Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
Is het trouwens ook mogelijk om de snelheid in een online game aan te passen? Tijdens skirmish kan ik de snelheid niet aanpassen maar in de campaign wel? Opzich vind ik de standaard speed wel prettig, ben een beginner dus als het dan te snel gaat kan ik het echt niet bijbenen :P

Ik ben namelijk ook nog niet in staat geweest om een online potje te doen, tijdens het updaten van GPGnet worden alle GPGnet schermen gesloten en zie ik verder niets meer. Xal vanavond eens kijken of ik nog verder wat kan doen, ben nu aan het werk. Draai thuis Vista Business 32 bit SP1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nippletwister schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 12:14:
Is het trouwens ook mogelijk om de snelheid in een online game aan te passen? Tijdens skirmish kan ik de snelheid niet aanpassen maar in de campaign wel? Opzich vind ik de standaard speed wel prettig, ben een beginner dus als het dan te snel gaat kan ik het echt niet bijbenen :P

Ik ben namelijk ook nog niet in staat geweest om een online potje te doen, tijdens het updaten van GPGnet worden alle GPGnet schermen gesloten en zie ik verder niets meer. Xal vanavond eens kijken of ik nog verder wat kan doen, ben nu aan het werk. Draai thuis Vista Business 32 bit SP1.
Je meot bij Skirmish effe de opties openen. Rechts kun je allerlij dingen instellen: of je de snelheeid mag anapassne, hoe vaak je pause mag gebruiken, victory conditions, mods en welke kaartje wilt spelen bijvoorbeeld. Zet gamespeed op "adjustable" en je kunt de tijd weer aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
evilpin0 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 11:23:
Ik post maar even een replaytje van een leuke 4v4, alweer lang geleden :)
Met deze strategie heb ik tot nu toe nooit een steton clutch verloren.

http://www.gamereplays.or...ing&show=details&id=34301
8)7 Die anderen hadden echt geen schijn van kans. Leuk om te zien dat na die eerste nukes iedereen direct defense ertegen bouwt.

[ Voor 8% gewijzigd door TEAMIKKE op 09-05-2008 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Ik ben er inmiddels achter hoe ik kan updaten. Voorheen probeerde ik dit altijd te doen door eerst Supreme Commander op te starten, daarna op Multiplayer te klikken en daarna op GPGnet klikken. Daarna kreeg ik dus de melding dat er een update beschikbaar was en moest ik op OK klikken. Daarna gebeurde er helemaal niets meer.

Nu heb ik gewoon GPG.Multiplayer.Client opgestart in de map C:\Program Files\THQ\Gas Powered Games\GPGNet en nu lukt het updaten dus wel. Ik ben nu alleen bezig met zo ongeveer de 8e patch! Is dit wel normaal? Dit zouden dan dus allemaal incremental patches zijn...

Ik blijf bezig op deze manier :(

Edit: Inmiddels ben ik wel wat verder gekomen na een stuk of 10x updaten, hadden ze wat mij betreft gewoon liever in 1 grote update mogen proppen in plaats van incrementals maar goed misschien zeik ik wel te veel :+

[ Voor 14% gewijzigd door Vlassie1980 op 09-05-2008 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TEAMIKKE schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 15:36:
[...]

8)7 Die anderen hadden echt geen schijn van kans. Leuk om te zien dat na die eerste nukes iedereen direct defense ertegen bouwt.
ah toen ik het speelde voelde het toch alsof er sterke tegenstand was, viel wel mee nu ik het terug zie :P

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 22:56

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Nippletwister schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 19:10:
Ik ben er inmiddels achter hoe ik kan updaten. Voorheen probeerde ik dit altijd te doen door eerst Supreme Commander op te starten, daarna op Multiplayer te klikken en daarna op GPGnet klikken. Daarna kreeg ik dus de melding dat er een update beschikbaar was en moest ik op OK klikken. Daarna gebeurde er helemaal niets meer.

Nu heb ik gewoon GPG.Multiplayer.Client opgestart in de map C:\Program Files\THQ\Gas Powered Games\GPGNet en nu lukt het updaten dus wel. Ik ben nu alleen bezig met zo ongeveer de 8e patch! Is dit wel normaal? Dit zouden dan dus allemaal incremental patches zijn...

Ik blijf bezig op deze manier :(

Edit: Inmiddels ben ik wel wat verder gekomen na een stuk of 10x updaten, hadden ze wat mij betreft gewoon liever in 1 grote update mogen proppen in plaats van incrementals maar goed misschien zeik ik wel te veel :+
Er zijn een aantal grote patches. Als je vanaf versie 0 (DVD versie) opstart wordt je met 1 grote patch naar de nieuwste versie gebracht.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
evilpin0 schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 00:25:
[...]

ah toen ik het speelde voelde het toch alsof er sterke tegenstand was, viel wel mee nu ik het terug zie :P
Die eerste spin deed het hem idd. wel. Die groene was direct weg. 4-3 op zo'n map is gewoon niet haalbaar. Of je moet al hele goede spelers hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Kanarie schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 01:51:
[...]

Er zijn een aantal grote patches. Als je vanaf versie 0 (DVD versie) opstart wordt je met 1 grote patch naar de nieuwste versie gebracht.
Ja, ik ben er inmiddels doorheen geworsteld. Ik had eerst al handmatig 1 bepaalde patch geinstalleerd, dus vandaar dat er een hele meuk incrementals overheen gegooid moestn worden.

Eerste online potje gespeeld, was wel cool. Alleen jammer dat ik helemaal in elkaar geschoten werd maar ja, ik kom natuurlijk pas net kijken :)

Moest wel ff wennen aan de anti-rush cirkel, ik mocht 10 minuten lang niet aanvallen! Ik had al een stuk of 70 light assault bots gebouwd voor ik dit wist. Na 10 minuten heb je geen r**t meer aan die bots want die worden zwaar ge0wnd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 11:31:
[...]

Tijd voor een nieuwe graka? 2560x1600 + 1280x1024 loopt prima als je met 40+ units aanvalt. 400+ wordt wel een uitdaging, daarom is het wel fijn dat de AI in vanilla supcom graag experimentals bouwt en dan met één of twee tegelijk aanvalt, dat is goed voor je FPS. (niet voor de hoeveelheid kills trouwens).
Het lijkt me dat een 8800GTS toch geen lullige kaart is imho ;) Misschien toch iets meer in quality-options gaan snoeien :P

Gelukkig is 50+ fps geen must voor dit spel ;)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 13:54
Nope, op 5 FPS is het zelfs nog wel te doen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
SlinkingAnt schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 23:51:
[...]

