HTC Touch Cruise - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 14 Laatste
Acties:
  • 157.042 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mno schreef op zondag 16 maart 2008 @ 15:05:
[...]

Zoek eens op ebay.nl op "htc p3650 adapter" (zonder aanhalingstekens). Misschien kan je die gebruiken.
ja die had ik gevonden maar wil een docking gebruiken zo neer leggen ben ik niet zo van hmmm zonde zeg maar

hoop eigenlijk dat ik onderstaande kan gebruiken op een docking en dan deze ertussen naar mn stereo

http://cgi.ebay.nl/mini-u...638.m122#ebayphotohosting

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2008 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

zou toch mooier zijn als je een soort van docking stationnetje hebt.. (a la iPod).. maar met bovenstaande zal het wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHolyCow
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-08 10:31
Devian schreef op zondag 16 maart 2008 @ 15:27:
Heeft er hier iemand ervaring met het installeren van een andere ROM? Hoe gaat dit in zijn werk? En kan ik dat thuis gewoon doen met een USB kabeltje?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Ik heb wat rondgesurft op die xda-site, maar ik kan er nog geen koek van bakken :+.

Zijn er meerdere soorten ROMs?
Wat zijn de voordelen?
En de nadelen, kan je het makkelijk herstellen? Kan je de telefoon er onherstelbaar mee verkloten?
Hoe werkt (globaal) de installatie procedure?

Als iemand daar wat licht op kan schijnen, graag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 23:45
TheHolyCow schreef op zondag 16 maart 2008 @ 17:00:
[...]

Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Ik heb wat rondgesurft op die xda-site, maar ik kan er nog geen koek van bakken :+.

Wat zijn de voordelen?
En de nadelen, kan je het makkelijk herstellen? Kan je de telefoon er onherstelbaar mee verkloten?

Ook ik ben hier geïnteresseerd in!

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 20:12
Hallo, ik hoop dat deze vraag beantwoord wordt want mijn vorige helaas niet :'(
Ik lees hier van alles over tweaks en ben ook al aan het zoeken geweest hoe je dit nou precies moet doen. Ik zie zoveel mooie dingen voorbij komen en die wil ik natuurlijk ook :) Kan iemand mij misschien zeggen waar exact omschreven staat hoe ik dit moet doen? Ik had op de HTC site ook een paar progjes,gedownload, oa totalcommander, maar dit bleken alleen linkjes te zijn, weet niet wat ik hiermee moet.

Thanks alvast,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:39

J-P

Syntax erro....

TheHolyCow schreef op zondag 16 maart 2008 @ 17:00:
[...]

Wat zijn de voordelen?

1. Er zijn zelfs heel veel ROMS die je nu voor de TC kan downloaden, die kan je allemaal *knip* vinden
  2. Voordelen zijn toch voornamelijk dat dit meestal gestripte versies zijn en dat er dus minder onzin op je TC staat zoals help files etc. Hierdoor zijn ze sneller en heb je meer geheugen vrij.
    Meestal staat bij iedere ROM wat ze eruit hebben gehaald.
    Ander voordeel is dat je programma's erop kan zetten die JIJ graag gebruikt, stel dat je de HTC HOME plugin helemaal niet gebruikt en je wilt er liever iets anders voor, dan flash je een ROM die helemaal geen HTC HOME heeft.
  3. Nadelen zijn dat als je iets fout doet, je toestel kan veranderen in een brick (m.a.w. je hebt er dan niets meer aan) Maar een beetje tweaker moet dit toch wel kunnen hoor.
    Ander nadeel is dat de garantie vervalt, dat wilt zeggen, je moet m niet terug sturen naar HTC met een andere ROM erop. Maar (zelf niet geprobeerd) de originele ROMs zijn verkrijgbaar om erop te flashen, ook de SPL (voor degene die niet weet wat een SPL is, daar kom ik dadelijk nog op)
  4. Installeren gaat ongeveer zo.
    • Ten eerste moet je de SPL vervangen (De SPL is zeg maar een SIM lock, maar dan voor je besturingssysteem. m.a.w. zonder een 'Hard SPL' kan je er geen andere ROMs opzetten. Hoe je deze Hard SPL erop zet wordt HIER uitgelegd, en HIER is de download
    • Zo, nu je de SPL hebt vervangen weet je eigenlijk al hoe het flashen in zijn werk gaat, want een andere ROM erop zetten is in principe hetzelfde maar dan met een ander bestand (de ROM dus)
    • En zoals ik al zei kan je al die ROMs *knip* vinden
    Eigenlijk is het dus een kwestie van de USB kabel aansluiten en ROMUpdateUtility.exe (te vinden bij de Hard SPL) draaien, en precies te doen wat het programma je verteld.
Zelf heb ik hem nog niet helemaal geflashed, ben nog aan het wachten op een goede WM6.1 ROM (kijk erg uit naar die van Panosha) maar ik heb al wel de HARD SPL erop staan.

Zorg ervoor dat je alles (vooral die handleiding 'HARD-SPL how to') even goed door leest. Vervolgens gewoon doen, het is echt een eitje. De kans dat er iets fout gaat is (mits je een beetje nadenkt, dus niet ineens de computer uitzetten als die aan het flashen is :+ ) miniem.

Succes en laat ons weten of het gelukt is!!!!
cassiekai schreef op zondag 16 maart 2008 @ 18:56:
Ik lees hier van alles over tweaks en ben ook al aan het zoeken geweest hoe je dit nou precies moet doen. Ik zie zoveel mooie dingen voorbij komen en die wil ik natuurlijk ook :) Kan iemand mij misschien zeggen waar exact omschreven staat hoe ik dit moet doen? Ik had op de HTC site ook een paar progjes,gedownload, oa totalcommander, maar dit bleken alleen linkjes te zijn, weet niet wat ik hiermee moet.

Thanks alvast,
Je zal toch echt meer informatie moeten geven dan dit, we kunnen moeilijk ieder programma en tweakje voor je gaan uitleggen dat er voor de TC is. Bovendien staat bij bijna iedere tweak een korte uitleg van hoe en wat, kijk maar eens in dit topic en lees alles aandachtig door.

[ Voor 0% gewijzigd door pven op 16-03-2008 19:44 . Reden: linken naar roms is *not done* ]

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHolyCow
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-08 10:31
Dank je wel voor de hele uitleg :).

Ik blijf voorlopig nog even bij de originele rom, mijn TC is nog zo nieuw O-). Maar mijn nieuwsgierigheid kennende zal ik over een tijdje wel gaan experimenteren. Ik zal mijn ervaringen daarmee dan hier posten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:43
Thx voor de uitleg! Het werkt goed! Net nieuwe ROM erop gezet, en ik merk al direct dat hij een stuk sneller is!! Nu even uitzoeken welke apps ik allemaal nodig heb :)

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Thnx voor de uitleg!

1. Bestaat er al een goed werkende WM6.1 NL ROM ?

2. Komt er nog een officiële WM6.1 uit voor de Cruise?

3. Ben je al je overige programma's en instellingen kwijt na nieuwe ROM? (net als harde reset)

[ Voor 27% gewijzigd door Monda op 16-03-2008 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Bogey Dope schreef op zondag 16 maart 2008 @ 19:29:
[...]

[list=1]
• Er zijn zelfs heel veel ROMS die je nu voor de TC kan downloaden, die kan je allemaal [mbr]*knip*[/mbr] vinden

• Voordelen zijn toch v......oor de TC is. Bovendien staat bij bijna iedere tweak een korte uitleg van hoe en wat, kijk maar eens in dit topic en lees alles aandachtig door.
wie en waarom wordt er in deze uiterst handige post ge- *knip* - t????

vraag is al eens vaker gepost, waarom er links naar ROM verwijderd worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinds enkele weken kan mijn HTC geen 'verbinding' meer maken met Quick GPS en Windows Update. Niet via Wi-Fi (thuis netwerk) of via Active Sync.

ik krijg de melding 'verbinding mislukt, probeer het later opnieuw'

Wat is er aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander85
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 20:13
Zerveza schreef op zondag 16 maart 2008 @ 21:18:
[...]

Ik denk dat de links naar ROMs verwijderd worden omdat deze illegaal zijn. Er staat op zo'n ROM ook een Windows denk ik, en daar betaal je ook voor als je een toestel koopt. (Correct me if I'm wrong)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 13:27:
[...]

Ivm SIPCHange: kan 't zijn dat je een Nederlandstalige Cruise hebt? Dan kan je de foutmelding bij 't opstarten zo oplossen:

ga naar \Windows\Opstarten\

SIPChange.lnk moet je openen om te bewerken en de snelkoppeling veranderen van "\Program Files\sipchange\sipchange.exe" SET naar "\Programmabestanden\sipchange\sipchange.exe" SET

zonder " " é ;)
Laat het nou juist zo bij mij zo staan maar toch is het als ik opstart niet zoals op mijn P3300, doorlopen en settings vast houden. Na het invoeren van de PIN staat het selectiescherm van SIPChange er en moet ik alsnog in het keyboard selecteren. Op mijn P3300 is het zo dat als ik eenmaal die handeling heb uitgevoert ik het verder niet meer hoeft te doen.

@ Joyrider12345

In SKTools heb je links onderaan Vieuw staan en daar selecteer je Registry. Daar kies je Explorer en dan Import

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn TC enkele maanden en vele mooie tweaks van jullie gebruikt.
Ik zit nu met Navigatieproblemen.
TomTom doet het niet goed genoeg evenals op mijn vorige PDA’s (Qtek 9090, HPRX3715).
TomTom is op een of andere manier te zwaar of te ingewikkeld.
IGO is compact en werkt goed & snel, en vooral grensoverschrijdend navigeren, maar ik kan er geen routeplanningen vooraf mee doen en ik kan niet een adres uit mijn contactpersonen laden. De gebruikersvriendelijkheid is wat minder.
Navigon vind ik op vele fronten de beste; vooraf route plannen, adressen uit contactpersonen laden, en het is stabiel. Echter grensoverschrijdend doet hij ook niet, en de kaartgrootte is evenals TomTom aanzienlijk.
Dus ik wil eigenlijk 2 navigatie progjes op mijn TC.
Elk navigatieprogramma maakt een map 2577 aan op de SD kaart. Dit lijkt me een conflict te gaan geven. Wat moet ik doen als ik er een tweede op wil?

Dubri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]ruud1234 schreef op 10 februari 2008 in deel 1:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"Nog een suggestie voor andere gebruikers om de harde-reset te testen; je moet het in principe zonder risico kunnen uitvoeren. Volgens de handleiding komt er eerst een melding die vraagt om bevestiging. Bij mij komt die melding dus NIET, en er gebeurt dan ook helemaal niets.

Ik ben wel benieuwd of er meer mensen mogelijk dit probleem hebben zonder het te weten."
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb dit probleem nu ook; wat ik ook probeer, na opnieuw opstarten blijft de HTC TC vaststaan op het scherm met het wachtwoord voor het ontgrendelen. Het touchscreen reageert nergens meer op en een harde reset doet hij niet.......

Ik ben erg benieuwd wat jij uiteindelijk hebt gedaan om dit probleem op te lossen of misschien iemand anders die dit probleem heeft gehad ?!

Groeten van Paul..................

PS; P900 was mijn vorige smartphone, heb ik er zolang mee gewacht een nieuwe te kopen....krijg ik dit...... :'(

OK hard reset is opeens wel gelukt, het klinkt misschien raar, maar ik deed niets anders dan die tientallen andere keren vannacht en vanmorgen..........

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2008 11:56 . Reden: Gelukt ! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

Monda schreef op zondag 16 maart 2008 @ 20:45:
Thnx voor de uitleg!

1. Bestaat er al een goed werkende WM6.1 NL ROM ?

2. Komt er nog een officiële WM6.1 uit voor de Cruise?

3. Ben je al je overige programma's en instellingen kwijt na nieuwe ROM? (net als harde reset)
  1. Nee, wel engelse
  2. Ja, vraag is alleen wanneer (de officiele is verwacht in Maart)
  3. Ja, overgens niet bij het instaleren van de Hard-SPL
[...]

Tja het is helaas niet anders, maar tip zoek op XDA en gij zult vinden!!
sander85 schreef op zondag 16 maart 2008 @ 23:32:
[...]

Ik denk dat de links naar ROMs verwijderd worden omdat deze illegaal zijn. Er staat op zo'n ROM ook een Windows denk ik, en daar betaal je ook voor als je een toestel koopt. (Correct me if I'm wrong)
Denk dat je wel gelijkt hebt, ben er echter niet helemaal mee eens (en waarschijnlijk vele met mij) want iedereen die een WM apparaat heeft, heeft zowiezo ook Windows Mobile erop staan, wordt er dus zowiezo bijgeleverd. Het is niet dat je dit op je computer gaat draaien ofzo, en er zijn ook geen verschillende versies zoals Windows Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Bogey Dope schreef op maandag 17 maart 2008 @ 07:05:
[...]
  1. Nee, wel engelse
[...]

Tja het is helaas niet anders, maar tip zoek op XDA en gij zult vinden!!

[...]

Denk dat je wel gelijkt hebt, ben er echter niet helemaal mee eens (en waarschijnlijk vele met mij) want iedereen die een WM apparaat heeft, heeft zowiezo ook Windows Mobile erop staan, wordt er dus zowiezo bijgeleverd. Het is niet dat je dit op je computer gaat draaien ofzo, en er zijn ook geen verschillende versies zoals Windows Vista.
Thnx duidelijk! De in maart te verwachten officiële ROM, zal die wel NL zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
[...]

Die vraag hier posten heeft weinig zin tenzij we hem toevallig zien staan; vraag het direct aan de moderator, dat werkt het beste.

Bij deze een antwoord wat ik pas heb verzonden nav dezelfde vraag:
Het is voor ons ondoenlijk om alle ROMs te controleren. Aangezien dit vaak in het schemergebied tussen het grijze en het zwarte zit, kiezen we bij twijfel het zekere voor het onzekere en modden we de links weg. 'Formeel' gezien kan je alleen legale ROMs downloaden van de sites zoals die van HTC of T-mobile. Van links op XDA kunnen we niet nagaan, zonder er veel tijd in te steken, of dit om legale software gaat.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

pven schreef op maandag 17 maart 2008 @ 08:36:
[...]

Die vraag hier posten heeft weinig zin tenzij we hem toevallig zien staan; vraag het direct aan de moderator, dat werkt het beste.

Bij deze een antwoord wat ik pas heb verzonden nav dezelfde vraag:

[...]
Helder, had ik overigens zelf ook wel kunnen verzinnen.

Ik wacht liever toch op de officiele HTC versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over het verschijnen van WM6.1 voor de cruise:
Bogey Dope schreef op maandag 17 maart 2008 @ 07:05:
[...]
  1. Nee, wel engelse
Hoe kom je daarbij, heb je daar een bron voor? In maart verschijnen volgens mij software updates voor het driverprobleem, maar het is geenszins duidelijk dat het een update naar 6.1 betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Ik zit net toevallig te kijken op HC E-Club, is een nieuwe download beschikbaar sinds vandaag, genaamd:
- Hot Fix for Touc Cruise Photo Quality Issue
Aangezien mijn TC nog steeds weg is voor reparatie :( kan ik 'm zelf niet uitproberen, maar ben benieuwd naar anderen die 'm al willen uitproberen. Ben benieuwd of dat de camera er betere foto's door maakt of beter werkt onder weinig licht.

Trouwens, ze hebben nu ook een nieuwe en best mooie website.

[ Voor 7% gewijzigd door Xanion op 17-03-2008 10:58 ]

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Xanion schreef op maandag 17 maart 2008 @ 10:57:
Ik zit net toevallig te kijken op HC E-Club, is een nieuwe download beschikbaar sinds vandaag, genaamd:
Aangezien mijn TC nog steeds weg is voor reparatie :( kan ik 'm zelf niet uitproberen, maar ben benieuwd naar anderen die 'm al willen uitproberen. Ben benieuwd of dat de camera er betere foto's door maakt of beter werkt onder weinig licht.

Zou zomaar kunnen.. jammer alleen dat de link naar de fix op hun site niet werkt.. (overloaded?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 10:20:
Over het verschijnen van WM6.1 voor de cruise:

[...]

Hoe kom je daarbij, heb je daar een bron voor? In maart verschijnen volgens mij software updates voor het driverprobleem, maar het is geenszins duidelijk dat het een update naar 6.1 betreft.
Ergens gelezen op XDA, maar daarom zet ik er ook verwacht bij. Ging trouwens wel om de WWE versie, dus de Nederlandse zal wel nog iets later zijn.

Edit: Hier een link op tweakers met daarin eerste kwartaal 2008

[ Voor 14% gewijzigd door J-P op 17-03-2008 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Even ter informatie; als er iemand zich geroepen voelt om een deel 3 te maken met een opnieuw bijgewerkte topicstart hoor ik dat graag via DM. Ik heb momenteel niet de tijd tot m'n beschikking om dit te doen en ik heb daarnaast ook (nog) geen Touch Cruise. Ik heb een aantal mensen gezien die regelmatig actief zijn, dus laat het even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intruder1400
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Weet iemand hoe ik met het liefst 1 of 2 x klikken een sms kan maken? Nu moet ik via de berichtenknop (1) kiezen voor berichten (2) vervolgens 'nieuw' (3), sms (4).... 4!! Mis ik toch mijn nokia waarmee ik in één handeling kon beginnen aan mijn sms... Iemand een idee?

Verder ben ik niet tevreden over mijn wekker. Helemaal top dat je meerdere in kan stellen, maar ik mis de snoozefunctie en het instellen van andere geluiden dan de standaard (vreselijk-wakker-word-)geluiden die er nu instaan. Weet iemand een alternatief?

Grz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:53

Entity

9000rpm

Zerveza schreef op maandag 17 maart 2008 @ 11:02:
[...]

Zou zomaar kunnen.. jammer alleen dat de link naar de fix op hun site niet werkt.. (overloaded?)
Ik krijg een 404 melding op alle 3 de download locaties helaas... Ben ook wel benieuwd wat het is eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J0YR1D3R schreef op maandag 17 maart 2008 @ 13:11:
Even ter informatie; als er iemand zich geroepen voelt om een deel 3 te maken met een opnieuw bijgewerkte topicstart hoor ik dat graag via DM. Ik heb momenteel niet de tijd tot m'n beschikking om dit te doen en ik heb daarnaast ook (nog) geen Touch Cruise. Ik heb een aantal mensen gezien die regelmatig actief zijn, dus laat het even weten.
Goed idee makker, ik ken er helaas voorlopig nog te weinig van om het over te nemen (Cruise nog niet geleverd :'( ). Maar zo een eerste topic met alle tweaks and tools is superhandig. Alvast bedankt J0YR1D3R voor het geleverde werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 20:43
J0YR1D3R schreef op maandag 17 maart 2008 @ 13:11:
Check, ik ga er binnenkort wel mee aan de slag. :)
Eventjes het topic oppimpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nljuggler
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-11-2021
intruder1400 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 13:25:
Weet iemand hoe ik met het liefst 1 of 2 x klikken een sms kan maken? Nu moet ik via de berichtenknop (1) kiezen voor berichten (2) vervolgens 'nieuw' (3), sms (4).... 4!! Mis ik toch mijn nokia waarmee ik in één handeling kon beginnen aan mijn sms... Iemand een idee?

Verder ben ik niet tevreden over mijn wekker. Helemaal top dat je meerdere in kan stellen, maar ik mis de snoozefunctie en het instellen van andere geluiden dan de standaard (vreselijk-wakker-word-)geluiden die er nu instaan. Weet iemand een alternatief?

Grz.
Het antwoord op je eerste probleem zou ik ook graag horen.

Andere geluiden voor je wekker lijkt me eenvoudiger op te lossen. De geluiden die in het lijstje staan staan allemaal in de Windows-map. Let wel, alleen de *.wav bestanden komen terug in het lijstje. Dus als je een beter geluidje vind in wav-formaat: Plaats hem in de Windows-map en je kunt het (ongetwijfeld) selecteren.

Alternatief is natuurlijk een 3rd party wekker. Gewoon zoeken op "Windows Mobile" "alarm clock" lijkt me voldoende op te leveren.

If Newton was a juggler, he would have caught the apple...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01:40

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

brrrt schreef op maandag 17 maart 2008 @ 13:48:
[...]

Check, ik ga er binnenkort wel mee aan de slag. :)
Eventjes het topic oppimpen!
Nice, als je ermee klaar bent kan je de link naar deel 3 hier plaatsen?!

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intruder1400
  • Niet online
Wekker heb ik gezocht, idd genoeg 3rd party aanbod. Was fijn geweest als het gewoon standaard op de htc zat....

Nog een andere vraag. Heb inmiddels uitgevonden hoe ik via bluetooth kan syncen. (kreeg het eerst niet voor elkaar, maar je moet in 'active sync' op de htc aangeven dat ie via bt verbinding legt). Werkt prima. Wat ik mis is dat de htc uit zichzelf contact maakt en synct zodra hij binnen het bereik van mijn computer/bt komt. Ik vond dit zo prettig aan mijn nokia. Is dit ook mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vorige week eindelijk m'n Cruise binnen gekregen, en vandaag is m'n abonnement ingegaan. Het spelen kan dus beginnen. ;)

Ik heb alleen een probleem met synchroniseren. Heb bij ESET Smart Security aangegeven dat ik Activesync wil gedogen. De computer ziet het toestel en identificeert zich, alleen als hij een tijdje bezig is met gegevens vergelijken, dan stopt hij er opeens mee.

