Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Ervaring werken bij Ordina NV was inmiddels meer dan een jaar oud. In ICT-(werkgevers)-land is iedereen erbij gebaat een zo accuraat en actueel mogelijk overzicht te hebben. Daarbij past het niet om eerst door vele berichten te moeten ploegen van vele maanden oud.

Daarom bij deze een nieuw deel om ervaringen met Ordina te delen :)

Indien iemand een opzet of informatie heeft voor een uitgebreidere topicstart dan kan dat geplaatst worden door even contact met mij op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-06 15:16
Oke, ik hoop dat dit een interessant topic wordt. Ik heb binnenkort mijn tweede gesprek bij Ordina. Het eerste gesprek vond ik erg interessant. Ik ben aan het solliciteren voor OFWEL Informatie Analist of Ontwerper. Beide functies speken mij erg aan en het verschil zit 'm in de mate van abstractie. Ik ben afgestudeerd Informatiekundige. Hoe zijn jullie ervaringen?

Wat kan ik trouwens verwachten van een 2e gesprek?

[ Voor 6% gewijzigd door smeerbartje op 21-08-2011 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:45
Ik ben onlangs op 2e gesprek geweest, een 3e en laatste gesprek stond ook nog op het schema, maar daar heb ik voor bedankt.
Bij andere bedrijven leggen ze de nadruk bij de wensen van de sollicitant, maar bij Ordina was de toon heel anders (de werknemer moet zich aanpassen aan de woon-werkafstand, lange uren in de auto moet je erbij nemen, etcetera).
Thanks, but no thanks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
phobosdeimos schreef op zondag 24 februari 2008 @ 19:09:
Ik ben onlangs op 2e gesprek geweest, een 3e en laatste gesprek stond ook nog op het schema, maar daar heb ik voor bedankt.
Bij andere bedrijven leggen ze de nadruk bij de wensen van de sollicitant, maar bij Ordina was de toon heel anders (de werknemer moet zich aanpassen aan de woon-werkafstand, lange uren in de auto moet je erbij nemen, etcetera).
Thanks, but no thanks ;)
In het eerste gesprek kreeg ik een hele andere indruk! JUIST die persoonlijke benadering enzo. Raar dat twee mensen een compleet andere ervaring hebben... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
Wel ff erbij vermelden: ik heb het over Ordina in België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
phobosdeimos schreef op zondag 24 februari 2008 @ 20:45:
Wel ff erbij vermelden: ik heb het over Ordina in België.
Oke, ik Ordina Nieuwegein :).

[ Voor 3% gewijzigd door smeerbartje op 25-02-2008 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ordina NL en Ordina BE hebben op zicht weinig met elkaar te maken. Ordina bestaat uit een heleboel kleine units die allemaal hun eigen broek moeten ophouden. Dat heeft dus wel wat nadelen tov interne concurrentie en informatie uitwisseling.
Wel zijn het allemaal kleine units, wat wel prettig is.

En Ordina Utrecht? Nieuwegein zeker? Tenminste lijkt me dat alles wat nog in Utrecht zit ook wel eens naar de 'Admiraal' moeten in N'gein...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyna18
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05 07:30
Zoals elke ICT dienstverlener kan Ordina goed nieuwe mensen gebruiken.
Dat betekend dat er ook steeds meer mensen met minder / geen ervaring worden aangenomen. Er wordt namelijk ook intern veel aan opleiding gedaan, bijv. via traineeships.

[ Voor 19% gewijzigd door dyna18 op 27-02-2008 14:45 ]

• JKVA
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JKVA

Design-by-buzzword fanatic

IJsbeer schreef op maandag 25 februari 2008 @ 16:55:
Ordina NL en Ordina BE hebben op zicht weinig met elkaar te maken. Ordina bestaat uit een heleboel kleine units die allemaal hun eigen broek moeten ophouden. Dat heeft dus wel wat nadelen tov interne concurrentie en informatie uitwisseling.
Wel zijn het allemaal kleine units, wat wel prettig is.

En Ordina Utrecht? Nieuwegein zeker? Tenminste lijkt me dat alles wat nog in Utrecht zit ook wel eens naar de 'Admiraal' moeten in N'gein...
Over die interne concurrentie, dat is al een paar jaar een vervelend puntje. Dat komt ook steeds uit de MTO's terug. Het was blijkbaar zo erg dat de hoge heren het verbeteren van de interne samenwerking nu als top prioriteit zien. De collectieve bonussen worden bijv. niet meer gebaseerd op de resultaten van je unit, maar de resultaten van het hele bedrijf (uitgezonderd BPO, België en nog eentje). Ook zijn er nog een stel initiatieven om op een praktische manier de interne samenwerking te verbeteren.

Over de sfeer en het gevoel dat je krijgt bij je sollicitatie, dat verschilt per unit. Veel units zijn (voor een gedeelte tenminste) afkomstig uit overnames en die hebben nog een hele eigen cultuur. Bij sommige clubs kan dat nog heel lang doorgaan, zoals bij Integer, maar ook J-Technologies is nog een lekkere "kleine" unit met een gezellige sfeer en korte lijntjes. Persoonlijk vind ik dat nog steeds het "kleine" Solidium qua cultuur, maar met de schaalvoordelen van het grote Ordina. En dat spreekt mij wel aan, ik ben niet graag een nummertje.
dyna18 schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 14:24:
Zoals elke ICT dienstverlener kan Ordina goed nieuwe mensen gebruiken.
Dat betekend dat er ook steeds meer mensen met minder / geen ervaring worden aangenomen. Er wordt namelijk ook intern veel aan opleiding gedaan, bijv. via traineeships.
Dat kan ik vanuit mijn eigen unit (J-Technologies (Java/Middleware unit)) niet beamen. Bij ons wordt tegenwoordig meer gefocust op seniors. Als junior of 'minder talentvolle developer' heb je het moeilijker.

Maareh, afrondend, ik vind het een zeer prettige werkgever. Ik krijg voldoende aandacht, er is ruimte genoeg voor innovatie, er zijn meer uitjes dan dat ik tijd heb, er wordt rekening gehouden met mijn woon-werkverkeer, salaris + lease + andere avw's zijn prima, etc.

Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik heb ook een tijdje bij Ordina gewerkt en vond het op zich ook een goede werkgever. Er waren genoeg leuke uitjes/bijeenkomsten, je krijgt genoeg kansen voor opleidingen ( Al moet je natuurlijk wel zelf een beetje achteraan zitten ) en het salaris was redelijk.

De grootste reden dat ik er weg ben is denk omdat ik het niet zo prettig vind om elke ochtend een uur in de auto te zitten en dan 's middags weer een uur ( Al werd er wel rekening met de reisafstand gehouden, maar als je in de randstad woont is alles wat verder dan 20 km is een ramp om te doen ).
Maar dat is iets wat je bij waarschijnlijk elke ICT dienstverlener tegen zult komen. Al had ik meer op kantoor in nieuwegein kunnen werken had ik er mischien nog wel gewerkt.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Misschien een hele stomme vraag, maar het bruto salaris dat op het contract staat, dat is toch wel exclusief lease en onkostenvergoeding, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ja dat is exclusief. Maar daar gaat dus ook de bijtelling nog vanaf voordat je op je netto uitkomt.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
rwb schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 23:54:
Ja dat is exclusief. Maar daar gaat dus ook de bijtelling nog vanaf voordat je op je netto uitkomt.
Allright... duidelijk. Ook enig idee welke auto's er in de pool zitten? M.a.w. wat krijg je als je (nog) geen vast contract hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Niet online

JKVA

smeerbartje schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 00:35:
[...]

Allright... duidelijk. Ook enig idee welke auto's er in de pool zitten? M.a.w. wat krijg je als je (nog) geen vast contract hebt?
Hangt er een beetje vanaf. In de pool zitten ook Mercedessen en BMW's en zo, maar het gros zijn Fords, Seats en VW's. Ook kiezen veel nieuwe (en vaak jongere) medewerkers voor een Ordina Mini. Dat zijn ook wel leuke waggies.

Maar het hangt ervanaf in welke schaal je zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
[...]

Als software engineer II kreeg ik als voorloop auto een Golf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyna18
[...]

Ordina geeft junioren voornamelijk een renault clio of een mini cooper mee. Wat verder in de pool zit is maar net wat er beschikbaar is, maar bestaat dus voornamelijk uit de standaard lease-auto's die iedereen meestal kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Kan iemand me vertellen wat de dresscode "casual" precies inhoudt? Heb binnenkort een introductiedag waarin als dresscode casual wordt voorgeschreven. Gewoon net spijkerbroekje met bloesje en colbertje op een paar nette schoenen volstaat??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Niet online

JKVA

smeerbartje schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 09:40:
Kan iemand me vertellen wat de dresscode "casual" precies inhoudt? Heb binnenkort een introductiedag waarin als dresscode casual wordt voorgeschreven. Gewoon net spijkerbroekje met bloesje en colbertje op een paar nette schoenen volstaat??
Dat kan prima. Op die introdag komen mensen voor verschillende functies binnen, dus developers, testers, maar ook PM's, managers, etc, dus de kleding verschilt erg.

Maar met casual bedoelen ze gewoon dat je niet met een kapotte spijkerbroek, trainingspak of shirt met wazige teksten rondloopt.

Alles wat netter is dan dit, is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Is het ook mogelijk om vanaf een extern adres je mail met Outlook op te halen? Ik vind die webinterface echt bagger namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Niet online

JKVA

smeerbartje schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 17:04:
Is het ook mogelijk om vanaf een extern adres je mail met Outlook op te halen? Ik vind die webinterface echt bagger namelijk.
Ja dat kan, stuur maar ff een personal message met je Ordina emailadres. Dan zal ik een documentje sturen met uitleg.

Ps. In Vista 64 bit moet je iets anders te werk gaan, aangezien Mail niet in het configuratiescherm staat, maar onder een apart kopje "32 bits onderdelen" o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyna18
-

[ Voor 100% gewijzigd door dyna18 op 09-04-2008 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-06 23:49
van De Financiele Telegraaf, www.dft.nl

Ordina verkoopt Technical Automation
16 Jun 08, 08:30
NIEUWEGEIN (AFN) - Automatiseerder Ordina verkoopt het bedrijfsonderdeel Ordina Technical Automation (TA) aan de huidige directie en investeerder Gilde Equity Management Benelux. Met de transactie is een bedrag van 30 miljoen euro gemoeid. Dat heeft Ordina maandag bekendgemaakt.

TA telt ongeveer 375 medewerkers. Het bedrijf behaalde over 2007 een omzet van 36 miljoen euro. Volgens Ordina heeft het onderdeel onvoldoende raakvlakken met de kernactiviteiten van het bedrijf op het gebied van consulting, ICT en outsourcing.

De transactie moet nog worden goedgekeurd door de mededingingsautoriteit NMa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
t_captain schreef op maandag 16 juni 2008 @ 09:05:
van De Financiele Telegraaf, www.dft.nl

Ordina verkoopt Technical Automation
16 Jun 08, 08:30
NIEUWEGEIN (AFN) - Automatiseerder Ordina verkoopt het bedrijfsonderdeel Ordina Technical Automation (TA) aan de huidige directie en investeerder Gilde Equity Management Benelux. Met de transactie is een bedrag van 30 miljoen euro gemoeid. Dat heeft Ordina maandag bekendgemaakt.

TA telt ongeveer 375 medewerkers. Het bedrijf behaalde over 2007 een omzet van 36 miljoen euro. Volgens Ordina heeft het onderdeel onvoldoende raakvlakken met de kernactiviteiten van het bedrijf op het gebied van consulting, ICT en outsourcing.

