eX0duS schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 16:57:
Gisteren trok een 745 eens open, ik dacht een Lamborghini ofzo te horen.

Toen wist ik het, ik wil ook een BMW
of een Porsche, of een....
Ik heb vernomen dat een BMW 2002tti ook een leuke kar schijnt te zijn, maar is dat wat?
Als je de uitlaat licht aanpast van de 745, zit er inderdaad een fantastisch geluid in

En het is ook geen fake Remus+Civic geluid

Niks ten nadele van Civic's natuurlijk, maar je hoort wel het verschil tussen uitlaat + dikke motor en uitlaat + mainstream motor.
En Heuving weet weer waarom ie BMW rijdt.
Voor de zaak hebben we ook een Vito voor als we grote spullen moeten vervoeren. Ik moet zeggen, rijdt prima.
Maar, ik moest een zooi oude UTP kabels naar de vuilstort brengen in A'dam. Ik op mn gemakje daarheen rijden, kabels gedumpt en weer onderweg.
Ik rij het terrein af, kon de doorgaande weg op draaien zonder af te remmen en geef even gas om mee te komen met verkeer van de linkerbaan.
500 meter verderop een stoplicht, ik reed ongeveer 70 en begon zoals gewoonlijk netjes optijd met afremmen. Toen ik mn rem intrapte, trapte ik het pedaal meteen zonder moeite tegen de vloer aan, totaal geen remdruk meer. En da's opzich nog knap lastig als je 70 rijdt, geen vluchtstrook, en er staan een paar auto's te wachten voor rood...
Uiteindelijk gelukkig door afremmen op de motor en op het laatst de handrem (is helaas een pedaal bij de Vito, dus erg ongemakkelijk in dit soort situaties) optijd tot stilstand gekomen. Het scheelde echt zonder overdrijven een centimeter of 20/30.
Dus ik ben toch bijzonder blij dat ik dit keer rustig aan het rijden was en er dus optijd achter kwam dat ik geen remdruk had. Anders was ik toch wel ergens achterop geklapt (heel toevallig was de auto direct voor me een Cayenne Turbo, zouden wel leuke fotos geweest zijn

). Want uitwijk mogelijkheden waren er niet.
En dan de oorzaak van dat alles, was helemaal bizar. Het lijkt wel op een Final Destination verhaal.
Een draadje, van stof, was in de linker achteras gedraaid en heeft blijkbaar zonder moeite de remleiding doorgesneden, waardoor de olie dus uit de leiding en reservoir lekte, weg druk, weg remmen.
Op de foto is de doorgesneden kabel omringd. Het draadje is ook makkelijk te zien. Verder zit alles onder de olie.