Ervaring werken bij Ordina NV Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 21.870 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69124

Topicstarter
Gezien ik zelf binnenkort bij Ordina ga beginnen en veel over andere werkgevers(negatieve en positieve dingen) heb gelezen, vroeg ik me af hoe de gemiddelde tweaker over Ordina werkt, dus heb je er gewerkt of werk je nog steeds bij Ordina, laat weten wat je er van vindt.

Waarom ik zelf voor Ordina heb gekozen :

Ik heb hiervoor, voor een niet al te groot bedrijf gewerkt. Ik kon geen opleidingen doen en er werd niets vergoed.
Gezien je bij Ordina bijna verplicht wordt om je kennis uit te breiden en alles netjes vergoed wordt , was voor mij een reden om over te stappen.
Ook heb ik naar mijn mening een goed salaris aangeboden gekregen wat uiteraard ook voor een beetje motivatie zorgt. Daarnaast heb je leuke werkplekken en ziet alles er erg netjes uit bij Ordina.
En niet te vergeten dat je voor ongeveer 700 euro inc brandstof een leasebak krijgt is ook niet helemaal onbelangrijk :)

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 69124 op 13-08-2006 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik werk op het moment ook bij Ordina en het bevalt me best goed. Ik denk dat het binnen Ordina per werk maatschappij ook nog wel het een en ander verschilt. Ik werk zelf bij Ordina Technical Automation en dat bevalt me best goed.

De lease-auto vindt ik op zich niet zo heel belangrijk maar vindt het wel lekker dat je het geld wat je minder leased gewoon bruto bij je salaris krijgt. Dus als je er voor kiest om een beetje goedkope auto te rijden gaat je salaris ook nog een beetje omhoog.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyna18
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05 07:30
Ik werk nu een jaar bij Ordina, en het bevalt me goed. Wat me vooral aanspreekt is dat Ordina niet een 'pakken'-cultuur heeft waar je elke dag in pak moet lopen, maar juist meer een casual houding heeft waar je lekker je eigen kleding kan dragen.
Ook over de opleidingen ben ik tevreden.
Salaris verschilt een beetje op welke afdeling je zit. Sommige collega's hebben het helaas wat minder, waardoor zij naar beter aan het rondkijken zijn, terwijl bij een andere afdeling wel weer goed betaald wordt.

Lease-auto was redelijk goed geregeld, echter begin 2006 zijn een aantal wijzigingen doorgevoerd (brandstofcomponent toegevoegd, verplicht poolauto als eerste leaseauto, hogere kosten leasemaatschappij, eigen risco bij schade) waardoor het toch wat minder geworden is.

Verder is het fijn om in een groeiende onderneming met een doel voor ogen te zitten.

Edit: verplicht poolauto als eerste leaseauto, is geschrapt na teveel commentaar op deze voorwaarden onder de werknemers :*)

[ Voor 7% gewijzigd door dyna18 op 15-04-2007 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-05 07:58
Ik heb alleen wat verhalen gehoord over Vertis, wat nu onderdeel is van Ordina. Weet niet of dit van toepassing is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyna18
Een onderdeel wat overgenomen is, zal toch de eerste jaren veelal zijn eigen cultuur behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Ik heb een tijdje geleden gesolliciteerd bij Ordina, en het bedrijf maakte een erg suffe indruk op mij. Als afgestudeerde academicus lig ik momenteel best goed in de arbeidsmarkt. Helaas kon de HR man mij niet vertellen waarom ik nou juist bij Ordina aan de slag moest en wat hun meerwaarde was voor mij t.o.v. andere dienstverleners. De technische man die mij moest uithoren had zelf nou ook niet een daverend interessant project waar hij (al 2 jaar!) op zat. Mede met het slechte salaris en de erg slechte arbeidsvoorwaarden, heeft dit bedrijf mij totaal niet kunnen bekoren, helaas.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
dyna18 schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 13:48:
Lease-auto was redelijk goed geregeld, echter begin 2006 zijn een aantal wijzigingen doorgevoerd (brandstofcomponent toegevoegd, verplicht poolauto als eerste leaseauto, hogere kosten leasemaatschappij, eigen risco bij schade) waardoor het toch wat minder geworden is.
Ik zie niet direct in waarom het brandstof component slecht moet zijn. Het brandstof component is gebaseerd op een normale auto in de lease categorie waar in je mag leasen. Dus zolang je een normale auto leased zal je met de nieuwe regeling dezelfde auto kunnen leasen.
Ook kan ik nergens vinden dat je als eerste lease auto een poolauto moet nemen. In zowel het lease-regelement als de memo over de wijzigingen van 2006 kan ik er niks over vinden.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

rwb schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 19:17:
Ook kan ik nergens vinden dat je als eerste lease auto een poolauto moet nemen. In zowel het lease-regelement als de memo over de wijzigingen van 2006 kan ik er niks over vinden.
Ik kan inderdaad wel beamen dat er in de voorgestelde arbeidsvoorwaarden nergens over een poolauto gerept werd en dat ik direct beschikking zou krijgen over een eigen gekozen lease auto.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 24-05 01:45

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

_DH schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 19:19:
[...]

Ik kan inderdaad wel beamen dat er in de voorgestelde arbeidsvoorwaarden nergens over een poolauto gerept werd en dat ik direct beschikking zou krijgen over een eigen gekozen lease auto.
Dat lijkt me niet logisch. Je moet eerst een vast contract hebben voordat je kan gaan leasen. Dan is het niet raar dat je een poolauto krijgt.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-05 10:01

NDF82

Doomed Space Marine

_DH schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 15:39:
Ik heb een tijdje geleden gesolliciteerd bij Ordina, en het bedrijf maakte een erg suffe indruk op mij. Als afgestudeerde academicus lig ik momenteel best goed in de arbeidsmarkt. Helaas kon de HR man mij niet vertellen waarom ik nou juist bij Ordina aan de slag moest en wat hun meerwaarde was voor mij t.o.v. andere dienstverleners. De technische man die mij moest uithoren had zelf nou ook niet een daverend interessant project waar hij (al 2 jaar!) op zat. Mede met het slechte salaris en de erg slechte arbeidsvoorwaarden, heeft dit bedrijf mij totaal niet kunnen bekoren, helaas.
Kun je aangeven wat je niet beviel aan de aanbieding (salaris en arbeidsvoorwaarden)? Wat waren je verwachtingen en wat was het aanbod?

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
FrankGuthrie schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 20:55:
[...]

Dat lijkt me niet logisch. Je moet eerst een vast contract hebben voordat je kan gaan leasen. Dan is het niet raar dat je een poolauto krijgt.
Als je nog geen vast contract hebt krijg je idd eerst een Huur-auto of een Pool-auto. Maar dat is niet meer dan logisch en volgens mij is dat overal zo geregeld.

• MartijnvdSluis
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-05 17:14
Ik heb jaren geleden voor Ordina Sociale Zekerheid gewerkt. (vroegere Relan) hier heerste een overheidsinstelling. Iets waar ik me behoorlijk aan kon ergeren. Ook over Salaris en opleidingen werd behoorlijk moeilijk gedaan. Moet wel gezegd worden dat het toen een stuk minder ging op de ICT markt en het zegt eigenlijk weinig over het huidige Ordina. Goede vriend van me zit er nog steeds en die geeft ook aan dat het lastig is dingen zoals opleidingen en salarisverhogingen voor elkaar te krijgen. veel beloven, weinig nakomen. Dat is toch erg jammer.

Ik zit zelf nu bij Sogeti. De opleidingen zijn denk ik nergens zo goed geregeld als bij Sogeti. Dat is dus een hele grote plus. Nadeel is dat ze vergeleken met de rest van de markt niet super betalen. Dat is dus een duidelijke keuze.

• dyna18
rwb schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 09:42:
Als je nog geen vast contract hebt krijg je idd eerst een Huur-auto of een Pool-auto. Maar dat is niet meer dan logisch en volgens mij is dat overal zo geregeld.
Nee nee, ik heb het niet over tijdelijke contracten. Dat is inderdaad logisch dat ze niet zelf kunnen leasen. Maar juist over het bestellen van de eerste leaseauto door iemand met een vast contract. Staat dus niet in het arbeidscontract vermeld, maar wel in de procedure bestellen lease auto.
Bij je eerste leaseauto bestaat de kans dat je verplicht een pool-auto krijgt toegewezen, ipv dat je zelf een leaseauto mag kiezen.

• dyna18
Ik zie niet direct in waarom het brandstof component slecht moet zijn. Het brandstof component is gebaseerd op een normale auto in de lease categorie waar in je mag leasen. Dus zolang je een normale auto leased zal je met de nieuwe regeling dezelfde auto kunnen leasen.
Als je vergelijkt wat je in 2005 kon leasen, en wat je nu in 2006 kan leasen, dan is dat minder geworden. Naar mijn mening is vooral de brandstof component daar de hoofdoorzaak van. Door de brandstof component is elke auto die niet in de A of B klasse valt nu duurder geworden om te leasen ten opzichte van 2005.

• dyna18
Zo to horen heb je dan net helaas met de verkeerde personen gesproken. Elk bedrijf heeft natuurlijk goede en minder goede mensen. Helaas is zo'n eerste indruk behoorlijk fataal voor het imago. Wat ik me nog wel afvraag, is wat je niet beviel in de arbeidsvoorwaarden?

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
dyna18 schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 10:45:
[...]

Als je vergelijkt wat je in 2005 kon leasen, en wat je nu in 2006 kan leasen, dan is dat minder geworden. Naar mijn mening is vooral de brandstof component daar de hoofdoorzaak van. Door de brandstof component is elke auto die niet in de A of B klasse valt nu duurder geworden om te leasen ten opzichte van 2005.
Ik weet niet precies hoe het met de prijzen en de uitvoering van het brandstof component zit en ik geloof je best dat dat negatief uit valt (Mischien ook wel door de nieuwe overeenkomt met de lease-maatschappij ).
Echter het idee achter het brandstof component vindt ik nog niet zo slecht. Het princiepe is ook dat als je een normale auto uit jouw lease-klasse leased dat je dan hetzelfde kan blijven leasen.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-05 21:27

TheVMaster

Moderator WOS
rwb schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 11:08:
[...]

Ik weet niet precies hoe het met de prijzen en de uitvoering van het brandstof component zit en ik geloof je best dat dat negatief uit valt (Mischien ook wel door de nieuwe overeenkomt met de lease-maatschappij ).
Echter het idee achter het brandstof component vindt ik nog niet zo slecht. Het princiepe is ook dat als je een normale auto uit jouw lease-klasse leased dat je dan hetzelfde kan blijven leasen.
Zolang het bedrag waarvoor je mag leasen ook evenredig omhoog gaat kan dat wel.
Bij ons (niet Ordina) zijn de leaseprijzen nog steeds zonder brandstofcomponent en ik hoop dat dat nog even zo blijft.

• Little Bear
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik werk zelf bij Ordina Belgie en ik kan hier echt niet klagen hoor.

Het loon is in vergelijking met een eerdere grote IT dienstverlener zeker dik in orde. De pakken cultuur is er zeker niet, maar uiteraard ook afhankelijk van de klant waar je bij zit. Momenteel zit ik zonder project, dus gewoon op de Ordina kantoren zelf en heb ik een jeans en een pullover aan.

Het werkt ook allemaal (nog?) niet in hokjes. Ik had normaal een lease mogen bestellen met een bepaald budget. Nu is er een lease van 3 maanden oud vrijgekomen uit een hogere klasse, en ze hebben die gewoon aan mij aangeboden. Daar klaag ik natuurlijk niet over.

Life is simple, make choices, don't look back...

• Wallie
  • Laatst online: 24-05 22:34

Wallie

Herr

Ik werk nu zelf een jaar bij Ordina (SI&D Microsoft) als medior software engineer, moet zeggen dat het me uitstekend bevalt :) Met name de hierboven genoemde niet-pakken-cultuur, maar de, ben-maar-jezelf-dan-doe-je-al-maf-genoeg spreekt me aan. Salarisschalen zijn dik inorde, en ook aan opleiding wordt veel gedaan: kansen worden je geboden, of je ze oppakt is natuurlijk aan jezelf (ik heb nu in 1 jaar 4 microsoft examens gehaald (oa MCAD'er mee geworden), 2 daagse sharepoint cursus, Prince2 foundation cursus/examen en nog wat kleine dingen). Ook hebben we het afgelopen jaar, 1x per maand op dinsdagavond een Microsoft bijeenkomst gehad met lezing over nieuwe/bestaande microsoft technieken, inclusief uitgebreid diner :9
Contact met de unitmanager gaat ook informeel, en elk jaar heb je een pop en hpm-document, waarin je je carriere voor de toekomst uitstippelt.

Ik zelf nog een leaseauto eind 2005 kunnen bestellen, dus hoe het zit met dat brandstofcomponent heb ik geen ervaring mee... rij zelf nu een Skoda Fabia 1.9TDI en hou +/- 55euro per maand over van mijn leasebudget, hier betaal ik oa extra vakantiedagen van.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Anoniem: 184197

[...]

Dat van die poolauto staat ook in het Atos Origin leaseregelement. Het wordt echter in de praktijk nooit toegepast, of zoals mijn manager zegt "als Atos het verschil bijlegt wil ik je best in een poolauto laten rijden hoor!", want in de pool staan vrijwel zonder uitzondering dure Audi's en Volvo's, ver buiten het budget. Elk nadeel hep se foordeel: een poolauto is goedkoper dan een nieuwe leaseauto en het contract duurt niet zo lang. Is handig als je niet van plan bent lang te blijven O-)
Ik kan me niet voorstellen dat het bij Ordina anders is geregeld.

Anoniem: 184197

Wallie schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 11:42:
Ik zelf nog een leaseauto eind 2005 kunnen bestellen, dus hoe het zit met dat brandstofcomponent heb ik geen ervaring mee... rij zelf nu een Skoda Fabia 1.9TDI en hou +/- 55euro per maand over van mijn leasebudget, hier betaal ik oa extra vakantiedagen van.
Dat is bijzonder royaal. Bij Atos Origin mag je als medior/senior geld bijleggen als je exact dezelfde auto wilt leasen. :( (Fabia Combi 1.9TDI ligt 53 euro boven budget, daarbij komt nog 79 euro eigen bijdrage)

Jammer dat de recruiters van Ordina zo ontzettend clueless waren, anders had ik wel verder met ze gepraat. Een leaseauto is niet het belangrijkste, waar je een werkgever voor kiest. Zij vonden dat ik maar naar Amsterdam moest komen voor een gesprek, terwijl ik aan de andere kant van het land woon en werk. Toen ik vroeg wat nou de toegevoegde waarde van Ordina was en of ze wel werk voor me hadden in mijn regio, bleef het toch een beetje stil (ondanks dat bleven ze maar terugbellen voor een afspraak). Dan maar genoegen nemen met een beetje minder leasebudget...

• Wallie

Wallie

Herr

Anoniem: 184197 schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 16:26:
[...]

Dat is bijzonder royaal. Bij Atos Origin mag je als medior/senior geld bijleggen als je exact dezelfde auto wilt leasen. :( (Fabia Combi 1.9TDI ligt 53 euro boven budget, daarbij komt nog 79 euro eigen bijdrage)

Jammer dat de recruiters van Ordina zo ontzettend clueless waren, anders had ik wel verder met ze gepraat. Een leaseauto is niet het belangrijkste, waar je een werkgever voor kiest. Zij vonden dat ik maar naar Amsterdam moest komen voor een gesprek, terwijl ik aan de andere kant van het land woon en werk. Toen ik vroeg wat nou de toegevoegde waarde van Ordina was en of ze wel werk voor me hadden in mijn regio, bleef het toch een beetje stil (ondanks dat bleven ze maar terugbellen voor een afspraak). Dan maar genoegen nemen met een beetje minder leasebudget...
Ja, mijn eerste afspraak was in eerste instantie ook in Amsterdam (woon zelf bij Eindhoven), maar goed, je kan altijd de rieskosten terugvragen ;) Alleen belde 2 dagen ervoor de dame op met wie ik het gesprek zou hebben, of Nieuwegein niet handiger voor me was, daar zit tevens hun hoofdkantoor, dus toen ben ik daar geweest (op 5min lopen van de sneltram-halte).

2de gesprek was met mijn huidige unitmanager, bij mij om de hoek: ze hebben een kantoor hier op het industrieterrein (Son, ten noorden van Eindhoven ;)). Ben ik nog op de fiets heen geweest 8)

Ik ben er begonnen als junior software engineer, met dat leasebudget hield ik elke maand nog 9euro over voor de Fabia 1.9TDI (Equipe Plus uitvoering). En onbeprekt prive gebruik _/-\o_

Mocht je toch nog willen komen praten: ik wil de aanbrengbonus wel met je delen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:19

Arjan A

Cenosillicafoob

Ik werk zelf al meer dan 5 jaar bij Ordina, en ik moet zeggen dat mijn ervaringen wisselend zijn.
Zo kan Ordina bijzonder inflexibel zijn mbt loon en werk- en reistijden, maar als je in een andere unit zit, is dat ineens geen enkel probleem.
Meer dan de helft van Ordina is aangekocht, en sommige units hebben hun cultuurtje langer kunnen behouden dan andere. Daar kan je je voordeel uit doen, maar het kan ook nadelig werken.

Carriere maken binnen je unit is slechts beperkt mogelijk, en sterk afhankelijk van je eigen manager. De business-unit managers hebben zelf weinig perspectieven, waardoor er weleens verloop optreedt.

En dan de leaseauto's. Die zijn nog net niet heilig binnen Ordina, maar in het algemeen wordt er wel veel waarde aan gehecht. Of de toevoeging van het brandstofcomponent voor mij goed uitkomt, weet ik nog niet; ik moet nog een ruime anderhalf jaar met mijn huidige auto.

Het loon vind ik gemiddeld, enigzins aan de lage kant. POP en HTM zijn leuke instrumenten, maar blijven beinvloedbaar van 'bovenaf'. Over het algemeen heb ik niet te klagen over mijn werkgever, maar ik ga ook bepaald niet elke dag in een feeststemming naar mijn werk. Wellicht als er eens een leuk project om de hoek komt kijken, dat de stemming dan weer omslaat, je weet maar nooit :).

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• EMP
  • Laatst online: 22-05 14:02

EMP

Krulloos!

Ik werk met wat mensen die bij Ordina werken.

Wat ik uit hun verhalen begrijp is dat het opzich een goede werkgever is, gemiddeld salaris, met ruim leasebudged en ze zijn goed bezig met verschillende regelingen om te zorgen dat van het loon zoveel mogelijk naar de werknemer gaat en niet naar de belastingdienst :Y)

Het is wel een GROOT bedrijf, dus organisatie kan wat log zijn, manager 1 weet niet wat manager 2 gezegd heeft, etc. Daarintegen zijn administratieve dingen in veel gevallen wel weer goed geregeld (intranet etc.)

Ordina is een van de weinige grote ICT dienstverleners waar ik niet uitsluit ook ooit eens voor te gaan werken (maar wie ben ik :+)

Wat ^^ zegt over reistijden klopt wel ja, er zat hier ook iemand van Ordina die elke dag 2x2 uur reisde (150 KM), terwijl hij helemaal niet zo de-centraal woont (maar de opdracht gewoon erg "ver" van zijn huis gekozen is...).

[ Voor 14% gewijzigd door EMP op 24-08-2006 15:56 ]

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Kickje. Dit is denk het onderwerp over Ordina :+

Ik zit me te orienteren op diverse detacheerders en vroeg me af of Ordina ook plek had voor starters met minder dan 1 jaar werkervaring in de ICT? Ik kon op hun site en monsterboard.nl enz er niet echt iets over vinden, behalve een algemene tekst voor starters en een verwijzing naar de vacatures waar nauwelijks starter vacatures tussen zitten.
Helaas was ik vanmiddag net te laat thuis (N.S. :'( ) om nog te bellen naar Ordina. Maandag bel er ik zowiezo achter aan.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-02 08:57

TheLunatic

Ouwe boxen.

Wallie schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 11:42:
Jij kunt met ~55 euro meerdere vakantiedagen kopen? Goedkope dagen!

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Motrax schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 19:41:

Ik zit me te orienteren op diverse detacheerders en vroeg me af of Ordina ook plek had voor starters met minder dan 1 jaar werkervaring in de ICT? Ik kon op hun site en monsterboard.nl enz er niet echt iets over vinden, behalve een algemene tekst voor starters en een verwijzing naar de vacatures waar nauwelijks starter vacatures tussen zitten.
Helaas was ik vanmiddag net te laat thuis (N.S. :'( ) om nog te bellen naar Ordina. Maandag bel er ik zowiezo achter aan.
Ja ze hebben zeker posities voor starters. Ik denk dat het voor starters ook wel aantrekkelijk is om voor een detacheerder te werken. Je hebt redelijk goede mogenlijkheden voor opleidingen en je ziet verschillende soorten organisaties waardoor je een hoop ervaring op kunt doen.
Als je meer informatie wilt over Ordina kun je me wel mailen naar het mail adres in mijn profiel.
TheLunatic schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 13:49:
[...]

Als je elke maand ~55 euro over hebt dan kun je in een jaar wel meer als 1 dag kopen ja. Dat is immer 12 * 55 = € 660

[ Voor 13% gewijzigd door Woy op 28-10-2006 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Zeker wel, gewoon je CV insturen naar de recruitment, als ze je kunnen gebruiken hangen ze snel genoeg in de telefoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

TheLunatic schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 13:49:
[...]

Ik kocht dit jaar 6 dagen bij, 3 daarvan kon ik van die 55euro betalen (en nog wat euro's overhouden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Late reactie, maar toch even een reactie. Geen recruitment telefoonnummer te vinden op hun site, geen voor mij relevante starter vacatures te vinden (monsterboard e.d. of eigen site) en nul respons op de online sollicitatie (overigens heb ik die dik 4 maanden geleden gedaan). Dan houdt het wel ongeveer op. Ordina zoekt geen starters met HBO Bedrijfskundige Informatica blijkbaar. Kan ik begrijpen, maar toch jammer.

Ik bel nog naar hun algemene nummer en daarna stop ik er mee :)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Motrax schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 13:42:
[...]
Late reactie, maar toch even een reactie. Geen recruitment telefoonnummer te vinden op hun site, geen voor mij relevante starter vacatures te vinden (monsterboard e.d. of eigen site) en nul respons op de online sollicitatie (overigens heb ik die dik 4 maanden geleden gedaan). Dan houdt het wel ongeveer op. Ordina zoekt geen starters met HBO Bedrijfskundige Informatica blijkbaar. Kan ik begrijpen, maar toch jammer.

Beetje vreemd dat je geen response krijgt. Ik heb destijds ook online solicitatie formulier ingevuld en kreeg binnen een dag een uitnodiging om langs te komen. Ik zit niet in de bedrijfkundige richting maar volgens mij zijn ze toch wel op zoek naar mensen.

Ik zal eens voor je opzoeken waar je het best heen kunt bellen.

edit:

Ik zie zo 1 2 3 geen algemeen nummer waar je naar kunt bellen. Ik zou je wel een adres kunnen geven voor technical automation maar met Bedrijfskundige Informatica heb ik zo'n idee dat je naar wat anders op zoek bent

[ Voor 11% gewijzigd door Woy op 14-11-2006 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overhyped
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:05
Motrax schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 13:42:
[...]

Ik had ook vrij snel een reactie... en nu een baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:01

ultimateharry

Team Slayer:-)

Er zijn ook leuke Ordina onderdelen hoor: Clockwork (internet specialist, werk ik zelf als consultant), en de Visionweb (Is overgegaan in B&ES). Bij deze onderdelen ligt de focus echt op innovatie en wordt vooral in teams gewerkt.

Arbeidsvoorwaarden verschillen ook behoorlijk per onderdeel. Rollen zijn natuurlijk wel gedefinieerd, maar er is een erg ruime marge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyBravo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-03-2022

JohnnyBravo

Man, I'm pretty!

Misschien slightly offtopic, maar ik post het toch even.

Ik heb gesolliciteerd bij Ordina ivm een verdiepingsstage (als HBO Bedrijfskundige Informatica student). Mijn intresse ligt bij het analyseren van processen en het komen tot verbeteringen, het echte consultancywerk dus. Helaas is mijn sollicitatie afgewezen omdat er "op basis van mijn CV geen passende opdracht" was te vinden. Dit kreeg ik overigens netjes met een brief per post te horen (van de afdeling recruitment), wat op zich ook wel mag aangezien je een grote vragenlijst ingevuld hebt en je CV verzonden hebt, maar er zijn genoeg bedrijven die zich met een standaard e-mailtje afdoen.
Ik ben wel benieuwd hoeveel stageplekken er eigenlijk te verdelen zijn en waarin de afdeling recruitment de stagesollicitatie precies toetst? Ik persoonlijk had graag een sollicitatiegesprek gehad, want wat is er nou mooier dan zo'n bedrijf op je CV te mogen zetten, maar dat terzijde :)

Recept van de dag: Mosselen - Uien - Peterselie - Wortel - 2 Tenen Knoflook - En vlak voor het op tafel zetten veel, maar dan ook echt veel 'Nee, echt veel' BIERRRRR!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik weet niet precies hoe de sollicitatie procedure gaat en hoeveel plekken er zijn. Maar ik weet dat er bij ons ieder geval wel stagaires zijn. Dit zijn volgens mij vooral onderzoeks stages. Als stagair zal je natuurlijk niet snel gedetacheerd worden ;). Ik denk dat je het meeste kans maakt als je een goed onderwerp bedenkt waar je een onderzoek naar kunt doen.

Ik denk dat als je een standaard sollicitatie brief met CV stuurt dat je verzoek dan gewoon doorgestuurd wordt naar een Bussinuss Unit Manager en dat die kijkt of hij op dat moment nog wat heeft liggen. Maar de kans daarop is natuurlijk niet zo groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb bijna zes jaar bij Ordina gewerkt. Het beviel me er prima, maar het laatste jaar begonnen er toch wat zaken te knagen die Ordina niet op heeft kunnen lossen.

Hier wat punten die me echt dwars zaten:
• voor mijn gevoel waren er weinig seniors en veel mediors en juniors;
• de unit/groep leek niet echt georganiseerd te zijn;
• communicatie met collega's, dat was er bijna niet (ik kende mijn collega's bijna niet);
• te soft als persoonlijke doelstellingen niet werden gehaald;
• vaak fouten bij uitbetaling salaris (uitbetaling reistijdcompensatie en standby klopten vaker niet dan wel);
• beperkte bonusregeling (men beloont de groep; als ik het dus boven gemiddeld goed doe en de rest niet, dan word ik voor mijn gevoel ten onrechte gekort op de mogelijke bonus);
• Ordina is een logge organisatie: er zijn veel goede ideëen, maar het duurt lang voordat de professional iets van de uitvoering merkt (als deze er al iets van merkt);
• salaris kon beter.

Ik moet er meteen bij vermelden dat veel van de bovengenoemde punten inmiddels goed aan zijn gepakt. Het lijkt er bijna op dat men alle punten aan heeft gepakt, die mij het meest dwars zaten. Helaas is het voor Ordina te laat, maar eerlijk-is-eerlijk: ze werken er hard aan en hebben serieus iets met mijn kritiek gedaan. (Overigens ben ik sinds 1 maart dit jaar uit dienst bij Ordina.)

Tevens wil ik vermelden dat ik met een goed gevoel bij Ordina weg ben gegaan. Met de nieuwe Ordina-manager (per 1 januari dit jaar) kon ik goed opschieten en na enkele open en eerlijke gesprekken, ben ik tot de conclusie gekomen dat ik naar een andere werkgever over wilde stappen. Na mijn overstap moesten er nog wat zaken (met name financiëel) worden geregeld, daar heeft mijn voormalig Ordina-manager zeer goed aan mee gewerkt. _O_

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:30

Wokschotel

Op 6 wielen

Namens een vriend: hoe liggen de leasenormen bij Ordina? Wat kun je voor 625 en 167 euro brandstof ongeveer leasen?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik zou het niet precies weten maar dat bedrag valt in de categorie C wat inhoud dat je een auto uit de categorie VW Golf zou moeten kunnen rijden

• ray_nl
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-12-2021
pven schreef op maandag 27 november 2006 @ 22:50:
Ik heb bijna zes jaar bij Ordina gewerkt. Het beviel me er prima, maar het laatste jaar begonnen er toch wat zaken te knagen die Ordina niet op heeft kunnen lossen.

Hier wat punten die me echt dwars zaten:
• voor mijn gevoel waren er weinig seniors en veel mediors en juniors;
• de unit/groep leek niet echt georganiseerd te zijn;
• communicatie met collega's, dat was er bijna niet (ik kende mijn collega's bijna niet);
• te soft als persoonlijke doelstellingen niet werden gehaald;
• vaak fouten bij uitbetaling salaris (uitbetaling reistijdcompensatie en standby klopten vaker niet dan wel);
• beperkte bonusregeling (men beloont de groep; als ik het dus boven gemiddeld goed doe en de rest niet, dan word ik voor mijn gevoel ten onrechte gekort op de mogelijke bonus);
• Ordina is een logge organisatie: er zijn veel goede ideëen, maar het duurt lang voordat de professional iets van de uitvoering merkt (als deze er al iets van merkt);
• salaris kon beter.

toon volledige bericht
Werk nu zelf bij Ordina (nu 9 jaar) en dit zijn inderdaad de punten die niet best zijn bij Ordina. Het schijnt per business-unit ( of hoe ze tegenwoordig ook heten ) wel weer enigzins te verschillen. Sommige onderdelen zoals Integer schijnen hun eigen praktijken/identiteit er op na te mogen houden.

Ordina is een te logge organisatie geworden, helaas.
Zaken als POP en HTM worden niet goed opgevolgd en het contact met de organisatie is minimaal. Als je 1 x in de 4 maanden iemand ziet of hoort (behalve dan dat je je uren in moet vullen) is het veel.

Ben nu ook rustig aan het rond kijken naar een wat persoonlijkere organisatie.

Voordeel aan Ordina is wel dat het niet zo'n pakken cultuur is.

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:23
[b][message=27031410,noline]
Voordeel aan Ordina is wel dat het niet zo'n pakken cultuur is.
Als dat het enige voordeel is....

Pakkencultuur, een boer draagt toch ook zn overal, dus wat maakt het uit wat je naar het werk aantrekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dip
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-01-2023

dip

shut up ulé

PHiXioN schreef op donderdag 30 november 2006 @ 23:41:
[...]

Als dat het enige voordeel is....

Pakkencultuur, een boer draagt toch ook zn overal, dus wat maakt het uit wat je naar het werk aantrekt?
In tegenstelling tot vele concurrenten hoef je niet dagelijks dezelfde kleur stropdas te dragen zodat ze nog weten hoe je heet. Bij Ordina is het contact persoonlijk en direct. Per groep van 20-40 man is een aparte BU manager aanwezig die als voornaamste taak heeft het jouw naar je zin te maken.

Ik heb bij Ordina afgestudeerd en ben aansluitend direct bij Ordina aan de slag gegaan en ben enorm te vrede! Erg veel groeimogelijkheden. Een losse academy voor scholing/cursussen/certificering. Heb zelf onlangs ook interne cursussen gegeven. Uitdagende opdrachten met innovatieve technieken.

It's scientifically known, that base improves the tase of cheezes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:35
Sinds 1 januari ben ik ook een echte Ordinees. Het bedrijf waar ik nu twee jaar werk (Vertis) is overgenomen, dus ik ben erg benieuwd hoe het de komende jaren gaat. Ik ben er in ieder geval flink op vooruit gegaan qua salaris, maar waar ik nog wel huiverig voor ben is dat ik straks misschien naar alle hoeken van Nederland gedetacheerd kan worden. Het grootste probleem daarbij is dat ik zelf ook in een hoek van nederland woon (20 kilometer ten noorden van Groningen).

Zolang er nog werk genoeg is in Groningen, dan vind ik het allemaal best :)

Ordina geeft trouwens ook zulke leuke kadootjes weg aan het begin van het nieuwe jaar, vorig jaar een ijskrabber, dit jaar een mooie gifgroene muts met oorwarmers van nepbont. Die doe ik mooi op zogauw ik buiten kom :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105758

dyna18 schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 13:48:
Ik werk nu een jaar bij Ordina, en het bevalt me goed. Wat me vooral aanspreekt is dat Ordina niet een 'pakken'-cultuur heeft waar je elke dag in pak moet lopen, maar juist meer een casual houding
Geen idee wat voor functie je hebt, maar ingenieurs/icters of variant daar op lopen niet echt vaak in pak. Zolang ze maar representatief overkomen. Oke directie en andere hoge functies verwachten ze wel een pak. Wat meer dan logisch is in mijn ogen. Ach ik vind een pak niet eens erg, staat me eigenlijk wel goed :D . Maar totaal onpraktisch bij t uitvoeren van mn functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-04-2014
Ik heb morgen mijn eerste gesprek bij Ordina.. weet niet zo goed wat ik moet verwachten.
En na het lezen van dit topic heb ik gemengde gevoelens...

Anyway.. iemand tips? Lees dat er mogelijk ook een cognitieve en persoonlijkheidstest gehouden kan worden. Wat houdt dat precies in? Lijkt het op de test bij sogeti/ Cap gemin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Laatst online: 20:19

Arjan A

Cenosillicafoob

Ik ben sinds kort uit dienst van Ordina na bijna 6 jaar er gewerkt te hebben.
Pluspunten:
- Goede secundaire arbeidsvoorwaarden (auto, pensioen). Laptop en telefoon zie ik niet als sec. arbeidsvoorwaarden maar als gereedschap voor het uitoefenen van je functie (en de auto eigenlijk ook).
- Actief beleid om de collega's uit je BU te zien (hoe onpraktisch dit in feite ook uitpakt)
- Brede klantenkring
Minpunten:
- Het bedrijf spitst zich toe op een aantal speerpunten. Vallen die buiten je interesse (OK, met 2 jaar maakt dat niet zoveel uit), dan moet je zelf actief op zoek naar verdieping.
- Reistijden worden weggecijferd/weggepraat. De laatste 3 jaar maakte ik werkdagen van meer dan 11 uur per dag, met als top meer dan 13 uur voor meer dan een half jaar lang.
- Het hoge verloop momenteel binnen Ordina. Mijn BUM (manager) heeft op dit moment drie BU's onder haar beheer. Dat komt je persoonlijk echt niet ten goede.
- Salarisontwikkeling. Je komt hoog binnen, maar daarna blijft het daar ook op steken. De bonusstructuur wordt om de 1,5 jaar gewijzigd, waardoor deze totaal niet inzichtelijk is voor de meeste werknemers.
- Je hebt als werknemer vrijwel geen invloed op het management. De RvB huist in een ivoren toren. Formeel heb je via de OR mogelijkheden van inspraak etc. In de praktijk komt het erop neer dat de OR ook niets te vertellen heeft in de organisatie.

Voor een startende IT-er raad ik Ordina wel aan. Het is een reële onderneming met een goede kijk op de markt. Je leert er veel, en je leert veel verschillende aspecten van de ICT.
Helaas is het wel een zuinige club, een enkeling zal er in slagen een beurs in het buitenland te mogen bezoeken, om zijn ervaringen vervolgens met de rest van de BU te moeten delen. Cursussen worden intern verzorgd, wat het amateuristische gehalte verhoogt. Desalniettemin kan de overgedragen kennis van belang zijn voor vervolgopdrachten; ze is zeker relevant.

Ben je wat verder ontwikkeld in de ICT, dan zou je kunnen proberen om verder te komen via Ordina, maar het moet je dan wel liggen (werkwijze etc). Als je wat zelfstandiger bent en wat breder (lees: niet al te nerdy) georiënteerd, dan kan je Ordina beter links laten liggen, tenzij je uit bent op een managementfunctie (maar daar heb je bij Ordina niet zo heel veel ICT kennis voor nodig).

Ik heb zelf veel geleerd bij Ordina, ben mezelf er ook tegengekomen, maar kijk wel met een goed gevoel terug. Ik heb veel ervaringen opgedaan, en dat zijn belangrijke dingen die je kan gebruiken in het vervolg van je carrière.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked
Wat zijn ongeveer de standaard arbeidsvoorwaarden bij ordina?

leaseauto... is poolauto in het begin... waar moet ik dan aan denken? eigen keus of krijg je het toegewezen?

Laptop? Gsm?
Geem 13e maand maar winstdeling?

[ Voor 78% gewijzigd door wicked op 08-03-2007 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked
Wat zijn ongeveer de standaard arbeidsvoorwaarden bij ordina?

leaseauto... is poolauto in het begin... waar moet ik dan aan denken? eigen keus of krijg je het toegewezen?

Laptop? Gsm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Waarom heb je deze vragen niet gesteld toen je bij Ordina was? :?

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked
Gaan we volgend keer op in... 2e gesprek. En wil graag de ervaringen hier weten.
En het zijn niet de belangrijkste voorwaarden... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:49
wicked schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 17:15:

Laptop? Gsm?
poolauto: hangt af wat er in de pool zit. Zijn auto´s die zijn achtergelaten door leavers, dus kan van alles zijn. Verwacht geen enorme keuze.

laptop en gsm: ja, zoals bij alle IT dienstverleners, who cares :)

winstdeling: theoretisch tussen 0-16% afhankelijk van bedrijfs-/BU resultaat (max 8%) en je persoonlijke omzet(max 8%). Reken op 6% gemiddeld (alhoewel ik in 2005 toen ik nog in dienst was een keer 16% heb gekregen). Kan zijn dat inmiddels de percentages weer gewijzigd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked
dus standaard voorwaarden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -W0kk3L-
  • Laatst online: 14-05 22:15
sverzijl schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 21:58:
[...]

poolauto: hangt af wat er in de pool zit. Zijn auto´s die zijn achtergelaten door leavers, dus kan van alles zijn. Verwacht geen enorme keuze.
Hangt af van wat voor soort contract je hebt. Contract voor onbepaalde tijd is uitzoeken bij ING Car Lease of poolauto. Vrije keuze. Contract voor bepaalde tijd is poolauto.
laptop en gsm: ja, zoals bij alle IT dienstverleners, who cares :)
Hangt af van de unit waar je bij zit en het werk dat je doet. De laptop krijg je wel. De telefoon niet altijd.
winstdeling: theoretisch tussen 0-16% afhankelijk van bedrijfs-/BU resultaat (max 8%) en je persoonlijke omzet(max 8%). Reken op 6% gemiddeld (alhoewel ik in 2005 toen ik nog in dienst was een keer 16% heb gekregen). Kan zijn dat inmiddels de percentages weer gewijzigd zijn.
Mijn laatste bonus was 4.5% op basis van het bedrijfsresultaat.
En 0 % omdat ik kort in dienst ben (was ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:49
-W0kk3L- schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 18:38:
[...]
Mijn laatste bonus was 4.5% op basis van het bedrijfsresultaat.
Ben op het goede moment weggegaan dus, zelfs bij sterk aantrekkende markt nog maar 4,5% is niet best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -W0kk3L-
Ik heb mijn ontslag ook al ingediend hoor ;) Per april werk ik elders. Ordina is te snel te groot gegroeid. Het wordt te onpersoonlijk. Ik ken 75% van de mensen van mijn eigen unit niet eens. Laat staan de rest....

[ Voor 51% gewijzigd door -W0kk3L- op 10-03-2007 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked
Krijg net een telefoontje... 2e gesprek wordt ingepland en een assesment test.

Iemand ervaring met dit? Wat kan ik ongeveer verwachten? Hetzelfde als bij sogeti en Cap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30200

Heb een beetje dit topic doorgelezen en ik lees dat de mensen die bij Ordina werken over het algemeen toch best tevreden zijn. Zijn er hier ook mensen die bij Ordina Technical Automation werken? Ik vroeg mij namelijk af hoe het er daar aan toe gaat. (heb inmiddels een sollicitatie lopen bij TA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik werk bij Ordina TA. Heb het er goed naar mijn zin en meestal wordt er niet zo moeilijk over dingen gedaan. Certificeringen worden gewoon betaald en het wordt ook aangemoedigd om die te behalen. Ik werk er nu ongeveer een jaar en heb er niet veel over te klagen.
Het enige nadeel is dat het een groot bedrijf is en ik niet veel contact met mijn collega's heb aangezien ik gedetacheerd zit, ik denk dat je dit probleem bij alle grote detacheerders wel zult hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rwb schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 13:10:
Ik werk bij Ordina TA. Heb het er goed naar mijn zin en meestal wordt er niet zo moeilijk over dingen gedaan. Certificeringen worden gewoon betaald en het wordt ook aangemoedigd om die te behalen. Ik werk er nu ongeveer een jaar en heb er niet veel over te klagen.
Het enige nadeel is dat het een groot bedrijf is en ik niet veel contact met mijn collega's heb aangezien ik gedetacheerd zit, ik denk dat je dit probleem bij alle grote detacheerders wel zult hebben.
Hoe gaan ze om met studie/cursussen e.d., krijg je daar een studiecontract voor of wordt dat anders geregeld. Wel jammer dat je je collega's weinig ziet, maar zit je voor langere tijd ergens gedetacheerd of zijn het steeds kleine projecten. Houden ze trouwens ook rekening met je woonplaats als ze je ergens heen sturen als je gedetacheerd werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -W0kk3L-
Anoniem: 30200 schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 19:15:
[...]

Hoe gaan ze om met studie/cursussen e.d., krijg je daar een studiecontract voor of wordt dat anders geregeld. Wel jammer dat je je collega's weinig ziet, maar zit je voor langere tijd ergens gedetacheerd of zijn het steeds kleine projecten. Houden ze trouwens ook rekening met je woonplaats als ze je ergens heen sturen als je gedetacheerd werkt?
Voor cursussen (niet verplichte) is gewoon een amortisatieregeling voor. Dus binnen 1 jaar weg, 100% terugbetalen, binnen 2 jaar .... etc....

En rekening met de woonplaats. Op dit moment meestal wel. De ICT markt is nu goed. Maar hou er rekening mee dat zodra bedrijfsbelangen gaan tellen, dat je verder weg kunt komen te zitten. Maar dat geldt voor iedere detacheerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
[...]

Voor de certificeringen die ik tot nu toe gedaan heb werd gewoon de rekening naar Ordina gestuurd en daar heb ik verder niks meer over gehoord. Hoe het met duurdere cursussen enzo zit dat weet ik niet precies maar ik kan me voorstellen dat er inderdaad zo'n soort regeling is, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.

Op zich zijn er wel mogenlijkheden om je collega's te zien, er worden wel redelijk wat dingen als borrels en personeels uitjes geregeld. Alleen tot nu toe krijgen ze het telkens voor elkaar om dat te doen als ik niet kan ;)

Er wordt inderdaad wel geprobeerd om rekening te houden met de plek waar je woont. Maar het is natuurlijk maar net de vraag of ze een opdracht voor je hebben heel dicht in de buurt. Als je in de randstad woont zal dat waarschijnlijk makkelijker zijn, maar dan kan je nog steeds problemen met files hebben. Ik denk dat dat ook redelijk het zelfde is bij de grotere automatiseerders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 22:28

TrailBlazer

Karnemelk FTW

[...]

Ik zou me nooit zo druk maken om een studiecontract. Als je hetzelfde werk blijft doen bij een nieuwe werkgever wil die vaak ook wel dat bedrag overnemen. 5000 euro lijkt mischien veel maar dat is voor een werknemer die goed opgeleid is echt niet zo veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klinkt opzich wel goed allemaal.

Het gaat mij voor die studiekosten er echt niet om of ik een studiecontract krijg, ik ben niet echt een job hopper ofzo, dus tegen de tijd dat ik weg zou gaan is het studiecontract toch afgelopen. Het gaat mij er meer om dat wanneer je cursussen gewoon nodig hebt voor de werkzaamheden die je uitvoerd, dat ze die ook gewoon terugverdienen. Het is m.i. dan niet nodig om daar een studiecontract voor te maken.

Voor wat betreft de reistijd, tja, ik begrijp dat je dat niet in de hand hebt, so be it...... Wel fijn als ze er rekening mee houden als er projecten in de buurt zijn. Het gaat in mijn geval om de richting industriele automatisering. Ik wist niet (tot voor kort dan) dat Ordina daar toch behoorlijk groot in is. En gezien het aantal werknemers bij TA (400 volgens de site) zal er echt wel iets voor mij in de buurt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
TA is inderdaad ongeveer 400 man ( vorig jaar nog 300 geloof ik maar ze hebben wat overnames gedaan. Onder andere Bergson ). TA bestaat uit 2 delen Industrial IT en Embedded IT. Volgens mij zijn beide afdelingen ongeveer even groot dus dan zal de Industrial tak ongeveer 200 man zijn denk ik zo.

Voorheen heette Ordina TA ook High Tech Automation ( Als ik mij niet vergis want toen werkte ik er nog niet ) en dat is later Ordina geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked
Heeft nietmand voorbeelden van de Connector C (picompany.nl) test die Ordina afneemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Is er gisteravond nog iemand naar de Ordina Oracle Solutions Plaza geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213528

Ik ben gisteravond geweest. 't was leuk geweest... heerlijke eten... interessante presentaties ;)

Het was leuk om nieuwe collega's te leren kennen. Wie burgerlijk is, allemaal naar rechts ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80480

Ik begin in juni bij Ordina (Vertis) in Groningen aan de slag als functioneel SAP consultant. Ik heb gekozen voor Ordina omdat de sfeer mij erg goed leek en ik me goed als afgestudeerde kan ontwikkelen. Salaris en sec. arbeidsvoorwaarden zijn ook prima vergeleken met andere werkgevers. Je krijgt een budget voor je autokosten of je kiest voor een andere alternatief (poolauto straks lease auto naar keuze). Het lijkt me een goed bedrijf zoals ik het tot nu toe ervaren heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58294

dus je begint bij de Vertis klas. 8 weken an basic training, waarna je een richting op gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80480

Ik ga een individuele traject beginnen is de bedoeling omdat de training klas al begonnen is.
Ze hebben voor mij een traject uitgestippeld in goed overleg.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 80480 op 24-05-2007 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Anoniem: 80480 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 13:30:
Ik ga een individuele traject beginnen is de bedoeling omdat de training klas al begonnen is.
Ze hebben voor mij een traject uitgestippeld in goed overleg.
Wat voor traject is dat als ik vragen mag? Ik ben namelijk 2,5 jaar geleden bij vertis begonnen zonder training/klas of wat dan ook. Ik kon direct aan de slag met de migratie van onze interne Oracle-applicaties. Blijkbaar doen ze dat tegenwoordig niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61137

Route via de klas is nog steeds niet perse noodzakelijk, ligt aan je voorkennis en op welke plek je terecht komt. In de laatste klas zag ik vooral volgens mij mensen zitten die nog niet precies weten wat ze nu exact willen gaan doen, die kan je ook lastig zomaar ergens plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Niet online

JKVA

Design-by-buzzword fanatic

Kickje:
Zijn er hier nog mensen die met Ordina te maken gehad hebben de laatste tijd? Ik werk er nu 1,5 jaar en als ik de reacties zo lees, kan ik ze niet allemaal beamen. Bovendien is Ordina op dit forum nogal anoniem (zie datum laatste post), wat volgens mij niet helemaal met de realiteit klopt. Of wel???
  • Lease is prima, een junior kan iets van een Leon leasen. Het loopt daarna redelijk vlot op tot pakweg VW Golf en als je meer wilt leasen moet je meestal naar een management functie kijken of ECHT goed zijn op technisch vlak.
  • Salaris en bonussen zijn ok. Bonussen hangen vooral van jezelf af.
  • Opdrachten en reistijd zijn gewoon bespreekbaar (ik zit nu gedetacheerd in Den Bosch, dat is vlak bij mij thuis. Ik had toendertijd ook een aanbod lopen voor een klus in Amsterdam, maar die heb ik geweigerd wegens files/reistijd. Daar had de directie gewoon respect voor).
  • Ik kan ook niet beamen dat je een nummertje/anoniempje bent. Ik heb bijna elke dag contact met mijn manager. Via mail, MSN, telefoon of gewoon face-to-face.
  • Qua persoonlijke ontwikkeling, tja dat moet je misschien een beetje liggen. Het is ook een beetje afhankelijk van je manager. Mijn manager houdt van pushen en probeert te zorgen dat je je certificaten haalt. Bij mij is dat niet nodig, want ik wil ze zelf ook halen en ben ook bereid er voor te werken. Sommige andere managers zijn afstandelijker, dat verschilt per persoon.
  • Scholing is ook prima geregeld. Het afgelopen jaar is dit weer een stukje professioneler geworden, met een overkoepelende academy. Cursussen (op Java gebied) worden vaak gegeven door collega's met ervaring op dat gebied. Amateuristisch? Valt wel mee, ik durf te wedden dat de kennis van sommige collega's hoger ligt dan die van de meeste commerciële opleidingen. Ook kun je gewoon externe cursussen volgen, zoals softskills, of specifieke vakopleidingen, zoals een 10 daagse architectuurcursus die ik een paar maanden geleden gevolgd heb.
  • Doorgroeimogelijkheden hangen voornamelijk af van a) jezelf, b) de relatie met je manager en c) je netwerk zodat je weet wat er speelt. Als je manager niet gelooft dat jij bepaalde kwaliteiten bezit kan het lastig worden, maar als je een netwerk hebt, kom je er wel. Ik zou persoonlijk gewoon naar mijn directeur stappen en de situatie voorleggen. Niet dat het nu nodig is...
  • Innovatie. Verschilt ook per unit, maar bijvoorbeeld op Java gebied wordt er ontzettend veel aan innovatie gedaan. Het zijn natuurlijk de medewerkers die het moeten doen, maar vanuit het management is er zat ondersteuning, bijvoorbeeld R&D uren. Ordina staat misschien in de markt niet bekend als innovatief vooruitstrevend bedrijf, maar ik kan als medewerker zeggen dat dat erg meevalt en er lopen genoeg fanatiekelingen en guru's rond.
  • Cultuur. Mja, dat hangt weer van je functie/unit af. Bij de ene unit is casual not done en bij de andere (de mijne, J-Technologies) maakt het geen reet uit. Er zijn ook gewoon projectleiders die in een sweater lopen.
  • Ten slotte zijn er ontzettend veel socials. Bijvoorbeeld motor-/auto-/boottoertochten, op de fiets de Mt. Ventoux beklimmen, interne zaalvoetbalcompetitie, beachparty, barbeques, LAN party's of gewoon na werktijd ouwehoeren in de bar (of tegenwoordig grand cafe) op kantoor.
Misschien is het toevallig mijn situatie die positiever is dan die van anderen, maar ik zie momenteel geen enkele reden om (naar een concurrent) over te stappen. Ik werk bij de klant dagelijks met Atos, Sogeti en Capgemini mensen, maar als ik hun posities vergelijk met die van mij, mag ik niet klagen vind ik.

Het enige wat ik een beetje jammer vind is dat er in het verleden veel overnames zijn geweest. Ik kom zelf ook uit een overname. Op zich is het leuk om nieuwe mensen te leren kennen en de diversiteit is ook erg leuk, maar aan de andere kant heb je minder "wij-gevoel". Zeker bij een fusie van een overgenomen bedrijf en een bestaande unit (eigen ervaring), maar dat schijnt verbeterd te zijn.

Wat zijn jullie ervaringen?

Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy

• GAEvakYD
  • Laatst online: 09:05
Heeft er iemand misschien ervaring met het master programma dat Ordina aanbied? Zie: http://jobportal.ordina.n...genvacatureinformatie.jsf

Voor deze functie heb ik komende week een oriënterend gesprek om wat onduidelijkheden op te helderen, zoals:
  • Ik zie dat een intake verplicht is bij de Uva, ik neem aan dat die afgenomen word voordat je officieel een contract tekent?
  • Is Ordina bereid om mijn huidige leaseauto over te nemen, dit omdat ik anders bij mij huidige werkgever een boete moet betalen.
  • Aan wat voor maand salaris moet ik ongeveer denken gedurende de twee jarige studie. Ik kan het me niet veroorloven om 20% minder te gaan verdien t.o.v. mijn huidige salaris.
Voor de inhoud van de Master, zie http://studiegids.uva.nl/web/uva/sgs/nl/p/170_67509.html

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

• JKVA
  • Niet online

JKVA

GAEvakYD schreef op donderdag 13 september 2007 @ 20:42:
Heeft er iemand misschien ervaring met het master programma dat Ordina aanbied? Zie: http://jobportal.ordina.n...genvacatureinformatie.jsf

Voor deze functie heb ik komende week een oriënterend gesprek om wat onduidelijkheden op te helderen, zoals:
  • Ik zie dat een intake verplicht is bij de Uva, ik neem aan dat die afgenomen word voordat je officieel een contract tekent?
  • Is Ordina bereid om mijn huidige leaseauto over te nemen, dit omdat ik anders bij mij huidige werkgever een boete moet betalen.
  • Aan wat voor maand salaris moet ik ongeveer denken gedurende de twee jarige studie. Ik kan het me niet veroorloven om 20% minder te gaan verdien t.o.v. mijn huidige salaris.
Voor de inhoud van de Master, zie http://studiegids.uva.nl/web/uva/sgs/nl/p/170_67509.html
Ik heb ook zitten denken aan die masteropleiding. Ik ben al in dienst, maar dan kan het nog steeds. Er wordt echter wel streng geselecteerd, want ze willen wel zekerheid dat je het haalt.

Uiteindelijk ben ik afgehaakt, want ik denk dat het te zwaar voor me is, vooral qua tijd, maar ook omdat de route Waalwijk (N. Brabant) - Amsterdam niet echt relaxed is qua spits en zo. Zeker nu ik in Den Bosch gedetacheerd zit...

Verder lijkt het me wel een zeer interessant aanbod, als je het kunt combineren met je werk en vrije tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Niet online

JKVA

GAEvakYD schreef op donderdag 13 september 2007 @ 20:42:
Ik heb het ff bij een manager nagevraagd, dit waren de antwoorden:
Kan maar hoeft niet. Je kunt eerst tekenen of je doet eerst de assessment..
Ja, geen probleem
Ik zou zeggen, kom praten en dan kunnen we er wellicht voor zorgen dat je neutraal of beter kunt overstappen.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Het betreft overigens wel een manager van een Java unit, misschien dat dat nog verschil maakt met andere units...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Super bedankt, voor het navragen. Als het goed is word ik deze dagen terug gebeld om een gesprek in te plannen. Ben benieuwd.

Weet je heel toevallig ook hoe het staat met regio gebonden opdrachten?Is er een maximum aan de reisafstand van huis naar opdrachtgever. Ik zie het namelijk niet zitten om elke dag vanuit mijn woonplaats naar regio Utrecht / Amsterdam te rijden. Ik woon in de regio Arnhem/Apeldoorn.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
GAEvakYD schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 14:07:
[...]

Super bedankt, voor het navragen. Als het goed is word ik deze dagen terug gebeld om een gesprek in te plannen. Ben benieuwd.

Weet je heel toevallig ook hoe het staat met regio gebonden opdrachten?Is er een maximum aan de reisafstand van huis naar opdrachtgever. Ik zie het namelijk niet zitten om elke dag vanuit mijn woonplaats naar regio Utrecht / Amsterdam te rijden. Ik woon in de regio Arnhem/Apeldoorn.
In princiepe is het altijd in overleg. In de tijd dat ik er heb gewerkt ( Tot afgelopen maand ) heb ik wel een tijdje vanaf utrecht naar arnhem gereden, maar dat is een stuk beter te doen dan de andere kant op.

Als je echt ver moet rijden valt er ook wel te praten over compensatie. Ik weet alleen niet of er veel opdrachten in het oosten van het land zijn, dat zou ik wel navragen. Bij de business unit waar ik zat waren de meeste opdrachten toch in het westen van het land, en als je dan idd vanuit arnhem moet komen is dat 's ochtends geen pretje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Niet online

JKVA

rwb schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 14:24:
[...]

In princiepe is het altijd in overleg. In de tijd dat ik er heb gewerkt ( Tot afgelopen maand ) heb ik wel een tijdje vanaf utrecht naar arnhem gereden, maar dat is een stuk beter te doen dan de andere kant op.

Als je echt ver moet rijden valt er ook wel te praten over compensatie. Ik weet alleen niet of er veel opdrachten in het oosten van het land zijn, dat zou ik wel navragen. Bij de business unit waar ik zat waren de meeste opdrachten toch in het westen van het land, en als je dan idd vanuit arnhem moet komen is dat 's ochtends geen pretje.
Mijn ervaringen zijn idd vergelijkbaar. Als ze werk bij jou in de buurt hebben en ze denken dat jij geschikt bent voor die klus, kun je er wel voor zorgen dat je daar komt te zitten.

Verder hanteren we bij mijn unit als ongeschreven regel dat 1 uur à 1:15 uur normaal is. Als je daarboven komt, wordt er meestal iets van een hotel of vergoeding (geld of tijd) geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Laatst online: 20:15

_Arthur

blub

JKVA schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 14:44:
Verder hanteren we bij mijn unit als ongeschreven regel dat 1 uur à 1:15 uur normaal is. Als je daarboven komt, wordt er meestal iets van een hotel of vergoeding (geld of tijd) geregeld.
Dit is heel specifiek vast gelegd in artikel 19 van je arbeidsvoorwaarden. Het is dus zeker geen ongeschreven regel.

Men spreekt van een normale reistijd bij maximaal 1uur 15mins enkele reis. Indien je hier boven komt kan sprake zijn van een vergoeding (er staat niet specifiek bij of deze vergoeding in tijd of in geld is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226754

Het is bij zo'n regeling wel altijd goed om door te vragen over hoe die anderhalf uur wordt berekend. Anderhalf met of zonder files maakt nog al een verschil, Anderhalf uur in de routeplanner kan soms toch al snel dik boven de 2 uur in het echte leven betekenen.

• GAEvakYD
Anoniem: 226754 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 20:36:
Het is bij zo'n regeling wel altijd goed om door te vragen over hoe die anderhalf uur wordt berekend. Anderhalf met of zonder files maakt nog al een verschil, Anderhalf uur in de routeplanner kan soms toch al snel dik boven de 2 uur in het echte leven betekenen.
Ja precies, bij mijn huidige werkgever werd bij indiensttreding verteld dat de maximale reisduur 1.5 uur was. Maar dat berekende ze met de routeplanner. Wat betekend dat een ritje naar Amsterdam voor mij maar 57 minuten zou zijn, in het echte leven was dat 120 minuten :O.

• JKVA
  • Niet online

JKVA

GAEvakYD schreef op woensdag 19 september 2007 @ 08:50:
[...]

Ja precies, bij mijn huidige werkgever werd bij indiensttreding verteld dat de maximale reisduur 1.5 uur was. Maar dat berekende ze met de routeplanner. Wat betekend dat een ritje naar Amsterdam voor mij maar 57 minuten zou zijn, in het echte leven was dat 120 minuten :O.
Tja, dat is het risico bij detacheringsclubs. Aan de andere kant zie je wel veel, dat staat er weer tegenover...

• mvds
  • Laatst online: 24-05 22:00

mvds

Totally awesome!

JKVA schreef op woensdag 19 september 2007 @ 09:23:
[...]

Tja, dat is het risico bij detacheringsclubs. Aan de andere kant zie je wel veel, dat staat er weer tegenover...
Ligt er ook maar aan hoor ;) Een goede vriend van me heeft vanaf het moment dat ie bij Ordina (destijds CAE) begon ongeveer 4 jaar bij dezelfde opdracht gezeten. Ik ben zelf wel regelmatig gewisseld van opdrachtgever. Een goede tip voor iedereen die bij Ordina wil gaan werken of er al zit. Zorg dat afspraken goed en duidelijk op papier staan. Binnen de groep waar ik zat (Ordina TA) waren afspraken veel gebaseerd op "misschien" en "als, dan beslist je manager of het kan" wat er bijna altijd op neer kwam dat ze er bijna altijd onderuit konden komen. Ik had erg sterk het idee dat ik niks meer dan een nummertje was. Ik wisselde vaker van manager dan opdracht waardoor veel mondeling gemaakte afspraken "vergeten" werden. Omdat ze steeds moeilijker begonnen te doen over het op papier te zetten van afspraken ("je vertrouwd ons toch wel?") en ze afspraken vaker niet nakwamen dan wel ben ik er weggegaan.

oh ja, instapsalaris is vaak best leuk, maar de groei (binnen TA tenminste) daarin is zeer slecht. Je blijft vaak erg lang vrijwel op hetzelfde niveau hangen waardoor mensen in soortgelijke functies (wel of niet bij een detacheerder) je in een paar jaar voorbij zijn.

Ik heb zeer slechte ervaringen met Ordina TA, maar ook wel goede. Opleidingen ed doen ze vrij makkelijk over, zolang het maar bij je functie past en je er zelf goed achteraan blijft zitten. Als je het zelf niet doet, dan gebeurd er niks!

Ik weet niet of het veel veranderd is in de tijd dat ik weg ben daar (ongeveer 3 jaar) maar toen ik er zat kreeg ik niet erg het idee dat mijn werk gewaardeerd werd. Zelfs als de opdrachtgevers erg tevreden waren over me, kreeg ik van mijn manager (die ik tijdens de opdracht maar 1 keer gezien had ofzo) een gemiddeld op mijn eindbeoordeling.

• JKVA
  • Niet online

JKVA

obsidian schreef op woensdag 19 september 2007 @ 09:48:
[...]

Ligt er ook maar aan hoor ;) Een goede vriend van me heeft vanaf het moment dat ie bij Ordina (destijds CAE) begon ongeveer 4 jaar bij dezelfde opdracht gezeten. Ik ben zelf wel regelmatig gewisseld van opdrachtgever. Een goede tip voor iedereen die bij Ordina wil gaan werken of er al zit. Zorg dat afspraken goed en duidelijk op papier staan. Binnen de groep waar ik zat (Ordina TA) waren afspraken veel gebaseerd op "misschien" en "als, dan beslist je manager of het kan" wat er bijna altijd op neer kwam dat ze er bijna altijd onderuit konden komen. Ik had erg sterk het idee dat ik niks meer dan een nummertje was. Ik wisselde vaker van manager dan opdracht waardoor veel mondeling gemaakte afspraken "vergeten" werden. Omdat ze steeds moeilijker begonnen te doen over het op papier te zetten van afspraken ("je vertrouwd ons toch wel?") en ze afspraken vaker niet nakwamen dan wel ben ik er weggegaan.

oh ja, instapsalaris is vaak best leuk, maar de groei (binnen TA tenminste) daarin is zeer slecht. Je blijft vaak erg lang vrijwel op hetzelfde niveau hangen waardoor mensen in soortgelijke functies (wel of niet bij een detacheerder) je in een paar jaar voorbij zijn.

Ik heb zeer slechte ervaringen met Ordina TA, maar ook wel goede. Opleidingen ed doen ze vrij makkelijk over, zolang het maar bij je functie past en je er zelf goed achteraan blijft zitten. Als je het zelf niet doet, dan gebeurd er niks!

Ik weet niet of het veel veranderd is in de tijd dat ik weg ben daar (ongeveer 3 jaar) maar toen ik er zat kreeg ik niet erg het idee dat mijn werk gewaardeerd werd. Zelfs als de opdrachtgevers erg tevreden waren over me, kreeg ik van mijn manager (die ik tijdens de opdracht maar 1 keer gezien had ofzo) een gemiddeld op mijn eindbeoordeling.
toon volledige bericht
Mja, dat is volgens mij veel beter geworden. Ik heb het zelf niet meegemaakt, maar ik heb soortgelijke verhalen gehoord over het oude DC Java (van 4 jaar geleden ofzo). Dat zijn dingen die ik nu niet meer kan beamen, na de fusie met Solidium.

Verder hangt het erg af van je eigen instelling, je relatie met je manager en ook voor een deel bij welke unit je zit. De standaard doorgroeimodellen bieden redelijk wat speelruimte.

edit:

Over "het Nde nummertje zijn", dat hangt ook van jezelf af. Je moet zelf ook bereid zijn om naar meetings te komen, je moet ook zelf eens een directeur of CEO aan durven spreken en binnen no time heb je een veel groter intern netwerk, ook in de directie.

[ Voor 5% gewijzigd door JKVA op 19-09-2007 10:42 ]

• mvds
  • Laatst online: 24-05 22:00

mvds

Totally awesome!

Ik heb geloof ik maar enkele meetings gemist. Eigenlijk pas vanaf het moment dat ze de meetings steeds op een andere plek gingen houden. Want de reisafstand was soms zo groot dat ik om 2 uur weg moest bij de opdrachtgever om rond 6 uur op de meeting te kunnen zijn.

Maar zeker, het ligt ook aan jezelf ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Niet online

JKVA

obsidian schreef op woensdag 19 september 2007 @ 11:43:
Ik heb geloof ik maar enkele meetings gemist. Eigenlijk pas vanaf het moment dat ze de meetings steeds op een andere plek gingen houden. Want de reisafstand was soms zo groot dat ik om 2 uur weg moest bij de opdrachtgever om rond 6 uur op de meeting te kunnen zijn.

Maar zeker, het ligt ook aan jezelf ja :)
Huh? 4 uur reistijd? Ff denken, je zat in Groningen gedetacheerd en de meetings waren in Goes?

Kan me niet herinneren dat ik ooit 4 uur aan één stuk in de auto heb gezeten in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
  • Laatst online: 16-04 14:37
Wat is het huidige leasebedrag bij Ordina eigenlijk? En wat zit daar allemaal bij inbegrepen?
JKVA schreef op maandag 24 september 2007 @ 09:11:
[...]

Kan me niet herinneren dat ik ooit 4 uur aan één stuk in de auto heb gezeten in NL.
Voor m'n werk niet, maar wel voor concerten/festivals :D

[ Voor 58% gewijzigd door Xochiquetzal op 01-10-2007 10:35 ]

Verwelkom wat je niet kunt vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Niet online

JKVA

Xochiquetzal schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 10:23:
Wat is het huidige leasebedrag bij Ordina eigenlijk? En wat zit daar allemaal bij inbegrepen?

[...]
Voor m'n werk niet, maar wel voor concerten/festivals :D
Ehm, hangt een beetje van je functie af. Wat voor functie heb je op het oog en hoeveel ervaring heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
JKVA schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 12:45:
[...]

Ehm, hangt een beetje van je functie af. Wat voor functie heb je op het oog en hoeveel ervaring heb je?
Laten we er even vanuit gaan dat ik een schoolverlater ben. Ik wil voor de functie test analist gaan.

Maar hoeveel kan dat schelen dan?

[ Voor 5% gewijzigd door Xochiquetzal op 01-10-2007 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Niet online

JKVA

Xochiquetzal schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 12:57:
[...]

Laten we er even vanuit gaan dat ik een schoolverlater ben. Ik wil voor de functie test analist gaan.

Maar hoeveel kan dat schelen dan?
Ik weet niet exact waar je terechtkomt, dus ook niet of een leaseauto in het pakket zit (als je vanuit je functie alleen op kantoor zit, krijg je meestal geen auto), maar bijvoorbeeld een Seat Leon Sportstyle 1.6 benzine 105PK. Dat vind ik zelf wel een leuke auto in die categorie.

Of een poolauto, dan kun je iets luxer leasen voor hetzelfde geld.

De eerste 2 maanden verwacht ik dat je een Renault Clio krijgt. Daarna mag je gaan zoeken naar een leaseauto.

Veel specifieker is lastig, want het hangt van enorm veel factoren af. Als je een merk/model geeft, wil ik wel ff kijken of mijn inlogcode van de leasemaatschappij het nog doet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
JKVA schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 13:32:
[...]

Veel specifieker is lastig, want het hangt van enorm veel factoren af. Als je een merk/model geeft, wil ik wel ff kijken of mijn inlogcode van de leasemaatschappij het nog doet. :P
Skoda Octavia Ambiente 1.6 FSI 85 kw (hatchback)?
Zijn er nog beperkingen aan wat voor auto je wil? Ik heb gehoord van bedrijven die vinden dat je een auto 'naar je functie' moet rijden. Dus ook al wil je wel een hele hoge eigen bijdrage betalen, dat ze niet willen dat je in een te luxe auto rijdt als je junior bent... Of andersom. Dat je als manager niet in een golf mag rijden of zo.

[ Voor 29% gewijzigd door Xochiquetzal op 01-10-2007 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Niet online

JKVA

Xochiquetzal schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 13:37:
[...]
Skoda Octavia Ambiente 1.6 FSI 85 kw (hatchback)?
Zijn er nog beperkingen aan wat voor auto je wil? Ik heb gehoord van bedrijven die vinden dat je een auto 'naar je functie' moet rijden. Dus ook al wil je wel een hele hoge eigen bijdrage betalen, dat ze niet willen dat je in een te luxe auto rijdt als je junior bent... Of andersom. Dat je als manager niet in een golf mag rijden of zo.
Sorry, ik kan mijn code even niet terugvinden. Zal vanavond ff voor je kijken met een fatsoenlijke (lees niet-web) Outlook. ;)

Over de policy qua auto's, je mag volgens mij alleen benzine rijden als je minder dan 30k rijdt per jaar. Gas mag wel, maar dan moet je ook op gas rijden. Leasemaatschappij schijnt dat in de gaten te houden a.d.h.v. betalingen aan de pomp.

Verder mag je volgens mij in principe elk merk/model rijden. Met het ene merk zijn scherpere prijsafspraken gemaakt, waardoor die goedkoper uitvallen. Weet niet hoe Skoda het doet. De enige beperking is dat je max. 50% zelf bij mag lappen. Dus stel dat je een leasebudget van 700 hebt, kun je tot 1050 gaan.

Verder moet ook je manager volgens mij akkoord gaan voordat je bestelling definitief wordt, maar ik verwacht dat dat maar een formaliteit is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Thanks!
JKVA schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 14:07:
[...]

Over de policy qua auto's, je mag volgens mij alleen benzine rijden als je minder dan 30k rijdt per jaar.
30k zakelijk, privé of beide samen? (Ik neem aan het laatste?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Niet online

JKVA

Xochiquetzal schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 14:25:
Thanks!
[...]
30k zakelijk, privé of beide samen? (Ik neem aan het laatste?)
Ja, alles bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Interessant deze lease onderhandelingen. Ik heb hier een contract aanbieding liggen voor software engineer II. Ik zou ook wel graag willen weten wat ik voor mijn lease budget zou kunnen leasen. De hoogte van mijn lease bedrag is 595 euro excl branfstofcomponent 156 euro.

Toevallig was ik ook naar een Skoda Octavia aan het kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

JKVA schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 14:07:
Over de policy qua auto's, je mag volgens mij alleen benzine rijden als je minder dan 30k rijdt per jaar. Gas mag wel, maar dan moet je ook op gas rijden. Leasemaatschappij schijnt dat in de gaten te houden a.d.h.v. betalingen aan de pomp.
Wanneer je minder dan 40.000per jaar rijdt, aantoonbaar of op basis van een reeele inschatting mag je benzine of LPG rijden.

Een Octavia 1.6 FSI zoals hier boven genoemd zal denk ik net binnen het normbedrag vallen. Als je van 35.000km/jaar en 4 jaar uitgaat.
Xochiquetzal schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 13:37:
Zijn er nog beperkingen aan wat voor auto je wil? Ik heb gehoord van bedrijven die vinden dat je een auto 'naar je functie' moet rijden.
Bij Ordina is van een dergelijke berperking nergens sprake in de voorwaarden.

Het enige dat vermeld wordt is dat het een personenwagen moet zijn, hieronder verstaat men: sedan, coupe, hatchback, cabrio, (semi) terreinwagen, MPV of station.

[ Voor 40% gewijzigd door _Arthur op 01-10-2007 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Je moet dus voor LPG ook minder dan 40000 rijden? Ik had gehoopt dat dat alleen was voor de benzine regel. Dat zou namelijk betekenen dat ik verplicht ben een diesel uitvoering te nemen.

Kun jij gewoon alle leaseprijzen opzoeken met bijvoorbeeld toegang tot de ING Fleet Agent? Zo ja, mag ik jou wat uitvoeringen mailen zodat jij mij een richtprijs zou kunnen geven. Dan weet ik een beetje waar ik naar zou kunnen kijken.

[ Voor 20% gewijzigd door GAEvakYD op 01-10-2007 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

GAEvakYD schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 19:04:
Je moet dus voor LPG ook minder dan 40000 rijden?
Dat denk ik wel, zie onder.
Ik had gehoopt dat dat alleen was voor de benzine regel. Dat zou namelijk betekenen dat ik verplicht ben een diesel uitvoering te nemen.

Kun jij gewoon alle leaseprijzen opzoeken met bijvoorbeeld toegang tot de ING Fleet Agent? Zo ja, mag ik jou wat uitvoeringen mailen zodat jij mij een richtprijs zou kunnen geven. Dan weet ik een beetje waar ik naar zou kunnen kijken.
Nee, ik kan helaas niets opzoeken.

Even een stukje letterlijk uit de voorwaarden waarin 'iets' over LPG staat:
De standaard contractduur wordt bepaald op basis van optimale looptijd bij een jaarkilometrage van 40.000 (in de praktijk betekend dit voor een auto op diesel 48 maanden en voor een auto op benzine of LPG 45 maanden).
Wanneer werknemer aantoonbaar (op basis van historische gegevens of een reeele inschatting) minder dan 40.000 kilometer per jaar met de lease-auto gaat rijden mag een benzine-auto gelased worden. Daarbij wordt dezelfde brandstofcomponent gehanteerd als bij auto's op diesel of LPG.
Hieruit valt op te maken dat men een auto op LPG gelijk stelt aan die op benzine. En dus ook de kilometrages. Althans, zo interpreteer ik ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Niet online

JKVA

GAEvakYD schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 19:04:
Je moet dus voor LPG ook minder dan 40000 rijden? Ik had gehoopt dat dat alleen was voor de benzine regel. Dat zou namelijk betekenen dat ik verplicht ben een diesel uitvoering te nemen.

Ik heb het ff nagezocht op het intranet.

Het geldt niet voor LPG. Je moet aantoonbaar minder dan 40K rijden om in aanmerking te komen voor benzine. Diesel en LPG mag altijd.
De invoering van de brandstofcomponent heeft als bijkomend voordeel dat de medewerker, mits aantoonbaar minder dan 40.000 km wordt gereden, voor een benzine-auto mag kiezen.
Indien blijkt dat de medewerker vervolgens structureel meer dan 40.000 km op jaarbasis rijdt met een benzine-auto, dan kan Ordina overgaan tot de inzet van een (vergelijkbare) diesel- of LPG-auto.
Let op, niet alle merken monteren LPG. Ford doet bijvoorbeeld niet aan LPG.

[ Voor 20% gewijzigd door JKVA op 01-10-2007 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
JKVA schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 19:42:
[...]

Ik heb het ff nagezocht op het intranet.

Het geldt niet voor LPG. Je moet aantoonbaar minder dan 40K rijden om in aanmerking te komen voor benzine. Diesel en LPG mag altijd.

Let op, niet alle merken monteren LPG. Ford doet bijvoorbeeld niet aan LPG.
Bedankt voor het opzoeken _/-\o_

Het scheelt dat Skoda wel LPG monteert. Ik weet alleen niet hoe LPG het in de lease doet. Ik heb er eigenlijk nooit iemand over gehoord.

De rest van de aanbieding is ziet er ook goed uit. Het enige waar ik me zorgen over maak is de toekomstige reistijd. De persoon waar ik het gesprek mee heb gehad, had het erover dat hij mensen nooit verder weg stuurde dan een uur effectieve reistijd. Wat is jullie ervaring hiermee binnen Ordina?

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.