De transactie moet nog worden goedgekeurd door de mededingingsautoriteit NMa.
He dat is grappig, ik heb bij TA gewerkt. Had inderdaad altijd al het idee dat het een beetje een buitenbeentje bij Ordina was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265079

phobosdeimos schreef op zondag 24 februari 2008 @ 19:09:
Thanks, but no thanks ;)
Het ligt ook aan de manager. De ene houdt echt rekening met je wensen om te voorkomen dat je vertrekt terwijl een andere je maximaal uitmelkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Inderdaad, ik heb een compleet ander gesprek gehad en ben nu al enkele maanden in dienst bij Ordina. Bevalt erg goed moet ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkiepleur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-08-2021

bakkiepleur

Zwart zonder Suiker

Iemand wat meer recente ervaring / informatie met werken bij Ordina?

Heb mijn CV recent daar heen gestuurd en wacht binnenkort op gesprek te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Het is denk handig om te vermelden bij welke unit je gesolliciteerd hebt, het verschilt nogal per unit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkiepleur
  • Laatst online: 25-08-2021

bakkiepleur

Zwart zonder Suiker

rwb schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 15:44:
Het is denk handig om te vermelden bij welke unit je gesolliciteerd hebt, het verschilt nogal per unit.
AO naar mijn CV is ook beschikbaar voor de andere units.

Maar ik zou ook wat informatie willen over de gehele Ordina organisatie werksfeer onderling enz.

[ Voor 15% gewijzigd door bakkiepleur op 23-07-2008 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyna18
Over de organisatie en werksfeer is geschreven in de vorige thread. Naar mijn mening klopt dat nog steeds. Ik zie Ordina als een van de meer informele detacheerders waar je goed jezelf kunt zijn. Als je concrete vragen hebt, stel ze hier in de thread en er wordt vast wel op geantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Niet online

JKVA

Het is ook een bedrijf waar je veel mogelijkheden hebt. Voorwaarde is wel dat je dan een doorzetter bent. Als je achterover gaat zitten, zul je bij Ordina net zo min als bij een ander vooruit komen. Als je bereid bent om eens een stapje extra te doen, kun je ver komen.

Vakinhoudelijk zijn er veel doorgroeimogelijkheden, je hoeft niet manager te worden om goed te verdienen. Ik wilde ooit ook manager/directeur worden (geld, dikke auto, status...), maar ik vind technisch werk veel te leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269541

Onlangs zag ik een vacture staan bij Ordina België, nl. Business Intelligence consultant.

Zelf heb ik reeds een 8-tal jaar ervaring met datawarehouse - dimensionale modellering - performantie - rapporten.

Nu vraag ik me af wat de voordelen zijn om als Ordina consultant te gaan werken en mijn vast stekje
in een groot bedrijf hiervoor op te geven. Ik ben er zeker van dit dat in vorige posts al aan bod is gekomen maar een korte samenvatting - update is dan weer mooi meegenomen.

Ook niet onbelangrijk is het financiële plaatje - wat verdient een BI consultant bruto (excl. bedrijfswagen) in ons belgenlandje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Als antwoord op je tweede vraag: dat ligt aan je "hoe presenteer ik mijzelf"-skills. Tevens is een klein beetje zelfkennis ook niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Niet online

JKVA

smeerbartje schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 16:53:
Als antwoord op je tweede vraag: dat ligt aan je "hoe presenteer ik mijzelf"-skills. Tevens is een klein beetje zelfkennis ook niet verkeerd.
Tja, goed inschalen doe je voor een groot deel zelf.

Qua arbeidsvoorwaarden, volgens mij verschillen NL en BE zo veel dat ik er niets zinnigs over kan zeggen. Zitten hier geen Ordina BE collega's?

offtopic:
Ik ben ook wel benieuwd naar de verschillen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Wat een negatief nieuws allemaal zeg! Moeten we ons zorgen gaan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
smeerbartje schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 01:45:
Wat een negatief nieuws allemaal zeg! Moeten we ons zorgen gaan maken?
Je linkt naar cijfers over H1 2007, dus een beetje achterhaald.
Bovendien waren die cijfers helemaal niet zo slecht. Omzet boven verwachting, autonome omzetgroei in de kopgroep. Marge wel een beetje zorgwekkend, maar wordt deels verklaard als eenmalig probleem door investeringen in outsourcing projecten. (deze verklaring wekt natuurlijk wel verwachtingen voor de 2008 cijfers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Oh sorry, ik had meerdere tabs open. Ik bedoel eigenlijk het recente nieuws van afgelopen week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Niet online

JKVA

Het heeft wel gevolgen voor hoeveel geld je kunt uitgeven als unit. Je kunt het niet maken flink de bloemetjes buiten te zetten als ergens anders bezuinigd wordt.

Ik maak me voorlopig nog geen zorgen. Ik zit sowieso tot Q1 2009 voor een goed tarief bij de klant en ga er niet vanuit dat ze die gegarandeerde inkomsten zomaar opgeven. :)

Bovendien is er volgens mij weinig leegloop. Ik kan het niet voor elke unit overzien, maar bij ons (ICT > J-Technologies) heeft vrijwel iedereen een klus.

Volgens lopen alleen mensen bij BPO en overhead risico. Voor BPO zal het ook nog wel meevallen, aangezien daar zo sterk op gestuurd wordt. Blijven de overhead afdelingen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
En met overhead bedoel je HRM en dat soort afdelingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Niet online

JKVA

Jup.

Ik zie hier trouwens ook iets dergelijks.
http://www.fd.nl/artikel/...-waarschuwt-lagere-marges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Ik werd vanmiddag gebeld door Joost dat de cursussen waarop ik me had ingeschreven niet meer gegeven worden. Althans, niet overdag. Ordina heeft ervoor gekozen om de cursussen 's avonds te geven. Dit i.v.m. de hoeveelheid tijd die je bij de klant doorbrengt. Wat moet ik hiervan denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-05 15:10

Cliffie

Trompetslet

Dat Ordina steeds meer uurtje factuurtje wordt? (/me werkt er ook, onvrijwillig overgenomen) :)

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Niet online

JKVA

Cliffie schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 17:06:
Dat Ordina steeds meer uurtje factuurtje wordt? (/me werkt er ook, onvrijwillig overgenomen) :)
Ja ja, op deze manier moet je wel veel zin hebben in die cursus hè?

Ik vind die avondcursussen sowieso onzin. Ik geef zelf ook cursussen, maar als iedereen een warme maaltijd achter de kiezen heeft, daalt de interesse erg snel. Ik kan het de cursisten niet kwalijk nemen. Na een bord warm eten ben ik zelf ook niet meer scherp. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyna18
JKVA schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 21:17:
[...]

Ja ja, op deze manier moet je wel veel zin hebben in die cursus hè?

Ik vind die avondcursussen sowieso onzin. Ik geef zelf ook cursussen, maar als iedereen een warme maaltijd achter de kiezen heeft, daalt de interesse erg snel. Ik kan het de cursisten niet kwalijk nemen. Na een bord warm eten ben ik zelf ook niet meer scherp. :)
Daarom doen ze ook alleen maar koude broodjes..... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Niet online

JKVA

dyna18 schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 10:23:
[...]

Hmm, bij mijn laatste cursus was het nog gewoon warm eten. Ik hoop niet dat het nu broodjes zijn. Ik wil wel echt voer binnenkrijgen. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Niet online

JKVA

dyna18 schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 10:23:
[...]

Ik weet niet welke cursussen jij volgt, maar morgenavond hebben wij gewoon warm eten uit de kantine. Niks speciaals voor hoeven regelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:27
Vandaag een flinke koersstijging van het Ordina-aandeel, terwijl de AEX niet heel veel doet. Wat voor nieuws heb ik gemist, of gaat Ordina overgenomen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Boktor schreef op maandag 03 november 2008 @ 14:18:
Vandaag een flinke koersstijging van het Ordina-aandeel, terwijl de AEX niet heel veel doet. Wat voor nieuws heb ik gemist, of gaat Ordina overgenomen worden?
Ik zag het ook, wat is er aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Ordina zit in de midkap index? dus geen aex, maar amx als ik het goed begrepen heb.
Oorzaak van de stijging kan ik niet beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227300

ha het ordina aandeel staat zo laag dat het binnenkort wel moet worden overgenomen ;) of is het toevallig ordina breed bekend geworden dan OFS per 1/09 niet meer bestaat!

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 227300 op 04-11-2008 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Anoniem: 227300 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 12:03:
ha het ordina aandeel staat zo laag dat het binnenkort wel moet worden overgenomen ;) of is het toevallig ordina breed bekend geworden dan OFS per 1/09 niet meer bestaat!
Hoezo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279644

Vandaag ben ik benaderd voor een positie als Sr. Project Manager door TASK24. Ik heb begrepen dat deze club de verzelfstandigde Ordina TA is. Over TASK24 is maar weinig te vinden maar ik neem aan dat door de recente verzelfstandiging de volledige organisatie (nog) identiek is aan Ordina TA.

Door wat berichten te lezen over Ordina in het algemeen en sporadisch over Ordina TA, zou ik graag wat info hebben met betrekking tot dit bedrijf, zodat ik wat info heb voordat ik met ze in gesprek ga:

1. Werkt TASK24 ook alleen op basis van detachering?
2. Ik he3b begrepen dat Ordina werkt op basis van salarisschalen. Heeft iemand info hoe de functie Sr. Project Manager wordt ingeschaald en wat de loongrenzen zijn voor deze schaal.
3. Kan iemand me info geven over de secundaire arbeidsvoorwaarden. Zijn deze ook schaalafhankelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50825

Vandaag heeft Ordina een winstwaarschuwing uitgegeven:
Ordina nv heeft de winstverwachting voor 2008 naar beneden toe bijgesteld, en past tevens de waardering voor de Business Process Outsourcing(BPO)-activa aan. Dat schrijft de onderneming dinsdag in een persbericht.

Voor heel 2008 gaat het bedrijf nu uit van een omzet van circa EUR690 miljoen. Daarbij zal de terugkerende EBITA-marge naar verwachting liggen tussen de 5% en 6%.

Volgens Ordina valt de marktvraag op het gebied van consulting, ICT en application outsourcing in Nederland sinds eind oktober sterk terug en zijn de vooruitzichten voor de komende periode door een duidelijk terugvallende economie, "uiterst onzeker".

De terugkerende EBITA-marge op consulting, ICT en application outsourcing staat als gevolg van de ontwikkelingen onder druk en komt in 2008 uit tussen 7% en 8%, verwacht Ordina, bij een omzet van EUR650 miljoen. In 2007 bedroeg deze EBITA-marge nog 10,6%.

"Investeringen in de toekomstige BPO-doelplatforms geven onvoldoende rendement. Dit is het gevolg van een langere doorlooptijd en grotere omvang van investeringen. Tezamen met de voortijdige contractbeeindiging door Robeco Direct leidt dit ertoe dat de BPO-activiteiten over 2008 circa EUR12 miljoen verlies bij een omzet van circa EUR40 miljoen zullen realiseren", zo meldt Ordina.

In combinatie met de verslechterde toekomstige marktkansen, blijven ook de meerjarige verwachtingen negatief.

"Als gevolg hiervan zal een impairment van het overgrote deel van de materiele en immateriele activa van onze BPO-activiteiten ten laste van het resultaat over 2008 plaatsvinden. Deze activa vertegenwoordigen op dit moment een waarde van circa EUR63 miljoen."

Ordina bekijkt de mogelijkheden om de verlieslatende situatie bij BPO structureel en zo snel mogelijk op te lossen.

"Eenmalige lasten die hiermee verband houden, zullen voor zover mogelijk eveneens ten laste van het resultaat over 2008 worden gebracht", aldus het bedrijf.

De voorbereidingen van maatregelen om het hoofd te bieden aan de sterk verslechterde marktomstandigheden zijn in een afrondende fase. "De maatregelen worden 18 december 2008 aangekondigd".
De crisis hakt er hard in blijkbaar.

Ik ben bang dat Ordina binnen een paar maanden wordt overgenomen.

[ Voor 87% gewijzigd door Anoniem: 50825 op 25-11-2008 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:21

Wish

ingwell

Heeft wel wat met de crisis te maken, maar ook met het niet consequent doorzetten van ingezet beleid en strategie.

BPO moest en zou groot worden, juist om periodes als deze te kunnen overbruggen. Maar wel het geluid eraan geven, maar intern er niet op sturen dat BPO daadwerkelijk een goede BPO-partner wordt voor de klant. En dan nu BPO weer gaan verkopen.....

Misschien moet Ronald K. even kijken onder de rand naar zijn houdbaarheidsdatum, begin te vermoeden dat ie net over datum is ;)

De 18e wordt weer een spannende dag voor de Ordinezen. Ik ben benieuwd.

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
danmaarniet schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 10:22:
Heeft wel wat met de crisis te maken, maar ook met het niet consequent doorzetten van ingezet beleid en strategie.

BPO moest en zou groot worden, juist om periodes als deze te kunnen overbruggen. Maar wel het geluid eraan geven, maar intern er niet op sturen dat BPO daadwerkelijk een goede BPO-partner wordt voor de klant. En dan nu BPO weer gaan verkopen.....

Misschien moet Ronald K. even kijken onder de rand naar zijn houdbaarheidsdatum, begin te vermoeden dat ie net over datum is ;)

De 18e wordt weer een spannende dag voor de Ordinezen. Ik ben benieuwd.
Wat verwacht je precies van de 18e? Ik ben pas sinds een paar maanden in dienst en benieuwd naar wat er allemaal gaat gebeuren.

[ Voor 5% gewijzigd door smeerbartje op 26-11-2008 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyna18
Aangekondigde bezuinigingen en misschien wat reorganisaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

+ verkoop BPO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Maar over enkele maanden als mijn proeftijd erop zit zo ik wel graag een vast contract krijgen. Ik zit niet op de bank, zit fulltime bij de klant en blijf dit het komende half jaar ook doen. Heb ik iets te vrezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
smeerbartje schreef op woensdag 26 november 2008 @ 16:40:
Maar over enkele maanden als mijn proeftijd erop zit zo ik wel graag een vast contract krijgen. Ik zit niet op de bank, zit fulltime bij de klant en blijf dit het komende half jaar ook doen. Heb ik iets te vrezen?
Algemeen antwoord: detacheringsbedrijven zullen de kip met de gouden eieren niet graag slachten. Zit je lekker bij de klant dan hebje niets te vrezen.

• Wish

Wish

ingwell

t_captain schreef op woensdag 26 november 2008 @ 19:19:
[...]
Algemeen antwoord: detacheringsbedrijven zullen de kip met de gouden eieren niet graag slachten. Zit je lekker bij de klant dan hebje niets te vrezen.
En nog een algemeen antwoord: last in, first out. Het is maar waar je de nadruk op legt.

@smeerbartje: ik zou me niet zozeer zorgen maken. Reorganisaties zullen er ongetwijfeld komen, met als doel lange termijn kosten besparingen: bijvoorbeeld doordat onderdelen beter met elkaar gaan samenwerken en interne processen minder stroperig worden. Met dergelijke herstructureringen zou ik voornamelijk kijken wat er gebeurt met de overhead (dus sales, middenkader), niet met de billable medewerkers zoals jijzelf.

Wanneer loopt jouw proeftijd af?

@IntroV: Verkoop van BPO lijkt me ook een mogelijkheid. Lijkt me wel dat als dat gebeurt Ronald zijn geloofwaardigheid verliest als leider.

No drama

• t_captain
danmaarniet schreef op donderdag 27 november 2008 @ 07:49:
[...]

En nog een algemeen antwoord: last in, first out. Het is maar waar je de nadruk op legt.

[...]
Er is een uitzondering in het ontslagrecht voor uitzendbureaus.

Die mogen afwijken van het ancienniteitsprincipe om werknemers te ontslaan die op de bank zitten en tegelijk andere werknemers te behouden die declarabel zijn. De definitie van uitzendbureau is vrij ruim, dus bij reorganisaties blijken consultancybedrijven zichzelf ineens uitzendbureaus te noemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
danmaarniet schreef op donderdag 27 november 2008 @ 07:49:
[...]

@smeerbartje: ik zou me niet zozeer zorgen maken. Reorganisaties zullen er ongetwijfeld komen, met als doel lange termijn kosten besparingen: bijvoorbeeld doordat onderdelen beter met elkaar gaan samenwerken en interne processen minder stroperig worden. Met dergelijke herstructureringen zou ik voornamelijk kijken wat er gebeurt met de overhead (dus sales, middenkader), niet met de billable medewerkers zoals jijzelf.

Wanneer loopt jouw proeftijd af?

@IntroV: Verkoop van BPO lijkt me ook een mogelijkheid. Lijkt me wel dat als dat gebeurt Ronald zijn geloofwaardigheid verliest als leider.
Ik heb een jaarcontract dat over zes maanden verlengd zou moet naar onbepaalde tijd. Ben uiteraard door mijn proeftijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Kan iemand mij vertellen wat er aan de hand is? De laatste dagen zit Ordina constant bij de top 5 dalers... Vandaag weer 12 procent eraf..
Wat weten zij wat wij niet weten?

[ Voor 11% gewijzigd door JeroenTheStig op 03-12-2008 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Daarvan ben ik op de hoogte, maar het kan toch niet zo zijn dat door een lagere winstverwachting het aandeel compleet waardeloos wordt? Ordina heeft een jaaromzet van een kleine 700 miljoen euro, dan klopt er toch iets niet als de totale beurswaarde rond de 80 miljoen ligt?

Ik kwam overigens een artikel tegen over het Ordina aandeel en de overdreven reacties van handelaars. Best een interessant stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Boktor schreef op woensdag 03 december 2008 @ 13:50:
Daarvan ben ik op de hoogte, maar het kan toch niet zo zijn dat door een lagere winstverwachting het aandeel compleet waardeloos wordt? Ordina heeft een jaaromzet van een kleine 700 miljoen euro, dan klopt er toch iets niet als de totale beurswaarde rond de 80 miljoen ligt?

Ik kwam overigens een artikel tegen over het Ordina aandeel en de overdreven reacties van handelaars. Best een interessant stuk.
ik ben zelf werkzaam bij Ordina als System Developer

Interessant artikel. En hij heeft gelijk dat het aandeel laag staat t.o.v. de cijfers over 2007. Maar het is duidelijk geworden dat het niet zo goed gaat met Ordina, en dat er in de hele ICT sector nog wel de nodige klappen gaan vallen. Als je als bedrijf dus nu al aangeslagen bent, terwijl de echte pijn nog moet komen (contracten die niet worden verlengd na 31-12-08), dan zie ik het niet heel erg positief in.

Ik denk dat veel beleggers terugdenken aan CMG in 2001/2002, dat ook heel slecht ging, op en haar na failliet en toen werd overgenomen door Logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb uit betrouwbare bron dat er dit jaar geen salarisverhoging inzit voor Ordinezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Anoniem: 50825 schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 18:05:
Ik heb uit betrouwbare bron dat er dit jaar geen salarisverhoging inzit voor Ordinezen.
Welke bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-06 12:48
ik tel toch al niet op salarisverhoging gezien de overname en conversie-salaris bij overgang naar Ordina ons al als 'duur' hebben gekenmerkt. Dus hoe hard ik ook werk.... t' zal zover ik weet niet beloond worden :'(

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Schandalig als dat waar is. En dat terwijl ze alles op alles willen zetten om de hoge doorloop te verlagen.
Op deze manier zullen er alleen maar meer mensen weglopen, zelfs in deze moeilijke tijden. Voor mensen met een HPM score van 4 of 5 extra zuur, want waarvoor hebben ze afgelopen jaar zo hard gewerkt, voor 0,0 salarisverhoging?

Overigens, krijgen we dit jaar geen kerstpakket? Ik zie in het HK-topic over kerstpakketten allerlei reacties van mensen die tintelingen hebben gekregen, maar worden wij dit jaar overgeslagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
To be honest, ik ben een stuk of 3 keer op bezoek geweest bij Ordina in België, en het was makkelijk te zien dat een zooitje was. Jezus ze gaven zelfs openlijk toe dat de onderdelen van Ordina onderling in competitie zijn om sollicitanten weg te snoepen, en elkaar simpelweg tegenwerken bij sommige kwesties.
Ze probeerden me ook aan boord te halen door enkele feiten te "verdoezelen", waar ik gelukkig optijd ben achter gekomen.

[ Voor 16% gewijzigd door phobosdeimos op 14-12-2008 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Laatst online: 04-06 09:31

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Dat je het Ordinezen noemt betekent dat je er gewerkt hebt of nog steeds werkt. Anders had je vast die vage term niet gekend :p
Overigens ben ik blij dat ik er weg ben, weinig waardering voor bestaande medewerkers is toch wel de reden geweest om te vertrekken. Er werd altijd hoog van de toren geblazen over allerlei HRM zaken maar zelfs 2 keer per jaar een gesprek met je maneger werd nooit nagekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish

Wish

ingwell

Na donderdag kan ik je het vertellen of het waar is of niet. (Dan beoordeling)
Overigens, krijgen we dit jaar geen kerstpakket?
Dat vroeg ik me ook al af. Nou doet onze postbode raar zodat we geen, natte en in ieder geval slechts gedeeltelijk post krijgen, dus ik dacht dat ik het gemist had.

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

een business unit manager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
danmaarniet schreef op zondag 14 december 2008 @ 13:20:
[...]

Na donderdag kan ik je het vertellen of het waar is of niet. (Dan beoordeling)

[...]

Dat vroeg ik me ook al af. Nou doet onze postbode raar zodat we geen, natte en in ieder geval slechts gedeeltelijk post krijgen, dus ik dacht dat ik het gemist had.
De beoordeling heeft op zich weing te maken met je salarisverhoging (indirect wel natuurlijk), je krijgt namelijk nog niet te horen wat je verhoging is. Pas in januari wordt besloten wat de definitieve salarisruimte is en hoeveel ieder er bij krijgt. Wel is het zo dat hoe hoger je hpm score, hoe hoger je salarisstijging is. tenzij de salarisruimte 0,0 is, wat mogelijk het geval is dit jaar
ik heb twee weken geleden al mijn beoordeling gehad hpm score 4 *O* maar er wordt niet gezegd hoeveel verhoging je krijgt.

Ik vrees overigens wel dat er bepaalde business units zijn die compleet leegstromen als er 0,0 verhoging is, bijvoorbeeld j-tech. Die unit doet het al jaren erg goed en men kreeg daar altijd een goede bonus (deze werd voorheen per business unit bepaald). Ik hoor nu al collega's van jtech die niet tevreden zijn dat de bonus nu ordina-breed bepaald wordt, en als straks blijkt dat de salarisverhoging 0,0 is, dan zal daar ongetwijfeld een flink aantal mensen weglopen.

[ Voor 20% gewijzigd door JeroenTheStig op 14-12-2008 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish

Wish

ingwell

De beoordeling heeft op zich weing te maken met je salarisverhoging (indirect wel natuurlijk)
I know, maar ik denk mijn BUM zo goed te kennen dat ik daar meer informatie uit te kunnen halen. Wel tricky, want het aantal indianenverhalen is aanzienlijk binnen de burelen.
Ik vrees overigens wel dat er bepaalde business units zijn die compleet leegstromen als er 0,0 verhoging is, bijvoorbeeld j-tech
Eensch, als Ordina dat gaat doen gaan er mensen lopen. Logisch ook denk ik, want het ligt niet per definitie aan de kwaliteit van de mensen van Ordina dat het in de markt slecht gaat. Dus als men de gevolgen van slecht suboptimale bedrijfsvoering en een wereldwijde crisis gaat beleggen bij de medewerkers, dan klopt dan niet. Iets met hand in eigen boezem steken en zo.

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Belangrijker dan de loonsverhoging in een jaar, is de gemiddelde loonsverhoging over een aantal jaren. Mijn buikgevoel zegt dat de IT-sector slechter is gaan betalen t.o.v. andere werkgevers door het structureel achterblijven van de loonsverhogingen.

Had je in de industrie gewerkt, dan had je de volgende collectieve loonsverhogingen gekregen:

- 2005: 1 a 1.5%
- 2006: 2 a 2.5%
- 2007: 2.5 a 3.25%
- 2008: 3 a 3.5%
- 2009: 2.5 a 3.5%

Dit zijn CAO loonsverhogingen, de (meestal prestatiegebonden) individuele verhoging vanwege je professionele groei komt daar bovenop. Bij mijn eigen werkgever (Logica) kan ik het moeilijk nagaan, want daar wordt de volledige loonruimte individueel verdeeld. Het "CAO deel" wordt dus ook naar prestatie verdeeld. Maar vanuit andere werkgevers inde IT-sector die wel met CAO-verhogingen weren, hoor ik geluiden over collectieve loonsverhogingen die al jaren onder het bovenstaande lijstje liggen. Mijn schatting is dat de IT-sector in 5 jaar tijd zo'n 5% minder is gestegen dan industrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
TrailBlazer schreef op zondag 14 december 2008 @ 12:49:
[...]
Dat je het Ordinezen noemt betekent dat je er gewerkt hebt of nog steeds werkt. Anders had je vast die vage term niet gekend :p
Overigens ben ik blij dat ik er weg ben, weinig waardering voor bestaande medewerkers is toch wel de reden geweest om te vertrekken. Er werd altijd hoog van de toren geblazen over allerlei HRM zaken maar zelfs 2 keer per jaar een gesprek met je maneger werd nooit nagekomen.
Ik ken het gevoel inderdaad, ik heb er ook een tijdje gewerkt, en ik sprak mijn manager eigenlijk alleen zakelijk als ik naar een nieuwe klus moest, en bij het evaluatie gesprek aan het eind van het jaar.

We gingen wel regelmatig met de BU ergens lunchen of een bowlen en eten, dat was wel weer leuk gedaan zodat je je collega's nog eens ziet. De belangrijkste reden dat ik weg ben gegaan is dat het nogal on-persoonlijk was IMHO, maar dat zal bij alle dienstverleners wel zo zijn, aangezien je bijna altijd bij de klant zit.

Ik had inderdaad ook gehoord dat ze dit jaar geen kerst-pakket kregen bij Ordina, ik dacht eerst dat het wel overdreven zou zijn, maar als hier de geruchten ook al komen kan er wel een kern van waarheid in zitten. Dat zou ik persoonlijk wel erg dom vinden. Het personeel is ( zeker bij een dienstverlener ) het belangrijkste wat ze hebben, dus dan kan je die maar beter tevreden houden. In de IT is het immers nog steeds lastig om goed personeel te krijgen. Ook het bevriezen van de salarissen werkt natuurlijk niet echt mee. Dat ze het bonus gedeelte wat gerelateerd is aan het bedrijfsresultaat wat naar beneden doen is begrijpelijk. Het lijkt me dat de bonussen gebaseerd op persoonlijke prestaties gewoon wel uitkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rwb schreef op maandag 15 december 2008 @ 10:12:
Dat ze het bonus gedeelte wat gerelateerd is aan het bedrijfsresultaat wat naar beneden doen is begrijpelijk. Het lijkt me dat de bonussen gebaseerd op persoonlijke prestaties gewoon wel uitkeren?
De prestatiegerelateerde bonus wordt per kwartaal uitgekeerd, dus die hebben we al een paar keer gehad dit jaar.

• smeerbartje
Ai ai ai ai 350 man personeel eruit.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

http://www.ordina.nl/news/p_ni.asp?NieuwsId=372
en dan vervolgens die banner
"Oplossingen waar we allemaal wat aan hebben"

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Anoniem: 50825 schreef op maandag 15 december 2008 @ 11:22:
[...]

De prestatiegerelateerde bonus wordt per kwartaal uitgekeerd, dus die hebben we al een paar keer gehad dit jaar.
O ja dat is inderdaad zo, dat hebben ze veranderd, vroeger kreeg je dat een keer per jaar.

Ik ben benieuwd waar de ontslagen gaan vallen, er staat dat maar 1/3 overhead is. Dus er zal ook gesnoeid worden in het andere deel van het personeelsbestand.

[ Voor 19% gewijzigd door Woy op 18-12-2008 09:38 ]

• Cliffie

Cliffie

Trompetslet

Krijg ook een vreemde smaak in mijn mond met die wervende praatjes die ze hadden toen wij als toko werden overgenomen... :/

• leech1984
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-06 20:28
Er zal wel een en ander aan intern personeel uit moeten.
Diverse administraties uitbesteden?

PSN: Leech1984

Stukje uit het persbericht:
De arbeidsplaatsen verdwijnen bij Ordina Nederland, de Holding en BPO. Circa eenderde van de 350 arbeidsplaatsen vervallen op indirecte functies.
Zoals al voorspeld vallen er klappen bij BPO. De Holding is overhead (wat wordt omschreven met indirecte functies, volgens mij). En Ordina Nederland, daar vallen volgens mij de professionals onder.

Maar het lijkt me sterk dat er veel mensen wegmoeten bij de Java en Microsoft clubs.

• leech1984
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-06 20:28
Dit zou dus kunnen betekenen dat ze inderdaad administraties gaan uitbesteden.

Dat werd al heel zachtjes verteld het afgelopen jaar.... maar nu wordt het dus concreter...

BPO is +/- 350 man
Holding is 100-120 man...

Ordina Nederland is in totaal een kleine 4000 man.

[ Voor 22% gewijzigd door leech1984 op 18-12-2008 11:02 ]

PSN: Leech1984

• smeerbartje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie

Cliffie

Trompetslet

Brief binnengehad. Geen loonsverhoging, niks, 0, ook geen inflatiecorrectie.

Ballentent is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Dat betekent dus effectief een koopkracht achteruitgang in 2009, dan mag je nog blij zijn dat de inflatie door de crisis aan het dalen is.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175789

Cliffie schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 15:23:
Brief binnengehad. Geen loonsverhoging, niks, 0, ook geen inflatiecorrectie.

Ballentent is het.
Nu al een brief? Ik heb sinds 2004 geen brief meer in december gehad maar altijd pas in het nieuwe jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Anoniem: 175789 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 17:57:
[...]

Nu al een brief? Ik heb sinds 2004 geen brief meer in december gehad maar altijd pas in het nieuwe jaar.
Als ze niemand salaris verhoging geven zijn de brieven natuurlijk een stuk makkelijker te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39345

Ik las zojuist op LinkedIn (Ordina groep) dat er ook geen auto's meer besteld mogen worden en dat je alleen kan kiezen voor een poolauto.
Fijn ik zou in januari eindelijk van de poolauto af zijn door te mogen bestellen. Ben bang dat ik weer naast de pot pis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-06 12:48
Anoniem: 39345 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 23:08:
Ik las zojuist op LinkedIn (Ordina groep) dat er ook geen auto's meer besteld mogen worden en dat je alleen kan kiezen voor een poolauto.
Fijn ik zou in januari eindelijk van de poolauto af zijn door te mogen bestellen. Ben bang dat ik weer naast de pot pis.
Ik rij met de prive auto wel en declareer elke maand x duizend euro alleen al aan de reiskosten richting westland.... 't zal ze leren... ;)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Het zijn wel erg kortzichtige bezuinigingen. De mensen die er werken zijn voor Ordina het belangrijkste kapitaal, het lijkt me dat je die tevreden wilt houden. Zeker door stomme dingen zoals geen kerst-pakketten kweek je een hoop onvrede. Ik snap dat ze willen bezuinigen, maar doe dan gewoon een wat goedkoper kerstpakket.

Als de goede mensen weg lopen omdat ze niet goed behandeld worden zijn ze nog verder van huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

De goede mensen zullen inderdaad zelfs in deze tijd makkelijk nog een andere baan kunnen vinden. Met als gevolg dat de mindere blijven zitten. Ordina had volgens mij de ambitie om hoger gekwalificeerd personeel te krijgen en dat lukt je niet met beroerde voorwaardes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
NielsTn schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 23:52:
[...]

Ik rij met de prive auto wel en declareer elke maand x duizend euro alleen al aan de reiskosten richting westland.... 't zal ze leren... ;)
Ik denk dat dat ook het meest lucratieve is. Gewoon in een niet zo'n dure priveauto rijden en maandelijks je vervoersbudget opeisen.
Ik heb geen van twee (leaseauto of vervoersbudget), omdat ik vooral op projecten zit (Ordina Oracle Solutions in Groningen) en ik mij niet ambulant wil laten verklaren. Dit doe ik omdat ik 4 x 9 uur werk, en als ik ambulant ben kan ik dit zo goed als zeker vergeten omdat de kans dan groot is dat ik dan flinke afstanden moet rijden.
Maar stel dat het straks nog slechter gaat, dan worden niet-ambulante mensen waarschijnlijk net zo hard 200 km verderop gestuurd, dus of het zin heeft, ik vraag het mij af. Maar momenteel bevalt het 4x9 werken mij prima.

Waar ik nog wel mijn twijfels over heb is of het nu echt wel zo slecht gaat met Ordina, vooral in vergelijking met andere grote ICT-clubs. In de brief laten ze blijken dat het echt heel erg slecht gaat en IMO grijpen ze de creditcrisis wel heel makkelijk aan om alles maar op af te schuiven. Zijn we Robeco en BPO (dat al jaren verlies draait) vergeten ofzo?
Aan de andere kant maken we bijna net zoveel winst als vorig jaar, hoewel de marge wel lager is. Ja, het gaat slechter dan vorig jaar, maar hee, er staat een aardig positief getal onder de streep.
En voor veel mensen gaat het er echt niet in dat we geen kerstpakket of minimaal een inflatiecorrectie krijgen, terwijl er nog steeds tientallen miljoenen winst gemaakt is het afgelopen jaar. Hou dan je mensen maar eens tevreden, zeker de j-tech'ers, waar een kwart van de omzet pure winst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie

Cliffie

Trompetslet

Mjah, het is toch @#$#% triest dat ik bij de opdrachtgever wel een perfect verzorgde kerstlunch krijg en van Ordina helemaal niets.

Echt, dit soort acties word ik niet vrolijk van, krijg steeds meer een bittere smaak van die toko in mijn mond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie

Cliffie

Trompetslet

Wij zijn per nog niet zo heel lang geleden overgenomen als bedrijf en we opereren in een stuk waar nog best wel wat rek in zit en we halen ook echt genoeg binnen (Proven Technologies). Ze maken nog genoeg winst en proberen zo weer een goedkoop excuus te verzinnen. Zo jammer, zo lopen je mensen weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175789

Heb wederom een uitstekende beoordeling van de klant. Maar......

Geen kerstpakket (was er wel iets met Sinterklaas? want ik dacht dat ik gewoon een memo had gemist).
Geen kerstdinner
Geen nieuwe lease auto dit jaar (was er echt aan toe)
Geen verhoging van mijn salaris (vorig jaar was ook al minimaal)
Een ontslagronde waar toch iedereen nerveus van wordt

Perfecte acties om het goede personeel weg te jagen en te verzekeren dat de minderen blijven zitten. Kijken hoe we zo 2009 uitkomen.....

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Anoniem: 39345 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 23:08:
Waar lees je dat? Ik zie het hier niet terugkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Bah, ik word alleen maar chagrijnig als ik de HK het topic zie over kerstpakketten.... Begin van het jaar krijg je de meest belachelijke troep in de bus waar zo groot mogelijk het Ordina logo op staat (een fleskoeler waar 9 van de 10 flessen niet in passen, een pet met oorwamers waar je voor joker mee loopt) en nu met kerst helemaal niks, nada noppes.
Ik begrijp er helemaal niks van, want wat heb je nu aan een toko waar alleen maar ontevreden medewerkers rondlopen.
Het enige positieve wat ik er in kan zien is dat we begin volgend jaar regelmatig taart kunnen eten op kantoor. Van vertrekkende medewerkers welteverstaan.
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste