Ervaring werken bij Ordina NV Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 21.914 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JKVA

Design-by-buzzword fanatic

GAEvakYD schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 21:13:
[...]

Bedankt voor het opzoeken _/-\o_

Het scheelt dat Skoda wel LPG monteert. Ik weet alleen niet hoe LPG het in de lease doet. Ik heb er eigenlijk nooit iemand over gehoord.

De rest van de aanbieding is ziet er ook goed uit. Het enige waar ik me zorgen over maak is de toekomstige reistijd. De persoon waar ik het gesprek mee heb gehad, had het erover dat hij mensen nooit verder weg stuurde dan een uur effectieve reistijd. Wat is jullie ervaring hiermee binnen Ordina?
LPG is zover ik weet zeer ok in de lease. Het kan zo 20 à 50 euro p/maand schelen.

Ik heb dezelfde ervaring. Je moet ook nee durven zeggen (wel beargumenteerd natuurlijk). Zo kreeg ik pas de vraag of ik in de buurt van Den Haag woonde. Nou nee, niet echt, meer N Brabant. Ok, dan zoeken we een andere opdracht. En nu zit ik in Den Bosch.

Je moet we bereid zijn om op zijn minst tot Utrecht te willen rijden, aangezien het hoofdkantoor in Nieuwegein zit en daar alles gebeurt (opdrachten, cursussen, meetings ook vaak, ...)

Het kan overigens weleens gebeuren dat je een eind moet rijden. Zo moet ik weleens naar A'dam, voor klusjes die schijnbaar alleen ik kan doen. Maar dat zijn doorgaans korte consultancy werkzaamheden van een paar dagen/weken.

Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3625

Xochiquetzal schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 13:37:
[...]
Skoda Octavia Ambiente 1.6 FSI 85 kw (hatchback)?
Zijn er nog beperkingen aan wat voor auto je wil? Ik heb gehoord van bedrijven die vinden dat je een auto 'naar je functie' moet rijden. Dus ook al wil je wel een hele hoge eigen bijdrage betalen, dat ze niet willen dat je in een te luxe auto rijdt als je junior bent... Of andersom. Dat je als manager niet in een golf mag rijden of zo.
Octavia 1.6 75kW Ambiente (hatchback) 763.38 per maand.

Als je de business edition will hebben zit je op 802.22 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Niet online

JKVA

Anoniem: 3625 schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 10:21:
[...]

Wat neerkomt op schaal 9 volgens mij. Daaronder moet je gewoon zelf bijlappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:29
[...]

WOW, dat is niet goedkoop zeg.

Ik rij nu een Octivia hatchback 1.9 TDI (nog duurder ook dus) met een cat. waarde van 27900, die heeft als leasebedrag 698 euro. Dat is dan nog bij een kleine detacheerder die geen eens zo'n grote volume korting heeft als Ordina. Enige verschil is dat hij Athlon is geleased en niet bij ING, maar daar zal tot geen 100 euro verschil in zitten.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-04 14:37
GAEvakYD schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 16:30:
[...]
Ik rij nu een Octivia hatchback 1.9 TDI (nog duurder ook dus) met een cat. waarde van 27900, die heeft als leasebedrag 698 euro.
Welke variant? Classic, Ambiente, Elegance, Business? Scheelt nogal.

Maar als ik zo bij ons kijk naar die wagen voor die cataloguswaarde, dan kost ie bij ING rond de € 800,- leasebedrag.
[...]

Ik rijd als junior Test Analist op dit moment een Skoda Octavia Ambiente 1.6 FSI 85 kw hatchback met als leasetarief excl. accessoires: € 747,23. Voor mij komen daar nog aan € 22,88 aan accessoires bij.

Per maand kost mij dit ongeveer 5 tientjes aan eigen bijdrage, maar de boosdoener is de bijtelling. bijna € 200,- :(

[ Voor 10% gewijzigd door Xochiquetzal op 02-10-2007 17:57 ]

Verwelkom wat je niet kunt vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Xochiquetzal schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 17:52:
[...]
Welke variant? Classic, Ambiente, Elegance, Business? Scheelt nogal.
Om precies te zijn:
Skoda Octavia(hatchback) - 1.9 TDI Ambiente.

Prijs exclusief opties:
€26090

Prijs inclusief opties:
€27626

Dit zijn de prijzen van 1 jaar geleden, toen de auto is aangeschaft. Ik begrijp er echt niets van waarom die leasebedragen bij ING zo ontzettend duur zijn.

Mag ik vragen wat jij voor lease budget hebt voor de functie Junior Test Analist? Volgens de OLM schaal zou een Junior tester namelijk in groep 6 vallen, wat als tarief +/- €550 oplevert. Hoe kan het dan dat jij voor jou auto maar 5 tientjes eigen bijdrage hebt? Mis ik iets?

[ Voor 14% gewijzigd door GAEvakYD op 02-10-2007 18:27 ]

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Bij ons heeft iedereen dezelfde leasevergoeding. Ik denk dat dat em is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3625

GAEvakYD schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 16:30:
[...]

WOW, dat is niet goedkoop zeg.

Ik rij nu een Octivia hatchback 1.9 TDI (nog duurder ook dus) met een cat. waarde van 27900, die heeft als leasebedrag 698 euro. Dat is dan nog bij een kleine detacheerder die geen eens zo'n grote volume korting heeft als Ordina. Enige verschil is dat hij Athlon is geleased en niet bij ING, maar daar zal tot geen 100 euro verschil in zitten.
Het zijn wel bedragen waar de brandstof al bij in zit. Is die 698 die jij noemt ook inclusief brandstof?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Niet online

JKVA

Anoniem: 3625 schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 10:24:
[...]

Het zijn wel bedragen waar de brandstof al bij in zit. Is die 698 die jij noemt ook inclusief brandstof?
698 is waarschijnlijk incl brandstof. Dat is iig ongeveer het instap leasebudget. Daarna ga je naar iets van 760, dan 810 enz.

760 kun je redelijk snel hebben.

Tevens is ING niet erg duur. Het hangt heel erg af van dealtjes met merken. Merk A kan duur zijn en merk B minder duur, dat kan per bedrijf verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Nou, als ik dat vergelijk tussen ING en athlon zo hoor, is ING best duur.
Oh, ik zit trouwens bij Leaseplan... niet bij ING...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Anoniem: 3625 schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 10:24:
[...]

Nee die 698 euro is exclusief brandstof. Inclusief brandstof komt die op 847 euro.

Dit verklaart een heleboel, dan klopt het dus zeker wel. Ik dacht namelijk dat leaseprijzen bijna altijd vermeld worden zonder brandstofcomponent. Foutje van mijn kant dus. :X

[ Voor 22% gewijzigd door GAEvakYD op 03-10-2007 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Niet online

JKVA

GAEvakYD schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 13:40:
[...]

Nee die 698 euro is exclusief brandstof. Inclusief brandstof komt die op 847 euro.

Dit verklaart een heleboel, dan klopt het dus zeker wel. Ik dacht namelijk dat leaseprijzen bijna altijd vermeld worden zonder brandstofcomponent. Foutje van mijn kant dus. :X
Nee, mijn fout. Ik dacht dat je bedoelde wat de leasevergoedingen zijn. Maar jij doelde op de prijs van een auto. Sorry...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-02 22:31
Xochiquetzal schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 17:52:
[...]
Per maand kost mij dit ongeveer 5 tientjes aan eigen bijdrage, maar de boosdoener is de bijtelling. bijna € 200,- :(
Off topic, maar ik snap je "smiley" niet.....

Man, voor die 200 euro rijdt je super goedkoop! Vraag aan je vrienden wat zij betalen voor een eigen auto.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
blue eyes schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 15:00:
[...]

ik snap je "smiley" niet.....

Man, voor die 200 euro rijdt je super goedkoop!
Mijn smiley wil zeggen dat ik het belachelijk vind dat er zoveel bijtelling bij komt kijken. Alsof we niet al genoeg belasting betalen! Wel goed is trouwens dat ze tegenwoordig de bijtelling verrekenen met je salaris en dit iedere maand inhouden i.p.v. dat je aan het eind van het jaar ineens nog duizenden euro's aan bijtelling moet gaan betalen.

Maar goed, die bijtelling is gelijk, ongeacht bij welk bedrijf je werkt. Waarom ik hier nou kwam met deze vragen is omdat een kennis bij Ordina beweert dat ze ruim € 800,- aan leasevergoeding krijgen. Dat klinkt inderdaad lekker, maar hij kon niet met exacte bedragen komen. Vandaar dat ik hier voor meer info kom. Heb ik het nou goed begrepen dat dat bedrag pas ergens in schaal 9 zit, en dat je in ieder geval als starter daar niet op hoeft te rekenen? Want dan zit ik nog best goed met mijn Skoda waar ik (excl. bijtelling dus) maar 5 tientjes per maand voor kwijt ben. (Incl. verzekering, benzine, en weet ik wat nog meer).
blue eyes schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 15:00:
[...]

Vraag aan je vrienden wat zij betalen voor een eigen auto.........
Uhmmmm... ik weet wat het kost. Die leasebak is onze tweede auto :D

[ Voor 12% gewijzigd door Xochiquetzal op 04-10-2007 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Niet online

JKVA

Schaal 6 is rond 700 euro, (Leuk afgewerkte Seat Leon)
schaal 7 + 8 is rond 750, (Leuk afgewerkte Ford Focus)
schaal 9 is rond 810 (ik denk iets van een Golfje)

Bijbetalen kan altijd. Met een beetje geluk hoef je over een jaar niet bij te betalen (als je promotie maakt). 4 jaar is een lange tijd en 4 jaar rondrijden in een auto waar je eigenlijk niet blij mee bent...

[ Voor 32% gewijzigd door JKVA op 04-10-2007 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Laatst online: 10-02 22:31
Xochiquetzal schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 10:05:
[...]

Mijn smiley wil zeggen dat ik het belachelijk vind dat er zoveel bijtelling bij komt kijken. Alsof we niet al genoeg belasting betalen! Wel goed is trouwens dat ze tegenwoordig de bijtelling verrekenen met je salaris en dit iedere maand inhouden i.p.v. dat je aan het eind van het jaar ineens nog duizenden euro's aan bijtelling moet gaan betalen.
Het is gewoon verkapt loon, ik heb daar geen problemen. En zeker niet omdat hetgeen ik betaal de helft is wat ik normaal zou moeten betalen voor een eigen (dezelfde) wagen. Ik hou dus meer netto salaris met een leasewagen over dan met een eigen wagen.

Maar om ontopic te gaan: ik blijf Ordina volgen. Ik ben met enkele maanden KPN'er na eerst al gedwonger Pinker en vervolgens gedwongen Getronics te zijn.

Ik ga wat partijen in de gaten houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Niet online

JKVA

blue eyes schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 20:59:
[...]
Maar om ontopic te gaan: ik blijf Ordina volgen. Ik ben met enkele maanden KPN'er na eerst al gedwonger Pinker en vervolgens gedwongen Getronics te zijn.

Ik ga wat partijen in de gaten houden!
Heel wijs. Ik snap niet dat bedrijven niet doorhebben dat overnames niet werken.

Overname na overname, en ondertussen gaan de belangrijkste medewerkers weg omdat ze geen band meer hebben met het bedrijf of geen kansen meer zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:05

_Arthur

blub

JKVA schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 10:21:
Overname na overname, en ondertussen gaan de belangrijkste medewerkers weg omdat ze geen band meer hebben met het bedrijf of geen kansen meer zien.
Doordat werknemers weggaan, ontstaan weer nieuwe bedrijven die op hun beurt weer overgenomen worden als ze groter zijn. En zie, een hele cyclus is geboren :)

Wat ik wil zeggen: een overname creert weer kansen voor nieuwe bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
De meeste mensen van het project waar ik op zit zijn nu ook gedwongen Ordina. Eéntje zei zelfs dat als de oprotpremie niet zo hoog was geweest, hij echt niet blij was geweest (en daarmee doelde hij op de werkomstandigheden).

Verder zijn een hoop zaken bij Ordina minder dan bij mijn oorspronkelijke klant. De kantine is bijvoorbeeld 3x zo duur en kwalitatief niet eens beter. Kan ook niet zeggen dat het veel slechter is, maar het aanbod is quantitatief wel een stuk minder.

De reistijd valt nu ook bar tegen. Niet alleen voor mij, maar voor de meesten.

Wel een verbetering is het licht hierbinnen. Ik krijg hier veel meer daglicht als op mijn oude werkplek.

Maar goed, ik ben hier over een maand of twee klaar en daarna geen Ordina meer voor mij...

[ Voor 3% gewijzigd door Xochiquetzal op 05-10-2007 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Niet online

JKVA

Xochiquetzal schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 11:29:
De meeste mensen van het project waar ik op zit zijn nu ook gedwongen Ordina. Eéntje zei zelfs dat als de oprotpremie niet zo hoog was geweest, hij echt niet blij was geweest (en daarmee doelde hij op de werkomstandigheden).

Verder zijn een hoop zaken bij Ordina minder dan bij mijn oorspronkelijke klant. De kantine is bijvoorbeeld 3x zo duur en kwalitatief niet eens beter. Kan ook niet zeggen dat het veel slechter is, maar het aanbod is quantitatief wel een stuk minder.
De kantine is idd niet goedkoop. Bij mijn huidige klant is bijv drank gratis en is alles idd ook goedkoper. Het hangt ook een beetje af van wat je pakt. Tosti's zijn duur, maar de meeste dingen vallen volgens mij wel mee.
De reistijd valt nu ook bar tegen. Niet alleen voor mij, maar voor de meesten.
Hmm, is daar niet gewoon over te praten met je manager? Ik heb nog geen problemen gehad qua reistijd hoewel ik niet bepaald in de Randstad woon.
Wel een verbetering is het licht hierbinnen. Ik krijg hier veel meer daglicht als op mijn oude werkplek.

Maar goed, ik ben hier over een maand of twee klaar en daarna geen Ordina meer voor mij...
Jammer, maar misschien is het voor jou beter. Dat kan ik niet inschatten. Als het niet bevalt is iig verkassen één van de opties. Je moet alleen oppassen, want het gras is altijd groener bij de concurrent. Vaak loop je daar tegen hetzelfde aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Uhm... ik zit al bij de concurrent. Ik zit gedetacheerd bij Ordina, omdat ze zelf de mankracht niet hebben :P

Ik heb vandaag aan de PL gevraagd of ik 1 à 2 dagen in de week kan thuiswerken. Ik heb er de voorzieningen voor, dus dat is geen probleem. Gelukkkig was het van hem uit ook geen probleem. Scheelt al 'n hoop.

Vrijdag deed ik 2,5 km over om thuis te komen. Ik was om 15:30 uur vertrokken.
Maandag deed ik 2 uur om heen te komen. Ik was om 7:30 uur vertrokken.
Vanmorgen ben ik om 7 uur vertrokken, maar ik kwam om 9:15 uur pas aan.

En dat terwijl ik er de eerste paar weken dat ik 'r zat slechts 45-60 minuten over deed... Nu is het sowieso niet onder de anderhalf uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Xochiquetzal schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 18:18:
Ik vertrek tegenwoordig standaard om 06:00. Elk kwartier dat ik later vertrek, is 30mins later op het werk.

Maar dat is hier natuurlijk offtopic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Niet online

JKVA

_Arthur schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 21:32:
[...]

Ik vertrek tegenwoordig standaard om 06:00. Elk kwartier dat ik later vertrek, is 30mins later op het werk.

Maar dat is hier natuurlijk offtopic :)
Tja, dat is een gevolg van in Utrecht werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Had ik in de tijd dat ik bij Ordina werkte maar op het hoofdkantoor in Nieuwegein moeten werken, dan had ik lekker op de fiets kunnen gaan als ik zou willen ;)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

JKVA schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 08:18:
Tja, dat is een gevolg van in Utrecht werken...
Ik werk ook in Utrecht :) Ik kijk dan weer uit op het Ordina gebouw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236789

even weer een kick omhoog :), goeie topic! maar waar halen jullie in godsnaam die auto-fetish vandaan, alle topics die ik lees over ict bedrijven veranderen in een autopraatje, lijkt wel ? de buurman van de overkant hier heeft zo'n scoda octavia..man, ik moet overgeven als ik er naar kijk.

anyway, to the point:

ik heb zelf paar vragen voor de ordinezen hier, wellicht kunnen jullie deze beantwoorden.

het betreft de traineeships en in het bijzonder die waar nu voor zo wordt geadvereerd.
ik heb nu namelijk een uitzicht op zo'n functional es consultant traineeship. ik heb hier een paar vragen over aangezien een paar zaken tijdens de sollicitatie rondes mij niet helemaal duidelijk zijn geworden.

- wat houdt de introductiecursus in, wat voor onderdelen zijn er, hoe is het niveau, en zijn er tentamens die je moet halen ?

- hoe verloopt het traineeship traject daarna, na de cursus, op wat voor projecten wordt je ingezet en hoe ziet je werksituatie eruit, werk je veel op kantoor in nieuwegein, en wordt er ook werkelijk gebruik gemaakt van het flexwerk regelement die ik opgestuurd heb gekregen.

- Degene die mijn sollicitatie afnam heeft op een gegeven moment zich een beetje voorbijgepraat en laten doorschemeren dat ordina “hoopt” dat ik na het traineeship een bepaalde functie/richting op ga (ben vergeten wat het was), is dat in jullie geval ook zo, of kun je werkelijk aangeven wat je intereseert en ook daadwerkelijk die richting (bijvoorbeeld in de consultancy) op gaan, of wordt je eigenlijk later geacht te doen wat je opgedragen wordt van "boven".

alvast erg bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Niet online

JKVA

Anoniem: 236789 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 15:02:
[...]
- Degene die mijn sollicitatie afnam heeft op een gegeven moment zich een beetje voorbijgepraat en laten doorschemeren dat ordina “hoopt” dat ik na het traineeship een bepaalde functie/richting op ga (ben vergeten wat het was), is dat in jullie geval ook zo, of kun je werkelijk aangeven wat je intereseert en ook daadwerkelijk die richting (bijvoorbeeld in de consultancy) op gaan, of wordt je eigenlijk later geacht te doen wat je opgedragen wordt van "boven".

alvast erg bedankt! :)
Ik weet niet de details van de traineeships, maar je wordt in je functie niet 'een kant op geduwd'. Mij is tenminste nog niets opgedrongen van boven.

Bij de unit waar ik zit wordt goed rekening gehouden met je persoonlijke interesses. Natuurlijk moet je weleens dingen doen zodat je te verkopen bent, maar dat zijn altijd relevante zaken. Van een Java developer wordt bijvoorbeeld verwacht dat hij/zij op zijn minst het basic Java certificaat haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:50

Arfman

Drome!

Xochiquetzal schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 18:18:
Wat ik me dan afvraag .. word je niet stapelknettergek van zulke reistijden (gepaard met files uiteraard, veeeel files)?
Ik kan me toch werkelijk waar niets voorstellen hierbij. Ik woon op 10 minuten fietsen van m'n werk, hooguit moet ik over 2 jaar nog eens 10 minuutjes met de trein omdat het kantoor verplaatst wordt, maar dan houdt het op. Volgens mij zou ik na 2 weken filerijden met een Uzi in m'n auto zitten :P
Dan moet je baan/werk toch wel heel uitdagend en spannend zijn, als je zoveel tijd wilt verkwanselen in de auto. Ik zit om 18:00 helemaal klaar op de bank, eten gekookt en opgegeten erbij, klaar om andere (lees: leuke) dingen te gaan doen. Vrienden van me (ook van die leaseyuppen :+) zitten dan nog in de auto ... enlighten me :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:18
Arfman schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 22:37:
[...]
Wat ik me dan afvraag .. word je niet stapelknettergek van zulke reistijden (gepaard met files uiteraard, veeeel files)?
Ik kan me toch werkelijk waar niets voorstellen hierbij. Ik woon op 10 minuten fietsen van m'n werk, hooguit moet ik over 2 jaar nog eens 10 minuutjes met de trein omdat het kantoor verplaatst wordt, maar dan houdt het op. Volgens mij zou ik na 2 weken filerijden met een Uzi in m'n auto zitten :P
Ik ben zelf inmiddels op het punt aangekomen dat ik het niet meer trek die lange reistijden en/of vroege opstaan. Zit nu 12 jaar in IT consultancy en heb altijd erg uitdagend werk gedaan, maar op een gegeven moment houdt het gewoon op. Ieder jaar worden de files merkbaar erger. Ik kan kiezen tussen of iedere dag op ´normale´ tijden vertrekken (7AM) en vervolgens per dag zo´n 3,5 a 4 uur in de auto zitten op de A1, of om 5:45AM vertrekken en ´slechts´ 1,5 a 2 uur per dag reizen. Maar ook iedere dag om 5:15 opstaan gaat je op den duur opbreken (mij wel in ieder geval).
Ben nu dan ook hard op zoek naar een vaste baan <20km van woonplaats. Mijn (uiterst luxe 40K) leasebak lever ik daarvoor maar al te graag in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217329

Ik ben op zoek naar een nieuwe baan. Ik ben geinteresseerd geraakt in Ordina. Ik ben echter ook gehecht aan vrije tijd. Weet iemand hoeveel vrije dagen je hebt bij Ordina? Kan iemand dat aangeven? BVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27897

Anoniem: 217329 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 20:10:
Ik ben op zoek naar een nieuwe baan. Ik ben geinteresseerd geraakt in Ordina. Ik ben echter ook gehecht aan vrije tijd. Weet iemand hoeveel vrije dagen je hebt bij Ordina? Kan iemand dat aangeven? BVD.
27 en er is een flex regeling waarmee je meer vrije dagen kunt krijgen inruil voor minder salaris, minder lease tarief etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217329

Anoniem: 27897 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 21:30:
[...]

27 en er is een flex regeling waarmee je meer vrije dagen kunt krijgen inruil voor minder salaris, minder lease tarief etc.
Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227300

Anoniem: 236789 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 15:02:
even weer een kick omhoog :), goeie topic! maar waar halen jullie in godsnaam die auto-fetish vandaan, alle topics die ik lees over ict bedrijven veranderen in een autopraatje, lijkt wel ? de buurman van de overkant hier heeft zo'n scoda octavia..man, ik moet overgeven als ik er naar kijk.
nou voor de auto hoef je niet bij ordina te werken, want in de lease zijn die rete duur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Niet online

JKVA

Anoniem: 227300 schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:39:
[...]

nou voor de auto hoef je niet bij ordina te werken, want in de lease zijn die rete duur!
Bedankt voor je nuttige bijdrage aan de discussie. ;)

Dure auto's zijn in de lease ook duur. Bovendien is de ene leasemaatschappij de andere niet. Er zitten weet ik hoeveel verschillen tussen de verschillende merken, service, extra's, dealtjes met je werkgever, etc. dus zo'n generaliserende opmerking slaat kant nog wal.

Bovendien kun je jezelf wel gek laten maken door online leaseberekeningen, maar zorg ook ff dat je alle gegevens goed zet, zoals looptijd, brandstof en leasepakket (anwb, carglass, winterbanden, air miles, etc).

Ik heb nooit alle verschillende bedrijven naast elkaar gezet, maar ik weet wel dat ik ongeveer de dikste auto heb van de parkeerplaats, waar voornamelijk concullega's staan. Van de mensen met dezelfde leeftijd/functie/ervaring weet ik maar één persoon met een dikkere auto, maar die betaalt dan ook 200 euro in de maand bij excl. bijtelling. Ik betaal momenteel niks bij.

Dussss, ik weet niet waar jij je berekening op baseert. Ik ben benieuwd, want ik zie het probleem met ING niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm, was misschien idd niet zo heel nuttig, bedoelde alleen dat als het je om de lease auto gaat je liever niet voor ordina moet kiezen.

mijn berekeningen die ik heb gebruikt zijn die van de ing zelf (aangzien ik zelf werkzaam ben voor ordina) Als je even snel een willekeurige vergelijking maakt met bijvoorbeeld leaseplan is de autolease voor ordina bij ING gemiddeld al snel een 50 tot 100 euro p/m duurder. tevens is in ongeveer het afgelopen jaar de gemiddelde leaseauto bij ordina via ing een ruime 100 tot 150 euro per maand duurder geworden.

Verders ben ik wel heel teverden over het werken bij ordina. fijne/relexte werksfeer en aardige mensen hierzo in het gebouw. (ik zit in nieuwegein/hoofdkantoor) Verder staat de werk mentaliteit me ook wel aan binnen de BU. geintje /dolletje moet kunnen en geen pakken cultuur. met andere woorden kan je rustig op je nike's binnen komen wandelen, niemand die daar over valt.

verder kan je makkelijk zelf je tijden indelen, hebben ze voor ordinezen tot ongeveer 35 jaar jongordina die regelmatig leuke dingen organiseerd voor de leden en (last but not least :P) elke donderdag een borrel voor de medewerkers.

natuurlijk is niet ordina niet helemaal zo dynamisch als het zich bij nieuwe mederwerkers probeert te profileren maar is het tot nu toe voor mij wel een hele fijne werkgever. met andere woorden kan ik jullie medetweakers wel aanraden om Ordinezen te worden! (maar als de lease auto het belangrijkste voor je is dan kan je beter verder kijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Niet online

JKVA

Anoniem: 227300 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 16:35:
Hmm, was misschien idd niet zo heel nuttig, bedoelde alleen dat als het je om de lease auto gaat je liever niet voor ordina moet kiezen.

mijn berekeningen die ik heb gebruikt zijn die van de ing zelf (aangzien ik zelf werkzaam ben voor ordina) Als je even snel een willekeurige vergelijking maakt met bijvoorbeeld leaseplan is de autolease voor ordina bij ING gemiddeld al snel een 50 tot 100 euro p/m duurder. tevens is in ongeveer het afgelopen jaar de gemiddelde leaseauto bij ordina via ing een ruime 100 tot 150 euro per maand duurder geworden.
Mja, lease auto's zijn idd niet goedkoop. Maar verkijk je daar niet op. Als ik kijk waar mensen van andere grote detacheerders (Atos, LogicaCMG, Sogeti) in rijden, vind ik persoonlijk niet dat ik het slecht heb. Maar goed, ik kan niet ontkennen dat een dikkere auto altijd welkom is.
Verders ben ik wel heel teverden over het werken bij ordina. fijne/relexte werksfeer en aardige mensen hierzo in het gebouw. (ik zit in nieuwegein/hoofdkantoor) Verder staat de werk mentaliteit me ook wel aan binnen de BU. geintje /dolletje moet kunnen en geen pakken cultuur. met andere woorden kan je rustig op je nike's binnen komen wandelen, niemand die daar over valt.

verder kan je makkelijk zelf je tijden indelen, hebben ze voor ordinezen tot ongeveer 35 jaar jongordina die regelmatig leuke dingen organiseerd voor de leden en (last but not least :P) elke donderdag een borrel voor de medewerkers.
Idd, ik heb ook een dik jaar intern gewerkt (software factory). Aangenaam kantoor en zeker nu na de verbouwing lekker ff poolen, tafelvoetballen of WII-en.

Dat feest met Benny Rodrigues was idd zeer geslaagd.
natuurlijk is niet ordina niet helemaal zo dynamisch als het zich bij nieuwe mederwerkers probeert te profileren maar is het tot nu toe voor mij wel een hele fijne werkgever. met andere woorden kan ik jullie medetweakers wel aanraden om Ordinezen te worden! (maar als de lease auto het belangrijkste voor je is dan kan je beter verder kijken)
Het verschilt een beetje per business unit. De Java unit (J-Technologies) is bijvoorbeeld een hele flexibele club. Lekkere korte lijntjes naar de directie en zo. Als je een idee hebt, bijvoorbeeld over de manier van werken, of je weet een nieuwe techniek, dan is dat zo geregeld.

Ik weet niet hoe het met de andere units gesteld is, maar ik verwacht dat het komt omdat vrijwel heel J-Technologies (incl management) afkomstig is uit de overname van Solidium. Daardoor is er nog steeds de gezellige cultuur van een kleinere organisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
JKVA schreef op donderdag 08 november 2007 @ 10:16:
[...]
Idd, ik heb ook een dik jaar intern gewerkt (software factory). Aangenaam kantoor en zeker nu na de verbouwing lekker ff poolen, tafelvoetballen of WII-en.

Ik ben niet bij het feest geweest, maar het raften was zeker leuk!
Ik weet niet hoe het met de andere units gesteld is, maar ik verwacht dat het komt omdat vrijwel heel J-Technologies (incl management) afkomstig is uit de overname van Solidium. Daardoor is er nog steeds de gezellige cultuur van een kleinere organisatie.
Dat is er denk wel meer bij Ordina, het zijn veel overgenomen bedrijven die zelf hun eigen Unit zijn gebleven. Ik heb bij Technical automation gewerkt en dat is ook gewoon een bedrijf ( High Tech Automation geloof ik ) wat is overgenomen.
Binnen mijn Unit vond ik het altijd wel gezellig, echter had ik niet echt het idee dat het echt bij Ordina hoorde. Zo heb ik wel meer het idee dat het veel losse bedrijfjes onder een naam zijn.

Verder heb ik het goed naar mijn zin gehad bij Ordina, alleen ben er wel achter gekomen dat detacheringswerk niet echt iets voor mij is.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Hmm ,dat raften enzo heb ik niet meegemaakt, toen was ik nog niet in dienst (werk er nu ongeveer een maand) maar euh... Fussball? waardan? die heb ik nog niet gezien :9~

we zijn wel bezig met die flipperkast! :*)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 227300 op 08-11-2007 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Niet online

JKVA

Anoniem: 227300 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 16:52:
[...]

Hmm ,dat raften enzo heb ik niet meegemaakt, toen was ik nog niet in dienst (werk er nu ongeveer een maand) maar euh... Fussball? waardan? die heb ik nog niet gezien :9~

Ik meende te horen dat je op D0 kunt tafelvoetballen.

[ Voor 4% gewijzigd door JKVA op 08-11-2007 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Laatst online: 15:20

TrailBlazer

Karnemelk FTW

en dat gaat allemaal van het geld wat de mensen die extern zijn in het laatje brengen. Staat je niet gek op het gebouw en de faciliteiten daar. Veel mensen zijn gedetacheerd dus die zijn er nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:18
TrailBlazer schreef op donderdag 08 november 2007 @ 17:09:
en dat gaat allemaal van het geld wat de mensen die extern zijn in het laatje brengen. Staat je niet gek op het gebouw en de faciliteiten daar. Veel mensen zijn gedetacheerd dus die zijn er nooit.
Ik ben volgens mij 2x op het kantoor geweest in de 5 jaar dat ik voor Ordina gewerkt heb, waarvan 1x voor mijn exit-gesprek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
sverzijl schreef op donderdag 08 november 2007 @ 18:03:
[...]

Ik ben volgens mij 2x op het kantoor geweest in de 5 jaar dat ik voor Ordina gewerkt heb, waarvan 1x voor mijn exit-gesprek :)
Hehe, mijn exit gesprek heb ik gewoon op locatie bij de klant gehad. Maar ik kwam idd bijna nooit op het kantoor. De keer dat ik er kwam moest ik zelfs zoeken waar mijn BU zat omdat ze in de tussentijd al weer intern verhuisd waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik ben trouwens wel blij dat ik niet gedetacheerd zit, trouwens mijn hele BU zit eigenlijk niet gedetacheerd. ik moet wel zo nu en dan is naar de klant maar dat is eigenlijk meer uitzondering dan regelmaat.

hmm ik wandel meteen is ff langs d0 als ik zo naar huis ga. 8) (misschien ook wel omdat de borrel er is 8) )

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 227300 op 08-11-2007 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Niet online

JKVA

rwb schreef op donderdag 08 november 2007 @ 18:05:
[...]

Hehe, mijn exit gesprek heb ik gewoon op locatie bij de klant gehad. Maar ik kwam idd bijna nooit op het kantoor. De keer dat ik er kwam moest ik zelfs zoeken waar mijn BU zat omdat ze in de tussentijd al weer intern verhuisd waren.
Tja, ik kom tegenwoordig ook minder op kantoor dan toen ik intern zat. Je dagelijkse collega's zijn in feite de medewerkers van de klant en de andere IT dienstverleners die gedetacheerd zijn. Dat is nou eenmaal het leven bij een detacheringsclub.

Maar ik kom nog vrij regelmatig op kantoor. Cursussen, meetings en socials, uitjes, werk voor de unit zelf...

Het heeft voordelen en nadelen. Een voordeel is dat je een leaseauto krijgt (erg aangenaam als je in een klein dorp woont). Een nadeel is dat je die auto in principe ook nodig hebt. Ik zit momenteel gelukkig vlakbij huis gedetacheerd, maar dat kan zo veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Arfman schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 22:37:
[...]

Dan moet je baan/werk toch wel heel uitdagend en spannend zijn, als je zoveel tijd wilt verkwanselen in de auto. Ik zit om 18:00 helemaal klaar op de bank, eten gekookt en opgegeten erbij, klaar om andere (lees: leuke) dingen te gaan doen. Vrienden van me (ook van die leaseyuppen :+) zitten dan nog in de auto ... enlighten me :)
Ja, ik word inderdaad stapelgek van die reistijden en files. Van de week weer 16 km op de A27. Land leve de tomtom, die me lekker binnendoor heeft gevoerd. Ik denk dat ik daardoor zeker een half uur eerder thuis was. Met de dagelijkse files doe ik er nu anderhalf uur (enkele reis) over, of ik nou over de A27 of over de A2 reis. Maar helaas is er minimaal 1x per week wel een ongeval op mijn route, die natuurlijk pas op de radio te horen is, als je niet meer snel de andere route kunt nemen.... En nee, zo uitdagend is mijn job bij Ordina niet. Dat is de reistijd in ieder geval niet waard. Daarom heb ik dus ook al aangegeven dat ik weg wil. Maar ik stap natuurlijk niet zomaar op. Ik rond netjes mijn werkzaamheden af. Als het goed is ben ik per 1 december weg.
Tot die tijd heb ik gelukkig met de projectmanager, directe manager en lijnmanager afgesproken dat ik één á twee dagen thuis werk. Zo ook vandaag. Heerlijk is dat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
JKVA schreef op donderdag 08 november 2007 @ 10:16:
[...]
Als ik kijk waar mensen van andere grote detacheerders (Atos, LogicaCMG, Sogeti) in rijden, vind ik persoonlijk niet dat ik het slecht heb.
Vertel? Ik rijd zelf een Octavia als starter. Een directe collega van me met zelfs een half jaar minder ervaring heeft net een Mondeo besteld. Ik vind dat toch niet echt slecht voor een starter. Maar wat rijd jij dan en met hoeveel ervaring/welke schaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Niet online

JKVA

Xochiquetzal schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 17:12:
[...]

Vertel? Ik rijd zelf een Octavia als starter. Een directe collega van me met zelfs een half jaar minder ervaring heeft net een Mondeo besteld. Ik vind dat toch niet echt slecht voor een starter. Maar wat rijd jij dan en met hoeveel ervaring/welke schaal?
Een Mondeo? Dat is nogal wat voor een starter. Ik kijk zojuist ff op ING en de goedkoopste Mondeo is daar 880. Ik neem aan dat daar wel wat voor bijbetaald moet worden.

Ik rij zelf in een Focus. Werk nu 2 jaar bij Ordina. Zo'n 5 jaar werkervaring...

Schaal weet ik niet uit mijn hoofd. 7 of 8 dacht ik.

Volgende auto wordt denk ik weer een Focus. Ben een beetje uitgekeken op VW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:30
Anoniem: 227300 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 16:52:
[...]

hoho, die flipperkast gaat naar Groningen he :P
Jullie hebben al een wii ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Boktor schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 22:17:
[...]

hoho, die flipperkast gaat naar Groningen he :P
Jullie hebben al een wii ;)
Pff, er zitten toch te weining mensen in groningen om die flipperkast te verantwoorden :P

ik kan trouwens nergen die flipperkast vinden!! wel een dartbord en pooltafel. zullen we een wedstrijdje "vindt de Fussball" opzetten??
quote:
Xochiquetzal schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 17:12:
[...]

Een Mondeo? Dat is nogal wat voor een starter. Ik kijk zojuist ff op ING en de goedkoopste Mondeo is daar 880. Ik neem aan dat daar wel wat voor bijbetaald moet worden.

Ik rij zelf in een Focus. Werk nu 2 jaar bij Ordina. Zo'n 5 jaar werkervaring...

Schaal weet ik niet uit mijn hoofd. 7 of 8 dacht ik.

Volgende auto wordt denk ik weer een Focus. Ben een beetje uitgekeken op VW.
ik denk dat je dan een kleine 200 euro moet bijbetalen om een mondeo te rijden (basismodel excl eventuele extra's) ik geloof dat de laagste schaal € 693,- incl brandstofcomp. en de schaal daarna € 743 is met andere woorden een YP kan bij Oridina zonder bijbetalen ik geloof niet eens een polo rijden, en als ik zo de stemming proef met dat gezeur rond het afschaffen van de bpm en de stijgende olieprijzen zal je waarschijnlijk bij ordina straks niet eens meer een fiets kunnen leasen zonder bij te betalen :). Maar dat vindt ik helemaal niet erg. je kan nml ook kiezen om zelf een auto te kopen en dan krijg je je leasebudget gedeeltelijk netto en verder bruto uitgekeerd. van dat geld kan je vaak al zelf (met winst) een auto rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:30
Anoniem: 227300 schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 22:37:
[...]

Pff, er zitten toch te weining mensen in groningen om die flipperkast te verantwoorden :P
Het gaat om percentages he.. Wat dat betreft is het jammer dat we hier in OOS niet met z'n tweeen zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Boktor schreef op zondag 11 november 2007 @ 10:32:
[...]

Het gaat om percentages he.. Wat dat betreft is het jammer dat we hier in OOS niet met z'n tweeen zitten :P
Ik geloof de laatste keer dat ik heb gekeken dat er wel redelijk wat BU's op de 100% afstevenen. dan wordt het dus loten :(.

ach als groningen 'm wint dan heb ik opeens dringende zaken in groningen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Niet online

JKVA

Anoniem: 227300 schreef op zondag 11 november 2007 @ 12:35:
[...]

Ik geloof de laatste keer dat ik heb gekeken dat er wel redelijk wat BU's op de 100% afstevenen. dan wordt het dus loten :(.

ach als groningen 'm wint dan heb ik opeens dringende zaken in groningen 8)
Aan de andere kant van de A12 zit een toys 'r us. Daar kan je manager vast wel een coole voetbaltafel halen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik denk alleen niet dat Ordina 'm nog betaald :(

trouwens we moeten wel een echte voetbaltafel hebben (garlando ofzo) niet zo een goedkoop ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Dus daar gaan de bakken geld heen als we hier mensen inhuren. Had altijd al zo'n vermoeden.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Arfman schreef op maandag 12 november 2007 @ 13:23:
Dus daar gaan de bakken geld heen als we hier mensen inhuren. Had altijd al zo'n vermoeden.
ach, je krijgt er toch ook kwaliteit voor terug, maar je kan er zelf ook gebruik van maken stap gewoon over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 242127

Ik ben sinds 07/2007 in dienst, bij de unit Requirements. Mijn ervaringen en commentaar op regelmatige onderwerpen in de thread hierboven:

- Ordina heeft een aggressief overnameverleden, wat altijd (ook bij andere groeiende bedrijven, ook in andere landen) betekent dat hele bedrijven worden geassimileerd in het grotere geheel, maar vaak in een overgangs. Het is op voorhand te verwachten dat rondom 50% van het betrokken personeel binnen twee jaar vertrekt vanwege die verandering(en). Niet iedereen is blij met die (opgedrongen) carrierestap en dat geeft aanleiding voor heel begrijpelijke negatieve gevoelens. Mijn mening: that's business. Je zou de 'schuld' ook neer kunnen leggen bij de voormalige directeuren/eigenaars van het overgenomen bedrijf, die de zaak verkocht hebben. In ieder geval moet je wel altijd de klachten hierover in de juiste context plaatsen.

- Er is een duidelijk verschil op allerhande vlakken tussen de verschillende Business Units (BUs). Dit is enerzijds een gevolg van het overnamebeleid en het 'assimilatieproces' en de turbulentie en verloop (ook in (BU) management) die daarmee gepaard gaat.

Anderszijds is er meermalen gereorganiseerd om de (ondertussen sterk groeiende) organisatie aan te laten sluiten bij de veranderende strategische doelen op hoog niveau. Ik heb niet de indruk dat Ordina hier beter of slechter in is dan dat een ander bedrijf in vergelijkbare omstandigheden dat is of zou zijn, maar dat is een gevoelsmatige indruk. Er is wat groei betreft wel uitzicht op een plateau in de komende paar jaar (relatieve groei wordt per definitie steeds kleiner), wat de veranderingsperikelen zou moeten dempen.

- Solliciteren bij Ordina betekent dat je je aanmeldt bij een bedrijf wat ongelooflijk zijn best doet om meer mensen binnen te halen. De doelstelling zal ik (uiteraard) niet verklappen, maar die is behoorlijk ambitieus te noemen. In het geval je niet blij wordt van de respons op een 'blinde' sollicatie via de website, moet je doen wat je altijd moet doen als assertieve sollicitant: bellen. Desnoods naar het centrale nummer en vragen naar personeelszaken en/of recruitment. Bedenk wel dat recruitment inhoudelijk wordt uitgevoerd door afdelingen en soms zelfs units. Hoe beter je weet in welke hoek je terecht wil komen qua vakinhoud, hoe gerichter je op de juiste recruiter af kunt gaan. Dus: bellen. Vraag stellen, verdere afspraak maken. Geen verwachte respons? Opnieuw bellen. Twee minuten nadat de afspraak is verlopen. Zolang je vriendelijk blijft en uitgaat van een vergissing of andere verzachtende omstandigheid ipv kwaadaardige bedoelingen bij HR, zal niemand je op je assertiviteit aankijken.

Als alternatief (heeft voor mij goed gewerkt) kun je zoeken naar bestaande Ordinezen. Bij voorkeur iemand die je niet te ver verwijderd in je netwerk hebt zitten. Leg je verhaal voor ('ik ben die en die, ik heb dit en dit gedaan, ik wil dit en dit bereiken en ik wil onderzoeken of en hoe Ordina daar een rol in kan spelen'--simple as that) en vraag naar een verwijzing naar een relevante BUM (BU Manager). Doe geen moeite om via recruitment te gaan: in de meerderheid van gevallen werken die nauw samen met de BUMs en het zijn toch de BUMs zelf die het sollicitatietraject uitvoeren.

Een mogelijk te behalen zijdelings voordeel hiermee is dat je je niet op voorhand al door (in mijn ervaring) een tergende reeks vragen op een online formulier hoeft te worstelen voordat je het eerste handje mag schudden.

Voor je netwerkcontacten zijn er bonussen voor het aanbrengen van kandidaten, dus in de regel zijn mensen bereid om naar je te luisteren en de moeite te doen op een organogram een naam op te zoeken.

- Voor alle mensen met vragen over details van hoe of wat er mogelijk is qua betaling en regeling en wat al niet meer zij: vraag dat gewoon bij de eerste gelegenheid aan degene waar je mee aan tafel zit. Ik zou persoonlijk niet de indruk willen wekken dat ik geen belangrijker motivatie voor werkgeverskeuze kan bedenken dan de cataloguswaarde van mijn transportmiddel, maar dat neemt niet weg dat het een heel normale en relevante vraag is in een sollicitatiegesprek.

- Qua beloning werkt Ordina (net als heel veel grote(re) bedrijven) met een systeem van salarisschalen. Ruwweg komt het er op neer dat er binnen een afdeling een aantal rollen zijn gedefinieerd, met een glijdende schaal in beloning per rol. Sommige rollen zijn duidelijk hiërarchisch van aard, andere lopen parallel aan elkaar. Waar je in een bepaalde schaal wordt ingedeeld is afhankelijk van je concrete kennis, ervaring en korte termijn potentieel. Ik heb zelf een aanbod gekregen wat naar mijn idee prima is vergeleken bij mijn aantoonbare kennis en kunde. (ik kan/ken heel veel, maar heb weinig diplomas). En: een aanbod is altijd onderhevig aan onderhandeling, als je daar voor voelt.

Ik kan uit eigen ervaring niets zeggen over salarisontwikkeling, anders dan dat ik weet dat er onlangs zinnige verbeteringen zijn aangekondigd (per 1-1-2008, meen ik) in de schalenstructuur. Zo wordt het bijvoorbeeld mogelijk voor een analist 1 om meer te gaan verdienen dan een 'lage' Analist 2 omdat de schalen verder overlappen dan voorheen. Dit betekent dat iemand wel beloond kan worden voor ontwikkeling en anciënniteit, maar niet vanwege die beloning gedwongen wordt om werk op een hoger niveau (met andere verantwoordelijkheden) te gaan doen. (verschillende rollen hebben verschillende verantwoordelijkheden, uiteraard)

- Training is in ruime mate beschikbaar. Ik kan alleen spreken voor mijn Unit, maar ik heb in de afgelopen maanden een half dozijn trainingen gedaan, waar qua tijd 2,5 werkweken toch wel in zit. Dit waren interne trainingen. Extern zijn ze zeker beschikbaar, alleen waren die voor mij op dat moment niet relevant. In mijn ervaring zijn de interne trainingen van een kwaliteitsniveau dat ik extern ook zou verwachten (en waarvan ik denk dat het vaak niet eens wordt gehaald). Het is m.i. heel mooi van Ordina om zowel mijn tijd als die van de trainers (dit zijn experts met een hoog uurtarief!) beschikbaar te maken. Het trainingsverhaal wat ik van Sogeti heb meegekregen (bij een sollicatietraject aldaar) is dat de helft van de tijd voor je eigen rekening is.

- Reistijdvergoeding: de norm in de arbeidsovereenkomst/standaard voorwaarden is op basis van afstand, wat omgerekend uitkomt op 1,25 uur. In de praktijk is er ruimte voor de BUM om die regeling in tijd te interpreteren en niet in afstand, zodat structurele file-ellende kan worden gecompenseerd.

- Ver reizen, wisselende opdrachtgevers en een focus op de Randstad zijn aspecten die je bij IEDERE detacheerder hebt. Ordina is meegaand in het vermijden van veel reistijd, maar daar zitten grenzen en context aan vast. Als je werk zoekt in deze markt, dan doe je er goed aan om van tevoren een idee te krijgen van het gebied waar opdrachtgevers voor jouw skills zich bevinden. Dit verschilt tussen ICT bedrijven; sommige hebben echt duidelijke zwaartepunten voor bepaalde skill sets. Hoe dan ook moet je hier een realistisch beeld van vormen: in de huidige verkeerssituatie is het onzinnig om een maximum van een half uur aan te houden. Als je in een heel specifieke beperkte regio wil werken, moet je niet in de detachering willen werken. (tenzij je toevallig in A'Dam Z-O woont en dan nog is een half uur niet veel)

- Ordina TA is een vreemde eend in de bijt. Ze hebben een eigen, apart hoofdkantoor in Rosmalen, ze opereren in een volkomen ander marktsegment dan de rest van de organisatie (die zich richt op de financiele en publieke sectoren), etc. Er heersen ook andere opvattingen tov de centrale organisatie. Dit heeft ook een weerslag op beleid tav beloning, flexibiliteit in inzet, reistijdenbeleid, traingingen, etc, etc. Ze zoeken toevallig wel op korte termijn veel mensen, dus als je beginnend techneut bent en in een specifiek technisch gebied (SCADA-achtige technologie, voor zover ik weet) in een paar jaar diepe ontwikkelexpertise op wil bouwen, neem dan zeker contact op; de voorwaarden zullen relatief gunstig zijn.

Mijn punt is dat alle commentaar van en over TA en TA-mensen niet universeel van toepassing is op heel Ordina.

Over het algemeen ben ik prima tevreden met Ordina als werkgever. Dat wil echter niet meer of minder zeggen dan dat Ordina goed aansluit met wat ik verwacht van een werkgever. Ik wil daarom verdere becommentarieerders vragen om eventuele vragen in die zin voldoende te nuanceren: als je laat weten wat jij belangrijk vind, pas dan kan iemand anders iets zeggen over of jij bij Ordina al dan niet op je plaats zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 242127

Eeh .. ik tiep snel. Sorry :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Anoniem: 227300 schreef op maandag 12 november 2007 @ 17:36:
[...]

ach, je krijgt er toch ook kwaliteit voor terug, maar je kan er zelf ook gebruik van maken stap gewoon over ;)
Nee dank je ;)
Ten eerste betwijfel ik of ik er netto in de maand meer geld aan overhou (o.a. door bijtelling leaseauto en andere bijkomende kosten) en ten tweede ben ik nu om 17:15-17:30 lekker thuis en kan van de avond gaan genieten, dat zal bij een detacheringstoko niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Laatst online: 15:20

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Arfman schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 13:08:
[...]

Nee dank je ;)
Ten eerste betwijfel ik of ik er netto in de maand meer geld aan overhou (o.a. door bijtelling leaseauto en andere bijkomende kosten) en ten tweede ben ik nu om 17:15-17:30 lekker thuis en kan van de avond gaan genieten, dat zal bij een detacheringstoko niet lukken.
ach ligt eraan waar je werkt. Ik ben gedatecheerd bij een toko en daar kan ik als ik wil 5 dagen in de week thuiswerken

Anoniem: 245726

*knip zie Voordelen/ nadelen Ordina t.o.v andere grote spelers *

[ Voor 88% gewijzigd door Rukapul op 20-12-2007 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248480

Anoniem: 242127 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 12:58:
Ik ben sinds 07/2007 in dienst, bij de unit Requirements. Mijn ervaringen en commentaar op regelmatige onderwerpen in de thread hierboven:
Hallo Schmolle,

Ik werk een tijdje bij een detachering bedrijf. Omdat ik te weinig verdien wil ik graag weten wat een applicatie ontwikkelaar met 3.5 jaar ervaring(Microsoft) bij Ordina verdient?
Hoe is de werkomgeving? Wat zijn de arbeidsvoorwaarden? Hoe hoog de leasebedragen zijn?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Anoniem: 248480 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 14:11:
[...]

Hallo Schmolle,

Ik werk een tijdje bij een detachering bedrijf. Omdat ik te weinig verdien wil ik graag weten wat een applicatie ontwikkelaar met 3.5 jaar ervaring(Microsoft) bij Ordina verdient?
Hoe is de werkomgeving? Wat zijn de arbeidsvoorwaarden? Hoe hoog de leasebedragen zijn?

alvast bedankt
Dat ligt natuurlijk nogal aan wat omstadigheden zoals je opleiding en verdere kennis.

Met 3,5 jaar en een HBO opleiding val je waarschijnlijk in de groep "Software Engineer II" dan kan je een salaris tussen de 2200 en 2600 verwachten. Als lease auto zit je dan in de categorie auto's zo tot de 25.000, al schijnt dat overal wel steeds minder te worden..

Maar als je precies zou willen weten moet je natuurlijk gewoon even solliciteren.

Ik was Software Engineer II en verdiende 2500,-. Ik reed een nieuwe Renault Clio maar ik zat wel onder mijn lease-budget, dus er is wel wat meer mogenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Niet online

JKVA

Veel collega's in die schaal rijden een Leon, Megane, Focus, 307, Astra, oid.

Een Golf is duurder. Bovenstaande auto's vallen (afhankelijk van de uitvoering, meestal redelijk sportief) binnen de leasenorm.

Maar inderdaad, je kunt het beste gewoon ff gaan praten. Daarmee kom je meer te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:14
Heeft er iemand ook ervaring met Ordina in België?
Ik ben enkele dagen geleden bij hen op bezoek geweest, en best wel een goeie indruk gekregen.
Als starter boden ze mij een knappe netto onkostenvergoeding (iets meer dan 11 euro netto per dag), plus een netto vergoeding voor je gsm kosten en je internet abonnement thuis.
Daarbovenop een leasewagen met onbeperkte tank kaart, en een bruto salaris dat nog te bespreken valt.
Het zou ook vooral gaan om een job in één van hun kantoren zelf, met af en toe een tripje naar de klant. Dat kantoor ligt toevallig 30 minuten van mij verwijderd, dus dat zie ik wel zitten :)
Trouwens, bij praktisch elke IT firma die met lease wagens werkt die me een aanbod gedaan hebben, ging het om een VW Golf of beter...
Als ze nou met een Skoda of Séat afkomen zou ik best wel in de lach schieten.

[ Voor 4% gewijzigd door phobosdeimos op 16-02-2008 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
phobosdeimos schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 14:08:
Trouwens, bij praktisch elke IT firma die met lease wagens werkt die me een aanbod gedaan hebben, ging het om een VW Golf of beter...
Golf>Skoda? _O- :w
Ik zie mijzelf liever in een Skoda Superb, of zelfs Octavia dan in een Golfje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:14
Xochiquetzal schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 14:41:
[...]
Ik zie mijzelf liever in een Skoda Superb, of zelfs Octavia dan in een Golfje...
Ok da's persoonlijk, de auto specifiek is van ondergeschikt belang voor mij.
Gaat me meer om Ordina als bedrijf, en vooral in België dan, want er zijn blijkbaar toch wel grote verschillen met NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Niet online

JKVA

phobosdeimos schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 14:47:
[...]

Ok da's persoonlijk, de auto specifiek is van ondergeschikt belang voor mij.
Gaat me meer om Ordina als bedrijf, en vooral in België dan, want er zijn blijkbaar toch wel grote verschillen met NL.
Het grootste verschil is volgens mij dat auto's in België sowieso stukken goedkoper zijn. Dat heeft verder weinig met Ordina te maken, maar meer met de overheid die bij ons (NL) alles belast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmA-X
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:24
Xochiquetzal schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 14:41:
[...]
Tja, jij bent ook apart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
phobosdeimos schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 14:08:

phobosdeimos schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 14:47:
[...]

de auto specifiek is van ondergeschikt belang voor mij.
Of je spreekt jezelf tegen, of ik begrijp je niet...
Hoor wie 't zegt! :P
Long time no see. Wanneer kom je eens een keertje langs?

Maareuh, een Golf past niet bij mij. Ik ben geen 23 meer! Ik vond het tijd voor een meer 'volwassen' auto. En de Octavia is een mooie bak, vind ik. Aan de kofferruimte zal het in ieder geval niet liggen. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:30
Dit topic is inmiddels meer dan een jaar oud. In ICT-(werkgevers)-land is iedereen erbij gebaat een zo accuraat en actueel mogelijk overzicht te hebben. Eerst door een honderdtal oude reacties heen moeten ploegen hoort daar niet bij.

De discussie kan daarom verder in Ervaring werken bij Ordina - deel 2.

[ Voor 37% gewijzigd door Rukapul op 23-02-2008 22:47 ]

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.