Het grote BMW topic, deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 43.062 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-02-2024
bolleh schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 18:12:
[...]

omdat je je auto sneller/mooier wil laten lijken dan hij is.

Ten eerste val je bij het eerste sprintje volledig door de mand
Ten tweede kan het nog behoorlijk wat kosten om 4 mooie werkende pijpen aan te brengen en het enige nut dat overblijft is of je het zelf mooi vind. Maar waarom zoveel moeite doen als vrijwel iedereen meteen ziet dat het geen M is? Ok je hebt een 318i en je hebt geen type-aanduiding, zou ik ook niet doen, maar waarom dan al die moeite?

doe dan gewoon 2 rechte pijpen naast elkaar, ziet er veel minder schreeuwerig uit, makkelijker, goedkoper en je bereikt imho hetzelfde doel.

Tuurlijk moet die eigenaar het helemaal zelf weten, maar het blijft imho behoorlijk triest. So what dat je een 318i rijdt, daar hoef je je toch niet voor te schamen? Wat mij betreft echter wel als je er dan 4 pijpen onder hangt, maargoed dat is ieder voor zich :)
Ik denk te snappen wat je bedoeld, maar je verwoord het wel heel verkeerd (iig niet netjes).
Afbeeldingslocatie: http://www.shitcars.de/wp-content/2007/09/200709271436.jpg
Zoiets dus, beetje overdreven natuurlijk ;)

Als er een idioot getunde auto voorbij rijdt, moet ik eerlijkheidshalve bekennen dat ik ook soms zoiets heb van, goos, heb je zelf niet door dat je voor lul rijdt? Maar het is natuurlijk een kwestie van smaak :) sommige mensen vinden het nou eenmaal mooi. En eerlijk is eerlijk, het verkeer wordt iig niet saai en bolleh heeft ook nog eens wat om lachen :+

Gister stond de bekende Audi S8 owner bij het TNT Business Point. Toch maar even een praatje wezen maken. Hij heeft ook een aantal 7ens gehad van de E65 generatie. Is een tijdje geleden overgestapt op Audi. Eerst 2 A8s gehad nu een S8 dus. Hij heeft geen seconde spijt gehad van zn keuze. inmiddels meer dan 250k kms (waarvan 60 in zn S8) en 0,0 problemen!!! Terwijl hij ook aangaf meerdere problemen gehad te hebben met zn 7ens. Zoals MOST storingen en versnellingsbak verrot.
Afbeeldingslocatie: http://spots.autogespot.com/files/07_04_2007/8214748364807042007131606_2.jpg
(fototje van autogespot geplukt)

Ik zal het niet persoonlijk tegen KappeNou zeggen... Maar maus... ik ga toch maar eens serieus kijken naar audi.

Waarom?

Ik heb nogsteeds geen reactie terug van BMW Benelux, waar ik mij mateloos aan begin te ergeren. Het minste dat ze hadden kunnen doen, is even een briefje sturen van 'we hebben uw reactie in goede orde ontvangen, u ontvangt binnen ..... dagen respons.'
Niks van dat. en de brief is 3 weken geleden door BMW Duitsland doorgestuurd...

En om af te sluiten, wat ik de beste man nog vroeg:
'7 omruilen voor een A8/S8?'
'Doen, meteen doen, zonder na te denken'

auw....

edit:
Ik ben er maar eens achteraan gaan bellen. Eerst Simon in Duitsland gebeld, die heeft mij e-mail en telefoon nummer van contactpersoon van BMW Benelux gegeven.
Die heb ik ook meteen gebeld, blijkt dat de case al een tijdje in de achtergrond loopt, ze was opvallend op de hoogte van al mijn problemen, op technisch en klantvriendelijk gebied. Ze bleef wel heel politiek correct, deed niet teveel uitspraken en vertelde me 3x dat ze een schriftelijke uitleg zal geven en dat BMW Den Haag contact met mij opneemt aangaande de technische problemen.
Ik ben uitermate benieuwd...

[ Voor 9% gewijzigd door Heuving op 28-03-2008 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Even wachten. Met welk technisch probleem kamp je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
Wekkel schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 11:25:
Even wachten. Met welk technisch probleem kamp je nu?
Met welke niet :+

they claimed to have replaced the navigation computer. But this didn’t fix my issue.
(heel soms loopt ie vast. het navi scherm vertoont storingen en na 5 seconden start ie opnieuw op. Gebeurd niet vaak. Na de 'reparatie' is het slechts 3x gebeurd maar wel weer 3x op een vervelend moment. En sowieso is de navi niet echt de snelste.

Gearbox replacing
Also I specifically asked the BMW mechanics in Den Haag if they could call me when the gearbox replacement activities where being carried out. They didn’t call me during the process, but afterwards. Which only makes my bad feeling worse.
Ik heb het wel een beetje overdreven, maar, het is wel een punt dat ik nog even wil laten nakijken.

Bad repairing and promises
Also, there was minor damage on the front bumper. The dealership told me they would take good care of it. In the end I’m stuck with a inferior front bumper, which doesn’t fit properly and even parts fall off (plastic parts next to the fog-lights). The damage was repaired very, very poorly. On the front bumper there isn’t a single part that connects properly. Which is still very frustrating for me. It’s because I’m awfully busy I couldn’t file more complaints than I did.
Spreekt voor zich, is ook weer een beetje overdreven. Echter, als je het weet, is het zichtbaar. En dat plastic kapje was er echt afgevallen :/

Some kind of rattle in the engine bay (movie clip 1).
I did confront BMW Den Haag with this issue. They claimed that they couldn’t reproduce the sound so they couldn’t find out what the problem is.
Spreekt voorzich, omdat BMW vaak als argument aandraagt dat ze het probleem niet konden reproduceren en daarmee niet kon repararen, had ik er maar een filmpje van gemaakt :+

Also very high rate of noise.
Very annoying. I like different kinds of music. Classical music is one of them. Especially with classical music, it’s important that the music is crisp and clear. Unfortunately there is much noise hear able. Could be power-leakage noise.
Valt ook wel mee eigenlijk, maar het is vervelend dat er wel een beetje ruis in zit. De B&O audio van Audi heeft er echt 0,0 last van.

Totslot:
Off course I understand it isn’t a brand new car, so, it’s obviously not as good as brand new, (as I imagined) but, I think this is a bit too much. All together I did spend about 45.000 euro’s for the car (including fancy 20” BMW rims). This is for me, a considerable amount of money. Bearing in mind that I’m 21 years old and I did put a lot of savings into it.
Natuurlijk een beetje zielig doen :) hoort erbij.

Het is een greep uit een 3 pagina tellende klachtenbrief.
Ik ben ook niet echt een klagend type. Daar ben ik te lui voor en te ongeintereseerd/nonchelant.

En nu weer belangrijkere dingen doen, ff een aquarium halen :)
Ook even kijken voor een aquarium voor thuis. Ik wil wel een Nemo en een box fish in een mooi kleurrijk aquarium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-05 13:27

Daniel

Kapitein NCC-1701
Tsja, ik vind dat je nogal overdrijft hoor en vanwege enkele kleine issues meteen hoog in de boom klimt. Je hebt nu eenmaal een gebruikte auto van een aantal jaren oud, je kunt er donder op zeggen dat er dingen stuk gaan. Dat die bak vervangen moest worden is natuurlijk erg vervelend maar ik begrijp dat dat verder onder garantie is gedaan.
De meeste klachten komen neer op slechte service c.q. slecht werk van de dealer.
Ruis in de audioinstallatie is een nadeel maar ik betwijfel of het een daadwerkelijk defect is. Het zou bij de installatie kunnen horen wat het niet minder vervelend maakt, maar dat had je dus kunnen beoordelen voordat je de auto kocht. De B&O-audio in een S8 kost 11 mille extra, volgens mij is het dikste Individual audiosysteem wat uberhaupt maar verkrijgbaar is in een 7-serie half zo duur.

Los daarvan kan ik de eventuele keuze voor een A8 alleen maar toejuichen :) echt een geweldige auto en ondanks dat dit model al een tijdje meeloopt totaal niet verouderd. Is een Pheaton ook niks voor je...A8-techniek en beter voor minder geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:12
Daniël schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 12:31:
Is een Pheaton ook niks voor je...A8-techniek en beter voor minder geld.
aanvulling hierop: neem em dan in champagnekleur :9

Maar hij kan natuurlijk leunen op zijn 'gewildheid' bij de merken. Als ik als sloeber in een 1 (ook al best prijzig, maargoed) zoiets zou doen, denk ik dat ze toch iets minder inzet tonen om mij als klant tevreden te houden dan als ik bij de dealer als 'hier is geld te halen' gemarkeerd zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:51

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Een tijdje geleden werd me voor weinig het blok van een 525i E34 aangeboden. Ik heb het afgeslagen omdat men aangaf dat dit mijn koppeling en bak zou ruineren, het blok in kwestie was namelijk opgeleukt naar 170pk.

Nu lees ik op het BMW forum het volgende:

"e34 520i m20 motor:+18pk/22Nm €195 "

Chiptuning dus.

Nu meen ik ongeveer te begrijpen hoe het werkt - ze veranderen de timings, in en uitlaat settings, inspuiting enzo, van je motor, om er meer vermogen uit te halen. In mijn geval zou het een positieve invloed op mijn verbruik moeten hebben, omdat mijn blok in principe te licht is, dwz, met een 2.5 zou ik gunstiger verbruik halen omdat de 2.0 nu eenmaal te weinig koppel heeft voor zijn gewicht. (leeggewicht van mijn auto (ex grote subwoofer en bestuurder met buikje) is 1450 ofzo.

De vraag die ik nu heb is, zou 18pk/22nm extra gevaarlijk zijn voor mijn koppel? Zijn er dingen die ik over het hoofd zien? Ik heb nu het M20 blok dat standaard 129pk levert, en ik kan me zelfs voorstellen dat hij er in die 20 jaar levensduur wel een paar is kwijtgeraakt. Hoeveel risico loop ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-03 12:11
@heuving: Hij had idd toen jou model 7 net uit kwam meteen de 735i, waarna dacht ik een 745i volgde. Vervolgens had hij daarbij een A8 3.7V8 gekocht, vervolgens een A8 4.2 V8 non singel frame vervolgens de non singel fram A8 4.2 geruild op een singel frame A8 4.2 en nu heeft hij idd de 4.2 SF en de 7 ingeruild op de nieuwe S8.
Ik reed laatst een stuk met de cabrio de zelfde richting op als hij in de S8, wel een lekker geluidje hoor O+

Het is net wat je smaak is. Ik zou nemen waar je zelf het beste bij voelt, wat in mijn geval altijd een A8 zou zijn. (als ik tussen een 7, S en A8 moest kiezen)

Die man is trouwens de gene die het vaakste in NL zijn auto's wast. Idd nog vaker dan ons ;) ook altijd met zo'n el-cheapo tuin slangetje met zo'n 1 stand spits spuit mondje erop :D

[ Voor 13% gewijzigd door KappeNou op 28-03-2008 13:31 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

HTT-Thalan schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 12:53:
De vraag die ik nu heb is, zou 18pk/22nm extra gevaarlijk zijn voor mijn koppel?
Trap je bij ieder stoplicht vol op het gas? Zo niet, dan zou het risico toch beperkt moeten zijn?