Het lijkt me dat een 8800GTS toch geen lullige kaart is imho ;) Misschien toch iets meer in quality-options gaan snoeien :P

Gelukkig is 50+ fps geen must voor dit spel ;)
Denk eerder dat het aan je CPU ligt. FA en SC hebben daar veel meer profijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TEAMIKKE schreef op zondag 11 mei 2008 @ 08:11:
[...]
Denk eerder dat het aan je CPU ligt. FA en SC hebben daar veel meer profijt van.
Daar heb je wel gelijk in natuurlijk. Op het moment dat je muis niet meer vloeiend over het scherm gaat, dat klikken op iets pas na een seconde reactie oplevert en het onmogelijk lijkt te worden dingen te selecteren die bewegen (vliegtuigjes vooral) dan kun je dat deels wel oplossen door je simspeed omlaag te trekken, dus het feitelijke probleem is je framerate veroorzaakt door, vermoedliejk inderdaad, de CPU.

In hoeverre een betere graka daar nog wat aan doet weet ik niet, maar ik heb m'n CPU een paar weken op 3200 mhz laten lopen ipv 3000 mhz en dat deed weinig schokkends met de performance. CoreOptimizer deed meer, en maakte m'n PC ook niet zo knetter instabiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Toevallig heb ik net een vraag over performance: Zo af en toe speel ik nog wel singleplayer. Voor de uitdaging gooi ik er de laatste tijd steeds Random AIx in. Alleen wordt m'n systeem daar enorm traag van. Ik had er meer van verwacht (Q6600, 8800GT, 2gb Mem). Simspeed gaat zo naar -3. Settings al lager gezet maar het werkt niet echt goed. De CPU gebruikt op de een of andere maniier ook maar 75% van z'n vermogen en aan de 8800GT kan het ook niet liggen lijkt me? Core Maximizer maakt niet veel verschil.

Iemand ervaring mee? Met andere Ai's heb ik er lang niet zoveel last van. Dan gewoon met 6-8 spelers, unit cap op 750 en full options zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 21:06

Knaak

It's me, Mario!

Simspeed gaat met deze game erg snel omlaag omdat units die doodgaan, nogsteeds in het spel zijn volgens de engine. Die gaat dus vrolijk door simuleren terwijl er niets te simuleren valt. Meer info staat al tijden op de GPGnet forums.

4v4 AI is best leuk, alleen jammer dat de AI vaak zijn experimentals 40min laat staan in hun basis, iets waaraan ik me dus ook erger. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim8282
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 10:48
Als je de DuncanE FA AI patch installeert http://forums.gaspowered.com/viewtopic.php?t=23929 heb je iets minder last van de Sim Speed slowdown. Maar het blijft wel een probleem bij FA al hoewel het met deze patch al wat beter gaat. De patch verbetert de AI's die in het spel zitten.

Eventueel kun je de Sorian AI ook installeren, ook die helpt tegen de Sim Speed slowdown. http://forums.gaspowered.com/viewtopic.php?t=22908
De Sorian AI is de beste AI die er is voor FA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had gisteren de eer om djj07 en ze bondgenoot te slachten in een 2v2, nu had ik wel een goede ally Brainsteel_incl.

Erg leuk om tegen/met beetje bekende mensen uit de scene te spelen, de replay staat in de vault onder johnsjon .

Speelt adlermann nog? Moet eens tegen/met hem spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Vanmiddag in de Media Markt ook maar even FA aangeschaft voor slechts 15 eurie :+

Heb nog niet zo heel veel tijd gehad om het te spelen, het viel me wel op dat de performance nu veel minder als dan in SupCom vanilla. SupCom vanilla kon ik nog gewoon zonder problemen op fidelity High spelen zonder Anti-Aliasing. Met FA is dit echt drama.

Zijn er nog patches die deze performance probs een beetje oplossen of zal ik het toch echt met fidelity Low moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Nippletwister schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 23:48:
Vanmiddag in de Media Markt ook maar even FA aangeschaft voor slechts 15 eurie :+

Heb nog niet zo heel veel tijd gehad om het te spelen, het viel me wel op dat de performance nu veel minder als dan in SupCom vanilla. SupCom vanilla kon ik nog gewoon zonder problemen op fidelity High spelen zonder Anti-Aliasing. Met FA is dit echt drama.

Zijn er nog patches die deze performance probs een beetje oplossen of zal ik het toch echt met fidelity Low moeten doen?
Standaard overlays uitzetten.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Inderdaad, al die kringetjes om je units ed. Ik heb er maar 3 aan staan: radar, schietrange van een unit als je met je muis erboven hangt en nog iets :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-08 14:40
evilpin0 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 11:37:
Ik had gisteren de eer om djj07 en ze bondgenoot te slachten in een 2v2, nu had ik wel een goede ally Brainsteel_incl.

Erg leuk om tegen/met beetje bekende mensen uit de scene te spelen, de replay staat in de vault onder johnsjon .

Speelt adlermann nog? Moet eens tegen/met hem spelen ;)
Zal hem vanavond eens bekijken. Zijn toch niet de minste spelers. djj07 was mijn mentor en heeft laatst zelfs SirLoui verslagen in 1v1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afgelopen weekend weer aardig wat potje gedaan. Moet wel zeggen dat ik bijna alleen maar isis, white fire en seton speel. Beetje door luiheid ook denk ik aangezien ik voor deze maps mijn BO behoorlijk geperfectioneerd heb.

Ben de 4v4 games wel echt behoorlijk zat, als de game lang duurt vindt ik er echt geen reet meer aan vaak. Had afgelopen keer wel een leuke een game, kon met geen mogelijk door hun defense komen en krijg zoals gewoonlijk totaal geen support van me bondgenoten. Toen maar 2 nukes gemaakt en elke keer 2 tegelijk schieten zodat ze niet beide neergehaald worden. Alleen toen ik net me mavor up had kreeg ik helaas zelf een triple nuke. De anti nuke missles duren echt veel te lang om te maken, assisten helpt amper.

Ik ga in 2v2 games nu meestal eerst de t2 suit upgr met me comm, beetje wat pwnen dan klein beetje mass sparen en dan asap de gun upg nemen. Als je dan wat mobile shields stuurt is je comm echt max sterk.

Valt me ook op dat ik in zon beetje elke game ongeacht wat voor score ik heb bijna altijd de meeste kills heb, ben ook een zeer agressieve speler. Begin eigenlijk ook alleen defense te bouwen als er een leger aankomt en ik zelf niks heb om te verdedigen. Ook sla ik nog wel eens t2 over, behalve de shields en T2aa dan. Met overcharge kun je vrij snel t2 units killen, vooral serephin t2 bots zijn heer wel heel er kwetsbaar tegen.

@M411007
Hij zal ook wel niet ze beste game gespeelt hebben want het was eigenlijk vrij makkelijk, kreeg later nog een pm van hem dat die het niet eerlijk vondt dat die niet aan me stats kon zien dat ik een goede speler was :)

[ Voor 7% gewijzigd door evilpin0 op 19-05-2008 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
TEAMIKKE schreef op zondag 18 mei 2008 @ 08:31:
Inderdaad, al die kringetjes om je units ed. Ik heb er maar 3 aan staan: radar, schietrange van een unit als je met je muis erboven hangt en nog iets :P
Gisteren toch maar even naar mijn videokaart instellingen gekeken. Ik heb hem nu op "balanced" gezet want hij stond op "Quality"
Heb mijn processor ook ge-oc'ed naar 2,88 ghz maar heb nog niet echt merkbaar verschil gezien.

Fidelity in FA op medium gezet en nu draait het toch heel wat beter en het ziet er redelijk uit.
Heb al een paar skirmish potjes gedaan maar wil toch eerst ff 1 van de campaigns uit SupCom afmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Nippletwister schreef op maandag 19 mei 2008 @ 15:15:
[...]

Gisteren toch maar even naar mijn videokaart instellingen gekeken. Ik heb hem nu op "balanced" gezet want hij stond op "Quality"
Heb mijn processor ook ge-oc'ed naar 2,88 ghz maar heb nog niet echt merkbaar verschil gezien.

Fidelity in FA op medium gezet en nu draait het toch heel wat beter en het ziet er redelijk uit.
Heb al een paar skirmish potjes gedaan maar wil toch eerst ff 1 van de campaigns uit SupCom afmaken.
CPU is denk ik net wat te traag voor enorme hoeveelheden units. Je GPU kan het zeker wel aan: Mijn 8800GT redt het nog op 1920x1200 met alles op high maar ik heb een Q6600. Die loopt nu op 3Ghz en dat scheelt wel enorm t.o.v. mijn E6300@ 3Ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
TEAMIKKE schreef op maandag 19 mei 2008 @ 19:57:
[...]

CPU is denk ik net wat te traag voor enorme hoeveelheden units. Je GPU kan het zeker wel aan: Mijn 8800GT redt het nog op 1920x1200 met alles op high maar ik heb een Q6600. Die loopt nu op 3Ghz en dat scheelt wel enorm t.o.v. mijn E6300@ 3Ghz.
Tsja, ik ben in dat opzicht wel heel erg blij dat ik geen widescreen heb en nog "gewoon" op 1280 x 1024 speel :)

Heb het spel nu dusdanig ingesteld dat hij prima loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serendipity
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 10:15

Serendipity

"No fear, I is here"

Ik ben even benieuwd naar jullie ervaringen.. Want mijn SC valt op een gegeven moment uit... Volgens internet zou het kunnen omdat er teveel geheugen word gevraagd waardoor deze uitvalt. Is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Serendipity1990 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 22:57:
Ik ben even benieuwd naar jullie ervaringen.. Want mijn SC valt op een gegeven moment uit... Volgens internet zou het kunnen omdat er teveel geheugen word gevraagd waardoor deze uitvalt. Is dit mogelijk?
Leg wat beter uit wat je bedoelt met 'uitvalt'.

Stopt je PC, freezed je windows, kom je terug in windows met een error, crash je gewoon naar desktop, wat voor speltype gebeurt het in (veel AIs, veel units, of maakt het niet uit?(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Serendipity1990 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 22:57:
In Vista is het mogelijk dat SupCom meer dan 2 gig geheugen vraagt. In XP gaat dit je niet lukken. FA gaat efficienter met zijn geheugen om en zou minder moeten vragen.

Hier is een review waarin SupCom in Vista crashed als hij meer dan 2 gig gebruikt. In XP verbruikt hij aanzienlijk minder en krijgen ze hem niet boven de 2 gig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:37

HugoBoss1985

Xenotech

Voor Supreme Commander heb je de "3 gigabyte fix" nodig, zodat het spel niet meer crashed met grote maps.
Je kan een tijdje spelen op de allergrootste maps, maar na een tijd (en een bepaalde hoeveelheid eenheden op het scherm) vraagt het spel teveel geheugen en dan crashed het spel.
Die fix lost dat op.
Forged Alliance heeft die fix (zoiets las ik ergens) al ingebakken, dus die heeft niet last van de crash door geheugentekort.
2 Gigabyte is voldoende voor beide spellen in windows xp.

Ik speel sinds gisteren Forged Alliance en het volgende valt mij op:

-De bass van de geluiden (explosies en schieten enzo) klinkt veel harder uit mijn surroundset (t.o.v. Supreme Commander) en dat is behoorlijk irritant.

-Sommige grote explosies hebben allemaal horizontale strepen in zich.
Of dat een driverissue is weet ik niet, ik heb de nieuwste drivers van Nvidia in ieder geval.

-Forged Alliance is dus een stand alone expansions en volgens mij zit er alles in wat Supreme Commander ook al had.
Als je dus Forged Alliance koopt heb je dus ook alles wat al in Supreme Commander zat? (Plus wat meer uiteraard.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Explosies klinken gewoon veel beter, easy as that..

Die strepen heb ik ook, vooral in de rookpluim van een TacNuke. :P Dus het zal wel een driver issue zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HugoBoss1985 schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 11:05:

-De bass van de geluiden (explosies en schieten enzo) klinkt veel harder uit mijn surroundset (t.o.v. Supreme Commander) en dat is behoorlijk irritant.

Of dat een driverissue is weet ik niet, ik heb de nieuwste drivers van Nvidia in ieder geval.

-Forged Alliance is dus een stand alone expansions en volgens mij zit er alles in wat Supreme Commander ook al had.
Als je dus Forged Alliance koopt heb je dus ook alles wat al in Supreme Commander zat? (Plus wat meer uiteraard.)
Klopt het geluid bij veel units die aan het vechten zijn klinkt verschrikkelijk, wat een gekraak, ook de explosies van nukes zijn er een stuk lelijker op geworden, oa door rare lijnen. Heb niet de nieuwste drivers dus kan verder niet met zekerheid stellen dat het zo hoort of een bug is.

QSQ boys zijn jullie vanavond online? kunnen we wat potjes doen, zag jullie wel online gisteren maar jullie speelde alleen maar custom maps.

Ik heb trouwens ook een rare bug waardoor het spel na ca 20 sec verschrikkelijk gaat fps laggen voor ongeveer 1 a 2 minuten, maakt opzich niet zoveel uit maar het is wel heel egr irritant op hele kleine maps waar je meteen contact heb aangezien je met weinig fps zeer slecht kan microen. Erg irritant had het op het begin ook toen was het ineens weg en nu is het weer terug, maargoed draait verder prima met het meeste settings op high (behalve aa, shadows en fidelity) dus heb niks te zeuren :)

[ Voor 18% gewijzigd door evilpin0 op 20-05-2008 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

MOAW schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 11:09:
Explosies klinken gewoon veel beter, easy as that..

Die strepen heb ik ook, vooral in de rookpluim van een TacNuke. :P Dus het zal wel een driver issue zijn.
Nouja smaken verschillen kennelijk.
Dit spel heeft veel meer bass dan andere spellen, inclusief de originele Supreme Commander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

HugoBoss1985 schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 11:21:
[...]

Nouja smaken verschillen kennelijk.
Dit spel heeft veel meer bass dan andere spellen, inclusief de originele Supreme Commander.
Natuurlijk is het mijn mening, ik vind het persoonlijk niet storend. Maargoed, je kan altijd nog je bass anders afstellen op je 5.1 mits je die hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Die rare lijnen moeten volgens mij voorstellen dat ze het niet goed kunnen weergeven op je ''scherm''. Voorderest weet ik het ook niet, vind het wel vet. Het lijkt dat je scherm waarop je eigenlijk kijkt wordt aangetast door de explosie :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
HugoBoss1985 schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 11:05:..

Die strepen heb ik ook met mijn 8800 GTS, ook sommige Seraphim footprints zijn niet goed en worden weergegeven door rood-zwart gestreepte vierkanten.

Forged Alliance heeft een andere engine dan Supreme Commander en bevat inderdaad alles wat ook in SupCom zat. Je hebt echter de Supcom key nodig om in multiplayer als een van de originele facties te kunnen spelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Killzone schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 12:21:
Die rare lijnen moeten volgens mij voorstellen dat ze het niet goed kunnen weergeven op je ''scherm''. Voorderest weet ik het ook niet, vind het wel vet. Het lijkt dat je scherm waarop je eigenlijk kijkt wordt aangetast door de explosie :) .
Ik heb trouwens ook een rare bug waardoor het spel na ca 20 sec verschrikkelijk gaat fps laggen voor ongeveer 1 a 2 minuten, maakt opzich niet zoveel uit maar het is wel heel egr irritant op hele kleine maps waar je meteen contact heb aangezien je met weinig fps zeer slecht kan microen. Erg irritant had het op het begin ook toen was het ineens weg en nu is het weer terug, maargoed draait verder prima met het meeste settings op high (behalve aa, shadows en fidelity) dus heb niks te zeuren :)
[/quote]

Hoeveel geheugen heb je? Ik heb 2g en als ik ga alt+tabben terwijl ik speel dan heb ik hetzelfde effect. Hij gooit z'n mem leeg om naar ander prog te gaan. Het duurt even een paar seconden voordat alles er van FA weer in zit als ik terug ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Er is een mappack van 50 maps te downloaden. http://forums.gaspowered.com/viewtopic.php?t=28974

Installatie instructies staan erbij. Dus ook te spelen voor mensen die niet vaak op GPG komen.

Een aantal TA maps zitten er ook in. :)
Heb Dark Side al een paar keer gespeeld en ik merk dat ik direct TA tactieken ga gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

M411007 schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 16:09:
Er is een mappack van 50 maps te downloaden. http://forums.gaspowered.com/viewtopic.php?t=28974

Installatie instructies staan erbij. Dus ook te spelen voor mensen die niet vaak op GPG komen.

Een aantal TA maps zitten er ook in. :)
Heb Dark Side al een paar keer gespeeld en ik merk dat ik direct TA tactieken ga gebruiken...
Doet de AI het ook met die maps?
Ik heb trouwens het idee dat de AI met Forged Alliance een stuk beter is dan met Supreme Commander, klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Jup .ze zijn behoorlijk sterker geworden. Persoonlijk vind ik de AIx best wel lastig. Leuk om in teams mee te spelen :) 20 min. no-rush option en je bent weer een tijd verder. Wel een behoorlijke aanslag op je systeem. Het enige waardoor je vrijwel direct wint, op kleine mappen, zijn veel TML of direct een spiderbot produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TEAMIKKE schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 18:06:
Jup .ze zijn behoorlijk sterker geworden. Persoonlijk vind ik de AIx best wel lastig. Leuk om in teams mee te spelen :) 20 min. no-rush option en je bent weer een tijd verder. Wel een behoorlijke aanslag op je systeem. Het enige waardoor je vrijwel direct wint, op kleine mappen, zijn veel TML of direct een spiderbot produceren.
Aix vreet system resources. Ik heb regelmatig met in-agent911/tcc/unclean_beast (admin's van gpgnet) een 4v4 gespeeld tegen de Aix....onspeelbaar na 10 min :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
TEAMIKKE schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 15:12:
[...]

Ik heb een Q6600 die dus alles op 1 core draaide. Het was wel speelbaar maar met grote getalen units werd ie toch trager. Ik kwam van een E6300 dus het was al een hele verbetering dus ik had het opzich niet door. Voor de grap eens taakbeheer ernaast gezet en toen bleek dat maar 1 core iets deed. Vervolgens gekeken bij core maximizer en dan blijkt dat je em dus gewoon kan zette op FA. Nu worden alle 4 de cores wel gebruikt en heb ik geen last meer van schokken ed. Dus het helpt wel degelijk. Bij hele grote maps is -2 of erger niet abnormaal maar dan alsnog heb je niet het gevoel dat het allemaal enorm langzaam gaat. Ik niet tenminste :P
Ik ben nu bezig met missie 1 van de campaign en daarin merk ik toch wel dat mijn systeempje het behoorlijk zwaar heeft. Hieronder een screenshot van de prestaties van mijn processor+geheugen:
Afbeeldingslocatie: http://img383.imageshack.us/img383/5357/cpuusagedn9.jpg

Hierin is te zien dat core 1 aardig wat werk verricht maar dat de 2e dus een beetje half uit zijn neus aan het baggeren is. Kan ik dit aanpakken d.m.v. Core Optimizer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Core Optimizer is poep. Je levert sim speed in voor FPS. Ik speel liever met 10 fps dan met -2 sim speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Core Optimizer is goed, soms merk je -2 niet, en gewoon in skirmish zorgen dat sim speed op ''player-adjustable'' staat :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Adlermann schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 21:46:
Core Optimizer is poep. Je levert sim speed in voor FPS. Ik speel liever met 10 fps dan met -2 sim speed.
Ik heb het zojuist even geprobeerd en ik moet zeggen dat ik het een grote verbetering vind. Tot nu toe heb ik het alleen in de campaign getest maar het einde van de eerste missie bevat wel veel eenheden, ik zag een grote performance boost en kon ook gewoon op speed 0 blijven spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serendipity
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 10:15

Serendipity

"No fear, I is here"

Ik heb het al gehoord ik moet inderdaad even overschakelen naar FA :P kheb hem hier al wel liggen maar ivm met examens heb ik even gewacht met het installeren ervan... ik slaag liever dan dat mijn game werkt^^ alhoewel... ;)

Het was inderdaad het probleem over het 2 gig geheugen. ik had de fix voor 3 gig al maar daar ging hij met 8 spelers toch nog even leuk overheen (hij vroeg ook wel redelijk wat met 4 experimental units :P )

[ Voor 31% gewijzigd door Serendipity op 21-05-2008 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Adlermann schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 21:46:
als de sim speed omlaag gaat dan heb je misschien een minder goed gevoel voor je economie en waneer dingen klaar zijn en aankomen.
Echter op 10 fps kan ik niet microen, de beeld opbouw is toch heel erg belangrijk om goed te kunnen microen. Vooral in het begin is het belangrijk dat je op je radar kijkt en goed oplet waar units zich ophopen voor een one shot 3 kills overcharge, met 10 fps is de beeldopbouw te langzaam om dit in te schatten. Nu is dit wel begin game en daar zal je verder wel gewoon redelijke goede fps hebben. Maar toch ik blijf erbij dat een fps toch bijna net zo belangrijk is als een goede sim speed, nu ben ik toch (bijna) nooit de langzaamste speler en is er altijd iemand die een slomere pc heeft dus waarom zou ik coremaximizer niet draaien.

Beter gezegd zonder maximizer zou ik deze game niet eens spelen vanwege te weinig fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Het is jammer dat de simspeed zo keihard onderuit gaat wanneer je met AI speelt. Hij gaat (bij mij) via LAN met 3 spelers en 5 AIx richting de -4/-6 :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Killzone schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 13:13:
Het is inderdaad jammer dat er niet heel veel maps in zitten. Ze zouden een patch moeten uitgeven waar eens stuk of 10 nieuwe mappen in zitten. Dan heeft iedereen die gelijk :) .
online in de vault zitten meerdere maps.

mijn probleem is dat mijn e6750 8800gtx p35 4GB ddr2 vista 32bit machine als ik echt veel klik
na 25-30 minuten vast loopt, ik doe dan dus te veel en krijg memory errors
failed to write dumpfile.... weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De vault werkt een beetje irritant, je moet eerste de map dl voordat je de game kan joinen.
Heb je de map eindelijk zit de game al weer vol of is al begonnen.

Een systeem waarbij de host de maps vertuurd zou 100x beter zijn, maargoed het is gpg.net... niet teveel van verwachten dus.

Ik had een nieuwe 4v4 map gedownload aanbevolen door dj07, zag er erg cool uit. Alleen geen hond die hem speelt dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 11:38:
[...]

online in de vault zitten meerdere maps.

mijn probleem is dat mijn e6750 8800gtx p35 4GB ddr2 vista 32bit machine als ik echt veel klik
na 25-30 minuten vast loopt, ik doe dan dus te veel en krijg memory errors
failed to write dumpfile.... weet iemand een oplossing?
Kijk eens naar de datum :> .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
evilpin0 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 11:44:
De vault werkt een beetje irritant, je moet eerste de map dl voordat je de game kan joinen.
Heb je de map eindelijk zit de game al weer vol of is al begonnen.

Een systeem waarbij de host de maps vertuurd zou 100x beter zijn, maargoed het is gpg.net... niet teveel van verwachten dus.

Ik had een nieuwe 4v4 map gedownload aanbevolen door dj07, zag er erg cool uit. Alleen geen hond die hem speelt dus....
Je moet even de map pack downloaden die op het forum staat. Zitten alle goede custom maps in (fa general discussion). Geweldige maps. Vanavond zij nde QSQUIDS wel weer online :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
laten we deze map spelen dan: http://forums.gaspowered.com/viewtopic.php?t=29030

Die ziet er meesterlijk uit :)
non-stop actie volgens mij.

Zal die map pack vanavond ook even binnenslepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ killzone volgens mij heb ik de datum goed ingesteld, maar wat bedoel je precies.
heb gpgnet gemaild en kreeg de melding dat het aan de combinatie memory mobo processor ligt..
dus aan mijn hardware..? wat is er mis mee dat kunnen ze me niet mee helpen.
er werd ook ook quadcore cpu geadviseerd.
het is eigenlijk ook zonder vastlopers zo dat ik na 5 seconden shift-cues vertragingen krijg voordat ik verder kan. ook met snel in uit zoomen bij veldslagen ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Wat me de laatste tijd opvalt, is dat ASF je engineering drones van de UEF aanvallen :( . Zo schieten ze heel je schilden kapot, en daarna je basis omdat ze altijd misschieten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Alle anti air schiet engineering drones neer, het zijn immers vliegende eenheden.
Bij 'no air' games zit altijd wel een grapjas die met een zwerm van die drones units gaat reclaimen of capturen. Wat T2 AA of een cruiser maakt daar dan korte metten mee. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 09:22
Tip:

Gisteren voor €5,- Supreme Commander kunnen kopen bij "van Leest" (Concurrent van freerecordshop en dergelijke). Voor mensen die het spel niet hebben, maar wel zouden willen hebben, ga eens daar kijken..

Het spel lijkt mij wel wat dus heb hem zelf ook maar meegenomen. Daarna bij andere winkels gekeken en daar lag dezelfde versie voor aanzienlijk meer geld. Ook zag ik dat de Dixons aparte versies verkoopt, voor €20,- per stuk. Als omschrijving wordt extra content meegegeven.

Weet iemand wat voor content dat dan is?

Na installatie moest ik ook gaan updaten. Het was een schone installatie vanaf de DVD, maar toch moest ik enorm veel updates uitvoeren. Erg irritant, maar nu werkt het allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Die updates geven je onder andere nieuwe units dus ze zijn het zeker wel waard. Het spel wordt er nog gebalanceerder en leuker van. Overigens echt een koopje dan. Extra content was bij mij zo'n holografisch-achterig kaartje met de Aeon-factie erop. En een extra cd/dvd met iets erop. Nooit naar gekeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
TEAMIKKE schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 13:33:
Die updates geven je onder andere nieuwe units dus ze zijn het zeker wel waard. Het spel wordt er nog gebalanceerder en leuker van. Overigens echt een koopje dan. Extra content was bij mij zo'n holografisch-achterig kaartje met de Aeon-factie erop. En een extra cd/dvd met iets erop. Nooit naar gekeken :P
Dat het er allemaal wat beter op zou worden had ik wel verwacht, maar dat van die nieuwe units is een verassing.

Ben je niet nieuwschierig naar wat er op die extra dvd zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
Malandro schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 19:58:
[...]

Dat het er allemaal wat beter op zou worden had ik wel verwacht, maar dat van die nieuwe units is een verassing.

Gruwelijk dat ik zo'n fout maak; Hoe edit je een bericht?

Ik bedoel natuurlijk nieuwsgierig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Malandro schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 19:58:
[...]

Ik heb er voor de lol ff naar gekeken ( Ik heb de Limited Edition Aeon Faction Pack ) maar het is echt niet de moeite waard. Gewoon een aantal filmpjes die 0,0 toevoegen aan je spelplezier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nippletwister schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 23:16:
[...]

Ik heb er voor de lol ff naar gekeken ( Ik heb de Limited Edition Aeon Faction Pack ) maar het is echt niet de moeite waard. Gewoon een aantal filmpjes die 0,0 toevoegen aan je spelplezier. :)
Het was toen zo'n 5 euro extra voor een lelijke kaart en een brakke dvd. Naja, ik heb toch 2x supcom en 1x fa, dus die 5 euro :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Nu nog FA vinden voor € 5. :)

Ik heb toen FA uitkwam via internet de Gold Edition gekocht voor € 25. Daar zaten FA en SupCom in. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Nippletwister schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 23:16:
[...]

Precies hetzelfde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Ik heb zojuist de grootste noob ooit op GPGNet ontmoet. Hij zat achterin met Setons 4vs4, en hij zei dat hij een experimental ging bouwen (nouw, mooi!).

Wat hij dus doet: Na 15 mins begint hij aan een Ahwassa met welgeteld 6 T1 (!) mexes en 6 T1 PG's. |:( Hij had z'n basis omsingeld met een muur 8)7 , en het ergste komt nog:
Vanaf 5 minuten liep hij op -2 ! 7(8)7 .

Ik was front en ben op het nippertje dood gegaan (hun front ook, maar die gaf alles weg), en toen hebben we gewoon de stroom T1 units ongestoord naar de back laten lopen. Dit zei hij toen hij weg ging:

icanown: leave you bitches
icanown: your all jack asses

:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brute51
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 23:35
Recent is er een mod bij gekomen voor FA die een aantal bugs fixt, o.a. het probleem dat Killzone beschrijft, dat ASFs units kunnen raken die ze niet zouden mogen raken. Zie ook http://forums.gaspowered.com/viewtopic.php?t=29775 . En ja, dat ben ik :-)

Ik heb echt een hele goeie PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
brute51 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 13:02:
Recent is er een mod bij gekomen voor FA die een aantal bugs fixt, o.a. het probleem dat Killzone beschrijft, dat ASFs units kunnen raken die ze niet zouden mogen raken. Zie ook http://forums.gaspowered.com/viewtopic.php?t=29775 . En ja, dat ben ik :-)
Er is nu een gave nieuwe (semi geheime) bug. je kan de duurste upgrade van een ACU voor de prijs van de goedkoopste krijgen. Gister met Gowerly over gehad (QSQUIDS!), het is super game breaking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Adlermann schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 13:05:
[...]

Er is nu een gave nieuwe (semi geheime) bug. je kan de duurste upgrade van een ACU voor de prijs van de goedkoopste krijgen. Gister met Gowerly over gehad (QSQUIDS!), het is super game breaking.
Tell me! :P

Je hebt je DM niet aanstaan, dus ik kan je ook niet DM'en ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Adlermann schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 13:44:
[...]

Je moet even de map pack downloaden die op het forum staat. Zitten alle goede custom maps in (fa general discussion). Geweldige maps. Vanavond zij nde QSQUIDS wel weer online :)
Heb je toevallig een linkje naar die mappack? Ik kan m echt nergens vinden :)

nvm heb m al denk ik :)

http://forums.gaspowered.com/viewtopic.php?t=28974

[ Voor 10% gewijzigd door redfoxert op 24-06-2008 14:04 ]

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brute51
Adlermann schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 13:05:
[...]

Daar moet je idd is meer over vertellen! En wat is "QSQUIDS"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Denk dat ie hierop doelt : http://www.supcomtalk.com...ifice-ability-imbalanced/

Hmmm, of niet .. dit is al een jaar oud :)

[ Voor 19% gewijzigd door redfoxert op 24-06-2008 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
brute51 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 15:06:
[...]

Daar moet je idd is meer over vertellen! En wat is "QSQUIDS"?
QSQUIDS is de verzamelnaam van de mensen op vent :P (TAC,microcyber, adlermann, gowerly, supcomnick, razsammy, snooze, en nog 10 anderen ofzo). Vooral allemaal voormalig high ranked spelers die alleen nog een beetje met elkaar spelen (plus mensen die we op de vent tegenkwamen).

Nou ja, de bug is als volgt. In het geval van cybran: ik begin een upgrade (stealth). Ondertussen geef ik engineers een assist order op mijn commander (ze moeten niet heel erg in de buurt zijn). Voordat de engineers erzijn kan je de upgrade annuleren. Daarna selecteer je bv de laser of de RAS upgrade en die zet je op pauze. De engineers komen eraan en upgraden je commander voor de prijs van de vorige (goedkope) upgrade.

Deze is niet zo leuk als de sera bug, waarbij de splash geen reset krijgt. Kan je na 100 upgrades de hele kaart laten ontploffen hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Killzone schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 16:44:
Ik heb zojuist de grootste noob ooit op GPGNet ontmoet. Hij zat achterin met Setons 4vs4, en hij zei dat hij een experimental ging bouwen (nouw, mooi!).

Wat hij dus doet: Na 15 mins begint hij aan een Ahwassa met welgeteld 6 T1 (!) mexes en 6 T1 PG's. |:( Hij had z'n basis omsingeld met een muur 8)7 , en het ergste komt nog:
Vanaf 5 minuten liep hij op -2 ! 7(8)7 .

Ik was front en ben op het nippertje dood gegaan (hun front ook, maar die gaf alles weg), en toen hebben we gewoon de stroom T1 units ongestoord naar de back laten lopen. Dit zei hij toen hij weg ging:

icanown: leave you bitches
icanown: your all jack asses

:')
Friendly TML snipe en bouw in zijn basis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekitch
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 16:32
Adlermann schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 15:33:
[...]

Deze is niet zo leuk als de sera bug, waarbij de splash geen reset krijgt. Kan je na 100 upgrades de hele kaart laten ontploffen hehe.
Wat bedoel je met deze bug, is het sowieso dan zo dat als je splash upgrade de dood van commander harder wordt? (welke splash upgrade is dat dan?)

- Squeeek !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ekitch schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 16:20:
[...]

Wat bedoel je met deze bug, is het sowieso dan zo dat als je splash upgrade de dood van commander harder wordt? (welke splash upgrade is dat dan?)
Sera gun upgrade. Je neem de gun upgrade, dan krijg je meer damage en splash damage op het main weapon. Daarna verwijder je de upgrade. Hierdoor worden bepaalde dingen niet gereset. Je neemt de upgrade weer. Daardoor krijg je nog meer splash. Dit doe je 10 minuten ofzo. Voila je kan de hele kaart laten ontploffen door alleen met je gun op de grond te schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brute51
Als je met je Seraphim ACU die upgrade koopt krijgt je gun +2 Area of Effect. Maar er is geen waarde gegeven die gebruikt wordt voor als je die upgrade weg gooit (dat zou dus -2 moeten zijn). Er is wel een waarde opgegeven die gebruikt moet worden als die eerdere waarde niet bestaat, en die is +5. Dus als je m upgrade en daarna weg haalt heb je +7 AoE ipv 0. Als je daarna weer opnieuw die AoE upgrade koopt en weg haalt heb je +14. Als je dat een paar keer doet heb je een behoorlijk grote AoE en er zit geen limiet op.

Toevallig heb ik deze bug gefixt in de patch mod (zie vorige bericht) :)

edit: is bedenken wat ik aan die andere bug kan doen die je net beschrijft... zal lastig worden denk ik...

[ Voor 11% gewijzigd door brute51 op 24-06-2008 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Hoe krijg je de camera nu op de grond? Ik zie het in diverse filmpjes maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik wil zegmaar beeld, alsof ik zelf naast m'n units sta, kan dit?

Ik heb dit tijdje geleden al geprobeerd, zonder resultaat. Nu zag ik weer wat filmpjes op youtube dat het wel mogelijk is. Wie weet hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
JuliettPapa schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 00:59:
Hoe krijg je de camera nu op de grond? Ik zie het in diverse filmpjes maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik wil zegmaar beeld, alsof ik zelf naast m'n units sta, kan dit?

Ik heb dit tijdje geleden al geprobeerd, zonder resultaat. Nu zag ik weer wat filmpjes op youtube dat het wel mogelijk is. Wie weet hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?
Spatiebalk, en dan de muis bewegen :) . Je kan ook Ctrl - V rammen om op ''free cam'' modus te gaan.

[ Voor 69% gewijzigd door TheJVH op 25-06-2008 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekitch
brute51 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 17:03:
Als je met je Seraphim ACU die upgrade koopt krijgt je gun +2 Area of Effect. Maar er is geen waarde gegeven die gebruikt wordt voor als je die upgrade weg gooit (dat zou dus -2 moeten zijn). Er is wel een waarde opgegeven die gebruikt moet worden als die eerdere waarde niet bestaat, en die is +5. Dus als je m upgrade en daarna weg haalt heb je +7 AoE ipv 0. Als je daarna weer opnieuw die AoE upgrade koopt en weg haalt heb je +14. Als je dat een paar keer doet heb je een behoorlijk grote AoE en er zit geen limiet op.

Toevallig heb ik deze bug gefixt in de patch mod (zie vorige bericht) :)

edit: is bedenken wat ik aan die andere bug kan doen die je net beschrijft... zal lastig worden denk ik...
Wat bedoel je met heb ik gefixt? Maak jij dan de officiele patches voor supcom? Ik neem aan dat die dan ook automatisch gedownload worden?

- Squeeek !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
De zogenaamde community patches.

En die zijn meestal ook nog eens een stuk sneller en beter dan de GPG patches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GPG is bezig om een community patch in te zetten als officiele patch. Het budget voor support is op, dus ze doen er zelf weinig aan. Maar dit heb je niet officieel van mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Adlermann schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 19:49:
GPG is bezig om een community patch in te zetten als officiele patch. Het budget voor support is op, dus ze doen er zelf weinig aan. Maar dit heb je niet officieel van mij :)
Weet je zo ook welke? Mag hopen v2 :)

Wel jammer ... had gehoopt ooit nog een ingame map-sync optie te zien :(

[ Voor 10% gewijzigd door redfoxert op 25-06-2008 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
v1, waren ze een tijdje terug al mee bezig (volgens een bepaalde gpg employee en community patch maker ) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Adlermann schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 15:33:
[...]
..
Nou ja, de bug is als volgt. In het geval van cybran: ik begin een upgrade (stealth). Ondertussen geef ik engineers een assist order op mijn commander (ze moeten niet heel erg in de buurt zijn). Voordat de engineers erzijn kan je de upgrade annuleren. Daarna selecteer je bv de laser of de RAS upgrade en die zet je op pauze. De engineers komen eraan en upgraden je commander voor de prijs van de vorige (goedkope) upgrade.
..
Ik heb hem geprobeerd in sandbox met Aeon en Cybran.
De goedkoopste Aeon ACU upgrade kost 500m,15000e en 500 bt. De goedkoopste Cybran ACU upgrade kost 350m, 5250e en 350 bt.
Het viel mij echter op dat alle assisting T1 engineers per stuk 5m en 150e verbruikten, zowel bij Aeon als Cybran. Ook wordt de build time van de dure upgrade gebruikt.
Ik denk dus wel dat er iets niet klopt met de prijs van de upgrade na zo'n wisseling, maar niet dat de nieuwe prijs gelijk is aan die van de goedkope.

Ik had trouwens binnen no time een Aeon ACU met adv RAS :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekitch
Heb je de coomunity patches dan nodig om te spelen met anderen of maakt dat niet uit voor online games??

- Squeeek !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Ekitch schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 12:08:
Heb je de coomunity patches dan nodig om te spelen met anderen of maakt dat niet uit voor online games??
Het is een mod, dus hij kan alleen geactiveerd worden als alle spelers in de game hem hebben. Zo niet dan speel je gewoon met de GPG versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M411007 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 10:51:
[...]

Ik heb hem geprobeerd in sandbox met Aeon en Cybran.
De goedkoopste Aeon ACU upgrade kost 500m,15000e en 500 bt. De goedkoopste Cybran ACU upgrade kost 350m, 5250e en 350 bt.
Het viel mij echter op dat alle assisting T1 engineers per stuk 5m en 150e verbruikten, zowel bij Aeon als Cybran. Ook wordt de build time van de dure upgrade gebruikt.
Ik denk dus wel dat er iets niet klopt met de prijs van de upgrade na zo'n wisseling, maar niet dat de nieuwe prijs gelijk is aan die van de goedkope.

Ik had trouwens binnen no time een Aeon ACU met adv RAS :P
Het lijkt erop dat het de mass cost per tick is van de vorige upgrade * de buildtime van de nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Adlermann schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 18:21:
[...]

Het lijkt erop dat het de mass cost per tick is van de vorige upgrade * de buildtime van de nieuwe.
Hmmm, als buildtime toch vast staat zou het met 1 assisting engineer net zo lang moeten duren als met meerdere. Scheelt een X keer 5m 150e.
Ben ook benieuwd wat sacrifice hier zou doen. Vanavond maar weer eens testen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Iets voor in de TS:

Supreme Commander voor de X360 is uit.
Afbeeldingslocatie: http://i154.photobucket.com/albums/s258/Colonel_Jessep/SupComUniverse/news/SupCom_360.jpg

Helaas niet compatibel met de PC versie, dus geen console vs PC games. Besturing gaat mbv een soort controlewiel en schijnt verrassend goed te werken. X360 versie heeft 6 extra units die de PC versie niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben heel erg benieuwd hoe de 360 versie speelt, hoe het eruit ziet en voornamelijk hoe het draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel vrij logisch dat er geen PC vs 360 is imho, ik denk dat de PC spelers dan flink in het voordeel zouden zijn omdat zij veel sneller commands kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
M411007 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 09:30:
Iets voor in de TS:

Supreme Commander voor de X360 is uit.
[afbeelding]

Helaas niet compatibel met de PC versie, dus geen console vs PC games. Besturing gaat mbv een soort controlewiel en schijnt verrassend goed te werken. X360 versie heeft 6 extra units die de PC versie niet heeft.
Toegevoegd aan de TS, dankje :) .

Jammer dat ze geen patches meer uitbrengen. Zo wordt de restorer nooit wat generfd (imo heeft hij nog steeds teveel hp). Hopelijk gaan ze inderdaad die community patches uitbrengen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brute51
Community patch mod is er al, versie 2 zelfs. Ik ben ook al een beetje bezig met versie 3.
Ik heb een fix voor die bug met goedkope upgrades voor de ACU (zie hierboven ergens). Die fix komt in Community Patch v3.

Ze (waaronder ik) zijn ook bezig met een Community balance mod waarin ondermeer de Restorer wordt generfd. Ook de ASFs worden wat minder sterk gemaakt maar hoeveel is nog niet echt bekend. Sommige units worden juist iets beter gemaakt zoals Battleships (vooral kwa bouwtijd). Experimentals krijgen een iets langere bouwtijd om te proberen T3 land en naval iets interesanter te maken (T3 wordt vaak gewoon over geslagen).
Balanceren betekent veel testen en overleggen dus het kan nog heel effe duren, maar er wordt aan gewerkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakJerommeke
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 12:08

TweakJerommeke

Stay a while and listen

Mijn god zeg.. ga ik weer eens op gpgnet zit zo'n ventje de hele tijd te zeggen dat ik lag (ADSL2+, E6750 @3,6) word ik elke keer gekicked en ik kom hem ook nog vrij vaak tegen, dus elke keer weer "OMG, Lager" "MAMA". Sorry hoor maar veel mensen daar zijn niet bepaald vriendelijk.

Dat was dus weer mijn ervaring online.. denk dat ik het bij Skirmish hou. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

TweakJerommeke schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 15:45:
Mijn god zeg.. ga ik weer eens op gpgnet zit zo'n ventje de hele tijd te zeggen dat ik lag (ADSL2+, E6750 @3,6) word ik elke keer gekicked en ik kom hem ook nog vrij vaak tegen, dus elke keer weer "OMG, Lager" "MAMA". Sorry hoor maar veel mensen daar zijn niet bepaald vriendelijk.

Dat was dus weer mijn ervaring online.. denk dat ik het bij Skirmish hou. :/
Niet de hele community afserveren op basis van 1 malloot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Kanarie schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 16:34:
[...]

Hey, wat is er tegen malloten? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakJerommeke
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 12:08

TweakJerommeke

Stay a while and listen

Kanarie schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 16:34:
[...]

Wel gek dat ik ze steeds weer tegenkom elke dag. |:(

Edit: Heh, verander ik mijn naam.. en nu hoor je niemand meer klagen. >:)

[ Voor 14% gewijzigd door TweakJerommeke op 03-07-2008 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
brute51 schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 20:12:
Community patch mod is er al, versie 2 zelfs. Ik ben ook al een beetje bezig met versie 3.
Ik heb een fix voor die bug met goedkope upgrades voor de ACU (zie hierboven ergens). Die fix komt in Community Patch v3.

Ze (waaronder ik) zijn ook bezig met een Community balance mod waarin ondermeer de Restorer wordt generfd. Ook de ASFs worden wat minder sterk gemaakt maar hoeveel is nog niet echt bekend. Sommige units worden juist iets beter gemaakt zoals Battleships (vooral kwa bouwtijd). Experimentals krijgen een iets langere bouwtijd om te proberen T3 land en naval iets interesanter te maken (T3 wordt vaak gewoon over geslagen).
Balanceren betekent veel testen en overleggen dus het kan nog heel effe duren, maar er wordt aan gewerkt!
community balance mods speel ik niet. En restorers hebben helemaal geen nerf nodig....mass wise winnen asfs nog steeds van restorers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
FA heeft bij mij heel vaak de neiging om mijn systeem te laten rebooten. Dit kan ik heel makkelijk voor elkaar krijgen op een grote map en vervolgens in te zoomen op grote explosies van T2 UEF bombers of door een vijandige commander kapot te knallen met als gevolg een hele grote knal en daarna dus een reboot van mijn systeem.

Nog meer Supcom FA spelers die dit probleem ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Alleen als ik m'n systeem te hoog clock :P 3Dmark, Prima enz. doet ie allemaal zonder problemen maar bij FA gaat ie er dan uit. Gewoon binnen de grenzen draait alles perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Ik had mijn systeem ook overclocked maar toch maar terug gegaan naar stock speeds. Probleem blijft dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nippletwister schreef op maandag 14 juli 2008 @ 10:19:
Ik had mijn systeem ook overclocked maar toch maar terug gegaan naar stock speeds. Probleem blijft dus :(
Klinkt alsof sup com je pc ergens stressed en dat je pc dan over de zeik gaat. Geeft windows ondertussen ook nog een blauw scherm (kijk eens of je automatic reboot op blue screen aan hebt staan).
Pagina: 1 ... 3 ... 17 Laatste