Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:07
Precies, ik vind het ook veel leuker om eerst 40 minuten te wachten en 5 spinnen te hebben, dan gelijk de vijand te crushen met 1 spin na 20 mins. Als je dan aanvalt met z'n 2en met in totaal: 6 spiders, 4 SCB's, 2 nukes.... En dan een tegenstander die alleen maar een message stuurt nadat je ''Strategic Launch Detected'' hebt gehoord met ''lol'' ... Onbetaalbaar :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet precies wat natas bedoelt alhoewel hij overkomt als iemand van 16 die ontmaagt is in WoW ofzo snap ik wel dat hij het leuker vindt om te rushen, dat vindt ik zelf ook.
Je krijgt dan gewoon een hele andere gameplay die naar mijn mening wel veel spannender is en waar je echt gewoon skill in nodig hebt, waar het ook minder uitmaakt hoeveel res je binnenkrijgt maar micro ineens een stuk belangrijker wordt en je je tegenstander voordurend moet aftasten. Dat vindt ik zelf de beste gameplay.

Ik speel best veel 3v3 en 4v4 en dan bouw ik gewoon ook een leger van monkeylords enzo, geweldig natuurlijk maar kwa gameplay anders dan een intense 2v2, 1v1 speel ik eigenlijk nooit meer. Ik zoek nog een 2v2 partner om te spelen, kijk maar in de replay vault op johnsjon om te zien hoe mijn speelstyle een beetje is :)

Kunnen we die noob van een adlermann eens verslaan
>:)

[ Voor 3% gewijzigd door evilpin0 op 26-03-2008 10:03 ]

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekitch
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-06 23:06
Ik wil graag je partner zijn voor 2vs2 :) alhoewel ik ook meer 3vs3 games speel

Pm me maar

- Squeeek !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

TEAMIKKE schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 18:11:
Nu het toch over nukes gaat: Dat gaat allemaal stukken langzamer zeg :/ Eerst duurt het een zeer lange tijd voordat je zo'n ding klaar hebt en dan ook nog de missle maken. Ook de counter-attack raketten duren enorm lang voordat ze af zijn. Helpen met sACU en tech3 engie's ed. werkt ook niet echt mee.
Jij hebt het over singleplayer dan zeker? Daar duurt het wel godsonchristelijk lang voor het allemaal eens af is. Logisch ook, anders heb je 400 nukes klaar als je tweede segment van de missie actief wordt, en speel je elke missie als volgt: t1 landfac, 2x t1 engy 4x pwr, alle mass die je kan pakken, t2 upgrade voor je fac, 2x t2 engy, 4x t1 pwr, 5x t2mobile flak, small sheild dome die precies je hele leger omvat met assist van 2x t1 en 1x t2 engy, met je commander gekillde vijandelijke units reclaimen voor mass., t2 pwr in de dome, reclaim je t1 pwr, dan t2 PD en t2 AA spammen tot je bubble vol is, t3 landfac, t3 engy, grotere shield dome, t3 pwr, t3 mass, t3 shield, t3 pwr+mass combo en shields bijbouwen en ineens heb je een grote bubble et een kleine t3 economy eronder. vanaf je kleine bubble kwam de AI er al niet meer door (niet op Hard althans...)
Dan knal je gewoon de helft van wat je moet afmaken stuk, zodat de AI niet meer behoorlijk kan bouwen, en pleur je een bosje nuke launchers in de grond. missiles bouwen en knallen maar.

Beetje saai heh? :) In Skirmish / Multiplayer gaat het sneller dan in Plain Old SupCom, maar assisten helpt minder. De tijden dat de beperkende factor op je nuke aanval was,at je launcher ze minder snel kon afvuren dan je SACUs raketten konden uitpoepen zijn niet helemaal weg maar wel flink lastig te bereiken. (tien nukelaunchers bouwen gaat trouwens zoals gezegd prima ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zo saai dat ik het niet eens kan lezen :)

BO is eigenlijk alleen tot begin t1, daarna moet je flexibel zijn. Althans in games met veel actie geen sim city games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

evilpin0 schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 13:50:
zo saai dat ik het niet eens kan lezen :)

BO is eigenlijk alleen tot begin t1, daarna moet je flexibel zijn. Althans in games met veel actie geen sim city games.
't ging over single player. Sim City voor gevorderden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toch vondt ik sim city moeilijker dan turtlen in fa :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Eigenlijk had ik het over skrimish in FA. Normaal gesproken bouw ik ze nooit/weinig aangezien ze toch niet nodig zijn maar een ''voor de lol'' potje is ook altijd leuk ;) In gewone SupCom had je zoiets met een paar sACU zo klaar. Tegen die tijd heb je toch allang een dikke eco. Nu is dat gewoon een stuk trager geworden. Dat was mijn enige opmerking :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-06 23:55
Als je (in Skirmish) op een grote map met veel (Supreme, bv) AI's speelt dan wil het nog wel handig zijn om wat nuke-defense te bouwen.... :P Geef AI's voldoende tijd en je krijgt zekers nukes om je oren. Heb er ervaring mee! :o Erg frustrerend als je nuke-defense al af is maar de eerste anti-raket nog gebouwd wordt, en je het bekende "Strategic Launch Detected" hoort.... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekitch
  • Laatst online: 03-06 23:06
Ls je tegen de "cheatende" AI speelt van FA is het helemaal nodig. Ik begon een potje tegen 3 van die super sterke en zodra de no rush min op waren hoorde ik 3 keer nuclear launch detected. En zoveel anti nuke silo's had ik nu ook weer niet :)

- Squeeek !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TEAMIKKE schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 15:32:
[...]

Eigenlijk had ik het over skrimish in FA. Normaal gesproken bouw ik ze nooit/weinig aangezien ze toch niet nodig zijn maar een ''voor de lol'' potje is ook altijd leuk ;) In gewone SupCom had je zoiets met een paar sACU zo klaar. Tegen die tijd heb je toch allang een dikke eco. Nu is dat gewoon een stuk trager geworden. Dat was mijn enige opmerking :P
in Skirmish zijn de nuke launchers dus sneller klaar dan in vanilla. de tactiek is dus gewijzigd in niet 1 launcher bouwen en dan assisten maar in veertig launchers bouwen en genieten. je eerste schot komt wat later, maar wel gelijk in groepsverband :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-05 07:26

Knaak

It's me, Mario!

4v4 met de Cheating AI's is echt instant-death voor mij. Na 10 minuten krijg je een enorme air-spam, waarna ze al beginnen met experimentals/nukes :P

Maargoed, ik ben ook geen ster-speler. Vind wel dat de AI iig beter is dan Vanilla, want daar kon je 1v3 nog winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vindt die t2 assaults bots van Serapim wel erg sterk, die dingen zijn een soort lichte versies van de heavy assault bots. Met t2 uef bots krijgt je ze echt amper down.
Nu zijn de t2 uef bots wel uber tegen t1. De heavy assault bots van uef de titan vindt ik eigenlijk ook stuk zwaker dan die in SC was.

@adlermann
Viel me nog mee hoelang ik het volhield tegen jullie furry :)
De ACU van rienzilla pwnde mijn acu in het begin waardoor ik niet voor de dmg upg ging maar voor de T2 buildt suit, na de hand gezien een zeer domme keuze want hij had op het eind iets van 120 kills :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Anoniem: 399 schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 21:51:
[...]

in Skirmish zijn de nuke launchers dus sneller klaar dan in vanilla. de tactiek is dus gewijzigd in niet 1 launcher bouwen en dan assisten maar in veertig launchers bouwen en genieten. je eerste schot komt wat later, maar wel gelijk in groepsverband :)
Ahja, over het algemeen bouw ik meestal met hulp, dus veel tech3 engie's enz. maar die zijn dus minder effectief geworden met assisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-10-2024
Ik speel sinds Supreme Commander (zonder uitbreiding) online en ben dus nog een n00b. :z Mijn commander werd net keihard gesloopt door een hele lading Aeon T2 guided missiles (Mercy). Nou is mijn vraag: wat is de counter daarvoor? Ik had wat anti-air, maar dat leek weinig effect te hebben en een aardig stuk voor ze raken gaan de missiles over in kogels die ik niet maar uit kan schakelen. Dus wat moet ik daar nou tegen doen? Zijn die dingen slecht tegen schilden?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Die dingen kunnen geen drol hebben, dus enkele tier1/2 AA en wat interceptors should do. Iig naar eigen ervaring. Gelukkig kom ik het niet vaak tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
En wat is er aan te doen als ze vlak over een heuvel heenkomen? Mijn basis lag direct achter een berg, dus ze verschenen veel te laat in bereik van mijn T2 anti air.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Interceptors als air patrols gebruiken voor de berg, voor de rest kan je alleen zorgen dat de air factory's zo snel mogelijk down gaan (of zijn eco vertragen zodat hij niet meer kan spammen).

Erg lastig als je tegenspeler weet hoe je gebruik kan maken van bergen e.d. Maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Okay, das duidelijk, dank u!

Ow, en nog iets: ik heb online nog nooit iemand een transport zien gebruiken, waarom is dat? Teveel gedoe, te kwetsbaar of te duur? Want op zich klinkt het toch mooi om units achter een basis te kunnen dumpen daarmee.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Iemand die een beetje oplet en een Omni heeft ziet transports wel aankomen hoor. En vaak gaan mensen al vroeg voor lucht dominatie dus maak je weinig kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Transports zijn sinds de laatste FA patch een beetje kut geworden, veel minder hitpoints.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik speel de laatste tijd voornamelijk UEF, in supcom speelde ik altijd random maar nu vindt de Seraphin maar niks om zelf te spelen, die units zijn echt spuuglelijk eigenlijk.

Nu merk ik dat UEF erg sterk is tot T3, in T3 mis ik gewoon “assault power” de fatboy mist ongeveer 90% van de tijd, leuk om een basis mee plat te leggen maar als erT3 units om hem afkomen is die dus gewoon de sjaak.

Heavy bots “titan” zijn erg zwak en zijn zo kapot, de percival is geweldig tegen zware eenheden maar heel erg slecht tegen veel zwakere units.
Cybran heeft The Brick en de Monkey Lord, betere assault units zijn er niet.

Er had van mij ook wel T3 anti air ingemogen, nu ben je altijd verplicht flak en ook nog eens t3 fighters te maken.

Ben de laatste tijd ook niet op seton te kloppen, speel altijd front. Met mijn eerste 3 fabrieken maak ik alleen maar lobos, aangezien t1 tanks toch gesloopt worden door de tegenstander zijn commander kun je je lobos altijd lekker zijn comm onder vuur laten nemen van een veilige afstand terwijl je zijn T1 leger populatie klein houdt met je commander.

[ Voor 18% gewijzigd door evilpin0 op 01-04-2008 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Transports gebruik ik wel op grotere mappen en mappen zoals setons om een basis aan hun kant te maken en vanuit daar TML's te maken. zolang je niet te dicht bij een mex point bouwt kan je daar wel redelijk undercover blijven en een paar gebouwen snipen met je TML's.

UEF T3 transporter is wel fijn dan hoor met 6 T3 engineers per keer heb je zo een basis uit de grond. T1 transport gebruik ik zelde en ben niet echt een fan van de Getho gunships.

Ik houd toch wel van de iets langere potjes waar je niet kapot gespamt wordt door restorers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Wat nog wel leuke taferelen kan opleveren, is een cybran met T2 transports en de mobile stealth-gen :) Als je dat early T2 redt, kan je hem flink overrompelen. Als ie omni heeft wordt het al minder natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

evilpin0 schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 09:52:
Ik speel de laatste tijd voornamelijk UEF, in supcom speelde ik altijd random maar nu vindt de Seraphin maar niks om zelf te spelen, die units zijn echt spuuglelijk eigenlijk.

Nu merk ik dat UEF erg sterk is tot T3, in T3 mis ik gewoon “assault power” de fatboy mist ongeveer 90% van de tijd, leuk om een basis mee plat te leggen maar als erT3 units om hem afkomen is die dus gewoon de sjaak.

Heavy bots “titan” zijn erg zwak en zijn zo kapot, de percival is geweldig tegen zware eenheden maar heel erg slecht tegen veel zwakere units.
Cybran heeft The Brick en de Monkey Lord, betere assault units zijn er niet.

Er had van mij ook wel T3 anti air ingemogen, nu ben je altijd verplicht flak en ook nog eens t3 fighters te maken.
Hebben wij het over dezelfde Fatboy? Ja, hij mist wel wat ("area damage", noemen we dat :P ) maar zo snel als ie vuurt zou je met een fatboy die binnen je radar coverage opereert een middelgrote t3 bot aanval toch tot prut moeten krijgen voor ze terug gaan schieten. Tegen de tijd dat die de hele afstand gelopen hebben die FB schieten kan, zijn er al rustig 20 tot 40 van die bots vermomd als rokende wrakken. Tegen Air is ie wel ruk: een paar t2 gunships leggen je experimental in as. Echter, drie fatboys tegen drie spinnen (die je op de radar kunt zien!) winnen het wel als je ze weg laat rijden zodat de spinnen nooit in range komen met die megalasers.
De echte kracht van de fatboy blijft volgens mij dat hij ergens heen kan tuffen en een eigen t3 leger heeft, inclusief base defenses, voor je tegenstander zijn t3 leger of experimentals ter plaatse kan hebben. Met de assault bots als dekking en een t3 radar schakel je inkomende experimentals eenvoudig uit, vaak voor ze in range zijn, en als je een grotere kaart speelt heb je nog tijd om met een t3 engy (of tien...) wat t3 point defenses en AA turrets te bouwen. En TCMs. En shields. en een extra Fatboy... O-)

Als je gebruik maakt van je fatboy als long-range platform met een snel T3 fabriekje d'r in, dan is hij behoorlijk sterk. Als je er gewoon head-to-head crashes met spiderbots, GCs en die lelijke Seraphim dingen mee doet, ja, dan gaat ie stuk. Als je graag heel, heel veel schade aan wilt richten moet je de t4 arty bouwen, dat werkt beter en 't is bovendien irritanter voor je tegenstander die net alle moeite gedaan heeft om je fatboy in as te leggen, om vervolgens zo'n shell op z'n basis / commander te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als die bouwt schiet die niet, ik maak alleen t2 flak ermee als het moet.

