Het grote BMW topic, deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 43.209 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 17:46
Femme schreef op zondag 16 maart 2008 @ 21:36:
[...]

Je mag aannemen dat de onderdelen in de motor en aandrijflijn bestand zijn tegen het koppel dat het blok levert.

De grote motoren in limousines draaien op cruisesnelheden idioot lage toerentallen. De fabrikanten zullen de eindoverbrenging en softwaresettings van de automaat niet gekozen hebben omdat de motor er stuk door draait.
Dan verdeel je dat waarschijnlijk ook over meerdere cilinders. Heb zelf nog een amerikaanse V8 6.2liter diesel en die gaat de red line in bij 2500rpm, 1500rpm is de normale cruisesnelheid en 3500rpm is ongeveer het maximum aantal toeren voor het stuk gaat. Het is dus ook zeker zwaar afhankelijk van hoe het blok ontworpen is, cilinders, comprssie, NA/Turbo, enz, daar heb je gelijk in.

Dus als ik iemand met een V8 hoor zeggen met 1500rpm te cruisen dan vind ik dat niet laag, iemand met een geblazen 1.4 4cilinder zou ik adviseren eens terug te schakelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 13:12
zimbab schreef op zondag 16 maart 2008 @ 22:49:
Ik had deze frontpartij (voor de E92) nog nooit gezien moet ik zeggen, maar ik vind hem heel erg geslaagd!

[afbeelding]

[afbeelding]
In Zoetermeer rijdt zo'n 3 coupe. Die is altijd zo rond 8:45 bij het TNT Business Point vlakbij Interscoot.
Hij heeft alleen licht grijze roosters onderaan ipv het zwart. imo nog een stukje mooier :)

Ik zit heel vaak op 1300 toeren op de provinciale weg. Aangezien ik een automaat heb, neem ik aan dat ie zelf wel de optimale versnelling en daarmee toerental kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 16:37
Jippie yee. Ik weet weer waarvoor wij werken. :X

Dit weekend heeft de turbo het begeven. De auto hebben we drie maand geleden gekocht (320d 1999) en nu mogen we dus 2.000€ extra gaan ophoesten. Morgen wordt ie gemaakt (gaat wel best snel) en morgenavond mogen we hem al afhalen. Turbo's tegenwoordig zijn toch geen fluit meer waard. Vroeger kon je gerust 400.000km bollen met een Bmw. Maar tegenwoordig zit er meer pk in een 320 dan een 525 van enkele jaren terug (nu 177pk in 2liter)... Dat is natuurlijk vragen om problemen.

Ik hoop alvast dat de nieuwe turbo niet direct opgeblazen wordt :'(

Was trouwens best raar. Ik trek op en op 2.500toeren boem..veeeeel rook achter mij en dan plots vanaf 1.500toeren een fluittoon. De power was er nog steeds maar dat gefluit werd luider en luider bij gas geven. Bij een constante snelheid was het fluiten weg. Maar deze morgen geen gefluit, enkel rammel rammel vanvoor en totaal geen power meer. De garagist startte de wagen en hoorde al direct de miserie...

[ Voor 25% gewijzigd door Blackminister op 17-03-2008 11:51 ]

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Heuving schreef op maandag 17 maart 2008 @ 10:02:
[...]

In Zoetermeer rijdt zo'n 3 coupe. Die is altijd zo rond 8:45 bij het TNT Business Point vlakbij Interscoot.
Hij heeft alleen licht grijze roosters onderaan ipv het zwart. imo nog een stukje mooier :)
Dat is die 330i coupe met die vreemde achterkant. Hij heeft nog andere spullen thuis liggen om de achterkant wat netter te maken.
Bij mij in de straat had ook iemand een zwarte 335i Coupe met die voorkant. Ziet er stukken beter uit dan standaard.
Maar ik zit nu te twijfelen of het echt die voorkant is als op het plaatje.. Op die foto ziet het er namelijk nog wat bruter uit.

[ Voor 10% gewijzigd door KappeNou op 17-03-2008 12:23 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 15:33

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Blackminister schreef op maandag 17 maart 2008 @ 11:48:
Jippie yee. Ik weet weer waarvoor wij werken. :X

Dit weekend heeft de turbo het begeven. De auto hebben we drie maand geleden gekocht (320d 1999) en nu mogen we dus 2.000€ extra gaan ophoesten. Morgen wordt ie gemaakt (gaat wel best snel) en morgenavond mogen we hem al afhalen. Turbo's tegenwoordig zijn toch geen fluit meer waard. Vroeger kon je gerust 400.000km bollen met een Bmw. Maar tegenwoordig zit er meer pk in een 320 dan een 525 van enkele jaren terug (nu 177pk in 2liter)... Dat is natuurlijk vragen om problemen.

Ik hoop alvast dat de nieuwe turbo niet direct opgeblazen wordt :'(

Was trouwens best raar. Ik trek op en op 2.500toeren boem..veeeeel rook achter mij en dan plots vanaf 1.500toeren een fluittoon. De power was er nog steeds maar dat gefluit werd luider en luider bij gas geven. Bij een constante snelheid was het fluiten weg. Maar deze morgen geen gefluit, enkel rammel rammel vanvoor en totaal geen power meer. De garagist startte de wagen en hoorde al direct de miserie...
Turbo's worden inderdaad tegenwoordig zwaarder belast, maar tegelijkertijd worden ze ook wel degelijk steeds beter. Het probleem is alleen dat de meeste mensen niet weten dat je een turbo-motor anders moet behandelen dan een N/A motor. Hij moet rustiger opwarmen, en vooral ook rustiger afkoelen, en dat laatste vergeten ze vaak. Waarschijnlijk heb jij een auto waarvan de turbo nooit echt goed behandeld is, en daardoor harder is gaan slijten.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03:20

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Een vriend van mijn salesmanager heeft onlangs van zijn overleden vader de 523i op naam gekregen. Hij gaat er nu een tijdje mee rijden maar staat erom bekend auto's snel zat te zijn en doet hem misschien wel voor een prikkie weg, werd mij verteld.

Als ik zo even vlug op google kijk, begrijp ik dat het dan wel een E39 moet zijn? Ik kan geen andere originele 523i vinden. If so, ga ik dat wel doen denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
Een kleine bijdrage over het rijden met lage toerentallen: Mijn 1-serie adviseert in welke versnelling je het 'beste' kunt rijden en dit is doorgaans een vrij hoge versnelling. Trap je dan het gas wat dieper in, dan word je toch snel geadviseerd terug te schakelen. En dan niet omdat dat sneller is (wat uiteraard ook zo is) maar ook omdat dat beter zou zijn voor het milieu. Dit zou dus het beeld bevestigen dan je prima in een hoge versnelling kunt rijden zolang je niet te veel kracht vd motor verwacht.

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 16:30

Shaidar

Mijn eend doet dat ook ;)

Ik heb dus een (zeer) standaard e87, met zowat alles standaard aan. Toch zou ik graag "Angel Eyes" willen hebben op m'n 118D. Ik heb de normale koplampen (halogeen is it?) en dus geen Xenon koplampen.

Een volledige Xenon koplampenset (met sproeiers enzovoorts) bij loopt al snel zo hoog op in prijs dat het niet meer interessant is.

Bestaan er zo geen aftermarket 3rd party 'kits' die zo'n lichtgevende ringen op normale koplampen kunnen installeren? Iemand daar ervaring mee? (zo ja, wie waar wat hoeveel? :) )

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

je kunt het ook zo zien, als je bij lage toeren veel van je motor vraagt dan zal de grotere kracht langer (lage toeren!) op je drijfstang staan, en over een grotere hoek, dan is er meer kans dat er wat kapot gaat! lees: dwars door je blok naar buiten komt

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 11:03
JaymzHetfield schreef op maandag 17 maart 2008 @ 14:37:
Een kleine bijdrage over het rijden met lage toerentallen: Mijn 1-serie adviseert in welke versnelling je het 'beste' kunt rijden en dit is doorgaans een vrij hoge versnelling. Trap je dan het gas wat dieper in, dan word je toch snel geadviseerd terug te schakelen. En dan niet omdat dat sneller is (wat uiteraard ook zo is) maar ook omdat dat beter zou zijn voor het milieu.
Die 2 dingen zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.

Acclereren kost heel veel brandstof, veel minder dan een constante snelheid rijden. Dus hoe langer je accelereert, hoe meer brandstof je gebruikt.

@ Shaidar; lees even 1-3 pagina's terug, er is pas nog iemand geweest die dat vroeg:)

[ Voor 6% gewijzigd door 418O2 op 17-03-2008 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
418O2 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 14:57:
[...]

@ Shaidar; lees even 1-3 pagina's terug, er is pas nog iemand geweest die dat vroeg:)
Dat was hijzelf :+

@ Shaidar - Ebay is your friend

Zoeken is niet moeilijk hoor O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Ja, dat is een kit om van reeds bestaande angel eyes, betere angel eyes te maken.

Ik zoek een kit om op normale (non xenon koplampen) die angel eyes te installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:52

Wimo.

Shake and Bake!

Shaidar schreef op maandag 17 maart 2008 @ 15:52:
Ja, dat is een kit om van reeds bestaande angel eyes, betere angel eyes te maken.

Ik zoek een kit om op normale (non xenon koplampen) die angel eyes te installeren...
Geef eens een belletje aan http://www.bmwonderdelenonline.nl/ . Die kunnen bij de meeste BMW''s zonder xenon wel kits leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Blackminister schreef op maandag 17 maart 2008 @ 11:48:

Eigenaardig, ik had dus exact hetzelfde met mijn volvo, naar de garage gebracht, wordt ik uurtje terug gebeld: motor naar z'n grootje :X :X

Ik zou toch denken dat het idd de turbo was, maar blijkbaar denkt de dealer er anders over....k*tzooi

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

JaymzHetfield schreef op maandag 17 maart 2008 @ 14:37:
Een kleine bijdrage over het rijden met lage toerentallen: Mijn 1-serie adviseert in welke versnelling je het 'beste' kunt rijden en dit is doorgaans een vrij hoge versnelling. Trap je dan het gas wat dieper in, dan word je toch snel geadviseerd terug te schakelen. En dan niet omdat dat sneller is (wat uiteraard ook zo is) maar ook omdat dat beter zou zijn voor het milieu. Dit zou dus het beeld bevestigen dan je prima in een hoge versnelling kunt rijden zolang je niet te veel kracht vd motor verwacht.
Klopt helemaal wat je zegt. Constante snelheid is weinig kracht op het blok (ik geef bij 80 in de 5 amper gas), maar wil je versnellen wordt de kracht groter, en kan het schadelijk worden. Daarom is vroeg schakelen bij veel auto's ook helemaal niet goed. Rij je met een constante snelheid, dan een zo hoog mogelijke versnelling. Ben je aan het versnellen, dan mag je motor best wel wat meer toeren maken (ik tik regelmatig de 4000rpm aan bij het optrekken, en dan wordt de motor eigenlijk pas net wakker).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Shaidar schreef op maandag 17 maart 2008 @ 15:52:

ah, oeps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Crappy telefooncamfoto 1.3mpx met stof op de lens van plastic, maar toch...vrijdag ophalen :)

http://i31.tinypic.com/33k7nmd.jpg
http://i32.tinypic.com/vexeuv.jpg
http://i28.tinypic.com/e5ky6b.jpg

Gaan we ook gelijk modden...spiegelkappen worden hoogglans zwart, want dit vind ik niets, en dat chroom moet ook hoogglans zwart, chroom op wit is bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Laatst online: 21:52

Wimo.

Shake and Bake!

ConZito schreef op maandag 17 maart 2008 @ 19:37:
Crappy telefooncamfoto 1.3mpx met stof op de lens van plastic, maar toch...vrijdag ophalen :)

Gaan we ook gelijk modden...spiegelkappen worden hoogglans zwart, want dit vind ik niets, en dat chroom moet ook hoogglans zwart, chroom op wit is bah.
Mooie kleur! Sloop die antenne er ook meteen af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

HTT-Thalan schreef op maandag 17 maart 2008 @ 14:01:
Als ik zo even vlug op google kijk, begrijp ik dat het dan wel een E39 moet zijn? Ik kan geen andere originele 523i vinden. If so, ga ik dat wel doen denk ik :P
Lijkt mij een fijne bak, alhoewel de PK'tjes iets meer kunnen zijn voor een E39. Ik ken de motor alleen uit de 3 serie. Lekkere (b)(g)rom, komt prima vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:13
zimbab schreef op zondag 16 maart 2008 @ 22:49:
Ik had deze frontpartij (voor de E92) nog nooit gezien moet ik zeggen, maar ik vind hem heel erg geslaagd!

[afbeelding]

[afbeelding]
Oeh!! :9~

Dat ziet er echt geweldig uit! O+
Nu het geld of lease-contract nog... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Wimo. schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:40:
[...]

Geef eens een belletje aan http://www.bmwonderdelenonline.nl/ . Die kunnen bij de meeste BMW''s zonder xenon wel kits leveren.
Thanks! daar kan ik wat mee :)
Nog iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op maandag 17 maart 2008 @ 14:01:
Een vriend van mijn salesmanager heeft onlangs van zijn overleden vader de 523i op naam gekregen. Hij gaat er nu een tijdje mee rijden maar staat erom bekend auto's snel zat te zijn en doet hem misschien wel voor een prikkie weg, werd mij verteld.

Die is idd alleen uitgebracht voor E39 idd.
We hebben er zelf ook een gehad...prima bak (370k op teller) rijdt nu ergens in Oekraïne rond
Zuipt wel though :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Ik kan 'goedkoop' aan een professionele radio-unit en een electronische airco-unit geraken van in een andere e87. De grote vraag is of dat dat zonder meer aan te sluiten is op mijn standaard normale radio-unit en manuele airco-unit? Weet er iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 21:53

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Radio zal wel lukken, maar airco zou weleens lastig kunnen worden... Alle kleppen moeten natuurlijk ook electrisch versteld worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Ik denk evenwel niet dat als ik aan de knop van de airco draai, ik dan met een heleboel stangen en tandwielen ergens een klepje open of toe draai ... onderin is dat toch allemaal electrisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:23
ConZito schreef op maandag 17 maart 2008 @ 19:37:

Nice, ik ga hem wel even IRL bekijken :P

Kan ik niet een keer een proefrit in die van jou maken? Precies 'mijn' auto, zoals ik hem zou willen op de 3drs uitvoering na (5 drs is toch wel essentieel)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zoek even uit via de onderdelensite (ben even de link kwijt) of de airco-unit die daar aan hoort te hangen dezelfde is als in jouw auto, dan weet je het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Shaidar schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 10:40:
Ik denk evenwel niet dat als ik aan de knop van de airco draai, ik dan met een heleboel stangen en tandwielen ergens een klepje open of toe draai ... onderin is dat toch allemaal electrisch?
Vaak werken handmatigbediende airco units gewoon met kleppen die de luchtstroom door de verwarming regelen. Bij inschakelen wordt de compressor ingeschakeld en koelt dan de lucht extra. Bij climatronic installaties gaat het vaak wat complexer, waarbij daarwerkelijk de toevoer van warm water en de kracht van de airco geregeld kan worden. Het kan dus heel goed zijn dat je meer moet vervangen dan alleen een bedieningspaneel, maar ook je hele meng- en verdeelhuis voor de lucht (en eventuele aanhangende onderdelen als toevoerleidingen, etc.). Ik heb nu geen tijd om een beetje rond te kijken of ik kan zien hoe het in elkaar steekt. Misschien dat ik dat vanmiddag nog even kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Als er iemand een url heeft naar die onderdelensite, dan kan ik het zelf proberen op te zoeken ...

Ik ben namelijk niet zo thuis in autos, ik ken er maar betrekkelijk weinig van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

* Naboo heeft een slechte diagnose gekregen bij de dealer :'(

Het stuurhuis van mijn BMW is stuk. Uiteraard wel te maken, maar ja, € 1000 reparatie kosten komt al aardig in de buurt van de dagwaarde. Daarnaast moeten er zowieso nog 2 onderdelen vervangen worden, dus ja, de kosten (november 2007 ook al € 1000 aan reparaties gehad) die beginnen het helaas niet meer waard te worden om 'm te blijven maken.

* Naboo is er 99% zeker van om 'm dan toch maar weg te doen :'(

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@Shaidar
www.bmwfans.info (staat ook in de OP)
Ik heb even zitten kijken, en er is een verschil tussen de handmatige en automatische airco in de verwarmingsunit. Omzetten zal dus niet zomaar gaan. Sowieso wordt de handmatige verwarming/airco via stangen e.d. bediend (wat ik al vermoedde).

@naboo
dat is slecht nieuws... Een stuurhuis is opzich wel zelf te vervangen, maar het uitlijnen daarna moet toch echt wel door een specialist gebeuren... En daar gaan toch best wel behoorlijk wat kosten in zitten... En inderdaad, €2000 aan reparaties in een korte tijd... Zoveel is een E36 316i vaak niet meer waard, of hij moet iets anders hebben wat hem speciaal houdt... Maar gezien de kleine motor is de kans klein. Zonde...

[ Voor 102% gewijzigd door deepbass909 op 18-03-2008 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Naboo schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 12:37:
* Naboo heeft een slechte diagnose gekregen bij de dealer :'(

Het stuurhuis van mijn BMW is stuk. Uiteraard wel te maken, maar ja, € 1000 reparatie kosten komt al aardig in de buurt van de dagwaarde. Daarnaast moeten er zowieso nog 2 onderdelen vervangen worden, dus ja, de kosten (november 2007 ook al € 1000 aan reparaties gehad) die beginnen het helaas niet meer waard te worden om 'm te blijven maken.

* Naboo is er 99% zeker van om 'm dan toch maar weg te doen :'(
deepbass909 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 12:57:
@Shaidar

@naboo
dat is slecht nieuws... Een stuurhuis is opzich wel zelf te vervangen, maar het uitlijnen daarna moet toch echt wel door een specialist gebeuren... En daar gaan toch best wel behoorlijk wat kosten in zitten... En inderdaad, €2000 aan reparaties in een korte tijd... Zoveel is een E36 316i vaak niet meer waard, of hij moet iets anders hebben wat hem speciaal houdt... Maar gezien de kleine motor is de kans klein. Zonde...
Uitlijnen kost iets van 50 Euro bij een Kwikfit of vergelijkbare garage.. Daar zitten de kosten niet in.. Stuurhuis kan je voor 100 - 150 wel op marktplaats vinden.. :)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

DuDePrOdUcTiOnS schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 13:06:
[...]

[...]

Uitlijnen kost iets van 50 Euro bij een Kwikfit of vergelijkbare garage.. Daar zitten de kosten niet in.. Stuurhuis kan je voor 100 - 150 wel op marktplaats vinden.. :)
Dat is fijn afstellen van de uitlijning. Bij vervangen praat je over het compleet opnieuw afstellen van de stuurinrichting. Dat zal wel wat meer kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

@naboo
Zonde is het inderdaad. Want de motor is gewoon nog helemaal perfect, ook de andere onderdelen als ophanging e.d. zijn of nieuw of kunnen voorlopig nog mee.

Het pompje voor de ruitensproeier en de visco koppeling zijn de andere 2 onderdeeltjes die gedaan moeten worden.
Als ik het geld kon missen had ik het zeker nog wel laten maken allemaal, gewoon omdat deze auto al jaren familie bezit is en dus vooral een persoonlijke waarde heeft.

