HTC Touch Cruise - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste
Acties:
  • 157.037 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Kievit1964 schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 14:48:
[...]

ik kom er niet uit, hij synchroniseert over USB maar draadloos niet. Soms gaat hij synchriniseren maar blijft hij wel erg lang bezig zodat ik hem maar stop.
Kun a.u.b _/-\o_ je wat specifiek zijn wat je precies gedaan hebt?
- Maak partnership vanuit computer die al tegen Exchange werkt.
- Zet bij de servername de FQDN van de Exchange server. Als je bij Outlook bijv. "pizza01" hebt staan pikt Windows Mobile dit niet, je moet daar voluit "pizza01.mijnbedrijf.tld" invullen als je domain "mijnbedrijf.tld" is.
- Zet in WM in System->Connections vervolgens bij Exceptions "*.mijnbedrijf.tld" neer, default is namelijk alles met een punt 'internet' en dan disconnect ie VPN. Zodra je een exception zet dat het intranet is pakt ie wel My Work Connection en daarmee je VPN.

Het stomme is dus, als je pizza01 invult dialt ie wel het VPN, maar timeout ie op sync, en als je pizza01.mijnbedrijf.tld invult disconnect ie VPN zodra ie gaat syncen, en dan is het server not found.

[ Voor 10% gewijzigd door curry684 op 01-03-2008 18:08 ]

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:44

TheVMaster

Moderator WOS
BeQuietAndDrive schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 01:13:
[...]

Frustrerend kan dat zijn inderdaad. Ik had het met mijn SPV M500. Vijf exemplaren versleten in het begin (in een periode van zo'n 8 weken). Hardware knoppen die niet werkten, geen geluid meer, spontane resets. Mijn huidige doet het overigens wel alweer drie jaar :) ik hoop binnenkort de TC aan te schaffen als vervanger, ik hoop dat die een betere start kent dan mijn SPV (en jouw TC ;)).
Ik begreep ook bij de Belcompany dat ze zeer slecht leverbaar zijn. Bij 'mijn' Belcompany wordt er elke week maar één exemplaar geleverd. Ik heb afgelopen vrijdag het laatste exemplaar meegenomen en zal straks eens met m'n Bluetooth headset op gaan bellen en eens kijken of het met dit exemplaar wel goed gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 22:05
coldasice schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 21:40:
[...]

copy paste in je windows start up folder

waarom laat iedereen zijn 6 of 5 snelkoppelingen van home toch altijd bovenaan staan???waarom zet je die niet naar onderen...dan kun je er veel makkelijker bij....
Was er al achter, maar bedankt _/-\o_ ! Hoe zet je de 5 a 6 snelkoppelingen naar beneden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 23:45
Vjenne-ICT schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 19:11:
[...]

Was er al achter, maar bedankt _/-\o_ ! Hoe zet je de 5 a 6 snelkoppelingen naar beneden dan?
- Idd dat vraag ik me ook af en hoe kan ik die weer tab weg laten (+ muziek tab erbij)?
- Ik zag verder ook dat bij een aantal mensen die dat gedaan hebben, de tab met: normaal geluid, tril etc. niet meer goed wordt weergegeven. Dan staat er None ipv normaal enzo...

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Laatst online: 14:48
Ik krijg bij het installeren van programma's via mijn pc de melding dat activesync niet gevonden kan worden.

Ik gebruik Vista, en mijn mobile center geeft aan verbonden te zijn. Hoe los ik dit op?

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kievit1964
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-03 17:47
curry684 schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 18:07:
[...]

- Zet bij de servername de FQDN van de Exchange server. Als je bij Outlook bijv. "pizza01" hebt staan pikt Windows Mobile dit niet, je moet daar voluit "pizza01.mijnbedrijf.tld" invullen als je domain "mijnbedrijf.tld" is.
- Zet in WM in System->Connections vervolgens bij Exceptions "*.mijnbedrijf.tld" neer, default is namelijk alles met een punt 'internet' en dan disconnect ie VPN. Zodra je een exception zet dat het intranet is pakt ie wel My Work Connection en daarmee je VPN.

Het stomme is dus, als je pizza01 invult dialt ie wel het VPN, maar timeout ie op sync, en als je pizza01.mijnbedrijf.tld invult disconnect ie VPN zodra ie gaat syncen, en dan is het server not found.
Partnerschip aanmaken? Hoe doe je dit?

Mijn outlook exchange adres via intenet op TC= https://abc.werk.nl/exchange (dit werkt, na beveiligings waarschuwing)

Mijn exchange server is volgens outlook op mijn Desktop = def-gh.nl.werk.intra

Ik heb TC ingesteld bij verbindingen als volgt: verbinden via GPRS-Internet (kan hier geen VPN instellen)
Tweede optie is verbinden via werk-inter: hiermee kan ik VPN instellen.

Bij serveradres bij Synch. heb ik ingevuld: abc.werk.nl

Het volgende gebeurdt nu:
TC-verbindingen op GPRS-Internet en werk-inter: verbindt via WiFi gaat synchroniseren en zegt uiteindelijk: Dan stop hij en zegt dat de server tijdelijk niet berijkbaar wegens tijdelijke netwerkproblemen.

TC op GPRS-internet en Gprs-Internet: gaat verbinden met GPRS maar verder lijkt er weinig te gebeuren. Blijft echt minuten lang bezig terwijl hij alleen de agenda van één dag moet binnenhalen. Dan stop hij en zegt dat de server tijdelijk niet berijkbaar wegens tijdelijke netwerkproblemen.

Vul ik in als server: def-gh.nl.werk.intra dan gaat het helemaal niet goed want dan zegt hij server kan niet worden bereikt.

Ik heb alle mogelijke uizonderingen ingesteld dus daar zou het ook niet aan moeten liggen.
(*.werk.nl; *.intra.werk.nl; *.werk.intra.nl;

Enig idee waar het (nog) niet goed zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
curry684 schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 18:07:
[...]

Ehh..maar (ik heb de voorgaande berichten niet gelezen, dus vergeef me ff als ik dom overkom :+) je kunt toch eenvoudig direct syncen met Exchange, te VPNen? Ik kan je vertellen dat ik dan geen partnership met een pc hoef te maken hoor.

Gewoon Active Sync op de TC starten dan kiezen voor Server Configureren. Bij bedrijfsnaam vul ik dan gewoon het web adres is (in mijn geval webmail.bedrijfsnaam.nl, vervolgens mij username/password/domein en dan de rest default laten (of desgewenst aanpassen). Voor de volledigheid : wij gebruiken Exchange 2003 ;)
Devian schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 20:43:
Ik krijg bij het installeren van programma's via mijn pc de melding dat activesync niet gevonden kan worden.

Ik gebruik Vista, en mijn mobile center geeft aan verbonden te zijn. Hoe los ik dit op?
Ze detecteren dus niet dat je geen activesync, maar Mobile Center gebruikt? HMm..misschien is de software te oud?

[ Voor 12% gewijzigd door TheVMaster op 01-03-2008 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venigo
  • Laatst online: 28-08 23:49

venigo

Thanks! Greetz!

Aankomende woensdag ben ik waarschijnlijk een trotse gebruiker van de Cruise,
Nou ben ik van plan om een houder te bestellen, nu is mijn vraag is dit een goede keuze?

HR Richter PDA Houder II.
Veripart Car Charger Mini USB.

En wie zijn er hier van plan om WM 6.1 op hun Cruise te gaan draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMarkster
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-09-2023
venigo schreef op zondag 02 maart 2008 @ 00:00:
Aankomende woensdag ben ik waarschijnlijk een trotse gebruiker van de Cruise,
Nou ben ik van plan om een houder te bestellen, nu is mijn vraag is dit een goede keuze?

HR Richter PDA Houder II.
Veripart Car Charger Mini USB.
Tja, ik ben geen voorstander van de HR Richter. Zowiezo is de zuignap niet echt geweldig (wellicht als je je voorruit perfect schoon krijgt wel) en heeft het een schuif systeem aan de zijkant. Deze zorgt ervoor dat je PDA of te strak erin zit of net ff te los. De zijkanten die je naar binnen schuift kunnen ook knopjes gaan indrukken (had ik bij mijn Qtek2020i). En het neemt naar mijn mening teveel zicht weg. De Pro-Clip die ik nu heb ben ik echt super tevreden over, helemaal omdat mijn voorruit gewoon helemaal vrij is. Daarnaast is de HR Richter naar mijn mening niet van echt goede kwaliteit plastic gemaakt.
Met de Veripart Car Charger is niets mis mee. Die kun je zonder meer aanschaffen, maar zou het dan doen i.c.m. met de Brodit Passive houder. Komt wel bij dat je nog een "ophang"-systeem nodig hebt. Dan zou je kunnen kiezen voor de Pro-Clip van Brodit of de Banana zuignap.
Succes met kiezen :+
En wie zijn er hier van plan om WM 6.1 op hun Cruise te gaan draaien?
Absoluut, maar dan wel als de officiële update voor de Cruise er is. Geen zin om eigen gebakken roms te installeren. Maak eerst nog wel ff een back-up, zodat ik vervolgens direct weer alles erop kan zetten en weer verder kan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Wat ik me nog afvraag:

Ik heb WkTask ipv de Windows taakbeheer. Nu kun je uiterst rechts boven in tikken om het menu van WkTask te activeren. Daarnaast staan je icoontjes (3G, bereik, volume en batterij). Normaal gesproken kun je op 1 van deze icoontjes klikken en dan krijg je ze vergroot te zien zodat je kunt kiezen. Nu krijg ik ze niet meer vergroot te zien maar kan alleen activeren, door op de kleine icoontjes te tikken. Klopt dit?
Hebben meer mensen dit met WkTask???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 22:38
Ik heb sinds afgelopen vrijdag de Cruise. Ik heb al een nachtje slapen overgeslagen omdat het zo leuk is ermee te spelen. Wat een prachtding.

Heeft iemand ervaring of tips voor een dual sim adapter? Ik heb namelijk een prive en een zakelijke sim, maar geen zin om twee telefoons mee te slepen.
Beide sims zijn 3G UMTS kaartjes. Ik wil graag volledige functionaliteit behouden.
Wat ik tot nu toe gevonden heb is dat de analoge dual adapters goed werken op WM6 phones. Het omschakelen van de een naar de andere sim gaat dan m.b.v. de vliegtuig modus.
Er zijn ook (en veel meer) digitale dual adapters. Daarbij krijg je allerlei toeters en bellen in een opstart menuutje. Bij vrijwel all types gaat de UMTS functionaliteit verloren.
Als iemand meer verstand van zaken of ervaring er mee heeft, hou ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMarkster
Monda schreef op zondag 02 maart 2008 @ 00:31:
Wat ik me nog afvraag:

Ik heb WkTask ipv de Windows taakbeheer. Nu kun je uiterst rechts boven in tikken om het menu van WkTask te activeren. Daarnaast staan je icoontjes (3G, bereik, volume en batterij). Normaal gesproken kun je op 1 van deze icoontjes klikken en dan krijg je ze vergroot te zien zodat je kunt kiezen. Nu krijg ik ze niet meer vergroot te zien maar kan alleen activeren, door op de kleine icoontjes te tikken. Klopt dit?
Hebben meer mensen dit met WkTask???
De vergroting van de icoontjes (dat strip tekst wolkje) zit ingebakken bij het weergeven van een groot startmenu (instellingen->groot startmenu). Als je deze namelijk uitzet, krijg je het wolkje ook niet meer.

[ Voor 17% gewijzigd door TweakMarkster op 02-03-2008 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMarkster
Masimo schreef op zondag 02 maart 2008 @ 00:37:
Ik heb sinds afgelopen vrijdag de Cruise. Ik heb al een nachtje slapen overgeslagen omdat het zo leuk is ermee te spelen. Wat een prachtding.

Heeft iemand ervaring of tips voor een dual sim adapter? Ik heb namelijk een prive en een zakelijke sim, maar geen zin om twee telefoons mee te slepen.
Beide sims zijn 3G UMTS kaartjes. Ik wil graag volledige functionaliteit behouden.
Wat ik tot nu toe gevonden heb is dat de analoge dual adapters goed werken op WM6 phones. Het omschakelen van de een naar de andere sim gaat dan m.b.v. de vliegtuig modus.
Er zijn ook (en veel meer) digitale dual adapters. Daarbij krijg je allerlei toeters en bellen in een opstart menuutje. Bij vrijwel all types gaat de UMTS functionaliteit verloren.
Als iemand meer verstand van zaken of ervaring er mee heeft, hou ik me aanbevolen.
Ik heb er geen verstand van of ervaring mee, maar ik lees op deze pagina (http://www.dual-sim.nl/faq.php) dat zij een dual sim adapter aanbieden die de 3G functionaliteit behoudt. Of in ieder geval hun Magic-Sim 16th adapter. Dus wellicht kun je hier meer mee kan en kom je verder in je zoektocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
TweakMarkster schreef op zondag 02 maart 2008 @ 00:48:
[...]

Ik heb er geen verstand van of ervaring mee, maar ik lees op deze pagina (http://www.dual-sim.nl/faq.php) dat zij een dual sim adapter aanbieden die de 3G functionaliteit behoudt. Of in ieder geval hun Magic-Sim 16th adapter. Dus wellicht kun je hier meer mee kan en kom je verder in je zoektocht.
Thanks. Die site was ik ook al tegengekomen. Ik heb ze net een mailtje gestuurd en om advies gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
TweakMarkster schreef op zondag 02 maart 2008 @ 00:39:
[...]

De vergroting van de icoontjes (dat strip tekst wolkje) zit ingebakken bij het weergeven van een groot startmenu (instellingen->groot startmenu). Als je deze namelijk uitzet, krijg je het wolkje ook niet meer.
Dankjewel! Duidelijk, ik heb groot startmenu uit gedaan ivp snelheidswinst.

Verder nog een vraag over de windows opstartfolder.

Hier staan 2 dingen die mij bekent voor komen (poutlook en WkTask) en 2 die ik niet ken:

- sddaemon en PKG

Weet iemand wat dit voor programma's zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

TheVMaster schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 21:07:
[...]

Ehh..maar (ik heb de voorgaande berichten niet gelezen, dus vergeef me ff als ik dom overkom :+) je kunt toch eenvoudig direct syncen met Exchange, te VPNen? Ik kan je vertellen dat ik dan geen partnership met een pc hoef te maken hoor.
Partnership is niet nodig inderdaad, maar ach maakt het weer wat eenvoudiger en wil je meestal toch wel. Vista Mobile Device Center biedt iig automatisch tijdens het aanmaken van de partnership aan dat ie een Exchange connectie gevonden heeft en of je die wil configgen voor synchronizatie.
Gewoon Active Sync op de TC starten dan kiezen voor Server Configureren. Bij bedrijfsnaam vul ik dan gewoon het web adres is (in mijn geval webmail.bedrijfsnaam.nl, vervolgens mij username/password/domein en dan de rest default laten (of desgewenst aanpassen). Voor de volledigheid : wij gebruiken Exchange 2003 ;)
En jullie gebruiken blijkbaar een Exchange 2003 die wel al z'n vitale poorten en verbindingen aan internet openhangt, een van de dingen die ik zelf als sysadmin vertik te doen verder dan POP3 en SMTP. En dus wil ik het via VPN vanuit het trusted LAN, en dat maakt het dus een stuk complexer.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMarkster
Monda schreef op zondag 02 maart 2008 @ 01:00:
[...]

