HTC Touch Cruise - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste
Acties:
  • 157.039 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:37
Spitie schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 14:58:
[...]

Mijn htc touch heeft dit probleem ook, wist niet dat het veel voorkomend was?
In mijn geval weigert echter de orangeshop mij garantie te geven (drukschade, right. :()

Heb je misschien bronnen van dit fenomeen? Dan sta ik wat sterker en wil het misschien wel lukken! Of zou het makkelijker zijn via htc zelf?
Heb nog even voor je gezocht, maar kan geen bronnen vinden. Ik werk zelf in de LCD industrie en we maken displays voor mobiele toepassingen (o.a. telefoons en camera's voor alle grote jongens). Ik hoorde vandaag dat we ook de display module van de Cruise leveren.

Die drukschade, zoals jij het noemt, is een telefoonprobleem (!) en niet iets wat je zelf veroorzaakt. De mechanische toleranties zijn van de telefoon zijn dan te krap. De displaymodule wordt te sterk in de telefoonbehuizing geklemt en daardoor ontstaat druk op het display. Of er drukt iets binnenin de telefoon tegen de onderkant, het backlight, van de display module. Het kan eventueel ook nog iets te maken hebben met het touchscreen. Die is meestal m.b.v. optische lijm op de displaymodule geplakt. Slecht lijmen geeft ook wel eens artefacten. Maar aangezien het newtonringen zijn, is het hoogstwaarschijnlijk gerelateerd aan de backlight optische folies (vocht of druk).

Edit: Mijn eigen opmerking over het touchscreen heeft me nog aan het denken gezet. Het touchscreen is ook een twee laags systeem. Het kan nog zijn dat de oorzaak van de newtonringen in het touchscreen zit. Dat leveren wij niet :+ Ook weer veroorzaakt door druk en/of vocht. En dan praat ik niet over druk van buiten af, die je met bijvoorbeeld je pennetje veroorzaakt, maar intrinsieke spanningen in de constructie. Hierdoor ontstaat een bolling of "holling" van de oppervlakken. De verschillende lagen hebben dan, vaak in het midden, kortere afstanden tot elkaar Hierdoor ontstaan dan optische interferenties zoals newtonringen.

Laat je in ieder geval niet te makkelijk afschepen in de winkel. Het is net zoiets als een gebroken scherm bij mobieltjes. In onze vrijgave testen voor grote klanten zoals Nokia moeten de telefoons en de displays 300 keer random vallen vanaf 1 meter overleven. En als je bij de winkel komt met je kapotte schermpje ben je het altijd zelf schuld.

[ Voor 25% gewijzigd door Masimo op 05-03-2008 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 23:45
Ik heb nog een vraag over TT. Als ik een nieuwe kaart download (heb nu West Europe, maar wil Benelux Plus) moet ik dan ook mijn favorieten opnieuw invullen? Zo ja kan ik deze ook op een snelle manier kopiëren van mijn europe kaart naar benelux?

Gevonden!

Nog een vraag over de standaard agenda. Je kunt bij locatie zelf locaties toevoegen die er in blijven staan. Kun je op een of andere manier ook zorgen dat je dit bij onderwerpen kunt toepassen? Zodat je vaste terug komende onderwerpen alleen maar in de lijst hoeft te selecteren.

[ Voor 37% gewijzigd door Monda op 06-03-2008 00:43 ]

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Al twee weken de cruise in bezit en het is bijna een perfect apparaat. Heb veel last van de video bug. Niet bij video's want die spelen, mits goed gecodeerd, probleemloos af. Heb alleen last met scrollen en bij tomtom.

Toch een vraag.

- Bij outlook op de telefoon staat ook een map met sms. Is er een mogelijkheid deze ook te synchroniseren met m'n gewone pc?

- Is het mogelijk om het standaard qwerty toetsenbord naar een andere instelling te zetten? Ik gebruik nl overal de dvorak layout en het zou mooi zijn als ik dat bij de touch ook zou kunnen.

- Hoe kan ik er voor zorgen dat de touch al zijn instellingen allemaal bewaard? Al een paar keer een soft reset uit moeten voeren. Heb ooit een keer bij outlook ingesteld dat ie een backup moet maken van al mijn mail wat achteraf niet zo handig bleek te zijn (niet echt de behoefte om mijn mail uit 96 altijd bij te hebben). Deze instelling heeft hij dus wel onthouden. Later weer terug gezet naar een aantal dagen. Na een soft reset synchroniseerd hij weer vrolijk verder.

- Ik heb waarschijnlijk een kras op mijn touch. Heb hem laten vallen op de hoe van mijn tafel. er is een hap uit mijn screenprotector dus ik vrees ook zichtbaar. Is er een manier om dit weg te werken indien het een lichte kras is?

[ Voor 39% gewijzigd door The Dolf op 06-03-2008 01:28 ]

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:45

J-P

Syntax erro....

The Dolf schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 00:40:
[...]
Toch een vraag.

- Bij outlook op de telefoon staat ook een map met sms. Is er een mogelijkheid deze ook te synchroniseren met m'n gewone pc?
Ja dat kan, maar wel met thirt party software: http://www.jeyo.com/extender.asp
- Is het mogelijk om het standaard qwerty toetsenbord naar een andere instelling te zetten? Ik gebruik nl overal de dvorak layout en het zou mooi zijn als ik dat bij de touch ook zou kunnen.
Dit is mogenlijk met het programma SIP Change wat je op XDA kan vinden. Deze moet je dan in je opstartfolder zetten zodat die iedere keer na een soft reset wordt terug gezet.

[ Voor 32% gewijzigd door J-P op 06-03-2008 07:17 ]

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perlian
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-06 11:24
Zoals iedereen waarschijnlijk wel zou weten is de Cruise het goedkoopste bij T-Mobile. Hij is nu al te krijgen bij gsm.nl (T-Mobile Relax 200 = 19,50 p/m) voor 2 tientjes !! Het wordt tijd om de telefoon voor mijn vrouw te bestellen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Perlian schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 09:13:
Zoals iedereen waarschijnlijk wel zou weten is de Cruise het goedkoopste bij T-Mobile. Hij is nu al te krijgen bij gsm.nl (T-Mobile Relax 200 = 19,50 p/m) voor 2 tientjes !! Het wordt tijd om de telefoon voor mijn vrouw te bestellen !
Dit topic gaat over de HTC Touch Cruise. Discussie over welk abonnement je er het beste bij kan nemen, hoort hier niet.
Bla bla bla....

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:43
The Dolf schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 00:40:
Als je dit toetsenbord al als optie op je telefoon hebt staan, kan je 't standaard zetten, onder instellingen -> invoer. :)

Alleen weet ik niet zeker of je dit hiermee bedoelde, maar zo krijg ik ook even de kans om te laten merken dat ik er ook maar íéts vanaf weet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Perlian schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 09:13:
Wel goed lezen want daar komt nog wel 9,50 p/m bij voor het internet gedeelte.
Ik heb zelf een jaar abo(Relax 150 en internet voor 28€ p/m) bij gsmweb genomen en moest nog maar 76€ bijbetalen,zit trouwens geen eens simlock op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien weet iemand iets voor het volgende. Als ik op een site kom waar flashfilmpjes gebruikt worden dan geeft Opera aan dat ik Adobe Flashplayer moet installeren. Ik heb dit gedaan (en een soft reset) maar nog steeds hetzelfde probleem.
Iemand een tip of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 10:12:
Misschien weet iemand iets voor het volgende. Als ik op een site kom waar flashfilmpjes gebruikt worden dan geeft Opera aan dat ik Adobe Flashplayer moet installeren. Ik heb dit gedaan (en een soft reset) maar nog steeds hetzelfde probleem.
Iemand een tip of zie ik iets over het hoofd?
Flash werkt bij mij alleen op Internet Explorer... best vreemd, maar dat kan je proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brrrt schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 10:20:
[...]

Flash werkt bij mij alleen op Internet Explorer... best vreemd, maar dat kan je proberen...
Ik zal het proberen. Maar Opera 9.5 werkt net zo prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud1234
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-06-2022
ruud1234 schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 17:10:
GPRS of 3G, het is niet alleen een verschil in snelheid. Met name het batterijverbruik neemt gigantisch toe. Sinds gister heb ik een UMTS / 3G sim, vandaag loopt mijn accu spontaan leeg.
Voorheen deed ik bijna 2 dagen op een acculading, nu niet eens meer 1 dag.

Ook het uitschakelen van HSDPA helpt niet om het verbruik beter te krijgen. Ik heb slechte ontvangst op 3G; 1-2 streepjes; waarschijnlijk heeft het daar mee te maken. Wat nu, wat is wijsheid? Weer terug naar het traaaaage GPRS?
Even een update:
Gister nog even de mijn provider gebeld. Suggestie gekregen om bij Start, instellingen, telefoon, tabblad band "type netwerk" NIET op auto te zetten, maar vast op GSM. Dit werkt perfect! Weer het normale verbruik.
Het gigantische verbruik heeft absoluut te maken met het feit dat ik op mijn werk precies op wel/geen 3G ontvangst zit. Bij goede 3G ontvangst zal het waarschijnlijk veel minder verbruik zijn. Het verbruik werd gisteren zelfs zo erg dat de TC 2x helemaal vast gelopen is.... reset was het enige wat weer leven bracht. Ook werd hij behoorlijk warm tijdens het stil liggen.

Op het moment dat ik wel goede 3G ontvangst heb, en meer snelheid dan GPRS wil, kan ik altijd even switchen. Aardig om te weten dat je beter maar meteen een USIM kunt regelen, ook al wil je het standaard meer verbruik niet.
Maar als je de standaar stanbytijd mag geloven zou hij juist langer kunnen doen op umts??

Of zou het kunnen liggen aan het zoeken naar hsdpa??

1350 mAh rechargeable Lithium-ion battery
Standby time:

Up to 450 hours for UMTS >
Up to 400 hours for GSM

Talk time: Up to 4 hours for UMTS >
Up to 7 hours for GSM

bron: htc.com
Voor zover ik het begrijp is het stroomverbruik voor hsdpa en umts vergelijkbaar. Bij die 450 uur staat NIET bij dat dit zo is bij een net wel/niet verbinding......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 11:17

Whuzz

Dodgeball!

Masimo schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 14:48:
Extra info voor de liefhebbers: Als je lucht in je schermpje hebt (een lekkage) dan zie je een zwarte vlek, waarbinnen niks zichtbaar is als de telefoon aanstaat. Het vloeibaar kristal materiaal dat voor de display werking zorgt is dan verdwenen.
Dat is bij mij zeker niet het geval. Het scherm werkt nog gewoon, en wanneer het scherm aanstaat zie je de vlek niet eens echt, tenzij er TL-licht onder een bepaalde hoek in valt.
Het probleem ook waarschijnlijk niet in de LCD zelf zitten. Of het LCD moet gevoelig zijn voor een effect dat wij "bikini-effect" noemen. Als er bijvoorbeeld een stickertje op het scherm heeft gezeten kan o.i.v. zonlicht een verkleuring optreden. De rest van het scherm bleekt iets uit door het zonlicht en onder het stickertje niet. Soms is het weg te krijgen door het schermpje in de zon te leggen.
Er heeft vanaf ongeveer 5 minuten nadat hij uit de doos kwam alleen de standaard bijgeleverde screenprotector opgezeten. Voor de rest zat hij voor 80% van de tijd in het bijgeleverde stoffen hoesje, tenzij hij in gebruik was.
Als je over Newtonringen praat is het gerelateerd aan de optische folies in het backlight. Die folies zorgen voor helderheids verbetering en het egaal maken van de achtergrond. Meestal zitten er drie of vier in een backlight: diffuser, reflector en een of twee brightness enhancement films. De optische folies kunnen aan elkaar plakken bijv. door vocht, maar ook op elkaar geduwd worden door te hoge druk van de telefoonbehuizing op de displaymodule, onvoorzichtige assemblage of iets op de telefoon pcb dat aan de onderkant in het backlight duwt. Een ander mogelijkheid is dat een van de brightness enhancement folies omgekeerd om in het backlight.
Dit lijkt inderdaad het meest waarschijnlijk. Het ziet er uit alsof er ergens teveel druk op het scherm staat, óf dat er vocht tussen zit.

In elk geval bedankt voor de uitleg.

Ik hoop toch niet dat men moeilijk gaat doen over garantie. Toestel is net 3 weken oud ofzo en ik ben er super zuinig mee omgegaan.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pumbarulez
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-08 20:38
pumbarulez schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 17:04:
Ik heb sinds kort een probleem met mijn TC. Hij wil niet meer synchroniseren met mijn PC, hij maakt zelfs geen verbinding meer. Als ik hem via de USB-kabel aansluit, loopt hij vast. Als ik dan een soft-reset doe, komt het volgende in beeld:

Het beeldscherm vertoont vier horizontale balken, van boven naar beneden in de volgende kleuren:
Rood - Groen- Blauw -Wit.
In de rode balk staat dan het volgende:

POLA100
SPL-1.25.0000
CPLD-2

In de witte balk staat: Serial.

Een volgende soft-reset helpt niet, blijft weer haken op hetzelfde. Echter als ik hem aansluit op de USB-kabel en aan mijn PC, dan veranderd Serial in USB. Maar hij start dan nog niet op. Als ik met de USB-kabel erin en aangesloten op de PC, en dan soft-reset, dan start hij zonder problemen op.

Heb ook al 2 maal een hard-reset gedaan, maar dat lost het probleem niet op. Zit nu met een TC, hij doet verder alles goed, maar kan niet synchroniseren en opstarten zonder USB. Heel vervelend.

Voordat ik dit probleem had, had ik wel wat programmaatjes geinstalleerd maar volgens mij geen gekke dingen:

-Googlemaps
-Total Commander
-Regedit (immiddels verwijderd)
-Fix_WM6_Sounds (immiddels verwijderd)
-sdkcerts
-fbtv (immiddels verwijderd)
-WM5torage_18 (immiddels verwijderd)
-Flash (ook lite)
-SRS WOW HD (immiddels verwijderd)
-TomTom
-MyMobile (immiddels verwijderd)
-ClearTemp
-pTravelalarm
-WM6_RemoteDesktop (immiddels verwijderd)

Weet iemand misschien hoe ik dit kan verhelpen? Of wat er uberhaupt aan de hand is?

Greetz
Nu blijkt dat ook mijn headset het niet meer doet, hij herkent hem niet meer! Kan dit te maken hebben met de Fix_WM6_Sounds? Of met SRS WOW HD? Ik vind het onderhand toch redelijk vervelend te vinden dat er steeds meer dingen er mee ophouden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:07
ruud1234 schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 10:50:
[...]

Even een update:
Gister nog even de mijn provider gebeld. Suggestie gekregen om bij Start, instellingen, telefoon, tabblad band "type netwerk" NIET op auto te zetten, maar vast op GSM. Dit werkt perfect! Weer het normale verbruik.
Het gigantische verbruik heeft absoluut te maken met het feit dat ik op mijn werk precies op wel/geen 3G ontvangst zit.

*knip*
Dit geloof ik graag. Als ik met m'n N73 in de bieb zat, had ik ook constant geen bereik of net 1 streepje. Ik merkte echt duidelijk dat dit super veel energie koste en m'n batterij duidelijk sneller leeg ging (tevens had m'n N73 er nogal moeilijk mee omdat ie toen regelmatig crashte)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
pumbarulez schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 11:56:
[...]

Nu blijkt dat ook mijn headset het niet meer doet, hij herkent hem niet meer! Kan dit te maken hebben met de Fix_WM6_Sounds? Of met SRS WOW HD? Ik vind het onderhand toch redelijk vervelend te vinden dat er steeds meer dingen er mee ophouden!
Gaarne iets meer informatie, de bijgeleverde headset en of een BlueTooth? In het geval van Bluetooth, al opnieuw proberen te pairen?
Betreffende je problemen met synchroniseren, ook graag vermelden of je op Vista of XP werkt, is flink verschil. Mocht je op Vista werken, ik heb problemen gehad dat ik niet meer kon synchroniseren. Dit lag echter aan Vista en niet aan de telefoon. Bij mij was de oplossing om Mobile Center opnieuw te installeren, toen werkte alleen ineens weer.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
Whuzz schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 11:25:
Er heeft vanaf ongeveer 5 minuten nadat hij uit de doos kwam alleen de standaard bijgeleverde screenprotector opgezeten. Voor de rest zat hij voor 80% van de tijd in het bijgeleverde stoffen hoesje, tenzij hij in gebruik was.
Over hoesjes gesproken, wat wordt er een ongelooflijk onzinnig klote hoesje meegeleverd. Lever dan niets mee denk ik. Dat deden ze in het verleden toch anders, bij mijn P3300 zat nl. een uitstekend leren hoesje bij met riemclip. (blij ook dat ik deze nog heb, gebruik m nu voor de TC :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
Wie hebben hier allemaal ervaring met de Veripart screenprotector?
Ik wil weten hoe goed deze is, is 'ie zichtbaar, goed te gebruiken bij zonlicht, waar zijn de uitsparingen, hoe vingerafdruk-gevoelig is deze, krasbestendig, drukgevoelig etc.
Ik weet dat een aantal mensen hier (uiligheid?) deze protector hebben, en ik vroeg me gewoon af wat de ervaring is t.o.v. de originele (waar ik nu een aantal krassen in gemaakt heb :P).

Ik zit namelijk al een eeuwigheid te wachten op de brando protectors in NL (ik heb geen creditcard, paypal o.i.d. om 't te laten importeren uit Hongkong), dus ik vraag me af hoe die Veripart zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Evertse
  • Laatst online: 22-08 10:44
Weet iemand hoe je de fotoalbum volgorde kunt veranderen??? Heb namelijk zelf foto's in het album gezet, maar die worden op volgorde van datum gezet. Ik zou ze gewoon graag op alfabetische volgorde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Een vraag over de standaard agenda. Je kunt bij locatie zelf locaties toevoegen die er in blijven staan. Kun je op een of andere manier ook zorgen dat je dit bij onderwerpen kunt toepassen?
Zodat je vaste terug komende onderwerpen alleen maar in de lijst hoeft te selecteren en niet steeds weer opnieuw moet invullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pumbarulez
  • Laatst online: 18-08 20:38
De headset is de bijgeleverde standaard headset. Eerst deed hij het gewoon, nu nadat de problemen met synchronisatie begonnen doet hij het ook niet meer.

Wat de synchronisatie betreft, ik gebruik gewoon activesync op een PC met XP. Ik heb activesync al een aantal keren opnieuw geinstalleerd, maar dat heeft het probleem niet verholpen. Heel vervelend als je na een harde-reset, je contacten weer op je mobiel wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar ik kan instellen dat de TC niet als PDA geindentificeerd wordt op internet. Gebruik nu opera 9.5 maar deze gaat standaard automatisch naar alle mobile versies van bepaalde sites. Dit wil ik dus voorkomen aangezien Opera prima werkt met desktop versie van sites(en juist niet goed met de mobile versies). In Opera is hier geen optie voor in ieder geval. Dacht dat het een instelling was op de TC zelf, maar na lang zoeken niet kunnen vinden? Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMarkster
  • Laatst online: 21-09-2023
brrrt schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 12:15:
Ik wil weten hoe goed deze is, is 'ie zichtbaar, goed te gebruiken bij zonlicht, waar zijn de uitsparingen, hoe vingerafdruk-gevoelig is deze, krasbestendig, drukgevoelig etc.
Ik weet dat een aantal mensen hier (uiligheid?) deze protector hebben, en ik vroeg me gewoon af wat de ervaring is t.o.v. de originele (waar ik nu een aantal krassen in gemaakt heb :P).

Ik zit namelijk al een eeuwigheid te wachten op de brando protectors in NL (ik heb geen creditcard, paypal o.i.d. om 't te laten importeren uit Hongkong), dus ik vraag me af hoe die Veripart zijn :)
De Veripart is een TOP screenprotector, maar je moet er wel mee leren omgaan.
- Je ziet hem niet (PLUS PLUS punt)
- Je moet iets harder drukken, maar dat is in te stellen in het register.
- De anti-glare werkt, maar niet perfect. Het is dan ook geen zonnebril :)
- Zeker krasbestendig

Ik zou de veripart gewoon nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
Er zijn wél Brando screenprotectors te verkrijgen in Nederland!
Voor maar € 8,- heb je de Brando UltraClear binnen via http://www.screenprotector.nl

Waar ongeduld en rondzoeken allemaal goed voor is ;)

Zo ziet de Brando screenprotector eruit (met dank aan RaptorRVL van XDA), ik vraag me af hoe erg die hap zichtbaar blijft:
Afbeeldingslocatie: http://img261.imageshack.us/img261/6660/touchcruisebrandoproteciw8.jpg

Dus iemand ervaring met Brando UltraClear vs. Veripart screenprotector?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Monda schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 00:33:
Ik heb nog een vraag over TT. Als ik een nieuwe kaart download (heb nu West Europe, maar wil Benelux Plus) moet ik dan ook mijn favorieten opnieuw invullen? Zo ja kan ik deze ook op een snelle manier kopiëren van mijn europe kaart naar benelux?

Gevonden!

Nog een vraag over de standaard agenda. Je kunt bij locatie zelf locaties toevoegen die er in blijven staan. Kun je op een of andere manier ook zorgen dat je dit bij onderwerpen kunt toepassen? Zodat je vaste terug komende onderwerpen alleen maar in de lijst hoeft te selecteren.
Het is misschien handig om met ons te delen wat je gedaan hebt om tot deze oplossing te komen. Misschien heeft iemand anders er ook iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:45

J-P

Syntax erro....

brrrt schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 14:11:
Voor maar € 8,- heb je de B
rando UltraClear binnen via http://www.screenprotector.nl

Zo ziet de Brando screenprotector eruit (met dank aan RaptorRVL van XDA), ik vraag me af hoe erg die hap zichtbaar blijft:
[afbeelding]

die hap valt nauwelijks op.

Heb net opera 9.5 erop gezet en is echt een genot om mee te surfen.
Maar hebben jullie ook het probleem dat bij tekstinvoer overal een spatie tussen komt (PCM Keyboard), bij het standaard WM6 keyboard alleen dubbele spaties (zoals nu)
Bovendien blijft mijn homepage op ppcgeeks staan

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
TweakMarkster schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 14:06:
[...]

De Veripart is een TOP screenprotector, maar je moet er wel mee leren omgaan.
- Je ziet hem niet (PLUS PLUS punt)
- Je moet iets harder drukken, maar dat is in te stellen in het register.
- De anti-glare werkt, maar niet perfect. Het is dan ook geen zonnebril :)
- Zeker krasbestendig

Ik zou de veripart gewoon nemen.
Hoe zit het met vingerafdrukken? Ik kan ervan uitgaan dat het een STUK beter is dan de standaard meegeleverde.
Ik hoorde ook dat de veripart protector geen gat heeft voor de front-camera (toch wel voor de microfoon?). Merk je dit bij het beeldbellen?
Hoe zijn de letters? Is het een beetje duidelijk of blurry?

En natuurlijk, heb je ook ervaring met Brando, en kan je een vergelijking geven? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMarkster
brrrt schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 14:32:
[...]

Hoe zit het met vingerafdrukken? Ik kan ervan uitgaan dat het een STUK beter is dan de standaard meegeleverde.
Ik hoorde ook dat de veripart protector geen gat heeft voor de front-camera (toch wel voor de microfoon?). Merk je dit bij het beeldbellen?
Hoe zijn de letters? Is het een beetje duidelijk of blurry?

En natuurlijk, heb je ook ervaring met Brando, en kan je een vergelijking geven? ;)
First off, ik heb geen ervaring met de Brando. Daar kan ik dus niets zinnigs over zeggen.
In de Veripart (15 euri, pdashop) screenprotector zitten uitsparingen voor zowel de oor luidsrpeker (microfoon zit onderop het toestel) als de camera voor beeldbellen. Als je de camera voorop gebruikt merk je niets van de screenprotector, mits je hem goed geplakt heb natuurlijk.
De letters zijn naar mijn mening niet minder scherp geworden. Het is in ieder geval niet waarneembaar cq storend.
Vingerafdrukken blijven op zich achter, maar dat is gemakkelijk weer weg te wrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0cool12342
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-08 22:31
Bogey Dope schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 14:26:
[...]

die hap valt nauwelijks op.

Heb net opera 9.5 erop gezet en is echt een genot om mee te surfen.
Maar hebben jullie ook het probleem dat bij tekstinvoer overal een spatie tussen komt (PCM Keyboard), bij het standaard WM6 keyboard alleen dubbele spaties (zoals nu)
Bovendien blijft mijn homepage op ppcgeeks staan
Ja met PCM keyboard heb ik et idd ook die rare spaties maar met het standaard keyboard gaat het wel goed, ook de het touch toetsenbord werkt niet maar goed et internet wel heerlijk.

Maar ook deze keer geen youtube filmpjes helaas.

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02-2022
Zer0cool12342 schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 15:56:
[...]

Ja met PCM keyboard heb ik et idd ook die rare spaties maar met het standaard keyboard gaat het wel goed, ook de het touch toetsenbord werkt niet maar goed et internet wel heerlijk.

Maar ook deze keer geen youtube filmpjes helaas.

Iemand een oplossing?
Met Opera 8.65 was het wel mogelijk om via TCPMP en Ytpocket.com filmpjes te bekijken, maar helaas is dit inderdaad niet mogelijk met Opera 9.5. Het probleem is dat hij de link niet opent op Ytpocket. Hierdoor ben ik toch maar (tijdelijk) overgestapt naar Opera 8.65.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FabianNL schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 12:04:
[...]

Dit geloof ik graag. Als ik met m'n N73 in de bieb zat, had ik ook constant geen bereik of net 1 streepje. Ik merkte echt duidelijk dat dit super veel energie koste en m'n batterij duidelijk sneller leeg ging (tevens had m'n N73 er nogal moeilijk mee omdat ie toen regelmatig crashte)...
Dit zou dus kunnen helpen, maar zijn er nog meer bevindingen hiervan (misschien ook feitelijke verbruikscijfers??)

Zelf heb ik PIT van T-mobile, (goedkoopste abo) met de geupgrade snelheid (volgens mij alleen bij 3G), instellen op GPRS zou men snelheid weer halveren neem ik aan he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 16:41:
[...]

Dit zou dus kunnen helpen, maar zijn er nog meer bevindingen hiervan (misschien ook feitelijke verbruikscijfers??)

Zelf heb ik PIT van T-mobile, (goedkoopste abo) met de geupgrade snelheid (volgens mij alleen bij 3G), instellen op GPRS zou men snelheid weer halveren neem ik aan he?
Als je hem alleen op GSM zet (GPRS dus gebruikt ipv UMTS) dan gaat je snelheid wel weer een stuk omlaag idd. Krijg je de snelheid die we hadden voor 4 januari ongeveer.

En over Opera als desktop browser laten identificeren ipv als mobiele browser. Er zat in Opera 8.65 hiervoor een optie. Misschien staat ie ook wel ergens verstopt in Opera 9.5? Voer eens opera:config in als url, dan krijg je nog een heel stel opties.

Nog wel een vreemd iets vandaag. Wilde muziek luisteren en kreeg ik de foutmelding dat ie geen muziek bestanden kon vinden. Hmm... Cruise ge-soft-reset maar weer dezelfde melding. Dacht vervolgens dat ie m'n geheugenkaartje niet kon lezen, maar in de Verkenner stond ie er wel gewoon bij. Bleek gewoon dat opeens heel m'n kaartje geformateerd was?! :o
Vraag me af hoe dit is gebeurd of welk programmatje dit heeft veroorzaakt. Er stond gelukkig opzich niet veel op (behalve m'n save games van Monkey Island :'( ) dus de 'schade' valt mee. Maar toch vreemd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 11:09

Tourniquet

Hiya, fellas!