Ik denk idd verder dat wij het over een andere fatboy hebben die van mij sloopt namelijk echt geen t3 bot leger voordat ze hem bereikt hebben, die kogels doen maar 250 dmg perstuk en je mag blij zijn als er een unit een paar achter elkaar geraakt wordt. Verspreid je je T3 bots dan sloopt hij er maar een paar als je geluk hebt.

Hij is verder heerlijk om een base onder vuur te nemen maar dit is een van de weinige grond experimentals die support nodig hebben om zolang te overleven dat ze wat serieuse schade kunnen doen. Beter gezegt ik had gisteren een game waar me fatboy bijna gesloopt wordt een een ca 10 aoen T2 tanks.

Mijn statement was voornamelijk dat aef een direct assault experimental nodig had, niet dat de fatboy zo zuigt, dat valt ook wel mee als je hem goed beschermt.

Ik ben geen noob, dus ik bouw ook geen t4 artilley :)
Ik rush, versla me tegenstander door zijn base te slopen en dan ze helpless comm omzeep te helpen, commanders snipen vindt ik geen hol aan. Vaak op seton als ik zie dat de andere comm bijna dood is laat ik hem soms gaan om de game niet meteen te beslissen en gewoon nog ff lekker kunnen door te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
evilpin0 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 09:57:
Ik rush, versla me tegenstander door zijn base te slopen en dan ze helpless comm omzeep te helpen, commanders snipen vindt ik geen hol aan. Vaak op seton als ik zie dat de andere comm bijna dood is laat ik hem soms gaan om de game niet meteen te beslissen en gewoon nog ff lekker kunnen door te spelen.
*LOL* ... Je bent net een kat, die het leuk vindt om eerst nog ff met z'n prooi (vleugellam vogeltje) te spelen, voordat hij het afmaakt.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jatoch als ik een experimental bouw wil ik wel ff genieten hoe die zijn base in as legt voordat die voor het hoofdgerecht gaat :)

in 2v2 is het anders als het moeilijk is probeer ik natuurlijk wel de comm om zeep te helpen maar ik ben aanzienlijk minder bezig altijd een comm proberen te snipen, ik wil gewoon oorlog :)

In het begin mass ik altijd met de eerst2 of 3 fabs alleen maar artillery dan ze comm onder vuur kan nemen zonder dat die me units kan mollen, het eigenlijk doel hiervan is meer om ze comm zo danig te beschadigen dat die hem niet meer in combat gebruikt, terwijl ik dan me comm snel upgrade met extra dmg en range en dan over hem heen stamp.

Ps zijn die asswasher bombers niet mad overpowerd? als die op je base afkomt is alleen een leger van 70 ASF wat hem tegen gaat houden.

[ Voor 53% gewijzigd door evilpin0 op 02-04-2008 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Als je shields support wil het nog wel redelijk. Maar om ze neer te halen is idd. niet heel doenbaar. Eigenlijk moet je gewoon zorgen dat ze niet opstijgen aangezien het vrij lang duurt voordat ze af zijn.
Als je zelf zo'n ding hebt is het wel leuk. Hij heeft enorm snel verterancie en is dan al helemaal niet meer te houden :X

Ben het wel eens dat de UEF niet echt super is in tech 3. Tech 1 wel, tech 2 ook redelijk (gatlingbots) maar tech 3 is gewoon slecht. Die T3 met sheild was in vanilla wel goed maar is nu enorm generved waar de Loyalist en de Harbinger nog sterker zijn geworden. Ook die snipebots zijn briljant gewoon O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TEAMIKKE schreef op woensdag 02 april 2008 @ 15:07:
Als je shields support wil het nog wel redelijk. Maar om ze neer te halen is idd. niet heel doenbaar. Eigenlijk moet je gewoon zorgen dat ze niet opstijgen aangezien het vrij lang duurt voordat ze af zijn.
Als je zelf zo'n ding hebt is het wel leuk. Hij heeft enorm snel verterancie en is dan al helemaal niet meer te houden :X

Ben het wel eens dat de UEF niet echt super is in tech 3. Tech 1 wel, tech 2 ook redelijk (gatlingbots) maar tech 3 is gewoon slecht. Die T3 met sheild was in vanilla wel goed maar is nu enorm generved waar de Loyalist en de Harbinger nog sterker zijn geworden. Ook die snipebots zijn briljant gewoon O+
Bouw gewoon een mobile shield generator tussen het bouwen van de t3 bots door. Dat kan bv Cybran niet. Je moet je units wel een beetje mixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Tja, maar in SC waren die units echt pwnage, en hier haal je ze zo neer. Als je door het schild heen bent (wat echt veel minder sterk is) zijn ze meestal binnen 2 seconde dood. Ik mix altijd T3 assault bots, en T3 Siege Assault bots. Siege assault voor de huge damage, en de Assault Bots voor de units, en de vele kogels :) . En dan wat T2 flak en T2 shields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Adlermann schreef op woensdag 02 april 2008 @ 18:34:
[...]

Bouw gewoon een mobile shield generator tussen het bouwen van de t3 bots door. Dat kan bv Cybran niet. Je moet je units wel een beetje mixen.
Uiteraard, maar dan nog is het niet helemaal eerlijk. Dan sloop je gewoon eerst die shieldgen door onder die koepel te lopen en dan op te blazen. In dat opzich zijn de Seraphim wel erg sterk: 10k punten shields en ook nog sterke siege tanks. Hoewel die wel langzaam schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TEAMIKKE schreef op donderdag 03 april 2008 @ 10:30:
[...]

Uiteraard, maar dan nog is het niet helemaal eerlijk. Dan sloop je gewoon eerst die shieldgen door onder die koepel te lopen en dan op te blazen. In dat opzich zijn de Seraphim wel erg sterk: 10k punten shields en ook nog sterke siege tanks.Hoewel die wel langzaam schieten.
Nou ja t3 is behoorlijk balanced. Titans verliezen idd van Harbingers (maar die zijn schreeuwend duur). Titans zijn met micro uitstekende t1 en t2 killers. Gebruik ze graag. Om Harbingers kapot te krijgen moet je percivals bouwen. Een loyalist is ongeveer gelijk aan een Titan (wel iets beter). t2 shield erbij (meerdere zelfs, en nog maals, micro dit) en voila een goed, zo niet sterker leger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m277755
  • Laatst online: 24-01-2022

m277755

leest meer dan hij typt

evilpin0 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 12:44:
Ps zijn die asswasher bombers niet mad overpowerd? als die op je base afkomt is alleen een leger van 70 ASF wat hem tegen gaat houden.
20 asfs doen er ongeveer 15 seconde over om een losse asswasher kapot te krijgen, als je er 30 asfs van maakt gaat een escort van asfs hem niet redden. Je wilt eigelijk minimaal 2 hits, omdat de eerste niet door schilden heen komt. Als je wil dat je asswasher effectief is moet je hem aan laten vallen als de asfs van je tegenstander ver weg zijn, of je moet ze van te voren uitschakelen.

Een basis zonder asfs, met minimaal 1 aoen t3 schild en rond de 15 sams is ook te sterk voor een asswasher. De eerste 2 hits doen geen schade en tegen die tijd is hij al kapot. Het enige waar je dan iets aan hebt is de aircrash als je gelukt hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-06 21:03
Ik heb een irritante bug, als ik skirmish speel dan lopen later in de game sommige units vast.

Ze reageren bijvoorbeeld niet op move of attack commands maar wel weer op surface en dive.
Iemand die weet waar dat aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
m277755 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 13:57:
[...]

20 asfs doen er ongeveer 15 seconde over om een losse asswasher kapot te krijgen, als je er 30 asfs van maakt gaat een escort van asfs hem niet redden. Je wilt eigelijk minimaal 2 hits, omdat de eerste niet door schilden heen komt. Als je wil dat je asswasher effectief is moet je hem aan laten vallen als de asfs van je tegenstander ver weg zijn, of je moet ze van te voren uitschakelen.

Een basis zonder asfs, met minimaal 1 aoen t3 schild en rond de 15 sams is ook te sterk voor een asswasher. De eerste 2 hits doen geen schade en tegen die tijd is hij al kapot. Het enige waar je dan iets aan hebt is de aircrash als je gelukt hebt ;)
Die CZAR is daar ook altijd briljant voor O+
Adlermann schreef op donderdag 03 april 2008 @ 11:44:
[...]

Nou ja t3 is behoorlijk balanced. Titans verliezen idd van Harbingers (maar die zijn schreeuwend duur). Titans zijn met micro uitstekende t1 en t2 killers. Gebruik ze graag. Om Harbingers kapot te krijgen moet je percivals bouwen. Een loyalist is ongeveer gelijk aan een Titan (wel iets beter). t2 shield erbij (meerdere zelfs, en nog maals, micro dit) en voila een goed, zo niet sterker leger.
Zal wel aan mij liggen, maar in het spelen heb je er toch niet zoveel aan dat de een goedkoper of duurder is dan de ander? Je hebt ze nodig dus je bouwt ze. Lijkt mij tenminste maar ik ben dan ook geen topspeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren de cybran megabot gemaakt, wat een geweldig dingetje. Stuk of 50 t2 flaks erbij en hij sloopt bijna alles.

Ik denk dat UEF wel redelijk gebalanceerd is in T3 je moet alleen meer verschillende units maken zoals adlermann zegt, een fatboy omringt door t2 flak en een lading perivals ervoor om zijn assault bots tegen te houden, desnoods wat shields erbij.

Mobiele shields gebruik ik eigenlijk alleen om me commander te beschermen op het slagveld.
Daarna maak ik alleen maar gatlings bots aangezien t2 tanks toch wel overcharged zullen worden.

@Adlermann
moet binnenkort eens een rematch doen, ben nu redelijk op niveau :)

Doordat ik redelijk wat world in conflict heb gespeelt mis ik toch vaak een beetje de movement commands ervan, zoals units achteruitlaten terug trekken en een atack order geven op een units en tegelijk ook een move order. Nu moet je dat apart doen waardoor de units die je kapot wilt maken uit range kan lopen waardoor je units op hun beurt weer in range moeten komen. Als dat wordt toegevoegd (zal wel niet) kan je pas echt microen in FA.

[ Voor 25% gewijzigd door evilpin0 op 04-04-2008 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Hmm, zo'n T4 Bomber maakt gehakt van je basis als de vijand hem goed stuurt. Als je als eerste bombardeert waar het schild niet zo hoog is (op het randje), kan je alsnog flink wat wegvagen. Hij is idd zo dood met SF's, maar 2 welgemikte bommen, en je basis is aan gort.

@TEAMMIKE: Kosten zijn wel degelijk belangrijk. Als je een beetje eco hebt (4 T3 mexxes) en om de meeste mexxes mass storages, kan je een spin in 1 keer uitpoepen. Een Megalith daarintegen zorgt voor mass tekorten. Als je eens 20mins no rush speelt, weet je wat ik bedoel: Ik poep in 20 mins 2 spinnen (8 mexxes), maar nog geen Megalith, omdat die veel duurder is.
Zelfde geldt voor Atlantis. Een Atlantis kost geen drol, dus die heb je zo gemaakt, terwijl een fatboy daarintegen een stukje duurder is (vooral in mass).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pirate-Bozz schreef op donderdag 03 april 2008 @ 14:06:
Ik heb een irritante bug, als ik skirmish speel dan lopen later in de game sommige units vast.

Ze reageren bijvoorbeeld niet op move of attack commands maar wel weer op surface en dive.
Iemand die weet waar dat aan ligt?
Ze reageren wel alleen pas na een minuut ofzo. Dat is niet echt een bug: de reactie snelheid wordt gewoon gekort om het spel lopend te houden. Dat het irri is dat klopt. Oplossingen: lagere unit limit, meer CPU cores inbouwen, meer CPUs... of gewoon zorgen dat je niet teveel units in het spel hebt door liberaal met nukes, arti shells en t3 bombers te strooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Tip voor de mensen die core maximizer gebruiken en FA hebben: Zet core maximizer even op FA :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

TEAMIKKE schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 11:56:
Tip voor de mensen die core maximizer gebruiken en FA hebben: Zet core maximizer even op FA :X
Hoezo? :P

Ik zie de voordelen niet van dat programma, 3v3 en 4v4 AI's word toch wel sloom, met of zonder dat tooltje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
in bijna elk 4v4 potje wat ik speel zit een of andere noob die alleen maar restorers masses, zo ongeloofelijk noob. Ergste is nog dat er dan NIEMAND van mijn team ook maar 1 asf heeft. Ben nu al zo vaak geownt door 3 restorers zo ontiegelijk easy die units. Echt geen skill meer nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Die dingen zijn inderdaad vrij overpowerd, zeker in lange games. Hopen dat die flink worden generved in de aankomende patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
MOAW schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 12:27:
[...]

Hoezo? :P

Ik zie de voordelen niet van dat programma, 3v3 en 4v4 AI's word toch wel sloom, met of zonder dat tooltje. :)
Ik heb een Q6600 die dus alles op 1 core draaide. Het was wel speelbaar maar met grote getalen units werd ie toch trager. Ik kwam van een E6300 dus het was al een hele verbetering dus ik had het opzich niet door. Voor de grap eens taakbeheer ernaast gezet en toen bleek dat maar 1 core iets deed. Vervolgens gekeken bij core maximizer en dan blijkt dat je em dus gewoon kan zette op FA. Nu worden alle 4 de cores wel gebruikt en heb ik geen last meer van schokken ed. Dus het helpt wel degelijk. Bij hele grote maps is -2 of erger niet abnormaal maar dan alsnog heb je niet het gevoel dat het allemaal enorm langzaam gaat. Ik niet tenminste :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Killzone schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 13:39:
Die dingen zijn inderdaad vrij overpowerd, zeker in lange games. Hopen dat die flink worden generved in de aankomende patch.
Een restorer is 1200 mass. Een asf 400. 3 asfs maken gehakt van 1 restorer. Probleem is, als hij er 100 heeft en jij 300 fighters, kunnen ze er vaak nog wel lang genoeg doorkomen. Een snelle restorer push werkt ook weleens. Flakk eet restorers ook behoorlijk op. Een broadsword doet meer ground damage dan een restorer. Maar een restorer heeft wel goede AA. Echt een multi role unit. Kan alles voldoende, maar niets perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat is de beste T1 artillery geschut om een commander onder vuur te nemen?
Ik speel altijd uef maar zie vaak de vijandige comm de zogenaamde comm dance doen en bijna al mijn vuur ontwijken. Zelf werd ik gisteren vrij hard geownt door seraphin artilley, die zag er wel effectief uit.

Kan je alle t1 artilleries ontwijken met de comm dance?
Mischien kan adlermann eens laten zien hoe die dance nu precies moet, wel erg belangrijk tegen goede spelers. Met mijn eerste 3 fabrieken bouw ik ook alleen maar artillery meestal, tanks worden toch geslacht door zijn comm en artillery kan je uit range houden. Met 1 fabriek assault bots bouwen om zijn artillery te slopen werkt ook vrij goed.

is het btw effectief om op bv fields of isis te zorgen dat je 4 mass storage om een mex hebt staan voordat je comm de siegebots heeft bereikt om te reclaimen? Of krijg je dan teveel problemen met energie?

[ Voor 13% gewijzigd door evilpin0 op 07-04-2008 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Probleem is inderdaad dat de Restorers alles hebben. AA is erg lastig, zeker als ze met zoveel zijn (vergeet niet, die dingen hebben gigantisch veel hitpoints), en ze leggen zo je fatboy of je commander/anti nuke plat....

De T1 artillerie van de UEF is het beste. Ze doen AOE damage en ze doen zoiezo veel damage. Genoeg van die dingen met tanks tegen de vijandelijke tanks, maken gehakt van een ACU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-06 00:43
De T1 artillery van de Aeon, Fervor, schiet sneller, heeft ook area of effect, maar doet minder damage. Doordat hij sneller schiet is hij wel moeilijker te ontwijken.

De Sera T1 artillery wordt ook wel Fobo genoemd omdat hij tussen de Fervor en Lobo in zit. Zijn hover maakt hem ook erg sterk.

Cybran T1 artillery heeft 'stun' en kan dus units tijdelijk stil zetten terwijl andere units ze uitschakelen. Werkt niet tegen ACU en experimentals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m277755
  • Laatst online: 24-01-2022

m277755

leest meer dan hij typt

evilpin0 schreef op maandag 07 april 2008 @ 13:11:
Kan je alle t1 artilleries ontwijken met de comm dance?
Ja
Mischien kan adlermann eens laten zien hoe die dance nu precies moet, wel erg belangrijk tegen goede spelers.
Het is vrij simpel hoor. Een schot doet er een seconde of 3-4 over om neer te komen. Als je elke seconde (of iets minder) flink van richting verandert wordt je bijna nooit geraakt.

Ik heb deze gemaakt voor geïnteresseerden. Als je op shift drukt kan je zien waar ik klik. Zoals je ziet is cybran artillery lastig te ontwijken, je ziet de kogels niet en door de fireing randomness kan je moeilijker voorspellen waar de shots terechtkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

TEAMIKKE schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 15:12:
[...]

Ik heb een Q6600 die dus alles op 1 core draaide. Het was wel speelbaar maar met grote getalen units werd ie toch trager. Ik kwam van een E6300 dus het was al een hele verbetering dus ik had het opzich niet door. Voor de grap eens taakbeheer ernaast gezet en toen bleek dat maar 1 core iets deed. Vervolgens gekeken bij core maximizer en dan blijkt dat je em dus gewoon kan zette op FA. Nu worden alle 4 de cores wel gebruikt en heb ik geen last meer van schokken ed. Dus het helpt wel degelijk. Bij hele grote maps is -2 of erger niet abnormaal maar dan alsnog heb je niet het gevoel dat het allemaal enorm langzaam gaat. Ik niet tenminste :P
Maar die core maximizer had toch ook het nadeel dat je sim-speed sloomer werd? Of hoe moet ik dit nu zien. Anders ga ik hem ook maar gebruiken. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
MOAW schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 09:14:
[...]

Maar die core maximizer had toch ook het nadeel dat je sim-speed sloomer werd? Of hoe moet ik dit nu zien. Anders ga ik hem ook maar gebruiken. >:)
Je cores worden beter gebruikt dus je kan meer bewerkingen verwerken wat meer units betekent. Je kunt dus langer doorspelen in het algemeen voordat de sim-speed omlaag gaat. Of je kunt met meer units spelen. Het heeft altijd voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Ok thanks, nu eerst maar eens mijn pc formateren. Supcom, en ieder ander spel, geeft alleen maar BSOD's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nee, coremaxizer geeft je een fps boost ten koste van sim speed

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TEAMIKKE schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 14:00:
[...]

Je cores worden beter gebruikt dus je kan meer bewerkingen verwerken wat meer units betekent. Je kunt dus langer doorspelen in het algemeen voordat de sim-speed omlaag gaat. Of je kunt met meer units spelen. Het heeft altijd voordelen.
Fout: fps gaat omhoog. Sim speed gaat als bijeffect omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Hmm, dan had ik het dus toch goed onthouden. Heb dat wel eens op GameReplays.org gelezen.

Maargoed, fps heb ik zat met mijn 9800GX2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sim speed ook zat waarschijnlijk :)
Maar met veel AI in het spel zou ik de maximizer wel afraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
evilpin0 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 14:41:
sim speed ook zat waarschijnlijk :)
Maar met veel AI in het spel zou ik de maximizer wel afraden.
Nou ja, in een 4v4 op setons gaat mijn c2d 6550 wel naar -3 toe soms :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maargoed dan zit er altijd wel iemand in de game die -4 draait :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
evilpin0 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 15:22:
Maargoed dan zit er altijd wel iemand in de game die -4 draait :)
Ja, klopt. Ben nooit meer de traagste sinds mijn upgrade :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Speel altijd met een maat van me die op een AMD X2 3800+ draait, met een Geforce 7600 ofzo. Omdat ik een PC met Intel C2D 6750 en Radeon X1950Pro heb host ik altijd de game en de AI's. Desondanks merk ik meteen een verhoging in de sim-speed wanneer hij de game uitgaat (als we weer eens lopen te kloten en 3 Adaptive AI's over ons heen walsen op een grotere map). Dus hieruit mag ik neem ik aan wel concluderen dat zijn PC de vertragende factor is, toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Haay schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 15:35:
Speel altijd met een maat van me die op een AMD X2 3800+ draait, met een Geforce 7600 ofzo. Omdat ik een PC met Intel C2D 6750 en Radeon X1950Pro heb host ik altijd de game en de AI's. Desondanks merk ik meteen een verhoging in de sim-speed wanneer hij de game uitgaat (als we weer eens lopen te kloten en 3 Adaptive AI's over ons heen walsen op een grotere map). Dus hieruit mag ik neem ik aan wel concluderen dat zijn PC de vertragende factor is, toch? ;)
Niemand 'host' de AI's. Alle berekeningen (physics, AI) worden door alle clients gedaan.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Dat is ook meestal het probleem van slowdowns. Mensen met een brakke pc moeten net zoveel berekenen, waardoor de gamespeed omlaag word gehaald voor iedereen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90180

MOAW schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 15:55:
Dat is ook meestal het probleem van slowdowns. Mensen met een brakke pc moeten net zoveel berekenen, waardoor de gamespeed omlaag word gehaald voor iedereen. :(
En dat is puur processor kracht toch ? Want in de meeste online games ben ik de vertagende faktor. Ik kan dat zien door in de console ren_shownetworkstats o.i.d. in te tikken. Bij mij staat er bij maximum speed na een tijdje -4... en de anderen allemaal op +3 o.i.d. Mijn ping is wel altijd onder de 100.

Dit zijn meestal 3 vs 3 potjes of 2 vs 2. Heeft echt iedereen dan een snellere pc dan ik ? Ik heb het ook al proberen te spelen met alle details op low maar alsnog sta ik altijd in de min als het potje langer als 30 a 40 minuten duurt.

Heb een AMD64 X2 4400 (dual core dus) met 2 gig geheugen en een MSI 8800GT OC edition. In single player tegen een paar cpu tegenstanders heb ik nergens last van, draait prima met alle settings op high.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Je CPU is tamelijk traag in vergelijk met de rest. De rest is snel zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 90180 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 16:04:
[...]

Heb een AMD64 X2 4400 (dual core dus) met 2 gig geheugen en een MSI 8800GT OC edition. In single player tegen een paar cpu tegenstanders heb ik nergens last van, draait prima met alle settings op high.
Overclocken die handel, ik heb dezelfde cpu en heb een grote boost met die paar honderd extra mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Kanarie schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 15:49:
Niemand 'host' de AI's. Alle berekeningen (physics, AI) worden door alle clients gedaan.
Ohhhh, oké, ik ging er van uit dat het hetzelfde was als bij TA (Total Annihilation) waarbij een AI wel door een specifieke speler (en z'n PC) gehost werd.

Daar verklaart een hoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:50

JT

VETAK y0

Klein vraagje. Ben bezig met singleplayer en ik ben nu in de missie dat Brackman de QAI mainframe moet slopen. Er wordt gezegd dat je hem kan verplaatsen door de command nog wat en later krijg je ook nog een of andere sunburst laser ofzo tot je beschikking die je ook met een command nog wat kan vuren. Alleen als ik dan een allied move request doe mijn basis in bijvoorbeeld dan blijft Brackman lekker staan :? Wie kan mij vertellen hoe ik het moet gebruiken?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Rechtsboven zie je onder je objectives ook zo'n button staan. Gebruik die eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deze game is in 4v4 echt best fuckedup, T3 air is mad overpowerd eigenlijk. In elke game, maar dan ook echt ELKE 4v4 seton game werd ik gisteren gensiped, ik hou hier zelf absoluut van ik zie zelf ook zovaak dat me tegenstander niks heeft en ik hem met 6 t3 bombers kan sniper maar ik vindt daar echt geen reet aan.

Elke Aoen speler en dan ook echt ELKE die 4v4 seton gaat restorers massen. Ik had gisteren een groot t2 flak leger, met een cyban megabot, dat ownt wel zwaar de pan uit. Geen mass restorers die hem down krijgen, alleen als dan toch iedereen mass air gaat krijgt de mass t3 bombers van de tegenstander hem wel down.

Gewoon jammer eigenlijk dat het zo er aan toe gaat, vooral de games met titel "no noobs" doen de meeste spelers dit. Verneukt gewoon me spelbeleving.

Air hoort support te geven niet de boel zwaar te ownen, bv een restorer 7200 HP een sam AA doet 400 dps, reken is ff uit hoeveel je er nodig hebt om een leger neer te halen voordat ze je comm pakken. Flak werkt nog beter dan die sams tegen restorers.

Nerf die dingen nou aub eens gewoon 1500 hp eraf en klaar.

* evilpin0 gaat wel 2v2 spelen daar is tenminste nog wat skill voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Als je met cybran speelt zou je je com kunnen stealthen en cloacken. Heb je echter wel een bak energie voor nodig. Voor die upgrade dan. Anders mss ergens in het water dumpen?
Ze mogen idd. wel wat zwakker. Ik vind ze zelf niet echt geweldig omdat ze opzich niet erg veel schade doen. Alleen in grote getalen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ASF > Restorer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Restorer > ASF
7200 HP > 2600 HP

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Killzone schreef op maandag 14 april 2008 @ 19:38:
Restorer > ASF
7200 HP > 2600 HP

:)
Voor de cost van 1 restorer bouw je 3 asf's. Die eten een restorer zo op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Mompelt iets over tijd van een gemiddelde 4vs4 game, en een speler die achteraan zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Killzone schreef op maandag 14 april 2008 @ 21:04:
Mompelt iets over tijd van een gemiddelde 4vs4 game, en een speler die achteraan zit...
Het andere team heeft ook een speler achteraan hoor, als die snel t3 air gaat en asf's gaat spammen...Een broadsword doet meer ground damage dan een restorer, ruim het dubbele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verschil tussen ASF->restorers is dat dat je ASF erbij bouwt als extra ter ondersteuning van je main force. De speler die restorers masses maakt niks anders dan dit en heeft daarom toch vaak de overmacht, die dingen gaan gewoon niet snel genoeg down. Alleen mass t2flak werkt goed ertegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmcsnekke
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-03 22:26
Tsja, human opponents ...
ze zijn zeer divers en weten een "overpowered unit" goed uit te buiten.
ik speel bijna nooit tegen human opponents.
Het is maar net waarmee je aanvalt en wat voor verdediging is gebouwd,
komt de ander in ene met een bergje (t2) missiles en je hebt air-defense staan
kun je het ook wel vergeten.

de AIx als tegenstander is wat mij betreft echt een aanrader.
maar dan wel met de 3 uitstekende MODs die het spelen tegen AIx weer leuk, snel en
uitdagend maken:
- AI stock fixes (maakt AI(x) sterker, efficienter en realistischer, er zitten bovendien
belangrijke "sim speed" verbeteringen in).
zie: http://forums.gaspowered.com/viewtopic.php?t=23929
- AI adjustment mod (stel de AIx cheat factor in (1-6 x build speed en/of mass/en. income))
zie: http://forums.gaspowered.com/viewtopic.php?t=22742
- sorian AI (nieuwe AI(x))
zie: http://forums.gaspowered.com/viewtopic.php?t=22908

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-06 12:55
Afgelopen week een aantal keer de demo gespeeld. Ik moet zeggen dat het oude vertrouwde Total Annihilation gevoel wel weer terug was, dat spel heb ik in het verleden helemaal grijs gespeeld.

Omdat ik laatst Total Annihilation weer eens had geinstalleerd en een beetje op het internet aan het surfen was over extra units zag ik veel positieve berichten over Supreme Commander, daarom maar even de demo gedownload. Vanavond ff naar de Media Markt scheuren om mijn spelleke aan te schaffen.

Het viel mij wel op dat de build time van sommige units echt gigantisch lang is, opzich niet erg maar je moet dus wel ff de tijd nemen voor een skirmish game. In vergelijking met TA vond ik het aantal units in de demo ook nog een beetje tegenvallen, zijn er hier een paar uitgehaald of heb ik toevallig ergens overheen gekeken? Verder wel een hele gave game! Vooral de manier van in en uitzoomen vind ik zeer sterk gedaan.

Vanavond dan maar ff lekker gamen en kijken hoe de full version bevalt, als deze super bevalt ga ik wss ook wel voor FA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236337

Ik zou gelijk FA halen als ik jou was! Echt een topuitbreiding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:41
En als je FA haalt, hoef je niet perse SupCom te hebben (Dacht ik)

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

FA is beter dan vanilla SupCom, dus ik raad je dan ook aan om of de gold editie te kopen (beide games) of alleen FA, aangezien deze toch stand-alone is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Anoniem: 236337 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 11:29:
Ik zou gelijk FA halen als ik jou was! Echt een topuitbreiding!
Ach, ik ga gewoon eerst eens SupCom spelen en de single player doorlopen. Op die manier raak ik ook wat meer bekend met de verhaallijn en de units in het spel. Denk dat ik daarna ook wel FA aan zal gaan schaffen, maar alles op z'n tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Als je nu de Gold Edition haalt, krijg je FA en Supreme Commander bij elkaar voor de prijs van alleen FA. ;)

Dan kun je nog steeds eerst alle campaigns van SupCom en daarna die van FA spelen. Ben je wel een tijdje mee zoet.
Daarna kun je als noob het spel echt leren spelen op GPGnet. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Leuk, pc geformateerd en opnieuw FA erop gezet, log ik op GPG.net in, zegt die insert key. Daarna druk ik op ok, en zegt die invalid key. :S Why moet ik hem nog eens invoeren als ik hem al eens heb ingevoerd? Erg vaag dit, en jammer natuurlijk.

Ook kan ik mijn gewoone SupCom key niet invoeren, en dat zou volgens GPG.net wel kunnen, alleen dan zegt die dat het geen FA key is (duhh).

Naja, ik ga maar eens singleplayer spelen dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
MOAW schreef op donderdag 24 april 2008 @ 17:09:
Leuk, pc geformateerd en opnieuw FA erop gezet, log ik op GPG.net in, zegt die insert key. Daarna druk ik op ok, en zegt die invalid key. :S Why moet ik hem nog eens invoeren als ik hem al eens heb ingevoerd? Erg vaag dit, en jammer natuurlijk.

Ook kan ik mijn gewoone SupCom key niet invoeren, en dat zou volgens GPG.net wel kunnen, alleen dan zegt die dat het geen FA key is (duhh).

Naja, ik ga maar eens singleplayer spelen dan. :)
Hij vraagt alleen om een key als je met een nieuwe naam probeert in te loggen. Voor GPGnet is het dan alsof je een nieuwe account aanmaakt en daar hoort een key bij. Iedere key kun je maar aan 1 account verbinden, dus is het logisch dat hij hem niet accepteerd. Hij hoort namelijk al bij je eerdere account.

Met een bestaande account zou je direct kunnen inloggen. Ik denk dus dat je een spelfout hebt gemaakt bij je login.

[ Voor 7% gewijzigd door M411007 op 25-04-2008 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
M411007 schreef op donderdag 24 april 2008 @ 17:02:
Als je nu de Gold Edition haalt, krijg je FA en Supreme Commander bij elkaar voor de prijs van alleen FA. ;)

Dan kun je nog steeds eerst alle campaigns van SupCom en daarna die van FA spelen. Ben je wel een tijdje mee zoet.
Daarna kun je als noob het spel echt leren spelen op GPGnet. :Y
Ik had een cadeaubon voor de Media Markt voor 20 eurie, achteraf was het mss wel beter geweest om de Gold Edition aan te schaffen... Maar ja, ik wacht wel ff gewoon af tot FA ook in prijs daalt of totdat ik SupCom eerst heb uitgespeeld.

Heb nu een paar skirmish potjes erop zitten en zit in level 2 van de UEF campaign, vind het een zeer cool spel! De build time van sommige gebouwen / experimental units is soms echt bizar lang! Is op zich ook wel logisch want er zit vaak een heleboel firepower in die units / structures.

Online heb ik nog niet geprobeerd, eerst maar eens proberen een paar Skirmishes te winnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het mooie is, de balance in FA is zoveel anders dan in Supcom. Het is alsof je weer een nieuw spelletje speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Ben nu ( volgens mij? ) een update aan het binnetrekken via GPGnet. Klopt het dat wanneer je kiest voor automatisch updaten alle schermen gesloten worden? Op deze manier kan ik dus helemaal niet zien wat de status is van de download en of hij al is geinstalleerd.

Onder taakbeheer zie ik wel het proces GPG.Multiplayer.Client draaien dus ik ga er maar vanuit dat dit de boel aan het updaten is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Nippletwister schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 11:19:
Ben nu ( volgens mij? ) een update aan het binnetrekken via GPGnet. Klopt het dat wanneer je kiest voor automatisch updaten alle schermen gesloten worden? Op deze manier kan ik dus helemaal niet zien wat de status is van de download en of hij al is geinstalleerd.

Onder taakbeheer zie ik wel het proces GPG.Multiplayer.Client draaien dus ik ga er maar vanuit dat dit de boel aan het updaten is...
-=[KICK]=- :P ( Heb niet het idee dat er ook maar iets gebeurd namelijk.... )

[ Voor 5% gewijzigd door Vlassie1980 op 28-04-2008 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Updates zie je in beeld, dus gesloten schermen kloppen niet nee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
MOAW schreef op maandag 28 april 2008 @ 16:43:
Updates zie je in beeld, dus gesloten schermen kloppen niet nee :P
Strange, naja vnv nog maar eens proberen. Ik heb ook al op het internet gekeken of er daar ergens een patch te downen was maar nix kunnen vinden...

Spel bevalt me overigens uitstekend! Die explosies zijn zo mooi gemaakt! Speelt gewoon heerlijk weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wordt dit spel nou steeds minder populair, weinig activeit hier ? Speel bijna elke avond nog wel een potje.

Heb alleen slechtere performence dan eerst, geluid kraakt weer en fps is minder dan het eerst wat. Terwijl ik niks verandert heb, lekker vaag weer. Maargoed spel blifjt vet.

Had gisteren een potje supremacy (kwam er pas het laast achter dat die hier op stond) dus had me comm gebruikt als experimental met leger percivals, titans en t2 flak. Ging heerlijk, ff snel firebase bouwen met paar kennels en de kennels de fatboy laten bouwen terwijl me comm aant pwnen was. Had helaas de replay niet opgeslagen.

Had alleen nukes met me uef comm moeten spammen, maar dacht daar helaas pas aan toen ik hem al shielded had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Wie kan uit ervaring vertellen of deze game beter of slechter loopt onder Win Xp 64 bit. Ik heb nu Vista, 64bit maar wil mischien weer terug naar xp.

Specs: c2d 3.0 / 8800gtx / 4gig ram.

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik draai 'm onder x64 windows, en dat draait zonder problemen. Helaas geen idee of het beter of slechter draait onder x64 dan onder x86. Sowieso lukt het bijna niet om er een fatsoenlijke fps op na te houden als je met 40+ units gaat aanvallen :D (2x 19" 1280x1024 is redelijk killin' voor je fps kan ik je vertellen ;))

Gisteren m'n eerste potjes online gespeeld. Eerste 3vs3 ging opzich wel redelijk, jammer dat nr3 redelijk snel werd ontdaan van z'n comm. Nog een half uur weten te rekken, maar uiteindelijk toch verloren. Andere 2vs2 potjes werden we redelijk hard ingemaakt :P, oftewel, nog ff flink wat oefenen en tactiek veranderen/bijschaven.

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
evilpin0 schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 13:17:
wordt dit spel nou steeds minder populair, weinig activeit hier ? Speel bijna elke avond nog wel een potje.

Heb alleen slechtere performence dan eerst, geluid kraakt weer en fps is minder dan het eerst wat. Terwijl ik niks verandert heb, lekker vaag weer. Maargoed spel blifjt vet.

Had gisteren een potje supremacy (kwam er pas het laast achter dat die hier op stond) dus had me comm gebruikt als experimental met leger percivals, titans en t2 flak. Ging heerlijk, ff snel firebase bouwen met paar kennels en de kennels de fatboy laten bouwen terwijl me comm aant pwnen was. Had helaas de replay niet opgeslagen.

Had alleen nukes met me uef comm moeten spammen, maar dacht daar helaas pas aan toen ik hem al shielded had.
Ik denk dat iedereen gewoon op gpgnet zit i.p.v. op GoT ;) Er zijn gewoon betere sites voor dit spel waar zolangzamerhand alles al besproken is. Ik speel het ook nog dagelijks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Het viel mij inderdaad ook op dat het in dit topic niet bepaald storm loopt. Ik speel op dit moment alleen nog SupCom. ( Waar komt trouwens de term "vanilla" Supcom vandaan? )
Ben al aardig ver in de Cybran campaign.

Vooral het Skirmish gedeelte vind ik tot nu toe het leukst om te doen, lekker een beetje Tech-uppen en dan big ass units bouwen :)

Ben ook van plan om binnenkort FA aan te gaan schaffen, zit gewoon nog veel meer moois in!

Is de gemiddelde tijd van een potje met FA trouwens hetzelfde als met SC? Ik vind het altijd wel leuk om skirmishes te spelen omdat ik die kan opslaan, maar met online gaming vind ik 1 - 1,5 uur meer dan zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
"vanilla" word gebruikt als men de eerste versie van iets wil aanduiden. Vanilla Supreme Commander is dus de eerste versie. Forged Alliance is de "uitbreiding" al kan je hem ook gewoon los spelen.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Nippletwister schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 11:06:

Is de gemiddelde tijd van een potje met FA trouwens hetzelfde als met SC? Ik vind het altijd wel leuk om skirmishes te spelen omdat ik die kan opslaan, maar met online gaming vind ik 1 - 1,5 uur meer dan zat.
Online moet je wel enorm aan elkaar gewaagd zijn om dat te redden. De meeste potjes van top10 spelers duren zo'n 20-30 min. Langere potjes, bijvoorbeeld custom games met veel spelers, lopen vaak tegen een uur aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik post maar even een replaytje van een leuke 4v4, alweer lang geleden :)
Met deze strategie heb ik tot nu toe nooit een steton clutch verloren.

http://www.gamereplays.or...ing&show=details&id=34301

[ Voor 16% gewijzigd door evilpin0 op 09-05-2008 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SlinkingAnt schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 18:58:
Ik draai 'm onder x64 windows, en dat draait zonder problemen. Helaas geen idee of het beter of slechter draait onder x64 dan onder x86.
Het loopt sneller onder x64 bij mij dan onder x86, alhoewel het spel nu ineens weer begint te crashen (reinstall over oude install heen was misschien geen goed idee: Supcom weet niet welke versie hij is en GPGnet deed het de eerste keer helemaal niet :) ) maar het werkt goed.
Sowieso lukt het bijna niet om er een fatsoenlijke fps op na te houden als je met 40+ units gaat aanvallen :D (2x 19" 1280x1024 is redelijk killin' voor je fps kan ik je vertellen ;))
Tijd voor een nieuwe graka? 2560x1600 + 1280x1024 loopt prima als je met 40+ units aanvalt. 400+ wordt wel een uitdaging, daarom is het wel fijn dat de AI in vanilla supcom graag experimentals bouwt en dan met één of twee tegelijk aanvalt, dat is goed voor je FPS. (niet voor de hoeveelheid kills trouwens).
redfoxert schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 11:13:
"vanilla" word gebruikt als men de eerste versie van iets wil aanduiden. Vanilla Supreme Commander is dus de eerste versie. Forged Alliance is de "uitbreiding" al kan je hem ook gewoon los spelen.
Vanilla is voor "plain" oftewel "gewoon". Dus je hebt SupCom met toeters en bellen (FA) en "gewoon" supcom (vanilla). De "gewone" versie is ook altijd de eerste :)
Het begrijpen van het feit dat "gewoon" in Amerikaanse smaak als vanille wordt aangeduid, geeft misschien aan waarom cuisine geen Amerikaans woord is :P
Pagina: 1 2 ... 17 Laatste