Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-06 17:25
Cliffie schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 15:23:
Brief binnengehad. Geen loonsverhoging, niks, 0, ook geen inflatiecorrectie.

Ballentent is het.
Schandalig. In België moeten de bedrijven verplicht een inflatiecorrectie uitvoeren. Geen loonsverhoging en geen indexaanpassing betekend dus dat je loons"afslag" krijgt!

[ Voor 38% gewijzigd door makila op 21-12-2008 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:22

Cliffie

Trompetslet

Mjah, wat kun je doen he? Vertrekken, das de enige optie.

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:23

zomertje

Barisax knorretje

Cliffie schreef op maandag 22 december 2008 @ 07:53:
Mjah, wat kun je doen he? Vertrekken, das de enige optie.
Tja, als ik jou was zou ik mijn ogen en oren inderdaad openhouden.

Voor goeie mensen is er echt wel een plek en niet bij een bedrijf wat er niet is voor zijn mensen terwijl die inderdaad juist het kapitaal zijn. En dat zie je toch net teveel, men (lees: het management en de directie) is alleen bezig met de lange termijn en grote lijnen en vergeten waar het echt om draait: gemotiveerde mensen die de klanten tevreden houden. Daarom ben ik in de vorige crisis (2003) ook weggelopen bij een detacheerder. Toen ik daar begon probeerden ze echt het verschil te maken en mensen betrokken te houden bij het bedrijf en zo voelde het ook. Na een overname kon er niks meer en werd je nog net niet als vuil behandeld.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Laatst online: 03-07 18:43

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Je werkt in Noord Nederland volgens mij en dan is het wel wat lastiger maar ik geloof nooit dat het onmogelijk is om iets te vinden op dit moment. Nou weet ik niet wat deze besparing ze in geld oplevert maar in goodwill in de arbeidsmarkt weinig. Dit hangt wel sterk af van wat wat de andere grote detacheerders gaan doen. Als die geen zware maatregelen nemen dan zal al snel de gedachte gaan dat Ordina gewoon al de zwakste was en gewoon een klein zetje heeft gekregen van de kredietcrisis. BPO is volgens mij al jaren een zorgenkindje en nooit lekker van de grond gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:16

Wish

ingwell

smeerbartje schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 15:44:
[...]

Waar lees je dat? Ik zie het hier niet terugkomen.
Nee, daar staat het niet. Wel bij de Q&A van het kopje reorganisatie voor de medewerker op TWO.

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
zomertje schreef op maandag 22 december 2008 @ 08:42:
[...]

...alleen bezig met de lange termijn en grote lijnen...
Ik vind het anders meer korte termijn denken. Het is niet alsof ze grote verliezen maken, dus kunnen ze IMHO voor de lange termijn beter investeren in tevreden mensen zodat ze na de crisis meteen weer op volle sterkte door kunnen gaan. Ja dat zal nu best even wat geld kosten, maar dat verdien je denk dubbel en dwars weer terug.

Inderdaad wel vreem dat ze het hele jaar prularia kunnen sturen ( Ook naar ex- ordina medewerkers!! ) en een kerstpakket er niet af kan. Geef dan gewoon een lullig flesje wijn ofzo, dan heb je de meeste mensen al tevreden gesteld.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Wat ook wel prutserig is dat als je zoekt bij google op ordina er ene sponsored link komt naar www.werkenbijordina.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104685

zomertje schreef op maandag 22 december 2008 @ 08:42:
[...]

Tja, als ik jou was zou ik mijn ogen en oren inderdaad openhouden.
Oren en ogen openhouden? Is niet zo moeilijk hoor. De afgelopen dagen ruiken headhunters bloed en ben ik al meerdere keren benaderd. Daarbij ken ik zelf ook tal van bedrijfjes die naarstig op zoek zijn naar personeel. Zelf komen we ook nog mensen te kort en moeten we zelfs externen inhuren om de vacatures op te vullen. Dat is ook Ordina. Maar ondertussen bevriest Ordina wel mijn salaris en krijg ik te maken met andere impopulaire maatregelen? Hoe gaan ze mij dit verkopen? Nu kan het zijn dat Ordina juist van mij af wil 8)7 maar hoe zit het dan met de mensen die Ordina wel graag wil behouden?
Ondertussen gaat er dit jaar ongetwijfeld ook wel weer een krat met appelen naar één of ander tennistoernooitje; Het leuke speeltje van Ronald Kasteel. Overigens; Nu er toch 350 man uit gaan komt er ook weer geld vrij om twee nieuwe directieleden te benoemen? Aan de top worden alle openstaande gaten weer netjes opgevuld, maar daaronder kunnen de mensen dus vertrekken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:31
rwb schreef op maandag 22 december 2008 @ 08:59:
Inderdaad wel vreem dat ze het hele jaar prularia kunnen sturen ( Ook naar ex- ordina medewerkers!! )
:) inderdaad. Ik werk er al een paar jaar niet meer, maar krijg nog steeds af en toe Ordina-prullaria opgestuurd..die vervolgens rechtstreeks de prullenbak in gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Anoniem: 104685 schreef op maandag 22 december 2008 @ 09:18:
[...]

Oren en ogen openhouden? Is niet zo moeilijk hoor. De afgelopen dagen ruiken headhunters bloed en ben ik al meerdere keren benaderd. Daarbij ken ik zelf ook tal van bedrijfjes die naarstig op zoek zijn naar personeel. Zelf komen we ook nog mensen te kort en moeten we zelfs externen inhuren om de vacatures op te vullen. Dat is ook Ordina. Maar ondertussen bevriest Ordina wel mijn salaris en krijg ik te maken met andere impopulaire maatregelen? Hoe gaan ze mij dit verkopen? Nu kan het zijn dat Ordina juist van mij af wil 8)7 maar hoe zit het dan met de mensen die Ordina wel graag wil behouden?
Ondertussen gaat er dit jaar ongetwijfeld ook wel weer een krat met appelen naar één of ander tennistoernooitje; Het leuke speeltje van Ronald Kasteel. Overigens; Nu er toch 350 man uit gaan komt er ook weer geld vrij om twee nieuwe directieleden te benoemen? Aan de top worden alle openstaande gaten weer netjes opgevuld, maar daaronder kunnen de mensen dus vertrekken :?
Het probleem is dat Cliffie (oeh roddelen! :P ) met zijn werkgebied in een niche markt zit: HP-Nonstop-tandemzut gebruiken ze maar op enkele plaatsen. Maar ik zou het wel weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
Wel ik zit bij een concurent van Ordina. Hier zijn er op dit moment 0 ontslagen gevallen en voorlopig is dit ook niet aan de orde, het kerstfeest en kerstpakket gingen ook gewoon door. In oktober kregen we gewoon 3.5% opslag en in januari komt daar nogs eens 4.5% inflatieverhogingen bij, in totaal dus 8% verhoging in 3 maand tijd. Okay het gaat hier ook niet super, maar wij krijgen tenminste nog loon naar werken en tov Ordina, mag ik zeker niet klagen.

Ik begrijp dus dat mensen bij Ordina pisnijdig worden, als er zelfs nog geen kerstpakket afkan. Gewoon triest en mss wel goed voor de business, maar zeker niet mensvriendelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door makila op 22-12-2008 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284674

Het was te verwachten. Ordina blokkeert het tanken van bijzondere brandstoffen (Shell V-Power, BP Ultimate, Total Excellium) en ook het maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) schijnt onder vuur te liggen.
Hoezo milieu en maatschappij verantwoordelijk? Een beetje tegenwind en dan zijn dit natuurlijk hele makkelijke kostenposten om in te knippen. Is er nou werkelijk zoveel paniek bij Ordina of is er gewoon sprake van grove kortzichtigheid?
4me: Ik schaam me nu voor mijn eigen werkgever ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leech1984
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-06 20:28
Ik zou nu ook niet op het OR forum willen kijken!
Zullen vast wel "prettige" berichten staan.

Ik ben benieuwd wat de heer Kasteel met zijn bonus gaat doen... ziet hij daarvan af met oog op het bedrijfsbelang?

PSN: Leech1984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish

Wish

ingwell

Anoniem: 284674 schreef op maandag 22 december 2008 @ 11:21:
... en ook het maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) schijnt onder vuur te liggen....
Ehm, waar haal je dat vandaan?

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Als hij een bonus krijgt vraag ik me af onder wat voor voorwaarden hier aan verbonden waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:20
Mensen, het is natuurlijk niet zo dat het alleen slecht gaat bij Ordina. Kijk, als bij ordina 50% minder opdrachten binnenkomen, dan is dat bij andere grote dienstverleners ook het geval. Ordina is gewoon snel met het anticiperen op de terugvallende markt. Anderen volgen ook nog wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Je hoort echter niks van andere bedrijven! Het kan mede komen doordat ze Robeco hebben verloren waardoor ze nogal wat geld en werk hebben verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
smeerbartje schreef op maandag 22 december 2008 @ 12:21:
Mensen, het is natuurlijk niet zo dat het alleen slecht gaat bij Ordina. Kijk, als bij ordina 50% minder opdrachten binnenkomen, dan is dat bij andere grote dienstverleners ook het geval. Ordina is gewoon snel met het anticiperen op de terugvallende markt. Anderen volgen ook nog wel...
Ik denk dat de meeste kritiek niet gericht is op het anticiperen van de terugvallende markt, maar meer de manier waarop.

Tuurlijk zul je ook klachten horen als er een "Loonmatiging" komt. Maar een "Loonstop" zoals ze nu doen klinkt nog veel negatiever, en zeker dingen als een kerstpakket afschaffen zijn niet echt structurele bezuinigingen, en ik denk dat je er meer schade mee aanricht, dan dat je er aan verdiend.

Het lijkt mij inderdaad ook interessant wat het bestuur/managment doet met hun eigen bonussen, als ze die wel uit zouden keren, krijg je helemaal veel onvreden.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• l0rien
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-06 16:40
Het is duidelijk dat 80% van de reacties hier gegeven wordt door mensen die maar door 1 ding gemotiveerd worden en dat is door het geld wat er elke maand op de rekening staat en het formaat auto waarin ze mogen rijden. Wordt aan een van de twee getornd, dan wordt er meteen geleuterd over opstappen.

Iedereen weet dat het economisch slecht gaat, formeel is de recessie in de VS begonnen op 12-2007. Met recessies en de krediet crisis lopen opdrachten terug, dus moet er bezuinigd worden, klaar. Als je even iets verder nadenkt dan je eigen kerstpakket en je loonsverhoging die je 1 jaar niet krijgt kun je zien dat dat het verschil maakt tussen 350 arbeidsplaatsen opheffen of 700 plaatsen.

Dat gedreig met weggaan omdat je je kerstpakketje een jaar niet hebt gehad en dat je even een jaartje geen loonstijging hebt gehad en dat daarmee 'de beste mensen weglopen', komop mensen waar is een stukje loyaliteit aan je bedrijf? Dus eigenlijk zeg je dat je liever hebt dat een berg andere mensen op straat komen te staan, zolang jij je centjes maar krijgt.

Jaja dat zijn de mensen die je wilt houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-07 21:21
een voordeel: verlofdagen terugkopen via je Benefitshop in 2009 blijft hetzelfde kosten :+
elk nadeel heeft een voordeel.... ;)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Stel dat je per jaar elk jaar 3 % salaris verhoging krijgt en dat je begint met een salaris van 40000 euro bruto. Als je dan een jaar geen verhoging krijgt kost je dat over 30 jaar 50000 euro. Dat vind ik best een substantieel bedrag.
Ordina is nog steeds de enige IT werkgever waar het slecht lijkt te gaan en dat geeft te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

l0rien schreef op maandag 22 december 2008 @ 12:55:
Het is duidelijk dat 80% van de reacties hier gegeven wordt door mensen die maar door 1 ding gemotiveerd worden en dat is door het geld wat er elke maand op de rekening staat en het formaat auto waarin ze mogen rijden. Wordt aan een van de twee getornd, dan wordt er meteen geleuterd over opstappen.

Iedereen weet dat het economisch slecht gaat, formeel is de recessie in de VS begonnen op 12-2007. Met recessies en de krediet crisis lopen opdrachten terug, dus moet er bezuinigd worden, klaar. Als je even iets verder nadenkt dan je eigen kerstpakket en je loonsverhoging die je 1 jaar niet krijgt kun je zien dat dat het verschil maakt tussen 350 arbeidsplaatsen opheffen of 700 plaatsen.

Dat gedreig met weggaan omdat je je kerstpakketje een jaar niet hebt gehad en dat je even een jaartje geen loonstijging hebt gehad en dat daarmee 'de beste mensen weglopen', komop mensen waar is een stukje loyaliteit aan je bedrijf? Dus eigenlijk zeg je dat je liever hebt dat een berg andere mensen op straat komen te staan, zolang jij je centjes maar krijgt.

Als je als ondernemer een beetje nadenkt dan weet je dat er eens in de zoveel jaar een recessie aankomt en dan hou je daar rekening mee. Dan kun je het doen met natuurlijk verloop en een aannamestop bijvoorbeeld. En loyaliteit krijg je juist van de waardering voor je werk en dat bestaat voor een deel ook uit de beloning. En wat men hierboven ook zegt, doe dan een flesje wijn voor de vorm. Maar als je het jaar ervoor ook al met een smoesje bent afgescheept dan houdt het gewoon een keer op. En over de topinkomens zullen we het nu maar even niet hebben zeker? :P

Over het algemeen werkt iedereen toch omdat je nou eenmaal inkomen nodig hebt om te leven. Ik ben aardig genezen van het 'loyaliteits'verhaal, want uiteindelijk blijkt het toch vaak maar om 1 ding te draaien in bedrijvenland en dat is niet de werknemer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
smeerbartje schreef op maandag 22 december 2008 @ 12:21:
Ik wil niet beweren dat het goed gaat, verre van, maar bij ons zit op dit moment slechts 5% van alle consultants op de bench. In het eerste kwartaal van volgend jaar worden pas de echte rampen verwacht. Men verwacht dat 15-25% dan op de bench zal zitten bij ons. Maar dit is nog steeds niet onoverkomelijk. Ik snap ook nog wel dat Ordina wil inspelen op de markt en op voorhand al serieus gaat snoeien. Maar mensen hun kerst verbrodden en 0% opslag geven vind ik er toch gewoon over sé. Nu ja dat is mijn mening. Vergeet niet dat tov december vorig jaar, alles weer duurder geworden is. De mensen bij Ordina krijgen dus in feite loonsafslag.

[ Voor 9% gewijzigd door makila op 22-12-2008 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104685

Als ik een boom snoei, snoei ik alle dode en overbodige takken weg zodat alle jonge scheuten zich beter kunnen ontplooien en de boom zelf meer vruchten zal dragen. Ik ben bang dat Ordina nu ook alle gezonde takken een tikkie aan het terugsnoeien is, om zo enkele minder renderende takken in stand te houden. Dat lijkt mij niet gezond. In dat kader dus liever de 700 arbeidsplaatsen weg dan die 350. Sociaal? nee absoluut niet, maar wel beter voor Ordina. Sommige bedrijfsonderdelen met focus op een bepaalde expertise doen het nog steeds erg goed, maar zullen te maken krijgen met kleinere concurrerende bedrijfjes die alleen maar gefocust zijn op die bepaalde expertise en minder te leiden hebben van de huidige markt. Een klein deel van het personeel zal vrijwel zeker die overstap gaan maken en daar zitten ongetwijfeld goeie krachten tussen. Is het niet nu; dan is het wel over een paar jaar als de economie weer aantrekt. Vooral voor het vertrek van goede krachten ben ik bang aangezien er in de tak van sport waarin ik werkzaam ben, nog steeds een tekort is aan arbeidskrachten. Laat staan kwalitatief goed arbeidskrachten.
Persoonlijk heb ik geen moeite met het achterwege blijven van een kerstpakket etc. en voor mijzelf zijn de genomen maatregelen dan ook nog geen enkele reden om van werkgever te veranderen. Ik heb al vaker mindere tijden gekend en weet dat er daarna toch wel weer een goede komt, maar ik heb ook geleerd dat mensen zich maar al te makkelijk laten leiden door geld. Dan heb ik het niet alleen over personeel wat je graag kwijt wil, maar ook over krachten die je eigenlijk liever zou willen behouden. Je kan het ze niet kwalijk nemen dat ze die keuze maken en dat ze hun voor hun eigen inkomen opkomen. Ze hebben thuis ook een gezin, een tophypotheek en dure vakantieplannen. Persoonlijk zou ik dan ook alleen willen zien dat Ordina wat meer moeite deed voor de mensen die ze graag willen behouden en dat mis ik een beetje. Een betere informatievoorziening richting je personeel zou ook heel prettig zijn en dat scheelt ook weer een hoop frustraties op fora als dit.
Dan nog even die loyaliteit die je benoemt. Hoe groter het bedrijf, hoe minder loyaal het personeel is. Ik werk zelf nu nog met plezier bij Ordina, maar dat heeft meer te maken met de leuke opdrachten waar ik nu mee bezig ben, dan met Ordina zelf.
Anoniem: 284674 schreef op maandag 22 december 2008 @ 11:21:
Het was te verwachten. Ordina blokkeert het tanken van bijzondere brandstoffen (Shell V-Power, BP Ultimate, Total Excellium) en ook het maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) schijnt onder vuur te liggen.
Hoezo milieu en maatschappij verantwoordelijk? Een beetje tegenwind en dan zijn dit natuurlijk hele makkelijke kostenposten om in te knippen. Is er nou werkelijk zoveel paniek bij Ordina of is er gewoon sprake van grove kortzichtigheid?
4me: Ik schaam me nu voor mijn eigen werkgever ;(
Wat betreft dat MVO verhaal ben ik ook nieuwsgierig naar je bron, maar ik kan je volgen wat betreft die bijzondere brandstoffen. Ik zou ook graag BP Ultimate willen blijven tanken en dat desnoods ook als ik zelf het verschil bij zou moeten passen, maar zelfs die keuze hebben we nu niet. Dat is idd jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50825

komop mensen waar is een stukje loyaliteit aan je bedrijf?
Die term hoor ik wel vaker. Maar dat lijkt altijd een eenrichtingsweg te zijn. Want je hoort nooit iets over loyaliteit van het bedrijf naar de medewerkers.
Als het even slecht gaat, dan gooit een bedrijf een paarhonder medewerkers op straat, en bevriest de salarissen van de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50825

Ik moet overigens wel zeggen dat Ordina ook wel erg ruimgevend is geweest.

Dat er bijvoorbeeld V-power mocht worden getankt, vind ik een luxe. Ik werkte in 2002 bij CMG, waar dat toen al werd afgeschaft.
Er werd heel erg veel geld aan opleidingen uitgegeven. Misschien wel teveel: zodra je ook maar ergens zin in had, dan mocht je die cursus gaan doen. Cursus projectleiding omdat je over drie jaar wil doorgroeien naar projectleider? Ga maar doen. Training Architectuur omdat je nu medior C# ontwikkelaar bent? Prima, daar doe je een hoop kennis op.
Terwijl het ook anders bekeken kan worden: in hoeverre is je ontwikkeling er al aan toe, kan je het geleerde direct inzetten, of is het meer een kwestie van "het staat wel stoer als ik die training doe".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish

Wish

ingwell

Anoniem: 50825 schreef op maandag 22 december 2008 @ 14:24:
Ik moet overigens wel zeggen dat Ordina ook wel erg ruimgevend is geweest.

Dat er bijvoorbeeld V-power mocht worden getankt, vind ik een luxe. Ik werkte in 2002 bij CMG, waar dat toen al werd afgeschaft.
Er werd heel erg veel geld aan opleidingen uitgegeven. Misschien wel teveel: zodra je ook maar ergens zin in had, dan mocht je die cursus gaan doen. Cursus projectleiding omdat je over drie jaar wil doorgroeien naar projectleider? Ga maar doen. Training Architectuur omdat je nu medior C# ontwikkelaar bent? Prima, daar doe je een hoop kennis op.
Terwijl het ook anders bekeken kan worden: in hoeverre is je ontwikkeling er al aan toe, kan je het geleerde direct inzetten, of is het meer een kwestie van "het staat wel stoer als ik die training doe".
Wil je misschien een cursus "hoe edit ik mijn post" volgen ;) ?

Ik weet niet welke unit je werkt, maar bij de mijne wordt toch echt wel gekeken naar de relevantie van je opleiding. Ongebreidelde macramé cursussen worden echt niet verstrekt. En net zoals elke IT dienstverlener zo'n beetje is het voor dat bedrijf van belang dat de medewerkers zich kunnen bijscholen. We zijn kenniswerkers, kennis moet up to date blijven. Of vaardigheden.

En wat is "heel erg veel"? Ik denk dat als je kijkt naar het gemiddelde ontwikkelingsbudget bij Ordina en dat vergelijkt met andere bedrijven in dezelfde branche, dat die bij Ordina nogal aan de lage kant is.

[ Voor 0% gewijzigd door Wish op 22-12-2008 14:58 . Reden: typo's ]

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0rien
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-06 16:40
Anoniem: 50825 schreef op maandag 22 december 2008 @ 14:17:
Die term hoor ik wel vaker. Maar dat lijkt altijd een eenrichtingsweg te zijn. Want je hoort nooit iets over loyaliteit van het bedrijf naar de medewerkers.
Als het even slecht gaat, dan gooit een bedrijf een paarhonder medewerkers op straat, en bevriest de salarissen van de rest.
Ik ben dan wel benieuwd hoe een bedrijf dan loyaal kan zijn naar jouw zin, buiten meer geld betalen. Verdiep je eens in de kosten die gemoeid gaan om 1 persoon te ontslaan.

En 'even slecht gaan', serieus raap eens een krant op. Getekende opdrachten met contracten worden gewoon opgezegd; "We zien jullie wel voor de rechter, we betalen liever 50% boete, dan dat we de 100% betalen in de opdracht."

Kijk eens op de langere termijn. Nu 350 plaatsen kan de banen van honderden meer redden, hoe meer loyaal wil je zijn? Dat Ordina nu aan het snijden is laat mij alleen maar zien dat ze de brains en flexibiliteit hebben om er vroeg bij te zijn. Je moet de trend voor zijn, niet erachter aan lopen, dat kost veel meer geld. Die 350 nu staan gelijk aan 500 over 6 maanden, die kosten stapelen zich gewoon op. De rest van de sector komt echt wel aan de beurt. Leuk dat vele andere nu nog werk hebben, maar dat zegt niets als de pijplijn leeg raakt.
zomertje schreef op maandag 22 december 2008 @ 13:17:
Over het algemeen werkt iedereen toch omdat je nou eenmaal inkomen nodig hebt om te leven. Ik ben aardig genezen van het 'loyaliteits'verhaal, want uiteindelijk blijkt het toch vaak maar om 1 ding te draaien in bedrijvenland en dat is niet de werknemer...
Inderdaad het draait om geld, dat is het primaire doel van alle commerciele bedrijven, niet om bomen te knuffelen of vissen te kussen. Maar meteen daarna zijn je mensen je kapitale goed, waar je meeste geld naartoe gaat, zie de jaarrapportages. Als je dat niet wilt, dan moet je naar de overheid gaan of non-profit, al draait het daar net zo goed om het geld en mag je even 20% van je salaris en je auto inleveren

Binnen nu en een paar maanden voelt een groot deel van de IT sector de crisis/recessie en dan is plots die 0% ineens niet meer zo belangrijk, maar wel dat papiertje dat zegt 'contract' en het feit dat je onder het Nederlandse ontslagrecht valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
l0rien schreef op maandag 22 december 2008 @ 16:43:
[...]

Ik ben dan wel benieuwd hoe een bedrijf dan loyaal kan zijn naar jouw zin, buiten meer geld betalen. Verdiep je eens in de kosten die gemoeid gaan om 1 persoon te ontslaan.

En 'even slecht gaan', serieus raap eens een krant op. Getekende opdrachten met contracten worden gewoon opgezegd; "We zien jullie wel voor de rechter, we betalen liever 50% boete, dan dat we de 100% betalen in de opdracht."

Kijk eens op de langere termijn. Nu 350 plaatsen kan de banen van honderden meer redden, hoe meer loyaal wil je zijn? Dat Ordina nu aan het snijden is laat mij alleen maar zien dat ze de brains en flexibiliteit hebben om er vroeg bij te zijn. Je moet de trend voor zijn, niet erachter aan lopen, dat kost veel meer geld. Die 350 nu staan gelijk aan 500 over 6 maanden, die kosten stapelen zich gewoon op. De rest van de sector komt echt wel aan de beurt. Leuk dat vele andere nu nog werk hebben, maar dat zegt niets als de pijplijn leeg raakt.

[...]

Inderdaad het draait om geld, dat is het primaire doel van alle commerciele bedrijven, niet om bomen te knuffelen of vissen te kussen. Maar meteen daarna zijn je mensen je kapitale goed, waar je meeste geld naartoe gaat, zie de jaarrapportages. Als je dat niet wilt, dan moet je naar de overheid gaan of non-profit, al draait het daar net zo goed om het geld en mag je even 20% van je salaris en je auto inleveren

Binnen nu en een paar maanden voelt een groot deel van de IT sector de crisis/recessie en dan is plots die 0% ineens niet meer zo belangrijk, maar wel dat papiertje dat zegt 'contract' en het feit dat je onder het Nederlandse ontslagrecht valt.
Mooi gesproken en ben het volkomen met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

l0rien schreef op maandag 22 december 2008 @ 16:43:
[...]

[...]

Het klinkt nu allemaal wel heel erg zwartgallig, alsof er niets meer gebeurd in ICT land en alle gedetacheerden ontslagen zullen worden. Toch blijf ik van mening dat een bedrijf een recessie moet kunnen zien aankomen, het is immers niet de eerste keer maar een terugkerende cyclus. En we praten elkaar lekker de put in op het moment. Er wordt nog steeds veel geld uitgegeven aan kerstkado's en voor miljoenen aan vuurwerk verstookt straks.

En loyaliteit is bij mij lang niet altijd het salaris, maar ook vaak dingen als aandacht en begrip en kleine dingen die waardering uitspreken zoals een kleinigheid met kerst. En dat hoeft echt niet altijd veel of groot te zijn. En als je de onderzoeken mag geloven dan is geld niet de eerste drijfveer voor een andere baan. Maar als ik me totaal niet gewaardeerd voel dan denk ik dat ik ook vertrek.

Maar aan de andere kant ik ben ook voor een marktconform salaris, want als ik niet in die pot graai dan doet een ander dat wel. Je mag wat dat betreft best voor jezelf opkomen vind ik. En als je het vuur uit de sloffen loopt dan mag daar best wel wat tegenover staan. Eerlijk is eerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-07 11:25

M.I.G.

[like an alien]

* M.I.G. is ooit begonnen bij Ordina en vervolgens naar een deelneming van Ordina gegaan

Inmiddels >8 jaar in dienst.

Moet eerlijk zeggen, geen slechte keuze. We hebben vooral de voordelen van Ordina, maar (tot nu toe) niet echt de nadelen. De deelneming waar ik nu bij werk staat de werknemer hoog in het vaandel. Ze doen ontzettend hun best om het personeel gedetacheerd te houden en trappen er niet zo een aantal uit 'omdat het moet en goed voor de cijfertjes staat'. Dan maar minder behaald op het budget. De directeur is echt een blok tussen ons en Ordina en als hij er niet zou zijn dan zou het waarschijnlijk snel over zijn. Dat hoop ik niet, maar ik vermoed dat wel. In het verleden was er ook zo'n ronde waarbij wij zelfs niet gespaard werden. Dat is soms onoverkomenlijk en bitterhard maar je kan niet blijven draaien om het draaien. Daar werden vervolgens ook 'de rotte' appels eruit gehaald en dat was een andere situatie tov nu wat lijkt op paniekvoetbal en men doet maar wat.

Veel bedrijven, zo ook waar ik momenteel zit, is productie stilgezet en wij zijn gewoon nog aan het werk. Systeem moet toch blijven lopen.

Bij andere bedrijven Corus etc. etc. zijn ook medewerkers weggehaald maar nu blijkt men deze toch weer ergens anders (zelfs voor betere tarieven) weg te hebben kunnen zetten. Dat er een aantal op de bank blijven zitten is natuurlijk een feit.

Dat er hierdoor een 0 lijn is afgesproken, prima. Wel balen omdat ik 36 uur wilde gaan werken en met mijn loonsverhoging dat deels wilde compenseren. Maar toch gedaan. Vervolgens is er bij ons een afspraak gemaakt dat er in de loop van het jaar nog eens bekeken wordt wat de uitwerking is geweest door al dit gedoe. Mocht het onverhoopt beter zijn gegaan, dat we met terugwerkende kracht gecompenseerd worden. Nou dát is tenminste nog een deal waar ik mee kan leven. Of het dan ook daadwerkelijk gedaan wordt of dat er weer een ander smoesje wordt gegeven, dán kunnen ze er op wachten dat er een aantal eieren voor hun geld kiezen. Nu denk ik dit best mee zal vallen, dus we zien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
M.I.G. schreef op maandag 22 december 2008 @ 17:43:
Dat er hierdoor een 0 lijn is afgesproken, prima. Wel balen omdat ik 36 uur wilde gaan werken en met mijn loonsverhoging dat deels wilde compenseren. Maar toch gedaan. Vervolgens is er bij ons een afspraak gemaakt dat er in de loop van het jaar nog eens bekeken wordt wat de uitwerking is geweest door al dit gedoe. Mocht het onverhoopt beter zijn gegaan, dat we met terugwerkende kracht gecompenseerd worden. Nou dát is tenminste nog een deal waar ik mee kan leven. Of het dan ook daadwerkelijk gedaan wordt of dat er weer een ander smoesje wordt gegeven, dán kunnen ze er op wachten dat er een aantal eieren voor hun geld kiezen. Nu denk ik dit best mee zal vallen, dus we zien wel.
Dat is natuurlijk een hele andere, positievere, manier om het te brengen. Het is dan natuurlijk afwachten of de belofte na gekomen word, maar het is ieder geval iets.

Hierboven wordt aangehaald dat het niet anders kan, maar daar ben ik het niet mee eens. Ik ben wel met je eens dat het goed is dat ze op tijd maatregelen nemen. Zelfs de 350 man ontslaan, maar je huidige personeel zo negatief benaderen vind ik gewoon niet slim. Ik zeg ook niet dat iedereen een enorm kerst pakket moet krijgen, of enorme salaris verhogingen. Maar de proffessionals die niet op de bank zitten leveren hun geld gewoon dubbel en dwars weer op, dus die kan je maar beter tevreden houden. Doe dan gewoon alleen een inflatie correctie, en een flesje wijn als kerst pakket. En beloof je personeel dat ze er als het weer beter gaat goed voor gecompenseerd worden.

Nou werk ik zelf niet meer bij Ordina, en ik heb dit jaar ook geen enorme salaris verhoging gehad ( zo'n 3% ), maar juist bij dienstverleners is het personeel het belangrijkste wat een bedrijf heeft, dan moet je er ook goed mee om gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Nog steeds geen criteria qua wie er uit moet; enig idee wanneer zoiets bekend wordt gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish

Wish

ingwell

Rond maart waarschijnlijk :| ? Nadat de mensen hun brief / mededeling hebben gehad. En waarschijnlijk is het niet zo dat medewerkers ouder dan 56 jaar en minder dan 2 jaar in dienst eruit moeten. Dus vraag me af of je de criteria zo hard gesteld kunt krijgen.

Het is mijn idee dat ze kijken naar waar de organisatie sneller en wendbaarder moet zijn. En dat daar de klappen gaan vallen (dus ondersteunende diensten en middenkader). Verwacht eigenlijk niet dat de consultants zelf het veld moeten gaan ruimen.

En anders moeten ze gewoon even wachten. Wat ik begreep gaf het laatste MTO aan dat 66% (!) van de medewerkers de intentie heeft om een andere werkgever te zoeken. En dat zijn er zeker meer dan 350 mensen, zelfs al doet uiteindelijk 20% van die 66% het.

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
danmaarniet schreef op maandag 26 januari 2009 @ 15:09:
Wat ik begreep gaf het laatste MTO aan dat 66% (!) van de medewerkers de intentie heeft om een andere werkgever te zoeken.
Zo dat is nogal fors. Al denk ik dat op dit moment waarschijnlijk niet zoveel mensen echt de stap zullen nemen, maar die ontevredenheid kan ook nooit goed zijn voor de motivatie ( en dus ook prestaties ) van de mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish

Wish

ingwell

66% ontevreden, stel: uiteindelijk neemt daarvan 10% de stap. Uitgaande van ongeveer 5500 man op het moment komt dat op 363 man neer.

Zoveel mensen zullen die stap inderdaad niet nemen, maar een kleine 10% daarvan is niet onaannemelijk. En ja, dat betekent zeker wat voor de motivatie en prestaties.

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
danmaarniet schreef op maandag 26 januari 2009 @ 15:25:
66% ontevreden, stel: uiteindelijk neemt daarvan 10% de stap. Uitgaande van ongeveer 5500 man op het moment komt dat op 363 man neer.

Zoveel mensen zullen die stap inderdaad niet nemen, maar een kleine 10% daarvan is niet onaannemelijk. En ja, dat betekent zeker wat voor de motivatie en prestaties.
Het probleem is denk ik vooral dat die 363 ( of ieder geval de mensen die weg gaan omdat ze ontevreden zijn over het huidige beleid ) mensen niet de mensen zijn die Ordina wil ontslaan. Dus ze raken een hoop mensen kwijt die ze niet kwijt willen, en daarbij moeten ze ook nog mensen ontslaan om te bezuinigen op bepaalde plekken.
Ik denk dat het een lastige tijd word voor Ordina.

Op zich vind ik het wel vreemd, want ik heb niet het gevoel dat Ordina een zoveel slechtere werkgever is dan de andere grote dienstverleners.

[ Voor 14% gewijzigd door Woy op 26-01-2009 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish

Wish

ingwell

rwb schreef op maandag 26 januari 2009 @ 15:44:
[...]

Het probleem is denk ik vooral dat die 363 ( of ieder geval de mensen die weg gaan omdat ze ontevreden zijn over het huidige beleid ) mensen niet de mensen zijn die Ordina wil ontslaan. Dus ze raken een hoop mensen kwijt die ze niet kwijt willen, en daarbij moeten ze ook nog mensen ontslaan om te bezuinigen op bepaalde plekken.
Ik denk dat het een lastige tijd word voor Ordina.
Inderdaad en sterker nog: de mensen die weg gaan en weg kunnen zijn meestal de meer seniore mensen die zelfredzaam zijn en een relatief hoge waarde aan het bedrijf geven. Tenminste, als je je op Consulting wilt laten voorstaan.
Op zich vind ik het wel vreemd, want ik heb niet het gevoel dat Ordina een zoveel slechtere werkgever is dan de andere grote dienstverleners.
Tja, wat is vreemd? Als ik voor mezelf spreek (acht mezelf redelijk senior inmiddels ;) ): ik kwam bij Ordina vanwege de cultuur en het enterpreneurship waar ik de mogelijkheden in zag. Inmiddels zie ik veel meer spreadsheet management, bange en hardere mensen om me heen ontwikkelen. De ruimte om iets proberen op te zetten en dat dit mogelijk mislukt, lijkt wel verdwenen.

En waarschijnlijk heb je dit op dit moment ook bij de andere concullega's, maar het geeft wel aan dat als de reden waarom je komt werken bij Ordina verdwijnt, je mogelijkerwijs je heil elders gaat zoeken.

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:10
Even een schopje:
Ordina verkoopt BPO-activiteiten aan Centric

In vervolg op het persbericht van 25 november 2008 maakt Ordina vandaag bekend dat het bedrijfsonderdeel Ordina BPO B.V. is verkocht aan Centric. Per 1 april aanstaande neemt Centric alle aandelen Ordina BPO B.V. inclusief alle rechten en plichten van Ordina over. De verkoop is onder voorbehoud van de gebruikelijke voorwaarden, waaronder NMa-goedkeuring.

De verkoop wordt binnen enkele weken, na het doorlopen van het NMa-traject, definitief afgerond. Met de verkoop worden het huidige medewerkers- en klantenbestand aan Centric overgedragen. Bij Ordina BPO B.V. werken op dit moment circa 330 medewerkers.

Ordina heeft op 25 november 2008 aangekondigd de Business Process Outsourcing-activiteiten (BPO) niet blijvend binnen de groep te handhaven. Dit was het gevolg van een langer aanhoudende verlieslatende situatie door het plotselinge vertrek van Robeco Direct als één van Ordina’s grootste BPO-klanten, het hoger dan oorspronkelijk geplande investeringspatroon om te komen tot multibancaire applicatieomgevingen en de sterk verslechterde marktomstandigheden in de financiële wereld.

Over 2008 realiseerde Ordina BPO een omzet van circa EUR 43 miljoen. Het operationele verlies van BPO is voor heel 2008 uitgekomen op een bedrag van EUR 12,5 miljoen voor vennootschapsbelasting. Op 25 november 2008 kondigden wij reeds aan dat als direct gevolg van het feit dat geen toekomstige positieve kasstromen meer te verwachten zijn, een bijzondere waardevermindering ten laste van het resultaat over 2008 wordt toegepast op het overgrote deel van de materiële en immateriële activa van Ordina BPO. Deze bijzondere waardevermindering is definitief bepaald op EUR 72,5 miljoen voor vennootschapsbelasting. Dit bedrag is inclusief de bijzondere waardevermindering van EUR 6,2 miljoen voor vennootschapsbelasting die reeds ten laste van het resultaat over de eerste helft van 2008 is gebracht.

Het verlies, inclusief het resultaat over het eerste kwartaal van 2009, dat met de aangekondigde transactie gemoeid is, bedraagt circa EUR 34 miljoen. Van dit bedrag zal ruim EUR 32 miljoen als eenmalige last worden verantwoord ten laste van het resultaat over 2008. Een groot deel van dit bedrag zal ter compensatie van toekomstige investeringen en operationele kosten aan Centric worden betaald. Delen hiervan zullen pas in de tweede helft van 2009 en eerste helft van 2010 worden voldaan.

Ronald Kasteel, CEO Ordina N.V.: “De strategische kans op de lange termijn die het BPO-initiatief nog altijd kenmerkt, woog niet meer op tegen de negatieve impact van de BPO-activiteiten op het resultaat van Ordina in zijn totaliteit. Met de overdracht van de BPO-activiteiten aan Centric, die op het pensioenendomein reeds een strategische positie in Business Process Outsourcing heeft verworven, is de continuïteit voor klanten en medewerkers gewaarborgd. Ordina kan zich nu volledig focussen op haar winstgevende Consulting-, ICT- en Application Outsourcingactiviteiten en gericht verder bouwen aan een gezonde toekomst.”

Op dinsdag 3 maart aanstaande publiceert Ordina de financiële resultaten over 2008.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lector
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-06-2018
Fijn dat daarmee aan dat hoofdstuk een einde lijkt te zijn gekomen. Ik ben benieuwd naar de cijfers van dinsdag a.s. en de reactie erop zowel binnen als buiten Ordina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chratnox
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-01 13:23
Lector schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 11:02:
Fijn dat daarmee aan dat hoofdstuk een einde lijkt te zijn gekomen. Ik ben benieuwd naar de cijfers van dinsdag a.s. en de reactie erop zowel binnen als buiten Ordina.
Inderdaad, daar ben ik ook benieuwd naar! Ik werk zelf bij IS, maar er is al maanden onzekerheid, zeker ook omdat IS nog steeds een winstgevende onderneming is.

We wachten 't gespannen af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
  • Laatst online: 16-04 14:37
En?

Verwelkom wat je niet kunt vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish

Wish

ingwell

En wat? Die vraag is me net even wat te open ;).

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
  • Laatst online: 16-04 14:37
Lector schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 11:02:
Ik ben benieuwd naar de cijfers van dinsdag a.s. en de reactie erop zowel binnen als buiten Ordina.
chratnox schreef op zondag 01 maart 2009 @ 23:39:
[...]

Inderdaad, daar ben ik ook benieuwd naar! Ik werk zelf bij IS, maar er is al maanden onzekerheid, zeker ook omdat IS nog steeds een winstgevende onderneming is.

We wachten 't gespannen af :)
Ik ben nu dus ook benieuwd naar de cijfers, reacties en overige gevolgen. Heeft er al iemand iets gehoord en wil die dat delen?

Verwelkom wat je niet kunt vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chratnox
Xochiquetzal schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 18:27:
[...]

[...]
Ik ben nu dus ook benieuwd naar de cijfers, reacties en overige gevolgen. Heeft er al iemand iets gehoord en wil die dat delen?
Zie het volgende artikel..

Zie hier...

Gevolgen zijn voor de medewerkers ook nog niet bekend, hier komt voor april duidelijkheid in (zie hier)

[ Voor 21% gewijzigd door chratnox op 04-03-2009 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish

Wish

ingwell

Eén gevolg is in ieder geval al duidelijk: alle lonen zijn bevroren.

Zie voor meer inhoudelijke uitspraken van Kasteel onder andere hier en hier

[ Voor 63% gewijzigd door Wish op 05-03-2009 09:23 ]

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chratnox
danmaarniet schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 09:21:
Eén gevolg is in ieder geval al duidelijk: alle lonen zijn bevroren.

Zie voor meer inhoudelijke uitspraken van Kasteel onder andere hier en hier
Dat was al zo, daar kreeg ik eind vorig jaar inderdaad al bericht over. Jammer maar helaas, aangezien ik een hele goede HPM score had :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
chratnox schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 09:32:
[...]

Dat was al zo, daar kreeg ik eind vorig jaar inderdaad al bericht over. Jammer maar helaas, aangezien ik een hele goede HPM score had :(
Denk je niet dat deze HPM score bij je gesprek volgend jaar wordt meegenomen? 't Zal toch niet zo zijn dat je goede inzetz van 2008 helemaal wordt vergeten??? (voor mij namelijk ook een erg goede HPM)

[ Voor 4% gewijzigd door smeerbartje op 05-03-2009 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish

Wish

ingwell

smeerbartje schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 10:37:
[...]

Denk je niet dat deze HPM score bij je gesprek volgend jaar wordt meegenomen? 't Zal toch niet zo zijn dat je goede inzetz van 2008 helemaal wordt vergeten??? (voor mij namelijk ook een erg goede HPM)
Je kunt het je BUM vragen, maar ik denk het niet. De beloning gekoppeld aan je HPM geldt natuurlijk voor dit jaar, niet voor het afgelopen jaar. Ze zullen de inzet niet vergeten, maar of ze hem meetellen is natuurlijk een 2e.

Stel dat je dit jaar een, zeg, 2 scoort op je HPM.... Gaan ze je dan alsnog belonen met terugwerkende kracht? Lijkt me stug. En gezien de huidige stand van zaken binnen Ordina zou ik mijn handen dichtknijpen als je dit jaar wel beloond wordt.

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chratnox
danmaarniet schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 10:45:
[...]

Je kunt het je BUM vragen, maar ik denk het niet. De beloning gekoppeld aan je HPM geldt natuurlijk voor dit jaar, niet voor het afgelopen jaar. Ze zullen de inzet niet vergeten, maar of ze hem meetellen is natuurlijk een 2e.

Stel dat je dit jaar een, zeg, 2 scoort op je HPM.... Gaan ze je dan alsnog belonen met terugwerkende kracht? Lijkt me stug. En gezien de huidige stand van zaken binnen Ordina zou ik mijn handen dichtknijpen als je dit jaar wel beloond wordt.
Dit jaar verwacht ik niet, maar ik verwacht dit volgend jaar wel gecompenseerd te krijgen. Ik kan me niet voorstellen dat dit niet zo is namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JKVA

Design-by-buzzword fanatic

chratnox schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 11:10:
[...]

Dit jaar verwacht ik niet, maar ik verwacht dit volgend jaar wel gecompenseerd te krijgen. Ik kan me niet voorstellen dat dit niet zo is namelijk.
Je weet nooit hoe de wereld er volgend jaar uitziet. Alleen maar omdat het nu slecht gaat, wil niet zeggen dat het volgend jaar zo goed gaat dat al die extra compensaties mogelijk zijn.

Het zal vast wel beter gaan dan dit jaar, maar om alle medewerkers (die dit jaar benadeeld zijn) extra te compenseren is erg veel geld nodig...

Ik ben benieuwd wat Centric volgend jaar te melden heeft. ;-)

Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Iemand al meer nieuws? Gisteren/vandaag zou het bekend worden wie eruit moeten toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chratnox
smeerbartje schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 10:56:
Iemand al meer nieuws? Gisteren/vandaag zou het bekend worden wie eruit moeten toch?
Nee, deze week. Nog niets gehoord in elk geval. Geen Latest News mailtje, niets op TWO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74562

Werk bij Achmea en lees hier dat we 270 vacatures willen gaan invullen met mensen van Ordina. Alles in samenwerking met Ordina. Wel gek overigens, aangezien ze over heel Achmea 2500 FTE willen gaan saneren t/m 2011 waarvan ca 500 gedwongen. Maar mocht je je hele leven al bij Achmea willen werken dan is dit je kans... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Anoniem: 74562 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 08:45:
Werk bij Achmea en lees hier dat we 270 vacatures willen gaan invullen met mensen van Ordina. Alles in samenwerking met Ordina. Wel gek overigens, aangezien ze over heel Achmea 2500 FTE willen gaan saneren t/m 2011 waarvan ca 500 gedwongen. Maar mocht je je hele leven al bij Achmea willen werken dan is dit je kans... :D
Dat is goed nieuws voor Ordina dus. Welke mensen zoeken ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Staat alleen IT-vacatures. Schijnt dat ze binnen Ordina een portal met die vacatures gaan inrichten. Verder komen er twee bijeenkomsten 1e en 3e/4e week van april bij Ordina waar mederwerkers van Ordina in contact kunnen komen met Achmea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Jup. Probleem van Achmea is dat er relatief veel inhuur is en te weinig interne medewerkers. Dus ondanks dat ze 2500 FTE willen afstoten, willen ze meer eigen IT personeel aannemen. Gevolg is dat ze meer inhuur afstoten en tegelijkertijd iets minder eigen personeel aannemen. Effectief gezien is dat een kostenbesparing.

Ik wil niet teveel reclame maken, maar Achmea is een uitdagende omgeving als gevolg van de vele divisies en een uitstekende werkgever. OV vergoeding, 32/36/40 uur werken, thuiswerken, uitgeroepen tot beste werkgever voor werkende moeders enz enz. Verder zit Achmea door heel het land en is er grote kans dat er een locatie bij je in de buurt is.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Motrax schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 10:10:
Jup. Probleem van Achmea is dat er relatief veel inhuur is en te weinig interne medewerkers. Dus ondanks dat ze 2500 FTE willen afstoten, willen ze meer eigen IT personeel aannemen. Gevolg is dat ze meer inhuur afstoten en tegelijkertijd iets minder eigen personeel aannemen. Effectief gezien is dat een kostenbesparing.

Ik wil niet teveel reclame maken, maar Achmea is een uitdagende omgeving als gevolg van de vele divisies en een uitstekende werkgever. OV vergoeding, 32/36/40 uur werken, thuiswerken, uitgeroepen tot beste werkgever voor werkende moeders enz enz. Verder zit Achmea door heel het land en is er grote kans dat er een locatie bij je in de buurt is.
Ik snap het niet; ze willen dus in samenwerking met Ordina mensen overnemen? Dus Ordina-mensen komen op de loonlijst van Achmea?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, je verlaat Ordina en komt bij Achmea in dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Toevoeging: voornamelijk IT vacatures, maar ook staffuncties.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish

Wish

ingwell

Dit is ook te lezen in het sociaal plan. Ordina richt een portal in waar uit te faseren mensen kunnen zoeken naar nieuwe banen. De banen worden aangeboden door bedrijven die Ordina een "warm hart" toedragen.

De mensen die dus afgelopen week een aanbieding hebben gekregen om te vertrekken kunnen dus, als ze tekenen, hier gaan shoppen voor functies. Op zich goed faciliterend - de overstap zal wat soepeler gaan. Het overgaan gaat overigens nog steeds gewoon via ontbinding van contract en tekenen nieuw contract bij de nieuwe werkgever. Het is dus niet zo dat de contracten worden overgenomen.

En Achmea is volgens mij niet het enige bedrijf wat vacatures aanbiedt.

Verder hebben ze bij M&C het belrondje al afgerond - zoals ik hoorde daar alleen al ongeveer 66 personen. De units heb ik nog geen zicht op.

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
M&C 66 man? Hoeveel lui zitten daar dan wel niet? Op OO na zie ik niet zoveel van de marketing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Geen kwartaalbonussen meer???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297719

Na de loonstop nu ook nog een loonsverlaging die kan oplopen tot 12%, en dat ook nog eens achteraf?

Ik vraag me af hoe ze denken hiermee weg te kunnen komen 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:31
wil Ordina een loonsverlaging van 12% doorvoeren ? En wat als je dit niet accepteert ? Vraag me af of ze je dan zomaar kunnen ontslaan.

[ Voor 45% gewijzigd door sverzijl op 03-04-2009 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Is dit echt het geval? Het lijkt me dat ze nu aan het bekijken zijn hoe ze de bonussen gaan uitbetalen.... ofwel maandelijks ofwel per kwartaal. Het kan toch niet zo zijn dat het ineens is afgeschaft?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish

Wish

ingwell

De OR is in overleg met het bestuur over de Variabele Inkomens Regeling (VIR). Deze VIR kan oplopen tot een vergoeding van maximaal 12% van je brutoloon eens per 3 maanden. Het is nog niet duidelijk of dit nu ter discussie staat en dat men dit een andere invulling wil geven of zelfs helemaal wil afschaffen.

Het is dus geen 12% loonsverlaging. Een loonsverlaging kan Ordina ook niet eenzijdig doorvoeren (je hebt immers een contract). De VIR bepaling staat volgens mij niet in het contract, maar is beschreven in een ander document (kan even niet op de naam komen). Ineens afschaffen zou technisch misschien wel kunnen, maar dit zou heeeeeeel veel medewerkers tegen het verkeerde been schoppen. (en mij ook).

Hoop dat dit het iets duidelijker maakt.

Behalve de verduidelijking als reactie op bovenstaande posts wil ik ook nog wel even kwijt dat het tegenwoordig niet meer zo lekker zit bij Ordina. Veel maatregelen die ik wel kan begrijpen maar die ik niet erg fijn vind.

[ Voor 13% gewijzigd door Wish op 03-04-2009 20:51 . Reden: Nog wat mening toegevoegd ]

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chratnox
danmaarniet schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 20:48:
De OR is in overleg met het bestuur over de Variabele Inkomens Regeling (VIR). Deze VIR kan oplopen tot een vergoeding van maximaal 12% van je brutoloon eens per 3 maanden. Het is nog niet duidelijk of dit nu ter discussie staat en dat men dit een andere invulling wil geven of zelfs helemaal wil afschaffen.

Het is dus geen 12% loonsverlaging. Een loonsverlaging kan Ordina ook niet eenzijdig doorvoeren (je hebt immers een contract). De VIR bepaling staat volgens mij niet in het contract, maar is beschreven in een ander document (kan even niet op de naam komen). Ineens afschaffen zou technisch misschien wel kunnen, maar dit zou heeeeeeel veel medewerkers tegen het verkeerde been schoppen. (en mij ook).

Hoop dat dit het iets duidelijker maakt.

Behalve de verduidelijking als reactie op bovenstaande posts wil ik ook nog wel even kwijt dat het tegenwoordig niet meer zo lekker zit bij Ordina. Veel maatregelen die ik wel kan begrijpen maar die ik niet erg fijn vind.
De VIR is beschreven in je HPM/HBM documenten en is een secundaire arbeidsvoorwaarde voor directe medewerkers als ik 't goed heb. Volgens mij zijn deze gesprekken alleen om te bepalen wat de percentages zullen zijn enzo, hoeveel dagen er per maand facturabel zijn, zulke dingen (of in elk geval, hoop ik :/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish

Wish

ingwell

chratnox schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 21:03:
[...]

De VIR is beschreven in je HPM/HBM documenten en is een secundaire arbeidsvoorwaarde voor directe medewerkers als ik 't goed heb. Volgens mij zijn deze gesprekken alleen om te bepalen wat de percentages zullen zijn enzo, hoeveel dagen er per maand facturabel zijn, zulke dingen (of in elk geval, hoop ik :/)
Zoiets: de uitkering van de VIR is slechts deels afhankelijk van de HPM/HTM/andere HR-achtige gesprekken en is beschreven in het HBM (Human Benefits Management). Het andere deel is gebaseerd op het aantal facturabele uren. (Het verschil tussen het persoonlijke en collectieve deel).

Op basis van het aantal facturabele uren afgezet tegen een norm bepaalt of je 0 tot 12% bonus krijgt. Dit los van je persoonlijke presentaties zoals vastgelegd in je HPM.

Wat me wel opvalt is dat het HBM een beleidsdocument is en daarmee niet perse een secundaire arbeidsvoorwaarde.

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chratnox
danmaarniet schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 15:09:
[...]

Zoiets: de uitkering van de VIR is slechts deels afhankelijk van de HPM/HTM/andere HR-achtige gesprekken en is beschreven in het HBM (Human Benefits Management). Het andere deel is gebaseerd op het aantal facturabele uren. (Het verschil tussen het persoonlijke en collectieve deel).

Op basis van het aantal facturabele uren afgezet tegen een norm bepaalt of je 0 tot 12% bonus krijgt. Dit los van je persoonlijke presentaties zoals vastgelegd in je HPM.

Wat me wel opvalt is dat het HBM een beleidsdocument is en daarmee niet perse een secundaire arbeidsvoorwaarde.
Ah, duidelijk. Ik vind het maar een vreemde constructie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lector
De tekst in de latest news van afgelopen vrijdag laat zich inderdaad op verschillende manieren lezen. Wel is het zo dat bij een eventuele verandering van de VIR de OR instemmingsrecht heeft. Zo maar stopzetten door de bestuurder is er dus niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Lector schreef op maandag 06 april 2009 @ 11:58:
De tekst in de latest news van afgelopen vrijdag laat zich inderdaad op verschillende manieren lezen. Wel is het zo dat bij een eventuele verandering van de VIR de OR instemmingsrecht heeft. Zo maar stopzetten door de bestuurder is er dus niet bij.
Begrijp ik het goed dat de productieve uren nog wel 'beloond' worden? Dus als ik netjes elke dag bij de klant zit, dan krijg ik nog steeds de bonus. Wat is precies het verschil tussen het collectieve deel en het persoonlijke deel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
smeerbartje schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 09:11:
[...]

Begrijp ik het goed dat de productieve uren nog wel 'beloond' worden? Dus als ik netjes elke dag bij de klant zit, dan krijg ik nog steeds de bonus. Wat is precies het verschil tussen het collectieve deel en het persoonlijke deel?
Het collectieve gedeelte is afhankelijk van het bedrijf ( of bedrijfsonderdeel ) als geheel, en het persoonlijke deel is afhankelijk van jouw persoonlijke prestaties ( Beoordeling/aantal declarabele uren )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Woy schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 10:09:
[...]

Het collectieve gedeelte is afhankelijk van het bedrijf ( of bedrijfsonderdeel ) als geheel, en het persoonlijke deel is afhankelijk van jouw persoonlijke prestaties ( Beoordeling/aantal declarabele uren )
Maar dan snap ik het nog steeds niet. Tot op heden kreeg ik elk kwartaal een bonus omdat ik gewoon continu bij de klant zit (en dus productief ben). Dit stond los van de HPM score die ik aan het einde van het jaar krijg. Wat gebeurt er nu met de bonus die ik elk kwartaal ontvang? Deze blijft wel doorlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie

Cliffie

Trompetslet

Lees TWO maar, die willen ze dus stopzetten. Nou, als dat gebeurd dat voorspel ik een hele nare toekomst voor Ordina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish

Wish

ingwell

Cliffie schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 10:58:
Lees TWO maar, die willen ze dus stopzetten. Nou, als dat gebeurd dat voorspel ik een hele nare toekomst voor Ordina.
Ik lees TWO en ik lees nergens dat ze het willen stopzetten. Er zijn "ideeën gedeeld" en de OR heeft een conceptvoorstel gekregen.

Het voorstel is nergens te lezen volgens mij, dus ik vraag me af of je nu aan het speculeren bent. Zo ja, prima, maar geeft dat even aan. Als je me kunt wijzen op een stuk waar het voor mij ook zichtbaar is, dan graag ;) .

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JKVA

Design-by-buzzword fanatic

Zie de mail van Chris Janssen van vanmorgen. Daarin staan de details. Volgens mij is die mail naar heel Ordina gestuurd.

Ik moet wel zeggen dat ik niet echt gecharmeerd ben van de mail en het taalgebruik, maar goed...

Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chratnox
JKVA schreef op woensdag 15 april 2009 @ 15:50:
Zie de mail van Chris Janssen van vanmorgen. Daarin staan de details. Volgens mij is die mail naar heel Ordina gestuurd.

Ik moet wel zeggen dat ik niet echt gecharmeerd ben van de mail en het taalgebruik, maar goed...
Het is een beetje welles-nietes. Ik vind het erg jammer dat het bestuur zich daartoe verlagen wil, maar dat is hun goed recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish

Wish

ingwell

JKVA schreef op woensdag 15 april 2009 @ 15:50:

Tja die mail van vandaag had ik gisteren natuurlijk nog niet gezien ;) .

En het taalgebruik is inderdaad "wat" stuurs en duwt natuurlijk 1 richting op. Maar behalve het taalgebruik, ben ik het al helemaal niet eens met de inhoud.

Hoop dat de OR een beetje standhoudt en dit keer inderdaad mijn standpunt verdedigd.

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chratnox
danmaarniet schreef op woensdag 15 april 2009 @ 21:19:
[...]

Tja die mail van vandaag had ik gisteren natuurlijk nog niet gezien ;) .

En het taalgebruik is inderdaad "wat" stuurs en duwt natuurlijk 1 richting op. Maar behalve het taalgebruik, ben ik het al helemaal niet eens met de inhoud.

Hoop dat de OR een beetje standhoudt en dit keer inderdaad mijn standpunt verdedigd.
Lijkt me onwaarschijnlijk. Daar is de OR bij ordina niet voor namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish

Wish

ingwell

chratnox schreef op woensdag 15 april 2009 @ 23:04:
[...]
Hmm, nee :) . Ben meer aan het hopen dat zij er zo over denken als ik er over denk. Maar ik hallucineer wel meer.

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lector
chratnox schreef op woensdag 15 april 2009 @ 23:04:
Tja, als lid van de OR kan ik zo'n opmerking natuurlijk niet langs mij heen laten gaan ;). Ik ga graag de discussie met je aan. Maar dan wel via de mail of het fORum van de OR.

Verder staat er een korte reactie van de OR op TWO op de mail van Chris Jansen.

Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chratnox
Lector schreef op donderdag 16 april 2009 @ 09:55:
[...]

Tja, als lid van de OR kan ik zo'n opmerking natuurlijk niet langs mij heen laten gaan ;). Ik ga graag de discussie met je aan. Maar dan wel via de mail of het fORum van de OR.

Verder staat er een korte reactie van de OR op TWO op de mail van Chris Jansen.

Groet,
Lector, ik zeg uiteraard niet dat het zo is, maar dat is het gevoel dat (en ik denk dat je dat alleen met me eens kan zijn) speelt bij meerdere medewerkers. Ik wil graag die discussie aan met je, DM me en we komen er uiteraard uit :).

[ Voor 6% gewijzigd door chratnox op 16-04-2009 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Hoe kan het dat dit topic in deze roerige tijden binnen Ordina zo dood is gebloed? Of hebben alle tweak-ordinezen die in dit topic hebben gepost inmiddels hun heil ergens anders gezocht? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie

Cliffie

Trompetslet

Ik heb het geprobeerd, maar helaas....

Voor de rest laat ik het daar maar bij, is verstandiger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish

Wish

ingwell

Boktor schreef op maandag 27 juli 2009 @ 23:02:
Hoe kan het dat dit topic in deze roerige tijden binnen Ordina zo dood is gebloed? Of hebben alle tweak-ordinezen die in dit topic hebben gepost inmiddels hun heil ergens anders gezocht? ;)
Ik volg natuurlijk met verbazing de voorzichtige uitspattingen op het Ordina Forum zelf :D .

Heil heb ik nog niet gezocht - maar ik denk niet dat als de economie weer aantrekt alle medewerkers blijven zitten waar ze zitten. In mijn beleving is er aardig wat "goodwill" verspeeld.

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Zijn er nog meer maatregelen genomen die niet in het topic aan de orde gekomen zijn dan? ( * Woy is nieuwsgierig als ex-ordinees )

Ik denk ook dat er een hoop goodwill verspild is, maar een van de voordelen is dat een hoop andere bedrijven dat ook gedaan hebben. Dus mocht de economie weer wat aantrekken denk ik ook dat er bij andere bedrijven een hoop mensen naar wat anders gaan zoeken. Er zal denk bij een hoop bedrijven een hoog verloop zijn. De bedrijven die op een respectvolle manier met hun personeel om gegaan zijn zullen daar vooral de vruchten van plukken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Een collectie van de afgelopen paar maanden:

* Aanpassing van de bonus/VIR regeling waarbij dus wordt gemorreld aan het variabel salaris van de medewerkers. Hoezo bevroren salaris, Ordina haalt er gewoon nog even wat van af;
* Directeur Ordina Nederland stapt na 4 maanden op. Reden? Verschil van inzicht.
* En de toestanden na de verkoop van BPO, waarbij de BPO medewerkers alsnog op straat werden gezet, zonder sociaal plan.

[ Voor 7% gewijzigd door JeroenTheStig op 28-07-2009 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Boktor schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 10:31:
Een collectie van de afgelopen paar maanden:

* Aanpassing van de bonus/VIR regeling waarbij dus wordt gemorreld aan het variabel salaris van de medewerkers. Hoezo bevroren salaris, Ordina haalt er gewoon nog even wat van af;
Dat is inderdaad een van de dingen waarvan ik vind dat ze het echt niet kunnen maken, om met terugwerkende kracht een bonusregeling aan te passen. Al vond ik toen ik er nog werkte ( 2006 ) de bonus-regeling ook al niet erg spectaculair.
* Directeur Ordina Nederland stapt na 4 maanden op. Reden? Verschil van inzicht.
Dat is voor de werknemers in princiepe niet zo belangrijk, maar het geeft inderdaad wel aan dat er zelfs op hoger nivo een hoop onvrede is.
* En de toestanden na de verkoop van BPO, waarbij de BPO medewerkers alsnog op straat werden gezet, zonder sociaal plan.
Dat is inderdaad echt te associaal voor woorden, maar op zich valt dat meer Centric aan te rekenen dan Ordina. Al had het wel netjes geweest van Ordina als ze daarover harde afspraken gemaakt hadden toen ze de afdeling de deur uit deden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Woy schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 11:06:

[...]

Dat is voor de werknemers in princiepe niet zo belangrijk, maar het geeft inderdaad wel aan dat er zelfs op hoger nivo een hoop onvrede is.
Er is nog maar 1 faktor over dat al een paar jaar op dat niveau zit, volgens mij heeft die persoon hier een heel groot aandeel in. Met 4 maanden je baan opzeggen vanwege 'verschil in inzicht' op dat niveau en in deze tijden, dan moet er echt iets mis zijn!

Dat is inderdaad echt te associaal voor woorden, maar op zich valt dat meer Centric aan te rekenen dan Ordina. Al had het wel netjes geweest van Ordina als ze daarover harde afspraken gemaakt hadden toen ze de afdeling de deur uit deden.
Het hele BPO debacel is al jaren een drama. Het moest en zou het parade plaatje worden, maar het heeft alleen maar miljoenen (!) verlies geleden. Niet gek als je hoorde hoe men daar te werk ging.
Maar het bleef jaren de trots van, voor mij reden genoeg om het geblaat van RvB niveau (en dan vooral de 'stabiele' faktor heertje Kasteel) niet meer serieus te nemen, weg met die vent! Dan kan Ordina pas weer wat gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chratnox
[...]

Dat is inderdaad een van de dingen waarvan ik vind dat ze het echt niet kunnen maken, om met terugwerkende kracht een bonusregeling aan te passen. Al vond ik toen ik er nog werkte ( 2006 ) de bonus-regeling ook al niet erg spectaculair.
De bonus kan me minder dan niets interesseren. Het gaat mij om 12% (variabel) salaris. Om 1 of andere reden wordt dit overal een bonus genoemd, terwijl dit gewoon salaris is wat meegroeit met je facturabele uren. Dit is ook gekoppeld aan de multiplier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
chratnox schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 20:32:
[...]

De bonus kan me minder dan niets interesseren. Het gaat mij om 12% (variabel) salaris. Om 1 of andere reden wordt dit overal een bonus genoemd, terwijl dit gewoon salaris is wat meegroeit met je facturabele uren. Dit is ook gekoppeld aan de multiplier.
QFT

Dit is ook iets waar ik mij enorm aan erger wanneer Ordina een persbericht naar buiten brengt. Er wordt overal gesproken over bonus, terwijl het toch echt over een deel salaris gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie

Cliffie

Trompetslet

Het is inderdaad geen bonus, en ik vind het ronduit schandalig dat wat ze nu gedaan hebben gewoon kan gebeuren. Triest :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
O dat is dan helemaal schandalig inderdaad. Ik had even het idee dat het de resultaatafhankelijke bonus was.

Het gedeelte wat afhankelijk van je declarabele uren is, is IMHO inderdaad gewoon onderdeel van je "Salaris". Als jij 100% decalarabel bent verdienen ze immers genoeg aan je. Als ze dan nog verlies/minder winst maken, dan moeten ze korten op de VAR van de mensen die niet bijdragen aan het bedrijfsresultaat.

Maar het is nu dus zo, dat ook al ben je 100% declarabel, maar het bedrijfsresultaat is niet goed, krijg je toch niks?

Ik vond het destijds eigenlijk al belachelijk dat we geen bonus kregen omdat de resultaten lager waren dan het door de directie gestelde doel. Ik snap best dat je geen bonus krijgt als het resultaat slecht is, maar dat was destijds zeker niet het geval, er was gewoon zat winst, en ook meer dan het jaar ervoor. Echter wilde de directie blijkbaar nog meer. Dat was echter op dat moment niet haalbaar omdat er al geen bankzitters waren ( en er dus ook bijna niet meer declarabele uren gemaakt konden worden ), en het lukte maar niet om personeel aan te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chratnox
Woy schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 10:54:
O dat is dan helemaal schandalig inderdaad. Ik had even het idee dat het de resultaatafhankelijke bonus was.

Het gedeelte wat afhankelijk van je declarabele uren is, is IMHO inderdaad gewoon onderdeel van je "Salaris". Als jij 100% decalarabel bent verdienen ze immers genoeg aan je. Als ze dan nog verlies/minder winst maken, dan moeten ze korten op de VAR van de mensen die niet bijdragen aan het bedrijfsresultaat.

Maar het is nu dus zo, dat ook al ben je 100% declarabel, maar het bedrijfsresultaat is niet goed, krijg je toch niks?

Ik vond het destijds eigenlijk al belachelijk dat we geen bonus kregen omdat de resultaten lager waren dan het door de directie gestelde doel. Ik snap best dat je geen bonus krijgt als het resultaat slecht is, maar dat was destijds zeker niet het geval, er was gewoon zat winst, en ook meer dan het jaar ervoor. Echter wilde de directie blijkbaar nog meer. Dat was echter op dat moment niet haalbaar omdat er al geen bankzitters waren ( en er dus ook bijna niet meer declarabele uren gemaakt konden worden ), en het lukte maar niet om personeel aan te trekken.
Dat is het inderdaad. Wanneer ik 100% declarabel ben is er nog steeds een kans dat je niets krijgt, omdat de VIR afhankelijk gemaakt is van het bedrijfsresultaat. Nadeel daarvan is dat je niet weet wat je krijgt. Op deze manier weten de medewerkers in maart ofzo pas of ze wel of niet wat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
chratnox schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 17:17:
[...]

Dat is het inderdaad. Wanneer ik 100% declarabel ben is er nog steeds een kans dat je niets krijgt, omdat de VIR afhankelijk gemaakt is van het bedrijfsresultaat. Nadeel daarvan is dat je niet weet wat je krijgt. Op deze manier weten de medewerkers in maart ofzo pas of ze wel of niet wat krijgen.
Wat nu ook een probleem is, is dat wanneer je Ordina wilt verlaten je nu sowieso kunt fluiten naar je variabele inkomen, mocht de deel vermenigvuldigingsfactor hoger dan 0 uitkomen. Voorheen was het namelijk zo dat wanneer je Ordina gaat verlaten je van alle voorgaande maanden je variabele inkomsten netjes op je bank kreeg gestort. Alleen de maand waarin je ontslag neemt wordt de VIR niet uitgekeerd. Nu is het zo dat wanneer je in december ontslag neemt (of krijgt), je geen VIR over het hele lopende jaar krijgt. Ook dat is natuurlijk een slechte zaak.

[ Voor 4% gewijzigd door JeroenTheStig op 29-07-2009 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-07 16:10
IJsbeer schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 13:07:
[...]

Er is nog maar 1 faktor over dat al een paar jaar op dat niveau zit, volgens mij heeft die persoon hier een heel groot aandeel in. Met 4 maanden je baan opzeggen vanwege 'verschil in inzicht' op dat niveau en in deze tijden, dan moet er echt iets mis zijn!

[...]

Het hele BPO debacel is al jaren een drama. Het moest en zou het parade plaatje worden, maar het heeft alleen maar miljoenen (!) verlies geleden. Niet gek als je hoorde hoe men daar te werk ging.
Maar het bleef jaren de trots van, voor mij reden genoeg om het geblaat van RvB niveau (en dan vooral de 'stabiele' faktor heertje Kasteel) niet meer serieus te nemen, weg met die vent! Dan kan Ordina pas weer wat gaan doen.
Voor zover ik weet is het BPO avontuur op sterven na dood. Centric heeft de zooi overgenomen en haalt nu stevig de bezem door het bedrijf. Na de eerste 61 vliegen er op korte termijn in een 2e ronde weer een dozijn uit. De sfeer in het bedrijf is ver onder het vriespunt gedaald en hele afdelingen zijn aan het solliciteren geslagen. Vindt Centric geen probleem, want die wil het bedrijf klaarstomen om het straks samen te voegen met hun eigen afdeling remote services. Hoe meer er dus vertrekken hoe beter. Mocht je er gewerkt hebben, wees dan maar blij dat je er weg bent! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Boktor schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 20:51:
[...]

Wat nu ook een probleem is, is dat wanneer je Ordina wilt verlaten je nu sowieso kunt fluiten naar je variabele inkomen, mocht de deel vermenigvuldigingsfactor hoger dan 0 uitkomen. Voorheen was het namelijk zo dat wanneer je Ordina gaat verlaten je van alle voorgaande maanden je variabele inkomsten netjes op je bank kreeg gestort. Alleen de maand waarin je ontslag neemt wordt de VIR niet uitgekeerd. Nu is het zo dat wanneer je in december ontslag neemt (of krijgt), je geen VIR over het hele lopende jaar krijgt. Ook dat is natuurlijk een slechte zaak.
Dat was in 2005/2006 ieder geval ook zo, daarna zijn ze geloof ik over gegaan op maandelijks of per kwartaal uit te betalen. Maar daarvoor betaalden ze per jaar, en dan kreeg je ook niks als je voor het einde van het jaar uit dienst ging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Iemand enig idee wanneer we weer een leaseauto kunnen bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Laatst online: 14:19
Kijk eens op 't forum via wiki. Daar is een discussie hierover gaande.

Pvouput live

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste