Heb nog even voor je gezocht, maar kan geen bronnen vinden. Ik werk zelf in de LCD industrie en we maken displays voor mobiele toepassingen (o.a. telefoons en camera's voor alle grote jongens). Ik hoorde vandaag dat we ook de display module van de Cruise leveren.Spitie schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 14:58:
[...]
Mijn htc touch heeft dit probleem ook, wist niet dat het veel voorkomend was?
In mijn geval weigert echter de orangeshop mij garantie te geven (drukschade, right.)
Heb je misschien bronnen van dit fenomeen? Dan sta ik wat sterker en wil het misschien wel lukken! Of zou het makkelijker zijn via htc zelf?
Die drukschade, zoals jij het noemt, is een telefoonprobleem (!) en niet iets wat je zelf veroorzaakt. De mechanische toleranties zijn van de telefoon zijn dan te krap. De displaymodule wordt te sterk in de telefoonbehuizing geklemt en daardoor ontstaat druk op het display. Of er drukt iets binnenin de telefoon tegen de onderkant, het backlight, van de display module. Het kan eventueel ook nog iets te maken hebben met het touchscreen. Die is meestal m.b.v. optische lijm op de displaymodule geplakt. Slecht lijmen geeft ook wel eens artefacten. Maar aangezien het newtonringen zijn, is het hoogstwaarschijnlijk gerelateerd aan de backlight optische folies (vocht of druk).
Edit: Mijn eigen opmerking over het touchscreen heeft me nog aan het denken gezet. Het touchscreen is ook een twee laags systeem. Het kan nog zijn dat de oorzaak van de newtonringen in het touchscreen zit. Dat leveren wij niet
Laat je in ieder geval niet te makkelijk afschepen in de winkel. Het is net zoiets als een gebroken scherm bij mobieltjes. In onze vrijgave testen voor grote klanten zoals Nokia moeten de telefoons en de displays 300 keer random vallen vanaf 1 meter overleven. En als je bij de winkel komt met je kapotte schermpje ben je het altijd zelf schuld.
[ Voor 25% gewijzigd door Masimo op 05-03-2008 23:00 ]