Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
Adlermann schreef op maandag 14 juli 2008 @ 12:11:
[...]

Klinkt alsof sup com je pc ergens stressed en dat je pc dan over de zeik gaat. Geeft windows ondertussen ook nog een blauw scherm (kijk eens of je automatic reboot op blue screen aan hebt staan).
Ik krijg geen blauw scherm te zien, zal vanavond eens kijken in de BIOS of die optie aan/uit staat.
Verder moet ik nog even vermelden dat ik Core-optimizer gebruik om ervoor te zorgen dat FA meer op 2 cores leunt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nippletwister schreef op maandag 14 juli 2008 @ 12:27:
[...]

Ik krijg geen blauw scherm te zien, zal vanavond eens kijken in de BIOS of die optie aan/uit staat.
Verder moet ik nog even vermelden dat ik Core-optimizer gebruik om ervoor te zorgen dat FA meer op 2 cores leunt...
Dat is een optie in windows. Volgens mij staat het standaard aan in windows. Maar dat weet ik niet geheel zeker. (systeemeigenschappen, geavanceerd, opstart en herstel instellingen)

[ Voor 7% gewijzigd door Adlermann op 14-07-2008 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op maandag 14 juli 2008 @ 12:29:
[...]
Dat is een optie in windows. Volgens mij staat het standaard aan in windows. Maar dat weet ik niet geheel zeker. (systeemeigenschappen, geavanceerd, opstart en herstel instellingen)
Klopt - staat idd nergens in je BIOS, wel in Windows en is in XP standaard aan.

Ik heb met bepaalde versies van de nVidia drivers ook last gehad van blauwe schermen in SupCom. Ik heb een maand of twee terug een toen al oudere versie geinstalleerd. Ik zit nu op m'n werk (en mag daar niet gamen) dus ik kan nu niet checken welke versie, maar probeer dus even wat alternatieve versies van je videodriver.
Dit probleem ging trouwens ook over door m'n secundaire scherm af te koppelen zodat ik geen dual monitor game meer speelde maar dat vond ik geen oplossing :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:53

KneoK

Not in a million lightyears

Malandro schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 12:37:
Tip:

Gisteren voor €5,- Supreme Commander kunnen kopen bij "van Leest" (Concurrent van freerecordshop en dergelijke). Voor mensen die het spel niet hebben, maar wel zouden willen hebben, ga eens daar kijken..

Het spel lijkt mij wel wat dus heb hem zelf ook maar meegenomen. Daarna bij andere winkels gekeken en daar lag dezelfde versie voor aanzienlijk meer geld. Ook zag ik dat de Dixons aparte versies verkoopt, voor €20,- per stuk. Als omschrijving wordt extra content meegegeven.

Weet iemand wat voor content dat dan is?

Na installatie moest ik ook gaan updaten. Het was een schone installatie vanaf de DVD, maar toch moest ik enorm veel updates uitvoeren. Erg irritant, maar nu werkt het allemaal.
Dan heb ik ook nog een tip, bij Free Record Shop ligt de LE Cybran Faction pack voor €2,99 (5 spellen voor een tientje, dan dus maar €2,- :P Ook NWN2 maar meegenomen).

Dan zitten ze te zeiken over piracy, verkopen ze het spel ineens voor gemiddeld 4 Euro :? Dit soort titels liggen jaren later in de budgetbak nog voor meer te koop, zo rond de 15 Euro meestal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 12:49:
[...]

Klopt - staat idd nergens in je BIOS, wel in Windows en is in XP standaard aan.

Ik heb met bepaalde versies van de nVidia drivers ook last gehad van blauwe schermen in SupCom. Ik heb een maand of twee terug een toen al oudere versie geinstalleerd. Ik zit nu op m'n werk (en mag daar niet gamen) dus ik kan nu niet checken welke versie, maar probeer dus even wat alternatieve versies van je videodriver.
Dit probleem ging trouwens ook over door m'n secundaire scherm af te koppelen zodat ik geen dual monitor game meer speelde maar dat vond ik geen oplossing :+
Achteraf bleek dus gewoon dat ik mijn pc net ff iets te hoog had geclocked. Op stock is hij nog niet vastgelopen. ( afkloppen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:11
Ik kan nergens Supreme Commander voor de Xbox 360 vinden :( Volgens internet is hij al van 1 Juli in Europa uit, maar nergens te vinden! :'(
Nu lees ik ergens dat hij hier pas in september uitkomt. Hoe kan dat nu??? Hij is toch al dikke maand in Amerika uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubbieus
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 21:56
ik heb dus hetzelfde probleem alleen dan voor de pc.
ik zoek supreme commander gold edition, en ik kan em alleen vinden bij bol.com op voorraad,
alleen ben ik een beetje jonge tweaker, en heb dus zelf nog geen bankrekening.
ik zoek dus in alle winkels in mijn streek de normale supcom, of forged alliance

Nou forged alliance verkopen ze bijna allenmaal voor 30 eurie, en de gewone supcom is bijna niet te vinden. alleen 1 winkel kon eraan komen en dat kostte dan 20 euro, ( terwijl ik hem laatst in een of andere winkel had gezien, maar weet niet meer welke voor 5 euro)
iemand nog een tip voor mij?
als een of andere webshop onder rembours verzend zou dat heel handig zijn
/me en op een levertijd van 30 dagen zit rubbieus ook niet op te wachten

[ Voor 5% gewijzigd door rubbieus op 04-08-2008 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 13:04
Ik heb SupCom gold afgelopen week besteld bij GCShop.nl voor een vriend van mij. Kost daar 25€, en je kan met iDeal betalen. Ik hem na anderhalve week in huis.

My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parpes
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:18

parpes

I know things

Kijk anders even op deze site:
http://www.budgetgaming.n...me+commander+gold_PC.html

Heb hem zelf bij dynabyte gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen creditcard daar kan ik inkomen, maar geen bankrekening?
Kun je één van je ouders dan nie tvragen dat even voor je te bestellen dat je hun dat geld gewoon geeft?
Volgens mij was ie bij play.com trouwens veel goedkoper dan bij bol.com toen ik hem kocht. Dan heb je dus wel een CC nodig maar als je sowieso een ander nodig hebt voor de betaling kan dat ook geen kwaad meer denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floep
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-08 12:05
Ik zit een beetje met hetzelfde probleem, supcom gold is her en der wel te krijgen voor een redelijk bedrag, het spel is alleen nergens op voorraad... Misschien maar eens dynabyte bellen of er nog winkels zijn die hem in de winkel hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
rubbieus schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 11:20:
ik heb dus hetzelfde probleem alleen dan voor de pc.
ik zoek supreme commander gold edition, en ik kan em alleen vinden bij bol.com op voorraad,
alleen ben ik een beetje jonge tweaker, en heb dus zelf nog geen bankrekening.
ik zoek dus in alle winkels in mijn streek de normale supcom, of forged alliance

Nou forged alliance verkopen ze bijna allenmaal voor 30 eurie, en de gewone supcom is bijna niet te vinden. alleen 1 winkel kon eraan komen en dat kostte dan 20 euro, ( terwijl ik hem laatst in een of andere winkel had gezien, maar weet niet meer welke voor 5 euro)
iemand nog een tip voor mij?
als een of andere webshop onder rembours verzend zou dat heel handig zijn
/me en op een levertijd van 30 dagen zit rubbieus ook niet op te wachten
Met je ouders regelen dat zij betalen en jij ze cash geeft, of even een rekening openen? Toen /me TheZeroorez 11 was heeft 'ie bij de ABN met het minimum startbedrag van 25 euro een jeugdrekening geopend :P

Anyway, dit is (net als voorraden van SupCom) nogal offtopic. Er zijn zat manieren om hier uit te komen, het hier op het forum vragen gaat alleen niet werken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floep
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-08 12:05
Hmm.. das ook weer zo, dan maar ff niet meer het topic vervuilen.
Moet toch wachten tot dell m'n nieuwe PC levert, anders kan ik het sowieso niet draaien :P

[ Voor 4% gewijzigd door Floep op 04-08-2008 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubbieus
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 21:56
heb er een gevonden bij http://www.nedgame.com/
maar daar moest je meer dan 50 eurie uitgeven, wilde je dat ze onder rembours verzonden, meteen team fortress 2 erbij gekocht...

EDIT: ze zeggen dat hij nu is uitverkocht, maar dat hij snel weer op voorraad zal zijn, je kan je email geven zodat je een email krijgt als ie op voorraad is :)

Ontopic..
op het begin van het spel heb ik begrepen dat je zosnel mogelijk zo veel mogenlijk mexxen moet pakken, maar als er echt veel mexxen zijn ( 3 players in een 4 player map en je zit achterin, dus ong. 12 mexjes) dan zakt mn eco altijd inelkaar, omdat ik het altijd voor elkaar krijg om dan mn t1 te laat te upgraden. iemand hier nog wat tips voor? op het begin van het spel zit ik altijd ongeveer gelijk met de andere spelers, maar na zo'n 10 mins staat mijn score op 1500 ( bijvoorbeeld) en de score van alle andere spelers is op 2000-2500

En weer offtopic:
over een bankrekening, is dat nogal moeilijk. legaal gezien moet de bank als ik zelf een rekening wil openen allenbij mn ouders erbij zijn als ik een rekening wil openen, maar mn vader werkt van maandag tot vrijdag, van 8 tot 19:00 hij is daar hoofd van een of andere afdeling, dus ze kunnen hem haast niet missen
ik werk zelf op zaterdag, en mn moeder is ook haast nooit thuis.

[ Voor 42% gewijzigd door rubbieus op 04-08-2008 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siteslammer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-01-2021
Ontopic..
op het begin van het spel heb ik begrepen dat je zosnel mogelijk zo veel mogenlijk mexxen moet pakken, maar als er echt veel mexxen zijn ( 3 players in een 4 player map en je zit achterin, dus ong. 12 mexjes) dan zakt mn eco altijd inelkaar, omdat ik het altijd voor elkaar krijg om dan mn t1 te laat te upgraden. iemand hier nog wat tips voor? op het begin van het spel zit ik altijd ongeveer gelijk met de andere spelers, maar na zo'n 10 mins staat mijn score op 1500 ( bijvoorbeeld) en de score van alle andere spelers is op 2000-2500
je moet idd proberen in het begin zoveel mogenlijk mexen te pakken. en dan met kleine raiding parties(labs/scout) de mexen van een tegenstander te vernietigen.

Wanneer je eco in het groen dus plus is upgrade je 1 mex na t2 enz enz.
Zorg er voor dat je een x aantal engi hebt die aan het reclaimen zijn want dit help in het begint erg bij het upgraden van je mexes.

Wanneer je upgrade is toch wel een beetje afhankelijk van het type game dat je speelt.
op een grote 3v3/4v4 map kan je namelijk veel sneller je mexes upgraden aan gezien je niet persee een groot t1 leger nodig hebt.
speel je bv 1v1/2v2 dan moet je zorgen dat je continue een units stroom van "vechtenden" units om je zelf te beschermen en de tegenstander te aanvallen. dus kan je niet kwakkeloos upgraden want dan stock je unit spam en dat kan doodelijk te zijn.

tevens moet je je zelf niet te veel op de score concentreren want als ik bv een extra lijn met power gens bouw schiet mijn score zo maar omhoog zonder ik het mischien beter doen dan de andere op de map.

www.bigclan.co.uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De score is een totaalbeeld van alles wat je doet - je inkomen, je geclaimde resources, je gebouwde units, je kills, je gebouwde structures, turrets, upgrades aan je commander... gewoon, álles.
De score is uitsluitend een goeie weerspiegeling van de feiten in grote games, waar een hoge score normaliter vooral op resources en kills gebaseerd is (want daar zijn er dan heel veel van).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 13:24:
[...]

De score is een totaalbeeld van alles wat je doet - je inkomen, je geclaimde resources, je gebouwde units, je kills, je gebouwde structures, turrets, upgrades aan je commander... gewoon, álles.
De score is uitsluitend een goeie weerspiegeling van de feiten in grote games, waar een hoge score normaliter vooral op resources en kills gebaseerd is (want daar zijn er dan heel veel van).
Niet waar. Energy spend is de grootste factor in score bepaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
siteslammer schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 12:58:
[...]