Dankjewel! Duidelijk, ik heb groot startmenu uit gedaan ivp snelheidswinst.

Verder nog een vraag over de windows opstartfolder.

Hier staan 2 dingen die mij bekent voor komen (poutlook en WkTask) en 2 die ik niet ken:

- sddaemon en PKG

Weet iemand wat dit voor programma's zijn?
Een simpele Google search leert ons dat Sddaemon = Cyberon Voice Speed Dial Software. Gebruik je je geen voice dailing? kun je hem dus gewoon verwijderen.
De PKG.lnk is een ander verhaal. Niemand (zelfs XDA-developers) heeft het antwoord erop. Het linked naar Windows\PKG.exe, maar zodra je dat aantikt doet niet echt iets... Het is wel een systeem+hidden+archief bestand, dus zal wel belangrijk zijn. Men heeft dit bestand verwijderd uit de start-up zonder merkbare gevolgen, maar wat het is en doet... ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
TweakMarkster schreef op zondag 02 maart 2008 @ 01:22:
[...]

Een simpele Google search leert ons dat Sddaemon = Cyberon Voice Speed Dial Software. Gebruik je je geen voice dailing? kun je hem dus gewoon verwijderen.
De PKG.lnk is een ander verhaal. Niemand (zelfs XDA-developers) heeft het antwoord erop. Het linked naar Windows\PKG.exe, maar zodra je dat aantikt doet niet echt iets... Het is wel een systeem+hidden+archief bestand, dus zal wel belangrijk zijn. Men heeft dit bestand verwijderd uit de start-up zonder merkbare gevolgen, dus...
Thnx voor je uitleg!

Ik had google toegepast maar Cyberon Voice Speed Dial Software gaf mij nog niet direct duidelijkheid ivm hoog newbie-gehalte ;)

Vreemd idd van PKG... Laat t wel staan dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMarkster
Masimo schreef op zondag 02 maart 2008 @ 00:58:
[...]

Thanks. Die site was ik ook al tegengekomen. Ik heb ze net een mailtje gestuurd en om advies gevraagd.
Ja, zij zullen er wel ervaring mee hebben :P
Succes d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:26

Dav0s

Hr?

Ik heb net mijn HTC Touch Cruise binnen, echt een pracht apparaat. Helaas gaat mijn vodafone abo met internet pakket pas in mei in, dus tot die tijd moet ik het met een internet-loos debitel telfort abo'tje doen.
Nu geeft mijn HTC Touch Cruise constant bovenaan het 'Roaming' driehoekje. Betekent dit dat ik flink extra aan het betalen ben voor Roaming (zou niet weten waarvoor, heb de weer-plugin niet geactiveerd en doe op dit moment ook geen andere dingen op internet) of geeft hij dat driehoekje standaard aan? Weet iemand hier meer over, zou vervelend zijn als ik opeens flink moet gaan betalen hiervoor terwijl ik het eigenlijk niet gebruik. Of weet iemand waar je het kan uitschakelen?

Mijn dank is groot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Masimo schreef op zondag 02 maart 2008 @ 00:58:
[...]

laat je ervaringen ed even hier weten is wel interessant nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er nog altijd geen driver voor de video problemen ?
vind het wel lastig dat mn beeld heel de tijd zo schokt bij het filmen ...

[ Voor 3% gewijzigd door een moderator op 02-03-2008 11:49 . Reden: groeten is niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 10:13:
[...]

laat je ervaringen ed even hier weten is wel interessant nl
Uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 10:23:
is er nog altijd geen driver voor de video problemen ?
vind het wel lastig dat mn beeld heel de tijd zo schokt bij het filmen ...

greets
Even teruglezen in dit topic: die driver komt er definitief niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 10:40:
[...]

Even teruglezen in dit topic: die driver komt er definitief niet.
amai wat een schande :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:10
Ik gebruik de TC nu een paar maanden naar volle tevredenheid, eindelijk ook het syncen met Exchange aan de praat, ideaal. Wel heb ik nog 2 vraagjes:
- Klopt het dat als ik Push-mail wil aanzetten ("When items arrive" kiezen bij de Schedule voor ActiveSync) dat AciveSync dan altijd moet draaien?
- Weet iemand hoe ik de notification voor nieuwe mail uit kan zetten? Nu komt er linksonder zo'n notification en trilt de phone even, kan dat uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DRAFTER86 schreef op zondag 02 maart 2008 @ 11:59:
- Weet iemand hoe ik de notification voor nieuwe mail uit kan zetten? Nu komt er linksonder zo'n notification en trilt de phone even, kan dat uit?
system>sounds & notifications?? --> tabblad notifications .. moet lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:10
Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 12:52:
[...]

system>sounds & notifications?? --> tabblad notifications .. moet lukken
Het trillen/piepje gaat daarmee wel uit maar ik krijg nog steeds de notification...

Edit:
Antwoord gevonden (reg-edit):
http://forum.xda-develope...php?p=1565104&postcount=8

Blijft over of het nu zo is dat ActiveSync continue moet runnen voor Push-mail...

[ Voor 27% gewijzigd door DRAFTER86 op 02-03-2008 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 12:56:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Comm\ConnMgr\Planner\Settings\
SuspendResume = GPRS_bye_if_device_off
CacheTime = xxx (where xxx are seconds before auto disconnect, for me the best value is 60)
Ik heb dit ook ingesteld maar nu moeten een hoop aplicaties telkens weer opnieuw verbinding maken. Ik wil dit weer instellen naar de originele waarde.
Kan iemand mij vertellen wat er origineel staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

mno

TweakMarkster schreef op zondag 02 maart 2008 @ 01:22:
[...]
De PKG.lnk is een ander verhaal. Niemand (zelfs XDA-developers) heeft het antwoord erop. Het linked naar Windows\PKG.exe, maar zodra je dat aantikt doet niet echt iets... Het is wel een systeem+hidden+archief bestand, dus zal wel belangrijk zijn. Men heeft dit bestand verwijderd uit de start-up zonder merkbare gevolgen, maar wat het is en doet... ???
Ik weet ook niet wat pkg.exe doet, maar heb hem voor de gein even met een hex-editor bekeken. Kan er weinig uit halen, behalve dit stukje tekst:
c:\Documents and Settings\Jocelyn_Yang.HTCTAIPEI\Desktop\Autorun_package_splash_2577\PKG\Windows Mobile 5.0 Pocket PC SDK (ARMV4I)\Release\PKG.pdb
Denk dat we het maar aan Jocelyn moeten vragen. ;)

Microsoft zegt over .pdb files:
The .PDB extension stands for "program database." It holds the new format for storing debugging information that was introduced in Visual C++ version 1.0.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Nu online

mno

@Fonta, bij mij is het als volgt:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Comm\ConnMgr\Planner\Settings]
"SuspendResume"=hex(7):\
47,00,50,00,52,00,53,00,5f,00,62,00,79,00,65,00,5f,00,69,00,66,00,5f,00,64,\
00,65,00,76,00,69,00,63,00,65,00,5f,00,6f,00,66,00,66,00,00,00

[ Voor 75% gewijzigd door mno op 02-03-2008 13:38 ]

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Worden jullie ook zo gek van dat je steeds het toetsenbord moetg veranderen? Ik wel en heb hier een oplossing voor, zie onderstaande twee links:

Link naar het tooltje

Check ook deze link even anders werkt het niet lekker

Zijn er vragen laat het dan weten.

ps: misschien iets voor de startpost?

[ Voor 4% gewijzigd door Vjenne-ICT op 02-03-2008 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Kan iemand mij ook nog helpen met onderstaande?

Ik heb een probleem met mijn Cruise, de backup word afgebroken. Hij kan de volgende bestanden niet inlezen: eT9AsDb.Adb, eT9CDb.Cdb en eT9Rudb.Adb

Zijn dit bestanden van het woordenboek of heb ik datg verkeerd?

Ik gebruik trouwens SPB BACKUP Versie 1.6.3 Build 2906

Weet trouwens iemand ook hoe ik een snelkoppeling voor OPERA MINI 4.0 kan maken? Die heb ik namelijk niet, wel eentje voor de gewone versie die standaard bij de Cruise word geleverd.

Wie kan mij helpen? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Nog een vraagje: Ik kan de weather info file (HH_0413_WeatherCities.xml) niet overschrijven/vervangen? Als ik ''read only'' aanpas/uitschakel en de tel opnieuw opstart dan llukt het ook nog niet! Wie kan mij helpen hiermee?

Gebruik in het vervolg aub de edit-knop :Y)

[ Voor 11% gewijzigd door pven op 02-03-2008 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 10:54

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

TweakMarkster schreef op zondag 02 maart 2008 @ 00:26:

Absoluut, maar dan wel als de officiële update voor de Cruise er is. Geen zin om eigen gebakken roms te installeren. Maak eerst nog wel ff een back-up, zodat ik vervolgens direct weer alles erop kan zetten en weer verder kan. :)
Geloof mij dat de officiele roms van HTC een stuk trager zijn als de roms die er nu zijn. MIjn Cruise is retesnel en als ik dan speel met de cruise van een maat van me dan is dat ding ongelovelijk traag....echt heeeeeeeeel traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02-2022
Yzord schreef op zondag 02 maart 2008 @ 15:02:
[...]

Geloof mij dat de officiele roms van HTC een stuk trager zijn als de roms die er nu zijn. MIjn Cruise is retesnel en als ik dan speel met de cruise van een maat van me dan is dat ding ongelovelijk traag....echt heeeeeeeeel traag.
Ik, en met mij erg veel andere mensen, weten nog te weinig de grote voordelen (afgezien van de snelheid) van de cooked ROMS. Zo speelt bij velen de vraag hoe het zit met de garantie op het toestel in het geval van een externe ROM.
Ook speelt bij mij de vraag of alles naar behoren werkt (?)

@Yzord: Heb je de laatste versie van Bepe erop staan (Full of Light)? Zou je misschien een filmpje kunnen maken waar naar voren komt hoe snel die is :p?

[ Voor 6% gewijzigd door radem205 op 02-03-2008 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Hebben meer mensen problemen met de ontvangst? Ik heb een Vodafone abo, en thuis valt regelmatig de verbinding weg ('geen service'), terwijl dezelfde SIM-kaart in een andere telefoon geen problemen geeft. Ook mijn Vodafonekaart in een andere telefoon werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:28
ehuurman schreef op zondag 02 maart 2008 @ 15:24:
Hebben meer mensen problemen met de ontvangst? Ik heb een Vodafone abo, en thuis valt regelmatig de verbinding weg ('geen service'), terwijl dezelfde SIM-kaart in een andere telefoon geen problemen geeft. Ook mijn Vodafonekaart in een andere telefoon werkt prima.
Ik heb exact hetzelfde.
Ook met het Vodafone netwerk en nooit problemen gehad met dezelfde sim in mijn vorige telefoon. :(

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
Mr_Blobby schreef op zondag 02 maart 2008 @ 15:35:
[...]
Ik heb exact hetzelfde.
Ook met het Vodafone netwerk en nooit problemen gehad met dezelfde sim in mijn vorige telefoon. :(
Ik heb ook Vodafone inclusief internet maar echt helemaal geen problemen. Werkt helemaal super!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:10

Pinobigbird

doesn't share food!

Mr_Blobby schreef op zondag 02 maart 2008 @ 15:35:
[...]
Ik heb exact hetzelfde.
Het zal toch niet waar zijn :S Ik was net van plan dit toestel i.c.m. een Vodafone abo te kopen :| Nu ben ik wel erg benieuwd naar reacties van andere Vodafone gebruikers.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen210
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-06 17:43
Pinobigbird schreef op zondag 02 maart 2008 @ 15:39:
[...]

Het zal toch niet waar zijn :S Ik was net van plan dit toestel i.c.m. een Vodafone abo te kopen :| Nu ben ik wel erg benieuwd naar reacties van andere Vodafone gebruikers.
Heb dit toestel genomen met een Vodafone abonnement maar heb nergens last van, is dus wel een nieuwe simkaart die ik bij het toestel kreeg. Misschien zijn er problemen met oudere sim kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
jeroen210 schreef op zondag 02 maart 2008 @ 15:44:
[...]

Heb dit toestel genomen met een Vodafone abonnement maar heb nergens last van, is dus wel een nieuwe simkaart die ik bij het toestel kreeg. Misschien zijn er problemen met oudere sim kaarten?
Ik heb inderdaad ook een nieuwe sim erbij gekregen en dus geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-08 19:43
TweakMarkster schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 13:12:
[...]

Volgens mij is er geen standaard waarde. Ik heb in verschillende posts van verscheidene mensen op meerdere forums gezien dat iedereen met een andere begingetal begint. Het enige dat ik wel weet is dat niet lager dan je begin waarde moet gaan zitten, anders moet je met een hamer erop slaan om een respons te krijgen :D
Deed me gelijk aan dit plaatje denken:
Afbeeldingslocatie: http://img.smape.com/images/review/HTC/Touch_Cruise/phs/HTC_Touch_Cruise_014.jpg :D

Maar om even terug te gaan naar een vraag van mij, een aantal pagina's terug:
Weet iemand hoe je de "outlook map" kan verwijderen? Ik heb 3 mappen staan, een SMS/MMS map, een Gmail map en een Outlook map (waar ik niks mee doe).

Kan je deze ook verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
jeroen210 schreef op zondag 02 maart 2008 @ 15:44:
[...]

Ik heb ook een nieuwe SIM-kaart... Ik ben dus thuis (binnen) niet mobiel te bereiken, het is echt te gek om los te lopen, ik woon hemelsbreed 5km van centrum Amsterdam af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen210
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-06 17:43
ehuurman schreef op zondag 02 maart 2008 @ 16:16:
[...]

Ik heb ook een nieuwe SIM-kaart... Ik ben dus thuis (binnen) niet mobiel te bereiken, het is echt te gek om los te lopen, ik woon hemelsbreed 5km van centrum Amsterdam af!
Ik woon in een dorp en ook in alle kleine rot dorpjes eromheen ben ik goed te bereiken. Vreemd dat jij geen bereik hebt :? Met een andere provider wel bereik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Yep, KPN geen probleem. Mijn vriendin heeft Vodafone in een oude Nokia en werkt ook prima...

Nog eens even goed getest. Het ligt echt aan de Cruise. Ook de KPN kaart geeft 'geen service', terwijl mijn Vodafone kaart in een Tytn volledig bereik heeft. Ik heb al eens een harde reset gedaan, maar dat heeft schijnbaar weinig geholpen. Iemand nog een gouden tip of moet ik contact met HTC opnemen?

[ Voor 62% gewijzigd door mrwolf op 02-03-2008 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thy... schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 13:05:
[...]

Ja, als je TomTom op je storage card hebt geïnstalleerd staat er op je card als het goed is een directory die 2577 heet met daarin AutoRun.exe. Verander de naam van deze map (naar bijv. 2577tomtom) en hij zal niet meer automatisch starten.
mooie tip ..hij doet het nu goed ...dank je wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Laatst online: 29-07 15:23
Sorry, ben ziek en niet scherp. 8)

[ Voor 92% gewijzigd door Damocles.NL op 02-03-2008 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
Hebben jullie trouwens ook zo'n asociaal langzame opstart bij de TC? Als ik de telefoon softreset, duurt 't soms gewoon een minuut voordat ik ook maar iets ermee kan. Soms opent mijn TC ook niet standaard de pin aanvraag, en moet ik moeilijk doen om dat wel te krijgen (wat ik specifiek doe kan ik niet zeggen... ik probeer altijd maar wat en anders reset ik 'm weer)...

Hoe kan je dat sneller krijgen? Sowieso bij het zwarte "smart mobility" scherm duurt 't enige tijd, dan komen pas de rode lettertjes, na nog een tijd daarop te hebben gewacht krijg ik 't HTC opstart scherm en dan krijg ik pas het WM6 opstartscherm, wat ook een halve minuut blijft hangen...

Ik vindt dit eigenlijk veel te lang duren, is hier iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een erg newb-vraagje...hoe ga ik naar HKLM/Software ofzo met Resco File Explorer? Of welke registry editor is best geschikt en hoe ga ik er dan naartoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-06 20:13

_AvA_

en dat ben zo.

Je kunt ook prima Total Commander gebruiken. Schijnt ook goed te werken.

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Laatst online: 13:50
Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 18:52:
Een erg newb-vraagje...hoe ga ik naar HKLM/Software ofzo met Resco File Explorer? Of welke registry editor is best geschikt en hoe ga ik er dan naartoe?
Ben je er wel zeker van dat je met resco file explorer je register ingaat en niet gewoon je file system... Zelf gebruik PHM registry tool, werkt ideaal

hier te vinden onder regeditor for PocketPC

succes

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand hoe je het geluid bij het intikken van een telefoonummer uit kan zetten?

Ik zie het niet bij telefooninstellingen en ook niet bij geluidsinstellingenstaan.

Dit geluid is echt superirritant en onnodig.....

EDIT: Laat maar, al gevonden. Staat toch bij telefooninstellingen.....

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2008 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Nu online

mno

brrrt schreef op zondag 02 maart 2008 @ 18:13:
Hebben jullie trouwens ook zo'n asociaal langzame opstart bij de TC? Als ik de telefoon softreset, duurt 't soms gewoon een minuut voordat ik ook maar iets ermee kan. Soms opent mijn TC ook niet standaard de pin aanvraag, en moet ik moeilijk doen om dat wel te krijgen (wat ik specifiek doe kan ik niet zeggen... ik probeer altijd maar wat en anders reset ik 'm weer)
Heb geen oplossing maar erger me er ook aan. Ik denk dat het starten van WM6 nou eenmaal zo lang duurt. Inderdaad kom je niet altijd in het pincode scherm. De snelste manier om dat alsnog te krijgen is denk ik op het groene telefoontje drukken.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
curry684 schreef op zondag 02 maart 2008 @ 01:04:
[...]

En jullie gebruiken blijkbaar een Exchange 2003 die wel al z'n vitale poorten en verbindingen aan internet openhangt, een van de dingen die ik zelf als sysadmin vertik te doen verder dan POP3 en SMTP. En dus wil ik het via VPN vanuit het trusted LAN, en dat maakt het dus een stuk complexer.
Eh..voor zover ik weet is het only webmail (https) wat open staat. Ik kan in ieder geval mijn 'fat' Outlook client alleen gebruiken als ik een VPN heb opgezet. Overigens geef ik als serveradres alleen webmail.bedrijf.nl in en niet webmail.bedrijf.nl/exchange..misschien dat dat wel werkt?

[ Voor 10% gewijzigd door TheVMaster op 02-03-2008 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kira12
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-08-2022
kun je ook bestanden via wifi versturen van de TC naar andere aparaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehuurman schreef op zondag 02 maart 2008 @ 16:39:
Yep, KPN geen probleem. Mijn vriendin heeft Vodafone in een oude Nokia en werkt ook prima...

Nog eens even goed getest. Het ligt echt aan de Cruise. Ook de KPN kaart geeft 'geen service', terwijl mijn Vodafone kaart in een Tytn volledig bereik heeft. Ik heb al eens een harde reset gedaan, maar dat heeft schijnbaar weinig geholpen. Iemand nog een gouden tip of moet ik contact met HTC opnemen?
Ik heb hetzelfde gehad met Telfort. Zie ergens eerder in dit topic of in deel1. Uiteindelijk heeft Telfort iets aangepast en sindsdien heb ik er (bijna) geen last meer van. Soms heb ik wel eens slechte ontvangst, maar dat is altijd op dezelfde plek, dus ik neem aan dat dat door de zender komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 19:58:
Weet er iemand hoe je het geluid bij het intikken van een telefoonummer uit kan zetten?

Ik zie het niet bij telefooninstellingen en ook niet bij geluidsinstellingenstaan.

Dit geluid is echt superirritant en onnodig.....

EDIT: Laat maar, al gevonden. Staat toch bij telefooninstellingen.....
Waar kun je dat instellen dan, kan het niet vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vjenne-ICT schreef op zondag 02 maart 2008 @ 21:59:
[...]

Waar kun je dat instellen dan, kan het niet vinden?
Ik zag het eerst dus ook niet, maar het staat in :

Instellingen > telefoon > en dan onder het kopje geluiden staat er Toetsenblok. Daarbij kan je kiezen uit korte tonen, lange tonen en uit. Op uit zetten en irritante geluid is weg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
weten jullie waar je de snelkoppelingen kan managen? Ik heb in mijn programma map een aantal snelkoppelingen naar programma's staan, die ik graag wil verplaatsen, en een die ik graag wil verwijderen (de snelkoppeling is niet verwijderd toen ik het programma van m'n telefoon haalde). Weten jullie hoe en waar ik dat kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 20:46

J-P

Syntax erro....

brrrt schreef op zondag 02 maart 2008 @ 22:47:
weten jullie waar je de snelkoppelingen kan managen? Ik heb in mijn programma map een aantal snelkoppelingen naar programma's staan, die ik graag wil verplaatsen, en een die ik graag wil verwijderen (de snelkoppeling is niet verwijderd toen ik het programma van m'n telefoon haalde). Weten jullie hoe en waar ik dat kan doen?
Windows/Startmenu/Programma's

Of de Engelse variant natuurlijk :P

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De afgelopen maanden kon ik prima mijn agenda synchroniseren met mijn desktop en via googlesync ook met de google agenda, maarrr nu vertikt hij het om de nieuwe agendapunten vanaf de telefoon op de desktop te zetten. (task e.d. gaan wel goed) Heeft iemand ervaring met het probleem? Mogelijke oplossing??

thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
mno schreef op zondag 02 maart 2008 @ 20:54:
[...]

Heb geen oplossing maar erger me er ook aan. Ik denk dat het starten van WM6 nou eenmaal zo lang duurt. Inderdaad kom je niet altijd in het pincode scherm. De snelste manier om dat alsnog te krijgen is denk ik op het groene telefoontje drukken.
Idd, bij mij start ie ook sloom op en pincode scherm komt soms wel soms niet...

Verder start TomTom echt Uber langzaam op! Kan me niet herinneren dat dat altijd al zo was (heb intussen wat kleine tweaks (fps in register, groot start menu uit + Windows Taakbeheer weergave in home uit en WkTask geinstalleerd).
Mijn TomTom doet er tussen de 12 en 15 seconden over om op te starten op mn Cruise... |:(

Kan iemand checken hoeveel tijd het opstarten bij een ander in beslag neemt en mocht dit niet normaal zijn, hoe ik dit kan oplossen...

[ Voor 4% gewijzigd door Monda op 03-03-2008 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Monda schreef op maandag 03 maart 2008 @ 01:13:
[...]

Verder start TomTom echt Uber langzaam op! Kan me niet herinneren dat dat altijd al zo was (heb intussen wat kleine tweaks (fps in register, groot start menu uit + Windows Taakbeheer weergave in home uit en WkTask geinstalleerd).
Mijn TomTom doet er tussen de 12 en 15 seconden over om op te starten op mn Cruise... |:(

Kan iemand checken hoeveel tijd het opstarten bij een ander in beslag neemt en mocht dit niet normaal zijn, hoe ik dit kan oplossen...
Bij mij start TT6 op in ongeveer 5 seconde. Welke kaart gebruik je? Toevallig WestEur? Wat voor SD kaarje heb je? Snelle of trage?

Ik kan me voorstellen dat het laden van de WestEur kaart van een trage mirco SD kaart wat langer duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 22:47:
[...]

Ik zag het eerst dus ook niet, maar het staat in :

Instellingen > telefoon > en dan onder het kopje geluiden staat er Toetsenblok. Daarbij kan je kiezen uit korte tonen, lange tonen en uit. Op uit zetten en irritante geluid is weg....
Heb het gevonden, had er gewoon overheen gekeken, thanks! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

radem205 schreef op zondag 02 maart 2008 @ 15:13:
[...]

Ik, en met mij erg veel andere mensen, weten nog te weinig de grote voordelen (afgezien van de snelheid) van de cooked ROMS. Zo speelt bij velen de vraag hoe het zit met de garantie op het toestel in het geval van een externe ROM.
Ook speelt bij mij de vraag of alles naar behoren werkt (?)

@Yzord: Heb je de laatste versie van Bepe erop staan (Full of Light)? Zou je misschien een filmpje kunnen maken waar naar voren komt hoe snel die is :p?
Je garantie ben je kwijt, tenminste, via de officiele weg ;) maat van me werkt bij businesscentre, dus ik kom er wel mee weg. En alles werkt zeker naar behoren, sterker nog, vele malen beter dan de standaard roms. Zo kan je roms maken met alles getweaked tot op een simpele code.

Je kan ook zelf roms maken met programma's erin gebakken die jij belangrijk vindt. Zo kan je bijv. WIMP in je rom bakken en als de dief van jouw telefoon de telefoon hard reset, dan blijft WIMP erin staan met de juiste instellingen zodat je alsnog je telefoon kan tracken.

Ik gebruik zelf de v0.53versie FULL van bepe, maar die is inmiddels niet meer te krijgen. Kan hem wel upgraden, maar deze rom is zo achterlijk snel dat ik hem echt niet ga upgraden nu. En ik kan er helaas geen film van maken, maar zodra ik een fotocamera met filmfunctie heb zal ik eens laten zien of het opgenomen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Hebben jullie trouwens ook zo'n asociaal langzame opstart bij de TC? Als ik de telefoon softreset, duurt 't soms gewoon een minuut voordat ik ook maar iets ermee kan. Soms opent mijn TC ook niet standaard de pin aanvraag, en moet ik moeilijk doen om dat wel te krijgen (wat ik specifiek doe kan ik niet zeggen... ik probeer altijd maar wat en anders reset ik 'm weer)...

Hoe kan je dat sneller krijgen? Sowieso bij het zwarte "smart mobility" scherm duurt 't enige tijd, dan komen pas de rode lettertjes, na nog een tijd daarop te hebben gewacht krijg ik 't HTC opstart scherm en dan krijg ik pas het WM6 opstartscherm, wat ook een halve minuut blijft hangen...

Ik vindt dit eigenlijk veel te lang duren, is hier iets aan te doen?
Daar is vrij weinig aan te doen, zijn nu eenmaal de procedures die hij na moeten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

[...]

Mijne 3 seconden ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al zijn TC als BlueTooth Modem aan de praat gekregen in combinatie met Leopard (Mac OS X 10.5)??

Ik weet dat je in Tiger een Modem Script voor Ipaq kon gebruiken, maar in Leopard is er geen map Bibliotheek/Modem Scripts...via USB kabel lukt 't ook niet en in combinatie met Missing Sync ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMarkster
[...]

Bij mij is TomTom na 4 seconden opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:17

Whuzz

Dodgeball!

Precies hetzelfde hier!

Ik bel altijd even mijn voicemail als ik geen pin-request krijg. Dan krijg ik de request alsnog.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:39

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Nog even een vraag. Vroeger, toen de koeien nog in de wei liepen, had je bij dit soort toestellen alleen de keuze uit de Engelse taal. Tegenwoordig heb je ook NL versies, sterker nog, veel winkels leveren niet anders. Mijn vraag is of die NL versie in de praktijk prettig werkt. Geen rare vertalingen, geen beperkingen in beschikbare updates, software of roms?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:05
ehuurman schreef op zondag 02 maart 2008 @ 15:24:
Ik merk ook dat de TC vaak slecht ontvangst heeft. Bij mij thuis heb ik op zolder 1 streepje en in de woonkamer soms geen bereik. Ook als ik bijv. in het bos ben heb ik slechter bereik dan de meeste andere telefoons. Dat is helaas een nadeel van zoveel functionaliteit in zo'n klein pakketje, er wordt bezuinigt op o.a. de grote van de antenne.
Vjenne-ICT schreef op zondag 02 maart 2008 @ 14:26:
Nog een vraagje: Ik kan de weather info file (HH_0413_WeatherCities.xml) niet overschrijven/vervangen? Als ik ''read only'' aanpas/uitschakel en de tel opnieuw opstart dan llukt het ook nog niet! Wie kan mij helpen hiermee?
Ik heb hetzelfde probleem. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
BeQuietAndDrive schreef op maandag 03 maart 2008 @ 10:54:
Nog even een vraag. Vroeger, toen de koeien nog in de wei liepen, had je bij dit soort toestellen alleen de keuze uit de Engelse taal. Tegenwoordig heb je ook NL versies, sterker nog, veel winkels leveren niet anders. Mijn vraag is of die NL versie in de praktijk prettig werkt. Geen rare vertalingen, geen beperkingen in beschikbare updates, software of roms?
Ik zie de koeien nog steeds in de wei lopen... :)
Ik heb een NL-versie en deze werkt uitstekend, ben geen rare vertalingen tegengekomen. Enige minpuntje wellicht is dat de nederlandse versie geen handschriftherkenning heeft.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Thy... schreef op maandag 03 maart 2008 @ 11:21:
[...]

Ik merk ook dat de TC vaak slecht ontvangst heeft. Bij mij thuis heb ik op zolder 1 streepje en in de woonkamer soms geen bereik. Ook als ik bijv. in het bos ben heb ik slechter bereik dan de meeste andere telefoons. Dat is helaas een nadeel van zoveel functionaliteit in zo'n klein pakketje, er wordt bezuinigt op o.a. de grote van de antenne.

[...]

Ik heb hetzelfde probleem. Iemand een oplossing?
Ik meen ergens gelezen te hebben dat er een batch TC's waren met slechte ontvangst, waarschijnlijk door een slechte antenne. Maar kan niet meer terugvinden waar.
Mijn TC werkt kwa ontvangst uitstekend, heb nog nergens een enkel probleem gehad met ontvangst. Sterker nog, mij valt op dat ik met deze telefoon een beter bereik heb dat met mijn vorige P3300 en Nokia 6230.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Zerveza schreef op maandag 03 maart 2008 @ 08:19:
[...]

Bij mij start TT6 op in ongeveer 5 seconde. Welke kaart gebruik je? Toevallig WestEur? Wat voor SD kaarje heb je? Snelle of trage?

Ik kan me voorstellen dat het laden van de WestEur kaart van een trage mirco SD kaart wat langer duurt.
Wat een verschil dan idd!!! Ik lees van iedereen hier 3 tot 5 seconden en bij mij 15!!! Ik heb idd wel WestEur en heb een (denk trage) Sandisk micro sd card.... Ik heb de kaarten etc natuurlijk op de sc card gezet maar moet ik TomTom ook op de opslagkaart zetten of op apparaat?
Misschien mensen met vergelijkbaar materiaal die kunnen checken?

[ Voor 9% gewijzigd door Monda op 03-03-2008 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Monda schreef op maandag 03 maart 2008 @ 13:10:
[...]

Wat een verschil dan idd!!! Ik lees van iedereen hier 3 tot 5 seconden en bij mij 15!!! Ik heb idd wel WestEur en heb een (denk trage) Sandisk micro sd card.... Misschien mensen met vergelijkbaar materiaal die kunnen checken?
scandisk micro sdhc 4 gigabyte van de belcompany (met zo een usb adaptertje bijgeleverd) opstarttijd circa 4 seconden, tijd vanaf het tomtomstartcommande tot de eerste fix 16 seconden (dus incl. opstarten erbij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
peugeot206gt schreef op maandag 03 maart 2008 @ 13:19:
[...]

scandisk micro sdhc 4 gigabyte van de belcompany (met zo een usb adaptertje bijgeleverd) opstarttijd circa 4 seconden, tijd vanaf het tomtomstartcommande tot de eerste fix 16 seconden (dus incl. opstarten erbij)
Thnx, maar die 2e zin begrijp ik niet tot de eerste fix is dat de tijd tot je verbinding hebt met satelliet?
Ik heb de WestEur kaart etc natuurlijk op de sc card gezet maar moet ik TomTom ook op de opslagkaart zetten of op apparaat?

[ Voor 12% gewijzigd door Monda op 03-03-2008 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Monda schreef op maandag 03 maart 2008 @ 13:23:
[...]

Thnx, maar die 2e zin begrijp ik niet tot de eerste fix is dat de tijd tot je verbinding hebt met satelliet?
ja, zeg maar totdat je echt kan navigeren. dus op het moment dat ik tomtom start, dan duurt het 4 seonden om te laden en daarna nog 10-15 seconden voordat hij satelieten heeft gevonden en ik kan navigeren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of of je de gain van de microfoon kan regelen want als ik bel vinden de mensen me zacht klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kievit1964
  • Laatst online: 26-03 17:47
peugeot206gt schreef op maandag 03 maart 2008 @ 13:36:
[...]

ja, zeg maar totdat je echt kan navigeren. dus op het moment dat ik tomtom start, dan duurt het 4 seonden om te laden en daarna nog 10-15 seconden voordat hij satelieten heeft gevonden en ik kan navigeren....
Hang misschien van de versie af. Mijne is 6.010 en start inderdaad in enige sekonden. Had versie 6.000 en die deed er duidelijk langer over (10-15 seconden)
Scandisk 2GB (geen supersnelle) en start met Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Laatst online: 15:17
heb nu ook de cruise, en krijg helaas de GPS niet aan het werk.
ik heb de instellingen gezet op com4 en 4800 baud, TomTom geinstalleerd, en als ik dan TT opstart, geeft hij aan dat hij geen fix kan krijgen. Ook heb ik quickGPS een aantal maal opgestart.

Het enige wat ik nog niet heb is een SD card (in bestelling) maar ik heb al wel een kaart van mijn woonplaats gedownload en op het interen geheugen gezet. de kaart wordt ook in TT weergegeven.

wie heeft raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:21
107mb schreef op maandag 03 maart 2008 @ 15:36:
heb nu ook de cruise, en krijg helaas de GPS niet aan het werk.
ik heb de instellingen gezet op com4 en 4800 baud, TomTom geinstalleerd, en als ik dan TT opstart, geeft hij aan dat hij geen fix kan krijgen. Ook heb ik quickGPS een aantal maal opgestart.

Het enige wat ik nog niet heb is een SD card (in bestelling) maar ik heb al wel een kaart van mijn woonplaats gedownload en op het interen geheugen gezet. de kaart wordt ook in TT weergegeven.

wie heeft raad?
QuickGPS opstarten en op downloaden klikken.
Daarna QuickGPS afsluiten
TomTom opstarten en daarna op de satelliet statusscherm zetten en je Touch Cruise op de middenstip van een voetbalveld leggen en wachten totdat je een fix hebt.

Bij GPS gaat het om direct zicht tussen je Touch Cruise en de openlucht.

Je krijgt dus moeilijker tot geen fix in je huiskamer....maar buiten dus wel.

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Laatst online: 29-07 15:23
Zijn er eigenlijk veel mensen die spijt hebben van het kopen van de Touch Cruise in verband met performance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secretaris
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-09 21:21
Na een paar weken spelen met de Cruise, is hij wel zo ongeveer ingericht zoals ik perfect vind. Ik heb onder andere PointUI geinstalleerd en kan alle applicaties die ik gebruik binnen 2 klikken vinden.
Er zijn echter nog een paar kleine dingetjes die het voor mij nog een perfecter apparaat zouden maken, ik heb al gezocht, maar niet kunnen vinden of deze dingen bestaan of dat mijn ideeen te wild en onorthodox zijn.

Kortom, is het mogelijk dat:
- Als de Cruise op de pc is aangesloten, automatisch de muziek van de pc gedempt wordt op het moment dat er iemand belt?
- Je met de knop van de headset naar het volgende nummer in de muziekspeler skipt?
- Opera Mini als standaard browser wordt ingesteld? Internet Explorer is namelijk verschikkelijk, maar wordt wel automatisch geopend als je bijvoorbeeld een link vanuit een mailtje volgt.
- De 2 pixels hoge batterijmeter (Batti) ook onder PointUI bovenin wordt weergegeven?
- Er met bepaalde wifi accesspoints nooit geprobeerd wordt verbinding te maken? Er zijn er hier in de buurt nogal wat, en als mijn eigen even een uitvaller heeft gaat de Cruise het hele rijtje af voordat hij weer probeert met mijn accesspoint te connecten. Natuurlijk kan ik dit wel handmatig doen, maar het moet vast wel automatisch kunnen.
- In de agenda tussen verschillende dagen heen en weer te kunnen scrollen door naar links of rechts te vegen over het scherm. Het kan wel met de D-pad, maar hier zou de touch functionaliteit nog wat beter uitgebuit kunnen worden.

Goed, ik heb nog wel meer ideeen, maar eerst maar eens kijken of jullie hier wat mee kunnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Damocles.NL schreef op maandag 03 maart 2008 @ 16:00:
Zijn er eigenlijk veel mensen die spijt hebben van het kopen van de Touch Cruise in verband met performance?
ik niet, hij is zoveel sneller als mijn S200. WM6 is strak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Het probleem wat ik hier al een aantal keren heb gemeld blijkt een bekend probleem te zijn bij de HTC Touch Cruise. Het ging om het probleem met de Bluetooth verbinding met je headset die (bij mij) na een 10 a 20 sec wegvalt als je dus in een gesprek zit. Ze zijn bezig met een fix en zodra die beschikbaar is is hij te downloaden vanaf hun website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
Wanneer je SPB Mobile Shell installeert, worden dan de HTC elementen overschreven of is het een losstaande applicatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMarkster
Absoluut niet. Ik kijk er geen HD/Blu-Ray films op. Verder doet het zijn ding erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jbr schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 17:51:
[...]

Zou je wat meer info kunnen posten hierover, misschien een screenshot oid? Want hoe werkt dit? Is het een programma dat de interface van WM6 aanpast, of is het een los programma dat je moet starten (net zoiets als Itask of Ifonz)?
Sommigen kunnen zo vervelend reageren.. :(

http://www.spbsoftwarehou...shell/screenshots.html?nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
zijn er snelheidstweaks te vinden? want mijn nieuwe TC is zo traag als dikke poep in een trechter. het duurt 2 tot 10 seconden als ik de startbutton aanklik. applicaties starten duurt ook een eeuwigheid. Ik kon net geen task die over de due tijd kwam en begon te piepen stopzetten... echt vervelend... ik vind het ding nog niet fijn werken....

of zou ik een rotte versie hebben? zijn daar gegevens van bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
107mb schreef op maandag 03 maart 2008 @ 20:30:
zijn er snelheidstweaks te vinden? want mijn nieuwe TC is zo traag als dikke poep in een trechter. het duurt 2 tot 10 seconden als ik de startbutton aanklik. applicaties starten duurt ook een eeuwigheid. Ik kon net geen task die over de due tijd kwam en begon te piepen stopzetten... echt vervelend... ik vind het ding nog niet fijn werken....

Snelheidstweak 1: hard reset...
Snelheidstweak 2: Laxermiddel in je TC gooien
Snelheidstweak 3: rechtstreeks op de 220 zetten!
gaan met die touchcruise...

Nu serieus
Denk dat je serieus even moet hard resetten, want ik heb met een TC gewerkt en die werkte gewoon vlotjes, heb je zelf al dingen eropgezet? of is hij net out of the box... Anders heb je kans dat er een programma draait wat de boel gigantisch vertraagd... (weet dat op de Tytn II batti dit doet....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
ik heb er idd batti opgezet (15 minuten geleden) daarvoor was hij ook traag.

extra apps:
- register editor
- nodata
- TT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:36
107mb schreef op maandag 03 maart 2008 @ 20:30:

Jahoor, hierin staan enkele:
http://forum.xda-develope...t=371411&highlight=tweaks

Persoonlijk heb ik ze nog niet geprobeerd dus ik kan er niks over zeggen.

Verder nog over de drivers wat iemand eerder vroeg. Ik heb nog nooit een PDA gehad maar ik merk duidelijk wel dat dit ding niet super snel/geavanceerd is/perfect werkt. Vooral met het scrollen in menutjes en helemaal irritant bij websites. Ook gewoon bij Opera merk je dat de refreshrate (?) véél te laag ligt. Als je scrollt staat er bijvoorbeeld duidelijk:

|Dit toDit topic gaat over HTC Cruise |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen spijt dat ik geen Cruise heb gekocht, maar een Dual heb gekregen van T-Mobile ;-).
Touch en Dual zijn qua performance hetzelfde, Dual heeft wel een uitschuifbaar telefoonpad maar geen geactiveerde GPS en WiFi modules.

Nu nog een echt Dual topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 21:57:
[...]

Geen spijt dat ik geen Cruise heb gekocht, maar een Dual heb gekregen van T-Mobile ;-).
Touch en Dual zijn qua performance hetzelfde, Dual heeft wel een uitschuifbaar telefoonpad maar geen geactiveerde GPS en WiFi modules.

Nu nog een echt Dual topic.
Er is toch al een echt dual topic? Ik zie dat je er zelfs al meerdere keren in gepost hebt :S

Maar ik heb zeker veel profijt van m'n TC. Eigenlijk geen problemen met m'n telefoontje! Ik heb 'm net alleen laten vallen, en nu ben ik de hele tijd bang dat er iets mis mee is (dat iets los geschoten is ofzo). Hij kraakt wel op een punt, maar volgens mij deed 'ie dat de hele tijd al... Toch vreemd, je blijft dan zoeken naar iets wat er mis mee had kunnen gaan :P

Video's (simpsons afleveringen enzo) afspelen gaat ook perfect, met de nieuwe coreplayer 1.2, soms een klein beetje schokkerig, maar dat is vooral aan 't begin. Verder speelt 'ie foutloos video's af, zonder ze verkleind te hebben!
Van 3D games heb ik geen last, deze heb ik toch niet (ook niet op 't internet kunnen vinden trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brachhus
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 31-07-2018
Vraagje, op m'n vorige mobiel (inmiddels drie jaar oud zat een handige sms teller(hoeveel je er verstuurd en of je fff rustig aan moest doen;)
Heeft iemand op deze luxe jongen al kunnen ontdekken of dat hier ook op zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMarkster
Brachhus schreef op maandag 03 maart 2008 @ 22:53:
Vraagje, op m'n vorige mobiel (inmiddels drie jaar oud zat een handige sms teller(hoeveel je er verstuurd en of je fff rustig aan moest doen;)
Heeft iemand op deze luxe jongen al kunnen ontdekken of dat hier ook op zit?
Als je je SMS/MMS folder opent (Start -> Programma's -> Berichten -> SMS/MMS) staat er onderaan in de statusbalk, hoeveel items er zich in de folder bevinden. Als je aanzet dat hij je verzonden berichten moet bewaren, dan kun je in verzonden items ook weer terug zien hoeveel items zich daarin bevinden.

Je kunt ook het freeware programma LCminutes downloaden: http://www.freewareppc.com/communication/lcminutes.shtml
Het houdt je SMS, bel en data gebruik bij.

[ Voor 11% gewijzigd door TweakMarkster op 03-03-2008 23:26 . Reden: LCminutes link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Laatst online: 12:26

Dav0s

Hr?

Dav0s schreef op zondag 02 maart 2008 @ 08:16:
Ik heb net mijn HTC Touch Cruise binnen, echt een pracht apparaat. Helaas gaat mijn vodafone abo met internet pakket pas in mei in, dus tot die tijd moet ik het met een internet-loos debitel telfort abo'tje doen.
Nu geeft mijn HTC Touch Cruise constant bovenaan het 'Roaming' driehoekje. Betekent dit dat ik flink extra aan het betalen ben voor Roaming (zou niet weten waarvoor, heb de weer-plugin niet geactiveerd en doe op dit moment ook geen andere dingen op internet) of geeft hij dat driehoekje standaard aan? Weet iemand hier meer over, zou vervelend zijn als ik opeens flink moet gaan betalen hiervoor terwijl ik het eigenlijk niet gebruik. Of weet iemand waar je het kan uitschakelen?

Mijn dank is groot :)
Even een kickje, want ik ga morgenavond naar Polen wat indien ik hier voor betaal natuurlijk een dubbel zo groot gat in mijn portemonnee gaat betekenen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

toxict schreef op maandag 03 maart 2008 @ 15:59:
Bij GPS gaat het om direct zicht tussen je Touch Cruise en de openlucht.

Je krijgt dus moeilijker tot geen fix in je huiskamer....maar buiten dus wel.
Niks van waar...de TC krijgt een hele goede fix midden in huis. En ik heb al een hele hoop gps muizen gehad en allemaal beloofde ze een fix te vinden zonder zicht op open lucht, maar de TC is de enige die het waarmaakt.
Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat over de HTC Touch Cruise. Discussie over welk abonnement je er het beste bij kan nemen, hoort hier niet.