Het grote BMW topic, deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 43.208 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
@heuving: je weet dat ik die 3.0TDi met handbak ook een schijtbak vond :9 dus probeer me daar nou niet op te pakken ;) Ik weet gewoon bijna zeker dat zo'n A5 3.2FSI quattro zoals daniel heeft gewoon geweldig is voor dagelijks gebruik en scheuren. Maar dat kan daniel ons natuurlijk het beste vertellen ;)

@deepbass909: Is dat de nieuwe MK2 TT? Want daar hoor je alleen goede verhalen over, de oude TT was gewoon een vrouwen auto zonder enige sportieve rij eigenschappen. Het kan idd wel zijn dat de voorwielaangedreven MK2 TT nog ingrijpt, maar ik heb het eigenlijk alleen over quattro's. Een audi zonder quattro is imo geen audi ;)
Ik heb het over de nieuwe quattro modellen zoals de MK2 TT, B8 A4, A5 en de B7 RS4. Daar grijpt de traction control zover ik weet niet in zoals te zien is als tiff gaat proberen te driften met de RS4, wat hem ook wel aardig lukt op het laatst. Zelf heb ik ook nooit de traction control voelen ingrijpen met een B7 A4 3.2 Quattro waarbij ik gecontroleerd met het gas pendaal op een grasveld meerdere powerslides heb gemaakt.

Iedergeval genoeg gelult over audi in het BMW topic ;) Audi en BMW geven voor iedereen wat wils

[ Voor 15% gewijzigd door KappeNou op 21-03-2008 14:28 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
KappeNou schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 14:23:
@heuving: je weet dat ik die 3.0TDi met handbak ook een schijtbak vond :9 dus probeer me daar nou niet op te pakken ;) Ik weet gewoon bijna zeker dat zo'n A5 3.2FSI quattro zoals daniel heeft gewoon geweldig is voor dagelijks gebruik en scheuren. Maar dat kan daniel ons natuurlijk het beste vertellen ;)
Ding is geweldig, op de volgende puntjes na: spijkerhard onderstel (leuk zo'n S-line) en ik moet nog altijd een beetje aan de koppeling wennen. Hij wil nog wel eens bokken als je hem te snel laat opkomen. De grip is bijna eindeloos, alleen op het ronduit waardeloze Amersfoortse rotonde-asfalt krijg ik hem bij moessonachtige omstandigheden aan het glijden. En de motor komt nu lekker los, hij draait een stuk makkelijker toeren dan eerst :) De diesel is natuurlijk beter voor snelwegcruisen (voor inhalen hoef je niet te schakelen) maar voor gemengd verkeer geef ik de voorkeur aan benzine.
Maar inderdaad, genoeg Audi-geleuter nu :P

[ Voor 15% gewijzigd door Daniel op 21-03-2008 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:33

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Inderdaad :p

Bij de laatste kleine beurt is m'n luchtfilter niet vervangen (terwijl die toch al 20.000km mee gaat en de onderkant behoorlijk zwart begint te worden), en ik zit erover te denken om het toch maar voor de vakantie te gaan vervangen voor een K&N open inleg filter:
Afbeeldingslocatie: http://kandn.com/images/m/33-2059.jpg

Zou ik dit merken in de prestaties/geluid? Er ligt nu een standaard papieren filter in. Ik wil niet zo ver gaan dat ik een complete "cold-air-intake" erop ga zetten. Wat ik op verschillende fora en sites heb gelezen verlaagd dat eerder de prestaties van een BMW met standaard filterhuis, dan dat het verbeterd. Wel raden ze her en der aan om dus een filter als een K&N te gebruiken.
Nu zijn die wel een stukkie duurder dan de standaard filters (€55 tegen €16), maar een K&N hoef je in principe nooit meer te vervangen, alleen te reinigen. Dus na een winter gewoon goed schoonspoelen, opnieuw olie erop, en je kan weer een jaar. Dat betekend na 3 jaar dat je quit speelt en toch iets betere prestaties hebt.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Heb je nou al eens een mooie fotoshoot gemaakt van de A5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:52

Wimo.

Shake and Bake!

deepbass909 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 15:25:
Inderdaad :p

Bij de laatste kleine beurt is m'n luchtfilter niet vervangen (terwijl die toch al 20.000km mee gaat en de onderkant behoorlijk zwart begint te worden), en ik zit erover te denken om het toch maar voor de vakantie te gaan vervangen voor een K&N open inleg filter:
[afbeelding]

Zou ik dit merken in de prestaties/geluid? Er ligt nu een standaard papieren filter in. Ik wil niet zo ver gaan dat ik een complete "cold-air-intake" erop ga zetten. Wat ik op verschillende fora en sites heb gelezen verlaagd dat eerder de prestaties van een BMW met standaard filterhuis, dan dat het verbeterd. Wel raden ze her en der aan om dus een filter als een K&N te gebruiken.
Nu zijn die wel een stukkie duurder dan de standaard filters (€55 tegen €16), maar een K&N hoef je in principe nooit meer te vervangen, alleen te reinigen. Dus na een winter gewoon goed schoonspoelen, opnieuw olie erop, en je kan weer een jaar. Dat betekend na 3 jaar dat je quit speelt en toch iets betere prestaties hebt.
Dat wil ik ook wel weten .. heb nu een OEM filtertje gekocht van €20,- Ik stel voor dat jij zo'n ding koopt en me laat weten of het wat is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 13:12
André schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 15:37:
[...]

Heb je nou al eens een mooie fotoshoot gemaakt van de A5?
over foto's gesproken... waar blijven de M6 foto's JoepP >:)

Om nog even terug te komen op het verbruik, tijdje geleden volgetankt, was iets van 62 liter dat erbij ging.
En dit is de afstand die je daarmee kan afleggen:
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/09032008115.jpg

Iemand die ik ken, kent weer iemand die iemand kent die via de compagnion van de vader van Eciruam die deze foto heeft gemaakt.
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/Gallardo_Superleggera_1.jpg
WANT ONE!! Dat is toch i.m.o. de mooiste supercar van dit moment en 1 van de mooiste allertijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
joepP is de M6 kwijt geraakt in ze garage tussen zijn andere M modellen ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
KappeNou schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 16:43:
Misschien kunnen jullie samen jullie Gazelle's showen...

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
M3 sedan filmpje >klik<
Spiller schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 17:15:
[...]

tenminste nog milieu bewust :D

[ Voor 55% gewijzigd door KappeNou op 21-03-2008 17:34 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 21:53

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Spiller schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 17:15:
[...]

Kheb eventueel wel een bijzondere batavus voor je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Heuving schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 16:37:
[...]

over foto's gesproken... waar blijven de M6 foto's JoepP >:)

Om nog even terug te komen op het verbruik, tijdje geleden volgetankt, was iets van 62 liter dat erbij ging.
En dit is de afstand die je daarmee kan afleggen:
[afbeelding]

Iemand die ik ken, kent weer iemand die iemand kent die via de compagnion van de vader van Eciruam die deze foto heeft gemaakt.
[afbeelding]
WANT ONE!! Dat is toch i.m.o. de mooiste supercar van dit moment en 1 van de mooiste allertijden.
Zit jij ook onder een andere nick op fok ? Zag daar precies dezelfde foto ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
Wimo. schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 17:41:
[...]

Zit jij ook onder een andere nick op fok ? Zag daar precies dezelfde foto ..
Heb er wel gezeten, maar ben er toch met opgetrokken pootjes vandaan gegaan :P

Ik heb de foto wel op een paar andere fora gezet en ik meen dat ie sowieso al op internet rondzwierf. Opzich best apart dat die fotos binnen 2 weken al bijna overal zijn te vinden in de wereld ;)

ohja... de Pagani Zonda blijft toch net ff een tikkie dikker dan die Reventon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
KappeNou schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 16:43:
Helaas, ik heb er slechts eentje...

Foto's zijn vanmiddag gemaakt, binnenkort zet ik ze wel even online. Hopelijk zijn ze een beetje gelukt, fotograferen is toevallig niet een van mijn kwaliteiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 14:57:
[...]

Die 2 dingen zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.

Acclereren kost heel veel brandstof, veel minder dan een constante snelheid rijden. Dus hoe langer je accelereert, hoe meer brandstof je gebruikt.
Dus het is beter om vol gas te geven en in 7 seconden naar de 100 te sprinten dan om het rustig aan te doen :? Waarom heb ik moeite dat te geloven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 15:38:
[...]

Dus het is beter om vol gas te geven en in 7 seconden naar de 100 te sprinten dan om het rustig aan te doen :? Waarom heb ik moeite dat te geloven?
Probeer het niet te begrijpen. Tel je zegeningen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 15:38:
[...]

Er is al eens eerder een discussie geweest over wat zuiniger zou zijn, snel accelereren naar de gewenste snelheid en dan zo constant mogelijk met zo laag mogelijk toerental rijden, of juist heel rustig accelereren. Bij het eerste verbruik je in een korte tijd veel meer brandstof, om daarna langer minder te verbruiken, in de 2de situatie verbruik je lange tijd iets meer brandstof, en een kortere tijd minder.
Ik denk dat ook hierbij weer geldt (net als bij het beste schakelmoment en zuinigste toerental), dat het afhankelijk is van de auto.

Ik heb me vandaag aan de pomp even verbaasd... Vorige week heb ik een rustig ritje gemaakt door de Reeuwijkse plassen. Dat zal misschien 30 of 40 km zijn geweest. Daarbij heb ik steeds heel rustig gereden. De rest van de tijd ben ik naar Den Haag en Nieuwegein geweest, waarbij ik juist vlotter/feller reed dan normaal (dus meer toeren maken, harder optrekken, beetje spelen), dat was bij elkaar bijna 300km. Toch heb ik zuiniger gereden dan de laatste 2 maanden... Ik kan me niet voorstellen dat ik in dat tochtje zo waanzinnig zuinig heb gereden dat het de rest zoveel heeft gecompenseerd... Blijkbaar vind ook de 316 het lekker om toeren te maken _/-\o_

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepbass909 schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 16:52:
[...]

Er is al eens eerder een discussie geweest over wat zuiniger zou zijn, snel accelereren naar de gewenste snelheid en dan zo constant mogelijk met zo laag mogelijk toerental rijden, of juist heel rustig accelereren. Bij het eerste verbruik je in een korte tijd veel meer brandstof, om daarna langer minder te verbruiken, in de 2de situatie verbruik je lange tijd iets meer brandstof, en een kortere tijd minder.
Ik denk dat ook hierbij weer geldt (net als bij het beste schakelmoment en zuinigste toerental), dat het afhankelijk is van de auto.
Ik zou zeggen dat de benodigde energie in principe gelijk is (simpele natuurkunde), maar dat het rendement van de motor op de wielen lager is bij zo snel mogelijk optrekken omdat je de motor dan in de toeren moet jagen, en dat betekent meer wrijving.
Maargoed ik wil niet de hele discussie opnieuw gaan voeren en een expert ben ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Naboo schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 12:37:
* Naboo heeft een slechte diagnose gekregen bij de dealer :'(

Het stuurhuis van mijn BMW is stuk. Uiteraard wel te maken, maar ja, € 1000 reparatie kosten komt al aardig in de buurt van de dagwaarde. Daarnaast moeten er zowieso nog 2 onderdelen vervangen worden, dus ja, de kosten (november 2007 ook al € 1000 aan reparaties gehad) die beginnen het helaas niet meer waard te worden om 'm te blijven maken.

* Naboo is er 99% zeker van om 'm dan toch maar weg te doen :'(
Weet niet of het al te laat is, maar ik had een stuurhuis voor 100e, even klussen en voor 80 euro fatsoenlijke laten uitlijnen en klaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Nu mijn nieuwe arbeidscontract voor mij ligt is het dan toch wel "officieel" - mijn BMW en ik gaan ook uit elkaar. Per 1 juni zal de 318d in de verkoop gaan.

Ik zal het autotje zeker gaan missen - hij heeft mij in de 60.000 km die wij samen gereden hebben, nooit en dan ook nooit in de steek gelaten. Maar ja, de auto verschepen naar Nieuw Zeeland is geen optie - ze rijden daar aan de verkeerde kant van de weg :P

Dan toch maar gaan kijken naar een leuke import vanuit Japan - wellicht dan toch weer een BMW, maar die zijn toch wel erg aan de prijs in Kiwi land.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 08:08

reuzekind

Ik geloof in GoT

Misschien is dit wat :9 http://www.rakuten.co.jp/garagecurrent/527867/1038307/
of dit http://www.rakuten.co.jp/garagecurrent/988427/1040576/

[ Voor 29% gewijzigd door reuzekind op 22-03-2008 21:05 ]

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tazzman schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 20:26:
Dan toch maar gaan kijken naar een leuke import vanuit Japan - wellicht dan toch weer een BMW, maar die zijn toch wel erg aan de prijs in Kiwi land.
Plus je vind er geen onderdelen voor. Er rijden er ook maar drie ofzo in het hele land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 21:18:
[...]

Plus je vind er geen onderdelen voor. Er rijden er ook maar drie ofzo in het hele land.
Ben je wel es in NZ geweest? In alle groten steden zijn gewoon BMW dealers te vinden - en ik heb in Auckland en Wellington zat 3 en 5-series gezien, ook de X5 is er behoorlijk populair.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik ben net voorbij de 2 ton gelopen deze week. Een blik in het vooronder (moest toch koelwater bijvullen) laat nog steeds een opgeruimd geheel zien. Daar kan nog wel een tonnetje bij >:)

Afbeeldingslocatie: http://img186.imageshack.us/img186/3779/bimmer03lx7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img411.imageshack.us/img411/6306/bimmer04tj6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img296.imageshack.us/img296/4229/bimmer05ub6.jpg

Het blijft toch een leuk ding, ouder en ouder als het wordt (de lens vertekend nogal op 18mm).
Afbeeldingslocatie: http://img517.imageshack.us/img517/5434/bimmer02qy9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img291.imageshack.us/img291/3751/bimmer01ay4.jpg

Tot slot een rondje Bimmer spotten.
Afbeeldingslocatie: http://img291.imageshack.us/img291/482/bimmer09gt0.jpg
E60. Even wennen, maar ik begin het steeds mooier te vinden. Deze velgen zijn niet helemaal mijn smaak.

Afbeeldingslocatie: http://img257.imageshack.us/img257/3745/bimmer08xg2.jpg
E30. Heb ik ook nog een tijdje naar gekeken, maar te klein bevonden, de 6-in-lijn te oud (12 klepper) en als automaat te traag.

Afbeeldingslocatie: http://img514.imageshack.us/img514/5937/bimmer06le2.jpg
E36. Sportief met wieldoppen de bocht door.

Afbeeldingslocatie: http://img98.imageshack.us/img98/160/bimmer07ht2.jpg
E38. Wellicht met hard doorwerken/sparen ooit nog een 740d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Wekkel schreef op zondag 23 maart 2008 @ 18:30:
Ik ben net voorbij de 2 ton gelopen deze week. Een blik in het vooronder (moest toch koelwater bijvullen) laat nog steeds een opgeruimd geheel zien. Daar kan nog wel een tonnetje bij >:)
Wat had je allemaal verwacht aan te treffen in het vooronder dan? :P En wellicht ten overvloede, maar dat is natuurlijk geen indicatie voor hoeveel zo'n ding nog kan lopen. ;) Maaruh.....2 ton voor een 540i vind ik echt wel het absoluut minimale wat ie aan moet kunnen hoor.
[afbeelding]
E38. Wellicht met hard doorwerken/sparen ooit nog een 740d?
De E38 is en blijft supermooi inderdaad.....veeeeele malen mooier dan de E65/66 naar mijn mening (sorry Heuving, hoewel je niet wakker zult liggen van mijn mening ;) ).

Ik zie hem alleen liever met onderstaande velgen:

Afbeeldingslocatie: http://www.forum-auto.com/uploads/200410/chrysler_expert_1097320493_bmw_7series_024.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door zimbab op 23-03-2008 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Na, dat moeten toch echt Alpina's zijn :9

Afbeeldingslocatie: http://www.autosport.co.th/files/images/wm_DSC08354_0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://photos.bimmerforums.com/data/500/medium/11.JPG

En natuurlijk weet ik dat looks niets zeggen over de staat en toekomst van een motorblok of auto. Ik heb alleen nog een zwetend Golf II 1.8 blok voor mijn ogen met 267k op de klok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4Skunk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-07 16:22

D4Skunk

Kind of Blue

opgelost !

[ Voor 98% gewijzigd door D4Skunk op 24-03-2008 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 16:30

Shaidar

Raadsel.

Wat krijg je als je de volgende 4 zaken mixt:

1) een vrouw
2) vogelpoep net boven de klink aan het bestuurdersportier
3) een e87 118D van 2 maand oud (bouwjaar 2008)
4) een schuursponsje (zoiets: http://www.4office.be/images2/V80030.jpg )

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Laatst online: 15-09 14:04
Gedonder? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
Shaidar schreef op maandag 24 maart 2008 @ 00:04:
Raadsel.

1) een vrouw
nieuwe hippe matte lak >:)

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 16:30

Shaidar

Een scheiding inderdaad.

Afbeeldingslocatie: http://gallery.weyland.be/d/6628-2/DSC04162.JPG

We hadden er net een redelijk bochtig ritje opzitten, en m'n dochter van 2 jaar is wagenziek. Alles ging goed, tot die laatste kilometer, toen werd het haar blijkbaar wat teveel, en heeft ze de hele achterbank ondergekostst. Gestopt onderweg, wat snel opgekuisd, en dan snel naar huis. Ik dacht de nieuwe man uit te hangen, en voor de dochter te zorgen, m'n vriendin zou de wagen wel kuisen.

Met een schuursponsje en een sopje is de binnenkant wel redelijk proper, maar jah, dat werkt niet zo mooi op de buitenkant natuurlijk.

:(

Volgend weekend eens naar wat carrosiers gaan, en zien wat die zeggen. De foto ziet er wat slechter uit dan het is, is nogal lastig om foto's van te maken met de reclectie, daardoor ziet het er erger uit dan het is ...

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Shaidar schreef op maandag 24 maart 2008 @ 00:04:
Raadsel.

1) een vrouw
Echtscheiding? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
Shaidar schreef op maandag 24 maart 2008 @ 00:18:
Een scheiding inderdaad.

[afbeelding]

We hadden er net een redelijk bochtig ritje opzitten, en m'n dochter van 2 jaar is wagenziek. Alles ging goed, tot die laatste kilometer, toen werd het haar blijkbaar wat teveel, en heeft ze de hele achterbank ondergekostst. Gestopt onderweg, wat snel opgekuisd, en dan snel naar huis. Ik dacht de nieuwe man uit te hangen, en voor de dochter te zorgen, m'n vriendin zou de wagen wel kuisen.

Met een schuursponsje en een sopje is de binnenkant wel redelijk proper, maar jah, dat werkt niet zo mooi op de buitenkant natuurlijk.

Volgend weekend eens naar wat carrosiers gaan, en zien wat die zeggen. De foto ziet er wat slechter uit dan het is, is nogal lastig om foto's van te maken met de reclectie, daardoor ziet het er erger uit dan het is ...
Die poetsen het gewoon op. Met een beetje mazzel is het niet door de blanke lak heen :)

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft mij vader ook eens gehad met zijn voormalige bmw 535D. Op de kofferbak, bij de dealer langs geweest en die heeft voor bijna nop gefixt. Je moet echt heeeeeel goed kijken met een zaklamp er op om het nog enigszins tezien. En wat is in bijna de zelfde staat als jou "schuurspons" ongelukje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Wil je door de blanke lak komen, heb je wel meer nodig dan een schuursponsje, al doe je daar natuurlijk al wel een goede poging mee. Met een goed polijst middel is het wel te redden.
Wimo. schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 15:57:
[...]

Dat wil ik ook wel weten .. heb nu een OEM filtertje gekocht van €20,- Ik stel voor dat jij zo'n ding koopt en me laat weten of het wat is :+
Ik weet niet welk type er in jouw BMW gaat (zou je even na kunnen kijken op www.kandn.com), maar ik heb een adresje gevonden waar ze een magazijn opruiming aan het doen zijn. Het filter voor mijn 316i gaat me maar (hou je vast) €15 kosten :D (ex. €6.20 verzendskosten, maar dan is hij nog steeds meer dan 50% goedkoper dan de normale prijs).

Edit:
laat ik dan ook wel zo vriendelijk zijn om de shop te noemen waar dan is ;)
www.laured.nl

[ Voor 68% gewijzigd door deepbass909 op 24-03-2008 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Shaidar schreef op maandag 24 maart 2008 @ 00:18:
Een scheiding inderdaad.

[afbeelding]

Dat valt wel mee, het is maar een klein stukje. :P
Bij een kennis zit een garage naast het huis waar net een nieuw jochie (14-15 jaar) was die daar op de zaterdag auto's ging wassen. Mijn pa laat dat af en toe ook wel doen, maar deze keer was het niet nodig. Maar goed ook, want dat jochie had 4 auto's gewassen met een schuurspons :X Allemaal helemaal onder de krassen, en perfect gewassen want hij had geen stukje gemist.
Ik was iig mijn auto altijd zelf, met de hand.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
zimbab schreef op zondag 23 maart 2008 @ 18:52:
[...]

De E38 is en blijft supermooi inderdaad.....veeeeele malen mooier dan de E65/66 naar mijn mening (sorry Heuving, hoewel je niet wakker zult liggen van mijn mening ;) ).

Ik zie hem alleen liever met onderstaande velgen:

[afbeelding]
Zo was ie ook in Fun with Dick and Jane. Blijft fantastische wagen :) Alleen ik ben nooit echt gecharmeerd geweest van de hoge achterkant. Heeft BMW sowieso moeite mee lijkt.

@ Wekkel: Die velgen onder die 7 zijn wel echt fout. Moet wel een kamper o.i.d. zijn.

En nog wat ander BMW Eyecandy:
Afbeeldingslocatie: http://supercarfreak.net/gallery/albums/album685/DSCN4719.sized.jpg
Een collega hier heeft een Z8 gehad, helaas wel weg gedaan een tijdje geleden.
De sleutel is wel bewaard als herrinering 8)

Deze kwam ik ook nog tegen op inet:
Afbeeldingslocatie: http://supercarfreak.net/gallery/albums/album685/DSCN4683.jpg
Blijft velen malen mooier dan de huidige M5 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@heuving
Doe even "check images" of resize ze tot max 600px breed... ;) Dan passen de foto's tenminste binnen de template, mijn ie op m'n werk heeft de nare neiging alleen foto's binnen de template te laten zien, grotere foto's worden brutaal afgekapt, met als gevolg dat ik maar halve foto's kan zien... :(

Vandaag trouwens een nieuw K&N inleg filter voor m'n 316i bestelt voor wel €15 (ex. €6,20 bestelkosten) :D Normaal kost deze tussen de €45 en €55. Het mooiste is zelfs dat een origineel inlegfilter ook al tussen de €16 en €20 kost, dus in feite heb ik voor hetzelfde bedrag nu een K&N open filter :D
Daarnaast adviseert K&N dat bij normaal weggebruik het filter pas na 80 tot 100.000km gereinigd hoeft te worden (tenzij je in een erg stoffige omgeving woont, maar dat geldt pas voor regio's als midden spanje). Dus waarschijnlijk hoef ik aan dit filter niks meer te doen zolang ik de auto in mijn bezit heb (ik wil er nog zo'n 60.000km mee rijden, dan staat hij op 200.000km en heb ik hem waarschijnlijk 4 jaar in m'n bezit gehad en vind ik dat een mooi moment om hem te verkopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

deepbass909 schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 11:04:
@heuving
Doe even "check images" of resize ze tot max 600px breed... ;) Dan passen de foto's tenminste binnen de template, mijn ie op m'n werk heeft de nare neiging alleen foto's binnen de template te laten zien, grotere foto's worden brutaal afgekapt, met als gevolg dat ik maar halve foto's kan zien... :(

Vandaag trouwens een nieuw K&N inleg filter voor m'n 316i bestelt voor wel €15 (ex. €6,20 bestelkosten) :D Normaal kost deze tussen de €45 en €55. Het mooiste is zelfs dat een origineel inlegfilter ook al tussen de €16 en €20 kost, dus in feite heb ik voor hetzelfde bedrag nu een K&N open filter :D
Daarnaast adviseert K&N dat bij normaal weggebruik het filter pas na 80 tot 100.000km gereinigd hoeft te worden (tenzij je in een erg stoffige omgeving woont, maar dat geldt pas voor regio's als midden spanje). Dus waarschijnlijk hoef ik aan dit filter niks meer te doen zolang ik de auto in mijn bezit heb (ik wil er nog zo'n 60.000km mee rijden, dan staat hij op 200.000km en heb ik hem waarschijnlijk 4 jaar in m'n bezit gehad en vind ik dat een mooi moment om hem te verkopen).
Nice, heb even gekeken en ze hebben er nog 3 waarvan er geen een past in mijn E46. Laat even weten hoe het allemaal klinkt / voelt. Dan bestel ik later gewoon ook één.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik verwacht eigenlijk weinig verschil, misschien dat het iets rauwer klinkt, maar airbox met demper blijft gewoon zitten. Het is voor mij eigenlijk meer een kosten overweging (komende jaren geen nieuw filter meer nodig). Het schijnt dat de auto iets feller op het gas zal reageren, maar ik denk niet dat ik het met m'n super sportieve 1.6 echt ga merken.
Maar zoals ik al aangaf, het filter is uiteindelijk eigenlijk net zo duur als een standaard papieren filter, dus alle eventuele twijfel die ik had over het nut, waren al ondergeschikt geworden door de lage prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Nou, Jan de Jong in Hilversum ga ik dus ook nooit meer heen. Mijn vrouw is daar vorige week geweest vanwege een melding dat de band lek was. Zij controleren: 'ja meneer, er zit een spijker in, dus nieuwe band noodzakelijk' (á 450 euro) Ja ok, 't is niet anders, bestel maar.

Later Ekris gebeld en die vertelden dat dit type band gewoon gerepareerd kon worden, dus ik heb die band maar af laten bestellen. Auto vandaag gebracht, zij zoeken, kunnen niks vinden. Wat blijkt: de band is goed, zit geen spijker of wat dan ook in, maar er zat en lekkage op de 'hiel' van de velg (whatever dat is). Dat is nu dus gefixed, maar wát een oplichters bij JdJ :r Die willen je gewoon kosten laten maken voor zaken die niet stuk zijn (of het zijn onwijze stumpers in die werkplaats)

[ Voor 8% gewijzigd door Daniel op 25-03-2008 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyazzin
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:44
Daniël schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 15:58:
Nou, Jan de Jong in Hilversum ga ik dus ook nooit meer heen. Mijn vrouw is daar vorige week geweest vanwege een melding dat de band lek was. Zij controleren: 'ja meneer, er zit een spijker in, dus nieuwe band noodzakelijk' (á 450 euro) Ja ok, 't is niet anders, bestel maar.

Later Ekris gebeld en die vertelden dat dit type band gewoon gerepareerd kon worden, dus ik heb die band maar af laten bestellen. Auto vandaag gebracht, zij zoeken, kunnen niks vinden. Wat blijkt: de band is goed, zit geen spijker of wat dan ook in, maar er zat en lekkage op de 'hiel' van de velg (whatever dat is). Dat is nu dus gefixed, maar wát een oplichters bij JdJ :r Die willen je gewoon kosten laten maken voor zaken die niet stuk zijn (of het zijn onwijze stumpers in die werkplaats)
Maar goed dat je Ekris heb gebeld anders was je mooi voor 450 euries genaaid. JdJ..ik zal het onthouden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
M.a.w. als jij bij JdJ je band had laten vervangen, was hij net zo goed nog "lek" geweest, omdat het probleem in je velg zat, niet in je band?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
'hiel' van de velg (whatever dat is).
De hiel is het stukje van de band wat tegen de velg aan zit gedrukt (niet/nauwelijks zichtbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik heb bij JdJ Hilversum gewerkt. Sinds ik daar weg ben (mei '05) is er onwijs veel verloop van personeel geweest. Das jammer, want daarmee is de kwaliteit omlaag gegaan terwijl die voorheen best hoog was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Uhm, waarom zou je de band met spijker niet altijd laten maken? Je gaat toch geen goede band vervangen vanwege een klein gat .. of was het gat niet goed te maken (voor zover er een gat was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Lijkt me dat je als je 120 of hoger rijdt, je niet wilt dat dat propje uit je band vliegt en daardoor een klapband veroorzaakt?

Weet iemand nog een BMW specialist in de buurt van Eindhoven (en dus niet een dealer als van Laarhoven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Niet elke band is te repareren. Met name bij hoge snelheidsbanden willen ze nog weleens terughoudend zijn met repareren, omdat een plug er uit zou kunnen schieten bij hogere snelheden. Daarnaast ligt het er ook nog maar net aan waar een lek zit. In het loopvlak is het normaal wel te repareren, in de wang betekent een afgeschreven band.

Maar €450 voor een nieuwe band??? :S Wat voor exotische band is dat wel niet? Mijn 225/60R16 band is al niet goedkoop, maar die zit op €150 online...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Quantor schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 16:57:
Lijkt me dat je als je 120 of hoger rijdt, je niet wilt dat dat propje uit je band vliegt en daardoor een klapband veroorzaakt?

Weet iemand nog een BMW specialist in de buurt van Eindhoven (en dus niet een dealer als van Laarhoven).
Van Hooff, Veldhoven. Wel dealer maar een stuk relaxter dan v. laarhoven. Er zit ook een specialist in veldhoven .. kom nog terug op z''n naam.

En die prop vliegt er niet zomaar uit .. ook niet met 250+ :) Maar zoals ik al zei, het kan ook een ander probleem zijn. Als een band gemaakt kan worden is er niets aan de hand ..

[ Voor 9% gewijzigd door Wimo. op 25-03-2008 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-09 11:23

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

deepbass909 schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 16:59:

Maar €450 voor een nieuwe band??? :S Wat voor exotische band is dat wel niet? Mijn 225/60R16 band is al niet goedkoop, maar die zit op €150 online...
Michelin PS2 275/30 R19 kost bij Bandengids.nl 350 euro. Pirelli P-Zero Nero is 385. Reken dus maar op een prijs van 450 euro inclusief montage bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wimo. schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 17:04:
Van Hooff, Veldhoven. Wel dealer maar een stuk relaxter dan v. laarhoven. Er zit ook een specialist in veldhoven .. kom nog terug op z''n naam.
Van Hooff is wel oke qua kwaliteit maar wat prijs betreft zijn het net zo'n DStealers als Van Laarhoven.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Wimo. schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 17:04:
[...]

http://www.tmeulenbroek.nl/

Die bedoel ik ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Vandaag is de auto voor APK en een kleine beurt geweest.

Dat wiebelen van de auto lag aan de voor banden die redelijk versleten waren :o (winterbandjes) - die vervang ik wel ergens dit jaar.
Nu zitten de zomer sloffen er weer onder... ja ja, met al dat sneeuw ;)

Verder was er helemaal niets mis, APK voor nog een jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Wimo. schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 16:50:
Uhm, waarom zou je de band met spijker niet altijd laten maken? Je gaat toch geen goede band vervangen vanwege een klein gat .. of was het gat niet goed te maken (voor zover er een gat was)
Dat is een beetje een lastige discussie, zelfs eentje waar de bandenfabrikanten het onderling niet over eens zijn. Ze zijn het er over eens dat je banden tot snelheidsklasse H (210 km/uur) kunt repareren met een prop of paraplu. Sommige bandenfabrikanten zeggen echter dat het reparatiemateriaal slechts gegarandeerd wordt tot 220 km/uur. Vanaf snelheidsklasse V (240 km/uur) kun je dus niet meer repareren maar moet je de band geheel vervangen. Onder mijn auto zitten Y-banden (tot 300 km/uur) die dus niet gerepareerd zouden kunnen worden...maar Michelin zelf zegt dat het kan en Ekris repareert dit soort banden ook gewoon door middel van de paraplu-methode (waarbij er dus van binnenuit een parapluvormig reparatiedinges in de band wordt gelast), mits de schade in het loopvlak zelf zit en het karkas onbeschadigd is. Jan de Jong daarentegen weigert dat te doen, zij zeggen geen veiligheidsgarantie te kunnen/willen/mogen geven en repareren dus maar tot en met klasse H.

Op zich heb ik daar wel begrip voor, zij mogen die keuze natuurlijk maken, maar zorg dan in ieder geval dat je de juiste diagnose stelt voordat je iemand peperduur nieuw rubber aansmeert :X

Plague: het klopt dus inderdaad dat het monteren van een nieuwe band het probleem niet had opgelost, omdat het probleem niet in de band zelf zat maar tussen band en velg. Waarschijnlijk is bij het repareren van de velg (zat voordat ik de auto kocht nogal wat schade op) de rand niet helemaal netjes afgewerkt waardoor de band niet perfect aansloot en hij dus heel langzaam leegliep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tazzman schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 22:34:
[...]

Ben je wel es in NZ geweest? In alle groten steden zijn gewoon BMW dealers te vinden - en ik heb in Auckland en Wellington zat 3 en 5-series gezien, ook de X5 is er behoorlijk populair.
Mwah... Een half jaar maar. Sure ze zijn er wel maar ze zijn duur in aanschaf en onderhoud vergeleken met meer voorkomende merken. Volgens BMW zelf hebben ze wel 10 dealers in het hele land. Ik heb er in de tijd dat ik er was trouwens geen X5 gezien voor zover ik me kan herinneren.
Bij de MIA kun je de sales figures van alle merken vinden. Er zijn in 2007 1235 BMW's verkocht, op een totaal van ruim 77.000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zeggen ze gewoon dat ze geen prop in een band kunnen schieten zodat ze weer lekker kunnen cashen met een nieuwe band...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bizar ernstig wat er nu in Duitsland weer gebeurd is trouwens :X ;(

Hebben een paar debielen een blok hout van een viaduct op een auto gegooid, is niet goed afgelopen... Wat mij betreft gaan deze mensen levenslang de bak in, maar het zal wel max een paar jaartjes worden, als ze ze uberhaupt te pakken krijgen...

Afbeeldingslocatie: http://www.ad.nl/multimedia/archive/00147/oldenburg_147872a.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
ja was toen tijdje terug ook bij rijswijk gebeurd.. vrouw dood van iets van 26 jaar :/

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 21:12:
[...]

Mwah... Een half jaar maar. Sure ze zijn er wel maar ze zijn duur in aanschaf en onderhoud vergeleken met meer voorkomende merken. Volgens BMW zelf hebben ze wel 10 dealers in het hele land. Ik heb er in de tijd dat ik er was trouwens geen X5 gezien voor zover ik me kan herinneren.
Bij de MIA kun je de sales figures van alle merken vinden. Er zijn in 2007 1235 BMW's verkocht, op een totaal van ruim 77.000.
Dan zou ik toch es beter rond kijken :) 10 dealers in heel NZ is voor een Europees merk als BMW helemaal niet slecht. Ik heb zeker meedere X5n gezien in Auckland en Wellington maar dat zijn dan ook wel de steden waar je de meeste BMW rijders zal vinden denk ik.

Hou er wel rekening mee dat de cijfers op de MIA site zeer waarschijnlijk niet de import auto's uit Japan mee telt. Kijk je op de bekende auto veiling sites (Turners etc) dan zie je dat er toch behoorlijk wat BMW's uit Japan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 09:55
Een M3 voor 38500 euro...

Nice! Vanaf nu met z'n allen ebay in de gaten houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Nou, zo'n goede deal is dat niet. De basisprijs van een nieuwe kale E90 M3 is $53.800. Met Navi, metallic, leer, 19″ lichtmetaal en nog wat reguliere opties zit je op 60k dollars. Als je alles wat maar mogelijk is aanvinkt bij BMW US kost hij $68.700. Je maakt mij niet wijs dat een beetje onderhandelaar daar niet nog eens een paar duizend dollar van af krijgt, dus dan is het al helemaal geen erg bijzondere deal.

Maakt me wel jaloers…44k euro voor een full options M3. Ik moet echt maar gaan verhuizen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

EQJim schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 09:16:
Een M3 voor 38500 euro...

Nice! Vanaf nu met z'n allen ebay in de gaten houden!
Wat een verschrikkelijk mooie bak is dat toch die nieuwe M3 sedan. _/-\o_ En voor zo'n prijs zou ik 't ook wel doen ;)

Ik vind sowieso de huidige 3-serie een waanzinnig mooi model. Ik zou nog wel een 320d of zo erbij willen kopen voor de dagelijkse ritjes. Mooi zuinig, pittig genoeg voor de stad en ook prima voor lange afstanden. En ik kan ermee aankomen bij m'n klanten. Bovendien siert het de oprit ;)

Mijn auto ook even in de lijst gezet. Iemand een idee wat het typenummer van de motor is?

UsernameModelTypeMotorBouwjaarBrandstof
4x2E101602M1004-1975LPG/Benzine
RicketsE21320/6M201979Benzine
RicketsE21323i BaurM201980Benzine
GaMeOvErE24635CsiM301986Benzine
GaMeOvErE24635Csi TurboM301981Benzine
GaMeOvErE30316i TouringM401993Benzine
DudeProductionsE30325i TouringM2001-1989Benzine
argroE30318i 2-deurs sedanM4003-1990Benzine
OjjorzE30Z1 2.5iM20B2503-1994Benzine
ETzPliskinE30318ISM42B181990Benzine
Bram77E30325i CabrioM201987Benzine
Catch22E34518i Executive IIM4311-1994LPG
Htt-ThalanE34520iM2003-1988Benzine
SpillerE34540iM6001-1995Benzine
SpillerE34535iM3012-1989Benzine
RiesenbabyE345 serie TouringH2.803-1992Benzine
WekkelE34540i TouringM6009-1995Benzine
DeepBass909E36316i CompactM4303-1995Benzine
NabooE36316iM43B1604-1994Benzine
YoshiBignoseE36316iM43B1603-1993Benzine
DJ HenkE36318i ExecutiveM401991Benzine
ChristophE36325iM501992Benzine
BlackministerE36318tdsM41D171998Diesel
JaaapE38740iM60B401995Benzine
DexterBelgiumE39530dM57D3003-1998Diesel
FemmeE39Alpina B10 3.2 TouringS52B3209-1998Benzine / LPG
SileXE39530d??02-2003Diesel
Free riderE39525d256D109-2001Diesel
QuantorE46318i Executive01-1999Benzine
TazzmanE46318d TouringM47TUD2010-2004Diesel
TomE46330i ExecutiveM54B3004-2002Benzine
The_MANE46320d ExecutiveM47TUD2002-2002Diesel
BlackministerE46320dM47D201999Diesel
HekkeySEE46323Ci Coupé01-2000Benzine
D4SkunkE53X5 3.0Da?09-2003Diesel
ErectionJacksonE60530dAM57TUD3005-2004Diesel
DanielE61545i TouringN62B4409-2004Benzine
HeuvingE65745i High-ExecutiveN62B4402-2002Benzine
JaymzHetfieldE81116i Business LineN45B1601-2008Benzine
HekkeySEE81116i Business LineN45B1606-2008Benzine
FemmeE85Alpina Roadster SS52B3204-2004Benzine
ConZitoE87118d High-Executive M-Sport 3drsN4703-2008Diesel
shaidarE87118dN4701-2008Diesel
ZneeKE90325i Dynamic ExecutiveN5205-2005Benzine
FemmeE90330iN52B3001-2006Benzine
DanielR53Mini CooperTritec I409-2005Benzine

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
ErectionJackson schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 09:51:
[...]

Wat een verschrikkelijk mooie bak is dat toch die nieuwe M3 sedan. _/-\o_ En voor zo'n prijs zou ik 't ook wel doen ;)

Ik vind sowieso de huidige 3-serie een waanzinnig mooi model. Ik zou nog wel een 320d of zo erbij willen kopen voor de dagelijkse ritjes. Mooi zuinig, pittig genoeg voor de stad en ook prima voor lange afstanden. En ik kan ermee aankomen bij m'n klanten. Bovendien siert het de oprit ;)

Mijn auto ook even in de lijst gezet. Iemand een idee wat het typenummer van de motor is?
Bmw E60 530D heeft volgens wikipedia een M57TUD30 motor, in het kort een M57 dus. :)
Linkjes:
Wikipedia: BMW E60
Wikipedia: BMW M57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Satch schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 10:02:
[...]

Bmw E60 530D heeft volgens wikipedia een M57TUD30 motor, in het kort een M57 dus. :)
Linkjes:
Wikipedia: BMW E60
Wikipedia: BMW M57
Tnx! Ik heb de lijst direct geupdate.

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Thanks Wimo, ga ik daar maar eens langs voor een offerte voor beurt + apk + nakijken motor ivm trillen en terugvallen in toeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tazzman schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 23:22:
[...]

Dan zou ik toch es beter rond kijken :) 10 dealers in heel NZ is voor een Europees merk als BMW helemaal niet slecht. Ik heb zeker meedere X5n gezien in Auckland en Wellington maar dat zijn dan ook wel de steden waar je de meeste BMW rijders zal vinden denk ik.
Je zegt het zelf al: helemaal niet slecht, voor een Europees merk. Ik moet zeggen dat het me nog meeviel, die 1235. En die X5, ik heb ze echt niet gezien :P Ik blijf erbij dat ze belachelijk duur zijn. De basisprijs van een nieuwe 5 serie is bijvoorbeeld $110.000 (€56.000) - dat is meer dan in Nederland! Ter vergelijking, een Ford Mondeo 2.3L kost hier €32.000, en daar $38.000, oftewel €19.500.
Hou er wel rekening mee dat de cijfers op de MIA site zeer waarschijnlijk niet de import auto's uit Japan mee telt. Kijk je op de bekende auto veiling sites (Turners etc) dan zie je dat er toch behoorlijk wat BMW's uit Japan komen.
De MIA telt elke nieuwe rego, dus ook uit Japan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom noemen ze een 530 in de VS een 528 :? :?
Daar heeft ie overigens ook maar 230 pk. Waarom die afwijkende motoren/modellen?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2008 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 15-09 11:03
omdat het wss een 530 motor met iets minder pk's is, dan krijgtie een andere rating (zelfde als met de x23 bijv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:08

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

http://www.michels.tk/

Hij vraagt er '' TEAB '' voor, Taxatierapport aanwezig, en die zegt €6750,-.

Op de genoemde plekjes (laatste paar foto's) na is de oude in tiptop staat, gekeurd, geimporteerd en grote beurt gehad. 153k aantoonbare kilometers, volledige historie aanwezig, en uit 1978, dus belastingvrij.

Het lijkt te mooi om waar te zijn, dus heb ik hem een bericht gestuurd met de vraag waarom hij hem alweer wegdoet. Hij is namelijk in december 2007 geimporteerd, lijkt mij vrij snel om hem dan nu al weer weg te doen, waarom doe je anders al die moeite?

Afhankelijk van zijn antwoord ga ik serieus interesse tonen. Belastingvrij een harde 3-liter 7-serie rijden zie ik wel zitten, iedere dag :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
418O2 schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 18:11:
omdat het wss een 530 motor met iets minder pk's is, dan krijgtie een andere rating (zelfde als met de x23 bijv)
Volgens mij heeft het terug schroeven van vermogen ook te maken met de benzine kwaliteit in Amerika. Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Bartjeee schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 20:12:
[...]

Volgens mij heeft het terug schroeven van vermogen ook te maken met de benzine kwaliteit in Amerika. Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Grote kans, de Koeningsegg produceert op Amerikaanse benzine ook al snel 10% minder vermogen dan op Europese. Amerikaanse benzine zit geloof ik op octaan 92, terwijl Europese 95 of hoger is en van ongekende goede kwaliteit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 12:27

4x2

lộn xộn quá

HTT-Thalan schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 18:53:
Afhankelijk van zijn antwoord ga ik serieus interesse tonen. Belastingvrij een harde 3-liter 7-serie rijden zie ik wel zitten, iedere dag :9
Als je zoiets koopt, leg dr wel gas in, anders gaat de lol dr ook snel vanaf :P
En zo'n M30 blok kan daar prima tegen (daarnaast, al loopt ie een keer kapot, ze kosten ook net 2 knaak vijftig 2e hands :P).
(wat) Blauwe rook bij gas los op de snelweg of na een tijdje stationair draaien is trouwens min of meer normaal bij die blokken (de M10 4-cilinders hebben het ook geregeld en een M30 is gewoon een M10 waar ze 2 cilinders aan vast geplakt hebben).

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
US benzine is standaard RON 91 geloof ik, terwijl we hier inderdaad 95, 98 en in sommige landen zelfs 100 hebben (de Duitse V-Power is RON100, levert mij toch een paar pk extra op)
RON 91 loopt mijn blok nog wel op maar dat scheelt zeker weten in vermogen. Het minimale is zelfs RON 89 maar dat mag ik alleen tanken in uiterste nood, dan gaat de motor in noodloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik geloof dat ik in mijn 316i niet lager mag dan RON92, en officieel niet hoger dan RON98, maar RON100 zal heel waarschijnlijk ook goed gaan, en anders merk ik het deze zomer in Duitsland wel, want ik blijf hem hoe dan ook premium brandstoffen voeren, want daar loopt hij toch wel merkbaar beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 15-09 11:03
HTT-Thalan schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 18:53:
http://www.michels.tk/

Hij vraagt er '' TEAB '' voor, Taxatierapport aanwezig, en die zegt €6750,-.

Op de genoemde plekjes (laatste paar foto's) na is de oude in tiptop staat, gekeurd, geimporteerd en grote beurt gehad. 153k aantoonbare kilometers, volledige historie aanwezig, en uit 1978, dus belastingvrij.

Het lijkt te mooi om waar te zijn, dus heb ik hem een bericht gestuurd met de vraag waarom hij hem alweer wegdoet. Hij is namelijk in december 2007 geimporteerd, lijkt mij vrij snel om hem dan nu al weer weg te doen, waarom doe je anders al die moeite?

Voor dat geld zou ik serieus in Dld kijken... Daar heb je tussen de 1 en 6k een heleboel 7 series in heeeele goede staat van die leeftijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Daniël schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 21:54:
US benzine is standaard RON 91 geloof ik, terwijl we hier inderdaad 95, 98 en in sommige landen zelfs 100 hebben (de Duitse V-Power is RON100, levert mij toch een paar pk extra op)
RON 91 loopt mijn blok nog wel op maar dat scheelt zeker weten in vermogen. Het minimale is zelfs RON 89 maar dat mag ik alleen tanken in uiterste nood, dan gaat de motor in noodloop.
Het octaangetal (89, 91, 95, 98, 100 of zelfs hoger) zegt niets over de kwaliteit van benzine of de energiewaarde. Het octaangetal geeft de klopvastheid aan, hoe hoger het getal, hoe klopvaster de benzine.

Klopvaste benzine laat een hogere compressieverhouding toe zonder spontaan te ontbranden. De meeste moderne injectiemotoren (zo ook die van jou) zijn uitgevoerd met klop- of pingelherkenning. Zodra er gebruik wordt gemaakt van een brandstof met een lager octaangetal zal het motor-management bij pingelen ingrijpen. Dit kan door het ontstekingstijdstip te verlaten. Deze ingreep gaat echter wel gepaard met een vermindering van het vermogen. Zolang het motormanagement echter niet ingrijpt (wat hij bij Euro 95 zeker niet zal doen in jouw auto) zal de motor niet beter gaan presteren door benzine met een nog hoger octaangetal (bijvoorbeeld Euro 98) te gebruiken. Wanneer je deze thoerie aan zou houden dan zou je op LPG namelijk nog veel meer vermogen hebben, het octaangetal van LPG ligt namelijk op circa 110.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

argro schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 10:29:
[...]
Wanneer je deze thoerie aan zou houden dan zou je op LPG namelijk nog veel meer vermogen hebben, het octaangetal van LPG ligt namelijk op circa 110.
Waren er niet bepaalde LPi installaties waarbij het vermogen van de auto juist omhoog ging daardoor? Nou moet ik flink in mijn geheugen graaien maar d'r was iemand op GoT met een Alfa 155 met een LPi installatie die op LPG meer vermogen had dan op benzine (aldus de persoon in kwestie). Maar volgens mij was dit nog uit de tijd dat er geen apart Vervoer sectie was en dat wij iedereen in SG zaten te vervelen met onze auto talk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

4x2 schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 21:47:
[...]

Als je zoiets koopt, leg dr wel gas in, anders gaat de lol dr ook snel vanaf :P
En zo'n M30 blok kan daar prima tegen (daarnaast, al loopt ie een keer kapot, ze kosten ook net 2 knaak vijftig 2e hands :P).
(wat) Blauwe rook bij gas los op de snelweg of na een tijdje stationair draaien is trouwens min of meer normaal bij die blokken (de M10 4-cilinders hebben het ook geregeld en een M30 is gewoon een M10 waar ze 2 cilinders aan vast geplakt hebben).
Wat kost het om zo'n gastank in te (laten) bouwen? En wat zou de meerprijs op je wegenbelasting zijn als je dat bij een niet-belastingvrije auto zou doen? Kun je dat ergens nazien?
418O2 schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 23:01:
[...]

Voor dat geld zou ik serieus in Dld kijken... Daar heb je tussen de 1 en 6k een heleboel 7 series in heeeele goede staat van die leeftijd.
Hoe kan ik daar kijken dan? Autotrader ken ik, en die zoekt alleen in Nederland afaik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

autobild.de auto.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

HTT-Thalan schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 11:07:
[...]

Wat kost het om zo'n gastank in te (laten) bouwen? En wat zou de meerprijs op je wegenbelasting zijn als je dat bij een niet-belastingvrije auto zou doen? Kun je dat ergens nazien?
Belastingdienst.nl (maar voor een gewone LPG installatie is ie 2,5-3x zo hoog, G3 iets van 25% maar dat kan bij deze toch niet).
Als ie niet belastingvrij is moet je de afweging maken of je dr genoeg kilometers voor gaat maken.

Gasmeuk inbouwen heeft me voor mijn auto ong 500e gekost incl de keuring, maar dat heb ik zelf gedaan (en enigszins gesjoemeld met de goedgekeurde tank, rest heb ik nieuw gehaald :P).
Als je ergens een gastank kan lenen die goedgekeurd is scheelt dat al een hoop geld, dan kun je die dr in zetten voor de keuring en dr na de keuring eentje in zetten die niet goedgekeurd is.
Of je moet dr toevallig 1 op marktplaats weten te vinden, maar een certificaat is daar wel bij nodig (hoewel daar ook nog wel oplossingen voor zijn).

Mocht je serieus van plan zijn gas in te laten bouwen hebben dan stuur eens een DM.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
4x2 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 11:26:
[...]

Gasmeuk inbouwen heeft me voor mijn auto ong 500e gekost incl de keuring, maar dat heb ik zelf gedaan (en enigszins gesjoemeld met de goedgekeurde tank, rest heb ik nieuw gehaald :P).
Als je ergens een gastank kan lenen die goedgekeurd is scheelt dat al een hoop geld, dan kun je die dr in zetten voor de keuring en dr na de keuring eentje in zetten die niet goedgekeurd is.
Of je moet dr toevallig 1 op marktplaats weten te vinden, maar een certificaat is daar wel bij nodig (hoewel daar ook nog wel oplossingen voor zijn).
Die goedkeuring van zo'n tank is ook voor je eigen veiligheid mag ik aannemen? Of is die goedkeuring meer voor de lol en dus niet belangrijk? Ik zou niet snel één of andere niet-goedgekeurde tank van marktplaats plukken en in mijn auto monteren. Ik zou de (goed)keuringen en certificaten in ieder geval serieus nemen en "trucs" om daar onderuit te komen achterwege laten, niet omdat de keuringsinstanties dat leuk vinden maar voor mijn eigen veiligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

argro schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 10:29:
[...]
Het octaangetal (89, 91, 95, 98, 100 of zelfs hoger) zegt niets over de kwaliteit van benzine of de energiewaarde. Het octaangetal geeft de klopvastheid aan, hoe hoger het getal, hoe klopvaster de benzine.

Klopvaste benzine laat een hogere compressieverhouding toe zonder spontaan te ontbranden. De meeste moderne injectiemotoren (zo ook die van jou) zijn uitgevoerd met klop- of pingelherkenning. Zodra er gebruik wordt gemaakt van een brandstof met een lager octaangetal zal het motor-management bij pingelen ingrijpen. Dit kan door het ontstekingstijdstip te verlaten. Deze ingreep gaat echter wel gepaard met een vermindering van het vermogen. Zolang het motormanagement echter niet ingrijpt (wat hij bij Euro 95 zeker niet zal doen in jouw auto) zal de motor niet beter gaan presteren door benzine met een nog hoger octaangetal (bijvoorbeeld Euro 98) te gebruiken. Wanneer je deze thoerie aan zou houden dan zou je op LPG namelijk nog veel meer vermogen hebben, het octaangetal van LPG ligt namelijk op circa 110.
Verklaar dan maar eens waarom mijn 316i feller reageert en zuiniger rijdt op BP Ultimate (RON97) dan op standaard euro95? (van 1:10 naar bijna 1:12)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
deepbass909 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 11:58:
[...]

Verklaar dan maar eens waarom mijn 316i feller reageert en zuiniger rijdt op BP Ultimate (RON97) dan op standaard euro95? (van 1:10 naar bijna 1:12)
Omdat BP Ultimate (net als bijvoorbeeld Shell V-power) andere aditieven bevat dan "normale" Euro 95. De betere prestatie van jouw auto ligt niet zozeer aan het octaangetal maar aan een andere samenstelling van de benzine. Shell V-power heeft zelfs "maar" een octaangetal van 95 97.

Er is dus een verschil tussen BP Ultimate en Euro 98, ondanks dat ze beide dezelfde klopvastheid hebben. Net als dat Shell V-power in veel auto's beter zal presteren dan Euro 98, ondanks dat Shell V-power een lager (RON9597) octaangetal heeft dan Euro 98.

[ Voor 19% gewijzigd door argro op 27-03-2008 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:58

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Nee, hij is geclassificeerd als 95, maar is 97. Aangezien we hier echter alleen maar 95 en 98 "officiëel" kennen, valt hij onder 95. :) (In .de is hij overigens 100 schijnt)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

argro schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 11:49:
[...]
Die goedkeuring van zo'n tank is ook voor je eigen veiligheid mag ik aannemen? Of is die goedkeuring meer voor de lol en dus niet belangrijk? Ik zou niet snel één of andere niet-goedgekeurde tank van marktplaats plukken en in mijn auto monteren. Ik zou de (goed)keuringen en certificaten in ieder geval serieus nemen en "trucs" om daar onderuit te komen achterwege laten, niet omdat de keuringsinstanties dat leuk vinden maar voor mijn eigen veiligheid.
Een tank van bv december 1997 zou niet goedgekeurd zijn en precies dezelfde tank van januari 1998 wel, met een dergelijke logica steekt het in elkaar ;)
Kijk, als je een 30 jaar oude tank koopt die compleet verroest is en die dr in steekt dan ben je een beetje raar bezig (hoewel de kans dat daar iets mee gebeurd ook nihil is, mits de afsluiters en 80% vulling werken).
Alleen de tank die dr nu in mijn auto zit is van 96 geloof ik, ziet dr gewoon netjes uit, geen deuken of niks en alle afsluiters en de 80% vulling werken gewoon (de 80% vulling zelfs iets te goed :P).
Daar gebeurd de komende 30 jaar ook niks mee hoor ;)

Die certificaten kun je overigens zo downloaden en uitprinten, bij de RDW accepteren ze gewoon een kopietje, het is alleen maar om hun duidelijk te maken welk type tank het is, dingen zijn ook algemeen en dr zit niet bij iedere losse gastank een uniek certificaat.
Verder zit alles gewoon braaf volgens de voorschriften ingebouwd en is alles (behalve het mengstuk, aangezien daar gek genoeg geen enkele eis aan zit) nieuw.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de VS wordt het octaangetal anders berekend dan in Europa. Wat er op de pomp staat, 89 bv, kun je dus niet zo vergelijken met een bv een 95 hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

:D _O-

Als ik 's morgens naar mijn auto loop (die tijdelijk ivm verlopen vergunning even een eindje verder staat) kom ik langs een doodgewoon ogende 3-serie uit 2000 lopen. Die zie ik elke ochtend staan. Als je hem zo ziet staan, standaard lak, standaard stoffen bekleding, geen ongein, zou je denken, gewoon een instap (ex)lease wagentje, ziet er nog heel netjes en schoon uit. Waarschijnlijk van een beginnend account manager ofzo. Ding heeft niet eens een typeaanduiding...

Maar de eerste keer dat ik er langsliep, keek ik om, toen terug, en nog eens goed om, want wat ziet mijn oog? 4 uitlaten. Vier! En alle 4 in gebruik, want er zat roetaanslag op alle pijpen. Ik denk dat moet een monstermachine zijn...

Vanmorgen zag ik hem weer staan, en begon toch wel heel nieuwsgierig te worden, dus heb het kenteken onthouden en op de RDW opgezocht.

Het kenteken is 82-GD-BB .....

See for yourself ;)

[ Voor 5% gewijzigd door HTT-Thalan op 27-03-2008 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kan nog best een ander motorblok in hangen natuurlijk...

;)

[ Voor 9% gewijzigd door pagani op 27-03-2008 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Een 318i... :? So what?

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Laatst online: 22:04
omdat je je auto sneller/mooier wil laten lijken dan hij is.

Ten eerste val je bij het eerste sprintje volledig door de mand
Ten tweede kan het nog behoorlijk wat kosten om 4 mooie werkende pijpen aan te brengen en het enige nut dat overblijft is of je het zelf mooi vind. Maar waarom zoveel moeite doen als vrijwel iedereen meteen ziet dat het geen M is? Ok je hebt een 318i en je hebt geen type-aanduiding, zou ik ook niet doen, maar waarom dan al die moeite?

doe dan gewoon 2 rechte pijpen naast elkaar, ziet er veel minder schreeuwerig uit, makkelijker, goedkoper en je bereikt imho hetzelfde doel.

Tuurlijk moet die eigenaar het helemaal zelf weten, maar het blijft imho behoorlijk triest. So what dat je een 318i rijdt, daar hoef je je toch niet voor te schamen? Wat mij betreft echter wel als je er dan 4 pijpen onder hangt, maargoed dat is ieder voor zich :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erm, er zijn zoveel mensen die tegenwoordig hun auto "tunen" optisch vooral. Waarom is het nu dan ineens een probleem, moet die eigenaar toch weten. Als die man dat mooi vindt, prima toch. Zie echt het probleem niet... :?
En ik zie al helemaal niet in waarom het triest zou zijn... Wie zegt dan ook dat ie zich schaamt omdat het een 318 is? Gaat echt helemaal nergens over dit...

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2008 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 21:53

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Inderdaad... Zou onder mijn gewone tweelitertje ook best een dubbele uitlaat willen hoor...

Al is het maar omdat ik van symmetrie hou... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Nou, ik zal er als ik hem nog eens zie, een foto van maken. Ik heb namelijk zo'n vermoeden dat de beste man hier wat anders aan heeft geknutseld dan ''gewoon'' een uitlaat, en dat er stiekem gewoon een 3.5 in ligt. Handig voor de belasting en verzekering als er dan maar ''gewoon'' 318 in je papieren staat, toch? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

HTT-Thalan schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 19:06:
Nou, ik zal er als ik hem nog eens zie, een foto van maken. Ik heb namelijk zo'n vermoeden dat de beste man hier wat anders aan heeft geknutseld dan ''gewoon'' een uitlaat, en dat er stiekem gewoon een 3.5 in ligt. Handig voor de belasting en verzekering als er dan maar ''gewoon'' 318 in je papieren staat, toch? :P
Ja erg leuk als je een ongeluk krijgt en je verzekering zegt.....eh zoek jij het eens even mooi zelf uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:48

-Sander-

///M Powerrrrrr

En zie daar.. de Nederlander bepaalt voor je of je het wel of niet mag doen.
Als hij/zij dat leuk vindt om te doen, lekker laten geworden maar ga niet je oordeel/mening uiten alsof het zielig/kansloos is.

Kortom; heb niet te snel je mening klaar en ga niet bepalen voor een ander wat hij wel/niet mag doen.

Leuke sidenote: Volkswagen laat momenteel perfect zien hoe jij (en half Nederland met jou) erover denk in de reclame spots.

Afgunst, jaloezie enz.. het is erg gesteld met Nederland soms. :X

[ Voor 18% gewijzigd door -Sander- op 27-03-2008 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

tazzman schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 19:22:
[...]

Ja erg leuk als je een ongeluk krijgt en je verzekering zegt.....eh zoek jij het eens even mooi zelf uit?
Moet je niet tegen mij beginnen, ik verzin het niet :P

Je moet ze de kost niet willen geven denk ik, die in Nederland op die manier rondrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
HTT-Thalan schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 19:30:
[...]

Je moet ze de kost niet willen geven denk ik, die in Nederland op die manier rondrijden.
Idd, je wilt niet weten hoeveel mensen op het E30 forum waar ik wel eens rondhang een 2,5 zes-in-lijn in hun 316i hebben liggen zonder het door te geven aan de RDW/verzekering..

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
zaterdag maar eens een nieuwe accu in m'n auto zetten. Na een paar dagen van wat moeilijker starten wil hij nou helemaal niet meer starten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

HTT-Thalan schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 19:30:
[...]

Dat weet ik ook wel ;) O+

Van mij mogen ze, ik vind dat soort mensen alleen behoorlijk dom want eigenlijk rij je gewoon onverzekerd rond. Sterker nog, je betaald die premie helemaal voor niets want je hebt geen poot om op te staan. Nu zijn ze hier in Duitsland nog veel erger, de politie gaat hier al helemaal over de zeik als je met andere spiegels ofzo rijdt die geen TuV keurmerk hebben... als je dan ook bij een ongeval betrokken raakt waar uit technisch onderzoek blijkt dat je met een compleet illegale auto op de weg was, dan zijn de rapen al gauw heel erg gaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

tazzman schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 23:47:
[...]

Dat weet ik ook wel ;) O+

Van mij mogen ze, ik vind dat soort mensen alleen behoorlijk dom want eigenlijk rij je gewoon onverzekerd rond. Sterker nog, je betaald die premie helemaal voor niets want je hebt geen poot om op te staan. Nu zijn ze hier in Duitsland nog veel erger, de politie gaat hier al helemaal over de zeik als je met andere spiegels ofzo rijdt die geen TuV keurmerk hebben... als je dan ook bij een ongeval betrokken raakt waar uit technisch onderzoek blijkt dat je met een compleet illegale auto op de weg was, dan zijn de rapen al gauw heel erg gaar.
Ik zou juist trots zijn als mijn autopapieren een 3.5 liter 6-in-lijn vermelden, maar dan liever ook wel met de typeaanduiding 'E24' 8)
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.