“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Belt (zoals ik al eerder verteld heb) kan je krijgen van de Arca key questline wowwiki.com. Dit is de enige redelijk optie zonder heroic SP/Ramparts/KaraRMB schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 09:53:
Weet iemand nog een goede belt boots en bracers? liefst niet van die hele dure craftables, dat is iets voor later
Boots zijn lastig, ik heb heel lang de dps boots uit Bota gebruikt met defense/stamina gems er in. Anders zou je kunnen kijken voor de boots van heroic BF
Bracers komen ook van een quest volgens mij, maar ik weet niet meer welke.
Bracers of Iridacation zijn andere.
Ik kan hier helaas niet bij wowhead/wowwiki, anders zou ik je direct doorlinken.
[ Voor 8% gewijzigd door Nivado op 26-02-2008 10:06 ]
Anoniem: 197066
http://eu.wowarmory.com/c...xml?r=Dunemaul&n=Hakstral
Misscihen weten jullie nog enigszins makkelijk te halen upgrades?
Dit is trouwens niet omdat ik lui ben, maar door de bomen het bos eigenlijk niet meer zie
(ow, en let alsjeblieft niet op m'n enchants: ik heb een persoonlijke enchanter, maar die is nog niet zo heel ver
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 197066 op 26-02-2008 10:09 ]
Givf 3500g!junglebeast schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 02:11:
En zit nu boven de 3500G dus epic mount komt ook aardig in zicht. Dank aan Exitium met z'n hulp in SMV natuurlijk
Weet nog niet op welke char ik uiteindelijk m'n flyer pak. Pala is m'n main, maar sneller vliegen heeft niet al te veel nut met twee crafting professions. Lock speel ik te weinig atm en 't duurt nog wel een maandje voor m'n druid 70 is. Ah well, voorlopig maar lekker sparen denk ik, nieuwe sunwell craftable gloves kosten ook weer zat binnenkort.
Je bedoelt waarschijnlijk http://www.wowhead.com/?item=30057. Dit lijkt me niet echt een tanking bracers
To do list:
-Felsteel pants/gloves kopen
-Arcatraz Questchain voor Belt
-SMV Questchain voor Axe
Optie voor Trinket/ring/chest/bracers/neck zoeken die ik kan halen zonder al te veel werk
1 trinket is de Adamantite Figurine van SL.
Ik heb er zin in! verheug me weer op vanavond om te spelen
Bracers is quest in SL, neck is revered CE, chest is quest in Nagrand (bij de forge camps), ring is quest in BM of quest in SMV om die giants te killen in BE disguise, trinket is Netherstorm quest. (dimensius)RMB schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 10:09:
Nivado, erg bedankt, ik heb waarschijnlijk over de belt heengelezen.
Je bedoelt waarschijnlijk http://www.wowhead.com/?item=30057. Dit lijkt me niet echt een tanking bracers
To do list:
-SMV Questchain voor Axe
Optie voor Trinket/ring/chest/bracers/neck zoeken die ik kan halen zonder al te veel werk
@ hieronder: Sha'tari Wrought Armguards
[ Voor 3% gewijzigd door Exitium op 26-02-2008 10:20 ]
Ik was even in de war met de Lurker Dps bracers denk ik (kan je link niet openen). Maar er zijn echt bracers verkrijgbaar van een quest. Moet je gewoon even zoeken op Wowhead > Items > Armor > wrist > Show Filter > Source: Quest, dan zou je hem moeten vinden. (Mocht het lukken wil je dan even de naam van de bracers linken> kan het niet uitstaand dat ik er niet op kan komenRMB schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 10:09:
Nivado, erg bedankt, ik heb waarschijnlijk over de belt heengelezen.
To do list:
-SMV Questchain voor Axe
Chest: Aldor Revered
Neck: BEM Quest (iets met Natasha's)
Ring: Honored met Kara
@ hierboven: Tnx Exitium, die bedoelde ik inderdaad.
Path of Conquest. Met een healer en 1 of meerdere dps zit je gebakken.Exitium schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 10:14:
[...]
ring is quest in BM of quest in SMV om die giants te killen in BE disguise
[ Voor 35% gewijzigd door Nivado op 26-02-2008 10:26 ]
mijn main is een lock. wil mss wat meer raid support doen; healen of tanken.
dus dan zijn mijn opties : dr00d / pala / warrior / priest
gief advice.
This is the Way.
Wat je zelf het leukste lijkt, alles heeft voor- en nadelen.NoTimeRemains schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 10:24:
ik wil een altje gaan levelen. wat is nou leuk om te doen. moet wel iets kunnen doorbuffelen.
gief advice.
En als je echt niet zelf kunt kiezen, dan is een Paladin of Druid veilig, aangezien je daar alle 3 (healen, tanken & dps) mee kunt, en je dus altijd op 70 kunt switchen.
[ Voor 3% gewijzigd door OkkE op 26-02-2008 10:28 ]
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Ik zou gaan voor je druidExitium schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 10:06:
[...]
Givf 3500g!
Weet nog niet op welke char ik uiteindelijk m'n flyer pak. Pala is m'n main, maar sneller vliegen heeft niet al te veel nut met twee crafting professions. Lock speel ik te weinig atm en 't duurt nog wel een maandje voor m'n druid 70 is. Ah well, voorlopig maar lekker sparen denk ik, nieuwe sunwell craftable gloves kosten ook weer zat binnenkort.
Heb als 2e toon mijn druid voor zien van epic flying skill and in combinatie met herbalism is dat geweldig. Vliegt naar herb toe (wel zorgen dat je dus op de grond staat), je blijft in form dus als je wordt aangevallen vlieg je gewoon omhoog, en herbt en weg ben je weer.
Ook leuk is overal vanaf rennen (clifs, aldor rise) en dan lekker flight form hitten
Chest : 2e Boss van Mechanar (Jade-Skull Breastplate)Nivado schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 10:17:
Chest: Aldor Revered
Neck: BEM Quest (iets met Natasha's)
Neck : Cenarion Expedition -> Revered
Zijn imho, de betere keuzes en makkelijker te halen
Sowieso dropped in Mechanar van de laatste boss ook een (redelijk) leuke tanking ring.
Shaman is ook een optie; pala en shaman zijn de ultimate support classes met totems, aura's, blessings en de mogelijkheid om meerdere rollen te vervullen. Druid heeft dat in mindere mate ook wel.OkkE schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 10:27:
[...]
Wat je zelf het leukste lijkt, alles heeft voor- en nadelen.
En als je echt niet zelf kunt kiezen, dan is een Paladin of Druid veilig, aangezien je daar alle 3 (healen, tanken & dps) mee kunt, en je dus altijd op 70 kunt switchen.
Ja, jammer dat mijn druid geen herbalist is.cannibal schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 10:28:
[...]
Ik zou gaan voor je druidniets leukers dan epic flying form!!
Heb als 2e toon mijn druid voor zien van epic flying skill and in combinatie met herbalism is dat geweldig. Vliegt naar herb toe (wel zorgen dat je dus op de grond staat), je blijft in form dus als je wordt aangevallen vlieg je gewoon omhoog, en herbt en weg ben je weer.
Ook leuk is overal vanaf rennen (clifs, aldor rise) en dan lekker flight form hittenal hoef je daarvoor geen epic te hebben. (en zorgen dat je niet langs een mob rent net voordat je valt....)
[ Voor 40% gewijzigd door Exitium op 26-02-2008 10:31 ]
Mee eens dat ook een Shaman een goede aanvulling op een raid is, maar ik richte me alleen op de classes die hij zelf al noemde.Exitium schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 10:29:
[...]
Shaman is ook een optie; pala en shaman zijn de ultimate support classes met totems, aura's, blessings en de mogelijkheid om meerdere rollen te vervullen. Druid heeft dat in mindere mate ook wel.
Ik zou voor Pala/Drood gaan, dan kan je later beslissen wat je leuker vind, tanken of healen. (ik heb dan zelf al een warrior Tank en een priest en ik ben jalours op paladins die kunnen aoe tanken en druids die in catform goede dps doen) Ik ben mijn priest begonnen met als doel te gaan healen. Ben bij lvl 44 shadow gegaan en sindsdien niet meer geswitched (lvl 70 nu)NoTimeRemains schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 10:24:
ik wil een altje gaan levelen. wat is nou leuk om te doen. moet wel iets kunnen doorbuffelen.
gief advice.
Vanavond hebben we 4 locks en 3 mages voor flink wat AoE op de wapens. Als 't goed is geeft dit ons wat meer tijd om iedereen in positie te krijgen voor phase3.
Iemand nog een gouden tip? Iets wat bij jullie de first kill opleverde?
Ryzen 3700X, RX5700, 16gb ram
Mja onze MT zit op 20k+ volledig raidbuffed, maar kreeg eerst een "tikje" van 3k om vervolgens een 18k hit op z'n donder te krijgen. Nightmare seeds gebruikt hij idd, maar ik denk dat er weinig tanks zijn die dit hadden kunnen voorspellen als je voor 't eerst in P4 komtExitium schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 11:17:
Nightmare seeds, maar die zal je al wel gebruiken denk ik.
Als je 18k hit op je dank krijgt van keal dan doe je toch echt iets fout. Of je tank heeft een pyro gemist, met zijn shield. Of hij stond in de flame patch of hij werdt genuked door een firebolt(niet geinterupt). Je hoort iig nooit 18k dmg te krijgen van keal. Dat zou geen enkele tank overleven tenzij je toevallig net dan een heal op je dank krijgt.Potame schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 11:22:
[...]
Mja onze MT zit op 20k+ volledig raidbuffed, maar kreeg eerst een "tikje" van 3k om vervolgens een 18k hit op z'n donder te krijgen. Nightmare seeds gebruikt hij idd, maar ik denk dat er weinig tanks zijn die dit hadden kunnen voorspellen als je voor 't eerst in P4 komt
ik zit zelf nu op 21k raid buffed. (zonder imp volgens mij) en we hebben illidan dood dus die 20k moet ruim voldoende zijn
[ Voor 7% gewijzigd door Kevinp op 26-02-2008 11:27 ]
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Anoniem: 174631
zorgen dat iedereen weet wat hij doetPotame schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 11:16:
Vanavond weer attempts op KT en ik moet zeggen na onze trials afgelopen zondag heb ik er toch wel vertrouwen in. We zijn 1 keer vrij smooth Phase 4 ingekomen, maar onze MT werd meteen ge-oneshot door KT18k hit.
Vanavond hebben we 4 locks en 3 mages voor flink wat AoE op de wapens. Als 't goed is geeft dit ons wat meer tijd om iedereen in positie te krijgen voor phase3.
Iemand nog een gouden tip? Iets wat bij jullie de first kill opleverde?
De key is eigenlijk de weapons dood te hebben voor de adds weer spawnen, of iig al bijna dood zijn.
Gebruik dan ook in deeze fase de heroisms en andere imba cooldowns. Een arcane mage helpt uiteraard ook bij het AOE'en van shield+mace+daggers. Anyway het is en blijft een lastige encounter om te leren, maar als hij een maal onder controle is is het meteen een vrij eenvoudige boss.
Anoniem: 83338
Je moet de Pyro als tank zien te overleven zonder Last stand of Shield wall te veel cooldown om deze op iedere Pyro te gebruikenExitium schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 11:27:
Nee, maar ze zijn sowieso waardevol. Onze MT kon een pyro hebben met last stand + seed, een tweede met shield wall en daarna weer een derde met last stand + seed. Scheelde aanzienlijk.
Je tank moet geloof ik ongeveer 18k buffed hebben.
Laat hem trinkets equipen met stamina, Full stamina gems etc.
Aangezien shield wall een cd heeft van 30min is het niet mogelijk om pyro te gebruiken.
Zorg er btw ook voor dat er minstens drie casters bij je tank staan die de staff gebruiken.
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 83338 op 26-02-2008 11:37 ]
Daar zat 't 'm dus is...
Dit betekent dat je healers of liepen te slapen...Potame schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 11:36:
Kaelthas Sunstrider's Fireball hits Mattb for 18562 Fire damage
Daar zat 't 'm dus is...
Of ze hadden de healing mace niet gequiped aangezien de tank ten alle tijde die buff moet hebben van -x % fire dmg taken.
Meestal laten wij 1 enchament shaman + 1 rogue interupten (De fireball) en 1 rogue + 1 warrior voor Pyro.
(Dit zijn alleen tips)
Hopelijk zien we vanavond wat meer van deze phase zodat we daarop kunnen oefenen.
Anoniem: 85278
Haha PVE nubAnoniem: 169084 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 11:31:
Laeh, recruit betere rogues ofzo!
Vanavond maar weer naar Ros
Anoniem: 117763
Als je in P4 komt is 't een kwestie van tijd eer die ligt. De eerdere fases zijn het echte probleemPotame schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 11:41:
Vergeet niet dat dit de eerste keer was dat wij in phase4 kwamen![]()
Hopelijk zien we vanavond wat meer van deze phase zodat we daarop kunnen oefenen.
Klopt, maar het geeft je meer opties. Op het moment dat een egg en pyro tegelijkertijd kwamen, lieten wij de tank de eerste pyro pakken met het schild en de tweede met seed + LS of SW, en ging DPS op het ei. Als het niet tegelijkertijd kwam, zaten we op Kael zelf en had de tank alleen z'n schild nodig.Anoniem: 83338 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 11:35:
Je moet de Pyro als tank zien te overleven zonder Last stand of Shield wall te veel cooldown om deze op iedere Pyro te gebruiken
Je tank moet geloof ik ongeveer 18k buffed hebben.
Laat hem trinkets equipen met stamina, Full stamina gems etc.
Aangezien shield wall een cd heeft van 30min is het niet mogelijk om pyro te gebruiken.
Da's dan de eerste FB van P4 zeker? Altijd een healer laten precasten vlak voor P4 zodat je tank de mace buff heeft. Maakt geen bal uit wat voor heal, zelfs een rank 1 flash heal is goed genoeg.Potame schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 11:36:
Daar zat 't 'm dus is...
Anoniem: 85278 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 11:44:
[...]
Haha PVE nub
Vanavond maar weer naar Ros

full nuken ftw
een firball mag sowieso niet doorkomen, en idd er waren dus buffs niet op.Potame schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 11:36:
Daar zat 't 'm dus is...
en ow ja, een twee pyro's hebben kan nooit gebeuren. je tank heeft dat schild voor de eerste, en voordat de tweede gecast is moet het shield down zijn en moet er geinterupt zijn. Maar ook firebolts mogen eigenlijk niet doorkomen, tenzij rogues MC'ed zijn ofzo.
en ow ja, zorgen voor interupts op de eerste firebolt. iig een rogue, maar meestal kan de warrior zelf dat ook doen, al hebben warriors weinig hit rating.
[ Voor 12% gewijzigd door Kevinp op 26-02-2008 11:53 ]
Check vanavond ff tactics topic, vooral de replies van Myst zijn erg leuk.
Gelukkig is ie een stuk beter in PVP.
blup
Anoniem: 169084
Haha ja héél leuk, maar in tegenstelling tot Imbadin geef ik m'n fout toe.Anoniem: 85278 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 11:55:
[...]
Check vanavond ff tactics topic, vooral de replies van Myst zijn erg leuk.
Gelukkig is ie een stuk beter in PVP.
Toch, als Rogue kan je makkelijk in je eentje een Enrage overleven.
Anoniem: 63072
Als je wat anders wilt en kara leeg krijgt, waarom probeer je dan niet Zul'aman. Is toch weer leuke loot en meer dan 1 keer per week te doen. Enige 'nadeel', als je daar mazzel hebt, heb je bij magtheridon en Gruul weinig meer te zoeken.OkkE schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 09:54:
Lief dagboek...
Gisteren onze eerste 25mans, Gruul's Lair. Aangezien we niet genoeg leden hebben, was het idee om random spelers uit /LFG mee te nemen, in de hoop dat er een goede tussen zat die ook de guild zou willen joinen. En uiteraard om eens een 25mans te proberen.
Omfg! Wat was het eigenlijk een enorme ramp. Wij officers hadden al niet gedacht dat het echt een groot succes zou worden, kan ook niet wanneer je voor het eerst een 25mans doet, zonder ervaring en randoms mee neemt. Maar zo erg?
Mensen die mee gingen in blues en zelfs greens! Mensen die nog nooit een raid gedaan hadden. Mensen zonder potions. Mensen met een compleet verkeerde spec, of verkeerde gear (spelldmg als healer?!). Etc, etc. En uiteraard ook, zoals eigenlijk wel verwacht, guildmembers die ook niet één keer tactics gelezen hadden.
Nee, dit doen we voorlopig niet nog eens. We gaan weer terug naar Kara, zorgen dat iedereen de juiste gear krijgt en dan proberen we het opnieuw. Volgende plan is nu om met Kara af en toe één guildless random mee te nemen, en wanneer hij wil (en goed genoeg lijkt) te laten joinen. We zullen zien.
Zonde, we gaan vanaaf Vashj try 2 doen...... zit nu al te stuiteren op mn stoeleendje schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 11:55:
week 5 van vashj tries... 2/4 best try... ben blij dat ik al bij leo er uit gestapt ben (speelde zelf ook als een dweil) maar damn, we gaan echt achteruit..
Ik verwacht toch stiekem dat we over niet al te lange tijd een grote Killmarker op SSC mogen stempelen
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
Wel jammer dat in ZA caster loot nooit dropped, heb nu maar voor T5 helm gekozen omdat VR en Hex lord weigeren hun helmpjes te droppen. Terwijl T5 toch minder is, op het meta slot na.
Wel lekkere stats nu 1118 +dmg (1198 als ik crusade trinket meereken). 198 hit rating en 30.14% crit (inc devastation). Ik weet alleen niet of ik mijn enige +4 crit + 5dmg gem moet vervangen voor een +4 hit +5 dmg gem, kan er niet uitkomen of de mogelijk dps increase de kosten rechtvaardigd voor de momenten dat ik toevalling niet bij een shaman in de group zit (+1% hit racial).
Hoeveel nachten heb je in totaal gedaan die 5 weken, bij hebben ook zo'n 8 weken stuck gezeten op vashj. Maar dat was wel incl 4 weken niet raiden kerst/oud en nieuw break, en 2 weken met maar 1 nacht tries, 1 week met 2 nachten en de laatste week ging ze neer op de 2de nacht. In totaal dus neer op de 6de nacht, sindsdien iedere week down met 2-3 whipes max. Denk als jullie nu dus in de 5de week zitten dat ze vrij snel neergaat.eendje schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 11:55:
week 5 van vashj tries... 2/4 best try... ben blij dat ik al bij leo er uit gestapt ben (speelde zelf ook als een dweil) maar damn, we gaan echt achteruit..
Wij hadden bij vashj wel het probleem dat we op het oog weinig progress zagen telkens whipes op 2/4 en 3/4 en vaak net niet die laatste core goed krijgen doordat er een 2de strider oid kwam. Totdat we ineens uit het niets onze eerste 4/4 try hadden whipe op 12% try erna 6% whipe, try daarna neer.
Anoniem: 250914
Volgens mij was het ook de bedoeling om een keer ZA te gaan proberen. Ik denk alleen dat we daar misschien een beetje gebrek zullen hebben aan spelers die echt weten wat ze doen (voor zover ik gezien heb kunnen we daar nog niet een 10 man raid mee vullen jammer genoeg). Dit is gelukkig voor de bear boss nog niet zo'n probleem en die zie ik ook nog wel neer gaanAnoniem: 63072 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 11:59:
[...]
Als je wat anders wilt en kara leeg krijgt, waarom probeer je dan niet Zul'aman. Is toch weer leuke loot en meer dan 1 keer per week te doen. Enige 'nadeel', als je daar mazzel hebt, heb je bij magtheridon en Gruul weinig meer te zoeken.
Verder is het natuurlijk altijd goed om Gruul en Maggy ook te proberen (zodra we daar echt klaar voor zijn
(En zorgen dat iemand anders Nightbane kan summonen zodat ik op mn druid mee kan

Oh, en zoals ik in de guild chat ook al had genoemd, misschien is het verstandig om de volgende keer Gruul te organizeren samen met een andere guild, dat zal waarschijnlijk beter gaan dan met een PuG. Mensen recruiten door ze mee te nemen naar Gruul vanuit de LFG is sowieso een beetje een raar idee (vind ik

dat zijn nou juist de momenten dat iedereen even een weekje of twee moet doorbijten en doorzetten om keal neer te krijgen.Dennism schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 12:04:
Sinds gister redelijk klaar met T5 content (25mans) voor mezelf dan, we hebben kael nog steeds staan als guildalle drops die ik op het moment kan krijgen in T5 25 mans zie ik als sidegrades, enige uitzondering de Q reward neck van kael die een redelijke upgrade is. Verder zijn er in ZA nog was upgrades voor me maar die droppen helaas niet de keren dat we naar ZA gaan.
Wel jammer dat in ZA caster loot nooit dropped, heb nu maar voor T5 helm gekozen omdat VR en Hex lord weigeren hun helmpjes te droppen. Terwijl T5 toch minder is, op het meta slot na.
Wel lekkere stats nu 1118 +dmg (1198 als ik crusade trinket meereken). 198 hit rating en 30.14% crit (inc devastation). Ik weet alleen niet of ik mijn enige +4 crit + 5dmg gem moet vervangen voor een +4 hit +5 dmg gem, kan er niet uitkomen of de mogelijk dps increase de kosten rechtvaardigd voor de momenten dat ik toevalling niet bij een shaman in de group zit (+1% hit racial).
Anoniem: 251710
5 weken? das echt niet goed, zou er eens een paar dagen continue aan gaan oefenen misschien,eendje schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 11:55:
voor ons eerste keer ging die na 5 uur neer. ergens tussen de 1 en 4 dagen dan moet ie toch wel plat gaan.
er is een hele strake video van How to:vashj check die eens
http://www.warcraftmovies.com/movieview.php?id=42710
Welcome to 2008 and this thread.Locks schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 12:26:
iemand al wat meer gelezen van de lock nerf? life tap zou aangepast worden en niet meer van de +spelldamage bonus genieten
ik denk een nacht of 6-7 en dan van 19:30 tot 22:00 (we raiden normaal langer maar wipenights zijn gewoon niet tof om tot heel laat door te gaan) Ik begrijp wel wat je bedoelt en ik denk ook dat wij haar wel down krijgen als we niet constant nieuwe mensen in de fight krijgen en oude mensen weg blijven. Waardoor je dezelfde stomme fouten constant opnieuw hebt (bijv te traag op tainted reageren, core looten en dan hardop in raidchat afvragen waarom je niet kan bewegen etc etc etc)Dennism schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 12:13:
[...]
Hoeveel nachten heb je in totaal gedaan die 5 weken, bij hebben ook zo'n 8 weken stuck gezeten op vashj. Maar dat was wel incl 4 weken niet raiden kerst/oud en nieuw break, en 2 weken met maar 1 nacht tries, 1 week met 2 nachten en de laatste week ging ze neer op de 2de nacht. In totaal dus neer op de 6de nacht, sindsdien iedere week down met 2-3 whipes max. Denk als jullie nu dus in de 5de week zitten dat ze vrij snel neergaat.
Wij hadden bij vashj wel het probleem dat we op het oog weinig progress zagen telkens whipes op 2/4 en 3/4 en vaak net niet die laatste core goed krijgen doordat er een 2de strider oid kwam. Totdat we ineens uit het niets onze eerste 4/4 try hadden whipe op 12% try erna 6% whipe, try daarna neer.
als wij constant 3/4 neer zouden krijgen zou ik me nog kunnen voorstellen dat het op een gegeven moment moet clicken, maar als 2/4 het beste is op een avond...
wij krijgen bijv ook onze striders niet op tijd neer.. niet verwonderlijk als onze least performing lock in die dmg group zit... maar ja vervangen kunnen we niet omdat we a. niet genoeg mensen hebben om te kunnen vervangen en b. ze vriendjes is met iedereen en niemand haar wil kwetsen
blup
nou dan moet je wel een hele strakke raid heben als je na 5 uur al neer gaat. Al zouden wij alleen maar onze goede mensen meenemen (en er een aantal clonen omdat we anders te weinig man hebben) dan zouden we er mischien 2 weken over gedaan hebben.. maar 5 uur? damn..Anoniem: 251710 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 12:27:
[...]
5 weken? das echt niet goed, zou er eens een paar dagen continue aan gaan oefenen misschien,
voor ons eerste keer ging die na 5 uur neer. ergens tussen de 1 en 4 dagen dan moet ie toch wel plat gaan.
er is een hele strake video van How to:vashj check die eens
http://www.warcraftmovies.com/movieview.php?id=42710
blup
We gaan denk ik binnenkort wel eens ZA proberen ja.Anoniem: 250914 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 12:14:
Volgens mij was het ook de bedoeling om een keer ZA te gaan proberen. Ik denk alleen dat we daar misschien een beetje gebrek zullen hebben aan spelers die echt weten wat ze doen [...]
Dat was ook wel het idee, naast dat we het gevecht graag eens wilde zien, is het ook een prima manier om mensen te laten zien hoe anders 25mans is. Want sommige denken nogsteeds dat Gruul "gewoon een 5mans is, maar dan met meer mensen"...Verder is het natuurlijk altijd goed om Gruul en Maggy ook te proberen (zodra we daar echt klaar voor zijn), ook al is het alleen maar om mensen te laten wennen aan 25 man raids.
Inderdaad. En aan het kunnen summonen wordt wel (zachtjes atm denk ik) gewerkt.Maar eerst maar eens zorgen dat we Prince en Netherspite ook nog neer krijgen
(En zorgen dat iemand anders Nightbane kan summonen zodat ik op mn druid mee kan)
Punt is, we willen meer mensen zodat we 25 mans kunnen doen. Hoe krijg je meer mensen wanneer je niet in /2 /4 terecht kan (o.a. door de spam etc) en op de wow forums geen reacties komen? PUGs was het idee, mensen mee nemen en kijken of ze willen joinen.Oh, en zoals ik in de guild chat ook al had genoemd, misschien is het verstandig om de volgende keer Gruul te organizeren samen met een andere guild, dat zal waarschijnlijk beter gaan dan met een PuG. Mensen recruiten door ze mee te nemen naar Gruul vanuit de LFG is sowieso een beetje een raar idee (vind ik)
Opzich geen slecht idee, want mensen willekeurig aanspreken werkt niet echt. Recruiten in 5mans schiet ook niet echt op, aangezien we die zelf (bijna) niet meer doen. Maar nu gaan we gewoon Kara verder doen, en misschien daar af en toe een random mee nemen, kijken of die wil/mag/kan joinen.
Uiteraard kunnen we goede recruitment tips altijd gebruiken.
Anoniem: 245386
Dagboek verhaal...eendje schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 11:55:
Wij hadden gisteren onze eerste 2 uur van Vashj try's. Morogrim stond nog en moesten het met een warrior tank doen. Rampzalig was dat, zon 5 try's totdat ie plat ging.
Naar Vashj gegaan en begonnen. Na een aantal try's uiteindelijk in Phase 3 gekregen maar te veel adds + te veel lui dood. Moest als raid member mensen met Core's gaan zeggen naar wie ze moesten gooien. Hierdoor ging het een stuk vlugger/makkelijker.
Iets wat je kan gebruiken op de Striders als je problemen hebt zijn die netherweave nets, paar keer leven gered als moonkin kiter
Al'ar hebben we niet meer kunnen proberen na onze 1% en 4% whipe's >_>
Meest boring fight ever als een rogue vanaf P2 kun je net zo goed afk gaan.
Of je kan kijken hoe je tanks de wipe veroorzaken in P2
Anoniem: 171114
zoiets had ik gister ookRMB schreef op maandag 25 februari 2008 @ 22:37:
1 Mannetje in onze group zei dat die in een leuke prekara guild zat, en dat ze bijna gingen beginnen. Meteen contact opgenomen met de GM en gejoined. Zo'n warm welkom heb ik nooit gehad! IEDEREEN zei Welcome mate! enzovoorts. Normaal deden guildmembers erg koel in vorige guilds.
zat in een gezellig 60-70 guild maar op een gegeven moment besloten de 70's dat ze echt lang genoeg gewacht hadden totdat iedereen 70 was en ze gingen massaal naar een raid guild. met als gevolg dat de overgebleven helft ook langzaam wegliep
gister een ander guild gejoined en IK heb nog nooit IEDEREEN zo'n warm welkom gegeven
(heb een ' welcome to the guild' addon . en die blijkt dus een beetje te buggen als je zelf een guild joined en hij een heeeele lange waslijst aan nieuwe mensen ziet .. die addon was dus een behoorlijke tijd 'welcome <x>' aan het spammen
*blush* .. achja . .gelukkig kon de rest de humor er ook van inzien.. maar ik voelde me wel even ongemakkelijk XD)
Hmm, mag dan healer zijn, maar vond p2 gaaf.Anoniem: 83338 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 12:46:
Gisteren na te veel try''s trouwens eindelijk illidain dood. Wel 70% van de raid dood op de laatste 4% maar gelukkig nog net gehaald.
Meest boring fight ever als een rogue vanaf P2 kun je net zo goed afk gaan.
Of je kan kijken hoe je tanks de wipe veroorzaken in P2
Mijn taak:
klik tank 1, cast lifebloom
klik tank 2, cast lifebloom
1, rejuv, lifebloom, 2 rejuv, lifebloom, rinse repeat.
Dan kan ook met mijn ogen dicht. Het gave van P2 is tanks die "Zomg it coming right for you" horen en dan precies de verkeerde kant oprennen. Of gewoon blijven staan.
Zie filmpje van ons, gemaakt door healer
Tit, laaazor!
Heeft iemand trouwens tips voor een Shadow Priest voor die Striders? Mijn primaire spell (Mind Flay) is relatief kort van range waardoor ik teveel moet rennen om in range te blijven, en veel (te veel) dps verlies. Moet ik meer in het centrum blijven en op de Naga posities letten zodat ik geen Cleaves oid ga eten?
Ow ja. En een stervende server hamster heeft onze Leo loot in zijn doods-strijd meegenomen... Server offline een paar seconden nadat die eindelijk plat lag.
En man, wat zag ik er verschrikkelijk uit in de eerste tries. Had ook nog nooit met een caster als tank gewerkt en dan is aggro (wat al een issue is voor een Shadow Priest) ineens extra gevoelig. Maar goed, ik heb nu zo ongeveer alles persoonlijk ondervonden wat er daar fout kan gaan, en dit dan ook allemaal kunnen vermijden in de uiteindelijke kill.
Heb in ieder geval ook gemerkt dat ik de Inner Demons niet moet flayen, maar gewoon in Shadow Form er een Mind Blast en SW:Pain op mikken, en dan met die holy nuke afmaken. Is totaal niet mana-efficient, maar neer gaat ie wel. Een keer geganked worden door de hele raid is leuk, maar vaker hoeft niet.
"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"
Nee:
OkkE schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 12:34:
Hoe krijg je meer mensen wanneer je niet in /2 /4 terecht kan (o.a. door de spam etc) en op de wow forums geen reacties komen?
Zover ik weet maakt een warlock veel meer tps dan een tank kan maken.Neelon schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 13:01:
En man, wat zag ik er verschrikkelijk uit in de eerste tries. Had ook nog nooit met een caster als tank gewerkt en dan is aggro (wat al een issue is voor een Shadow Priest) ineens extra gevoelig. Maar goed, ik heb nu zo ongeveer alles persoonlijk ondervonden wat er daar fout kan gaan, en dit dan ook allemaal kunnen vermijden in de uiteindelijke kill.
Weet niet of de warlock wel searing pain cast ( en salvation removed).
Probleem is dat als melee je vanaf p2 eigenlijk zo beetje niets kan doen en aangezien het een fight is van 15-20min is het behoorlijk boring.FireAge schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 12:58:
[...]
Hmm, mag dan healer zijn, maar vond p2 gaaf.
Mijn taak:
klik tank 1, cast lifebloom
klik tank 2, cast lifebloom
1, rejuv, lifebloom, 2 rejuv, lifebloom, rinse repeat.
Dan kan ook met mijn ogen dicht. Het gave van P2 is tanks die "Zomg it coming right for you" horen en dan precies de verkeerde kant oprennen. Of gewoon blijven staan.
Zie filmpje van ons, gemaakt door healer
Tit, laaazor!
Mischien een tip zoek anders een andere guild op, welke even ver zijn en ook wel is gruul willen doen. Samenwerken op gruul enzo moet dan toch kunnen?OkkE schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 13:06:
Hoe krijg je meer mensen wanneer je niet in /2 /4 terecht kan (o.a. door de spam etc) en op de wow forums geen reacties komen?
Zo hebben wij namelijk ook een tijdje gewerkt in SSC/TK al hebben we nu besloten omdat we weer aardig in aantal beginnen te groeien om dit weer los te laten en het zelf weer te proberen. Doordat we in SSC en TK bezig waren kregen we ineens veel meer aanvragen op het recruit forum.
Hey SinSinergyX schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 13:17:
Omdat ik maar steeds de opmerking kreeg 'trial accounts geven geen goede impressie' heb ik zojuist maar de retail van WoW gekochtMoet natuurlijk wel kunnen blijven zeggen dat ik zo'n beetje elke MMO heb gespeeld. Eens kijken hoelang ik het vol hou

Kommen sie op daggerpsine?
[ Voor 43% gewijzigd door William/Ax3 op 26-02-2008 13:26 ]
|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |
De tweede try iig wel voor zover ik weet, de eerste try schoot ik iig ineens als een dolle naar de top van Omen, terwijl ik me toch inhield. Nodeloos om te zeggen dat ik toen echt wel het undead bokje was.Anoniem: 83338 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 13:07:
[...]
Zover ik weet maakt een warlock veel meer tps dan een tank kan maken.
"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"
Moet nog even kijken, lijkt dat iedereen op andere server zit atm
[ Voor 31% gewijzigd door SinergyX op 26-02-2008 13:34 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Huh, nou onze melee is alleen passief in P2, P3-P5 zijn ze weer behoorlijk actief.Anoniem: 83338 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 13:07:
Probleem is dat als melee je vanaf p2 eigenlijk zo beetje niets kan doen en aangezien het een fight is van 15-20min is het behoorlijk boring.
Waarom zeg jij dat je vanaf P2 niks meer kan doen?
Na de weinig progress ellende dan toch van guild veranderd?Neelon schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 13:01:
Wat Eendje zegt, al zit ik pas een week in dezelfde guild. ..
....
Bij ons ziet het eindelijk ook wat beter uit, laatste tijd minder geraid mezelf maar wel samen met andere niet-raidende guildies nog wat mensen geboost door de attunements. 2de Kara groep komt nu eindelijk in zicht.
Wel 1 van de hunters die net geattuned was, die met men loot is gaan lopen

Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE
Aangezien je iedere keer weg moet rennen ok je kan 10-15s dps.... Vervolgens moet je weer 5yard distance hebben van boss. + Shadowform heeft hij een aura waardoor je niet in melee range kan staan.FireAge schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 13:24:
[...]
Huh, nou onze melee is alleen passief in P2, P3-P5 zijn ze weer behoorlijk actief.
Waarom zeg jij dat je vanaf P2 niks meer kan doen?
Zoiets had ik dus ook maar dan met Barrel-Blade Longrifle precies dat ik op vakantie ben doet men doomwalker en dropt dieBlaSfem0n schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 13:28:
[...]
Nu heeft die hunter zowel t4 gloves ( die had ik al wel), helm van aran en het ergste van al, de wolfslayergun.

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |
Als je 25mensen levend hebt in p3 en dan tot 40 % komt doe je iets fout, of je hebt te weinig pots bij je of te weinig healers(te veel kan bijna niet).Exitium schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 12:33:
Juist op wipenights is doorgaan belangrijk. Wij zijn gisteren van 20:00 tot 0:00 ook bezig geweest met fulltime wipen op RoS (de twee keer vier trashpulls niet meegerekend dan) en hebben daardoor flinke progressie geboekt met enkele tries onder de 40% in P3. Zou niet al te lang mogen duren voor die down is, en dan ligt de weg naar Illidan open.
Verder is illidan echt een sucky gevecht voor melee. Ik was OT, dus flame tank, je doet 4 minuten je kunstje, en dan ga je afk. Maar dat kan weer niet, want als je parasite krijgt moet je lopen. Het beste kan je gewoon dood gaan ofzo
verder vind ik het wel een cool en goed gemaakt gevecht wel iets te goed, want keal + vashj zijn moeilijker(om te leren) dan illidan.
ik heb zelf nooit vashj geleerd, kwam bij een guild die hem al dood had, keal waren ze toen op bezig. Keal heeft 5 weken geduurt ofzo en vashj 3. Waarbij archi 1,5 dag duurde, en illidan 2,5 dagen.
Bnet pindle#2913
Een gewone Lock wel, maar een mer Fire res gear en extra stamina zal toch echt wat minder TPS doen.Anoniem: 83338 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 13:07:
[...]
Zover ik weet maakt een warlock veel meer tps dan een tank kan maken.
[...]
Anoniem: 63072
Wij zijn een redelijke casual raiding guild. Sommigen raiden wat meer maar er zijn eigenlijk geen andere verplichtingen als: Als je komt ben je voorbereid.
Nu krijgen we dus langzaam meer applications van hardcore raiders. We zeggen ze hoe het er bij ons aan toe gaat en sommigen haken af, maar anderen niet, omdat het gat met de volgende guild welliswaar niet groot is, maar die staat al een tijd stil. En de daarop volgende guild loopt weer een stuk achter.
Overigens nog een vraagje. De damage out van mijn lock valt me wat tegen. Ik ben momenteel affliction specced (armory link). Wat ik nu doe is: CoE/CoS, immolate, Corr, Unstable affl, siphon life. En vervolgens SB spammen tot een dot vernieuwd moet worden.
Dots vernieuw ik op het moment dat ze afgelopen zijn zo snel mogelijk. Ik probeer dat te time met Dark pact en shadow bolts. Als SB betekent dat ik te lang zonder dots up ben, dan dark pact ik en ververs ik ze en anders een SB. Verder als ik moet lopen dark pact en Life tap ik naar full mana tenzij corruption of siphon life refreshed moet worden.
Desondanks wordt ik voorbij geschoten door een BM hunter in blues en greens en een Felguard lock met vergelijkbare gear. (pet damage merged uiteraard)
Enig idee waar ik nog eenvoudige verbeteringen vandaan kan halen? Ik bem bezig met reputation voor de head enchant. Ik heb evt nog wel een voodoo doll van ZG, maar wie wil daar nu nog heen om het andere item te farmen. De shoulder enchant ga ik asap vervangen door iets beters, die is nu namelijk naatje en ik ben honored met scryers, dus dat moet al beter kunnen. (Exalted zal niet snel gebeuren, aangezien het een 2e altje is en ik al tijd genoeg kwijt ben aan Sha'tar rep krijgen)
edit:Dit is mijn druid tankje. Wat zal ik doen voor 60 badges die schoenen halen of wachten tot ik 100 badges heb en die nieuwe broek? S3 chest item is 80 arena punten weg, dus het chest item vergeet ik hierbij maar even.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 63072 op 26-02-2008 13:48 ]
ja die hunter heeft veeeel mazzel, was met de eerste run wel mee op men sham voor off te healen, had hij al direct bracers van attumen (maar heb zelf vindi bracers op hunter en vind die beter), dus daar kon mee levenWilliam/Ax3 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 13:33:
[...]
Zoiets had ik dus ook maar dan met Barrel-Blade Longrifle precies dat ik op vakantie ben doet men doomwalker en dropt die. Nu loopt er een verder bijna blue geared hunter ermee

Heb nu op men hunter denk ik +- 3 volledige runs/clear meegedaan + 1*nightbane down en heb 1 epic kunnen looten + epic voilet ring... De rest is crafted of pvp...
[ Voor 10% gewijzigd door BlaSfem0n op 26-02-2008 13:42 ]
Mwuhahah heb nog nooit zoveel lol gehad als tijdens onze eerste Leo attempt: uiteindelijk 3-4 guildies genadeloos af mogen slachten....Neelon schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 13:01:
Heb in ieder geval ook gemerkt dat ik de Inner Demons niet moet flayen, maar gewoon in Shadow Form er een Mind Blast en SW:Pain op mikken, en dan met die holy nuke afmaken. Is totaal niet mana-efficient, maar neer gaat ie wel. Een keer geganked worden door de hele raid is leuk, maar vaker hoeft niet.
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
Anoniem: 232504
Ja dat is een mogelijkheid, en als die alliantie guild niet al te groot is, is mergen mss een idee?porn* schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 13:38:
De guilds die problemen hebben om te raiden: probeer eens wat contacten met andere guilds die in een soortgelijk schuitje zitten, "vroegah" hadden wij voor onze eerste stapjes in BWL ook een alliantie met een ander guild omdat we beiden te weinig ervaren en goed gegearde spelers hadden.
Hebben wij ook gedaan in m'n oude guild en dat ging echt prima..
We hadden 20-22 man levend bij start P3, moeten we nog aan werken. Paar man die doornuken terwijl ze te laag zitten qua health.Kevinp schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 13:34:
Als je 25mensen levend hebt in p3 en dan tot 40 % komt doe je iets fout, of je hebt te weinig pots bij je of te weinig healers(te veel kan bijna niet).
Qua healing hebben we redelijk lopen switchen gisteren ivm DC's. Hadden in eerste instantie vier priests, drie pala's en een shaman. Shaman had op een gegeven moment een lange DC dus gereplaced met een druid, toen shaman terugkwam een priest eruit, etc.
Nature pots hebben we die tries trouwens niet gebruikt, omdat ze vrij onverwachts kwamen. Na de eerste P3 try hadden we bijvoorbeeld een wipe in P1 en twee in P2. Toen we wel nature pots gebruikten, liep 't minder. Eén try wel met 25 man naar P3, iedereen pot geslikt en toen resette het gevecht zich naar P1.

Nou, ik ben bij mijn oude guild gebleven tot Karazhan compleet cleared was. Ze waren tot nu toe de eerste en enigste guild waarin ik gezeten heb, dus dat was ik ze wel verschuldigd.BlaSfem0n schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 13:28:
[...]
Na de weinig progress ellende dan toch van guild veranderd?
Grote punt is, ik ben te serieus van instelling en aanpak ten opzichte van het grootste gedeelte van de raiders, en ik was het niet eens (geen ruzie over gemaakt, maar gewoon menigsverschil) met een aantal van de opgezette regels met betrekking tot addons en dergelijke.
En ik wil ook meer van de content zien. Karazhan is en blijft een leuke instance vindt ik, maar ik wil meer zien. Loot is secondary, echt veel is er ook in SSC en TK niet te halen voor me. Met 4/5 Tier5 kom ik op ongeveer dezelfde dps uit als wat ik nu heb bijvoorbeeld (al is het wel een grote stat en mana efficiency boost). Ook sta ik gewoon kats onderaan in de dkp pik-orde en ben zelfs nog op trial-status, maar ik heb het wel dik naar mijn zin. Ik zie wel waar het eindigd, loot is secondary zoals ik al zei, en met WotLK wordt die toch weer vervangen en beginnen we weer vanaf 0.
Ja sure, maar dan moeten de adds geslowed en neergemaaid worden voordat ze mensen bereiken. En intussen moet je als melee zorgen dat je niet te dicht bij elkaar komt om die volley niet dubbel te laten tellen.Anoniem: 83338 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 13:32:
[...]
Aangezien je iedere keer weg moet rennen ok je kan 10-15s dps.... Vervolgens moet je weer 5yard distance hebben van boss. + Shadowform heeft hij een aura waardoor je niet in melee range kan staan.
Je gaat me toch niet vertellen dat je het leuker vind om in de reet van een boss the staan en eviscerate te spammen, dan om werkelijk rond te moeten rennen en tactische dps te doen?
Ook een lock met fire res gear etc maakt meer threat dan een warrior over het algemeen.Nivado schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 13:38:
[...]
Een gewone Lock wel, maar een mer Fire res gear en extra stamina zal toch echt wat minder TPS doen.
En als je 3-4s wacht ruim voldoende dat je geen agro pulled.
Denk er wel aan dat Omen/KTM soms bugged zijn.
Je kunt amper die demons killen aangezien je niet close bij illidain kan komen ivm met de aura.FireAge schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 13:49:
[...]
Ja sure, maar dan moeten de adds geslowed en neergemaaid worden voordat ze mensen bereiken. En intussen moet je als melee zorgen dat je niet te dicht bij elkaar komt om die volley niet dubbel te laten tellen.
Je gaat me toch niet vertellen dat je het leuker vind om in de reet van een boss the staan en eviscerate te spammen, dan om werkelijk rond te moeten rennen en tactische dps te doen?
Verder sta ik idd liever bij een boss te dpsen dan rond te rennen aangezien je simpel weg dps verlies.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 83338 op 26-02-2008 14:10 ]
Dat gaat wel lukken, vorige week hadden we hem op 69% de laatste try. Deze week echter nog geen tries kunnen doen door bezettings problemen bij mages (CM en een andere mage kunnen momenteel niet tot nauwelijks spelen door IRL business) en de 2 nieuwe recruits zijn nog niet voldoende gegeared voor kael. Dus op het moment hebben we maar 4 active mages voor kael terwijl we er eigenlijk 3 nodig hebben in de raid wat dus op het moment voor probs zorgt. en een berg D/C's tijdens raids. 6/6 - 3/4 gaat echter mooi snel nu dus dat zou extra tijd op kael moeten opleveren de komende weken.Kevinp schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 12:15:
[...]
dat zijn nou juist de momenten dat iedereen even een weekje of twee moet doorbijten en doorzetten om keal neer te krijgen.
Striders waren ook voor ons het grootste probleem, weet onze verdeling niet precies aangezien ik kiter ben. Maar geloof dat wij standaard minimaal 2 locks, 1x SP en 1x eleshammy/Frost mage op de strider hebben als DPS en het liefts nog 1 dps meer wanneer mogelijk.wij krijgen bijv ook onze striders niet op tijd neer.. niet verwonderlijk als onze least performing lock in die dmg group zit... maar ja vervangen kunnen we niet omdat we a. niet genoeg mensen hebben om te kunnen vervangen en b. ze vriendjes is met iedereen en niemand haar wil kwetsen
Heb je geen CM die eens met die lock kan gaan praten om te kijken wat er mis gaat en wat ze eventueel kan veranderen om het te verbeteren. Het moet nl haast wel zo zijn dat ze of een gear issue of een cast issue heeft. Of ze heeft gewoon een compleet slechte spec
Dit doet/doen onze SP('s) geloof ik wel, ik ga als kiter langs de buitenste ring, en ik geloof dat onze SP's langs de binnenste ring gaan en "meelopen" zodra ze dots kunnen verversen zodat ze voor MF altijd in range zijn.Heeft iemand trouwens tips voor een Shadow Priest voor die Striders? Mijn primaire spell (Mind Flay) is relatief kort van range waardoor ik teveel moet rennen om in range te blijven, en veel (te veel) dps verlies. Moet ik meer in het centrum blijven en op de Naga posities letten zodat ik geen Cleaves oid ga eten?
Wij hebben nog nooit echte aggro probs gehad op leo, en zeker niet in demon form. Zorg er iig voor dat je salv hebt (zal wel, maar onze SP's missen het soms nog wel eens als we weinig pallies hebben en een van de pallies vergeet zijn 15? min buffs). Zorg er ook voor dat je geen dots hebt lopen op switches van Human > Demon en omgekeerd. Onze SP's gebruiken ook geen VE in aggro sensitive fights of fights waar het niet nodig is. Bij leo pakken als het goed is maar 3 mensen constante damage (de 2 tanks en de lock tank). Dus VE mocht je het gebruiken is als het goed is nutteloos op leo. Tenzij je mensen graag WW's in rennen als clothie.En man, wat zag ik er verschrikkelijk uit in de eerste tries. Had ook nog nooit met een caster als tank gewerkt en dan is aggro (wat al een issue is voor een Shadow Priest) ineens extra gevoelig. Maar goed, ik heb nu zo ongeveer alles persoonlijk ondervonden wat er daar fout kan gaan, en dit dan ook allemaal kunnen vermijden in de uiteindelijke kill.
Zodra hij dan Demon gaat moet je als het goed is vol kunnen nuken zonder aggro te pakken van een lock tank. Die moet met een juist getimede CoD en Searing pains toch zeker 1200 tps moeten genereren tijdens een demon phase. En met alle threat reductie die SP's hebben + salv moet je dan wel een hele berg dps doen wil je overaggro'en.
Je gear ziet er vrij ok uit voor een alt in raids. natuurlijk wel wat "standaard" upgrades mogelijk (ik weet niet wat je progress is maar gok op iets als kara/gruul voor deze alt). Ik zou sowieso gaan voor ~202 hit uit gear zodat je die TP's ergens anders kan plaatsen. Denk aan upgrades als Attunemen gloves, moroes neck/trash neck, cloak van prince, dagger van prince en mocht je revered worden met scryers die trinket.Overigens nog een vraagje. De damage out van mijn lock valt me wat tegen. Ik ben momenteel affliction specced (armory link). Wat ik nu doe is: CoE/CoS, immolate, Corr, Unstable affl, siphon life. En vervolgens SB spammen tot een dot vernieuwd moet worden.
Dots vernieuw ik op het moment dat ze afgelopen zijn zo snel mogelijk. Ik probeer dat te time met Dark pact en shadow bolts. Als SB betekent dat ik te lang zonder dots up ben, dan dark pact ik en ververs ik ze en anders een SB. Verder als ik moet lopen dark pact en Life tap ik naar full mana tenzij corruption of siphon life refreshed moet worden.
Desondanks wordt ik voorbij geschoten door een BM hunter in blues en greens en een Felguard lock met vergelijkbare gear. (pet damage merged uiteraard)
Enig idee waar ik nog eenvoudige verbeteringen vandaan kan halen? Ik bem bezig met reputation voor de head enchant. Ik heb evt nog wel een voodoo doll van ZG, maar wie wil daar nu nog heen om het andere item te farmen. De shoulder enchant ga ik asap vervangen door iets beters, die is nu namelijk naatje en ik ben honored met scryers, dus dat moet al beter kunnen. (Exalted zal niet snel gebeuren, aangezien het een 2e altje is en ik al tijd genoeg kwijt ben aan Sha'tar rep krijgen)
Qua castcycle deed ik altijd als affli UA/Corr/CoA of CoD/Immo en dan 3/4 SB's in 10 mans. CoS/CoE heeft geen echt grote waarde in 10 mans tenzij je de raid stacked met shadow dan wel fire/frost users. Voor mij was er meer DPS wanneer ik een DPS curse deed bij 1 shadow user dan waneer ik CoS deed. Waneer er 2 shadow users zijn kan het gebruik van CoS beter zijn afhankelijk van gear en bij 3+ shadow users zou het standaard moeten zijn.
Qua enchant verbetereningen denk ik aan ZG exhalted op schouder (als je dat bent, is beter dan Scryer honored, ga anders gewoon voor de honored scryer enchant tot je exhalted met ze bent).
+15 dmg op bracers, is een stuk beter dan +4 stats imho. sta enchant op boots zou ook kunnen al upt dit je dps niet echt. +15hit of +20dmg op gloves is een tradeoff wanneer niet hit capped, dus met +15 hit zit je wel goed denk ik. subtlety op cloak zodra je aggro issues krijgt
Zg head enchant is vrij makkelijk te krijgen, probeer maar een wat guildies zover te krijgen voor een 5 man bloodlord (wie wil er nu geen raptor mounts
[ Voor 28% gewijzigd door Dennism op 26-02-2008 14:24 ]
Zal het eens proberen als/wanneer ik vanavond in de raid zit.Dennism schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 13:56:
Dit doet/doen onze SP('s) geloof ik wel, ik ga als kiter langs de buitenste ring, en ik geloof dat onze SP's langs de binnenste ring gaan en "meelopen" zodra ze dots kunnen verversen zodat ze voor MF altijd in range zijn.
VE gebruik ik standaard niet tenzij ik weet dat ik gewoon geen aggro kan krijgen (zoals bij Netherspite bijvoorbeeld), het genereert gewoon veel te veel extra threat dan ik het waard vind.Dennism schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 13:56:
[...]
Wij hebben nog nooit echte aggro probs gehad op leo, en zeker niet in demon form. Zorg er iig voor dat je salv hebt (zal wel, maar onze SP's missen het soms nog wel eens als we weinig pallies hebben en een van de pallies vergeet zijn 15? min buffs). Zorg er ook voor dat je geen dots hebt lopen op switches van Human > Demon en omgekeerd. Onze SP's gebruiken ook geen VE in aggro sensitive fights of fights waar het niet nodig is. Bij leo pakken als het goed is maar 3 mensen constante damage (de 2 tanks en de lock tank). Dus VE mocht je het gebruiken is als het goed is nutteloos op leo. Tenzij je mensen graag WW's in rennen als clothie.
Zodra hij dan Demon gaat moet je als het goed is vol kunnen nuken zonder aggro te pakken van een lock tank. Die moet met een juist getimede CoD en Searing pains toch zeker 1200 tps moeten genereren tijdens een demon phase. En met alle threat reductie die SP's hebben + salv moet je dan wel een hele berg dps doen wil je overaggro'en.
En wat ik bij de verschillende Leo phases moet doen heb ik nu iig een stuk beter door. Heb vantevoren wel veel gelezen, maar het is toch net iets ansers en duidelijker als je het zelf meemaakt.
Nou ja ieder zijn eigen dan. Ik vind fights waarin ik een simpele actie moet herhalen saai, tank healing bijvoorbeeld. Ik heb veel liever een dynamisch gevecht waarin ik constant op moet letten waar ik sta en wat ik doe.Anoniem: 83338 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 13:55:
Maar je kunt amper die demons killen aangezien je niet close bij illidain kan komen ivm met de aura.
Verder sta ik idd liever bij een boss te dpsen dan rond te rennen aangezien je simpel weg dps verlies.
Tevens "dps verlies" bestaat niet op Illidan omdat je toch never nooit in de buurt van zijn enrage timer gaat komen.
Vind jij Teron een leuker gevecht dan Kael omdat je daar gewoon stil kunt staan en max dps kunt doen ipv achter mensen aan moet rennen om ze te shivven met je dagger?
EDIT: Of was je een war/sham/pally?
Ben een rogue. Ja ik vind Teron leuker dan Kaelthas al hoewel je op Kael nog steeds wel kan dpsen / wat doen.FireAge schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 14:12:
[...]
Nou ja ieder zijn eigen dan. Ik vind fights waarin ik een simpele actie moet herhalen saai, tank healing bijvoorbeeld. Ik heb veel liever een dynamisch gevecht waarin ik constant op moet letten waar ik sta en wat ik doe.
Tevens "dps verlies" bestaat niet op Illidan omdat je toch never nooit in de buurt van zijn enrage timer gaat komen.
Vind jij Teron een leuker gevecht dan Kael omdat je daar gewoon stil kunt staan en max dps kunt doen ipv achter mensen aan moet rennen om ze te shivven met je dagger?
EDIT: Of was je een war/sham/pally?
Op illidain is het gewoon veel minder omdat je al niet in 10-15 yard range kan komen van de boss als hij in demon phase is.
Maarja kan raid beetje assisten met mensen swapen - tanks announcen waar de beam komt etc.
Dus heb wel wat te doen.
als je in deel 149 zoekt op 4fun, dan zal je een uitgebreide uitleg van Vashj zien (Shadowpriest/Raidleader Point of view)
Zo fucking frustrerend.
Welcome to raiding where EEF > progressTroX schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 14:29:
Na al die uitleg na mijn vraag over Vashj nog geen try kunnen doen. We hebben nu al 3 weken SSC clear tot Vashj, maar een avond waren er daadwerkelijk mensen online. Dus de huidige status is nogsteeds 3/4 P2. Het lijkt wel of mensen niet willen progressen en willen wipen ofzo.
Zo fucking frustrerend.
Als je attendance problemen hebt doordat mensen niet willen whipen zou je kunnen proberen je RL oid zover te kunnen krijgen dat Whipe nights meer DKP geven dan dat je op alle andere niet whipe nights bij elkaar kan halen. Of bijv mensen die whipe nights komen voorrang geven op gear upgrades. Mijn huidige guild heeft dit soort middelen gelukking nog niet hoeven te gebruiken, echter ik weet van 1 guild op mijn server dat ze dit soort dingen wel doen, en dat het een aardig effect kan hebben.TroX schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 14:29:
Na al die uitleg na mijn vraag over Vashj nog geen try kunnen doen. We hebben nu al 3 weken SSC clear tot Vashj, maar een avond waren er daadwerkelijk mensen online. Dus de huidige status is nogsteeds 3/4 P2. Het lijkt wel of mensen niet willen progressen en willen wipen ofzo.
Zo fucking frustrerend.
Easy Epix Farming
aka in 2 uur MC leegrammen met 70 inschrijvingen en op chromaggus Huhuran / Twin Emperors klooien met 35 inschrijvingen. Moet je bekend voorkomen : P
[ Voor 4% gewijzigd door ImdaMned op 26-02-2008 14:43 ]
Ik denk dat we inderdaad maar gewoon alleen mensen die komen opdagen voor Vashj tries DKP gaan geven op farm raids of inderdaad dat ze loot prio gaan krijgen boven no-showers.
Ah, dat fenomeenImdaMned schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 14:39:
[...]
Easy Epix Farming
aka in 2 uur MC leegrammen met 70 inschrijvingen en op chromaggus klooien met 35 inschrijvingen. Moet je bekend voorkomen : P
Kende de afkorting alleen niet ^^
idd gewoon alsExitium schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 14:41:
DKP op wipenights drastisch verhogen helpt ook, dan hebben mensen die wél komen automatisch meer DKP dan de farmers.
5/6 SSC 3/4 TK ik roep maar wat 90 dkp geeft, geef dan per whipe night op vashj 100+ dkp als het puur ligt aan mensen die niet komen omdat ze dood gaan ipv loot krijgen.
Dat is best een goede oplossing die ook door de anti easy epics community ondersteund wordt denk ikDennism schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 14:46:
[...]
idd gewoon als
5/6 SSC 3/4 TK ik roep maar wat 90 dkp geeft, geef dan per whipe wipe night op vashj 100+ dkp als het puur ligt aan mensen die niet komen omdat ze dood gaan ipv loot krijgen.
btw: exhalted --> exalted
Dus bij ons is de attendancy niet echt het probleem, het probleem is echter genoeg deftige gegearede mensen hebben voor zelfstandig de 25-mans te doen, elke week doen we Gruul en elke week gaat hij redelijk vlot neer, maar er moeten altijd enkele ex-guildies meegaan die niet raiden op dat moment om aan de 25 man te geraken. Mijn probleem is ook dat ze altijd Gruul doen op vrijdagavonden, en ik dan meestal sportieve aangelegenheden heb
Gisteren bijvoorbeeld, maar 4 healers online voor Vashj. Iets langer gewacht en uiteindelijk toch naar TK kunnen gaan, met 4 priests en een druid en een shaman (ik). Toch jammer dat soort dingen.
Bij ons waren er in de tijd al die een alt levelde om mee te kunnen tanken/healen in raids, hun mains waren zowiezo al zo dik gegeared dat ze weinig tot niets naodig meer hadden/hebben uit kara. Ik heb die van mij +- tegelijk geleveled voor max rested xp te hebben, maar daardoor was men eingenlijke main wel een stuk later 70 dan de rest, had voor tbc men sham en men war op 60, en men hunter op 52 of zoiets. Heb dan eerst met men sham tot level 63 gespeeld, dan men hunter gelvled tot 58, men war tot 62, terug op men sham...TroX schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 15:11:
Bij ons is het met name een probleem om gegearde healers te krijgen.Op een of andere manier zijn deze erg schaars, waar het met name op goed gegearde / geskillde paladins en resto shamans gaat.
Gisteren bijvoorbeeld, maar 4 healers online voor Vashj. Iets langer gewacht en uiteindelijk toch naar TK kunnen gaan, met 4 priests en een druid en een shaman (ik). Toch jammer dat soort dingen.
En zo wat afgewisseld, ze zijn nu +- een half jaar allen 70. Ik wel zelf liever niet respeccen op men sham naar resto, heb ook nog te weinig healing gear op te kop kunnen tikken (zit aan +- 800 healing), en als 3de healer voor raid en backup kan hij wel vrij goed mee in kara op die manier. Maar speel toch liever op men hunter
Men warrior heeft wel goede gear voor offtanking in kara, of de eerste bazen te maintanken, maar heb nog te weinig gold voor de flying gespaard voor men war, moet 1680 G hebben want de epic riding heeft hij ook nog niet

[ Voor 7% gewijzigd door BlaSfem0n op 26-02-2008 15:34 ]
heb het al vaker gezegd probeer guild zooi te verkopen en dan met guild geld te repareren. Dat moet iig veel mensen pushen om toch te blijven komenTroX schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 14:29:
Zo fucking frustrerend.
Met alle respect is kara qua gearlevel wel even iets anders dan healers meenemen naar vashj. Kara kan met 2 gegearde healers makkelijk. Dan is het ook wat makkelijker om undergeared alts mee te nemen. Op een of andere manier willen mensen nooit healer alts aanmaken ofzo.BlaSfem0n schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 15:31:
[...]
Bij ons waren er in de tijd al die een alt levelde om mee te kunnen tanken/healen in raids, hun mains waren zowiezo al zo dik gegeared dat ze weinig tot niets naodig meer hadden/hebben uit kara. Ik heb die van mij +- tegelijk geleveled voor max rested xp te hebben, maar daardoor was men eingenlijke main wel een stuk later 70 dan de rest, had voor tbc men sham en men war op 60, en men hunter op 52 of zoiets. Heb dan eerst met men sham tot level 63 gespeeld, dan men hunter gelvled tot 58, men war tot 62, terug op men sham...
En zo wat afgewisseld, ze zijn nu +- een half jaar allen 70. Ik wel zelf liever niet respeccen op men sham naar resto, heb ook nog te weinig healing gear op te kop kunnen tikken (zit aan +- 800 healing), en als 3de healer voor raid en backup kan hij wel vrij goed mee in kara op die manier. Maar speel toch liever op men hunter.
Men warrior heeft wel goede gear voor offtanking in kara, of de eerste bazen te maintanken, maar heb nog te weinig gold voor de flying gespaard voor men war, moet 1680 G hebben want de epic riding heeft hij ook nog niet. Daardoor zit ik nu vast met attunement in arca, durnholde al wel gedaan dus zodra de gold binnen is, of dat de 2.4 patch er is (en er kan gesummoned worde), zal hij enkel 5mans tanken
. Vind tanken eigenlijk ook wel leuker dan healen.
Aangezien ik healer ben en er al een enorm tekort aan is schiet het rerollen ook niet echt op.
Bij ons zijn er regelmatig progress/wipe Raids waarbij de pots/flasks en andere consumables van te voren worden aangeboden in de /g chat.Kevinp schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 15:34:
[...]
heb het al vaker gezegd probeer guild zooi te verkopen en dan met guild geld te repareren. Dat moet iig veel mensen pushen om toch te blijven komen
Hierbij kunnen ook niet raiders en casuals hun steentje bijdragen en het schept wel een fijne sfeer.
Euh... Wij hadden een shaman alt op onze eerste illidan killTroX schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 15:36:
[...]
Met alle respect is kara qua gearlevel wel even iets anders dan healers meenemen naar vashj. Kara kan met 2 gegearde healers makkelijk. Dan is het ook wat makkelijker om undergeared alts mee te nemen. Op een of andere manier willen mensen nooit healer alts aanmaken ofzo.
Aangezien ik healer ben en er al een enorm tekort aan is schiet het rerollen ook niet echt op.
Dat is ongeveer hetzelfde, maar je bent wel afhankelijk van de guildies. Terwijl wanneer je weet dat de raid je alleen maar iets op kan leveren dat ook wel fijn is.barfieldmv schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 15:37:
[...]
Bij ons zijn er regelmatig progress/wipe Raids waarbij de pots/flasks en andere consumables van te voren worden aangeboden in de /g chat.
Hierbij kunnen ook niet raiders en casuals hun steentje bijdragen en het schept wel een fijne sfeer.
[ Voor 23% gewijzigd door Kevinp op 26-02-2008 15:39 ]
Als dan ook nog 1 paladin besluit te stoppen met raiden en 1 goede resto druid naar een andere guild gaat dan is dat ook wel ff slikken.
Tuurlijk niet.TroX schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 15:36:
[...]
Op een of andere manier willen mensen nooit healer alts aanmaken ofzo.
Dan gaat DPS begrijpen dat er bijna niets erger is om dan een healer te zijn.
Dan moeten ze na 2 jaar elke keer een healer verrot te hebben gescholden (heal ffs etc), gaan toegeven dat healing toch moeilijk is en dat ze zelf fout zijn geweest.En dat is natuurlijk slecht voor je e-peen
WoW Argent Dawn alliance :lvl60 Sabriell (Innovation)
TIA!
Nuja, kara < SSC, daar geef ik je zonder probleem gelijk in, maar het principe is wel hetzelfde... Als de progress blijft steken omdat er te weinig (goedgearde) healers zijn, is het in het belang van de gehele groep dat er dps'ers rerollen naar healers of deze verder levelen, en op 70 dan worden geholpen met gear door de guild... Als daar bij ons genoeg animo voor was/is, waarom zouden jullie geen mensen hebben die dat daar voor over hebben? En zodra er meedere zijn die dit gedaan hebben, kan er afgewisseld worden zodat deze personen niet blijven steken op hun healing char. Zo gaat het er aan toe bij ons in de guild (ik zal ook maar eens resto speccen op men shamTroX schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 15:43:
Ik snap best dat je alts mee hebt op je illidan kills enzo, maar ik denk dat het voor iemand met een DPS main ook makkelijker is om zijn (healer alt) te gearen, aaangezien er vaak een probleem is met het vinden van genoeg healers. Als deze alt lekker in de gear rondrent dan is het natuurlijk ook geen probleem. Bij ons is het probleem dat er a) bijna geen healer alts zijn en b) deze vaak zeer undergeared zijn!
Als dan ook nog 1 paladin besluit te stoppen met raiden en 1 goede resto druid naar een andere guild gaat dan is dat ook wel ff slikken.
Dit topic is gesloten.
Oneliners en slowchatten is niet de bedoeling hier. Voor kleine mededelingen en algemeen tijdverdrijf kun je terecht op IRC / MSN / ICQ / WoW / etc.