Een mini-lan klinkt goed in de oren, alhoewel ik ook al vaak genoeg home-made lan's bijwoon in de directe omgeving met kameraden. Ik vind het eigenlijk zo jammer dat Forged Alliance, een erg diepe game, naar verhouding te weinig aandacht krijgt. Onderhand hebben de meeste gamers, met name RTS-liefhebbers, al een pc die het soepel zou moeten draaien. Daar komt ook bij dat binnen het genre niet veel keuze is en men al gauw terugvalt op titels als C&C, Warcraft en dan natuurlijk Supreme Commander. Zowel op macro als micro gebieden scoort deze game hoge ogen.
Aanvankelijk zie ik het als een logisch gevolg wat er allemaal misgaat in en rondom Gas Powered Games. Zoals Chris Taylor ook al aangaf, no money means no patch. Balen, maar wat doe je er aan. Smurfen is al zo zielig en, wat mijn ervaring leert, mensen de game laten proberen in je omgeving blijkt ook niet succesvol te zijn. Overigens vind ik de houding van de administrators en moderators binnen de online chat en op het forum erg laks en probeer dit al maanden te corrigeren door wat toernooien te organiseren. Het mocht niet baten. Ik ben zelf al niet meer op en top active, ik zie het ook zo voor me dat de community over 4 maanden voor 80% (op basis van de huidige populariteit) zal inkrimpen.
De harde kern zal blijven bestaan natuurlijk, maar het houdt niet erg veel hoop over. Er komt namelijk nog een groot nadeel bij, aangezien de game oorspronkelijk al Total Annihilation 2 zou heten en het uiteindelijk toch Supreme Commander werd, doordat de licensie van de naam Total Annihilation eigendom is van Cavedog. De auteursrechtelijke eigenaar van de naam Supreme Commander is THQ, en GPG heeft de contracten met die uitgever allang stopgezet. Een eventuele Supreme Commander 2 zal dus ook niet komen. Een tweede uitbreiding hou ik ook niet meer voor mogelijk, een patch geef ik 5% kans van slagen. GPGnet 2.0 (zoals eindeloos beloofd) komt ook niet, niet eens in de vorm van Impulse. Ohja, en waar blijven onze beloofde avatars TCC?, TAC? Hello??
- reageren mag ook via GPGnet, username Cinnafury.