Wat kan ik hier aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud1234
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-06-2022
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 03:02:
[quote]ruud1234 schreef op 10 februari 2008 in deel 1:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"Nog een suggestie voor andere gebruikers om de harde-reset te testen; je moet het in principe zonder risico kunnen uitvoeren. Volgens de handleiding komt er eerst een melding die vraagt om bevestiging. Bij mij komt die melding dus NIET, en er gebeurt dan ook helemaal niets.

Ik ben wel benieuwd of er meer mensen mogelijk dit probleem hebben zonder het te weten."
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb dit probleem nu ook; wat ik ook probeer, na opnieuw opstarten blijft de HTC TC vaststaan op het scherm met het wachtwoord voor het ontgrendelen. Het touchscreen reageert nergens meer op en een harde reset doet hij niet.......

Ik ben erg benieuwd wat jij uiteindelijk hebt gedaan om dit probleem op te lossen of misschien iemand anders die dit probleem heeft gehad ?!

Groeten van Paul..................

PS; P900 was mijn vorige smartphone, heb ik er zolang mee gewacht een nieuwe te kopen....krijg ik dit...... :'(

OK hard reset is opeens wel gelukt, het klinkt misschien raar, maar ik deed niets anders dan die tientallen andere keren vannacht en vanmorgen..........
Gefeliciteerd; bij mij is het nooit meer gelukt. Uiteindelijk heb ik na 2,5 weken een volledig nieuwe ontvangen. Deze doet het tot op heden uitstekend...... hopelijk blijft het zo ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weird.... 8)7 8)7 8)7

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2008 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grz.
Een geweldig alternatief is pTravelAlarm. Ik gebruik het al een hele lange tijd en het heeft me nog nooit teleur gesteld.
[...]

Ivm SIPCHange: kan 't zijn dat je een Nederlandstalige Cruise hebt? Dan kan je de foutmelding bij 't opstarten zo oplossen:

SIPChange.lnk moet je openen om te bewerken en de snelkoppeling veranderen van "\Program Files\sipchange\sipchange.exe" SET naar "\Programmabestanden\sipchange\sipchange.exe" SET

zonder " " é ;)
Nog even een vraag. Wat bedoel je precies met "SET"? Ik doe als volgt.

1. Ik open Total Commander.
2. Ik ga naar \Windows\Opstarten en selecteer Sipchange.Ink
3. Ik ga naar de properties van Sipchange.Ink en verander de locatie va Sipchange.exe naar \Programma bestanden\Sipchange\Sipchange.exe en OK.

Ik krijg nu geen foutmelding maar ik krijg wel na elke reboot het selectie scherm van Sipchange voor mijn neus en moet ik bvb PCMKeyboard kiezen. Voorheen hield Sipchange die settings gewoon vast en hoefde ik niet elke keer na een reboot te kiezen welk keyboard ik wil gebruiken. Mocht ik iets fout doen dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:07

*knip*

Grz.
Probeer het HTC Action Menu anders eens, komt van de Touch Dual af. Deze heb ik gewoon onder m'n right-softkey staan en deze blijft dan voor een 10 seconden open staan ofzo en verdwijnt daarna weer. Standaard staat alles in het Engels, maar hij is helemaal via het register aan te passen. Tevens zijn alle snelkoppelingen dus ook aan te passen, dus je kan ermee doen wat je wilt eigenlijk :)

Afbeeldingslocatie: http://pdaphonehome.com/forums/attachments/htc-touch-touch-dual/12068d1194976067-new-application-menu-htc-action-screen-pccapture1bx5.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xanion schreef op maandag 17 maart 2008 @ 10:57:

HC E-club ?? linkje misschien _/-\o_
zal ik die hot fix even doen en kijken

pff gevonden hahaha las t verkeer d :( :( :(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2008 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

kan ik met deze telefoon ook muziek (en films) spelen die ik op een samba netwerk share heb staan?

als ik in verkenner kies voor pad openen en dan mijn pad invul: \\192.168.1.140\music

krijg ik een foutmelding; netwerkpad niet gevonden, daarna; netwerkbron kan niet worden gevonden of u beschik niet over de benodigde bevoegdheden voor netwerktoegang.

Inmiddels ook total commander geinstalleerd... via \\ naar lan gegaan, poging gewaagd verbinding te maken met \\192.168.1.140\music ... ik krijg dan Error 53 while connecting! ..

[ Voor 20% gewijzigd door Zerveza op 17-03-2008 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 20:12
cassiekai schreef op zondag 16 maart 2008 @ 18:56:

Thanks alvast,
Ik verwacht ook niet dat ieder tweakje wordt uitgelegd, maar er moet toch een standaard principe zijn hoe je deze invoer en eventueel waarmee (progje) Ik ben nog niet zo'n freak dus dan valt het niet mee. Ik loop verder nog tegen veel meer problemen aan.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 12:26

Dav0s

Hr?

Ik heb inmiddels na een hoop ge*** met een activesync error waardoor mijn Contacten en Agenda niet gesynchroniseerd konden worden het voor elkaar gekregen maar heb nu nog 2 vragen:

1) Hoe krijg ik de sim-contacten uitgeschakeld in mijn Contacten lijst, want nu staat alles er dubbel in.

2) Hoe krijg ik het voor elkaar dat hij in het Today scherm bij de agenda gewoon de eerstvolgende 3 agenda items laat zien, in plaats van alleen de dingen van de huidige dag. Bij de Instellingen van het Today scherm kan ik hier niks over vinden...

Verder echt een top apparaat, heb net een passive car holder gekocht om de telefoon in de auto niet meer op mijn schoot te hoeven leggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:32
Ik wil de interne GPS ontvanger gebruiken bij mijn HTC Touch Cruise. Echter welke GPS apparaat moet ik selecteren in tomtom? ik zie de GPS ontvangen staan van tomtom zelf, de blue-tooth ontvangen, of de andere NMEA GPS-ontvanger.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrr, na uninstall van PocketInformant kan ik opnieuw contacten en agenda niet meer openen...

Kan iemand mij de waarden van het volgende geven aub?

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Shell\Rai\:MSCONTACTS

En wat voor Agenda?

stomme uninstalls!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:26

mno

Ik heb me er niet in verdiept, maar ik denk dat dit met een Mortscript zou moeten kunnen. Misschien staat hier wel een passend script tussen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=289197

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn80
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 13:24
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 17:29:
[...]

HC E-club ?? linkje misschien _/-\o_
zal ik die hot fix even doen en kijken

pff gevonden hahaha las t verkeer d :( :( :(
Hmm, kan de update niet downloaden.
Er staat niet bij My Download --> Software update.

Mijn SN is inmiddels wel toegevoegd in My Registration, maar er staat nog niets bij: your device.
Zijn er nog meer die dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMarkster
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-09-2023
Possible schreef op maandag 17 maart 2008 @ 19:45:
Ik wil de interne GPS ontvanger gebruiken bij mijn HTC Touch Cruise. Echter welke GPS apparaat moet ik selecteren in tomtom? ik zie de GPS ontvangen staan van tomtom zelf, de blue-tooth ontvangen, of de andere NMEA GPS-ontvanger.
Zoeken binnen deze topic is geen overbodige luxe... }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

Dav0s schreef op maandag 17 maart 2008 @ 19:36:
2) Hoe krijg ik het voor elkaar dat hij in het Today scherm bij de agenda gewoon de eerstvolgende 3 agenda items laat zien, in plaats van alleen de dingen van de huidige dag. Bij de Instellingen van het Today scherm kan ik hier niks over vinden...
Hier is een hele mooie freeware tool voor: TodayAgenda.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMarkster
FabianNL schreef op maandag 17 maart 2008 @ 17:06:
[...]

Probeer het HTC Action Menu anders eens, komt van de Touch Dual af. Deze heb ik gewoon onder m'n right-softkey staan en deze blijft dan voor een 10 seconden open staan ofzo en verdwijnt daarna weer. Standaard staat alles in het Engels, maar hij is helemaal via het register aan te passen. Tevens zijn alle snelkoppelingen dus ook aan te passen, dus je kan ermee doen wat je wilt eigenlijk :)
Relaxed progje! Hij sluit binnen 3 seconden af trouwens. Ik heb hem onder mijn voicebutton gezet. Werkt erg prettig nu ik er ff mee zit te spelen. Scheelt weer een paar "klikken" om een nieuwe SMS enzo te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

Zerveza schreef op maandag 17 maart 2008 @ 18:29:
kan ik met deze telefoon ook muziek (en films) spelen die ik op een samba netwerk share heb staan?
...
Inmiddels ook total commander geinstalleerd... via \\ naar lan gegaan, poging gewaagd verbinding te maken met \\192.168.1.140\music ... ik krijg dan Error 53 while connecting! ..
Had ik ook als ik probeerde te connecten naar \\[ip-adres]. Maar het gaat bij mij in total commander wel goed als ik \[naam van pc]\ doe.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn80 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 20:07:
[...]

Mijn SN is inmiddels wel toegevoegd in My Registration, maar er staat nog niets bij: your device.
Ik heb ook gekeken en ook niets gevonden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

[...]

De optie is inmiddels verdwenen bij mij, vanmiddag had ik hem nog wel (maar kreeg ik 404 melding na selecteren downloadserver)... Dus ze hebben de patch blijkbaar teruggetrokken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMarkster
[...]

Klopt, na het activeren van m'n login kreeg ik de foutmelding terug dat de site ge-update werd.
Het zou dus goed kunnen dat ze nog onderdelen van de nieuwe site aan het configureren en uploaden zijn. Even afwachten denk ik dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Possible schreef op maandag 17 maart 2008 @ 19:45:
Andere NMEA
Baud rate 4800
COM4

Kan even duren voor je je eerste fix hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duchaantje
  • Laatst online: 21-06-2023
nljuggler schreef op maandag 17 maart 2008 @ 13:53:
[...]

Het antwoord op je eerste probleem zou ik ook graag horen.

Andere geluiden voor je wekker lijkt me eenvoudiger op te lossen. De geluiden die in het lijstje staan staan allemaal in de Windows-map. Let wel, alleen de *.wav bestanden komen terug in het lijstje. Dus als je een beter geluidje vind in wav-formaat: Plaats hem in de Windows-map en je kunt het (ongetwijfeld) selecteren.

Alternatief is natuurlijk een 3rd party wekker. Gewoon zoeken op "Windows Mobile" "alarm clock" lijkt me voldoende op te leveren.
met keyswop kun je de softkeys wijzigen. Werkt perfect en is gratis. http://mobile-sg.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
TweakMarkster schreef op maandag 17 maart 2008 @ 20:07:
[...]

Zoeken binnen deze topic is geen overbodige luxe... }:O
Dat is ook een goede reden om alles binnen 1 topic te houden ipv meerdere delen te maken. Anders moet je straks zoeken binnen 782 topics om een antwoord te kunnen vinden.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:37
[...]

Dat HTC Action Menu werkt inderdaad prima. Directe toegang naar belangrijke items. Ik heb hem onder een softbutton gekregen m.b.v. Schap's Advanced Config.
Ik ben er echter nog niet uit hoe je e.e.a. kan customizen. Bijvoorbeeld de naam van de items naar Nederlands veranderen of andere items instellen.
Hulp welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
Masimo schreef op maandag 17 maart 2008 @ 23:17:
[...]

Dat HTC Action Menu werkt inderdaad prima. Directe toegang naar belangrijke items. Ik heb hem onder een softbutton gekregen m.b.v. Schap's Advanced Config.
Ik ben er echter nog niet uit hoe je e.e.a. kan customizen. Bijvoorbeeld de naam van de items naar Nederlands veranderen of andere items instellen.
Hulp welkom.
Kijk hier maar eens
Verder is de rest van het topic misschien ook wel interessant omdat Nieuw MMS ofzo niet werkt? Heb er geen last van dus ook niet aanpast ;)

En voor het aanpassen van je softkeys, zonder aparte apps hiervoor te horen te installeren (beetje zinloos...)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Changing the Today Screen's softkeys.

[left]:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Today\Keys\112

[Right]:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Today\Keys\113

Values:
(default value)="String" to display on screen [eg sth like "Phone"]
"Open"="Path to program" [eg sth like "\Windows\calc.exe"]

Verder is het volgens mij ook mogelijk om direct een nieuw SMSje te maken:

"\Windows\tmail.exe" -service "SMS" -to ""-body""

Dat invullen dan bij welke applicatie ie moet starten. Geen idee of het werkt, maar misschien het proberen waard.

Ps. iets voor de OP?

[ Voor 33% gewijzigd door FabianNL op 18-03-2008 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Bogey Dope schreef op zondag 16 maart 2008 @ 19:29:
[...]
  1. Er zijn zelfs heel veel ROMS die je nu voor de TC kan downloaden, die kan je allemaal [mbr]*knip*[/mbr] vinden
  2. Voordelen zijn toch voornamelijk dat dit meestal gestripte versies zijn en dat er dus minder onzin op je TC staat zoals help files etc. Hierdoor zijn ze sneller en heb je meer geheugen vrij.
    Meestal staat bij iedere ROM wat ze eruit hebben gehaald.
    Ander voordeel is dat je programma's erop kan zetten die JIJ graag gebruikt, stel dat je de HTC HOME plugin helemaal niet gebruikt en je wilt er liever iets anders voor, dan flash je een ROM die helemaal geen HTC HOME heeft.
  3. Nadelen zijn dat als je iets fout doet, je toestel kan veranderen in een brick (m.a.w. je hebt er dan niets meer aan) Maar een beetje tweaker moet dit toch wel kunnen hoor.
    Ander nadeel is dat de garantie vervalt, dat wilt zeggen, je moet m niet terug sturen naar HTC met een andere ROM erop. Maar (zelf niet geprobeerd) de originele ROMs zijn verkrijgbaar om erop te flashen, ook de SPL (voor degene die niet weet wat een SPL is, daar kom ik dadelijk nog op)
  4. Installeren gaat ongeveer zo.
    • Ten eerste moet je de SPL vervangen (De SPL is zeg maar een SIM lock, maar dan voor je besturingssysteem. m.a.w. zonder een 'Hard SPL' kan je er geen andere ROMs opzetten. Hoe je deze Hard SPL erop zet wordt HIER uitgelegd, en HIER is de download
    • Zo, nu je de SPL hebt vervangen weet je eigenlijk al hoe het flashen in zijn werk gaat, want een andere ROM erop zetten is in principe hetzelfde maar dan met een ander bestand (de ROM dus)
    • En zoals ik al zei kan je al die ROMs [mbr]*knip*[/mbr] vinden
    Eigenlijk is het dus een kwestie van de USB kabel aansluiten en ROMUpdateUtility.exe (te vinden bij de Hard SPL) draaien, en precies te doen wat het programma je verteld.
Zelf heb ik hem nog niet helemaal geflashed, ben nog aan het wachten op een goede WM6.1 ROM (kijk erg uit naar die van Panosha) maar ik heb al wel de HARD SPL erop staan.

Zorg ervoor dat je alles (vooral die handleiding 'HARD-SPL how to') even goed door leest. Vervolgens gewoon doen, het is echt een eitje. De kans dat er iets fout gaat is (mits je een beetje nadenkt, dus niet ineens de computer uitzetten als die aan het flashen is :+ ) miniem.

Succes en laat ons weten of het gelukt is!!!!

[...]

Je zal toch echt meer informatie moeten geven dan dit, we kunnen moeilijk ieder programma en tweakje voor je gaan uitleggen dat er voor de TC is. Bovendien staat bij bijna iedere tweak een korte uitleg van hoe en wat, kijk maar eens in dit topic en lees alles aandachtig door.
Oke duidelijk verhaal! Thnx!

Alleen is voor mij niet helemaal duidelijk wanneer je nou die SPL gaat vervangen. Ik zie dat je ROMUpdateUtility.exe moet starten om dit te doen. Maar ik zie in dat scherm dat daarmee de ROM ge update word en niet de SPL ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

Monda schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 00:29:
Oke duidelijk verhaal! Thnx!

Alleen is voor mij niet helemaal duidelijk wanneer je nou die SPL gaat vervangen. Ik zie dat je ROMUpdateUtility.exe moet starten om dit te doen. Maar ik zie in dat scherm dat daarmee de ROM ge update word en niet de SPL ???
Die info op de schermprints van http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=370434 is misschien inderdaad wat verwarrend. Maar als je de stappen 1 t/m 11 gewoon volgt wordt echt alleen je SPL geupdate.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMarkster
The Dolf schreef op maandag 17 maart 2008 @ 22:37:
[...]
Dat is ook een goede reden om alles binnen 1 topic te houden ipv meerdere delen te maken. Anders moet je straks zoeken binnen 782 topics om een antwoord te kunnen vinden.
De meest gestelde vragen in een topic worden op een gegeven moment verzameld en toegevoegd aan de Topic Start, waardoor deze uitgebreider wordt. In de Topic Start is al heel veel te vinden. De vraag van de TomTom GPS instellingen komt in beide topics meerdere malen voor. Ik gok dat als straks deeltje 3 komt, de (TomTom) GPS instellingen in de Topic Start terecht komen.

Het is ook de bedoeling dat uiteindelijk wij allen tesamen een Topic Start samenstellen waarin 99% van de vragen beantwoord wordt. Daarom is het geen gek idee om "telkens" een nieuwe topic te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-09 22:28

CSB

:D

Inderdaad. Ik denk dat het vooral handig is dat iemand die tijd en zin heeft alvast een nieuwe OP voorbereidt, of zich iig opwerpt zodat men daar de info kwijt kan. Ik zou het willen doen, ware het niet dat mijn kennis van Windows Mobile nog vrij weinig is en dat ik absoluut geen tijd heb om een mooie OP te maken. Ik kan wel wat interessante info verzamelen, mocht dat gewenst zijn.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
CSB schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 09:46:
Inderdaad. Ik denk dat het vooral handig is dat iemand die tijd en zin heeft alvast een nieuwe OP voorbereidt, of zich iig opwerpt zodat men daar de info kwijt kan. Ik zou het willen doen, ware het niet dat mijn kennis van Windows Mobile nog vrij weinig is en dat ik absoluut geen tijd heb om een mooie OP te maken. Ik kan wel wat interessante info verzamelen, mocht dat gewenst zijn.
Als je op de vorige pagina had gekeken, zag je dat ik er vandeweek mee aan de slag ga :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

brrrt schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 10:14:
[...]

Als je op de vorige pagina had gekeken, zag je dat ik er vandeweek mee aan de slag ga :)
Excuzez moi. Mocht je wat hulp nodig hebben, just holler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:38
Ik heb nog even een vraagje.. heb nu het kleine startmenu aanstaan wat absoluut een performance verbetering geeft, maar wanneer ik programma's start komt er onder mijn start programma's een geschiedenis te staan. Nu is deze inmiddels zo groot dat wanneer ik mijn start menu open het mijn gehele scherm bestrijkt. Zijn er ergens instellingen waar je een maximum van de te onthoude programma's kan instellen? Ik kon het niet vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
mno schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 07:37:
[...]

Die info op de schermprints van http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=370434 is misschien inderdaad wat verwarrend. Maar als je de stappen 1 t/m 11 gewoon volgt wordt echt alleen je SPL geupdate.
Oke Thnx!

Ik heb besloten te wachten tot een officieele 6.1 ROM of een snelle NL. Dan heeft het toch verder nu nog geen zin om de SPL te updaten, want dat is als ik het nou goed begrijp, ongeveer het zelfde als de sim lock eraf halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 12:26

Dav0s

Hr?

FabianNL schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 00:19:
[...]

Verder is het volgens mij ook mogelijk om direct een nieuw SMSje te maken:

"\Windows\tmail.exe" -service "SMS" -to ""-body""

Dat invullen dan bij welke applicatie ie moet starten. Geen idee of het werkt, maar misschien het proberen waard.

Ps. iets voor de OP?
Dit werkt helaas niet bij mij, ik kom in het menu voor Account-keuze terecht. Op internet ook nog een pagina gevonden waar ze aanraden er 20# voor te zetten, maar daarmee krijg ik een foutmelding als ik de knop indruk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 11:17

Whuzz

Dodgeball!

Ik heb mijn TC inmiddels terug van reparatie :)

Ik had een vlek in mijn scherm. Display is vervangen. Van ophalen tot terugbrengen in 7 werkdagen :)

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
Whuzz schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 13:06:
Ik heb mijn TC inmiddels terug van reparatie :)

Ik had een vlek in mijn scherm. Display is vervangen. Van ophalen tot terugbrengen in 7 werkdagen :)
Damned, en ik ben de mijne al 2 weken kwijt :(

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pieth schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 21:22:
[...]

2* Klikkie doen Tweak nr. 34 Als de rest is uitgeschakeld pakt hij vanzelf het PCMKeyboard.

[...]
Misschien stomme vraag, maar hoe schakel je de rest uit???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jiiiiiiiiiiiiiiiiiiiihaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.

Sorry maar ik kon het niet laten. Mijne Cruise is geleverd bij VandenBorre.
Ik hoop vanaf nu constructief te kunnen bijdragen tot deze geweldige thread.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2008 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

zonder " " é ;)
Hey bedankt!

Voor iedereen die zijn toetsenbord standaard op een bepaald type wil instellen:

SipChange vindt u hier: http://www.pdagold.com/software/detail.asp?s=1312
En hier vindt u info over de fout in de opstarten folder: http://www.mccune.nl/?q=content/sipchange-en-frustraties

Let op: je hebt Resco File Explorer nodig om de properties van een bestand te kunnen bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intruder1400
  • Niet online
[...]

WAUW..... ben erg benieuwd waar ik dit vandaan kan halen. Search levert mij niets op. Heb even een duwtje in de juiste richting nodig!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• art-core
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 13:44
Ik heb mijn telefoon uitgerust met een andere rom dan die origineel op de telefoon zat (T-mobile). Ik heb nu een 3G icoontje op mijn scherm en dat was eerst volgens mij niet (alleen G). Of is dit alleen mij verbeelding? Zou het kunnen dat ik per ongeluk gebruik maak van een hogere snelheid dan mijn web 'n' walk abonnement eigenlijk toelaat en hierdoor extra kosten maak? Of is dit sowieso niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMarkster
intruder1400 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 17:02:
[...]
WAUW..... ben erg benieuwd waar ik dit vandaan kan halen. Search levert mij niets op. Heb even een duwtje in de juiste richting nodig!!!
Ik duw je richting xda-developers.com en fluister in je oor dat het wellicht makkelijk is om te zoeken op HTC Action Menu. :+
Dan moet het lukken! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 21:39:
sinds enkele weken kan mijn HTC geen 'verbinding' meer maken met Quick GPS en Windows Update. Niet via Wi-Fi (thuis netwerk) of via Active Sync.

ik krijg de melding 'verbinding mislukt, probeer het later opnieuw'

Wat is er aan de hand?
iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehead
  • Laatst online: 10-09 11:37
Groentenman schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 10:26:
Ik heb nog even een vraagje.. heb nu het kleine startmenu aanstaan wat absoluut een performance verbetering geeft, maar wanneer ik programma's start komt er onder mijn start programma's een geschiedenis te staan. Nu is deze inmiddels zo groot dat wanneer ik mijn start menu open het mijn gehele scherm bestrijkt. Zijn er ergens instellingen waar je een maximum van de te onthoude programma's kan instellen? Ik kon het niet vinden :P
http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/bb431833.aspx
Hier wordt er gezegd dat het mogelijk is:
"The user has the option to hide or show the Recent Programs list. In the Settings menu, the user selects More, then Start Menu. In Start Menu, a checkbox called Show Recent Programs is selected by default."

Echter, ik vind dit totaal niet terug. De genoemde oplossingen op XDA vind ik hoegenaamd niet een oplossing, hoogstens workaround (kopieren van iconen, tijdelijk clearen in registry, etc etc)

Iemand een tip?

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:37
[...]

Kijk hier maar eens
Verder is de rest van het topic misschien ook wel interessant omdat Nieuw MMS ofzo niet werkt? Heb er geen last van dus ook niet aanpast ;)

............

Ps. iets voor de OP?
THX voor de link. Werkt perfect. Net alles aangepast naar Nederlandse teksten. Geen last van bugs trouwens. Ook eens verder rondgekeken op XDA. Een walhalla voor fervente tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venigo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-08 23:49

venigo

Thanks! Greetz!

Weet iemand misschien hoe je het knopje op de standaard headset kunt wijzigen al je erop klikt dat hij naar het volgende nummer gaat?

Tevens, tof ding hoor de HTC TC.

Edit:
Weet iemand btw hoe ik mijn weergave naam via bluetooth kan wijzigen?

Alvast bedankt.

[ Voor 22% gewijzigd door venigo op 19-03-2008 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMarkster
venigo schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 00:03:
Weet iemand misschien hoe je het knopje op de standaard headset kunt wijzigen al je erop klikt dat hij naar het volgende nummer gaat?

Edit:
Weet iemand btw hoe ik mijn weergave naam via bluetooth kan wijzigen?

Alvast bedankt.
Antwoord op vraag 1: zoek op xda-developers.com of in Deel 1 van de HTC Cruise topic. Volgens mij hadden we het er daar ook over gehad.

Vraag 2: Een makkie. Instellingen -> tabblad Systeem -> Info
Als je zelf gezocht had, had je het ook kunnen vinden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMarkster
Ik denk dat niemand anders er last van heeft. Ik in ieder geval niet, elke zaterdag update QuickGPS zich netjes via internet, dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intruder1400
  • Niet online
Ik sync via emoze tussen outlook en mijn htc. Gaat perfect. Ik merk alleen dat al mijn contacten dubbel in mijn htc staan.
Ik heb daarvoor een backup gemaakt in outlook van mijn contacten (daar staan ze gewoon enkel). Contacten verwijderd, gesynct waardoor alle contacten uit mijn htc verwijderd zijn. Vervolgens backup teruggezet in outlook en opnieuw gesynct. ..... Weer alles dubbel in mijn htc :( .
Kan iemand mij hiermee helpen?
Grz.

Sorry sorry, niet handig van me. Ik klik in de balk boven de adressen in outlook 'volledige naam' aan zodat hierop gesorteerd wordt.... En ik zie dat alles dubbel in outlook staat!!! Verwijderd en problem solved.... Hoezo met mijn neus kijken....

[ Voor 22% gewijzigd door intruder1400 op 19-03-2008 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 08:05
[...]

Kijk hier maar eens
Works like a charm! Ik heb er ook helemaal geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kievit1964
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-03 17:47
Ik sync tegenwoordig ook met Emoze.
Ook mijn taken heb ik hier ingesteld. Alleen hij synchroniseert de taken niet, sterker hij neemt helemaal geen taken over. :'( :'(
Hebben er meer hier last van? :?

Via ActiveSync lukt het wel als mijn Laptop aangesloten is maar het was juist de bedoeling dat alles via Emoze zou gaan lopen.
(n.b. uiteraard bij ActiveSync optie taken uitgezet toen ik het met Emoze probeerde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Die zogenaamde fix die volgens de users op XDA op de site van HTC te vinden was / is, schijnt geen update te zijn van de huidige camera applicatie.
http://forum.xda-develope...hp?p=2036927&postcount=22

Erg jammer, dit is voor mij 1 van de eerste punten die gefixt moet worden. Camera is ontzetten langzaam en daardoor is de sluitertijd ABSURD lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen die ervaring hebben met skype op de touch cruise?

Heb zelf t-mobile + onbeperkt internet (a 9 e per maand)
Een search in het subforum: PDA"s, smartphones, GSM's en GPS navigatie levert alleen zeer oude posts op.

Ik heb in ieder geval enkele vragen: Is het ook mogelijk om gratis naar andere skypers te bellen (heb ooit is van iemand gehoord dat de providers de poorten hiervoor hebben geblokkeerd, omdat ze anders zo zelf inkomsten mislopen, klopt dit?), en zo ja, is de snelheid voldoende om te bellen of is chatten de enige mogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Taskmanager probleem. Als ik bovenaan op het kruisje klik gebeurt er niets meer. Hij reageert niet. Nu heb ik via HButton wel OK/Close op een toets staan maar toch zou ik het kruisje weer actief willen hebben. Ik heb versie 2.0 Build 31261. Zijn er meer mensen met dit probleem en weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

CSB schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 11:41:
Die zogenaamde fix die volgens de users op XDA op de site van HTC te vinden was / is, schijnt geen update te zijn van de huidige camera applicatie.
http://forum.xda-develope...hp?p=2036927&postcount=22

Erg jammer, dit is voor mij 1 van de eerste punten die gefixt moet worden. Camera is ontzetten langzaam en daardoor is de sluitertijd ABSURD lang.
ligt het aan mij, of doet die download het op de htc site het niet.....

iemand een mirror?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 13:17:
Taskmanager probleem. Als ik bovenaan op het kruisje klik gebeurt er niets meer. Hij reageert niet. Nu heb ik via HButton wel OK/Close op een toets staan maar toch zou ik het kruisje weer actief willen hebben. Ik heb versie 2.0 Build 31261. Zijn er meer mensen met dit probleem en weet iemand een oplossing?
Misschien het bestand uninstallen en overnieuw op je TC zetten? Desnoods overnieuw downloaden?
Zerveza schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 13:34:
[...]

iemand een mirror?
klik
Gewoon verder in het topic zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
venigo schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 00:03:

*knip*

Alvast bedankt.
Goede vraag, wat ik zelf ook graag zou willen weten O-)

Want zoeken op XDA levert niks op, zoals iemand anders reageerde. Het enige wat ik kan vinden, is om hem te koppelen aan Voice Command (zoals idd ook in deel 1 staat vermeld) maar niet hoe ie gekoppeld kan worden aan de next knop.

Dit staat op XDA ook vervolgens:

"Well, you can do that on your own, if you knew the shortcut for the next button (and it's highly unlikely that there is one). Just change the registry key to that shortcut!"
bron

[ Voor 4% gewijzigd door FabianNL op 19-03-2008 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,
Van de week heb ik mijn LG viewty verkocht omdat ik niet met het touchscreen weg kwam. Ik sms nog al veel (10 keer per dag gemiddeld) en telkens sloeg hij wel een "toets" over als ik aan het smsen was. Super irritant dus! Kan iemand mij vertellen die ook veel/snel smst of het de cruise beter gaat door bijvoorbeeld een beter touchscreen? De Tytn2 zou dan natuurlijk ook een goede optie zijn maar die is wel heel erg lelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 15:53:
Hallo allemaal,
Van de week heb ik mijn LG viewty verkocht omdat ik niet met het touchscreen weg kwam. Ik sms nog al veel (10 keer per dag gemiddeld) en telkens sloeg hij wel een "toets" over als ik aan het smsen was. Super irritant dus! Kan iemand mij vertellen die ook veel/snel smst of het de cruise beter gaat door bijvoorbeeld een beter touchscreen? De Tytn2 zou dan natuurlijk ook een goede optie zijn maar die is wel heel erg lelijk!
Ik heb op pagina 30 een voorbeeldje geplaatst van een (standaard bijgeleverde) toetsenbord wat ik vaak gebruik. Verder gebruik ik ook vaak de handschriftherkenning (een cabje, ook ergens in dit topic). Ik sms best veel, en moet zeggen dat dit geweldig gaat. Ik was tot nu toe alleen 'echte' toetsenborden (vorige telefoon SE k800i, dit is mijn eerste ppc) gewend, maar ik mis die echt niet.
Het voordeel is natuurlijk ook dat als een toetsenbord niet bevalt, er altijd nog een goed alternatief op 't internet te vinden is.
En smsen gaat nu echt snel, zeker met die handschriftherkenning, even snel als wanneer je een briefje schrijft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ja lastig, want bij me viewty zag het er eigenlijk hetzelfde uit maar hij miste echt vaak toetsen die ik aanraakte, heel irritant. Toch maar eens kijken of ik hem in de stad ergens in handen kan krijgen :). In ieder geval bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
Zerveza schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 13:34:
[...]

iemand een mirror?
Ook hier doen zowel de europe, usa als asia ftp het niet.. misschien is er dan toch nog een probleempje met de install file...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
Groentenman schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 16:11:
[...]

Ook hier doen zowel de europe, usa als asia ftp het niet.. misschien is er dan toch nog een probleempje met de install file...
Of je drukt even op die klik die 5 post terug gegeven werd. Als je de hele tread bekijkt op XDA zie je dat HTC een fout heeft gemaakt met de link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
Xanion schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 16:14:
[...]

Of je drukt even op die klik die 5 post terug gegeven werd. Als je de hele tread bekijkt op XDA zie je dat HTC een fout heeft gemaakt met de link.
excuses even over het hoofd gezien |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

TweakMarkster schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 10:54:
[...]

Vraag 2: Een makkie. Instellingen -> tabblad Systeem -> Info
Als je zelf gezocht had, had je het ook kunnen vinden 8)
Nou, zo makkelijk is dat denk ik nog niet hoor, want als je die veranderd verander je alleen je profielnaam voor de gegevensverbinding met activesync, je bluetooth naam blijft je eigen volledige naam.
Zat zelf namelijk ook al een tijdje met die vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

Bogey Dope schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 17:10:
[...]

Nou, zo makkelijk is dat denk ik nog niet hoor, want als je die veranderd verander je alleen je profielnaam voor de gegevensverbinding met activesync, je bluetooth naam blijft je eigen volledige naam.
Zat zelf namelijk ook al een tijdje met die vraag.
Bij mij werkt het anders prima... In de Engelse versie is het tenminste: Settings -> System -> About -> Device ID. De naam die ik daar invul, is wat anderen zien als ik BT aan heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SInds kort heb ik ook een htc touch maar heb een probleem met mijn contacten. Mijn hele telefoonlijst staat nu op mijn simkaart en via een grote omleiding kon ik pas in de simbeheer, het zou makkelijker zijn als ze allemaal in mijn contacten zouden staan maar dan zou ik ze 1 voor 1 moeten overzetten maar heb daar heb ik geen zin in aangezien ik er 260 nummers in heb. Is daar een programma voor die dat in 1 keer overzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brrrt schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 14:36:
[...]

Misschien het bestand uninstallen en overnieuw op je TC zetten? Desnoods overnieuw downloaden?
Ik heb net Build 30487 erop gezet maar same problem. Weer terug naar standaard en nog steeds ellende. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 18:24:
SInds kort heb ik ook een htc touch maar heb een probleem met mijn contacten. Mijn hele telefoonlijst staat nu op mijn simkaart en via een grote omleiding kon ik pas in de simbeheer, het zou makkelijker zijn als ze allemaal in mijn contacten zouden staan maar dan zou ik ze 1 voor 1 moeten overzetten maar heb daar heb ik geen zin in aangezien ik er 260 nummers in heb. Is daar een programma voor die dat in 1 keer overzet?
Volgens mij moet dat gewoon met Simbeheer kunnen. Selecteer alles en hopla op je device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah zie het nu. Erg makkelijk idd... dank je wel ;)
Pagina: 1 ... 12 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat over de HTC Touch Cruise. Discussie over welk abonnement je er het beste bij kan nemen, hoort hier niet.