Sinds kort ben ik ook in het bezit van de Touch Cruise. Ik krijg alleen Wi-Fi niet aan de praat.

- Wanneer ik in de Comm Manager Wi-Fi op "On" zet verschijnt wel het icoontje bovenin als teken dat Wi- Fi aan staat (maar geen verbinding heeft) maar er komt geen pop-up om het netwerk te selecteren (zoals in de handleiding staat vermeld).
- Ik ben inmiddels vlakbij 3 verschillende wireless accesspoints geweest (met m'n laptop zie ik probleemloos 6 wireless netwerken hier), ook de beveiliging van m'n wireless router uitgezet en een andere kanaal ingesteld maar er wordt gewoon niets gedetecteerd.
- Ook als ik naar Settings > Wi-Fi ga en daar handmatig via "Add New..." een verbinding aanmaak mbv de ssid naam lukt het niet een verbinding op te zetten.
- Ik heb ook al geprobeerd de Power Save Mode op 'Best Performance' te zetten.
- Ten einde raad een harde reset uitgevoerd maar ook dat heeft niet geholpen.

Is er nog iets anders wat ik kan proberen, of kan ik de conclusie trekken dat het wireless gedeelte van m'n TC defect is?

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FabianNL schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 18:09:
[...]

Als je hem alleen op GSM zet (GPRS dus gebruikt ipv UMTS) dan gaat je snelheid wel weer een stuk omlaag idd. Krijg je de snelheid die we hadden voor 4 januari ongeveer.

En over Opera als desktop browser laten identificeren ipv als mobiele browser. Er zat in Opera 8.65 hiervoor een optie. Misschien staat ie ook wel ergens verstopt in Opera 9.5? Voer eens opera:config in als url, dan krijg je nog een heel stel opties.

Nog wel een vreemd iets vandaag. Wilde muziek luisteren en kreeg ik de foutmelding dat ie geen muziek bestanden kon vinden. Hmm... Cruise ge-soft-reset maar weer dezelfde melding. Dacht vervolgens dat ie m'n geheugenkaartje niet kon lezen, maar in de Verkenner stond ie er wel gewoon bij. Bleek gewoon dat opeens heel m'n kaartje geformateerd was?! :o
Vraag me af hoe dit is gebeurd of welk programmatje dit heeft veroorzaakt. Er stond gelukkig opzich niet veel op (behalve m'n save games van Monkey Island :'( ) dus de 'schade' valt mee. Maar toch vreemd!
Top die opera:config is een hele goeie tip :*) . Zitten zeer veel mogelijkheden achter. Inmiddels er achter gekomen hoe het komt dat de mobile sites niet goed laden: tekst in TC op zeer klein zetten(anders valt deel mobile sites buiten scherm en is niet te bereiken) 8)7 . Nog niet gevonden hoe dit in opera:config te omzeilen is. Dus nog steeds default naar mobile versie van bijv: google maar is nu wel te lezen :X . Overigens ook nog niet achter hoe ik "normale sites" volledig op scherm krijg, om daarna door zoom te kunnen scrollen/lezen. Maar wellicht is dit iets te veel gevraagd. Verder wel zeer tevreden met Opera 9.5. Scrollen is zeer goed en laden is veel sneller dan IE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 19:29:
[...]

Top die opera:config is een hele goeie tip :*) . Zitten zeer veel mogelijkheden achter. Inmiddels er achter gekomen hoe het komt dat de mobile sites niet goed laden: tekst in TC op zeer klein zetten(anders valt deel mobile sites buiten scherm en is niet te bereiken) 8)7 . Nog niet gevonden hoe dit in opera:config te omzeilen is. Dus nog steeds default naar mobile versie van bijv: google maar is nu wel te lezen :X . Overigens ook nog niet achter hoe ik "normale sites" volledig op scherm krijg, om daarna door zoom te kunnen scrollen/lezen. Maar wellicht is dit iets te veel gevraagd. Verder wel zeer tevreden met Opera 9.5. Scrollen is zeer goed en laden is veel sneller dan IE.
Welke versie heb jij? Heb je geen versie voor VGA schermen?

En zorg ervoor dat Limit paragraph sowieso aanstaat anders breekt ie nog geen zinnen af. Verder, probeer eens deze settings als je een VGA versie hebt:

[Adaptive Zoom]
Browser Buffer Width=200
Virtual Screen Width=640
Minimum Overview Zoom=20
Maximum Zoom=70 (al hebben sommige hem hoger, oplopend tot 100)
Minimum Zoom=30

In mijn Opera staan de instellingen als volgt:
Browser Buffer Width=960
Virtual Screen Width=960
Minimum Overview Zoom=30
Maximum Zoom=100
Minimum Zoom=70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Klein probleempje hier...

ik heb tomtom via de cd geinstalleerd, een "stadskaart" geinstalleert, echter TT6 blijft emeren dat er geen kaart is gevonden.

Wat doe ik niet goed?

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FabianNL schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 18:09:
[...]

Ik heb de switch opera:config geprobeerd maar er gebeurd niets. Ik heb er http:// voorgezet maar dat geeft hetzelfde resultaat. Kan dit alleen bij een bepaalde versie? Of doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FabianNL schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 20:01:
[...]

Welke versie heb jij? Heb je geen versie voor VGA schermen?

En zorg ervoor dat Limit paragraph sowieso aanstaat anders breekt ie nog geen zinnen af. Verder, probeer eens deze settings als je een VGA versie hebt:

[Adaptive Zoom]
Browser Buffer Width=200
Virtual Screen Width=640
Minimum Overview Zoom=20
Maximum Zoom=70 (al hebben sommige hem hoger, oplopend tot 100)
Minimum Zoom=30

In mijn Opera staan de instellingen als volgt:
Browser Buffer Width=960
Virtual Screen Width=960
Minimum Overview Zoom=30
Maximum Zoom=100
Minimum Zoom=70
Oké "mijn" versie ge-uninstalled versie via link Fabian NL eropgezet. Veel beter!

Geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo heren,

Sinds paar dagen herkent mijn TomTom de ingebouwde GPS van mijn HTC Touch Cruise niet meer. Heeft iemand nog enig idee wat het probleem kan zijn?

Ik heb dit toestel al 5 weken en nog nooit dit probleem heb gehad. Hopelijk kan iemand me hierbij helpen.

Alvast bedankt.

Groeten,
Xes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 14:25:
[...]

Het is misschien handig om met ons te delen wat je gedaan hebt om tot deze oplossing te komen. Misschien heeft iemand anders er ook iets aan.
Sorry je hebt gelijk ik heb MapSettings.cfg kopiëren naar andere kaart, thats all... :)

Maar dan vroeg ik me nog af hoe ik vaste terug komende agenda punten, vast bi onderwerpen kan zetten (net als bij locaties, daar kun je ze ook opslaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brrrt schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 14:11:
Voor maar € 8,- heb je de Brando UltraClear binnen via http://www.screenprotector.nl

[afbeelding]

Het is nauwelijks storend en "FINGERPRINTS" zijn beduidend minder dan bij de originele protector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:08
na enkele dagen kan ik geen verbinding meer maken met de PC. niet via USB, ook niet via BT.
de accu wordt wel bijgeladen, maar ik krijg op geen mogelijkheid verbinding. Heeft iemand dit vaker gehad, en wie heeft er een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nljuggler
  • Laatst online: 09-11-2021
nljuggler schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 14:46:
Ik heb al wel één en ander gelezen over BT headsets. Ik begrijp dat de TC stereo headsets ondersteund. Maar betekent dat dat hij alléén maar stereo headsets ondersteund of kan ik mijn huidige Logitech headset ook gewoon blijven gebruiken?

Mijn primaire doel voor de headset is gewoon bellen. Muziek luisteren is niet zo aan mij besteed (via mijn mobiel).
Oké, de dag is aangebroken. I'm one of you guys now.

Maar v.w.b. bovenstaand verhaal blijkt mijn BT headset het dus inderdaad niet te doen. BALEN!

Doe ik iets fout of werkt het echt alleen met die nieuwerwetse BT headsets?

If Newton was a juggler, he would have caught the apple...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nljuggler schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 09:02:
[...]

Maar v.w.b. bovenstaand verhaal blijkt mijn BT headset het dus inderdaad niet te doen. BALEN!

Geen flauw idee wat er mis is met jouw setje..maar dit is een aanrader

http://www.jabra.com/Site...ts/Pages/JabraBT8010.aspx

Tsjiep bij webwinkel redcoon en nog cheaper als je m via amazon besteld.. O-)

Beelden hier

http://www.youtube.com/wa...5EdPSUKlk&feature=related

Hij is echt gaaf..Sorrie voor de reclame mods.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 00:11

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Heeft iemand trouwens een cradle/docking station voor bij de PC gevonden voor de HTC Touch Cruise?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oomho
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:46
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 10:27:
Heeft iemand trouwens een cradle/docking station voor bij de PC gevonden voor de HTC Touch Cruise?
kijk bij http://www.amazon.com/Cru...ss&qid=1204884630&sr=8-14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oomho
  • Registratie: Februari 2008
Ik ben nog steeds opzoek naar het originele hoesje wat bij de TC geleverd wordt. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In navolging van de vragen/opmerkingen over de agenda heb ik ook nog een vraag.
Ik heb een aantal lokaties in mijn agenda (lokatie-lijst) staan met typfouten erin. Waar kan ik deze items vinden en verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brrrt schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 12:15:

heb de Veripart erop zitten (pdashop) en moet zeggen dat hij goed is en blijft geen krassen oid zelf niet nadat ik 8)7 een balpoint had gebruikt
ben hier meer tevreden over dan de origineel bij geleverde , maar misschien ben ik de enige

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kievit1964
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-03 17:47
joeltje schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 21:00:

ik heb tomtom via de cd geinstalleerd, een "stadskaart" geinstalleert, echter TT6 blijft emeren dat er geen kaart is gevonden.

Wat doe ik niet goed?
Kun je aangeven in welke directory je kaar staat? Graag zo volledig mogelijk.
Tevens aangeven of je de directory 2577 hebt op dezelfde kaart.
Geeft hij "opslagkaart" en "storage card" aan in je directory?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skiwi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-09 07:22
Ik heb de Nederlands XT9 cab geinstalleerd op mijn engelstalige TC. Telkens als ik met XT9 aan het wordt 'je' wil typen krijg ik 'JD' te zien. Erg onhandig!! Hoe kun je woorden verwijderen uit het XT9 woordenboek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klopping
  • Registratie: November 2004
Ik heb gisteren de dual-sim getest. Helaas continu no sim melding. Dit ook regelmatig op mijn oude Qtek9100. Als dual-sim wel herkent wordt op de Qtek dan blijft de netwerk herkening hangen als ik voor de 3de keer switch. Ligt dus zeer waarschijnlijk aan het kaartje. Via mail en voice mail bij dual-sim aangegeven. In afwachting dus. Dat de cruise continu no sim geeft komt zeer waarschijnlijk dat het sim klepje niet goed sluit. Ik had het namelijk ook met het herstel kaartje, waar de verknipte sim in kan. Dit kaartje is namelijk iets dikker dan een normale sim kaart. Nadat ik de herstel sim kaartje wat had afgeschuurd klikte de deksel wel dicht en werd mijn kaart weer herkent.
Met de huidig simkaart sluiting gevoeligheid twijfel ik zeer of dual-sim op mijn cruise zal gaan werken.
Is bij jullie de sim sluiting ook zo gevoelig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
klopping schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 12:45:
Ik heb gisteren de dual-sim getest. Helaas continu no sim melding. Dit ook regelmatig op mijn oude Qtek9100. Als dual-sim wel herkent wordt op de Qtek dan blijft de netwerk herkening hangen als ik voor de 3de keer switch. Ligt dus zeer waarschijnlijk aan het kaartje. Via mail en voice mail bij dual-sim aangegeven. In afwachting dus. Dat de cruise continu no sim geeft komt zeer waarschijnlijk dat het sim klepje niet goed sluit. Ik had het namelijk ook met het herstel kaartje, waar de verknipte sim in kan. Dit kaartje is namelijk iets dikker dan een normale sim kaart. Nadat ik de herstel sim kaartje wat had afgeschuurd klikte de deksel wel dicht en werd mijn kaart weer herkent.
Met de huidig simkaart sluiting gevoeligheid twijfel ik zeer of dual-sim op mijn cruise zal gaan werken.
Is bij jullie de sim sluiting ook zo gevoelig?
Contact problemen is een bekend euvel met dual sims. Effe googelen.
Aan de slag dus met tape, vulplaatjes, e.d.! -O- Knutselplezier :+

Welk dual sim "apparaatje" heb je? Dual-sim heeft mij voor de Cruise de MagicSim gen.15th aangeraden. Had op Internet al gevonden dat gen. 20th niet werkt in de Cruise.

Als ik echter de wizard op deze site raadpleeg kom op een ander (analoog) type uit.
Op de site vind je ook duidelijk (duitse) uitleg waarom de meeste digitale dual-sim adapters niet (goed) werken in PPC phones.
Het beste schijnt een analoge oplossing: Wisselen tussen de sims kan bij de meeste PPC's m.b.v. de vliegtuig modus. En trekt je batterij niet leeg, wat bij veel digitale varianten wel het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
ZO! Ik heb mijn nieuwe Veripart screenprotector binnen!
En ik heb 'm al gelijk verpest... stomme niet-plakkant die zo verrekte makkelijk plakte.. :X

En ik heb dus op de plakkant zitten poetsen om de "waslaag" weg te poetsen... gelijk al krassen op de screenprotector gemaakt en de plakkant verpest. Geweldig! Nu mag ik een nieuwe bestellen..

Dus een tip voor jullie allen: er zitten 2 stickertjes op. Sticker 1 (die je er gelijk af moet halen) is de PLAK KANT, sticker 2 is de andere kant...

Zonde van die 15 euro, ik zit nu met een TC met de originele screenprotector erop vol luchtbellen en stof dat ik er niet af krijg... :X
gelukkig krijg ik morgen een nieuwe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 00:11

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb met mijn SPV M500 in het begin ook een drietal van die dingen verspeeld. Maar dat kwam omdat ze steeds met screenprotector de RMA in gingen, en dan kreeg je een geheel nieuw toestel terug..... zonder screenprotector uiteraard :) dure hobby.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joeltje schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 21:00:

Wat doe ik niet goed?
Dit probleem had ik ook en heb ik verholpen door onder start > instellingen > verbindingen > bluetooth > FTP > Bluetooth explorer uit te schakelen.

Hoop dat het hiermee lukt!

Er is ook nog een probleem met tomtom geluid (wat steeds bij het aanzetten van tomtom navigator uit staat)als je versie 6.032 hebt geinstalleerd welke op de CDrom van je HTC staat. Na een upgrade naar versie 6.201 was dit probleem bij mij ook opgelost en draaid tommie nu al wer een hele poos goed op mijn HTC TC O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnHard
  • Laatst online: 05-08 13:53
Ik dacht dat 6.032 de laatste was

BurnHard.nl ICT Solutions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BurnHard schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 15:12:
Ik dacht dat 6.032 de laatste was
Noop... kep toch echt tomtom versie 6.201 draaien.
TomTom geeft bij het systeemoverzicht het volgende weer: App.-versie 6201 (7160)

En wellicht is er al weer een nieuwere versie.... maar met deze loopt hij voorlopig erg soepeltjes.... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nljuggler
  • Laatst online: 09-11-2021
nljuggler schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 14:46:
Ik heb al wel één en ander gelezen over BT headsets. Ik begrijp dat de TC stereo headsets ondersteund. Maar betekent dat dat hij alléén maar stereo headsets ondersteund of kan ik mijn huidige Logitech headset ook gewoon blijven gebruiken?

Mijn primaire doel voor de headset is gewoon bellen. Muziek luisteren is niet zo aan mij besteed (via mijn mobiel).
nljuggler schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 09:02:
Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 10:03:
[...]
Geen flauw idee wat er mis is met jouw setje..maar dit is een aanrader
http://www.jabra.com/Site...ts/Pages/JabraBT8010.aspx
Tsjiep bij webwinkel redcoon en nog cheaper als je m via amazon besteld.. O-)
Beelden hier
http://www.youtube.com/wa...5EdPSUKlk&feature=related
Hij is echt gaaf..Sorrie voor de reclame mods.. :X
Ja, mooi hoor. Maar ik voor mijn huidige ook goed geld betaald. En hoe goedkoop je dat prachtige apparaatje van jou ook kan kopen, ik heb liever dat ik degene die ik heb nog gewoon kan gebruiken.

Daar ben ik namelijk ook nog steeds erg tevreden over.

[ Voor 41% gewijzigd door nljuggler op 07-03-2008 16:10 ]

If Newton was a juggler, he would have caught the apple...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 10:27:
Deze heb ik via Ebay gekocht:

http://cgi.ebay.com/HTC-T...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Hij is nog wel onderweg (hoop ik?) maar als ie binnen is, laat ik het jullie wel ff weten of en wat het is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coldasice schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 08:20:
[...]

Ik heb sinds gistere de knop van de standaard headset verbonden aan MS Voice Command(vergt wat aanpassingen aan het register)....werkt perfect...gistere stukje Hi-Tech rennen gedaan :P

Active Trace aangezet met GPS om snelheid, tijd en zelfs hoogteverschillen te registreren aangezet....muziekje aangezet...en met voice command onderweg ander nummertje, genre of artiest kiezen gaat perfect....aan het begin van het rennen even vragen wat de tijd is....en halverwege bij een checkpoint nogmaals en je krijgt het netjes over je koptelefoon te horen....ideaal.... :P
Heeft iemand hier sjoege van hoe je dit in kan stellen in het register? Als je dit werkend kan krijgen is dat wel helemaal top zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusB404
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 10:01
FabianNL schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 16:44:
[...]

Deze heb ik via Ebay gekocht:

http://cgi.ebay.com/HTC-T...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Hij is nog wel onderweg (hoop ik?) maar als ie binnen is, laat ik het jullie wel ff weten of en wat het is :)
Ik zie bij de ad dat je er ook een stylus en screenprotector bijkrijgt.
Laat ook even weten of die een beetje redelijk zijn.

Helaas moet ik nog wachten op mijn TC, het is wel lastig, wachten :p

[ Voor 52% gewijzigd door BertusB404 op 07-03-2008 16:55 ]

3630Wp ZW 39° / 3950Wp NO 39° / 990Wp ZO 5° | Vaillant VWL75/5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMarkster
brrrt schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 14:26:
ZO! Ik heb mijn nieuwe Veripart screenprotector binnen!
...

Dus een tip voor jullie allen: er zitten 2 stickertjes op. Sticker 1 (die je er gelijk af moet halen) is de PLAK KANT, sticker 2 is de andere kant...
Of je leest de gebruiksaanwijzing/beplakkingswijzer. :P
Ff rustig plaatjes bekeken en toen in de douche ruimte met de hete kraan aan (tegen stof) in 1 keer perfect erop gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klopping
Bedankt voor je info Masimo.
Ik had de non-cut 20th al besteld toen ik las dat dit waarschijnlijk niet past. Via mail voor de zekerheid gevraagd of the 2th non cut versie geschikt is. Men heeft aangegeven dat ik de non cut moest hebben, maar niets aangegeven over de 15 versie. Men heeft wel heel netjes mijn order omgezet in de cut. Ik wacht nog op een reactie, maar gezien eerdere ervaring verwacht ik op korte termijn reactie.
Past bij jou de alaminium houder wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 16:47:
[...]

Heeft iemand hier sjoege van hoe je dit in kan stellen in het register? Als je dit werkend kan krijgen is dat wel helemaal top zeg!
Misschien een idee om gewoon een paar berichten verder te lezen of anders desnoods nog de zoekfunctie te gebruiken? :)

coldasice in "HTC Touch Cruise - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
TweakMarkster schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 17:03:
[...]

Of je leest de gebruiksaanwijzing/beplakkingswijzer. :P
Ff rustig plaatjes bekeken en toen in de douche ruimte met de hete kraan aan (tegen stof) in 1 keer perfect erop gekregen.
Alsof ik dat niet deed!! :P
Alleen op de verkeerde manier, ik wilde zo snel mogelijk een nieuwe protector hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 22:33:
Hallo heren,

Sinds paar dagen herkent mijn TomTom de ingebouwde GPS van mijn HTC Touch Cruise niet meer. Heeft iemand nog enig idee wat het probleem kan zijn?

Ik heb dit toestel al 5 weken en nog nooit dit probleem heb gehad. Hopelijk kan iemand me hierbij helpen.

Alvast bedankt.

Groeten,
Xes
Ik had deze week ook problemen dat mijn GPS geen goede positie meer kreeg, zat er een paar honderd kilometer naast en ik reed met 400 km per uur volgens de GPS .....

Een soft-reset met de stylus deed wonderen, heb je dat al geprobeerd ?

Dat geldt trouwens voor meer vage problemen, maar hé... het is windows dus af en toe een reset kan geen kwaad.

Heb de Cruise nu een maandje en hij bevalt mij prima, had een Ipaq-3950 pda hiervoor.
- Telfort surf&mail unlimited met sim-only abbo (werkt ook prima met UMTS/HSDPA)
- Parrot MK-6000 bluetooth handsfree
- Brodit active houder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Weet iemand hoe ik in de agenda, vaste onderwerpen kan opslaan? Net zoals dat kan bij locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

ik heb een vraag
ik krijg steeds de melding onvoldoende opslagruimte op mijn cruise
maar als ik nieuwe programma's installeer dan kies ik voor mijn opslagkaart
en toch krijg ik deze foutmelding

op mijn geugenkaart heb ik nog 6 GB vrij

dus daar ligt het niet aan

iemand een idee ?,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Kievit1964 schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 12:06:
[...]

Ik werk met de bijgeleverde TomTom versie (6.032 v8355). Geinstalleerd op de standaard methode. Heb in eerste instantie een regio kaart gedownload en in gebruik gehad. Hij staat op de storage card in My documents. Daarna heb ik me de kaart van West Europa bezorgd via de welbekende kanalen. In dezelfde directory gezet. Kaart gekozen. TT vraagt dan om aktivering. Handmatig geregeld met een "tooltje" ;) Werkt prima zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
klopping schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 17:36:
Bedankt voor je info Masimo.
Ik had de non-cut 20th al besteld toen ik las dat dit waarschijnlijk niet past. Via mail voor de zekerheid gevraagd of the 2th non cut versie geschikt is. Men heeft aangegeven dat ik de non cut moest hebben, maar niets aangegeven over de 15 versie. Men heeft wel heel netjes mijn order omgezet in de cut. Ik wacht nog op een reactie, maar gezien eerdere ervaring verwacht ik op korte termijn reactie.
Past bij jou de alaminium houder wel?
Graag gedaan. Ik heb nog niks besteld. Ben nog een beetje afwachtend. Moet eerlijk bekennen dat ik zat te wachten op andere pioniers. De informatie die verstrekt wordt is dus blijkbaar verschillend. Ik heb nog niet eerder gezien dat een non-cut versie voor de Cruise geadviseerd wordt. Is daar wel ruimte voor in de telefoon?
De 20th gen. schijnt niet te werken volgens deze LINK
Ik ga toch denk ik analoge versie bestellen via die duitse site. Ze maken een heel professionele indruk op me en hebben ook goede handleiding en uitleg op hun site. Het wisselen tussen de providers werkt dan via de vliegtuig mode. Goed genoeg voor mij i.p.v. software/electronica die je batterij extra belast.

[ Voor 11% gewijzigd door Masimo op 08-03-2008 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_
  • Laatst online: 23-06 20:13

_AvA_

en dat ben zo.

Heb gisteren m'n eerste hard reset gedaan :'( Opera liep vast, en toen was het enige wat ik kon doen opnieuw opstarten (uit knop ingedrukt houden).. Dachtdat het weer opgelost was maar toen reageerde het touch screen niet meer... (touchflo nog wel, heel vreemd). Op hardreset.eu even opgezocht hoe het moest en toen een hard reset uitgevoerd... Meteen de tweaks weer gedaan, opera geinstalleerd, WMWiFiRouter geinstalleerd, en alle andere zooi...

Paar dingen die ik tegen kwam:

Geen tomtom meer geinstalleerd
HSDPA werkt nu wel.......

Het eerste maakt me eerlijk gezegd geen zak uit, maar HSDPA is toch wel vet :D merkte het op toen het G icoontje was veranderd in 3G, de netwerknaam was niet meer Vodafone NL maar 3G Vodafone NL.. na een keer opnieuw opstarten werden de verbindingsinstellingen gedownload en nu kan ik genieten van een ruime downloadsnelheid... Het lag dus niet aan mijn SIM maar gewoon ergens anders aan (???)

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:49
_AvA_ schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 13:06:
Heb gisteren m'n eerste hard reset gedaan :'( Opera liep vast, en toen was het enige wat ik kon doen opnieuw opstarten (uit knop ingedrukt houden).. Dachtdat het weer opgelost was maar toen reageerde het touch screen niet meer... (touchflo nog wel, heel vreemd). Op hardreset.eu even opgezocht hoe het moest en toen een hard reset uitgevoerd... Meteen de tweaks weer gedaan, opera geinstalleerd, WMWiFiRouter geinstalleerd, en alle andere zooi...

Paar dingen die ik tegen kwam:

Geen tomtom meer geinstalleerd

Het eerste maakt me eerlijk gezegd geen zak uit, maar HSDPA is toch wel vet :D merkte het op toen het G icoontje was veranderd in 3G, de netwerknaam was niet meer Vodafone NL maar 3G Vodafone NL.. na een keer opnieuw opstarten werden de verbindingsinstellingen gedownload en nu kan ik genieten van een ruime downloadsnelheid... Het lag dus niet aan mijn SIM maar gewoon ergens anders aan (???)
Weet jij waar ik WMWiFiRouter kan donwloaden, heb je een link voor me? Alvast bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-09 22:28

CSB

:D

Ik ben op zoek naar een tooltje om automatische profielen te maken. (en niet zoals die in de HTC home plugin zit)
Ik wil bijvoorbeeld kunnen instellen dat mijn toestel om 7:00 uur op luid gaat en om 8:30 op stil/trillen tot 17:00. Iemand een idee?

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_

_AvA_

en dat ben zo.

Vjenne-ICT schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 13:47:
[...]

Weet jij waar ik WMWiFiRouter kan donwloaden, heb je een link voor me? Alvast bedankt! _/-\o_
http://www.wmwifirouter.com/consumer/

ik geloof de eerste link in google :P

uitproberen tot 1 april (geloof ik) en dan kopen (of de torrent downloaden, maar de nieuwste versie heb ik nog niet gevonden)

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:49
Communicatie gaat via het forum. Kijk in het profiel van iemand of hij/zij MSN of een email-adres op heeft genomen.

[ Voor 88% gewijzigd door pven op 08-03-2008 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:09

Pinobigbird

doesn't share food!

CSB schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 14:14:
Ik ben op zoek naar een tooltje om automatische profielen te maken. (en niet zoals die in de HTC home plugin zit)
Ik wil bijvoorbeeld kunnen instellen dat mijn toestel om 7:00 uur op luid gaat en om 8:30 op stil/trillen tot 17:00. Iemand een idee?
Freeware: PocketZenPhone. Heb ik geen ervaring mee, maar lijkt me te doen wat jij wilt.
Shareware: pocketMax phoneAlarm. Deze applicatie is meer dan een profielmanager, maar kan wat in ieder geval wat jij wilt.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_

_AvA_

en dat ben zo.

Vjenne-ICT schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 14:30:
[...]

Kunnen wij het een en ander uitwisselen op MSN? Ik voor jou ook nog wel een aantal leuke tools en tweaks voor de Cruise! Stuur mij even een PM. Alvast bedankt _/-\o_ !

Edit: heb je al toegevoegd op MSN, spreek je daar vanavond wel.
Prima, maar vanavond moet ik werken :P Morgen ben ik er gewoon...

Heb trouwens mn TC een andere achtergrond gegeven op het home screen, het oogt veel prettiger zo. Ook leuk dat HTC Home de kleurtjes aanneemt van je achtergrond. Doorzichtigheid heb ik op 0% gezet want daar heb je toch geen reet aan..

--edit--
wat ik eigenlijk nog ff wil weten: is er hier iemand die zijn rom al heeft geflashed? wat zijn de ervaringen daarmee? ik zag op XDA een keer een nederlandse rom voorbij komen en dacht dat de gebruikers daarvan ongetwijfeld ook op deze site aanwezig zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door _AvA_ op 08-03-2008 14:51 ]

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 10:54

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

_AvA_ schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 13:06:

3G is geen HSDPA, maar UMTS. H is HSDPA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
Vjenne-ICT schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 14:30:
[...]

Kunnen wij het een en ander uitwisselen op MSN? Ik voor jou ook nog wel een aantal leuke tools en tweaks voor de Cruise! Stuur mij even een PM. Alvast bedankt _/-\o_ !

Edit: heb je al toegevoegd op MSN, spreek je daar vanavond wel.
Tools en tweak mag je best met iedereen delen hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand mij vertellen waar het een en ander wordt neer gezet als je iets instaleert?
heb net opnieuw Navigon geinstaleert maar krijg geen goede snel koppeling onder start
nu wil ik de snelkoppeling maken maar kan het exe bestandje niet vinden ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_

_AvA_

en dat ben zo.

Yzord schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 16:34:
[...]

3G is geen HSDPA, maar UMTS. H is HSDPA
Klopt, wat vergeten te vertellen, er komt gewoon een H in beeld zodra ik dataverkeer genereer...

En tools en tweaks deel ik graag met iedereen. Als ik wat leuks tegen kom dan meld ik het hier.

Tweaks:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=355277
http://forum.xda-develope...read.php?t=355277&page=19
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=371411
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=369056

Downloads:
http://www.htcdriver.com/index.html
http://www.wmwifirouter.com/consumer/
http://www.4shared.com/fi...a-Plus-20-FINAL-FULL.html (maakt van je PPC een webcam/microfoon voor je windows pc, niet getest, komt nog)
http://rapidshare.com/fil...0.6.0034.0800__Fixed_.cab(laatste versie van MSN messenger, uit een 6.1 rom gesloopt en gefixed, getest, werkt erg prettig en sneller als de standaard)

Als ik meer tegen kom post ik het ook natuurlijk, misschien zijn deze linkjes een goede toevoeging aan de startpost...

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0cool12342
Hallo mensen ben al een tijdje in bezig van mijn htc alles naar tevredenheid ,
maar nou heb ik vandaag iets stoms gedaan.

Ik heb bij de HTC home plugin een register wijziging gemaakt je kan zeg maar 5 tapjes maken ipv 3 maar nu heb ik bij deze registrer key HKLM\Software\HTC\HTCHome\

in plaats van Tabsetting = 1,2,3,4,5,6

Nu 1,2,3,4,5,6,7 gedaan, en nu start me telefoon nog wel op maar blijft hij hangen op het windows opstart logo.

Is er nog een manier om mijn telefoon te fixen of moet ik em echt hard resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
Jeej, nu heb ik m'n nieuwe Veripart screenprotector binnen en gelijk die opgeplakt, en nu wel goed!!! :D
M'n telefoontje is weer mooi en goed beschermd!! Ik was na een dag die oude lelijke screenprotector die ik er uit noodzaak op moest plakken toch wel zat ;)
Het viel me op dat m'n vingerafdrukken er nog wel op komen, maarja, dat neem ik maar voor lief. Het is iig minder als bij de vorige screenprotector!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brrrt schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 20:12:
Jeej, nu heb ik m'n nieuwe Veripart screenprotector binnen en gelijk die opgeplakt, en nu wel goed!!! :D
M'n telefoontje is weer mooi en goed beschermd!! Ik was na een dag die oude lelijke screenprotector die ik er uit noodzaak op moest plakken toch wel zat ;)
Het viel me op dat m'n vingerafdrukken er nog wel op komen, maarja, dat neem ik maar voor lief. Het is iig minder als bij de vorige screenprotector!
Waar heb je je screenprotector gekocht en voo hoeveel? Past hij precies op de cruise en zitten die gaatjes er in voor je cam en speaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
Ik heb een vraag. Ik heb TCPMP geinstalleerd en alle settings ingesteld volgens ytpocket.com. Daarna kon ik online youtube filmpjes kijken via ytpocket.com & ie.
nu werkt het ineens niet meer en zegt IE dat hij dit type beatand niet kan openen. soft reset en opnieuw installeren TCPMP werkt niet. kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMarkster
Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 21:08:
[...]
Waar heb je je screenprotector gekocht en voo hoeveel? Past hij precies op de cruise en zitten die gaatjes er in voor je cam en speaker?
2 pagina's terug staat het antwoord op je vraag. Beetje zelf initiatief en zoeken mag best hoor. }:O

TweakMarkster in "HTC Touch Cruise - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klopping
Masimo schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 12:42:
[...]

Graag gedaan. Ik heb nog niks besteld. Ben nog een beetje afwachtend. Moet eerlijk bekennen dat ik zat te wachten op andere pioniers. De informatie die verstrekt wordt is dus blijkbaar verschillend. Ik heb nog niet eerder gezien dat een non-cut versie voor de Cruise geadviseerd wordt. Is daar wel ruimte voor in de telefoon?
De 20th gen. schijnt niet te werken volgens deze LINK
Ik ga toch denk ik analoge versie bestellen via die duitse site. Ze maken een heel professionele indruk op me en hebben ook goede handleiding en uitleg op hun site. Het wisselen tussen de providers werkt dan via de vliegtuig mode. Goed genoeg voor mij i.p.v. software/electronica die je batterij extra belast.
Als ik op XDA-developers lees dan voorspelt het niet veel goeds. Simora vind ik belachelijk duur. Ik hoop dat dual-sim de 20th gen wil ruilen met de 16th gen. Wisselen tussen de providers via de vliegtuig mode vind ik ook voldoende, maar tot nu toe heb ik het gevoel dat de module niet eens goed past, want de sim deksel klikt niet vast. Het geheel is net iets te dik.
Ik ben zeer benieuwd hoe straks jou ervaring is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrijdag heb ik de Touch Cruise besteld in combinatie met T-Mobile Flex 25 en Pocket Internet Totaal. Hopelijk komt hij aan het begin van de week al binnen. :D

Maar er zit een screenprotecor bij las ik. Bij m'n HTC Wizard heb ik een protector van Brando gekocht omdat de meegeleverde flinterdunne protector weinig bijzonders was. Hoe houdt de meegeleverde protector van de Touch Cruise zich?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_

_AvA_

en dat ben zo.

Zer0cool12342 schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 19:36:
Hallo mensen ben al een tijdje in bezig van mijn htc alles naar tevredenheid ,
maar nou heb ik vandaag iets stoms gedaan.

Ik heb bij de HTC home plugin een register wijziging gemaakt je kan zeg maar 5 tapjes maken ipv 3 maar nu heb ik bij deze registrer key HKLM\Software\HTC\HTCHome\

in plaats van Tabsetting = 1,2,3,4,5,6

Nu 1,2,3,4,5,6,7 gedaan, en nu start me telefoon nog wel op maar blijft hij hangen op het windows opstart logo.

Is er nog een manier om mijn telefoon te fixen of moet ik em echt hard resetten?
Ik wil niet lullig doen, maar ik denk dat het een hard reset word... Heb je een backup?

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Afgelopen week heb ik mijn Touch Cruise binnen gekregen.
Maar er zit een screenprotecor bij las ik. Bij m'n HTC Wizard heb ik een protector van Brando gekocht omdat de meegeleverde flinterdunne protector weinig bijzonders was. Hoe houdt de meegeleverde protector van de Touch Cruise zich?
Mij bevalt de screenprotector prima. Het plaatsen was simpel, en de gevoeligheid van het scherm heeft er bij mij niet onder geleden.
Natuurlijk zie je wel vingerafdrukken, maar dat vind ik niet zo gek aangezien ik met m'n vingers aan het scherm zit. Kwestie van af en toe even afdoen. Wel denk ik dat de protector erg reflecteert in direct licht, maar in die situaties ben ik nog niet bezig geweest.
Probeer de bijgeleverde protector anders eerst. Je kunt altijd nog een nieuwe (duurdere/betere) kopen.

Mij bevalt het toestel prima. Moet nog een aantal tweaks instellen, maar dat is geen probleem.
Wel heb ik 1 ander probleempje:
Als ik een MMS wil versturen dan wordt er netjes een GPRS verbinding aangemaakt, en begint de verzending. Maar dat lukt nooit helemaal. Bij de voortgang stopt het versturen dan op onvoorspelbare momenten (32%, 85%. Elke keer anders) De GPRS verbinding blijft wel open staan.
Met mijn vorige toestel (Motorola RazR) had ik dit niet.
Andere gebruikers met soortgelijke problemen? Of beter nog: Met een oplossing?

Nu loopt mijn abbonnement nog bij T-mobile (Flex 30), maar in juni gaat dit over naar Vodafone (en dan pas inc UMTS/HSDPA). Wellicht dat dit probleem straks vanzelf over gaat.

[ Voor 0% gewijzigd door JvW op 09-03-2008 14:29 . Reden: typografische vergissing ]

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta op het punt een nieuwe smartphone te kopen en raak erg enthousiast van wat ik hier lees. Ik twijfel nog tussen HTC Touch Cruise en de Dual. Eén ding houd nog me tegen om de Cruise te kopen (want verder heeft hij alles mee): Ik wil met één hand een telefoonnummer kunnen vinden in mijn contactlijst. Zonder stylus en zonder dat ik met mijn dikke duim op vlakjes of regeltjes van 3mm moet klikken. Ik zou het liefst bijna blind het juiste nummer vinden, net als ik nu gewend ben met mijn Nokia.

Dus:
  • kan ik met één klik in mijn contactlijst komen, en hoe?
  • hoe groot is het 'toetsenbord' waar je de naam in kunt klikken?
  • kan ik eenvoudig scrollen in de lijst die hij vindt bij de aangegeven letters, en hoe?
Als jullie het een beetje kunnen omschrijven (ik kan er helaas geen demofilmpje hiervan van vinden), dan ben ik verkocht.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2008 @ 15:07:
Ik sta op het punt een nieuwe smartphone te kopen en raak erg enthousiast van wat ik hier lees. Ik twijfel nog tussen HTC Touch Cruise en de Dual. Eén ding houd nog me tegen om de Cruise te kopen (want verder heeft hij alles mee): Ik wil met één hand een telefoonnummer kunnen vinden in mijn contactlijst. Zonder stylus en zonder dat ik met mijn dikke duim op vlakjes of regeltjes van 3mm moet klikken. Ik zou het liefst bijna blind het juiste nummer vinden, net als ik nu gewend ben met mijn Nokia.

Dus:
  • kan ik eenvoudig scrollen in de lijst die hij vindt bij de aangegeven letters, en hoe?
Als jullie het een beetje kunnen omschrijven (ik kan er helaas geen demofilmpje hiervan van vinden), dan ben ik verkocht.

Alvast bedankt
Ik heb de HTC Touch Dial en eigenlijk heb je het uitschuiftoetsenbord niet nodig :+

Het voordeel van uitschuiven is dat het scherm aan gaat, scheelt toch weer een handeling (aan/uit knop bedienen). Qua bediening en de manier waarop het toestel contactpersonen zoekt is hetzelfde:
het apparaat gaat elke mogelijke combinaties van de ingedrukte toetsen na, dus als je 56 intoetst worden alle contactpersonen die aan de combinatie <jkl> + <mno> voldoen getoond (*jo*, *ko*, *lo*, enz). Werkt zeer prettig en kan met 1 handje, het toestel opent de telefoon applicatie zodra je het toetsenbord uitschuift of op de groene beltoets drukt.

Het nadeel van het uitschuiftoetsenbord is dat die vrijwel altijd openschuift als je het toestel in je broekzak wil stoppen, dit is op te lossen door het toestel op zijn kop in je broekzak te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TweakMarkster schreef op zondag 09 maart 2008 @ 11:02:
[...]

2 pagina's terug staat het antwoord op je vraag. Beetje zelf initiatief en zoeken mag best hoor. }:O

TweakMarkster in "HTC Touch Cruise - Deel 2"
Ik lees elke dag alle nieuwe posts deze had ik even gemist. In ieder geval bedank voor de info !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2008 @ 15:07:

Dus:

Alvast bedankt
Het toetsenbord werkt fijn. Je kan standaard kiezen uit 3 toetsenborden, waarvan ik de volgende zeer vaak gebruik:
Afbeeldingslocatie: http://img135.imageshack.us/img135/3853/screenshotcr1.png
Je merkt eigenlijk geen verschil met een "echt" toetsenbord. Je vingers passen sowieso op de toetsen en het gaat allemaal automatisch. Ik sms hier even snel mee als met mijn k800i. Verder gebruik ik de laatste tijd ook wel vaak de handschriftherkenning, een linkje die een paar pagina's terug is gegeven. Dit werkt ook zeer fijn :)

Je kan heel makkelijk via het home screen naar de contacten gaan. Standaard zit er rechtsonderin een koppeling naar je telefoonboek. Zie hiervoor de screenshot van mijn home screen:
Afbeeldingslocatie: http://img174.imageshack.us/img174/7836/homescreenzg0.png

In het telefoonboek kan je op meerdere manieren scrollen. In de volgende review heb je uitgebreid staan wat de mogelijkheden van het telefoonboek zijn. Je kan een naam met de toetsenbordjes (ook die ik hierboven laat zien) intypen, je kan aan de zijkant de beginletter opzoeken (werkt het handigst met de stylus), en je kan via de "touch scrolltechniek" makkelijk met je duim naar beneden browsen. In dit filmpje kun je zien hoe makkelijk je naar beneden scrollt zonder de scrollbar te gebruiken. Dit gaat overal, in smsjes, email, webpagina's, programma menu, telefoonboek etc. Dit werkt echt heel fijn! :)

Daarnaast vind ik de Touch Cruise ook veel mooier dan de Touch Dual ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0cool12342
_AvA_ schreef op zondag 09 maart 2008 @ 12:49:
[...]

Ik wil niet lullig doen, maar ik denk dat het een hard reset word... Heb je een backup?
Dat dacht ik al naja tis gebeurd hard reset en nu maar alles terug zetten (A) maar welk prog gebruiken jullie voor backups?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@sip68 en @Brrrt:
Helemaal top, deze toelichting. Precies wat ik nodig had om de stap te maken. Goede uitleg, goede voorbeelden.

Bedankt _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2008 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
brrrt schreef op zondag 09 maart 2008 @ 16:14:
[...]

Het toetsenbord werkt fijn. Je kan standaard kiezen uit 3 toetsenborden, waarvan ik de volgende zeer vaak gebruik:
[afbeelding]
Je merkt eigenlijk geen verschil met een "echt" toetsenbord. Je vingers passen sowieso op de toetsen en het gaat allemaal automatisch. Ik sms hier even snel mee als met mijn k800i. Verder gebruik ik de laatste tijd ook wel vaak de handschriftherkenning, een linkje die een paar pagina's terug is gegeven. Dit werkt ook zeer fijn :)

Je kan heel makkelijk via het home screen naar de contacten gaan. Standaard zit er rechtsonderin een koppeling naar je telefoonboek. Zie hiervoor de screenshot van mijn home screen:
[afbeelding]

In het telefoonboek kan je op meerdere manieren scrollen. In de volgende review heb je uitgebreid staan wat de mogelijkheden van het telefoonboek zijn. Je kan een naam met de toetsenbordjes (ook die ik hierboven laat zien) intypen, je kan aan de zijkant de beginletter opzoeken (werkt het handigst met de stylus), en je kan via de "touch scrolltechniek" makkelijk met je duim naar beneden browsen. In dit filmpje kun je zien hoe makkelijk je naar beneden scrollt zonder de scrollbar te gebruiken. Dit gaat overal, in smsjes, email, webpagina's, programma menu, telefoonboek etc. Dit werkt echt heel fijn! :)

Daarnaast vind ik de Touch Cruise ook veel mooier dan de Touch Dual ;)
Hoe heet die calendar plugin ook alweer die jij erop hebt staan? (ben 'm aan het zoeken, maar kan niet meer op de naam komen :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2008 @ 16:42:
@sip68 en @Brrrt:
Helemaal top, deze toelichting. Precies wat ik nodig had om de stap te maken. Goede uitleg, goede voorbeelden.

Bedankt _/-\o_
Ik bedenk me net dat het nog sneller kan met de Touch Flo interface (de beruchte kubus).
Op 1 zijde van de kubus kan je 9 contactpersonen kwijt. Even met de duim de kubus oproepen (van de onderkant van het scherm omhoog touchen), de laatst gebruikte kubus-kant staat geselecteerd en anders even de duim van links naar recht of van rechts naar links over het scherm bewegen om de kubus te draaien.

Een andere handige mogelijkheid van de Touch-familie is de scroll-functie. Even de bewuste internetpagina een slinger met vinger of duim geven en de pagina gaat scrollen. Het scrollen stoppen doe je door nog een keer het scherm te touchen.

De stylus gebruik ik amper, is meer uit gewoonte dat ik die pak(te), mijn vorige toestel is een Qtek/HTC 9100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

ik check regelmatig mijn mail van het werk via de exchange / webmail. ik vind het bijzonder irritant dat ik iedere keer de frames moet aanpassen om mijn mail te kunnen lezen.. iemand hier iets op gevonden?

(het linker frame met daarin inbox, ... e.d. beslaat zowat het hele scherm, ik moet dat frame kleiner maken (slepen, en altijd pielen om net goed op het randje te zitten))
Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat over de HTC Touch Cruise. Discussie over welk abonnement je er het beste bij kan nemen, hoort hier niet.