Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 09:52
Get!em schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 10:17:
[...]

Echter... hij vraagt naar de regeling in zijn algemeenheid, ik ik kan je uit ervaring vertellen dat hij bij concullegas nog slechter is.
Voorbeeld: bij mijn vorige werkgever kon ik een Seat Ibiza 1.2 ecomotive diesel leasen (14%).
Hiervan had ik, ongeacht functie, al 120 euro EB.
Dat was dan wel een hele sjofele regeling :)

Ik denk dat dat niet de norm mag heten in de IT. De meeste IT-ers houden leasebudget over als ze een Ibiza Ecomotive rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

t_captain schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 11:14:
[...]

Dat was dan wel een hele sjofele regeling :)

Ik denk dat dat niet de norm mag heten in de IT. De meeste IT-ers houden leasebudget over als ze een Ibiza Ecomotive rijden.
Klopt, 1 vd reden voor vertrek....

Maar wat ik ermee bedoel te zeggen is, bij de buren is het gras ook niet altijd groener...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik weet niet welke werkgever het was, maar ik betwijfel of je je vorige werkgever als benchmark voor de IT dienstverleners mag zien.
Mijn indruk is dat de gemiddelde IT consultant een leasebedrag van pakweg 800 euro incl brandstof heeft. Sommige bedrijven stellen het budget vast naar functieniveau, andere bedrijven hebben voor iedereen hetzelfde budget. Of je nu bij CGI, Accenture of, Cap, Sogeti, of Ordina kijkt, het zal elkaar allemaal niet zo heel veel ontlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Oh, zeker geen benchmark, juist niet.
Laat ik het zo zeggen:
De leaseregeling van Ordina zit volgens mij op het gemiddelde van de ICT bedrijven die je noemt, mogelijk er marginaal onder. Misschien is mijn waardering redelijk/goed dan inderdaad iets te optimistisch en is redelijk een beter woord. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:19

vectormatic

Warlock of the doorlock

Get!em schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 12:24:
Oh, zeker geen benchmark, juist niet.
Laat ik het zo zeggen:
De leaseregeling van Ordina zit volgens mij op het gemiddelde van de ICT bedrijven die je noemt, mogelijk er marginaal onder. Misschien is mijn waardering redelijk/goed dan inderdaad iets te optimistisch en is redelijk een beter woord. :)
Die kant wou ik op inderdaad, een paar jaar geleden was goed misschien nog wel een passende beschrijving, maar er is de afgelopen tijd zoveel versobered dat de leaseregeling er nu nog maar met een 6-je af komt wat mij betreft. Nu weet ik ook wel dat er bij concurrenten ook volop aan dit soort semi-secundaire arbeidsvoorwaarden wordt gerommeld, maar dat maakt voor mij de ordina regeling niet beter.

De regeling die je schetst van je vorige werkgever is overigens erg bizar, en zou voor mij al meer dan genoeg reden zijn om er niet eens te gaan werken.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 12:49
Volgens mij is de Leaseregeling niet enorm slecht, maar ook niet goed.
Een bedrijf als Capgemini heeft een iewat ruimere leaseregeling maar ook daar zijn ze daarin aan het snijden (eigen bijdrage obv hoeveelheid prive kilometers/brandstofverbruik).

De regeling van Ordina is "normaal" fatsoenlijke auto, geen vreemde heffingen, helaas geen brandstofvergoeding in het buitenland.

Ik ben op het moment aan het proberen te sturen wat ik krijg, maar vooralsnog heb ik het vooruitzicht op een Prius, goedkoop onder mijn leasenorm en zéker goedkoper dan het golfje wat ik nu rij bij mijn huidige werkgever (VW's zijn in catalogus waarde reteduur).

[ Voor 66% gewijzigd door Ikke_Niels op 16-09-2013 09:43 ]

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ikke_Niels schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 13:41:
Ik ben op het moment aan het proberen te sturen wat ik krijg, maar vooralsnog heb ik het vooruitzicht op een Prius, goedkoop onder mijn leasenorm en zéker goedkoper dan het golfje wat ik nu rij bij mijn huidige werkgever (VW's zijn in catalogus waarde reteduur).
Ah, die staat in de poel beschikbaar/gereserveerd sinds kort inderdaad...

[ Voor 24% gewijzigd door Get!em op 06-06-2013 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
Get!em schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 14:23:
[...]

Ah, die staat in de poel beschikbaar/gereserveerd sinds kort inderdaad...
Er stond ook een auris (had ik graag gewild) maar iemand anders had die al weggeklauwd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:52
Weet iemand hoe het zit met het aannemen van starters bij Ordina? Ik zie namelijk maar 3 vacatures op de Ordina site staan voor starters. Ik had verwacht dat ze er wel iets meer zochten :)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lector
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-06-2018
Strider schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 18:58:
Weet iemand hoe het zit met het aannemen van starters bij Ordina? Ik zie namelijk maar 3 vacatures op de Ordina site staan voor starters. Ik had verwacht dat ze er wel iets meer zochten :)
Tja zo vlak voor de vakantieperiode is een slechte tijd voor starters. Traineetrajecten starten bij Ordina doorgaans in de periode september tot en met april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Mijn divisie (software development) richt zich niet heel erg op starters, de strategie daar is meer om op mediors/seniors te mikken, aangezien die makkelijker in te zetten zijn bij klanten/projecten.

Het kan zijn dat dit per divisie verschilt, en ook binnen OSD wordt er wel eens een schoolverlater aangenomen, maar het is niet echt de focus voor zover ik zie.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speculaasje
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 09:26
Lector schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 11:04:
[...]

Tja zo vlak voor de vakantieperiode is een slechte tijd voor starters. Traineetrajecten starten bij Ordina doorgaans in de periode september tot en met april.
Wellicht dat je via het Young Professional programma binnen kunt komen als starter? Onder die noemer ben ik vorig jaar ook begonnen bij Ordina.

Ik zie dat er op dit moment alleen een vacature open staat in de richting van Tester. Voorheen waren het er meer maar wellicht komt dit nog in de loop v.d. tijd.

Daarnaast lijkt het me geen kwaad te kunnen als je een functie ziet dat je leuk lijkt waar je bij de sollicitatie een verwijzing maakt naar het YP programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Klopt, die van junior tester YP staat nog steeds open.

http://www.werkenbijordin...essional-software-tester/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben inmiddels bij Ordina begonnen en heb al een hele leuk klus te pakken. Ben erg tevreden dus :)

Wel nog een vraag over de mobiele telefoon: ik heb een mobiele telefoon gekregen, waarbij nadrukkelijk is aangegeven dat deze alleen bedoeld is voor zakelijk gebruik. Ik vind het eigenlijk bijzonder onhandig dat ik nu 2 telefoons heb. Ik ga niet dagelijks beide telefoons meenemen en mijn eigen telefoon heeft eigenlijk een veel beter scherm. De Ordina telefoon ligt nu dus maar stof te vergaren.

Weet iemand of er bij Ordina ook ruimte is voor andere oplossingen met betrekking tot die mobiele telefoon regeling? Zelf lever ik liever de telefoon in voor een (bescheiden) vergoeding voor mijn eigen telefoonabonnement.

Ik ga deze vraag sowieso binnenkort aan mijn BUM voorleggen, maar wellicht dat jullie al iets kunnen zeggen over mogelijke oplossingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Verwijderd schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 09:56:
Weet iemand of er bij Ordina ook ruimte is voor andere oplossingen met betrekking tot die mobiele telefoon regeling? Zelf lever ik liever de telefoon in voor een (bescheiden) vergoeding voor mijn eigen telefoonabonnement.

Ik ga deze vraag sowieso binnenkort aan mijn BUM voorleggen, maar wellicht dat jullie al iets kunnen zeggen over mogelijke oplossingen :)
Het ligt er denk een beetje aan hoeveel je voor je functie moet bellen. Meestal zit er in de onkostenvergoeding die je krijgt al een component voor incidenteel gebruik van je prive telefoon. ( In ieder geval toen ik bij Ordina werkte ). Maar aangezien jij een telefoon van Ordina krijgt zal je misschien meer bellen, dus dan is het inderdaad handig om te vragen of daar ook een vergoedingsregeling voor is, in plaats van een beschikbaar gestelde telefoon.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woy schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 10:02:
[...]

Het ligt er denk een beetje aan hoeveel je voor je functie moet bellen. Meestal zit er in de onkostenvergoeding die je krijgt al een component voor incidenteel gebruik van je prive telefoon. ( In ieder geval toen ik bij Ordina werkte ). Maar aangezien jij een telefoon van Ordina krijgt zal je misschien meer bellen, dus dan is het inderdaad handig om te vragen of daar ook een vergoedingsregeling voor is, in plaats van een beschikbaar gestelde telefoon.
Ik denk dat ik niet veel moet bellen hoor. Volgens mij kreeg iedereen zo'n ding :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Verwijderd schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 10:14:
[...]

Ik denk dat ik niet veel moet bellen hoor. Volgens mij kreeg iedereen zo'n ding :S
Ok, het kan natuurlijk dat de regelingen aangepast zijn. Toen ik bij Ordina werkte was een gedeelte van de netto onkosten vergoeding gewoon voor je telefoon, dat is bij mijn huidige werkgever ook het geval. Maar er kan in 7 jaar natuurlijk een hoop veranderd zijn ;)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ik sjouw ook met 2 telefoons.
Van Ordina krijg je nu een Galaxy Ace (tenminste, dit voorjaar nog). Geen denderende telefoon om mee bezig te zijn (email/sms/agenda) en te weinig ruimte voor fatsoenlijke Apps. Gevolg: Telefoon nu alleen in belstand en 3g-->1g stand ingeschakeld en ook dataconnectie uitgezet, wifi uitgezet. Hij zit in de laptop tas, gaat nu meer dan 1 week mee op 1 batterijlading. Incidenteel bellen kan er dus mee en ben bereikbaar :)
Prima oplossing voorlopig.

Ook handig: ik kreeg bij een klant geen internetconnectie (niet toegestaan op Ordina laptop). Toen telefoon maar als modem ingesteld. Dat wil je niet op je eigen telefoon doen natuurlijk :)

Vergoeding weet ik niks van, als je het voor elkaarkrijgt, laat maar weten, dan ruil ik hem ook zo in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:19

Wish

ingwell

Er is geen vergoeding voor "privé" telefoons of gebruik daarvan. Het zou wel handig zijn als de werkgever dualsims zou gaan uitgeven.

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:00

timovd

Voorsprong door techniek

Bij het servicepoint kun je ook vragen voor een Nokia dumb-phone. Dat vind ik veel handiger dan een goedekope (not-so-)smart-phone. Ik doe een paar weken meet de batterij, aangezien ik 'm bijna niet gebruik.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 12:46
Wish schreef op maandag 16 september 2013 @ 08:29:
Er is geen vergoeding voor "privé" telefoons of gebruik daarvan. Het zou wel handig zijn als de werkgever dualsims zou gaan uitgeven.
Bij Ordina Belgie heb je wel de keus ... ofwel netto-vergoeding ofwel abonnement ... kan zijn dat telefoon krijgen ook nog een optie was, maar daar ben ik dus niet meer zeker van.

Abonnement mag ook gewoon prive gebruikt worden.

Voor mij persoonlijk was de vergoeding interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Belastingtechnisch mag je de telefoon niet privé gebruiken. Je tekent bij ontvangst dat je een eigen telefoon hebt.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Jawel, als het binnen bepaalde grenzen blijft. 10% prive, 90% zakelijk? Zoiets.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Er zijn weer een paar nieuwe YP / Starter functies, mochten er mensen buiten ordina geinteresseerd zijn en meelezen.

Young Professional Business Intelligence
Onlangs afgestudeerd? Kies voor een intelligent carrièrepad! Ordina wijst je de weg in Business Intelligence.
Young Professional SAP BI Consultant
Ben jij net afgestudeerd of heb je maximaal 2 jaar relevante werkervaring en is SAP voor jou de toekomst? Ordina SAP Solutions is op zoek naar een ambitieuze starter!
Young Professional SAP Technology Consultant
Ben jij net afgestudeerd of heb je maximaal 2 jaar relevante werkervaring en ben jij altijd bezig met de nieuwste technische ontwikkelingen? Ordina SAP Solutions is op zoek naar een ambitieuze starter!

Per Feb 2014 weer paar plekken :)
http://www.werkenbijordin...ureaanbod/?q=young&sort=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2013 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 12:46
Verwijderd schreef op maandag 23 december 2013 @ 17:40:
Beste leden,

Hoe ziet het Young Professional traject bij Ordina eruit? Word je gelijk bij klanten ingezet of niet ?

Welke mogelijkheden heeft een Young Professional op het gebied van leasen? en hoeveel zal dit gaan kosten aangezien ik ook onbeperkt kilometers wil gaan maken.
Ehm ... zijn dat niet van die vragen die je stelt bij je solicitatie of voordat je een krabbel onder een contractje zet :?

Soit, voor arbeidsvoorwaarden Ordina NL kan ik niet spreken.
Maar ik neem wel aan dat ze je eerst wat opleiding gaan geven alvorens je bij een klant neer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:21

avotar

P0werd by Black Coffee

Dus je hebt getekend, maar weet niet waarvoor je hebt getekend?

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Verwijderd schreef op maandag 23 december 2013 @ 17:40:
Beste leden,

Hoe ziet het Young Professional traject bij Ordina eruit? Word je gelijk bij klanten ingezet of niet ?

Welke mogelijkheden heeft een Young Professional op het gebied van leasen? en hoeveel zal dit gaan kosten aangezien ik ook onbeperkt kilometers wil gaan maken.
Daarvoor staat publiek beschikbare info op de site. Verdere arbeidsvoorwaarden en details van het YP traject kun je in een gesprek naar vragen.
HET YOUNG PROFESSIONAL-PROGRAMMA
In het Young Professional-programma maak je van verschillende kanten kennis met Ordina en onze klanten. De basis leg je in de praktijk, want we geloven dat je 70% leert on the job, 20% door feedback en 10% door training.
Er veel aandacht voor het verbinden van techniek en business. En we willen dat je slaagt. Daarom start je gelijk met een introductie- programma. Daarna ga je gelijk aan de slag met een uitdagend project. Intern of bij een klant op locatie. Zo leer je razendsnel. Je krijgt in no time feeling met de mensen, de verschillende afdelingen, bedrijfsprocessen, noem maar op. Dat begint gewoon lekker. Tegelijkertijd krijg je een vakinhoudelijke opleiding waar je de diepte van je vakgebied leert kennen. In de eerste fase van je carrière geef je je loopbaan dus vorm door de combinatie van vakinhoud en trainingen op het gebied van soft skills, klant- & domeinkennis en intervisie.
http://www.werkenbijordina.nl/nl-nl/young-professionals/
http://www.startersmeteenverhaal.nl/

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-09 23:31
Hallo allemaal. Weer even een schopje in dit topic. Ik mag assesment doen (online) en heb eind deze maand dan een gesprek bij Ordina. Ben je na dat assesment eigenlijk al met een been binnen? of moet je ook echt uitblinken in het gesprek nog t.o.v. de andere kandidaten?

• t_captain
In de detachering is er niet zo'n felle concurrentiestrijd tussen X kandidaten voor een bepaalde vacature. Als er in een groep sollicitanten 3 goede kandidaten zitten, wil een detacheerder wel eens kiezen om ze alledrie aan te nemen.

De beperking is niet het aantal vacatures, maar de hoeveelheid mensen die men bij klanten kan wegzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag allemaal,

Heb vorige week assessment gedaan en gehaald en deze week gesprek gehad voor de positie van Business Consultant. Ter voorbereiding op een eventueel tweede gesprek ben ik benieuwd naar de salarisindicatie die bij deze functie hoort (medior en senior) en het max. lease budget excl brandstof.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rohan22
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-09 22:45
Hello allemaal,

Iemand enig idee wat de test allemaal inhoudt?
Welke soorten krijg je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 15:20
rohan22 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:44:
Hello allemaal,

Iemand enig idee wat de test allemaal inhoudt?
Welke soorten krijg je?
Het is de test van PIC-Company, deze is niet heel moeilijk. Op de site staat een voorbeeld site en de moeilijkheid van de vragen komt goed overeen met de werkelijke test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rohan22
thanks, heb het bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die reeds bij Ordina werkzaam zijn ... hoe ervaren jullie de werksfeer bij Ordina binnen de teams en met het hogere management? Uiteraard verschilt dit van afdeling tot afdeling en locatie tot locatie maar wat is jullie algemene indruk? Is het inderdaad zo "informeel" en flexibel als wordt gesteld of is het zo dat als puntje bij paaltje komt de werktijden bij de klant toch wat strakker ingericht zijn dan dat je wellicht zou willen, dat thuiswerken vaak toch geen optie is, etc.?

Omdat ik wat over mijn toekomst zit te dubben (ZZPer) en toevallig een recruiter contact met mij opnam ben ik het sollicitatieproces ingerold en er vrij gemakkelijk doorheen gekomen. Maar ik moet dus (zeer) binnenkort keuzes gaan maken, zeker gezien ik inmiddels ook andere aanbiedingen heb gehad.

Dergelijke zaken vind ik persoonlijk belangrijker als het exacte loon (alhoewel dit ook iets lager uitviel als verwacht). Keuzes, keuzes, keuzes... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 11:49:

Omdat ik wat over mijn toekomst zit te dubben (ZZPer) en toevallig een recruiter contact met mij opnam ben ik het sollicitatieproces ingerold en er vrij gemakkelijk doorheen gekomen. Maar ik moet dus (zeer) binnenkort keuzes gaan maken, zeker gezien ik inmiddels ook andere aanbiedingen heb gehad.

Dergelijke zaken vind ik persoonlijk belangrijker als het exacte loon (alhoewel dit ook iets lager uitviel als verwacht). Keuzes, keuzes, keuzes... :)
Opmerkelijk dat je overweegt om van ZZPer naar Ordina te gaan?

Ik zie meestal het tegenovergestelde: mensen die van grote IT dienstverleners naar kleintjes gaan of zelfstandig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

[b][message=42002214,noline]Is het inderdaad zo "informeel" en flexibel als wordt gesteld of is het zo dat als puntje bij paaltje komt de werktijden bij de klant toch wat strakker ingericht zijn dan dat je wellicht zou willen, dat thuiswerken vaak toch geen optie is, etc.?
Ik ben zelf inmiddels een half jaartje bij ordina weg, maar ik vond de sfeer wel vrij OK, contact met je manager en een niveau-tje daarboven is allemaal vrij informeel inderdaad. Als je gedetacheerd wordt zijn dingen als thuiswerken en flexibele werktijden natuurlijk heel afhankelijk van de opdrachtgever, soms kan het wel, soms ook niet.

Ik merkte overigens wel dat in sommige gevallen je vrij hoog de boom in moet kwa management voordat je iemand tegenkomt die daadwerkelijk een beslissing mag maken, bijvoorbeeld op salaris gebied bleek er 0,0 mogelijk, waarbij mijn manager aangaf dat hij (en zijn baas) ook gewoon met gebonden handen naar de bevelen van bovenaf moesten luisteren, dus of je dan iets aan die informeliteit van het gesprek hebt..

Maar kwa sfeer onderling met de collega's heb ik het er altijd prima naar mijn zin gehad, als de economie/ het salarisbeleid wat meer hadden meegewerkt was ik waarschijnlijk nog steeds tevreden ordinees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Mij klinkt dit verhaal heel bekend in de oren. Een paar elementen die ik steeds terugzie (of het nu uit de koker van Ordina, CGI, Cap, ...) komt:

* je ervaringen worden vooral bepaald door de klant en het project, in dat opzicht is de toegevoegde waarde van het bedrijf flinterdun
* een goede, informele klik met je lokale manager betekent uiteindelijk niet veel voor je ontwikkeling in de organisatie.
* je baas kan geen/niet veel loonsverhoging geven omdat het budget daarvoor drie niveaus hoger wordt verdeeld.

Vandaar dat ik heel nieuwsgierig ben naar de motivatie van BurnBlue. Het lijkt een beetje "tegen de stroom in" om vanuit ZZP naar een grote detacheerder te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Op dit moment ben ik werkzaam bij Ordina en het is erg informeel. Er zijn zelfs tweemaandelijks gesprekken met de CEO waar je aan kan deelnemen en waar bijna alles bespreekbaar is.

Uiteraard bepaald een deel van je ervaring de klant waar je zit. Zeker als dit voor 100% op locatie is, zul je de informele sfeer op kantoor minder merken. Met je directleidinggevende (BUM) en directeur daarboven kun je als je wilt dagelijks bijpraten, binnenlopen.

Zit je veel bij klanten dan zijn veel BUMmers niet te beroerd om jou op te zoeken bij de klant, ipv dat jij speciaal naar kantoor moet komen. Afhankelijk van je BU kun je overigens ook in geheel teamverband ergens gedetacheerd worden. Andere BU's doen soms wat meer projecten op kantoor.

@t_captain: de beweging zzp richting vaste contracten is er eigenlijk altijd ook wel geweest, vooral als zzp-ers zelf geen zin meer hebben in de rompslomp van acquisitie en administratie.
In mijn kennissen kring zijn er meerdere van zzp weer richting vaste dienst gegaan, ook bij Ordina.

Andersom (zzp worden) komt ook wel voor, maar zit voornamelijk bij mensen die ontevreden zijn over bepaalde zaken (huidige opdrachten, salaris, sfeer, etc) en daar niet binnen hun eigen (korte)termijn verandering in kunnen brengen en als zzper die mogelijkheid wel zien. Of natuurlijk als je zeker weet dat dan alles beter is, zonder meteen ontevreden te zijn over hun bestaande dienstverband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik ben zelfstandige, en afkomstig van CGI. In mijn ogen is dat een redelijk vergelijkbaar bedrijf met Ordina.

Hoewel ik prettige herinneringen koester aan mijn jaren daar, zou er toch het een en ander nodig zijn om me te verleiden om weer terug te gaan naar CGI of een vergelijkbare club. Financieel ben ik er twee functieniveaus op vooruitgegaan, en bovendien is autonomie en verantwoordelijkheid wel iets wat ik ben gaan waarderen. Om beide redenen zou teruggaan in loondienst vooral interessant zijn als het om een (senior) manager positie ging, dus op een heel ander niveau dan de technische consultant functie waar ik een aantal jaar geleden ben uitgestapt.

Ik kan me voorstellen dat dit soort overwegingen bij meerdere mensen spelen, vandaar dat het interessant is om te horen van mensen die een andere afweging maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de uitgebreide reacties! Ik ben nu 15 jaar zelfstandig ondernemer (nu 7 jaar fulltime) en we kunnen er goed van rondkomen. Ik werk echter met veel kleinere (MKB) klanten vanuit mijn eigen kantoor en dit zijn toch veelal klanten die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten. Kortom, vrij kleine projecten met een enorme nasleep vaak tegen dan uiteindelijk toch weer een te laag tarief (het tarief is goed, maar om de één of andere reden worden het altijd meer uren als gepland, misschien moet ik vaker nee zeggen ;)).

De administratie maakt mij niet zo veel uit, ik werk voor de belasting samen met BDO Accountants dus ik beperk dat voor mijzelf tot een minimum van het registreren van de facturen / rekeningen.

Hoewel we er van kunnen leven zijn het huidige aantal uren te hoog voor wat er financieel van overblijft. Daarnaast zijn veel projecten weinig ambiteus (wel een aantal grotere klanten, maar dat is een minderheid) en kom ik niet toe aan het volgen van cursussen/seminars/behalen van certificaten. Dus ook al gaat het nu goed, hoe gaat dit over 10 jaar? En neemt men je dan nog serieus als 40 jarige programmeur etc?

Ook ik ben enorm gehecht aan mijn vrijheid en de mogelijkheid om indien je zelf excelleert je daar ook zelf de credits (en eventueel financieel gewin) voor krijgt... een headhunter van Ordina vond mij via LinkedIn en ik dacht voornamelijk "laten we eens kijken hoe ver we komen en wat daar dan uit komt", om een betere afweging te kunnen maken over mijn toekomst.

Mocht ik niet voor Ordina gaan (volgens mij ga ik er financieel op achteruit, maar dat is toch lastig vergelijken) dan moet ik mijn "bedrijf" wellicht wat gaan hervormen en meer bij klanten op locatie gaan werken etc. Echter ben ik gewoon (nog) niet bekend met het vinden van freelance opdrachten in zo'n situatie (ik krijg nu veel werk via design-/marketingbureaus). Tips zijn welkom ;) haha.

Edit: Ik heb inmiddels de sollicitatie geannuleerd, bedankt voor alle informatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo BurnBlue, misschien is SourcePower een goed alternatief voor freelance opdrachten. SourcePower is een dochteronderneming van Ordina die zich richt op het zoeken van ZZP-ers voor uitdagende opdrachten die Ordina van haar klanten krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een aantal vragen over werken bij Ordina en dan met name over de secundaire arbeidsvoorwaarden. Ik hoop dat iemand deze voor mij kan en wil beantwoorden.

Hoe ziet de bonusregeling eruit?

Hoe hoog pakt doorgaans deze bonus uit, bijvoorbeeld in % t.o.v. het brutosalaris?

Hoe ziet de auto leaseregeling eruit?

Zit er een boeteregeling op het leasecontract, wanneer je voortijdig het dienstverband beëindigd?

Wat zijn jullie ervaringen met de salarisverhogingen de afgelopen jaren?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Bonus is afhankelijk van je functie, maar in veel gevallen zo'n 8% (bedrijfsresultaat ook meegerekend);
Lease ook afhankelijk van je functie/schaal. Vergoeding is marktconform en (nóg) geen boete bij vroegtijdig beëindigen dienstverband;
Salarisverhogingen zijn er niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je reactie.

Is er naast deze bonus nog een 13e maand?
Hoelang hanteert Ordina al een nullijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:36
timovd schreef op zondag 04 mei 2014 @ 19:49:
Bonus is afhenkelijk van je functie, maar in veel gevallen zo'n 8% (bedrijfsresultaat ook meegerekend);
Lease ook afhankelijk van je functie/schaal. Vergoeding is marktconform en (nóg) geen boete bij vroegtijdig beëindigen dienstverband;
Salarisverhogingen zijn er niet!
bonussen ook niet toch? Alleen afhankelijk van prestatie van heel de onderneming een uitkering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Tegenwoordig gewoon een winstdelingsregeling. Bij geen (of heel weinig) winst, geen uitkering.

Lease is heel marktconform, per functiegroep geregeld. Afhankelijk van je functie/schaal is er een bedrag beschikbaar. Eigenlijk komt het er gewoon op neer (omgezet in Volkswagen auto's) dat je als Junior een Polo kan krijgen, als Medior een Golf, en als senior een Passat. Er is een beperkt aantal merken waar je uit kunt kiezen.

[ Voor 63% gewijzigd door Get!em op 05-05-2014 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Get!em schreef op maandag 05 mei 2014 @ 11:03:

Lease is heel marktconform, per functiegroep geregeld. Afhankelijk van je functie/schaal is er een bedrag beschikbaar. Eigenlijk komt het er gewoon op neer (omgezet in Volkswagen auto's) dat je als Junior een Polo kan krijgen, als Medior een Golf, en als senior een Passat. Er is een beperkt aantal merken waar je uit kunt kiezen.
Dit behoeft enige correctie, even omgezet naar mij eigen vakgebied (software engineer), een SE1 kan zeker een polo rijden, en als SE2 is de golf echt wel een optie, maar als SE3 rij je echt niet in een passat, het kan zijn dat de staffels iets veranderd zijn, maar volgens mij heeft een SE3 het zelfde leasebudget als een SE2, gewoon een golfje dus.

In mijn vakgebied zal je toch er Software Architect 2/3 moeten zijn voor je aan een passat kan denken, ook als SA1 zal je binnen budget toch echt een golfje rijden (hetzij met wat meer opties)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Je correctie is zeker op zijn plaats en een goede nuancering.

Software engineer heeft inderdaad maar 2 niveaus qua leasebudget, en Software Architect 1, zit dan weer net een niveau hoger dan SE3

De leasebedragen lopen over een heel aantal functies gelijk. Mocht @phoenix een aanbieding krijgen voor een bepaalde functie, dan zal hij in de informatiemap deze nuancering zien in de vorm van een tabel. Zit meestal achterin de aanbieidings/arbeidsvoorwaarden map.

[ Voor 4% gewijzigd door Get!em op 05-05-2014 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• righthand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 07:45
Bonus is inderdaad een winstdeling waarbij deze winstdeling afhankelijk is van een aantal persoonlijke en corporate kpi's. De afgelopen 6 jaar is deze regeling eigenlijk compleet uitgekleed. In feite is de mate van uitbetaling nu afhankelijk van de winstgevendheid van Ordina. Ordina heeft de laatste jaren niet of nauwelijks winst gedraaid, dus geen bonus...ongeacht hoe jij hebt bijgedragen of gepresteerd.

Wat betreft de leasewagen; het aanbod van merken en het leasebedrag is flink afgenomen. Waar je vroeger nog een fatsoenlijke middenklasser kon leasen (je moest er zelf wat bijleggen) is dat nu voor een gemiddelde midcareer consultant of engineer wel voorbij (ook de maximum eigen bijdrage is flink verminderd) . Volgens mij zit er wel een boeteclausule op je eigen bijdrage aan de lease.

De lonen zijn inderdaad al sinds 2008 bevroren en de opwaartse mobiliteit van Ordinezen (met name die in het veld) is maar zeer beperkt mogelijk. Alles hangt in feite af welk uurtarfief je opdrachtgever voor jou wilt betalen. Zit je op een mantelcontract met nadelige tarieven? Tijd om afspraken te maken met je manager.

Ordina biedt helaas, samen met haar concullega's, niet meer de sappige arbeidsvoorwaarden die we in het vorige deccenia gewend waren. Dit komt ook omdat de opdrachtgevers niet meer de budgetten/opdrachten op basis van uurtje/factuurtje weggeven. Wat primaire arbeidsvoorwaarden betreft kun je beter direct in de business (bijv. opdrachtgevers van Ordina) stappen.

Echter wanneer je graag in en met verschillende culturen, omgevingen en technieken wilt werken is het een uitstekende werkgever. Daarnaast is er binnen Ordina gelukkig (nog) ruimte voor de menselijke maat en kent het geen harde afrekencultuur naar haar professionals. Ook heb ik het idee dat er weer voldoende budget is voor opleidingen en trainingen. Ik hoor zelfs dat deze ook weer gedurende werktijden mogen worden gevolgd.

Nu zijn de laatste constateringen wel unit afhankelijk, maar toch het vermelden waard. Ordina is aan de een kant een kille Detacheerder/Softwareontwikkelaar/Outsourcepartner zoals alle andere beursgenoteerde concullega's, maar voert het aan de andere kant wel een beleid met een menselijke maat en ben je niet alleen een nummer binnen de HR administratie.

[ Voor 11% gewijzigd door righthand op 06-05-2014 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volg Ordina vanaf de zijlijn. Heb gewerkt met medewerkers organisatie. Zag in jaarverslag de onderstaandede passage:

AANDACHT VOOR ONTWIKKELING
Ontwikkeling heeft direct impact op de toegevoegde waarde die een medewerker bij een klant levert. Daarom hecht Ordina veel belang aan groei. De loopbaanpaden en carrièreperspectieven zijn verder vormgegeven.

Righthand, geeft dit voor jou gevoel een verdere verbetering voor medewerkers in het veld om promotie te maken. Bij promotie zullen er betere primaire arbeidsvoorwaarden gelden.

Verder verwacht ik dat Ordina 2014 goed winstgevend zal zijn door betere mix directe/indirecte werknemers / betere proposities enz.. SMART afdeling / JAVA / en Test unit enz. doen het goed.

Dan kunnen Ordinezen ook meedelen in de winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:19

Wish

ingwell

Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 18:57:
Volg Ordina vanaf de zijlijn. Heb gewerkt met medewerkers organisatie. Zag in jaarverslag de onderstaandede passage:

AANDACHT VOOR ONTWIKKELING
Ontwikkeling heeft direct impact op de toegevoegde waarde die een medewerker bij een klant levert. Daarom hecht Ordina veel belang aan groei. De loopbaanpaden en carrièreperspectieven zijn verder vormgegeven.

Righthand, geeft dit voor jou gevoel een verdere verbetering voor medewerkers in het veld om promotie te maken. Bij promotie zullen er betere primaire arbeidsvoorwaarden gelden.

Verder verwacht ik dat Ordina 2014 goed winstgevend zal zijn door betere mix directe/indirecte werknemers / betere proposities enz.. SMART afdeling / JAVA / en Test unit enz. doen het goed.

Dan kunnen Ordinezen ook meedelen in de winst.
Loopbaanpaden zijn niet gekoppeld aan primaire arbeidsvoorwaarden. Een carrrièreperspectief betekent niet dat je ook daadwerkelijk een stap maakt met de daarbij behorende salarisverhoging. De interpretatie daarvan is dat je breder en beter ingezet kan worden. Ga jij in je jaarverslag zetten dat je niks doet aan je medewerkersontwikkeling?

Het is zeer aannemelijk dat qua primaire arbeidsvoorwaarden ook dit jaar de 0-lijn wordt gehanteerd. Laten we het erop houden dat ik dit wel bijna zeker weet :) .

Het snoeien in de indirecte medewerkers gaat wel een beetje helpen (en heeft al geholpen), maar helaas blijft de markt slecht. Ja, de units die jij noemt doen het goed, maar we hebben ook nog sloten medewerkers die zitten in minder presterende units als projectmanagement en consulting. Ik hoop ook dat het dit jaar beter gaat (heck - winstdeling is altijd fijn), maar ik verwacht ook hier niet veel.

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• righthand
@FlDutch52

Deze opleidingsmogelijkheden zijn in ieder geval voor mij concreet geworden. En ik merk dat andere collega's ook minder moeite moeten doen om een wat duurder traject te mogen volgen.

Ik hoop voor Ordina dat het weer eindelijk een goed jaar zal zijn, maar ik ben bang dat eerst de aandeelhouders en hoger managament op HQ hiervan zullen gaan profiteren. Stepan heeft immers in de Intermediair al aangegeven dat de komende jaren geen inflatiecorrectie op de primaire arbeidsvoorwaarden zal plaatsvinden.

Ordina moet wel beseffen dat juist de werknemers die in de afgelopen 4 tot 6 jaar offers hebben gemaakt (door loonbevriezing te accepteren), ook verwachten dat bij herstel van Ordina zij vooraan zullen staan bij een salarisreparatie. Ik ben bang dat dit niet gaat gebeuren en dat juist de meest loyale, betrokken, ervaren en best ingezette werknemers een stap buiten Ordina (en detachering) gaan nemen.

Dit zou enorm jammer zijn aangezien dit nu juist de werknemers zijn die de zogenaamde "core" van je corporate identity zijn. Ik hoop dan ook dat het bestuur van Ordina (en haar aandeelhouders) snapt dat ze deze vicieuze circel moeten voorkomen.

Dus FlDutch52: wel een verbetering, maar voor een organisatie die kenniswerkers exploiteert moet het wel oppassen dat ze niet voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten. Met schaarse middelen zoals kennis is dat namelijk niet structureel houdbaar op lange termijn en zal je steeds verder van het toneel komen te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Eens, zodra er duidelijk herstel is en winst wordt gemaakt moeten werknemers dat wel gaan merken in hun beloning, want het staat al te lang stil. Aandeelhouders moeten ook delen, maar die zouden er ook voor de langere termijn in moeten zitten en werknemers gaan nu gewoon al een aantal jaren achteruit door geen inflatiecorrectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

righthand schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 09:05:
@FlDutch52
Ordina moet wel beseffen dat juist de werknemers die in de afgelopen 4 tot 6 jaar offers hebben gemaakt (door loonbevriezing te accepteren), ook verwachten dat bij herstel van Ordina zij vooraan zullen staan bij een salarisreparatie. Ik ben bang dat dit niet gaat gebeuren en dat juist de meest loyale, betrokken, ervaren en best ingezette werknemers een stap buiten Ordina (en detachering) gaan nemen.

Dit zou enorm jammer zijn aangezien dit nu juist de werknemers zijn die de zogenaamde "core" van je corporate identity zijn. Ik hoop dan ook dat het bestuur van Ordina (en haar aandeelhouders) snapt dat ze deze vicieuze circel moeten voorkomen.
Dit is precies de reden waarom ik eind vorig jaar Ordina heb verlaten, en met mij meer collega's, wat erg zonde is, want je breekt er de ruggengraat van je organisatie mee af. Vooral binnen goed draaiende units zoals testen en J-tech heerst(te) er een hoop ontevredenheid over het feit dat de unit goede resultaten draait, maar het jaar in jaar uit 0% en geen inflatiecorrectie is.

Ik moet zeggen dat ik het nog steeds jammer vind dat het zo gelopen is, ik had het prima naar mijn zin bij Ordina, en had er graag gebleven, helaas was het financiele argument toch echt te sterk om te negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• righthand
@Vectormatic: Ik ben dan ook één van die mensen die ondanks de krimp in arbeidsvoorwaarden toch bij Ordina is gebleven. Noem het naïviteit of loyaliteit :)

Echter als Ordina bij verbetering van de resultaten niet direct met salarisreparatie aan de slag gaat, ben ik eind 2014 vertrokken (en vele met mij). En het zal niet alleen mijn vertrek zijn; maar ook de reputatie van Ordina als een geloofwaardige en betrouwbare partner/leverancier zal niet worden onderstreept door deze hoogopgeleide werknemers.

Je hebt in feite een lening van 6 jaar gederfde inkomsten aan Ordina verstrekt. Dit omdat dit volgens het bestuur de continuiteit van Ordina en haar werknemers alleen nog maar kon waarborgen. Ik en vele collega's met een hart voor de zaak hebben dit geen probleem gevonden.

Echter nu blijkt dat goede tijden aanbreken en dat de schuldnemer (Ordina en dus ook de de aandeelhouder!!) eerder wordt beloond terwijl de schuldeigenaar naar zijn gederfde inkomsten kan fluiten. Dan heb ik het nog niet eens over 6 jaar carrieregroei (12% van je totale carriere) die gewoon verdwenen is. Dit is wel erg zuur en onrespectvol en zal daarom ook juist tot veel reputatieschade lijden.

Kortom: het wordt flink spannend hoe de resultaten van Q1 en verder dit jaar zullen zijn en welke stakeholdersbelangen aandacht zullen krijgen van de Raad van Bestuur...

[ Voor 3% gewijzigd door righthand op 07-05-2014 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Righthand, begrijpelijk je keuze in deze.
Het feit dat Ordina veel investeerd in kennis/innovatie (Academy en andere cursussen/opleidingen) maakt het voor vele aantrekkelijke werkgever.

Globaal kijkend naar cijfers Q3 en Q4 2013 is Ordina weer in staat om betere EBITDA te draaien.
Deze zal omhoog gaan en dan zullen ze zeker overgaan tot winstdeling 2014.

Binnen Connect Café meetings zal e.e.a. wel besproken gaan worden.
De medewerkers zijn het kapitaal. Zo prediken ze dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 14:49:
Righthand, begrijpelijk je keuze in deze.
Het feit dat Ordina veel investeerd in kennis/innovatie (Academy en andere cursussen/opleidingen) maakt het voor vele aantrekkelijke werkgever.

Globaal kijkend naar cijfers Q3 en Q4 2013 is Ordina weer in staat om betere EBITDA te draaien.
Deze zal omhoog gaan en dan zullen ze zeker overgaan tot winstdeling 2014.

Binnen Connect Café meetings zal e.e.a. wel besproken gaan worden.
De medewerkers zijn het kapitaal. Zo prediken ze dit.
Ben benieuwd, tot nu toe vind ik Ordina een heel menselijke werkgever, mocht het niet zo zijn zou dat beeld hard omslaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De organisatie is druk met werven, zo ook hier te zien op home-site.
Moet toch wel inhouden dat het beter gaat; in vele sectoren is omslag economisch gaande.

Vooral industrie/financieel en zorg veel mogelijk met nieuwe toepassingen. Gelukkig bereidheid om te investeren weer volop aanwezig en dan kan ICT weer een rol spelen voor economische groei.

Ontwikkelaars/testers erg gewild binnen ICT-sector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnen zorgsector lees je veel over e-health toepassingen. Gelezen dat Ordina Quli ondersteunt en dat medewerkers zelf er ook gebruik van maken. Al enige ervaring opgedaan hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Verwijderd schreef op zondag 11 mei 2014 @ 22:55:
Binnen zorgsector lees je veel over e-health toepassingen. Gelezen dat Ordina Quli ondersteunt en dat medewerkers zelf er ook gebruik van maken.
Quli is inderdaad gemaakt door Ordina.
Kleine quote:
Zorginstellingen het Dr. Leo Kannerhuis, Amarant Groep, Pluryn en ARQ zijn de initiatiefnemers en eigenaren van Quli. Zij worden hierin ondersteund door ICT-bedrijf Ordina. Quli is het eerste eHealth-platform dat is opgebouwd vanuit of rond de gebruiker, hij staat centraal bij de inrichting van het platform. De zorginstellingen brengen hun visie op zorg in. Zij zien in ICT een belangrijke aanjager van innovatie, ook in de zorg. Ordina brengt brede kennis van de mogelijkheden van informatietechnologie in en meer specifieke kennis over eHealth. www.quli.nl
Wbt ervaringen, waarom maak je niet zelf een (gratis) account :) , kun je het meteen uit eerste hand ervaren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• righthand
@FIDutch52: Ze zijn inderdaad druk aan het werven van ontwikkelaars en testers, alleen vraag ik me af of de echt fanatieke en gepassioneerde ontwikkelaars en testers tegenwoordig nog wel bij een detacheringsclub willen werken. De slimme jongens en meiden in mijn omgeving die ontwikkelen en testen gaan liever voor een kleine start-up werken (met de bijbehorende vrijheid en creativiteit).

De echte topbrainz krijgen volgens mij niet de ruimte en waardering voor hun creativiteit en kunde om echt te floreren binnen de organisatie en ik zie ze dan ook vaak binnen 2 jaar verkassen naar groenere velden. Ik zou het graag anders zien en ik hoop dat Ordina de kanteling gaat maken, maar dan zullen ze bijvoorbeeld de specialisten meer moeten gaan waarderen, belonen en faciliteren. In ieder geval beter dan de vele (sales)managers en projectmanagers bij Ordina die weinig echte waarde creeeren (behalve het steeds kleiner wordende verschil tussen hun inzettarief en kostprijs).

Wat betreft Quli; zie link van collega hierboven :)

[ Voor 24% gewijzigd door righthand op 12-05-2014 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

@Righthand, Ik heb zelf bijna drie jaar rondgelopen bij Ordina J-tech, daar lopen een paar verdomd knappe koppen en gepassioneerde mensen rond. Je moet natuurlijk niet verwachten dat de gehele populatie van topniveau is, maar dat zie ook bij startups niet zodra het groter wordt dan 3 techneuten op een zolder. Het is zeker zo dat er verloop is (ook dat zie je overal), en dat er dus af en toe een knappe kop wegloopt, maar als je kijkt naar de kern van J-tech heb je echt een goede groep.

On topic, het lijkt er op dat ik over een paar maanden weer Ordinees ben, vorig jaar heb Ordina verlaten met het idee ergens groener gras te vinden, wat toch tegen viel. Vorige week met mn ex-manager gebabbeld en als het goed is is er een aanbieding onderweg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi nieuws Vectormatic, goed dat de contacten blijven lopen op deze manier.
Goed ook dat ze de recruiters hun nek uit moeten steken naar capabele mensen.

Dat is wat jij zei de ruggengraat van organisatie. Goedlopende divisies met veel werk.
J-tech promoten ze sterk als grootste kennisafdeling binnen NL met ruim 125 FTE.
Goede samenwerking tussen developers/testers vereist.

Nu hopen dat ze woensdag mooie boodschap hebben voor alle belanghebbenden. Dan profiteert iedereen van verdere verbetering organisatie.

Heb management zelf hoog zitten. Laatste aanscherping binnen 'bank', op termijn willen ze naar 10%, is mogelijk afgelopen vrijdag afgekondigd > aanscherping consulting public.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

righthand, denk dat specialisten heden ten dage de vrijheid krijgen voor eigen ideëen.
Zie link hieronder.

http://tweakers.net/advertorials/Ordina/java

'Bij J-Tech word je niet alleen gestimuleerd nieuwe kennis tot je te nemen, maar we vinden het vooral belangrijk dat je je kennis met anderen wilt delen. Je krijgt binnen J-Tech ruimschoots de tijd en middelen om dit op een optimale manier te verzorgen. Het leuke hiervan is dat je samen met collega’s -en met echte praktijkcases- bezig bent om je Java-kennis naar een hoger niveau te brengen. Omdat wij allemaal Javanen in hart en nieren zijn, is juist de combinatie van kennis delen en zelf in de praktijk bezig zijn stimulerend en motiverend'.

Return of the nerds is ook mooi stuk van de Intermediair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• righthand
@vectormatic; gefeliciteerd en welkom terug! Ik neem aan dat je nu wel betere primaire arbeidsvoorwaarden hebt gekregen? En ik geloof je direct dat bij J-Tech er vakfanatici rondlopen; die indruk had ik al :P

Waar ik het vooral over heb is dat mensen zoals jij (en ik) pas gewaardeerd en beloond worden wanneer we vertrekken en /of terugkomen. Dat is niet handig en kost Ordina een veelvoud aan recruitmentkosten in vergelijking met een simpele salarisverhoging aan bestaande goed renderende werknemers.

Anyhoes: mogelijk dat woensdag de cijfers dermate goed zijn dat ook de werknemers naar een salarisreparatie mogen uitkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, dat zal moeten verbeteren Righthand.
Reeds e.e.a. bespreekbaar gemaakt bij Exco-lid zonder referenties.
Vooral belang winstdeling aangestipt en tijdige mededeling.

Want nu is tijd om door te pakken met hele organisatie.
Klanten- en medewerkerstevredenheid is goed gestegen, laatste stapjes naar cijfers boven de 7.

Morgen zal meer duidelijk worden. Gezien ingeslagen weg H2 is er al veel verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

@Righthand, Dank je! ik ga er inderdaad op vooruit, en daarmee onderschrijf ik meteen de tweede alinea, wat vorig jaar absoluut niet mogelijk was, is nu met een gesprek en een paar mailtjes geregeld. Overigens kan ik er zelf niet erg mee zitten, voor mijn gevoel ga ik weer terug naar "mijn club" en daar voel ik me goed bij, en financieel krijg ik wat ik nodig heb, dus zijn de kopzorgen om de portemonee ook weer weg. We gaan zien hoe het de komende jaren gaat lopen, maar ik ben er erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
righthand schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 11:00:
@Vectormatic: Ik ben dan ook één van die mensen die ondanks de krimp in arbeidsvoorwaarden toch bij Ordina is gebleven. Noem het naïviteit of loyaliteit :)

Echter als Ordina bij verbetering van de resultaten niet direct met salarisreparatie aan de slag gaat, ben ik eind 2014 vertrokken (en vele met mij). En het zal niet alleen mijn vertrek zijn; maar ook de reputatie van Ordina als een geloofwaardige en betrouwbare partner/leverancier zal niet worden onderstreept door deze hoogopgeleide werknemers.

Je hebt in feite een lening van 6 jaar gederfde inkomsten aan Ordina verstrekt. Dit omdat dit volgens het bestuur de continuiteit van Ordina en haar werknemers alleen nog maar kon waarborgen. Ik en vele collega's met een hart voor de zaak hebben dit geen probleem gevonden.

Echter nu blijkt dat goede tijden aanbreken en dat de schuldnemer (Ordina en dus ook de de aandeelhouder!!) eerder wordt beloond terwijl de schuldeigenaar naar zijn gederfde inkomsten kan fluiten. Dan heb ik het nog niet eens over 6 jaar carrieregroei (12% van je totale carriere) die gewoon verdwenen is. Dit is wel erg zuur en onrespectvol en zal daarom ook juist tot veel reputatieschade lijden.

Kortom: het wordt flink spannend hoe de resultaten van Q1 en verder dit jaar zullen zijn en welke stakeholdersbelangen aandacht zullen krijgen van de Raad van Bestuur...
Vanmorgen geplubliceerd. Omzet min of meer gelijk aan Q1 vorig jaar. Betere marge (zij het nog steeds niet fantastisch), volledig te danken aan kostenbesparingen.

Ik zie in deze resultaten nog geen aanleiding voor een bedrijf om de geldkraan open te zetten en terug te geven wat men zorgvuldig uit de werknemers heeft geperst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• righthand
t_captain schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 07:56:
[...]

Vanmorgen geplubliceerd. Omzet min of meer gelijk aan Q1 vorig jaar. Betere marge (zij het nog steeds niet fantastisch), volledig te danken aan kostenbesparingen.

Ik zie in deze resultaten nog geen aanleiding voor een bedrijf om de geldkraan open te zetten en terug te geven wat men zorgvuldig uit de werknemers heeft geperst.
Ik heb de cijfers ook bekeken en zie het ook somber in en ga nog een laatste poging doen bij mijn BUM en misschien zelfs nog bij een Connect Cafe pizzasessie met RvB. Echter ik ben bang dat ik mijn LinkedIn en netwerk maar weer eens moet gaan verversen :/
Wel verdomd jammer maar salarisstilstand van meer dan 5 jaar in je mid-carreer is gevaarlijk en ik weet dat mijn BUM dat ook snapt maar weinig kan betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Stel dat je 10 jaar werkervaring hebt, 4000 euro bruto verdient en in normale omstandigheden 5% per jaar aan loonstijging ontvangt (zijnde 2% inflatie en 3% reele groei). Vervolgens krijg je 1 jaar geen loonsverhoging omdat het niet goed gaat met je werkgever, en dat deze gemiste verhoging niet in een volgend jaar wordt ingehaald.

Je mist dan 200 bruto per maand (2600 per jaar), en daarovenop nog een 250 per jaar aan pensioenopbouw. Gedurende de rest je loopbaan is dat een schade van 85k bruto of 40 a 45k netto. De huidige contante waarde van dat toekomstige bedrag zal rond de 20k netto liggen bij een kapitaalvoet van 4%. Met andere woorden: de jaarlijkse effecten van een jaarlijkse loonsverhoging zijn vergelijkbaar met een eenmalige netto uitkering van 20k.

Niet meegeteld zijn de lagere grondslag voor werknemersverzekeringen en de hogere orde effecten (loonsverhoging komt bovenop loonsverhoging).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Righthand, zeker stap nemen naar BUM.
Zal zeker wel verschil maken. Wellicht kan je onderstaande artikel gebruiken als handvat.

Ordina verwacht veel van mobiliteitstoepassingen > Groei 2014 (CEO)

AMSTERDAM (Dow Jones)--ICT-dienstverlener Ordina nv (ORDI.AE) verwacht dat vernieuwing, en dan met name in mobiliteitstoepassingen, de komende jaren een vlucht neemt. Met name in het zorgsegment verwacht het management daar veel van. Ordina richt zich dan ook met zijn dienstverlening op mobiliteit en beveiliging daarvan.

"We verwachten dat mobiliteit in de zorg een enorme vlucht neemt", aldus chief executive officer (CEO) Stepan Breedveld woensdag tegen Dow Jones Nieuwsdienst naar aanleiding van de trading update over het eerste kwartaal van dit jaar. "Tot nog toe was de sector om privacyredenen nogal terughoudend, maar dan verandert, waardoor we meer uitbestedingen verwachten. Effect van deze verandering zal in onze verwachting zijn dat bijvoorbeeld een verpleegkundige met een Google Glass op, bij binnenkomst bij een patient direct de essentiele gegevens van die patient in beeld krijgt. Dit is een voorbeeld van de innovatiegolf van toepassingen die er aan komt en waarin Ordina een speler is op het gebied van de levering van de software", aldus Breedveld.

Innovaties impliceren niet alleen dat Ordina software implementeert in nieuwe toepassingen, maar deze ook voor een klant beheert. Bij de divisie Beheer zakte de omzet in het eerste kwartaal op jaarbasis nog met 7%.

Om de innovaties bij te houden is het voor Ordina niet alleen belangrijk te weten wat er nu gaande is, maar ook wat er straks aan komt. "Nou hebben we niet een open lijn met de Googles van deze wereld die ons wekelijks op de hoogte houden. Maar je moet wel bij blijven en dat doen we ook, reden waarom wij investeren in de contacten met voor ons belangrijke bedrijven. Want: na de huidige innovatiegolf komt er weer e e n en daar moet mettertijd klaar voor zijn", aldus de CEO.

Het bedrijf verwacht de komende tijd groei, ofschoon het bedrijf traditioneel geen outlook geeft. Het bedrijf mikt op een autonome groei van de winst voor aftrek van rente, belastingen, afschrijvingen en amortisatie van goodwill (EBITDA) van 8% tot 10% op jaarbasis.

Ordina heeft over de eerste drie maanden van dit jaar de omzet op jaarbasis nauwelijks zien dalen, terwijl de winst voor aftrek van rente, belastingen, afschrijvingen en amortisatie van goodwill (EBITDA) autonoom bijna verdubbelde, aldus het bedrijf woensdag voorbeurs in een persbericht met daarin een deel kwantitatieve deels kwalitatieve update over de gang van zaken over het eerste kwartaal.

De omzet kwam over de eerste drie maanden van dit jaar uit op EUR93,6 miljoen tegen EUR93,9 miljoen een jaar eerder. De zogeheten terugkerende EBITDA kwam uit op EUR4,8 miljoen tegen EUR2,5 miljoen met een bijbehorende marge van 5,1% tegen 2,6%.

De verbetering van de laatste post was vooral het gevolg van kostenbesparingen. Het besparingsprogramma werd in 2013 afgerond, bijgevolg het aantal indirecte werknemers op kwartaalbasis met 39 daalde. De stabiele omzet was het saldo van een stijging in de financiele dienstverlening, medische sector en de industrie enerzijds en een daling bij overheden anderzijds.

Bij de publieke sector daalde de omzet op jaarbasis met 6,2% naar EUR35,7 miljoen van ruim EUR38 miljoen. Overheid vertegenwoordigt met 42% de grootste markt voor Ordina. Bij de zorg, nog relatief klein, steeg de omzet wel met 14,1% naar ruim EUR5,8 miljoen. De industrie liet een kleine stijging van 0,6% zien naar EUR25,4 miljoen, terwijl de financiele dienstverlening met 4,4% opliep naar ruim EUR26,6 miljoen.

Bij de overheid ziet Ordina wel investeringen in ICT aankomen, maar voegt toe dat het nog ongewis is wanneer die investeringen loskomen. Ordina geeft aan dat de overheid niet alleen kostenbewust is, hetgeen zich heeft vertaald in bezuinigingen, maar dat er bij de overheid ook een behoefte bestaat aan automatisering om efficienter te kunnen werken. Er is bij de overheid grote interesse in de integratie van ICT en om in kleinere projecten te werken dan het voorheen deed. Prinsjesdag is waarschijnlijk het eerste moment waarop daarover meer duidelijk over kan worden en in het geval er indicaties daarover dan naar buiten worden gebracht, duurt het naar verwachting nog enkele maanden, voordat duidelijk wordt wat de financiele implicaties daarvan kunnen zijn.

In de financiele sector profiteert Ordina van meer regelgeving, investeringen in klantenmobiliteit en kostenbewustzijn.

Aangezien het bedrijf het aantal ondersteunende, indirecte, personeelsleden heeft gereduceerd, nam de verhouding met de directe mensen toe naar circa 7,6 van iets meer dan 7 aan het eind van 2013. Chief financial officer Jolanda Poots-Bijl verwacht dat het huidige niveau kan worden gehandhaafd en dat dit niveau ook naar tevredenheid stemt.

De totale geraamde afvloeiingskosten liggen voor dit jaar op EUR4 miljoen, maar CFO Poots-Bijl verwacht dat dit bedrag eerder wat hoger uitkomt. Vorige week meldde Ordina de herschikking van zijn consultantdiensten in specialistische eenheden, waarmee 23 banen komen te vervallen, omdat Ordina Consulting Public ophoudt te bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rohan22
Hello allemaal,

Iemand enig idee welke telefoon je krijgt bij Ordina, of waaruit je mag kiezen?

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
rohan22 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 12:08:
Hello allemaal,

Thanks.
vorig jaar een simpele samsung, kon niet kiezen. Weet niet of dat tegenwoordig anders is, maar ik zou er niet te veel van verwachten.
Bel kosten worden ook in de gaten gehouden, dus ik gebruik de sim alleen in mijn (prive) dualsim om gebeld te kunnen worden of klanten te bellen, niet prive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

rohan22 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 12:08:
Hello allemaal,

Thanks.
In de aanbieding die ik laatst gehad heb stond "samsung smartphone", maar ik weet van vorig jaar (toen ik nog bij ordina werkte) dat het echt een low-end samsung android telefoon is die wordt uitgegeven.

Mijn persoonlijk plan voor wanneer ik weer bij Ordina begin is hun telefoon afwijzen en ze gewoon mijn prive nummer in de admi laten opnemen, ik bel toch weinig zakelijk, en op die manier hoef ik niet met twee toestelen of een dual-sim rond te lopen, en scheelt ook voor Ordina weer in de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Basis telefoon is niet veel inderdaad (Vorig jaar nog Galaxy Ace).
Eigen telefoon (bijv iPhone) meenemen en daar SIM in stoppen is meest gebruikte alternatief.
Verder wordt voor communicatie intern meestal Lync gebruikt. Headset hiervoor krijg je bij je laptop.

Overigens, als je werkkeuze van de telefoon afhangt...

Daarnaast is werkgerelateerd tetheren naar je laptop gewoon toegestaan en mogelijk met de Ace (met mate natuurlijk). Gebeurt veel om remote/onderweg te emailen als klantnetwerk je laptop niet accepteert.

[ Voor 26% gewijzigd door Get!em op 04-06-2014 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Get!em schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 13:16:
Basis telefoon is niet veel inderdaad (Vorig jaar nog Galaxy Ace).
Eigen telefoon (bijv iPhone) meenemen en daar SIM in stoppen is meest gebruikte alternatief.
Verder wordt voor communicatie intern meestal Lync gebruikt. Headset hiervoor krijg je bij je laptop.

Overigens, als je werkkeuze van de telefoon afhangt...

Daarnaast is werkgerelateerd tetheren naar je laptop gewoon toegestaan en mogelijk met de Ace (met mate natuurlijk). Gebeurt veel om remote/onderweg te emailen als klantnetwerk je laptop niet accepteert.
of je stelt je mail in op je telefoon of gebruikt webmail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allen,

Heeft iemand hier recent de Ordina capaciteiten toets gemaakt? Moet je één of twee toetsen maken?

Dankkk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rohan22
Hoi,

Ik heb de toets in april gemaakt.
toets bestaat uit 3 reeksen.
- Figuurreeksen, Gemak waarmee iemand logische redeneringen kan afmaken.
- Matrixen, Gemak waarmee iemand ingewikkelde samenhangen kan analyseren en aanvullen.
- Cijferreeksen, Gemak waarmee iemand de samenhang tussen getallen kan analyseren en aanvullen.

Je kunt het beste oefenen via http://www.picompany.nl/index.php , dan naar oefen testen.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Er zijn nog wel meer soortgelijke testen te vinden op Internet, maar die van Pi liggen er het dichtste bij omdat die de test maken. Als je niet gewend bent aan dit soort logica is het wel slim om te testen, want het is wel ff wennen aan hoe je er naar moet kijken, althans dat vond ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Laatst online: 14-09 19:34
Is er iemand die een (recente) indicatie van (primaire en secundaire) arbeidsvoorwaarden kan geven die horen bij YP Online Coördinator? Is dit standaard en niet/nauwelijks onderhandelbaar, of wordt (ook) gekeken naar ervaring?

[ Voor 24% gewijzigd door wheel op 11-08-2014 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• righthand
Wheel; stroom je nu binnen als YP'er en ga je een YP traject aan? Of heb je al een bestaande functie op het oog? En is deze bestaande functie direct (dus bij opdrachtgever) of als indirect (staf werkzaam bij Ordina).

Met een YP functie ga je een vast traject in en zijn volgens mij de voorwaarden redelijk standaard voor iedere YP'er (misschien dat een meelezende YP'ers je hiermee verder kan helpen). Ervaring zal er in dit traject niet direct vanaf het begin er aan toe doen; echter gedurende het YP traject (2 jaar geloof ik) kun je hier wel voordeel mee hebben en mogelijk betere resultaten (en dus beloningen) behalen. Aan het einde van je YP traject kan dit zelfs leiden tot een start in een hogere salarisschaal dan je peers.

Wanneer je daadwerkelijk op een bestaande indirecte of directe positie wordt aangenomen dan is ervaring (en competenties!!!) van primair belang voor goede uitonderhandeling van de primaire arbeidsvoorwaarden (secundair wordt meestal niet veel onderhandelingsruimte geboden). Uitkomst van deze onderhandeling is vaak een I, II, III (junior, medior, senior) positie met een een bijhorende salarisschaal.

Dat je dit echt maximaal moet onderhandelen is vooral belangrijk vooral omdat de afgelopen 6 jaar bij Ordina (en andere vergelijkbare IT Sourcing Organisaties) er maar mondjesmaat en enkel bij hoge uitzondering salarisverhoging en promotie wordt gegeven. Dus waar je mee start, zal waarschijnlijk in de opvolgende jaren niet significant door Ordina worden verbeterd...Helaas :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
righthand schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 12:59:
Wheel; stroom je nu binnen als YP'er en ga je een YP traject aan? Of heb je al een bestaande functie op het oog? En is deze bestaande functie direct (dus bij opdrachtgever) of als indirect (staf werkzaam bij Ordina).

Met een YP functie ga je een vast traject in en zijn volgens mij de voorwaarden redelijk standaard voor iedere YP'er (misschien dat een meelezende YP'ers je hiermee verder kan helpen). Ervaring zal er in dit traject niet direct vanaf het begin er aan toe doen; echter gedurende het YP traject (2 jaar geloof ik) kun je hier wel voordeel mee hebben en mogelijk betere resultaten (en dus beloningen) behalen. Aan het einde van je YP traject kan dit zelfs leiden tot een start in een hogere salarisschaal dan je peers.

Wanneer je daadwerkelijk op een bestaande indirecte of directe positie wordt aangenomen dan is ervaring (en competenties!!!) van primair belang voor goede uitonderhandeling van de primaire arbeidsvoorwaarden (secundair wordt meestal niet veel onderhandelingsruimte geboden). Uitkomst van deze onderhandeling is vaak een I, II, III (junior, medior, senior) positie met een een bijhorende salarisschaal.

Dat je dit echt maximaal moet onderhandelen is vooral belangrijk vooral omdat de afgelopen 6 jaar bij Ordina (en andere vergelijkbare IT Sourcing Organisaties) er maar mondjesmaat en enkel bij hoge uitzondering salarisverhoging en promotie wordt gegeven. Dus waar je mee start, zal waarschijnlijk in de opvolgende jaren niet significant door Ordina worden verbeterd...Helaas :|
Dank voor je uitgebreide reactie 8)

Ik heb gereageerd op een vacature en mag een test doen. Het gaat om detachering bij opdrachtgever (geen staf). Ik ben hbo-afgestudeerd en heb 3 jaar ervaring. In die zin dus een young professional. Echter, als dat bij Ordina eigenlijk en traineeship is met standaard 2k + lease, dan kan ik de procedure wel stoppen. Heb laatste pagina's doorgenomen en inderdaad al gelezen over de nullijn en verschraling van voorwaarden. Mijn huidige voorwaarden zijn redelijk riant en ben niet bereid in te leveren (met loze beloften als doorgroeimogelijkheden op basis van presteren). Twee jaar (fors) inleveren om daarna nog onder m'n huidige voorwaarden beloond te worden zie ik niet zo zitten :N

Iemand die een indicatie kan geven van YP-salaris? En waar moet ik aan denken als ik na 2 jaar daadwerkelijk een schaal hoger zit dan peers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

wheel schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 13:17:
[...]

Dank voor je uitgebreide reactie 8)

Ik heb gereageerd op een vacature en mag een test doen. Het gaat om detachering bij opdrachtgever (geen staf). Ik ben hbo-afgestudeerd en heb 3 jaar ervaring. In die zin dus een young professional. Echter, als dat bij Ordina eigenlijk en traineeship is met standaard 2k + lease, dan kan ik de procedure wel stoppen. Heb laatste pagina's doorgenomen en inderdaad al gelezen over de nullijn en verschraling van voorwaarden. Mijn huidige voorwaarden zijn redelijk riant en ben niet bereid in te leveren (met loze beloften als doorgroeimogelijkheden op basis van presteren). Twee jaar (fors) inleveren om daarna nog onder m'n huidige voorwaarden beloond te worden zie ik niet zo zitten :N

Iemand die een indicatie kan geven van YP-salaris? En waar moet ik aan denken als ik na 2 jaar daadwerkelijk een schaal hoger zit dan peers?
Bij 3 jaar werkervaring zou je denk ik niet per definitie YP zijn, Bij J-tech is een groep YPers begonnen, en dat waren allemaal schoolverlaters of anderen met 0 werkervaring.

Om even op mijn eigen werkgebied te spelen, afhankelijk van je werkniveau (zowel op soft-skills als technisch), zou je met 3 jaar werkervaring al best in de buurt kunnen komen van een medior functie. Zelf ben ik in 2011 met vier jaar werkervaring als medior bij Ordina begonnen, maar van die vier jaar was 1 niet java gerelateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
vectormatic schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 13:24:
[...]

Bij 3 jaar werkervaring zou je denk ik niet per definitie YP zijn, Bij J-tech is een groep YPers begonnen, en dat waren allemaal schoolverlaters of anderen met 0 werkervaring.

Om even op mijn eigen werkgebied te spelen, afhankelijk van je werkniveau (zowel op soft-skills als technisch), zou je met 3 jaar werkervaring al best in de buurt kunnen komen van een medior functie. Zelf ben ik in 2011 met vier jaar werkervaring als medior bij Ordina begonnen, maar van die vier jaar was 1 niet java gerelateerd.
Dank voor je reactie.

Ik zie mezelf ook niet als starter, vandaar mijn initiële vraag of het YP-salaris standaard is, onderhandelbaar is en of ervaring meegenomen wordt in het aanbod. De vacature is voor een YP. Ze geven wel het opleidingsniveau aan en vragen wel om ervaring met van alles, maar reppen niet over aantal jaar werkervaring. Wellicht blijkt dat ik al te zwaar ben om als YP door te gaan, als YP == traineeship. Wellicht zijn er mogelijkheden om als medior in te stromen.

Heb je een idee van startsalaris van een YP? En geldt bij Ordina een bedrijfs- of branchespecifieke cao? Waar moet ik bij medior aan denken, qua salariëring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• righthand
Zoals ik nu je toelichting lees:

Allereerst zijn de YP trajecten vooral gericht op de HBO/Universiteit verlaters waarbij er vooral wordt gekeken waar je wilt gaan specialiseren (of generaliseren; beiden kan). En we kunnen, volgens mij, kort zijn: je bent geen YP'er maar eerder een ervaren junior die een volgende carrierestap wil maken in zijn vakgebied. Een YP'er zou dat pas doen na zijn/haar YP traject.

Dus ik zou even bij Ordina bellen met een recruiter en vragen of je misschien niet ergens binnen een Business Unit beter kan worden ingezet (en dus met betere arbeidsvoorwaarden). Maar niet als YP'er, want dan wordt het inderdaad een standaard YP traject die jij hierboven realistisch heb gespiegeld. En volgens mij is dat niet de ambitie die je voor ogen hebt.

Je zult verbaast zijn wat je in die drie jaar aan kennis, kunde en competenties tot je eigen hebt gemaakt en hoe dat wordt gewaardeerd.

Anders stuur me ff een PM met wat je momenteel doet, wat je specialisme is en wat je ambities zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
righthand schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 14:51:
Zoals ik nu je toelichting lees:

Allereerst zijn de YP trajecten vooral gericht op de HBO/Universiteit verlaters waarbij er vooral wordt gekeken waar je wilt gaan specialiseren (of generaliseren; beiden kan). En we kunnen, volgens mij, kort zijn: je bent geen YP'er maar eerder een ervaren junior die een volgende carrierestap wil maken in zijn vakgebied. Een YP'er zou dat pas doen na zijn/haar YP traject.

Dus ik zou even bij Ordina bellen met een recruiter en vragen of je misschien niet ergens binnen een Business Unit beter kan worden ingezet (en dus met betere arbeidsvoorwaarden). Maar niet als YP'er, want dan wordt het inderdaad een standaard YP traject die jij hierboven realistisch heb gespiegeld. En volgens mij is dat niet de ambitie die je voor ogen hebt.

Je zult verbaast zijn wat je in die drie jaar aan kennis, kunde en competenties tot je eigen hebt gemaakt en hoe dat wordt gewaardeerd.

Anders stuur me ff een PM met wat je momenteel doet, wat je specialisme is en wat je ambities zijn.
Bedankt. Gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seanpaul
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-09 11:06
Kan iemand mij vertellen hoeveel een YP .NETer tegenwoordig zal/kan gaan verdienen? Ik heb die test behaald en ik mag maandag voor het eerste gesprek komen. Ik heb 6 maandjes ervaring in .NET. En hoe zit het met de mobiliteitsvergoeding als je een eigen (representatieve) auto hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
Geen idee waar je qwa salaris ingeschaald wordt.
Als je je prive auto rijdt krijg je in principe je mobiliteitsvergoeding uitgekeerd (bruto), en indien je kilometers indient wordt dit bruto-netto verrekend.
Ofwel (bijvoorbeeld) standaard 800 euro bruto, indien 500 euro aan kilometers dan 300 euro bruto en 500 euro netto.

Let wel op: parkeerkosten zijn volledig voor eigen rekening als je prive rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Sowieso moet je bij een mobiliteitsbudget een paar dingen beseffen:

* Risico aantal kilometers: zakelijke kilometers gaan ten koste van je loonwaarde.
Als je naast de deur werkt, ontvang je 800 euro bruto zonder dat daat autokosten tegenover staan. Je haalt dus pakweg 400 euro netto aan extra inkomen uit het budget. Maar als je op een ander project bijvoorbeeld 30.000 km/jaar zakelijk rijdt, gaat er 475 euro per maand op aan de netto kilometervergoeding. In het mobiliteitsbudget blijft dan slechts 325 over, waardoor je "extra netto inkomen" daalt van 400 naar 160 euro.

* Risico autokosten: variabele autokosten boven 19 cent/km zijn volledig voor eigen rekening.
In bovenstaande berekening nam aan dat de 475 euro per maand = 19 cent/km precies kostendekkend zouden zijn voor de extra autokosten die je maakt. Als je auto echter duurder rijdt dan 19 cent variabel, gaat dat direct en netto ten koste van jou.
Evenzo is een goedkopere auto een relatieve winstfactor. Absolute winst wordt het eigenlijk pas als je auto goedkoper dan 10 cent/km rijdt. (1 km zakelijk rijden = 19 cent netto i.p.v bruto uitkeren = 9 of 10 cent belastingvoordeel).

* Krijg je nog vergoeding voor extra kilometers boven de 50.000 (als je heel veel zakelijk rijdt)?
Zo niet, elke extra kilometer gaat direct uit je eigen zak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seanpaul
Bedankt captain. Ik heb inmiddels een gesprek gehad met Ordina en ze willen me graag aan boord hebben. Ik krijg een voorstel en aan de hand daarvan (als ik'm goedkeur) wordt er een contract opgesteld.

Wie weet welke auto's er in de pool staan? Ze hebben me namelijk verteld dat ik een auto 'toegewezen' krijg. Hoe gaat het dan met de bijtelling, moet je deze betalen? Heb je uberhaupt kosten als je er een toegewezen krijgt?

[ Voor 26% gewijzigd door seanpaul op 20-08-2014 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 15:20
Je krijgt in je proeftijd een huurauto, daarna kan je afhankelijk of er wat in de pool staat (nu staat er amper iets) een nieuwe auto bestellen.

De bijtelling moet je altijd betalen, eventuele eigen bijdrage voor een duurdere auto is voor rekening van Ordina. Let wel dat is de eigen bijdrage, de bijtelling op dat soort modellen is vaak veel hoger waardoor dat financieel niet aantrekkelijk is tenzij je het geld er voor over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Dewaterweg schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 14:51:
Je krijgt in je proeftijd een huurauto, daarna kan je afhankelijk of er wat in de pool staat (nu staat er amper iets) een nieuwe auto bestellen.

De bijtelling moet je altijd betalen, eventuele eigen bijdrage voor een duurdere auto is voor rekening van Ordina. Let wel dat is de eigen bijdrage, de bijtelling op dat soort modellen is vaak veel hoger waardoor dat financieel niet aantrekkelijk is tenzij je het geld er voor over hebt.
Gezien we het hier over een YPer hebben, denk ik niet dat er iets in de pool staat, het laatste overzicht wat ik gezien heb was het goedkoopste een vrij rijk uitgeruste golf of prius.

Zelf rij ik nu drie weken in een ford fiesta als senior software engineer, een tijdelijk oplossing tot ik volgende maand een auto van een vertrekkende collega krijg. Een collega YPer hier heeft een maand of vier in een huur yaris gereden en net een Polo opgehaald bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seanpaul
vectormatic schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 12:48:
[...]

Gezien we het hier over een YPer hebben, denk ik niet dat er iets in de pool staat, het laatste overzicht wat ik gezien heb was het goedkoopste een vrij rijk uitgeruste golf of prius.

Zelf rij ik nu drie weken in een ford fiesta als senior software engineer, een tijdelijk oplossing tot ik volgende maand een auto van een vertrekkende collega krijg. Een collega YPer hier heeft een maand of vier in een huur yaris gereden en net een Polo opgehaald bij de dealer.
Ik werk er nu 3 weken en 1 dag. Ik rijd nu een Mégane III 1.5 dCi 81kW S&S GT-Line coupe. Kenteken: 67-XDZ-9. Bomvol van binnen. Diegene van wie ik hem mocht overnemen zei dat ik wel mocht boffen met zo'n poolauto. Deze moet ik nog anderhalf jaartje uitrijden en dan krijg ik een bestelcode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
Ik heb nog gelobbyd of ik mijn huidige auto kon inwisselen voor die megane xD.
Maar helaas mocht dat niet baten, ik zit gewoon aan mijn prius vast die ik in mijn schoeven geschoven heb gekregen :P

Leuke auto idd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seanpaul
Ikke_Niels schreef op maandag 22 september 2014 @ 16:40:
Ik heb nog gelobbyd of ik mijn huidige auto kon inwisselen voor die megane xD.
Maar helaas mocht dat niet baten, ik zit gewoon aan mijn prius vast die ik in mijn schoeven geschoven heb gekregen :P

Leuke auto idd!
Bedankt. De auto heeft wel last van piepende remmen...maar ze zeggen dat dat normaal is bij sportief spul?

Ik heb de auto gisteren nog langs Renault Stam gebracht en daar hebben ze de remmen een beetje schoon geschuurd, maar het probleem bestaat nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Piepende remmen kun je hebben als:

* de remblokken nog niet op de schijven zijn ingesleten (nieuwe blokken / blokken+schijven) --> bescheiden en hoge piep, vooral hoorbaar bij licht remmen.
* de remblokken versleten zijn (meer nadrukkelijke piep, wordt zwaarder bij harder remmen, eventueel schurend geluid)
* je met circuitblokken rondrijdt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seanpaul
t_captain schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 14:06:
Piepende remmen kun je hebben als:

* de remblokken nog niet op de schijven zijn ingesleten (nieuwe blokken / blokken+schijven) --> bescheiden en hoge piep, vooral hoorbaar bij licht remmen.
* de remblokken versleten zijn (meer nadrukkelijke piep, wordt zwaarder bij harder remmen, eventueel schurend geluid)
* je met circuitblokken rondrijdt
Ik denk dat ik Renault nog eens bel. Zelf kan ik het niet goed oordele, maar ik zou zeggen een bescheiden hoog piepje (bij licht remmen al) en je hoort het niet tenzij je een paar keer goed geremd hebt (als ze dus warm zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo komt de baas dus aan z'n geld: pure corruptie.

http://www.nrc.nl/nieuws/...eerde-met-aanbestedingen/

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2014 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Max_
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-08 10:26
Ik kom geregeld ex-Ordinezen tegen in het bedrijfsleven die er zonder pardon zijn uitgegooid. Wat dat betreft hebben ze geen al te beste reputatie. Wat ik wel hoor is dat Ordina vrij goed betaald.

Ik ben heel erg benieuwd naar het staartje van de Zembla uitzending van vanavond.
Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste