Ik denk dat dat ook het meest lucratieve is. Gewoon in een niet zo'n dure priveauto rijden en maandelijks je vervoersbudget opeisen.
Ik heb geen van twee (leaseauto of vervoersbudget), omdat ik vooral op projecten zit (Ordina Oracle Solutions in Groningen) en ik mij niet ambulant wil laten verklaren. Dit doe ik omdat ik 4 x 9 uur werk, en als ik ambulant ben kan ik dit zo goed als zeker vergeten omdat de kans dan groot is dat ik dan flinke afstanden moet rijden.
Maar stel dat het straks nog slechter gaat, dan worden niet-ambulante mensen waarschijnlijk net zo hard 200 km verderop gestuurd, dus of het zin heeft, ik vraag het mij af. Maar momenteel bevalt het 4x9 werken mij prima.
Waar ik nog wel mijn twijfels over heb is of het nu echt wel zo slecht gaat met Ordina, vooral in vergelijking met andere grote ICT-clubs. In de brief laten ze blijken dat het echt heel erg slecht gaat en IMO grijpen ze de creditcrisis wel heel makkelijk aan om alles maar op af te schuiven. Zijn we Robeco en BPO (dat al jaren verlies draait) vergeten ofzo?
Aan de andere kant maken we bijna net zoveel winst als vorig jaar, hoewel de marge wel lager is. Ja, het gaat slechter dan vorig jaar, maar hee, er staat een aardig positief getal onder de streep.
En voor veel mensen gaat het er echt niet in dat we geen kerstpakket of minimaal een inflatiecorrectie krijgen, terwijl er nog steeds tientallen miljoenen winst gemaakt is het afgelopen jaar. Hou dan je mensen maar eens tevreden, zeker de j-tech'ers, waar een kwart van de omzet pure winst is.