Heuving, het klinkt alsof je niet echt tevreden bent over de wagen/de service. De beste straf is dan uiteindelijk gewoon een ander merk kiezen de volgende keer. Dat is het enige dat gevoeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-02 10:07
HTT-Thalan schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 12:53:
Een tijdje geleden werd me voor weinig het blok van een 525i E34 aangeboden. Ik heb het afgeslagen omdat men aangaf dat dit mijn koppeling en bak zou ruineren, het blok in kwestie was namelijk opgeleukt naar 170pk.
Een E34 525i heeft sowieso al 170 of 192 pk (M20 of M50 blok), dus hoe bedoel je 'opgeleukt' ?

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171278

Los daarvan kan ik de eventuele keuze voor een A8 alleen maar toejuichen :) echt een geweldige auto en ondanks dat dit model al een tijdje meeloopt totaal niet verouderd. Is een Pheaton ook niks voor je...A8-techniek en beter voor minder geld.
Een Phaeton... De proletenauto voor de proletariër :+
Nee, als je dan een dikke bak neemt, wil je ook een dikke bak, geen Volkswagen - de naam zegt het al. Niets ten nadele van een VW hoor, maar in dit segment hebben ze niets te zoeken. Niet voor niets plakt Toyota een Lexus-sticker op hun dure auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Anoniem: 171278 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 14:04:
[...]

Een Phaeton... De proletenauto voor de proletariër :+
Nee, als je dan een dikke bak neemt, wil je ook een dikke bak, geen Volkswagen - de naam zegt het al. Niets ten nadele van een VW hoor, maar in dit segment hebben ze niets te zoeken. Niet voor niets plakt Toyota een Lexus-sticker op hun dure auto's.
Je moet ze niet nieuw kopen.

Gebruikt heb je voor minder dan 30K een zeer complete auto die vermoedelijk een goede betrouwbaarheid heeft en waarmee je niet snel een gevoelige klant op de teentjes zult trappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Eventjes offtopic, maar ik vind de Phaeton juist een erg mooie auto om te zien (en om in te rijden, onze buurman rijdt er een).

Het is juist de VW badge voorop dat toch nog mensen voor deze auto gaan. Zoals al eerder aangedragen is het gewoon de A8 techniek verscholen onder een ander carroserie. Het is ongelooflijk luxe, en zal er hoe dan ook, welke motorisering of iets dergelijks je ook neemt, altijd goed uitzien.

Daarbij heeft Femme ook nog een goed punt, aangezien het inderdaad anders overkomt als je in een Phaeton W12 aan komt rijden of bijv. de S8. Ik heb natuurlijk geen problemen met een S8, maar ik snap de redenering van veel mensen als ze de Phaeton kopen :)

EDIT: Eventjes ontopic, zag vandaag bij een vergader centrum een (op het eerste oog) mooie 3 serie staan in een ontzettend foute kleur (zal hem zo opzoeken). Wierp mijn blik alweer op de weg, maar toen vielen opeens die mooie 19/20" wielen op.. En daarna de (afschuwelijke :P) powerdome op de moterkap, en het was gewoon een nieuwe M3. Eigenlijk ook mooi, een onwijs strakke zakenauto waar je het op het begin niet aan afziet, maar uiteindelijk toch een super racemonster blijkt te zijn..

[ Voor 26% gewijzigd door hexagram op 28-03-2008 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

DuDePrOdUcTiOnS schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 13:39:
[...]

Een E34 525i heeft sowieso al 170 of 192 pk (M20 of M50 blok), dus hoe bedoel je 'opgeleukt' ?
Nou dat nam ik aan, omdat bij mijn weten de 2.5 maar 143pk heeft/had :P Ik zat dus mis.
Wekkel schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 13:34:
[...]

Trap je bij ieder stoplicht vol op het gas? Zo niet, dan zou het risico toch beperkt moeten zijn?
Nou, ik mag (indien de motor warm is) graag eens flink doortrekken ja. Die redline zit er niet voor niets :P Ik doe dit niet dagelijks. Meestal rijd ik gewoon door, maar niet asociaal. Ik mis gewoon vooral onderin wel eens een beetje koppel, vooral bij het doortrekken van 100 naar 120. Vanaf 120 trekt hij vlot door, want dan komt hij in het gebied boven de 3700 toeren en dan zorgt het inlaattraject van die m20 voor wat extra vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

bij mijn weten de 2.5 maar 143pk heeft/had
De 2.5 TDS heeft 143 pk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
Tsja, ik vind dat je nogal overdrijft hoor en vanwege enkele kleine issues meteen hoog in de boom klimt. Je hebt nu eenmaal een gebruikte auto van een aantal jaren oud, je kunt er donder op zeggen dat er dingen stuk gaan. Dat die bak vervangen moest worden is natuurlijk erg vervelend maar ik begrijp dat dat verder onder garantie is gedaan.
De meeste klachten komen neer op slechte service c.q. slecht werk van de dealer.
Ruis in de audioinstallatie is een nadeel maar ik betwijfel of het een daadwerkelijk defect is. Het zou bij de installatie kunnen horen wat het niet minder vervelend maakt, maar dat had je dus kunnen beoordelen voordat je de auto kocht. De B&O-audio in een S8 kost 11 mille extra, volgens mij is het dikste Individual audiosysteem wat uberhaupt maar verkrijgbaar is in een 7-serie half zo duur.

Ik heb het ook wel een beetje aangedikt, komt ook deels door de irritatie.

Ik ben zoals gezegd normaalgesproken ook niet zo'n zeur type. Ik laat t allemaal op zn beloop en ik zie wel. Maar als ik iets doe, doe ik het goed. Dus, ook even een volledig briefje, overigens was dat niet eens mijn opzet geweest, maar zo werd het zelfs gevraagd door Simon, 'please make a full overview of your problems'.

Ik had als frame of reference B&O van de R8 gebruikt, nou snap ik ook wel dat dat systeem niet valt te vergelijken, kwa prijs of kwaliteit, maar toch, het gaat ook om de soort veranderlijke ruis. Dus het zou best kunnen komen door lek stroom of een losse/slechte connector.

Pheaton vind ik niks, komt door de VW badge. Is verder wel een briljante auto. Maar heeft geen presence. Sommige mensen willen dat juist wel, andere weer niet. Ik vind mezelf niet passen in een VW Pheaton in iedergeval...

Audi A8 dan weer wel. heeft status, rijdt prima, is mooi, e.d.
Maarja, eigenlijk vind ik een normale A8 ook dan weer niet echt een alternatief. S8 zeker wel, maar die zijn nog zo gruwelijk duur :|

Net als aquariums trouwens. Om zo'n Nemo beestje te hebben moet je flink lappen.
Dus toch maar even een zoetwater aquarium, zo'n tropisch gebeuren kan altijd nog :)

[ Voor 3% gewijzigd door Heuving op 28-03-2008 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Ik zou als je voor een A8 gaat dan ook voor de A8 6.0 W12 gaan en niet de S8.

Met zo'n auto moet je niet schreeuwen met allemaal S-badges imho.

Maar ik zou ook voor een phaeton gaan als ik zo'n deutsche limo zou willen rijden. De eisen waarmee die bak zijn gemaakt zijn geweldig. Ferdinand Piëch stelde persoonlijk alle eisen aan die auto :D
Zo moest de auto vier ‘klimaatzones’ krijgen die zo goed van elkaar waren afgeschermd dat de chauffeur het niet mocht merken als de baas rechtsachterin een sigaar zou opsteken. Ook moest het verwarmings- en aircosysteem tochtvrij worden. Een andere eis van Piëch was dat de temperatuur aan boord niet boven de 22 graden Celsius mocht komen, ook al was het buiten 50 graden en reed de auto met een constante snelheid van 300 kilometer per uur.

[ Voor 69% gewijzigd door flashin op 28-03-2008 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Ja, en dan het S-line pakket er onder zetten zeker ;). Als ik het geld had zou ik dan op dat moment gewoon voor de S8 gaan, de indruk die je dan maakt is toch al niet heel erg verschillend van elkaar (alhoewel ik denk ik nooit een S8 echt zou aanschaffen, doe mij dan maar de M3 sedan).

Het enige verschillen zijn dan ook de S-badges (eraf laten halen) en wat chromen accenten. De uitlaten zijn geloof ik gelijk, dus dat je met een über-Audi te maken hebt weet je dan sowieso al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Die W12 zuipt vooral erg hard...hij is ook wel snel maar met de 4.2 V8 ben je net zo goed af. Een 3.0TDI met chip (~270 pk ~520 Nm) is een fijne economische keuze, en als je meer wilt blazen een 4.2TDI (326 pk, 650 Nm, evt. met chip 380 pk en 730 Nm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
De uitlaten zijn iets anders. Volgens mij had de S8 4 pijpen en de W12 er 2 grote.

Maar goed. W12 rijdt ook iets anders als de V10 uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
flashin schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 15:11:
De uitlaten zijn iets anders. Volgens mij had de S8 4 pijpen en de W12 er 2 grote.

Maar goed. W12 rijdt ook iets anders als de V10 uiteraard.
W12 heeft 2 rechthoekige uitlaten die erg mooi en netjes zijn weggewerkt.

Ik vind de S8 eigenlijk netjes. Parkeer m eens naast een S63 AMG. Dan schreeuwt die mercedes stukken meer dan de S8.

W12 rijdt net als ieder andere A8, net als 760i in de 7-reeks. Natuurlijk is ie sneller, maar daar blijft het ook bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Als we dan toch moeten kiezen, dan gewoon de diesel (4.2TDI). Rijdt als een dijk, en je bent snel zat zonder de grote patser te zijn (immers, zunigheid troef ;) ). Helaas kan het technocratische karakter van een Audi mij niet bekoren. Een Phaeton zou ik een sterker alternatief vinden (stylish ipv zo'n lompe A8 >:) ).

Over de huidige 7-serie hoef ik natuurlijk niet te beginnen :7
Alleen verlaagd en met zwarte velgen met chromen rand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:27
Heuving schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 15:30:
[...]

Ik vind de S8 eigenlijk netjes. Parkeer m eens naast een S63 AMG. Dan schreeuwt die mercedes stukken meer dan de S8.
Ik vind de S63 AMG ook meer de equivalent van een (nog) niet bestaande RS8. De Mercedes S-klasse heeft eigenlijk geen equivalent van de S8 vind ik. Een S8 met een S63 AMG vergelijken qua schreeuwerigheid is dus een beetje appels met peren vergelijken.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05-2020

Repeat

:')

Zo moest de auto vier ‘klimaatzones’ krijgen die zo goed van elkaar waren afgeschermd dat de chauffeur het niet mocht merken als de baas rechtsachterin een sigaar zou opsteken. Ook moest het verwarmings- en aircosysteem tochtvrij worden. Een andere eis van Piëch was dat de temperatuur aan boord niet boven de 22 graden Celsius mocht komen, ook al was het buiten 50 graden en reed de auto met een constante snelheid van 300 kilometer per uur.
Geweldig! :D

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ok, dus eindconclusie, die chiptuning zou niet echt een probleem moeten zijn? Gewoon bestellen? Die 18 extra pk zouden wel net genoeg kunnen zijn voor dát beetje meer soepelheid in het stadsrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:43
ik zou er niet te veel van verwachten als ik jou was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
HTT-Thalan schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 17:08:
Ok, dus eindconclusie, die chiptuning zou niet echt een probleem moeten zijn? Gewoon bestellen? Die 18 extra pk zouden wel net genoeg kunnen zijn voor dát beetje meer soepelheid in het stadsrijden.
Het beste voor je motorblok is een custom-chip.. Met een chip die niet specifiek voor jouw motor is geschreven loop je kans om de boel stuk te laten draaien..

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Bij een ongeblazen motor lijkt mij een chip duurbetaald. Dan kan je €500 beter besteden aan de nieuwe auto tzt met een grotere/sterkere motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:36
Alfa_146 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 19:24:
[...]

En zie daar.. de Nederlander bepaalt voor je of je het wel of niet mag doen.
Als hij/zij dat leuk vindt om te doen, lekker laten geworden maar ga niet je oordeel/mening uiten alsof het zielig/kansloos is.

Kortom; heb niet te snel je mening klaar en ga niet bepalen voor een ander wat hij wel/niet mag doen.

Leuke sidenote: Volkswagen laat momenteel perfect zien hoe jij (en half Nederland met jou) erover denk in de reclame spots.

Afgunst, jaloezie enz.. het is erg gesteld met Nederland soms. :X
ik ben absoluut niet jaloers, het is al helemaal geen afgunst. Sterker nog, ik heb een 316i gehad :)
ik snap persoonlijk alleen gewoon niet waarom je daar zoveel geld in zou steken om hem sneller te laten lijken. Want hoe je het ook wend of keert, zo iemand doet het niet alleen omdat hij het mooi vind.

maargoed nogmaals, lees mn post nog eens door, zulke mensen moeten het helemaal zelf weten, maar naar mijn mening vind ik het nogal triest, what te fuck maakt het uit wat voor motor erin ligt? als jij er maar happy mee bent toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-05 13:48

tazzman

a real boardmonkey

Audi S8.. Audi A8... VW Phaeton... in welk topic ben ik nou weer beland? Zeer zeker niet het BMW topic! :+ :+

Ik heb zelf met 2 Golf IVtjes en 1 Passat zoveel ellende gehad, dat er wel iets heel raars moet gebeuren als er hier nog eens een VW voor de deur staat. Het waren dan gelukkig lease auto's dus kon ik er nog redelijk om "lachen", maar het is toch een vrij zure grap als je lmm er weer de geest aan geeft, je motor management systeem er tot 2x toe de brui d'r aan geeft (en bij het vervangen vergeten ze bij PON dat die auto notabene ook bij PON gechipped was!), dat elke zoveel weken weer een ABS dan wel handrem lampje gaat branden en ze kunnen het maar niet vinden... en dat je denkt dat je bij de Passat eindelijk van het gelazer af ben.. dat zodra ik de 105k KM voorbij was.. ik ineens dezelfde problemen kreeg... lmm stuk (maar was al eens vervangen), ABS lampjes gaan knipperen maar er is niets mis met het ABS systeem en matrix display gaat knipperen en sterft af... 8)7

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
Afbeeldingslocatie: http://www.iammetal.nl/bmw/BlackMetalWagenbijdePlus.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://www.iammetal.nl/bmw/BlackMetalWageninhetbos.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://www.iammetal.nl/bmw/BlackMetalWageninhetdonker.jpeg

Beter laat dan nooit een review van (de aanschaf van) m'n 116i, gebouwd in januari en sinds februari bij mij op de stoep. Ik heb dit stukje niet speciaal voor BMW kenners geschreven, dus dat zul je af en toe wel merken als je het leest:

Overwegingen:

Begin november kon ik dan eindelijk (althans, zo voelde het) m’n eerste lease auto bestellen. De twee voorgaande maanden reed ik rond in een 1.5 diesel Renault Megane Stationwagon, die mij was toebedeeld. Wellicht een aardig vervoersmiddel, maar een auto is voor mij meer dan dat. Voor mij speelt emotie en gevoel een veel grotere rol dan praktische aspecten als hoeveel Ikea pakketten erin passen.

Ik ging dus op zoek naar een auto die bij mij past: Compact, redelijk vlot, enigszins sportief, goede wegligging, communicatief en veilig. Helaas heb je ook nog te maken met het financiele aspect. In mijn geval had ik het geluk ook benzine te mogen leasen, wat de keuze mogelijkheden aanzienlijk vergrootte. Verder had ik besloten wel iets boven het lease budget te willen bijbetalen als dat mij een auto zou opleveren waar mijn hart sneller van gaat kloppen ;)

Een eerste selectie leverder op: Mini Cooper, Audi A3, BMW 1-serie, Volvo C30, Alfa 147, Ford Focus.
De Alfa viel het eerste af. Ik had de EuroNCAP filmpjes op internet bekeken en dat maakte me al heel wat minder enthousiast. De dealer kon vervolgens niet eens een proefrit regelen binnen een week en in de showroom leek de auto zo brak als wat, qua schakelen en qua afwerking. Alles piepte, schuurde en kraakte.
Hierna heb ik de A3, 1-serie en C30 met elkaar vergeleken. Wat me op viel bij de C30 was de relatief hoge prijs voor de opties, de ini-mini-bagageruimte en bijbehorend armoedig afdekzeiltje. Verder een prima auto, alleen wel jammer dat die bodykit 1400 euro kost… want in die uitvoering vind ik hem pas écht mooi.
De A3 vond ik altijd al mooi, vooral de Ambition. Ik heb een proefrit gemaakt met de 1.6 FSI (die nu geloof ik niet meer gevoerd wordt). Deze had wel genoeg bagageruimte en reed fijn… niet echt een snelheidsduivel maar wel ok. Wel vervelend vond ik het ontbreken van bekerhouders en de onprettige armsteun… waar je je al druk om kan maken! 

De Mini beviel me ook behoorlijk goed. Lekker vlot karretje en een erg gaaf interieur. Maar met mijn lengte zou je daar dus nooit met z'n vieren in passen. De ruimte tussen voorstoel en achterbank... daar paste echt geen been meer tussen. Wat ook redelijk hinderlijk is, is de daklijn die ver naar voren doorloopt. Bij elk stoplicht moest ik helemaal naar voren hangen om te checken of groen werd.

De 1-serie vind ik eigenlijk pas mooi sinds de 3-deurs. Het lijnenspel van de 5-deurs durf ik zelfs lelijk te noemen, veel te opgepropt als je het mij vraagt. Met de komst van de drie deurs werd de 1-serie voor mij ineens een sportief ogende auto… wow! Ik heb dus proef gereden in de 116i, puur omdat de 118d een stuk duurder was. Dat was meteen al een feest. Ik vond het meteen een geweldige auto. Mooie materialen, goede afwerking, erg communicatief, lekker dik stuur, fijne zit en een geweldig onderstel: sportief maar niet stuiterend. Verder voldeed hij aan al mijn eisen, de één wat belangrijker dan de ander: je kunt er (iig voor binnenlandse ritjes) prima met z’n vieren in, genoeg bagageruimte om met m’n vriendin op vakantie te gaan en zowaar bekerhouders en een prettige middenarmsteun!? ;)
Hoewel de samengestelde C30, A3 en 116i qua catalogusprijs vrij dicht bij elkaar lagen (in mijn samenstelling allen 29 á 30000), was de 116i in leaseprijs veruit het gunstigst. Dat scheelde meerdere tientjes in de maand in de netto maandlast. De A3 en C30 vielen hiermee definitief af, meer voor een A3 of C30 betalen dan voor een 1-serie was voor mij geen optie. Waren ze alle drie even duur geweest, dan was het wellicht spannender geworden.
Bleef over de Focus, die nog ergens in mijn achterhoofd zat. In zijn klasse veruit de beste, was mijn indruk. Dus ook daar maar een proefrit mee gemaakt. Reed prettig, voelde wel iets fragieler aan maar op zich ok. Wel veel rumoeriger, dat irriteerde me. De keuze werd dus: Een superdeluxe Ford Focus met alle opties die je zo’n beetje kan bedenken…. OF voor 3 á 4 tientjes in de maand meer een BMW 116i, niet met álle denkbare opties, maar wel met alles wat ik écht belangrijk vind. De keuze was snel gemaakt!
Uiteindelijk heb ik qua kleur nog redelijk lang getwijfeld tussen Alpin Weiss of Zwart met Chrome Line. Ik heb voor Alpin Weiss gekozen en heb er nog geen moment spijt van, hoewel ik met een zwarte + chrome line waarschijnlijk net zo gelukkig zou zijn. Wat ik me nog wel afgevraagd heb is of ik een proefrit had moeten maken met een 118d. De gewone 118d zat te ver boven mijn budget, maar de 118d corporate had ik misschien nog kunnen overwegen…

Exterieur
Ik vind de neus ronduit briljant, mooie lijnen die over de motorkap naar buiten buigen en iets uitstaande wielkasten… erg stoer. Aan de zijkant vallen de mooie lange deuren op met de stijlloze ramen (één van m’n favoriete kenmerken). De puntjes aan de achterlichten maken deze in het donker haast duivels en de hel witte verlichting vd kentekenplaat verlicht op een soort spaceship achtige wijze de achterbumper. Ik heb de 16” styling 222 velgen. Natuurlijk is een inch meer leuker, maar de 16” velgen vind ik niet te klein ogen. Ik heb nog getwijfeld de antenne te vervangen voor een korter exemplaar, maar heb dat nog even uitgesteld. De lange deuren maken in- en uitstappen in krappe plekjes soms wat lastig. Handig hierbij is dat je de ramen mbv de sleutel deels kan laten openen zodra je de deur open trekt. Dat vergemakkelijkt het instappen aanzienlijk en dat gebruik ik dan ook vrij vaak. Wat ook een mooi detail is, is dat de kentekenplaat aan de voorkant niet in zo’n lelijke plastic bak zit, maar een plaat is die met de bumper meegebogen is. En laat uiteraard de exterieurdelen meespuiten!!! Die 1-series met wieldoppen en zwarte stootstrips zijn echt een schande!

Interieur:
De stoelen zitten heerlijk en bieden voldoende steun. Er is me al meerdere malen gevraagd of het sportstoelen zijn. Hoewel het voor mij duidelijk is dat het geen sportstoelen zijn, zegt dat wel iets over hoe m’n vrienden en collega’s ze ervaren. Het leren sportstuur is een must, heerlijk dik en niet te groot. De middenarmsteun is lekker breed en zit voor mij op een ideale hoogte. Onder de middenarmsteun vind je een tweede 12V aansluiting en de aux-in voor je mp3 speler, het snoertje dat je daarvoor gebruikt kun je onopvallend onder de armsteun laten zitten. Heb je zoals ik geen iDrive, dan heb je midden op het dashboard een handig opbergvak met rubberen bekleding en een sfeerlichtje.
Het handschoenenkastje is me wat aan de krappe kant, zeker als je het mapje met de handleiding e.d. er in hebt liggen. De vakken in de deuren zijn echter wel ruim genoeg. Wat ik verder wat leuke details vind zijn de oranje sfeerverlichting en een opstaand randje bij het gaspedaal waar je goed je hak tegen schrap kan zetten. Leuk is ook dat alle instellingen die je doet in de boordcomputer, radio e.d. op de sleutel worden opgeslagen. Draai jij graag een cdtje van Slayer en luistert je partner liever naar Sky Radio, dan zal ook de laatst genoten muziekbron op basis van de gebruikte sleutel gekozen worden. Wat de binnenkant echter helemaal ‘af’ maakt is de donkere hemelbekleding uit de Individual line waar ik voor gekozen heb. Echt een aanrader! Ook de A-stijlen zijn dan van binnen donker bekleed.
Mocht je overwegen een 3rd party carkit in te laten bouwen, dan kan ik je de bluetooth carkit van Parrot aanraden. Deze past namelijk IN de asbak! Daarmee zit hij uit het zicht onder de asbakklep bij de versnellingspook en hoef je ‘m dus niet op het dashboard te laten monteren. Ook stuurbediening is mogelijk.
In de bagageruimte zitten in mijn uitvoering handige rubberen ‘snelbinders’ waar je dingen onder kan klemmen zodat die niet heen en weer vliegen.

Motor en rijden:
Het rijdt werkelijk briljant. De auto blijft altijd als een magneet aan de weg (zeker vergeleken met die zwabber van een Renault, hahaha) en bochten die je vroeger spannend vond om hard door heen te gaan, zijn nu ronduit saai. Begrijp me goed, dat is een goed teken! Het sturen is enorm communicatief en niet te licht. Vooraf had ik de angst dat de benzine motor bij lage toeren wat nerveus zou zijn, maar ook bij lage toeren pakt hij soepel op zodat je er relaxed mee kan cruisen. Als je echt vaart wil maken moet je echter het toerental flink opschroeven. Binnenkort is ‘ie ingereden en zal ik eens proberen hoe het is ‘m tot 6000 rpm te jagen, tot nu toe ben ik netjes tot maximaal 4500 gegaan.
In tegenstelling tot vorige auto’s waarin ik heb gereden is de auto echt een rustpuntje. Je merkt weinig van geluiden van buiten. Als je dat niet gewend bent is het echter verstandig de cruise control te gebruiken omdat je anders al snel 20 km/h te hard rijdt zonder het überhaupt door te hebben.
Voor mij nieuw: het oliepijl kan je niet meer met een pijlstok meten maar kan alleen via de boordcomputer. Deze vertelt je ook hoeveel je erbij moet gooien, als dat nodig zou zijn.
Wat ik wel een nadeel vind is dat je nergens de motor- / koelvloeistof-temperatuur kan zien.

Het milieu:
Tsja, het milieu is hip, dus ook hier een paar woorden over… Sinds vorig jaar kent BMW Efficient Dynamics; Sta je stil, zet je de auto in z’n vrij en laat je de koppeling opkomen, dan slaat de motor af. Deze start weer razendsnel zodra je de koppeling intrapt. Ik moet zeggen… het werkt perfect! Je hoeft echt niet bang te zijn dat de motor niet meer start of dat het lang duurt. De auto heeft hiervoor een soort krachtigere elektrische startmotor die het motorblok meteen naar een gebruiksklaar toerental slingert. Alleen moet je jezelf dan wel aanleren de auto in z’n vrij te zetten wanneer je stil staat… en dat is iets dat ik nog nauwelijks doe. Gelukkig is het wel een slim systeem zo kijkt het o.m. of de motor al warm is, of de accu vol genoeg is etc. Als de omstandigheden er niet zijn, slaat de motor dus niet af. Ook wordt bij het remmen energie opgeslagen waardoor de dynamo tijdens het rijden minder nodig is (althans zo begreep ik het) en dit dus ook brandstof bespaart. Verder zie je tussen de klokken een indicator die je adviseert wat de zuinigste versnelling is. Als je precies opvolgt dan rij je niet echt vlot, maar als je toch al in de drukte rijdt kan het op zich geen kwaad deze adviezen na te leven en wat sneller op te schakelen.

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:05

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 17:08:
Een ongeblazen blok krijgt geen 18pk door chiptuning. Chiptuning op een atmosferische motor levert je met mazzel 5% meer vermogen op... (135pk + 5% = 6,75pk, verre van 18) Wil je meer halen uit een atmosferisch blok, moet je gaan werken met scherpe nokkenassen, gewijzigd in en uitlaattraject, geflowde koppen, custom mappings (specifieke chiptuning voor die motor met die aanpassingen.)

Kortom, alleen chippen op een atmosferische motor is relatief nutteloos.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

GaMeOvEr schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 01:45:
[...]

Een ongeblazen blok krijgt geen 18pk door chiptuning. Chiptuning op een atmosferische motor levert je met mazzel 5% meer vermogen op... (135pk + 5% = 6,75pk, verre van 18) Wil je meer halen uit een atmosferisch blok, moet je gaan werken met scherpe nokkenassen, gewijzigd in en uitlaattraject, geflowde koppen, custom mappings (specifieke chiptuning voor die motor met die aanpassingen.)

Kortom, alleen chippen op een atmosferische motor is relatief nutteloos.
Dan is hun belofte dus eenvoudig onderuit te halen op een Dyno? Hij beweert 18, ik krijg 7, hij heeft ongelijk, ik krijg mijn geld terug? Ofzo? :P

Ik ben namelijk totaal niet van plan allemaal aanpassingen te doen, zonde van het werk op zo'n oude bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
red je toch nooit. Maar je blok zit ook nooit meer op de fabrieksopgave qua vermogen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:05

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 11:27:
[...]

Dan is hun belofte dus eenvoudig onderuit te halen op een Dyno? Hij beweert 18, ik krijg 7, hij heeft ongelijk, ik krijg mijn geld terug? Ofzo? :P

Ik ben namelijk totaal niet van plan allemaal aanpassingen te doen, zonde van het werk op zo'n oude bak.
Ik geloof er niets van, dat jij je geld terugkrijgt, als na een Dyno run blijkt dat de beloofde 18pk's niet gehaald worden. Zie dat maar eens zwart op wit te krijgen...

Kortom, dyno run = vermogen nu, daarna dyno run met chip = vermogen nu +18pk. Om te beginnen kan dat gewoon niet, ten tweede gaan ze je dat niet zwart op wit geven.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Kaasplank schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 21:16:
zaterdag maar eens een nieuwe accu in m'n auto zetten. Na een paar dagen van wat moeilijker starten wil hij nou helemaal niet meer starten :P
zo,
gebruikte accu geruild voor een kratje grolsch en hij start direct weer. opgelost :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 19:26

4x2

lộn xộn quá

HTT-Thalan schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 11:27:
[...]
Niet doen dan, als je serieus vooruit wilt komen moet je gewoon kijken of dr een flink groter blok in past.
Of als je niks tegen toeren draaien hebt een korter diff dr onder hangen (mits dat dr is).

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
[message=29832509,noline]JaymzHetfield schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 22:56 Review van de 116i
Even ter info, de Corporate versies hebben alleen op papier minder vermogen, maar op de dyno zul je dezelfde resultaten krijgen als bij een niet-corporate. Er zit dus in feite geen verschil tussen, alleen de prijs.

(ik heb zelf de 118d corporate, 5-deurs (tja, ik vind hem gelukkig wél mooi :)) in montegoblauw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepP
  • Niet online
Bij deze eindelijk de beloofde foto's van mijn M6. Hopelijk werkt alles een beetje, dit is de eerste keer dat ik een poging doe images te gebruiken hier. De auto was helemaal gepoetst, maar helaas regende het vorige week vrijdag. De eerste foto is na een stukje droogrijden, op de rest was ie nog nat :)

Afbeeldingslocatie: http://img136.imageshack.us/img136/8196/rechtsachter2qx0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img144.imageshack.us/img144/5124/rechtsvoorfr4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img340.imageshack.us/img340/3277/linksvoorzf5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img136.imageshack.us/img136/7218/linksbk9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img136.imageshack.us/img136/2867/voorkantwq7.jpg
Als je dit achter je ziet op de snelweg weet je wie er achter je zit. En dat het tijd wordt om een baantje naar rechts te gaan ;)

Afbeeldingslocatie: http://img136.imageshack.us/img136/3852/motorbe2.jpg
Een kijkje onder de propvolle motorkap. Hier doen de 507 kabouters hun ding.

Afbeeldingslocatie: http://img444.imageshack.us/img444/2240/driversseatvr7.jpg
De beste plek in de wagen...

Afbeeldingslocatie: http://img444.imageshack.us/img444/6979/achterinnd1.jpg
... en de wat minder fijne plek :)

Afbeeldingslocatie: http://img153.imageshack.us/img153/6903/consolecd6.jpg
Met dank aan de iDrive een prachtige schone middenconsole zonder al teveel knopjes. Zie ook de flippers achter het stuur.

Afbeeldingslocatie: http://img136.imageshack.us/img136/3914/dashgh0.jpg
Pas 29k gelopen, maar wel een halflege tank na 183km. Let op het rode gebied: als ie warm wordt schuift dat langzaam op tot de 8200.

[ Voor 200% gewijzigd door joepP op 29-03-2008 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Imageshack staat probleemloos hosten toe tussen [img]>>>[/img] tags (gewoon de ' direct link to image' regel kopieren).

Jammer dat je een M6 wil posten :P (lelijk hok >:))

die ik voorlopig helemaal niet kan betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
  • Laatst online: 13-05 08:27
Ik krijg een error, "403 Forbidden".

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepP
  • Niet online
Wekkel schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 21:20:
Imageshack staat probleemloos hosten toe tussen [[url=">>> "]afbeelding[/url]] tags (gewoon de ' direct link to image' regel kopieren).
Ik heb een eerdere post van je geplagieerd, en volgens mij met succes :)

De 403 moet opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Plaatjes lopen goed. Mooi interieur met dat lichte leer (niet voor kids).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Heerlijk ding zo'n M6 :) Helaas met de slurptax grof duurder geworden maar dat slurpen is ook wel van toepassing. Desalniettemin, de bizarre manier waarop dat ding snelheid maakt is ongeëvenaard...toch doet een M5 me meer, dat is nog net wat gestoorder omdat dat gewoon een familiebak kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Laatst online: 00:38

Wimo.

Shake and Bake!

En we hebben een winnaar. Teller tot 330 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
_O_ Wat een ontzettend _brute_ bak blijft zo'n M6.. Geweldig! Ik hoop toch op een moment in mijn leven zo'n apparaat te mogen besturen (hoewel het waarschijnlijk bij dromen blijft).. :)

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
@ JaymzHetfield:
Mooie review.. Ik hoop hem ook te kunnen gaan leasen over een half jaartje ofzo. Wordt dan wel de dieselversie aangezien ik geen benzine mag. :)

@JoepP:
Ontzettende bruto auto! Zo'n ding rijdt hier in de buurt ook rond, heerlijke auto!
Je wit lederen bekleding is ook wel erg mooi trouwens!

@Femme:
Wat is de status van jouw Alpina Z4 eigenlijk? Al een tijdje niks meer van gezien of gehoord..
Zijn alle onderdelen al binnen, en wat is de status enzo?
En het belangrijkste, wanneer mocht ik dat rondje nou meerijden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Wimo. schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 23:02:
En we hebben een winnaar. Teller tot 330 8)7
En het zieke is, als je de begrenzer eraf haalt komt hij daar nog akelig dicht bij in de buurt. 320 teller haalt hij sowieso en ik ken iemand die een Hamann-getunede M6 had (±550 pk), die liep bijna 340 op de teller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepP
  • Niet online
endless schreef op zondag 30 maart 2008 @ 04:17:
@JoepP:
Ontzettende bruto auto! Zo'n ding rijdt hier in de buurt ook rond, heerlijke auto!
Je wit lederen bekleding is ook wel erg mooi trouwens!
Thnx! Dat witte leer was trouwens flink blauw uitgeslagen door mijn spijkerbroekendrageritus. Ze hebben het gelukkig wel weer helemaal schoon kunnen krijgen, maar het is wel een nadeel. Maar ja, ik ga echt niet mijn kleding aanpassen aan mijn auto :)
Daniël schreef op zondag 30 maart 2008 @ 09:47:
[...]

En het zieke is, als je de begrenzer eraf haalt komt hij daar nog akelig dicht bij in de buurt. 320 teller haalt hij sowieso en ik ken iemand die een Hamann-getunede M6 had (±550 pk), die liep bijna 340 op de teller.
Ik moet zeggen dat het wel blijft prikkelen om die begrenzer er een keertje af te laten halen. Die 320 is wel aantrekkelijk, zeker als het op een circuit kan. Een paar rondjes Nordschleife afblaffen met bochten boven de 250 moet wel echt hemels zijn... Alleen geen foutjes maken dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-05 06:37
Daniël schreef op zondag 30 maart 2008 @ 09:47:
[...]

330 is ook al eens op de GPS geklokt, echt unreal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Mjah, ik vind et maar een lelijk ding. Interieur is wel mooi.
Ik zal dus niet naar rechts gaan als je achter me zou zitten. 8)

Mijn werkgever had een 645Ci Cabrio. Ding had elke keer elektronische mankementen. Wielen die scheef stonden terwijl het stuur helemaal recht staat. Ramen die midden in de nacht gewoon een stuk omlaag schuiven om maar es wat te noemen.

Dit is em trouwens:

Afbeeldingslocatie: http://www.autotrack.nl/car-img/of10/s096/of10_0005033096.jpg
http://www.autotrack.nl/o...ype_lijst=RL&o_id=5033096

[ Voor 6% gewijzigd door MelvinB op 30-03-2008 14:14 ]

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat

Repeat

joepP schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 21:09:
Bij deze eindelijk de beloofde foto's van mijn M6. Hopelijk werkt alles een beetje, dit is de eerste keer dat ik een poging doe images te gebruiken hier. De auto was helemaal gepoetst, maar helaas regende het vorige week vrijdag. De eerste foto is na een stukje droogrijden, op de rest was ie nog nat :)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Als je dit achter je ziet op de snelweg weet je wie er achter je zit. En dat het tijd wordt om een baantje naar rechts te gaan ;)

[afbeelding]

[afbeelding]
De beste plek in de wagen...

[afbeelding]
... en de wat minder fijne plek :)

[afbeelding]
Met dank aan de iDrive een prachtige schone middenconsole zonder al teveel knopjes. Zie ook de flippers achter het stuur.

[afbeelding]
Pas 29k gelopen, maar wel een halflege tank na 183km. Let op het rode gebied: als ie warm wordt schuift dat langzaam op tot de 8200.
Wat is het verhaal achter die bekerhouder? :D :P

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepP
  • Niet online
MelvinB schreef op zondag 30 maart 2008 @ 14:07:
Mjah, ik vind et maar een lelijk ding. Interieur is wel mooi.
Ik zal dus niet naar rechts gaan als je achter me zou zitten. 8)
Dan haal ik je wel rechts in ;)
Mijn werkgever had een 645Ci Cabrio. Ding had elke keer elektronische mankementen. Wielen die scheef stonden terwijl het stuur helemaal recht staat. Ramen die midden in de nacht gewoon een stuk omlaag schuiven om maar es wat te noemen.

Dit is em trouwens:

[afbeelding]
http://www.autotrack.nl/o...ype_lijst=RL&o_id=5033096
Gelukkig heb nog helemaal geen ellende met die auto gehad, maar dat soort gedoe ontneemt je wel een hoop plezier. Die zwarte velgen vind ik trouwens echt -te- fout, het geeft de auto een drugsdealer uitstraling...
Repeat schreef op zondag 30 maart 2008 @ 15:11:
Wat is het verhaal achter die bekerhouder? :D :P
Die kan netjes opgeborgen worden achter de middenconsole, maar ik was dat even vergeten voor de foto :)

[ Voor 12% gewijzigd door joepP op 30-03-2008 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat

Repeat

Ah ok, ik dacht dat ie misschien zo vast stond ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Vandaag wilde ik even terugrijden vanaf Velp (bij Arnhem) naar Nijmegen via Duitsland (over Kleve dus). Heerlijk, eerste keer met de 118d in Duitsland en eindelijk eens een auto die Autobahn waardig is :P Bij 180 in z'n 5 gas bij geven en je spuit alsnog vooruit :) Niet meer dan 200km/u op de teller kunnen krijgen (in z'n 5 en 6) omdat er een Audi Avant voor me zat die niet harder ging :P

De remmen doen het trouwens ook prima, zag het afritbord "Kleve, 500m" wat laat :+ (ging allemaal nog netjes hoor, niet gaan denken dat ik met 200 de afrit op knalde ;) )

Mooie M6 trouwens, ik ben van de 6-serie best gecharmeerd :) Zal zoals bij velen van ons nog wel even duren voor ik in zo'n auto m'n boodschappen ga doen, maar qua toekomstperspectief zit het er op zich wel in. Al zal ik dan misschien eerder voor de 5 of 3 gaan, puur vanwege de extra deuren, misschien zelfs een touring.

[ Voor 27% gewijzigd door pagani op 30-03-2008 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 19:26

4x2

lộn xộn quá

joepP schreef op zondag 30 maart 2008 @ 11:17:
Een paar rondjes Nordschleife afblaffen met bochten boven de 250 moet wel echt hemels zijn... Alleen geen foutjes maken dan...
Mwoah, als je dat probeert zit je in de vangrail, dat kan ik je garanderen :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
joepP schreef op zondag 30 maart 2008 @ 15:30:
[...]

Dan haal ik je wel rechts in ;)

[...]

Gelukkig heb nog helemaal geen ellende met die auto gehad, maar dat soort gedoe ontneemt je wel een hoop plezier. Die zwarte velgen vind ik trouwens echt -te- fout, het geeft de auto een drugsdealer uitstraling...

[...]

Die kan netjes opgeborgen worden achter de middenconsole, maar ik was dat even vergeten voor de foto :)
Die velgen heb ik samen nog met een inmiddels ex-collega zelf gespoten toen we wat tijd over hadden. We konden hem niet aan het verstand brengen hoe fout dat zou gaan staan. :P

Volgens mij zijn het ook nog M6-velgen. Zo niet; hij heeft er in iedergeval een tijdlang M6-velgen onder gehad.

-edit-
Heb ff gegoogled op afbeeldingen en wat er nu onder ligt, zijn niet de M6-velgen. Die zal ie wel elders verkocht hebben denk ik.

Deze M6-velgen had ie er in het begin onder:
Afbeeldingslocatie: http://tbn0.google.com/images?q=tbn:lEjPg0aUbN5wgM:http://i19.ebayimg.com/05/i/000/89/b4/c061_1_sbl.JPG

[ Voor 20% gewijzigd door MelvinB op 30-03-2008 15:54 ]

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:36

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

joepP schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 21:09:
[...]
[afbeelding]
[...]
Een leuk weetje. Die 507pk heeft hij niet zomaar, daar zit een verhaal achter. Het is namelijk een eerbetoon aan een auto uit de jaren 50 van BMW. Een sportscoupé die al eerder is geëerd in de vorm van de Z8 en sinds ik hem voor het eerst zag, onwaarschijnlijk hoog op m'n lijst van begeerde auto's is komen te staan:
Afbeeldingslocatie: http://www.cs-zone.com/images/BMW507blauwopen.jpg
De BMW 507

De vorm heeft de inspiratie gevormd voor de Z8, en het modelnummer komt dus terug in het vermogen van de huidige M-serie.
Hij was bedoeld als concurrent voor de MB 300SL (Gullwing), en als je het mij vraagt, vind ik deze meer uitstraling hebben dan de 300SL.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat

Repeat

Nog ff :')

Zeggen dat die gare bmw meer uitstraling heeft dan de Gullwing :') :')

:+

en te weinig vermogen natuurlijk (wikipedia 8) )

imo heeft bmw eigenlijk nooit mooie klassiekers gehad...

[ Voor 38% gewijzigd door Repeat op 30-03-2008 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik weet niet, de lijnen van deze spreken mij meer aan dan van een Gull-Wing... En tja, te weinig vermogen... Ik vind een Volvo P1800 ook waanzinnig mooi, en die had nog minder vermogen. Bij een klassieker gaat het mij ook niet hoeveel pk hij heeft, maar hoe hij eruit ziet.

Maar jouw reactie is wel typisch... Er lijkt een soort stigma op BMW te rusten dat alles wat voor de 02 zit, geen echte BMW is, en eigenlijk vergeten moet worden. Toegegeven, de 02 luidde het begin van de huidige 3-serie, maar er was meer. De 700 van m'n vader heeft ook een belangrijke rol gespeeld. Zonder de 700 zou er tegenwoordig misschien zelfs geen BMW-auto's rond hebben gereden. Toch wordt die in bijna elk overzicht genegeerd, want het was maar een klein simpel wagentje met de 700cc boxer van de BMW boxer motorfiets.

En (ik ga nu iets gevaarlijks zeggen voor de echte fanaten ;) ), de 02 serie heeft z'n oorsprong zelfs buiten de ontwerp studio's van BMW. De laatste auto's van Hans Glas GmbH lijken namelijk verdacht veel op de eerste auto's uit de 02 serie. Hans Glas GmbH (o.a. bekend van de [url=http://de.wikipedia.org/wiki/Goggomobil]Goggomobil[\]) was failliet en overgenomen door BMW, waarna BMW de auto's onder eigen naam is gaan produceren.
De Glas 1700 TS lijkt bijvoorbeeld verdacht veel op de 1500 van BMW
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/95/Glas_1700_TS_2.JPG/800px-Glas_1700_TS_2.JPG

Ondertussen kwam ik nog wat grappigs tegen. De oprichter van BMW (Gustav Otto) is ook de uitvinder van de 4-takt of Otto motor. De hele automobiel industrie bestaat dus dankzij Otto _/-\o_ (die overigens samen met Benz heeft gewerkt aan de eerste auto).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik vind de zware velgen wel mooi staan. Net als met de huidige 7 serie alleen te pruimen als hij een tikkeltje 'fout' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decipherer
  • Laatst online: 22:53
Zit hier al een tijdje mee te lezen omdat ik bmw's over het algemeen toch wel mooie auto's vind. Mijn zwager is al jaren bmw gek (rijdt een 750i van '98) en heeft onlangs ook mijn zus overgehaald bmw te gaan rijden. Toen we haar bmw gingen halen ben ik meegereden omdat ze niet het hele stuk terug wou rijden :+
Toen dus een eind in een 325i cabrio ('95) gereden en ik moet zeggen dat dat me erg goed beviel. Een stuk beter als dat koekblik waar ik nu in rijd (opel vectra 2.5 v6, '98). Die opel wil liever niet de bocht om, dat was met die bmw wel anders! :) Erg positieve ervaring dus.

Aangezien de opel toch wel aan vervanging toe is ben ik maar eens naar een bmw gaan kijken. Nou heb ik een aardige 328i coupe van '96 gezien die ik morgen eens in het echt ga bekijken. Maar de verkoper waarschuwde al dat de auto wel veel verbruikt. Ik wil eigenlijk liever niet dat m'n volgende auto meer gaat verbruiken als m'n huidige maar als ik in de carbase kijk haal ik daar uit dat het verbruik van beide wagens gemiddeld 9 liter op 100km zou moeten zijn. Met de opel klopt dat inderdaad. Ik moet zeggen dat ik over het algemeen rustig rijdt en voornamelijk snelwegkilometers maak. Kan iemand mij vertellen of een verbruik van 9l/100km dan reeel is voor zo'n auto?

Zijn er specifieke aandachtspuntjes als ik ga kijken bij de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Zoals bij alle BMW's alle punten die kunnen duiden op afgetraptheid sowieso nalopen (versleten koppeling, slijtage banden (zowel hoe erg versleten als op welke manier), vreemde versnellingsbakgeluiden (of automaatgeluiden), punten als kleurverschillen e.d. die kunnen duiden op schade, een goede inschatting maken van de verkoper (jong gastje (aftrappen ivm stoer zijn) vs oude knar (veel op het gas rijden ipv de koppeling omdat hij/zij de motorgeluiden niet meer hoort)))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Laatst online: 11-05 20:14

racoon

mooowwww

@JaymzHetfield erg mooie auto, heb je op icq toegevoegd om iets meer te vragen over je auto.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Mijn beamert rijdt sinds gisteren ook weer. Spanrol + geleiderrol van de multiriem vervangen en hij loopt weer prachtig. Hij loopt mooier dan daarvoor, denk dat die spanrol (hydraulisch) al een beetje af was waardoor hij wat tikte.

nu binnenkort ff de vacuumslangen vervangen, hij loopt soms stationair niet zo mooi.

Net op de snelweg in de regen gereden, maar dan word ik toch wel weer verliefd op deze auto hoor, zo'n oud beessie dat zich zo goed houdt O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
MelvinB schreef op zondag 30 maart 2008 @ 15:49:
Deze M6-velgen had ie er in het begin onder:
[afbeelding]
Die had ik ook :) veruit de mooiste wielen voor onder een 6-serie, ook als het geen M6 is. Het maakt hem zo veel sportiever en bruter...de standaard wielen die onder een 6 te krijgen zijn, zijn wat te liefjes naar mijn smaak.

Overigens is een 645 van een paar jaar oud nog steeds duur, maar de prijzen dalen hard en ik verwacht dat ze dat nog wel even zullen doen. Nog 2-3 jaar en hij is toch redelijk bereikbaar voor de gemiddelde enthousiaste autokoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Yeah, m'n 316i is voorzien van een waar K&N open filter :p
Gister heb ik het filter op kunnen halen bij buren, waar hij was afgegeven en heb ik hem er maar gelijk in gelegd.
En zoals te verwachten was het verschil in prestaties enorm!!! De motor gromt alsof het een 5 liter is, en het vermogen is gewoon bruut te noemen _/-\o_ d:)b
.
.
.
.
.
.
.
Ik merk wel iets verschil in het geluid, je kan wat duidelijker het aanzuigen horen. Maar ik hoor dat waarschijnlijk omdat ik het motorgeluid gewoon door en door ken. Ik kon ook horen dat hij anders klonk vlak voor hij wegging voor een kleine beurt. Op hogere toeren lijkt hij wat zwaarder te klinken, maar ja, dan moet ik wel ruim boven de 4000rpm komen en tegelijkertijd vol gas aan het optrekken zijn. Dan is er inderdaad te horen dat er een ander filter in ligt. Niet echt spectaculair dus.

Wat prestaties betreft? Geen flauw idee. Ik merk in ieder geval geen verschil. Misschien dat ik er 1 à 2 pk mee heb gewonnen, maar dat valt compleet weg in de natuurlijke variatie in motorvermogen door de conditie van de lucht (vochtgehalte, druk, stof, etc).

Mij ging het dan ook vooral om de stikker die in de motorruimte geplakt zit nu, en waarop staat dat het filter niet vervangen hoeft te worden, en slechts eens per 80.000 à 100.000km gereinigd hoeft te worden. En voor een filter dat uiteindelijk maar €15 ex verzendkosten heeft gekost, vind ik dat een goede deal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

joepP schreef op zondag 30 maart 2008 @ 11:17:
[...]

Thnx! Dat witte leer was trouwens flink blauw uitgeslagen door mijn spijkerbroekendrageritus. Ze hebben het gelukkig wel weer helemaal schoon kunnen krijgen, maar het is wel een nadeel. Maar ja, ik ga echt niet mijn kleding aanpassen aan mijn auto :)
Dusss... Jij bent bereid om blauwe zetels te krijgen, of regelmatig te reinigen (of in elk geval nadrukkelijke nadelen te ondervinden van wit leren zetels)... enkel omdat je dan... witte zetels hebt? 8)7 :X

Verder is de auto erg bruut (mechanisch/dynamisch). Gefeliciteerd met je aankoop. Hoewel ik zeker iets anders zou gekozen hebben. M5 bvb, omdat deze idd een gewone sedan zou kunnen zijn, en vier deuren heeft. Qua lijnen vind ik de M6 redelijk 'lomp' overkomen. Misschien moet ik die maar eens wat meer in het echt tegenkomen. (gebeurt niet veel helaas :p )

Verder lijkt mij 507 pk op een straatwagen redelijk overbodig (en ik vermoed dat je hiermee geen trackdays zal doen). In top gear zijn vaak wagens langsgeweest van de grote duitse drie, verwikkeld in een pk-oorlog, en telkens is de conclusie dat die pk's gewoon niet op de weg kunnen gezet worden. Gewoon té veel dus.

Kijk ook eens top gear seizoen 7 episode 1. In dezelfde omstandigheden is een 911 met zowat honderd pk minder 6 seconden sneller dan een M6 op een ritje van 1:35. Daar zou ik dan eerder voor gaan, elegantie en proportionaliteit en 'sterke engineering'. Om nog waar te zwijgen van inschrijving-tax-verzekering :p Straight line performance zal overigens wel zeer indrukwekkend zijn vermoed ik :)

No way ook dat ik naar rechts zou gaan :p Je haalt me maar in hoe het kan, maar een bmw hot shot staat niet boven de verkeersregels...

Anyway, mooie aankoop, brute kar !! :Y) :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Anoniem: 131051 schreef op maandag 31 maart 2008 @ 00:26:
[...]
gezet worden. Gewoon té veel dus.

Kijk ook eens top gear seizoen 7 episode 1. In dezelfde omstandigheden is een 911 met zowat honderd pk minder 6 seconden sneller dan een M6 op een ritje van 1:35. Daar zou ik dan eerder voor gaan, elegantie en proportionaliteit en 'sterke engineering'. Om nog waar te zwijgen van inschrijving-tax-verzekering :p Straight line performance zal overigens wel zeer indrukwekkend zijn vermoed ik :)

No way ook dat ik naar rechts zou gaan :p Je haalt me maar in hoe het kan, maar een bmw hot shot staat niet boven de verkeersregels...

Ik vind een Porsche helemaal niet zo bijzonder. De M6 is een grote lompe, maar enorm luxe bak die toch kan sprinten als de beste. Dát is zo gaaf aan de M6. De Porsche kan niet cruisen.

En als je niet aan de kant wilt gaan, besef jezelf dan even het verschil in gewicht tussen die 911 en de M6 ;) Je ketst weg als een steentje tegen de bumper >:)

Overigens heb ik dit weekend mijn eerste boek gekocht, historie van de M-series, om me in te lezen op de verschillende soorten 6 serie van weleer. Het beschrijft precies welke uitvoeringen er geweest zijn, de opties, de kleuren en afwerking, technische specificaties maar ook zaken als accu's, elektrisch systeem, etc etc. Ik hoop ooit een '88 of '89 M635CSI of M6 te bezitten (daar zit dus verschil tussen weet ik nu :P) maar daar er in totaal maar 5835 van zijn gemaakt, en maar een heel klein deel daarvan stamt uit de jaren '87 en later. De reden dat ik die jaartallen wil is omdat ik nu weet dat daar bepaalde zaken standaard waren, zoals ABS en Airco, leren bekleding, maar ook een leren hemel ipv stof. De amerikaanse M6 had zelfs een middenconsole op de achterbank, aangesloten op het Aircosysteem zodat je een koelbox achterin had :P

Ik blijf gewoon nog even dromen. Ik weet dat het een M moet worden, en als ik geen M6 te pakken krijg, settle ik wel voor een M5, maar dan wel de E34 :9

[ Voor 21% gewijzigd door HTT-Thalan op 31-03-2008 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
[...]

In top gear zijn vaak wagens langsgeweest van de grote duitse drie, verwikkeld in een pk-oorlog, en telkens is de conclusie dat die pk's gewoon niet op de weg kunnen gezet worden. Gewoon té veel dus.
Top Gear is mijns inziens een amusementsprogramma, geen programma waardoor je je moet laten leiden bij de aankoop van een auto. De conclusie die jij hierboven neerzet zal, Top Gear kennende, waarschijnlijk gevolgd zijn met het advies een Aston Martin te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@argro
Dat ligt er natuurlijk helemaal aan op wiens advies je afgaat :p Als het aan Hamster ligt, koop je natuurlijk altijd een Porsche :p En volgens Captain Slow ga je voor de Britse klasse. Maar volgens Jeremy Clarkson kom je vaak uit op een auto als de M5 of MB AMG. Dus kies gewoon je favo presentator en volg hem :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
HTT-Thalan schreef op maandag 31 maart 2008 @ 09:12:
[...]

De Porsche kan niet cruisen.

En als je niet aan de kant wilt gaan, besef jezelf dan even het verschil in gewicht tussen die 911 en de M6 ;) Je ketst weg als een steentje tegen de bumper >:)
Met een 997 en de "luchtvering" optie kan je gewoon lekker comfortabel cruisen.. Het moment dat je het knopje met het veertje indrukt gaat die lekker stuiteren. De 911 staat er juist bekend om dat het een allerdaagse sportauto kan zijn.

1500kg voor een carrera 4S kan ik niet echt heel ligt noemen.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
deepbass909 schreef op maandag 31 maart 2008 @ 09:27:
@argro
Dat ligt er natuurlijk helemaal aan op wiens advies je afgaat :p Als het aan Hamster ligt, koop je natuurlijk altijd een Porsche :p En volgens Captain Slow ga je voor de Britse klasse. Maar volgens Jeremy Clarkson kom je vaak uit op een auto als de M5 of MB AMG. Dus kies gewoon je favo presentator en volg hem :p
Dat is precies wat ik bedoel, een leuk programma met wat onderlinge "strijd" tussen presentatoren. Wanneer je een M6 niet koopt louter omdat Top Gear het geen goede auto vond (geen idee of ze dat echt vonden, hypothetisch) dan begrijp je het programma niet helemaal, dat is het punt wat ik wilde maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepP
  • Niet online
[...]

Dusss... Jij bent bereid om blauwe zetels te krijgen, of regelmatig te reinigen (of in elk geval nadrukkelijke nadelen te ondervinden van wit leren zetels)... enkel omdat je dan... witte zetels hebt? 8)7 :X
Ehm nee. Er zijn niet zoveel M6jes te koop tweedehands, en al helemaal niet in de mooiere kleuren met dito interieur. Ik had me helemaal niet beseft dat dat vlekken ging geven met spijkerstof. Nahja, als je het bijhoudt is het geen probleem, ik zou de volgende keer weer dezelfde keuze maken.
Verder is de auto erg bruut (mechanisch/dynamisch). Gefeliciteerd met je aankoop. Hoewel ik zeker iets anders zou gekozen hebben. M5 bvb, omdat deze idd een gewone sedan zou kunnen zijn, en vier deuren heeft. Qua lijnen vind ik de M6 redelijk 'lomp' overkomen. Misschien moet ik die maar eens wat meer in het echt tegenkomen. (gebeurt niet veel helaas :p )
Trust me, in het echt is ie -veel- eleganter dan op de foto. De echtheidsbonus is gigantisch, in tegenstelling tot de M5. Die vond ik in het echt juist een beetje tegenvallen. Verder kan je die auto's eigenlijk niet vergelijken vind ik.
Verder lijkt mij 507 pk op een straatwagen redelijk overbodig (en ik vermoed dat je hiermee geen trackdays zal doen). In top gear zijn vaak wagens langsgeweest van de grote duitse drie, verwikkeld in een pk-oorlog, en telkens is de conclusie dat die pk's gewoon niet op de weg kunnen gezet worden. Gewoon té veel dus.
Sorry dat ik het zeg, maar dat is echt bullshit van de bovenste plank ;)

Met de M knop kan je schakelen tussen 400 en 500pk, en dat verschil merk je echt wel. Zeker in tussensprints en als je ruim boven de 150 komt. Natuurlijk heb je er in het bochtenwerk niet zoveel aan, maar dat is toch niet wat je met dit soort auto's doet. Ze zijn gemaakt om te cruisen, en dan is elke pk extra welkom. De traction control maakt het allemaal makkelijk te beheersen, maar zonder zou ik er niet snel iemand anders in laten rijden.
De vergelijking tussen een M6 en een 911 gaat volledig mank. Het zijn compleet andere auto's. Porsches worden met het circuit in het achterhoofd gebouwd, wat je vooral merkt in de remmen, de stugheid en een wat hogere bochtensnelheid. Daarvoor lever je wel heel veel opties en comfort in, en je houdt echt geen kofferruimte over. Aangezien ik toch ongeveer nooit op het circuit rij kies ik voor de luxe van een GT in plaats van de bruutheid van een pure racebak. Plus dat ik persoonlijk een M6 veel mooier (en exclusiever!) vind dan een 911. Maar als je er een kwijt moet zeg ik geen nee ;)

Thnx ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:50

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik mag een nieuwe leasebak uitzoeken en zit te twijfelen tussen een 318i en een 320i. Sinds de 320i geen 6-cylinder is boeit het typeplaatje me niet :P maar is er iemand met ervaring met beide modellen? Mijn gevoel zegt me dat de 318i goed genoeg is voor Nederland, maarja, het scheelt toch 27 pk ofzo. Ze hebben wel allebei energielabel A _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Collega en vriend Roelant had dezelfde keuze, en heeft uiteindelijk gekozen voor een goed aangeklede 318i in plaats van een minder luxe 320i. Voor dagelijks gebruik voldoet de 318i meer dan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Wokschotel schreef op maandag 31 maart 2008 @ 14:54:
Ik mag een nieuwe leasebak uitzoeken en zit te twijfelen tussen een 318i en een 320i. Sinds de 320i geen 6-cylinder is boeit het typeplaatje me niet :P maar is er iemand met ervaring met beide modellen? Mijn gevoel zegt me dat de 318i goed genoeg is voor Nederland, maarja, het scheelt toch 27 pk ofzo. Ze hebben wel allebei energielabel A _O-
Badge eraf laten en wat meer uitrusting nemen. Niemand die het wat boeit. :)

/edit

Wat Daniel zegt dus :P :w

[ Voor 3% gewijzigd door max op 31-03-2008 15:25 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Laatst online: 00:38

Wimo.

Shake and Bake!

Wokschotel schreef op maandag 31 maart 2008 @ 14:54:
318i loaded! Prachtige wagen trouwens O+ Vele malen mooier dan de 1-serie ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

argro schreef op maandag 31 maart 2008 @ 09:20:
[...]
Top Gear is mijns inziens een amusementsprogramma, geen programma waardoor je je moet laten leiden bij de aankoop van een auto. De conclusie die jij hierboven neerzet zal, Top Gear kennende, waarschijnlijk gevolgd zijn met het advies een Aston Martin te kopen.
Ik laat mijn mening ook niet dicteren door topgear. Ik zie alleen dat op een schotse B-road, in de regen, door de 'stig', de aston V8 en de bmw M6 beiden een tijd van 1.35 neerzetten en de porsche met zoveel minder pk, 1.29.

Ergens doet iemand toch iets verkeerd (of de ander juist heel goed). Zoals gezegd zijn ook niet alle porsches die-hard en prima te gebruiken als long distance cruisers. (ik zie ook niet in wat kofferruimte met 'gt cars' te maken heeft) Achterin de M6 lijkt het mij ook niet bijzonder comfortabel vertoeven eigenlijk ;) (maar daar is hij ook niet voor gemaakt)

Zoals JoepP echter aangeeft gaat het ook over straight line performance, en daar zullen die pk's vast wel welkom zijn. Maar rechtuit sprintjes op de autosnelweg gaat 1. snel vervelen en 2. kan alleen in Duitsland ;)

Ik heb trouwens gisteren nog eens wat prijzen opgezocht, en die 6-series zijn (in BE) erg duur :p De prijs van de M heb ik niet op de site gevonden, maar de 'gewone' gaan van
630i => 68800 (zonder opties) naar
650i => 82500 (zonder opties)
edit: M6 => 115850 (zonder opties) (toch gevonden)

Ik kan me slechts voorstellen wat een M dan wel niet moet kosten (en al helemaal in Nederland). Nou, voor dat bedrag zou er bij mij echt wel iets anders in m'n garage komen.
Anyway, altijd leuk, hypothetisch auto's uitkiezen die je toch nooit zal kunnen betalen :p Daarom, extra veel respect voor wie wel die bedragen kan neertellen. (als ik ooit in een TTS/cayman S/Z4 zit zal ik al tevreden zijn :) )

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 131051 op 31-03-2008 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:50

Wokschotel

Op 6 wielen

Wimo. schreef op maandag 31 maart 2008 @ 16:06:
[...]

318i loaded! Prachtige wagen trouwens O+ Vele malen mooier dan de 1-serie ..
Dan wordt het een 318i. Nu alleen nog kiezen tussen de Business Line of executive. Navigatie boeit me niets, maar het dashboard ziet er wel mooier uit. En de businessline heeft LM-velgjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-04 08:44
Repeat schreef op zondag 30 maart 2008 @ 17:18:
Nog ff :')

Zeggen dat die gare bmw meer uitstraling heeft dan de Gullwing :') :')

en te weinig vermogen natuurlijk (wikipedia 8) )

imo heeft bmw eigenlijk nooit mooie klassiekers gehad...
Nou ik vind de 507 een schitterende auto, jammer dat er zo weinig van gemaakt zijn (en er nu nog maar zo weinig over zijn!)

maar de 502 (Barok Engel) is ook mooi

Afbeeldingslocatie: http://www.bmw-classic-cars.ch/Bilder/BMW502_1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/480/6/417e71ba03ebc0a7e67ddb0a98d2adf6.jpg.

Afbeeldingslocatie: http://www.van.at/flame/flame03/set02/bmw502c.jpg

:9 ooit als het schip met geld komt, ruil ik hier m'n 3.0 S voor in....

[ Voor 5% gewijzigd door 2bmws op 31-03-2008 16:44 ]

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Anoniem: 131051 schreef op maandag 31 maart 2008 @ 16:25:

Ik heb trouwens gisteren nog eens wat prijzen opgezocht, en die 6-series zijn (in BE) erg duur :p De prijs van de M heb ik niet op de site gevonden, maar de 'gewone' gaan van
630i => 68800 (zonder opties) naar
650i => 82500 (zonder opties)
edit: M6 => 115850 (zonder opties) (toch gevonden)

Ik kan me slechts voorstellen wat een M dan wel niet moet kosten (en al helemaal in Nederland).
Best goedkoop vergeleken hier :P

BMW 6-serie 630i € 90.300,- (handbak zonder opties)
BMW 6-serie 630i aut € 94.195,- (zonder opties)
BMW 6-serie 650i € 116.050,- (zonder opties)
BMW 6-serie m6 aut € 174.930,- (dunno)

Maarja zo'n soort snelle GT cruiser in die prijs klasse kom je eigenlijk alleen uit bij de M6 en SL63 AMG (welke al 30K meer kost)

[ Voor 7% gewijzigd door KappeNou op 31-03-2008 17:43 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepP
  • Niet online
Anoniem: 131051 schreef op maandag 31 maart 2008 @ 16:25:
[...]

Ik laat mijn mening ook niet dicteren door topgear. Ik zie alleen dat op een schotse B-road, in de regen, door de 'stig', de aston V8 en de bmw M6 beiden een tijd van 1.35 neerzetten en de porsche met zoveel minder pk, 1.29.

Ergens doet iemand toch iets verkeerd (of de ander juist heel goed). Zoals gezegd zijn ook niet alle porsches die-hard en prima te gebruiken als long distance cruisers. (ik zie ook niet in wat kofferruimte met 'gt cars' te maken heeft) Achterin de M6 lijkt het mij ook niet bijzonder comfortabel vertoeven eigenlijk ;) (maar daar is hij ook niet voor gemaakt)
Als je er vanuit gaat dat ze de auto's gebouwd hebben voor het racen op natte Schotse B-wegen wel ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Laatst online: 11-05 20:14

racoon

mooowwww

IK zit met een probleempje, binnenkort mag ik een andere auto leasen, maar welke is duurder ik heb nu een peugeot 307 sw met oxygo pakket en een i.6 hdi motor.

Maar wil heel graag de 3 deurs bmw 118 met navigatie en stuurbediening leasen.

Kan iemand mij vertellen welke auto duurder is?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
racoon schreef op maandag 31 maart 2008 @ 21:38:
IK zit met een probleempje, binnenkort mag ik een andere auto leasen, maar welke is duurder ik heb nu een peugeot 307 sw met oxygo pakket en een i.6 hdi motor.

Maar wil heel graag de 3 deurs bmw 118 met navigatie en stuurbediening leasen.

Kan iemand mij vertellen welke auto duurder is?
tsja - zou je moeten kijken wat ze in de lease doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-05 10:38
directlease.nl

[ Voor 53% gewijzigd door EQJim op 31-03-2008 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

joepP schreef op maandag 31 maart 2008 @ 12:24:
[...]

Ehm nee. Er zijn niet zoveel M6jes te koop tweedehands, en al helemaal niet in de mooiere kleuren met dito interieur. Ik had me helemaal niet beseft dat dat vlekken ging geven met spijkerstof. Nahja, als je het bijhoudt is het geen probleem, ik zou de volgende keer weer dezelfde keuze maken.

[...]

Trust me, in het echt is ie -veel- eleganter dan op de foto. De echtheidsbonus is gigantisch, in tegenstelling tot de M5. Die vond ik in het echt juist een beetje tegenvallen. Verder kan je die auto's eigenlijk niet vergelijken vind ik.

[...]

Sorry dat ik het zeg, maar dat is echt bullshit van de bovenste plank ;)

Met de M knop kan je schakelen tussen 400 en 500pk, en dat verschil merk je echt wel. Zeker in tussensprints en als je ruim boven de 150 komt. Natuurlijk heb je er in het bochtenwerk niet zoveel aan, maar dat is toch niet wat je met dit soort auto's doet. Ze zijn gemaakt om te cruisen, en dan is elke pk extra welkom. De traction control maakt het allemaal makkelijk te beheersen, maar zonder zou ik er niet snel iemand anders in laten rijden.

[...]

De vergelijking tussen een M6 en een 911 gaat volledig mank. Het zijn compleet andere auto's. Porsches worden met het circuit in het achterhoofd gebouwd, wat je vooral merkt in de remmen, de stugheid en een wat hogere bochtensnelheid. Daarvoor lever je wel heel veel opties en comfort in, en je houdt echt geen kofferruimte over. Aangezien ik toch ongeveer nooit op het circuit rij kies ik voor de luxe van een GT in plaats van de bruutheid van een pure racebak. Plus dat ik persoonlijk een M6 veel mooier (en exclusiever!) vind dan een 911. Maar als je er een kwijt moet zeg ik geen nee ;)

[...]

Thnx ;)
Nah als ze de 911 echt voor 't circuit hadden gebouwd had de motor ergens anders gehangen hoor :+
En en 911 beslaat gewoon een veel groter gebied dan de 6 serie, maakt niet uit maar bijv een 911 carrera vergelijken met een dikke GT3 :P die vergelijking gaat mank, dat zijn 2 zeer verschillend bedoelde auto's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Laatst online: 19-04 14:57
racoon schreef op zondag 30 maart 2008 @ 21:41:
@JaymzHetfield erg mooie auto, heb je op icq toegevoegd om iets meer te vragen over je auto.
Je kan het beter op een andere manier proberen, want icq gebruik ik niet meer.

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

endless schreef op zondag 30 maart 2008 @ 04:17:

@Femme:
Wat is de status van jouw Alpina Z4 eigenlijk? Al een tijdje niks meer van gezien of gehoord..
Zijn alle onderdelen al binnen, en wat is de status enzo?
En het belangrijkste, wanneer mocht ik dat rondje nou meerijden? :P
Het gaat nu voorspoedig. Het moeilijke werk met de stoelen en de gordels is gedaan. De Recaro's zijn bij een leerbekleder om voorzien te worden van zwart leer met Alpinakleurige stikseltjes in een gestempeld Alpina-logo. Hopelijk komen die deze week terug. De Voltphreaks-accu is erin gezet en achter de rollbars zijn ledjes aangebracht om de kap bij nacht subtiel te verlichten :) . Vorige week is de auto kaalgemaakt en afgeschuurd (matte lak staat best wel stoer :) ). Deze week wordt hij gespoten in een donkergrijze Lamborghini-kleur. Daarna kan hij afgebouwd worden.

Dit zijn de foto's van donderdag:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PgdKheFYYvqe6x2IfJL5Bsek/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aQf6snW4xscvURlnBqf2uEp6/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/y3ONscMQJkWD46SSf91JAZNU/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kaMGtI5qPL5pQkTXn4D7Wzdw/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8ZongdI2ENzRTrROYDzhQq8m/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gABaZwO08N1ECotu4qReoYO3/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jDW53Qm0wzgsCbFXsKAg7UnS/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0rpIa8bBxzJI3SC34GVvwp7M/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tappAB73eCdcOKz2gD8nHfVP/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Cb3Dqthb0cSwdVbZVJT03ezI/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pliq8NG0VdxUdOhIq5VznPaj/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:47

duderuud

Sliden is koel

Ging je er nou nog een supercharger op laten bouwen? Of is dat al gedaan?

Ik verwacht wel een filmpje als dat ding gemonteerd is hé! :)

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

De uitlaat is kennelijk gemodificeerd? Het duurt wel lang op deze manier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
Vet :D

Ook weer mooie fotos :)

En ook wel echt mooie garage daar. :9

Ik heb even een paar dagen niet gekeken en alweer een paar pagina's gevuld :o
Het grote BMW topic lijkt wel een AA meetingpoint ofzo. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Heuving schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 09:24:
[...]

Vet :D

Ook weer mooie fotos :)

En ook wel echt mooie garage daar. :9

Ik heb even een paar dagen niet gekeken en alweer een paar pagina's gevuld :o
Het grote BMW topic lijkt wel een AA meetingpoint ofzo. :+
Asfaltjunkies Anonymous? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Of Asociale Asfaltmisbruikers ;)

Met 17.000km in 17 maanden op bejaardentempo kan ik mijzelf daar niet toe rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Wekkel schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 09:57:

Met 17.000km in 17 maanden op bejaardentempo kan ik mijzelf daar niet toe rekenen.
Sinds mei vorig jaar ongeveer 21000 kilometer in mijn 520i, en rij eigenlijk standaard te hard :9

Een distributeur van Storage systemen die ik net op bezoek had, liet mij weten dat zijn zus nog een goed lopende 6 serie uit '78 in haar garagebox heeft staan, een onafgemaakt project, in onderdelen. Mag voor een habbekrats weg, omdat het in de weg staat. Ik val met mijn neus in de boter :D Hij gaat straks voor mij bellen wat het word. Nu even een box regelen voor mezelf :P

[ Voor 36% gewijzigd door HTT-Thalan op 01-04-2008 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:31
Ohwjah, ik ben fan, de volgende wordt weer een BMW, of in ieder geval een auto waar ze ook aan de kwaliteit denken. Rijdt super, stil, zit perfect en extreem heet en sexy natuurlijk :P

Afbeeldingslocatie: http://a934.ac-images.myspacecdn.com/images01/104/l_0068c1d63b99bd97800164c13785d375.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Poeh, ik wou dat ik aan de 17.000km in 17 maanden zou zitten... Ik heb in minder dan een jaar tijd 20.000km gereden... en dat is puur prive gebruik :X
In mei zou hij eigenlijk z'n jaarlijkse beurt moeten hebben, maar dat was dus al afgelopen februari... Ik had dus 20.000km in 9 maanden tijd gereden... En in het huidige tempo verwacht ik dat hij in oktober of november weer voor z'n grote beurt mag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
Wekkel schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 09:57:

Opzich niet nee ;)
Dat is wel echt vrij weinig, 1.000 km per maand.

Heuving is trouwens verliefd.... op een Audi S8 in duitsland, alleen ik denk dat de bank het er niet echt mee eens is :'( staat te koop voor 71k in Duitsland. Tel je de BPM en slurptaks erbij zit je ook over de ton waarschijnlijk...
Afbeeldingslocatie: http://vtp.audi.com/carimg/1/400/300/1/3079413.jpg
Afbeeldingslocatie: http://vtp.audi.com/carimg/1/400/300/4/3079413.jpg

En nu is het wel echt afgelopen met audi gepraat. Ik ga wel emigreren naar het Audi topic :+

@ Conzito: Sweet :) ik vind het soms lelijk, plastic aan de achterkant (o.a. VW Golf) maar bij een witte 1er staat t wel echt super :9

[ Voor 25% gewijzigd door Heuving op 01-04-2008 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Heuving schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 11:21:
[...]

Opzich niet nee ;)
Dat is wel echt vrij weinig, 1.000 km per maand.

Heuving is trouwens verliefd.... op een Audi S8 in duitsland, alleen ik denk dat de bank het er niet echt mee eens is :'( staat te koop voor 71k in Duitsland. Tel je de BPM en slurptaks erbij zit je ook over de ton waarschijnlijk...
[afbeelding]
[afbeelding]

En nu is het wel echt afgelopen met audi gepraat. Ik ga wel emigreren naar het Audi topic :+

@ Conzito: Sweet :) ik vind het soms lelijk, plastic aan de achterkant (o.a. VW Golf) maar bij een witte 1er staat t wel echt super :9
Audi :{w

Als je die 7 wegdoet voor weinig, ik hou me aanbevolen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:31
@ Heuving, bij de VW Golf zijn ze gewoon de complete onderkant van de achterbumper vergeten te spuiten, dat kan gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
HTT-Thalan schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 11:32:
[...]

Audi :{w

Als je die 7 wegdoet voor weinig, ik hou me aanbevolen :')
t zou een prima koop zijn, voor de resterende garantie termijn :+

@ ConZito: Juistem >:)

[ Voor 4% gewijzigd door Heuving op 01-04-2008 11:38 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.