocent bent. Ik bouw altijd wel 1 powerplant te veel als ik phantom ben, omdat ze je dan niet gaan beschuldigen " oe, hij heeft te weinig power, phantom!!!! burn! " Air opbouwen kan trouwens makkelijk met van die tech 3 boten. Niemand die ziet hoeveel units er in zitten, en ze bouwen ook nog eens lekker snel.
commander tech 3 is mogelijk rond 7-8 minuten als innocent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Killzone schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 20:05:
Al je mexxes tegelijk upgraden gaat ook je dood worden. Als ik dat zie in een phantom game, ben je voor mij meteen veroordeeld tot phantom.
Dan heb je dus falicant gefaald meneer Killzone. Ik upgrade ook meerdere mexes tegelijk als ik innocent ben. Geen verstandig mens dat me hiervoor beschuldigd. Na mijn 1e T1 mex gaan de 2e en 3e upgraden. daarna 3, daarna 4, en zo voorts. Wat is jouw GPGnet nickname btw?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2008 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Wel meerdere, maar ZEKER niet alle of meer dan 40%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:01
Phantom games zijn fantastisch, tijd om weer eens te gaan spelen, het is veel te lang geleden dat ik een fatsoenlijk potje Supreme heb gedaan.

Misschien moeten we eens een lijst samenstellen met je tweakers nickname met daarachter de supcom nickname? Lijkt me wel handig/leuk.

Supreme commander Lan party? Dat klinkt goed :)

Edit: typo

[ Voor 28% gewijzigd door Frank!in op 29-11-2008 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Adlermann/ Adlermann :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Frank!in schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 14:04:
Phantom games zijn fantastisch, tijd om weer eens te gaan spelen, het is veel te lang geleden dat ik een fatsoenlijk potje Supreme heb gedaan.

Misschien moeten we eens een lijst samenstellen met je tweakers nickname met daarachter de supcom nickname? Lijkt me wel handig/leuk.

Supreme commander Lan party? Dat klinkt goed :)

Edit: typo
Same here, maar ik vind het veel leuke om met wat mensen op Teamspeak te zitten, en dan de boel gewoon keihard naaien door elkaar te helpen, als er 1 bijvoorbeeld phantom is.

:w Frank, we moeten maar weer eens een phantom game doen!

[ Voor 4% gewijzigd door TheJVH op 29-11-2008 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:01
:w Killzone vanmiddag of vanavond een potje dan maar, zal m'n hoofd weer eens laten zien op teamspeak :)

Tweakers nick - Supcom nick
Frank!in - Freenklin

Tegen/met jou heb ik een paar keer gespeeld Adlermann en Cinnafury zie ik altijd wel in de chat :) Voor de rest zal ik niet weten welke tweakers er allemaal spelen.

Mij zie je heel vaak samen spelen met Killzone en NASTY_JJ.

[ Voor 4% gewijzigd door Frank!in op 30-11-2008 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubbieus
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 21:56
hahahaha! ik kom ook wel ff tevoorschijn :))(killzone kent me wel :P)
Gpgnet nick: Rubbieus

[ Voor 14% gewijzigd door rubbieus op 30-11-2008 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GPGnet: Cinnafury / additional smurf acc. (niet nader te noemen).

Naam: Jilke Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjosh
GPGnet: ZjosH_FoX
Tweakers, ZjosH.

Ik speel over het algemeen door de weeks, mn game bak staat op kamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Killzone / Killzone360

Zet ze morgen wel allemaal in de topicstart, is wel zo makkelijk :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
NERDsF1ST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 11:21

Eijkb

Zo.

Ben sinds een tijdje ook met FA bezig (vroeger veel TA gespeeld). Op ons tweejaarlijkse LAN komt FA altijd wel langs en 2 mensen die het vaker spelen winnen dan heel makkelijk, te meer de rest in de problemen komt met het economie aspect van de game daar ze veelal andere RTS spelen waar dit allemaal wat eenvoudiger is opgezet.

Via diverse guides op internet al veel opgestoken, als ook via coöp games met een vriend van me die het dus wat langer speelt. Wat me opvalt is dat hij de eerste 10 minuten van het spel ongeveer altijd identiek speelt. De zogenoemde build order heeft hij keurig voor elkaar zullen we maar stellen.

De potjes die wij spelen zijn overigens meestal 20 minuten no rush option zodat we ietwat tijd hebben iets te bouwen vooraleer de AI aan komt stormen. Als we tegen elkaar spelen word ik nog altijd de pan uit geveegd, gezien zijn snelle manier van tech-up.

Dan de vraag: Hebben jullie ook standaard build orders en zo ja, welke?! Wil hem wel eens een lesje leren... De enige manier om van hem te winnen is een tech 1 rush zonder "no rush" tijd. Echter komen we op die manier nooit tot een late end game welke wat grootschaliger zijn dan irriterende kleine battles met tech 1 units.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eijkb schreef op maandag 01 december 2008 @ 10:50:
Ben sinds een tijdje ook met FA bezig (vroeger veel TA gespeeld). Op ons tweejaarlijkse LAN komt FA altijd wel langs en 2 mensen die het vaker spelen winnen dan heel makkelijk, te meer de rest in de problemen komt met het economie aspect van de game daar ze veelal andere RTS spelen waar dit allemaal wat eenvoudiger is opgezet.

Via diverse guides op internet al veel opgestoken, als ook via coöp games met een vriend van me die het dus wat langer speelt. Wat me opvalt is dat hij de eerste 10 minuten van het spel ongeveer altijd identiek speelt. De zogenoemde build order heeft hij keurig voor elkaar zullen we maar stellen.

De potjes die wij spelen zijn overigens meestal 20 minuten no rush option zodat we ietwat tijd hebben iets te bouwen vooraleer de AI aan komt stormen. Als we tegen elkaar spelen word ik nog altijd de pan uit geveegd, gezien zijn snelle manier van tech-up.

Dan de vraag: Hebben jullie ook standaard build orders en zo ja, welke?! Wil hem wel eens een lesje leren... De enige manier om van hem te winnen is een tech 1 rush zonder "no rush" tijd. Echter komen we op die manier nooit tot een late end game welke wat grootschaliger zijn dan irriterende kleine battles met tech 1 units.
Mijn standaard buildorder is: land factory, power power mex mex. Daarna varieert het altijd, hangt er vanaf wat ik early game wil bereiken. Met een ghetto gunship rush heb je iets meer power nodig dus dan een snelle hydro. (air second is erg duur in E). Voor diehard t1 spam (10+ factories) heb je weinig E en M micro nodig. Gewoon E spammen en goed expanden voor M en battlefield reclaim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Ik heb de TS aangepast, een kopje "Tweakers" toegevoegd met daarin de nicks op GPGnet van de tweakers. Misschien is het ook leuk om elkaar toe te voegen als 'friend' op GPGnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekitch
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 16:32
Toppie :)

Gister crashte me internet weer toen ik het weer eens opstarten. Maar zo te zien zijn er nog wel mensen actief.
Dit topic is ook weer actief :)

Mijn Nick

Ekitch / Ekitch

- Squeeek !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siteslammer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-01-2021
Ik speel de laatse tijd weer ook een beetje wordt langzamerhand weer wat vaker.
Nick op GNGnet = siteslammer, ik ben makkelijk te vinden aangezien ik tussen de paarse brigade sta.

www.bigclan.co.uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hoe diep is die arm bij TAC naar binnen gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zelfs Deman speelt weer sup com en er komt na z'n vakantie weer regelmatig met sup com casts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Ik heb sinds een herinstalatie van Vista een probleem. Als ik FA probeer op te starten, krijg ik gelijk de melding "Supreme Commander Forged Alliance werkt niet meer".

Daarna krijg ik: Kan de toepassing niet juist initialiseren (0xc0000005). Klik op OK om de toepassing te beëindigen.

Daarna krijg ik van FA:
Fatal Error
Failed to setup initial search path.

Program : C:\Program Files\THQ\Gas Powered Games\Supreme Commander - Forged Alliance\bin\ForgedAlliance.exe
Cmd line arguments : /profile Killzone360 /gpgnet 127.0.0.1:49756

Callstack:
unavailable.

Last 100 lines of log...

warning: Running "C:\Program Files\THQ\Gas Powered Games\Supreme Commander - Forged Alliance\bin\SupComDataPath.lua" failed: PERSONALSHGetFolderPath failed:
stack traceback:
[C]: in function `SHGetFolderPath'
...e Commander - Forged Alliance\bin\SupComDataPath.lua(20): in main chunk

Ik heb hem al opnieuw geinstalleerd, dus dat is niet de oplossing. Het zou kunnen komen door mijn videokaart drivers, ik heb de laatste (169.xx werkt wel goed), maar ik kan niet een oudere nemen omdat de andere games die ik speel, dáár weer problemen mee hebben (Team Fortress 2 en Left 4 Dead). Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubbieus
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 21:56
Killzone schreef op maandag 01 december 2008 @ 13:49:
Ik heb sinds een herinstalatie van Vista een probleem. Als ik FA probeer op te starten, krijg ik gelijk de melding "Supreme Commander Forged Alliance werkt niet meer".

Daarna krijg ik: Kan de toepassing niet juist initialiseren (0xc0000005). Klik op OK om de toepassing te beëindigen.

Daarna krijg ik van FA:
Fatal Error
Failed to setup initial search path.

Program : C:\Program Files\THQ\Gas Powered Games\Supreme Commander - Forged Alliance\bin\ForgedAlliance.exe
Cmd line arguments : /profile Killzone360 /gpgnet 127.0.0.1:49756

Callstack:
unavailable.

Last 100 lines of log...

warning: Running "C:\Program Files\THQ\Gas Powered Games\Supreme Commander - Forged Alliance\bin\SupComDataPath.lua" failed: PERSONALSHGetFolderPath failed:
stack traceback:
[C]: in function `SHGetFolderPath'
...e Commander - Forged Alliance\bin\SupComDataPath.lua(20): in main chunk

Ik heb hem al opnieuw geinstalleerd, dus dat is niet de oplossing. Het zou kunnen komen door mijn videokaart drivers, ik heb de laatste (169.xx werkt wel goed), maar ik kan niet een oudere nemen omdat de andere games die ik speel, dáár weer problemen mee hebben (Team Fortress 2 en Left 4 Dead). Iemand een oplossing?
ook ooit dit probleem gehad, weet niet meer hoe ik dit verholpen heb, lag iniedergeval niet aan mn drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
probeer met CCleaner eerst eens te kijken of er geen resten van je vorige installatie achtergebleven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zjosh schreef op zondag 30 november 2008 @ 19:14:
GPGnet: ZjosH_FoX
Tweakers, ZjosH.

Ik speel over het algemeen door de weeks, mn game bak staat op kamers.
Volgens mij heb ik je friends invitation gister per ongeluk geweigerd (wist zo niet wie je was) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekitch
Wat is het toch een heerlijk spel als je wint :)
Gister weer voor het eerst een 2vs2 isis gespeeld. (land war x2)

Leuk voor de fun. 20 min no rsh dus lekker techen en gaanmet die banaan.

20 minuten zijn voorbij en onze tegenstander valt aan met 3-4 fatboys. Mijn medespeler liep daar net met 20 t3 assault bots ofzo. schreeuwed moord en brand cheaters etc... en quit...
Ik had echt zoiets wtf... loop zelf door met me 4 GC en mol de aanval :)

Daarna gewoon 1vs2 verder gespeeld, mijn paragon was als eerste klaar en ik had al een huge megalith leger. Win for me.

Top vanavavond maar weer een potje 8)

- Squeeek !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ekitch schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 12:10:
Wat is het toch een heerlijk spel als je wint :)
Gister weer voor het eerst een 2vs2 isis gespeeld. (land war x2)

Leuk voor de fun. 20 min no rsh dus lekker techen en gaanmet die banaan.

20 minuten zijn voorbij en onze tegenstander valt aan met 3-4 fatboys. Mijn medespeler liep daar net met 20 t3 assault bots ofzo. schreeuwed moord en brand cheaters etc... en quit...
Ik had echt zoiets wtf... loop zelf door met me 4 GC en mol de aanval :)

Daarna gewoon 1vs2 verder gespeeld, mijn paragon was als eerste klaar en ik had al een huge megalith leger. Win for me.

Top vanavavond maar weer een potje 8)
In 20 minute no rush double res kan je op isis 6 nukes klaar hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekitch
We speelde no nukes ook.
Maar 6 nukes is wel belachelijk veel. Hoe krijg je dat dan voorelkaar?

Mijn eco gaat meestal wel hard omhoog maar tussen t2 en t3 heb ik altijd een dipje waarna ik meestal weer sneller stijg dan de rest.
Maar dat dipje zorgt er wel voor dat ik achter begin te lopen.

Hoekan ik dat verbeteren.
Nu is het voornamelijk
t1 engi spammen, zodra ik +6 zit met mass 1tje upgraden en zo door gaan steeds als ik weer positieve mass heb. alleen in de dip gaat het dus naar -100 ofzo en moet ik echt wachten totdat de t3 mass af zijn...

Enige tips?

- Squeeek !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb

Eijkb

Zo.

Heeft negatieve mass eigenlijk invloed op je mass productie? Als dat niet zo is maakt negatieve mass eigenlijk weinig uit, buiten het feit dat je diverse BO wat langzamer lopen daar ze de beschikbare mass moeten delen. Met één of meer engineers kan je dan evt. door te supporten een bepaalde build voortrekken? Of heeft negatieve mass wel invloed op je massproduktie?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siteslammer
Adlermann schreef op maandag 01 december 2008 @ 13:26:
hoe diep is die arm bij TAC naar binnen gegaan?
Het waren TCC en SoS tijden geleden al weer

www.bigclan.co.uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
siteslammer schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 14:32:
[...]

Het waren TCC en SoS tijden geleden al weer
oh de ex-admins :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekitch
Eijkb schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 14:16:
Heeft negatieve mass eigenlijk invloed op je mass productie? Als dat niet zo is maakt negatieve mass eigenlijk weinig uit, buiten het feit dat je diverse BO wat langzamer lopen daar ze de beschikbare mass moeten delen. Met één of meer engineers kan je dan evt. door te supporten een bepaalde build voortrekken? Of heeft negatieve mass wel invloed op je massproduktie?
Het heeft geen invloed op je mass productie. Echter alle builds gaan er langzamer door werken. En inderdaad kun je door meer engineers op 1 ding te laten focussen die voortrekken in de negatieve productie.

Voorbeeld.
+30 mass
3 engineers maken iets van 1 minuut en slokken 10 mass per sec.
+0 mass
nog 1 engineer maakt hetzelfde
-10 mass
En ze doen nu nog maar 7,5 mass aan het bouwen (4x7,5 = 30) eerlijk veerdeeld)
Maar totale tijd van het 1 minuut gebouwtje gaat ook 1kwart omhoog. 1min15sec

Ga je meer bij 1 zetten gaat die weer sneller en krijg je met nog wel 1 min en een ander duurt nu 1min30sec
etc

Correct me if I am wrong. Maar ik meende dat het zo inelkaar zit.

Het is altijd zaak zo goed mogelijk je prios te kunnen maken wat eerst gemaakt moet worden. Meestal is dat je eco maar als je moet verdedigen krijgt units voorrang. Daarom zijn die vliegende helpers van UEF zo goed die kun je relatief snel op het meest nodige zetten zodat daar het meestel van je amss in gaat zetten. Iets wat Seraphim en Aeon missen. (Cybran is statief :))

Maar goed blijft natuurlijk de vraag wat de combies zijn om zo snel mogelijk eco te bouwen. Want je moet de ideale combi zien te krijgen van eco bouwen, engies bouwen en techen.
Speel je dus met rush komt daar ook nog eens verdediging en aanval bouwen bij.
5 gebieden waar je je focus op kan leggen :) mooi strategisch spel.

- Squeeek !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb

Eijkb

Zo.

Maar al met al krijg je dus wel een "boete" indien je mass negatief gaat.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eijkb schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 22:00:
Maar al met al krijg je dus wel een "boete" indien je mass negatief gaat.
geen boete, je hebt maar een x bedrag aan mass. Je kan moeilijk meer uitgeven dan je hebt :) leer om je eco te balanceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Ik laat mijn eco altijd in percentages zien. Als je boven de 60% efficientie zit gaat het wel ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M411007 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 10:08:
Ik laat mijn eco altijd in percentages zien.
Mass well, E is niet handig want dan weet je niet wat er gebeurt als je een gebouw of unit toevoegt die X power nodig heeft - en negatieve E is altijd fucked up.

Als je je Mass in percentages weergeeft kun je snel inschatten hoe snel iets klaar gaat zijn. Iets dat met één T3 engi 1 minuut duurt, duurt als je 50% mass hebt 2 minuten. Als je er twee engineers op zet, en je mass income wordt 40%, dan is hij netto in 1:15 klaar.
Je kan ook goed zien of je een T4 build wel of niet door moet zetten: Als je income daalt tot onder de 100% maar je reserve is groter dan het ontbrekende percentage, dan kun je gewoon doorbouwen met 100% terwijl je income tijdelijk onder de 100 ligt. Makkelijk als je niet wilt dat je nieuwe build je andere builds afremmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
je ziet nog steeds je storage in nummers en je inkomsten en uitgaven. Het verschil hoef ik niet te zien, dat kan je zelf ook wel uitrekenen. Ik zie liever de efficientie.

Hier zie je bv +218 mass. Dat weet je ook aangezien het inkomen +695 en uitgaven -477 zijn. Ik zie dan liever 100%.

Na een game heb ik meestal <10 mass wasted. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M411007 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 13:03:
je ziet nog steeds je storage in nummers en je inkomsten en uitgaven. Het verschil hoef ik niet te zien, dat kan je zelf ook wel uitrekenen. Ik zie liever de efficientie.

Hier zie je bv +218 mass. Dat weet je ook aangezien het inkomen +695 en uitgaven -477 zijn. Ik zie dan liever 100%.

Na een game heb ik meestal <10 mass wasted. 8)
Zoveel nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Ja, lager dan 4 lukt me bijna nooit. Behalve met prebuild base. :*)

Is een TA iets. Daaraan kon je zien of je effectief gebouwd had. Bij TA was het altijd de sport om op 0 te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Hm. Iemand een idee waar je Forged Alliance kan kopen? Play.com heeft 'm niet op voorraad, Bol.com kent 'm niet en Freerecordshop ook niet. De pc versie.

Ik kan wel SupCom bestellen, maar wil meteen wel FA hebben uiteraard.

Ik ga zo maar eens naar de Saturn, maar ik kan me niet herinneren dat ik daar het spel heb zien liggen.

Eindelijk een nieuwe pc, dus kan ik eindelijk SupCom spelen!

Edit: zie net in de start post dat ik de Gold Editie moet kopen om SupCom + FA te hebben. Ga ik daar maar op naar dan :Y) Play.com heeft 'm ook niet op voorraad. Argh.

[ Voor 17% gewijzigd door Motrax op 12-12-2008 12:53 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siteslammer

www.bigclan.co.uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Held! Dynabyte zit hier ook in de buurt, ga ik zo even langs om te kijken of ze het ook offline hebben. Het is niet de Gold, maar voor een 5,- doe ik niet moeilijk.

Saturn had niets, Freerecord shop online en offline ook niet.

Ik vind het een beetje zorgwekkend dat SupCom niet in de winkels te vinden is. Of het is zo vaak gekocht, of het loopt niet. Als zelfs kansloze spellen als 101 uitbreidingen voor de Sims er liggen en geen SupCom :N

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De PC versie is al bijna twee jaar oud (het expansion pack een jaar), dan vind ik het niet zo gek dat 'ie zo langzamerhand uit de winkels verdwijnt. Dat hij er nog ligt is eerder een teken van succes (er is nog steeds een markt voor de game).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik heb uiteindelijk bij Amazon.co.uk voor 19,- GBP de Gold Editie gekocht. Omgerekend is dat 21,- aangezien de pond bijzonder laag staat.

Ik vind het wel vreemd dat het niet meer te vinden is, ik zag andere (crappy) spellen welke niet nieuw waren wel liggen, maar SupCom niet :(

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siteslammer
Adlermann schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 14:31:
[...]

heber gelijk 2 extra gekocht :)
zo zo ga je weer aan de smurf Adler

www.bigclan.co.uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:15

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

super!
gelijk eentje besteld.
met klantenkaart korting, €4,50 :P

kan ik eindelijk ook FA potjes online doen :D

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!
siteslammer schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 14:21:
[...]

zo zo ga je weer aan de smurf Adler
Backups!

Enneuh net mail gekregen :d niet op voorraad. Stelletje cretins daaro bij dynabyte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Backups? Alleen de code voor online spelen is belangrijk. De img van FA kun je gewoon downloaden.
Ik had FA gedownload voor hij uit was en was lekker de campaign aan het spelen toen mijn bestelde FA binnenkwam. Ik heb de code gebruikt voor GPGnet en mijn FA disc zit nog in het plastic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M411007 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 09:54:
Backups? Alleen de code voor online spelen is belangrijk. De img van FA kun je gewoon downloaden.
Ik had FA gedownload voor hij uit was en was lekker de campaign aan het spelen toen mijn bestelde FA binnenkwam. Ik heb de code gebruikt voor GPGnet en mijn FA disc zit nog in het plastic. :)
Account backups!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn jullie nog niet, zoals de meeste spelers overgestapt naar RA3? Speel het zelf ook ben Matiz al een keer tegen gekomen volgens mij spelen echt veel ex FA spelers het.

FA is beter dan RA3 dont get me wrong...maarja het hele multiplayer gebeuren erom heen werk gewoon lekkerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiertz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-07 00:23
Dont get me started about RA3. Dat spel is gewoon behoorlijk slecht en imo niet te vergelijken met Supreme Commander. Als ik zou moeten overstappen dan doe ik het wel voor ETW of SC2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
evilpin0 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 12:25:
Zijn jullie nog niet, zoals de meeste spelers overgestapt naar RA3? Speel het zelf ook ben Matiz al een keer tegen gekomen volgens mij spelen echt veel ex FA spelers het.

FA is beter dan RA3 dont get me wrong...maarja het hele multiplayer gebeuren erom heen werk gewoon lekkerde.
Als dit waar is dan begrijp ik er geen snars van, ik vind RA3 echt bagger. Sorry dat ik het zeg maar het is voor mij gewoon niet anders. Veel te teletubbie achtig, kinderachtig en uitgemolken. Beetje met getrainde beertjes en flippers elkaar pesten. Laatst een LAN party gedaan met collega's waaronder ook een potje RA3 en dat irriteerde me mateloos. Daarna maar geswitched naar LOTR BFME II en dat was veel leuker. Heb ze nog geprobeerd SC en FA aan te praten maar dat gaan de pc-tjes op ons werk sowieso niet trekken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siteslammer
evilpin0 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 12:25:

RA3 zuigt gewoon totaal, ik heb de closed beta en zo gespeeld en heb niet eens de moeite genomen de release versie te kopen zo slecht vondt ik het

www.bigclan.co.uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Matiz speelt alleen RA 3 omdat hij daar meer geld mee kan verdienen. En zo heel veel top spelers zijn niet overgestapt. het is de laatste tijd weer drukker dan ooit op GPGNET.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:23

KhaZ

Alfa Romeo

Doet me altijd weer hier aan denken.. C&C werkt hetzelfde als RA3 (allebei prut):

http://nl.youtube.com/watch?v=rWeekod30wQ

Edit: ook FA gekocht bij dynabite.. uiteraard ook in backorder :+

Edit 2: 4 mins nadat ik bovenstaande edit typte kreeg ik een mailtje dat-ie verzonden is.. morgen in huus. Ook eens gluren op GPGnet dat.. altijd via Hamachi gespeeld!

[ Voor 51% gewijzigd door KhaZ op 19-12-2008 14:22 ]

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Duidelijk. :)

Ik wil zelf gewoon ff snel een potje spelen zonder irritaties. Bij RA3 gaat dat allemaal net een stuk smoother en makkelijker. En achja ik vermaak me ermee. FA blijft een stuk beter zou ik ook niet ontkennen, dacht erest ook dat RA3 bagger was. Maar na een tijdje gespeelt te hebben is het best fun eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KhaZ schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 14:17:
Doet me altijd weer hier aan denken.. C&C werkt hetzelfde als RA3 (allebei prut):

http://nl.youtube.com/watch?v=rWeekod30wQ

Edit: ook FA gekocht bij dynabite.. uiteraard ook in backorder :+

Edit 2: 4 mins nadat ik bovenstaande edit typte kreeg ik een mailtje dat-ie verzonden is.. morgen in huus. Ook eens gluren op GPGnet dat.. altijd via Hamachi gespeeld!
Hehehhe... ik heb dat filmpje zo fucking lang geleden gemaakt...
Ik snap niet dat het nog steeds ronddwarreld :P

Ik voelde me eerlijk gezegt een beetje genaaid door FA...
Want SupCom was nog helemaal niet af en games de-syncte altijd
op groote mappen. Ik vondt het daarom vreemd dat ze FA zo snel releaste voor de volle prijs
(en niet zoals gebruikelijk voor de mindere prijs van een expansion. )

Ik heb het daarom ook niet gekocht. Maar wie weet... tis ondertussen wel weer goedkoop.

Hebben ze die de-syncs op grote mappen gefixxed ?... of wordt supcom nog steeds
op van die 1vs1 mapjes gespeeld ?

-Skrie 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Ik heb iig nooit last van desync!

Hulde trouwens voor het filmpje, tof gedaan _/-\o_ :D

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KhaZ schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 15:18:
Ik heb iig nooit last van desync!

Hulde trouwens voor het filmpje, tof gedaan _/-\o_ :D
Dank :) ik had graag die grote watermap een keer met 4 mensen gespeeld.
Een paar keer geprobeerd maar na 10 keer desync na 25 minuten spelen was ik het zat.
Ik had hele fantasien over hoe fantastisch het zou zijn om zo te spelen... maar helaas :P

Maar je speelt ook grote mappen met veel spelers/units zonder te desyncen ?
Want als dat zo is haal ik FA ff voor de kerstvakantie ^^

-Skrie 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2008 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiertz
Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 15:09:
[...]

Hehehhe... ik heb dat filmpje zo fucking lang geleden gemaakt...
Ik snap niet dat het nog steeds ronddwarreld :P

Ik voelde me eerlijk gezegt een beetje genaaid door FA...
Want SupCom was nog helemaal niet af en games de-syncte altijd
op groote mappen. Ik vondt het daarom vreemd dat ze FA zo snel releaste voor de volle prijs
(en niet zoals gebruikelijk voor de mindere prijs van een expansion. )

Ik heb het daarom ook niet gekocht. Maar wie weet... tis ondertussen wel weer goedkoop.

Hebben ze die de-syncs op grote mappen gefixxed ?... of wordt supcom nog steeds
op van die 1vs1 mapjes gespeeld ?

-Skrie 8)
FA was een stand-alone uitbreiding, daarom was ie waarschijnlijk ook duurder dan gewoonlijk.

En FA kan je bijvoorbeeld kopen bij de dynabyte voor 5 euro. Dus kopen zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

We spelen juist de grote mappen.. we zijn vaak met 4 of 5 en we gaan graag naar Tech 3. Resultaat is dat een game 2 uur duurt, maar dan heb je wel heerlijke battles met 3 frames per seconde :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
KhaZ schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 17:13:
We spelen juist de grote mappen.. we zijn vaak met 4 of 5 en we gaan graag naar Tech 3. Resultaat is dat een game 2 uur duurt, maar dan heb je wel heerlijke battles met 3 frames per seconde :D
En dat is voor mij nou 1 van de grootste irritatiefactoren bij games: framerate drops! Daar kan ik me echt gigantisch aan irriteren en het verpest mijn plezier in een spel.

Ik vind Supcom een geweldige game en dit is dan voor mij dus ook het grootste nadeel, hopelijk komen ze nou eens eindelijk met die patch die beterschap brengt.

Verder kan ik niet wachten op SC2, maar dat zal dan wel weer betekenen dat ik mijn pc een upgrade moet geven :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prutzer80 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 21:06:
[...]

En dat is voor mij nou 1 van de grootste irritatiefactoren bij games: framerate drops! Daar kan ik me echt gigantisch aan irriteren en het verpest mijn plezier in een spel.

Ik vind Supcom een geweldige game en dit is dan voor mij dus ook het grootste nadeel, hopelijk komen ze nou eens eindelijk met die patch die beterschap brengt.

Verder kan ik niet wachten op SC2, maar dat zal dan wel weer betekenen dat ik mijn pc een upgrade moet geven :(
framerate verbeteringen hoef je niet op te rekenen en current gen pc's kunnen hem behoorlijk ok draaien. In sup com heb je ook geen 50+ fps nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik ben er laatst achtergekomen dat ik deze game nog legaal had liggen, maar nog nooit gespeeld had.
Dus maar geïnstalleerd en goh dit is leuk :P
Op het moment spelen mijn broertje en ik veel 2vs2 LAN games met 2 AI players. En door het topic te lezen leer ik wel wat bij.
Binnenkort eens kijken of ik de pirate editie van FA, welke ik tijdelijk van het web erbij geplukt heb, kan vervangen voor een zilveren exemplaar... :)

[Edit]
En besteld voor 5 euro (schandalig goedkoop!) bij Dynabyte.

[ Voor 7% gewijzigd door Ultraman op 22-12-2008 03:22 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tvp. als ik wakker ben eens kijken wat dit spel kost voor de xbox 360
en meteen reviews zoeken of het balanced en gevarieerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ultraman schreef op maandag 22 december 2008 @ 03:12:
Ik ben er laatst achtergekomen dat ik deze game nog legaal had liggen, maar nog nooit gespeeld had.
Dus maar geïnstalleerd en goh dit is leuk :P
Op het moment spelen mijn broertje en ik veel 2vs2 LAN games met 2 AI players. En door het topic te lezen leer ik wel wat bij.
Binnenkort eens kijken of ik de pirate editie van FA, welke ik tijdelijk van het web erbij geplukt heb, kan vervangen voor een zilveren exemplaar... :)

[Edit]
En besteld voor 5 euro (schandalig goedkoop!) bij Dynabyte.
en nu een gpgnet account maken. De community heeft je nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Hey, het is niet alsof ik tijd teveel heb en gelijk de online wereld induik :P
Maar ik zal wel eeen keer snuffelen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren een paar potjes gespeeld, was weer vet :)
Weer even een welkome afwisselingen van RA3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Eerst alle campaigns op hard uitspelen, daarna denk ik er misschien over om online te komen. Ik wil niet meteen weggespeeld worden :P

Waar ik het meeste van geniet bij dit spel is het in-en-uit zoomen van de map en vlekkeloos verder kunnen gaan. Ik speel op soms op dual screen (2x 22") en dan maakt het niet uit op welk scherm je eigenlijk speelt. Maar ook op een 1x 24" werkt het in en uit zoomen perfect.

Natuurlijk is de rest van het spel ook leuk ;)

Edit:
Waar ik trouwens niet uit kwam is waar je de versie kan zien en hoe je het kan bijwerken? Als ik naar updates ga, kom ik op een support site uit van SupCom waar geen updates staan. Van het internet eens een keer een patch gedownload, maar die meldt dat hij niet een voorgaande versie kan vinden?

[ Voor 24% gewijzigd door Motrax op 22-12-2008 12:09 ]

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiertz
Motrax schreef op maandag 22 december 2008 @ 12:08:

Edit:
Waar ik trouwens niet uit kwam is waar je de versie kan zien en hoe je het kan bijwerken? Als ik naar updates ga, kom ik op een support site uit van SupCom waar geen updates staan. Van het internet eens een keer een patch gedownload, maar die meldt dat hij niet een voorgaande versie kan vinden?
Je kan het beste naar GPGnet gaan en daar de updates halen. Als je namelijk inlogt kun je automatisch de nieuwe patches downloaden en installeren. Werkt vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm de xbox versie schijnt de moeite waard niet te zijn.
Overal kost hij nog minimaal 30 euro. Reviews van onder de 5,5 galore. En waarschijnlijk hebben zo weinig mensen het spel dat je amper online tegen iemand anders kunt spelen.
I pass :( leek me wel vet om dit spel te spelen zonder de heavy pc requierements

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Motrax schreef op maandag 22 december 2008 @ 12:08:
Eerst alle campaigns op hard uitspelen, daarna denk ik er misschien over om online te komen. Ik wil niet meteen weggespeeld worden :P
Dat wordt je dan ook nog wel. Single player leer je niets van voor online. Het maakt je alleen maar slechter. Het beste is gewoon het spel te installeren, replays kijken wat spelen met units en dan ranked te spelen. Na elke loss je replay analyseren wat je verkeerd deed en daarvan leren om dat het volgende potje beter te doen.

http://sinas.rename-it.nl...ommanderReplay.SCFAReplay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiertz
Ik denk dat je het beste gewoon kan beginnen met spelen. Als nieuweling gaat het er toch vooral om dat je plezier hebt in het spel. Als je je alleen maar focust op verbeteren en winnen kan de fun er vlug vanaf zijn. Dat verbeteren komt vanzelf wel als je aan een bepaald plafond bent gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit topic is echt back from the dead, vanavond een got gamepie doen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Na de kerst speel ik graag een potje..! Mijn FA is net binnen met de post.

Pagina: 1 ... 5 ... 17 Laatste