Wilde hem van de zomer ook nog laten spuiten, dat zou zo'n 900 euro gaan kosten. Maar ja, met dit erbij moet ik er toch nog even een nachtje of 2 over slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

@Shaidar
Ik heb even zitten kijken, en er is een verschil tussen de handmatige en automatische airco in de verwarmingsunit. Omzetten zal dus niet zomaar gaan. Sowieso wordt de handmatige verwarming/airco via stangen e.d. bediend (wat ik al vermoedde).
Héél hard bedank! Ik ga op die website eens opzoeken of dat ik de radio-unit wél gewoon kan vervangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Naboo schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 14:13:
[...]

Zonde is het inderdaad. Want de motor is gewoon nog helemaal perfect, ook de andere onderdelen als ophanging e.d. zijn of nieuw of kunnen voorlopig nog mee.

Het pompje voor de ruitensproeier en de visco koppeling zijn de andere 2 onderdeeltjes die gedaan moeten worden.
Als ik het geld kon missen had ik het zeker nog wel laten maken allemaal, gewoon omdat deze auto al jaren familie bezit is en dus vooral een persoonlijke waarde heeft.

Wilde hem van de zomer ook nog laten spuiten, dat zou zo'n 900 euro gaan kosten. Maar ja, met dit erbij moet ik er toch nog even een nachtje of 2 over slapen.
Ruitensproeier en visco zijn opzich geen moeilijke of dure dingen, dus die zullen nog wel de moeite waard zijn. Je moet natuurlijk ook wel in je achterhoofd houden wat die auto voor jou waard is. Er zijn genoeg mensen die een veelvoud aan de marktwaarde uitgeven om hun auto rijdende te houden. Ik heb zelf in een jaar tijd ook ruim €1000 aan reparaties uitgegeven, terwijl ik heb pas net een jaar heb en het ook een 316i is. Maar alles wat ik repareer maakt wel dat ik er weer langer mee kan rijden. Voordeel is wel dat de meeste reparaties tot nu toe door mij zelf gedaan konden worden, waardoor de kosten bescheiden zijn gebleven.

Wat is er precies mis met het stuurhuis dat het persé vervangen moet worden? Zo snel gaan ze opzich nou ook weer niet kapot. Ik weet alleen niet of ik een 2de hands zou kopen alleen... Het stuurhuis speelt toch een belangrijke rol in de stabiliteit van de auto, en bij een 2de hands weet je nooit wat voor schade of slijtage hij eventueel heeft (door stoeprand klappen of een schade). Een heel nieuw stuurhuis kost zo'n €670. Is je die €500 zoveel waard om dat risico te nemen?

Belangrijk bij de beslissing of je je auto weg wilt doen is natuurlijk ook de kosten die aanschaf van een andere met zich mee brengt (en de eventuele reparaties die daar aan uit moet laten voeren). Zolang je geen nieuwe koopt, weet je dat je altijd (slijtage-)reparaties zult hebben, waarvan je nu nog niet weet welke dat gaan worden. Je huidige ken je wat dat betreft een stuk beter (en daar heb je al het één en ander in geïnvesteerd).

Ik heb zelf ook weleens nagedacht over wanneer ik mijn auto zou vervangen. Hij heeft nu 140.000km gelopen, en de remschijven voor zijn net vervangen. Ik vrees dat de trommels achter ook nog een keer aan de beurt zijn (ik heb het sterke vermoeden dat ze ovaal zijn, wat vooral bij krachtig remmen op de snelweg te merken is). Ik heb mezelf voor genomen om ermee te blijven rijden tot de teller 200.000km aangeeft, wat met m'n huidige gebruik nog ongeveer 3 jaar duurt. Hij heeft dan nog enigzins marktwaarde (theoretisch kan hij dan nog minimaal 100.000km mee), maar dat is ook afhankelijk van wat er aan reparaties nog aan komt. Er moet nog een keer een nieuwe katalysator onder, visco is waarschijnlijk niet helemaal goed meer en de remmen achter. Dat zijn dingen die ik nu weet en goed te overzien zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 22:32
Gisteren trok een 745 eens open, ik dacht een Lamborghini ofzo te horen. :p Toen wist ik het, ik wil ook een BMW of een Porsche, of een....
Ik heb vernomen dat een BMW 2002tti ook een leuke kar schijnt te zijn, maar is dat wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

deepbass909 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 16:01:
[...]

Ruitensproeier en visco zijn opzich geen moeilijke of dure dingen, dus die zullen nog wel de moeite waard zijn. Je moet natuurlijk ook wel in je achterhoofd houden wat die auto voor jou waard is. Er zijn genoeg mensen die een veelvoud aan de marktwaarde uitgeven om hun auto rijdende te houden. Ik heb zelf in een jaar tijd ook ruim €1000 aan reparaties uitgegeven, terwijl ik heb pas net een jaar heb en het ook een 316i is. Maar alles wat ik repareer maakt wel dat ik er weer langer mee kan rijden. Voordeel is wel dat de meeste reparaties tot nu toe door mij zelf gedaan konden worden, waardoor de kosten bescheiden zijn gebleven.

Wat is er precies mis met het stuurhuis dat het persé vervangen moet worden? Zo snel gaan ze opzich nou ook weer niet kapot. Ik weet alleen niet of ik een 2de hands zou kopen alleen... Het stuurhuis speelt toch een belangrijke rol in de stabiliteit van de auto, en bij een 2de hands weet je nooit wat voor schade of slijtage hij eventueel heeft (door stoeprand klappen of een schade). Een heel nieuw stuurhuis kost zo'n €670. Is je die €500 zoveel waard om dat risico te nemen?

Belangrijk bij de beslissing of je je auto weg wilt doen is natuurlijk ook de kosten die aanschaf van een andere met zich mee brengt (en de eventuele reparaties die daar aan uit moet laten voeren). Zolang je geen nieuwe koopt, weet je dat je altijd (slijtage-)reparaties zult hebben, waarvan je nu nog niet weet welke dat gaan worden. Je huidige ken je wat dat betreft een stuk beter (en daar heb je al het één en ander in geïnvesteerd).

Ik heb zelf ook weleens nagedacht over wanneer ik mijn auto zou vervangen. Hij heeft nu 140.000km gelopen, en de remschijven voor zijn net vervangen. Ik vrees dat de trommels achter ook nog een keer aan de beurt zijn (ik heb het sterke vermoeden dat ze ovaal zijn, wat vooral bij krachtig remmen op de snelweg te merken is). Ik heb mezelf voor genomen om ermee te blijven rijden tot de teller 200.000km aangeeft, wat met m'n huidige gebruik nog ongeveer 3 jaar duurt. Hij heeft dan nog enigzins marktwaarde (theoretisch kan hij dan nog minimaal 100.000km mee), maar dat is ook afhankelijk van wat er aan reparaties nog aan komt. Er moet nog een keer een nieuwe katalysator onder, visco is waarschijnlijk niet helemaal goed meer en de remmen achter. Dat zijn dingen die ik nu weet en goed te overzien zijn.
Ja, dat klopt. € 670 ex. btw en loon. Ik heb helaas niet de mogelijkheid om reparaties zelf te doen. Ik bedoel, zo'n ruitensproeier dingetje kan ik zelf ook wel, visco koppeling kan ik samen met een vriend van mij doen. Alleen voor mij is het gewoon nu zo dat ik NA die € 1000 van vorig jaar, nu WEER € 1000 kwijt ben.
Want ja, als ik iets vervang, wil ik gewoon een NIEUW onderdeel en geen 2e hands, omdat je daar niet van weet hoe goed het is. En vooral met een belangrijk onderdeel als een stuurhuis voel ik me er ook gewoon prettiger bij als de BMW dealer dit maakt. Kleinere onderdelen als schokdempers, ja, die laat ik wel ergens anders doen, want die kan ik onderhand zelf ook vervangen. Net als remblokken en schijven.

Het stuurhuis is overigens dusdanig stuk dat het de laaste 3 - 4 dagen voor bijna vangrail momenten heeft gezorgd, (ik was ook erg blij dat de BMW dealer wilde dat ik DIRECT langskwam voor diagnose) want ik kan wel naar rechts sturen, maar moet hem zelf met kracht weer terug sturen omdat het stuurhuis daar (voor het gevoel) blokkeerd en dus niet uit zichzelf terugdraait. Hoe dat technisch allemaal in elkaar zit, dat zou ik niet weten, maar ik weet wel dat bochtjes rechts af geen pretje zijn. :(

En wat je zegt over de aanschaf van een nieuwe 2e hands is waar. Dat heb ik ook maanden tegen mijn collega's en vrienden geroepen. Bij deze weet ik z'n geschiedenis en dus betrouwbaarheid. Tis alleen verdomde lullig dat alles tegelijk stuk gaat. :(

Ik ga er zowieso nog een nachtje of 2 over slapen, maar de kans is vrij groot dat het toch gewoon einde verhaal is. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 15-09 11:03
eX0duS schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 16:57:
Gisteren trok een 745 eens open, ik dacht een Lamborghini ofzo te horen. :p Toen wist ik het, ik wil ook een BMW of een Porsche, of een....
Ik heb vernomen dat een BMW 2002tti ook een leuke kar schijnt te zijn, maar is dat wat?
Ja. Maar goeien zijn duur en het rijdt lastig (hard inkomende turbo afaik)

@Naboo; ik zou hem gewoon op marktplaats knallen, je krijgt er vast nog wel wat voor van een exporteur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Zo'n oude turbo loopt 1 op 7 geloof ik. Moet je ook leuk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik weet niet, een slecht sturende auto... lastig hoor... Ik denk dat je die niet zomaar kwijt raakt... Je kan hem natuurlijk altijd gewoon online zetten en kijken wat er gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
eX0duS schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 16:57:
Als je de uitlaat licht aanpast van de 745, zit er inderdaad een fantastisch geluid in :)
En het is ook geen fake Remus+Civic geluid :) Niks ten nadele van Civic's natuurlijk, maar je hoort wel het verschil tussen uitlaat + dikke motor en uitlaat + mainstream motor.

En Heuving weet weer waarom ie BMW rijdt.
Voor de zaak hebben we ook een Vito voor als we grote spullen moeten vervoeren. Ik moet zeggen, rijdt prima.
Maar, ik moest een zooi oude UTP kabels naar de vuilstort brengen in A'dam. Ik op mn gemakje daarheen rijden, kabels gedumpt en weer onderweg.
Ik rij het terrein af, kon de doorgaande weg op draaien zonder af te remmen en geef even gas om mee te komen met verkeer van de linkerbaan.
500 meter verderop een stoplicht, ik reed ongeveer 70 en begon zoals gewoonlijk netjes optijd met afremmen. Toen ik mn rem intrapte, trapte ik het pedaal meteen zonder moeite tegen de vloer aan, totaal geen remdruk meer. En da's opzich nog knap lastig als je 70 rijdt, geen vluchtstrook, en er staan een paar auto's te wachten voor rood... :X
Uiteindelijk gelukkig door afremmen op de motor en op het laatst de handrem (is helaas een pedaal bij de Vito, dus erg ongemakkelijk in dit soort situaties) optijd tot stilstand gekomen. Het scheelde echt zonder overdrijven een centimeter of 20/30.
Dus ik ben toch bijzonder blij dat ik dit keer rustig aan het rijden was en er dus optijd achter kwam dat ik geen remdruk had. Anders was ik toch wel ergens achterop geklapt (heel toevallig was de auto direct voor me een Cayenne Turbo, zouden wel leuke fotos geweest zijn :+ ). Want uitwijk mogelijkheden waren er niet.

En dan de oorzaak van dat alles, was helemaal bizar. Het lijkt wel op een Final Destination verhaal.
Een draadje, van stof, was in de linker achteras gedraaid en heeft blijkbaar zonder moeite de remleiding doorgesneden, waardoor de olie dus uit de leiding en reservoir lekte, weg druk, weg remmen. :X

Op de foto is de doorgesneden kabel omringd. Het draadje is ook makkelijk te zien. Verder zit alles onder de olie.
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/18032008.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 12:27

4x2

lộn xộn quá

En zo'n oude 2002 turbo (dat is de officiele naam ;)) is een prima boomklevertje :P.
Afgezien van het feit dat ze gewoon een fortuin kosten.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
@heuving: Idd een beetje final destination verhaal :D Maar verder dus weinig met BMW of mercedes te maken ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

@heuving, komt gewoon omdat helemaal kunstofvezels achterlijk sterk kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

KappeNou schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 19:54:
@heuving: Idd een beetje final destination verhaal :D Maar verder dus weinig met BMW of mercedes te maken ;)
Inderdaad....alsof je met een BMW helemaal niks kan overkomen. 8)7 Maar een vervelende ervaring is het wel ja....geeft je weer het gevoel dat je leeft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
GoldenSample schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 19:59:
@heuving, komt gewoon omdat helemaal kunstofvezels achterlijk sterk kunnen zijn.
gemerkt ja.

@ zimbab: sure, kan ook in een BMW gebeuren. Alhoewel ik hoop dat die leiding toch wel ietwat steviger is dan dat imo nikszeggende slangtje in de Vito. KM stand is overigens iets meer dan 5000 km, dus slijtage lijkt me ook sterk.

Nog grappig, ik ging tijdens het wachten bij de merc dealer een kopje koffie halen in de showroom (koffie automaat deed het niet bij de werkplaats). Werd ik nog aangesproken door een verkoper toen ik bij een CL stond te kijken terwijl de automaat mijn beker vulde.
balletje: 'Goedemiddag meneer.'
ik: ' 'middag'
balletje: 'wat is ie mooi he, de nieuwe CL500 met AMG bumpers'
ik: 'ja, leuke auto, maar ik kom alleen even een kopje koffie halen hoor, ik ben een zeer tevreden van mercedes overgestapte BMW rijder.'
balletje: 'oh.. euh, tsja, als je eenmaal BMW rijdt, dan blijf je het rijden. Misschien wilt u toch wat informatie?'
ik: 'je zegt t al.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Boeie schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 11:01:
[...]

Nice, ik ga hem wel even IRL bekijken :P

Kan ik niet een keer een proefrit in die van jou maken? Precies 'mijn' auto, zoals ik hem zou willen op de 3drs uitvoering na (5 drs is toch wel essentieel)...
Als ik hem heb en rijdend en alles dan zal ik je wel even PM-en :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Heuving schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 21:32:
[...]

gemerkt ja.

@ zimbab: sure, kan ook in een BMW gebeuren. Alhoewel ik hoop dat die leiding toch wel ietwat steviger is dan dat imo nikszeggende slangtje in de Vito. KM stand is overigens iets meer dan 5000 km, dus slijtage lijkt me ook sterk.

Nog grappig, ik ging tijdens het wachten bij de merc dealer een kopje koffie halen in de showroom (koffie automaat deed het niet bij de werkplaats). Werd ik nog aangesproken door een verkoper toen ik bij een CL stond te kijken terwijl de automaat mijn beker vulde.
ik: 'ja, leuke auto, maar ik kom alleen even een kopje koffie halen hoor, ik ben een zeer tevreden van mercedes overgestapte BMW rijder.'
balletje: 'oh.. euh, tsja, als je eenmaal BMW rijdt, dan blijf je het rijden. Misschien wilt u toch wat informatie?'
Je slaat de spijker op zn kop :D
Alhoewel... Maat van me heeft net zijn CL63 amg ingeruild voor een 911 turbo, toch jammer dat ik er nooit in heb kunnen rijden.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Heuving schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 21:32:
[...]

gemerkt ja.

Ja, ik vraag me altijd af wat voor balletjes ze daar aannemen bij de Mercedes dealers. Had een keer een middag niks te doen, dus ik dacht, laat ik eens net doen of ik een Mercedes wil kopen.
Wat zocht ik; een 2e hands diesel waar dan net de kop van af is voor m'n bedrijf in een redelijke prijsklasse. Niet uber duur ofzo.

Dus ik ga naar zo'n dealert. Kijk rond. Balletje komt aanlopen;

balletje; kan ik u helpen?
ik; misschien wel, ik zocht "bovengenoemd type auto"
balletje laat wat modellen zien
ik; vraagje: ik rijd nu al een aantal jaren BMW en ben daar van huis uit mee opgegroeid, kunt u mij goede voorbeelden geven waarom ik eens een Mercedes zou moeten proberen?
balletje: doodste stilste... uhm ja, het zijn alle 2 wel gewoon goede auto's, ik kan niet echt aangeven waarom u een Mercedes boven een BMW zou moeten kiezen.
ik; zo'n vermoeden had ik al. evengoed bedankt. :+

Z'n leidinggevende die niet zo ver van ons vandaan stond vond dat denk ik niet zo'n goed antwoord aan z'n gezicht te zien. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Dan ben je toch ook gewoon een lompe zak als je zoiets tegen m zegt, of ligt dat nou weer aan mij ?

[ Voor 15% gewijzigd door 4x2 op 19-03-2008 01:28 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4x2 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 01:28:
Dan ben je toch ook gewoon een lompe zak als je zoiets tegen m zegt, of ligt dat nou weer aan mij ?
Hollanders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:58

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Wat en wie is er precies lomp, want het ontgaat mij een beetje. :P

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-09 15:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik vind het ook een beetje een rare vraag om te stellen: jij komt toch tenslotte - zij het voor de lol - naar de Mercedes-showroom toe dus blijkbaar heb je zelf al een paar redenen gevonden om een Mercedes in plaats van een BMW in ieder geval te overwegen. Althans, dat mag die verkoper toch aannemen. Waarom De taak van zo'n verkoper is jouw wensen op een rijtje zetten en een daar bij aansluitend voertuig voor te stellen. Nu is het natuurlijk niet sterk dat hij met zijn mond vol tanden stond, maar wat had je dan willen horen? Mercedes en BMW zijn qua objectieve maatstaven (prijs, restwaarde, betrouwbaarheid, onderhoudskosten etc.) redelijk vergelijkbaar dus dat kun je niet gebruiken. 'Een Mercedes is over het algemeen minder sportief afgesteld'? Is zo - tenzij je een AMG neemt - maar is dat dan positief of negatief? Dat hangt nogal van de wens van de koper af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Waar het mij om gaat is het feit dat net als bij Heuving de verkoper er niet eens moeite voor doet om mij een auto te slijten. Das immers zijn werk. Zeg dan op z'n minst, neem er 1 voor een proefrit en ervaar het zelf of iets in die trant. Ik bedoel, als iemand met specifieke wensen komt dan kan je op z'n minst aannemen dat ik serieuze interesse had. Had ik in die tijd ook, alleen niet specifiek voor Mercedes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Wellicht zijn Heuving en Naboo niet zulke goede toneelspelers als dat ze zelf denken. De verkoper zag dus misschien helemaal geen brood in een acquisitietraject, hij dacht zijn tijd beter aan andere zaken te kunnen besteden. Tijd steken is kansloze acquisities is zonde van de tijd van een verkoper. Een goede verkoper weet goed in te schatten wanneer iets een kansloze acquisitie is en wanneer niet. In het geval van Heuving en Naboo ging het duidelijk om een kansloze acquisitie, logisch dus dat de verkoper er weinig tijd in stak. Als verkoper kun je niet iedereeen die in z'n vrije tijd voor de lol even bij een dealer gaat kijken een proefrit laten maken.

[ Voor 10% gewijzigd door argro op 19-03-2008 09:43 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
ConZito schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 21:44:
[...]

Als ik hem heb en rijdend en alles dan zal ik je wel even PM-en :)
Tof! Zou ik zeker leuk vinden.