Wanneer je eco in het groen dus plus is upgrade je 1 mex na t2 enz enz.
Zorg er voor dat je een x aantal engi hebt die aan het reclaimen zijn want dit help in het begint erg bij het upgraden van je mexes.
Vuistregel in 1 v 1 of 2 v2. Zolang je nog lege mex points kunt pakken, upgrade je nog niet. Zodra je alle plekken bezet hebt ga je pas upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 11:38:
[...]

online in de vault zitten meerdere maps.

mijn probleem is dat mijn e6750 8800gtx p35 4GB ddr2 vista 32bit machine als ik echt veel klik
na 25-30 minuten vast loopt, ik doe dan dus te veel en krijg memory errors
failed to write dumpfile.... weet iemand een oplossing?
pfff ik kreeg als oplossing van gaspowered games: "dont use vista" there is your problem.

toen verwezen naar vista tuning pagina. veel ervan gedaan, het is nu iets sneller maar
het loopt soms nog vast op dit snellere systeem.
ik heb vervolgens pc nu overgeklokt gemaakt e6750 400fsbx8 3,2GHz.
en met rivatuner mn 8800gtx overgeklokt naar 630/940/1000
kan nu wel setons clutch 4vs4 op normal speed uitspelen

als ik skrimish in 81x81 8 players map loopt het vast na +- 20 minuten
en

als ik skrimish op -10 speed of met high settings loopt het ook vast .

terwijl ik op mn p5b e6300 4GB geforce 7600gt 64bit vista machine wel door kan spelen, dit systeem is nog nooit vastgelopen met forged alliance

wanneer verschijnt de vista en directx10 patch..... of een patch die het mogelijk maakt grotere maps te spelen

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2008 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-08 14:40
er komt geen directX 10 patch. Deze is al vroeg in het ontwikkelstadium geschrapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:20

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 11:24:
[...]

pfff ik kreeg als oplossing van gaspowered games: "dont use vista" there is your problem.

toen verwezen naar vista tuning pagina. veel ervan gedaan, het is nu iets sneller maar
het loopt soms nog vast op dit snellere systeem.
ik heb vervolgens pc nu overgeklokt gemaakt e6750 400fsbx8 3,2GHz.
en met rivatuner mn 8800gtx overgeklokt naar 630/940/1000
kan nu wel setons clutch 4vs4 op normal speed uitspelen

en

terwijl ik op mn p5b e6300 4GB geforce 7600gt 64bit vista machine wel door kan spelen, dit systeem is nog nooit vastgelopen met forged alliance

wanneer verschijnt de vista en directx10 patch..... of een patch die het mogelijk maakt grotere maps te spelen
Het probleem is de 2GB memory limit voor 32 bits applicaties. Op het GPGNet forum is er wel een patch die deze limiet op kan krikken naar 3GB, maar dan nog steeds zul je op grote maps, met veel units en veel tegenstanders na enige tijd tegen deze 2GB limiet aanlopen.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 11:24:
[...]

en

FA heeft wat memory handling updates gehad waardoor het minder snel tegen de 2GB aanloopt. In supcom is 81x81 met 8 spelers (AI) niet te spelen. Niet de schuld van sup com, maar gewoon de beperking van de techniek. IMO moeten de grootste kaarten gewoon niet groter dan 20x20 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 14:19:
[...]
FA heeft wat memory handling updates gehad waardoor het minder snel tegen de 2GB aanloopt. In supcom is 81x81 met 8 spelers (AI) niet te spelen.
True.
Niet de schuld van sup com, maar gewoon de beperking van de techniek.
Niet waar. Als ze éven de moeite hadden genomen het ding van een 64bit binary te voorzien, zoals bijvoorbeeld Hellgate:London of Crysis dan was die hele 2 GB limit geen issue geweest. Maar nee, het spel dat "hardware van de toekomst" nodig heeft draait al niet eens op de hardware van vandaag.
Dit is zeker wel de fout van SupCom. Gewoon lamballig programmeren, IMHO.
IMO moeten de grootste kaarten gewoon niet groter dan 20x20 zijn.
:Z Deathmatch, jeeeeej. Zorg dan liever voor 64bit implementatie zodat je de RAM limit niet meer hebt, dan is het opgelost (alhoewel het spel nog wel onspeelbaar traag zal zijn met 8 AI spelers op een 81x81 map...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 09:22
Weer een koop tip:

Forged Alliance verkopen ze bij de Saturn voor €5,-. Ik heb nu Supreme Commander + Forged Alliance samen voor €10,- ! Kun je SC nog bij de Freerecord vinden dan zal je nog goedkoper uit zijn.

Goed rondkijken loont wel erg veel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 16:20:
[...]

:Z Deathmatch, jeeeeej. Zorg dan liever voor 64bit implementatie zodat je de RAM limit niet meer hebt, dan is het opgelost (alhoewel het spel nog wel onspeelbaar traag zal zijn met 8 AI spelers op een 81x81 map...)
81x81 is gewoon saai, non stop geen aktie totdat je iets van 100 nukes of een game-ender hebt. Als je al aangevallen wordt heb je een half uur de tijd om je er tegen te verdedigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 23:10:
[...]
81x81 is gewoon saai, non stop geen aktie totdat je iets van 100 nukes of een game-ender hebt. Als je al aangevallen wordt heb je een half uur de tijd om je er tegen te verdedigen :)
die discussie hadden we al eens gehad. beetje face to face met een handje t1 units modderen is no joy. de lol bestaat er voor veel mensen juist uit om grote legergroepen op elkaar te gooien waarbij je probeert je tegenstander te slopen zonder dat hij jouw basis in komt rollen. dat er mensen zijn die vinden dat ze het spel pas echt ontdekt hebben als je zonder t2 en t3 een level in 5 minuten kunt spelen is prachtig voor die mensen, maar niet het idee achter een RTS, zeker niet één waarbij de sales blurb op de doos "combat on an unprecedented scale" is.

hoe je aan non stop geen aktie komt weet ik trouwens niet, ik heb altijd zo'n mooi stuk van 20x20 kilometer vol wreckage als we na een klein uur tot een groot uur relschoppen tot de conclusie komen dat ik beter speel dan m'n zwager. de commander vecht niet mee, die heeft wel non stop geen actie. maar 't is ook geen deathmatch :+

• Lipton16
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-07 13:27
Hallo mensen zijn er hier ook mensen die last hebben gehad van de beschikbaarheid van dit spel?
Ik probeer al een tijdje het spel te kopen (het liefste de gold edition) maar de game is zowat nergens verkrijgbaar. (Is hij verkrijgbaar dan is hij te duur vergeleken met andere winkels..)

Als iemand nog tips heeft, ik hoor het graag.

• Vlassie1980
Lipton16 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 10:31:
Hallo mensen zijn er hier ook mensen die last hebben gehad van de beschikbaarheid van dit spel?
Ik probeer al een tijdje het spel te kopen (het liefste de gold edition) maar de game is zowat nergens verkrijgbaar. (Is hij verkrijgbaar dan is hij te duur vergeleken met andere winkels..)

Als iemand nog tips heeft, ik hoor het graag.
Ik heb er geen last van want ik heb de game al een tijdje in huis liggen ;)

Ik las eerder in dit topic dat SC in veel winkels ( waaronder FRS )in de budgetbak lag voor 2 euro.
Je zou het ook nog kunnen proberen bij de Media Markt.

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
FRS,dixons,bartsmit,intertoys in rotterdam hebben ze niet meer :( . Hopelijk krijgen ze het snel binnen weer

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:17

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Door een crash van mijn game pc ben ik helaas mijn supcom commander save game kwijt. Zijn deze uitwisselbaar? Ik had de campains uitgespeeld en heb eigenlijk weinig zin om deze weer helemaal overnieuw te moeten doen namelijk.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Nippletwister schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 11:41:
[...]

Ik las eerder in dit topic dat SC in veel winkels ( waaronder FRS )in de budgetbak lag voor 2 euro.
bizar 2 euro, schandaldig dit spel is nog steeds top. Gisteren paar potjes online gespeeld, k wat minder top dat er mensen disconnecten.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

• Bor

Bor

Nippletwister schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 11:41:
[...]

Die 2 euro moet 10 tot 15 euro zijn voor de vanilla versie.

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 04:21

scorpionv

This space for rent

Fun while it lasted: World Community Grid!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:53

KneoK

Not in a million lightyears

Bor de Wollef schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 18:18:
[...]

Die 2 euro moet 10 tot 15 euro zijn voor de vanilla versie.
Ik heb 'm, zoals ik al eerder in dit topic zei, voor 2 euro bij de FRS gekocht. Hij kostte los €.2,99, vijf spellen voor een tientje. En da's zelfs de Cybran Faction LE.

• Bor

Bor

Bor de Wollef schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 16:04:
Door een crash van mijn game pc ben ik helaas mijn supcom commander save game kwijt. Zijn deze uitwisselbaar? Ik had de campains uitgespeeld en heb eigenlijk weinig zin om deze weer helemaal overnieuw te moeten doen namelijk.
Niemand die hier antwoord op heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Als ze gesaved zijn onder dezelfde build kun je ze uitwisselen. Als ze gesaved zijn onder een oudere versie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Gister een 3v3 gespeeld op Roanoke, zo'n watermap met 6 grote eilanden en een berg kleintjes.
Ik was Aeon en lekker bezig met hoovers, t1 en t2. Mijn directe tegenstander was Cybran en ging direct voor t2 schepen.

Die dingen zijn bijna niet te slopen. Ze zijn sneller dan mijn hoovers dus varen ze gewoon weg als ze in bereik van mijn units komen.
Later heb ik ook t2 boten in mijn aanval gestopt, maar die schieten te langzaam om andere boten te raken.

Uiteindelijk maar een paar artillery en t3 mobile artillery op mijn eiland gezet en voor restorers gegaan, maar toen kreeg ik direct alle drie de tegenstanders over me heen. Een vloot ASF, Monkeylord, Atlantis en een berg Broadswords was te veel om tegen te houden en ik ging dan ook kaboom.

Hoe stop je als Aeon de Cybran T2 boten? Zeker als ze van die radar jammers ertussen hebben zijn die dingen moeilijk te spotten en te slopen.

Vanavond ga ik weer online met een stel vrienden en hoop ik er toch iets aan te kunnen doen. Ik wil wel graag Aeon blijven spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zover ik weet niet, altijd heerlijk als je 2 cruisers en 2 destroyers hebt, die maken echt gehakt van mass t1/t2 aoen units, beetje microen want ze kunnen niet naar achter schieten. 1 of 2 restorers pwnt daar tegen dan wel weer deze formatie. Dus zou gewoon naar restorers rushen.

Beter gezegt, paar frigates ownen al mass t1 aoens units

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 13:54
M411007 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 13:00:
Gister een 3v3 gespeeld op Roanoke, zo'n watermap met 6 grote eilanden en een berg kleintjes.
Ik was Aeon en lekker bezig met hoovers, t1 en t2. Mijn directe tegenstander was Cybran en ging direct voor t2 schepen.

Die dingen zijn bijna niet te slopen. Ze zijn sneller dan mijn hoovers dus varen ze gewoon weg als ze in bereik van mijn units komen.
Later heb ik ook t2 boten in mijn aanval gestopt, maar die schieten te langzaam om andere boten te raken.

Uiteindelijk maar een paar artillery en t3 mobile artillery op mijn eiland gezet en voor restorers gegaan, maar toen kreeg ik direct alle drie de tegenstanders over me heen. Een vloot ASF, Monkeylord, Atlantis en een berg Broadswords was te veel om tegen te houden en ik ging dan ook kaboom.

Hoe stop je als Aeon de Cybran T2 boten? Zeker als ze van die radar jammers ertussen hebben zijn die dingen moeilijk te spotten en te slopen.

Vanavond ga ik weer online met een stel vrienden en hoop ik er toch iets aan te kunnen doen. Ik wil wel graag Aeon blijven spelen.
1 tactiek die erg goed werkt tegen boten zonder schild (dus niet UEF), is gewoon mega veel T1 bombers spammen, en dan gewoon met 30 tegelijk aanvallen. Dan word zo'n schip helemaal kapot gegooid. Ook werkt een cruiser hier niet tegen, aangezien die maar 1 of 2 tegelijk kan aanvallen. Alleen veel FLAC werkt hier tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cybran navy is te stoppen. Aeon navy niet, zwaar overpowered. Hoe dat zo? je kan snel een t2 landfactory maken en een goedekope t2 mobile shield in je navy proppen. Late game zelfs tientallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:11
Is SupCom voor de Xbox 360 vandaag nu uitgekomen of is het voor volgende week? Verschillende sites schrijven 5/9 andere weer 12/9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Ik had er ook Aeon T2 shields tussen zitten. Blaze, flak, shields, scouts en aurora's en later T2 destroyers.
Probleem was dat de Cybran navy gewoon buiten bereik kon blijven schieten en zo de boel sloopte. :|

Misschien had ik alleen maar shields, cruisers en destroyers moeten maken.
Vanavond maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uiteindelijk is het ook wel logishe dat navy wint op zee natuurlijk. Gewoon zelf navy maken is het beste of restorers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
evilpin0 schreef op maandag 08 september 2008 @ 11:38:
Uiteindelijk is het ook wel logishe dat navy wint op zee natuurlijk. Gewoon zelf navy maken is het beste of restorers.
Als alles faalt, bouw restorers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siteslammer
bouw gewoon een lading t2 sub hunters.

die halen die destroyers en cruisers zo neer

www.bigclan.co.uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afgelopen weekend weer wat potjes gedaan, spel blijft toch altijd leuk alleen het feit dat er niet zoveel mensen spelen en het vrij lastig is een goede game te vinden weerhoudt mij ervan het vaker te spelen. Ben toch eerder geneigd ff een potje world in conflict te spelen geeft wat minder irritaties altijd met mensen die disconneten of leaven.

Gisteren speelde ik whitefire kregen me team genoten ruzie wie de 2 mass spots mocht hebben, you take the wreackage i take the 2 mass spots. Blablabla you know what i dont even want to play with you /leaves.... achja hoort erbij bij dit spel
.
Speelde ook een potje tegen Zock 2v2 op isis. Stuur net 2 t3 transports met percivals om hem te killen....disconnect :(

Grrrr...achja vanavond nog maar paar keer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hmm, Zock is meestal wel 1 van de betere spelers dacht ik. Ik speel zelf ook niet meer (door mijn KPN interNIET abonnement).... Maar er is wel goed nieuws, ctaylor was zaterdag in de chat. Er komt een patch! en er is ook slecht nieuws, GPG is bijna failliet. Als demigod slecht verkoopt sluiten ze hun deuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja...Heb niet echt hoge verwachting van Demigod. Maarja misschien verassen ze ons. Zou zwaar klote zijn als gpg.net down gaat. Dan wordt het via hamachi ofzo spelen...lekker dan. Gun GPG het beste, de 360 versie van supcom zou wel floppen maarja gewoon lomp om dat op de console uit te berengen, space sieges ook bagger.

Volgens mij ligt supcom ook voor 5 euro in de winkel...schandaldig voor zon topper.

Dunno of zock een slechte dag had. Was een hele goede game, maarja ik en gnug125 waren duidelijk aan het winnen. Veel drops enzo. Jammer dat ik de replay niet gesaved had want net nu ik op het punt sta midden in totaal onverdigde base 8 percials te droppen dc die :(

Maar speelde ook goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gnug125 is goed. Voormalig top 10 speler en 1 van m'n aartsvijanden op de ranked ladder haha. Hij is 6 maanden weggeweest. Ik heb zaterdag (mijn internet deedh et ff heel erg goed) een paar potjes gespeeld met Gowerly. Was weer leuk, ook tegen GNUG125 op open palms (3v3). We verloren wel, maar was een heel erg goede game. Misschien staat die wel in de vault. Gowerly saved regelmatig en gnug25 ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hij en ik hebben ook wat history, wist niet dat die zo goed is. Heb hem wel eens dronken verslagen en sinds dien joined die wel eens dezelfde game als mij. Zal hem eens vragen of die keertje 2v2 wilt doen tegen andere goede spelers. Wat een spanning is wel gewenst :)

Mijn internet heeft de neiging wel eens voor 30 sec te stoppen, altijd weer een boer er tussen die je na 20sec dropped...zeer irritant maarja kan het niet kwalijk nemen want mijn internet is de boosdoener. Welz waar irritant als het op een TSJAAKA moment gebeurt en je net je masterplan in elkaar laat komen.

[ Voor 9% gewijzigd door evilpin0 op 15-09-2008 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabberKooij
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 12:12
Adlermann schreef op maandag 15 september 2008 @ 11:34:...en er is ook slecht nieuws, GPG is bijna failliet. Als demigod slecht verkoopt sluiten ze hun deuren.
Demigod ziet er goed uit. De 1e beta is al leuk, terwijl het nog heel beperkte functionaliteit heeft.
Verder ben ik blij dat ze samenwerken met Stardock. Geen DRM rommel gewoon een spel maken en dat verkopen aan de mensen die er geld voor over hebben en goede support leveren!

Maak dagritmekaarten met mijn Picto-Selector op www.pictoselector.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Ik zag afgelopen zaterdag dat Pic ook online was. Vorige week was Eshez er zelfs. Mentel loopt ook regelmatig rond. Is het comeback-tijd ofzo?

Ik hoop dat GPGnet blijft bestaan of dat ze anders in elk geval de code ervoor vrijgeven zodat er een 3rd-party server kan komen.
TA speel ik ook al jaren op 3rd party servers nadat eerst Cavedog failliet ging en later Microsoft z'n server sloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier een replay van een game vasn gister. Lang niet zoveel fun gehad met dit spel :)

http://www.gamereplays.or...ing&show=details&id=56851

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Hoe stop je een Billy (tactical nuclear warhead) van de UEF ACU? Nuke defense of missile defense doen er niets tegen.
Heb nu al een paar keer bij de map "Battle for Thermopylae" gehad dat Billies beslissend waren. Deze map is een soort "Great Divide 2" van Total Annihilation. Een 10x10 map waarbij de partijen gescheiden zijn door een grote berg met een nauwe pas.
Meestal wordt een soort ground war gespeeld en kunnen potjes redelijk lang duren. Teleportende ACU's met Billy zijn dan erg irritant. Ook Billies die hele legers in de pas uitschakelen zijn vervelend.
Je basis kun je redelijk beschermen met heavy shields, maar je leger niet.
Vandaar mijn vraag. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bouw experimental units ivp gewone units en stuur ze op die billy af :)
Tegen experimental units doen die billies niks (niet veel iig)

Speel het eigenlijk niet meer vanwege warhammer online, maarja komt een tijd dat ik vast weer een comeback maar :) blijft de beste rts imho.

[ Voor 34% gewijzigd door evilpin0 op 16-10-2008 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M411007 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 13:22:
Hoe stop je een Billy (tactical nuclear warhead) van de UEF ACU? Nuke defense of missile defense doen er niets tegen.
Heb nu al een paar keer bij de map "Battle for Thermopylae" gehad dat Billies beslissend waren. Deze map is een soort "Great Divide 2" van Total Annihilation. Een 10x10 map waarbij de partijen gescheiden zijn door een grote berg met een nauwe pas.
Meestal wordt een soort ground war gespeeld en kunnen potjes redelijk lang duren. Teleportende ACU's met Billy zijn dan erg irritant. Ook Billies die hele legers in de pas uitschakelen zijn vervelend.
Ik dacht eigenlijk dat anti-tac missle defenses de nuke ook gewoon afvingen? T3 assaultbots van de Cybran kunnen die dingen in elk geval retour-afzender sturen, is me al een paar keer overkomen (met wat je noemt vloekenswaardige gevolgen... :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M411007 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 13:22:
2x TMD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nukhem
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-08-2022
Ik krijg het spel FA helemaal niet opgestart als ik het icoontje aanklik. Doet helemaal niets. Draai de allernieuwste nvidia drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 18:56:
[...]

Ik dacht eigenlijk dat anti-tac missle defenses de nuke ook gewoon afvingen? T3 assaultbots van de Cybran kunnen die dingen in elk geval retour-afzender sturen, is me al een paar keer overkomen (met wat je noemt vloekenswaardige gevolgen... :( )
Geweldig is dat ja!

Keertje zo'n defence map gespeeld, allemaal mobile missile launchers gebouwd, die dingen vuren als een gek.... op T3 cybran bots.... :')

Dag basis, aangezien TMD's en schilden ze ook niet tegenhouden (ze zijn immers van jouw).. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04:51
evilpin0 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 08:29:
Hier een replay van een game vasn gister. Lang niet zoveel fun gehad met dit spel :)

http://www.gamereplays.or...ing&show=details&id=56851
Jammer dat rood/geel zo defensief speelde.
Het leukste vond ik nog wel de nuke op het einde: imageshacks.us

ps: check de extentie van je replay, om een of andere reden is het opgeslagen als supcom, en niet FA replay.

Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees | jabber: twbms.ate.jabber.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Heb er op gelet in een game.
UEF en Cybran TMD slopen de missile inderdaad. Aeon stuurt hem geloof ik alleen een andere kant op. Hij ontploft dus nog steeds.

Stuur je tegelijk met Billy een lading tactical missiles, dan heb je grote kans dat hij gewoon aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M411007 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 09:45:
[...]

Heb er op gelet in een game.
UEF en Cybran TMD slopen de missile inderdaad. Aeon stuurt hem geloof ik alleen een andere kant op. Hij ontploft dus nog steeds.

Stuur je tegelijk met Billy een lading tactical missiles, dan heb je grote kans dat hij gewoon aankomt.
naja, tegen de tijd dat jij een billy hebt, moet je ook alwel t3 shields hebben (billy doet maar 12k damage, dus een t3 shield houdt dat wel redelijk). Alleen hebben die aeon dingen idd wel een onvoorspelbaareffect van waar je nuke neerkomt :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TWBMS schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 02:06:
[...]

Jammer dat rood/geel zo defensief speelde.
Het leukste vond ik nog wel de nuke op het einde: imageshacks.us

ps: check de extentie van je replay, om een of andere reden is het opgeslagen als supcom, en niet FA replay.
Die nuke MOEST ik gewoon nog ff schieten :P
Kan de extentie niet meer verandere, teveel nieuwe games om nog supcom te spelen atm...maar ik kom vast en zeker terug naar mijn favo rts. Hopelijk is de community nog niet dood over een paar maanden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
evilpin0 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 12:13:
[...]

Die nuke MOEST ik gewoon nog ff schieten :P
Kan de extentie niet meer verandere, teveel nieuwe games om nog supcom te spelen atm...maar ik kom vast en zeker terug naar mijn favo rts. Hopelijk is de community nog niet dood over een paar maanden 8)7
Met pasen en pinksteren is er een patch. Dus als je dan weer langskomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Adlermann schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 12:19:
[...]

Hoe weet je dat? De meesten denken dat hij met St Juttemis komt. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Adlermann schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 12:19:
[...]

tot dan :)
Ben altijd zo slecht als ik lang niet gespeeld heb :P

Kijk af en toe nog wel eens een replay, als die het nog maar met de nieuwe patch blijven dan he 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 21:57
Sinds een paar weken heb ik een 2e computer in huis waar SupCom (orginele versie) ook op draait. Vanavond met een vriend gespeeld die langs kwam, heel erg veel plezier gehad. Echter klapte op een gegeven moment het spel er plotseling uit, dat na drie en een half uur spelen! :( We waren aan de winnende hand tegen 3 AI spelers (2x tech AI en 1x horde AI). Iemand enig idee of dit een bekend probleem is? Ik zag geen mogelijkheid om weer terug in het spel te komen, klopt dat? Of is er nog een mogelijkheid om de game opnieuw te joinen als je spel eruit geklapt is?

Draai overigens op een AMD Phenom X4 9750 (2.4 Ghz), 4Gb geheugen en met Windows Vista Ultimate x64 (patch 3280 heb ik volgens mij, geupdate mbv GPG net).

[ Voor 3% gewijzigd door The Flying Dutchman op 22-10-2008 00:37 ]

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

The Flying Dutchman schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 23:57:
Sinds een paar weken heb ik een 2e computer in huis waar SupCom (orginele versie) ook op draait. Vanavond met een vriend gespeeld die langs kwam, heel erg veel plezier gehad. Echter klapte op een gegeven moment het spel er plotseling uit, dat na drie en een half uur spelen! :( We waren aan de winnende hand tegen 3 AI spelers (2x tech AI en 1x horde AI). Iemand enig idee of dit een bekend probleem is? Ik zag geen mogelijkheid om weer terug in het spel te komen, klopt dat? Of is er nog een mogelijkheid om de game opnieuw te joinen als je spel eruit geklapt is?

Draai overigens op een AMD Phenom X4 9750 (2.4 Ghz), 4Gb geheugen en met Windows Vista Ultimate x64 (patch 3280 heb ik volgens mij, geupdate mbv GPG net).
2GB memory limit van 32-bit applicaties.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
Kanarie schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 07:21:
[...]

2GB memory limit van 32-bit applicaties.
Kun je dat wat verder uitleggen? Ik begrijp dat SupCom een 32 bits applicatie is en dus slechts 2Gb kan gebruiken, maar kan dat de reden zijn waarom het spel er bij mij uit knalde?

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja. Dat is echt al heel vaak behandelt. ff googlen naar supcom crash big map en je weet genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 10:44:
Ja. Dat is echt al heel vaak behandelt. ff googlen naar supcom crash big map en je weet genoeg.
Bedankt voor de tip. Ik heb de patch gevonden die op de gpgnet forums staat en ik zal deze later vandaag even toepassen zodat supcom meer dan 2Gb kan gebruiken (zover ik begrijp hoef ik alleen de supcom executable aan te passen omdat mijn OS 64 bits is). Binnenkort heb ik dan hopelijk de kans om te kijken of een game op een grote map met veel AI tegenstanders nu wel normaal werkt.

Ook maar eens overwegen om Forged Alliance aan te schaffen nu het nog te vinden is (toen ik jaren geleden Total Annihilation speelde wilde ik op een gegeven moment ook de uitbreidingen daarvoor, maar die kon ik toen al nergens meer vinden).

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Flying Dutchman schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 14:24:
[...]

Bedankt voor de tip. Ik heb de patch gevonden die op de gpgnet forums staat en ik zal deze later vandaag even toepassen zodat supcom meer dan 2Gb kan gebruiken (zover ik begrijp hoef ik alleen de supcom executable aan te passen omdat mijn OS 64 bits is). Binnenkort heb ik dan hopelijk de kans om te kijken of een game op een grote map met veel AI tegenstanders nu wel normaal werkt.

Ook maar eens overwegen om Forged Alliance aan te schaffen nu het nog te vinden is (toen ik jaren geleden Total Annihilation speelde wilde ik op een gegeven moment ook de uitbreidingen daarvoor, maar die kon ik toen al nergens meer vinden).
Vanilla supcom is lang niet zo leuk als FA. FA is het spel wat supcom had moeten zijn. Balance is compleet anders, turtle tactieken zijn niet meer beter dan rushen. Als je van non stop aktie houdt, moet je FA kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
Adlermann schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 14:34:
[...]

Vanilla supcom is lang niet zo leuk als FA. FA is het spel wat supcom had moeten zijn. Balance is compleet anders, turtle tactieken zijn niet meer beter dan rushen. Als je van non stop aktie houdt, moet je FA kopen.
Hmm, ik ben niet een doorwinterde SupCom vanilla speler, maar ik was altijd in de veronderstelling dat rushen een veel betere taktiek was dan turtellen? Ik ben van nature een échte turtle speler die zo snel mogelijk probeert te techen, maar in de weinig potjes die ik online gespeeld heb, moest ik het vrijwel altijd afleggen tegen de spelers die rushen.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Flying Dutchman schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 17:07:
[...]

Hmm, ik ben niet een doorwinterde SupCom vanilla speler, maar ik was altijd in de veronderstelling dat rushen een veel betere taktiek was dan turtellen? Ik ben van nature een échte turtle speler die zo snel mogelijk probeert te techen, maar in de weinig potjes die ik online gespeeld heb, moest ik het vrijwel altijd afleggen tegen de spelers die rushen.
In vanilla is eco spam voordeliger dan de kaart te veroveren. Er wordt nog wel iets gerushed (alsin meteen aanvallen), maar early t2 is overal een must

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 14:23
Ik speel zelf vooral custom games, ik vind de phantom spelletjes altijd wel leuk... kijken wie ineens gigantisch hard gaat techen, of wie stopt met power bouwen... leuk om te doen :) Zelf bouw ik altijd als een malle... als ik phantom ben of niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bah, ik heb tegenwoordig een andere internet provider met een speedtouch suck 780 (van kpn).. Welkom in de wondere wereld van nil pings. 80% van m'n games werken niet meer :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTU_Natas
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:04

BTU_Natas

Superior dutchie

jammer om te horen adler.. We zouden eens een mini nl-lan moeten houden voor dit spel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Adlermann, die 780 is aan te passen naar "Cone NAT" waarmee je weer normale verbindingen kunt maken.

Heb het zelf moeten doen bij een Speedtouch 706, maar de hack die ik ervoor gebruikt heb is eigenlijk voor een Speedtouch 780.

http://ariekanarie.nl/archives/67/hacking-onlines-new-modem (Nieuw Online modem = 706)
http://www.gnucitizen.org...-pwnin-the-bt-home-hub-4/ (BT Home Hub = 780)

[ Voor 60% gewijzigd door Kanarie op 28-10-2008 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit had ik al geprobeerd, maar KPN heeft de wachtwoorden van het modem veranderd en geeft ze neit vrij. Het was eerst mogelijk met een hack het modem in een soort van DMZ te zetten, maar dat is nu niet meer mogelijk na de firmware update. Ze hebben veel exploits van de 780 gefixed :(

[ Voor 8% gewijzigd door Adlermann op 28-10-2008 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
BTU_Natas schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 21:24:
jammer om te horen adler.. We zouden eens een mini nl-lan moeten houden voor dit spel..
Dat doen de NERDs™ al 2x per jaar. Net als bij TA destijds. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een mini-lan klinkt goed in de oren, alhoewel ik ook al vaak genoeg home-made lan's bijwoon in de directe omgeving met kameraden. Ik vind het eigenlijk zo jammer dat Forged Alliance, een erg diepe game, naar verhouding te weinig aandacht krijgt. Onderhand hebben de meeste gamers, met name RTS-liefhebbers, al een pc die het soepel zou moeten draaien. Daar komt ook bij dat binnen het genre niet veel keuze is en men al gauw terugvalt op titels als C&C, Warcraft en dan natuurlijk Supreme Commander. Zowel op macro als micro gebieden scoort deze game hoge ogen.

Aanvankelijk zie ik het als een logisch gevolg wat er allemaal misgaat in en rondom Gas Powered Games. Zoals Chris Taylor ook al aangaf, no money means no patch. Balen, maar wat doe je er aan. Smurfen is al zo zielig en, wat mijn ervaring leert, mensen de game laten proberen in je omgeving blijkt ook niet succesvol te zijn. Overigens vind ik de houding van de administrators en moderators binnen de online chat en op het forum erg laks en probeer dit al maanden te corrigeren door wat toernooien te organiseren. Het mocht niet baten. Ik ben zelf al niet meer op en top active, ik zie het ook zo voor me dat de community over 4 maanden voor 80% (op basis van de huidige populariteit) zal inkrimpen.

De harde kern zal blijven bestaan natuurlijk, maar het houdt niet erg veel hoop over. Er komt namelijk nog een groot nadeel bij, aangezien de game oorspronkelijk al Total Annihilation 2 zou heten en het uiteindelijk toch Supreme Commander werd, doordat de licensie van de naam Total Annihilation eigendom is van Cavedog. De auteursrechtelijke eigenaar van de naam Supreme Commander is THQ, en GPG heeft de contracten met die uitgever allang stopgezet. Een eventuele Supreme Commander 2 zal dus ook niet komen. Een tweede uitbreiding hou ik ook niet meer voor mogelijk, een patch geef ik 5% kans van slagen. GPGnet 2.0 (zoals eindeloos beloofd) komt ook niet, niet eens in de vorm van Impulse. Ohja, en waar blijven onze beloofde avatars TCC?, TAC? Hello??

- reageren mag ook via GPGnet, username Cinnafury. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siteslammer
ik betwijfel of TAC of TCC dit zal lezen :P

www.bigclan.co.uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
siteslammer schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 13:59:
ik betwijfel of TAC of TCC dit zal lezen :P
Ik spreek TAC vanavond nog wel op vent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 02:23:
Ohja, en waar blijven onze beloofde avatars TCC?, TAC? Hello??

- reageren mag ook via GPGnet, username Cinnafury. ;)
de avatars zijn er. Ik heb gister een nieuwe gewonnen in een 2v2 tourney met gowerly :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04-2024
Zit te denken om dit spel te kopen voor de wintermaanden :D. Wat zal ik doen SC:FA kopen of ook SC en dan eerst daarmee beginnen?

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gelijk FA d'r bijpakken.

en anders gewoon voor RA3 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RA3 is een totaal andere game die eigenlijk amper binnen hetzelfde genre valt (RA3 -> real time tactics, SupCom -> real time strategy). Het lijkt me nogal een vreemd advies om dan "gewoon voor RA3 te gaan".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Ik speel heel af en toe RA3, maar ik vind Supreme Commander echt veel beter. Bij RA lijkt het gewoon zoveel mogelijk units pompen, terwijl je bij SC echt veel tactieken hebt. Ook moet je meer op je economie en het bouwen letten dan bij RA3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
Wordt er op de frontpage een vervolg op Supreme Commander aangekondigt en in dit topic is nog niemand dit opgevallen?

Eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat er een opvolger zou komen met de problemen die GPG hebben (zo links en rechts tenminste iets over gehoord...). Wel heel gaaf, ik zal hem zeker aanschaffen.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Is me niet eens opgevallen :o . Had het idd ook niet verwacht...

• M411007
we zijn er allemaal stil van..

Verwijderd

we geloven niet, dat GPG nog lang genoeg bestaat om het spel af te maken...
Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2008 @ 10:24:
we geloven niet, dat GPG nog lang genoeg bestaat om het spel af te maken...
Als ze een nieuwe uitgever hebben (wat ze dus hebben), hebben ze ook een nieuwe zak met geld.

• Vlassie1980
Adlermann schreef op donderdag 13 november 2008 @ 10:40:
[...]

Als ze een nieuwe uitgever hebben (wat ze dus hebben), hebben ze ook een nieuwe zak met geld.
Zeker als het Square Enix betreft.
Teren nog altijd goed op de successen van de Final Fantasy reeks.
Geweldige spellen O+ maar natuurlijk wel een ander genre.

Ben in ieder geval erg benieuwd, denk dat ik tegen die tijd wel een upgrade aan mijn pc-tje zal moeten doen.
Ik bid alleen het geen cross platform productie wordt en ze zich gewoon op de pc focussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensxeon
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-07 19:26
Zo net ff de 1e missie gedaan in FA. met UEF. zo en toen was je weer 2 uur verder. doe ik iets verkeerd?
het is idd wel mega tof, 5 land factorys & 5 airfactorys en dan een ferry instellen van ene eiland naar de andere. combinatie van units samen met de shield untits., dat geeft een heel spectakel,

met 30 tier3 gunships heb je experimentals zo neer :P en op het eind was me nuke ook nog es klaar.

alleen is het niet echt fatsoenlijk tespelen met zoveel units, ik had 500 en nog 3 X AI is niet echt soepel :S
mijn pc is toch wel redelijk dacht ik E6600 @ 3.0Ghz, 2GB ram en X1950pro256. wanneer is het dan wel normaal speelbaar?
naja ik ga nu es ff missie 2 doen. ltrs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
laurensxeon schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 16:26:
Zo net ff de 1e missie gedaan in FA. met UEF. zo en toen was je weer 2 uur verder. doe ik iets verkeerd?
het is idd wel mega tof, 5 land factorys & 5 airfactorys en dan een ferry instellen van ene eiland naar de andere. combinatie van units samen met de shield untits., dat geeft een heel spectakel,

met 30 tier3 gunships heb je experimentals zo neer :P en op het eind was me nuke ook nog es klaar.

alleen is het niet echt fatsoenlijk tespelen met zoveel units, ik had 500 en nog 3 X AI is niet echt soepel :S
mijn pc is toch wel redelijk dacht ik E6600 @ 3.0Ghz, 2GB ram en X1950pro256. wanneer is het dan wel normaal speelbaar?
Het zou beter speelbaar moeten worden als je het volgende doet:

- Anti aliasing / Anisotropic filtering uit
- Graphic detail iets omlaag schroeven
- Progje Core Maximizer downloaden en draaien als je SC gaat spelen
- Meer RAM erbij prikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
laurensxeon schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 16:26:

De ai is vrij brak en cpu intensive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 21:19:
Bah, ik heb tegenwoordig een andere internet provider met een speedtouch suck 780 (van kpn).. Welkom in de wondere wereld van nil pings. 80% van m'n games werken niet meer :( :(
Je recht halen?

Jij wilt gewoon zorgeloos kunnen internetten, daar betaal je ook voor. Dat is jou recht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 20:05:
[...]

Je recht halen?

Jij wilt gewoon zorgeloos kunnen internetten, daar betaal je ook voor. Dat is jou recht!
Ik heb een ander modem geleend. Nu werkt alles prima. Over 4 weken word ik ook aangesloten op het glasvezelnetwerk hier. Dus bye bye adsl :)
Pagina: 1 ... 4 ... 17 Laatste