Ken je Badr ook? Als je toch uit de HW komt.. Volgens mij zag ik jou op zn Hyves staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Op zich zijn er 2 hele goede redenen om voor Mercedes te gaan ten opzichte van BMW. MB heeft nou eenmaal een sjiekere uitstraling dan een BMW (chromen gril, motorkap ornament, etc) en is echt op comfort gebouwd. De BMW heeft een wat meer bad-boys uitstraling (sportievere, agressievere zijn) en is meer op sportief rijden gebouwd. Dat is toch echt een groot verschil, en zeker te gebruiken om iemand over de streep te trekken. Degelijkheid, betrouwbaarheid, etc zullen weinig verschillen, zo ook prijsverschillen en restwaarde.
Ik heb zelf weleens in een oude Merc mogen rijden (een W124) van m'n zwager, en ondanks dat die wagen wat technische gebreken had (hij moest bijvoorbeeld nodig uitgelijnd worden), reed het werkelijk voortreffelijk. Die wagen gleedt echt over de weg, zonder overdreven te deinen of onstabiel te voelen. Ook had ik niet direct het gevoel geen contact met de auto te hebben (zoals ik wel ooit met een Citroën had). In mijn E36 met standaard onderstel (wat waarschijnlijk ook nog eens net zo oud is als de auto), voel ik toch regelmatig elk klein hobbeltje. Het stuurt heerlijk strak, daar niet van, maar echt op comfort is het duidelijk niet gebouwd.

Maar het is wel grappig om te zien dat een verkoper het eigenlijk al als een verloren zaak beschouwd als je aangeeft liefhebber te zijn van BMW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarce
  • Laatst online: 15-09 15:55
Wij zien hier voor ons raam toch bijna elke week een leuk tafereel met betrekking tot de voorgaande discussie :D

Afbeeldingslocatie: http://lh6.google.com/MaarceJ/R-D0MrqvbVI/AAAAAAAAAHo/V4BTdd37tXk/DSC00053.JPG?imgmax=800

BMW Den Haag wil toch ook vervoeren op stand, en aangezien BMW geen vrachtwagens maakt, kies je voor het andere kwaliteitsmerk :+

[ Voor 21% gewijzigd door Maarce op 19-03-2008 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 22:32
Ik heb me vergist, die in de advertentie was een BMW 2002 tti, maar je moet dus blijkbaar de 2002 tii hebben, deze heeft wel een turbo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Boeie schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 10:23:
[...]

Tof! Zou ik zeker leuk vinden.

Ken je Badr ook? Als je toch uit de HW komt.. Volgens mij zag ik jou op zn Hyves staan..
Geen punt hoor :)

Jah dat is een supergoede maat van me, de wereld is best klein eigenlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
argro schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 09:30:
Wellicht zijn Heuving en Naboo niet zulke goede toneelspelers als dat ze zelf denken. De verkoper zag dus misschien helemaal geen brood in een acquisitietraject, hij dacht zijn tijd beter aan andere zaken te kunnen besteden. Tijd steken is kansloze acquisities is zonde van de tijd van een verkoper.
Om tijd zal het echt niet gaan, want veel hebben die verkopers niet te doen. Het zal eerder zijn dat ze denken dat het niks gaat opleveren, of het zijn gewoon slechte verkopers.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Maarce schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 12:12:
Wij zien hier voor ons raam toch bijna elke week een leuk tafereel met betrekking tot de voorgaande discussie :D

[afbeelding]

BMW Den Haag wil toch ook vervoeren op stand, en aangezien BMW geen vrachtwagens maakt, kies je voor het andere kwaliteitsmerk :+
De kleine versie van deze dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.usautoparts.net/bmw/bmw/driving_pleasure.jpg
:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
ConZito schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 12:58:
[...]

Geen punt hoor :)

Jah dat is een supergoede maat van me, de wereld is best klein eigenlijk ;)
René rijdt in mijn ex golf (Beater). Tot zo ver de offtopic.

als ik zo naar je 1 foto's kijk, vind ik het vreemd dat de grille in chroom geleverd wordt. Aangezien je volgens mij een M-pakket op een 1 standaard met shadowline besteld, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Boeie schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 13:53:
[...]

René rijdt in mijn ex golf (Beater). Tot zo ver de offtopic.

als ik zo naar je 1 foto's kijk, vind ik het vreemd dat de grille in chroom geleverd wordt. Aangezien je volgens mij een M-pakket op een 1 standaard met shadowline besteld, toch?
Die golf ja...wat zal ik zeggen :P

Maar dat klopt, vreemd kan ik he niet vinden, bedoel kostenbesparing bij BMW uit. Maar de verf voor hoogglans/shadowline zwart staat al klaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

eX0duS schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 12:29:
Ik heb me vergist, die in de advertentie was een BMW 2002 tti, maar je moet dus blijkbaar de 2002 tii hebben, deze heeft wel een turbo...
Een 2002tii is een 2002 (2 liter 2-deurs neue klasse) touring international met injectie (mechanische injectie met een kugelfischer pomp, loopt wel erg mooi en hard met zn 130pk).
Een 2002ttii is nooit als zodanig geleverd, dan heet is het een 2002 turbo met 170pk (die overigens ook injectie heeft, maar verder verschilt tov de rest wat betreft de remmen, de uitbouw, zijn zwaarder en vooral veel duurder).
En dan heb je ook nog een 2002ti, maar dat is een 2002 met 2 dubbele solexen dr op (carburateurs dus).
Lopen ook behoorlijk hard (120pk op net geen 1000kg)

Voor de duidelijkheid ;)
Tegenwoordig heeft bmw ook weer een 135tii, maar die is niet echt te vergelijken met de oude 02's

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
argro schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 09:30:
Wellicht zijn Heuving en Naboo niet zulke goede toneelspelers als dat ze zelf denken. De verkoper zag dus misschien helemaal geen brood in een acquisitietraject, hij dacht zijn tijd beter aan andere zaken te kunnen besteden. Tijd steken is kansloze acquisities is zonde van de tijd van een verkoper. Een goede verkoper weet goed in te schatten wanneer iets een kansloze acquisitie is en wanneer niet. In het geval van Heuving en Naboo ging het duidelijk om een kansloze acquisitie, logisch dus dat de verkoper er weinig tijd in stak. Als verkoper kun je niet iedereeen die in z'n vrije tijd voor de lol even bij een dealer gaat kijken een proefrit laten maken.
Hij kwam naar me toe toen ik naar de auto keek voor de koffie automaat... Ik was al zeker niet voor de lol bij die dealer, zie probleem van een pagina terug.

Plus, Mercedes Nederland ziet wel geld in me aangezien ik een rij trainig heb gehad in de CL63 AMG op een voormalig vliegveld in Duitsland :)

En opzich scheelt het trouwens ook wel dat er een nieuwe Vito stond en een M5. is opzich wel beter dan een oude BMW o.i.d. uit '90. Dus hij dacht ook zeer waarschijnlijk, daar valt wel wat te halen.

@ 4x2: Z'n 'diederik' accent en arrogantie stonden me echt niet aan :+
Ik wil op zn tijd ook even asociaal zijn... >:) Ik ben normaalgesproken al veel te lief voor iedereen :P

@ deepbass909: De S die ik heb gehad is zoals gebleken ook een stuk betrouwbaarder dan BMW :X Dat vind ik opzich wel een belangrijk punt om wellicht ooit nog weer Mercedes te gaan rijden.

[ Voor 21% gewijzigd door Heuving op 19-03-2008 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Mercedes, als je in plaats van een rijdersauto een bureaustoel wil rijden. Prima, als dat je voorkeur heeft en het persé een 'foute' auto moet zijn :7

edit:
Overigens doe ik daarmee de nieuwe C tekort, die dynamisch schijnt te rijden. Zelf nog niet kunnen ervaren.

[ Voor 29% gewijzigd door Wekkel op 19-03-2008 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Laatst online: 08-09 16:36
eX0duS schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 12:29:
-edit-
hm reactie van 4x2 nog niet gezien... nou ja ter aanvulling dan maar :z

Onjuist wat je daar zegt.
Afgezien van nog wat andere varianten (1600,1800) ga ik gemakshalve even uit van de 2002, deze is er in de volgende uitvoeringen geweest:

2002
2002 ti (dubbele solex carburateur)
2002 tii (mechanische inspuiting met 130pk!)
2002 Turbo (170pk 8) met een kleine 1700 units ooit gebouwd )

Dan zijn er ook nog diverse touring uitvoeringen van de 2002, alleen geen turbo.
De turbo is zeldzaam en reken maar op een kleine 25.000 euro voor een redelijk goed exemplaar. Voor een goede tii betaal je al snel rond de 5000eu en zo loopt het af. Ga er maar van uit dat je bijna geen leuke exemplaren meer vind voor een relatief klein bedrag. Ik zoek namelijk al een tijdje :P (al dan niet actief).

[ Voor 4% gewijzigd door low_n_slow op 20-03-2008 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
Fraai ding die witte 1 Conzito! (gister auto gewassen, zag hem staan, alleen ik kan niet overweg met mn telefooncam...)
Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/8wfw5x.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/2cdzezd.jpg

Ook leuk, een witte M5.
Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/5y70k7.jpg

Ik zag overigens een aantal 1's staan met M-pakket. Waaronder nog een witte, met een schuifdak. En een witte, met zwarte ramen achter wat ook erg strak staat. Raamband in het voorruit ziet er ook erg mooi uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Zo'n 2002 Turbo zo prijzig? Dat zal dan wel in perfecte nieuw staat zijn of niet? Ik dacht dat je die voor zo'n 15.000 kon krijgen.

Deze 2002 is trouwens ook wel leuk met E30 M3 blok :9 >klik<

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Heuving schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 16:24:
[...]
@ deepbass909: De S die ik heb gehad is zoals gebleken ook een stuk betrouwbaarder dan BMW :X Dat vind ik opzich wel een belangrijk punt om wellicht ooit nog weer Mercedes te gaan rijden.
Ja, maar wat jij met je 7 hebt kan ik ook niet direct als maatgevend beschouwen... Ik had al eens eerder gehoord dat de 7 wat meer dan normaal last heeft van technische probleempjes...
Als ik naar de defecten kijk die ik hier in dit topic (of op ander BMW-fora) tegenkom, zijn dat bijna altijd ouderdoms en slijtage punten of bekende zwakke punten (wat elke auto eigenlijk wel heeft).
Als ik zie hoeveel BMW's eigenlijk vrij gemakkelijk de 2/3 ton halen (kijk voor het gemak eens op marktplaats hoeveel er met die stand worden aangeboden), dan kun je toch wel stellen dat een BMW tot 1 van de meest betrouwbare auto's behoord (samen met Volvo, Saab, Audi en MB). Ik meen me te herinneren dat de ADAC de 3-serie dit jaar heeft uitgeroepen tot 1 van de meest betrouwbare zelfs (het type waar ze het minste hulp aan hoefde te bieden langs de weg).

Ook als ik naar mijn eigen wagen kijk, die heeft eigenlijk alleen normale ouderdoms en slijtage problemen gehad tot nu toe (de lekkage in m'n verwarming was terug te voeren naar het breken van een aansluitpunt eerder dit jaar, wat het gevolg was van ouderdom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
deepbass909 schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 11:27:
[...]

Ja, maar wat jij met je 7 hebt kan ik ook niet direct als maatgevend beschouwen... Ik had al eens eerder gehoord dat de 7 wat meer dan normaal last heeft van technische probleempjes...
Als ik naar de defecten kijk die ik hier in dit topic (of op ander BMW-fora) tegenkom, zijn dat bijna altijd ouderdoms en slijtage punten of bekende zwakke punten (wat elke auto eigenlijk wel heeft).
Als ik zie hoeveel BMW's eigenlijk vrij gemakkelijk de 2/3 ton halen (kijk voor het gemak eens op marktplaats hoeveel er met die stand worden aangeboden), dan kun je toch wel stellen dat een BMW tot 1 van de meest betrouwbare auto's behoord (samen met Volvo, Saab, Audi en MB). Ik meen me te herinneren dat de ADAC de 3-serie dit jaar heeft uitgeroepen tot 1 van de meest betrouwbare zelfs (het type waar ze het minste hulp aan hoefde te bieden langs de weg).

Ook als ik naar mijn eigen wagen kijk, die heeft eigenlijk alleen normale ouderdoms en slijtage problemen gehad tot nu toe (de lekkage in m'n verwarming was terug te voeren naar het breken van een aansluitpunt eerder dit jaar, wat het gevolg was van ouderdom).
Eigenlijk is de 7 ook nooit goed geweest :P vanaf dag 1 had ie eigenlijk al (over bekend) technische problemen. Dan heb ik het over de 7 in het algemeen in 2002. Wist ik ook wel toen ik eraan begon.
En er zijn al een aantal dingen vervangen. Navi computer o.a.
Maar wat ik eerder ook al zei, als de garantie periode is verstreken doe ik m toch echt weg :)

[ Voor 3% gewijzigd door Heuving op 20-03-2008 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Laatst online: 22:04
Heuving schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 12:04:
[...]

Eigenlijk is de 7 ook nooit goed geweest :P vanaf dag 1 had ie eigenlijk al (over bekend) technische problemen. Dan heb ik het over de 7 in het algemeen in 2002. Wist ik ook wel toen ik eraan begon.
En er zijn al een aantal dingen vervangen. Navi computer o.a.
Maar wat ik eerder ook al zei, als de garantie periode is verstreken doe ik m toch echt weg :)
mwah ook de S-klasse is niet vrij van problemen geweest, en dan voornamelijk het vorige model pre-facelift(dus met 2 witte strepen in de achterlichten ipv 4).

Mijn vader had eerst het pre-facelift model, en toen ik die auto eens een keer meenam en die melding zag dat brake-by-wire niet helemaal jofel was begon ik toch wel fftjes te zweten :+

maar verder zijn het inderdaad betrouwbare wagens.
Mn vader heeft het pre-facelift model een jaar of 3-3,5 gehad en die ging weg met 400.000+ op de klok(320CDI). En zn huidige(320CDI facelift, dus met die 4 streepjes) zit ook net over de 300.000 zonder noemenswaardige problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Geruchten over een BMW super car met V10 Biturbo >klik<
Latest news is that the car will feature a full carbon-fiber chassis plus a number of other weight saving technologies including carbon-ceramic brakes, forged magnesium wheels, Kevlar bucket seats and a carbon-fiber bodykit.

According to the source, the new car will feature a front-mounted V10 engine with a pair of turbochargers bolted on. The motor will be built from a completely new design and include an Infineon ECU developed by BMW’s F1 team. Engineers are hoping for a final output of 625hp, which in the car’s ultralight body could possibly take it close to speeds of up to 400km/h.

An entry-level version of the car will be offered with BMW’s new twin-turbo V8 engine and is rumored to cost around €150,000. Expect to pay up to €300,000 for the range topping force-fed V10 version.
iemand nog een donor M6 cabrio kopen??

Afbeeldingslocatie: http://www.zatzy.com/attachments/allmaent/57129-nan-vet-haent-bil-m6-645.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.zatzy.com/attachments/allmaent/57130-nan-vet-haent-bil-m6...jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.zatzy.com/attachments/allmaent/57131-nan-vet-haent-bil-645.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.zatzy.com/attachments/allmaent/57132-nan-vet-haent-bil-645...jpg

en dan nog de CS concept die waarschijnlijk ooit in productie gaat:

Afbeeldingslocatie: http://images.worldcarfans.com/articles/2008/3/19/9080319.013/9080319.013.Mini2L.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.worldcarfans.com/articles/2008/3/19/9080319.013/9080319.013.Mini3L.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.worldcarfans.com/articles/2008/3/19/9080319.013/9080319.013.Mini4L.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.worldcarfans.com/articles/2008/3/19/9080319.013/9080319.013.Mini5L.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.worldcarfans.com/articles/2008/3/19/9080319.013/9080319.013.Mini6L.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door KappeNou op 20-03-2008 16:50 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

KappeNou schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 11:24:
Zo'n 2002 Turbo zo prijzig? Dat zal dan wel in perfecte nieuw staat zijn of niet? Ik dacht dat je die voor zo'n 15.000 kon krijgen.

Deze 2002 is trouwens ook wel leuk met E30 M3 blok :9 >klik<
15000 zul je dr vast wel 1 kunnen vinden na veel zoeken, maar dan heb je ws geen originele in nieuwstaat.

En dat E30 M3 blok (S14) past min of meer 1 op 1 in een 02, de S14 is ontwikkeld vanuit de M10 die in de 02 ligt.
Nadeeltje is dat het geen al te goedkope blokken (goh :P) zijn en het in veel gevallen goedkoper is om een simpele turbosetup op een 2L M10 te schroeven als je > 200pk wilt halen (met een NA m10 blok kan het overigens ook, maar dat gaat aardig in de papieren lopen).

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
KappeNou schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 16:47:
Geruchten over een BMW super car met V10 Biturbo >klik<

[...]

iemand nog een donor M6 cabrio kopen??

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

en dan nog de CS concept die waarschijnlijk ooit in productie gaat:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Zou wel een best mooie 'fuck you' zijn richting Audi die maar bleven testen met die hete R8 V10 bi-turbo :+
Afbeeldingslocatie: http://auto.nieuws.nl//images/fs_488545_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://images.worldcarfans.com/articles/2007/11/28/9071128.005/9071128.005.1L.jpg
Opzich wel grappig dat je in dezelfde post een geflambeerde M6 hebt staan.

Nu maar weer omschakelen naar auto's in betere staat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
mja ach beter dan helemaal niet proberen zeg ik maar ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Die BMW concept lijkt wel erg op een Alfa met die koplampen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Dat gedoe over betrouwbaarheid. Als je auto over de 5 ton loopt zonder nieuwe koppakking, dan ga ik pas applaudiseren. Golfjes II benzine lopen al prima 3 ton, dus dat is geen verworvenheid die alleen luxere wagens zouden smaken.

Ik bekijk het liever vanuit een ander oogpunt. Probleempjes alla, maar stilstaan langs de weg is een grote no no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Wekkel schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 20:39:
Dat gedoe over betrouwbaarheid. Als je auto over de 5 ton loopt zonder nieuwe koppakking, dan ga ik pas applaudiseren. Golfjes II benzine lopen al prima 3 ton, dus dat is geen verworvenheid die alleen luxere wagens zouden smaken.

Ik bekijk het liever vanuit een ander oogpunt. Probleempjes alla, maar stilstaan langs de weg is een grote no no.
Kijk eens wat 911's op de teller zetten. Heb ik ook behoorlijk wat respect voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Porsche's scoren dan ook keer op keer als de betrouwbaarste duitse auto. (Nee, niet alleen in de klasse sportwagen, gewoon, van alle duitse auto's.)

Net zoals Toyota qua japanners goed scoort, is de degelijkste duitser een Porsche. Zou je toch niet verwachten van een merk die eigenlijk alleen maar sportieve auto's maakt, waar ze een leuk vermogen uit de blokjes peuteren. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Mede daarom zullen ze nu wel de meest winstgevende autofabriekant zijn. Porsche is atm min of meer perfect kwa techniek.

[ Voor 14% gewijzigd door KappeNou op 21-03-2008 08:21 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
Wekkel schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 20:39:

Dat zijn wijze woorden ;)

@ KappeNou: En daarom zijn die krengen ook zo saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
klopt, maar dat zijn BMW's, audi's en mercedesen ook :P Dat is ook wel het doel van porsche om een sportieve maar toch dagelijkse saaie auto neer te zetten.
Overigens hebben al die 3 merken ook wel minder saaie modellen er tussen zitten.

[ Voor 26% gewijzigd door KappeNou op 21-03-2008 10:21 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Tja, vind je het gek dat porsche zo goed scoort? Tot midden jaren 90 hadden ze nog een luchtgekoelde motor (911-familie). Zolang de v-snaar heel bleef, bleef de koeling ook werken, en koelingsproblemen geven vaak aanleiding tot storingen. Verder werkte Porsche met het princiepe dat de auto goed moest rijden, en niet op de weg gehouden moest worden met electronica, dus had die ook geen complexe systemen nodig.

Of te wel, Porsche heeft heel lang volgens K.I.S.S. systeem gewerkt :p

@KappeNou
BMW saai? Wat je hier dan? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
KappeNou schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 10:20:
klopt, maar dat zijn BMW's, audi's en mercedesen ook :P Dat is ook wel het doel van porsche om een sportieve maar toch dagelijkse saaie auto neer te zetten.
Overigens hebben al die 3 merken ook wel minder saaie modellen er tussen zitten.
@ deepbass909: Heel stiekem is KappeNou aan het overstappen van Audi naar BMW.

Het valt me op dat hij niet durft te vertellen waarom :P Nou, Maus, ik zal het maar even posten voor je :+
De pa van maus heeft een mooie A4 cabrio 3.2 met een lading opties. Die is nu iets van... anderhalf jaar oud ofzo. En er is een probleem met de radio, kan gebeuren.
Alleen krijgt ie geen gratis vervangend vervoer als er reparaties worden uitgevoerd onder de garantie. Dus moet er nu gereden worden in een VW Fox...
Toen mn 7 kapot was kreeg ik een mooie nieuwe 5er touring GRATIS :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
@deepbass909: In de jaren 90 was porsche niet zo winst gevend, eerder bijna failliet. Dat is pas gebeurd toen de cayenne in het model gamma kwam.
En dat BMW over het algemeen saai is wil niet betekenen dat het geen goede en leuke auto's zijn om te rijden. Ik bedoel meer van te zeggen het is geen ferrari, lambo, lotus etc.. Waar ik echt warm van wordt

@heuving: De rekening moet natuurlijk nog komen, als daar de prijs van die fox op staat (was overigens maar 1 dag) Dan gaat die verkoper het zeker komen te weten die heletijd een A5 probeert aan te smeren.

[ Voor 4% gewijzigd door KappeNou op 21-03-2008 11:33 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
KappeNou schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 11:32:
@deepbass909: In de jaren 90 was porsche niet zo winst gevend, eerder bijna failliet. Dat is pas gebeurd toen de cayenne in het model gamma kwam.
En dat BMW over het algemeen saai is wil niet betekenen dat het geen goede en leuke auto's zijn om te rijden. Ik bedoel meer van te zeggen het is geen ferrari, lambo, lotus etc.. Waar ik echt warm van wordt

@heuving: De rekening moet natuurlijk nog komen, als daar de prijs van die fox op staat (was overigens maar 1 dag) Dan gaat die verkoper het zeker komen te weten die heletijd een A5 probeert aan te smeren.
de LP640 uit de Leyens ;)
Ga trouwens es werken joh!!

Ook lastig voor te stellen hoeveel geld Porsche gaat verdienen aan de Diesel en Hybride modellen die eraan komen :O

Nog even een kleine update over mijn 3 pagina tellende klachten brief.
Deze was te complex (lees: duurt te lang en de afstand is te groot) om behandeld te worden in duitsland en is dus doorgestuurd naar BMW Benelux. Helaas heb ik daar nog niks van gehoord... Terwijl BMW DL dit ongeveer 2 weken geleden heeft doorgestuurd.
Dus hoe goed de 'klantenservice' van BMW Duitsland was, zo slecht is de Nederlandse versie daarvan. Opzich wel weer enigszins teleurstellend.
Maar weer even mailen naar Simon van BMW Duitsland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Porsche kan ik niet saai vinden. De Cayenne misschien, of de eerste Boxsters met te weinig vermogen, maar voor de rest is in mijn ervaring het rijgedrag van een Porsche - willekeurig welke Boxster, 911 of Cayman - niet saai te noemen. Er is juist in verhouding tot het vermogen sprake van veel beleving vanwege het aanwezige motorgeluid, de lage zitpositie en het scherpe stuurgedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@KappeNou
Tja, vergeleken met een Ferrari, Lambo, Lotus, etc is vrijwel elke auto saai. Als ik aan een saaie auto denk, denk ik eerlijk gezegt eerder aan een Opel of Toyota... Die auto's zijn vrij fantasieloos en blinken ook niet uit in de rij-ervaring. Zeker opel, die zelfs bij een OPC-uitvoering zoveel onderstuur heeft dat hij nauwelijks sportief te rijden is...
En Audi... Om de mening van 5th Gear en Top Gear aan te halen... Van Audi mag nooit puur rijden, er blijft altijd een stukje software actief die bij teveel wielspin of blokkerende wielen zal ingrijpen. Daarnaast is de stijling van zowel de buiten- als binnenkant erg conservatief, wat ze vrij saai maakt om te zien. Een Audi is zeker een oerdegelijke auto (ik heb ook nog even naar een 80 of oude A4 gekeken voordat ik m'n BMW kocht), maar het raakte niks bij mij. BMW straalt iets uit. Mijn auto heeft afgelopen week op een parkeerplaats gestaan waarbij ik als ik thuis kwam met de fiets, alleen de neus voorbij een muurtje zag steken. Die neus die was gewoon aanwezig, puur op uitstraling (nou helpt de m-bumper daar wel enorm bij mee), hij straalt kracht uit.
En ik weet dat Porsche met de Cayenne een enorme slag heeft geslagen, maar dat draagt totaal niks bij aan betrouwbaarheid ;) De 911 van daarvoor is er geen steek betrouwbaarder door geworden, die was dat gewoon al :p

@Heuving
Ja maar jouw moeten ze natuurlijk ook te vriend houden met je problemen :p Ze zien neem ik aan niet graag een 7-serie rijder overstappen naar een A6/A8 of Merc.
Heb jij eigenlijk al contact gehad met BMW Gouda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepbass909 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 12:15:
@KappeNou
Tja, vergeleken met een Ferrari, Lambo, Lotus, etc is vrijwel elke auto saai. Als ik aan een saaie auto denk, denk ik eerlijk gezegt eerder aan een Opel of Toyota... Die auto's zijn vrij fantasieloos en blinken ook niet uit in de rij-ervaring. Zeker opel, die zelfs bij een OPC-uitvoering zoveel onderstuur heeft dat hij nauwelijks sportief te rijden is...
En Audi... Om de mening van 5th Gear en Top Gear aan te halen... Van Audi mag nooit puur rijden, er blijft altijd een stukje software actief die bij teveel wielspin of blokkerende wielen zal ingrijpen. Daarnaast is de stijling van zowel de buiten- als binnenkant erg conservatief, wat ze vrij saai maakt om te zien. Een Audi is zeker een oerdegelijke auto (ik heb ook nog even naar een 80 of oude A4 gekeken voordat ik m'n BMW kocht), maar het raakte niks bij mij. BMW straalt iets uit. Mijn auto heeft afgelopen week op een parkeerplaats gestaan waarbij ik als ik thuis kwam met de fiets, alleen de neus voorbij een muurtje zag steken. Die neus die was gewoon aanwezig, puur op uitstraling (nou helpt de m-bumper daar wel enorm bij mee), hij straalt kracht uit.
En ik weet dat Porsche met de Cayenne een enorme slag heeft geslagen, maar dat draagt totaal niks bij aan betrouwbaarheid ;) De 911 van daarvoor is er geen steek betrouwbaarder door geworden, die was dat gewoon al :p

@Heuving
Ja maar jouw moeten ze natuurlijk ook te vriend houden met je problemen :p Ze zien neem ik aan niet graag een 7-serie rijder overstappen naar een A6/A8 of Merc.
Opel GT, ik hoor overal dat er niet meer rijplezier bestaat voor dat geld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
@KappeNou

@Heuving
Ik heb aangegeven dat ik graag geholpen wil worden door BMW Gouda ipv BMW Den Haag.
Zeker nu Raymond van den Have weg is bij BMW Den Haag heb ik daar helemaal niks meer te zoeken.

Ik was gisteren nog bij ETC bodegraven, was toen een kilometer verwijderd van BMW Gouda, maar ik had helaas iets teveel haast om langs te gaan :(

@ Daniel: Het kan natuurlijk aan mij liggen, maar bijvoorbeeld een 997 4S vind ik echt geen boeiende auto... kwa styling niet, kwa handling niet, kwa techniek kunnen we zoals gezegd kort zijn, perfect. Het is dan wel echt fantastisch hoe die vering werkt. bij het Noord Aa over landweggetjes gereden met schokdempers op sport en normaal. gigantisch verschil. Het was of relatief smooth, of op een manier stuiteren dat je elk hobbeltje en kuiltje voelde.
Ik vind, dat een sportwagen rauw moet zijn. Je moet hard werken in een sportwagen en je moet opletten met wat je doet. bijvoorbeeld VarioCam Plus, dat is een systeem voor het verstellen van de inlaatnokkenassen en voor schakeling van de kleplichting aan inlaatzijde. ja, leuk. super. geyl.
Is niet echt aan mij besteed. Ik wil een auto met zo min mogelijk van dat soort snufjes (als ik een sportwagen zoek).

[ Voor 7% gewijzigd door Heuving op 21-03-2008 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Iedereen die van zijn saaie Porsche af wil mag hem gratis bij mij komen brengen hoor!

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
@KappeNou
En Audi... Om de mening van 5th Gear en Top Gear aan te halen... Van Audi mag nooit puur rijden, er blijft altijd een stukje software actief die bij teveel wielspin of blokkerende wielen zal ingrijpen. Daarnaast is de stijling van zowel de buiten- als binnenkant erg conservatief, wat ze vrij saai maakt om te zien.
Audi had het probleem dat ze de quattro aandrijving te veilig hadden afgesteld met teveel vermogen naar de voorwielen wat dodelijk is voor overstuur en al helemaal als je nog je blok zo ver mogelijk voorin de motor ruimte monteerd.
Als je vervolgens naar de nieuwe modellen kijkt zijn ze dit probleem duidelijk aan het oplossen. De nieuwe A4 en A5 rijden veeel dynamischer dan ooit te voren. Kwa dagelijkse rijders auto naar mij mening redelijk op gelijke hoogte van bmw. Ik vond de A5 quattro afstellingen met vroegtijdig gas geven in de bochten een beetje de richting op gaan van een 911 977 carrera 4.
Overigens dat ingrijpen op wheelspin verhaal klopt zover ik weet niet, dat is het geval bij mercedes. Je mag mij dan wel is een stukje laten zien waar ze dat vertellen. (youtube linkje ofzo)
Enige wat ze altijd te zeiken hadden op het circuit was dus die quattro instellingen en de gewichtsverdeling wat algemeen bekend was.

@heuving: moet jij zeggen meneer de voetbalmanager :D

[ Voor 13% gewijzigd door KappeNou op 21-03-2008 12:59 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
KappeNou schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 12:54:
[...]

Audi had het probleem dat ze de quattro aandrijving te veilig hadden afgesteld met teveel vermogen naar de voorwielen wat dodelijk is voor overstuur en al helemaal als je nog je blok zo ver mogelijk voorin de motor ruimte monteerd.
Als je vervolgens naar de nieuwe modellen kijkt zijn ze dit probleem duidelijk aan het oplossen. De nieuwe A4 en A5 rijden veeel dynamischer dan ooit te voren. Kwa dagelijkse rijders auto naar mij mening redelijk op gelijke hoogte van bmw. Ik vond de A5 quattro afstellingen met vroegtijdig gas geven in de bochten een beetje de richting op gaan van een 911 977 carrera 4.
Overigens dat ingrijpen op wheelspin verhaal klopt zover ik weet niet, dat is het geval bij mercedes. Je mag mij dan wel is een stukje laten zien waar ze dat vertellen. (youtube linkje ofzo)
Enige wat ze altijd te zeiken hadden op het circuit was dus die quattro instellingen en de gewichtsverdeling wat algemeen bekend was.

wat lul je nou maus. zo'n A5 3.0 TDI is gewoon een vreselijke auto. Het lijkt eerder op een Mercedes. Het enige wat je doet in die auto is schakelen, schakelen en nog eens schakelen. Als je een beetje sportief de bochten gaat nemen glijdt ie wel echt fantastisch, maar dan nog, die versnellingsbak is het zwakste en daarmee het belangrijkste nadeel van een verder wel mooie auto.
Als ze die nou eens gaan veranderen gaat t zeker nog wel wat worden met dat apparaat.

Ik speel al 2 maanden geen onlinesoccermanager meer :P Ik was zo ziek ervan dat ik met de laatste wedstrijd het kampioenschap verspeelde :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

KappeNou schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 12:54:
[...]

Ongeveer elke test die ze met een Audi op het circuit doen. De gene die me het meest bij staat was van 5th gear, waarbij Tiff een vergelijkende test doet tussen de Nissan 350Z en Audi TT Quatro. Ik kan nu niet op jijbuis zoeken (wordt geblokt vanaf m'n werg), maar daarin spreekt Tiff zich heel duidelijk uit over de overdreven veiligheidsmaatregelen die in de TT zitten en daarmee eigenlijk alle prezier weg nemen (letterlijk zegt hij "Ik zou met de 350Z de hele dag kunnen rijden totdat de banden op zijn, maar met de TT is naar een paar rondjes de lol er wel vanaf"). Wat hem gebeurde was, bij flink overstuur (tja, Tiff houdt van driften) greep de auto toch nog in, terwijl het al een uitdaging was om hem in overstuur te gooien.
Wellicht dat Audi zich nu wat begint aan te trekken van dat commentaar.

Het klopt overigens dat bij veel auto's dingen als TC niet volledig zijn uit te schakelen, en in veel auto's wil je dat ook niet kunnen, maar sportcoupé moet je puur kunnen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
deepbass909 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 13:25:
[...]

Ongeveer elke test die ze met een Audi op het circuit doen. De gene die me het meest bij staat was van 5th gear, waarbij Tiff een vergelijkende test doet tussen de Nissan 350Z en Audi TT Quatro. Ik kan nu niet op jijbuis zoeken (wordt geblokt vanaf m'n werg), maar daarin spreekt Tiff zich heel duidelijk uit over de overdreven veiligheidsmaatregelen die in de TT zitten en daarmee eigenlijk alle prezier weg nemen (letterlijk zegt hij "Ik zou met de 350Z de hele dag kunnen rijden totdat de banden op zijn, maar met de TT is naar een paar rondjes de lol er wel vanaf"). Wat hem gebeurde was, bij flink overstuur (tja, Tiff houdt van driften) greep de auto toch nog in, terwijl het al een uitdaging was om hem in overstuur te gooien.
Wellicht dat Audi zich nu wat begint aan te trekken van dat commentaar.

Het klopt overigens dat bij veel auto's dingen als TC niet volledig zijn uit te schakelen, en in veel auto's wil je dat ook niet kunnen, maar sportcoupé moet je puur kunnen rijden.
Logisch dat ze dat bij de TT hadden gedaan.

Ik kan me herrineren dat ze toch maar een spoiler achterop hadden gezet omdat teveel mensen (vrouwen, kappers, homo's) zich dood reden erin. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Nou nou nou...dat mag wel wat minder.

De oorspronkelijke TT had gewoon te weinig neerwaarste druk achter, waardoor het ding onder gladde omstandigheden nogal listig was. Dat is simpelweg een ontwerpfout geweest, vandaar dat later die spoiler toegevoegd is om het rijgedrag beter beheersbaar te maken. Is hetzelfde verhaal als bij de eerste A-klasse (je weet wel, van die elandproef) en heeft weinig met het vermeende koperspubliek en hun rijkwaliteiten te maken.

Het is inderdaad zo dat Audi (eigenlijk alle VAG-modellen) een nogal conservatieve afstelling van de elektronische hulpmiddelen kent. Links remmen kun je vergeten, het motormanagement haalt het gas er af als tegelijk de rem wordt ingetrapt. Je kunt je natuurlijk afvragen hoe groot dat probleem voor de gemiddelde automobilist is. Bij Mercedes is 'uit' ook niet echt uit, er blijft altijd een waakhond op de achtergrond aanwezig om nog te proberen je uit de ellende te trekken als het allemaal iets te gek wordt. Maar goed, geef ze eens ongelijk: dergelijke systemen worden aangebracht om de veiligheid te verhogen op het moment dat de bestuurder een fout maakt, feitelijk een soort zelfbescherming. Het is dan ook logisch dat ze in de weg zitten op het moment dat je bewust gaat proberen de grenzen van de mogelijkheden van de auto op te zoeken. Ik snap het wel, het is nogal slecht voor je imago als er continue krantenfoto's verschijnen van allerlei verfrommelde modellen omdat het enthousiasme van de bestuurder groter was dan de vaardigheid.

Verder baal ik, want ik heb voor de 2e keer in drie maanden een spijker in een band, en dit keer achter (en die zijn breder, dus duurder). Dat wordt dus weer een nieuwe band kopen...krijg er een beetje de zenuwen van. Wanneer kappen mensen nu eens met het strooien van allerlei shit op de weg.

[ Voor 10% gewijzigd door Daniel op 21-03-2008 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
Daniël schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 13:58:
Nou nou nou...dat mag wel wat minder.

De oorspronkelijke TT had gewoon te weinig neerwaarste druk achter, waardoor het ding onder gladde omstandigheden nogal listig was. Dat is simpelweg een ontwerpfout geweest, vandaar dat later die spoiler toegevoegd is om het rijgedrag beter beheersbaar te maken. Is hetzelfde verhaal als bij de eerste A-klasse (je weet wel, van die elandproef) en heeft weinig met het vermeende koperspubliek en hun rijkwaliteiten te maken.

Het is inderdaad zo dat Audi (eigenlijk alle VAG-modellen) een nogal conservatieve afstelling van de elektronische hulpmiddelen kent. Links remmen kun je vergeten, het motormanagement haalt het gas er af als tegelijk de rem wordt ingetrapt. Je kunt je natuurlijk afvragen hoe groot dat probleem voor de gemiddelde automobilist is. Bij Mercedes is 'uit' ook niet echt uit, er blijft altijd een waakhond op de achtergrond aanwezig om nog te proberen je uit de ellende te trekken als het allemaal iets te gek wordt. Maar goed, geef ze eens ongelijk: dergelijke systemen worden aangebracht om de veiligheid te verhogen op het moment dat de bestuurder een fout maakt, feitelijk een soort zelfbescherming. Het is dan ook logisch dat ze in de weg zitten op het moment dat je bewust gaat proberen de grenzen van de mogelijkheden van de auto op te zoeken. Ik snap het wel, het is nogal slecht voor je imago als er continue krantenfoto's verschijnen van allerlei verfrommelde modellen omdat het enthousiasme van de bestuurder groter was dan de vaardigheid.

Verder baal ik, want ik heb voor de 2e keer in drie maanden een spijker in een band, en dit keer achter (en die zijn breder, dus duurder). Dat wordt dus weer een nieuwe band kopen...krijg er een beetje de zenuwen van. Wanneer kappen mensen nu eens met het strooien van allerlei shit op de weg.
Inderdaad wel logisch. Maar, ik vind ook wel dat je als je net je auto hebt wel juist die grens moet opzoeken om je auto beter te leren kennen :) stel er doet zich moment voor dat je controle verliest, dat je misschien iets beter weet te reageren.

2e keer in 3 maanden is wel pech ja :(
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.